Nostalgie.... toen Janmaat nog leefde.... riep ie precies hetzelfde in de jaren 80....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:53 schreef corc het volgende:
Geert Wilders had zijn antwoord paraat: zijn partij is de enige partij die gewoon hardop durft te zeggen dat de Nederlandse cultuur de dominante cultuur moet worden.
Dat is allemaal al verboden, staat gewoon in de wet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:30 schreef Disorder het volgende:
Wat de Nederlandse cultuur is? Dat alles wat je om je heen ziet wat voor de gemiddelde persoon als normaal wordt gezien. Dus geen meisjes grijpen in het zwembad, Nederlandse jongeren in elkaar meppen, tasjes jatten of terreurgroepen opzoeken omdat je een mislukte piemel hebt.
Amen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:30 schreef Disorder het volgende:
Wat de Nederlandse cultuur is? Dat alles wat je om je heen ziet wat voor de gemiddelde persoon als normaal wordt gezien. Dus geen meisjes grijpen in het zwembad, Nederlandse jongeren in elkaar meppen, tasjes jatten of terreurgroepen opzoeken omdat je een mislukte piemel hebt.
Wat is de Nederlands cultuur dan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:55 schreef Pranfeuri het volgende:
Absoluut eens met Wilders. De Nederlandse cultuur moet dominant blijven.
Maar als je zo begint met die OP hoort dit topic in ONZ.
Geef dan het goede voorbeeld. Ook correct gebruik van den Nederlandschen taal is onderdeel van den Nederlandschen cultuur.quote:
Ik had het toch ook niet tegen jou?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:27 schreef danielluh het volgende:
[..]
niet voor mij, ik hou mij aan de westerse cultuur
had al aangepast, ben net pas wakker met een bonkend hoofd, na 3 uur slapenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik had het toch ook niet tegen jou?![]()
Dat is wel één van de stomste voorstellen ooit. Maar die discussie hoort thuis in het topic over Wilders' programma, niet in dit topic.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:27 schreef danielluh het volgende:
btw die imigratie stop vindt ik wel een goede
-edit-quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geef dan het goede voorbeeld. Ook correct gebruik van den Nederlandschen taal is onderdeel van den Nederlandschen cultuur.
Ja, je kunt beter weglopen voor de problemen, dan je ervoor inzetten om er iets aan te doen, he? Als onze voorouders hetzelfde hadden gedaan, waren we nu nog steeds een kolonie van Spanje, op het niveau van Albanië.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:39 schreef Mr.Spock het volgende:
Welke Nederlandse cultuur?
Die hebben we een tijdje terug al in de uitverkoop gedaan hoor, men volgt momenteel de TMF cultuur, die uit 50% Islamitische cultuur bestaat en toevallig deels Nederlands gesproken is - of iets wat daarop lijkt.
Nog ff mn kapitaal bouwen hier en dan ben ik weg naar een land als Noorwegen of Australie, waar ze wél begrijpen wat het verschil is tussen gasten en indringers.
Je wil hier toch geen kinderen opvoeden?
En dan wel kijken en niet kopen, natuurlijkquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:48 schreef ThinkTank het volgende:
Verplicht bezoek aan de koffieshop, op je klompen met het Zeeuws meisje aan de arm.
Oh? Vertel, ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat de westerse cultuur zich alleen maar verder verspreid dan ooit, zie de voormalige oostblok landen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:00 schreef beertenderrr het volgende:
De westerse cultuur is nog maar van korte duur![]()
![]()
Zeg nou gewoon wat je bedoelt, niemand met een kleurtje toelaten want ik vermoed sterk dat jij geen moeite hebt met de duizenden westerse immigranten in Nederland ieder jaar.quote:Immigratiestop
Wat een onzinquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:39 schreef Mr.Spock het volgende:
Die hebben we een tijdje terug al in de uitverkoop gedaan hoor, men volgt momenteel de TMF cultuur, die uit 50% Islamitische cultuur bestaat en toevallig deels Nederlands gesproken is - of iets wat daarop lijkt.
Ga je dan ook Noors leren spreken?quote:Nog ff mn kapitaal bouwen hier en dan ben ik weg naar een land als Noorwegen of Australie, waar ze wél begrijpen wat het verschil is tussen gasten en indringers.
Ik ga er van uit dat je er satire op maakt Je opsomming doet me aan de jaren 80 denken. Ik krijg er gewoon nostalgische gevoelens bij.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:53 schreef corc het volgende:
Vandaag vroeg 2Vandaag wat de partij van Geert Wilders onderscheidt van andere rechts populistische partijen.
Geert Wilders had zijn antwoord paraat: zijn partij is de enige partij die gewoon hardop durft te zeggen dat de Nederlandse cultuur de dominante cultuur moet worden.
Nu vind ik dat allemaal prima, maar dan moeten er wel harde richtlijnen zijn over wat die Nederlandse cultuur precies inhoud.
Help hier Geert Wilders met het vaststellen van richtlijnen voor de dominante cultuur van Nederland.
TS begint:
1) Je moet voortaan 1 kaakje bij de koffie serveren
2) Vergeet niet dan men zich op het strand omkleed in badkleding met behulp van het 'opgehouden handdoekje'.
Logisch toch dat je dan Noors gaat leren of niet soms?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ga je dan ook Noors leren spreken?
Noorse en Australische gewoontes overnemen?
Jouw Nederlandse cultuur helemaal uitbannen?
Maar vertel dan eens wat die Nederlandse cultuur precies inhoudt. Iedereen schijnt te weten wat het is, maar ik kan je garanderen dat limburgers er al een andere cultuur op nahouden dan friezen. Als je van mensen verlangt zich ergens aan te comformeren dan moet je toch eerst bepalen welke elementen dat precies zijn ? Ik lees telkens dingen die gewoon wettelijk bepaald zijn, dus lijkt het mij holle frasen politiek die enkel op emotie is gebaseerd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Heberg het volgende:
[..]
Wel pathetisch je opsomming. Je reactie is nogal jaren 80. Ik krijg er gewoon nostalgische gevoelens bij.![]()
Destijds werden monden gesnoerd met nonargumenten, zoals dat alleen spruitjes lucht ed werd geaccepteerd ipv kerrie/knoflook door NL.
Inmiddels zijn die wijken verlaten door de autotochtonen en uitstroom neemt toe. Mietjes toch, Corc?
Je gaat ook rot haaievlees eten ? Het eten van drop en chocoladepasta is natuurlijk ook taboe, evenals het vieren van Sinterklaas.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Logisch toch dat je dan Noors gaat leren of niet soms?Idiote vraag.
Complete bevolingsgroepen die zich misdragenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Gebleekte het volgende:
je misdragen zoals sommige bevolkingsgroepen hier doen
Dat doet 99% ook gewoon.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:26 schreef Gebleekte het volgende:
Laat ze op z'n minst iig Nederlands spreken dat scheelt al een hele hoop.
Ga nou niet doen alsof de Marokaanse bevolking niet voor genoeg problemen zorg in Nederlandquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Complete bevolingsgroepen die zich misdragen
Wat een generalisaties weer
Maar goed, heb je nog goede voorbeelden van die sublieme Nederlandse cultuur?
Dat een vader zijn vrouw en kinderen vermoord als die vreemd wil gaan met een poolse websexdame bijvoorbeeld.
Dat elk weekend tientallen ME'ers paraat moeten staan omdat er een aantal mensen voetballen.
Dat soort dingen?
En zo is dat!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef Gebleekte het volgende:
emancipatie van de vrouw, zulke shit hoort hier gewoon niet.
Nou, de oudste generatie buitelanders in ieder geval niet. Er zijn zat mensen die nog steeds niet goed Nederlands kunnen spreken. Loop als je nog 'ns een keer in Den Haag komt maar door Vrederust bijvoorbeeld, en spreek daar een Marokaans echtpaar aan van rond de 50/60, je begrijpt er geen fuck van en wordt nog vies aangekeken ook omdat jij hun niet begrijpt.quote:
En die zorgen voor de problemen ? Volgens mij is dat de 3e generatie die nog Amsterdamser is als Johnny Jordaan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:33 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Nou, de oudste generatie buitelanders in ieder geval niet. Er zijn zat mensen die nog steeds niet goed Nederlands kunnen spreken.
Klopt, maar je beweerde dat 99% van de buitelanders gewoon Nederlands spreekt, wat dus niet zo is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:34 schreef gelly het volgende:
[..]
En die zorgen voor de problemen ? Volgens mij is dat de 3e generatie die nog Amsterdamser is als Johny Jordaan.
och daar hoef je de grondwet niet voor aan te passen, gewoon wat harder tegen optredenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ga nou niet doen alsof de Marokaanse bevolking niet voor genoeg problemen zorg in Nederland![]()
dat zullen de vrouwen toch zelf moeten doen, zolang daar niet of nauwelijks beweging in te krijgen is (wij dragen graag een bhoerka) dan kun je ze proberen te dringen met allerlei wetten maar gebeurt er eigenlijk helemaal nixquote:Eerwraak, emancipatie van de vrouw, zulke shit hoort hier gewoon niet.
99% Was ook meer een aanduiding dat het onzin is dat het grootste deel geen Nederlands spreekt, geen werkelijk percentage..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:35 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Klopt, maar je beweerde dat 99% van de buitelanders gewoon Nederlands spreekt, wat dus niet zo is.
Dat mannen hun vrouwen en kinderen vermoorden hoort hier ook niet thuis.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef Gebleekte het volgende:
Eerwraak, emancipatie van de vrouw, zulke shit hoort hier gewoon niet.
Een groot deel van de Nederlandse spreekt ook niet gewoon Nederland.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:35 schreef Gebleekte het volgende:
Klopt, maar je beweerde dat 99% van de buitelanders gewoon Nederlands spreekt, wat dus niet zo is.
Goed, en dat probleem van het niet Nederlands spreken zal op den duur natuurlijk zichzelf oplossen ( hard gezegd : die mensen gaan ook weer dood, en door harde immigratie-eisen moeten ze redelijk Nederlands spreken voordat ze hierheen mogen komen ) maar dan nog is dat op dit moment voor veel mensen een doorn in het oog.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:38 schreef gelly het volgende:
[..]
99% Was ook meer een aanduiding dat het onzin is dat het grootste deel geen Nederlands spreekt, geen werkelijk percentage..
Ja prachtig he. Dat je niet normaal kan communiceren met die mensen. Dat die mensen daardoor geen werk kunnen vinden maakt ook niet uit, want dat hoort bij de Nederlandse cultuurquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus dat niet iedereen in Nederland ABN spreekt, is juist onderdeel van de Nederlandse cultuur
Net zo onwerkelijk als je posts (en die van Calvobbes)quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:38 schreef gelly het volgende:
[..]
99% Was ook meer een aanduiding dat het onzin is dat het grootste deel geen Nederlands spreekt, geen werkelijk percentage..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |