Niet te vergelijken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:46 schreef du_ke het volgende:
@Rutger05 ik denk niet dat die problemen onoplosbaar en blijvend zijn. Als je kijkt naar de demografische ontwikkelingen van de afgelopen decennia zie je dat die cijfers van allochtonen na aanvankelijk zeer afwijkend te zijn binnen enkele generaties ongeveer gelijk zijn aan die van de autochtonen.
De integratie is gewoon een proces dat veel tijd kost. Zie bijvoorbeeld de Molukkers die kwamen hier in de jaren 50 hadden dikke problemen eind jaren '70 begin jaren '80 maar nu hoor je er bijna niet meer over (ondanks dat een aanzienlijk deel toch echt moslim is). De gastarbeiders kwamen hier eind jaren 60 begin jaren 70 en geven nu problemen. Over 10 jaar is er weer een andere groep die problemen geeft (de Polen misschien?).
Dat komt vast omdat ze hier geen kansen krijgen, geen dak boven hun hoofd hebben, geen kans op gedegen scholing, geen gezondheidszorg, geen uitkering om te overleven etc.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:13 schreef Honeycomb het volgende:
Gaat het radicaliseren van 'veel jonge islamieten' automatisch samen met het 'tegenovergestelde van moderniseren',volgens jou? Heb je ook een idee over het waarom van dat radicaliseren?
Wat begrijp je niet aan de term "mondiaal" ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:44 schreef Honeycomb het volgende:
Gaat het radicaliseren van 'veel jonge islamieten' automatisch samen met het 'tegenovergestelde van moderniseren',volgens jou? Heb je ook een idee over het waarom van dat radicaliseren?
Wie zegt dat ik die term niet begrijp?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:02 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de term "mondiaal" ?
Wie zegt dat ik dat niet begrijp? Ik vraag aan jou of jij het begrijpt en hoe jij tot je conclusies komt.quote:Wat begrijp je niet aan het feit, dat er grote onrusten en oorlogen zijn tussen de Islamitische en de westerse wereld en dat veel Islamieten hier aanstoot aan nemen?
Doe eens normaal zeg! Ik vraag aan jou of je zelf nog een basis hebt voor jouw beweringen.quote:De volgende keer denk je zelf maar even na, ik blijf niet bezig!
Als je nou voortaan even leest hoef je dit soort domme vragen niet te stellen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:37 schreef Honeycomb het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik die term niet begrijp?
[..]
Wie zegt dat ik dat niet begrijp? Ik vraag aan jou of jij het begrijpt en hoe jij tot je conclusies komt.
[..]
Doe eens normaal zeg! Ik vraag aan jou of je zelf nog een basis hebt voor jouw beweringen.
Voor zover bekend tot nu toe 5 speerpunten: veiligheid, integratie, sociale zekerheid, onderwijs en bureaucratie.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:58 schreef Poldermodel het volgende:
Wat zijn de standpunten van de partij dan?
Ik kan ze nergens vinden.
Grappig, al die partijen die zich zonder enige inhoud presenteren. Ja, ze zeggen heel vaag dat ze iets aan veiligheid gaan doen ofzo, wat een onprofessionaliteit. Over populisme gesproken...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:01 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Voor zover bekend tot nu toe 5 speerpunten: veiligheid, integratie, sociale zekerheid, onderwijs en bureaucratie.
Ehm, de speerpunten dus van het CDA, VVD, SP, LPF enzovoorts?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:01 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Voor zover bekend tot nu toe 5 speerpunten: veiligheid, integratie, sociale zekerheid, onderwijs en bureaucratie.
Ik denk dat hij binnen afzienbare tijd met een uitgebreid programma komt. Pastors is niet zomaar een prutser.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Ehm, de speerpunten dus van het CDA, VVD, SP, LPF enzovoorts?
Nee, hij is een bijzondere prutserquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:12 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Ik denk dat hij binnen afzienbare tijd met een uitgebreid programma komt. Pastors is niet zomaar een prutser.
Ik vond de afgelopen vier jaar LR een verademing. Mijn buurt is veiliger geworden, de junks op de hoek van de straat werden hardhandig door de poliitie verjaagd, stelende Antilianen en Marokkanen beter in de gaten gehouden. Dat vind trouwens niet alleen ík, maar ook ontzettend veel trouwe PvdA-stemmers die ik ken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij is een bijzondere prutser![]()
Iemand die zijn woord geeft aan een coalitie partner en dat keer op keer breekt, iemand die stellig zegt zich nergens te voor hoeven verontschuldigen en 3 dagen voor de verkiezingen zijn excuses aan de moslims aanbiedt. Iemand die duizenden leegstaande huizen heeft gebouwd in Rotterdam.
Niet lullen maar poetsen mag hij zo graag roepen, het is alleen jammer dat het bij hem vooral lullen en geen poetsen is![]()
Moskeenota? Verdwenen. Bouw van moskee tegenhouden? Nuh uh. Minaret mag niet hoger worden dan x? Uh...nou ik kan hem zo'n beetje zien, daar is ook niks mee gebeurt. Allemaal stoere taal maar prestaties en daarop afgerekend worden...nee, dan geven de LR types niet thuis behalve als de wethouder gekleurd is, die krijgt dan een mes in de rug.
En oh ja, alles is de schuld van Links volgens de kopstukken.![]()
PS: Net op 2 Vandaag, Pastors was uitgenodigd maar had "nog niets te melden"![]()
Man, je liegt gewoon. Het veiligheidsbeleid is onveranderd.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:49 schreef the_fucker het volgende:
Nu komen de junks langzaam weer de wijk in rollen, mijn overbuurvrouwtje is berooft door een groep Marokkanen en ik hoor overal mensen klagen dat het weer slechter gaat. De buurthuissubsidies schijnen daarintegen weer omhoog gegaan te zijn. Hiephoi, de PvdA is weer terug.
Zijn ze daar allemaal voor?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:01 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Maar jij gelooft dan ook blindelings wat Peter van heemst zegt. Waar woon je eigenlijk, in kralingen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Man, je liegt gewoon. Het veiligheidsbeleid is onveranderd.
Mijn ervaringen zijn duidelijk anders. Ik ken Van den anker als een betrokken vrouw die pittige discussies niet uiit de weg gaat. Ik vraag me dan ook af wie hier liegt.quote:En de laatste keer dat Van den Anker voor een wijkbijeenkomst stond werdt ze keihard te verstaan gegeven dat de buurtbewoners haar plannen niet te verteren vonden, niet dat ze zich daar iets van aantrok. Dat was in Feijenoord en het topic was een opvangtehuis voor heroine hoertjes.
Hebben ze in Rotterdam al een collegeprogramma?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:01 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Maar jij gelooft dan ook blindelings wat Peter van heemst zegt. Waar woon je eigenlijk, in kralingen?
[..]
Mijn ervaringen zijn duidelijk anders. Ik ken Van den anker als een betrokken vrouw die pittige discussies niet uiit de weg gaat. Ik vraag me dan ook af wie hier liegt.
Ze gaan dan ook niet voor de inhoudquote:Op woensdag 23 augustus 2006 17:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Grappig, al die partijen die zich zonder enige inhoud presenteren. Ja, ze zeggen heel vaag dat ze iets aan veiligheid gaan doen ofzo, wat een onprofessionaliteit. Over populisme gesproken...
Hilarisch inderdaad.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PS: Net op 2 Vandaag, Pastors was uitgenodigd maar had "nog niets te melden"![]()
Sorenson was toch de leider van Leefbaar Rotterdam?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:56 schreef dVTB het volgende:
Pastors heeft -even los van de vraag of je zijn politieke opvattingen deelt - op een deugdelijke manier leiding gegeven aan Leefbaar Rotterdam
Nawijn is niet rechts. Een nationalist misschien, maar die kerel is niet rechts in de zin van meer vrijheid.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Hilarisch inderdaad.
Nawijn had wel veel te melden: hij wilt een energiecompensatie!!! Ik dacht dat rechts voor vrije marktwerking was? Overigens is de energiecompensatie toch echt het stokpaardje van het CDA...
Het is best ironisch dat die rechts-populisten vaak allemaal ambtenaren zijn. Ik dacht dat ze voor een kleinere overheid waren...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nawijn is niet rechts. Een nationalist misschien, maar die kerel is niet rechts in de zin van meer vrijheid.
Wat trouwens wel te denken zou moeten geven, is dat mensen als Nawijn (LPF), Verdonk (VVD), en Teeven (Leefbaar Nederland) allemaal stuk voor stuk "rechtse "volksvertegenwoordigers/bestuurders zijn/waren die gerecruteerd werden uit het ambtenarencorps.
Ze waren allemaal ambtenaren die ook nog heel erg hoog in de top zaten. Dit zijn dus de toppers die er in het ambtenarencircus werkten. Dat is toch wel behoorlijk triest, niet? En als je dan bedenkt dat zij omringd werden door linkse jaknikkers (ambtenarij is over het algemeen links), dan kun je je misschien voorstellen wat voor een ellende dat geweest moet zijn.
We hebben een kleinere overheid nodig, om van dit soort gajes af te zijn.
Geloven doe je in de kerk en nee, ik woon niet in Kralingen maar in IJsselmonde, tegenover het Feijenoord stadion op de Veranda. Ik volg van Heemst niet op de voet, ik heb echter wel vorige week een goed gesprek gehad met de wijkagent die op een bewonersavond wat zaken kwam toelichten. Bij de politie in Rotterdam is iig geen enkele wijziging in het veiligheidsbeleid bekend maar als jij het beter weet, kom maar met bewijs.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:01 schreef the_fucker het volgende:
Maar jij gelooft dan ook blindelings wat Peter van heemst zegt. Waar woon je eigenlijk, in kralingen?
En ik heb van den Anker nog nooit in Donner gezien noch gehoord dat LR cq de Wethouders van de gemeente Rotterdam daar maandelijks verantwoording aflegden.quote:Mijn ervaringen zijn duidelijk anders. Ik ken Van den anker als een betrokken vrouw die pittige discussies niet uiit de weg gaat. Ik vraag me dan ook af wie hier liegt.
Oprichter zelfs, LR was geen Fortuyn partij zoals de LPF maar bestond al voordat Fortuyn er deel van uitmaakte, Pastors was echter lijsttrekker bij de laatste verkiezingen. Hoe het nu zit is wat onduidelijk, voorheen was Sorensen ook fractievoorzitter in de raad maar dat lijkt nu Pastors te zijn...of niet natuurlijkquote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:07 schreef Sidekick het volgende:
Sorenson was toch de leider van Leefbaar Rotterdam?
quote:Foto nieuwe partij blijkt gestolen en allesbehalve typisch Nederlands
De beeldbepalende foto die de splinternieuwe website siert van Eén NL (de nieuwe partij van Marco Pastors en Joost Eerdmans) is een gestolen exemplaar. De foto is afkomstig van de site iStockphoto, zo meldt website 2525.com vanmiddag.
De illegaal gekopieerde foto heeft een watermerk als beveiliging, het witte kruis dat door de foto loopt.
Het legale gebruik van een dergelijke foto van iStockphoto kost slechts een dollar maar dat had de partij van Pastors er blijkbaar niet voor over.
Verder onderzoek van Francisco van Jole maakt het geval nog pijnlijker. De foto wekt de suggestie Nederland voor te stellen maar blijkt te zijn gemaakt in de Tsjechische provincie Moravië door de Amerikaanse fotograaf Peter Gustafson.
De maker van het portret van Pastors, Bas Czerwinski (NRC), is ook al niet blij met het gebruik van zijn foto.
Bron:quote:JA EN DAT PORTRET IS VAN MIJ.....
ZONDER TOESTEMMING UITERAARD!
GROET, BAS CZERWINSKI
NRC HANDELSBLAD
# posted by CZERWINSKI : 6:46 PM
Het is gewoon een campagnetruuk; Pastors propageert de oer-Hollandse zuinigheidquote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Bron:
http://jan_edward.blogspot.com/2006/08/foto-nieuwe-partij-blijkt-gestolen-en.html
Hij heeft het inmiddels aangepast, zo zag het er uit:
http://www.2525.com/log/mpdief.png![]()
. Ik zeg, strenger strrrraffen. Harrrrd aanpakken!
Niet echt een big deal, een fotootje jatten, maar goed. Wat een ophef.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
[..]
Bron:
http://jan_edward.blogspot.com/2006/08/foto-nieuwe-partij-blijkt-gestolen-en.html
Hij heeft het inmiddels aangepast, zo zag het er uit:
http://www.2525.com/log/mpdief.png![]()
. Ik zeg, strenger strrrraffen. Harrrrd aanpakken!
Dat zijn geen speerpunten, dat zijn vijf zelfstandig naamwoorden. Ze zeggen weinig tot niets.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:04 schreef the_fucker het volgende:
5 speerpunten: veiligheid, integratie, sociale zekerheid, onderwijs en bureaucratie.
Speerpunten zijn overgenomen uit de vorige openingspost van SCH: die schijnt vanochtend een en ander gehoord te hebben op radio 1. Vandaag was slechts de presentatie van de partij en ik verwacht dat Pastors binnen een kort tijdsbestek met een gedegen program komt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 23:33 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Dat zijn geen speerpunten, dat zijn vijf zelfstandig naamwoorden. Ze zeggen weinig tot niets.
Hoe wil de partij de veiligheid in Nederland verbeteren?
Wat wil de partij met de sociale zekerheid?
Ik zie geen doelen, geen methoden, geen oplossingen voor lang bestaande problemen. Enkel vijf woorden. Of denk je dat gewoon veel geld in zomaar wat projecten mbt deze onderwerpen pompen dé oplossing is die deze partij biedt?
quote:‘Aan de kant staan en profiteren is er niet meer bij’
Interview Van onze verslaggever Sanne ten Hoove
DEN HAAG - Het is een hoop en een opdracht: een eensgezind Nederland. Dat zegt Marco Pastors, die een nieuwe politieke partij heeft opgericht. Volgens hem hebben de oude partijen niets van Pim Fortuyn geleerd.
De huidige politieke partijen hebben niets geleerd van Pim Fortuyn, vindt Marco Pastors, lijsttrekker van de nieuwe partij Eén NL. ‘Ze zeggen dat ze het hebben begrepen. Maar als ik dan vraag: “Wat dan?”, blijft het akelig stil.’ Woensdag schreef hij Eén NL in bij de Kiesraad in Den Haag.
Waar staat Eén NL voor?
‘De naam zegt het: we willen één Nederland waarin mensen eensgezind aan de toekomst werken, van het land en zichzelf. Dat is een perspectief, maar ook een opdracht en een plicht. Aan de kant staan en profiteren is er niet meer bij.’
Wie doen dat op dit moment dan?
‘Heel veel Nederlanders met een uitkering bijvoorbeeld. Daar is zogenaamd geen werk voor, terwijl elke dag duizenden Polen naar Nederland komen. Dat is gek. Dat krijg je niet uitgelegd aan iemand van Mars. Dat gaan we veranderen: wie niets mankeert en een uitkering heeft, moet het simpele werk doen dat de Polen nu doen.’
Op rechts strijdt u samen met Wilders, Nawijn en de LPF om de kiezersgunst. De kiezers kunnen al die partijtjes toch niet uit elkaar houden?
‘De kiezer ziet de verschillen heus wel. In deze campagne zal wel blijken wie het het beste aanslaat. Ik zie het verschil tussen SP en GroenLinks trouwens ook niet.’
Waarin onderscheidt u zich dan van die andere rechtse partijen?
‘Gelukkig hebben we in Rotterdam echt iets gepresteerd. We hebben er een betere stad van gemaakt, iets dat voor onmogelijk werd gehouden. De hele oude politiek kan dat soort prestaties niet leveren. En ik denk dat onze oplossingen beter zijn dan die van de anderen.’
Wat verwijt u de bestaande partijen het meest?
‘De echte veranderingen zijn uitgebleven, terwijl ze weten dat het niet goed gaat. Van de bestuurlijke vernieuwing is bijvoorbeeld niets terecht gekomen. Terwijl de Haagse politiek eerst in eigen vlees moet snijden: minder Kamerzetels, een gekozen burgemeester. Alleen Verdonk heeft het goed gedaan.’
De kiezer zit toch helemaal niet te wachten op bestuurlijke vernieuwing?
‘De kiezer is het zat dat er al veertig jaar lang alleen maar over wordt gepraat. Maar hij vindt wel degelijk dat er veel te veel overheid is, dat er te veel gepraat wordt en weinig wordt gedaan. Dan is de oplossing simpel: je moet er minder mensen neerzetten, minder praten en sneller beslissen. En je moet de mensen laten gaan over bijvoorbeeld hun eigen burgemeester.’
De afgelopen tijd sloeg u een gematigder toon aan tegenover moslims. Gaat u dat volhouden tijdens de verkiezingscampagne?
‘Ik sla de toon aan die bij het moment past. Ik vraag me steeds af: hoe zorg ik ervoor dat degenen met wie ik spreek, doen wat ik wil. Die punten die ik heb willen maken, zijn goed overgekomen. Er zijn succesvolle islamdebatten geweest in Rotterdam.’
Harde aanvallen op de moslimgemeenschap zijn er niet meer bij?
‘Dat hangt ervan af wat de moslimgemeenschap doet. Ik zie dat een aantal mensen zich realiseert dat het zo niet langer kan. Daar wil ik mee samenwerken. Als ze afhaken, of binnen hun eigen groep naar de zijlijn worden geduwd omdat ze geen goede moslims zouden zijn, dan zal er weer streng gesproken moeten worden.’
Jammer dat de journalist niet direct aan Pastors gevragd heeft wat hij dan geleerd heeft van Fortuyn.quote:De huidige politieke partijen hebben niets geleerd van Pim Fortuyn, vindt Marco Pastors, lijsttrekker van de nieuwe partij Eén NL. ‘Ze zeggen dat ze het hebben begrepen. Maar als ik dan vraag: “Wat dan?”, blijft het akelig stil.’
Ik vind het best als Pastors dat wil, maar ik wil helemaal niet eensgezind zijn met heel Nederland, ik werk niet aan de toekomst maar in het heden en ik werk al helemáál niet aan of voor de toekomst van het land.quote:De naam zegt het: we willen één Nederland waarin mensen eensgezind aan de toekomst werken, van het land en zichzelf.
Tsja. Een arbeidsplicht voor een uitkering. Op zich ben ik het Pastors eens dat het vreemd is dat er werk is, en werklozen.quote:Dat gaan we veranderen: wie niets mankeert en een uitkering heeft, moet het simpele werk doen dat de Polen nu doen.
quote:De kiezer ziet de verschillen heus wel. In deze campagne zal wel blijken wie het het beste aanslaat. Ik zie het verschil tussen SP en GroenLinks trouwens ook niet.
quote:Waarin onderscheidt u zich dan van die andere rechtse partijen?
‘Gelukkig hebben we in Rotterdam echt iets gepresteerd. We hebben er een betere stad van gemaakt, iets dat voor onmogelijk werd gehouden. De hele oude politiek kan dat soort prestaties niet leveren. En ik denk dat onze oplossingen beter zijn dan die van de anderen.’
Oh hemel, wordt dat lijk van die gekozen burgemeester weer opgegraven? Minder kamerzetels lijkt me niet echt wat uitmaken. Hooguit zijn er dan minder splinterpartijtjes met één zetel vertegenwoordigd.quote:Terwijl de Haagse politiek eerst in eigen vlees moet snijden: minder Kamerzetels, een gekozen burgemeester.
Wat je noemt een simpele oplossing. Misschien wel té simpel. Wat mij betreft: ik vind dat er veel te veel overheid is. Niet op te lossen door minder mensen neerzetten, minder praten en sneller beslissen, dat maakt niet minder overheid. Minder overheid komt door de overheid terug te laten treden. Als de overheid op allerlei terreinen nou eens géén beleid maakte, géén regels opstelt, géén controle uitoefende..quote:De kiezer is het zat dat er al veertig jaar lang alleen maar over wordt gepraat. Maar hij vindt wel degelijk dat er veel te veel overheid is, dat er te veel gepraat wordt en weinig wordt gedaan. Dan is de oplossing simpel: je moet er minder mensen neerzetten, minder praten en sneller beslissen.
En wanneer was dat? Niet dat je dat zei, maar dat Nederland 1 team was?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:29 schreef JohnDope het volgende:
Het wordt gewoon tijd - wat ik laatst al zei - dat Wij Nederlanders weer 1 team gaan worden; 1 Nederland.
Lang geleden, rond de tijd dat ik ook zei: Ik ben niet links, niet rechts, maar radicaal anti-slap-gelul.(het kan een woordje en een paar leestekens afwijken, maar de kern is hetzelfde)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:59 schreef sigme het volgende:
[..]
En wanneer was dat? Niet dat je dat zei, maar dat Nederland 1 team was?
quote:De kiezers kunnen al die partijtjes toch niet uit elkaar houden?
‘De kiezer ziet de verschillen heus wel. In deze campagne zal wel blijken wie het het beste aanslaat. Ik zie het verschil tussen SP en GroenLinks trouwens ook niet.’
Ow, je bedoelt zoals het nog nooit is geweest in Nederland? Nee, dan begrijp ik hetquote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:29 schreef JohnDope het volgende:
Het wordt gewoon tijd - wat ik laatst al zei - dat Wij Nederlanders weer 1 team gaan worden; 1 Nederland.
Nederland is nooit een team geweest en dat zal het ook nooit worden. Juist vroeger (vóór 1960) was Nederland een veel lokaler georganiseerd land en vereenzelvigde de bevolking zich veeleer met stad, streek of dorp. Nationalisme heeft Nederland dan ook niet erg sterk geraakt: hoogstens wat uitzinnige lol om het koningshuis of het voetbalelftal. Daarnaast was Nederland gedurende 100 jaar (ong. 1870 - 1970) in hokken verdeeld door de verzuiling, waardoor men werkelijk alles deed binnen de eigen zuil.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:29 schreef JohnDope het volgende:
Nee gewoon zoals het na de oorlog dus was, iedereen zijn/haar schouders er onder en Nederland weer massal opbouwen, dat was teamwork.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ow, je bedoelt zoals het nog nooit is geweest in Nederland? Nee, dan begrijp ik het![]()
Nederland is nog nooit '1 team' geweest in de hele geschiedenis van ons land behoudens uiteraard tijdens het WK/EK![]()
Ja ja, grapjas... voorbehouden aan een klein Haags teampje. Juist in deze tijd wist de bevolking totaal niet wat er in Den Haag allemaal werd besloten. De plek waar de zuilen in deze tijd misschien wel het minst diep gingen was Den Haag zelf, in de rest van het land had je protestanten, katholieken, liberalen en socialisten en die voelden zich niet één Nederland.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee gewoon zoals het na de oorlog dus was, iedereen zijn/haar schouders er onder en nederland weer massal opbouwen, dat was teamwork.
Kijk de elite wisten ze misschien niks van af, maar de teamspirit onder de burger was er zeker weten.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:22 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Ja ja, grapjas... voorbehouden aan een klein Haags teampje. Juist in deze tijd wist de bevolking totaal niet wat er in Den Haag allemaal werd besloten. De plek waar de zuilen in deze tijd misschien wel het minst diep gingen was Den Haag zelf, in de rest van het land had je protestanten, katholieken, liberalen en socialisten en die voelden zich niet één Nederland.
Zeker weten? Je was erbij?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk de elite wisten ze misschien niks van af, maar de teamspirit onder de burger was er zeker weten.
Het was juist omgekeerd. Terwijl de bevolking in vrij scherp van elkaar gescheiden zuilen leefde, was er wel intensief contact en samenwerking tussen de verschillende elites van deze zuilen. De elite hield Nederland bij elkaar, niet de bevolking zelf.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk de elite wisten ze misschien niks van af, maar de teamspirit onder de burger was er zeker weten.
quote:
Klopt. Maar die band is met wie ongeveer hetzelfde meemaakte / met wie je belevenissen deelde.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]leuk.
maar een slechte tijd/omstandigheden schept snel een band.
Vind je? Ik vind dat helemaal niet, ik vond de jaren '80 wat dat betreft een stuk verdeelder en grimmiger.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:37 schreef JohnDope het volgende:
Kijk dat zijn dingen die spelen overal natuurlijk, dat heeft amerika ook. Maar als het er in amerika er echt op aan komt, dan is iedereen amerikaan, zelfs illegalen. En dat was toen in Nederland ook.
Onvrede zal er altijd zijn, maar nu loopt het gewoon in Nederland de spui gaten uit.
Grimmiger was het voor enkele mensen die hun kop boven het maaiveld durfde uit te steken. Nu is het ook nog erg grimmig, maar wel bespreekbaar.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind dat helemaal niet, ik vond de jaren '80 wat dat betreft een stuk verdeelder en grimmiger.
Ja, jij steekt je kop boven het maaiveld idd met het idee dat om Nederland op te bouwen niemand meer met zijn kop boven het maaiveld mag komen toch, hè.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Grimmiger was het voor enkele mensen die hun kop boven het maaiveld durfde uit te steken. Nu is het ook nog erg grimmig, maar wel bespreekbaar.
Ook. Maar de veldslagen van de krakers logen er ook niet om. Boeren met tractors op de snelwegen waren ook geen lieverdjes. De massawerkloosheid en de gigantische tegenstelling tussen zij-met-werk en zij-zonder-werk was niet bevorderlijk voor de sfeer, zeker niet voor de jeugd.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Grimmiger was het voor enkele mensen die hun kop boven het maaiveld durfde uit te steken. Nu is het ook nog erg grimmig, maar wel bespreekbaar.
Alleen toen in die tijd hadden we geen goede middelen om te communiceren, om de waarheid aan iedereen te vertellen, om dingen te organiseren, etc.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook. Maar de veldslagen van de krakers logen er ook niet om. Boeren met tractors op de snelwegen waren ook geen lieverdjes. De massawerkloosheid en de gigantische tegenstelling tussen zij-met-werk en zij-zonder-werk was niet bevorderlijk voor de sfeer, zeker niet voor de jeugd.
Jij vindt dat inet of ik noem maar wat de publieke omroep wel goede manieren zijn om te communiceren, om de waarheid te vertellen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alleen toen in die tijd hadden we geen goede middelen om te communiceren, om de waarheid aan iedereen te vertellen om dingen te organiseren, etc.
ja, vroeger wanneer je een goed expliciet verhaal had, kon je in verhouding weinig mensen bereiken. Tegenwoordig kan jij binnen 1 seconde de hele wereld bereiken en op de hoogte stellen en anderen hun mening laten ventileren over de desbetreffende netelige kwestie.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij vindt dat inet of ik noem maar wat de publieke omroep wel goede manieren zijn om te communiceren, om de waarheid te vertellen..
Waar zegt hij dat?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, jij steekt je kop boven het maaiveld idd met het idee dat om Nederland op te bouwen niemand meer met zijn kop boven het maaiveld mag komen toch, hè.
Ik vond de jaren 80 ook grimmig. Die enorme werkloosheid na het schaamrood-kabinet Den Uyl stemde niet bepaald vrolijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind dat helemaal niet, ik vond de jaren '80 wat dat betreft een stuk verdeelder en grimmiger.
Inderdaad, Wouter Bos heeft het ook over 'Team Nederland weer op de rails krijgen' in zijn boek. Zulke simplistische zinnen (die feitelijk naar niks concreets verwijzen) getuigen van een minachting voor de kiezer.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
1 NL, is ook een beetje managementtaal hè. Toen de zelfsturende teams een decennium geleden in waren. Vervolgens zag je dat allerlei meer individualistisch ingestelde leden van het team het leven moeilijk werd gemaakt, zo, niet werden weggebonjourd om onduidelijke redenen, omdat ze niet in het team pasten. Ik bedoel Pastors zal wel niet bedoelen: 1 ondanks verscheidenheid.
Toen zaten we met radicaliserende jeugd. Er zijn toen ook doden gevallen. Veel vrees voor racisme ook, Kerwin Duinmeyer (spelling?) werd net zo goed opgevoerd als "er heeft al iemand het met z'n leven moeten bekopen".quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:40 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Ik vond de jaren 80 ook grimmig. Die enorme werkloosheid na het schaamrood-kabinet Den Uyl stemde niet bepaald vrolijk.
Ik vind de huidige tijdsgeest echter nog veel grimmiger: terrorisme was vroeger iets wat we kenden van andere landen en een enkele Meinhoff. Tegenwoordig zitten we met een steeds sneller radicaliserende Islamitische gemeenschap opgescheept die zich voed door het mondiale conflict tussen het Westen en de Islam. De eerste cineast heeft het al met zijn leven moeten bekopen.
Die WO III stond toen ook voor de deur. Hij kwam niet. Ik zie 'm nu ook niet komenquote:De derde wereld-oorlog staat praktisch voor de deur.
Pffff mensen als Wouter Nos moeten over alles behalve praten, behalve over 1 NL, 1 Team.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:58 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Inderdaad, Wouter Bos heeft het ook over 'Team Nederland weer op de rails krijgen' in zijn boek. Zulke simplistische zinnen (die feitelijk naar niks concreets verwijzen) getuigen van een minachting voor de kiezer.
Precies! De bevolking leefde juist lokaal en verzuild. Het eenheidsdenken is hetgeen door een kleine elite in de Tweede Wereldoorlog is bedacht (de PvdA moest deze eenheid belichamen) en wat meteen na de oorlog weer mislukte, doordat een ieder in zijn eigen zuil bleef zitten. PvdA werd algauw een hernieuwde versie van de SDAP. De kiezer stemde gewoon weer wat hij voor de oorlog had gestemd, en wegens het stabiele karakter van het zuilensysteem hoefde de kiezer ook nauwelijks ergens van overtuigd te worden: hij stemde toch hetzelfde. Dus, kloof tussen volk en elite, kloof tussen de verschillende zuilen, kloven tussen dorpen en steden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Het was juist omgekeerd. Terwijl de bevolking in vrij scherp van elkaar gescheiden zuilen leefde, was er wel intensief contact en samenwerking tussen de verschillende elites van deze zuilen. De elite hield Nederland bij elkaar, niet de bevolking zelf.
Kijken we naar de orde van grote, dan wordt het een totaal ander verhaal. De Sovjet-unie liep tegen haar einde aan en de Rohte arme fraction was een peulenschil vergeleken bij de moslim-groeperingen die op dit moment wereldwijd aan het radicaliseren zijn. Toen hadden we de koude oorlog, nu hébben we oorlog. Het midden-oosten brand op diverse plaatsen en naar alle waarschijnlijkheid barst binnenkort de strijd met kernmacht(?) Iran los.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen zaten we met radicaliserende jeugd. Er zijn toen ook doden gevallen.
Dat was een incident.. Nu pakken we hele groepen radicale islamieten op met ver gevorderde plannen.quote:Veel vrees voor racisme ook, Kerwin Duinmeyer (spelling?) werd net zo goed opgevoerd als "er heeft al iemand het met z'n leven moeten bekopen".
Nogmaals: het ís al oorlog. De tijd van dreigen ligt al lang achter ons. Het communisme kon je ten val brengen, de Islam is een religie die zich alleen amaar meer verspreid.quote:Die WO III stond toen ook voor de deur. Hij kwam niet. Ik zie 'm nu ook niet komen.
Ach man, doe niet zo hysterisch. Ga jij nu de gebeurtenissen in Irak en Afghanistan, het conflict in Libanon en een enkele terroristische aanslag afschilderen als een nieuwe wereldoorlog? Het deel van de wereldbevolking dat bij deze conflicten/aanslagen betrokken is, is een paar procent.quote:Nogmaals: het ís al oorlog. De tijd van dreigen ligt al lang achter ons. Het communisme kon je ten val brengen, de Islam is een religie die zich alleen amaar meer verspreid.
Stel dat het waar zou zijn dat de PvdA de verantwoordelijkheid draagt voor de 'Wij-Zij-cultuur'... Is het dan zo verschrikkelijk dat iemand van de PvdA aankondigt dit te willen veranderen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Pffff mensen als Wouter Nos moeten over alles behalve praten, behalve over 1 NL, 1 Team.
Als er iemand voor een Wij-Zij-cultuur heeft gezorgd, dan is het de PvdA wel
Wanneer 1 persoon zegt dat ie dingen wil veranderen, krijgt ie dan de hele Toko mee? Dat soort zaken moet je overlaten aan mensen die echt gemotiveerd zijn om deze problemen aan te pakken. Niet aan mensen die het eigenlijk tegen hun zin in zitten te doen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:04 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Stel dat het waar zou zijn dat de PvdA de verantwoordelijkheid draagt voor de 'Wij-Zij-cultuur'... Is het dan zo verschrikkelijk dat iemand van de PvdA aankondigt dit te willen veranderen?
En welke mensen heb je hiermee op het oog?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:10 schreef Aquila2005 het volgende:
[..]
Wanneer 1 persoon zegt dat ie dingen wil veranderen, krijgt ie dan de hele Toko mee? Dat soort zaken moet je overlaten aan mensen die echt gemotiveerd zijn om deze problemen aan te pakken. Niet aan mensen die het eigenlijk tegen hun zin in zitten te doen.
Een NL vind ik op dit moment de beste keus. Dit baseer ik op het beleid in Rotterdam de afgelopen vier jaar. Ze zijn liberaal, maar toch niet te beroerd om problemen aan te pakken. Daarnaast zijn ze voor marktwerking, maar ze kijken ook of marktwerking negatieve gevolgen heeft. Ze willen bureaucratie aanpakken en belasting verlagen. enz enz. gevoegd bij de vastberadenheid daadkracht om deze zaken aan te pakken zitten ze helemaal in mijn straatjequote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:18 schreef K-Billy het volgende:
[..]
En welke mensen heb je hiermee op het oog?
Prima hoor allemaal. Doch, om dan te stellen dat de PvdA uit mensen bestaat die ongemotiveerd zijn om problemen aan te pakken...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:47 schreef Aquila2005 het volgende:
[..]
Een NL vind ik op dit moment de beste keus. Dit baseer ik op het beleid in Rotterdam de afgelopen vier jaar. Ze zijn liberaal, maar toch niet te beroerd om problemen aan te pakken. Daarnaast zijn ze voor marktwerking, maar ze kijken ook of marktwerking negatieve gevolgen heeft. Ze willen bureaucratie aanpakken en belasting verlagen. enz enz. gevoegd bij de vastberadenheid daadkracht om deze zaken aan te pakken zitten ze helemaal in mijn straatje
Tenzij uit het verkiezingsprogramma blijkt dat het allemaal anders is als ik mij nu voorstel
Ik kan me nog erg goed heugen dat Reagan Iran bombardeerde. Ik heb er ergens een dagboekaantekening van, dat WO III nu waarschijnlijk wle zou uitbreken (en dat de zojuist gestorven hond dat niet hoeft mee te makenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:39 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Kijken we naar de orde van grote, dan wordt het een totaal ander verhaal. De Sovjet-unie liep tegen haar einde aan en de Rohte arme fraction was een peulenschil vergeleken bij de moslim-groeperingen die op dit moment wereldwijd aan het radicaliseren zijn. Toen hadden we de koude oorlog, nu hébben we oorlog. Het midden-oosten brand op diverse plaatsen en naar alle waarschijnlijkheid barst binnenkort de strijd met kernmacht(?) Iran los.
Ach kom. Geloof toch niet al die propagandaquote:[..]
Dat was een incident.. Nu pakken we hele groepen radicale islamieten op met ver gevorderde plannen.
Nou, het lijkt de dominodoctrine welquote:[..]
Nogmaals: het ís al oorlog. De tijd van dreigen ligt al lang achter ons. Het communisme kon je ten val brengen, de Islam is een religie die zich alleen amaar meer verspreid.
Ja, dus?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan me nog erg goed heugen dat Reagan Iran bombardeerde. Ik heb er ergens een dagboekaantekening van, dat WO III nu waarschijnlijk wle zou uitbreken ).
Met de invoering van de glasnost en de Perestroyka wist de wereld anders al lang hoe laat het was. Amerika voorop.quote:Dat de USSR op de laatste benen liep kwam voor bijna de hele wereld als en volstrekte verrassing. Het is dus nauwelijks van invloed geweest op de sfeer van de jaren '80, de zwakheid van de USSR. Integendeel, de vrees werd flink aangewakkerd door de tegenstanders van de kernontwapenings-pleitbezorgers. Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken.
Lekker relevant.quote:Om nog maar te zwijgen van alle zwaar deprimerende berichten over het grote woudsterven en de zure meren in Scandinavie. De wereld stond op de rand van de afgrond. Dacht men toen. Vrij serieus zelfs.
Right.quote:Nou, het lijkt de dominodoctrine wel.
Niet alleen voorbehouden aan de PvdA. Het CDA bijvoorbeeld is weer zeer terughoudend om problemen met religie aan te pakken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:05 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Prima hoor allemaal. Doch, om dan te stellen dat de PvdA uit mensen bestaat die ongemotiveerd zijn om problemen aan te pakken...![]()
Tis ook allemaal niet zo heel moeilijk, maar datgene wat mogelijk is moet wel worden gedaan (de halfzachte benadering werkt niet). Daarbij komt dat er ook altijd een partij is die de situatie heeft laten ontstaan en die wil ik nu eenmaal niet belonen.quote:In Utrecht hebben ze problemen, zoals het woningtekort en de criminaliteit (bijv. aan de Amsterdamsestraatweg, waar ik woon), heel aardig weten aan te pakken. Dat Pastors het in Rotterdam goed zou hebben gedaan, betekent natuurlijk niet dat hij de enige is.
Deze open deur mag van mij door voor de Johan Cruyf award......quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:39 schreef Sidekick het volgende:
Wanneer je terugkijkt lijkt alles simpeler, en doorgaans hangt het samen met het verlies van detail door de jaren heen. De toekomst is gissen en dus lastiger.
Een open deur? Voor mij wel. Voor sigme schijnbaar ook. Voor anderen wellicht niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:03 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Deze open deur mag van mij door voor de Johan Cruyf award......
Oh ja natuuuuurlijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:58 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Ach man, doe niet zo hysterisch. Ga jij nu de gebeurtenissen in Irak en Afghanistan, het conflict in Libanon en een enkele terroristische aanslag afschilderen als een nieuwe wereldoorlog? Het deel van de wereldbevolking dat bij deze conflicten/aanslagen betrokken is, is een paar procent.
Het aantal mensen dat op niet natuurlijke wijze is gestorven in de wereld, is zo ver ik weet kleiner dan in de jaren 1980 of 90.
Oh, DAT is de oplossing! Nederland moet weer arm worden, dan wordt het volk een team! God, wat een domheidquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]leuk.
maar een slechte tijd/omstandigheden schept snel een band.
ja in principe wel, dat komt nog al ongeloofwaardig over bij de Burger.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:04 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Stel dat het waar zou zijn dat de PvdA de verantwoordelijkheid draagt voor de 'Wij-Zij-cultuur'... Is het dan zo verschrikkelijk dat iemand van de PvdA aankondigt dit te willen veranderen?
Niet nodig.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, DAT is de oplossing! Nederland moet weer arm worden, dan wordt het volk een team! God, wat een domheid![]()
Je bedoelt als een grote massa zijn we verenigd in onze strijd tegen ... wie ? Wie..ook alweer ?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:06 schreef the_fucker het volgende:
Niet nodig.
Met het definitief losbreken van wo3 ontstaat er vanzelf een hechtere band tussen de echte Nederlandse bevolking. Om met Cruyf te spreken: elk.......
Je vat het maar op zoals je het op wilt vatten, I Don't Give A Fuck!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt als een grote massa zijn we verenigd in onze strijd tegen ... wie ? Wie..ook alweer ?
Dit is wat je graag wilt?
Je zit hier op een discussieforum...dus krijg je repliek en vragen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:48 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Je vat het maar op zoals je het op wilt vatten, I Don't Give A Fuck!
quote:Je leest het altijd in de krant
Het gaat niet goed met Nederland
Want wie bezit is de sigaar
Ze kraken al die huizen maar
Dat tuig helpt Holland in het graf
Stuur er de knokploegen op af
De burgers van het gezond verstand
De laatste hoop van Nederland
Geef hen de macht, marcheren maar
De laarzen staan al klaar
De ww klopt van geen kant
Het lijkt hier wel Luilekkerland
Er is verdomme werk genoeg
Maar iedereen zit in de kroeg
Zij werken niet en ik betaal
Naar een werkkamp allemaal
Maar er is maar een manier
Om het op te lossen hier
Dan gaan ze best wel aan het werk
En wordt ons vaderland weer sterk
Het is zonde dat ik het zeg verdomd
Het is tijd dat er weer oorlog komt
Hmmm...mag ik je eraan herinneren dat bij de laatste wereldoorlog zo'n 50.000 Nederlanders voor de bezetter in krijgsdienst ging en dat een veelvoud daarvan actief collaboreerde? Het aantal verzetsmensen was kleiner als nazi-sympathisanten. Wat een team...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:06 schreef the_fucker het volgende:
Niet nodig.
Met het definitief losbreken van wo3 ontstaat er vanzelf een hechtere band tussen de echte Nederlandse bevolking. Om met Cruyf te spreken: elk.......
Ja, en jou valt het dan niet op dat alleen de onzin zich vermenigvuldigt?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ja, vroeger wanneer je een goed expliciet verhaal had, kon je in verhouding weinig mensen bereiken. Tegenwoordig kan jij binnen 1 seconde de hele wereld bereiken en op de hoogte stellen en anderen hun mening laten ventileren over de desbetreffende netelige kwestie.
En dit is nog maar het topje van de ijsberg, er zijn nog veel meer mogelijkheden.
Ja, Wouter Bos heeft zijn roots ook liggen in het management hè. Wat hem iets aantrekkelijker maakt, is dat hij in zekere mate charisma heeft.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:58 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Inderdaad, Wouter Bos heeft het ook over 'Team Nederland weer op de rails krijgen' in zijn boek. Zulke simplistische zinnen (die feitelijk naar niks concreets verwijzen) getuigen van een minachting voor de kiezer.
ja dat vermedigvuldigt, dat is logisch, maar beter dan enkel en alleen onzin (totale eenzijdige media) binnen krijgen, zoals vroeger gebeurde.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en jou valt het dan niet op dat alleen de onzin zich vermenigvuldigt?
Ik kan me niet één twee drie een kernoorlog herinneren. Weet jij er één? Ik schat een paar miljoen mensen, kijkende naar die megaknoeperds die de VS hebben. Er is niemand door een kernbom gedood in de afgelopen jaren of heb jij nieuwsbronnen die anders beweren?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:27 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Oh ja natuuuuurlijk.
Enig idee hoeveel doden er vallen bij een kernoorlog?
Er weleens over nagedacht wat er gebeurd als men de petrochemische industrie bij Pernis op de korrel neemt? En houd nou alsjeblieft op met mij uitmaken voor doemdenker, want er zijn al mensen met gedetailleerde tekeningen van kerncentrales opgepakt.
Ik merk dat ze de afgelopen dagen allemaal erg veel aandacht krijgen. Enerzijds doordat ze kort achter elkaar naar buiten treden met ambities, kandidaten en standpunten, maar ook juist omdat er nu zoveel rechts-radicale partijen zijn: de centrale vraag daarbij is hoe onderscheidend ze zijn en wie die hoek kan aantrekken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:53 schreef SCH het volgende:
Pastors zal alleen maar iets kunnen bereiken door media-aandacht. Hij is nog niet erg bekend bij het grote publiek. Als hij het in de peilingen alvast wat aardig doet en af en toe voor een debatje wordt uigenodigd, wie weet. Eerdmans is eigenlijk bekender en Wilders heeft een voorsprong qua naamsbekendheid.
Donaties gaan rechtstreeks naar een privérekeningquote:U kunt uw donatie overmaken naar bankrekening 415601681, t.n.v. MGT Pastors, Rotterdam.
http://www.eennl.nl/steun.htm
quote:Uiteraard zijn wij met elk bedrag blij. Maar mensen die 50 euro of meer storten, krijgen van ons in ieder geval een partijspeldje met daarop ons symbool, de rood-wit-blauwe tulp.
Ook zullen we deze gulle gevers uitnodigen voor de verkiezingsmanifestatie.
Misschien belastingtechnisch erg slim?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:57 schreef Kozzmic het volgende:
Dit viel me op op de site van Eén NL...
[..]
Donaties gaan rechtstreeks naar een privérekening
Dat is een belangrijk kenmerk van de Nieuwe Politiek. Op zich niet zo heel vreemd voor een beginnende partij, maar ja, het gaat hier wel om partijen die denken gelijk +10 zetels te kunnen pakken (iets dat op zich nog niet eens helemaal onrealistisch is).quote:Ook opmerkelijk: je mag wel doneren, maar lid worden en inspraak krijgen is niet mogelijk.
Oh, je had er al een apart topic voor geopend.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat is een belangrijk kenmerk van de Nieuwe Politiek.
Nee, maar je hebt wel een grote kans altijd te verliezen op die manier.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:23 schreef Sidekick het volgende:
maar ja, het gaat hier wel om partijen die denken gelijk +10 zetels te kunnen pakken (iets dat op zich nog niet eens helemaal onrealistisch is).
Ja, daar zat ik ook over te denken, maar goed, ze zeggen natuurlijk dat er Grote Dingen Moeten Veranderen en dat er Werk Aan De Winkel is, en dan ga je niet 4 jaar een beetje kletsen aan de zijlijn. Bovendien moet je wel ambitieus en zo zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, maar je hebt wel een grote kans altijd te verliezen op die manier.
Waarom niet een partij klein opzetten en groeien en je met 3 a 4 zetels bewijzen.
Let op m'n woorden. In oktober wordt er een rood wit blauwe tulp gepresenteerd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:00 schreef SCH het volgende:![]()
[afbeelding]
Wie gaat daar nou mee lopen?
Nou ja, dan herkennen we ze wel gemakkelijker![]()
Idd, over het algemeen beginnen partijen vooral op gemeenteraadsnivo en groeien op die manier uit. De SP is daar het schoolvoorbeeld van.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:25 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook over te denken, maar goed, ze zeggen natuurlijk dat er Grote Dingen Moeten Veranderen en dat er Werk Aan De Winkel is, en dan ga je niet 4 jaar een beetje kletsen aan de zijlijn. Bovendien moet je wel ambitieus en zo zijn.
Maar goed, een partij als de SP zou natuurlijk ook meteen uit elkaar gevallen zijn wanneer ze opeens out of the blue met 20 zetels in de kamer zou zijn gekomen. Een eenheid vormen kost tijd.
Als je met zoveel media-aandacht van 1 zetel naar 1 zetel gaat in de peiling van de Hond doe je toch echt iets fout. Dat wordt nooit iets.quote:'Politieke ruimte op rechts is beperkt'
De vier kleine rechtse partijen staan in de nieuwste opiniepeiling van Maurice de Hond samen op vier zetels, evenveel als vorige week. Volgens De Hond lijkt het erop dat dit er hoogstens acht kunnen worden.
Uit nader onderzoek blijkt namelijk dat CDA en VVD een groot deel van de rechtse kiezers aan zich weten te binden. Twintig procent van de ondervraagden plaatst zichzelf in het politieke midden, bijna een kwart ziet zichzelf als ''gematigd rechts'' en één op de zes als rechts daarvan. Van die laatste groep geeft meer dan driekwart aan op CDA of VVD te stemmen.
Dat beeld verschilt van de linkerkant van het politieke spectrum. Ongeveer één op de vijf Nederlanders zegt ''gematigd links'' te zijn en een bijna even grote groep is ''links''. Van die ''linkse'' kiezers geeft ruim de helft de voorkeur aan de PvdA, die daarmee concurrentie te duchten heeft van vooral de SP en van GroenLinks.
Vier
De afgelopen week kwamen de vier rechtse partijen - Partij voor Nederland van Kamerlid Hilbrand Nawijn, één NL van Marco Pastors, de Partij voor de Vrijheid van Kamerlid Wilders en de LPF - in het nieuws, maar dat leidde niet tot verandering in de kiezersgunst. Wilders blijft bij de peiling van De Hond drie zetels scoren en Pastors één. LPF en Nawijn zouden de nieuwe Tweede Kamer dus niet meer halen.
Ook verder verschillen de bevindingen van Maurice de Hond amper van die van vorige week. De regeringspartijen VVD en CDA zijn samen goed voor 68 zetels en hebben dus ook in de peiling geen meerderheid in de Tweede Kamer. PvdA, SP en GroenLinks staan samen, net als vorige week, op 69 zetels.
Hollandsche Eenheidsworst was een betere naam geweest...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:00 schreef SCH het volgende:![]()
[afbeelding]
Wie gaat daar nou mee lopen?
Nou ja, dan herkennen we ze wel gemakkelijker![]()
Nou, niet dus, met al die media-aandacht stijgt ie niet eens een zeteltje in de peiling van de Hond.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:53 schreef SCH het volgende:
Pastors zal alleen maar iets kunnen bereiken door media-aandacht. Hij is nog niet erg bekend bij het grote publiek. Als hij het in de peilingen alvast wat aardig doet en af en toe voor een debatje wordt uigenodigd, wie weet. Eerdmans is eigenlijk bekender en Wilders heeft een voorsprong qua naamsbekendheid.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:12 schreef sizzler het volgende:
Wilders had Hirsi Ali erbij moeten hebben, net als Eerdmans, Pastors en Spruyt.
Dan had hij nog een kans gemaakt. Nu niet. Zelfs niet als hij weer een paar keer bedreigd wordt.
Geloof je echt dat een dergelijke partij mogelijk zou zijn geweest?quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:12 schreef sizzler het volgende:
Wilders had Hirsi Ali erbij moeten hebben, net als Eerdmans, Pastors en Spruyt.
Dan had hij nog een kans gemaakt. Nu niet. Zelfs niet als hij weer een paar keer bedreigd wordt.
Ja, dat vroeg ik me ook af. Volgens mij zou Spruyt best een goede tandem met Eerdmans kunnen zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:21 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Geloof je echt dat een dergelijke partij mogelijk zou zijn geweest?
Ik vind trouwens dat Wilders te weinig inhoud heeft. Dat zie je bijvoorbeeld uit de ronduit infantiele Kamervragen die hij herhaaldelijk indient. Wat dat betreft zie ik meer in Pastors en Eerdmans. Op zich zou Spruyt misschien ook wel een goede zijn voor Eén NL, hoewel de conservatief-christelijke insteek van hem bij Pastors veel minder aanwezig is dan bij Wilders.
Wat stemmen betreft zou dat zijn grootste kans zijn geweest. Of het een reëele combinatie is, dat is een tweede vraag. Ik weet het eerlijk gezegd niet. Het grote voordeel is dat je een bredere partij neer kan zetten dan de twee losse partijen die nu ontstaan. Laat Wilders maar wat populistische uitspraken doen dan zorgen Eerdmans & co. wel voor de inhoud en de breder geörienteerde partijpunten. Zo spreek je een breder publiek aan dan de twee losse partijen bij elkaar aan kunnen spreken. Maar zolang Wilders geen tweede viool wil spelen is die optie per definitie al niet mogelijk. Dat Spruyt dat nu pas door heeft gehad is naïef of kortzichtig.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:21 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Geloof je echt dat een dergelijke partij mogelijk zou zijn geweest?
Ik denk dat Pastors en Eerdmans de beste kansen maken van de vier (Wilders, Nawijn, LPF en EénNL) omdat ze een breder programma hebben met minder extreme uitspraken. En zowel Pastors als Eerdmans hebben laten zien ook inhoudelijk sterk te staan.quote:Ik vind trouwens dat Wilders te weinig inhoud heeft. Dat zie je bijvoorbeeld uit de ronduit infantiele Kamervragen die hij herhaaldelijk indient. Wat dat betreft zie ik meer in Pastors en Eerdmans. Op zich zou Spruyt misschien ook wel een goede zijn voor Eén NL, hoewel de conservatief-christelijke insteek van hem bij Pastors veel minder aanwezig is dan bij Wilders.
quote:Publicaties over onderzoek i.s.m. RTL
28 augustus 2006
De Stemming: CDA zit PvdA op de hielen
Het CDA zit de PvdA op de hielen. Dit blijkt uit de meest actuele politieke peiling van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws, waarvan de resultaten op 28 augustus in 'De Stemming' worden bekendgemaakt.
Als er op dit moment verkiezingen zouden worden gehouden, kunnen de Christen-democraten op 35 zetels rekenen (net zoveel als vorige week), terwijl de socialisten dalen van 42 naar 39 zetels. Het verschil tussen de twee grootmachten en de potentiële minister-presidenten Bos en Balkenende bedraagt dus nog slechts vier zetels (terwijl dit verschil drie maanden geleden nog 20 zetels was).
VVD en SP zijn stabiel op respectievelijk 27 en twintig zetels. De ChristenUnie blijft op negen zetels, terwijl GroenLinks zich weer iets herstelt en ten opzichte van vorige week drie zetels winst boekt (van vier naar zeven). D66 is praktisch van de politieke landkaart verdwenen en zakt van twee naar één zetel.
De PVV van Geert Wilders daalt van zes naar vier zetels en verliest voornamelijk aan nieuwkomer Eén NL van Marco Pastors, die zijn partij op drie zetels ziet binnenkomen in 'De Stemming'. Degenen die nu kiezen voor Eén NL, lijken deze nieuwe partij vooralsnog het voordeel van de twijfel te geven. Zoals één van de kiezers het uitdrukt: 'Ik wil iets nieuws een kans geven.' Iemand anders zegt: 'Deze partij geeft iets weer van het gedachtegoed van Pim Fortuyn, de partij van Wilders was tot nu toe een goede vervanger.' Ook de aanwezigheid van Joost Eerdmans wordt genoemd als reden om op Eén NL te gaan stemmen.
--------------------------------------------------------------------------------
1 | CDA zeer dicht achter de PvdA, Eén NL binnen met drie zetels
--------------------------------------------------------------------------------
Rechtse kiezers TK 2003 1 jun 2006 3 jul 2006 27 aug 2006
CDA 44 25 30 35
PvdA 42 46 43 39
VVD 28 33 32 27
SP 9 16 20 20
GroenLinks 8 8 6 7
LPF 8 1 0 1
D66 6 4 4 1
ChristenUnie 3 7 6 9
SGP 2 2 3 3
PVV/Wilders - 8 6 4
Eén NL - - - 3
Partij voor de Dieren - - - 1
Partij van Nederland/Nawijn -
Omdat hij overstapt naar een andere partij? Margot Kraneveldt is ook overgestapt van de LPF naar de PvdA. Dus de PvdA wordt volgens die theorie daarom ook een puinhoop?quote:Op woensdag 6 september 2006 17:53 schreef pberends het volgende:
Lekkere puinhoop wordt dat dan bij Eén NL, allemaal van die relnichten.
Bestaat de PvdA dan uit personen die met ruzie elders vertrokken zijn?quote:Op woensdag 6 september 2006 18:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Omdat hij overstapt naar een andere partij? Margot Kraneveldt is ook overgestapt van de LPF naar de PvdA. Dus de PvdA wordt volgens die theorie daarom ook een puinhoop?
Nee, omdat het allemaal relnichten zijn. Tenminste, dat beweer ik niet, maar onze vriend Berends.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Omdat hij overstapt naar een andere partij?
Kraneveldt was toch niet overgestapt uit ruzie?quote:Op woensdag 6 september 2006 18:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Omdat hij overstapt naar een andere partij? Margot Kraneveldt is ook overgestapt van de LPF naar de PvdA. Dus de PvdA wordt volgens die theorie daarom ook een puinhoop?
Grappig, nu noem je net het enige kamerlid de afgelopen jaren wat vertrekt en wel het fatsoen heeft om dan ook haar zetel op te geven. Blijkbaar is fatsoen iets 'links' tegenwoordig, bij de VVD en de LPF is er tenminste niets van te bespeurenquote:Op woensdag 6 september 2006 18:24 schreef Tikorev het volgende:
[..]
EénNL wel dan?quote:Op woensdag 6 september 2006 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bestaat de PvdA dan uit personen die met ruzie elders vertrokken zijn?
Ik dacht dat LPF'ers in het verleden altijd als rechts te boek stonden bij jou? Zij heeft haar zetel als LPF'er opgegeven. Ali Lazrak is denk ik een beter voorbeeld van een links kamerlid die met ruzie vertrok. Kortom, ik begrijp je opmerking niet helemaal.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, nu noem je net het enige kamerlid de afgelopen jaren wat vertrekt en wel het fatsoen heeft om dan ook haar zetel op te geven. Blijkbaar is fatsoen iets 'links' tegenwoordig
Eerdmans met ruzie vertrokken? Volgens mij is hij gewoon Tweede-Kamerlid voor de LPF en blijft hij dat ook tot aan de verkiezingen. Ook is het nog steeds helemaal niet zeker of Van Schijndel op de lijst van EénNL komt te staan.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eerdmans en Van Schijndel onderhand.
Met dit programma is het halve NL-bedrijfsleven binnen een jaar naar het buitenland gevlucht.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:48 schreef -Jean- het volgende:
Pastors wil grens dicht voor Polen
Bron: DE Telegraaf -De grenzen moeten dicht blijven voor werknemers uit de nieuwe EU-landen zoals Polen en Hongarije. Dat vindt EenNL, de partij van Marco Pastors.
Voor alle migranten, Europees en niet-Europees, die hier willen werken, komt er een Greencard-systeem, zo luidt een van de belangrijkste punten uit het verkiezingsprogramma van de kersverse partij van de Rotterdamse politicus Marco Pastors, dat begin oktober gepresenteerd wordt.
Buitenlandse werknemers betalen dan wel premies en belastingen, maar hebben geen recht op sociale voorzieningen. Als het arbeidscontract ten einde loopt, moet de werknemer ons land weer verlaten. De werkgever moet zorgen voor legale huisvesting, zodat Nederlandse werknemers niet uit de markt geprijsd worden.
EenNL is van mening dat zolang er Nederlanders in de ww, wao of bijstand zitten, er geen Polen en andere buitenlandse werknemers naar ons land hoeven komen om te werken. Wie een uitkering geniet, krijgt dan ook een baan aangeboden die fysiek en geestelijk passend is. Accepteert men de baan niet, dan wordt de uitkering stopgezet.
enz. enz.
Dit is gewoon pure volksverlakkerij. Pastors is ongetwijfeld intelligent genoeg om te weten dat hij gewoon onzin staat te verkondigen. Maar als er een paar dummies in trappen is hij wel weer vier jaar van een baan voorzien.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:58 schreef akkefietje het volgende:
Met dit programma is het halve NL-bedrijfsleven binnen een jaar naar het buitenland gevlucht.
Wat een gebrek aan realiteitszin.
buiten dat het in strijd is met het gemeenschapsrecht van de Europese Unie.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:58 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Met dit programma is het halve NL-bedrijfsleven binnen een jaar naar het buitenland gevlucht.
Wat een gebrek aan realiteitszin.
We gaan toch ook gewoon uit de EU en brengen de gulden terug of is dat van een andere rechtse splinterpartij?quote:Op donderdag 14 september 2006 17:12 schreef Argento het volgende:
buiten dat het in strijd is met het gemeenschapsrecht van de Europese Unie.
Nou het is wel zo dat steeds meer mensen overgewicht krijgen. Dat is gewoon goor en bovendien ongezond. Een fatsoenlijke manier van eten moet je leren. Zoals het is in Amerika is is nou ook niet echt gezond. Al leer jij naar school te gaan met chips lijkt me niet echt gezond. Maargoed het is wel de taak van de ouder.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
Oh mijn god, Pastors wil dus dat de overheid gaat uitmaken wat kinderen te eten krijgen en de ouders daarvoor laten betalen? Ga maar eens aan Jamie Oliver vragen hoe gezond dat is.
Nou er zal best wel wat veranderd zijn op scholen maarreh, in mijn tijd mocht je toch echt geen walkman op in de klas, mp3 spelers zijn de moderne variant daarvan en het lijkt mij toch HEEL sterk dat die wel toegestaan zijn.
Het enige waar ik in mee kan gaan is de verhoging van de salarissen in het onderwijs maar wat ik niet zie is waar Pastors dit alles van gaat betalen, strengere regimes in gevangenissen klinkt leuk maar heeft ook de neiging om meer te kosten daar er dan meer bewaarders nodig zijn om toezicht te houden.
Over lekenrechtspraak wil ik niet eens beginnen.
Wat moet ik mij hier in godsnaam bij voorstellen?quote:EénNL wil kinderen verantwoord gaan voeden, maar ouders laten betalen voor de voeding.
Schoolmaaltijden.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:23 schreef Sidekick het volgende:
Wat moet ik mij hier in godsnaam bij voorstellen?
Pastors wil de scholen instrumenten geven om kinderen die sturing nodig hebben ook te kunnen bijsturen. Preventie is beter dan repressie. Je kunt overgewicht beter bestrijden wanneer het kind nog niet dik is.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
Oh mijn god, Pastors wil dus dat de overheid gaat uitmaken wat kinderen te eten krijgen en de ouders daarvoor laten betalen? Ga maar eens aan Jamie Oliver vragen hoe gezond dat is.
Nou er zal best wel wat veranderd zijn op scholen maarreh, in mijn tijd mocht je toch echt geen walkman op in de klas, mp3 spelers zijn de moderne variant daarvan en het lijkt mij toch HEEL sterk dat die wel toegestaan zijn.
Het enige waar ik in mee kan gaan is de verhoging van de salarissen in het onderwijs maar wat ik niet zie is waar Pastors dit alles van gaat betalen, strengere regimes in gevangenissen klinkt leuk maar heeft ook de neiging om meer te kosten daar er dan meer bewaarders nodig zijn om toezicht te houden.
Over lekenrechtspraak wil ik niet eens beginnen.
Grappig wel dat LR zichzelf nooit afgerekend heeft op hun targets.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:44 schreef -Jean- het volgende:
Zo zijn er de afrekenbare doelen (targets) die EénNL landelijk wil invoeren, moet het ambtelijk apparaat eraan geloven en is veiligheid een belangrijk thema in het landelijke programma.
Eens met salarieering leerkrachten maar de politie? Enig idee hoeveel brigadiers er al rondlopen met zeer ruime salarissen voor hun functie inhoud?quote:Burgers die hun handen uit de mouwen steken, worden beloond. EénNL wil een loonsverhoging van 11 procent voor ’de verplegers aan het bed, de leraren voor de klas en de agenten op straat’. Mensen die kunnen werken maar dat niet doen, hebben wat EénNL betreft niet langer recht op een uitkering.
Logisch, het kon in Rotterdam al niet toen ze een ruime meerderheid hadden dus nu gaan we het landelijk proberen.quote:Wat Leefbaar in de Rotterdam niet lukte, het verbieden van religieuze uitingen voor ambtenaren en leraren, wil Pastors nu landelijk alsnog op de agenda krijgen.
Fijn dat Een NL zich aan de grondwet wil houden, da's al heel wat tegenwoordig bij klein rechts.quote:Over integratie is EénNL verder duidelijk: in Nederland is plek voor alle culturen en godsdiensten, zolang iedereen zich aan ’de westerse rechtsregels en omgangsvormen’ houdt.
Met andere woorden, ze willen wat nu al wet is invoeren? Een verblijfsvergunning in Nederland is in eerste instantie sowieso van tijdelijke aard, zonder aantoonbare middelen van bestaan krijg je geen verblijfsvergunning en mogen studenten wel hierheen komen of niet?quote:De partij wil de immigratie in de toekomst aan strenge banden leggen. Nederland moet zijn grenzen enkel nog openstellen voor echte vluchtelingen die niet in hun eigen regio kunnen worden opgevangen. Een verblijfsvergunning wordt, naar Amerikaans model, alleen nog afgegeven als iemand een arbeidscontract heeft. En dan nog slechts voor vijf jaar.
Dus geen coalitie met Een NL, begrijp ik, ze doen dus eigenlijk voor spek en bonen mee aangezien er in Nederland geen regering zonder coalitie partners is te vormen.quote:Pastors laat in een eerste reactie weten trots te zijn op zijn programma. „Wij hebben hiermee niet geprobeerd iemand naar de mond te praten. Voor ons geldt met dit programma dan ook ’het gaat zo of anders niet’.’’
Dat vind ik nogal onzinnig, want dan zeg je ook dat klein (traditioneel) rechts en de SP altijd voor spek en bonen meegedaan hebben aangezien die geen serieuze coalitiekandidaten waren. Ook buiten het kabinet kan je beleid uitdragen, en wie weet overtuig je wel partijen die wél in het kabinet zitting hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[
Dus geen coalitie met Een NL, begrijp ik, ze doen dus eigenlijk voor spek en bonen mee aangezien er in Nederland geen regering zonder coalitie partners is te vormen.
School! School is om te leren rekenen en schrijven. Ik begrijp dat repressie tegen overgewicht de stok achter de deur is? De staat bepaalt hoe dik de burger zijn mag? Wat 'ie mag eten?quote:Op donderdag 14 september 2006 22:01 schreef Aquila2005 het volgende:
[..]
Pastors wil de scholen instrumenten geven om kinderen die sturing nodig hebben ook te kunnen bijsturen. Preventie is beter dan repressie. Je kunt overgewicht beter bestrijden wanneer het kind nog niet dik is.
Welke verantwoordelijkheid nemen de ouders niet? De verantwoordelijkheid hun kindertjes te maken zoals de staat ze graag ziet?quote:Indien ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen voor de opvoeding van hun kind, moet je dat kind daar dan de dupe van laten worden?
Nee, Pastors zegt "Het gaat zo of het gaat niet", dan houdt dat voor mij dat hij geen coalitie kan vormen omdat hij al zijn standpunten verwezenlijkt wil zien.quote:Op vrijdag 15 september 2006 02:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal onzinnig, want dan zeg je ook dat klein (traditioneel) rechts en de SP altijd voor spek en bonen meegedaan hebben aangezien die geen serieuze coalitiekandidaten waren. Ook buiten het kabinet kan je beleid uitdragen, en wie weet overtuig je wel partijen die wél in het kabinet zitting hebben.
In Rotterdam was er tocxh ook een coalitie met Pastors?quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:08 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, Pastors zegt "Het gaat zo of het gaat niet", dan houdt dat voor mij dat hij geen coalitie kan vormen omdat hij al zijn standpunten verwezenlijkt wil zien.
De Staat ja. en als je dat niet aan staat dan stuur je je kind maar naar een priveschool.quote:Op vrijdag 15 september 2006 08:14 schreef sigme het volgende:
[..]
School! School is om te leren rekenen en schrijven. Ik begrijp dat repressie tegen overgewicht de stok achter de deur is? De staat bepaalt hoe dik de burger zijn mag? Wat 'ie mag eten?
[..]
Welke verantwoordelijkheid nemen de ouders niet? De verantwoordelijkheid hun kindertjes te maken zoals de staat ze graag ziet?
Privescholen die niet onder staatstoezicht staan, bestaan niet in dit land. Ik denk niet dat Pastors de moslimscholen graag voortaan zonder toezicht laat, jij wel?quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:01 schreef Aquila2005 het volgende:
[..]
De Staat ja. en als je dat niet aan staat dan stuur je je kind maar naar een priveschool.
Dat valt wat mij betreft ook onder kindermishandeling.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Privescholen die niet onder staatstoezicht staan, bestaan niet in dit land. Ik denk niet dat Pastors de moslimscholen graag voortaan zonder toezicht laat, jij wel?
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lijkt me wel een slimme move.
Ja kunnen ze lekker mee koketteren als er 1 bedreiginkje per mail binnenkomt.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lijkt me wel een slimme move.
Wie is er solide dan? Pastors zelf toch zeker niet. Sorensen niet. Eerdmans die het bij het CDA niet redde en nu het zinkende LPF verlaat?quote:Op woensdag 20 september 2006 16:10 schreef Genverbrander het volgende:
ik kan als links persoon niet ontkennen dat de lijst van Pastors er goed en solide uitziet. Nu hopen dat ze goed campagne gaan voeren en dat ze flink wat wegsnoepen van CDA/VVD.
Ik vind Pastor zeker niet slecht. Sorensen is raar, maar Eerdmans is een groot politiek talent en H.M. Kahn wil ik ook wel een kans geven. Het spreekt mij allemaal ook niet zo aan, maar voor rechtse mensen is die partij toch wel het walhalla denk ik. Alleen Verdonk ontbreekt, maar die zal na een tijdje ook wel overstappen als die club een beetje gaat lopen.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie is er solide dan? Pastors zelf toch zeker niet. Sorensen niet. Eerdmans die het bij het CDA niet redde en nu het zinkende LPF verlaat?
De 35e plek bij de VVD is kansrijker.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:38 schreef pberends het volgende:
7e plek Van Schijndel, das laag..
Nederland is Rotterdam niet en landelijke verkiezingen zijn geen gemeenteraadsverkiezingen. Pastors mag volgens mij al in zijn handen wrijven als hij in zijn thuishaven een procent of acht scoort.quote:Lijsttrekker Pastors, die eerder wethouder was in Rotterdam, gaat ervan uit dat zeven een verkiesbare plaats is. De politieke leider van Leefbaar Rotterdam, die zichzelf beschouwt als een geestverwant van Pim Fortuyn, was in Rotterdam goed voor dertig procent van de stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen. „Als we landelijk dat percentage ook halen, komen we op 45 zetels. Maar ik ben al tevreden met de helft.”
Idd, beetje kortzichtig om Rotterdam direct met heel Nederland te vergelijkenquote:Op woensdag 20 september 2006 16:39 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Nederland is Rotterdam niet en landelijke verkiezingen zijn geen gemeenteraadsverkiezingen. Pastors mag volgens mij al in zijn handen wrijven als hij in zijn thuishaven een procent of acht scoort.
Maar goed, ik zie liever hem op rechts dan dat clubje onbenullen van Wilders en zijn hielenlikkers.
quote:Moslimvoorman Hikmat Mahawat Khan: De problemen zullen groter worden
Stevige uitspraken zijn het handelsmerk van moslimvoorman Hikmat Mahawat Khan. Nu gaat hij het een tijdje rustig aan doen. Nog één keer pakt hij fors uit, over terreurbestrijding, medemoslims en een schrijnend gebrek aan integratie, met dank aan de overheid.
’De oprechtheid is zoek”, zegt ingenieur Hikmat Mahawat Khan. „Het was dweilen met de kraan open op brandweersterkte.”
Tot voor kort was hij voorzitter van CGI, de Contact Groep Islam, een koepelorganisatie van moslimorganisaties. Hij is ermee gestopt. Hij wil niet langer meedoen aan wat hij ziet als een schimmenspel tussen overheid en moslimleiders, dat de integratie geen stap dichterbij brengt.
CGI is een tegenhanger van CMO, Contactorgaan Moslims Overheid, een veel grotere koepelorganisatie, maar eenzijdiger omdat ze alleen soennitische moslims vertegenwoordigt. Bij CGI zijn ook sjiiten en alevieten aangesloten.
Zelf behoort Mahawat Khan tot de Lahore-ahmadiyya, een stroming die in de negentiende eeuw ontstond in wat nu India en Pakistan is. De Lahore-ahmadiyya heeft veel aanhang onder Surinamers maar is bij andere moslims omstreden.
Mahawat Khan wil een tijdje afstand nemen. Nog een keer wil hij zijn ideeën over integratie uiteenzetten. Wat heeft zijn eigen werk en dat van anderen aan positiefs voor de integratie opgeleverd? Er lijkt weinig ruimte voor illusies.
Volgens recente onderzoeken behoort Nederland tot de top drie van moslimshatende landen. Ruim de helft van de bevolking heeft een hekel aan moslims. Veel Marokkaanse jongeren wijzen Nederlandse normen en waarden af. Racisme en discriminatie nemen toe. Tel uit je winst van grofweg twintig jaar praten, talloze adviescommissies en karrenvrachten uitgegeven guldens en euro’s.
„Ik maak me zorgen”, zegt Mahawat Khan. „Ik heb geen aanwijzing dat er iets opgelost wordt. Dus zullen er grotere problemen komen.” Hij heeft de buik vol van ’zinloze prietpraatjes, achterbannenpolitiek en bijeenkomstjes’. „Daar bedoel ik ook feestjes mee van de een of andere migrantenorganisatie, waar de wethouder integratiezaken een toespraakje houdt en een applausje krijgt waarna hij snel door moet naar een andere, even nutteloze bijeenkomst.”
Hikmat Mahawat Khan
Ingenieur Hikmat Mahawat Khan heeft vergeefs geprobeerd met zijn Contact Groep Islam binnen te komen bij het Contactorgaan Moslims Overheid. De woede van Mahawat Khan keerde zich in 2005 ook tegen integratieminister Verdonk die de erkenning aan het CMO had verleend. Zij zou bij het opzetten van een Nederlandse imamopleiding de orthodoxen bevoordeeld hebben, en dusdoende de liberaler moslims ’bedonderd’.
„Nederland staat in brand en we denken dat we net zo kunnen doorgaan als twintig jaar geleden”, klaagt Mahawat Khan. Hij beschrijft hoe overheid, moslimvoormannen en -achterbannen elkaar met wederzijds goedvinden klemzetten. De overheid praat met de voormannen, omdat die een achterban hebben. Daarmee versterkt de overheid de positie van die voormannen bij hun achterban. De voormannen spelen ’schaak op twee borden’. Uit angst voor hun achterban wagen ze zich niet aan gedurfde standpunten. Ook de overheid houdt daar trouwens niet van. Mahawat Khan: „Het devies is: vooral de boot niet schudden en in plaats daarvan sociaal wenselijke uitspraken doen. Ze weten precies wat de overheid wel en niet wil horen. Heikele onderwerpen snijden ze niet aan, dat wil de overheid niet want dan moeten ze die problemen oplossen.”
Binnen de categorie ’nutteloze prietpraat’ vallen voor hem verklaringen van moslimorganisaties, waarin ze terreurdaden afkeuren. „Ze moeten niet een persverklaring afgeven voor meneer Balkenende maar voor de eigen moskeeën. Ze creëren de illusie dat alles in Nederland in orde is en dat we kunnen doorsnurken.”
In de discussie over islamitisch radicalisme valt hem nog iets anders op, wat een goede analyse en aanpak in de weg staat, de overbelichting van de rol van onder andere Saoedi-Arabië en de onderbelichting van Pakistan: „Die fout maken zowel de overheid als de media.”
De invloed van Pakistaans radicalisme bleek in de zomer van 2005, bij de bomaanslagen in Londen. De daders stonden onder invloed van Pakistaanse geestverwanten.
Ook bij de laatste, verijdelde aanslagen op vliegtuigen door Britse moslimextremisten was er een link met Pakistan.
Dat Mahawat Khan zelf wel oog heeft voor de rol van Pakistaans radicalisme, ook in Nederland, houdt verband met zijn Surinaamse afkomst. De meeste moslims daar stammen af van contractarbeiders die eind negentiende, begin twintigste eeuw vanuit India, waarvan toen ook Pakistan nog deel uitmaakte, naar Suriname kwamen. Daar heerste een traditie van grote godsdienstige tolerantie, waarin van ook moslims deelden.
In de jaren zeventig emigreerden de nazaten van die contractarbeiders opnieuw, nu vanuit Suriname naar Nederland.
Hier maakten ze kennis met een hardere islam, van Midden-Oosterse en ook Pakistaanse makelij.
Er zijn nu veel moskeeën, waar vooral Surinaamse en Pakistaanse soennitische moslims komen en die zijn aangesloten bij de World Islamic Mission (WIM). Daardoor is ook binnen de Surinaamse moslimgemeenschap de tegenstelling tussen ahmadi’s en orthodoxe soennieten, die in Suriname minder belangrijk was, aangescherpt.
Vorig jaar bond Mahawat Khan de bel aan toen er in de Taibehmoskee in de Amsterdamse Bijlmer cd’s werden verkocht waarin de leider van de WIM, sjah Ahmed Noorani Siddiqui, de heilige oorlog verheerlijkte. In antwoord op Kamervragen zei de minister dat Noorani sprak over Pakistan en dat de cd’s niet meer over de toonbank gingen want dat had de moskee gezegd. Mahawat Khan: „Het antwoord van Donner was bagger. De politiek wil het blijkbaar niet aanpakken. Waarom niet eisen dat de moskee afstand neemt van de woorden van Noorani?”
Ernstiger nog vindt hij het eindeloze gepreek over kafirs, ongelovigen. Hij vreest daarvan blijvende schade voor de integratie.
Mahawat Khan: „We staren ons blind op de Mohammed B.’s en Samir A.’s. Terrorisme is erg maar je kunt het bestrijden. Het is iets van de korte termijn. Maar schade voor de integratie werkt generaties door. Je krijgt een samenleving van water en olie, die zich nooit zullen mengen.”
Zijn aanbevelingen, bij het scheiden van de markt: „We moeten de volgorde van urgentie omdraaien. Nu zijn we erg gefocust op immigratie en terreur maar integratie moet nummer een staan.”
„Het integratiebeleid moet uit de sfeer van belangenpolitiek en achterbannen. Vertegenwoordigers van een wijk bijvoorbeeld hoeven helemaal geen afspiegeling te zijn van de bevolking, je moet wel een waarborg hebben dat ze zich inzetten voor de hele gemeenschap en niet alleen maar voor een bepaalde groep.”
„Dingen, die er niet toe doen moeten we achterwege laten. Geen theekransjes meer op kosten van de gemeenschap.”
„Maak duidelijk wat wel en niet kan. Een dubbele nationaliteit bijvoorbeeld heeft een funeste uitstraling. Zeker als Kamerleden en andere politici die hebben, dat kan gewoon niet. Marokko erkent verandering van nationaliteit niet. Maar dan moet iemand als Naima Azough maar eens demonstratief met haar Nederlandse paspoort naar Marokko reizen en haar Marokkaanse paspoort thuislaten.”
„Geef geen verkeerde signalen. Toen de koningin in de Moubarekmoskee in Den Haag mannen geen hand gaf noemde Balkenende dat prima. Onzin natuurlijk, in Nederland geef je elkaar de hand, dat is hier de gewoonte. Door zoiets te zeggen richt Balkenende veel kwaad aan. Hetzelfde geldt voor knuffeluitspraken van Cohen. Het is contra-productief.”
„Hou op met lapmiddelen. Positieve discriminatie richt meer schade aan dan dat het oplost. Tegenover de enkele allochtoon, die er een baan aan overhoudt staat de grote ergernis bij autochtonen.”
„Schaf al die adviescommissies af. In plaats daarvan moet er een landelijke integratie-board komen, met werkgevers en werknemers, autochtoon en allochtoon. Een goede dwarsdoorsnede van de Nederlandse samenleving.”
„We moeten eens naar Amerika kijken. De afgelopen vijf jaar hebben ze daar nieuwe aanslagen voorkomen en hebben ze ook de immigratie kunnen regelen. Dat ging blijkbaar samen. Ze zijn daar harder en duidelijker. In de moskee mag je tieren maar daarbuiten niet. Als je je wilt isoleren dan mag dat maar dan moet je wel op je eigen blaren zitten.”
„Maar als je je in Nederland isoleert dan mag de gemeenschap financieel opdraaien voor de gevolgen. Je eist dat je in een boerka mag solliciteren en als je dan geen baan krijgt vind je dat je recht hebt op een uitkering. Naar Amerika komen mensen om iets van hun leven te maken. Naar Europa komen ze kennelijk met een andere instelling.”
„Je moet niet proberen een Casablanca aan de Amstel, een Paramaribo aan de Noordzee of een Istanbul aan de Maas te stichten. Wat er ook gebeurt, de Mokummer moet de garantie hebben dat Mokum Mokum blijft, een stad van patat en mayonaise waarin Hollandse principes gelden.”
quote:LPF vraagt Eerdmans zetel op te geven
Uitgegeven: 20 september 2006 19:33
Laatst gewijzigd: 20 september 2006 20:16
DEN HAAG - De Tweede Kamerfractie van de LPF heeft Kamerlid Joost Eerdmans gevraagd zijn zetel op te geven. Eerdmans is bij de komende Kamerverkiezingen kandidaat voor EénNL, de partij van Marco Pastors. Hij staat op nummer twee, zo werd woensdag bekend.
De LPF betreurt de overstap, maar respecteert het besluit van Eerdmans. Maar zij vindt het niet geloofwaardig dat Eerdmans in de Kamer nog het woord voert namens de LPF. Wanneer Eerdmans geen gehoor geeft aan het verzoek, zal de LPF hem uit de fractie zetten, zo zei fractievoorzitter Mat Herben. "Dat is dan het enige wat ons rest."
Het gaat toch om het programma?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:21 schreef sizzler het volgende:
Interessante lijst. Wellicht zelfs het stemmen waard.
Marco Pastors heeft met zijn aanpak van de problemen in de sociale woningbouw in Rotterdam gewoon goede dingen gedaan. Het is bovendien een prima debater. Je kunt het niet eens zijn met zijn standpunten, maar het is zeker niet de minst competente politicus van Nederland.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie is er solide dan?
[quote]
Pastors
Deze man heeft een redelijk solide achtergrond in onderwijs en vakbeweging en heeft zich heel behoorlijk gekweten van zijn taak als fractievoorzitter van Leefbaar Rotterdam.quote:Sorensen niet
Eerdmans heeft zich de afgelopen jaren een Tweede Kamerlid getoond met een goede dossierkennis. Hij wordt door veel van zijn collega's in de Kamer in ieder geval gewaardeerd om zijn vakmanschap.quote:Eerdmans die het bij het CDA niet redde en nu het zinkende LPF verlaat?
Die stemmen bij de komende verkiezing toch weer gewoon SP?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:15 schreef pberends het volgende:
Maar gaan al die Tokkies nu op een allochtonenpartij stemmen?
Ik deel jouw visie op Pastors en EénNL zeker niet. Tijdens een debat op Radio 1 de dag na de gemeenteraadsverkiezingen toonde Pastors zich bijvoorbeeld bijzonder complimenteus over Ahmed Aboutaleb en deze had ook goede woorden over voor een aantal van de maatregelen die Leefbaar Rotterdam heeft doorgevoerd de afgelopen jaren. Pastors sloot zelfs samenwerking met de PvdA zoals deze in Amsterdam werkt niet uit.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:37 schreef SCH het volgende:
Een NL is een anti-PvdA-partij. Wat dat betreft heb ik meer met Wilders. Die heeft tenminste visie, hoe oneens ik het ook met hem ben.
Pastors is een opportunist die handelt uit rancune en frustratie.
Grappenmakerquote:Op woensdag 20 september 2006 22:08 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat dacht ik bij de LPF ook......
Heb je daar op gestemdquote:Op woensdag 20 september 2006 22:08 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat dacht ik bij de LPF ook......
quote:Op woensdag 20 september 2006 23:11 schreef JohnDope het volgende:
Hebben we het gezien??? op 3 staat een hoge moslimpief die inziet dat het pappen en nathouden en het creeren van de wij-zij-cultuur van de PvdA alleen maar is om kiezers te trekken en op 5 staat ook een hoge turkse pief!
PvdA, CDA, VVD hebben gelogen op prinsjesdag ook nog!
Ik zweer het je, let op mijn woorden, wij zijn nu pas een jaar of 5 bezig! Maar of over 10,15,20 jaar is alles van ons.
Dan is iedereen klaar met de Pappers en Nathouders!
Wie is ONS en wat is ALLES?quote:Op woensdag 20 september 2006 23:11 schreef JohnDope het volgende:
Ik zweer het je, let op mijn woorden, wij zijn nu pas een jaar of 5 bezig! Maar of over 10,15,20 jaar is alles van ons.
Dan is iedereen klaar met de Pappers en Nathouders!
Nee, gewoon voor domoren.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:14 schreef JohnDope het volgende:
Geen papper, nathouder of andere elitaire lul die ons nog kan uit maken voor NAZI!
Wie is ONS?quote:Op woensdag 20 september 2006 23:14 schreef JohnDope het volgende:
Geen papper, nathouder of andere elitaire lul die ons nog kan uit maken voor NAZI!
Ik ben een nathouder, volgens mij is SCH een papper, de elitaire lul is een vacature, en jij bent geloof ik dronken.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:14 schreef JohnDope het volgende:
Hoe nat Flori?quote:Op woensdag 20 september 2006 23:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben een nathouder, volgens mij is SCH een papper, de elitaire lul is een vacature, en jij bent geloof ik dronken.
Juffrouw ik was de allereerste die jou weer welkom heette op dit forum, nog voordat jij je ondertitel aanpaste!quote:Op woensdag 20 september 2006 23:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben een nathouder, volgens mij is SCH een papper, de elitaire lul is een vacature, en jij bent geloof ik dronken.
Ik ben er voor John Dope serieus te nemen en hem aan te moedigen zijn standpunt toe te lichtenquote:
Ons zijn wij mensen van de anti-elite, die altijd uitgemaakt werden voor racist, terwijl wij meer culturen kennen dan de mensen die ons uitmaken voor Racist.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie is ONS?
En hoezo is er dan niemand meer die "ons" uitmaakt voor nazi..
Waar zijn die dan gebleven ?
omdat ik attent was voor Floripas omdat ze sinds lange tijd weer terug was?quote:Op woensdag 20 september 2006 23:23 schreef -Jean- het volgende:
Oke, hij is dronken.
Dus ONS zijn racisten en tenonrechte aangezien voor racisten..quote:Op woensdag 20 september 2006 23:25 schreef JohnDope het volgende:
Ons zijn wij mensen van de anti-elite, die altijd uitgemaakt werden voor racist, terwijl wij meer culturen kennen dan de mensen die ons uitmaken voor Racist.
Denk dat Pastors over media aandacht echt niet te klagen zal hebben. Bij de gemeenteraadsverkiezingen was hij ook al de lokale politicus die het meest aan het woord kwam op de landelijke televisie. Criterium zal wel de grootste 4-5-6 zijn in de gezamenlijke peilingenquote:Op woensdag 20 september 2006 23:40 schreef HassieBassie het volgende:
Interessante partij. Helaas voor hun te laat opgericht, te weinig zendtijd en Pastors mag niet meedoen bij de debatten (Wat zijn eigenlijk de criteria om daar aan mee te mogen doen? Ik kan me herinneren dat Fortuyn ineens mee mocht doen. Zelden zo gelachen trouwens. )
Wij kopen straks iedere computer en media en zullen het volk massaal straks bereiken met onze indoctrinerende digitale propaganda.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus ONS zijn racisten en tenonrechte aangezien voor racisten..
En die groep moet en zal ALLES hebben over 15 jaar?
Wat is ALLES? De politieke macht ?
En wat is er dan gebeurd met hen die niet tot die groep horen?
Zijn die voorgoed buitengesloten van de politieke macht door ONS?
Ah zo.... dmv ouderwetse indoctrinatie wil je de vijand uitschakelen..quote:Op woensdag 20 september 2006 23:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wij kopen straks iedere computer en media en zullen het volk massaal straks bereiken met onze indoctrinerende digitale propaganda.
Ik ga het doen netzoals de staat dat bij ons jaren flikte!quote:Op woensdag 20 september 2006 23:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ah zo.... dmv ouderwetse indoctrinatie wil je de vijand uitschakelen..
Okeee.. dus niet met enge dingen als geweld, staatsgreep....maar netjes democratisch..
Okee. dream on...
Wel eerlijk toe geven Floor, ik was de eerste die je weer WB heette toen je net weer terug was van weggeweest.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:03 schreef Floripas het volgende:
Ik moest lachen van de laatste vijftien posts.
Oh, dát betekent WB!quote:Op donderdag 21 september 2006 00:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wel eerlijk toe geven Floor, ik was de eerste die je weer WB heette toen je net weer terug was van weggeweest.
En hoe komt ONS aan dat geld?quote:Op donderdag 21 september 2006 00:01 schreef JohnDope het volgende:
Maargoed net wat ik al zei, wij kopen straks het hele zakie op en dan zullen wij ook is het volk indoctrineren en dan wil ik die linksekaffers nog wel eens horen, wedden dat ze dan gaan roepen dat we vals spelen?
Jaquote:Op donderdag 21 september 2006 00:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh, dát betekent WB!
In dat geval, TY.
vraag nooit aan kapitalisten hoe ze aan geld komen.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En hoe komt ONS aan dat geld?
Anti-elitaire racisten en tenonrechte genoemde racisten, lijkt me niet zo kapitaalkrachtige groep.
Maar centraal in de indoctrinatie staat dat links en de staat heel erg boze lieden zijn die nooit meer aan de macht mogen komen.?
i see..... klinkt leuk.quote:
Een weldenkend kapitalist zal niet snel investeren in een extreemrechts indoctrinatieplan..quote:Op donderdag 21 september 2006 00:07 schreef JohnDope het volgende:
vraag nooit aan kapitalisten hoe ze aan geld komen.
van die wetten geloof ik niks van!quote:Op donderdag 21 september 2006 00:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Een weldenkend kapitalist zal niet snel investeren in een extreemrechts indoctrinatieplan..
Btw.. wist je dat de oude mediawetten, waardoor RTL toen met een u-bocht moest werken vanuit Luxemburg ingesteld zijn door rechtse regeringen met een rechtse kamermeerderheid ?
En zeg nou zelf over die RTL-zenders.... daar stikt het nog steeds van snode linkse lieden die het volk zoet houden met spelletjes en amusement?
Tegen de elite zijn en problemen afwentelen op een (buitenlandse) minderheid zijn belangrijke basiskenmerken van volgelingen van een populist. De populist spreekt graag in emotionele bewoordingen over een soort van gezamenlijk vaderland wat geruïneerd zou zijn door een zelfzuchtige, slappe elite - die nooit lef toont, maar enkel onnavolgbaar brabbelt - en door een vijandelijke (buitenlandse) minderheid. De populist zegt het op te nemen voor een zogenaamd kernvolk, het vaderland te dienen, sterk te zijn, trouw te zijn, enz. enz.quote:Op woensdag 20 september 2006 23:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ons zijn wij mensen van de anti-elite, die altijd uitgemaakt werden voor racist, terwijl wij meer culturen kennen dan de mensen die ons uitmaken voor Racist.
Die politiekcorrecte blanken kennen alleen buitenlanders uit de schoolboeken, kranten, televisie, of hooguit van de bakker, maar daar houdt het wel een beetje op
Zoek maar op... rechtse regeringen, met een rechtse kamermeerderheid hebben die wetten ingesteld.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
van die wetten geloof ik niks van!
Je wilt politici de politieke macht ontnemen ?quote:En wie straks de baas is over de pjoetertjes is de baas van de wereld. Het enige wat we kunnen vast stellen is dat de politici straks het nakijken hebben, en in principe zie ik dat wel met een goed gevoel tegemoet, want slechter dan dat het nu gaat, kan het politiekgezien nooit meer gaan.
Als we zo gaan beginnen wil ik alvast 1 ding kort sluiten: het geen wat Fortuyn zei, dat dacht ik al jaren, ik sluit niet uit dat hij dat verhaal van mij heeft, aangezien 'iedereen' beweert dat opkomende politici Fortuyn plagieren.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:36 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Tegen de elite zijn en problemen afwentelen op een (buitenlandse) minderheid zijn belangrijke basiskenmerken van volgelingen van een populist. De populist spreekt graag in emotionele bewoordingen over een soort van gezamenlijk vaderland wat geruïneerd zou zijn door een zelfzuchtige, slappe elite - die nooit lef toont, maar enkel onnavolgbaar brabbelt - en door een vijandelijke (buitenlandse) minderheid. De populist zegt het op te nemen voor een zogenaamd kernvolk, het vaderland te dienen, sterk te zijn, trouw te zijn, enz. enz.
Het belangrijkste kenmerk van een populist is dat hij hard schreeuwt over allerlei rampzalige problemen, maar nooit met oplossingen aankomt en enkel in zijn eigen positie geïnteresseerd is. Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan waarom je denkt wat je denkt.
Nee .. er is niks duidelijks..quote:Op donderdag 21 september 2006 00:39 schreef JohnDope het volgende:
En dat we Pappen, Pamperen && Nathouden moeten afschaffen lijkt me wel duidelijk(oplossing 1).
Ik wil pappen, pamperen && nathouden afschaffen en daarmee schaf ik ook de - door de PvdA gecreerde- wij-zij-cultuur af.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee .. er is niks duidelijks..
Je zit maar wat te kreten..
Wat wil je precies doen..in tegenstelling tot pappen?
Jij bent toch fanatiek aanhanger van de wij-zij cultuur? Vooral opgebloeid door Fortuyn met jouw applaus?quote:Op donderdag 21 september 2006 00:45 schreef JohnDope het volgende:
Ik wil pappen, pamperen && nathouden afschaffen en daarmee schaf ik ook de - door de PvdA gecreerde- wij-zij-cultuur af.
Ik ben mister MultiCulti himself, ik ben met zoveel culturen in aanraking geweest in me leven. Ik weet niet waar jij het over hebt :Squote:Op donderdag 21 september 2006 00:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent toch fanatiek aanhanger van de wij-zij cultuur? Vooral opgebloeid door Fortuyn met jouw applaus?
Wij is autochtonen en zij is allochtonen ?
Wat doe je dan toch kronkelig..?
Heb jij dan geen hekel aan buitenlanders?quote:Op donderdag 21 september 2006 00:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben mister MultiCulti himself, ik ben met zoveel culturen in aanraking geweest in me leven. Ik weet niet waar jij het over hebt :S
PvdA is de founder of wij-zij.
Het maakt niet uit of Fortuyn iets zei of jij iets dacht. Het gaat erom dat je begrijpt wat Fortuyn zei, je eventueel kritiek kunt leveren op zijn of andermans standpunten en kritiek kunt leveren op beleidsmaatregelen die worden genomen. Bovendien is er veel voorstellingsvermogen nodig om een goede oplossing voor een bepaald maatschappelijk probleem te vinden. Dus is het misschien verstandig om niet te snel je conclusies trekt en zeker niet meteen in een kamp plaatsneemt.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als we zo gaan beginnen wil ik alvast 1 ding kort sluiten: het geen wat Fortuyn zei, dat dacht ik al jaren, ik sluit niet uit dat hij dat verhaal van mij heeft, aangezien iedereen 'beweert' dat opkomende politici Fortuyn plagieert.
Okay, wat wordt er bedoeld met pappen en nathouden? Op welk beleid slaat en welke slechte gevolgen denk je dat dit beleid heeft gehad? Wat had men beter kunnen doen, volgens jou? Zou je evt. oplossingen kunnen aandragen tegen de slechte gevolgen van 'pappen en nathouden'?quote:En dat we Pappen, Pamperen && Nathouden moeten afschaffen lijkt me wel duidelijk(oplossing 1).
nopez 2 van me beste vrienden zijn 'buitelands'. Ik weet ook niet wie dat de wereld heeft ingeholpen?quote:Op donderdag 21 september 2006 00:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb jij dan geen hekel aan buitenlanders?
Ik zweer het je als je vanavond met mij was meegelopen dan had jij nu niet verwacht dat ik hier nog zo intellectueel zat te lullen.....quote:Op donderdag 21 september 2006 00:51 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of Fortuyn iets zei of jij iets dacht. Het gaat erom dat je begrijpt wat Fortuyn zei, je eventueel kritiek kunt leveren op zijn of andermans standpunten en kritiek kunt leveren op beleidsmaatregelen die worden genomen. Bovendien is er veel voorstellingsvermogen nodig om een goede oplossing voor een bepaald maatschappelijk probleem te vinden. Dus is het misschien verstandig om niet te snel je conclusies trekt en zeker niet meteen in een kamp plaatsneemt.
[..]
Okay, wat wordt er bedoeld met pappen en nathouden? Op welk beleid slaat en welke slechte gevolgen denk je dat dit beleid heeft gehad? Wat had men beter kunnen doen, volgens jou? Zou je evt. oplossingen kunnen aandragen tegen de slechte gevolgen van 'pappen en nathouden'?
Jijzelf bijv ?quote:Op donderdag 21 september 2006 00:52 schreef JohnDope het volgende:
nopez 2 van me beste vrienden zijn 'buitelands'. Ik weet ook niet wie dat de wereld heeft ingeholpen?
Ja... prima... dat is HET politieke correcte antwoord van deze tijden..quote:Maargoed ik bedoel dus met afschaffen van pappen, pamperen en nathouden, dat er geintegreerd moet worden
Ehm, jij misschien? Je praat over moslims alsof het ongedierte is en over iedereen die hen wil helpen/ welwillend tegen hen is alsof het NSB-ers zijn.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
nopez 2 van me beste vrienden zijn 'buitelands'. Ik weet ook niet wie dat de wereld heeft ingeholpen?
Ik praat helemaal niet over moslims alsof het ongedierte is. In de toekomst zullen sowieso alle gelovigen (het maakt niet uit wat voor geloof) een blok vormen tegen de ongelovigen.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:56 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Ehm, jij misschien? Je praat over moslims alsof het ongedierte is en over iedereen die hen wil helpen/ welwillend tegen hen is alsof het NSB-ers zijn.
Je ben tegen integratie van gelovigen en ongelovigen ?quote:Op donderdag 21 september 2006 00:58 schreef JohnDope het volgende:
. In de toekomst zullen sowieso alle gelovigen (het maakt niet uit wat voor geloof) een blok vormen tegen de ongelovigen.
BAJKONOER - Het zal de conservatief religieuze elite in Teheran niet meevallen, maar de eerste Iraniër in de ruimte is een vrouw. De 40-jarige Iraans-Amerikaanse zakenvrouw Anousheh Ansari is maandagochtend vanaf de lanceerbasis Bajkonoer in Kazachstan aan boord van een Sojoez-raket vertrokken naar het internationale ruimtestation ISS.quote:Op donderdag 21 september 2006 00:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De VS schiet notabene de eerste vrouw de ruimte in. Zij is iraanse, is naar amerika verhuisd en is daar miljardair geworden en zit nu in de ruimte, dat kan alleen in Amurica.
En zo is er nog veel meer waarom Amerika tolleranter is naar moslims dan wij europeanen.
quote:Planet Peace; debat tussen Femke Halsema en Marco Pastors
Ingezonden persbericht
Persbericht
Den Haag, 20 september 2006
Planet Peace; debat tussen Femke Halsema en Marco Pastors
Morgen, donderdag 21 september, vindt de door de VN uitgeroepen internationale dag van de vrede plaats. Op die dag organiseren IKV, Pax Christi, ECCP, WarChild, Partizan Public, Oxfam Novib, NEAG, Kerk en Vrede en andere organisaties die aangesloten zijn bij het netwerk People Building Peace, de manifestatie Planet Peace op het strand en de boulevard van Scheveningen (Lokatie Sundays en Noorderstrand). Van 15.00 tot 24.00 uur zal door middel van graffiti, kunst, debat, presentatie, visuals, muziek en theater de ...
De rest telt nog 1961 tekens.
quote:Toespraak van Marco Pastors
bij de presentatie van de top 7 van EénNL
woensdag 20 september 2006
Vorige maand hebben we onze nieuwe partij gepresenteerd, nu is het tijd voor de top van de lijst.
We zijn vaak gevraagd waar we nu bleven met ons programma, met onze mensen en met onze naam. Het antwoord daarop is simpel: het is a Hell of a Job om een partij uit de grond te stampen, zeker als dat moet gebeuren midden in de zomermaanden: het is veel werk.
De andere reden is echter dat ik dit hele proces zorgvuldig doe. Ik laat me niet opjagen door anderen. We nemen de tijd die er is, om het zo mooi mogelijk te maken. Vandaag dus de top 7 van EénNL.
Wij delen met z’n allen iets. Dat is heel bijzonder. Dat is niet alleen iets dat we hebben gevormd de afgelopen maanden, dat kan natuurlijk niet. Ieder van ons heeft op zijn eigen manier in zijn en haar leven zijn nek uitgestoken, niet alleen vandaag, maar al veel langer. En iedereen heeft dat altijd gedaan met Eén Nederland voor ogen, een land niet alleen van polders en overleg, maar ook van er op uit trekken, de wereld ontdekken en onze nek uit steken.
Wij willen dat Ene Nederland, daarom hebben we ons ook ze genoemd, en dat kan er alleen komen als een paar goede mensen het durven, goede mensen die vanuit hun verschillende achtergronden dat ene Nederland vormen en hun handen ineenslaan om dat doel te bereiken. Net zoals de mensen van Leefbaar Rotterdam dat in Rotterdam gedaan hebben. De mensen van EénNL staan hier voor u, volgende week volgt de hele lijst van dertig mensen.
Wij delen iets met elkaar: het gevoel dat het anders moet, open, eerlijk en duidelijk, niet met een boog overal omheen. Deze mensen zien dat bestaande partijen weliswaar met de mond belijden dat ze de lessen uit het verleden hebben geleerd, en zien ook dat de grote partijen PvdA, VVD en CDA het niet in de praktijk brengen. Wij gaan ervoor zorgen dat Nederland weer één gaat worden. Niet door welk geloof dan ook voorop te stellen. Niet door net te doen alsof we sociaal zijn terwijl we ondertussen maatregelen nemen waar de samenleving de dupe van wordt. En niet door net te doen alsof we belang hechten aan integratie maar ondertussen warm en koud tegelijkertijd blazen en niet met een duidelijke boodschap durven te komen. Wij gaan ervoor, omdat we weten dat mensen in het land het willen, en ons gaan steunen.
Bij EénNL zijn zowel de inhoud als de mensen belangrijk. En Goede mensen is één ding. Maar het is geen kwestie van: je aanmelden en met z’n allen op de bühne gaan staan. In de afgelopen maanden hebben wij gezamenlijk gewerkt aan ons programma. Wij gaan straks het programma uitvoeren dat we zelf hebben gemaakt, we zijn geen ingehuurde carrièremakers.
In de afgelopen maanden zijn we ook een team geworden. Dat gaat niet vanzelf, daar hebben we keihard aan gewerkt. Iedereen had de vrijheid om af te haken. Dat is niet gebeurd. Hier staat een groep mensen die drie maanden geleden is begonnen met samen EénNL te vormen. En ieder van ons staat voor die gezamenlijke toekomst van Eén Nederland, ons land, en EénNL, onze partij.
Nederland moet weer één worden en dat gebeurt doordat dat wij met z’n allen Nederland maken! Dat betekent hard werken voor iedereen. Hard werken om je geld te verdienen, hard werken om andere mensen aan het werk te helpen, hard werken om je buurt te verenigen en hard werken om je aan te passen. Dat vergt iets van ons allemaal. En dat is prima, want dat verschaft ons ook weer redenen om trots op onszelf te zijn! En de overheid en de politiek moeten nog harder werken. Want daar moet gezag en leiderschap getoond worden, de lijn uitgezet, het goede voorbeeld gegeven. En wij beloven dat inspanningen die in onze samenleving gepleegd worden ook beloond zullen worden!
Alles wat we nodig hebben voor EénNederland is dat een paar goede mensen die het willen, hun nek uitsteken en hun handen ineen slaan. Deze mensen staan hier voor u.
quote:Vandaag heeft EénNL de top van de kieslijst gepresenteerd.
Lijsttrekker Marco Pastors gaf in Den Haag een toelichting op de keuze voor de eerste zeven kandidaten.
EénNL is open, eerlijk en duidelijk, en wil de vastgeroeste Haagse bestuurscultuur doorbreken.
EénNL wil zoveel mogelijk mensen aan het werk krijgen en de integratie in de maatschappij krachtig ter hand nemen. Ook heeft EénNL uitgewerkte plannen om de veiligheid voor de burger te vergroten.
Het volledige verkiezingsprogramma verschijnt in oktober. Tot de bekendmaking van het programma zal EénNL over specifieke onderwerpen de publiciteit zoeken. Er komen dagelijks media-aanvragen binnen waar we zoveel mogelijk aan zullen voldoen.
Top-7 van de kieslijst van EénNL
1. Marco Pastors, beroep: gemeenteraadslid en lijsttrekker EénNL
Marco Pastors is wethouder geweest in Rotterdam, nu gemeenteraadslid en oprichter en lijsttrekker van EénNL. Hij stond aan de wieg van de veranderingen in Rotterdam en loopt niet om de problemen heen. Bij de gemeenteraadsverkziezingen heeft hij 30% van de stemmen gehaald. Hij wordt door vriend en vijand gewaardeerd om zijn open aanpak.
2. Joost Eerdmans, beroep: lid van de Tweede Kamer
Joost is sinds 23 mei 2002 Tweede Kamerlid voor de LPF. Hij voert in de Kamer het woord over justitie, bzk en bestuurlijke vernieuwing. Hij diende wetsvoorstellen in voor invoering van minimumstraffen op moord en doodslag en een houdverbod voor dierenbeulen. Won vorig jaar de Thorbeckeprijs voor meest welsprekende politicus, en in 2003 de Pim Fortuyn Award.
3. Hikmat Mahawat Khan, beroep: Business Consultant Aviation
Hikmat studeerde Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en Master in Business Administration. Hij vervulde diverse functies in de luchtvaart, onder meer bij Air Holland, debis Airfinance en KLM. Is thans Business Consultant in de luchtvaart. Sinds 1999 is hij voorzitter van de Haagse Lahore Ahmadiyya moskee en later van de landelijke koepel ULAMON. In 2004 was hij mede-oprichter van de Contact Groep Islam (CGI), waarvan hij tot september voorzitter was.
4. Ronald Sorensen, beroep: regionaal politicus, docent
Hij is meer dan dertig jaar docent geschiedenis op een school voor VWO-HAVO-MAVO in Rotterdam Centrum geweest. In het najaar van 2001 richtte hij samen met zijn vrouw Leefbaar Rotterdam op. Na de tragische dood van Fortuyn werd hij fractievoorzitter. In die hoedanigheid heeft hij mede gezicht gegeven aan de politieke veranderingen in zijn stad.
5. Secil Arda, beroep: organisatieadviseur
Secil is, na het Lyceum in Turkije, in Duitsland afgestudeerd als scheikundig ingenieur. In Duitsland en in Nederland vervulde ze verschillende leidinggevende functies, o.a. als directeur van een arbeidsbureau. Ook was ze kroonlid van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling en voorzitter van het Internationaal Netwerk Vrouwen uit Turkije. Ze heeft een uitgesproken visie op integratie en emancipatie, ondersteund door diverse publicaties.
6. Sander Simons, beroep: PR-consultant
Sander heeft tussen ‘82 en ‘99 als journalist gewerkt bij KRO, Wereldomroep en RTL Nieuws. Sinds ‘99 is hij communicatieadviseur, en werkte hij onder meer als manager/directeur bij Randstad Holding en Robeco gewerkt. Sinds 2002 heeft hij zijn eigen PR-adviesbureau. Ook publiceerde hij boeken, onder andere over Europa en het Nederlandse gedoogbeleid.
7. Anton van Schijndel, beroep: lid van de Tweede Kamer
Anton werkt sinds 1988 in de advocatuur. Hij publiceerde over Europa, vreemdelingenbeleid en integratie. Sinds 30 augustus 2005 was hij VVD-woordvoerder over politie en veiligheid. Na kritiek op de koers van de VVD werd hij door Mark Rutte uit de VVD-fractie gezet. Motivatie in de politiek: zorgen dat we onze kinderen een behoorlijk land nalaten.
Wannabe Fortuyn.quote:We zijn vaak gevraagd waar we nu bleven met ons programma, met onze mensen en met onze naam. Het antwoord daarop is simpel: het is a Hell of a Job om een partij uit de grond te stampen, zeker als dat moet gebeuren midden in de zomermaanden: het is veel werk.
Zoals ik al eerder zei: Het geen wat Fortuyn zei, dat dacht/zei ik al jaren voor hem, dus ik sluit niet uit dat Fortuyn alles vanmij heeft (Wannabe JohnDope).quote:
Tja logisch, als je jezelf ziet als de politieke erfgenaam van Fortuyn gaan je vanzelf dingen van hem over nemenquote:
Zou kunnen, we weten allemaal het opzetje van Fortuyn nog toen Fortuyn uit LN werd gezet. Ik hoor iedereen nog juichen dat dit het einde was van Fortuyns politieke carriere.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:09 schreef Kozzmic het volgende:
Pastors had het er gisteravond bij NOVA over dat ze met deze zeven personen al een paar maanden bezig waren om de partij van de grond te krijgen. Dat snap ik niet helemaal, aangezien Van Schijndel tot voor twee weken nog kandidaat was om bij de VVD op de lijst te komen. Zou de breuk tussen Van Schijndel en de VVD gewoon een opzetje zijn geweest?
Die rechtse splinters zitten vol onbetrouwbare egotrippers die proberen een zeteltje voor zichzelf te versieren. Als ze morgen een verkiesbare plaats bij de SP kunnen krijgen lopen ze zonder blikken of blozen daar naar toe.quote:Op donderdag 21 september 2006 17:09 schreef Kozzmic het volgende:
Pastors had het er gisteravond bij NOVA over dat ze met deze zeven personen al een paar maanden bezig waren om de partij van de grond te krijgen. Dat snap ik niet helemaal, aangezien Van Schijndel tot voor twee weken nog kandidaat was om bij de VVD op de lijst te komen. Zou de breuk tussen Van Schijndel en de VVD gewoon een opzetje zijn geweest?
Weet wel wat je zegt, dit is een geleerde, heeft aanzien bij intellectuele allochtonen en is een vriend van het volk:quote:Op donderdag 21 september 2006 21:32 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Die rechtse splinters zitten vol onbetrouwbare egotrippers die proberen een zeteltje voor zichzelf te versieren. Als ze morgen een verkiesbare plaats bij de SP kunnen krijgen lopen ze zonder blikken of blozen daar naar toe.
O ja, op de lijst staan ook nog van die allochtonen die terugtrappen naar andere allochtonen. Van die achterbakse Varela-types, die zelf overal hier van geprofiteerd hebben en vervolgens staan te roepen dat ze van die Taida's eruit moeten trappen.
dit is iemand die genade klappen gaat uit delen aan de politiek-correcte-blanken die zweren bij de wij-zij-cultuur dmv hun gepap en nathoud.quote:3. Hikmat Mahawat Khan, beroep: Business Consultant Aviation
Hikmat studeerde Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek en Master in Business Administration. Hij vervulde diverse functies in de luchtvaart, onder meer bij Air Holland, debis Airfinance en KLM. Is thans Business Consultant in de luchtvaart. Sinds 1999 is hij voorzitter van de Haagse Lahore Ahmadiyya moskee en later van de landelijke koepel ULAMON. In 2004 was hij mede-oprichter van de Contact Groep Islam (CGI), waarvan hij tot september voorzitter was.
Je hebt het toch niet over Varela hoop ik.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Weet wel wat je zegt, dit is een geleerde, heeft aanzien bij intellectuele allochtonen en is een vriend van het volk:
Over Hikmat Mahawat Khan had ik het natuurlijk. Dat is een intellectueel die weet hoe het wel moet.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:54 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Je hebt het toch niet over Varela hoop ik.
En wat die Hikmat en Agda betreft: als ze zonodig tegen allochtonen zijn, laat ze dan zelf maar als eerste emigreren.
Jarenlang is altijd dezelfde elite aan de macht geweest. Nu wordt het tijd dat we anderen een kans geven, anders blijft het altijd het eeuwige zooitje hier.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:57 schreef akkefietje het volgende:
Nogmaals ik vertrouw die man niet als hij lid wordt van een partij als EenNL.
Terugtrappen is geen prettige eigenschap.
Zo'n experiment doe ik maar liever niet.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:59 schreef JohnDope het volgende:
Als 1NL het verkloot dan stemmen we ze toch over 4 jaar gewoon weer weg.
Zo'n vaart zal het wel niet lopen.quote:Op donderdag 21 september 2006 22:13 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Zo'n experiment doe ik maar liever niet.
Ik hen geen zin over twee jaar werkloos te zijn omdat Pastors alle bedrijven naar het buitenland jaagt.
Nah, als ze het verkloten mogen we over een jaar weer stemmen net als bij de LPF, tenminste als ze het zo lang volhouden, Pastors heeft in het verleden al bewezen erg veel moeite te hebben met het houden van zijn woord.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:59 schreef JohnDope het volgende:
Jarenlang is altijd dezelfde elite aan de macht geweest. Nu wordt het tijd dat we anderen een kans geven, anders blijft het altijd het eeuwige zooitje hier.
Als 1NL het verkloot dan stemmen we ze toch over 4 jaar gewoon weer weg.
De nationale xenofobie schaadt de economie anders behoorlijk. Veel mensen uit het Midden-Oosten die hier promoveren, bijvoorbeeld in de biochemie, verlaten na vier jaar het land weer omdat ze gek worden van de bureaucratie van de IND en de intolerante Nederlanders. Juist van die mensen moet de Nederlandse economie het hebben.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Zo'n vaart zal het wel niet lopen.
Wat een verwerpelijk onzin.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:57 schreef akkefietje het volgende:
Nogmaals ik vertrouw die man niet als hij lid wordt van een partij als EenNL.
Terugtrappen is geen prettige eigenschap.
Inderdaad. Die man bewijst: moslims komen in alle vormen en maten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat een verwerpelijk onzin.
Ook allochtonen kunnen alle politieke voorkeuren hebben, ideeën over inrichting van Nederland. 't Zou een mooie boel worden als ze hun plaats moeten kennen.
Het zijn net vrouwenquote:Op vrijdag 22 september 2006 18:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Inderdaad. Die man bewijst: moslims komen in alle vormen en maten.
Ik kan geen gitaar spelenquote:Op vrijdag 22 september 2006 19:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent egalitarist in hart en nieren, hè?
Of ze vertrekken bijvoorbeeld naar Duitsland, dat wil ook nog wel eens gebeuren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
De nationale xenofobie schaadt de economie anders behoorlijk. Veel mensen uit het Midden-Oosten die hier promoveren, bijvoorbeeld in de biochemie, verlaten na vier jaar het land weer omdat ze gek worden van de bureaucratie van de IND en de intolerante Nederlanders. Juist van die mensen moet de Nederlandse economie het hebben.
Ja daar tegenover staat natuurlijk de schade die de groep uit het midden oosten Nederland heeft toegebracht in de breedste zin van het woord.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
De nationale xenofobie schaadt de economie anders behoorlijk. Veel mensen uit het Midden-Oosten die hier promoveren, bijvoorbeeld in de biochemie, verlaten na vier jaar het land weer omdat ze gek worden van de bureaucratie van de IND en de intolerante Nederlanders. Juist van die mensen moet de Nederlandse economie het hebben.
Oh, ik dacht dat het Midden-Oosten ons Nederlanders juist bakken met geld opgeleverd had...vertel verder want dat verhaal wil ik horen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 21:42 schreef Sargon het volgende:
Ja daar tegenover staat natuurlijk de schade die de groep uit het midden oosten Nederland heeft toegebracht in de breedste zin van het woord.
Jahoor mevrouw noem ons maar weer psychisch gestoordquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
De nationale xenofobie schaadt de economie anders behoorlijk.
Oh we hebben niets aan buitenlandse investeerders?quote:Op zondag 24 september 2006 15:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jahoor mevrouw noem ons maar weer psychisch gestoord
En verder hebben wij die mensen niet nodig, We hebben genoeg talent hier.
Je hebt geen nederlandse nationaliteit nodig om hier te kunnen investeren.quote:Op zondag 24 september 2006 16:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh we hebben niets aan buitenlandse investeerders?
Nee maar strenge maatregelen tegen b.v. Marokkanen zorgen er ook voor dat de Japanners en Amerikanen minder trek hebben om hier te komen investeren.quote:Op zondag 24 september 2006 16:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hebt geen nederlandse nationaliteit nodig om hier te kunnen investeren.
Wat denk je dan van het achterlijke kraakbeleid, dat trekt pas investerdeers aan :Squote:Op zondag 24 september 2006 17:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar strenge maatregelen tegen b.v. Marokkanen zorgen er ook voor dat de Japanners en Amerikanen minder trek hebben om hier te komen investeren.
dit is een nieuwe die heb ik nog nooit gehoord, kan je ook uitleggen waarom?quote:Op zondag 24 september 2006 17:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar strenge maatregelen tegen b.v. Marokkanen zorgen er ook voor dat de Japanners en Amerikanen minder trek hebben om hier te komen investeren.
Als een (buitenlands) bedrijf voor z'n werknemers erg veel moeite moet doen om de diverse vergunningen te verkrijgen en inburgeringscursussen voor de partners moet gaan betalen dan zal zo'n bedrijf toch uit gaan kijken naar alternatieven. Daarnaast is een harder klimaat voor buitenalnders ook niet prettig als een expat die zich hier bezig houdt met keihard werken op straat met de nek aangekeken wordt doet dat ons land ook geen goed.quote:Op zondag 24 september 2006 17:19 schreef Sargon het volgende:
[..]
dit is een nieuwe die heb ik nog nooit gehoord, kan je ook uitleggen waarom?
Nou dit gaat over iets andere bedragen dan de kosten van een gekraakt pand... Daarnaast zal een buitenlands bedrijf daar niet zo veel problemen mee hebben.quote:Op zondag 24 september 2006 17:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat denk je dan van het achterlijke kraakbeleid, dat trekt pas investerdeers aan :S
Oh nee hoor totaal niet.quote:Trouwens wat kan jou investerders nou in eens schelennormaliter heb je de pest aan Kapitalisten.
Ik weet van horen zeggen dat buitenlandse investeerders o.a. bang zijn te investeren hier vanwege dat kraakbeleid.quote:Op zondag 24 september 2006 17:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou dit gaat over iets andere bedragen dan de kosten van een gekraakt pand... Daarnaast zal een buitenlands bedrijf daar niet zo veel problemen mee hebben.
[..]
Oh nee hoor totaal niet.
quote:Op donderdag 21 september 2006 @ 10:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Gaan Van Schijndel en Eerdmans niet samen in 1 fractie zitten onder de naam Groep 1NL?(of is het ook verplicht om naast 'groep' ook een naam van de politicus in de fractienaam op te nemen?)
Dat zou wel heel onlogisch zijn aangezien kraken zeer eenvoudig te voorkomen is maar de extra bureaucratie om buitenlanders te weren een stuk moeilijker.quote:Op zondag 24 september 2006 17:49 schreef JohnDope het volgende:
jij vermoed, ik weet zeker van niet.
Kraken is in nederland makkelijker dan het voorkomen van een kraak.quote:Op zondag 24 september 2006 17:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zou wel heel onlogisch zijn aangezien kraken zeer eenvoudig te voorkomen is maar de extra bureaucratie om buitenlanders te weren een stuk moeilijker.
Wat is er dan zo slecht aan?quote:Op zondag 24 september 2006 17:51 schreef SCH het volgende:
Goedkope truc om Een Nl in de kamer zitting te willen laten nemen. Ze schuwen echt geen enkele methode om aan aandacht te komen maar het zal niet veel baten. Het wordt terecht tegengehouden.
Aangezien immigratie geld kost (CPB, op verzoek alweer de link) zorgen strenge immigratie-eisen voor lagere belastingen. Lage belasting -> aantrekkelijk om in NL te investeren.quote:Op zondag 24 september 2006 17:06 schreef du_ke het volgende:
Lijkt me niet. Er heerst hier in de VS ook een redelijk hard klimaat jegens illegalen en laag-opgeleide buitenlanders, maar ik voel me echt niet aangesproken.quote:Op zondag 24 september 2006 17:27 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast is een harder klimaat voor buitenalnders ook niet prettig als een expat die zich hier bezig houdt met keihard werken op straat met de nek aangekeken wordt doet dat ons land ook geen goed.
Die naam gaan ze dan ook eerst gebruiken, om vervolgens te kijken wat de andere mogelijkheden zijn.quote:Op zondag 24 september 2006 20:53 schreef Napalm het volgende:
Wat ik niet begrijpis dat dit zou kunnen? Ik dacht dat je verplicht was om ver te gaan als "groep eigennaam"?
Maar jij hebt vermoedelijk ook niet toevallig een arabisch uiterlijk.quote:Op zondag 24 september 2006 21:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Er heerst hier in de VS ook een redelijk hard klimaat jegens illegalen en laag-opgeleide buitenlanders, maar ik voel me echt niet aangesproken.
De VS zijn dan ook toleranter. Als jij op een Amerikaans forum je zegje zou doen zoals hier op Fok, dan ben je binnen de korste keren een Weekend-Web-slachtoffer. White supremacists blabla.quote:Op zondag 24 september 2006 21:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Er heerst hier in de VS ook een redelijk hard klimaat jegens illegalen en laag-opgeleide buitenlanders, maar ik voel me echt niet aangesproken.
Het verschil is alleen dat ze in de VS het fenomeen Pappen && Nathouden niet kennen, dus er is geen wij-zij-cultuur.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
De VS zijn dan ook toleranter. Als jij op een Amerikaans forum je zegje zou doen zoals hier op Fok, dan ben je binnen de korste keren een Weekend-Web-slachtoffer. White supremacists blabla.
Oh nee? En al die "affirmative action", positieve discriminatie, dan?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat ze in de VS het fenomeen Pappen && Nathouden niet kennen, dus er is geen wij-zij-cultuur.
In Armurica (ghe) zijn ook mensen die niet trots zijn op de vlag.quote:Als je hier met een nederlandse vlag loopt of die altijd hebt uithangen, dan ben je meteen een nazi. In Amurica is iedereen trots op RoodWitBlauw.
Tuurlijk dat heb je overal, maar hier in nederland ben je een nazi met een nederlandse vlag en in de VS ben je een held met een Amerikaanse vlag.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh nee? En al die "affirmative action", positieve discriminatie, dan?
[..]
In Armurica (ghe) zijn ook mensen die niet trots zijn op de vlag.
Kolder.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
De VS zijn dan ook toleranter. Als jij op een Amerikaans forum je zegje zou doen zoals hier op Fok, dan ben je binnen de korste keren een Weekend-Web-slachtoffer. White supremacists blabla.
Ja behalve dat je daar als niet opgeleide immigrant keihard aan de bak moet voor een loon dat veel lager ligt dan het minimum loon in nederland. Geen sociale vangnetten, waar je kan op terug vallen. Ja amerika is the place to be voor immigranten.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:36 schreef Xith het volgende:
Ja dat klopt wel ja, als immigrant ben je in Amerika beter af dan hier.
zeker weten, ze worden daar in ieder geval veel meer gewaardeerd dan in Europa.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:48 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ja behalve dat je daar als niet opgeleide immigrant keihard aan de bak moet voor een loon dat veel lager ligt dan het minimum loon in nederland. Geen sociale vangnetten, waar je kan op terug vallen. Ja amerika is the place to be voor immigranten.
ja dat zijn de succes verhalen ja, maar van al die miljoenen latino's die nooit verder komen dan schoonmaken en een 2 kamer woning ergens in een achterwijk hoor je natuurlijk niets. Daartegenover staat natuurlijk de enorme waardering en het warme onthaal van de rijke bovenlaag.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
zeker weten, ze worden daar in ieder geval veel meer gewaardeerd dan in Europa.
Ik ken toevallig ook een Afgaan hier in nederland die naar de VS wilt. Zijn familie schijnt het daar beter te hebben dan hij hier in Europa.
En laten we eerlijk zijn; Laatst was er een iraanse vrouw de ruimte in gegaan; Een iraanse vrouw die in Amerika Miljardair is geworden, dat kan alleen in Amurica.
Ach waarom het niet hebben van een programma was voor hun inspiratie Fortuyn ook geen probleem.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:47 schreef Urquhart het volgende:
Het wordt tijd dat ze met een programma naar buiten komen.
Die miljoenen Latino's doen het anders helemaal niet slecht. Die zorgen voor hun eigen inkomen, kloppen niet aan bij de staat voor steun en verdienen daarmee het respect van hun mede-Amerikanen. Dat kun je van het gros van de allochtonen in Nederland niet zeggen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:11 schreef Sargon het volgende:
[..]
ja dat zijn de succes verhalen ja, maar van al die miljoenen latino's die nooit verder komen dan schoonmaken en een 2 kamer woning ergens in een achterwijk hoor je natuurlijk niets. Daartegenover staat natuurlijk de enorme waardering en het warme onthaal van de rijke bovenlaag.
Punt is dat voor afghanen hier de asielprocedure vaak erg lang heeft geduurd en in die tijd mag je hier niet aan het werk. Dan loop je dus een grote achterstand op.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
zeker weten, ze worden daar in ieder geval veel meer gewaardeerd dan in Europa.
Ik ken toevallig ook een Afgaan hier in nederland die naar de VS wilt. Zijn familie schijnt het daar beter te hebben dan hij hier in Europa.
Inderdaad. The place to be. Als het niet zo zou zijn, dan zouden er jaarlijks geen miljoenen mensen naar toe trekken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:48 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ja behalve dat je daar als niet opgeleide immigrant keihard aan de bak moet voor een loon dat veel lager ligt dan het minimum loon in nederland. Geen sociale vangnetten, waar je kan op terug vallen. Ja amerika is the place to be voor immigranten.
9 Oktoberquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:47 schreef Urquhart het volgende:
Het wordt tijd dat ze met een programma naar buiten komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |