Niet alleen daardoor.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:18 schreef Reya het volgende:
[..]
Dus doordat het steeds weer Marokkanen zijn, concludeer jij dat het probleem bij de Islam ligt?![]()
De autochtone boef is slimmer of gaat de politie harder achter allochtonen aan?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
Er was inderdaad laatst een onderzoek waarbij de pakkans van een allochtoon (voor hetzelfde grijp als die van een autochtoon) groter was.
Ik ben blij dat je het sarcasme oppikte. Echter ik pik uit je citaat op "een deel verklaard" de rest hangt blijkbaar samen met de cultuur? (wederom die antillianen die trots zijn op hun "gangsta-status"om maar eens wat te noemen)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
Maar om even je sarcastische opmerking naar de prullebak te verwijzen, uit hetzelfde onderzoek:
Dat zou je toch moeten weten aan je bovengemiddelde kennis van allochtonen te zien.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:59 schreef Napalm het volgende:
De autochtone boef is slimmer of gaat de politie harder achter allochtonen aan?
Maarliefst voor de HELFT verklaren alleen die opgenoemde factoren (leeftijd en geslacht) het al. Dat jij "de rest" laat samenhangen met de cultuur is een conclusie die jij trekt. (waar uiteindelijk geen enkele grond voor is) De andere factoren: zoals sociaal economische positie, zijn daar niet eens in verwerktquote:Ik ben blij dat je het sarcasme oppikte. Echter ik pik uit je citaat op "een deel verklaard" de rest hangt blijkbaar samen met de cultuur? (wederom die antillianen die trots zijn op hun "gangsta-status"om maar eens wat te noemen)
Ach kom, dat is hooguit een voorbeeld van een stel rotjochies die geen besef hebben van de betekenis van bevrijdingsdag.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:54 schreef the_fucker het volgende:
Het voetballen met kransen van de oorlog waarin mijn grootvader is gesneuveld omdat hij het land verdedigde, vind ik zo'n voorbeeld.
hoho, er staat "een aanzienlijk deel verklaard". En dat is zelfs als de helft al door de leeftijd en geslacht verklaard word. Het is dus minstens al de helft!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:59 schreef Napalm het volgende:
Ik ben blij dat je het sarcasme oppikte. Echter ik pik uit je citaat op "een deel verklaard" de rest hangt blijkbaar samen met de cultuur? (wederom die antillianen die trots zijn op hun "gangsta-status"om maar eens wat te noemen)
Tyf toch op,quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:01 schreef Argento het volgende:
[..]
Ach kom, dat is hooguit een voorbeeld van een stel rotjochies die geen besef hebben van de betekenis van bevrijdingsdag.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:03 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Tyf toch op,
Dat respoectloze gedrag krijgen ze van huis uit mee.
Ik heb helaas/ gelukkig weinig kennis van de politie.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
Dat zou je toch moeten weten aan je bovengemiddelde kennis van allochtonen te zien.
Waar komt het dan door? Als we corrigeren voor de SES, dan blijft toch enkel cultuur over? Ik kan moeilijk geloven dat er genetische aanleg is voor criminaliteit. Toch?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
Maarliefst voor de HELFT verklaren alleen die opgenoemde factoren het al. Dat jij "de rest" laat samenhangen met de cultuur is een conclusie die jij trekt. (waar uiteindelijk geen enkele grond voor is)
Dat maak jij ervan, dat is heel leuk maar de vraag is wat bedoelt Pastors ermee?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:53 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat zoiets als de "westerse cultuur" nauwelijks in regeltjes is vast te leggen. Het ging over sexueel moraal, en het kiezen van partners voor dochters wat niet binnen de westerse cultuur zou vallen.
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:03 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Tyf toch op,
Inderdaad, het is slechts het topje van de ijsberg. Zeker als je bedenkt dat nog niet alle korpsen op afkomst registreren.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:53 schreef nonzz het volgende:
[..]
Om jouw bron even te citeren:
[..]
Waar wil je heen?
En van wie heb jij jouw respectloze gedrag meegekregen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:03 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Tyf toch op,
Je moet beter leren lezen. DE HELFT wordt verklaard door leeftijd en bevolkingsopbouw.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:04 schreef Napalm het volgende:
Waar komt het dan door? Als we corrigeren voor de SES, dan blijft toch enkel cultuur over? Ik kan moeilijk geloven dat er genetische aanleg is voor criminaliteit. Toch?
Hoe kom je hierbij? Is hier onderzoek naar gedaan, en zoja, waar kan ik dat vinden?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:54 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Veel Islamieten beschouwen Nederland als een soort ongelovige vuilnisbelt waar je lekker kan pakken wat je pakken kan en flink de beest uithangen. Wij zijn toch maar "ongelovige honden".
Ik doelde eerder op de tegenstrijdigheid in je achterlijke postquote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:07 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Er staat respoectloos. hahahahahahahahahahaha![]()
Eerst is het Staphorst, en nu jaagt de politie weer extra op allochtonen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zou je toch moeten weten aan je bovengemiddelde kennis van allochtonen te zien.
Dat weet iedereen toch gewoon. Dat kun je al zien als je door de stad loopt! Overal zie je het, en ook steeds meer tegenwoordig .....quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Is hier onderzoek naar gedaan, en zoja, waar kan ik dat vinden?
Interesse in een leuke documentaire ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Is hier onderzoek naar gedaan, en zoja, waar kan ik dat vinden?
Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:10 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Interesse in een leuke documentaire ?
Het belang is niet of iedereen dat even redelijk vindt, het belang is dat iedereen zich houdt aan de wet die dat verbiedt. Dat er mensen zijn die dat niet redelijk vinden (zoals bijvoorbeeld de Staphorsters) is op zich geen probleem. Dáár dienen die Staphorsters voor, als vergelijkingsgroep. In het algemeen zijn die het namelijk met andere fundamentaleel gelovigen eens.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 12:53 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Nee.
En de Westerse cultuur is bijvoorbeeld geen meisjes verkrachten of joden mishandelen omdat je geloof dat toestaat.
"Ja maar wacht eens even, in de dorpsstraat in staphorst is laatst ook een opstootje geweest
Ik kan hem nu ff niet online vinden.quote:
Dat geloof je zelf niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:07 schreef Mutant01 het volgende:
het zou dus zo kunnen zijn dat dat de andere helft verklaard.
Ik zou hem graag willen zien, zodat ik zelf ook de rode draad kan bepalen. Zou je hem kunnen posten als ie online is. Hoe heette de documentaire dan eigenlijk, want je hebt gezocht online toch?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:21 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Ik kan hem nu ff niet online vinden.
Waar het op neerkomt is een jonge hoogopgeleide Marokkaan die ons meeneemt naar zijn Amsterdamse buurt. "wij leven samen, wij pakken wat we pakken kunnen, en jullie kunnen de tering krijgen" is de rode draad. Ik denk dat veel mensen zich die docu wel kunnen herinneren.
Maar natuurlijk. De ingrediënten zijn gunpowder, verse munt & kegelsuiker. Allemaal verkrijgbaar bij de souk in de Folkingestraat. Hoewel de suiker tegenwoordig vaak Europese suiker is, ook in Marokko. Wel in een kegel maar toch niet helemaal hetzelfde.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:21 schreef du_ke het volgende:
Hee Sigme dat weet jij vast wel kan je in Groningen ook ergens muntthee krijgen? Smaakte me in Marokko best goed (al is het niet best voor je glazuur).
Geen idee, ik heb gezocht op trefwoorden. Iemand ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou hem graag willen zien, zodat ik zelf ook de rode draad kan bepalen. Zou je hem kunnen posten als ie online is. Hoe heette de documentaire dan eigenlijk, want je hebt gezocht online toch?
Aha bedanktquote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. De ingrediënten zijn gunpowder, verse munt & kegelsuiker. Allemaal verkrijgbaar bij de souk in de Folkingestraat. Hoewel de suiker tegenwoordig vaak Europese suiker is, ook in Marokko. Wel in een kegel maar toch niet helemaal hetzelfde.
In eerdere WODC onderzoeken. Dit is een later onderzoek en ik heb het dacht ik toch voldoende onderbouwd, als alleen al de helft verklaard wordt door de leeftijd en opbouw van de bevolking, en dan ook nog eens een aanzienlijk deel verklaard wordt door SES, dan zegt dat een hoop en toont het aan dat de mensen die cultuur en religie erbij halen fiks ongelijk hebben. Want ook al zou de rest van het verschil te maken hebben met religie en cultuur, het zou dan van onderschikt belang zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:22 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dat geloof je zelf niet.
overgens viel in eerdere WODC-onderzoeken de correctie SES toch ook niet doorslaggevend uit.
Ik heb wel al wat oudere links voor je.
http://www.groene.nl/1997/12/spmr_debatachmed.html
Alles goed en wel, ontdekte het WODC, maar zelfs gecorrigeerd voor sociaal-economische en demografische factoren is de criminaliteit onder allochtonen nog anderhalf tot drie maal zo hoog als onder witten. Marokkanen en Antillianen scoren het hoogst.
Ga je nog altijd voorbij aan de samenhang tussen cultuur en de SES.. Daarom is die SES-correctie ook twijfelachtig.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In eerdere WODC onderzoeken. Dit is een later onderzoek en ik heb het dacht ik toch voldoende onderbouwd, als alleen al de helft verklaard wordt door de leeftijd en opbouw van de bevolking, en dan ook nog eens een aanzienlijk deel verklaard wordt door SES, dan zegt dat een hoop en toont het aan dat de mensen die cultuur en religie erbij halen fiks ongelijk hebben.
Laat me denken...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:21 schreef rutger05 het volgende:
De grote vraag is met welke aanpak deze problemen opgelost of minder kunnen worden. Ik zou wel eens willen weten hoe deze partij denkt deze problemen te kunnen oplossen.
We kunnen evengoed Indonesiers nemen, ook afkomstig uit een Islamitische cultuur, en dan Napalm. Je weigert kennelijk in te zien dat het helemaal van ondergeschikt belang is.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:28 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ga je nog altijd voorbij aan de samenhang tussen cultuur en de SES.. Daarom is die SES-correctie ook twijfelachtig.
Gefeliciteerd, u bent de tweede gefrustreerde Marokkaan vandaag. Stukje taart ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Laat me denken...
Werkkampen?![]()
Etnische zuiveringen?![]()
Brandende moskeeën?![]()
La Renaissance Hollandaise onder bezielende leiding van Kultuurgoeroe's Pastors&Eerdmans?![]()
Ach leefde Volkert van der Graaf nog maar..![]()
Waarom bemoeien ze zich dan met cultuur en gebruiken van bepaalde mensen?quote:Ze delen het uitgangspunt van de partij: maximale vrijheid voor iedere burger, en een overheid die alleen bijspringt voor mensen die het echt nodig hebben.
Ik ben blij dat u mij niet tot de uwen rekent. Kopje thee?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:31 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, u bent de tweede gefrustreerde Marokkaan vandaag. Stukje taart ?
Hij zal zonder twijfel hier ergens bijstaan: http://media.multikulkrant.net/quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:25 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb gezocht op trefwoorden. Iemand ?
Hoho, jij beperkt de discussie tot "islamitische cultuur", niet ik, niet Pastors.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:29 schreef Mutant01 het volgende:
We kunnen evengoed Indonesiers nemen, ook afkomstig uit een Islamitische cultuur, en dan Napalm. Je weigert kennelijk in te zien dat het helemaal van ondergeschikt belang is.
Omdat bepaalde culturen en gebruiken anderen in hun vrijheid willen belemmeren. Bijvoorbeeld...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:32 schreef nonzz het volgende:
Uit het NRC:
[..]
Waarom bemoeien ze zich dan met cultuur en gebruiken van bepaalde mensen?
Daar hebben we wetten voor.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:34 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Omdat bepaalde culturen en gebruiken anderen in hun vrijheid willen belemmeren. Bijvoorbeeld...
Dan kun je wel blijven dweilen met de kraan open. Eerst maar eens de kraan dichtdraaien door huwelijksmigratie stop te zetten, Islamitische scholen te sluiten en de radicale elementen (bijvoorbeeld met behulp van het dubbele paspoort) het land uit te zetten.quote:
Het is een redelijke en serieuze vraag. De 'oplossingen' die jij aandraagt zijn nogal verwerpelijk. Ik neem maar aan dat het grappig is bedoeld.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Laat me denken...
Werkkampen?![]()
Etnische zuiveringen?![]()
Brandende moskeeën?![]()
La Renaissance Hollandaise onder bezielende leiding van Kultuurgoeroe's Pastors&Eerdmans?![]()
Ach leefde Volkert van der Graaf nog maar..![]()
Misschien heeft iemand wel zin om serieus op mijn post in te gaan.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:21 schreef rutger05 het volgende:
Een ieder kan in het algemeen constateren dat de grootscheepse komst en toelating van niet-westerse immigranten voor zeer grote problemen en onrust heeft gezorgd in Nederland. Overigens niet alleen in Nederland, maar ook in andere Europese en westerse landen. Vaak lijkt het erop dat deze problemen onoplosbaar en blijvend zijn.
De grote vraag is met welke aanpak deze problemen opgelost of minder kunnen worden. Ik zou wel eens willen weten hoe deze partij denkt deze problemen te kunnen oplossen.
Ja maar die zijn niet toereikend. Begrijp dat dan eens, multikulti-frust. Zo wordt het bijvoorbeeld tijd dat de islam van staatswege wordt verboden - MAAR DENK NIET DAT ONZE HUIDIGE WETGEVING DAAR ENIGE RUIMTE VOOR LAAT.quote:
Ja, wetten handhaven. Dat is dweilen met de kraan open.......Laten we eerst maar eens gaan discrimineren op godsdienst! Volgens mij staat dat haaks op:quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:40 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Dan kun je wel blijven dweilen met de kraan open. Eerst maar eens de kraan dichtdraaien door huwelijksmigratie stop te zetten, Islamitische scholen te sluiten en de radicale elementen (bijvoorbeeld met behulp van het dubbele paspoort) het land uit te zetten.
quote:Ze delen het uitgangspunt van de partij: maximale vrijheid voor iedere burger
Bedankt voor de serieuze en inhoudelijke reactie. Ik hoop ook dat de problemen op de lange termijn minder zullen gaan worden.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:46 schreef du_ke het volgende:
@Rutger05 ik denk niet dat die problemen onoplosbaar en blijvend zijn. Als je kijkt naar de demografische ontwikkelingen van de afgelopen decennia zie je dat die cijfers van allochtonen na aanvankelijk zeer afwijkend te zijn binnen enkele generaties ongeveer gelijk zijn aan die van de autochtonen.
De integratie is gewoon een proces dat veel tijd kost. Zie bijvoorbeeld de Molukkers die kwamen hier in de jaren 50 hadden dikke problemen eind jaren '70 begin jaren '80 maar nu hoor je er bijna niet meer over (ondanks dat een aanzienlijk deel toch echt moslim is). De gastarbeiders kwamen hier eind jaren 60 begin jaren 70 en geven nu problemen. Over 10 jaar is er weer een andere groep die problemen geeft (de Polen misschien?).
Niet te vergelijken.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:46 schreef du_ke het volgende:
@Rutger05 ik denk niet dat die problemen onoplosbaar en blijvend zijn. Als je kijkt naar de demografische ontwikkelingen van de afgelopen decennia zie je dat die cijfers van allochtonen na aanvankelijk zeer afwijkend te zijn binnen enkele generaties ongeveer gelijk zijn aan die van de autochtonen.
De integratie is gewoon een proces dat veel tijd kost. Zie bijvoorbeeld de Molukkers die kwamen hier in de jaren 50 hadden dikke problemen eind jaren '70 begin jaren '80 maar nu hoor je er bijna niet meer over (ondanks dat een aanzienlijk deel toch echt moslim is). De gastarbeiders kwamen hier eind jaren 60 begin jaren 70 en geven nu problemen. Over 10 jaar is er weer een andere groep die problemen geeft (de Polen misschien?).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |