abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41186623
Vandaag vroeg 2Vandaag wat de partij van Geert Wilders onderscheidt van andere rechts populistische partijen.

Geert Wilders had zijn antwoord paraat: zijn partij is de enige partij die gewoon hardop durft te zeggen dat de Nederlandse cultuur de dominante cultuur moet worden.
Nu vind ik dat allemaal prima, maar dan moeten er wel harde richtlijnen zijn over wat die Nederlandse cultuur precies inhoud.

Help hier Geert Wilders met het vaststellen van richtlijnen voor de dominante cultuur van Nederland.

TS begint:

1) Je moet voortaan 1 kaakje bij de koffie serveren
2) Vergeet niet dan men zich op het strand omkleed in badkleding met behulp van het 'opgehouden handdoekje'.
" there is nothing to not be amazed at "
pi_41186653
Absoluut eens met Wilders. De Nederlandse cultuur moet dominant blijven.

Maar als je zo begint met die OP hoort dit topic in ONZ.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 02:06:18 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41186871
Ja, ach. Hij vond dat Nederland, waar men gemiddeld 2x per jaar of minder naar de kerk gaat, al superieur-Joods/ Christelijk is.

Ik gok dat Wilders eigenlijk een soort politiek bliksemafleider aan het worden is.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 02:18:34 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41187122
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 01:53 schreef corc het volgende:
Geert Wilders had zijn antwoord paraat: zijn partij is de enige partij die gewoon hardop durft te zeggen dat de Nederlandse cultuur de dominante cultuur moet worden.
Nostalgie.... toen Janmaat nog leefde.... riep ie precies hetzelfde in de jaren 80....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_41188236
Wat de Nederlandse cultuur is? Dat alles wat je om je heen ziet wat voor de gemiddelde persoon als normaal wordt gezien. Dus geen meisjes grijpen in het zwembad, Nederlandse jongeren in elkaar meppen, tasjes jatten of terreurgroepen opzoeken omdat je een mislukte piemel hebt.
pi_41188555
Ik vind dat Celsius de standaard moet worden in de temperatuurmeting, en dat we voor lengtematen het metrische systeem vast moeten leggen de grondwet.

Zo komt dit gezever over op mij. Holle, onzinnige praat.
pi_41188576
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 03:30 schreef Disorder het volgende:
Wat de Nederlandse cultuur is? Dat alles wat je om je heen ziet wat voor de gemiddelde persoon als normaal wordt gezien. Dus geen meisjes grijpen in het zwembad, Nederlandse jongeren in elkaar meppen, tasjes jatten of terreurgroepen opzoeken omdat je een mislukte piemel hebt.
Dat is allemaal al verboden, staat gewoon in de wet.
pi_41188648
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 03:30 schreef Disorder het volgende:
Amen.
pi_41189037
I second that Theo
Free people own guns! Slaves do not!
pi_41189176
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 01:55 schreef Pranfeuri het volgende:
Absoluut eens met Wilders. De Nederlandse cultuur moet dominant blijven.

Maar als je zo begint met die OP hoort dit topic in ONZ.
Wat is de Nederlands cultuur dan?

Overigens hoort vrijwel alles dat Wilders zegt in onzin thuis.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:21:40 #11
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_41189197
nederlandse cultuur?

de andere partijen willen dat de westerse cultuur dominant blijft

wel mee eens ook.
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_41189204
Och, gelukkig heeft die gevaarlijke gek toch geen kans van slagen
pi_41189206
Helemaal mee eens met Wilders
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:26:08 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_41189208
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:24 schreef Gebleekte het volgende:
Helemaal mee eens met Wilders
Geef dan het goede voorbeeld. Ook correct gebruik van den Nederlandschen taal is onderdeel van den Nederlandschen cultuur.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:27:36 #15
57690 danielluh
pi_41189214
btw die imigratie stop vindt ik wel een goede
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:28:24 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_41189218
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:27 schreef danielluh het volgende:

[..]

niet voor mij, ik hou mij aan de westerse cultuur
Ik had het toch ook niet tegen jou?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:29:08 #17
57690 danielluh
pi_41189219
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik had het toch ook niet tegen jou?
had al aangepast, ben net pas wakker met een bonkend hoofd, na 3 uur slapen
pi_41189224
had ik al verteld dat wilders een eikel met een pruik is?

+
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:30:52 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_41189225
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:27 schreef danielluh het volgende:
btw die imigratie stop vindt ik wel een goede
Dat is wel één van de stomste voorstellen ooit. Maar die discussie hoort thuis in het topic over Wilders' programma, niet in dit topic.
pi_41189233
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Geef dan het goede voorbeeld. Ook correct gebruik van den Nederlandschen taal is onderdeel van den Nederlandschen cultuur.
-edit-

Ik las ; Geef eens een voorbeeld
pi_41189263
Welke Nederlandse cultuur?

Die hebben we een tijdje terug al in de uitverkoop gedaan hoor, men volgt momenteel de TMF cultuur, die uit 50% Islamitische cultuur bestaat en toevallig deels Nederlands gesproken is - of iets wat daarop lijkt.

Nog ff mn kapitaal bouwen hier en dan ben ik weg naar een land als Noorwegen of Australie, waar ze wél begrijpen wat het verschil is tussen gasten en indringers.

Je wil hier toch geen kinderen opvoeden?
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:41:31 #22
66444 Lord_Vetinari
pi_41189278
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:39 schreef Mr.Spock het volgende:
Welke Nederlandse cultuur?

Die hebben we een tijdje terug al in de uitverkoop gedaan hoor, men volgt momenteel de TMF cultuur, die uit 50% Islamitische cultuur bestaat en toevallig deels Nederlands gesproken is - of iets wat daarop lijkt.

Nog ff mn kapitaal bouwen hier en dan ben ik weg naar een land als Noorwegen of Australie, waar ze wél begrijpen wat het verschil is tussen gasten en indringers.

Je wil hier toch geen kinderen opvoeden?
Ja, je kunt beter weglopen voor de problemen, dan je ervoor inzetten om er iets aan te doen, he? Als onze voorouders hetzelfde hadden gedaan, waren we nu nog steeds een kolonie van Spanje, op het niveau van Albanië.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 08:48:57 #23
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_41189325
Verplicht bezoek aan de koffieshop, op je klompen met het Zeeuws meisje aan de arm.

Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_41189359
Eh..sinds wanneer is in Nederland de Nederlandse cultuur niet dominant meer dan?

De vraag is natuurlijk wat Wilders Nederlandse cultuur vindt.
pi_41189364
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:48 schreef ThinkTank het volgende:
Verplicht bezoek aan de koffieshop, op je klompen met het Zeeuws meisje aan de arm.
En dan wel kijken en niet kopen, natuurlijk
pi_41189379
De westerse cultuur is nog maar van korte duur

Immigratiestop
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_41189437
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:00 schreef beertenderrr het volgende:
De westerse cultuur is nog maar van korte duur
Oh? Vertel, ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat de westerse cultuur zich alleen maar verder verspreid dan ooit, zie de voormalige oostblok landen.
quote:
Immigratiestop
Zeg nou gewoon wat je bedoelt, niemand met een kleurtje toelaten want ik vermoed sterk dat jij geen moeite hebt met de duizenden westerse immigranten in Nederland ieder jaar.
Sterker nog, de top 5 van immigranten heeft slechts een niet-westers land erin staan en nee, het is niet Marokko.
pi_41189482
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:39 schreef Mr.Spock het volgende:

Wat een onzin
Daarnaast kijkt het grootste deel van Nederland NIET naar TMF. Dus kun je moeilijk zeggen dat TMF de Nederlandse cultuur bepaald.
quote:
Ga je dan ook Noors leren spreken?
Noorse en Australische gewoontes overnemen?
Jouw Nederlandse cultuur helemaal uitbannen?
pi_41189489
Toch idioot hoe een limbo de rest van Nederland gaat vertellen wat de Nederlands cultuur is
pi_41189511
quote:
Vandaag vroeg 2Vandaag wat de partij van Geert Wilders onderscheidt van andere rechts populistische partijen.

Nu vind ik dat allemaal prima, maar dan moeten er wel harde richtlijnen zijn over wat die Nederlandse cultuur precies inhoud.

Help hier Geert Wilders met het vaststellen van richtlijnen voor de dominante cultuur van Nederland.

TS begint:

2) Vergeet niet dan men zich op het strand omkleed in badkleding met behulp van het 'opgehouden handdoekje'.
Ik ga er van uit dat je er satire op maakt Je opsomming doet me aan de jaren 80 denken. Ik krijg er gewoon nostalgische gevoelens bij.
Destijds werden problemen afgewimpeld c.q. monden serieus gesnoerd met nonargumenten, zoals dat alleen spruitjes lucht ed werd geaccepteerd ipv kerrie/knoflook door NL.
Inmiddels zijn die wijken verlaten door de autotochtonen,de uitstroom is een feit en neemt toe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Heberg op 26-08-2006 09:42:29 ]
pi_41189516
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:15 schreef calvobbes het volgende:

[..]
Ga je dan ook Noors leren spreken?
Noorse en Australische gewoontes overnemen?
Jouw Nederlandse cultuur helemaal uitbannen?
Logisch toch dat je dan Noors gaat leren of niet soms? Idiote vraag. En dingen als thanksgiving in de VS is gewoon leuk om daar aan mee te doen toch. En je eigen cultuur uitbannen zal toch nooit helemaal lukken, maar je misdragen zoals sommige bevolkingsgroepen hier doen hoort lijkt mij ook niet.
pi_41189537
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Heberg het volgende:

[..]

Wel pathetisch je opsomming. Je reactie is nogal jaren 80. Ik krijg er gewoon nostalgische gevoelens bij.
Destijds werden monden gesnoerd met nonargumenten, zoals dat alleen spruitjes lucht ed werd geaccepteerd ipv kerrie/knoflook door NL.
Inmiddels zijn die wijken verlaten door de autotochtonen en uitstroom neemt toe. Mietjes toch, Corc?
Maar vertel dan eens wat die Nederlandse cultuur precies inhoudt. Iedereen schijnt te weten wat het is, maar ik kan je garanderen dat limburgers er al een andere cultuur op nahouden dan friezen. Als je van mensen verlangt zich ergens aan te comformeren dan moet je toch eerst bepalen welke elementen dat precies zijn ? Ik lees telkens dingen die gewoon wettelijk bepaald zijn, dus lijkt het mij holle frasen politiek die enkel op emotie is gebaseerd.
pi_41189552
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Logisch toch dat je dan Noors gaat leren of niet soms? Idiote vraag.
Je gaat ook rot haaievlees eten ? Het eten van drop en chocoladepasta is natuurlijk ook taboe, evenals het vieren van Sinterklaas.
pi_41189555
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:20 schreef Gebleekte het volgende:

je misdragen zoals sommige bevolkingsgroepen hier doen
Complete bevolingsgroepen die zich misdragen
Wat een generalisaties weer

Maar goed, heb je nog goede voorbeelden van die sublieme Nederlandse cultuur?
Dat een vader zijn vrouw en kinderen vermoord als die vreemd wil gaan met een poolse websexdame bijvoorbeeld.
Dat elk weekend tientallen ME'ers paraat moeten staan omdat er een aantal mensen voetballen.

Dat soort dingen?
pi_41189559
Laat ze op z'n minst iig Nederlands spreken dat scheelt al een hele hoop.
pi_41189576
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:26 schreef Gebleekte het volgende:
Laat ze op z'n minst iig Nederlands spreken dat scheelt al een hele hoop.
Dat doet 99% ook gewoon.
pi_41189583
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Complete bevolingsgroepen die zich misdragen
Wat een generalisaties weer

Maar goed, heb je nog goede voorbeelden van die sublieme Nederlandse cultuur?
Dat een vader zijn vrouw en kinderen vermoord als die vreemd wil gaan met een poolse websexdame bijvoorbeeld.
Dat elk weekend tientallen ME'ers paraat moeten staan omdat er een aantal mensen voetballen.

Dat soort dingen?
Ga nou niet doen alsof de Marokaanse bevolking niet voor genoeg problemen zorg in Nederland

Eerwraak, emancipatie van de vrouw, zulke shit hoort hier gewoon niet.
pi_41189604
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef Gebleekte het volgende:

emancipatie van de vrouw, zulke shit hoort hier gewoon niet.
En zo is dat!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41189622
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat doet 99% ook gewoon.
Nou, de oudste generatie buitelanders in ieder geval niet. Er zijn zat mensen die nog steeds niet goed Nederlands kunnen spreken. Loop als je nog 'ns een keer in Den Haag komt maar door Vrederust bijvoorbeeld, en spreek daar een Marokaans echtpaar aan van rond de 50/60, je begrijpt er geen fuck van en wordt nog vies aangekeken ook omdat jij hun niet begrijpt.
pi_41189629
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:28 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat doet 99% ook gewoon.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Jij bent werkelijk niet serieus te nemen.
pi_41189638
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:33 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Nou, de oudste generatie buitelanders in ieder geval niet. Er zijn zat mensen die nog steeds niet goed Nederlands kunnen spreken.
En die zorgen voor de problemen ? Volgens mij is dat de 3e generatie die nog Amsterdamser is als Johnny Jordaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2006 09:35:46 ]
pi_41189651
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:34 schreef gelly het volgende:

[..]

En die zorgen voor de problemen ? Volgens mij is dat de 3e generatie die nog Amsterdamser is als Johny Jordaan.
Klopt, maar je beweerde dat 99% van de buitelanders gewoon Nederlands spreekt, wat dus niet zo is.
  Moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:37:29 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41189661
quote:

[..]

Ga nou niet doen alsof de Marokaanse bevolking niet voor genoeg problemen zorg in Nederland
och daar hoef je de grondwet niet voor aan te passen, gewoon wat harder tegen optreden
quote:
dat zullen de vrouwen toch zelf moeten doen, zolang daar niet of nauwelijks beweging in te krijgen is (wij dragen graag een bhoerka) dan kun je ze proberen te dringen met allerlei wetten maar gebeurt er eigenlijk helemaal nix
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_41189669
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:35 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Klopt, maar je beweerde dat 99% van de buitelanders gewoon Nederlands spreekt, wat dus niet zo is.
99% Was ook meer een aanduiding dat het onzin is dat het grootste deel geen Nederlands spreekt, geen werkelijk percentage..
pi_41189675
quote:

Dat mannen hun vrouwen en kinderen vermoorden hoort hier ook niet thuis.
En dat de politie paraat moet staan om een voetbalwedstrijdje in goede banen te leiden hoort hier ook niet.
De SGP hoort hier dan ook niet met hun ouderwetse ideeën.
Waarom hoor ik jou daar niet over?
pi_41189682
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:35 schreef Gebleekte het volgende:

Een groot deel van de Nederlandse spreekt ook niet gewoon Nederland.
Ga jij maar eens in Friesland, limburg of tal van andere plaatsen eens met de lokale bevolking praten. Kijken wat die voor een dialect opzetten.

Dus dat niet iedereen in Nederland ABN spreekt, is juist onderdeel van de Nederlandse cultuur
pi_41189698
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:38 schreef gelly het volgende:

[..]

99% Was ook meer een aanduiding dat het onzin is dat het grootste deel geen Nederlands spreekt, geen werkelijk percentage..
Goed, en dat probleem van het niet Nederlands spreken zal op den duur natuurlijk zichzelf oplossen ( hard gezegd : die mensen gaan ook weer dood, en door harde immigratie-eisen moeten ze redelijk Nederlands spreken voordat ze hierheen mogen komen ) maar dan nog is dat op dit moment voor veel mensen een doorn in het oog.
pi_41189711
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:40 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dus dat niet iedereen in Nederland ABN spreekt, is juist onderdeel van de Nederlandse cultuur
Ja prachtig he. Dat je niet normaal kan communiceren met die mensen. Dat die mensen daardoor geen werk kunnen vinden maakt ook niet uit, want dat hoort bij de Nederlandse cultuur

En Friezen en Limburgers kunnen heus wel gewoon normaal Nederlands praten, wat ik bedoel is dat de oudste generatie Nederlands gewoon niet beheerst.
pi_41189716
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Net zo onwerkelijk als je posts (en die van Calvobbes)
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:44:40 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41189718
Als we er ook eens bij halen hoeveel procent van de gehele -dus ook Nederlandse- bevolking analfabeet is, niet kan lezen, dan zet dat tenminste ook in het perspectief. (Dat is 10%.)

Met dank aan het verbaggeren van onderwijs tot een debat over de bijbel bij biologie!
pi_41189723
Gebleekte, waarom heb jij het over "buitelanders" (herhaaldelijk) als je mensen wil aanwijzen die de Nederlandse taal slecht beheersen? Ik meen me iets te herinneren over een splinter in het oog en zo.
pi_41189737
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:41 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Goed, en dat probleem van het niet Nederlands spreken zal op den duur natuurlijk zichzelf oplossen ( hard gezegd : die mensen gaan ook weer dood, en door harde immigratie-eisen moeten ze redelijk Nederlands spreken voordat ze hierheen mogen komen ) maar dan nog is dat op dit moment voor veel mensen een doorn in het oog.
Dat zal allemaal best, maar wil je die generatie nog Nederlands leren spreken ? Je kunt je afvragen of de kosten opwegen tegen de baten. Persoonlijk denk ik van niet. Veel 1e generatie immigranten vertrekken ook weer naar land van herkomst. Maar goed, er staat nog een post van me hierboven ergens waar nog steeds niet op geantwoord is.
pi_41189738
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:38 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat mannen hun vrouwen en kinderen vermoorden hoort hier ook niet thuis.
En dat de politie paraat moet staan om een voetbalwedstrijdje in goede banen te leiden hoort hier ook niet.
De SGP hoort hier dan ook niet met hun ouderwetse ideeën.
Waarom hoor ik jou daar niet over?
Ja maar die zijn ook gek, makkelijk zat.
pi_41189745
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:43 schreef Gebleekte het volgende:

Ja prachtig he. Dat je niet normaal kan communiceren met die mensen. Dat die mensen daardoor geen werk kunnen vinden maakt ook niet uit, want dat hoort bij de Nederlandse cultuur
Wat maakt het jou dan uit dat die mensen niet goed Nederlands spreken als geen werk kunnen vinden de grootste hindernis is?
quote:
En Friezen en Limburgers kunnen heus wel gewoon normaal Nederlands praten, wat ik bedoel is dat de oudste generatie Nederlands gewoon niet beheerst.
Oudere generaties friezen, limburgers en andere zware dialecten sprekers, spreken ook geen goed Nederland hoor.
pi_41189754
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:46 schreef Gebleekte het volgende:

Achja...
Als je als Nederlander een misdaad pleegt, ben je gek.
Als je als allochtoon een misdaad pleegt, dan hoort het bij de cultuur
pi_41189762
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:46 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Vreemd dat misdragingen van autochtonen geen cultuur probleem zijn of daaruit voortvloeien maar elke misdraging van een allochtoon dat wel is. Toch ? Klaas-Jan die z'n vrouw vermoordt is 'niet helemaal lekker in z'n hoofd' en Ali die hetzelfde doet is een op eerwraak beluste islamitische extremist.
pi_41189767
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar goed, er staat nog een post van me hierboven ergens waar nog steeds niet op geantwoord is.
Deze?
quote:
Je gaat ook rot haaievlees eten ? Het eten van drop en chocoladepasta is natuurlijk ook taboe, evenals het vieren van Sinterklaas.
Rot haaienvlees eten zal ik niet doen waarschijnlijk, maar hun hoeven van mij ook geen haring te vreten of Sinterklaas te vieren. Maar dit heeft niks te maken met normaal functioneren in een maatschappij, waar Wilders ( volgens mij ) uiteindelijk op uit is. Ik doel meer op dingen als eerwraak enzo, dat hoort hier toch gewoon niet? Heel die macho-cultuur, belachelijk toch allemaal
pi_41189783
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Wat maakt het jou dan uit dat die mensen niet goed Nederlands spreken als geen werk kunnen vinden de grootste hindernis is?
Wij moeten hun uitkering toch betalen.. Of bedoel je dat niet?
pi_41189784
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:50 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Ik doel meer op dingen als eerwraak enzo, dat hoort hier toch gewoon niet? Heel die macho-cultuur, belachelijk toch allemaal
Nee, dat hoort hier niet. Daarom wordt het ook gewoon bestraft.

Ik bedoelde deze post :

Nederlandse cultuur de dominante cultuur [Wilders]

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2006 09:53:05 ]
pi_41189788
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:50 schreef Gebleekte het volgende:

Heel die macho-cultuur, belachelijk toch allemaal
Dus wat doen we dan bijvoorbeeld met Ajax fans die met 70 man een ADO Den Haag gebouw aanvallen waar een paar tieners zijn?
Dat is ook onderdeel van de Nederlandse cultuur.
pi_41189793
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:48 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Achja...
Als je als Nederlander een misdaad pleegt, ben je gek.
Als je als allochtoon een misdaad pleegt, dan hoort het bij de cultuur
Aangezien er hier veel minder allochtonen zijn dan Nederlanders is in verhouding het aantal (vooral kleine ) geweldsdelicten van hun kant groter.
pi_41189809
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:54 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Aangezien er hier veel minder allochtonen zijn dan Nederlanders is in verhouding het aantal (vooral kleine ) geweldsdelicten van hun kant groter.
Hoe weet je zo zeker dat cultuur de oorzaak is, onderzoeken wijzen wat anders uit namelijk.
pi_41189811
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:54 schreef Gebleekte het volgende:

Wat heeft dat te maken met jouw bewering/suggestie dat een Nederlander die een misdaad pleegt gek is en een allochtoon dat doet omdat het bij zijn cultuur hoort?
pi_41189847
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Maar vertel dan eens wat die Nederlandse cultuur precies inhoudt. Iedereen schijnt te weten wat het is, maar ik kan je garanderen dat limburgers er al een andere cultuur op nahouden dan friezen. Als je van mensen verlangt zich ergens aan te comformeren dan moet je toch eerst bepalen welke elementen dat precies zijn ? Ik lees telkens dingen die gewoon wettelijk bepaald zijn, dus lijkt het mij holle frasen politiek die enkel op emotie is gebaseerd.
Ik kan me een nieuwsbericht herrineren waarin stond dat in een bepaald jaartal ( welke precies weet ik niet meer, maar niet zover hier meer vandaan ) meer dan de helft van de bevolking van Den Haag allochtoon zou zijn. Dat zie ik dus als vrij ernstig zeg maar. Dat ineens onze hofstad voor meer dan de helft van de mensen uit buitelanders bestaat

Maar ik denk dat het een vrij breed begrip is, de Nederlandse cultuur, maar ik zie daar geen rijen met Moskeeen in staan. Nu worden zelfs in kleine dorpjes als Moskeeen gebouwd. Tuurlijk hebben die mensen recht op een gebedshuis, maar des te meer er komen, des te meer moskeeen, en op een gegeven moment is het einde zoek. Ik denk dat ze zulke dingen bedoelen, daar denk ik iig aan als ik dat begrip hoor. Maar ik denk dat iedereen zijn eigen aanvulling er aan heeft, en het daarom zo aantrekkelijk is.
pi_41189883
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoe weet je zo zeker dat cultuur de oorzaak is, onderzoeken wijzen wat anders uit namelijk.
Tuurlijk is het ook een gevolg van het feit dat Nederlands het niet meer zo hebben op buitelanders, en hun dat oppikken en zich buitengesloten voelen en balbabla, maar dat is dus geen reden om je te gaan misdragen. En het is jammer dat het zover gekomen is, maar Nederlandse jongeren maken er nou eenmaal niet zo'n puinhoop van als Marokaanse jongeren. En des te meer er daarvan bijkomen, des te meer problemen er zullen ontstaan, daarom vind ik de immigratiestop goed. Het ligt misschien niet aan de cultuur, maar wel aan de groep die er nu is. Laten we eerst de problemen met deze mensen oplossen voordat we er nieuwe bijhalen..
pi_41189885
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:44 schreef Yildiz het volgende:
Als we er ook eens bij halen hoeveel procent van de gehele -dus ook Nederlandse- bevolking analfabeet is, niet kan lezen, dan zet dat tenminste ook in het perspectief. (Dat is 10%.)

Met dank aan het verbaggeren van onderwijs tot een debat over de bijbel bij biologie!
Is er ooit een lager percentage analfabeten geweest?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41189896
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:00 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Dat ineens onze hofstad voor meer dan de helft van de mensen uit buitelanders bestaat
Uit mensen waarvan de ouders of grootouders of overgrootouders uit het buitenland kwamen ja... Wanneer mag je iemand wel tot Nederlander rekenen, als je vanaf de ijstijd hier op een terp woonde ? Aan de ene kant verlangen dat men zich Nederlander voelt en aan de andere kant ze nooit als Nederlander zien ...
pi_41189915
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Uit mensen waarvan de ouders of grootouders of overgrootouders uit het buitenland kwamen ja... Wanneer mag je iemand wel tot Nederlander rekenen, als je vanaf de ijstijd hier op een terp woonde ? Aan de ene kant verlangen dat men zich Nederlander voelt en aan de andere kant ze nooit als Nederlander zien ...
Vaak verandert het gedrag er niet door, 3e of 5e generatie zal volgens mij allebei hetzelfde blijven.
pi_41190017
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:07 schreef Gebleekte het volgende:

Vaak verandert het gedrag er niet door, 3e of 5e generatie zal volgens mij allebei hetzelfde blijven.
Als "we" die mensen telkens het idee geven dat ze eigenlijk niet welkom zijn en het liefst zien dat ze oprotten wel jah.
Integratie moet van twee kanten komen.
Dus niet alleen maar tegen mensen zeggen dat ze zich als Nederlander moeten gedragen, maar aan de andere kant buiten de maatschappij willen houden.
  Moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:19:37 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41190097
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:44 schreef Yildiz het volgende:

10%?
das wel erg hoog!

daar kun je voor zover ik weet een nul afhalen, 99% van de Nederlanders boven 15 jaar kan lezen en schrijven afaik
pi_41190101
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:07 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal geen logische veronderstelling? Kijkende naar eerdere migratiestromen blijkt dat veel afstammelingen van migranten uiteindelijk (dus na een aantal generaties) niet meer te herleiden zijn naar hun 'buitenlandse' afkomst in gedrag of gewoonten. Velen weten niet eens wie en waarvandaan grootouders verder terug dan die 4 opa's en oma's waren.

Ook kijkende naar de migratiestroom die hier onderwerp is: de nwa's van de afgelopen 20-30 jaar: de generaties die we hier nu kennen (zeg maar 1 t/m 3) heeft onderling grote gedragswijzigingen ondergaan. Bijvoorbeeld het gebortecijfer, de gewoonte een partner uit herkomstland te nemen, is echt ánders bij 1 generatie dan bij 2, en weer anders dan bij 3e generatie.

Het lijkt mij veel logischer om op basis daarvan te veronderstellen dat 4 en 5 generatie weer anders zijn - totdat ze niet meer herkenbaar zijn als 'zoveelste generatie'. En dat is vrij vlot, omdat het aantal voorouders wat je moet meerekenen zo snel groeit.
pi_41190134
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:14 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Als "we" die mensen telkens het idee geven dat ze eigenlijk niet welkom zijn en het liefst zien dat ze oprotten wel jah.
Integratie moet van twee kanten komen.
Dus niet alleen maar tegen mensen zeggen dat ze zich als Nederlander moeten gedragen, maar aan de andere kant buiten de maatschappij willen houden.
Voor een groot deel hebben ze daar toch zelf voor gezorgd vind ik. Jij misschien niet maar als je ziet hoe ze zich bijvoorbeeld in het uitgaansleven gedragen. Maar hoe zorg je dat een groep hun gedrag gaat veranderen, dat lukt dus niet. En dan moeten wij zeker weer medeleiden met ze krijgen en dingen voor hun aanpassen? Ja dag..
pi_41190173
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

10%?
das wel erg hoog!

daar kun je voor zover ik weet een nul afhalen, 99% van de Nederlanders boven 15 jaar kan lezen en schrijven afaik
Je vergist je. Zoals de meesten .
quote:
Analfabetisme in Nederland
Analfabetisme bestaat nog steeds in Nederland. In totaal zijn er zo’n 1,5 miljoen functioneel analfabeten, mensen die in het geheel niet kunnen lezen of die zoveel moeite hebben met lezen, schrijven en rekenen, dat ze niet goed kunnen functioneren in de maatschappij. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt, gaat het vooral om mensen die het Nederlands als moedertaal hebben. De groep van 1,5 miljoen functioneel analfabeten bestaat uit 1 miljoen autochtonen en 500.000 allochtonen. Van de 1 miljoen autochtonen zijn 250.000 vrijwel geheel ongeletterd. Hierbij gaat het niet om een langzaam uitstervend probleem. Integendeel: 7% van de jongeren in de leeftijd van 16 tot en met 25 jaar is functioneel analfabeet.
bron

Artikel over hoe die zich redden in de maatschappij: NRC "Analfabeten; De onzichtbare autochtoon"
pi_41190188
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:22 schreef Gebleekte het volgende:

Voor een groot deel hebben ze daar toch zelf voor gezorgd vind ik.
Dat is een kip en het ei verhaal.

Maar zolang die mensen buitengesloten worden kun je moeilijk verwachten dat ze helemaal goed integreren.
Er hoeven echt geen dingen aangepast te worden en je hoeft geen medelIJden (spreek jij wel goed Nederlands?) met ze te hebben. Gewoon simpel mensen de kans geven en niet afwijzen omdat ze een kleurtje hebben of een buitenlandse achternaam, dan gaat het al de goede kant op.

Als je daar niks aan wilt veranderen is het ook niet terecht dat je roept dat die mensen moeten integreren.
pi_41190217
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:19 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal geen logische veronderstelling? Kijkende naar eerdere migratiestromen blijkt dat veel afstammelingen van migranten uiteindelijk (dus na een aantal generaties) niet meer te herleiden zijn naar hun 'buitenlandse' afkomst in gedrag of gewoonten. Velen weten niet eens wie en waarvandaan grootouders verder terug dan die 4 opa's en oma's waren.

Ook kijkende naar de migratiestroom die hier onderwerp is: de nwa's van de afgelopen 20-30 jaar: de generaties die we hier nu kennen (zeg maar 1 t/m 3) heeft onderling grote gedragswijzigingen ondergaan. Bijvoorbeeld het gebortecijfer, de gewoonte een partner uit herkomstland te nemen, is echt ánders bij 1 generatie dan bij 2, en weer anders dan bij 3e generatie.

Het lijkt mij veel logischer om op basis daarvan te veronderstellen dat 4 en 5 generatie weer anders zijn - totdat ze niet meer herkenbaar zijn als 'zoveelste generatie'. En dat is vrij vlot, omdat het aantal voorouders wat je moet meerekenen zo snel groeit.
Dat is inderdaad waar, maar hoelang hebben ze er bv in de VS over gedaan om de 'negers' daar als gelijke van de blanke te zien? Ook onwijs lang. En zoals ik het nu zie is er een spiraal van dat het steeds erger word. De jongste generatie Marokanen hier voelt zich gediscrimineerd en gaat zich misdragen omdat ze denken dat ze toch nooit geaccepteerd worden. Ze weten hoe een groot deel van de maatschappij tegen hun aankijkt, en met dit gevoel zullen ze denk ik hun kinderen opvoeden met een slecht beeld van ons land, waardoor dingen alleen maar erger worden. Laten we hopen dat er in de tussentijd wat veranderd natuurlijk.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:28:41 #76
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41190240
Het is over.
quote:
‘Het conservatieve moment is voorbij’
„Pure egomanie” heeft de rechtse samenwerking om zeep geholpen. Rechtse denkers tonen zich teleurgesteld.
Door onze redacteur Guus Valk

Den Haag, 26 aug. De poging een brede rechts-conservatieve stroming in de Nederlandse politiek te vormen is naïef geweest. Door politieke ambities en persoonlijke vetes is „het conservatieve moment” voorbijgegaan.

Dat zeggen de conservatieve denkers Bart Jan Spruyt en Joshua Livestro vandaag in NRC Handelsblad. „Door pure egomanie zijn er alleen verbrokkelde partijen aan de rechterkant gekomen”, zegt Spruyt. „Alle samenwerking die tot een brede rechtse beweging had kunnen leiden, is tot nu toe op niets uitgelopen.”

Spruyt en Livestro richtten eind 2000 met de Leidse hoogleraar Andreas Kinneging de Edmund Burke Stichting op. Deze denktank moest het conservatief gedachtegoed in Nederland verspreiden. Livestro kondigde aan dat „het conservatieve moment” was aangebroken.

Spruyt sloot zich in 2004 aan bij ex-VVD’er Geert Wilders. Hij wilde echte politieke invloed. De moord op Pim Fortuyn, met wie Spruyt veel contact had, maakte hem ongeduldig. Volgens Spruyt was het beter geweest als de conservatieve denkers waren doorgegaan met het beïnvloeden van de publieke opinie, in plaats van de politiek in te gaan.

Spruyt heeft Wilders’ Partij voor de Vrijheid vorige week verlaten. Hij heeft vergeefs geprobeerd Wilders te verenigen met andere rechtse politici, zoals Marco Pastors en Joost Eerdmans. Beiden hebben deze week een eigen partij opgericht. Ook oud-minister Hilbrand Nawijn (ex-LPF) heeft een eigen partij opgericht. Allen gaan campagne voeren met conservatieve thema’s als een kleine maar krachtige overheid, belastingverlaging en meer aandacht voor morele en ethische vraagstukken.
http://www.nrc.nl/binnenland/article430396.ece
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:30:10 #77
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41190267
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:26 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Dat is inderdaad waar, maar hoelang hebben ze er bv in de VS over gedaan om de 'negers' daar als gelijke van de blanke te zien? Ook onwijs lang. En zoals ik het nu zie is er een spiraal van dat het steeds erger word. De jongste generatie Marokanen hier voelt zich gediscrimineerd en gaat zich misdragen omdat ze denken dat ze toch nooit geaccepteerd worden. Ze weten hoe een groot deel van de maatschappij tegen hun aankijkt, en met dit gevoel zullen ze denk ik hun kinderen opvoeden met een slecht beeld van ons land, waardoor dingen alleen maar erger worden. Laten we hopen dat er in de tussentijd wat veranderd natuurlijk.
En is discriminatie nu volgens jou daar 'over'? Of nog steeds vele malen erger dan in NL?
Zijn daar nu gelijke kansen mogelijk?

En nu we het toch over de VS hebben, waarom denk je dat de VS 'toevallig ook' 'problemen' heeft met immigratie, zij het deze keer Mexicanen?
pi_41190289
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:25 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat is een kip en het ei verhaal.

Maar zolang die mensen buitengesloten worden kun je moeilijk verwachten dat ze helemaal goed integreren.
Er hoeven echt geen dingen aangepast te worden en je hoeft geen medelIJden (spreek jij wel goed Nederlands?) met ze te hebben. Gewoon simpel mensen de kans geven en niet afwijzen omdat ze een kleurtje hebben of een buitelandse achternaam, dan gaat het al de goede kant op.

Als je daar niks aan wilt veranderen is het ook niet terecht dat je roept dat die mensen moeten integreren.
M'n ouders komen uit Italie en ik wil nog welleens simpele spelfouten maken ja

Maar dit is natuurlijk vrij makkelijk gezegd allemaal. Dhr. Wilders speelt vrij makkelijk in op de gevoelens van de mensen, en zijn oplossingen lijken inderdaad vrij makkelijk met dingen als 'Immigratiestop' , maar hiermee zorgt hij natuurlijk wel dat de dingen niet veel erger worden zoals ze nu zijn. Dan zouden we namelijk eens goed kunnen kijken hoe we dit allemaal gaan oplossen. Wat denk ik het beste is voor beide partijen. Maar oke hij speelt idd vrij makkelijk in op de gevoelens van de mensen ja.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:32:18 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41190296
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Is er ooit een lager percentage analfabeten geweest?
Nee, maar de huidige politieke sfeer geeft mij wel zeer de indruk dat de focus op onderwijs totaal afwezig is.
pi_41190365
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:30 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En is discriminatie nu volgens jou daar 'over'? Of nog steeds vele malen erger dan in NL?
Zijn daar nu gelijke kansen mogelijk?

En nu we het toch over de VS hebben, waarom denk je dat de VS 'toevallig ook' 'problemen' heeft met immigratie, zij het deze keer Mexicanen?
Daar heb je natuurlijk een veel grotere verscheidenheid van culturen. De zwarte bevolking weet zich vaak goed te redden in de samenleving, maar hebben de pech dat een groot gedeelte arm is. Maar daar heb je natuurlijk ook nog hispanics ja.

Maar vertel
quote:
Daar weet ik eigenlijk niet zoveel van nee.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:38:53 #81
66825 Reya
Fier Wallon
pi_41190386
We zouden inderdaad terug moeten gaan naar de naoorlogse Nederlandse cultuur. Verwschillende bevolkingsgroepen die niets van elkaar moeten hebben, bij hun eigen winkels inkopen doen, op hun eigen partijen stemmen, hun eigen onderwijs-, zorg en omoep-instellingen hebben en een elite die alles netjes bij elkaar houdt
pi_41190390
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:26 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Het is een wisselwerking. En wat je kan zien aan de samenleving met negers / blanken is dat het bijvoorbeeld erg uitmaakt in hoeverre herkenbaar blijft dat iemand een andere afkomst heeft. Voor niet-westerse afkomst in Nederland is de belangrijkste blijvende herkenbaarheid de achternaam.

De jongste generatie voelt zich gediscrimineerd. Terecht. Ze worden gediscrimineerd, iedereen met een beetje kijk op de zaak weet dat, en het blijkt ook steevast uit onderzoek. De vraag of het terecht is dat ze worden gediscrimineerd laat ik even buiten beschouwing, ik vind de vraag of je discriminatie zwaar op moet nemen belangrijker.

Succesvolle mensen uit een achtergestelde (of zich achtergesteld voelende) groep, zijn naar mijn inschatting vaak mensen die niet stilstaan bij eventuele discriminatie. Ze halen hun schouders op, en werken desnoods harder.

Volgens mij moet dáár de verbetering vandaan komen. Ben je Marokkaan en heb je daarom extra moeite een baan te vinden: spuug eens flink in je handen, werk 3 maal zo hard én laat je erop voorstaan!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:42:05 #83
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41190439
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:37 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Daar heb je natuurlijk een veel grotere verscheidenheid van culturen. De zwarte bevolking weet zich vaak goed te redden in de samenleving, maar hebben de pech dat een groot gedeelte arm is. Maar daar heb je natuurlijk ook nog hispanics ja.

Maar vertel
[..]

Daar weet ik eigenlijk niet zoveel van nee.
Mijn -afwijkend- idee is dat het me net iets te toevallig is dat de US ook problemen heeft met immigratie, onder Bush is het helemaal een hot issue geworden. Grenzen worden opgetrokken uit de woestijn tussen Texas en Mexico, webcams geplaatst zodat 'de oplettende burger' mee kan kijken, et cetera.

Het is mij juist een beetje te toevallig, die focus. Echter drijft de economie aldaar veel meer op illegalen die daar gewoon werken, en als die allemaal 1 dag niet werken, ligt het land bijna plat. (Dat hebben ze 1 dag gedaan.)

Ik zou zeggen dat het een afleiding is van het eigen falen, van bijvoorbeeld in het Midden-Oosten.
Of bijvoorbeeld het omgaan met de reserves, of eerder het falen daarvan.
Het slopen van burgervrijheden (wat toevallig, dat doen wij hier ook)...
Echt populair is Bush niet meer, en wellicht dat hij de link probeert te leggen tussen problemen en nieuwkomers, een geloof als het ware. Op zich niet zo gek, want die theorie an sich werkt, dat heeft het verleden wel bewezen.
-Al het goede komt van het geloof, en al het slechte komt van het niet genoeg geloven in datzelfde geloof.-
Hier is de focus ook helemaal op immigranten gericht, en eigen problemen, zoals onderwijs, economie, HRA, bestuurlijke vernieuwing, et cetera krijgen nagenoeg geen aandacht meer.
pi_41190452
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:31 schreef Gebleekte het volgende:

Maar dit is natuurlijk vrij makkelijk gezegd allemaal. Dhr. Wilders speelt vrij makkelijk in op de gevoelens van de mensen, en zijn oplossingen lijken inderdaad vrij makkelijk met dingen als 'Immigratiestop' , maar hiermee zorgt hij natuurlijk wel dat de dingen niet veel erger worden zoals ze nu zijn.
Dan zou die ook voorstellen moeten doen om te zorgen dat mensen bij een sollicitatie niet afgewezen worden vanwege hun achternaam.
Of dat jongeren niet buiten de disco worden gehouden omdat ze een licht getinte huidskleur hebben.
Als je het probleem op wilt lossen, moet je ook daar naar kijken en niet alleen maar roepen dat bepaalde groepen mensen het land niet meer in mogen.
pi_41190562
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:42 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dan zou die ook voorstellen moeten doen om te zorgen dat mensen bij een sollicitatie niet afgewezen worden vanwege hun achternaam.
Of dat jongeren niet buiten de disco worden gehouden omdat ze een licht getinte huidskleur hebben.
Als je het probleem op wilt lossen, moet je ook daar naar kijken en niet alleen maar roepen dat bepaalde groepen mensen het land niet meer in mogen.
Daar heb je gelijk in. Maar een tijdelijke immigratiestop zou handig zijn. Om deze punten op te lossen heb je tijd nodig, en des te meer mensen met een 'getinte huidskleur' hiernaar toe komen, des te meer problemen er komen bij disco's , kleine criminaliteit etc. Dan kan je beter nu zorgen dat deze problemen worden opgelost, zodat die mensen later in een beter sociaal milieu terecht komen.
pi_41211541
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:53 schreef calvobbes het volgende:

Dus wat doen we dan bijvoorbeeld met Ajax fans die met 70 man een ADO Den Haag gebouw aanvallen waar een paar tieners zijn?
Dat is ook onderdeel van de Nederlandse cultuur.
Eh, die mogen voor de rechter verschijnen net als de onzalige gek die iemand vermoord en zegt dat het 'eerwraak' was. Kan mij vergissen maar volgens mij zijn nederlandse rechters niet echt geporteerd van dat argument.

Kortom, Wilders blaat maar wat en zijn volgelingen blijken maar zelden in staat om aan te geven wat dan die 'Nederlandse cultuur' die ze zo hoog hebben zitten nu eigenlijk is.

De 'Nederlandse cultuur' is de dominante cultuur hier, ik zie 95% van de jongen allochtonen zonder traditionele uitdossingen en de 5% die (net als refo's) er in 'achterlijke' uitdossingen willen bijlopen, welnu, ook dat is de Nederlandse cultuur. In Nederland schrijft de overheid ons niet voor hoe wij ons kleden en wat wij mogen geloven.

De Wilders club lijkt de van Nederlandse cultuur er een te willen maken waarin de overheid bepaalt wat de burger mag dragen, denken en zegt...dat is totalitaire cultuur, niet de Nederlandse.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2006 00:34:34 ]
pi_41212181
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:30 schreef Tijger_m het volgende:

De 'Nederlandse cultuur' is de dominante cultuur hier,se.
Hé kijk, dat betoogde ik nog onlangs over de westerse cultuur alhier.

Maar goed, het lijkt me een verwant van de zichzelf vervullende voorspelling - een zichzelf definiëerende definitie.
  zondag 27 augustus 2006 @ 16:36:49 #88
137752 turkish_n3z
alleen voor vrouwen
pi_41226663
Schrik een beetje van de mensen hier.

Dat sommige buitenlanders zich niet goed aanpassen heeft tijd nodig. Het is nu 30/40 jaar geleden toen de eerste kwamen. Je verwacht toch niet dat ze binnen zo een korte tijd zich kunnen aanpassen.

Hoelang duurde het in USA? 120 jaar? we zijn nu bij de 2/3 generatie. Ik denk dat bij de 4/5 de generatie de meesten zich wel hebben aangepast. Maar NOOIT helemaal. Want hey Nederlandse cultuur is niet echt iets om trots op te zijn.
"Rekt het niet dan scheurt het wel"
  zondag 27 augustus 2006 @ 18:49:52 #89
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41230877
Handen aan vrouwen geven verplicht!
Burka`s verboden!

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 27-08-2006 19:38:05 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41231116
Het is gewoon een populistische statement van Wilders, een van de vele, waarvan hij weet dat-ie 'm niet, zonder fascistische trekjes, kan uitleggen, maar dat wel veel mensen zal aanspreken.
pi_41231647
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 18:49 schreef Napalm het volgende:
Haden aan vrouwen geven verplicht!
Burka`s verboden!

Als ik zou weten wat haden is, zou ik het nog niet zomaar geven.
  zondag 27 augustus 2006 @ 19:25:53 #92
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41231891
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 16:36 schreef turkish_n3z het volgende:
Schrik een beetje van de mensen hier.

Dat sommige buitenlanders zich niet goed aanpassen heeft tijd nodig. Het is nu 30/40 jaar geleden toen de eerste kwamen. Je verwacht toch niet dat ze binnen zo een korte tijd zich kunnen aanpassen.

Hoelang duurde het in USA? 120 jaar? we zijn nu bij de 2/3 generatie. Ik denk dat bij de 4/5 de generatie de meesten zich wel hebben aangepast. Maar NOOIT helemaal. Want hey Nederlandse cultuur is niet echt iets om trots op te zijn.
Dan ga je toch weer weg. Jezus zeg. Als het je niet bevalt is er niemand die je dwingt om te blijven. Al zouden al die zeikerds eens weggaan, allochtoon zowel als autochtoon zou het al een stuk leuker en gezelliger in Nederland zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 27 augustus 2006 @ 19:28:24 #93
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41231969
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dan ga je toch weer weg. Jezus zeg. Als het je niet bevalt is er niemand die je dwingt om te blijven. Al zouden al die zeikerds eens weggaan, allochtoon zowel als autochtoon zou het al een stuk leuker en gezelliger in Nederland zijn.
Of, (en dit is niet defensief)

als het je niet bevalt, kun je het ook veranderen!
pi_41232374
De cultuur van een land is niets meer of minder dan het totaalplaatje van de cultuur van alle inwoners van een land. Daar horen dus randstedelingen toe, tukkers, limbo's, friezen, etc, maar ook 2e of 3e generatie gastarbeiders, moslims, en andere genaturaliseerde buitenlanders. Behoort shoarma, de chinees en de vietnamese loempia inmiddels ook niet tot onze cultuur? Hoeveel van "onze" cultuur is eigenlijk gewoon afkomstig uit Amerika? Moet die dan ook geweerd worden?
Unox, the worst operating system.
pi_41232451
Frans Bauer en Jannes toch?
pi_41232927
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Of, (en dit is niet defensief)

als het je niet bevalt, kun je het ook veranderen!
Ik verwacht echt enorm veel heil van iemand die beweert dat de Nederlandse cultuur niets voorstelt, maar hoogstwaarschijnlijk het Concertgebouw niet van binnen heeft gezien.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zondag 27 augustus 2006 @ 20:06:20 #97
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41233244
Gezien de vragen over wat het Nederlands-zijn nu eigenlijk inhoud zou een definitie die een brede discussie zou moeten vaststellen niet misplaatst zijn. Het waarden-relevatisme heeft nu eenmaal veel schade aangericht.
pi_41233335
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Gezien de vragen over wat het Nederlands-zijn nu eigenlijk inhoud zou een definitie die een brede discussie zou moeten vaststellen niet misplaatst zijn. Het waarden-relevatisme heeft nu eenmaal veel schade aangericht.
Gaat het nou ineens over waarden?

Je zal zelf wel begrijpen dat ook deze opmerkingen van Wilders bedoeld zijn om te zeggen: moslims horen er niet bij. Zoals al zijn opmerkingen op die bijeenkomst met al die xenofobe tokkies.
pi_41233338
quote:
Je lult als een 80-jarige.
pi_41233527
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:08 schreef gelly het volgende:

[..]

De jeugd heeft geen eerbied meer voor grijze haren.
pi_41233549
quote:
Je kan er lang en breed over lullen maar het antwoord staat vast. Een Nederlander is Nederlands, Nederlands is Nederland + de Nederlanders.

De rest is allemaal oeverloos geneuzel met veel gevoel en ondefineerbare begrippen.
  zondag 27 augustus 2006 @ 20:17:15 #102
93744 Finder_elf_towns
pi_41233607
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaat het nou ineens over waarden?
Ja, maar daar ging het altijd al over.
quote:
Je zal zelf wel begrijpen dat ook deze opmerkingen van Wilders bedoeld zijn om te zeggen: moslims horen er niet bij.
Het Nederlandse denken van vandaag ligt dichterbij wat we in het verleden waren dan bij wat die moslims nu zijn. Alles waar de islam voor staat doet afbreuk aan eeuwen aan opbouw.
pi_41233623
Ik durf pas een uitspraak te doen over de bewering van DrW. wanneer hij die in klaarder taal herhaalt.
pi_41233917
quote:
Alsof een cultuur van een heel land in een definitie te vatten is.
Unox, the worst operating system.
  zondag 27 augustus 2006 @ 20:58:46 #105
93744 Finder_elf_towns
pi_41235058
Het waarden-relevatisme in de vorm van de aanname dat culturen gelijk aan elkaar zijn en dat er dus uiteindelijk geen slechte of goede dingen uit voortvloeien heeft na het huidige morele ijkpunt (de tweede wereldoorlog) een klimaat gecreëerd waarin het nu mogelijk is dat er mensen zijn die beweren dat er geen "Nederlandse cultuur" zou bestaan. Dit is natuurlijk onzin. Er zou een semi-vastomlijnde definitie hiervan moeten komen om met deze trend te breken.
pi_41235142
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het waarden-relevatisme in de vorm van de aanname dat culturen gelijk aan elkaar zijn en dat er dus uiteindelijk geen slechte of goede dingen uit voortvloeien heeft na het huidige morele ijkpunt (de tweede wereldoorlog) een klimaat gecreëerd waarin het nu mogelijk is dat er mensen zijn die beweren dat er geen "Nederlandse cultuur" zou bestaan. Dit is natuurlijk onzin. Er zou een semi-vastomlijnde definitie hiervan moeten komen om met deze trend te breken.
Dat hoor ik nou de hele tijd uit die rechtse hoek maar verder zie ik geen daadkracht en geen poging om tot een definitie te komen. Kan volgens mij ook niet maar als je het zo belangrijk vindt zou je een poging moeten doen en misschien overtuig je me.
pi_41235462
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:08 schreef gelly het volgende:

[..]

Hij is dan ook een zolderkamer activist .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41235782
Zijn verblijfplaats lijkt mij bijzonder weinig zeggen over zijn argumenten...
pi_41235916
Gelijkheid bestaat niet dus ook niet op het gebied van culturen.

Het probleem met relativisme is dat mensen hun basis niet kennen en daardoor kwetsbaar in het leven staan, een huis zonder fundering is een fragiel object in een storm, en bij de eerste de beste tegenslag stort de boel in als een kaartenhuis.

Het verklaart voor een deel de losgeslagen moraal van veel mensen.
pi_41236016
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:17 schreef Monidique het volgende:
Zijn verblijfplaats lijkt mij bijzonder weinig zeggen over zijn argumenten...
Nee maar hij schrijft wel bijzonder onleesbaar .
pi_41236130
Het probleem met (waarden)relativisme is dat het een door de tegenstanders daarvan vergroot fenomeen is. Er is namelijk vrijwel niemand die zegt dat we niet mogen zeggen dat executies verkeerd zijn, bijvoorbeeld, of dat alle culturen per se gelijkwaardig zijn en dat er niet over geoordeeld mag worden. Echter, en dat is heel natuurlijk, dit zogenaamde relativisme wordt vergroot en als alom tegenwoordig gepresenteerd om zodoende iets te hebben om tegen af te zetten.
pi_41236383
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:29 schreef Monidique het volgende:
Het probleem met (waarden)relativisme is dat het een door de tegenstanders daarvan vergroot fenomeen is. Er is namelijk vrijwel niemand die zegt dat we niet mogen zeggen dat executies verkeerd zijn, bijvoorbeeld, of dat alle culturen per se gelijkwaardig zijn en dat er niet over geoordeeld mag worden. Echter, en dat is heel natuurlijk, dit zogenaamde relativisme wordt vergroot en als alom tegenwoordig gepresenteerd om zodoende iets te hebben om tegen af te zetten.
Het is het omgekeerde proces van de jaren 60 en 70.
pi_41236481
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:23 schreef MrX1982 het volgende:
Gelijkheid bestaat niet dus ook niet op het gebied van culturen.

Het probleem met relativisme is dat mensen hun basis niet kennen en daardoor kwetsbaar in het leven staan, een huis zonder fundering is een fragiel object in een storm, en bij de eerste de beste tegenslag stort de boel in als een kaartenhuis.

Het verklaart voor een deel de losgeslagen moraal van veel mensen.
Je wilt toch niet zeggen hiermee dat een superioriteitsgevoel over je afkomst oergezond is ?
pi_41236885
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:37 schreef Bluesdude het volgende:
Je wilt toch niet zeggen hiermee dat een superioriteitsgevoel over je afkomst oergezond is ?
Niet in de zin dat een ander per definitie minder is of een andere cultuur minderwaardig.
pi_41237075
Blijft nog staan dat je chauvinisme over je afkomst aanprijst als middel tegen persoonlijke depressies en als een beter soort moraal.
Dat lijkt me wel een fictie van oerconservatisme.
pi_41237215
quote:

TS begint:

3) Je moet op zaterdag en op zondag minimaal 1 kratje bier zuipen.
4) Je moet minstens drie keer per dag iemand beledigen.
5) Het is ten strengste verboden hard te werken, 10 weken vakantie zijn verplicht.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41237223
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:35 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is het omgekeerde proces van de jaren 60 en 70.
Dat weet ik niet.
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:57:35 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41237298
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 20:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Noem je die dan 'het rode boekje van Mao Wilders?"
pi_41237619
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:31 schreef Gebleekte het volgende:

Maar dit is natuurlijk vrij makkelijk gezegd allemaal. Dhr. Wilders speelt vrij makkelijk in op de gevoelens van de mensen, en zijn oplossingen lijken inderdaad vrij makkelijk met dingen als 'Immigratiestop' , maar hiermee zorgt hij natuurlijk wel dat de dingen niet veel erger worden zoals ze nu zijn. Dan zouden we namelijk eens goed kunnen kijken hoe we dit allemaal gaan oplossen. Wat denk ik het beste is voor beide partijen. Maar oke hij speelt idd vrij makkelijk in op de gevoelens van de mensen ja.
Een totale immigratiestop is het allergrootste onzinpunt uit het programma van Wilders.
De malloot ziet het verschil niet tussen een analfabeet en iemand die universiteit gedaan heeft.
Met zo'n stop jaag je alle buitenlandse investeerders en alle internationale NL-bedrijven het land uit.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41237721
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:05 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

...
De malloot ziet het verschil niet tussen een analfabeet en iemand die universiteit gedaan heeft.
...
Dat maakt Wilders ook zo gevaarlijk.
Iemand als Wilders kan door zijn isolatiepolitiek een gigantische economische schade aanrichten.
pi_41237896
quote:
Juist.
pi_41238276
quote:
Mjah, als in de VS iemand wordt geexecuteerd dan mag je daar niks van zeggen want dan ben je links en een 'Amerika basher', als in Iran iemand opgehangen wordt dan is dat een teken dat de islam per definitie fout is.

Kortom, de grootste blaaters over cultuurrelativisme doen er zelf net zo hard aan mee en ik zit nog steeds te wachten op een definitie van "Nederlandse cultuur".
  Moderator zondag 27 augustus 2006 @ 22:43:36 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41238998
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

ik zit nog steeds te wachten op een definitie van "Nederlandse cultuur".
als de buurman het heeft, dan wil ik het ook maar dan beter ... en goedkoper

hell the multiculturele samenleving waar Wilders zo bang van wordt is typisch hollandse cultuur, we gaan al sinds jaar en dag ergens heen, daar halen we dingen en die brengen we terug en noemen het hollands
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:56:35 #124
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41239555
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:05 schreef FeestNummer het volgende:
Een totale immigratiestop is het allergrootste onzinpunt uit het programma van Wilders.
Het huidige systeem faalt ook. Kenniswerkers noemen we ze en ondertussen komen onder die titel de Chinese koks het land in...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:58:32 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41239651
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

Het huidige systeem faalt ook. Kenniswerkers noemen we ze en ondertussen komen onder die titel de Chinese koks het land in...
En ondertussen worden Masters uit Singapore ook geweigerd. Heerlijk hoor, heerlijk, dat protectionisme.
Zelfs als die uit Singapore wil trouwen met een vrouw in Nederland.

Zelfs dán, zelfs dán vind de overheid het nodig zich ermee te bemoeien. Niet te weinig natuurlijk, dat proces duurt minimaal een jaar, inclusief 2x op neer naar Nederland vliegen, en elke keer maximaal 3 dagen blijven.

Koekje erbij, overheid?
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:07:39 #126
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41240038
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En ondertussen worden Masters uit Singapore ook geweigerd.
Welke masters?

In principe kunnen ze zo als kenniswerker binnen komen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel een nuttige master hebben. En laten we eerlijk zijn, welke Singaporese master wil naar NL? Het is verdacht want alle goeien gaan allemaal naar Engeland want dat is onderdeel van het Commonwealth...
  Overall beste user 2022 zondag 27 augustus 2006 @ 23:15:29 #127
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_41240341
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

Welke masters?

In principe kunnen ze zo als kenniswerker binnen komen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel een nuttige master hebben. En laten we eerlijk zijn, welke Singaporese master wil naar NL? Het is verdacht want alle goeien gaan allemaal naar Engeland want dat is onderdeel van het Commonwealth...
Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat er meer engels- dan nederlandssprekende singaporezen zijn.
Zo lang de nederlandse regering niet actief de nederlandse taal promoot in het buitenland zal dat ook niet veranderen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_41240740
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:52 schreef Bluesdude het volgende:
Blijft nog staan dat je chauvinisme over je afkomst aanprijst als middel tegen persoonlijke depressies en als een beter soort moraal.
Dat lijkt me wel een fictie van oerconservatisme.
Te weten wie je bent is toch een van de meest essentiële onderdelen van een menselijk bestaan. Je hebt dan een basis waarop je kunt terugvallen en waarvandaan je de rest van je leven op bouwt.

Als dat oerconservatisme is soit.

Je kunt je wel afvragen of je zoiets moet vastleggen in een grondwet oid.
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:28:59 #129
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_41240944
quote:

[..]

Welke masters?

Ohja, nu krijgen we hetzelfde als met Taïda, 'maar, een Master in rechten is niet zo belangrijk, daar hebben we er al genoeg van'.

Wat boeit dat!? Een master is een master. Een man is een man. En wie is de fucking overheid om te gaan zeggen wie wel en niet waar mag wonen, als hij iets aantoonbaars kan toevoegen?
De enige weg is een kenniseconomie. Niemand wil meer voor 3 euro per uur in een wegopenbreking werken. Voor 15 euro ook nog niet. Een Turk doet het voor 12, een Rus ook. En het is gewoon werk, en wie het wel wil doen, mag het doen.
Dan boeit het mij echt geen enkele donder waar hij / zij vandaan komt, echt niet.

Het wordt tijd dat de overheid terugstapt naar waar het voor dient.
Dienen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Yildiz op 27-08-2006 23:35:11 ]
pi_41241826
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:24 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Te weten wie je bent is toch een van de meest essentiële onderdelen van een menselijk bestaan. Je hebt dan een basis waarop je kunt terugvallen en waarvandaan je de rest van je leven op bouwt.

Als dat oerconservatisme is soit.

Je kunt toch prima weten wie je bent zonder je nationale ego erbij te halen of op te kloppen ?
Het is niet het weten wie je bent, maar je hele persoonlijke onzekerheid, twijfels, verscheurdheid, en oudzeer die fnuikend kan zijn voor jezelf...
Die innerlijke vrede met jezelf hebben is je psychische basis en niet je kennis van ' ikbennederlander' .
Wat jij aanbiedt als remedie is een wegvluchten in nationalisme... net zoals reborn christians de oplossing propageren: vlucht in Jezus..
---
En natuurlijk is het extreemnationalisme om nationalisme als medicijn te verplichten tegen een onzeker ego..in de grondwet
Zoek de oplossing in jezelf en niet in een ideologie/ chauvinistisch nationaal ego.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 28-08-2006 00:03:36 ]
pi_41246837
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:24 schreef MrX1982 het volgende:

Nee, hoor, dat hoef je je niet af te vragen, want zoiets leg je gewoon niet vast in een grondwet.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:18:47 #132
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_41248161
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:33 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Nou, de oudste generatie buitelanders in ieder geval niet. Er zijn zat mensen die nog steeds niet goed Nederlands kunnen spreken. Loop als je nog 'ns een keer in Den Haag komt maar door Vrederust bijvoorbeeld, en spreek daar een Marokaans echtpaar aan van rond de 50/60, je begrijpt er geen fuck van en wordt nog vies aangekeken ook omdat jij hun niet begrijpt.
Dat is een groot probleem, ja. Een de taal is nr.1 voor de cultuur. Maar toen zij naar Nederland kwamen, verwachtte niemand dat zij Nederlands zouden leren, en vond men het veel te duur hen taalcursussen aan te bieden.
Zo was het trouwens ook in andere landen,b.v. in Duitsland.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:21:48 #133
146018 mariatrepp
pi_41248206
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:00 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Ik kan me een nieuwsbericht herrineren waarin stond dat in een bepaald jaartal ( welke precies weet ik niet meer, maar niet zover hier meer vandaan ) meer dan de helft van de bevolking van Den Haag allochtoon zou zijn. Dat zie ik dus als vrij ernstig zeg maar. Dat ineens onze hofstad voor meer dan de helft van de mensen uit buitelanders bestaat
Ik ben een van de buitenlanders die hier blijkbaar te veel zijn. Wat jammer. Ik woon hier graag.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:37:48 #134
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41248472
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:18 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Dat is een groot probleem, ja. Een de taal is nr.1 voor de cultuur. Maar toen zij naar Nederland kwamen, verwachtte niemand dat zij Nederlands zouden leren, en vond men het veel te duur hen taalcursussen aan te bieden.
Tja, maar na 30-40 jaar mag je toch wel verwachten dat ze de taal genoeg geleerd hebben om zich te kunnen redden zonder in hun moedertaal vertaalde foldertjes e.d. Sowieso snap ik niet hoe je zolang in een ander land kan leven zonder ook maar de moeite willen doen om de lokale taal te leren, maarja.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:53:53 #135
125878 Gabry
Lento Violento
pi_41248765
Ik heb liever de Duitse cultuur, op welke partij moet ik dan stemmen?
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_41248875
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:15 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat er meer engels- dan nederlandssprekende singaporezen zijn.
Zo lang de nederlandse regering niet actief de nederlandse taal promoot in het buitenland zal dat ook niet veranderen.
En als de Ulu Camii het Turks gaat staan promoten zijn het ineens smerige en zeer gevaarlijke Grijze Wolven.
pi_41249213
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:53 schreef Gabry het volgende:
Kun je vast ook bij wilders terecht. Al heeft hij vast een wat achterhaald beeld van de Duitse cultuur.
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:45:37 #138
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_41249837
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:18 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Het is toch niet zo vreemd om aan te nemen dat immigranten zelf wel de wil hebben om de taal te leren? Als ik naar een ander land zou gaan zou ik dat uit mezelf al doen.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:47:40 #139
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41249881
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ohja, nu krijgen we hetzelfde als met Taïda, 'maar, een Master in rechten is niet zo belangrijk, daar hebben we er al genoeg van'.
Lijkt me toch logisch. Als je een opleiding natuurafgoderij hebt gedaan en daar hebben we in NL geen werk voor, wat heb je hier dan toe te voegen?
quote:
Wat boeit dat!? Een master is een master. Een man is een man. En wie is de fucking overheid om te gaan zeggen wie wel en niet waar mag wonen, als hij iets aantoonbaars kan toevoegen?
Is dit niet tegenstrijdig? aan de ene kant mag de overheid geen eisen opleggen aan de andere kant is het hebben van een academische graad voldoende? Of maakt dat ook niet uit en mag Fharad de analfabete geitenhoeder hier ook zomaar binnen komen?
quote:
De enige weg is een kenniseconomie. Niemand wil meer voor 3 euro per uur in een wegopenbreking werken.
Als er niemand is die dat wil doen dan zal de aannemer meer moeten gaan betalen. Jan met de Pet krijgt dus geen hoger salaris omdat de werkgever liever een Pool in dienst neemt.
pi_41254165
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:45 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Het is toch niet zo vreemd om aan te nemen dat immigranten zelf wel de wil hebben om de taal te leren? Als ik naar een ander land zou gaan zou ik dat uit mezelf al doen.
Als jij voor in eerste instantie een paar jaar naarJapan zou gaan zou je dan ook de taal leren? Ook als dat door je werkgever wordt afgeraden?

Net als de meeste goed verdienende expats hier die geen Nederlands leren omdat je met Engels ook goed uit de voeten kan.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:42:32 #141
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41260452
quote:
In principe kunnen ze zo als kenniswerker binnen komen. Maar dan moeten ze natuurlijk wel een nuttige master hebben.
En wie bepaald wat nuttig is, en wanneer het nuttig is? Wat precies de behoefte is op de arbeidsmarkt veranderd onderhand per jaar, en ik denk niet dat de overheid daar snel genoeg op kan inspringen om de toelatingseissen te veranderen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_41260517
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als jij voor in eerste instantie een paar jaar naarJapan zou gaan zou je dan ook de taal leren? Ook als dat door je werkgever wordt afgeraden?
Ja, uiteraard.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:52:47 #143
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41260879
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:47 schreef Napalm het volgende:
Als er niemand is die dat wil doen dan zal de aannemer meer moeten gaan betalen. Jan met de Pet krijgt dus geen hoger salaris omdat de werkgever liever een Pool in dienst neemt.
Dat klinkt allemaal leuk en aardig, maar de enige manier om een aannemer meer dan het minimum loon te laten betalen, is het minimumloon flink op te schroeven, en ik denk dat een heleboel ondernemers daar niet blij mee zullen zijn.

Er is genoeg werk in de laagbetaalde arbeidssector momenteel. Het is tevens zo dat de werkloosheid onder de allochtonen die hier al jaren zitten zo rond de 25% ligt, en dat de uitkeringen vaak maar iets beneden wat men met het minimumloon (plus kosten vervoer om naar werk te komen bijv.) verdiend, en men het daarom dus niet doet.

Om die mensen te lokken naar nieuw werk zul je de uitkeringen moeten verlagen, of het minimumloon moeten verhogen. Het verleden heeft tot nu toe geleerd dat het verlagen van de uitkeringen, en het afdwingen van sollicitaties en aanemen van beschikbaar werk eigenlijk niet het gewenste effect had. Mischien het verhogen van het minimum loon wel.....
-
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:19:20 #144
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41265278
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 04:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, hoor, dat hoef je je niet af te vragen, want zoiets leg je gewoon niet vast in een grondwet.
Sterker nog, de grondwet beschrijft de hedendaagse cultuur. Natuurlijk, zaken als favoriete gerechten en klederdracht wordt niet beschreven, maar alles wat je juridisch vast wil leggen over de Nederlandse cultuur staat al in de wetgeving.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:30:03 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41265686
Ik vind het vooral ironisch hoe iemand die zovaak de Verlichting erbij sleept eigenlijk een product van de Romantiek is met dit soort autoriteitsdenken. Het is namelijk een hol begrip, net zoals loyaliteit bijvoorbeeld. Loyaal waaraan? is dan de eerste vraag die je moet stellen. Het antwoord op die vraag zijn de concrete zaken waar je naar op zoek bent. Hetzelfde geldt voor de Nederlandse cultuur. En dat antwoord is dus eigenlijk gewoon te lezen in de wetgeing en wordt voortdurend aangepast aan de omstandigheden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:41:33 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41268623
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:45 schreef DenniZZ het volgende:
Natuurlijk. Maar er zijn veel immigranten in Nederland die voor bijv. een Duits of Amerikaans bedrijf werken, en in de dagelijkse omgang voornamelijk Engels of Duits spreken. Uiteindelijk leren ze de taal wel, maar het kost een hoop tijd. Ik heb nog steeds veel Amerikaanse vrienden in Nederland (of intussen terug in de VS) en het kostte de meeste van hen meerdere jaren om Nederlands te leren.

Overigens spreekt een groot deel van de Marokkanen en Turken in Nederland prima en verstaanbaar Nederlands, alleen niet 100% vloeiend. Als ze onder elkaar zijn vind ik het ook niet gek dat ze gewoon lekker in hun moerstaal babbelen natuurlijk. Dat doe ik hier ook als ik andere Nederlanders tegenkom, ook al spreken we ook allebei redelijk Engels.
-
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:43:14 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41268689
quote:
Op geeneen. Je dient dan gewoon 300km in Oostelijke richting te verhuizen.
-
pi_41350852
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 08:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, je kunt beter weglopen voor de problemen, dan je ervoor inzetten om er iets aan te doen, he? Als onze voorouders hetzelfde hadden gedaan, waren we nu nog steeds een kolonie van Spanje, op het niveau van Albanië.
Alsof er in Nederland nog iets te redden valt. Verlaat het schip terwijl je nog kan en laat de achterblijvers het maar uitzoeken in hun multiculturele semi-communistische walhalla. Je bent van de zotte als je denkt dat je in Nederland iets kan veranderen, het is niet voor niets zover gekomen. Waarom zou je je blijven ergeren, je geld afstaan en langer onveilig zijn als je iets verderop heerlijk in een vrij land met andere normale mensen kan wonen?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 31 augustus 2006 @ 03:03:21 #149
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41351216
De Nederlandse cultuur zal natuurlijk altijd dominant blijven in Nederland omdat het nu eenmaal de Nederlandse cultuur is. Wilders wil gewoon eigenlijk zeggen dat hij de veranderingen binnen deze cultuur niet goed vindt. Daaruit blijkt gewoon dat hij erg conservatief is. Cultuur is niet iets wat je vast kan leggen in wetten of kan sturen....
lege ton
pi_41351850
Een normale verandering over tijd is een ding, een blik botsende cultuur opentrekken is een heel ander iets. Dat is geen gewone verandering, dat is hetzelfde als een beest loslaten in een land waar het niets te zoeken heeft en vervolgens de normale dieren verdrijft.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:45:05 #151
146018 mariatrepp
pi_41353640
quote:
Als Duitse valt het me sterk op dat er sinds 2002 zeer weinig anti-Duitse sentimenten meer worden geventileerd. Heeft men een betere scapegoat gevonden? Ach ja, de moslims zijn de nieuwe bezetter....
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:05:57 #152
146018 mariatrepp
pi_41354063
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:30 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind het vooral ironisch hoe iemand die zovaak de Verlichting erbij sleept eigenlijk een product van de Romantiek is met dit soort autoriteitsdenken.
Naar mijn mening ( en de mening van veel anderen) hoort de Romantiek bij de Verlichting als haar tweelingzuster. Het probleem zit niet in het romantisch denken, maar in het isoleren van bepaalde aspecten van Verlichting en Romantiek. Dat hebben alle gevaarlijke politieke ideologieen in de 20e eeuw gedaan, nazisme en Stalinisme. Beide ideologieën zijn een mengeling van de problematische kanten van de Verlichting EN van de problematische kanten (chauvintisch nationalisme) van de Romantiek.
Hetzelfde ( zij het in zwakkere mate ) geldt voor Wilders, de nationalistische liberale jihad-vechter .
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:05:44 #153
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41359500
Is dat hele "dominante westerse cultuur" niet gewoon een andere manier om te zeggen: "moslims zijn kut, ze moeten eruit". Volgens mij is het namelijk alleen op moslims gericht. Of heeft Wilders ook iets tegen hindoestanen, chinezen en japanners? Ook absoluut geen westerse culturen.
lege ton
  donderdag 31 augustus 2006 @ 16:18:38 #154
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41365725
Het gaat meer om apecten van de Westerse cultuur. Wilders wil niet dwingen dat een moslim naar de kerk gaat ipv de moskee en dat ze varken eten ipv oe. Het gaat primair om de overlastgevende (aspecten? van bepaalde) niet westerse culteren. Chinezen geven geen overlast en dus geen probleem.
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:45 schreef mariatrepp het volgende:
Als Duitse valt het me sterk op dat er sinds 2002 zeer weinig anti-Duitse sentimenten meer worden geventileerd. Heeft men een betere scapegoat gevonden? Ach ja, de moslims zijn de nieuwe bezetter....
De oorlog is gewoon al lang geleden. Bovendien is het afzetten tegen de Duitsers altijd de manier geweest om ons te onderscheiden van de mofDuitser. Net kinderen die zich afzetten tegen hun ouders. Dat verwijnt met het volwassen worden.
pi_41367185
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:18 schreef Napalm het volgende:
Het gaat meer om apecten van de Westerse cultuur. Wilders wil niet dwingen dat een moslim naar de kerk gaat ipv de moskee en dat ze varken eten ipv oe. Het gaat primair om de overlastgevende (aspecten? van bepaalde) niet westerse culteren. Chinezen geven geen overlast en dus geen probleem.
Eh...dus wat wil Wilders dan wel veranderen eigenlijk? Overlast geven is per definitie niet toegestaan in Nederland, dacht ik zo.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:36:41 #156
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41368019
quote:
Dus moslims hebben bepaalde "overlastgevende aspecten" in hun cultuur zitten.....;) Persoonlijk heb ik (en ook de Nederlandse overheid) grote moeite met alle "overlastgevende aspecten" in elke cultuur. Als Wilders geen moeite heeft met een moslim die geen varkensvlees eet, maar wel moeite heeft met christen die iemand in elkaar slaat, dan moet hij het niet over culturen of godsdiensten hebben, maar over het uitvoeren en handhaven van wetten!
lege ton
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:56:31 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41368610
quote:
Zoals bijvoorbeeld de in Nederland geboren straatmarokkaantjes die niet meer weten of ze nu Marokkaans (opgevoed) zijn of Nederlands en tussen wal en schip vallen? De overlast komt namelijk voornamelijk van in Nederland geborenen die nog met Marokkaanse normen en waarden zijn opgevoed maar in de Nederlandse cultuur compleet verwesterd zijn, maar toch wat roepen over Marokko en anti-westers sentiment omdat ze in conflict zijn met zowel de Marokkaanse als Nederlandse cultuur.

Voorbeeld op Fok!: Meki.

Veel overlast komt trouwens ook van Antilianen en Surinamers, en de criminaliteitscijfers bewijzen dat. En dat zijn mensen die 100% Nederlander zijn en altijd al zijn geweest, en die cultuur kun je niet zomaar uit de mensen trekken natuurlijk....
-
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:32:18 #158
146018 mariatrepp
pi_41369509
quote:
[..]

De oorlog is gewoon al lang geleden. Bovendien is het afzetten tegen de Duitsers altijd de manier geweest om ons te onderscheiden van de mofDuitser. Net kinderen die zich afzetten tegen hun ouders. Dat verwijnt met het volwassen worden.
Ik persoonlijk heb van de Nederlandse afkeer van Duitsers nooit veel last ondervonden, maar geloof me, pas sinds moslim-bashing in de mode is, heeft nauwelijks iemand het meer over de problemen met de moffen .Dat heeft helemaal niets te maken met volwassen worden.
pi_41369780
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:32 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Ik persoonlijk heb van de Nederlandse afkeer van Duitsers nooit veel last ondervonden, maar geloof me, pas sinds moslim-bashing in de mode is, heeft nauwelijks iemand het meer over de problemen met de moffen .Dat heeft helemaal niets te maken met volwassen worden.
Het betere mof-mopperen had niet te maken met enig bewezen veronderstelde overlast, in tegenstelling tot het huidige moslim-mopperen.

Aan moffen hadden 'we' gewoon een hekel.

Wel is hekelen, en vooral - echt een lekkere zondebok optuigen- beter te doen als de groep wat behapbaar is. Moffen waren goed bruikbaar, maar destijds waren de 'buitenlanders' een wat amorfe groep. Sinds we er een subgroep uitlichten, en dan nog wel zo'n lekkere met die dubbele nationaliteit (smullen!), gaat het crescendo met de buitenlanderhaat. En is bovendien bestand tegen de aanval dat het helemaal geen buitenlanders zijn . En tegen de xenofobie-kaart, er is immers geen sprake van een hekel aan álle buitenlanders.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:50:23 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41370109
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:32 schreef mariatrepp het volgende:
Volgens mij komt het klagen over Duitsers vooral door de voetbalfinales van het WK '74 en '78, waardoor in de jaren 80 de Duitsers altijd maar weer de "vijand" waren als er weer een voetbalwedstrijd gespeeld moest worden. Volgens mij is het eigenlijk na 1988, toen we de Duitsers in de halve finale versloegen en uiteindelijk Europees kampioen werden flink afgekalft.... we waren nu kampioen en daarmee was het wel goed. In de jaren 90 is de haat voor de Duitsers afgenomen, we wonnen wat wedstrijden, en eigenlijk stonden we nooit meer echt in een belangrijke finale plaats tegen de oosterburen. Hooguit een kwartfinale.

Maar oh wee als we weer een finale verliezen van Die Mannschaft.... dan komt dat vanzelf weer naar boven denk ik.

Mijn Opa (overleden 1992) moest niets van moffen hebben trouwens, maar die is als cafe eigenaar ooit eens in elkaar geslagen door twee dronken Duitse soldaten toen hij weigerde ze nog meer te schenken. Was mischien ook niet heel slim natuurlijk, maar ja.....
-
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:15:48 #161
146018 mariatrepp
pi_41371072
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij komt het klagen over Duitsers vooral door de voetbalfinales van het WK '74 en '78, waardoor in de jaren 80 de Duitsers altijd maar weer de "vijand" waren als er weer een voetbalwedstrijd gespeeld moest worden. Volgens mij is het eigenlijk na 1988, toen we de Duitsers in de halve finale versloegen en uiteindelijk Europees kampioen werden flink afgekalft.... we waren nu kampioen en daarmee was het wel goed. In de jaren 90 is de haat voor de Duitsers afgenomen, we wonnen wat wedstrijden, en eigenlijk stonden we nooit meer echt in een belangrijke finale plaats tegen de oosterburen. Hooguit een kwartfinale.

Maar oh wee als we weer een finale verliezen van Die Mannschaft.... dan komt dat vanzelf weer naar boven denk ik.

Mijn Opa (overleden 1992) moest niets van moffen hebben trouwens, maar die is als cafe eigenaar ooit eens in elkaar geslagen door twee dronken Duitse soldaten toen hij weigerde ze nog meer te schenken. Was mischien ook niet heel slim natuurlijk, maar ja.....
Luister, het is anders. Tot 2002 hadden heel veel Nederlanders een ongelofelijke hekel aan Duitsers, en hebben daar op verschillende manieren regelmatig uiting aan gegeven. Zoals gezegd, ikzelf had daar niet zo veel last van, maar ik heb veel gezien en gehoord . Geloof me , het hield op toen de moslims de klos begonnen te zijn.
Daar zou iemand eens onderzoek naar moeten doen. Instituut Clingendaal heeft daar toentertijd wel onderzoek naar gedaan, misschien moeten ze dat onderzoek nu herhalen.
Ik voorspel en dramatische verbetering voor het aanzien van de Duitsers, enkel en alleen omdat men nu de moslims pakt.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:44:08 #162
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41372132
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:15 schreef mariatrepp het volgende:
Luister, het is anders. Tot 2002 hadden heel veel Nederlanders een ongelofelijke hekel aan Duitsers,
Welnee, allemaal schijn en gezeur om het zeuren.. Kijk maar naar het buitenland, van emigranten tot studenten, als er niet genoeg NLer/ Duitsers waren om zelfstandig een groep te vormen klitten we altijd bij elkaar.
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:50 schreef maartena het volgende:
Volgens mij komt het klagen over Duitsers vooral door de voetbalfinales van het WK '74 en '78,
78 waren de Argentijnen! Niemand neemt het maxima kwalijk..
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:45:35 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41372193
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:15 schreef mariatrepp het volgende:
Luister, het is anders. Tot 2002 hadden heel veel Nederlanders een ongelofelijke hekel aan Duitsers, en hebben daar op verschillende manieren regelmatig uiting aan gegeven. Zoals gezegd, ikzelf had daar niet zo veel last van, maar ik heb veel gezien en gehoord . Geloof me , het hield op toen de moslims de klos begonnen te zijn.
Maar in de jaren 80 waren de moslims ook al steeds de klos.... het barste destijds van de "Turkenmoppen" om ze maar even op 1 hoop te gooien. Het is volgens mij helemaal niet iets van de laatste tijd....

Maar ik ben het wel met je eens dat het sinds al dat terrorisme in de VS, London, Madrid, Bali, en ander plekken het wel steeds erger is geworden. En ik denk mede daardoor ook een hoop meer stigmatisatie plaatsvindt. Er zijn opeens veel meer "problemen" met moslims dan 5 jaar geleden.... terwijl we in de jaren 80 al "straatmarokkaantjes" hadden die oude vrouwtjes lastig vielen en zakkenroller bendes hadden op de bekende markten.
-
pi_41372499
Anti-islamitische tendensen zijn al te vinden in de vroege Middeleeuwen omstreeks de eerste Kruistocht en na de val van Constantinopel in 1453. Het christendom en de islam hebben een langdurige geschiedenis van oorlogen en conflicten met elkaar. Dat is echt niet iets van de laatste pak hem beet 20 jaar. Hetzelfde geldt overigens voor anti-christelijke tendensen in de islamitische wereld.

Het spreken over moslims zijn de klos is ontzettend kortzichtig en calimero gedrag in optima forma. Net alsof moslims zo zielig zijn. Zodra je ze als zielig gaat bestempelen komt het helemaal nooit meer goed.
pi_41417258
Geert wilders over paar jaar: EIN REICH EIN FÜHRER. HOLLAND SIEG HEIL
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_41425314
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 09:34 schreef Burakius het volgende:
Ben jij niet degene die op de voorpagina voortdurend de Holocaust loopt te bagatelliseren? Zo niet, mijn excuses.
pi_41425411
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:54 schreef MrX1982 het volgende:
anti-christelijke tendensen in de islamitische wereld.
Je bedoelt anti-joods ?
pi_41425460
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Je bedoelt anti-joods ?
Het lijkt me dat 'ie gewoon anti-christelijk bedoelt, gelet op het voorgaande.
  zaterdag 2 september 2006 @ 16:47:56 #169
93744 Finder_elf_towns
pi_41426196
quote:
Het bijzonder jammer dat God domheid niet straft met pijn.
pi_41427074
quote:
Waarom wil Wilders dan ook een totaal verbod op immigratie voor Chinezen?
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:27:45 #171
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41427266
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:21 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Waarom wil Wilders dan ook een totaal verbod op immigratie voor Chinezen?
omdat Wilders niet zo goed is in nuances en subtiliteit. Tis alles of niks.
pi_41429155
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:05 schreef nonzz het volgende:
Is dat hele "dominante westerse cultuur" niet gewoon een andere manier om te zeggen: "moslims zijn kut, ze moeten eruit". Volgens mij is het namelijk alleen op moslims gericht. Of heeft Wilders ook iets tegen hindoestanen, chinezen en japanners? Ook absoluut geen westerse culturen.
Ik denk het wel, maar dat mag je niet zeggen he? Niemand heeft last van de groepen die je noemt. Aardige, nette mensen. En het rare is dat ze juist erg hechten aan hun eigen cultuur. Maar niemand die er last van heeft! Als je wil weten wat verrijking echt betekent: kijk maar eens naar die groepen. Ze veroorzaken geen problemen en voegen juist iets toe. Marokkanen, Turken en in misschien ook Joegoslaven/Somaliers daarentegen... ik zou dat eerder verarming noemen. Raar dat de ene groep perfect can integreren (ook al integreren ze niet echt!) en de ander iedereen tegen zich in het harnas jaagt.

Maar als je zegt dat alle Marokkanen d'r uit moeten, dan ben je natuurlijk een racist. Dus moet Wilders het een beetje bedekken. Onzin natuurlijk, want iedereen denkt en zegt het.
-Mark Steyn
pi_41429173
quote:
Stompzinnige sukkel die je bent. Ga toch Dragonball Z kijken en houd je verre van discussieforums, ok?
-Mark Steyn
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:23:42 #174
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41432104
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

omdat Wilders de kiezers van wilders niet zo goed is zijn in nuances en subtiliteit. Tis alles of niks.
lege ton
pi_41433513
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

omdat Wilders niet zo goed is in nuances en subtiliteit. Tis alles of niks.
Dat is ook het grote probleem met de man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')