Klopt.quote:Op maandag 4 september 2006 13:57 schreef ioko het volgende:
Dat is wel een van de laatste zaken waar je je zorgen om moet maken bij de steek van een rog. Als je door een bij gestoken wordt is dat niet dodelijk: tenzij het er meer zijn, of je allergisch bent.
Bij een rog is het net als een gifslang: het gif is zo sterk dat je hartritmestoornissen krijgt, blijft bloeden, lage bloeddruk en in shock raakt. Bij een steek in het hart (of eromheen) gaan die reacties nog sneller dan wanneer dat in het been gebeurd. Het is dus onzin om te zeggen dat je een allergische reactie krijgt, je kunt namelijk aan het gif zelf al doodgaan.
Dat heeft niks met "toejuichen" te maken, dat is gewoon pure nuchterheid.quote:Op maandag 4 september 2006 14:34 schreef alex4allofyou het volgende:
Waar ik strontziek van wordt is dat het in NL kennelijk een trend is geworden om mensen na hun onfortuinlijke dood nog ffe na te trappen. Of, nog ffe duidelijk maken dat het werk dat een persoon deed niet echt boeide, en dat dit dan kennelijk meteen aanleiding is om de dood toe te juichen. Zo gaat het ook bij bijvoorbeeld muziekartiesten, ach ik vond die muziek toch niets ( = dus minder erg dan).
![]()
Relativeren is een welvaartsziektequote:Op maandag 4 september 2006 14:59 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Dat heeft niks met "toejuichen" te maken, dat is gewoon pure nuchterheid.
Je kent die persoon immers toch niet. Je kent hem alleen van een kastje in je huiskamer, waar hij 1% van zichzelf laat zien.
Relativeer.
Ga dan tussen de aboriginals wonen en wanken op roggenquote:Op maandag 4 september 2006 15:00 schreef NeoTribalist het volgende:
[..]
Relativeren is een welvaartsziekte![]()
Dus plaats jij een gefotoshopt plaatje dat de realiteit verdraait. Dat is relativeren?quote:Op maandag 4 september 2006 14:59 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Je kent die persoon immers toch niet. Je kent hem alleen van een kastje in je huiskamer, waar hij 1% van zichzelf laat zien.
Relativeer.
Ach ja fotosoeps plaatsen van die persoon is zeker ook in het kader van "relativatie" ?quote:Op maandag 4 september 2006 14:59 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Relativeer.
Zo wat een agressie, het zit je wel dwars eh... natuurfoobquote:Op maandag 4 september 2006 15:08 schreef GoodNews het volgende:
[..]
Ga dan tussen de aboriginals wonen en wanken op roggenDan heb je recht van spreken.
Voor mij is het gewoon de zoveelste idioot die dacht dat die eigenlijk geboren moest zijn als een dier ipv mens. Gekkenhuis zit vol met zulke idioten![]()
Iemand een sukkel noemen of wat dan ook heeft weinig te maken met nuchterheid hoor.quote:Op maandag 4 september 2006 14:59 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Hey, we hebben het hier over Steve Irwin, als dat 1% was van wat ie van zichzelf liet zien dan had ik m niet graag als buurman gehadquote:Je kent die persoon immers toch niet. Je kent hem alleen van een kastje in je huiskamer, waar hij 1% van zichzelf laat zien.
Dat is juist wat ik doe, ik plaats de man in kwestie niet gelijk aan zn beroep maar als iemand die door een tragisch ongeval omgekomen is.quote:Relativeer.
Jij bent de zoveelste idioot die mensen het liefst allemaal hetzelfde ziet doen en vooral niets 'raars', helaas voor jou is de Sovjetunie meer dan een decennia terug tot een einde gekomen.quote:Op maandag 4 september 2006 15:08 schreef GoodNews het volgende:
[..]
Ga dan tussen de aboriginals wonen en wanken op roggenDan heb je recht van spreken.
Voor mij is het gewoon de zoveelste idioot die dacht dat die eigenlijk geboren moest zijn als een dier ipv mens. Gekkenhuis zit vol met zulke idioten![]()
Nee, eerder een 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' persoon. Zelf niks durven in je leven en zodra iemand anders wat lef toont en boven het maaiveld uitsteekt vanachter je computertje volle kritiek leveren. De wereld zit vol met zulke personen helaas.quote:Op maandag 4 september 2006 15:24 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Jij bent de zoveelste idioot die mensen het liefst allemaal hetzelfde ziet doen en vooral niets 'raars', helaas voor jou is de Sovjetunie meer dan een decennia terug tot een einde gekomen.
Dat was eigenlijk wat ik bedoelde jaquote:Op maandag 4 september 2006 15:43 schreef slaapkamermug het volgende:
[..]
Nee, eerder een 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' persoon. Zelf niks durven in je leven en zodra iemand anders wat lef toont en boven het maaiveld uitsteekt vanachter je computertje volle kritiek leveren. De wereld zit vol met zulke personen helaas.![]()
Dat ik hem een "oen" noemde, had met heel wat anders te maken.quote:Op maandag 4 september 2006 15:20 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Iemand een sukkel noemen of wat dan ook heeft weinig te maken met nuchterheid hoor.
Je bent gewoon een kneus. Sorry, ik moest je posts even relativeren.quote:Op maandag 4 september 2006 16:16 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Dat ik hem een "oen" noemde, had met heel wat anders te maken.
Wat een rare post.quote:Op maandag 4 september 2006 15:08 schreef GoodNews het volgende:
[..]
Was een voorbeeld in algemene zin, ik bedoel eigenlijk het verketteren op welke vorm dan ook na iemands dood.quote:Op maandag 4 september 2006 16:16 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Dat ik hem een "oen" noemde, had met heel wat anders te maken.
zo giftig nou ook weer niet hoor... voornamelijk pijnlijk....quote:Op maandag 4 september 2006 10:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Een pijlstaartrog heeft aan het eind van zijn staart een stekel, deze is giftig, erg giftig....
laat ze, dat zijn een paar users die erop kicken om zich zo te gedragen.quote:Op maandag 4 september 2006 16:30 schreef XrAiDeN het volgende:
Ik vind het opmerkelijk dat ik alleen op Nederlandse fora dergelijke reacties krijg te lezen, zal wel iets typisch Nederlands zijn om doden nog even belachelijk te maken. Het is werkelijk om te kotsen wat je hier krijgt te lezen. Ik laat me dan ook verder niet meer zien in dit topic.
Nu komen er natuurlijk weer figuren die het er om gaan doen omdat ik het net gezegd heb.
Precies, GoodNews en zo.quote:Op maandag 4 september 2006 16:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
laat ze, dat zijn een paar users die erop kicken om zich zo te gedragen.
Een dierentuin! Wat een beschermer is het ook hè!quote:Op maandag 4 september 2006 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Zijn vrouw en kinderen kunnen trots op hem zijn, hij heeft heel wat nagelaten, een dierentuin die geweldig loopt en veel aan bescherming e.d. doet, er zijn stukken land aangekocht zodat habitats beschermt blijven, de bescherming van dieren heeft hij op een hoger niveau gebracht.
Hij heeft geleefd met hart en ziel, vol van passie op de weg die hij wilde gaan, hij heeft meer bereikt en meer gezien dan hij ooit durfde te dromen toen hij aan dit pad begon.
Dus nee, niet tegen het belang van zijn vrouw en kinderen, ik kan me niet voorstellen dat zijn vrouw het anders had gewild....
Ach als hij een kantoorbaan had gehad was hij misschien wel 90 geworden, maar de waarde van dit korte leven is zoveel groter, laat mij maar grootse dingen doen en jong sterven dan veilig en saai oud worden!
Dat schijnt dus ook de oorzaak te zijn volgens sommige bronnen. Het was niet zozeer het gif dat hem doodde, maar de aangerichte schade in het hart door de doorborende steek zelf.quote:Op maandag 4 september 2006 16:52 schreef Meaghan het volgende:
Die stekel schijnt te bestaan uit weerhaakjes en de grootste schade wordt dus aangericht als de stekel weer wordt teruggetrokken. Als Steve die stekel in z'n hart heeft gekregen dan kan ik me voorstellen dat er ook echt niks meer te redden viel![]()
Ik was in de veronderstelling dat ie al een jaar dood was...quote:Op maandag 4 september 2006 07:21 schreef Vampier het volgende:
4 Uur geleden is Steve Irwin overleden. Hij was opnames aan het maken voor een nieuwe televisie show over het leven in de Zee. Steve was 44 en laat een vrouw en 2 kinderen achter.
[..]
http://news.yahoo.com/s/ap/20060904/ap_en_tv/obit_irwin
[afbeelding]
Crikey litle critter
[..]
Meer info over het leven van Steve op http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Irwin
Terry zal er wel mee doorgaan, samen met die goede vriend van ze. En als de kinderen oud genoeg zijn nemen die de boel gewoon over. De dochter is nú al helemaal weg van gevaarlijke beesten en zou zelfs een eigen programma op Animal Planet krijgen. Ik denk dat het wel goed gaat komen wat dat betreft.quote:Op maandag 4 september 2006 17:20 schreef __Saviour__ het volgende:
ben benieuwd wat er nu met die australia zoo gebeurt. steve was daar toch de grote man, waar het publiek op af kwam
Weet ik, vandaar ook mijn opmerkingquote:Op maandag 4 september 2006 17:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dat schijnt dus ook de oorzaak te zijn volgens sommige bronnen. Het was niet zozeer het gif dat hem doodde, maar de aangerichte schade in het hart door de doorborende steek zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |