abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:45:05 #151
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_41353640
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:53 schreef Gabry het volgende:
Ik heb liever de Duitse cultuur, op welke partij moet ik dan stemmen?
Als Duitse valt het me sterk op dat er sinds 2002 zeer weinig anti-Duitse sentimenten meer worden geventileerd. Heeft men een betere scapegoat gevonden? Ach ja, de moslims zijn de nieuwe bezetter....
  donderdag 31 augustus 2006 @ 10:05:57 #152
146018 mariatrepp
pi_41354063
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:30 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind het vooral ironisch hoe iemand die zovaak de Verlichting erbij sleept eigenlijk een product van de Romantiek is met dit soort autoriteitsdenken.
Naar mijn mening ( en de mening van veel anderen) hoort de Romantiek bij de Verlichting als haar tweelingzuster. Het probleem zit niet in het romantisch denken, maar in het isoleren van bepaalde aspecten van Verlichting en Romantiek. Dat hebben alle gevaarlijke politieke ideologieen in de 20e eeuw gedaan, nazisme en Stalinisme. Beide ideologieën zijn een mengeling van de problematische kanten van de Verlichting EN van de problematische kanten (chauvintisch nationalisme) van de Romantiek.
Hetzelfde ( zij het in zwakkere mate ) geldt voor Wilders, de nationalistische liberale jihad-vechter .
  donderdag 31 augustus 2006 @ 13:05:44 #153
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41359500
Is dat hele "dominante westerse cultuur" niet gewoon een andere manier om te zeggen: "moslims zijn kut, ze moeten eruit". Volgens mij is het namelijk alleen op moslims gericht. Of heeft Wilders ook iets tegen hindoestanen, chinezen en japanners? Ook absoluut geen westerse culturen.
lege ton
  donderdag 31 augustus 2006 @ 16:18:38 #154
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41365725
Het gaat meer om apecten van de Westerse cultuur. Wilders wil niet dwingen dat een moslim naar de kerk gaat ipv de moskee en dat ze varken eten ipv oe. Het gaat primair om de overlastgevende (aspecten? van bepaalde) niet westerse culteren. Chinezen geven geen overlast en dus geen probleem.
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 09:45 schreef mariatrepp het volgende:
Als Duitse valt het me sterk op dat er sinds 2002 zeer weinig anti-Duitse sentimenten meer worden geventileerd. Heeft men een betere scapegoat gevonden? Ach ja, de moslims zijn de nieuwe bezetter....
De oorlog is gewoon al lang geleden. Bovendien is het afzetten tegen de Duitsers altijd de manier geweest om ons te onderscheiden van de mofDuitser. Net kinderen die zich afzetten tegen hun ouders. Dat verwijnt met het volwassen worden.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41367185
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:18 schreef Napalm het volgende:
Het gaat meer om apecten van de Westerse cultuur. Wilders wil niet dwingen dat een moslim naar de kerk gaat ipv de moskee en dat ze varken eten ipv oe. Het gaat primair om de overlastgevende (aspecten? van bepaalde) niet westerse culteren. Chinezen geven geen overlast en dus geen probleem.
Eh...dus wat wil Wilders dan wel veranderen eigenlijk? Overlast geven is per definitie niet toegestaan in Nederland, dacht ik zo.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:36:41 #156
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41368019
quote:
Dus moslims hebben bepaalde "overlastgevende aspecten" in hun cultuur zitten.....;) Persoonlijk heb ik (en ook de Nederlandse overheid) grote moeite met alle "overlastgevende aspecten" in elke cultuur. Als Wilders geen moeite heeft met een moslim die geen varkensvlees eet, maar wel moeite heeft met christen die iemand in elkaar slaat, dan moet hij het niet over culturen of godsdiensten hebben, maar over het uitvoeren en handhaven van wetten!
lege ton
  donderdag 31 augustus 2006 @ 17:56:31 #157
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41368610
quote:
Zoals bijvoorbeeld de in Nederland geboren straatmarokkaantjes die niet meer weten of ze nu Marokkaans (opgevoed) zijn of Nederlands en tussen wal en schip vallen? De overlast komt namelijk voornamelijk van in Nederland geborenen die nog met Marokkaanse normen en waarden zijn opgevoed maar in de Nederlandse cultuur compleet verwesterd zijn, maar toch wat roepen over Marokko en anti-westers sentiment omdat ze in conflict zijn met zowel de Marokkaanse als Nederlandse cultuur.

Voorbeeld op Fok!: Meki.

Veel overlast komt trouwens ook van Antilianen en Surinamers, en de criminaliteitscijfers bewijzen dat. En dat zijn mensen die 100% Nederlander zijn en altijd al zijn geweest, en die cultuur kun je niet zomaar uit de mensen trekken natuurlijk....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:32:18 #158
146018 mariatrepp
pi_41369509
quote:
[..]

De oorlog is gewoon al lang geleden. Bovendien is het afzetten tegen de Duitsers altijd de manier geweest om ons te onderscheiden van de mofDuitser. Net kinderen die zich afzetten tegen hun ouders. Dat verwijnt met het volwassen worden.
Ik persoonlijk heb van de Nederlandse afkeer van Duitsers nooit veel last ondervonden, maar geloof me, pas sinds moslim-bashing in de mode is, heeft nauwelijks iemand het meer over de problemen met de moffen .Dat heeft helemaal niets te maken met volwassen worden.
pi_41369780
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:32 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Ik persoonlijk heb van de Nederlandse afkeer van Duitsers nooit veel last ondervonden, maar geloof me, pas sinds moslim-bashing in de mode is, heeft nauwelijks iemand het meer over de problemen met de moffen .Dat heeft helemaal niets te maken met volwassen worden.
Het betere mof-mopperen had niet te maken met enig bewezen veronderstelde overlast, in tegenstelling tot het huidige moslim-mopperen.

Aan moffen hadden 'we' gewoon een hekel.

Wel is hekelen, en vooral - echt een lekkere zondebok optuigen- beter te doen als de groep wat behapbaar is. Moffen waren goed bruikbaar, maar destijds waren de 'buitenlanders' een wat amorfe groep. Sinds we er een subgroep uitlichten, en dan nog wel zo'n lekkere met die dubbele nationaliteit (smullen!), gaat het crescendo met de buitenlanderhaat. En is bovendien bestand tegen de aanval dat het helemaal geen buitenlanders zijn . En tegen de xenofobie-kaart, er is immers geen sprake van een hekel aan álle buitenlanders.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:50:23 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41370109
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:32 schreef mariatrepp het volgende:
Volgens mij komt het klagen over Duitsers vooral door de voetbalfinales van het WK '74 en '78, waardoor in de jaren 80 de Duitsers altijd maar weer de "vijand" waren als er weer een voetbalwedstrijd gespeeld moest worden. Volgens mij is het eigenlijk na 1988, toen we de Duitsers in de halve finale versloegen en uiteindelijk Europees kampioen werden flink afgekalft.... we waren nu kampioen en daarmee was het wel goed. In de jaren 90 is de haat voor de Duitsers afgenomen, we wonnen wat wedstrijden, en eigenlijk stonden we nooit meer echt in een belangrijke finale plaats tegen de oosterburen. Hooguit een kwartfinale.

Maar oh wee als we weer een finale verliezen van Die Mannschaft.... dan komt dat vanzelf weer naar boven denk ik.

Mijn Opa (overleden 1992) moest niets van moffen hebben trouwens, maar die is als cafe eigenaar ooit eens in elkaar geslagen door twee dronken Duitse soldaten toen hij weigerde ze nog meer te schenken. Was mischien ook niet heel slim natuurlijk, maar ja.....
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:15:48 #161
146018 mariatrepp
pi_41371072
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij komt het klagen over Duitsers vooral door de voetbalfinales van het WK '74 en '78, waardoor in de jaren 80 de Duitsers altijd maar weer de "vijand" waren als er weer een voetbalwedstrijd gespeeld moest worden. Volgens mij is het eigenlijk na 1988, toen we de Duitsers in de halve finale versloegen en uiteindelijk Europees kampioen werden flink afgekalft.... we waren nu kampioen en daarmee was het wel goed. In de jaren 90 is de haat voor de Duitsers afgenomen, we wonnen wat wedstrijden, en eigenlijk stonden we nooit meer echt in een belangrijke finale plaats tegen de oosterburen. Hooguit een kwartfinale.

Maar oh wee als we weer een finale verliezen van Die Mannschaft.... dan komt dat vanzelf weer naar boven denk ik.

Mijn Opa (overleden 1992) moest niets van moffen hebben trouwens, maar die is als cafe eigenaar ooit eens in elkaar geslagen door twee dronken Duitse soldaten toen hij weigerde ze nog meer te schenken. Was mischien ook niet heel slim natuurlijk, maar ja.....
Luister, het is anders. Tot 2002 hadden heel veel Nederlanders een ongelofelijke hekel aan Duitsers, en hebben daar op verschillende manieren regelmatig uiting aan gegeven. Zoals gezegd, ikzelf had daar niet zo veel last van, maar ik heb veel gezien en gehoord . Geloof me , het hield op toen de moslims de klos begonnen te zijn.
Daar zou iemand eens onderzoek naar moeten doen. Instituut Clingendaal heeft daar toentertijd wel onderzoek naar gedaan, misschien moeten ze dat onderzoek nu herhalen.
Ik voorspel en dramatische verbetering voor het aanzien van de Duitsers, enkel en alleen omdat men nu de moslims pakt.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:44:08 #162
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41372132
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:15 schreef mariatrepp het volgende:
Luister, het is anders. Tot 2002 hadden heel veel Nederlanders een ongelofelijke hekel aan Duitsers,
Welnee, allemaal schijn en gezeur om het zeuren.. Kijk maar naar het buitenland, van emigranten tot studenten, als er niet genoeg NLer/ Duitsers waren om zelfstandig een groep te vormen klitten we altijd bij elkaar.
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:50 schreef maartena het volgende:
Volgens mij komt het klagen over Duitsers vooral door de voetbalfinales van het WK '74 en '78,
78 waren de Argentijnen! Niemand neemt het maxima kwalijk..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 19:45:35 #163
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41372193
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:15 schreef mariatrepp het volgende:
Luister, het is anders. Tot 2002 hadden heel veel Nederlanders een ongelofelijke hekel aan Duitsers, en hebben daar op verschillende manieren regelmatig uiting aan gegeven. Zoals gezegd, ikzelf had daar niet zo veel last van, maar ik heb veel gezien en gehoord . Geloof me , het hield op toen de moslims de klos begonnen te zijn.
Maar in de jaren 80 waren de moslims ook al steeds de klos.... het barste destijds van de "Turkenmoppen" om ze maar even op 1 hoop te gooien. Het is volgens mij helemaal niet iets van de laatste tijd....

Maar ik ben het wel met je eens dat het sinds al dat terrorisme in de VS, London, Madrid, Bali, en ander plekken het wel steeds erger is geworden. En ik denk mede daardoor ook een hoop meer stigmatisatie plaatsvindt. Er zijn opeens veel meer "problemen" met moslims dan 5 jaar geleden.... terwijl we in de jaren 80 al "straatmarokkaantjes" hadden die oude vrouwtjes lastig vielen en zakkenroller bendes hadden op de bekende markten.
-
pi_41372499
Anti-islamitische tendensen zijn al te vinden in de vroege Middeleeuwen omstreeks de eerste Kruistocht en na de val van Constantinopel in 1453. Het christendom en de islam hebben een langdurige geschiedenis van oorlogen en conflicten met elkaar. Dat is echt niet iets van de laatste pak hem beet 20 jaar. Hetzelfde geldt overigens voor anti-christelijke tendensen in de islamitische wereld.

Het spreken over moslims zijn de klos is ontzettend kortzichtig en calimero gedrag in optima forma. Net alsof moslims zo zielig zijn. Zodra je ze als zielig gaat bestempelen komt het helemaal nooit meer goed.
pi_41417258
Geert wilders over paar jaar: EIN REICH EIN FÜHRER. HOLLAND SIEG HEIL
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_41425314
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 09:34 schreef Burakius het volgende:
Ben jij niet degene die op de voorpagina voortdurend de Holocaust loopt te bagatelliseren? Zo niet, mijn excuses.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_41425411
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 19:54 schreef MrX1982 het volgende:
anti-christelijke tendensen in de islamitische wereld.
Je bedoelt anti-joods ?
pi_41425460
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Je bedoelt anti-joods ?
Het lijkt me dat 'ie gewoon anti-christelijk bedoelt, gelet op het voorgaande.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  zaterdag 2 september 2006 @ 16:47:56 #169
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41426196
quote:
Het bijzonder jammer dat God domheid niet straft met pijn.
pi_41427074
quote:
Waarom wil Wilders dan ook een totaal verbod op immigratie voor Chinezen?
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:27:45 #171
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_41427266
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:21 schreef akkefietje het volgende:

[..]

Waarom wil Wilders dan ook een totaal verbod op immigratie voor Chinezen?
omdat Wilders niet zo goed is in nuances en subtiliteit. Tis alles of niks.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_41429155
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:05 schreef nonzz het volgende:
Is dat hele "dominante westerse cultuur" niet gewoon een andere manier om te zeggen: "moslims zijn kut, ze moeten eruit". Volgens mij is het namelijk alleen op moslims gericht. Of heeft Wilders ook iets tegen hindoestanen, chinezen en japanners? Ook absoluut geen westerse culturen.
Ik denk het wel, maar dat mag je niet zeggen he? Niemand heeft last van de groepen die je noemt. Aardige, nette mensen. En het rare is dat ze juist erg hechten aan hun eigen cultuur. Maar niemand die er last van heeft! Als je wil weten wat verrijking echt betekent: kijk maar eens naar die groepen. Ze veroorzaken geen problemen en voegen juist iets toe. Marokkanen, Turken en in misschien ook Joegoslaven/Somaliers daarentegen... ik zou dat eerder verarming noemen. Raar dat de ene groep perfect can integreren (ook al integreren ze niet echt!) en de ander iedereen tegen zich in het harnas jaagt.

Maar als je zegt dat alle Marokkanen d'r uit moeten, dan ben je natuurlijk een racist. Dus moet Wilders het een beetje bedekken. Onzin natuurlijk, want iedereen denkt en zegt het.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41429173
quote:
Stompzinnige sukkel die je bent. Ga toch Dragonball Z kijken en houd je verre van discussieforums, ok?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:23:42 #174
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41432104
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

omdat Wilders de kiezers van wilders niet zo goed is zijn in nuances en subtiliteit. Tis alles of niks.
lege ton
pi_41433513
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

omdat Wilders niet zo goed is in nuances en subtiliteit. Tis alles of niks.
Dat is ook het grote probleem met de man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')