bron nu.nlquote:VVD-minister Rita Verdonk is de populairste rechtse politicus van Nederland. Zij troeft oud-partijgenoot Geert Wilders en andere politici aan rechterzijde af, die met eigen partijen meedoen aan de vervroegde verkiezingen voor de Tweede Kamer op 22 november.
Blijkens een vrijdag gepubliceerde peiling in opdracht van het tv-programma NOVA scoort Verdonk 42 procent tegen Wilders van de Partij voor de Vrijheid 37 procent.
De Rotterdamse politicus Marco Pastors blijft steken op 8 procent. Zijn compaan, Joost Eerdmans met wie Pastors de partij Eén NL aanvoert, haalt 4 procent. LPF-leider Mat Herben wringt zich daar nog tussen met een score van 7 procent. Hilbrand Nawijn van de Partij voor Nederland komt uit op 3 procent.
NOVA liet nagaan hoeveel Nederlanders zich kunnen voorstellen dat zij op een rechtse partij stemmen. Van de ondervraagden reageerde 21 procent positief, 60 procent zei dat zeker niet te doen.
Van die 21 procent verkiest ruim de helft (57 procent) Wilders' partij boven Eén NL van Pastors (17 procent), de LPF (14 procent) en Nawijns partij (13 procent. Zij leggen het allen af tegen Verdonk, tweede op de VVD-kandidatenlijst achter Mark Rutte.
Als ik de percentages optel komt het op 101% uit (afronding wrs), dus de VVD kan er niet in openomen zijn.quote:Moesten de 'rechtse' kiezers een keuze maken tussen die drie en was VVD bij die vraag dus geen optie of zijn VVD kiezers niet meegeteld in die 21%?
Ja, maar de vraag is waar de VVD is weggelaten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:20 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als ik de percentages optel komt het op 101% uit (afronding wrs), dus de VVD kan er niet in openomen zijn.
Kijk, je kan mij een zeikerd vinden, maar het is mijn werk om tegenstrijdigheden uit teksten te halen, innerlijke consistentie te beoordelen, aannames te herkennen en na te vragen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 07:52 schreef Autodidact het volgende:
Ik volg je niet helemaal, maar de statistiek is me wel duidelijk.
Van alle mensen die op één van de vijf zgn. rechtse populisten (Fortuynisten) zouden will stemmen is Verdonk de populairste. Het gaat dus om personen.
Een andere vraag gaat er over wie van alle mensen bereid is (zich voor kunnen stellen) om op een van de vier Fortuynistische partijen te stemmen, 21% dus. De VVD hoort niet bij deze splinterbeweging, maar zit in die 79% van de ondervraagden.
Mijn hemel. Ik sta ook wel op landelijk verspreidde foto's met een bordje in mijn hand - maar dat was dan een bord wat best leuk om te zien was.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
Oei, ik sta er best wel .... apart op. (bron: RTL4 nieuws)
Ben het met Sigme eens, Finder, dat kan beter, veel beter!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn hemel. Ik sta ook wel op landelijk verspreidde foto's met een bordje in mijn hand - maar dat was dan een bord wat best leuk om te zien was.
Waarom vertoon je jezelf met zo'n lullig [Wilders]?
goedemorgen lieverdquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:11 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen Godslasteraar!
Ik moest even wat zoeken en het duurde even voordat ik het vond, maar nu heb ik het. Daarop was wachten antwoord email - wat ik dus nu ga sturen.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ben het met Sigme eens, Finder, dat kan beter, veel beter!
Volgende keer die kleurenprinter aangooien:
[afbeelding]
3 minuten werk![]()
(wanneer worden die verkiezingen eigenlijk gehouden)
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:29 schreef Autodidact het volgende:
Autotochtonen, dan moet het over MrX gaan?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ben het met Sigme eens, Finder, dat kan beter, veel beter!
Volgende keer die kleurenprinter aangooien:
[afbeelding]
3 minuten werk![]()
(wanneer worden die verkiezingen eigenlijk gehouden)
bron volkskrantquote:ROTTERDAM/AMSTERDAM - Stoppen met roken en drinken wordt aanbevolen aan zwangere vrouwen. Maar de winst is vooral te behalen vóór de zwangerschap.
Verloskundige Sjaak Toet krijgt op zijn spreekuur nog steeds zwangere vrouwen die roken en alleen maar zeggen: ‘Ik weet dat het slecht is.’ Of vrouwen die geen foliumzuur hebben geslikt ‘omdat ze dat vroeger ook niet deden’. Of vrouwen die pas stoppen met drinken als ze weten dat ze zwanger zijn.
Maar op het moment dat aanstaande ouders het glas heffen op de prille zwangerschap, wordt ongeveer bepaald of de ongeboren baby een open ruggetje heeft, of een hartafwijking. De eerste tien weken zijn cruciaal, zegt Eric Steegers, hoogleraar verloskunde en prenatale geneeskunde in het Rotterdamse Erasmus MC. Dan ontwikkelen zich de organen van het kind en wordt de placenta aangelegd.
Maar de eerste zwangerschapscontrole vindt pas op zijn vroegst bij acht tot tien weken plaats. Winst valt dus vooral te behalen vóór aanvang van de zwangerschap zegt gynaecoloog Steegers.
Vandaar zijn initiatief voor een preconceptiebureau, waar vrouwen met een kinderwens en hun partner persoonlijk advies kunnen krijgen over een gezonde zwangerschap. ‘Eerst een verhaaltje en dan naar bed’ is de slogan waarmee vanaf vandaag in een aantal Rotterdamse wijken op proef preconceptiezorg wordt aangeboden. Het is een vorm van zorg die in navolging van andere Europese landen nu ook in Nederland van de grond komt.
De KNOV, beroepsorganisatie van verloskundigen, begint volgende maand overal in Nederland met kinderwensspreekuren. Voorzitter Sjaak Toet wijst op het grote belang van die preventieve zorg. Het komt nu te veel voor, zegt hij, dat gynaecologen en verloskundigen achter de feiten aanhollen. Als bij de eerste controle blijkt dat de aanstaande moeder rookt of een hoge bloeddruk heeft of medicijnen gebruikt, kan al lang schade zijn aangericht.
De verloskundigen doen op het kinderwensspreekuur eerst aan risicoselectie. Als bij ouders in spe sprake is van lichamelijke aandoeningen of erfelijke ziekten worden ze doorverwezen naar de gynaecoloog of de klinisch geneticus.
Steegers heeft in het Erasmus MC een speciaal spreekuur voor vrouwen met een verhoogd risico. ‘Voor hen maken we een uitgebreid plan, waarin we vastleggen hoeveel extra controles we uitvoeren, welke medicijnen ze kunnen slikken, hoe ze bevallen.’
Een goede voorbereiding is voor die groep vrouwen van nog groter belang, zegt hij. ‘Ik blijf me opwinden als we midden in de nacht worden gebeld omdat een vrouw te vroeg aan het bevallen is en zij bijvoorbeeld een hartafwijking blijkt te hebben. Als een keizersnee nodig is, moeten we heel snel beslissen of dat wel veilig is. Een gemiste kans.’
De echtparen zonder risico’s, de grootste groep, krijgen van de verloskundigen voorlichting over een gezonde leefstijl. Informatie, zegt Steegers, die bij veel vrouwen is weggezakt. Zo rookt eenderde van alle zwangere vrouwen door. Steegers ziet er op de intensive care voor pasgeborenen dagelijks de gevolgen van. Van alle baby’s die daar liggen met een groeiachterstand is dat bij 10 procent te wijten aan het roken van de moeder.
De adviezen gelden niet alleen voor aanstaande moeders. Het wordt steeds duidelijker, zegt Steegers, dat ook de vaders een belangrijke rol spelen. ‘Roken, drinken en slechte voeding kunnen van invloed zijn op het erfelijk materiaal dat vaders tijdens de bevruchting doorgeven.’
Of de preconceptie-adviezen ook de allochtonen met een kinderwens bereiken, moet worden afgewacht, erkent Steegers. Juist voor hen zijn die adviezen van belang: in Rotterdam sterven zestien van de duizend pasgeboren allochtone baby’s, het hoogste percentage van Nederland. Dat heeft te maken met een scala aan achterstandsproblemen, zegt Steegers.
De helft van de allochtone zwangere vrouwen komt pas na zestien weken voor de eerste controle. De GGD gaat daarom allochtone zorgconsulenten inzetten en probeert de vrouwen onder meer via buurthuizen te bereiken.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
Hehe, kinderen zijn goud geld.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:43 schreef sigme het volgende:
[..]
bron volkskrant
Waar gaat het heen met de wereld.
Overigens weer een fraai voorbeeld van 'wij van propaganda en advies adviseren meer propaganda en advies'.
bron volkskrantquote:Hoofd Vaticaanse sterrenwacht moet opstappen
Van onze verslaggever Michaël Zeeman
VATICAANSTAD - De directeur van de Sterrenwacht van het Vaticaan moet het veld ruimen. De 73-jarige George V. Coyne, gevormd in zowel de sterrenkunde als de theologie, zou er al te lichtzinnige opvattingen op na houden over de controverse tussen creationisten en darwinisten.
Coyne is een gezien astronoom die al sinds 1978 de leiding heeft over de pauselijke sterrenwacht. Zijn wetenschappelijke voorkeur voor een evolutionaire visie op de wording van het heelal boven de bijbelse, zou echter Paus Benedictus XVI een doorn in het oog zijn.
Volgens het eerste bijbelboek, Genesis, was het immers God die op de eerste dag de hemel en de aarde schiep en op de vierde de hemellichamen elders in het heelal. Van evolutie is geen sprake.
De jezuïet Coyne ziet dat als een wetenschappelijk onhoudbare these en heeft die visie niet verheimelijkt. Volgens de Britse krant The Daily Mail irriteerde dat Benedictus XVI al toen hij nog eenvoudigweg kardinaal Joseph Ratzinger was. Onder diens voorganger, Johannes Paulus II, kreeg Coyne echter de vrije hand.
Zo speelde hij een vooraanstaande rol in het uitvlooien van de gang van zaken rond de veroordeling door het Vaticaan van Galileo Galileï, die in de zeventiende eeuw het toentertijd gewaagde standpunt huldigde dat de aarde rond de zon draait.
In 1992 kwam, mede op gezag van Coyne, de officiële pauselijke mededeling dat er indertijd sprake was geweest van een vergissing van het hoogste kerkelijke gezag. Bij nader inzien bleek de aarde inderdaad rond de zon te draaien.
Het Vaticaan ontkent formeel dat spanningen tussen de paus en zijn astronoom aanleiding zouden zijn voor diens plotselinge pensionering. Het wijst in een verklaring op Coyle’s broze gezondheid en gevorderde leeftijd. Coyle’s opvolger, de 43-jarige Argentijnse astronoom José Gabriel Funes, eveneens jezuïet en reeds zes jaar bij de sterrenwacht van het Vaticaan, wil geen commentaar geven.
De sterrenwacht van het Vaticaan is één van de oudste ter wereld. Het was paus Leo XIII die aan het einde van de zestiende eeuw een wetenschappelijk comité van sterrenkundigen benoemde om de kalender te corrigeren.
Het observatorium zelf werd twee eeuwen later gesticht, in een toren van het Vaticaan en legde zich toe op het vervaardigen van hemelkaarten. Sinds eind negentiende eeuw bevindt het zich in Castel Gandolfo, het pauselijk buitenverblijf ten zuiden van Rome.
Toen het strijklicht van de grote stad ook daar te veel ging storen, werd een samenwerkingsverband aangegaan met de Universiteit van Arizona, in Tucson. Daar werd, op initiatief van paus Johannes Paulus II, in 1981 de Vatican Advanced Technology Telescope gebouwd.
De hoofdvestiging in Castel Gandolfo beschikt over een bibliotheek en een omvangrijke verzameling meteorieten.
Zij geeft de Studi Galileiani uit, een reeks gewijd aan de conflicten tussen de kerk en Copernicus en Galileï
Hmmm, ik vond de opvattingen van het Vaticaan mbt evolutie altijd al opvallend gematigd. Maar de conservatieve vleugel heeft zich dus weer geroerd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:10 schreef sigme het volgende:
In de categorie 'Geloof & wetenschap'
[..]
bron volkskrant
Lichtzinnige opvattingen. Wat is ouderwets soms mooi. Vroeger had je dat nog, lichtzinnige opvattingen. Dat je niet zwaar genoeg was. En dat er dan weer een groepje een nog zwaardere afsplitsing vormde, met eigen liedboek en zo. Op hele tonen.
Ik betwijfel of je met het stopzetten van de communicatie nou werkelijk ergens komt, behalve dat het een vorm van symboolpolitiek isquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:53 schreef Yildiz het volgende:
Och, de Spaanse president wil al niet voor niets meer praten met het vaticaan.
Daar kun je maar beter gelijk op bezuinigenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hehe, kinderen zijn goud geld.
[afbeelding]
Wat een negatieve vibes heeft die gast.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:44 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Big surprise, de meeste vrouwen worden ook vies en vatsig, het lange haar wordt kort en het kontje word een kont. In Nederland is tegenwoordig zelfs het gros van de 18> dames al uitgerust met een fikse kont dus zo fantastisch is het allemaal niet
[afbeelding]
Waar slaat de B op? Ik heb de grap waarschijnlijk gemist...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
![]()
waarom staat er niet "Wilbers"
"In snoeien"quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Daar kun je maar beter gelijk op bezuinigen
Juist.quote:
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:35 schreef pberends het volgende:
Sacha de Boer in der kont geneukt.
[afbeelding]
En Bridget Maaslandquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:46 schreef pberends het volgende:
http://frontpage.fok.nl/
Oh nee, die big brother fok reclame![]()
.
Wat zal de Taliban om 'm lachen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:43 schreef Napalm het volgende:
Ah, de supreme commander is op theevisite
[afbeelding]
Nederlanders in Afghanistan #3
Misschien moeten vrouwen eens leren geen kinderen te nemen, achterlijke wezens die het zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:43 schreef sigme het volgende:
[..]
bron volkskrant
Waar gaat het heen met de wereld.
Overigens weer een fraai voorbeeld van 'wij van propaganda en advies adviseren meer propaganda en advies'.
Petra Nemcova, zie posthistory.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:34 schreef Autodidact het volgende:
Hoe heet dat lekkere lapje vlees, p tot de b?
Maar de lekkerste had ik wel uitgekozen toch?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:44 schreef MrX1982 het volgende:
Je vergeet er overigens nog een paar pberends.
Wat is lekkerste als je het over Petra hebt. Ik heb de rest even gepostquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:50 schreef pberends het volgende:
Maar de lekkerste had ik wel uitgekozen toch?
Das waar.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat is lekkerste als je het over Petra hebt. Ik heb de rest even gepost.
BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLENquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:32 schreef Drugshond het volgende:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:44 schreef Sjonnjoop het volgende:
quote:
---------------------------------------------------------------------------------
...........het gros van de 18> dames al uitgerust met een fikse kont..................
-----------------------------------------------------------------------------------
Wat een negatieve vibes heeft die gast.
Verdoemd tot eeuwig misbruik.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
En, had meneer Wilders een prettige vlucht?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
En decadent, hè...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:15 schreef MrX1982 het volgende:
Wat ik vermoed is dat jeugdige werklozen vooral laks en lui zijn.
Dat zijn jouw woorden M, dat zijn jouw woordenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:03 schreef Monidique het volgende:
En decadent, hè...
Zeg, wanneer begin jij?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:12 schreef Monidique het volgende:
Mijn woorden zijn maar woorden.
[ bron ]quote:It must be very strange to be President Bush. A man of extraordinary vision and brilliance approaching to genius, he can't get anyone to notice. He is like a great painter or musician who is ahead of his time, and who unveils one masterpiece after another to a reception that, when not bored, is hostile.
Wat zijn zoal je vakken?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:15 schreef Monidique het volgende:
Komende dinsdag introductiedag en dan beginnen vier september de colleges, hoewel ik nog niet weet of ik dan ook die maandag meteen moet beginnen.
Goed idee.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:29 schreef Monidique het volgende:
O ja, ik moet nog boeken bestellen.
Werd ik geroepen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:17 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN BILLEN
![]()
Je zou er eigenlijk boven moeten staan.. maar jaquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ach, hij heeft er zelf om gevraagd hè.
[afbeelding]
(Arbeidershanden)
Heb je op ze geschoten?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:54 schreef Aoristus het volgende:
de uitmarkt is trouwens best bagger, ik kreeg nog bijna ruzie met een paar opgeschoten negertjes die niet opzij wilden bij een of andere r&b zeikerd die over z'n lul jankte
Of op zijn minst in coma geslagen, waarna hij vervolgens na 2 dagen sterft, en dan vervolgens ijskoud beweren dat je proportioneel gehandeld hebt. Zoals elke Rotterdamse beveiliger betaamd.quote:
Harry?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of op zijn minst in coma geslagen, waarna hij vervolgens na 2 dagen sterft,
Nee, ik liep door alsof ik het niet hoorde, op zo'n moment ben je al de verliezende partij als je dat gejammer langer aanhoort dan je eigenlijk zou willenquote:
Nahh, nee.quote:
Was het Brace of kunnen we binnenkort weer een nieuwe pauper verwelkomen in de Nederpop?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, ik liep door alsof ik het niet hoorde, op zo'n moment ben je al de verliezende partij als je dat gejammer langer aanhoort dan je eigenlijk zou willen
Oeehoeeh.. hhmmm, ik doe hheheeeheeet, hmhmmhm de hele nacht doohooor
het gaat je door merg en been man
De nieuwe plaat van Ali B verschijnt binnenkort, staat in het krantjequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:01 schreef Apropos het volgende:
[..]
Was het Brace of kunnen we binnenkort weer een nieuwe pauper verwelkomen in de Nederpop?
Hopelijk geen verkiezingsrap.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
De nieuwe plaat van Ali B verschijnt binnenkort, staat in het krantje![]()
Mocht dat het geval zijn, dan volg ik blindelings je stemadviesquote:
Geweldigquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
Blijft leuk hè. Net zoals snorretjes.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:52 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je zou er eigenlijk boven moeten staan.. maar ja
[afbeelding]
..zelfs niet in de bouwquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:43 schreef Autodidact het volgende:
Klokkenluider Bos wil parlement in
Je moet toch iets, als je nergens meer aan de bak komt.
Dat zou je Martijn77 eens moeten vertellen, Mquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:43 schreef Monidique het volgende:
Pleiten voor minder belasting is (meestal) populisme. Belastinggeld wordt niet ergens opgeslagen, ofzo, het wordt uitgegeven. Er wordt (meestal) niet gezegd waaraan minder moet worden uitgegeven en anders hoeveel. Hetzelfde geldt voor minder ambtenaren. Welke, waarom, en hoe moet dan gedaan worden wat nu wordt gedaan?
Dat is inderdaad een ergerniswekkende mantra. Ik ben zelf voorstander van een beperkte overheid, daar niet van, maar ik heb me erover verbaasd hoeveel mensen bij het verschijnen van Wilders' partijprogramma jubelden over het punt ''het aantal ambtenaren dient gehalveerd te worden''. Specificatie werd niet gegeven en was kennelijk ook niet nodig, het loutere snoeien in het ambtenarenbestand is al heilzaam.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:43 schreef Monidique het volgende:
Hetzelfde geldt voor minder ambtenaren. Welke, waarom, en hoe moet dan gedaan worden wat nu wordt gedaan?
quote:Fans van Da Vinci Code vernielen kerk
ANP
LONDEN - Schatzoekers die probeerden de geheimen uit het boek De Da Vinci Code te ontcijferen, hebben vernielingen aangebracht in een Engelse kerk. De onbekenden hebben met beitel en hamer stukjes van een muur in de Sint Lucas-kerk in Hodnet weggehakt, zei de plaatselijke predikant tegen de BBC.
De kerk figureert in het boek en een website over de Heilige Graal en heeft sindsdien veel bezoekers getrokken. De vandalen maakten een aantal gaatjes in het steen van de veertiende-eeuwse kerk, vlakbij een gebrandschilderd raam. Daarop is een vrouwelijk ogende Johannes te zien, die ook een belangrijk thema vormt in de bestseller van Dan Brown.
‘We weten niet zeker waar ze naar zochten. Er is niet zoveel te vinden in de kerk in Hodnet, behalve God. We hebben onze buik vol van hen’, verzuchtte de predikant.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Laat ik dan ook maar eens gaan Photoshoppen![]()
[afbeelding]
Even de brandweer bellen of ze de vastzittende ijzeren ring in het midden willen doorsnijden.quote:
quote:
Leonardo da Vinci = godquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Opvallend hoe gretig Christenen de Da Vince Code verslinden, en hoe allergisch ze zijn om hun heilige boek eens goed door te nemen.
Eigenlijk vind ik het meer opvallend dat een zeer slecht geschreven boek voor zoveel ophef kan zorgen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Opvallend hoe gretig Christenen de Da Vince Code verslinden, en hoe allergisch ze zijn om hun heilige boek eens goed door te nemen.
De bijbelquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:48 schreef Autodidact het volgende:
Ik vind het anders een vrij aardige pageturner, als je weet dat het om fictie gaat.
Heb je het gelezen?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het meer opvallend dat een zeer slecht geschreven boek voor zoveel ophef kan zorgen.
Toffe vakantie.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:23 schreef Autodidact het volgende:
San Diego was wel leuk, maar daar ben ik maar twee dagen geweest. Eigenlijk heb ik rond heel Californië gereisd en een stukje Nevada meegenomen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpaginaquote:Wist je dat...
...het woord minister oorspronkelijk dienaar betekent, en in het Romeinse Rijk gebruikt werd om huisdienaren aan te duiden?
Naar die betekenis was het ook zo'n beetje bedoeld, geloof ik.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:59 schreef Yildiz het volgende:
Terug naar het oude woordenboek.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdpagina
http://nl.wikipedia.org/wiki/Minister
Paar daagjes maar hoor. 1 Dag San Diego, en 4 dagen LA.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zeker. Jij bent er ook geweest, niet?
Kan je ook nog wat uitwijden? Hoe ben je rondgetrokken, waar heb je overnacht (motels? steden? camping? etc), wat heb je bezocht?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:03 schreef Autodidact het volgende:
Aha. Ik kan het je van harte aanbevelen iig.
quote:'De Gelukzoeker' - Ayaan Hirsi Ali
In een extra lange NOVA vanavond de documentaire over oud-Kamerlid voor de VVD, Ayaan Hirsi Ali. Vorig jaar mei stelde NOVA voor haar te volgen tijdens haar reizen in de Verenigde Staten. Zij beloofde maximale openheid en NOVA beloofde vertrouwelijkheid tot aan de uitzending van de documentaire. Maar alles ging anders dan gepland. Terwijl Ayaan Hirsi Ali werkte aan een nieuw leven en een nieuwe toekomst in Amerika, werd ze in Nederland het middelpunt van een knetterende politieke rel. De kwestie rond haar paspoort leidde uiteindelijk tot de val van het kabinet-Balkenende en tot de vervroegde verkiezingen van 22 november aanstaande.
Presentatie: Twan Huys
De noemenswaardige plaatsen:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Kan je ook nog wat uitwijden? Hoe ben je rondgetrokken, waar heb je overnacht (motels? steden? camping? etc), wat heb je bezocht?
Even geFrisia'ed hoor: Lachende politici.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:24 schreef Godslasteraar het volgende:
Laat ik dan ook maar eens gaan Photoshoppen![]()
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
en ik noem het:
de Vader, de Zoon en de Heilige Geest
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Even geFrisia'ed hoor: Lachende politici.
Een waar meesterwerk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
en ik noem het:
Zolang je er maar geen pausen of Wildersen in monteertquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:44 schreef Godslasteraar het volgende:
in het kader van Photoshop was ik ook in de weer met Sigme's billen. En na uitvergroting, +/- 400%, kan ik mededelen dat dit hele, HELE goede billen zijn![]()
Whehe, dit is tijdverspilling joh. Mutatie en selectie:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:42 schreef Godslasteraar het volgende:
[afbeelding]
en ik noem het:
Ik heb dat in NL nooit begrepen, alsof we hier fjorden hebben.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:29 schreef Autodidact het volgende:
OMG, Erica Terpstra walkt nordic. (nu op 3)
Dit voldoetquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:36 schreef Autodidact het volgende:
[..]
De noemenswaardige plaatsen:
- Los Angeles (en wijde omgeving)
- San Diego
- San Francisco
- Las Vegas
- Yosemite Park
- Sacramento
Wil je de namen van de motels weten? Die zijn niet zo bijzonder hoor. Bed en een douche. Geen campings. Ik ben met de auto rondgetrokken, gehuurd en van familie (heb ik overal). Eigenlijk heb ik de bekende toeristische plaatsen bezocht, en onderweg van alles ondernomen. Parken, musea, wandelingen. Van alles.
Een cult in Nieuw Zeeland. Het (politieke) paradijs volgens velen. Velen hebben er posters van in huis.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:53 schreef Sidekick het volgende:
Vanavond Bowling at Columbine. 5 sterren volgens de linkse Avro.
Ik start paint op.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Even geFrisia'ed hoor: Lachende politici.
plezier is nóóit tijdverspilling!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Whehe, dit is tijdverspilling joh. Mutatie en selectie:
[afbeelding]
Bowling for Columbine.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:53 schreef Sidekick het volgende:
Vanavond Bowling at Columbine. 5 sterren volgens de linkse Avro.
Ben je in de winter gegaan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit voldoet. Ik ben in dezelfde omgeving geweest, maar iets ruimere ronde gemaakt. Onder route raken elkaar nauwelijks. Kwartiertje Los Angelos (aankomst vliegtuig, auto gepakt, naar kust gereden), kwartiertje Las Vegas (door heen gereden), Yosemite doorheen gereden: het was er ijskoud, we begrepen het park niet zo, er waren ons teveel mensen (dat zijn er ons als snel). God wat was het daar koud op die camping. En we hadden nog geen gas kunnen kopen dus koud eten en geen koffie. Snel door!
Maar wat kan je mooi wandelen in de VS!
Ah, nou, dat ging dus idd een beetje mis, toen ik jouw billen in Finders bordje monteerde. Je kreeg één van de vingers van de Paus in je billen, de viezerikquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Zolang je er maar geen pausen of Wildersen in monteert.
quote:Mijn origineel heeft natuurlijk gewoon veel meer pixels. Hoewel ik denk dat ik dat origineel niet bewaard heb. Anders dan het echte echte origineel, daar zit ik nu op.
Oktober. Schitterend weer (strak blauw). Maar echt godvergeten koud soms. Zonnig en stralend en al. Een keer had ik het zo koud, zo koud, terwijl het echt prachtig weer was. Pas toen we ijspegels zagen aan zo'n irrigatieding (ik zoek zo de foto van GL even op) begrepen we dat het niet aan mij lagquote:
Oh, ja. Die schijnen inderdaad rond die tijd aan de kust te verschijnen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Oktober. Schitterend weer (strak blauw). Maar echt godvergeten koud soms. Zonnig en stralend en al. Een keer had ik het zo koud, zo koud, terwijl het echt prachtig weer was. Pas toen we ijspegels zagen aan zo'n irrigatieding (ik zoek zo de foto van GL even op) begrepen we dat het niet aan mij lag.
Maar ook in zee gezwommen hoor. En daar pelikanen, zeerobben (of zo), een zeeotter () gezien.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:21 schreef Yildiz het volgende:
Verdonk blij / lach of wat dan ook...
geen resultaten bij Google
ook deze;
http://images.google.nl/images?q=lachende+politici&hl=nl&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Ik kan he-le-maal niet fotoshoppen. Gewoon echt helemaal *niet*.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:29 schreef Napalm het volgende:
[afbeelding]
Waarom kunnen jullie zoveel beter hotoshoppen dan ik??![]()
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:21 schreef Yildiz het volgende:
Verdonk blij / lach of wat dan ook...
geen resultaten bij Google
ook deze;
http://images.google.nl/images?q=lachende+politici&hl=nl&btnG=Afbeeldingen+zoeken
Jij nog rare beesten gezien? Ik een heleboel vogels, waaronder een roadrunner (geinig!). Verder kan ik me een stekelvarken en -misschien wel meest spectaculair- een enorme ratelslang herinneren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Oh, ja. Die schijnen inderdaad rond die tijd aan de kust te verschijnen.
Ik héb geeneens photoshop.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan he-le-maal niet fotoshoppen. Gewoon echt helemaal *niet*.
Ik kan in irfanview de standaardeffectjes, en dat is het. Ik zal er wel gewoon te oud voor wezen (), wat is jouw excuus?
Ik had daar mijn mensen voor, die waren "l33t" in corel draw terwijl ik nog monochroom in DOS liep te pielen..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:31 schreef sigme het volgende:
Ik kan in irfanview de standaardeffectjes, en dat is het. Ik zal er wel gewoon te oud voor wezen (), wat is jouw excuus?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:35 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik héb geeneens photoshop.
Toch, het gaat om het idee.
Lachende politici.
Stop maar met die Verdonk-foto's, ik heb er al 1.
Al moet mijn 'humor' misschien even inkomen.
"Nee, je bent te 'buitenlands'"quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:42 schreef Autodidact het volgende:
Ik ben ook gewoon in Paint bezig.
[afbeelding]
Be careful what you whish for, you just might get it (a lot)quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:35 schreef Yildiz het volgende:
Stop maar met die Verdonk-foto's, ik heb er al 1.
Deze slettebak is trouwens de dochter van razende Rita en werd deze week gedwongen tot een intiem samenzijn met Taida P. (bron: GS)quote:
ze lacht van binnenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:43 schreef Yildiz het volgende:
Jamaar, dat is toch geen lach?
Tenminste, voor mij niet.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:48 schreef Godslasteraar het volgende:
hier ook nog maar effe dan![]()
[afbeelding]
photoshop rulzzz. En dat terwijl ik nog heel weinig weet van dit programma, laat staan de honderden plugins die er zijn.quote:
Hij heeft wel witte tanden zeg...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:59 schreef Autodidact het volgende:
Met die vuist van Ahmedinejad kun je ook leuke dingetjes doen.
Komt door het contrast met het rode bloed aan z'n handen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hij heeft wel witte tanden zeg...
De lucht in de VS is schoner dan die in NL. Wij stikken in de rook van Botlek, Ruhrgebied en het feit van 16 miljoen mensen op een klein stukje aarde..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:16 schreef pberends het volgende:
Ondertussen krijgt ze LONGKANKER van de Amerikaanse SUV's.
Ik zie er veel meer smog dan in Nederland.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
De lucht in de VS is schoner dan die in NL. Wij stikken in de rook van Botlek, Ruhrgebied en het feit van 16 miljoen mensen op een klein stukje aarde..
Ik denk dat de lucht in New York echt niet schoner is dan die in NL.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
De lucht in de VS is schoner dan die in NL. Wij stikken in de rook van Botlek, Ruhrgebied en het feit van 16 miljoen mensen op een klein stukje aarde..
Hij heeft het over de VS. SOweiso flauw om een megastad met een land te vergelijken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat de lucht in New York echt niet schoner is dan die in NL.
Tenzij de aroma van dode ratten badend in beschimmelde urine je ligt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat de lucht in New York echt niet schoner is dan die in NL.
* sigme drinkt Verboden Vruchtquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:10 schreef Napalm het volgende:
Kjk, plan Napalm neemt vorm aan:
hoe zou jij het doen ?
ik ga het overdenk3n onder het genot van bier.
mzzzl!
De meeste Amerikanen wonen in grote steden, dus de vergelijking gaat wel op.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:23 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hij heeft het over de VS. SOweiso flauw om een megastad met een land te vergelijken.
Overigens in New York rijden verrassend weinig SUVs.
Bis Morgen!
Hij had het helemaal niet over "de VS". Je verzint er weer eens dingen bij.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:23 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hij heeft het over de VS. SOweiso flauw om een megastad met een land te vergelijken.
Overigens in New York rijden verrassend weinig SUVs.
Bis Morgen!
Yep, daar zijn ze volgens mij nog strenger in dan in Nederland.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij had het helemaal niet over "de VS". Je verzint er weer eens dingen bij.![]()
Kennen ze uberhaupt een APK in de VS, waarbij er een roetmeting gedaan wordt?
Jezus zeg, ze wordt helemaal ingepalmt door de Joodse lobby daarquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:29 schreef Mutant01 het volgende:
Ah Bush die spreekt voor de American Jewish commitee.
Hoe zit het dan met uitstoot, daar waar 9 van de 10 mensen hier in een 1.1i autotje rijden, rijden ze daar in een dikke V12.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Yep, daar zijn ze volgens mij nog strenger in dan in Nederland.
Had je die vrouw aan het begin gezien, die bij de ingang stond.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Jezus zeg, ze wordt helemaal ingepalmt door de Joodse lobby daar.
Joden: "Lik lik lik"quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Had je die vrouw aan het begin gezien, die bij de ingang stond.![]()
Ik ken de details niet, maar van wat ik erover gehoord heb zijn ze erg streng qua uitstoot. Als je zoekt op "smog test" zul je er wel achter komen, ik weet niks van autotechniek.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met uitstoot, daar waar 9 van de 10 mensen hier in een 1.1i autotje rijden, rijden ze daar in een dikke V12.
En dan zo'n award uitreiken, de vijand van je vijand is je vriend-style. Het zou wat zijn als ze iets over Joden had gezegdquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Joden: "Lik lik lik"
Bush met z'n domme grappen: "Mazzel tof"
Tis wel weer goed te zien hoe de Joodse lobby daar werkt. Zo'n speciaal commitee die over de rest van de wereld gaat oordelen. Bush die er zelfs op bezoek komt, voor die paar miljoen joden in het land.
Totaal kritiekloos inderdaad, alsof ze een morfinespuitje van de Joden heeft gehad. Ach, het hele Midden-Oosten staat in vuur en vlam door oorlogvoerend Israël, maar who cares?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dan zo'n award uitreiken, de vijand van je vijand is je vriend-style. Het zou wat zijn als ze iets over Joden had gezegd
Niets, zegt iemand dan dat er iets mis is?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:40 schreef Autodidact het volgende:
Wat is er mis met Bush die een seminar bezoekt dat door een joodse belangenorganisatie is georganiseerd?
"Rita is gevaarlijk als ze weinig controle onder zich heeft zonder program"quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:46 schreef Mutant01 het volgende:
Ayaan heeft straks een dubbele nationaliteit.![]()
Mooi zo. Kunnen we die van Verdonk invorderen om de rekening recht te trekken?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:46 schreef Mutant01 het volgende:
Ayaan heeft straks een dubbele nationaliteit.![]()
Inderdaad. Zelden zo'n hypocriet negerinnetje gezien. Maargoed, ze is weg, tabee, weg ermee.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:48 schreef pberends het volgende:
[..]
"Rita is gevaarlijk als ze weinig controle onder zich heeft zonder program"
Wat, heeft ze het over Bush nu of niet?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:46 schreef Autodidact het volgende:
Dat is er inderdaad al een tijdje: "De Apotheker" met allemaal flesjes en zo. Het schijnt dat de gemeente moeilijk ging doen over de vage figuren, en toen is er dat compromis uit gekomen, dacht ik. Juridisch zijn het twee verschillende bedrijven geworden.
Verdonk verdient een gouden paspoort.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Mooi zo. Kunnen we die van Verdonk invorderen om de rekening recht te trekken?
Gelukkig is ze nog steeds Nederlanderquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad. Zelden zo'n hypocriet negerinnetje gezien. Maargoed, ze is weg, tabee, weg ermee.
Ghe. Die krijg je nog eens om je oren van me.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verdonk verdient een gouden paspoort.
Haar taalbeheersing? Ik ken menig Marokkaan uit de rif die beter Nederlands spreekt dan haar. En dan tenminste ook nog accentloos. Maar je mag haar zeker geweldig vinden, ik vind haar een mens om op te kotsen. Ayaan staat bij mij synoniem voor angst, indoctrinatie, bedrog en manipulatie.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig is ze nog steeds Nederlander. (Begrijp me niet verkeerd: op basis van die naam had dat natuurlijk niet zo moeten zijn).
Maar ik vind haar ge-wel-dig. Man, haar taalbeheersing alleen al
.
Ik zal op je wachten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe. Die krijg je nog eens om je oren van me.
Dan zij.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haar taalbeheersing? Ik ken menig Marokkaan uit de rif die beter Nederlands spreekt dan haar.
Er bestaat geen accentloos. Ik heb een net-niet zaai (van de VPRO) accent, zegt men.quote:En dan tenminste ook nog accentloos.
Dat misstaat je. (het is 'om te kotsen vinden' niet 'om op te kotsen vinden', maar dan klopt de zin helemaal niet meer.)quote:Maar je mag haar zeker geweldig vinden, ik vind haar een mens om op te kotsen.
Staat gelijk aan of is synoniem met of is synoniem aan.quote:Ayaan staat bij mij synoniem voor angst, indoctrinatie, bedrog en manipulatie.
Ok, biecht maar op.quote:
Dan haar, kan gewoon. Althans in spreektaal.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:06 schreef sigme het volgende:
Dan zij.
ABN is accentloos. ABN an sich is geen accent, althans niet in mijn ogen.quote:Er bestaat geen accentloos. Ik heb een net-niet zaai (van de VPRO) accent, zegt men.
Waarom ineens de taalpurist uithangen?quote:Dat misstaat je. (het is 'om te kotsen vinden' niet 'om op te kotsen vinden', maar dan klopt de zin helemaal niet meer.)
Synoniem voor, kan ook gewoon.quote:Staat gelijk aan of is synoniem met of is synoniem aan.
Dat ben ik niet. Dat is zij zelf.quote:Waarom ben je bang van haar?
Lijkt op het scorebord van DWHN.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:14 schreef Sidekick het volgende:
3-2 voor Sigme.
Jij Onwetende, dat begint altijd met 4-4.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lijkt op het scorebord van DWHN.
Dure wijn. Duur hout. Duur stro. Goedkope zwart/wit kopie over hoe duur de wijn wel niet was.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:16 schreef Autodidact het volgende:
Super huiswijn.
Ik ben altijd een taalpurist. Taalpurist pur sang, zou ik haast zeggen. Meestal uit ik het niet, het is niet netjes mensen op falen te wijzen als het onredelijk lijkt een hoger niveau te verwachten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan haar, kan gewoon.
[..]
ABN is accentloos. ABN an sich is geen accent, althans niet in mijn ogen.
[..]
Waarom ineens de taalpurist uithangen?
[..]
Synoniem voor, kan ook gewoon.
bron?quote:[..]
Dat ben ik niet. Dat is zij zelf.
Gefeliciteerd! (Waarmee?)quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:16 schreef Sidekick het volgende:
Vandaag is er wijn bezorgd. Het was voor mij. Van de baas. Korte zinnen. Ik drink nooit wijn.
Inderdaad. Een paar miljoen, waar hebben we het over?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:37 schreef pberends het volgende:
'). Bush die er zelfs op bezoek komt, voor die paar miljoen joden in het land.
Ik vond het -toen ik het voor het eerst zag- een verrassend plaatje, achterin The Wanderings, van Potok, met het aantal joden per land. Méér joden in de VS dan in Israel!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:23 schreef Apropos het volgende:
[..]
Inderdaad. Een paar miljoen, waar hebben we het over?
Je bent alleen niet op de hoogte van een aantal fouten die jij regelmatig maakt tijdens het posten op het forum. Dat is logisch, want het is en blijft nu eenmaal een forum, en je post hier niet om een potje lekker correct met taalgebruik bezig te zijn. Op een forum mensen wijzen op taalfouten zie ik dan ook geen echte toegevoegde waarde hebben, mensen zijn er totaal niet mee bezig.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:20 schreef sigme het volgende:
Ik ben altijd een taalpurist. Taalpurist pur sang, zou ik haast zeggen. Meestal uit ik het niet, het is niet netjes mensen op falen te wijzen als het onredelijk lijkt een hoger niveau te verwachten.
Als ik denk dat het iets toevoegt corrigeer ik vaker. Zo gebruikte Yildiz 'mits' en 'tenzij' consequent verkeerd om, heb ik gister Napalm overtuigd van het feit dat hij beter zijn schrijfopdracht kon laten rusten en spreek ik LXIV aan op elke fout die ik bij hem vind. In ruil daarvoor krijg ik wel eens een sneer van SCH.
Correct Nederlands, dat verandert om de 3 dagen.quote:En je hebt ongelijk met je 'kan ook gewoon'. Alles kan, maar correct Nederlands is het niet.
Bron? Hoezo zou je daar een bron voor moeten hebben? Zij creert (ja met trema, geen zin om dat knopje op te zoeken) zelf waanbeelden over bepaalde zaken, en legt die op een bepaalde manier uit (doormiddel van verdraaiingen en leugens). Ze is zelf "angstig" voor deze beelden, maar ondertussen is haar populariteit ook gebaseerd op diezelfde angst.quote:bron?
De baas heeft gelijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:16 schreef Sidekick het volgende:
Vandaag is er wijn bezorgd. Het was voor mij. Van de baas. Korte zinnen. Ik drink nooit wijn.
Tja er wonen ook een paar miljoen moslims. Zouden die ook zoveel invloed hebben.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:23 schreef Apropos het volgende:
[..]
Inderdaad. Een paar miljoen, waar hebben we het over?
Zou je dat niet willen doen. Persoonlijke foto's verneuken. Ik ga toch ook geen foto van jou nemen met Wouter Bos erbij.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:29 schreef Godslasteraar het volgende:
-
mja, vooruit dan maarquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zou je dat niet willen doen. Persoonlijke foto's verneuken. Ik ga toch ook geen foto van jou nemen met Wouter Bos erbij.
Integendeel, van een groot aantal fouten ben ik mij zeer bewust. Sommige maak ik zelfs bewust. Ongetwijfeld zijn er ook nog vele die aan mijn aandacht ontsnappen. Mijn taalbeheersing is niet heel goed.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent kennelijk alleen niet op de hoogte van een aantal fouten die jij regelmatig maakt tijdens het posten op het forum. Dat is logisch, want het is en blijft nu eenmaal een forum, en je post hier niet om een potje lekker correct met taalgebruik bezig te zijn.
Eens, daarom spreek ik mensen er ook zelden op aan. Sommigen zijn er wél heel erg mee bezig (wie schrijft kan heel goed oefenen via schriftelijke discussie).quote:Op een forum mensen wijzen op taalfouten zie ik dan ook geen echte toegevoegde waarde hebben, mensen zijn er totaal niet mee bezig.
Nee, dat doet het niet.quote:[..]
Correct Nederlands, dat verandert om de 3 dagen.
Hoezo? Ben ik bang? Zo ja, waarvoor / waarom?quote:[..]
Bron? Hoezo zou je daar een bron voor moeten hebben? Zij creert (ja met trema, geen zin om dat knopje op te zoeken) zelf waanbeelden over bepaalde zaken, en legt die op een bepaalde manier uit (doormiddel van verdraaiingen en leugens). Ze is zelf "angstig" voor deze beelden, maar ondertussen is haar populariteit ook gebaseerd op diezelfde angst.
Ik neem aan dat jij het over SPREEKTAAL had.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:34 schreef sigme het volgende:
In dit geval (waarin ik jouw post bekritiseerde) hadden we een onderwerp: taalbeheersing, wat er aanleiding toe gaf.
O, nou, om de 6 maanden dan.quote:Nee, dat doet het niet.
Vast wel, je ziet haar als een soort "bevrijder, heldin". Wellicht vanwege haar strijd tegen geloof of gelovigen. Of vanwege andere redenen. Uiteindelijk zijn de meeste aanhangers van haar, bang voor de Islam. Zij weet deze angst heel goed te gebruiken, en daarmee is ze populair.quote:Hoezo? Ben ik bang? Zo ja, waarvoor / waarom?
Haar gesproken taal is beter verzorgd dan die van de meeste goedverzorgde posters op dit forum, en beter dan dat van de meeste Nederlandse politici.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij het over SPREEKTAAL had.
Ook niet. Correct Nederlands laat zich ook niet bepalen door de spelling, ik zanik zelden over spelling.quote:[..]
O, nou, om de 6 maanden dan.
Ja ja. Dit komt neer op dat ik zeg dat ik haar goed vind - en dat jij het herleidt tot dat ik haar goed vind.quote:[..]
Vast wel, je ziet haar als een soort "bevrijder, heldin". Wellicht vanwege haar strijd tegen geloof of gelovigen. Of vanwege andere redenen. Uiteindelijk zijn de meeste aanhangers van haar, bang voor de Islam. Zij weet deze angst heel goed te gebruiken, en daarmee is ze populair.
En mijn antwoord daarop is dus bekend. Ik ken menig Marokkaan uit de rif die betere taalbeheersing heeft dan zij.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:43 schreef sigme het volgende:
Haar gesproken taal is beter verzorgd dan die van de meeste goedverzorgde posters op dit forum, en beter dan dat van de meeste Nederlandse politici.
Die begrijp ik niet.quote:Ja ja. Dit komt neer op dat ik zeg dat ik haar goed vind - en dat jij het herleidt tot dat ik haar goed vind.
die heb je hier zelf in de SC lopen spammenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:41 schreef Mutant01 het volgende:
Hoe kwam je aan die foto trouwens Godslasteraar.
Maar dat was eeuwen geleden. Je wilt zeggen dat je 1000 SC topics hebt lopen doorzoeken naar een foto van mij.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:49 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
die heb je hier zelf in de SC lopen spammen![]()
en dat had je beter niet kunnen doen![]()
had je m'n tweede mailtje nog gezien?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:47 schreef sigme het volgende:
* sigme luistert Ween - Buenas tardes amigos.
Ik zou zeggen: stuur ze de politiek in! We kunnen héél goed veel meer mensen met een goeie taalbeheersing in de politiek gebruiken. Het niveau nu is echt om te huilen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En mijn antwoord daarop is dus bekend. Ik ken menig Marokkaan uit de rif die betere taalbeheersing heeft dan zij.
je ziet haar als een soort "bevrijder, heldin". Wellicht vanwege haar strijd tegen geloof of gelovigen. Of vanwege andere redenen.quote:[..]
Die begrijp ik niet.
nou, die foto had ik uiteraard opgeslagen en doorgestuurd naar de AIVD, just in case.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat was eeuwen geleden. Je wilt zeggen dat je 1000 SC topics hebt lopen doorzoeken naar een foto van mij.![]()
Je bedoelt een Aboutaleb? Of die sjaak van het instituut genaamd FORUM? Of die dame van de PVDA?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:53 schreef sigme het volgende:
Ik zou zeggen: stuur ze de politiek in! We kunnen héél goed veel meer mensen met een goeie taalbeheersing in de politiek gebruiken. Het niveau nu is echt om te huilen.
Ja, je bent dus bang voor iets. Angstig voor geloof of gelovigen of wellicht iets anders. Waarvoor precies jij angstig bent, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat zij over het algemeen populair is onder mensen die de Islam als een bedreiging ervaren. Of dat in jouw specifieke geval ook het geval is weet ik niet. Het is ook nogal irrelevant.quote:je ziet haar als een soort "bevrijder, heldin". Wellicht vanwege haar strijd tegen geloof of gelovigen. Of vanwege andere redenen.
Dat verklaart dus precies helemaal niets. De vraag was of ik bang was. Je geeft een antwoord dat het wellicht om iets is, of vanwege iets anders. Dat is dus *niks*.
Uhuhquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
had je m'n tweede mailtje nog gezien?
Die sjaak en die dame - ik heb geen idee wie je bedoelt. Die Abouthaleb komt aardig uit zijn woorden, heb ik de indruk, al gebiedt de waarheid me te zeggen dat ik 'm nooit gehoord heb (wel gelezen dat 'ie dit en dat zei). Nadeel van geen tv kijken - je hoort minder.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bedoelt een Aboutaleb? Of die sjaak van het instituut genaamd FORUM? Of die dame van de PVDA?
Ik vroeg naar jouw mening over mijn specifieke geval.quote:[..]
Ja, je bent dus bang voor iets. Angstig voor geloof of gelovigen of wellicht iets anders. Waar precies jij angstig voor bent, weet ik niet. Wat ik wel weet is dat zij over het algemeen populair is onder mensen die de Islam als een bedreiging ervaren. Of dat in jouw specifieke geval ook het geval is weet ik niet. Het is ook nogal irrelevant.
Weltrustenquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:03 schreef Mutant01 het volgende:
En ik ga zo slapen, Ayaan heeft al genoeg schade aangericht. En ze is weg![]()
Aboutaleb spreekt perfect Nederlands, hij is af en toe op de radio te horen. Laatst bij BNR nieuwsradio. En die sjaak: Seddik Harchaouiquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Die sjaak en die dame - ik heb geen idee wie je bedoelt. Die Abouthaleb komt aardig uit zijn woorden, heb ik de indruk, al gebiedt de waarheid me te zeggen dat ik 'm nooit gehoord heb (wel gelezen dat 'ie dit en dat zei). Nadeel van geen tv kijken - je hoort minder.
[
ik drink nauwelijks alcohol. Van één sterk biertje op de nuchtere maag begin ik al te slingeren.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Uhuh. Ik kijk uit naar vervolg
.
Ken je Ween?
Dit bier Belzebuth lijkt me ook wel passend voor je. Het is lekker. En vreselijk sterk.
Ik had het goede voornemen ooit naar de Hofstad af te reizen, je daar te ontmoeten, je dat boek kado te geven. En een biertje met je te drinken. Voorwaarde 1 komt er nooit van, maar nu vallen echt alle plannen ook afquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:13 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
ik drink nauwelijks alcohol. Van één sterk biertje op de nuchtere maag begin ik al te slingeren.
en die mail komt nog, niet veel bijzonders, maar het gephotoshop kwam er tussen.
hé, wat, nou, als ik wat eet van tevoren gaat het wel hoor. En twee koninkjes moet wel kunnen. Meer ook wel, maar dan ben ik 's middags al melig.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had het goede voornemen ooit naar de Hofstad af te reizen, je daar te ontmoeten, je dat boek kado te geven. En een biertje met je te drinken. Voorwaarde 1 komt er nooit van, maar nu vallen echt alle plannen ook af.
quote:Ik denk dat het verschil vooral gemaakt wordt door de keuze die je irl hebt met welke mensen je omgaat.
Oh, ok. als ik naar de residentiële hoofdstad kom zal ik je waarschuwen. Alsnog.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:31 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
hé, wat, nou, als ik wat eet van tevoren gaat het wel hoor. En twee koninkjes moet wel kunnen. Meer ook wel, maar dan ben ik 's middags al melig.
nou, de spelling gaat nog goed!quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ok. als ik naar de residentiële hoofdstad kom zal ik je waarschuwen. Alsnog.
Overigens komt bier (laat staan zwaar bier) op nuchtere maag altijd hard aan. Zelfs bij geoefende drinkers.
Ik heb de grootse moeite met typen, nu![]()
Hey, mijn favoriete politicus, Alan B'Stardquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
nou, de spelling gaat nog goed!
verdomd, die kan ik ooh photosoepen!quote:Op zondag 27 augustus 2006 01:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hey, mijn favoriete politicus, Alan B'Stard![]()
Met veel herstelwerkzaamheden, Gods lasteraar, met veel herstelwerkzaamheden.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
nou, de spelling gaat nog goed!
That would suck, neem dan Pierce Fletcher Dervishquote:Op zondag 27 augustus 2006 01:07 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
verdomd, die kan ik ooh photosoepen!
http://www.tvshowcentral.(...)statesman_show_8.jpgquote:Op zondag 27 augustus 2006 01:09 schreef Aoristus het volgende:
[..]
That would suck, neem dan Pierce Fletcher Dervish
kun je doen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 01:51 schreef Napalm het volgende:
dronken en postgeil.
Zal ik hier al mn torrentsites eens gaan posten?![]()
het past gewoon bij jequote:Op zondag 27 augustus 2006 01:54 schreef Napalm het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik wel aandacht krijg van lelijke/ minderjarige/ dikke/ domme/ sletterige vrouwen maar niet van de juiste exemplaren?
Dat zou kunnen maar het is niet wederzijds want dan was ik nu wat anders aan het doen dan fokkenquote:
wel godverdomme!quote:Op zondag 27 augustus 2006 01:54 schreef Napalm het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom ik wel aandacht krijg van lelijke/ minderjarige/ dikke/ domme/ sletterige vrouwen maar niet van de juiste exemplaren?
ik snap er niks van. Gaat dit over mij of over jou?Het zal wel aan het goedkope (doch duur gekochte) bier liggen..quote:Op zondag 27 augustus 2006 02:09 schreef sigme het volgende:
Jij valt in categorie- zij die aandacht krijgen van mij.
Je weet toch - logische tekstanalyse?
Waarom ligt ze op de grond?quote:Op zondag 27 augustus 2006 01:54 schreef Godslasteraar het volgende:
ik geloof trouwens dat Sigme nu met laptop en al omgerold is
oh, wacht ff, je dacht dat ik het over jou had...quote:
Eeh, Godslasteraar heeft heeft veel oudere rechten op mijn liefde dan jij.quote:Op zondag 27 augustus 2006 02:18 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waarom ligt ze op de grond?
Waarom weet jij wat ze doet?
![]()
quote:
Ey, alles wel ok hier. Met jou?quote:Op zondag 27 augustus 2006 03:01 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hai hai Sickie!
Comment ca va? (met cedille maar dat terzijde, ik krijg 'm d'r niet in gefrommeld).![]()
He, fijn!quote:
'eel laat, 'eel laat.quote:Met jou?Beetje laat op wel voor jouw doen. Hoor jij niet al een uur of 8 in je bed te liggen?
Ontslag?quote:Op zondag 27 augustus 2006 03:12 schreef sigme het volgende:
[..]
He, fijn!
[..]
'eel laat, 'eel laat.
Wij vieren ontslag, of vakantie, of het samenvallen ervan.
En elke type/actie is een Echtenacher processie± één vooruit, twee achteruit.
Truste blauwbil.quote:Op zondag 27 augustus 2006 03:17 schreef sigme het volgende:
Mén, ik ben pas over een uur en tien minuten 24 uur op en ik ben nu al ontoerekeningsvatbaar. Ik word oud.
Photoshop in dit gevalquote:Op zondag 27 augustus 2006 03:51 schreef Drugshond het volgende:
[POL] goes paint..... en best aardig overigens. Qua moteriek a no-go (nu dus).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |