hehhh, sigme dat is toch alleen van toepassing op mosimsquote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:50 schreef sigme het volgende:
[..]
volkskrant
" rekent op minstens vijftien zetels"Nou, dan is er nog een hoop te doen, dunkt me.
Wat een idioot programmapunt: "iedereen die in Nederland wil wonen, moet accepteren dat de westerse cultuur de overheersende is".
Stel, ik accepteer dat niet, wil ik dan niet in Nederland wonen?
Het is nogal nietszeggend.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:52 schreef Argento het volgende:
[..]
Op zichzelf is het toch geen verkeerd uitgangspunt?
Wat mag ik niet? Ik mag dat niet willen?quote:
Tsja, dan heb je een raadsvergadering met belangrijke beslissingen, maar dan is er ook een belangrijk debat in de Tweede Kamer waarbij een motie van wantrouwen wordt ingediend tegen premier Wouter Bos. Waarvoor moeten ze dan kiezen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:51 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Waarom?
Gemeenteraadslid is een parttime job die je er in de avonduren naast doet. Waarom zou je dan niet in de kamer kunnen zitten ?
Wat een zwaktebod!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:53 schreef Honeycomb het volgende:
[..]
ik ga het je niet eens uitleggen.
Ik hoop het maar vrees van nietquote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:43 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Wacht maar tot Verdonk zich aansluit. Die kans wordt steeds groter......
Doe eens je huiswerk, zitten er meer rechtse of linkse mensen met wachtgeld regeling nu thuis?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
SCH, doe niet zo gek, je weet toch dat alles de schuld van Links is![]()
Laat lekker begaan, hoe meer de boel op (extreem) rechts versplintert hoe beter, dan krijg je iig geen nieuwe LPF meer die de burger alleen maar klauwen met geld kost aan wachtgeld regelingen.
nee je mag hier dan niet wonen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat mag ik niet? Ik mag dat niet willen?
De meeste users aanvaarden hem kritiekloos hoor.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:56 schreef dVTB het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat deze partij nu al met de grond gelijk wordt gemaakt in dit topic.
In dat rijtje bezien is het net alsof deze partij voor de belangen bureaucratie opkomt. Ze zullen wel het tegendeel bedoelen (bureaucratie moet bestreden worden), maar dan kun je je weer afvragen hoe ´integratie´ in dit rijtje wordt bedoeld.quote:Nieuwe partij Pastors: Eén NL
ANP
ROTTERDAM - De naam van de partij waarmee de Rotterdamse politicus Marco Pastors en Tweede Kamerlid Joost Eerdmans aan de komende Tweede Kamerverkiezingen deelnemen is Eén NL. Dat heeft de woordvoerder van Pastors woensdag bevestigd.
De nieuwe partij, die volgens de woordvoerder rekent op minstens vijftien zetels, heeft vijf speerpunten: sociale zekerheid, veiligheid, onderwijs, bureaucratie en integratie.
Belangrijk programmapunt is dat iedereen die in Nederland wil wonen, moet accepteren dat de westerse cultuur de overheersende is.
In mijn grote stad heeft het grootste deel van de gemeenteraadsleden een volwaardige baan. Daarnaast moet je het werk van kamerleden niet overschatten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:55 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Tsja, dan heb je een raadsvergadering met belangrijke beslissingen, maar dan is er ook een belangrijk debat in de Tweede Kamer waarbij een motie van wantrouwen wordt ingediend tegen premier Wouter Bos. Waarvoor moeten ze dan kiezen?
Raadswerk in een grote stad is trouwens niet iets dat je er in de avonduren bijdoet, vergaderingen vinden vaak overdag plaats, en hget raadswerk bestaat volgens mij niet alleen uit vergaderen.
Dus als ik een tulband wil dragen, dat mag niet?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:56 schreef Honeycomb het volgende:
[..]
nee je mag hier dan niet wonen.
Een wethouder die door zijn coalitiegenoot wordt weggestuurd, vind je dat deugdelijk?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:56 schreef dVTB het volgende:
Pastors heeft -even los van de vraag of je zijn politieke opvattingen deelt - op een deugdelijke manier leiding gegeven aan Leefbaar Rotterdam
Jup, je weet kennelijk nog niet eens wat het werk in een gemeenteraadsfractie behelst.quote:
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:52 schreef Argento het volgende:
[..]
Op zichzelf is het toch geen verkeerd uitgangspunt?
De westerse cultuur = wa's dat? In mijn uitleg is het de cultuur die we hier hebben, inclusief moskees, moslims, mensen die volgens anderen 'ongeintegreerd' zijn etc. Westerse cultuur is wat we hier hebben, hadden, zullen krijgen. Het is ongedefinieerd, anders dan de cultuur die hier in het westen blijkbaar is.quote:"iedereen die in Nederland wil wonen, moet accepteren dat de westerse cultuur de overheersende is".
Het dragen van een tulband betekent op zichzelf niet het afwijzen van de Westerse cultuur.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:58 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Dus als ik een tulband wil dragen, dat mag niet?
Ja, maar bij een baan kun je meestal tijd vrij maken voor een debat. Als je zowel in de Tweede Kamer als in de gemeenteraad tegelijkertijd een vergadering hebt waarin belangrijke beslissingen worden genomen dan kun je dat niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:58 schreef the_fucker het volgende:
[..]
In mijn grote stad heeft het grootste deel van de gemeenteraadsleden een volwaardige baan. Daarnaast moet je het werk van kamerleden niet overschatten.
Als jij westers bent dan maakt jouw tulband deel uit van de westerse cultuur, vind je niet?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:58 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Dus als ik een tulband wil dragen, dat mag niet?
Nee JIJ weet niet waar je over praat en je praat zo veel onzin in dit topic dat ik niet de moeite ga nemen je uit te leggen waarom een kamerlidmaatschap niet te combineren is met een gemeenteraadlidmaatschap. Zeker niet voor een partij waar het usance is voor de leden om het te druk te hebben met andere dingen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:00 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Jup, je weet kennelijk nog niet eens wat het werk in een gemeenteraadsfractie behelst.
Druip maar gewoon af....
Dat zegt niets over de manier waarop hij zijn eigen partij heeft geleid. Het vervelende met jou is trouwens dat je altijd maar op één zinnetje ingaat en de rest van iemands reactie negeert. Leg mij eens uit waarom Eén NL nu al in de extreemrechtse hoek moet worden gedrukt? Wat is dat voor vreemde angstreflex?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:59 schreef SCH het volgende:
Een wethouder die door zijn coalitiegenoot wordt weggestuurd, vind je dat deugdelijk?
En als ik nou het materialisme afwijs?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Het dragen van een tulband betekent op zichzelf niet het afwijzen van de Westerse cultuur.
Dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:02 schreef Argento het volgende:
[..]
Het dragen van een tulband betekent op zichzelf niet het afwijzen van de Westerse cultuur.
om het nog maar niet te hebben over de controleerbaarheid en de daarop volgende mogelijkheden tot sanctionering.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:01 schreef sigme het volgende:
Kortom, waar gáát dit overMensen die in NL willen wonen is loze kolder, westerse cultuur is loze kolder, daarmee is 'moeten accepteren' een verbindingsstukje tussen iets nietszeggends en iets nietszeggends.
Maar dat staat er niet. Er staat niet 'allen die in NL wonen moeten de westerse cultuur accepteren'. Er staat dat allen die hier willen wonen dat moeten. Volgens mij hebben de meeste Nederlanders er nooit echt bij stilgestaan, of ze hier willen wonen. Ze zijn nu eenmaal hier geboren enzo, je kent het wel.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:56 schreef Honeycomb het volgende:
[..]
nee je mag hier dan niet wonen.
Dat gebeurde in de afgelopen jaren in heel Nederland vaker. En zeker door de invoering van het dualistische stelsel in de gemeenteraad, waardoor er meer wethouders 'van buiten' in de colleges zitten. Daardoor is er minder loyaliteit/binding tussen de zittende leden van het college en hun collega's/coalitiepartners in de gemeenteraden.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Een wethouder die door zijn coalitiegenoot wordt weggestuurd, vind je dat deugdelijk?
Het is inderdaad jammer dat geen van de Pastofielen hier antwoord op geeft.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:06 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Manier van kleden heeft wel degelijk te maken met cultuur. Eten ook.
Wat bedoelen jullie met "cultuur"? Normen en waarden? Daar hebben we toch de grondwet voor?
Vergeet niet dat dit slechts een ANP-weergave is, die stukken zijn wel vaker onzorgvuldig geschreven.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:58 schreef Argento het volgende:
[..]
In dat rijtje bezien is het net alsof deze partij voor de belangen bureaucratie opkomt. Ze zullen wel het tegendeel bedoelen (bureaucratie moet bestreden worden), maar dan kun je je weer afvragen hoe ´integratie´ in dit rijtje wordt bedoeld.
En als we nou héél véél regels maken? Gewoon echt héél véél, en rrregels zijn rrregels. Met duidelijke straffen op overtreding. En dan ook héél veel bureaucratie, want voor een goede staatsinlichtingendienst heb je meen ik 33% van de bevolking nodig, die de andere 67% in de gaten houdt. En dan nog de beleidsmakers en de gewone ambtenaren..quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:06 schreef Honeycomb het volgende:
[..]
om het nog maar niet te hebben over de controleerbaarheid en de daarop volgende mogelijkheden tot sanctionering.
Het is natuurlijk niet al te slim van hem geweest om die uitspraken te doen die geleid hebben tot zijn aftreden. Alhoewel die uitspraken het wellicht electoraal gezien goed deden, doet een dergelijk aftreden altijd af aan je kredietwaardigheid als bestuurder; ook in de toekomst. En dat terwijl hij opzich een capabel wethouder was.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 10:56 schreef dVTB het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat deze partij nu al met de grond gelijk wordt gemaakt in dit topic. Pastors heeft -even los van de vraag of je zijn politieke opvattingen deelt - op een deugdelijke manier leiding gegeven aan Leefbaar Rotterdam en vergeleken met het landelijke verval van de LPF is het verkiezingsresultaat in Rotterdam niet slecht te noemen.
En toch weten de meesten wel wat met het begrip ´westerse cultuur´ wordt bedoeld. In ieder geval het fundament van vrijheid en persoonlijk vind ik het niet verkeerd dat het uitgangspunt van vrijheid niet absoluut is. Anders gezegd, dat die vrijheid niet betekent dat overtuigingen die in strijd zijn met die vrijheid en die vrijheid trachten te ondermijnen óók moeten worden geaccepteerd onder het mom van ´vrijheid´.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:01 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
De westerse cultuur = wa's dat? In mijn uitleg is het de cultuur die we hier hebben, inclusief moskees, moslims, mensen die volgens anderen 'ongeintegreerd' zijn etc. Westerse cultuur is wat we hier hebben, hadden, zullen krijgen. Het is ongedefinieerd, anders dan de cultuur die hier in het westen blijkbaar is.
Ik lees het als degenen die nu nog niet in Nederland wonen, maar daar wel het voornemen toe hebben.quote:En wie zijn in godsnaam iedereen die in Nederland willen wonen? De Nederlanders? De niet-Nederlanders? Ik? Jij? Asielzoekers? Autochtonen? Allochtonen?
Dat als je voornemens bent je in Nederland te vestigen, maar er tevens blijk van geeft de Westerse cultuur niet te accepteren (en dan doel ik met name op de fundamenten van vrijheid en gelijkwaardigheid), dan weet je van te voren dat vestiging in Nederland niet tot de mogelijkheden behoort.quote:Wat heeft hier willen wonen voor zeggingskracht?
Dat is ook verreweg het beste dat deze partij zou kunnen overkomen. Een te snelle groei op korte termijn heeft in de Nederlandse politiek slechts zeer zelden tot succes geleid. Het kost jaren om een partijorganisatie op te bouwen, partij-instituten op te bouwen, regionaal draagvlak te verwerven en het politieke handwerk in de Tweede Kamer en andere vertegenwoordigende instanties onder de knie te hebben.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:08 schreef Kozzmic het volgende:
Meer dan een zetel of 5 a 6 verwacht ik echter niet. Maar dat moet een mooie basis zijn voor Pastors om zijn partij verder uit te bouwen.
De rechterkant van het politeke spectrum is vol... of op z'n minst een beetje druk....quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:08 schreef Kozzmic het volgende:
Ik denk overigens wel dat deze partij de meeste kans maakt op 'rechts'. Pastors is ook wat gewiekster dan Wilders of Nawijn, om over de LPF maar helemaal te zwijgen. Ik verwacht dan ook dat hij zijn 'concurrenten' qua media-aandacht verreweg zal overtreffen.
Meer dan een zetel of 5 a 6 verwacht ik echter niet. Maar dat moet een mooie basis zijn voor Pastors om zijn partij verder uit te bouwen.
In gemeenteraden zitten vaak mensen met behoorlijke functies die niet alla minuut beschikbaar zijn. Veel belangrijke raadsvergaderingen worden daarom in de avonduren gehouden. Vooralsnog geen enkele reden dus, waarom je een dergelijke functie niet zou kunnen combineren met het werk als kamerlid.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:03 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ja, maar bij een baan kun je meestal tijd vrij maken voor een debat. Als je zowel in de Tweede Kamer als in de gemeenteraad tegelijkertijd een vergadering hebt waarin belangrijke beslissingen worden genomen dan kun je dat niet.
En anders?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:12 schreef Argento het volgende:
[..]
maar ook zij dienen te accepteren dat mannen en vrouwen hier gelijk zijn, dat mensen (ook dochters) in beginsel vrij zijn een relatie aan te gaan met wie zij dat willen etc.
behoort.
Dan niks. Vrijheid van godsdienst is onderdeel van de Westerse cultuur.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En als ik nou het materialisme afwijs?
Of Moslim wordt?
Of Boedist
Of Indiaan
Watdan?
Die eerste twee gaat het niet over. Die tweede twee wel. En ik vind dat het tot de vrijheid moet behoren om daarvan géén voorstander te zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:12 schreef Argento het volgende:
Voorts gaat het natuurlijk om voetbal, boerenkool, vrije sexuele moraal, onderlinge gelijkwaardigheid.
En als je hier al woont dan, en de seksuele vrijheid doorgeschoten vindt, en -ik noem een dwarsstraat- stemrecht voor vrouwen afwijst, behoor je dan niet tot de westerse cultuur? Kan je hier wel gevestigd blijven? Mag je hier willen wonen en mag je je standpunt kenbaar maken?quote:Dat als je voornemens bent je in Nederland te vestigen, maar er tevens blijk van geeft de Westerse cultuur niet te accepteren (en dan doel ik met name op de fundamenten van vrijheid en gelijkwaardigheid), dan weet je van te voren dat vestiging in Nederland niet tot de mogelijkheden behoort.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:14 schreef Argento het volgende:
[..]
Dan niks. Vrijheid van godsdienst is onderdeel van de Westerse cultuur.
Dus het is een taak van de overheid om te controleren of ouders hun dochters vrij laten in het aangaan van een relatie?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:12 schreef Argento het volgende:
maar ook zij dienen te accepteren dat mannen en vrouwen hier gelijk zijn, dat mensen (ook dochters) in beginsel vrij zijn een relatie aan te gaan met wie zij dat willen etc.
[..]
Berust toewijzing van hun verblijfsvergunning op onjuiste gegevens, mits de aanvrager dient te verklaren dat hij de Westerse cultuur in zijn algemeenheid accepteert.quote:
Ik denk inderdaad dat we het in dit verband niet hebben over mensen die hier al wonen (en al dan niet hier geboren zijn). Het is een norm die zich richt tegen mensen die hier nog niet wonen, maar dat in de toekomst wellicht gaan doen. Zo lees ik het tenminste.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:17 schreef sigme het volgende:
En als je hier al woont dan, en de seksuele vrijheid doorgeschoten vindt, en -ik noem een dwarsstraat- stemrecht voor vrouwen afwijst, behoor je dan niet tot de westerse cultuur? Kan je hier wel gevestigd blijven? Mag je hier willen wonen en mag je je standpunt kenbaar maken?
