abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41186623
Vandaag vroeg 2Vandaag wat de partij van Geert Wilders onderscheidt van andere rechts populistische partijen.

Geert Wilders had zijn antwoord paraat: zijn partij is de enige partij die gewoon hardop durft te zeggen dat de Nederlandse cultuur de dominante cultuur moet worden.
Nu vind ik dat allemaal prima, maar dan moeten er wel harde richtlijnen zijn over wat die Nederlandse cultuur precies inhoud.

Help hier Geert Wilders met het vaststellen van richtlijnen voor de dominante cultuur van Nederland.

TS begint:

1) Je moet voortaan 1 kaakje bij de koffie serveren
2) Vergeet niet dan men zich op het strand omkleed in badkleding met behulp van het 'opgehouden handdoekje'.
" there is nothing to not be amazed at "
pi_41186653
Absoluut eens met Wilders. De Nederlandse cultuur moet dominant blijven.

Maar als je zo begint met die OP hoort dit topic in ONZ.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 02:06:18 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41186871
Ja, ach. Hij vond dat Nederland, waar men gemiddeld 2x per jaar of minder naar de kerk gaat, al superieur-Joods/ Christelijk is.

Ik gok dat Wilders eigenlijk een soort politiek bliksemafleider aan het worden is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 02:18:34 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41187122
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 01:53 schreef corc het volgende:
Geert Wilders had zijn antwoord paraat: zijn partij is de enige partij die gewoon hardop durft te zeggen dat de Nederlandse cultuur de dominante cultuur moet worden.
Nostalgie.... toen Janmaat nog leefde.... riep ie precies hetzelfde in de jaren 80....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_41188236
Wat de Nederlandse cultuur is? Dat alles wat je om je heen ziet wat voor de gemiddelde persoon als normaal wordt gezien. Dus geen meisjes grijpen in het zwembad, Nederlandse jongeren in elkaar meppen, tasjes jatten of terreurgroepen opzoeken omdat je een mislukte piemel hebt.
pi_41188555
Ik vind dat Celsius de standaard moet worden in de temperatuurmeting, en dat we voor lengtematen het metrische systeem vast moeten leggen de grondwet.

Zo komt dit gezever over op mij. Holle, onzinnige praat.
pi_41188576
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 03:30 schreef Disorder het volgende:
Wat de Nederlandse cultuur is? Dat alles wat je om je heen ziet wat voor de gemiddelde persoon als normaal wordt gezien. Dus geen meisjes grijpen in het zwembad, Nederlandse jongeren in elkaar meppen, tasjes jatten of terreurgroepen opzoeken omdat je een mislukte piemel hebt.
Dat is allemaal al verboden, staat gewoon in de wet.
pi_41188648
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 03:30 schreef Disorder het volgende:
Amen.
pi_41189037
I second that Theo
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41189176
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 01:55 schreef Pranfeuri het volgende:
Absoluut eens met Wilders. De Nederlandse cultuur moet dominant blijven.

Maar als je zo begint met die OP hoort dit topic in ONZ.
Wat is de Nederlands cultuur dan?

Overigens hoort vrijwel alles dat Wilders zegt in onzin thuis.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:21:40 #11
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_41189197
nederlandse cultuur?

de andere partijen willen dat de westerse cultuur dominant blijft

wel mee eens ook.
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_41189204
Och, gelukkig heeft die gevaarlijke gek toch geen kans van slagen
pi_41189206
Helemaal mee eens met Wilders
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:26:08 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_41189208
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:24 schreef Gebleekte het volgende:
Helemaal mee eens met Wilders
Geef dan het goede voorbeeld. Ook correct gebruik van den Nederlandschen taal is onderdeel van den Nederlandschen cultuur.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:27:36 #15
57690 danielluh
pi_41189214
btw die imigratie stop vindt ik wel een goede
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:28:24 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_41189218
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:27 schreef danielluh het volgende:

[..]

niet voor mij, ik hou mij aan de westerse cultuur
Ik had het toch ook niet tegen jou?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:29:08 #17
57690 danielluh
pi_41189219
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik had het toch ook niet tegen jou?
had al aangepast, ben net pas wakker met een bonkend hoofd, na 3 uur slapen
pi_41189224
had ik al verteld dat wilders een eikel met een pruik is?

+
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:30:52 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_41189225
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:27 schreef danielluh het volgende:
btw die imigratie stop vindt ik wel een goede
Dat is wel één van de stomste voorstellen ooit. Maar die discussie hoort thuis in het topic over Wilders' programma, niet in dit topic.
pi_41189233
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geef dan het goede voorbeeld. Ook correct gebruik van den Nederlandschen taal is onderdeel van den Nederlandschen cultuur.
-edit-

Ik las ; Geef eens een voorbeeld
pi_41189263
Welke Nederlandse cultuur?

Die hebben we een tijdje terug al in de uitverkoop gedaan hoor, men volgt momenteel de TMF cultuur, die uit 50% Islamitische cultuur bestaat en toevallig deels Nederlands gesproken is - of iets wat daarop lijkt.

Nog ff mn kapitaal bouwen hier en dan ben ik weg naar een land als Noorwegen of Australie, waar ze wél begrijpen wat het verschil is tussen gasten en indringers.

Je wil hier toch geen kinderen opvoeden?
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:41:31 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_41189278
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:39 schreef Mr.Spock het volgende:
Welke Nederlandse cultuur?

Die hebben we een tijdje terug al in de uitverkoop gedaan hoor, men volgt momenteel de TMF cultuur, die uit 50% Islamitische cultuur bestaat en toevallig deels Nederlands gesproken is - of iets wat daarop lijkt.

Nog ff mn kapitaal bouwen hier en dan ben ik weg naar een land als Noorwegen of Australie, waar ze wél begrijpen wat het verschil is tussen gasten en indringers.

Je wil hier toch geen kinderen opvoeden?
Ja, je kunt beter weglopen voor de problemen, dan je ervoor inzetten om er iets aan te doen, he? Als onze voorouders hetzelfde hadden gedaan, waren we nu nog steeds een kolonie van Spanje, op het niveau van Albanië.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:48:57 #23
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_41189325
Verplicht bezoek aan de koffieshop, op je klompen met het Zeeuws meisje aan de arm.

Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_41189359
Eh..sinds wanneer is in Nederland de Nederlandse cultuur niet dominant meer dan?

De vraag is natuurlijk wat Wilders Nederlandse cultuur vindt.
pi_41189364
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:48 schreef ThinkTank het volgende:
Verplicht bezoek aan de koffieshop, op je klompen met het Zeeuws meisje aan de arm.
En dan wel kijken en niet kopen, natuurlijk
pi_41189379
De westerse cultuur is nog maar van korte duur

Immigratiestop
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_41189437
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:00 schreef beertenderrr het volgende:
De westerse cultuur is nog maar van korte duur
Oh? Vertel, ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat de westerse cultuur zich alleen maar verder verspreid dan ooit, zie de voormalige oostblok landen.
quote:
Immigratiestop
Zeg nou gewoon wat je bedoelt, niemand met een kleurtje toelaten want ik vermoed sterk dat jij geen moeite hebt met de duizenden westerse immigranten in Nederland ieder jaar.
Sterker nog, de top 5 van immigranten heeft slechts een niet-westers land erin staan en nee, het is niet Marokko.
pi_41189482
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:39 schreef Mr.Spock het volgende:

Wat een onzin
Daarnaast kijkt het grootste deel van Nederland NIET naar TMF. Dus kun je moeilijk zeggen dat TMF de Nederlandse cultuur bepaald.
quote:
Ga je dan ook Noors leren spreken?
Noorse en Australische gewoontes overnemen?
Jouw Nederlandse cultuur helemaal uitbannen?
pi_41189489
Toch idioot hoe een limbo de rest van Nederland gaat vertellen wat de Nederlands cultuur is
pi_41189511
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 01:53 schreef corc het volgende:
Vandaag vroeg 2Vandaag wat de partij van Geert Wilders onderscheidt van andere rechts populistische partijen.

Nu vind ik dat allemaal prima, maar dan moeten er wel harde richtlijnen zijn over wat die Nederlandse cultuur precies inhoud.

Help hier Geert Wilders met het vaststellen van richtlijnen voor de dominante cultuur van Nederland.

TS begint:

1) Je moet voortaan 1 kaakje bij de koffie serveren
2) Vergeet niet dan men zich op het strand omkleed in badkleding met behulp van het 'opgehouden handdoekje'.
Ik ga er van uit dat je er satire op maakt Je opsomming doet me aan de jaren 80 denken. Ik krijg er gewoon nostalgische gevoelens bij.
Destijds werden problemen afgewimpeld c.q. monden serieus gesnoerd met nonargumenten, zoals dat alleen spruitjes lucht ed werd geaccepteerd ipv kerrie/knoflook door NL.
Inmiddels zijn die wijken verlaten door de autotochtonen,de uitstroom is een feit en neemt toe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Heberg op 26-08-2006 09:42:29 ]
pi_41189516
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:15 schreef calvobbes het volgende:

[..]
Ga je dan ook Noors leren spreken?
Noorse en Australische gewoontes overnemen?
Jouw Nederlandse cultuur helemaal uitbannen?
Logisch toch dat je dan Noors gaat leren of niet soms? Idiote vraag. En dingen als thanksgiving in de VS is gewoon leuk om daar aan mee te doen toch. En je eigen cultuur uitbannen zal toch nooit helemaal lukken, maar je misdragen zoals sommige bevolkingsgroepen hier doen hoort lijkt mij ook niet.
pi_41189537
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Heberg het volgende:

[..]

Wel pathetisch je opsomming. Je reactie is nogal jaren 80. Ik krijg er gewoon nostalgische gevoelens bij.
Destijds werden monden gesnoerd met nonargumenten, zoals dat alleen spruitjes lucht ed werd geaccepteerd ipv kerrie/knoflook door NL.
Inmiddels zijn die wijken verlaten door de autotochtonen en uitstroom neemt toe. Mietjes toch, Corc?
Maar vertel dan eens wat die Nederlandse cultuur precies inhoudt. Iedereen schijnt te weten wat het is, maar ik kan je garanderen dat limburgers er al een andere cultuur op nahouden dan friezen. Als je van mensen verlangt zich ergens aan te comformeren dan moet je toch eerst bepalen welke elementen dat precies zijn ? Ik lees telkens dingen die gewoon wettelijk bepaald zijn, dus lijkt het mij holle frasen politiek die enkel op emotie is gebaseerd.
pi_41189552
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Logisch toch dat je dan Noors gaat leren of niet soms? Idiote vraag.
Je gaat ook rot haaievlees eten ? Het eten van drop en chocoladepasta is natuurlijk ook taboe, evenals het vieren van Sinterklaas.
pi_41189555
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Gebleekte het volgende:

je misdragen zoals sommige bevolkingsgroepen hier doen
Complete bevolingsgroepen die zich misdragen
Wat een generalisaties weer

Maar goed, heb je nog goede voorbeelden van die sublieme Nederlandse cultuur?
Dat een vader zijn vrouw en kinderen vermoord als die vreemd wil gaan met een poolse websexdame bijvoorbeeld.
Dat elk weekend tientallen ME'ers paraat moeten staan omdat er een aantal mensen voetballen.

Dat soort dingen?
pi_41189559
Laat ze op z'n minst iig Nederlands spreken dat scheelt al een hele hoop.
pi_41189576
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:26 schreef Gebleekte het volgende:
Laat ze op z'n minst iig Nederlands spreken dat scheelt al een hele hoop.
Dat doet 99% ook gewoon.
pi_41189583
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Complete bevolingsgroepen die zich misdragen
Wat een generalisaties weer

Maar goed, heb je nog goede voorbeelden van die sublieme Nederlandse cultuur?
Dat een vader zijn vrouw en kinderen vermoord als die vreemd wil gaan met een poolse websexdame bijvoorbeeld.
Dat elk weekend tientallen ME'ers paraat moeten staan omdat er een aantal mensen voetballen.

Dat soort dingen?
Ga nou niet doen alsof de Marokaanse bevolking niet voor genoeg problemen zorg in Nederland

Eerwraak, emancipatie van de vrouw, zulke shit hoort hier gewoon niet.
pi_41189604
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef Gebleekte het volgende:

emancipatie van de vrouw, zulke shit hoort hier gewoon niet.
En zo is dat!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41189622
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat doet 99% ook gewoon.
Nou, de oudste generatie buitelanders in ieder geval niet. Er zijn zat mensen die nog steeds niet goed Nederlands kunnen spreken. Loop als je nog 'ns een keer in Den Haag komt maar door Vrederust bijvoorbeeld, en spreek daar een Marokaans echtpaar aan van rond de 50/60, je begrijpt er geen fuck van en wordt nog vies aangekeken ook omdat jij hun niet begrijpt.
pi_41189629
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat doet 99% ook gewoon.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Jij bent werkelijk niet serieus te nemen.
pi_41189638
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:33 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Nou, de oudste generatie buitelanders in ieder geval niet. Er zijn zat mensen die nog steeds niet goed Nederlands kunnen spreken.
En die zorgen voor de problemen ? Volgens mij is dat de 3e generatie die nog Amsterdamser is als Johnny Jordaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2006 09:35:46 ]
pi_41189651
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:34 schreef gelly het volgende:

[..]

En die zorgen voor de problemen ? Volgens mij is dat de 3e generatie die nog Amsterdamser is als Johny Jordaan.
Klopt, maar je beweerde dat 99% van de buitelanders gewoon Nederlands spreekt, wat dus niet zo is.
  Moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:37:29 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41189661
quote:

[..]

Ga nou niet doen alsof de Marokaanse bevolking niet voor genoeg problemen zorg in Nederland
och daar hoef je de grondwet niet voor aan te passen, gewoon wat harder tegen optreden
quote:
dat zullen de vrouwen toch zelf moeten doen, zolang daar niet of nauwelijks beweging in te krijgen is (wij dragen graag een bhoerka) dan kun je ze proberen te dringen met allerlei wetten maar gebeurt er eigenlijk helemaal nix
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_41189669
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:35 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Klopt, maar je beweerde dat 99% van de buitelanders gewoon Nederlands spreekt, wat dus niet zo is.
99% Was ook meer een aanduiding dat het onzin is dat het grootste deel geen Nederlands spreekt, geen werkelijk percentage..
pi_41189675
quote:

Dat mannen hun vrouwen en kinderen vermoorden hoort hier ook niet thuis.
En dat de politie paraat moet staan om een voetbalwedstrijdje in goede banen te leiden hoort hier ook niet.
De SGP hoort hier dan ook niet met hun ouderwetse ideeën.
Waarom hoor ik jou daar niet over?
pi_41189682
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:35 schreef Gebleekte het volgende:

Een groot deel van de Nederlandse spreekt ook niet gewoon Nederland.
Ga jij maar eens in Friesland, limburg of tal van andere plaatsen eens met de lokale bevolking praten. Kijken wat die voor een dialect opzetten.

Dus dat niet iedereen in Nederland ABN spreekt, is juist onderdeel van de Nederlandse cultuur
pi_41189698
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:38 schreef gelly het volgende:

[..]

99% Was ook meer een aanduiding dat het onzin is dat het grootste deel geen Nederlands spreekt, geen werkelijk percentage..
Goed, en dat probleem van het niet Nederlands spreken zal op den duur natuurlijk zichzelf oplossen ( hard gezegd : die mensen gaan ook weer dood, en door harde immigratie-eisen moeten ze redelijk Nederlands spreken voordat ze hierheen mogen komen ) maar dan nog is dat op dit moment voor veel mensen een doorn in het oog.
pi_41189711
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:40 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dus dat niet iedereen in Nederland ABN spreekt, is juist onderdeel van de Nederlandse cultuur
Ja prachtig he. Dat je niet normaal kan communiceren met die mensen. Dat die mensen daardoor geen werk kunnen vinden maakt ook niet uit, want dat hoort bij de Nederlandse cultuur

En Friezen en Limburgers kunnen heus wel gewoon normaal Nederlands praten, wat ik bedoel is dat de oudste generatie Nederlands gewoon niet beheerst.
pi_41189716
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Net zo onwerkelijk als je posts (en die van Calvobbes)
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:44:40 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41189718
Als we er ook eens bij halen hoeveel procent van de gehele -dus ook Nederlandse- bevolking analfabeet is, niet kan lezen, dan zet dat tenminste ook in het perspectief. (Dat is 10%.)

Met dank aan het verbaggeren van onderwijs tot een debat over de bijbel bij biologie!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')