abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41191539
quote:
VVD belooft lastenverlichting

De VVD wil de belasting met 3 procent verlagen, zo staat in het verkiezings- programma van de liberalen. Verscheidene media hebben uit betrouwbare bron de hoofdpunten van het programma gekregen.

De belasting op erfenissen moet worden gehalveerd, startende ondernemers zouden de eerste 3 jaar geen belasting moeten betalen en de kinderopvang voor mensen die werken moet gratis worden.

Om dat alles te betalen moet het aantal bestuurders worden verminderd met 25 procent. Verder kan er bezuinigd worden op bijstand voor jongeren onder de 27 jaar. Het VVD-verkiezingsprogramma wordt maandag officieel gepresenteerd.
Het grote uitdelen is begonnen en uiteraard staat de VVD deze keer vooraan om de sigaren uit te delen. Het is dat ik me over de laatste 4 jaar nog ongelovelijk genaaid voel door deze partij, anders zou ik er bijna op gaan stemmen!

Met welke kadootjes zullen de andere partijen komen? Ik ben benieuwd!

Het CDA zal traditiegetrouw zich wel op de gezinnen richten (Kinderbijslag omhoog, zorgkosten omlaag, nog wat schoolgeld verlagen, e.d.)
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:37:15 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_41191576
Ik ben wel benieuwd naar de doorrekening. Kinderopvang is berucht duur, ik ben benieuwd of die andere maatregelen dat wel dekken. En geen bijstand onder de 27? Leuk voor al die jongetrouwde en -gescheiden moeders Maar ongetwijfeld krijgen vele rechtsgeorienteerde kiezers hier wel weer een harde plasser van.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_41191696
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de doorrekening. Kinderopvang is berucht duur, ik ben benieuwd of die andere maatregelen dat wel dekken. En geen bijstand onder de 27? Leuk voor al die jongetrouwde en -gescheiden moeders Maar ongetwijfeld krijgen vele rechtsgeorienteerde kiezers hier wel weer een harde plasser van.
Dit was natuurlijk te verwachten. De VVD wilde niet voor niets zo graag met het CDA nog effe de begroting er doorheen jassen
pi_41191743
Nog wat uitgebreider:
quote:
VVD: Meer uitgaven én minder belasting

Uitgegeven: 26 augustus 2006 08:32
Laatst gewijzigd: 26 augustus 2006 08:41
DEN HAAG - De VVD wil in de komende kabinetsperiode de belasting voor iedereen met 3 procent verlagen en 2,3 miljard bezuinigen op de sociale zekerheid, onder meer door de bijstand voor mensen onder de 27 jaar af te schaffen.

Dit staat in het verkiezingsprogramma, dat de liberalen maandag presenteren. Ingewijden bevestigen bovendien dat de VVD daarin pleit voor gratis kinderopvang voor werkenden.

Bezuinigd

De VVD gaat in het programma uit van een economische groei van gemiddeld 1,75 procent per jaar. Die groei is, onder meer doordat meer belasting kan worden geheven, goed voor een extra opbrengst voor de overheid van 6,5 miljard euro. Doordat er bovendien bezuinigd gaat worden op sociale zekerheid, gezondheidszorg en woningcorporaties, zien de liberalen de mogelijkheid om 17 miljard aan nieuwe uitgaven te doen.

De VVD pleit in het programma ook voor een harde aanpak van geweld op straat en vermindering van de successierechten, die betaald moeten worden bij erfenissen. Het programma is opgesteld door een commissie onder leiding van Ben Verwaayen, de topman van British Telecom.

Pensioen

Eerder werd al duidelijk dat de VVD niet de AOW-leeftijd wil verhogen om het probleem van de vergrijzing aan te pakken. In het programma staat wel dat in cao's de verplichting om het aanvullend pensioen op 65 jaar te laten ingaan, geschrapt dient te worden.

De VVD wil ook het aantal bestuurders, van gemeenteraden tot Tweede Kamer, met een kwart verminderen. De Randstad kan één provincie worden en er moet één ministerie voor Veiligheid komen, dat gaat over bestrijding van rampen en terrorisme.
pi_41191972
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:35 schreef Vhiper het volgende:

Het CDA zal traditiegetrouw zich wel op de gezinnen richten (Kinderbijslag omhoog, zorgkosten omlaag, nog wat schoolgeld verlagen, e.d.)
CDA - Verkiezingsprogramma

Ik wacht het VVD programma nog even af, maandag .

Wanneer komt de PvdA?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41192013
Oh ja: mijn voorspelling: die gratis kinderopvang wordt betaald door de werkgevers de plicht op te leggen. Zonder kosten voor de overheid dus.

Zoals ik al zei: In Nederland is het al heel liberaal als de overheid niet betaalt (maar wel bepaalt).
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41192048
Klinkt goed allemaal.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:05:53 #8
124377 pmb_rug
salvation received
pi_41192119
quote:

[..]

Het grote uitdelen is begonnen en uiteraard staat de VVD deze keer vooraan om de sigaren uit te delen. Het is dat ik me over de laatste 4 jaar nog ongelovelijk genaaid voel door deze partij, anders zou ik er bijna op gaan stemmen!

dit zijn geen cadeautjes, want ze zijn niet uitgedeeld.
verder is dit de OPRECHTE visie van de vvd, het gaat samen met (althans dat zou moeten) met verdere terugtreding van de overheid uit de samenleving.
hoe minder belasting, hoe efficienter de economie. dat is visie.
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:23:21 #9
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_41192392
dat van die kinderopvanmg kan ik nu wel snappen... dat verdient zich weer terug ivm de vergrijzingskosten...
pi_41192418
quote:
VVD wil belasting met 3 procent verlagen

DEN HAAG - De VVD wil een belastingverlaging voor iedereen met 3 procent. Daarnaast moet de kinderopvang voor werkenden gratis worden en verdwijnt de bijstand voor jongeren onder 27 jaar. Deze plannen zijn opgenomen in het conceptverkiezingsprogramma Voor een samenleving met ambitie dat maandag wordt gepresenteerd.

Het successierecht (de belasting op erfenissen) wordt als het aan de VVD ligt gehalveerd. Om het ondernemerschap te stimuleren, stelt de partij voor startende ondernemers drie jaar lang vrij te stellen van belastingbetaling.

Verder trekt de partij ten strijde tegen de ‘bestuurlijke wirwar’ in Nederland. Van de huidige ruim twaalfduizend bestuurders (Kamerleden, raadsleden, wethouders, burgemeesters, statenleden, gedeputeerden) moet een kwart verdwijnen.

De Tweede Kamer kan volgens de VVD van 150 naar 100 zetels, de Eerste Kamer van 75 naar 50. De Randstad dient één provincie te worden.

Met haar korte verkiezingsprogram, dat werd opgesteld onder leiding van British Telecom-topman Ben Verwaayen, wil de partij ambitie uitstralen en de burgers weer trots op Nederland maken. Eerder zei Verwaayen in een interview met de Volkskrant: ‘Als je meer dan 50 procent belasting betaalt, ben je onderdaan, betaal je minder dan ben je burger.’ Het verlagen van alle belastingtarieven met drie procentpunten kost 7,7 miljard euro.

In totaal koerst de partij de komende kabinetsperiode aan op 17 miljard euro aan nieuwe uitgaven. Om dat te betalen, rekent de partij op een economische groei van gemiddeld 1,75 procent per jaar (opbrengst: 6,5 miljard euro).

Daarnaast wordt er bezuinigd op onder meer de sociale zekerheid (2,3 miljard) en de gezondheidszorg. De woningbouwcorporaties moeten 3,5 miljard inleveren.

In haar conceptprogram kiest de VVD voor een harde aanpak van overlast op straat en buurtterreur. In het uiterste geval worden de raddraaiers uit hun huis gezet en elders in ‘hufterwoningen’ geplaatst. Het opleggen van een straatverbod wordt eenvoudiger. Ook moet de burgemeester sneller kunnen beslissen over dwangverpleging van psychisch gestoorden.

De liberalen willen verder één ministerie van Veiligheid dat verantwoordelijk is voor de politie, terrorismebestrijding, grensbewaking, rampen- en crisisbeheersing, de inlichtingendiensten en het Openbaar Ministerie. De VVD acht zwaardere straffen gewenst voor mensen die zich gewelddadig gedragen tegenover gezagsdragers als agenten, leraren, ambulancepersoneel en conducteurs.

In lijn met het Liberaal Manifest dat de VVD vorig jaar aannam, stelt het conceptprogram artikel 1 van de Grondwet (verbod op discriminatie) boven de andere artikelen. Dat betekent onder meer dat scholen geen homoseksuele leraren meer mogen weigeren met een beroep op de vrijheid van godsdienst.

Eerder deze week werd al bekend dat de VVD niet tornt aan de AOW-leeftijd. Wel willen de liberalen een verbod op CAO-afspraken tussen werkgevers en vakbonden die verplichten tot pensionering bij 65 jaar.
http://www.volkskrant.nl/(...)t_3_procent_verlagen
pi_41192486
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:23 schreef Zwaffel het volgende:
dat van die kinderopvanmg kan ik nu wel snappen... dat verdient zich weer terug ivm de vergrijzingskosten...
Alléén als het leidt tot hogere arbeidsparticipatie.
pi_41192526
quote:
Wel willen de liberalen een verbod op CAO-afspraken tussen werkgevers en vakbonden die verplichten tot pensionering bij 65 jaar.
Als die %$^%$ overheid nou eens niet afspraken tussen vakbonden en werkgevers bindend zou verklaren voor niet-vakbondsleden, dan lijkt me dat een heel aantal vliegen in één klap. Is dit verbod ook niet nodig, trouwens.
pi_41192538
Huichelaars, allemaal. Van CDA tot SP en verder. Rond de verkiezingen staan ze opeens elke dag in de stad om de burger te helpen, vervolgens zie je ze weer 4 jaar niet.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_41192566
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:30 schreef sigme het volgende:

[..]

Als die %$^%$ overheid nou ook niet eens afspraken tussen vakbonden en werkgevers bindend zou verklaren voor niet-vakbondsleden, dan lijkt me dat een heel aantal vliegen in één klap. Is dit verbod ook niet nodig, trouwens.
Als je al een arbeidsovereenkomst hebt mag je het CAO weigeren hoor.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:32:43 #15
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_41192568
Welke belasting? Inkomstenbelasting? Bepaalde schijf of verdeeld over alle schijven? Totale belastingdruk? Sigaar uit eigen doos als verkiezingstunt? Met alleen '3%' weet je nog niets.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_41192594
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Als je al een arbeidsovereenkomst hebt mag je het CAO weigeren hoor.
Bindend verklaren. Daarmee is het het minimum voor voor wie het bindend verklaard is.

Als je volgens je arbeidsovereenkomst onder de CAO valt kan je volgens mij de vernieuwde CAO ook niet weigeren trouwens.
pi_41192667
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:43 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dit was natuurlijk te verwachten. De VVD wilde niet voor niets zo graag met het CDA nog effe de begroting er doorheen jassen
Flauw, begroting was al rond met CDA en D66 dus vrij logisch om deze nog met prinsjesdag aan te kondigen. Maar dit geeft wel weer aan dat "links" het prima vind om zeker een jaar het zonder een begroting te doen.

Overigens zie ik in dit bericht alleen "kadootjes" (als je het zo wil noemen) voor mensen die daadwerkelijk wat bijdragen aan de samenleving en daar kan volgens mij niks mis mee zijn. Ophef over bijstand afschaffen voor mensen onder de 27 vind ik vreemd, hebben ze geen baan dan zijn ze nog prima in staat om een geschikte opleiding te volgen en voor al te kleine minderheidsgroepen valt er domweg geen beleid te maken.

Blijf de erfenisbelasting belachelijk vinden, halvering daarvan klinkt mischien sympathiek maar is het natuurlijk niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2006 12:38:18 ]
pi_41192862
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Bindend verklaren. Daarmee is het het minimum voor voor wie het bindend verklaard is.
Dat geldt voor de werkgevers, niet de ongebonden werknemer.
quote:
Als je volgens je arbeidsovereenkomst onder de CAO valt kan je volgens mij de vernieuwde CAO ook niet weigeren trouwens.
Geen idee hoe dat geregeld is eerlijk gezegd.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:48:23 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41192869
De VVD denkt hun plannen te kunnen betalen door de bijstand af te schaffen voor jongeren onder de 27 jaar? Volgens mij gaat dat alleen nog maar meer geld kosten aan onderwijs dan. Ik neem aan dat ze dan een schoolplicht gaan krijgen.

En ik hoop dat de VVD zelf een goed voorbeeld gaat geven voor hun standpunt dat een kwart van de politici moeten verdwijnen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:52:10 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41192933
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:37 schreef Chewie het volgende:

Blijf de erfenisbelasting belachelijk vinden, halvering daarvan klinkt mischien sympathiek maar is het natuurlijk niet.
Laatst nog een interessante discussie over hoe de (hoge) erfenisbelasting eigenlijk heel goed past in een liberale denkwijze. Men krijgt immers geld zonder er iets voor te doen
pi_41192970
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:48 schreef Sidekick het volgende:
De VVD denkt hun plannen te kunnen betalen door de bijstand af te schaffen voor jongeren onder de 27 jaar? Volgens mij gaat dat alleen nog maar meer geld kosten aan onderwijs dan. Ik neem aan dat ze dan een schoolplicht gaan krijgen.
Volgens mij is er makkelijk een compromis te maken met het CDA op dit terrein: die willen werkleerplicht tot 23 jaar.
pi_41192976
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:52 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Laatst nog een interessante discussie over hoe de (hoge) erfenisbelasting eigenlijk heel goed past in een liberale denkwijze. Men krijgt immers geld zonder er iets voor te doen
Zal ik 'm even opgraven ?
pi_41192998
quote:

[..]

Een mooie vergelijking is misschien het volgende:

Een winkelier verandert een product en verlaagd de prijs met 3 %.
Ben je ervoor of niet ? Mijn insziens hangt dit af van de aard van de verandering van het product.

Toch heb ik het idee dat veel mensen alleen naar de prijsdaling kijken.
pi_41193015
quote:

[..]

Zou graag de onderbouwing daarvan willen zien, lijkt me een vrij absurde stelling.
Over de erfenis is ten eerste al belasting betaald en ten tweede is het ook geen geld krijgen zonder daar wat voor te doen.
pi_41193051
PvdA ziet het overigens niet als kadootjes uitdelen
quote:
PvdA: VVD wil te veel bezuinigen
26 augustus 2006, 12:12 (plaats uw reactie)

AMSTERDAM (ANP) - ,,De VVD lijkt allerlei leuke plannetjes te willen betalen door nog meer te bezuinigen op de sociale zekerheid en de zorg.'' Dat zei een woordvoerder van de PvdA in een voorlopige reactie op het uitgelekte verkiezingsprogramma van de liberalen.

De sociaal-democraten zijn niet tegen verlaging van belasting, maar dan wel voor de mensen die dat nodig hebben, aldus de woordvoerder. De PvdA wil pas verder op het programma in gaan als het maandag gepresenteerd is.
pi_41193056
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zou graag de onderbouwing daarvan willen zien, lijkt me een vrij absurde stelling.
Over de erfenis is ten eerste al belasting betaald en ten tweede is het ook geen geld krijgen zonder daar wat voor te doen.
Exact. Met diezelfde redenering zou zakgeld ook belast moeten worden.
pi_41193083
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:48 schreef Sidekick het volgende:

En ik hoop dat de VVD zelf een goed voorbeeld gaat geven voor hun standpunt dat een kwart van de politici moeten verdwijnen.
Dat willen ze dus ook
quote:
De VVD wil ook het aantal bestuurders, van gemeenteraden tot Tweede Kamer, met een kwart verminderen. De Randstad kan één provincie worden en er moet één ministerie voor Veiligheid komen, dat gaat over bestrijding van rampen en terrorisme.
pi_41193124
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:37 schreef Chewie het volgende:

[..]
Halvering van de belasting klinkt sympathiek?
Of halvering van de erfenis?
pi_41193148
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:03 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Halvering van de belasting klinkt sympathiek?
Of halvering van de erfenis?
Zoals het er staat, ik heb het namelijk over de erfenisbelasting.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:05:20 #30
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_41193154
quote:

[..]

Inderdaad, erfenisbelasting is gewoon weer het zoveelste station waar je moet afgeven. Ik vind het ook belachelijk.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:06:12 #31
53267 TC03
pi_41193169
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:00 schreef nikk het volgende:

[..]

Exact. Met diezelfde redenering zou zakgeld ook belast moeten worden.
Dat is min of meer al zo bij grote giften (ook belachelijk ).
pi_41193209
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat is min of meer al zo bij grote giften (ook belachelijk ).
Je kunt grote giften toch ook wel op een "zwarte" manier doen dan?
pi_41193365
quote:

[..]

De stelling is opzettelijk absurd, de onderbouwing her en der serieus.
Eerlijker: belast erfenis met 100%
pi_41193717
Zolang alle partijen niet aangeven hoe al hun "goede" voornemens betaald gaan worden zou ik er maar geen waarde aan hechten,iets roepen is in de politiek erg goedkoop waarom roepen ze niet dat ze zelf afzien van die 30% loonsverhoging en dat ze de wachtgeldregelingen voor politici gaan afschaffen of terugbrengen naar wat voor de werkende mens normaal is voor de volgende verkiezingen en nu we toch bezig zijn kunnen we de tweede kamer niet met 50% terugbrengen?

Zie ook mijn onderschrift
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:57:41 #35
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41194293
quote:
Er staat bezuinigen op de bijstand voor mensen onder de 27, niet afschaffen. Pak je leesplankje er weer eens bij zou ik zeggen.
Say your prayers
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:01:13 #36
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41194367
quote:

[..]

En aan de andere kant wordt iemand het recht ontnomen zelf te bepalen waar zijn vermogen naartoe gaat na zijn of haar overlijden. Zo kun je de term "liberaal" overal invrotten. Slaat nergens op.
Say your prayers
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:07:30 #37
66444 Lord_Vetinari
pi_41194527
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:57 schreef Sickie het volgende:

[..]

Er staat bezuinigen op de bijstand voor mensen onder de 27, niet afschaffen. Pak je leesplankje er weer eens bij zou ik zeggen.
quote:
onder meer door de bijstand voor mensen onder de 27 jaar af te schaffen.
Campagne is begonnen, VVD deelt kadootjes uit!

Zal ik het inpakken of begin je hier met je cursus?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:17:37 #38
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41194757
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

Campagne is begonnen, VVD deelt kadootjes uit!

[afbeelding]

Zal ik het inpakken of begin je hier met je cursus?
Doe es lief het stuk tekst in de OP lezen. Pas wanneer het volledige program op de plank ligt kun je er iets zinnigs over zeggen. Prijsschieten op een paar uitgelekte stukken is zinloos. Maar ik snapt dat jij er een bijzonder harde plasser van krijgt om even in je eigen terminologie te spreken.
Say your prayers
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:21:49 #39
66444 Lord_Vetinari
pi_41194846
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:17 schreef Sickie het volgende:

[..]

Doe es lief het stuk tekst in de OP lezen. Pas wanneer het volledige program op de plank ligt kun je er iets zinnigs over zeggen. Prijsschieten op een paar uitgelekte stukken is zinloos. Maar ik snapt dat jij er een bijzonder harde plasser van krijgt om even in je eigen terminologie te spreken.
Sorry? Jij accepteert wel de OP (wat evenmin het officiele programma is) als valide, maar stukken uit de NRC niet? Omdat ze andere dingen zeggen dan jou aanstaat? Overigens werd vanochtend op Radio 1 (meen ik) geciteerd uit het uitgelekte programma, waar het er letterlijk instond.
pi_41195123
op het eerste gezicht klinkt dit verkiezingsprogramma prachtig, alleen als je er even over nadenkt komen toch wel een aantal vragen naar voren:

'gratis' kinderopvang: laat ze dan gelijk zeggen dat voortaan iedereen opdraait voor deze kosten ipv de ouders zelf, wat me toch het redelijkst lijkt. ik dacht dat de VVD zo voor eigen verantwoordelijkheid was?

starters de eerste 3 jaar geen belasting: klinkt leuk, maar hoe wil de VVD voorkomen dat eigenaren van bestaande bedrijven massaal een nieuw bedrijfje oprichten en daar hun acitivteiten onderbrengen en zo geen belasting hoeven te betalen?

bezuinigen op gezondheidszorg: zou ik wel eens nader uitgewerkt willen zien. en vooral een overtuigend argument dat de consument niet geconfronteerd wordt met nóg hogere premies doordat de ziekenhuizen die bezuinigingen gaan doorberekenen ipv overbodige managers te ontslaan.

bezuinigen op woningcorporaties: klinkt ook leuk want die zijn zeer rijk. de vraag is natuurlijk hoe de VVD denkt te voorkomen dat dit ten koste gaat van de sociale woningbouw. ik ben benieuwd, maar eerlijk gezegd heb ik wat dat betreft weinig vertrouwen in de VVD.

[ Bericht 19% gewijzigd door rebel6 op 26-08-2006 14:53:59 ]
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:37:23 #41
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41195179
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:17 schreef Sickie het volgende:

[..]

Doe es lief het stuk tekst in de OP lezen.
Dat spreekt andere nieuwbronnen die spreken over afschaffen helemaal niet tegen. Afschaffen is namelijk ook bezuinigen. Tussen de regels valt zelfs daar al te lezen dat het volledig wegbezuinigd gaat worden.

Rutte heeft daarnaast al meerdere keren aangegeven dat de bijstand voor jongeren afgeschaft gaat worden:
quote:
DEN HAAG - Kandidaat-lijsttrekker Rutte van de VVD wil de bijstandswet sluiten voor iedereen die niet arbeidsongeschikt is.

(...)

"We sleuren iedereen de arbeidsmarkt op. Om te beginnen krijgen jongeren tot 27 jaar géén bijstand meer. Uiterlijk over vier jaar sluiten we de bijstandswet voor iedereen die niet arbeidsongeschikt is, want dan is er letterlijk werk voor iedereen."

Bron: Nu.nl
Of mogen we ook al niet iets zinnigs zeggen over uitspraken van politici?
pi_41195210
Interessante punten alleen zet ik mijn vraagtekens bij gratis kinderopvang voor mensen die werken. Gratis is natuurlijk een illusie. Voor niets gaat de zon op de rest kost gewoon geld.

Mensen met kinderen moeten gewoon zelf betalen voor de opvang van hun kinderen.
Ik ben benieuwd naar de rest van het programma .
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:39:33 #43
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41195226
quote:
Leuk voor al die jongetrouwde en -gescheiden moeders Maar ongetwijfeld krijgen vele rechtsgeorienteerde kiezers hier wel weer een harde plasser van.
MILFS1 van onder de 27 You know they are fucking 2

1 Mother I`d Like to fuck
2 Vrij naar Chris Rock
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41195320
quote:
onder meer door de bijstand voor mensen onder de 27 jaar af te schaffen.
Dit is natuurlijk een uitstekend punt hoewel het best omhoog geschroefd kan worden naar 30. Mensen die gewoon gezond zijn kunnen onmogelijk onder hun 30ste niet in staat zijn om te werken anders heb je toch echt iets fouts gedaan in je leven waarvoor je zelf de verantwoordelijkheid moet dragen.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:52:23 #45
53267 TC03
pi_41195494
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk een uitstekend punt hoewel het best omhoog geschroefd kan worden naar 30. Mensen die gewoon gezond zijn kunnen onmogelijk onder hun 30ste niet in staat zijn om te werken anders heb je toch echt iets fouts gedaan in je leven waarvoor je zelf de verantwoordelijkheid moet dragen.
Ik vind het toch een beetje raar. Ook jongeren kunnen werkloos zijn toch?
pi_41195549
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:52 schreef TC03 het volgende:
Het kan wel maar dat is dan het probleem van de jongeren in kwestie. Als je gewoon gezond bent is er geen reden om werkeloos te zijn. Genoeg werk te vinden.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:05:20 #47
53267 TC03
pi_41195805
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:54 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het kan wel maar dat is dan het probleem van de jongeren in kwestie. Als je gewoon gezond bent is er geen reden om werkeloos te zijn. Genoeg werk te vinden.
Daar heb je een punt, maar ik vraag me dan toch af in hoeverre de situatie voor jongeren verschilt met oudere mensen. Die grens zou je dan net zo goed kunnen doorschuiven naar 40 jaar.

Offtopic: je avatar, dat is toch St. Louis?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:07:09 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41195854
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Als je jong en werkloos bent moet je wellicht je school maar eens gaan afmaken. Dus of terug naar school of elke baan accepteren die er is.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41195907
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:05 schreef TC03 het volgende:
Daar heb je een punt, maar ik vraag me dan toch af in hoeverre de situatie voor jongeren verschilt met oudere mensen. Die grens zou je dan net zo goed kunnen doorschuiven naar 40 jaar.
Oudere mensen zijn duurder, minder-flexibel, omscholing is lastiger etc. Ondanks dat zou het wel zo moeten zijn, ervan uitgaande dat iemand gezond is, dat bijstand alleen in het uiterste geval beschikbaar zou moeten zijn voor mensen. Je kunt natuurlijk ook zelf geld opzij zetten voor financieel moeilijkere jaren.
quote:
Offtopic: je avatar, dat is toch St. Louis?
Jazeker .
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:10:57 #50
53267 TC03
pi_41195931
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

Als je jong en werkloos bent moet je wellicht je school maar eens gaan afmaken. Dus of terug naar school of elke baan accepteren die er is.
Er zijn weinig banen voor MBOers. Ik snap wel dat je het niet goed doet als je jong en werkloos bent, maar het kan altijd natuurlijk, en dan heb je gewoon geen geld en sta je min of meer op straat. Ik snap de redenatie wel, werklozen van die leeftijd moeten kunnen gewoon werken en moeten niet meteen bij de staat steun trekken. Daar ben ik het mee eens. Maar ik vind het een beetje streng in vergelijking met de 'normale' mensen.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:11:45 #51
53267 TC03
pi_41195948
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oudere mensen zijn duurder, minder-flexibel, omscholing is lastiger etc. Ondanks dat zou het wel zo moeten zijn, ervan uitgaande dat iemand gezond is, dat bijstand alleen in het uiterste geval beschikbaar zou moeten zijn voor mensen. Je kunt natuurlijk ook zelf geld opzij zetten voor financieel moeilijkere jaren.
Volgens mij is er voor iedereen onder de 40 nog wel een baantje te vinden, ook al ben je niet (goed) geschoold.
pi_41196040
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:11 schreef TC03 het volgende:
Volgens mij is er voor iedereen onder de 40 nog wel een baantje te vinden, ook al ben je niet (goed) geschoold.
Zou best kunnen. Maar wat je moet voorkomen is dat mensen jong de bijstand in gaan en er moeilijk uitkomen waardoor je de maatschappij met een enorme last opzadelt.

Onder de 30 zit je in de bloei van je leven en liggen de baantjes voor het oprapen. Wellicht niet altijd de baan met een dure auto, telefoon en weet ik veel wat nog meer maar je kan ook tevreden zijn met minder. Wat ik vermoed is dat jeugdige werklozen vooral laks en lui zijn.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:18:26 #53
53267 TC03
pi_41196100
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:15 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Maar wat je moet voorkomen is dat mensen jong de bijstand in gaan en er moeilijk uitkomen waardoor je de maatschappij met een enorme last opzadelt.

Onder de 30 zit je in de bloei van je leven en liggen de baantjes voor het oprapen. Wellicht niet altijd de baan met een dure auto, telefoon en weet ik veel wat nog meer maar je kan ook tevreden zijn met minder. Wat ik vermoed is dat jeugdige werklozen vooral laks en lui zijn.
Mee eens ja, je hebt me overtuigd.
pi_41196500
Wat een gebral, de VVD is al 15 jaar aan de macht, en mag nu echt wel eens in de oppositiebankjes gaan zitten. Je vraagt je af waarom ze de afgelopen 15 jaar al die plannetjes niet hebben uitgevoerd.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 15:37:30 #55
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41196537
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Er zijn weinig banen voor MBOers. Ik snap wel dat je het niet goed doet als je jong en werkloos bent, maar het kan altijd natuurlijk, en dan heb je gewoon geen geld en sta je min of meer op straat. Ik snap de redenatie wel, werklozen van die leeftijd moeten kunnen gewoon werken en moeten niet meteen bij de staat steun trekken. Daar ben ik het mee eens. Maar ik vind het een beetje streng in vergelijking met de 'normale' mensen.
Die normale mensen hebben al jaren belasting en premie betaald. De jonkies hebben enkel maar geld gekost.

Die MBOer kan zich ook niet beroepen op werkervaring e.d. dus moet hij niet zeuren maar gewoon een baan als schoonmaker, kassajuffrouw etc accepteren. In de praktijk heeft hij waarschijnlijk hele lage levensonderhoudskosten en vindt vaak het "wel best zo in de bijstand"
pi_41197588
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:57 schreef sigme het volgende:

[url=http://forum.fok.nl/topic/900411
]http://forum.fok.nl/topic/900411[/quote][/url]

Die had ik gemist, even snel doorgenomen, maar zag zo snel de kadootjes niet staan...Wat hebben zij in de aanbieding voor de kiezer, behalve nog meer regeltjes, zoals uit je OP blijkt?
quote:
Ik wacht het VVD programma nog even af, maandag .
Ach, zal weinig verrassends in staan, denk ik
quote:
Wanneer komt de PvdA?
Ik heb geen flauw idee, maar ik denk dat de rollen dit keer omgedraait zullen zijn: CDA en VVD die kadootjes uitdelen om zieltjes te winnen, de PvdA hemeren op de hand op de knip, omdat ze dondersgoed weten dat er na de verkiezingen gewoon de hand weer op de knip gaat en er van al die mooie beloften van CDA/VVD niets overblijft.
pi_41197655
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:37 schreef Napalm het volgende:

[..]

Die normale mensen hebben al jaren belasting en premie betaald. De jonkies hebben enkel maar geld gekost.

Die MBOer kan zich ook niet beroepen op werkervaring e.d. dus moet hij niet zeuren maar gewoon een baan als schoonmaker, kassajuffrouw etc accepteren. In de praktijk heeft hij waarschijnlijk hele lage levensonderhoudskosten en vindt vaak het "wel best zo in de bijstand"
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een beetje gezond verstand graag in de bijstand wil zitten. Daar zijn de bedragen te laag voor.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:00:21 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41198625
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat iemand met een beetje gezond verstand graag in de bijstand wil zitten. Daar zijn de bedragen te laag voor.
Ik zou ze toch de kost niet willen geven. Is trouwens niet zo lang geleden nog een topic overgeweest hier op FOK
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41199123
Ik ben vooral benieuwd naar hoe ze de gezondheidszorg verder uit willen hollen eigenlijk, is daar al meer over bekend?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_41199164
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:23 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het is idd een habbekrats, maar er zijn genoeg mensen die dat "beetje gezonde verstand" niet hebben.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:47:32 #61
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41199875
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 17:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is idd een habbekrats, maar er zijn genoeg mensen die dat "beetje gezonde verstand" niet hebben.
beetje zwart werken ernaast, aanvullende uitkeringen en je hebt toch een redelijk bedrag terwijl je geen geld kwijt bent voor zaken als woon-werkverkeer.
pi_41200051
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nou, dat lag toch echt anders in de tijd dat ik jong & werkloos was, en het lag zeker anders voor mijn vriendenkring, waarvan de meesten 6 tot 12 jaar ouder zijn dan ik.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 18:40:27 #63
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41201192
maare jij bent dan ook heel oud.

Tegenwoordig liggen de zaken anders dus kunnen we de regels van 30 jaar terug wel eens aanpassen aan de moderne tijd.
pi_41202413
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:21 schreef Vhiper het volgende:
Ik heb geen flauw idee, maar ik denk dat de rollen dit keer omgedraait zullen zijn: CDA en VVD die kadootjes uitdelen om zieltjes te winnen, de PvdA hemeren op de hand op de knip, omdat ze dondersgoed weten dat er na de verkiezingen gewoon de hand weer op de knip gaat en er van al die mooie beloften van CDA/VVD niets overblijft.
Je hebt inderdaad geen flauw idee Aangezien de PvdA al gereageerd heeft op de gelekte delen van het verkiezingsprogramma van de VVD en concludeerde dat de VVD weer te hard wil bezuinigen, harde maatregelen van de PvdA zitten er dan ook waarschijnlijk niet in.
pi_41203137
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Je hebt inderdaad geen flauw idee Aangezien de PvdA al gereageerd heeft op de gelekte delen van het verkiezingsprogramma van de VVD en concludeerde dat de VVD weer te hard wil bezuinigen, harde maatregelen van de PvdA zitten er dan ook waarschijnlijk niet in.
Het gaat de PvdA er waarschijnlijk meer om WAAR er zo hard bezuinigd wordt.
pi_41203421
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 18:40 schreef Napalm het volgende:
maare jij bent dan ook heel oud.

Tegenwoordig liggen de zaken anders dus kunnen we de regels van 30 jaar terug wel eens aanpassen aan de moderne tijd.
Tsja. Ik ben vóór saneren van de bijstand en nog wat van die regelingen, maar ik wil niet uitsluiten dat we nog wel eens perioden van massawerkloosheid zullen kennen. Ik geloof niet zo in de 'nieuwe economie', je weet wel, die van tien jaar geleden, waarin nooit meer recessies zouden komen .

Als dan de boze jonge mannen over straat zwerven zie ik nog wel pleidooien komen om ze een beetje rustig te houden - met een zakje geld bijvoorbeeld.
  zondag 27 augustus 2006 @ 01:25:01 #67
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41213124
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sorry? Jij accepteert wel de OP (wat evenmin het officiele programma is) als valide, maar stukken uit de NRC niet? Omdat ze andere dingen zeggen dan jou aanstaat? Overigens werd vanochtend op Radio 1 (meen ik) geciteerd uit het uitgelekte programma, waar het er letterlijk instond.
Ik accepteer helemaal niks tot het program is gepresenteerd en ik er een totaalplaatje van heb. Lijkt me niet zo heel vreemd.
Say your prayers
  zondag 27 augustus 2006 @ 01:28:02 #68
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_41213209
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 15:35 schreef pberends het volgende:
Wat een gebral, de VVD is al 15 jaar aan de macht, en mag nu echt wel eens in de oppositiebankjes gaan zitten. Je vraagt je af waarom ze de afgelopen 15 jaar al die plannetjes niet hebben uitgevoerd.
Omdat deze mogelijke plannen vrij recent zijn en de VVD geloof ik nooit een meerderheid heeft gehad in de kamer. Zo maar een ideetje hoor.
Say your prayers
pi_41223265
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsja. Ik ben vóór saneren van de bijstand en nog wat van die regelingen, maar ik wil niet uitsluiten dat we nog wel eens perioden van massawerkloosheid zullen kennen. Ik geloof niet zo in de 'nieuwe economie', je weet wel, die van tien jaar geleden, waarin nooit meer recessies zouden komen .

Als dan de boze jonge mannen over straat zwerven zie ik nog wel pleidooien komen om ze een beetje rustig te houden - met een zakje geld bijvoorbeeld.
Bij de laatste recessie (die na het barsten van de dot-com bubble) was het voor jongeren ook al moeilijk om aan een baan te komen. Op het moment dat het iets minder gaat, nemen bedrijven geen starters meer aan.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')