Hoe zit het dan met mensen in Staphorst? Of horen die "boven" de moslims, zoals Wilders en Spruyt beweren?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:19 schreef Argento het volgende:
[..]
Berust toewijzing van hun verblijfsvergunning op onjuiste gegevens, mits de aanvrager dient te verklaren dat hij de Westerse cultuur in zijn algemeenheid accepteert.
OK, ik geef toe, in de praktijk is het een vage norm. Wellicht te vaag om te handhaven en dus te vaag om uberhaupt te stellen, maar als uitgangspunt kan ik er geen bezwaar tegen hebben.
Ligt eraan in welke vorm je de norm giet. Als je er een strafbaar feit van maakt, dan moet de overheid handhaven ja.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hmmm
[..]
Dus het is een taak van de overheid om te controleren of ouders hun dochters vrij laten in het aangaan van een relatie?
Je kunt het verbieden, maar hoe wil je dat afdwingen? Haar op haar kamer opsluiten? Dat is onder omstandigheden sowieso al strafbaar.quote:Zou ik als ouder niet mogen sturen in extreme gevallen zelfs verbieden (of het iets helpt buiten beschouwing gelaten) dat mijn dochter met een of andere loverboy/pooier een relatie aangaat?
mensen in Staphorst richten zich tegen de Westerse cultuur?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:22 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Hoe zit het dan met mensen in Staphorst? Of horen die "boven" de moslims, zoals Wilders en Spruyt beweren?
onderschrijven ze een vrije sexuele moraal en gelijkheid? (uit ervaring kan ik je het antwoord wel geven maar ik wacht even op de jouwe).quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:24 schreef Argento het volgende:
[..]
mensen in Staphorst richten zich tegen de Westerse cultuur?
Zo weer een partij die weer gaat profileren over de sociale zekerheid. Die willen ze natuurlijk gisteren nog te gronden richten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 07:24 schreef SCH het volgende:
Bron: radio 1.
Nl en Nederland zijn ineens in als namen. Pastors gaat samen met Eerdmans deze partij beginnen. Vindt het zo snel nog even niet terug in de kranten.
5 speerpunten: veiligheid, integratie, sociale zekerheid, onderwijs en bureaucratie.
Gezien de eerdere gesprekken tussen Verdonk en Pastors en de onenigheid tussen Verdonk en een aantal linkse VVDérs, acht ik de kans niet ondenkbeeldig dat ze op de valreep alsnog bij Pastors en Eerdmans aanschuift.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:13 schreef dVTB het volgende:
[..]
De rechterkant van het politeke spectrum is vol... of op z'n minst een beetje druk....![]()
Ik vlak Nawijn ook nog niet helemaal uit. Zie bijvoorbeeld hoe goed hij bij de gemeenteraadsverkiezingen in Zoetermeer heeft gescoord. De LPF is een bekeken zaak: nul zetels. Wilders komt ook niet ver, omdat -ie een te populistische toon aanslaat. De vraag is natuurlijk of één van deze partijen Verdonk weet in te lijven. Dan gaan er heel wat rechtse kiezers lopen. Zo niet, dan blijft het geneuzel in de marge en gaan deze vier partijen samen hooguit 4-5 zetels verdelen.
Weer kiezersbedrog (althans de vvd-leden die ze beloofd had achter Rutte te staan als een man. één man bedoel ik) in dat geval.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:30 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Gezien de eerrdere gesprekken tussen Verdonk en Pastors en de onenigheid tussen Verdonk en een aantal linkse VVDérs, acht ik de kans niet ondenkbeeldig dat ze op de valreep alsnog bij Pastors en Eerdmans aanschuift.
nee, maar ze beslissen wel met wie hun dochter moet trouwen en nemen ook beslissingen voor hun vrouw. Wat jij zei.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:24 schreef Argento het volgende:
[..]
mensen in Staphorst richten zich tegen de Westerse cultuur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |