Volgens mij is er voor iedereen onder de 40 nog wel een baantje te vinden, ook al ben je niet (goed) geschoold.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oudere mensen zijn duurder, minder-flexibel, omscholing is lastiger etc. Ondanks dat zou het wel zo moeten zijn, ervan uitgaande dat iemand gezond is, dat bijstand alleen in het uiterste geval beschikbaar zou moeten zijn voor mensen. Je kunt natuurlijk ook zelf geld opzij zetten voor financieel moeilijkere jaren.
Zou best kunnen. Maar wat je moet voorkomen is dat mensen jong de bijstand in gaan en er moeilijk uitkomen waardoor je de maatschappij met een enorme last opzadelt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:11 schreef TC03 het volgende:
Volgens mij is er voor iedereen onder de 40 nog wel een baantje te vinden, ook al ben je niet (goed) geschoold.
Mee eens ja, je hebt me overtuigd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:15 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zou best kunnen. Maar wat je moet voorkomen is dat mensen jong de bijstand in gaan en er moeilijk uitkomen waardoor je de maatschappij met een enorme last opzadelt.
Onder de 30 zit je in de bloei van je leven en liggen de baantjes voor het oprapen. Wellicht niet altijd de baan met een dure auto, telefoon en weet ik veel wat nog meer maar je kan ook tevreden zijn met minder. Wat ik vermoed is dat jeugdige werklozen vooral laks en lui zijn.
Die normale mensen hebben al jaren belasting en premie betaald. De jonkies hebben enkel maar geld gekost.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Er zijn weinig banen voor MBOers. Ik snap wel dat je het niet goed doet als je jong en werkloos bent, maar het kan altijd natuurlijk, en dan heb je gewoon geen geld en sta je min of meer op straat. Ik snap de redenatie wel, werklozen van die leeftijd moeten kunnen gewoon werken en moeten niet meteen bij de staat steun trekken. Daar ben ik het mee eens. Maar ik vind het een beetje streng in vergelijking met de 'normale' mensen.
]http://forum.fok.nl/topic/900411[/quote][/url]quote:
Ach, zal weinig verrassends in staan, denk ikquote:Ik wacht het VVD programma nog even af, maandag.
Ik heb geen flauw idee, maar ik denk dat de rollen dit keer omgedraait zullen zijn: CDA en VVD die kadootjes uitdelen om zieltjes te winnen, de PvdA hemeren op de hand op de knip, omdat ze dondersgoed weten dat er na de verkiezingen gewoon de hand weer op de knip gaat en er van al die mooie beloften van CDA/VVD niets overblijft.quote:Wanneer komt de PvdA?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een beetje gezond verstand graag in de bijstand wil zitten. Daar zijn de bedragen te laag voor.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:37 schreef Napalm het volgende:
[..]
Die normale mensen hebben al jaren belasting en premie betaald. De jonkies hebben enkel maar geld gekost.
Die MBOer kan zich ook niet beroepen op werkervaring e.d. dus moet hij niet zeuren maar gewoon een baan als schoonmaker, kassajuffrouw etc accepteren. In de praktijk heeft hij waarschijnlijk hele lage levensonderhoudskosten en vindt vaak het "wel best zo in de bijstand"
Ik zou ze toch de kost niet willen geven. Is trouwens niet zo lang geleden nog een topic overgeweest hier op FOKquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een beetje gezond verstand graag in de bijstand wil zitten. Daar zijn de bedragen te laag voor.
Het is idd een habbekrats, maar er zijn genoeg mensen die dat "beetje gezonde verstand" niet hebben.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:23 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een beetje gezond verstand graag in de bijstand wil zitten. Daar zijn de bedragen te laag voor.
beetje zwart werken ernaast, aanvullende uitkeringen en je hebt toch een redelijk bedrag terwijl je geen geld kwijt bent voor zaken als woon-werkverkeer.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is idd een habbekrats, maar er zijn genoeg mensen die dat "beetje gezonde verstand" niet hebben.
Nou, dat lag toch echt anders in de tijd dat ik jong & werkloos was, en het lag zeker anders voor mijn vriendenkring, waarvan de meesten 6 tot 12 jaar ouder zijn dan ik.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:07 schreef Napalm het volgende:
[..]
Als je jong en werkloos bent moet je wellicht je school maar eens gaan afmaken. Dus of terug naar school of elke baan accepteren die er is.
Je hebt inderdaad geen flauw ideequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:21 schreef Vhiper het volgende:
Ik heb geen flauw idee, maar ik denk dat de rollen dit keer omgedraait zullen zijn: CDA en VVD die kadootjes uitdelen om zieltjes te winnen, de PvdA hemeren op de hand op de knip, omdat ze dondersgoed weten dat er na de verkiezingen gewoon de hand weer op de knip gaat en er van al die mooie beloften van CDA/VVD niets overblijft.
Het gaat de PvdA er waarschijnlijk meer om WAAR er zo hard bezuinigd wordt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je hebt inderdaad geen flauw ideeAangezien de PvdA al gereageerd heeft op de gelekte delen van het verkiezingsprogramma van de VVD en concludeerde dat de VVD weer te hard wil bezuinigen, harde maatregelen van de PvdA zitten er dan ook waarschijnlijk niet in.
Tsja. Ik ben vóór saneren van de bijstand en nog wat van die regelingen, maar ik wil niet uitsluiten dat we nog wel eens perioden van massawerkloosheid zullen kennen. Ik geloof niet zo in de 'nieuwe economie', je weet wel, die van tien jaar geleden, waarin nooit meer recessies zouden komenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:40 schreef Napalm het volgende:
maare jij bent dan ook heel oud.
Tegenwoordig liggen de zaken anders dus kunnen we de regels van 30 jaar terug wel eens aanpassen aan de moderne tijd.
Ik accepteer helemaal niks tot het program is gepresenteerd en ik er een totaalplaatje van heb. Lijkt me niet zo heel vreemd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry? Jij accepteert wel de OP (wat evenmin het officiele programma is) als valide, maar stukken uit de NRC niet? Omdat ze andere dingen zeggen dan jou aanstaat? Overigens werd vanochtend op Radio 1 (meen ik) geciteerd uit het uitgelekte programma, waar het er letterlijk instond.
Omdat deze mogelijke plannen vrij recent zijn en de VVD geloof ik nooit een meerderheid heeft gehad in de kamer. Zo maar een ideetje hoor.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:35 schreef pberends het volgende:
Wat een gebral, de VVD is al 15 jaar aan de macht, en mag nu echt wel eens in de oppositiebankjes gaan zitten. Je vraagt je af waarom ze de afgelopen 15 jaar al die plannetjes niet hebben uitgevoerd.
Bij de laatste recessie (die na het barsten van de dot-com bubble) was het voor jongeren ook al moeilijk om aan een baan te komen. Op het moment dat het iets minder gaat, nemen bedrijven geen starters meer aan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja. Ik ben vóór saneren van de bijstand en nog wat van die regelingen, maar ik wil niet uitsluiten dat we nog wel eens perioden van massawerkloosheid zullen kennen. Ik geloof niet zo in de 'nieuwe economie', je weet wel, die van tien jaar geleden, waarin nooit meer recessies zouden komen.
Als dan de boze jonge mannen over straat zwerven zie ik nog wel pleidooien komen om ze een beetje rustig te houden - met een zakje geld bijvoorbeeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |