Klopt. Maar die band is met wie ongeveer hetzelfde meemaakte / met wie je belevenissen deelde.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]leuk.
maar een slechte tijd/omstandigheden schept snel een band.
Vind je? Ik vind dat helemaal niet, ik vond de jaren '80 wat dat betreft een stuk verdeelder en grimmiger.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:37 schreef JohnDope het volgende:
Kijk dat zijn dingen die spelen overal natuurlijk, dat heeft amerika ook. Maar als het er in amerika er echt op aan komt, dan is iedereen amerikaan, zelfs illegalen. En dat was toen in Nederland ook.
Onvrede zal er altijd zijn, maar nu loopt het gewoon in Nederland de spui gaten uit.
Grimmiger was het voor enkele mensen die hun kop boven het maaiveld durfde uit te steken. Nu is het ook nog erg grimmig, maar wel bespreekbaar.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind dat helemaal niet, ik vond de jaren '80 wat dat betreft een stuk verdeelder en grimmiger.
Ja, jij steekt je kop boven het maaiveld idd met het idee dat om Nederland op te bouwen niemand meer met zijn kop boven het maaiveld mag komen toch, hè.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Grimmiger was het voor enkele mensen die hun kop boven het maaiveld durfde uit te steken. Nu is het ook nog erg grimmig, maar wel bespreekbaar.
Ook. Maar de veldslagen van de krakers logen er ook niet om. Boeren met tractors op de snelwegen waren ook geen lieverdjes. De massawerkloosheid en de gigantische tegenstelling tussen zij-met-werk en zij-zonder-werk was niet bevorderlijk voor de sfeer, zeker niet voor de jeugd.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Grimmiger was het voor enkele mensen die hun kop boven het maaiveld durfde uit te steken. Nu is het ook nog erg grimmig, maar wel bespreekbaar.
Alleen toen in die tijd hadden we geen goede middelen om te communiceren, om de waarheid aan iedereen te vertellen, om dingen te organiseren, etc.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook. Maar de veldslagen van de krakers logen er ook niet om. Boeren met tractors op de snelwegen waren ook geen lieverdjes. De massawerkloosheid en de gigantische tegenstelling tussen zij-met-werk en zij-zonder-werk was niet bevorderlijk voor de sfeer, zeker niet voor de jeugd.
Jij vindt dat inet of ik noem maar wat de publieke omroep wel goede manieren zijn om te communiceren, om de waarheid te vertellen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Alleen toen in die tijd hadden we geen goede middelen om te communiceren, om de waarheid aan iedereen te vertellen om dingen te organiseren, etc.
ja, vroeger wanneer je een goed expliciet verhaal had, kon je in verhouding weinig mensen bereiken. Tegenwoordig kan jij binnen 1 seconde de hele wereld bereiken en op de hoogte stellen en anderen hun mening laten ventileren over de desbetreffende netelige kwestie.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij vindt dat inet of ik noem maar wat de publieke omroep wel goede manieren zijn om te communiceren, om de waarheid te vertellen..
Waar zegt hij dat?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, jij steekt je kop boven het maaiveld idd met het idee dat om Nederland op te bouwen niemand meer met zijn kop boven het maaiveld mag komen toch, hè.
Ik vond de jaren 80 ook grimmig. Die enorme werkloosheid na het schaamrood-kabinet Den Uyl stemde niet bepaald vrolijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind dat helemaal niet, ik vond de jaren '80 wat dat betreft een stuk verdeelder en grimmiger.
Inderdaad, Wouter Bos heeft het ook over 'Team Nederland weer op de rails krijgen' in zijn boek. Zulke simplistische zinnen (die feitelijk naar niks concreets verwijzen) getuigen van een minachting voor de kiezer.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:47 schreef Ryan3 het volgende:
1 NL, is ook een beetje managementtaal hè. Toen de zelfsturende teams een decennium geleden in waren. Vervolgens zag je dat allerlei meer individualistisch ingestelde leden van het team het leven moeilijk werd gemaakt, zo, niet werden weggebonjourd om onduidelijke redenen, omdat ze niet in het team pasten. Ik bedoel Pastors zal wel niet bedoelen: 1 ondanks verscheidenheid.
Toen zaten we met radicaliserende jeugd. Er zijn toen ook doden gevallen. Veel vrees voor racisme ook, Kerwin Duinmeyer (spelling?) werd net zo goed opgevoerd als "er heeft al iemand het met z'n leven moeten bekopen".quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:40 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Ik vond de jaren 80 ook grimmig. Die enorme werkloosheid na het schaamrood-kabinet Den Uyl stemde niet bepaald vrolijk.
Ik vind de huidige tijdsgeest echter nog veel grimmiger: terrorisme was vroeger iets wat we kenden van andere landen en een enkele Meinhoff. Tegenwoordig zitten we met een steeds sneller radicaliserende Islamitische gemeenschap opgescheept die zich voed door het mondiale conflict tussen het Westen en de Islam. De eerste cineast heeft het al met zijn leven moeten bekopen.
Die WO III stond toen ook voor de deur. Hij kwam niet. Ik zie 'm nu ook niet komenquote:De derde wereld-oorlog staat praktisch voor de deur.
Pffff mensen als Wouter Nos moeten over alles behalve praten, behalve over 1 NL, 1 Team.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:58 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Inderdaad, Wouter Bos heeft het ook over 'Team Nederland weer op de rails krijgen' in zijn boek. Zulke simplistische zinnen (die feitelijk naar niks concreets verwijzen) getuigen van een minachting voor de kiezer.
Precies! De bevolking leefde juist lokaal en verzuild. Het eenheidsdenken is hetgeen door een kleine elite in de Tweede Wereldoorlog is bedacht (de PvdA moest deze eenheid belichamen) en wat meteen na de oorlog weer mislukte, doordat een ieder in zijn eigen zuil bleef zitten. PvdA werd algauw een hernieuwde versie van de SDAP. De kiezer stemde gewoon weer wat hij voor de oorlog had gestemd, en wegens het stabiele karakter van het zuilensysteem hoefde de kiezer ook nauwelijks ergens van overtuigd te worden: hij stemde toch hetzelfde. Dus, kloof tussen volk en elite, kloof tussen de verschillende zuilen, kloven tussen dorpen en steden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Het was juist omgekeerd. Terwijl de bevolking in vrij scherp van elkaar gescheiden zuilen leefde, was er wel intensief contact en samenwerking tussen de verschillende elites van deze zuilen. De elite hield Nederland bij elkaar, niet de bevolking zelf.
Kijken we naar de orde van grote, dan wordt het een totaal ander verhaal. De Sovjet-unie liep tegen haar einde aan en de Rohte arme fraction was een peulenschil vergeleken bij de moslim-groeperingen die op dit moment wereldwijd aan het radicaliseren zijn. Toen hadden we de koude oorlog, nu hébben we oorlog. Het midden-oosten brand op diverse plaatsen en naar alle waarschijnlijkheid barst binnenkort de strijd met kernmacht(?) Iran los.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Toen zaten we met radicaliserende jeugd. Er zijn toen ook doden gevallen.
Dat was een incident.. Nu pakken we hele groepen radicale islamieten op met ver gevorderde plannen.quote:Veel vrees voor racisme ook, Kerwin Duinmeyer (spelling?) werd net zo goed opgevoerd als "er heeft al iemand het met z'n leven moeten bekopen".
Nogmaals: het ís al oorlog. De tijd van dreigen ligt al lang achter ons. Het communisme kon je ten val brengen, de Islam is een religie die zich alleen amaar meer verspreid.quote:Die WO III stond toen ook voor de deur. Hij kwam niet. Ik zie 'm nu ook niet komen.
Ach man, doe niet zo hysterisch. Ga jij nu de gebeurtenissen in Irak en Afghanistan, het conflict in Libanon en een enkele terroristische aanslag afschilderen als een nieuwe wereldoorlog? Het deel van de wereldbevolking dat bij deze conflicten/aanslagen betrokken is, is een paar procent.quote:Nogmaals: het ís al oorlog. De tijd van dreigen ligt al lang achter ons. Het communisme kon je ten val brengen, de Islam is een religie die zich alleen amaar meer verspreid.
Stel dat het waar zou zijn dat de PvdA de verantwoordelijkheid draagt voor de 'Wij-Zij-cultuur'... Is het dan zo verschrikkelijk dat iemand van de PvdA aankondigt dit te willen veranderen?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Pffff mensen als Wouter Nos moeten over alles behalve praten, behalve over 1 NL, 1 Team.
Als er iemand voor een Wij-Zij-cultuur heeft gezorgd, dan is het de PvdA wel
Wanneer 1 persoon zegt dat ie dingen wil veranderen, krijgt ie dan de hele Toko mee? Dat soort zaken moet je overlaten aan mensen die echt gemotiveerd zijn om deze problemen aan te pakken. Niet aan mensen die het eigenlijk tegen hun zin in zitten te doen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:04 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Stel dat het waar zou zijn dat de PvdA de verantwoordelijkheid draagt voor de 'Wij-Zij-cultuur'... Is het dan zo verschrikkelijk dat iemand van de PvdA aankondigt dit te willen veranderen?
En welke mensen heb je hiermee op het oog?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:10 schreef Aquila2005 het volgende:
[..]
Wanneer 1 persoon zegt dat ie dingen wil veranderen, krijgt ie dan de hele Toko mee? Dat soort zaken moet je overlaten aan mensen die echt gemotiveerd zijn om deze problemen aan te pakken. Niet aan mensen die het eigenlijk tegen hun zin in zitten te doen.
Een NL vind ik op dit moment de beste keus. Dit baseer ik op het beleid in Rotterdam de afgelopen vier jaar. Ze zijn liberaal, maar toch niet te beroerd om problemen aan te pakken. Daarnaast zijn ze voor marktwerking, maar ze kijken ook of marktwerking negatieve gevolgen heeft. Ze willen bureaucratie aanpakken en belasting verlagen. enz enz. gevoegd bij de vastberadenheid daadkracht om deze zaken aan te pakken zitten ze helemaal in mijn straatjequote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:18 schreef K-Billy het volgende:
[..]
En welke mensen heb je hiermee op het oog?
Prima hoor allemaal. Doch, om dan te stellen dat de PvdA uit mensen bestaat die ongemotiveerd zijn om problemen aan te pakken...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:47 schreef Aquila2005 het volgende:
[..]
Een NL vind ik op dit moment de beste keus. Dit baseer ik op het beleid in Rotterdam de afgelopen vier jaar. Ze zijn liberaal, maar toch niet te beroerd om problemen aan te pakken. Daarnaast zijn ze voor marktwerking, maar ze kijken ook of marktwerking negatieve gevolgen heeft. Ze willen bureaucratie aanpakken en belasting verlagen. enz enz. gevoegd bij de vastberadenheid daadkracht om deze zaken aan te pakken zitten ze helemaal in mijn straatje
Tenzij uit het verkiezingsprogramma blijkt dat het allemaal anders is als ik mij nu voorstel
Ik kan me nog erg goed heugen dat Reagan Iran bombardeerde. Ik heb er ergens een dagboekaantekening van, dat WO III nu waarschijnlijk wle zou uitbreken (en dat de zojuist gestorven hond dat niet hoeft mee te makenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:39 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Kijken we naar de orde van grote, dan wordt het een totaal ander verhaal. De Sovjet-unie liep tegen haar einde aan en de Rohte arme fraction was een peulenschil vergeleken bij de moslim-groeperingen die op dit moment wereldwijd aan het radicaliseren zijn. Toen hadden we de koude oorlog, nu hébben we oorlog. Het midden-oosten brand op diverse plaatsen en naar alle waarschijnlijkheid barst binnenkort de strijd met kernmacht(?) Iran los.
Ach kom. Geloof toch niet al die propagandaquote:[..]
Dat was een incident.. Nu pakken we hele groepen radicale islamieten op met ver gevorderde plannen.
Nou, het lijkt de dominodoctrine welquote:[..]
Nogmaals: het ís al oorlog. De tijd van dreigen ligt al lang achter ons. Het communisme kon je ten val brengen, de Islam is een religie die zich alleen amaar meer verspreid.
Ja, dus?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan me nog erg goed heugen dat Reagan Iran bombardeerde. Ik heb er ergens een dagboekaantekening van, dat WO III nu waarschijnlijk wle zou uitbreken ).
Met de invoering van de glasnost en de Perestroyka wist de wereld anders al lang hoe laat het was. Amerika voorop.quote:Dat de USSR op de laatste benen liep kwam voor bijna de hele wereld als en volstrekte verrassing. Het is dus nauwelijks van invloed geweest op de sfeer van de jaren '80, de zwakheid van de USSR. Integendeel, de vrees werd flink aangewakkerd door de tegenstanders van de kernontwapenings-pleitbezorgers. Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken.
Lekker relevant.quote:Om nog maar te zwijgen van alle zwaar deprimerende berichten over het grote woudsterven en de zure meren in Scandinavie. De wereld stond op de rand van de afgrond. Dacht men toen. Vrij serieus zelfs.
Right.quote:Nou, het lijkt de dominodoctrine wel.
Niet alleen voorbehouden aan de PvdA. Het CDA bijvoorbeeld is weer zeer terughoudend om problemen met religie aan te pakken.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:05 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Prima hoor allemaal. Doch, om dan te stellen dat de PvdA uit mensen bestaat die ongemotiveerd zijn om problemen aan te pakken...![]()
Tis ook allemaal niet zo heel moeilijk, maar datgene wat mogelijk is moet wel worden gedaan (de halfzachte benadering werkt niet). Daarbij komt dat er ook altijd een partij is die de situatie heeft laten ontstaan en die wil ik nu eenmaal niet belonen.quote:In Utrecht hebben ze problemen, zoals het woningtekort en de criminaliteit (bijv. aan de Amsterdamsestraatweg, waar ik woon), heel aardig weten aan te pakken. Dat Pastors het in Rotterdam goed zou hebben gedaan, betekent natuurlijk niet dat hij de enige is.
Deze open deur mag van mij door voor de Johan Cruyf award......quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:39 schreef Sidekick het volgende:
Wanneer je terugkijkt lijkt alles simpeler, en doorgaans hangt het samen met het verlies van detail door de jaren heen. De toekomst is gissen en dus lastiger.
Een open deur? Voor mij wel. Voor sigme schijnbaar ook. Voor anderen wellicht niet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:03 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Deze open deur mag van mij door voor de Johan Cruyf award......
Oh ja natuuuuurlijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:58 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Ach man, doe niet zo hysterisch. Ga jij nu de gebeurtenissen in Irak en Afghanistan, het conflict in Libanon en een enkele terroristische aanslag afschilderen als een nieuwe wereldoorlog? Het deel van de wereldbevolking dat bij deze conflicten/aanslagen betrokken is, is een paar procent.
Het aantal mensen dat op niet natuurlijke wijze is gestorven in de wereld, is zo ver ik weet kleiner dan in de jaren 1980 of 90.
Oh, DAT is de oplossing! Nederland moet weer arm worden, dan wordt het volk een team! God, wat een domheidquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]leuk.
maar een slechte tijd/omstandigheden schept snel een band.
ja in principe wel, dat komt nog al ongeloofwaardig over bij de Burger.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:04 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Stel dat het waar zou zijn dat de PvdA de verantwoordelijkheid draagt voor de 'Wij-Zij-cultuur'... Is het dan zo verschrikkelijk dat iemand van de PvdA aankondigt dit te willen veranderen?
Niet nodig.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh, DAT is de oplossing! Nederland moet weer arm worden, dan wordt het volk een team! God, wat een domheid![]()
Je bedoelt als een grote massa zijn we verenigd in onze strijd tegen ... wie ? Wie..ook alweer ?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:06 schreef the_fucker het volgende:
Niet nodig.
Met het definitief losbreken van wo3 ontstaat er vanzelf een hechtere band tussen de echte Nederlandse bevolking. Om met Cruyf te spreken: elk.......
Je vat het maar op zoals je het op wilt vatten, I Don't Give A Fuck!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bedoelt als een grote massa zijn we verenigd in onze strijd tegen ... wie ? Wie..ook alweer ?
Dit is wat je graag wilt?
Je zit hier op een discussieforum...dus krijg je repliek en vragen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:48 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Je vat het maar op zoals je het op wilt vatten, I Don't Give A Fuck!
quote:Je leest het altijd in de krant
Het gaat niet goed met Nederland
Want wie bezit is de sigaar
Ze kraken al die huizen maar
Dat tuig helpt Holland in het graf
Stuur er de knokploegen op af
De burgers van het gezond verstand
De laatste hoop van Nederland
Geef hen de macht, marcheren maar
De laarzen staan al klaar
De ww klopt van geen kant
Het lijkt hier wel Luilekkerland
Er is verdomme werk genoeg
Maar iedereen zit in de kroeg
Zij werken niet en ik betaal
Naar een werkkamp allemaal
Maar er is maar een manier
Om het op te lossen hier
Dan gaan ze best wel aan het werk
En wordt ons vaderland weer sterk
Het is zonde dat ik het zeg verdomd
Het is tijd dat er weer oorlog komt
Hmmm...mag ik je eraan herinneren dat bij de laatste wereldoorlog zo'n 50.000 Nederlanders voor de bezetter in krijgsdienst ging en dat een veelvoud daarvan actief collaboreerde? Het aantal verzetsmensen was kleiner als nazi-sympathisanten. Wat een team...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:06 schreef the_fucker het volgende:
Niet nodig.
Met het definitief losbreken van wo3 ontstaat er vanzelf een hechtere band tussen de echte Nederlandse bevolking. Om met Cruyf te spreken: elk.......
Ja, en jou valt het dan niet op dat alleen de onzin zich vermenigvuldigt?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 15:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ja, vroeger wanneer je een goed expliciet verhaal had, kon je in verhouding weinig mensen bereiken. Tegenwoordig kan jij binnen 1 seconde de hele wereld bereiken en op de hoogte stellen en anderen hun mening laten ventileren over de desbetreffende netelige kwestie.
En dit is nog maar het topje van de ijsberg, er zijn nog veel meer mogelijkheden.
Ja, Wouter Bos heeft zijn roots ook liggen in het management hè. Wat hem iets aantrekkelijker maakt, is dat hij in zekere mate charisma heeft.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:58 schreef K-Billy het volgende:
[..]
Inderdaad, Wouter Bos heeft het ook over 'Team Nederland weer op de rails krijgen' in zijn boek. Zulke simplistische zinnen (die feitelijk naar niks concreets verwijzen) getuigen van een minachting voor de kiezer.
ja dat vermedigvuldigt, dat is logisch, maar beter dan enkel en alleen onzin (totale eenzijdige media) binnen krijgen, zoals vroeger gebeurde.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en jou valt het dan niet op dat alleen de onzin zich vermenigvuldigt?
Ik kan me niet één twee drie een kernoorlog herinneren. Weet jij er één? Ik schat een paar miljoen mensen, kijkende naar die megaknoeperds die de VS hebben. Er is niemand door een kernbom gedood in de afgelopen jaren of heb jij nieuwsbronnen die anders beweren?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:27 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Oh ja natuuuuurlijk.
Enig idee hoeveel doden er vallen bij een kernoorlog?
Er weleens over nagedacht wat er gebeurd als men de petrochemische industrie bij Pernis op de korrel neemt? En houd nou alsjeblieft op met mij uitmaken voor doemdenker, want er zijn al mensen met gedetailleerde tekeningen van kerncentrales opgepakt.
Ik merk dat ze de afgelopen dagen allemaal erg veel aandacht krijgen. Enerzijds doordat ze kort achter elkaar naar buiten treden met ambities, kandidaten en standpunten, maar ook juist omdat er nu zoveel rechts-radicale partijen zijn: de centrale vraag daarbij is hoe onderscheidend ze zijn en wie die hoek kan aantrekken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:53 schreef SCH het volgende:
Pastors zal alleen maar iets kunnen bereiken door media-aandacht. Hij is nog niet erg bekend bij het grote publiek. Als hij het in de peilingen alvast wat aardig doet en af en toe voor een debatje wordt uigenodigd, wie weet. Eerdmans is eigenlijk bekender en Wilders heeft een voorsprong qua naamsbekendheid.
Donaties gaan rechtstreeks naar een privérekeningquote:U kunt uw donatie overmaken naar bankrekening 415601681, t.n.v. MGT Pastors, Rotterdam.
http://www.eennl.nl/steun.htm
quote:Uiteraard zijn wij met elk bedrag blij. Maar mensen die 50 euro of meer storten, krijgen van ons in ieder geval een partijspeldje met daarop ons symbool, de rood-wit-blauwe tulp.
Ook zullen we deze gulle gevers uitnodigen voor de verkiezingsmanifestatie.
Misschien belastingtechnisch erg slim?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:57 schreef Kozzmic het volgende:
Dit viel me op op de site van Eén NL...
[..]
Donaties gaan rechtstreeks naar een privérekening
Dat is een belangrijk kenmerk van de Nieuwe Politiek. Op zich niet zo heel vreemd voor een beginnende partij, maar ja, het gaat hier wel om partijen die denken gelijk +10 zetels te kunnen pakken (iets dat op zich nog niet eens helemaal onrealistisch is).quote:Ook opmerkelijk: je mag wel doneren, maar lid worden en inspraak krijgen is niet mogelijk.
Oh, je had er al een apart topic voor geopend.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat is een belangrijk kenmerk van de Nieuwe Politiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |