EénNL wel dan?quote:Op woensdag 6 september 2006 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bestaat de PvdA dan uit personen die met ruzie elders vertrokken zijn?
Ik dacht dat LPF'ers in het verleden altijd als rechts te boek stonden bij jou? Zij heeft haar zetel als LPF'er opgegeven. Ali Lazrak is denk ik een beter voorbeeld van een links kamerlid die met ruzie vertrok. Kortom, ik begrijp je opmerking niet helemaal.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, nu noem je net het enige kamerlid de afgelopen jaren wat vertrekt en wel het fatsoen heeft om dan ook haar zetel op te geven. Blijkbaar is fatsoen iets 'links' tegenwoordig
Eerdmans met ruzie vertrokken? Volgens mij is hij gewoon Tweede-Kamerlid voor de LPF en blijft hij dat ook tot aan de verkiezingen. Ook is het nog steeds helemaal niet zeker of Van Schijndel op de lijst van EénNL komt te staan.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eerdmans en Van Schijndel onderhand.
Met dit programma is het halve NL-bedrijfsleven binnen een jaar naar het buitenland gevlucht.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:48 schreef -Jean- het volgende:
Pastors wil grens dicht voor Polen
Bron: DE Telegraaf -De grenzen moeten dicht blijven voor werknemers uit de nieuwe EU-landen zoals Polen en Hongarije. Dat vindt EenNL, de partij van Marco Pastors.
Voor alle migranten, Europees en niet-Europees, die hier willen werken, komt er een Greencard-systeem, zo luidt een van de belangrijkste punten uit het verkiezingsprogramma van de kersverse partij van de Rotterdamse politicus Marco Pastors, dat begin oktober gepresenteerd wordt.
Buitenlandse werknemers betalen dan wel premies en belastingen, maar hebben geen recht op sociale voorzieningen. Als het arbeidscontract ten einde loopt, moet de werknemer ons land weer verlaten. De werkgever moet zorgen voor legale huisvesting, zodat Nederlandse werknemers niet uit de markt geprijsd worden.
EenNL is van mening dat zolang er Nederlanders in de ww, wao of bijstand zitten, er geen Polen en andere buitenlandse werknemers naar ons land hoeven komen om te werken. Wie een uitkering geniet, krijgt dan ook een baan aangeboden die fysiek en geestelijk passend is. Accepteert men de baan niet, dan wordt de uitkering stopgezet.
enz. enz.
Dit is gewoon pure volksverlakkerij. Pastors is ongetwijfeld intelligent genoeg om te weten dat hij gewoon onzin staat te verkondigen. Maar als er een paar dummies in trappen is hij wel weer vier jaar van een baan voorzien.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:58 schreef akkefietje het volgende:
Met dit programma is het halve NL-bedrijfsleven binnen een jaar naar het buitenland gevlucht.
Wat een gebrek aan realiteitszin.
buiten dat het in strijd is met het gemeenschapsrecht van de Europese Unie.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:58 schreef akkefietje het volgende:
[..]
Met dit programma is het halve NL-bedrijfsleven binnen een jaar naar het buitenland gevlucht.
Wat een gebrek aan realiteitszin.
We gaan toch ook gewoon uit de EU en brengen de gulden terug of is dat van een andere rechtse splinterpartij?quote:Op donderdag 14 september 2006 17:12 schreef Argento het volgende:
buiten dat het in strijd is met het gemeenschapsrecht van de Europese Unie.
Nou het is wel zo dat steeds meer mensen overgewicht krijgen. Dat is gewoon goor en bovendien ongezond. Een fatsoenlijke manier van eten moet je leren. Zoals het is in Amerika is is nou ook niet echt gezond. Al leer jij naar school te gaan met chips lijkt me niet echt gezond. Maargoed het is wel de taak van de ouder.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
Oh mijn god, Pastors wil dus dat de overheid gaat uitmaken wat kinderen te eten krijgen en de ouders daarvoor laten betalen? Ga maar eens aan Jamie Oliver vragen hoe gezond dat is.
Nou er zal best wel wat veranderd zijn op scholen maarreh, in mijn tijd mocht je toch echt geen walkman op in de klas, mp3 spelers zijn de moderne variant daarvan en het lijkt mij toch HEEL sterk dat die wel toegestaan zijn.
Het enige waar ik in mee kan gaan is de verhoging van de salarissen in het onderwijs maar wat ik niet zie is waar Pastors dit alles van gaat betalen, strengere regimes in gevangenissen klinkt leuk maar heeft ook de neiging om meer te kosten daar er dan meer bewaarders nodig zijn om toezicht te houden.
Over lekenrechtspraak wil ik niet eens beginnen.
Wat moet ik mij hier in godsnaam bij voorstellen?quote:EénNL wil kinderen verantwoord gaan voeden, maar ouders laten betalen voor de voeding.
Schoolmaaltijden.quote:Op donderdag 14 september 2006 19:23 schreef Sidekick het volgende:
Wat moet ik mij hier in godsnaam bij voorstellen?
Pastors wil de scholen instrumenten geven om kinderen die sturing nodig hebben ook te kunnen bijsturen. Preventie is beter dan repressie. Je kunt overgewicht beter bestrijden wanneer het kind nog niet dik is.quote:Op donderdag 14 september 2006 17:11 schreef Tijger_m het volgende:
Oh mijn god, Pastors wil dus dat de overheid gaat uitmaken wat kinderen te eten krijgen en de ouders daarvoor laten betalen? Ga maar eens aan Jamie Oliver vragen hoe gezond dat is.
Nou er zal best wel wat veranderd zijn op scholen maarreh, in mijn tijd mocht je toch echt geen walkman op in de klas, mp3 spelers zijn de moderne variant daarvan en het lijkt mij toch HEEL sterk dat die wel toegestaan zijn.
Het enige waar ik in mee kan gaan is de verhoging van de salarissen in het onderwijs maar wat ik niet zie is waar Pastors dit alles van gaat betalen, strengere regimes in gevangenissen klinkt leuk maar heeft ook de neiging om meer te kosten daar er dan meer bewaarders nodig zijn om toezicht te houden.
Over lekenrechtspraak wil ik niet eens beginnen.
Grappig wel dat LR zichzelf nooit afgerekend heeft op hun targets.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:44 schreef -Jean- het volgende:
Zo zijn er de afrekenbare doelen (targets) die EénNL landelijk wil invoeren, moet het ambtelijk apparaat eraan geloven en is veiligheid een belangrijk thema in het landelijke programma.
Eens met salarieering leerkrachten maar de politie? Enig idee hoeveel brigadiers er al rondlopen met zeer ruime salarissen voor hun functie inhoud?quote:Burgers die hun handen uit de mouwen steken, worden beloond. EénNL wil een loonsverhoging van 11 procent voor ’de verplegers aan het bed, de leraren voor de klas en de agenten op straat’. Mensen die kunnen werken maar dat niet doen, hebben wat EénNL betreft niet langer recht op een uitkering.
Logisch, het kon in Rotterdam al niet toen ze een ruime meerderheid hadden dus nu gaan we het landelijk proberen.quote:Wat Leefbaar in de Rotterdam niet lukte, het verbieden van religieuze uitingen voor ambtenaren en leraren, wil Pastors nu landelijk alsnog op de agenda krijgen.
Fijn dat Een NL zich aan de grondwet wil houden, da's al heel wat tegenwoordig bij klein rechts.quote:Over integratie is EénNL verder duidelijk: in Nederland is plek voor alle culturen en godsdiensten, zolang iedereen zich aan ’de westerse rechtsregels en omgangsvormen’ houdt.
Met andere woorden, ze willen wat nu al wet is invoeren? Een verblijfsvergunning in Nederland is in eerste instantie sowieso van tijdelijke aard, zonder aantoonbare middelen van bestaan krijg je geen verblijfsvergunning en mogen studenten wel hierheen komen of niet?quote:De partij wil de immigratie in de toekomst aan strenge banden leggen. Nederland moet zijn grenzen enkel nog openstellen voor echte vluchtelingen die niet in hun eigen regio kunnen worden opgevangen. Een verblijfsvergunning wordt, naar Amerikaans model, alleen nog afgegeven als iemand een arbeidscontract heeft. En dan nog slechts voor vijf jaar.
Dus geen coalitie met Een NL, begrijp ik, ze doen dus eigenlijk voor spek en bonen mee aangezien er in Nederland geen regering zonder coalitie partners is te vormen.quote:Pastors laat in een eerste reactie weten trots te zijn op zijn programma. „Wij hebben hiermee niet geprobeerd iemand naar de mond te praten. Voor ons geldt met dit programma dan ook ’het gaat zo of anders niet’.’’
Dat vind ik nogal onzinnig, want dan zeg je ook dat klein (traditioneel) rechts en de SP altijd voor spek en bonen meegedaan hebben aangezien die geen serieuze coalitiekandidaten waren. Ook buiten het kabinet kan je beleid uitdragen, en wie weet overtuig je wel partijen die wél in het kabinet zitting hebben.quote:Op vrijdag 15 september 2006 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[
Dus geen coalitie met Een NL, begrijp ik, ze doen dus eigenlijk voor spek en bonen mee aangezien er in Nederland geen regering zonder coalitie partners is te vormen.
School! School is om te leren rekenen en schrijven. Ik begrijp dat repressie tegen overgewicht de stok achter de deur is? De staat bepaalt hoe dik de burger zijn mag? Wat 'ie mag eten?quote:Op donderdag 14 september 2006 22:01 schreef Aquila2005 het volgende:
[..]
Pastors wil de scholen instrumenten geven om kinderen die sturing nodig hebben ook te kunnen bijsturen. Preventie is beter dan repressie. Je kunt overgewicht beter bestrijden wanneer het kind nog niet dik is.
Welke verantwoordelijkheid nemen de ouders niet? De verantwoordelijkheid hun kindertjes te maken zoals de staat ze graag ziet?quote:Indien ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen voor de opvoeding van hun kind, moet je dat kind daar dan de dupe van laten worden?
Nee, Pastors zegt "Het gaat zo of het gaat niet", dan houdt dat voor mij dat hij geen coalitie kan vormen omdat hij al zijn standpunten verwezenlijkt wil zien.quote:Op vrijdag 15 september 2006 02:01 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal onzinnig, want dan zeg je ook dat klein (traditioneel) rechts en de SP altijd voor spek en bonen meegedaan hebben aangezien die geen serieuze coalitiekandidaten waren. Ook buiten het kabinet kan je beleid uitdragen, en wie weet overtuig je wel partijen die wél in het kabinet zitting hebben.
In Rotterdam was er tocxh ook een coalitie met Pastors?quote:Op vrijdag 15 september 2006 10:08 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, Pastors zegt "Het gaat zo of het gaat niet", dan houdt dat voor mij dat hij geen coalitie kan vormen omdat hij al zijn standpunten verwezenlijkt wil zien.
De Staat ja. en als je dat niet aan staat dan stuur je je kind maar naar een priveschool.quote:Op vrijdag 15 september 2006 08:14 schreef sigme het volgende:
[..]
School! School is om te leren rekenen en schrijven. Ik begrijp dat repressie tegen overgewicht de stok achter de deur is? De staat bepaalt hoe dik de burger zijn mag? Wat 'ie mag eten?
[..]
Welke verantwoordelijkheid nemen de ouders niet? De verantwoordelijkheid hun kindertjes te maken zoals de staat ze graag ziet?
Privescholen die niet onder staatstoezicht staan, bestaan niet in dit land. Ik denk niet dat Pastors de moslimscholen graag voortaan zonder toezicht laat, jij wel?quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:01 schreef Aquila2005 het volgende:
[..]
De Staat ja. en als je dat niet aan staat dan stuur je je kind maar naar een priveschool.
Dat valt wat mij betreft ook onder kindermishandeling.quote:Op vrijdag 15 september 2006 19:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Privescholen die niet onder staatstoezicht staan, bestaan niet in dit land. Ik denk niet dat Pastors de moslimscholen graag voortaan zonder toezicht laat, jij wel?
Lijkt mij ook.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lijkt me wel een slimme move.
Ja kunnen ze lekker mee koketteren als er 1 bedreiginkje per mail binnenkomt.quote:Op woensdag 20 september 2006 13:16 schreef I.R.Baboon het volgende:
Lijkt me wel een slimme move.
Wie is er solide dan? Pastors zelf toch zeker niet. Sorensen niet. Eerdmans die het bij het CDA niet redde en nu het zinkende LPF verlaat?quote:Op woensdag 20 september 2006 16:10 schreef Genverbrander het volgende:
ik kan als links persoon niet ontkennen dat de lijst van Pastors er goed en solide uitziet. Nu hopen dat ze goed campagne gaan voeren en dat ze flink wat wegsnoepen van CDA/VVD.
Ik vind Pastor zeker niet slecht. Sorensen is raar, maar Eerdmans is een groot politiek talent en H.M. Kahn wil ik ook wel een kans geven. Het spreekt mij allemaal ook niet zo aan, maar voor rechtse mensen is die partij toch wel het walhalla denk ik. Alleen Verdonk ontbreekt, maar die zal na een tijdje ook wel overstappen als die club een beetje gaat lopen.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie is er solide dan? Pastors zelf toch zeker niet. Sorensen niet. Eerdmans die het bij het CDA niet redde en nu het zinkende LPF verlaat?
De 35e plek bij de VVD is kansrijker.quote:Op woensdag 20 september 2006 15:38 schreef pberends het volgende:
7e plek Van Schijndel, das laag..
Nederland is Rotterdam niet en landelijke verkiezingen zijn geen gemeenteraadsverkiezingen. Pastors mag volgens mij al in zijn handen wrijven als hij in zijn thuishaven een procent of acht scoort.quote:Lijsttrekker Pastors, die eerder wethouder was in Rotterdam, gaat ervan uit dat zeven een verkiesbare plaats is. De politieke leider van Leefbaar Rotterdam, die zichzelf beschouwt als een geestverwant van Pim Fortuyn, was in Rotterdam goed voor dertig procent van de stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen. „Als we landelijk dat percentage ook halen, komen we op 45 zetels. Maar ik ben al tevreden met de helft.”
Idd, beetje kortzichtig om Rotterdam direct met heel Nederland te vergelijkenquote:Op woensdag 20 september 2006 16:39 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Nederland is Rotterdam niet en landelijke verkiezingen zijn geen gemeenteraadsverkiezingen. Pastors mag volgens mij al in zijn handen wrijven als hij in zijn thuishaven een procent of acht scoort.
Maar goed, ik zie liever hem op rechts dan dat clubje onbenullen van Wilders en zijn hielenlikkers.
quote:Moslimvoorman Hikmat Mahawat Khan: De problemen zullen groter worden
Stevige uitspraken zijn het handelsmerk van moslimvoorman Hikmat Mahawat Khan. Nu gaat hij het een tijdje rustig aan doen. Nog één keer pakt hij fors uit, over terreurbestrijding, medemoslims en een schrijnend gebrek aan integratie, met dank aan de overheid.
’De oprechtheid is zoek”, zegt ingenieur Hikmat Mahawat Khan. „Het was dweilen met de kraan open op brandweersterkte.”
Tot voor kort was hij voorzitter van CGI, de Contact Groep Islam, een koepelorganisatie van moslimorganisaties. Hij is ermee gestopt. Hij wil niet langer meedoen aan wat hij ziet als een schimmenspel tussen overheid en moslimleiders, dat de integratie geen stap dichterbij brengt.
CGI is een tegenhanger van CMO, Contactorgaan Moslims Overheid, een veel grotere koepelorganisatie, maar eenzijdiger omdat ze alleen soennitische moslims vertegenwoordigt. Bij CGI zijn ook sjiiten en alevieten aangesloten.
Zelf behoort Mahawat Khan tot de Lahore-ahmadiyya, een stroming die in de negentiende eeuw ontstond in wat nu India en Pakistan is. De Lahore-ahmadiyya heeft veel aanhang onder Surinamers maar is bij andere moslims omstreden.
Mahawat Khan wil een tijdje afstand nemen. Nog een keer wil hij zijn ideeën over integratie uiteenzetten. Wat heeft zijn eigen werk en dat van anderen aan positiefs voor de integratie opgeleverd? Er lijkt weinig ruimte voor illusies.
Volgens recente onderzoeken behoort Nederland tot de top drie van moslimshatende landen. Ruim de helft van de bevolking heeft een hekel aan moslims. Veel Marokkaanse jongeren wijzen Nederlandse normen en waarden af. Racisme en discriminatie nemen toe. Tel uit je winst van grofweg twintig jaar praten, talloze adviescommissies en karrenvrachten uitgegeven guldens en euro’s.
„Ik maak me zorgen”, zegt Mahawat Khan. „Ik heb geen aanwijzing dat er iets opgelost wordt. Dus zullen er grotere problemen komen.” Hij heeft de buik vol van ’zinloze prietpraatjes, achterbannenpolitiek en bijeenkomstjes’. „Daar bedoel ik ook feestjes mee van de een of andere migrantenorganisatie, waar de wethouder integratiezaken een toespraakje houdt en een applausje krijgt waarna hij snel door moet naar een andere, even nutteloze bijeenkomst.”
Hikmat Mahawat Khan
Ingenieur Hikmat Mahawat Khan heeft vergeefs geprobeerd met zijn Contact Groep Islam binnen te komen bij het Contactorgaan Moslims Overheid. De woede van Mahawat Khan keerde zich in 2005 ook tegen integratieminister Verdonk die de erkenning aan het CMO had verleend. Zij zou bij het opzetten van een Nederlandse imamopleiding de orthodoxen bevoordeeld hebben, en dusdoende de liberaler moslims ’bedonderd’.
„Nederland staat in brand en we denken dat we net zo kunnen doorgaan als twintig jaar geleden”, klaagt Mahawat Khan. Hij beschrijft hoe overheid, moslimvoormannen en -achterbannen elkaar met wederzijds goedvinden klemzetten. De overheid praat met de voormannen, omdat die een achterban hebben. Daarmee versterkt de overheid de positie van die voormannen bij hun achterban. De voormannen spelen ’schaak op twee borden’. Uit angst voor hun achterban wagen ze zich niet aan gedurfde standpunten. Ook de overheid houdt daar trouwens niet van. Mahawat Khan: „Het devies is: vooral de boot niet schudden en in plaats daarvan sociaal wenselijke uitspraken doen. Ze weten precies wat de overheid wel en niet wil horen. Heikele onderwerpen snijden ze niet aan, dat wil de overheid niet want dan moeten ze die problemen oplossen.”
Binnen de categorie ’nutteloze prietpraat’ vallen voor hem verklaringen van moslimorganisaties, waarin ze terreurdaden afkeuren. „Ze moeten niet een persverklaring afgeven voor meneer Balkenende maar voor de eigen moskeeën. Ze creëren de illusie dat alles in Nederland in orde is en dat we kunnen doorsnurken.”
In de discussie over islamitisch radicalisme valt hem nog iets anders op, wat een goede analyse en aanpak in de weg staat, de overbelichting van de rol van onder andere Saoedi-Arabië en de onderbelichting van Pakistan: „Die fout maken zowel de overheid als de media.”
De invloed van Pakistaans radicalisme bleek in de zomer van 2005, bij de bomaanslagen in Londen. De daders stonden onder invloed van Pakistaanse geestverwanten.
Ook bij de laatste, verijdelde aanslagen op vliegtuigen door Britse moslimextremisten was er een link met Pakistan.
Dat Mahawat Khan zelf wel oog heeft voor de rol van Pakistaans radicalisme, ook in Nederland, houdt verband met zijn Surinaamse afkomst. De meeste moslims daar stammen af van contractarbeiders die eind negentiende, begin twintigste eeuw vanuit India, waarvan toen ook Pakistan nog deel uitmaakte, naar Suriname kwamen. Daar heerste een traditie van grote godsdienstige tolerantie, waarin van ook moslims deelden.
In de jaren zeventig emigreerden de nazaten van die contractarbeiders opnieuw, nu vanuit Suriname naar Nederland.
Hier maakten ze kennis met een hardere islam, van Midden-Oosterse en ook Pakistaanse makelij.
Er zijn nu veel moskeeën, waar vooral Surinaamse en Pakistaanse soennitische moslims komen en die zijn aangesloten bij de World Islamic Mission (WIM). Daardoor is ook binnen de Surinaamse moslimgemeenschap de tegenstelling tussen ahmadi’s en orthodoxe soennieten, die in Suriname minder belangrijk was, aangescherpt.
Vorig jaar bond Mahawat Khan de bel aan toen er in de Taibehmoskee in de Amsterdamse Bijlmer cd’s werden verkocht waarin de leider van de WIM, sjah Ahmed Noorani Siddiqui, de heilige oorlog verheerlijkte. In antwoord op Kamervragen zei de minister dat Noorani sprak over Pakistan en dat de cd’s niet meer over de toonbank gingen want dat had de moskee gezegd. Mahawat Khan: „Het antwoord van Donner was bagger. De politiek wil het blijkbaar niet aanpakken. Waarom niet eisen dat de moskee afstand neemt van de woorden van Noorani?”
Ernstiger nog vindt hij het eindeloze gepreek over kafirs, ongelovigen. Hij vreest daarvan blijvende schade voor de integratie.
Mahawat Khan: „We staren ons blind op de Mohammed B.’s en Samir A.’s. Terrorisme is erg maar je kunt het bestrijden. Het is iets van de korte termijn. Maar schade voor de integratie werkt generaties door. Je krijgt een samenleving van water en olie, die zich nooit zullen mengen.”
Zijn aanbevelingen, bij het scheiden van de markt: „We moeten de volgorde van urgentie omdraaien. Nu zijn we erg gefocust op immigratie en terreur maar integratie moet nummer een staan.”
„Het integratiebeleid moet uit de sfeer van belangenpolitiek en achterbannen. Vertegenwoordigers van een wijk bijvoorbeeld hoeven helemaal geen afspiegeling te zijn van de bevolking, je moet wel een waarborg hebben dat ze zich inzetten voor de hele gemeenschap en niet alleen maar voor een bepaalde groep.”
„Dingen, die er niet toe doen moeten we achterwege laten. Geen theekransjes meer op kosten van de gemeenschap.”
„Maak duidelijk wat wel en niet kan. Een dubbele nationaliteit bijvoorbeeld heeft een funeste uitstraling. Zeker als Kamerleden en andere politici die hebben, dat kan gewoon niet. Marokko erkent verandering van nationaliteit niet. Maar dan moet iemand als Naima Azough maar eens demonstratief met haar Nederlandse paspoort naar Marokko reizen en haar Marokkaanse paspoort thuislaten.”
„Geef geen verkeerde signalen. Toen de koningin in de Moubarekmoskee in Den Haag mannen geen hand gaf noemde Balkenende dat prima. Onzin natuurlijk, in Nederland geef je elkaar de hand, dat is hier de gewoonte. Door zoiets te zeggen richt Balkenende veel kwaad aan. Hetzelfde geldt voor knuffeluitspraken van Cohen. Het is contra-productief.”
„Hou op met lapmiddelen. Positieve discriminatie richt meer schade aan dan dat het oplost. Tegenover de enkele allochtoon, die er een baan aan overhoudt staat de grote ergernis bij autochtonen.”
„Schaf al die adviescommissies af. In plaats daarvan moet er een landelijke integratie-board komen, met werkgevers en werknemers, autochtoon en allochtoon. Een goede dwarsdoorsnede van de Nederlandse samenleving.”
„We moeten eens naar Amerika kijken. De afgelopen vijf jaar hebben ze daar nieuwe aanslagen voorkomen en hebben ze ook de immigratie kunnen regelen. Dat ging blijkbaar samen. Ze zijn daar harder en duidelijker. In de moskee mag je tieren maar daarbuiten niet. Als je je wilt isoleren dan mag dat maar dan moet je wel op je eigen blaren zitten.”
„Maar als je je in Nederland isoleert dan mag de gemeenschap financieel opdraaien voor de gevolgen. Je eist dat je in een boerka mag solliciteren en als je dan geen baan krijgt vind je dat je recht hebt op een uitkering. Naar Amerika komen mensen om iets van hun leven te maken. Naar Europa komen ze kennelijk met een andere instelling.”
„Je moet niet proberen een Casablanca aan de Amstel, een Paramaribo aan de Noordzee of een Istanbul aan de Maas te stichten. Wat er ook gebeurt, de Mokummer moet de garantie hebben dat Mokum Mokum blijft, een stad van patat en mayonaise waarin Hollandse principes gelden.”
quote:LPF vraagt Eerdmans zetel op te geven
Uitgegeven: 20 september 2006 19:33
Laatst gewijzigd: 20 september 2006 20:16
DEN HAAG - De Tweede Kamerfractie van de LPF heeft Kamerlid Joost Eerdmans gevraagd zijn zetel op te geven. Eerdmans is bij de komende Kamerverkiezingen kandidaat voor EénNL, de partij van Marco Pastors. Hij staat op nummer twee, zo werd woensdag bekend.
De LPF betreurt de overstap, maar respecteert het besluit van Eerdmans. Maar zij vindt het niet geloofwaardig dat Eerdmans in de Kamer nog het woord voert namens de LPF. Wanneer Eerdmans geen gehoor geeft aan het verzoek, zal de LPF hem uit de fractie zetten, zo zei fractievoorzitter Mat Herben. "Dat is dan het enige wat ons rest."
Het gaat toch om het programma?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:21 schreef sizzler het volgende:
Interessante lijst. Wellicht zelfs het stemmen waard.
Marco Pastors heeft met zijn aanpak van de problemen in de sociale woningbouw in Rotterdam gewoon goede dingen gedaan. Het is bovendien een prima debater. Je kunt het niet eens zijn met zijn standpunten, maar het is zeker niet de minst competente politicus van Nederland.quote:Op woensdag 20 september 2006 16:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Wie is er solide dan?
[quote]
Pastors
Deze man heeft een redelijk solide achtergrond in onderwijs en vakbeweging en heeft zich heel behoorlijk gekweten van zijn taak als fractievoorzitter van Leefbaar Rotterdam.quote:Sorensen niet
Eerdmans heeft zich de afgelopen jaren een Tweede Kamerlid getoond met een goede dossierkennis. Hij wordt door veel van zijn collega's in de Kamer in ieder geval gewaardeerd om zijn vakmanschap.quote:Eerdmans die het bij het CDA niet redde en nu het zinkende LPF verlaat?
Die stemmen bij de komende verkiezing toch weer gewoon SP?quote:Op woensdag 20 september 2006 20:15 schreef pberends het volgende:
Maar gaan al die Tokkies nu op een allochtonenpartij stemmen?
Ik deel jouw visie op Pastors en EénNL zeker niet. Tijdens een debat op Radio 1 de dag na de gemeenteraadsverkiezingen toonde Pastors zich bijvoorbeeld bijzonder complimenteus over Ahmed Aboutaleb en deze had ook goede woorden over voor een aantal van de maatregelen die Leefbaar Rotterdam heeft doorgevoerd de afgelopen jaren. Pastors sloot zelfs samenwerking met de PvdA zoals deze in Amsterdam werkt niet uit.quote:Op woensdag 20 september 2006 20:37 schreef SCH het volgende:
Een NL is een anti-PvdA-partij. Wat dat betreft heb ik meer met Wilders. Die heeft tenminste visie, hoe oneens ik het ook met hem ben.
Pastors is een opportunist die handelt uit rancune en frustratie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |