De nationale xenofobie schaadt de economie anders behoorlijk. Veel mensen uit het Midden-Oosten die hier promoveren, bijvoorbeeld in de biochemie, verlaten na vier jaar het land weer omdat ze gek worden van de bureaucratie van de IND en de intolerante Nederlanders. Juist van die mensen moet de Nederlandse economie het hebben.quote:Op vrijdag 22 september 2006 15:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Zo'n vaart zal het wel niet lopen.
Wat een verwerpelijk onzin.quote:Op donderdag 21 september 2006 21:57 schreef akkefietje het volgende:
Nogmaals ik vertrouw die man niet als hij lid wordt van een partij als EenNL.
Terugtrappen is geen prettige eigenschap.
Inderdaad. Die man bewijst: moslims komen in alle vormen en maten.quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat een verwerpelijk onzin.
Ook allochtonen kunnen alle politieke voorkeuren hebben, ideeën over inrichting van Nederland. 't Zou een mooie boel worden als ze hun plaats moeten kennen.
Het zijn net vrouwenquote:Op vrijdag 22 september 2006 18:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Inderdaad. Die man bewijst: moslims komen in alle vormen en maten.
Ik kan geen gitaar spelenquote:Op vrijdag 22 september 2006 19:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent egalitarist in hart en nieren, hè?
Of ze vertrekken bijvoorbeeld naar Duitsland, dat wil ook nog wel eens gebeuren.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
De nationale xenofobie schaadt de economie anders behoorlijk. Veel mensen uit het Midden-Oosten die hier promoveren, bijvoorbeeld in de biochemie, verlaten na vier jaar het land weer omdat ze gek worden van de bureaucratie van de IND en de intolerante Nederlanders. Juist van die mensen moet de Nederlandse economie het hebben.
Ja daar tegenover staat natuurlijk de schade die de groep uit het midden oosten Nederland heeft toegebracht in de breedste zin van het woord.quote:Op vrijdag 22 september 2006 17:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
De nationale xenofobie schaadt de economie anders behoorlijk. Veel mensen uit het Midden-Oosten die hier promoveren, bijvoorbeeld in de biochemie, verlaten na vier jaar het land weer omdat ze gek worden van de bureaucratie van de IND en de intolerante Nederlanders. Juist van die mensen moet de Nederlandse economie het hebben.
Oh, ik dacht dat het Midden-Oosten ons Nederlanders juist bakken met geld opgeleverd had...vertel verder want dat verhaal wil ik horen.quote:Op vrijdag 22 september 2006 21:42 schreef Sargon het volgende:
Ja daar tegenover staat natuurlijk de schade die de groep uit het midden oosten Nederland heeft toegebracht in de breedste zin van het woord.
Jahoor mevrouw noem ons maar weer psychisch gestoordquote:Op vrijdag 22 september 2006 17:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
De nationale xenofobie schaadt de economie anders behoorlijk.
Oh we hebben niets aan buitenlandse investeerders?quote:Op zondag 24 september 2006 15:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jahoor mevrouw noem ons maar weer psychisch gestoord
En verder hebben wij die mensen niet nodig, We hebben genoeg talent hier.
Je hebt geen nederlandse nationaliteit nodig om hier te kunnen investeren.quote:Op zondag 24 september 2006 16:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh we hebben niets aan buitenlandse investeerders?
Nee maar strenge maatregelen tegen b.v. Marokkanen zorgen er ook voor dat de Japanners en Amerikanen minder trek hebben om hier te komen investeren.quote:Op zondag 24 september 2006 16:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hebt geen nederlandse nationaliteit nodig om hier te kunnen investeren.
Wat denk je dan van het achterlijke kraakbeleid, dat trekt pas investerdeers aan :Squote:Op zondag 24 september 2006 17:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar strenge maatregelen tegen b.v. Marokkanen zorgen er ook voor dat de Japanners en Amerikanen minder trek hebben om hier te komen investeren.
dit is een nieuwe die heb ik nog nooit gehoord, kan je ook uitleggen waarom?quote:Op zondag 24 september 2006 17:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee maar strenge maatregelen tegen b.v. Marokkanen zorgen er ook voor dat de Japanners en Amerikanen minder trek hebben om hier te komen investeren.
Als een (buitenlands) bedrijf voor z'n werknemers erg veel moeite moet doen om de diverse vergunningen te verkrijgen en inburgeringscursussen voor de partners moet gaan betalen dan zal zo'n bedrijf toch uit gaan kijken naar alternatieven. Daarnaast is een harder klimaat voor buitenalnders ook niet prettig als een expat die zich hier bezig houdt met keihard werken op straat met de nek aangekeken wordt doet dat ons land ook geen goed.quote:Op zondag 24 september 2006 17:19 schreef Sargon het volgende:
[..]
dit is een nieuwe die heb ik nog nooit gehoord, kan je ook uitleggen waarom?
Nou dit gaat over iets andere bedragen dan de kosten van een gekraakt pand... Daarnaast zal een buitenlands bedrijf daar niet zo veel problemen mee hebben.quote:Op zondag 24 september 2006 17:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat denk je dan van het achterlijke kraakbeleid, dat trekt pas investerdeers aan :S
Oh nee hoor totaal niet.quote:Trouwens wat kan jou investerders nou in eens schelennormaliter heb je de pest aan Kapitalisten.
Ik weet van horen zeggen dat buitenlandse investeerders o.a. bang zijn te investeren hier vanwege dat kraakbeleid.quote:Op zondag 24 september 2006 17:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou dit gaat over iets andere bedragen dan de kosten van een gekraakt pand... Daarnaast zal een buitenlands bedrijf daar niet zo veel problemen mee hebben.
[..]
Oh nee hoor totaal niet.
quote:Op donderdag 21 september 2006 @ 10:19 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Gaan Van Schijndel en Eerdmans niet samen in 1 fractie zitten onder de naam Groep 1NL?(of is het ook verplicht om naast 'groep' ook een naam van de politicus in de fractienaam op te nemen?)
Dat zou wel heel onlogisch zijn aangezien kraken zeer eenvoudig te voorkomen is maar de extra bureaucratie om buitenlanders te weren een stuk moeilijker.quote:Op zondag 24 september 2006 17:49 schreef JohnDope het volgende:
jij vermoed, ik weet zeker van niet.
Kraken is in nederland makkelijker dan het voorkomen van een kraak.quote:Op zondag 24 september 2006 17:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zou wel heel onlogisch zijn aangezien kraken zeer eenvoudig te voorkomen is maar de extra bureaucratie om buitenlanders te weren een stuk moeilijker.
Wat is er dan zo slecht aan?quote:Op zondag 24 september 2006 17:51 schreef SCH het volgende:
Goedkope truc om Een Nl in de kamer zitting te willen laten nemen. Ze schuwen echt geen enkele methode om aan aandacht te komen maar het zal niet veel baten. Het wordt terecht tegengehouden.
Aangezien immigratie geld kost (CPB, op verzoek alweer de link) zorgen strenge immigratie-eisen voor lagere belastingen. Lage belasting -> aantrekkelijk om in NL te investeren.quote:Op zondag 24 september 2006 17:06 schreef du_ke het volgende:
Lijkt me niet. Er heerst hier in de VS ook een redelijk hard klimaat jegens illegalen en laag-opgeleide buitenlanders, maar ik voel me echt niet aangesproken.quote:Op zondag 24 september 2006 17:27 schreef du_ke het volgende:
Daarnaast is een harder klimaat voor buitenalnders ook niet prettig als een expat die zich hier bezig houdt met keihard werken op straat met de nek aangekeken wordt doet dat ons land ook geen goed.
Die naam gaan ze dan ook eerst gebruiken, om vervolgens te kijken wat de andere mogelijkheden zijn.quote:Op zondag 24 september 2006 20:53 schreef Napalm het volgende:
Wat ik niet begrijpis dat dit zou kunnen? Ik dacht dat je verplicht was om ver te gaan als "groep eigennaam"?
Maar jij hebt vermoedelijk ook niet toevallig een arabisch uiterlijk.quote:Op zondag 24 september 2006 21:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Er heerst hier in de VS ook een redelijk hard klimaat jegens illegalen en laag-opgeleide buitenlanders, maar ik voel me echt niet aangesproken.
De VS zijn dan ook toleranter. Als jij op een Amerikaans forum je zegje zou doen zoals hier op Fok, dan ben je binnen de korste keren een Weekend-Web-slachtoffer. White supremacists blabla.quote:Op zondag 24 september 2006 21:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Er heerst hier in de VS ook een redelijk hard klimaat jegens illegalen en laag-opgeleide buitenlanders, maar ik voel me echt niet aangesproken.
Het verschil is alleen dat ze in de VS het fenomeen Pappen && Nathouden niet kennen, dus er is geen wij-zij-cultuur.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
De VS zijn dan ook toleranter. Als jij op een Amerikaans forum je zegje zou doen zoals hier op Fok, dan ben je binnen de korste keren een Weekend-Web-slachtoffer. White supremacists blabla.
Oh nee? En al die "affirmative action", positieve discriminatie, dan?quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat ze in de VS het fenomeen Pappen && Nathouden niet kennen, dus er is geen wij-zij-cultuur.
In Armurica (ghe) zijn ook mensen die niet trots zijn op de vlag.quote:Als je hier met een nederlandse vlag loopt of die altijd hebt uithangen, dan ben je meteen een nazi. In Amurica is iedereen trots op RoodWitBlauw.
Tuurlijk dat heb je overal, maar hier in nederland ben je een nazi met een nederlandse vlag en in de VS ben je een held met een Amerikaanse vlag.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Oh nee? En al die "affirmative action", positieve discriminatie, dan?
[..]
In Armurica (ghe) zijn ook mensen die niet trots zijn op de vlag.
Kolder.quote:Op dinsdag 26 september 2006 11:36 schreef Floripas het volgende:
[..]
De VS zijn dan ook toleranter. Als jij op een Amerikaans forum je zegje zou doen zoals hier op Fok, dan ben je binnen de korste keren een Weekend-Web-slachtoffer. White supremacists blabla.
Ja behalve dat je daar als niet opgeleide immigrant keihard aan de bak moet voor een loon dat veel lager ligt dan het minimum loon in nederland. Geen sociale vangnetten, waar je kan op terug vallen. Ja amerika is the place to be voor immigranten.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:36 schreef Xith het volgende:
Ja dat klopt wel ja, als immigrant ben je in Amerika beter af dan hier.
zeker weten, ze worden daar in ieder geval veel meer gewaardeerd dan in Europa.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:48 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ja behalve dat je daar als niet opgeleide immigrant keihard aan de bak moet voor een loon dat veel lager ligt dan het minimum loon in nederland. Geen sociale vangnetten, waar je kan op terug vallen. Ja amerika is the place to be voor immigranten.
ja dat zijn de succes verhalen ja, maar van al die miljoenen latino's die nooit verder komen dan schoonmaken en een 2 kamer woning ergens in een achterwijk hoor je natuurlijk niets. Daartegenover staat natuurlijk de enorme waardering en het warme onthaal van de rijke bovenlaag.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
zeker weten, ze worden daar in ieder geval veel meer gewaardeerd dan in Europa.
Ik ken toevallig ook een Afgaan hier in nederland die naar de VS wilt. Zijn familie schijnt het daar beter te hebben dan hij hier in Europa.
En laten we eerlijk zijn; Laatst was er een iraanse vrouw de ruimte in gegaan; Een iraanse vrouw die in Amerika Miljardair is geworden, dat kan alleen in Amurica.
Ach waarom het niet hebben van een programma was voor hun inspiratie Fortuyn ook geen probleem.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:47 schreef Urquhart het volgende:
Het wordt tijd dat ze met een programma naar buiten komen.
Die miljoenen Latino's doen het anders helemaal niet slecht. Die zorgen voor hun eigen inkomen, kloppen niet aan bij de staat voor steun en verdienen daarmee het respect van hun mede-Amerikanen. Dat kun je van het gros van de allochtonen in Nederland niet zeggen.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:11 schreef Sargon het volgende:
[..]
ja dat zijn de succes verhalen ja, maar van al die miljoenen latino's die nooit verder komen dan schoonmaken en een 2 kamer woning ergens in een achterwijk hoor je natuurlijk niets. Daartegenover staat natuurlijk de enorme waardering en het warme onthaal van de rijke bovenlaag.
Punt is dat voor afghanen hier de asielprocedure vaak erg lang heeft geduurd en in die tijd mag je hier niet aan het werk. Dan loop je dus een grote achterstand op.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
zeker weten, ze worden daar in ieder geval veel meer gewaardeerd dan in Europa.
Ik ken toevallig ook een Afgaan hier in nederland die naar de VS wilt. Zijn familie schijnt het daar beter te hebben dan hij hier in Europa.
Inderdaad. The place to be. Als het niet zo zou zijn, dan zouden er jaarlijks geen miljoenen mensen naar toe trekken.quote:Op dinsdag 26 september 2006 17:48 schreef Sargon het volgende:
[..]
Ja behalve dat je daar als niet opgeleide immigrant keihard aan de bak moet voor een loon dat veel lager ligt dan het minimum loon in nederland. Geen sociale vangnetten, waar je kan op terug vallen. Ja amerika is the place to be voor immigranten.
9 Oktoberquote:Op dinsdag 26 september 2006 16:47 schreef Urquhart het volgende:
Het wordt tijd dat ze met een programma naar buiten komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |