Nostalgie.... toen Janmaat nog leefde.... riep ie precies hetzelfde in de jaren 80....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:53 schreef corc het volgende:
Geert Wilders had zijn antwoord paraat: zijn partij is de enige partij die gewoon hardop durft te zeggen dat de Nederlandse cultuur de dominante cultuur moet worden.
Dat is allemaal al verboden, staat gewoon in de wet.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:30 schreef Disorder het volgende:
Wat de Nederlandse cultuur is? Dat alles wat je om je heen ziet wat voor de gemiddelde persoon als normaal wordt gezien. Dus geen meisjes grijpen in het zwembad, Nederlandse jongeren in elkaar meppen, tasjes jatten of terreurgroepen opzoeken omdat je een mislukte piemel hebt.
Amen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:30 schreef Disorder het volgende:
Wat de Nederlandse cultuur is? Dat alles wat je om je heen ziet wat voor de gemiddelde persoon als normaal wordt gezien. Dus geen meisjes grijpen in het zwembad, Nederlandse jongeren in elkaar meppen, tasjes jatten of terreurgroepen opzoeken omdat je een mislukte piemel hebt.
Wat is de Nederlands cultuur dan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:55 schreef Pranfeuri het volgende:
Absoluut eens met Wilders. De Nederlandse cultuur moet dominant blijven.
Maar als je zo begint met die OP hoort dit topic in ONZ.
Geef dan het goede voorbeeld. Ook correct gebruik van den Nederlandschen taal is onderdeel van den Nederlandschen cultuur.quote:
Ik had het toch ook niet tegen jou?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:27 schreef danielluh het volgende:
[..]
niet voor mij, ik hou mij aan de westerse cultuur
had al aangepast, ben net pas wakker met een bonkend hoofd, na 3 uur slapenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik had het toch ook niet tegen jou?![]()
Dat is wel één van de stomste voorstellen ooit. Maar die discussie hoort thuis in het topic over Wilders' programma, niet in dit topic.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:27 schreef danielluh het volgende:
btw die imigratie stop vindt ik wel een goede
-edit-quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Geef dan het goede voorbeeld. Ook correct gebruik van den Nederlandschen taal is onderdeel van den Nederlandschen cultuur.
Ja, je kunt beter weglopen voor de problemen, dan je ervoor inzetten om er iets aan te doen, he? Als onze voorouders hetzelfde hadden gedaan, waren we nu nog steeds een kolonie van Spanje, op het niveau van Albanië.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:39 schreef Mr.Spock het volgende:
Welke Nederlandse cultuur?
Die hebben we een tijdje terug al in de uitverkoop gedaan hoor, men volgt momenteel de TMF cultuur, die uit 50% Islamitische cultuur bestaat en toevallig deels Nederlands gesproken is - of iets wat daarop lijkt.
Nog ff mn kapitaal bouwen hier en dan ben ik weg naar een land als Noorwegen of Australie, waar ze wél begrijpen wat het verschil is tussen gasten en indringers.
Je wil hier toch geen kinderen opvoeden?
En dan wel kijken en niet kopen, natuurlijkquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:48 schreef ThinkTank het volgende:
Verplicht bezoek aan de koffieshop, op je klompen met het Zeeuws meisje aan de arm.
Oh? Vertel, ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat de westerse cultuur zich alleen maar verder verspreid dan ooit, zie de voormalige oostblok landen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:00 schreef beertenderrr het volgende:
De westerse cultuur is nog maar van korte duur![]()
![]()
Zeg nou gewoon wat je bedoelt, niemand met een kleurtje toelaten want ik vermoed sterk dat jij geen moeite hebt met de duizenden westerse immigranten in Nederland ieder jaar.quote:Immigratiestop
Wat een onzinquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:39 schreef Mr.Spock het volgende:
Die hebben we een tijdje terug al in de uitverkoop gedaan hoor, men volgt momenteel de TMF cultuur, die uit 50% Islamitische cultuur bestaat en toevallig deels Nederlands gesproken is - of iets wat daarop lijkt.
Ga je dan ook Noors leren spreken?quote:Nog ff mn kapitaal bouwen hier en dan ben ik weg naar een land als Noorwegen of Australie, waar ze wél begrijpen wat het verschil is tussen gasten en indringers.
Ik ga er van uit dat je er satire op maakt Je opsomming doet me aan de jaren 80 denken. Ik krijg er gewoon nostalgische gevoelens bij.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:53 schreef corc het volgende:
Vandaag vroeg 2Vandaag wat de partij van Geert Wilders onderscheidt van andere rechts populistische partijen.
Geert Wilders had zijn antwoord paraat: zijn partij is de enige partij die gewoon hardop durft te zeggen dat de Nederlandse cultuur de dominante cultuur moet worden.
Nu vind ik dat allemaal prima, maar dan moeten er wel harde richtlijnen zijn over wat die Nederlandse cultuur precies inhoud.
Help hier Geert Wilders met het vaststellen van richtlijnen voor de dominante cultuur van Nederland.
TS begint:
1) Je moet voortaan 1 kaakje bij de koffie serveren
2) Vergeet niet dan men zich op het strand omkleed in badkleding met behulp van het 'opgehouden handdoekje'.
Logisch toch dat je dan Noors gaat leren of niet soms?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:15 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ga je dan ook Noors leren spreken?
Noorse en Australische gewoontes overnemen?
Jouw Nederlandse cultuur helemaal uitbannen?
Maar vertel dan eens wat die Nederlandse cultuur precies inhoudt. Iedereen schijnt te weten wat het is, maar ik kan je garanderen dat limburgers er al een andere cultuur op nahouden dan friezen. Als je van mensen verlangt zich ergens aan te comformeren dan moet je toch eerst bepalen welke elementen dat precies zijn ? Ik lees telkens dingen die gewoon wettelijk bepaald zijn, dus lijkt het mij holle frasen politiek die enkel op emotie is gebaseerd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Heberg het volgende:
[..]
Wel pathetisch je opsomming. Je reactie is nogal jaren 80. Ik krijg er gewoon nostalgische gevoelens bij.![]()
Destijds werden monden gesnoerd met nonargumenten, zoals dat alleen spruitjes lucht ed werd geaccepteerd ipv kerrie/knoflook door NL.
Inmiddels zijn die wijken verlaten door de autotochtonen en uitstroom neemt toe. Mietjes toch, Corc?
Je gaat ook rot haaievlees eten ? Het eten van drop en chocoladepasta is natuurlijk ook taboe, evenals het vieren van Sinterklaas.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Logisch toch dat je dan Noors gaat leren of niet soms?Idiote vraag.
Complete bevolingsgroepen die zich misdragenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Gebleekte het volgende:
je misdragen zoals sommige bevolkingsgroepen hier doen
Dat doet 99% ook gewoon.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:26 schreef Gebleekte het volgende:
Laat ze op z'n minst iig Nederlands spreken dat scheelt al een hele hoop.
Ga nou niet doen alsof de Marokaanse bevolking niet voor genoeg problemen zorg in Nederlandquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Complete bevolingsgroepen die zich misdragen
Wat een generalisaties weer
Maar goed, heb je nog goede voorbeelden van die sublieme Nederlandse cultuur?
Dat een vader zijn vrouw en kinderen vermoord als die vreemd wil gaan met een poolse websexdame bijvoorbeeld.
Dat elk weekend tientallen ME'ers paraat moeten staan omdat er een aantal mensen voetballen.
Dat soort dingen?
En zo is dat!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef Gebleekte het volgende:
emancipatie van de vrouw, zulke shit hoort hier gewoon niet.
Nou, de oudste generatie buitelanders in ieder geval niet. Er zijn zat mensen die nog steeds niet goed Nederlands kunnen spreken. Loop als je nog 'ns een keer in Den Haag komt maar door Vrederust bijvoorbeeld, en spreek daar een Marokaans echtpaar aan van rond de 50/60, je begrijpt er geen fuck van en wordt nog vies aangekeken ook omdat jij hun niet begrijpt.quote:
En die zorgen voor de problemen ? Volgens mij is dat de 3e generatie die nog Amsterdamser is als Johnny Jordaan.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:33 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Nou, de oudste generatie buitelanders in ieder geval niet. Er zijn zat mensen die nog steeds niet goed Nederlands kunnen spreken.
Klopt, maar je beweerde dat 99% van de buitelanders gewoon Nederlands spreekt, wat dus niet zo is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:34 schreef gelly het volgende:
[..]
En die zorgen voor de problemen ? Volgens mij is dat de 3e generatie die nog Amsterdamser is als Johny Jordaan.
och daar hoef je de grondwet niet voor aan te passen, gewoon wat harder tegen optredenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ga nou niet doen alsof de Marokaanse bevolking niet voor genoeg problemen zorg in Nederland![]()
dat zullen de vrouwen toch zelf moeten doen, zolang daar niet of nauwelijks beweging in te krijgen is (wij dragen graag een bhoerka) dan kun je ze proberen te dringen met allerlei wetten maar gebeurt er eigenlijk helemaal nixquote:Eerwraak, emancipatie van de vrouw, zulke shit hoort hier gewoon niet.
99% Was ook meer een aanduiding dat het onzin is dat het grootste deel geen Nederlands spreekt, geen werkelijk percentage..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:35 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Klopt, maar je beweerde dat 99% van de buitelanders gewoon Nederlands spreekt, wat dus niet zo is.
Dat mannen hun vrouwen en kinderen vermoorden hoort hier ook niet thuis.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef Gebleekte het volgende:
Eerwraak, emancipatie van de vrouw, zulke shit hoort hier gewoon niet.
Een groot deel van de Nederlandse spreekt ook niet gewoon Nederland.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:35 schreef Gebleekte het volgende:
Klopt, maar je beweerde dat 99% van de buitelanders gewoon Nederlands spreekt, wat dus niet zo is.
Goed, en dat probleem van het niet Nederlands spreken zal op den duur natuurlijk zichzelf oplossen ( hard gezegd : die mensen gaan ook weer dood, en door harde immigratie-eisen moeten ze redelijk Nederlands spreken voordat ze hierheen mogen komen ) maar dan nog is dat op dit moment voor veel mensen een doorn in het oog.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:38 schreef gelly het volgende:
[..]
99% Was ook meer een aanduiding dat het onzin is dat het grootste deel geen Nederlands spreekt, geen werkelijk percentage..
Ja prachtig he. Dat je niet normaal kan communiceren met die mensen. Dat die mensen daardoor geen werk kunnen vinden maakt ook niet uit, want dat hoort bij de Nederlandse cultuurquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:40 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus dat niet iedereen in Nederland ABN spreekt, is juist onderdeel van de Nederlandse cultuur
Net zo onwerkelijk als je posts (en die van Calvobbes)quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:38 schreef gelly het volgende:
[..]
99% Was ook meer een aanduiding dat het onzin is dat het grootste deel geen Nederlands spreekt, geen werkelijk percentage..
Dat zal allemaal best, maar wil je die generatie nog Nederlands leren spreken ? Je kunt je afvragen of de kosten opwegen tegen de baten. Persoonlijk denk ik van niet. Veel 1e generatie immigranten vertrekken ook weer naar land van herkomst. Maar goed, er staat nog een post van me hierboven ergens waar nog steeds niet op geantwoord is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:41 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Goed, en dat probleem van het niet Nederlands spreken zal op den duur natuurlijk zichzelf oplossen ( hard gezegd : die mensen gaan ook weer dood, en door harde immigratie-eisen moeten ze redelijk Nederlands spreken voordat ze hierheen mogen komen ) maar dan nog is dat op dit moment voor veel mensen een doorn in het oog.
Ja maar die zijn ook gek, makkelijk zat.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat mannen hun vrouwen en kinderen vermoorden hoort hier ook niet thuis.
En dat de politie paraat moet staan om een voetbalwedstrijdje in goede banen te leiden hoort hier ook niet.
De SGP hoort hier dan ook niet met hun ouderwetse ideeën.
Waarom hoor ik jou daar niet over?
Wat maakt het jou dan uit dat die mensen niet goed Nederlands spreken als geen werk kunnen vinden de grootste hindernis is?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:43 schreef Gebleekte het volgende:
Ja prachtig he. Dat je niet normaal kan communiceren met die mensen. Dat die mensen daardoor geen werk kunnen vinden maakt ook niet uit, want dat hoort bij de Nederlandse cultuur![]()
Oudere generaties friezen, limburgers en andere zware dialecten sprekers, spreken ook geen goed Nederland hoor.quote:En Friezen en Limburgers kunnen heus wel gewoon normaal Nederlands praten, wat ik bedoel is dat de oudste generatie Nederlands gewoon niet beheerst.
Achja...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:46 schreef Gebleekte het volgende:
Ja maar die zijn ook gek, makkelijk zat.
Vreemd dat misdragingen van autochtonen geen cultuur probleem zijn of daaruit voortvloeien maar elke misdraging van een allochtoon dat wel is. Toch ? Klaas-Jan die z'n vrouw vermoordt is 'niet helemaal lekker in z'n hoofd' en Ali die hetzelfde doet is een op eerwraak beluste islamitische extremist.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:46 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ja maar die zijn ook gek, makkelijk zat.
Deze?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar goed, er staat nog een post van me hierboven ergens waar nog steeds niet op geantwoord is.
Rot haaienvlees eten zal ik niet doen waarschijnlijk, maar hun hoeven van mij ook geen haring te vreten of Sinterklaas te vieren. Maar dit heeft niks te maken met normaal functioneren in een maatschappij, waar Wilders ( volgens mij ) uiteindelijk op uit is. Ik doel meer op dingen als eerwraak enzo, dat hoort hier toch gewoon niet? Heel die macho-cultuur, belachelijk toch allemaalquote:Je gaat ook rot haaievlees eten ? Het eten van drop en chocoladepasta is natuurlijk ook taboe, evenals het vieren van Sinterklaas.
Wij moeten hun uitkering toch betalen..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:47 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat maakt het jou dan uit dat die mensen niet goed Nederlands spreken als geen werk kunnen vinden de grootste hindernis is?
Nee, dat hoort hier niet. Daarom wordt het ook gewoon bestraft.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:50 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ik doel meer op dingen als eerwraak enzo, dat hoort hier toch gewoon niet? Heel die macho-cultuur, belachelijk toch allemaal![]()
Dus wat doen we dan bijvoorbeeld met Ajax fans die met 70 man een ADO Den Haag gebouw aanvallen waar een paar tieners zijn?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:50 schreef Gebleekte het volgende:
Heel die macho-cultuur, belachelijk toch allemaal![]()
Aangezien er hier veel minder allochtonen zijn dan Nederlanders is in verhouding het aantal (vooral kleine ) geweldsdelicten van hun kant groter.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:48 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Achja...
Als je als Nederlander een misdaad pleegt, ben je gek.
Als je als allochtoon een misdaad pleegt, dan hoort het bij de cultuur
Hoe weet je zo zeker dat cultuur de oorzaak is, onderzoeken wijzen wat anders uit namelijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:54 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Aangezien er hier veel minder allochtonen zijn dan Nederlanders is in verhouding het aantal (vooral kleine ) geweldsdelicten van hun kant groter.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:54 schreef Gebleekte het volgende:
Aangezien er hier veel minder allochtonen zijn dan Nederlanders is in verhouding het aantal (vooral kleine ) geweldsdelicten van hun kant groter.
Ik kan me een nieuwsbericht herrineren waarin stond dat in een bepaald jaartal ( welke precies weet ik niet meer, maar niet zover hier meer vandaan ) meer dan de helft van de bevolking van Den Haag allochtoon zou zijn. Dat zie ik dus als vrij ernstig zeg maar. Dat ineens onze hofstad voor meer dan de helft van de mensen uit buitelanders bestaatquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Maar vertel dan eens wat die Nederlandse cultuur precies inhoudt. Iedereen schijnt te weten wat het is, maar ik kan je garanderen dat limburgers er al een andere cultuur op nahouden dan friezen. Als je van mensen verlangt zich ergens aan te comformeren dan moet je toch eerst bepalen welke elementen dat precies zijn ? Ik lees telkens dingen die gewoon wettelijk bepaald zijn, dus lijkt het mij holle frasen politiek die enkel op emotie is gebaseerd.
Tuurlijk is het ook een gevolg van het feit dat Nederlands het niet meer zo hebben op buitelanders, en hun dat oppikken en zich buitengesloten voelen en balbabla, maar dat is dus geen reden om je te gaan misdragen. En het is jammer dat het zover gekomen is, maar Nederlandse jongeren maken er nou eenmaal niet zo'n puinhoop van als Marokaanse jongeren. En des te meer er daarvan bijkomen, des te meer problemen er zullen ontstaan, daarom vind ik de immigratiestop goed. Het ligt misschien niet aan de cultuur, maar wel aan de groep die er nu is. Laten we eerst de problemen met deze mensen oplossen voordat we er nieuwe bijhalen..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat cultuur de oorzaak is, onderzoeken wijzen wat anders uit namelijk.
Is er ooit een lager percentage analfabeten geweest?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:44 schreef Yildiz het volgende:
Als we er ook eens bij halen hoeveel procent van de gehele -dus ook Nederlandse- bevolking analfabeet is, niet kan lezen, dan zet dat tenminste ook in het perspectief. (Dat is 10%.)
Met dank aan het verbaggeren van onderwijs tot een debat over de bijbel bij biologie!
Uit mensen waarvan de ouders of grootouders of overgrootouders uit het buitenland kwamen ja... Wanneer mag je iemand wel tot Nederlander rekenen, als je vanaf de ijstijd hier op een terp woonde ? Aan de ene kant verlangen dat men zich Nederlander voelt en aan de andere kant ze nooit als Nederlander zien ...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:00 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Dat ineens onze hofstad voor meer dan de helft van de mensen uit buitelanders bestaat![]()
Vaak verandert het gedrag er niet door, 3e of 5e generatie zal volgens mij allebei hetzelfde blijven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:05 schreef gelly het volgende:
[..]
Uit mensen waarvan de ouders of grootouders of overgrootouders uit het buitenland kwamen ja... Wanneer mag je iemand wel tot Nederlander rekenen, als je vanaf de ijstijd hier op een terp woonde ? Aan de ene kant verlangen dat men zich Nederlander voelt en aan de andere kant ze nooit als Nederlander zien ...
Als "we" die mensen telkens het idee geven dat ze eigenlijk niet welkom zijn en het liefst zien dat ze oprotten wel jah.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:07 schreef Gebleekte het volgende:
Vaak verandert het gedrag er niet door, 3e of 5e generatie zal volgens mij allebei hetzelfde blijven.
10%?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:44 schreef Yildiz het volgende:
Als we er ook eens bij halen hoeveel procent van de gehele -dus ook Nederlandse- bevolking analfabeet is, niet kan lezen, dan zet dat tenminste ook in het perspectief. (Dat is 10%.)
Met dank aan het verbaggeren van onderwijs tot een debat over de bijbel bij biologie!
Dat is toch helemaal geen logische veronderstelling? Kijkende naar eerdere migratiestromen blijkt dat veel afstammelingen van migranten uiteindelijk (dus na een aantal generaties) niet meer te herleiden zijn naar hun 'buitenlandse' afkomst in gedrag of gewoonten. Velen weten niet eens wie en waarvandaan grootouders verder terug dan die 4 opa's en oma's waren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:07 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Vaak verandert het gedrag er niet door, 3e of 5e generatie zal volgens mij allebei hetzelfde blijven.
Voor een groot deel hebben ze daar toch zelf voor gezorgd vind ik. Jij misschien niet maar als je ziet hoe ze zich bijvoorbeeld in het uitgaansleven gedragen. Maar hoe zorg je dat een groep hun gedrag gaat veranderen, dat lukt dus niet. En dan moeten wij zeker weer medeleiden met ze krijgen en dingen voor hun aanpassen? Ja dag..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:14 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als "we" die mensen telkens het idee geven dat ze eigenlijk niet welkom zijn en het liefst zien dat ze oprotten wel jah.
Integratie moet van twee kanten komen.
Dus niet alleen maar tegen mensen zeggen dat ze zich als Nederlander moeten gedragen, maar aan de andere kant buiten de maatschappij willen houden.
Je vergist je. Zoals de meestenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
10%?
das wel erg hoog!
daar kun je voor zover ik weet een nul afhalen, 99% van de Nederlanders boven 15 jaar kan lezen en schrijven afaik
bronquote:Analfabetisme in Nederland
Analfabetisme bestaat nog steeds in Nederland. In totaal zijn er zo’n 1,5 miljoen functioneel analfabeten, mensen die in het geheel niet kunnen lezen of die zoveel moeite hebben met lezen, schrijven en rekenen, dat ze niet goed kunnen functioneren in de maatschappij. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, gaat het vooral om mensen die het Nederlands als moedertaal hebben. De groep van 1,5 miljoen functioneel analfabeten bestaat uit 1 miljoen autochtonen en 500.000 allochtonen. Van de 1 miljoen autochtonen zijn 250.000 vrijwel geheel ongeletterd. Hierbij gaat het niet om een langzaam uitstervend probleem. Integendeel: 7% van de jongeren in de leeftijd van 16 tot en met 25 jaar is functioneel analfabeet.
Dat is een kip en het ei verhaal.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:22 schreef Gebleekte het volgende:
Voor een groot deel hebben ze daar toch zelf voor gezorgd vind ik.
Dat is inderdaad waar, maar hoelang hebben ze er bv in de VS over gedaan om de 'negers' daar als gelijke van de blanke te zien? Ook onwijs lang. En zoals ik het nu zie is er een spiraal van dat het steeds erger word. De jongste generatie Marokanen hier voelt zich gediscrimineerd en gaat zich misdragen omdat ze denken dat ze toch nooit geaccepteerd worden. Ze weten hoe een groot deel van de maatschappij tegen hun aankijkt, en met dit gevoel zullen ze denk ik hun kinderen opvoeden met een slecht beeld van ons land, waardoor dingen alleen maar erger worden. Laten we hopen dat er in de tussentijd wat veranderd natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal geen logische veronderstelling? Kijkende naar eerdere migratiestromen blijkt dat veel afstammelingen van migranten uiteindelijk (dus na een aantal generaties) niet meer te herleiden zijn naar hun 'buitenlandse' afkomst in gedrag of gewoonten. Velen weten niet eens wie en waarvandaan grootouders verder terug dan die 4 opa's en oma's waren.
Ook kijkende naar de migratiestroom die hier onderwerp is: de nwa's van de afgelopen 20-30 jaar: de generaties die we hier nu kennen (zeg maar 1 t/m 3) heeft onderling grote gedragswijzigingen ondergaan. Bijvoorbeeld het gebortecijfer, de gewoonte een partner uit herkomstland te nemen, is echt ánders bij 1 generatie dan bij 2, en weer anders dan bij 3e generatie.
Het lijkt mij veel logischer om op basis daarvan te veronderstellen dat 4 en 5 generatie weer anders zijn - totdat ze niet meer herkenbaar zijn als 'zoveelste generatie'. En dat is vrij vlot, omdat het aantal voorouders wat je moet meerekenen zo snel groeit.
http://www.nrc.nl/binnenland/article430396.ecequote:‘Het conservatieve moment is voorbij’
„Pure egomanie” heeft de rechtse samenwerking om zeep geholpen. Rechtse denkers tonen zich teleurgesteld.
Door onze redacteur Guus Valk
Den Haag, 26 aug. De poging een brede rechts-conservatieve stroming in de Nederlandse politiek te vormen is naïef geweest. Door politieke ambities en persoonlijke vetes is „het conservatieve moment” voorbijgegaan.
Dat zeggen de conservatieve denkers Bart Jan Spruyt en Joshua Livestro vandaag in NRC Handelsblad. „Door pure egomanie zijn er alleen verbrokkelde partijen aan de rechterkant gekomen”, zegt Spruyt. „Alle samenwerking die tot een brede rechtse beweging had kunnen leiden, is tot nu toe op niets uitgelopen.”
Spruyt en Livestro richtten eind 2000 met de Leidse hoogleraar Andreas Kinneging de Edmund Burke Stichting op. Deze denktank moest het conservatief gedachtegoed in Nederland verspreiden. Livestro kondigde aan dat „het conservatieve moment” was aangebroken.
Spruyt sloot zich in 2004 aan bij ex-VVD’er Geert Wilders. Hij wilde echte politieke invloed. De moord op Pim Fortuyn, met wie Spruyt veel contact had, maakte hem ongeduldig. Volgens Spruyt was het beter geweest als de conservatieve denkers waren doorgegaan met het beïnvloeden van de publieke opinie, in plaats van de politiek in te gaan.
Spruyt heeft Wilders’ Partij voor de Vrijheid vorige week verlaten. Hij heeft vergeefs geprobeerd Wilders te verenigen met andere rechtse politici, zoals Marco Pastors en Joost Eerdmans. Beiden hebben deze week een eigen partij opgericht. Ook oud-minister Hilbrand Nawijn (ex-LPF) heeft een eigen partij opgericht. Allen gaan campagne voeren met conservatieve thema’s als een kleine maar krachtige overheid, belastingverlaging en meer aandacht voor morele en ethische vraagstukken.
En is discriminatie nu volgens jou daar 'over'? Of nog steeds vele malen erger dan in NL?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:26 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, maar hoelang hebben ze er bv in de VS over gedaan om de 'negers' daar als gelijke van de blanke te zien? Ook onwijs lang. En zoals ik het nu zie is er een spiraal van dat het steeds erger word. De jongste generatie Marokanen hier voelt zich gediscrimineerd en gaat zich misdragen omdat ze denken dat ze toch nooit geaccepteerd worden. Ze weten hoe een groot deel van de maatschappij tegen hun aankijkt, en met dit gevoel zullen ze denk ik hun kinderen opvoeden met een slecht beeld van ons land, waardoor dingen alleen maar erger worden. Laten we hopen dat er in de tussentijd wat veranderd natuurlijk.
M'n ouders komen uit Italie en ik wil nog welleens simpele spelfouten maken jaquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is een kip en het ei verhaal.
Maar zolang die mensen buitengesloten worden kun je moeilijk verwachten dat ze helemaal goed integreren.
Er hoeven echt geen dingen aangepast te worden en je hoeft geen medelIJden (spreek jij wel goed Nederlands?) met ze te hebben. Gewoon simpel mensen de kans geven en niet afwijzen omdat ze een kleurtje hebben of een buitelandse achternaam, dan gaat het al de goede kant op.
Als je daar niks aan wilt veranderen is het ook niet terecht dat je roept dat die mensen moeten integreren.
Nee, maar de huidige politieke sfeer geeft mij wel zeer de indruk dat de focus op onderwijs totaal afwezig is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Is er ooit een lager percentage analfabeten geweest?
Daar heb je natuurlijk een veel grotere verscheidenheid van culturen. De zwarte bevolking weet zich vaak goed te redden in de samenleving, maar hebben de pech dat een groot gedeelte arm is. Maar daar heb je natuurlijk ook nog hispanics ja.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:30 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En is discriminatie nu volgens jou daar 'over'? Of nog steeds vele malen erger dan in NL?
Zijn daar nu gelijke kansen mogelijk?
En nu we het toch over de VS hebben, waarom denk je dat de VS 'toevallig ook' 'problemen' heeft met immigratie, zij het deze keer Mexicanen?
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel van nee.quote:En nu we het toch over de VS hebben, waarom denk je dat de VS 'toevallig ook' 'problemen' heeft met immigratie, zij het deze keer Mexicanen?
Het is een wisselwerking. En wat je kan zien aan de samenleving met negers / blanken is dat het bijvoorbeeld erg uitmaakt in hoeverre herkenbaar blijft dat iemand een andere afkomst heeft. Voor niet-westerse afkomst in Nederland is de belangrijkste blijvende herkenbaarheid de achternaam.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:26 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Dat is inderdaad waar, maar hoelang hebben ze er bv in de VS over gedaan om de 'negers' daar als gelijke van de blanke te zien? Ook onwijs lang. En zoals ik het nu zie is er een spiraal van dat het steeds erger word. De jongste generatie Marokanen hier voelt zich gediscrimineerd en gaat zich misdragen omdat ze denken dat ze toch nooit geaccepteerd worden. Ze weten hoe een groot deel van de maatschappij tegen hun aankijkt, en met dit gevoel zullen ze denk ik hun kinderen opvoeden met een slecht beeld van ons land, waardoor dingen alleen maar erger worden. Laten we hopen dat er in de tussentijd wat veranderd natuurlijk.
Mijn -afwijkend- idee is dat het me net iets te toevallig is dat de US ook problemen heeft met immigratie, onder Bush is het helemaal een hot issue geworden. Grenzen worden opgetrokken uit de woestijn tussen Texas en Mexico, webcams geplaatst zodat 'de oplettende burger' mee kan kijken, et cetera.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:37 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Daar heb je natuurlijk een veel grotere verscheidenheid van culturen. De zwarte bevolking weet zich vaak goed te redden in de samenleving, maar hebben de pech dat een groot gedeelte arm is. Maar daar heb je natuurlijk ook nog hispanics ja.
Maar vertel
[..]
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel van nee.
Dan zou die ook voorstellen moeten doen om te zorgen dat mensen bij een sollicitatie niet afgewezen worden vanwege hun achternaam.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:31 schreef Gebleekte het volgende:
Maar dit is natuurlijk vrij makkelijk gezegd allemaal. Dhr. Wilders speelt vrij makkelijk in op de gevoelens van de mensen, en zijn oplossingen lijken inderdaad vrij makkelijk met dingen als 'Immigratiestop' , maar hiermee zorgt hij natuurlijk wel dat de dingen niet veel erger worden zoals ze nu zijn.
Daar heb je gelijk in. Maar een tijdelijke immigratiestop zou handig zijn. Om deze punten op te lossen heb je tijd nodig, en des te meer mensen met een 'getinte huidskleur' hiernaar toe komen, des te meer problemen er komen bij disco's , kleine criminaliteit etc. Dan kan je beter nu zorgen dat deze problemen worden opgelost, zodat die mensen later in een beter sociaal milieu terecht komen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan zou die ook voorstellen moeten doen om te zorgen dat mensen bij een sollicitatie niet afgewezen worden vanwege hun achternaam.
Of dat jongeren niet buiten de disco worden gehouden omdat ze een licht getinte huidskleur hebben.
Als je het probleem op wilt lossen, moet je ook daar naar kijken en niet alleen maar roepen dat bepaalde groepen mensen het land niet meer in mogen.
Eh, die mogen voor de rechter verschijnen net als de onzalige gek die iemand vermoord en zegt dat het 'eerwraak' was. Kan mij vergissen maar volgens mij zijn nederlandse rechters niet echt geporteerd van dat argument.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:53 schreef calvobbes het volgende:
Dus wat doen we dan bijvoorbeeld met Ajax fans die met 70 man een ADO Den Haag gebouw aanvallen waar een paar tieners zijn?
Dat is ook onderdeel van de Nederlandse cultuur.
Hé kijk, dat betoogde ik nog onlangs over de westerse cultuur alhier.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
De 'Nederlandse cultuur' is de dominante cultuur hier,se.
Als ik zou weten wat haden is, zou ik het nog niet zomaar geven.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:49 schreef Napalm het volgende:
Haden aan vrouwen geven verplicht!
Burka`s verboden!
Dan ga je toch weer weg. Jezus zeg. Als het je niet bevalt is er niemand die je dwingt om te blijven. Al zouden al die zeikerds eens weggaan, allochtoon zowel als autochtoon zou het al een stuk leuker en gezelliger in Nederland zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:36 schreef turkish_n3z het volgende:
Schrik een beetje van de mensen hier.
Dat sommige buitenlanders zich niet goed aanpassen heeft tijd nodig. Het is nu 30/40 jaar geleden toen de eerste kwamen. Je verwacht toch niet dat ze binnen zo een korte tijd zich kunnen aanpassen.
Hoelang duurde het in USA? 120 jaar? we zijn nu bij de 2/3 generatie. Ik denk dat bij de 4/5 de generatie de meesten zich wel hebben aangepast. Maar NOOIT helemaal. Want hey Nederlandse cultuur is niet echt iets om trots op te zijn.
Of, (en dit is niet defensief)quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:25 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan ga je toch weer weg. Jezus zeg. Als het je niet bevalt is er niemand die je dwingt om te blijven. Al zouden al die zeikerds eens weggaan, allochtoon zowel als autochtoon zou het al een stuk leuker en gezelliger in Nederland zijn.![]()
Ik verwacht echt enorm veel heil van iemand die beweert dat de Nederlandse cultuur niets voorstelt, maar hoogstwaarschijnlijk het Concertgebouw niet van binnen heeft gezien.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Of, (en dit is niet defensief)
als het je niet bevalt, kun je het ook veranderen!
Gaat het nou ineens over waarden?quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Gezien de vragen over wat het Nederlands-zijn nu eigenlijk inhoud zou een definitie die een brede discussie zou moeten vaststellen niet misplaatst zijn. Het waarden-relevatisme heeft nu eenmaal veel schade aangericht.
Je lult als een 80-jarige.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Gezien de vragen over wat het Nederlands-zijn nu eigenlijk inhoud zou een definitie die een brede discussie zou moeten vaststellen niet misplaatst zijn. Het waarden-relevatisme heeft nu eenmaal veel schade aangericht.
De jeugd heeft geen eerbied meer voor grijze haren.quote:
Je kan er lang en breed over lullen maar het antwoord staat vast. Een Nederlander is Nederlands, Nederlands is Nederland + de Nederlanders.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, maar daar ging het altijd al over.quote:
Het Nederlandse denken van vandaag ligt dichterbij wat we in het verleden waren dan bij wat die moslims nu zijn. Alles waar de islam voor staat doet afbreuk aan eeuwen aan opbouw.quote:Je zal zelf wel begrijpen dat ook deze opmerkingen van Wilders bedoeld zijn om te zeggen: moslims horen er niet bij.
Alsof een cultuur van een heel land in een definitie te vatten is.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dat hoor ik nou de hele tijd uit die rechtse hoek maar verder zie ik geen daadkracht en geen poging om tot een definitie te komen. Kan volgens mij ook niet maar als je het zo belangrijk vindt zou je een poging moeten doen en misschien overtuig je me.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het waarden-relevatisme in de vorm van de aanname dat culturen gelijk aan elkaar zijn en dat er dus uiteindelijk geen slechte of goede dingen uit voortvloeien heeft na het huidige morele ijkpunt (de tweede wereldoorlog) een klimaat gecreëerd waarin het nu mogelijk is dat er mensen zijn die beweren dat er geen "Nederlandse cultuur" zou bestaan. Dit is natuurlijk onzin. Er zou een semi-vastomlijnde definitie hiervan moeten komen om met deze trend te breken.
Nee maar hij schrijft wel bijzonder onleesbaarquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:17 schreef Monidique het volgende:
Zijn verblijfplaats lijkt mij bijzonder weinig zeggen over zijn argumenten...
Het is het omgekeerde proces van de jaren 60 en 70.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:29 schreef Monidique het volgende:
Het probleem met (waarden)relativisme is dat het een door de tegenstanders daarvan vergroot fenomeen is. Er is namelijk vrijwel niemand die zegt dat we niet mogen zeggen dat executies verkeerd zijn, bijvoorbeeld, of dat alle culturen per se gelijkwaardig zijn en dat er niet over geoordeeld mag worden. Echter, en dat is heel natuurlijk, dit zogenaamde relativisme wordt vergroot en als alom tegenwoordig gepresenteerd om zodoende iets te hebben om tegen af te zetten.
Je wilt toch niet zeggen hiermee dat een superioriteitsgevoel over je afkomst oergezond is ?quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:23 schreef MrX1982 het volgende:
Gelijkheid bestaat niet dus ook niet op het gebied van culturen.
Het probleem met relativisme is dat mensen hun basis niet kennen en daardoor kwetsbaar in het leven staan, een huis zonder fundering is een fragiel object in een storm, en bij de eerste de beste tegenslag stort de boel in als een kaartenhuis.
Het verklaart voor een deel de losgeslagen moraal van veel mensen.
Niet in de zin dat een ander per definitie minder is of een andere cultuur minderwaardig.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
Je wilt toch niet zeggen hiermee dat een superioriteitsgevoel over je afkomst oergezond is ?
3) Je moet op zaterdag en op zondag minimaal 1 kratje bier zuipen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 01:53 schreef corc het volgende:
Vandaag vroeg 2Vandaag wat de partij van Geert Wilders onderscheidt van andere rechts populistische partijen.
Help hier Geert Wilders met het vaststellen van richtlijnen voor de dominante cultuur van Nederland.
TS begint:
1) Je moet voortaan 1 kaakje bij de koffie serveren
2) Vergeet niet dan men zich op het strand omkleed in badkleding met behulp van het 'opgehouden handdoekje'.
Dat weet ik niet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:35 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is het omgekeerde proces van de jaren 60 en 70.
Noem je die dan 'het rode boekje van Mao Wilders?"quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het waarden-relevatisme in de vorm van de aanname dat culturen gelijk aan elkaar zijn en dat er dus uiteindelijk geen slechte of goede dingen uit voortvloeien heeft na het huidige morele ijkpunt (de tweede wereldoorlog) een klimaat gecreëerd waarin het nu mogelijk is dat er mensen zijn die beweren dat er geen "Nederlandse cultuur" zou bestaan. Dit is natuurlijk onzin. Er zou een semi-vastomlijnde definitie hiervan moeten komen om met deze trend te breken.
Een totale immigratiestop is het allergrootste onzinpunt uit het programma van Wilders.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:31 schreef Gebleekte het volgende:
Maar dit is natuurlijk vrij makkelijk gezegd allemaal. Dhr. Wilders speelt vrij makkelijk in op de gevoelens van de mensen, en zijn oplossingen lijken inderdaad vrij makkelijk met dingen als 'Immigratiestop' , maar hiermee zorgt hij natuurlijk wel dat de dingen niet veel erger worden zoals ze nu zijn. Dan zouden we namelijk eens goed kunnen kijken hoe we dit allemaal gaan oplossen. Wat denk ik het beste is voor beide partijen. Maar oke hij speelt idd vrij makkelijk in op de gevoelens van de mensen ja.
Dat maakt Wilders ook zo gevaarlijk.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:05 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
...
De malloot ziet het verschil niet tussen een analfabeet en iemand die universiteit gedaan heeft.
...
Juist.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:29 schreef Monidique het volgende:
Het probleem met (waarden)relativisme is dat het een door de tegenstanders daarvan vergroot fenomeen is. Er is namelijk vrijwel niemand die zegt dat we niet mogen zeggen dat executies verkeerd zijn, bijvoorbeeld, of dat alle culturen per se gelijkwaardig zijn en dat er niet over geoordeeld mag worden. Echter, en dat is heel natuurlijk, dit zogenaamde relativisme wordt vergroot en als alom tegenwoordig gepresenteerd om zodoende iets te hebben om tegen af te zetten.
Mjah, als in de VS iemand wordt geexecuteerd dan mag je daar niks van zeggen want dan ben je links en een 'Amerika basher', als in Iran iemand opgehangen wordt dan is dat een teken dat de islam per definitie fout is.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:29 schreef Monidique het volgende:
als de buurman het heeft, dan wil ik het ook maar dan beter ... en goedkoperquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
ik zit nog steeds te wachten op een definitie van "Nederlandse cultuur".
Het huidige systeem faalt ook. Kenniswerkers noemen we ze en ondertussen komen onder die titel de Chinese koks het land in...quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:05 schreef FeestNummer het volgende:
Een totale immigratiestop is het allergrootste onzinpunt uit het programma van Wilders.
En ondertussen worden Masters uit Singapore ook geweigerd. Heerlijk hoor, heerlijk, dat protectionisme.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:56 schreef Napalm het volgende:
[..]
Het huidige systeem faalt ook. Kenniswerkers noemen we ze en ondertussen komen onder die titel de Chinese koks het land in...
Welke masters?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En ondertussen worden Masters uit Singapore ook geweigerd.
Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat er meer engels- dan nederlandssprekende singaporezen zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:07 schreef Napalm het volgende:
[..]
Welke masters?
In principe kunnen ze zo als kenniswerker binnen komen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel een nuttige master hebben. En laten we eerlijk zijn, welke Singaporese master wil naar NL? Het is verdacht want alle goeien gaan allemaal naar Engeland want dat is onderdeel van het Commonwealth...
Te weten wie je bent is toch een van de meest essentiële onderdelen van een menselijk bestaan. Je hebt dan een basis waarop je kunt terugvallen en waarvandaan je de rest van je leven op bouwt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:52 schreef Bluesdude het volgende:
Blijft nog staan dat je chauvinisme over je afkomst aanprijst als middel tegen persoonlijke depressies en als een beter soort moraal.
Dat lijkt me wel een fictie van oerconservatisme.
Ohja, nu krijgen we hetzelfde als met Taïda, 'maar, een Master in rechten is niet zo belangrijk, daar hebben we er al genoeg van'.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:07 schreef Napalm het volgende:
[..]
Welke masters?
In principe kunnen ze zo als kenniswerker binnen komen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel een nuttige master hebben. En laten we eerlijk zijn, welke Singaporese master wil naar NL? Het is verdacht want alle goeien gaan allemaal naar Engeland want dat is onderdeel van het Commonwealth...
Je kunt toch prima weten wie je bent zonder je nationale ego erbij te halen of op te kloppen ?quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:24 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Te weten wie je bent is toch een van de meest essentiële onderdelen van een menselijk bestaan. Je hebt dan een basis waarop je kunt terugvallen en waarvandaan je de rest van je leven op bouwt.
Als dat oerconservatisme is soit.
Je kunt je wel afvragen of je zoiets moet vastleggen in een grondwet oid.
Nee, hoor, dat hoef je je niet af te vragen, want zoiets leg je gewoon niet vast in een grondwet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:24 schreef MrX1982 het volgende:
Je kunt je wel afvragen of je zoiets moet vastleggen in een grondwet oid.
Dat is een groot probleem, ja. Een de taal is nr.1 voor de cultuur. Maar toen zij naar Nederland kwamen, verwachtte niemand dat zij Nederlands zouden leren, en vond men het veel te duur hen taalcursussen aan te bieden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 09:33 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Nou, de oudste generatie buitelanders in ieder geval niet. Er zijn zat mensen die nog steeds niet goed Nederlands kunnen spreken. Loop als je nog 'ns een keer in Den Haag komt maar door Vrederust bijvoorbeeld, en spreek daar een Marokaans echtpaar aan van rond de 50/60, je begrijpt er geen fuck van en wordt nog vies aangekeken ook omdat jij hun niet begrijpt.
Ik ben een van de buitenlanders die hier blijkbaar te veel zijn. Wat jammer. Ik woon hier graag.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:00 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ik kan me een nieuwsbericht herrineren waarin stond dat in een bepaald jaartal ( welke precies weet ik niet meer, maar niet zover hier meer vandaan ) meer dan de helft van de bevolking van Den Haag allochtoon zou zijn. Dat zie ik dus als vrij ernstig zeg maar. Dat ineens onze hofstad voor meer dan de helft van de mensen uit buitelanders bestaat![]()
Tja, maar na 30-40 jaar mag je toch wel verwachten dat ze de taal genoeg geleerd hebben om zich te kunnen redden zonder in hun moedertaal vertaalde foldertjes e.d. Sowieso snap ik niet hoe je zolang in een ander land kan leven zonder ook maar de moeite willen doen om de lokale taal te leren, maarja.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:18 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Dat is een groot probleem, ja. Een de taal is nr.1 voor de cultuur. Maar toen zij naar Nederland kwamen, verwachtte niemand dat zij Nederlands zouden leren, en vond men het veel te duur hen taalcursussen aan te bieden.
Zo was het trouwens ook in andere landen,b.v. in Duitsland.
En als de Ulu Camii het Turks gaat staan promoten zijn het ineens smerige en zeer gevaarlijke Grijze Wolven.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:15 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat er meer engels- dan nederlandssprekende singaporezen zijn.
Zo lang de nederlandse regering niet actief de nederlandse taal promoot in het buitenland zal dat ook niet veranderen.
Kun je vast ook bij wilders terecht. Al heeft hij vast een wat achterhaald beeld van de Duitse cultuur.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:53 schreef Gabry het volgende:
Ik heb liever de Duitse cultuur, op welke partij moet ik dan stemmen?
Het is toch niet zo vreemd om aan te nemen dat immigranten zelf wel de wil hebben om de taal te leren? Als ik naar een ander land zou gaan zou ik dat uit mezelf al doen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:18 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Dat is een groot probleem, ja. Een de taal is nr.1 voor de cultuur. Maar toen zij naar Nederland kwamen, verwachtte niemand dat zij Nederlands zouden leren, en vond men het veel te duur hen taalcursussen aan te bieden.
Zo was het trouwens ook in andere landen,b.v. in Duitsland.
Lijkt me toch logisch. Als je een opleiding natuurafgoderij hebt gedaan en daar hebben we in NL geen werk voor, wat heb je hier dan toe te voegen?quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ohja, nu krijgen we hetzelfde als met Taïda, 'maar, een Master in rechten is niet zo belangrijk, daar hebben we er al genoeg van'.
Is dit niet tegenstrijdig? aan de ene kant mag de overheid geen eisen opleggen aan de andere kant is het hebben van een academische graad voldoende? Of maakt dat ook niet uit en mag Fharad de analfabete geitenhoeder hier ook zomaar binnen komen?quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:28 schreef Yildiz het volgende:
Wat boeit dat!? Een master is een master. Een man is een man. En wie is de fucking overheid om te gaan zeggen wie wel en niet waar mag wonen, als hij iets aantoonbaars kan toevoegen?
Als er niemand is die dat wil doen dan zal de aannemer meer moeten gaan betalen. Jan met de Pet krijgt dus geen hoger salaris omdat de werkgever liever een Pool in dienst neemt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:28 schreef Yildiz het volgende:
De enige weg is een kenniseconomie. Niemand wil meer voor 3 euro per uur in een wegopenbreking werken.
Als jij voor in eerste instantie een paar jaar naarJapan zou gaan zou je dan ook de taal leren? Ook als dat door je werkgever wordt afgeraden?quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:45 schreef DenniZZ het volgende:
[..]
Het is toch niet zo vreemd om aan te nemen dat immigranten zelf wel de wil hebben om de taal te leren? Als ik naar een ander land zou gaan zou ik dat uit mezelf al doen.
En wie bepaald wat nuttig is, en wanneer het nuttig is? Wat precies de behoefte is op de arbeidsmarkt veranderd onderhand per jaar, en ik denk niet dat de overheid daar snel genoeg op kan inspringen om de toelatingseissen te veranderen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:07 schreef Napalm het volgende:
In principe kunnen ze zo als kenniswerker binnen komen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel een nuttige master hebben.
Ja, uiteraard.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als jij voor in eerste instantie een paar jaar naarJapan zou gaan zou je dan ook de taal leren? Ook als dat door je werkgever wordt afgeraden?
Dat klinkt allemaal leuk en aardig, maar de enige manier om een aannemer meer dan het minimum loon te laten betalen, is het minimumloon flink op te schroeven, en ik denk dat een heleboel ondernemers daar niet blij mee zullen zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:47 schreef Napalm het volgende:
Als er niemand is die dat wil doen dan zal de aannemer meer moeten gaan betalen. Jan met de Pet krijgt dus geen hoger salaris omdat de werkgever liever een Pool in dienst neemt.
Sterker nog, de grondwet beschrijft de hedendaagse cultuur. Natuurlijk, zaken als favoriete gerechten en klederdracht wordt niet beschreven, maar alles wat je juridisch vast wil leggen over de Nederlandse cultuur staat al in de wetgeving.quote:Op maandag 28 augustus 2006 04:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, hoor, dat hoef je je niet af te vragen, want zoiets leg je gewoon niet vast in een grondwet.
Natuurlijk. Maar er zijn veel immigranten in Nederland die voor bijv. een Duits of Amerikaans bedrijf werken, en in de dagelijkse omgang voornamelijk Engels of Duits spreken. Uiteindelijk leren ze de taal wel, maar het kost een hoop tijd. Ik heb nog steeds veel Amerikaanse vrienden in Nederland (of intussen terug in de VS) en het kostte de meeste van hen meerdere jaren om Nederlands te leren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:45 schreef DenniZZ het volgende:
Het is toch niet zo vreemd om aan te nemen dat immigranten zelf wel de wil hebben om de taal te leren? Als ik naar een ander land zou gaan zou ik dat uit mezelf al doen.
Op geeneen. Je dient dan gewoon 300km in Oostelijke richting te verhuizen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:53 schreef Gabry het volgende:
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, je kunt beter weglopen voor de problemen, dan je ervoor inzetten om er iets aan te doen, he? Als onze voorouders hetzelfde hadden gedaan, waren we nu nog steeds een kolonie van Spanje, op het niveau van Albanië.
Als Duitse valt het me sterk op dat er sinds 2002 zeer weinig anti-Duitse sentimenten meer worden geventileerd. Heeft men een betere scapegoat gevonden? Ach ja, de moslims zijn de nieuwe bezetter....quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:53 schreef Gabry het volgende:
Naar mijn mening ( en de mening van veel anderen) hoort de Romantiek bij de Verlichting als haar tweelingzuster. Het probleem zit niet in het romantisch denken, maar in het isoleren van bepaalde aspecten van Verlichting en Romantiek. Dat hebben alle gevaarlijke politieke ideologieen in de 20e eeuw gedaan, nazisme en Stalinisme. Beide ideologieën zijn een mengeling van de problematische kanten van de Verlichting EN van de problematische kanten (chauvintisch nationalisme) van de Romantiek.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:30 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind het vooral ironisch hoe iemand die zovaak de Verlichting erbij sleept eigenlijk een product van de Romantiek is met dit soort autoriteitsdenken.
De oorlog is gewoon al lang geleden. Bovendien is het afzetten tegen de Duitsers altijd de manier geweest om ons te onderscheiden van de mofDuitser. Net kinderen die zich afzetten tegen hun ouders. Dat verwijnt met het volwassen worden.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 09:45 schreef mariatrepp het volgende:
Als Duitse valt het me sterk op dat er sinds 2002 zeer weinig anti-Duitse sentimenten meer worden geventileerd. Heeft men een betere scapegoat gevonden? Ach ja, de moslims zijn de nieuwe bezetter....
Eh...dus wat wil Wilders dan wel veranderen eigenlijk? Overlast geven is per definitie niet toegestaan in Nederland, dacht ik zo.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:18 schreef Napalm het volgende:
Het gaat meer om apecten van de Westerse cultuur. Wilders wil niet dwingen dat een moslim naar de kerk gaat ipv de moskee en dat ze varken eten ipv oe. Het gaat primair om de overlastgevende (aspecten? van bepaalde) niet westerse culteren. Chinezen geven geen overlast en dus geen probleem.
Dus moslims hebben bepaalde "overlastgevende aspecten" in hun cultuur zitten.....;) Persoonlijk heb ik (en ook de Nederlandse overheid) grote moeite met alle "overlastgevende aspecten" in elke cultuur. Als Wilders geen moeite heeft met een moslim die geen varkensvlees eet, maar wel moeite heeft met christen die iemand in elkaar slaat, dan moet hij het niet over culturen of godsdiensten hebben, maar over het uitvoeren en handhaven van wetten!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:18 schreef Napalm het volgende:
Het gaat meer om apecten van de Westerse cultuur. Wilders wil niet dwingen dat een moslim naar de kerk gaat ipv de moskee en dat ze varken eten ipv oe. Het gaat primair om de overlastgevende (aspecten? van bepaalde) niet westerse culteren. Chinezen geven geen overlast en dus geen probleem.
Zoals bijvoorbeeld de in Nederland geboren straatmarokkaantjes die niet meer weten of ze nu Marokkaans (opgevoed) zijn of Nederlands en tussen wal en schip vallen? De overlast komt namelijk voornamelijk van in Nederland geborenen die nog met Marokkaanse normen en waarden zijn opgevoed maar in de Nederlandse cultuur compleet verwesterd zijn, maar toch wat roepen over Marokko en anti-westers sentiment omdat ze in conflict zijn met zowel de Marokkaanse als Nederlandse cultuur.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:18 schreef Napalm het volgende:
Ik persoonlijk heb van de Nederlandse afkeer van Duitsers nooit veel last ondervonden, maar geloof me, pas sinds moslim-bashing in de mode is, heeft nauwelijks iemand het meer over de problemen met de moffen .Dat heeft helemaal niets te maken met volwassen worden.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:18 schreef Napalm het volgende:
[..]
De oorlog is gewoon al lang geleden. Bovendien is het afzetten tegen de Duitsers altijd de manier geweest om ons te onderscheiden van de mofDuitser. Net kinderen die zich afzetten tegen hun ouders. Dat verwijnt met het volwassen worden.
Het betere mof-mopperen had niet te maken met enig bewezen veronderstelde overlast, in tegenstelling tot het huidige moslim-mopperen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:32 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ik persoonlijk heb van de Nederlandse afkeer van Duitsers nooit veel last ondervonden, maar geloof me, pas sinds moslim-bashing in de mode is, heeft nauwelijks iemand het meer over de problemen met de moffen .Dat heeft helemaal niets te maken met volwassen worden.
Volgens mij komt het klagen over Duitsers vooral door de voetbalfinales van het WK '74 en '78, waardoor in de jaren 80 de Duitsers altijd maar weer de "vijand" waren als er weer een voetbalwedstrijd gespeeld moest worden. Volgens mij is het eigenlijk na 1988, toen we de Duitsers in de halve finale versloegen en uiteindelijk Europees kampioen werden flink afgekalft.... we waren nu kampioen en daarmee was het wel goed.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:32 schreef mariatrepp het volgende:
Ik persoonlijk heb van de Nederlandse afkeer van Duitsers nooit veel last ondervonden, maar geloof me, pas sinds moslim-bashing in de mode is, heeft nauwelijks iemand het meer over de problemen met de moffen .Dat heeft helemaal niets te maken met volwassen worden.
Luister, het is anders. Tot 2002 hadden heel veel Nederlanders een ongelofelijke hekel aan Duitsers, en hebben daar op verschillende manieren regelmatig uiting aan gegeven. Zoals gezegd, ikzelf had daar niet zo veel last van, maar ik heb veel gezien en gehoord . Geloof me , het hield op toen de moslims de klos begonnen te zijn.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Volgens mij komt het klagen over Duitsers vooral door de voetbalfinales van het WK '74 en '78, waardoor in de jaren 80 de Duitsers altijd maar weer de "vijand" waren als er weer een voetbalwedstrijd gespeeld moest worden. Volgens mij is het eigenlijk na 1988, toen we de Duitsers in de halve finale versloegen en uiteindelijk Europees kampioen werden flink afgekalft.... we waren nu kampioen en daarmee was het wel goed.In de jaren 90 is de haat voor de Duitsers afgenomen, we wonnen wat wedstrijden, en eigenlijk stonden we nooit meer echt in een belangrijke finale plaats tegen de oosterburen. Hooguit een kwartfinale.
Maar oh wee als we weer een finale verliezen van Die Mannschaft.... dan komt dat vanzelf weer naar boven denk ik.
Mijn Opa (overleden 1992) moest niets van moffen hebben trouwens, maar die is als cafe eigenaar ooit eens in elkaar geslagen door twee dronken Duitse soldaten toen hij weigerde ze nog meer te schenken. Was mischien ook niet heel slim natuurlijk, maar ja.....
Welnee, allemaal schijn en gezeur om het zeuren.. Kijk maar naar het buitenland, van emigranten tot studenten, als er niet genoeg NLer/ Duitsers waren om zelfstandig een groep te vormen klitten we altijd bij elkaar.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:15 schreef mariatrepp het volgende:
Luister, het is anders. Tot 2002 hadden heel veel Nederlanders een ongelofelijke hekel aan Duitsers,
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:50 schreef maartena het volgende:
Volgens mij komt het klagen over Duitsers vooral door de voetbalfinales van het WK '74 en '78,
Maar in de jaren 80 waren de moslims ook al steeds de klos.... het barste destijds van de "Turkenmoppen" om ze maar even op 1 hoop te gooien. Het is volgens mij helemaal niet iets van de laatste tijd....quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:15 schreef mariatrepp het volgende:
Luister, het is anders. Tot 2002 hadden heel veel Nederlanders een ongelofelijke hekel aan Duitsers, en hebben daar op verschillende manieren regelmatig uiting aan gegeven. Zoals gezegd, ikzelf had daar niet zo veel last van, maar ik heb veel gezien en gehoord . Geloof me , het hield op toen de moslims de klos begonnen te zijn.
Ben jij niet degene die op de voorpagina voortdurend de Holocaust loopt te bagatelliseren? Zo niet, mijn excuses.quote:Op zaterdag 2 september 2006 09:34 schreef Burakius het volgende:
Geert wilders over paar jaar: EIN REICH EIN FÜHRER. HOLLAND SIEG HEIL
Je bedoelt anti-joods ?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:54 schreef MrX1982 het volgende:
anti-christelijke tendensen in de islamitische wereld.
Het lijkt me dat 'ie gewoon anti-christelijk bedoelt, gelet op het voorgaande.quote:
Het bijzonder jammer dat God domheid niet straft met pijn.quote:Op zaterdag 2 september 2006 09:34 schreef Burakius het volgende:
Waarom wil Wilders dan ook een totaal verbod op immigratie voor Chinezen?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:18 schreef Napalm het volgende:
omdat Wilders niet zo goed is in nuances en subtiliteit. Tis alles of niks.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:21 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Waarom wil Wilders dan ook een totaal verbod op immigratie voor Chinezen?
Ik denk het wel, maar dat mag je niet zeggen he? Niemand heeft last van de groepen die je noemt. Aardige, nette mensen. En het rare is dat ze juist erg hechten aan hun eigen cultuur. Maar niemand die er last van heeft! Als je wil weten wat verrijking echt betekent: kijk maar eens naar die groepen. Ze veroorzaken geen problemen en voegen juist iets toe. Marokkanen, Turken en in misschien ook Joegoslaven/Somaliers daarentegen... ik zou dat eerder verarming noemen. Raar dat de ene groep perfect can integreren (ook al integreren ze niet echt!) en de ander iedereen tegen zich in het harnas jaagt.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:05 schreef nonzz het volgende:
Is dat hele "dominante westerse cultuur" niet gewoon een andere manier om te zeggen: "moslims zijn kut, ze moeten eruit". Volgens mij is het namelijk alleen op moslims gericht. Of heeft Wilders ook iets tegen hindoestanen, chinezen en japanners? Ook absoluut geen westerse culturen.
Stompzinnige sukkel die je bent. Ga toch Dragonball Z kijken en houd je verre van discussieforums, ok?quote:Op zaterdag 2 september 2006 09:34 schreef Burakius het volgende:
quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
omdat Wilders de kiezers van wilders niet zo goed is zijn in nuances en subtiliteit. Tis alles of niks.
Dat is ook het grote probleem met de man.quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
omdat Wilders niet zo goed is in nuances en subtiliteit. Tis alles of niks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |