abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39697077
Waar ik me vaak over werwonder zijn discussies over emi- en immigratie in het Westen en Nederland in het bijzonder.

Vaak gaat het dan uiteraard over de problemen die deze met zich meebrengen en een ieder gooit de schuld daarvoor bij een ander.

Maarr........ waar iedereen aan voorbij gaat is eigenlijk een heel simpele vraag:

Waarom zou je als land uberhaupt mensen toelaten die niets toe toe voegen hebben?

Waarom zouden wij een ook maar 1 onopgeleide griet van 21 uit de Rif die geen woord Nederlands kan, niet kan lezen en schrijven en nooit ook maar 1 positieve bijdrage aan dit land zou kunnen leveren, uberhaupt toelaten? Ook al is ze 'uit liefde getrouwd' met een 'Nederlander' van buitenlandse afkomst?

Mensen zeuren over 'ja maar dat kan je niet maken'.
Waarom dan niet? Geef mij eens een goede reden waarom je als land kansloze losers toe zou laten?
pi_39698155
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:24 schreef -IksRee- het volgende:
Waarom dan niet? Geef mij eens een goede reden waarom je als land kansloze losers toe zou laten?
Om op je te laten stemmen.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:07:48 #3
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39698198
uit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in je flikker wellicht.

Maar hangt van het individuele geval af.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 10 juli 2006 @ 19:08:31 #4
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_39698218
quote:
Waarom zou je als land uberhaupt mensen toelaten die niets toe toe voegen hebben?
Die vraag kun je ook met betrekking tot dit forum stellen. Als het je lukt om die vraag te beantwoorden dan is daarmee jouw vraag ook beantwoord.
pi_39698255
Veel landen doen dat dan terecht ook niet. Daar kom je alleen in met een opleiding, baan etc.
pi_39698488
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
uit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in je flikker wellicht.

Wat? Dus vanuit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel moet je kansloos volk binnenlaten? Dat is echt de enige reden die je kan verzinnen?

Nou, dan heb ik zeker geen medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in me flikker want ik vind het een argument van lik m'n reet.
pi_39698516
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:08 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Die vraag kun je ook met betrekking tot dit forum stellen. Als het je lukt om die vraag te beantwoorden dan is daarmee jouw vraag ook beantwoord.
Gast, vergelijk jij nu serieus Fok met een land? Want dan is het wel heel erg met je gesteld hoor.
pi_39698556
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:09 schreef _The_General_ het volgende:
Veel landen doen dat dan terecht ook niet. Daar kom je alleen in met een opleiding, baan etc.
Juist.

En het mooiste is nog dat in de landen waar de mensen vandaan komen die over dit soort zaken de grootste bek hebben, zoals Turkije of Marokko,. zelf kei- en keihard zijn jegens immigranten. Kom daar maar eens binnen zonder centen en zo
pi_39698614
Ik zie het probleem niet zo, de toegangseis is nu al vrij fors. Als iemand z'n chick gewoon kan onderhouden, waarom niet ?
pi_39698721
Ik zou nog verder willen gaan. Ik vind het ronduit misdadig om mensen zonder opleiding en zonder kennis van de Nederlandse taal hier toe te laten. Dat is hetzelfde als een kind direct naar de universiteit sturen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39698961
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:24 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zou nog verder willen gaan. Ik vind het ronduit misdadig om mensen zonder opleiding en zonder kennis van de Nederlandse taal hier toe te laten. Dat is hetzelfde als een kind direct naar de universiteit sturen.

Mja.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:32:45 #12
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39699007
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:17 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wat? Dus vanuit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel moet je kansloos volk binnenlaten? Dat is echt de enige reden die je kan verzinnen?

Nou, dan heb ik zeker geen medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in me flikker want ik vind het een argument van lik m'n reet.
Ja maar wat jij vindt kan me niet zo heel veel schelen aangezien jij typisch iemand bent die zich op fok heeft aangemeld om te kankeren op buitenlanders.

Als kansloos volk een goede reden heeft zijn ze wat mij betreft welkom, onder bepaalde voorwaarden.
pi_39699059
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

Als kansloos volk een goede reden heeft zijn ze wat mij betreft welkom, onder bepaalde voorwaarden.
Waarom? Tijdelijk misschien. Maar het is voor iedereen beter als er iets gedaan wordt in het land van herkomst zodat die mensen niet naar een ander land hoeven te gaan.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:36:59 #14
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39699164
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:34 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Waarom? Tijdelijk misschien. Maar het is voor iedereen beter als er iets gedaan wordt in het land van herkomst zodat die mensen niet naar een ander land hoeven te gaan.
Natuurlijk, en nog beter zou het zijn als iedereen gelukkig in vrede en voorspoed samen zou leven. Maarja...
pi_39699335
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Mja.
Briljante reactie. Dus jij denkt dat iemand die nog nooit een school van binnen heeft gezien, kans maakt op de Nederlandse arbeidsmarkt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39699386
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Briljante reactie. Dus jij denkt dat iemand die nog nooit een school van binnen heeft gezien, kans maakt op de Nederlandse arbeidsmarkt?
Het zijn nou niet typisch vrouwen die de arbeidsmarkt opgaan. Voor een liberaal ben je aardig conservatief en vrijheidsbeperkend trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2006 19:43:21 ]
  maandag 10 juli 2006 @ 19:43:28 #17
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_39699405
Omdat je anders een raciest bent. Met dank aan de PvdA
Ben ik nou zo doof of ben jij nou zo blind
  maandag 10 juli 2006 @ 19:45:05 #18
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39699464
Al heb je een super-opleiding... hier geen ene moer waard als het niet uit een westers land komt.
pi_39699473
Er zijn mensen die hun leven willen delen met iemand waarvan pak 'm beet X-Ray zegt dat die persoon een kansloze trien is. Maar waarom zou degene die die kansloze trien graag bij zich in huis heeft zich ook maar één sikkepit gelegen laten liggen aan wat X-Ray ervan vindt?

En dat geldt ook op grotere schaal - waarom zouden we onszelf beknotten in onze mogelijkheden door onszelf te verbieden een lekker ding hierheen te halen? Doe het niet op kosten van een ander, da's logisch, vandaar dat je de binnenkomer niet zomaar toegang tot belastinggeld biedt, maar verder?

En asiel is een ander verhaal, in principe geef je die mensen toegang omdat je ze anders de dood of de hel in stuurt. En de afweging de hel insturen doe je nu eenmaal niet op de inschatting hoe 'kansloos' iemand is in Nederland, maar op hoe kansloos die persoon is voor de hel waarheen je 'm terugzendt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39699772
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:24 schreef Lyrebird het volgende:
De landen waar de meeste huwelijksmigranten vandaan komen zijn tegenwoordig een stuk minder onbekend met westerse gewoonten dan 25 jaar geleden.

Ik heb ze toen wel gekend, gezinnen die echt niet wisten wat ze aanmoesten met ramen, wc, gasfornuis, slaapkamers. En die dus leefden in de woonkamer -slapen en eten opde grond, koken op een vuurtje op de grond in de keuken en poepen in een hoekje van het platje.
Toch kwam dat allemaal nog best redelijk op de pootjes terecht, meestal.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39699785
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

Wat kan een goede reden zijn behalve 'ik wil profiteren van de voorzieningen zonder er zelf structureel aan bij te kunnen dragen'?

En wat voor voorwaarden dan?
pi_39699822
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Het zijn nou niet typisch vrouwen die de arbeidsmarkt opgaan. Voor een liberaal ben je aardig conservatief en vrijheidsbeperkend trouwens.
Onzin. Een liberale maatschappij had geen uitkeringen en allerhande andere sociale voorzieningen gehad dus waren al die goudzoekers, gezinsherenigers etc nooit gekomen. Juist omdat het geen liberale maatschappij is zijn on-liberale maatregelen nodig.
pi_39699858
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:55 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Onzin. Een liberale maatschappij had geen uitkeringen en allerhande andere sociale voorzieningen gehad dus waren al die goudzoekers, gezinsherenigers etc nooit gekomen. Juist omdat het geen liberale maatschappij is zijn on-liberale maatregelen nodig.
Import bruidjes hebben de eerste paar jaar helemaal geen recht op dat alles, dus wat is je punt ?
pi_39699908
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:45 schreef sigme het volgende:
Er zijn mensen die hun leven willen delen met iemand waarvan pak 'm beet X-Ray zegt dat die persoon een kansloze trien is. Maar waarom zou degene die die kansloze trien graag bij zich in huis heeft zich ook maar één sikkepit gelegen laten liggen aan wat X-Ray ervan vindt?

En dat geldt ook op grotere schaal - waarom zouden we onszelf beknotten in onze mogelijkheden door onszelf te verbieden een lekker ding hierheen te halen? Doe het niet op kosten van een ander, da's logisch, vandaar dat je de binnenkomer niet zomaar toegang tot belastinggeld biedt, maar verder?

En asiel is een ander verhaal, in principe geef je die mensen toegang omdat je ze anders de dood of de hel in stuurt. En de afweging de hel insturen doe je nu eenmaal niet op de inschatting hoe 'kansloos' iemand is in Nederland, maar op hoe kansloos die persoon is voor de hel waarheen je 'm terugzendt.
Asiel is niet zo'n probleem, dat zijn relatief kleine aantallen.

Maarr.... er is notabene een hele huwelijksindustrie in Marokko opgezet waar in Europa wonende Marokkanen in de zomer richting Marokko gaan om voor hun onbekende familieleden in te huwen. Dat heeft al lang niets meer met 'leven willen delen' te maken maar puur met een immigratieindustrie.

Maar het gaat niet eens specifiek om NL, Marokkanen en dergelijke maar gewoon om de vraag waarom je als land uberhaupt kansloos volk binnen zou laten. Ik kan echt geen enkele serieuze reden bedenken.

Behalve het zieligheidsargument natuurlijk.
pi_39699969
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Import bruidjes hebben de eerste paar jaar helemaal geen recht op dat alles, dus wat is je punt ?
Nee, maar ze baren gezellig nog meer kansloos volk wat dankzij de eveneens kansloze ouders ook weer kansloos wordt etc etc etc
Afijn het resultaat is bekend.
Feit is ook dat na die paar jaar ze wel gewoon op bijna alles recht hebben.
Feit is ook dat de aanwezigheid van al die voorzieningen de enige reden is dat men uberhaupt hier heen komt.
Als NLe maatschappij heb je er niets aan, het zorgt alleen voor een hoop gezeik, kost klauwen met geld en het kan nog generaties lang dooretteren ook.

Dus wederom: waarom ook maar 1 van zo iemand toe laten?
pi_39699972
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:55 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Volgans mij is het land dat bij uitstek bevolkt is met goudzoekers, gezinsherenigers, uitschot, economische vluchtelingen en mensen wie thuis te heet onder de voeten werd, het land wat geheel geen sociale voorzieningen had.

Mensen komen niet af op sociale voorzieningen - mensen komen af op kansen. De minst geïntegreerden kunnen zich in de verste verte geen voorstelling maken van 'uitkering' of 'ziektewet'.
  maandag 10 juli 2006 @ 20:01:30 #27
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39700035
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:53 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wat kan een goede reden zijn behalve 'ik wil profiteren van de voorzieningen zonder er zelf structureel aan bij te kunnen dragen'?

En wat voor voorwaarden dan?
Oorlog, honger, extreme armoede, vervolging wegens ras/geloofsovertuiging/sexuele geaardheid...

En dat iemand binnenkomt zonder Nederlands te kunnen spreken betekent niet dat iemand niks kan bijdragen.
pi_39700105
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:43 schreef gelly het volgende:

[..]

"Het zijn nou niet typisch vrouwen die de arbeidsmarkt opgaan". Wie is hier nu conservatief?
pi_39700117
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgans mij is het land dat bij uitstek bevolkt is met goudzoekers, gezinsherenigers, uitschot, economische vluchtelingen en mensen wie thuis te heet onder de voeten werd, het land wat geheel geen sociale voorzieningen had.
Nou nee. Laat dat land nou voor het grootste gedeelte mensen die wel iets willen bereiken aantrekken. Uiteraard zit daar ook uitschot tussen maar het is een feit dat het gros van de hoogopgeleide migranten richting die kant gaan en de laag opgeleiden hierheen.
quote:
Mensen komen niet af op sociale voorzieningen - mensen komen af op kansen. De minst geïntegreerden kunnen zich in de verste verte geen voorstelling maken van 'uitkering' of 'ziektewet'.
Oh kom op Sigme je naieviteit begint echt vervelende vormen aan te nemen.
NL, Belgie, Marokko, Scandinavie etc is in Marokko en Turkije al decennia in trek vanwege de sociale voorzieningen. Dat is niet eens een geheim hoor, dat vertellen ze je in Marokko gewoon eerlijk in je gezicht.

De in de jaren 80 ontslagen gastarbeiders waren niet eens gebleven als ze niet hier gratis geld hadden gekregen/
pi_39700169
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:58 schreef -IksRee- het volgende:

Maar het gaat niet eens specifiek om NL, Marokkanen en dergelijke maar gewoon om de vraag waarom je als land uberhaupt kansloos volk binnen zou laten. Ik kan echt geen enkele serieuze reden bedenken.

Behalve het zieligheidsargument natuurlijk. [
Toch gaat het zieligheidsargument niet op, dat is voor asiel.

Maar wie vindt er iemand in je genoemde immigratieindustrie, die Marokko-bruidjes, wie vidt er daarin iemand zielig? Niemand vindt toch niemand zielig?

Nee: het punt is volgens mij meer dat we niet willen dat de staat regels opstelt met betrekking tot partnerkeuze. We willen niet dat de staat zegt dat die partner voor U helaas te kansloos is, daar krijgt de maatschappij kindertjes van die we liever niet hebben. Daar zijn ook best goeie redenen voor, om de staat die bevoegdheid niet te willen geven.
pi_39700178
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Oorlog, honger, extreme armoede, vervolging wegens ras/geloofsovertuiging/sexuele geaardheid...
Goed, dan hoeven we dus volgens jou iig geen enkel persoon uit Marokko of Turkije binnen te laten begrijp ik?
quote:
En dat iemand binnenkomt zonder Nederlands te kunnen spreken betekent niet dat iemand niks kan bijdragen.
Een uitzondering daargelaten leert het gros van de immigranten nooit goed Nederlands. Zelfs tot in de 3e generatie aan toe.
Waar dat aan ligt? Aan hun buitenlander zijn? Nee: aan het feit dat het hoofdzakelijk kansloos, laag tot niet opgeleid volk is wat hier heen komt.

Dus wederom: waarom binnenlaten???????
pi_39700212
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:05 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee: het punt is volgens mij meer dat we niet willen dat de staat regels opstelt met betrekking tot partnerkeuze. We willen niet dat de staat zegt dat die partner voor U helaas te kansloos is, daar krijgt de maatschappij kindertjes van die we liever niet hebben. Daar zijn ook best goeie redenen voor, om de staat die bevoegdheid niet te willen geven.
Nou, niet mee eens. Als jij dan zo 'verliefd' bent, ga dan lekker daar wonen.

Maar ja, daar heb je geen uitkering, geen sociale woningbouw etc etc etc dus dan blijkt de 'echte liefde (in een 1 week 'opgelopen' op vakantie) opeens niet zo echt te zijn.
  maandag 10 juli 2006 @ 20:08:58 #33
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39700300
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:05 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Goed, dan hoeven we dus volgens jou iig geen enkel persoon uit Marokko of Turkije binnen te laten begrijp ik?
In principe niet nee. Maar je zal mij niet horen zeggen dat die mensen vij voorbaat geweigerd moeten worden.
quote:
Een uitzondering daargelaten leert het gros van de immigranten nooit goed Nederlands. Zelfs tot in de 3e generatie aan toe.
Waar dat aan ligt? Aan hun buitenlander zijn? Nee: aan het feit dat het hoofdzakelijk kansloos, laag tot niet opgeleid volk is wat hier heen komt.

Zal een kern van waarheid inzitten. Maar de meeste Turken kwamen hier heen als gastarbeider. Zij hoefden verder niet zo nodig en de regering vond het ook wel best. Steekt iets complexer in elkaar dan je posterformaat NVU-partijprogram je doet vermoeden
pi_39700386
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:03 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nou nee. Laat dat land nou voor het grootste gedeelte mensen die wel iets willen bereiken aantrekken. Uiteraard zit daar ook uitschot tussen maar het is een feit dat het gros van de hoogopgeleide migranten richting die kant gaan en de laag opgeleiden hierheen.
Nu. Nu gaan daar hoogopgeleiden heen. Vroeger trok het straatarme Italianen en Ieren enzo. Ik bedoelde toen.
quote:
[..]

Oh kom op Sigme je naieviteit begint echt vervelende vormen aan te nemen.
NL, Belgie, Marokko, Scandinavie etc is in Marokko en Turkije al decennia in trek vanwege de sociale voorzieningen. Dat is niet eens een geheim hoor, dat vertellen ze je in Marokko gewoon eerlijk in je gezicht.
Kom je er wel eens? Ik wel. Ze komen omdat ze verwachten in Europa een stuk meer kansen te hebben op vanalles en nog wat. En dat klopt. Ook zonder sociale voorzieningen hier zouden ze willen komen. Als het niet voor hunzelf is dan voor de positieverbetering van hun kinderen.
quote:
De in de jaren 80 ontslagen gastarbeiders waren niet eens gebleven als ze niet hier gratis geld hadden gekregen/
Ik begrijp niet helemaal wat hiermee je punt is. Ik ben triouwens in Turkije vrij veel ex-gastarbeiders tegengekomen, die niet konden aarden in Europa.

Maar het klopt natuurlijk dat de gastarbeiders in de jaren '80 op grotere schaal waren teruggekeerd als ze hier geen geld hadden gekregen en niet konden verdienen, en/of als ze hun vrouw & kinderen daar moesten laten.
pi_39700518
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:05 schreef -IksRee- het volgende:

Maar dat geldt ook voor een grote groep ras-Nederlanders. Een groeiende groep, misschien wel. Dom, laagopgeleid, kansloos. En dat zoekt domme laagopgeleide kansloze partners en krijgt gemiddeld domme kindertjes, die laagopgeleid kansloos de samenleving betreden.

En dan krijgen ze gemiddeld ook nog zo vroeg en zo veel kinderen..
quote:
Omdat we dergelijke eisen niet op papier willen.
pi_39700691
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

"Het zijn nou niet typisch vrouwen die de arbeidsmarkt opgaan". Wie is hier nu conservatief?
Uhm, dat is gewoon de werkelijkheid.
  maandag 10 juli 2006 @ 20:22:36 #37
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39700765
Geen idee, ik zou dat zelf nooit doen. Laat ze maar lekker in hun eigen land blijven. Mja dat is geen populaire opvatting hier.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 10 juli 2006 @ 20:43:15 #38
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39701440
Er zijn geen argumenten voor
* economisch; het CPB heeft al uitgebreid uitgerekend dat het niet werkt, enkel een positief korte termijneffect daarna negatief.
* moreel/ sociaal; is het sociaal om degene te helpen die hier kunnen komen? Dat zijn zeker niet degenen die het het slechtste hebben.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39702024
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:08 schreef Pappie_Culo het volgende:

posterformaat NVU-partijprogram je doet vermoeden
Oh flikker toch op, kneusje met je NVU.
pi_39702193
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Nu. Nu gaan daar hoogopgeleiden heen. Vroeger trok het straatarme Italianen en Ieren enzo. Ik bedoelde toen.
Oh nu bedoel je ineens toen?
Ook toen waren het trouwens juist de kansrijkere: de kansarmen kwamen toen niet eens daar: te duur, te moeilijk.
quote:
Kom je er wel eens? Ik wel. Ze komen omdat ze verwachten in Europa een stuk meer kansen te hebben op vanalles en nog wat. En dat klopt. Ook zonder sociale voorzieningen hier zouden ze willen komen. Als het niet voor hunzelf is dan voor de positieverbetering van hun kinderen.
Ah, je bent 2 keer op vakantie geweest in Fez. Leuk. En alle Fransen eten altijd lekker he?
Anyway, ik kan je uit 1e hand ook vertellen van knakkers hier die ronduit toegeven hier te komen vanwege het feit dat je geld vd overheid krijgt en overige sociale voorzieningen. That's it.
Zelfs een 'maat' van mij die echt altijd gewoon normaal deed ging opeens naar Marokko op 'vakantie' en was ineens getrouwd met zijn nicht. Waarom? Zo gaat dat gewoon: de hele familie moet naar NL gehaald worden vanwege de centen.

En waarom zou je daar dus aan meewerken als land? Je hebt er niets aan, het kost je alleen geld en het verneukt je maatschappij.
quote:
Ik begrijp niet helemaal wat hiermee je punt is. Ik ben triouwens in Turkije vrij veel ex-gastarbeiders tegengekomen, die niet konden aarden in Europa.
Nee, ik had al weer door dat je het niet helemaal snapt nee.
quote:
Maar het klopt natuurlijk dat de gastarbeiders in de jaren '80 op grotere schaal waren teruggekeerd als ze hier geen geld hadden gekregen en niet konden verdienen, en/of als ze hun vrouw & kinderen daar moesten laten.
Juist. En dat was een stuk beter voor ons geweest.

Maar ja, ook niet overheersten de rationele argumenten daarover niet.
pi_39702270
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar dat geldt ook voor een grote groep ras-Nederlanders. Een groeiende groep, misschien wel. Dom, laagopgeleid, kansloos. En dat zoekt domme laagopgeleide kansloze partners en krijgt gemiddeld domme kindertjes, die laagopgeleid kansloos de samenleving betreden.

En dan krijgen ze gemiddeld ook nog zo vroeg en zo veel kinderen..
En dat zou een argument moeten zijn om ze ook nog eens van buiten binnen te halen????

Zo van: ja we hebben ook kansloos tuig onder de NLers zitten dus moeten we er maar nog meer van buiten binnen gaan halen.
quote:
Omdat we dergelijke eisen niet op papier willen.
Spreek voor jezelf: ik zou dat wel willen en het leuke is nog dat je geliefde Marokko zelf ook amper immigranten binnenlaat die ze te kansloos vinden
En dan zouden wij het zeker wel moeten doen?
  maandag 10 juli 2006 @ 22:14:50 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39704960
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:07 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

En dat zou een argument moeten zijn om ze ook nog eens van buiten binnen te halen????

Zo van: ja we hebben ook kansloos tuig onder de NLers zitten dus moeten we er maar nog meer van buiten binnen gaan halen.
Het duidt meer op hypocriet en xenofoob beleid om het wel te doen.
quote:
[..]

Spreek voor jezelf: ik zou dat wel willen en het leuke is nog dat je geliefde Marokko zelf ook amper immigranten binnenlaat die ze te kansloos vinden
En dan zouden wij het zeker wel moeten doen?
Sinds wanneer is Marokko een voorbeeldland?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39705188
Nou als je 'ze' niet aanneemt komen ze wel illegaal binnen. Dat zou een reden kunnen zijn.
Verder zie ik het nut ook niet echt. Behalve dat je nu overal lekker pittige sjit kunt eten
pi_39706025
Iedereen mag binnen komen van mij. Degene die hun eigen broek op kunnen houden zijn zeer welkom. Zij die het niet kunnen hebben bot gezegd pech. Dit is een stuk socialer dan angstvallig vasthouden aan oude grenzen. De mensen die tussen de grenzen zijn geboren en niets kunnen/willen maar alles geven terwijl er een heel continent grotendeels kansloos, omdat we de grenzen dichthouden. Echt sociaal beleid zou zijn om de grenzen open te gooien en te stoppen met het zogenaamd sociale beleid. Daar helpen we veel meer mensen mee.

Het beleid van nu is ontzettend asociaal. Iemand die tussen puur arbitraire lijnen is geboren volop ondersteunen ook al komt er nooit wat van terecht terwijl er miljoenen mensen buitengesloten worden en verhongeren omdat wij het eigen volk eerst principe toepassen. Dat terwijl veel mensen van veel meer nut zouden kunnen zijn. Het beleid van de 'linksen' is minstens net zo asociaals als dat vna de 'rechtsen' maar beide zijn ontzettend asociaal. Daarbij is de VVD liberaal op papier maar conservatief in hun acties.
pi_39706433
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:59 schreef -IksRee- het volgende:
Nee, maar ze baren gezellig nog meer kansloos volk wat dankzij de eveneens kansloze ouders ook weer kansloos wordt etc etc etc
Dan hebben we hier tenminste nog kinderen. Is er nog iemand die jouw rimpelige kont wil wassen als je het zelf niet meer kunt. Want autochtone Nederlandse vrouwen baren bijzonder weinig.
pi_39706476
quote:
Waarom zouden wij een ook maar 1 onopgeleide griet van 21 uit de Rif die geen woord Nederlands kan, niet kan lezen en schrijven en nooit ook maar 1 positieve bijdrage aan dit land zou kunnen leveren, uberhaupt toelaten? Ook al is ze 'uit liefde getrouwd' met een 'Nederlander' van buitenlandse afkomst?
En als die kansloze griet nou eens uit liefde zou huwen met een Nederlander van Nederlandse afkomst? Maakt dat het anders?
pi_39706505
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Dan hebben we hier tenminste nog kinderen. Is er nog iemand die jouw rimpelige kont wil wassen als je het zelf niet meer kunt. Want autochtone Nederlandse vrouwen baren bijzonder weinig.
Nou ik zie de gangsta bitches volbehangen met goud je rimpelige reet ook niet wassen
pi_39706693
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:49 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Nou ik zie de gangsta bitches volbehangen met goud je rimpelige reet ook niet wassen
Of je boodschapjes afrekenen, je kinderen onderwijzen, wat dan ook. Als het aan de autochtone bevolking ligt, sterft Nederland langzaam uit.
pi_39706760
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Of je boodschapjes afrekenen, je kinderen onderwijzen, wat dan ook. Als het aan de autochtone bevolking ligt, sterft Nederland langzaam uit.
Tuurlijk niet man, dat is toch een probleem wat nooit meer dan een generatie kan duren.
Weest eens optimistisch
pi_39706897
Het duurt inmiddels al meerdere generaties.
pi_39707693
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou, ik zie al het Mocro-tuig al de zorg in gaan hoor!
pi_39707766
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:59 schreef k_man het volgende:
Het duurt inmiddels al meerdere generaties.
Het duurt welgeteld 1,5 generatie. Verder gaat dat altijd cyclisch. Paniekzaaierij om die 'lage geboortecijfers'. Komt gewoon door de babyboom, die is zich nu weer aan het corrigeren.

Maar goed. Als dit je argument is: we moeten kansloos tuig toelaten zodat mijn oude kont later nog gewassen kan worden.

Ik ben gelijk overtuigd. Ik bedoel: wie ziet nu niet dat er massaal de zorg ingegaan wordt door riffers, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_39707819
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het duidt meer op hypocriet en xenofoob beleid om het wel te doen.
Ah ja, dus het is xenofoob om kansloos tuig (waar er toch heel wat van rondloopt op de wereld, meer zelfs als wij in totaal inwoners hebben) NIET toe te laten? Dat is xenofoob?

Dus als ik het goed begrijp is jouw redenatie: omdat we in NL autochtoon kansloos tuig rond hebben lopen is het xenofoob en hypocriet om kansloos tuig van uit het buitenland NIET toe te laten?
quote:
Sinds wanneer is Marokko een voorbeeldland?
Sinds wij gekke Henkie moeten zijn denk ik.

[ Bericht 11% gewijzigd door -IksRee- op 10-07-2006 23:28:21 ]
pi_39708582
Waarom is een vrouw zonder opleiding eigenlijk kansloos tuig ?
pi_39708772
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Helaas wel ja ....niet voor de hoogopgeleide banen natuurlijk maar in Fabrieken en op het land ?...echt wel
  maandag 10 juli 2006 @ 23:51:27 #56
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39708795
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:45 schreef gelly het volgende:
Waarom is een vrouw zonder opleiding eigenlijk kansloos tuig ?
Ze is misschien geen kansloos tuig, maar omdat ze niet weet hoe het hier in dit land werkt zal ze ook haar vele kinderen niet kunnen opvoeden, simpelweg omdat die kinderen na een paar jaar meer van de daar geldende sub-cultuur weten dan de moeder. Deze kinderen zullen dus niet luisteren naar de ouders, en voila, weer een nieuwe generatie tuig dat steelt en gangstha speelt
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 10 juli 2006 @ 23:54:52 #57
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39708933
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:50 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Helaas wel ja ....niet voor de hoogopgeleide banen natuurlijk maar in Fabrieken en op het land ?...echt wel
Voor bijna elke baan heb je een MBO opleiding nodig, en afgezien van dat moet je bij elke baan normaal nederlands kunnen spreken.
pi_39708964
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:59 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Afijn het resultaat is bekend.
Feit is ook dat na die paar jaar ze wel gewoon op bijna alles recht hebben.
Feit is ook dat de aanwezigheid van al die voorzieningen de enige reden is dat men uberhaupt hier heen komt.
Als NLe maatschappij heb je er niets aan, het zorgt alleen voor een hoop gezeik, kost klauwen met geld en het kan nog generaties lang dooretteren ook.

Dus wederom: waarom ook maar 1 van zo iemand toe laten?
En de kansloze nederlanders wil je die er ook uitzetten ?
  maandag 10 juli 2006 @ 23:56:25 #59
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39708990
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:55 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

En de kansloze nederlanders wil je die er ook uitzetten ?
Tussen uitzetten, en mensen gewoon laten blijven op de plaats waar ze wonen en horen is een wezelijk verschil.
pi_39709179
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:54 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Voor bijna elke baan heb je een MBO opleiding nodig, en afgezien van dat moet je bij elke baan normaal nederlands kunnen spreken.
Ja hoor ...je zal de bedrijven de kost geven die mensen die amper of geen nederlands spreken in dienst hebben
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:06:35 #61
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39709324
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:01 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ja hoor ...je zal de bedrijven de kost geven die mensen die amper of geen nederlands spreken in dienst hebben
Als het goed is kan een bedrijf zelf de kost verdienen, tenzij je hier bedoelt dat bedrijven met allochtonen geen winst kunnen maken
pi_39709481
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:06 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Als het goed is kan een bedrijf zelf de kost verdienen, tenzij je hier bedoelt dat bedrijven met allochtonen geen winst kunnen maken
Leg me geen woorden in de mond en begin ook niet met uitdrukkingen letterlijk te gaan opvatten (je lijkt me slim genoeg om zoiets te begrijpen )
Jij beweerd toch dat je nergens aan de bak komt zonder mbo opleiding of kennis van de Nederlandse taal ?
Ik bestrijd dat, er zijn nl zat bedrijven met mensen in dienst (voor het simpele werk, dat wel maar, ook dat moet gebeuren ) die in die catagorie thuis horen ...
En die bedrijven gaan echt niet na een 1/2 jaar falliet
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:16:32 #63
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39709590
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:12 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Leg me geen woorden in de mond en begin ook niet met uitdrukkingen letterlijk te gaan opvatten (je lijkt me slim genoeg om zoiets te begrijpen )
Jij beweerd toch dat je nergens aan de bak komt zonder mbo opleiding of kennis van de Nederlandse taal ?
Ik bestrijd dat, er zijn nl zat bedrijven met mensen in dienst (voor het simpele werk, dat wel maar, ook dat moet gebeuren ) die in die catagorie thuis horen ...
En die bedrijven gaan echt niet na een 1/2 jaar falliet
Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik zeg alleen dat het steeds moeilijker zal worden, daarnaast spreken de meest import bruiden geen nederlands, en kennen ze de cultuur niet, en zullen dus niet snel normaal kunnen werken
pi_39709825
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:16 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik zeg alleen dat het steeds moeilijker zal worden, daarnaast spreken de meest import bruiden geen nederlands, en kennen ze de cultuur niet
Nee, logisch niet (ze komen immers uit het buitenland ) maar als ik een vrouw uit het buitenland zou halen zorg ik wel dat ze NL gaat leren (kursus bv) en de kultuur info krijgt ze van mij ! (o.a)
quote:
en zullen dus niet snel normaal kunnen werken
Aangezien ik genoeg verdien voor twee lijkt me dat geen probleem (en anders kan ze altijd nog in dbij de eerder genoemde bedrijven gaan werken
BTW als ik een vrouw uit het buitenland haal en ze leeft van mijn geld is dat mijn zaak en gaat dat niemand wat aan (ik bemoei me toch ook niet met jouw prive leven ? )

(Ik had het in de vorige posts over de Allochtonen in het algemeen niet alleen over de vrouwen maar goed )
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:30:46 #65
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39709965
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:25 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Nee, logisch niet (ze komen immers uit het buitenland ) maar als ik een vrouw uit het buitenland zou halen zorg ik wel dat ze NL gaat leren (kursus bv) en de kultuur info krijgt ze van mij ! (o.a)
[..]

Aangezien ik genoeg verdien voor twee lijkt me dat geen probleem (en anders kan ze altijd nog in dbij de eerder genoemde bedrijven gaan werken
BTW als ik een vrouw uit het buitenland haal en ze leeft van mijn geld is dat mijn zaak en gaat dat niemand wat aan (ik bemoei me toch ook niet met jouw prive leven ? )

(Ik had het in de vorige posts over de Allochtonen in het algemeen niet alleen over de vrouwen maar goed )
Het probleem is dat ze geen nederlands leren momenteel, en jij zou dat misschien doen maar vele duizenden anderen niet.

En jij mag natuurlijk een andere vrouw willen, wie houd je tegen om daarheen te gaan? Het kan jouw zaak zijn met wie je wilt trouwen, maar het is de zaak van alle nederlanders wie er hier binnenkomt
pi_39709987
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:25 schreef Limburger_noord het volgende:
maar als ik een vrouw uit het buitenland zou halen zorg ik wel dat ze NL gaat leren (kursus bv) en de kultuur info krijgt ze van mij ! (o.a)
Ja, zoals hoe je cultuur en cursus schrijft, bijvoorbeeld.

/inkoppertje
pi_39710016
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:31 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

/inkoppertje
Ach iemand die geen Nederlandse uitdrukkingen kent moet daar niet over zeuren (schot voor open doel )
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:33:37 #68
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39710056
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:31 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

/inkoppertje
Ik zag het ook, maar wilde eigenlijk vooral inhoudelijk reageren....
pi_39710151
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:33 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik zag het ook, maar wilde eigenlijk vooral inhoudelijk reageren....
Dit topic is het wat mij betreft niet eens waard om te reageren. Bekijk de history van de TS maar eens, zal wel een gebande user zijn die hier onder een andere naam komt kankeren

En ik krijg gewoon jeuk als ik onze roomblanke autochtonen hoor zeuren over 'de taal en de cultuur leren' en dan zelf twee dikke fouten in die zin zetten.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:38:37 #70
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39710196
Kortom, alleen grenzen open voor politieke vluchtelingen.... En de andere moeten minimaal HBO niveau hebben, en anders kunnen ze weer terug
pi_39710225
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:36 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Dit topic is het wat mij betreft niet eens waard om te reageren. Bekijk de history van de TS maar eens, zal wel een gebande user zijn die hier onder een andere naam komt kankeren

En ik krijg gewoon jeuk als ik onze roomblanke autochtonen hoor zeuren over 'de taal en de cultuur leren' en dan zelf twee dikke fouten in die zin zetten.
Misschien moet je eens ophouden zo selectief te lezen door b.v te vallen op twee letters dan zou je zien dat ik niets tegen buitenlanders heb die hier binnenkomen ...jij wel zeker ?
pi_39710289
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:40 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Misschien moet je eens ophouden zo selectief te lezen door b.v te vallen op twee letters dan zou je zien dat ik niets tegen buitenlanders heb die hier binnenkomen ...jij wel zeker ?
Okee da's mijn fout. Jouw fout is dat ik er dus helemaal niets tegen heb. Staan we nu quitte?

Hier komt TS trouwens op het geweldige idee voor dit topic: Allochtonen
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:45:14 #73
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39710321
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:40 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ik vind het onnodig dat er steeds nieuwe importbruiden komen, daar wordt niemand beter van, en blijf je tot in eeuwigheid de verstoorde verhoudingen houden...
pi_39710383
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:45 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik vind het onnodig dat er steeds nieuwe importbruiden komen, daar wordt niemand beter van, en blijf je tot in eeuwigheid de verstoorde verhoudingen houden...
Ik ben wel benieuwd of er actuele cijfers zijn, vooral het percentage importbruiden t.o.v. andere migranten.
pi_39710413
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:43 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Okee da's mijn fout
Can happen
quote:
Jouw fout is dat ik er dus helemaal niets tegen heb.

De conclusie was verkeerd maar ik maakte dat op uit het feit dat je van alle posts hier uitgerekend de mijne eruit pakte om fel op te reageren
quote:
Staan we nu quitte?
Ja hoor
quote:
Hier komt TS trouwens op het geweldige idee voor dit topic: [url=http://forum.fok.nl/topic/881236/1/75#39663935
]http://forum.fok.nl/topic/881236/1/75#39663935[/quote][/url]

En ik maar denken dat hij het zelf bedacht had
(Weer een droom in duigen )
pi_39710539
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:48 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of er actuele cijfers zijn, vooral het percentage importbruiden t.o.v. andere migranten.
Dat ligt er net aan hoe je die cijfers leest
Als je (nee niet jij persoonlijk ) gaat beweren dat alle vrouwen die het land inkomen 'importbruidjes ' zijn zal het getal ergens rond de 30-40 % liggen denk ik
Natuurlijk komen er genoeg getrouwde stelletjes binnen (daar zit dan ook een vrouw bij ) dan zijn de getallen natuurlijk lager
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:55:56 #77
104871 remlof
Europees federalist
pi_39710549
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:38 schreef Arnold_fan het volgende:
Kortom, alleen grenzen open voor politieke vluchtelingen.... En de andere moeten minimaal HBO niveau hebben, en anders kunnen ze weer terug
Bullshit, vooral in de zorg hebben we meer en meer mensen nodig, inderdaad mensen die bejaarden wassen enzo. Daar heb je geen HBO diploma voor nodig.
Met onze vergrijzing hebben we juist immigratie nodig, als we nu de grenzen te veel dichttimmeren hebben we over enkele decennia een gigantisch probleem!
Yankee go home!
pi_39710589
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:49 schreef Limburger_noord het volgende:
En ik maar denken dat hij het zelf bedacht had
(Weer een droom in duigen )
Zoals bij de meeste van dit soort topics blaat iedereen elkaar maar een beetje na.
pi_39710661
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:58 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Zoals bij de meeste van dit soort topics blaat iedereen elkaar maar een beetje na.
Dat spreekwoord met dat schaap en die dam toch ?
pi_39710715
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:01 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Dat spreekwoord met dat schaap en die dam toch ?
Weet ik niet, spreekwoorden en uitdrukkingen zijn toch niet mijn sterkste punt volgens jou
pi_39710791
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:04 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Weet ik niet, spreekwoorden en uitdrukkingen zijn toch niet mijn sterkste punt volgens jou
Die opmerking sloeg op iemand anders
pi_39710848
Oh, nu snap ik het pas. Nouja, zoals ik al zei is dit toch een kuttopic
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:14:28 #83
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39710865
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Bullshit, vooral in de zorg hebben we meer en meer mensen nodig, inderdaad mensen die bejaarden wassen enzo. Daar heb je geen HBO diploma voor nodig.
Met onze vergrijzing hebben we juist immigratie nodig, als we nu de grenzen te veel dichttimmeren hebben we over enkele decennia een gigantisch probleem!
Is het dan niet handiger om te stimuleren dat mensen meer kinderen nemen? Dus kinderbijslag omhoog, betere kinderopvang...... Aan steeds vreemden hier binnenhalen heeft niemand wat, dat levert meer problemen op dan het oplost.
pi_39710899
Las net dit stukje het is helaas al wat ouder (11-2005)
Goed nieuws voor bepaalde mensen hier

http://www.feeds4all.nl/Item.aspx?ItemID=8319505
quote:
Minder 'importbruiden' allochtonen
Steeds minder allochtonen halen hun partner uit het land van herkomst. Het aantal daalde vorig jaar met een kwart. Volgens het CBS komt het fenomeen importbruid vooral minder voor bij Turken en Marokkanen.
Of toch niet?...
Misschien pas tevreden als er 'geen import bruiden ' staat ?

dinsdag 11 juli 2006 @ 01:19:04 #85
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39710923
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:17 schreef Limburger_noord het volgende:
Las net dit stukje het is helaas al wat ouder (11-2005)
Goed nieuws voor bepaalde mensen hier

http://www.feeds4all.nl/Item.aspx?ItemID=8319505
[..]

Of toch niet?...
Misschien pas tevreden als er 'geen import bruiden ' staat ?

3x raden hoe dat komt? Tegenwoordig moet je 120% van het minimumloon verdienen voor je chicks mag importereren, en dan lukt het niet als je een uitkering hebt
pi_39711055
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:14 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Is het dan niet handiger om te stimuleren dat mensen meer kinderen nemen? Dus kinderbijslag omhoog, betere kinderopvang......
Aangezien veel vrouwen (tja ,sorry maar die krijgen nu eenmaal de kinderen ) liever gaan werken (carrière) dan dat ze kinderen krijgen gaat kinderbijslag verhogen niet (veel ) helpen
Betere (goedkopere ) kinderopvang zou wel kunnen helpen maar ze zijn toch evengoed enige weken \maanden weg van de arbeidsmarkt en dan is hun kans op een carrière weg
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:34:44 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_39711171
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:14 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Is het dan niet handiger om te stimuleren dat mensen meer kinderen nemen? Dus kinderbijslag omhoog, betere kinderopvang...... Aan steeds vreemden hier binnenhalen heeft niemand wat, dat levert meer problemen op dan het oplost.
HBOers baren nu eenmaal weinig he? Geen tijd, druk met carriere... De gemiddelde nederlander is steeds hoger opgeleid en krijgt (dus) minder kinderen.
En hoezo levert vreemden hier binnenlaten meer problemen op dan het oplost? Let op, we zitten vlak bij het omslagpunt, het binnenlaten van vreemdelingen zal snel meer problemen oplossen dan het oplevert!
Yankee go home!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:37:24 #88
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39711214
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:19 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

3x raden hoe dat komt? Tegenwoordig moet je 120% van het minimumloon verdienen voor je chicks mag importereren, en dan lukt het niet als je een uitkering hebt
ook niet als je studeerd en dat vrouwtje beter Nederlands spreekt dan de gemiddelde marokkaan (verder tweetalig EN/SP) en een bachelors degree heeft
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_39711295
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:34 schreef remlof het volgende:

[..]

HBOers baren nu eenmaal weinig he? Geen tijd, druk met carriere... De gemiddelde nederlander is steeds hoger opgeleid en krijgt (dus) minder kinderen.
En hoezo levert vreemden hier binnenlaten meer problemen op dan het oplost? Let op, we zitten vlak bij het omslagpunt, het binnenlaten van vreemdelingen zal snel meer problemen oplossen dan het oplevert!
Hoe dan ?
<ik zeg niet dat het onzin is maar kun je dit onderbouwen ? >
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:46:08 #90
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39711348
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:43 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Hoe dan ?
<ik zeg niet dat het onzin is maar kun je dit onderbouwen ? >
Je ziet duidelijk bij groepen marokkanen hoe het gaat als je tussen 2 culturen hangt, je ouders kunnen je niet goed begeleiden, en daarom gaan ze in groepen op straat hangen en mensen lastig vallen. Zolang je ouders hier niet normaal functioneren zul je zelf ook heel moeilijk je draai kunnen vinden, en zolang er vreemden binnen blijven komen zal dit probleem blijven spelen.
pi_39711407
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:46 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je ziet duidelijk bij groepen marokkanen hoe het gaat als je tussen 2 culturen hangt, je ouders kunnen je niet goed begeleiden, en daarom gaan ze in groepen op straat hangen en mensen lastig vallen. Zolang je ouders hier niet normaal functioneren zul je zelf ook heel moeilijk je draai kunnen vinden, en zolang er vreemden binnen blijven komen zal dit probleem blijven spelen.
bedankt voor je opmerking maar dat beantwoord mijn vraag niet
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:51:43 #92
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39711432
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:49 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

bedankt voor je opmerking maar dat beantwoord mijn vraag niet
De problemen die hierdoor komen zijn groter dan het voordeel wat het oplevert, namelijk meer mensen, de vraag is dan natuurlijk, als je een half straat opvoeding krijgt, wat wordt dan de toegevoegde waarde voor de samenleving?
pi_39711486
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:51 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De problemen die hierdoor komen zijn groter dan het voordeel wat het oplevert, namelijk meer mensen, de vraag is dan natuurlijk, als je een half straat opvoeding krijgt, wat wordt dan de toegevoegde waarde voor de samenleving?
Eeeh gemakkelijker om leden te vinden als je een 'streetgang ' wilt oprichten ?
Eenvoudiger om wapens te kopen of een drugsdealer te vinden ?
Eenvoudiger (voor de politie) om misdadigers \ verdachten op te pakken ?
En zo kan ik nog wel even doorgaan
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:58:58 #94
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39711525
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:55 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Eeeh gemakkelijker om leden te vinden als je een 'streetgang ' wilt oprichten ?
Eenvoudiger om wapens te kopen of een drugsdealer te vinden ?
Eenvoudiger (voor de politie) om misdadigers \ verdachten op te pakken ?
En zo kan ik nog wel even doorgaan
Dat zou je inderdaad als voordeel kunnen zien, blijft staan dat ook in deze specifieke gevallen de voordelen niet opwegen tegen de nadelen..... Tenzij we de wet aanpassen en dat allemaal legaliseren omdat ze zich dan minder gediscrimineerd zullen voelen
pi_39713389
Nederland laat alleen maar mensen binnen voor de volgende redenen:

1. Ze zijn op de vlucht voor een levensbedreigend gevaar
2. Ze willen hier graag werken of studeren en kunnen dat uit eigen zak financieren en we willen ze als arbeidskracht graag hebben
3. Een Nederlander is verlieft op ze geworden en wil graag een gezin stichten. Daar dient hij voldoende geld voor te hebben.
4. Hier wonende migranten willen hun familieleden laten overkomen, wederom dienen ze dit te kunnen betalen.

Op vluchtelingen na, komt men hier dus niet ten lasten van de overheid. Het zou prettig zijn als TS en heel wat meer mensen op dit forum zich eens in migratie gaan inlezen, i.p.v. zich te laten leiden door de werkloze marrokaan, die hier geboren en getogen is, op de hoek van de straat, dan zouden er heel wat minder van dit migrantenbash topics zijn.
pi_39713686
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:05 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Oh nu bedoel je ineens toen?
Ook toen waren het trouwens juist de kansrijkere: de kansarmen kwamen toen niet eens daar: te duur, te moeilijk.
Het stond er in de verleden tijd, hoor.

Maar eh - die miljoen Ieren die op de vlucht waren voor hongersnood vanwege mislukte aardappeloogst kwamen niet uit luxe hoor. Evenmin als de Italiaanse schoorsteenvegers.
quote:
[..]

Ah, je bent 2 keer op vakantie geweest in Fez. Leuk. En alle Fransen eten altijd lekker he?
Anyway, ik kan je uit 1e hand ook vertellen van knakkers hier die ronduit toegeven hier te komen vanwege het feit dat je geld vd overheid krijgt en overige sociale voorzieningen. That's it.
Zelfs een 'maat' van mij die echt altijd gewoon normaal deed ging opeens naar Marokko op 'vakantie' en was ineens getrouwd met zijn nicht. Waarom? Zo gaat dat gewoon: de hele familie moet naar NL gehaald worden vanwege de centen.
Als je een beetje had opgelet dan weet je dat ik er vaker kom, en niet in de steden.
En ik zeg niet dat de sociale voorzieningen hier ervoor zorgen dat mensen niet komen, ik zeg dat ze ook zonder sociale voorzieningen wel hiernaartoe zouden komen.

Kijk maar naar de illegalen, die komen voor vanalles en nog wat, maar niet voor de sociale voorzieningen. Zo ook de legale instroom: ook zonder aanspraak te kunnen maken op sociale voorzieningen (zelfs al zouden ze levenslang worden uitgesloten) dan kwamen ze nog. Snap je? Het zijn niet die voorzieningen die ze over de streep trekken.

En ik kan het me voorstellen. Als gezegd, ik kom wel in bijvoorbeeld Marokkko. Had ik de keus tussen mijn leven in Marokko slijten: waar je behalve geen sociale voorzieningen óók nauwelijks kans op werk hebt (voor jezelf of je kinderen), dan wou ik ook graag naar Europa. Zelfs als daar geen gebruik gemaakt kan worden van sociale zekerheid is er in ieder geval veel meer kans op werk.
quote:
En waarom zou je daar dus aan meewerken als land? Je hebt er niets aan, het kost je alleen geld en het verneukt je maatschappij.
Of je er niets aan hebt, en of het meer geld kost dan oplevert, is niet eenduidig meetbaar. De 'winst' die je hebt van een mens is niet te berekenen.

Dat het je maatschappij verneukt is ook maar een mening. Ik vind dat bijvoorbeeld niet.
quote:
[..]
Juist. En dat was een stuk beter voor ons geweest.

Maar ja, ook niet overheersten de rationele argumenten daarover niet.
Ik weet niet of het beter was geweest. Er had wel beter over nagedacht kunnen worden, en het had makkelijk anders gekund. Maar destijds zijn die gastarbeiders juist binnengehaald met het idee dat we daar wel wat aan hadden. Blijkbaar werkten ook ideeën om profijt te hebben van mensen wel eens anders uit dan gepland.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:25:35 #97
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39713799
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:37 schreef Shakes het volgende:
Iedereen mag binnen komen van mij. Degene die hun eigen broek op kunnen houden zijn zeer welkom. Zij die het niet kunnen hebben bot gezegd pech. Dit is een stuk socialer dan angstvallig vasthouden aan oude grenzen. De mensen die tussen de grenzen zijn geboren en niets kunnen/willen maar alles geven terwijl er een heel continent grotendeels kansloos, omdat we de grenzen dichthouden. Echt sociaal beleid zou zijn om de grenzen open te gooien en te stoppen met het zogenaamd sociale beleid. Daar helpen we veel meer mensen mee.

Het beleid van nu is ontzettend asociaal. Iemand die tussen puur arbitraire lijnen is geboren volop ondersteunen ook al komt er nooit wat van terecht terwijl er miljoenen mensen buitengesloten worden en verhongeren omdat wij het eigen volk eerst principe toepassen. Dat terwijl veel mensen van veel meer nut zouden kunnen zijn. Het beleid van de 'linksen' is minstens net zo asociaals als dat vna de 'rechtsen' maar beide zijn ontzettend asociaal. Daarbij is de VVD liberaal op papier maar conservatief in hun acties.
Hé ja dát is een goed plan. Het is je wellicht wel 'ns opgevallen dat heel van die mensen er totaal geen interesse in hebben om zich zelf sociaal te gedragen ?
Dus wat zal het logische gevolg zijn van een grote toestroom van mensen uit Afrika/Moslimlanden ensow ?
Dat hier de hele boel óók naar de knoppen gaat en het leven hier net zo slecht word als ik het thuisland van die mensen, die ipv hun eigen land op te helpen bouwen hier liever hun hand op komen houden en de boel verzieken.
Die mensen daar * verhongeren *omdat er veel van hen te beroerd zijn hun aandacht te richten op betere zaken, als oorlogje voeren of hoe je precies je geloof beleefd.
Degenen onder hen die het nog niet eens zó slecht hebben want ze weten geld bij elkaar te schrapen om hier naar toe te komen immers, zullen hier niet echt gaan bijdragen aan een betere maatschappij, die hebben heel andere belangen voor ogen.

Net van FP gevist :
quote:
De Europese Unie wil meer financiële hulp geven aan Afrika, in de hoop dat de migratiestromen daarmee afnemen. In de periode 2007-2013 wil de EU achttien miljard euro uitgeven aan hulpgoederen in Afrika. "De enige langetermijnoplossing om het migratieprobleem op te lossen is niet het plaatsen van strengere grenzen, mensen terugsturen of selectief mensen toelaten. De beste oplossing is het investeren in ontwikkeling van die gebieden", aldus Louis Michel, eurocommissaris van Ontwikkeling.
Dat is een beter idee maar jammer genoeg is dat vaak niet mogelijk omdat er teveel onrust om niet te zeggen oorlog is in zo'n land....

[ Bericht 14% gewijzigd door deedeetee op 11-07-2006 08:49:06 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39714437
quote:

[..]

Nee hoor. Das een hardnekkige fabel, maar hij is niet waar:
http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html

Sterker nog, het veroorzaakt wat dat betreft alleen maar meer problemen.
quote:
Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën. Tot die sociaal-economische kenmerken worden met name gerekend: arbeidsdeelname, inkomen en gebruik van collectieve voorzieningen zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid.
Alleen het binnenlaten van hoogopgeleide mensen waar behoefte aan is kan op kleine schaal positief uitpakken.
pi_39714566
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:23 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee hoor. Das een hardnekkige fabel, maar hij is niet waar:

Sterker nog, het veroorzaakt wat dat betreft alleen maar meer problemen.
Hey Iks Reej, mijn oog viel zojuist op een artikel in de volkskrant:
quote:
BRUSSEL - De Europese Commissie heeft 2,4 miljoen euro uitgetrokken om Mauritanië te helpen de stroom illegale immigranten in te dammen. Met het hulppakket wil de EU de komst van illegalen uit Afrika proberen tegen te gaan.

()

De EU probeert met de Afrikaanse landen af te spreken dat zij illegale immigranten terugnemen, maar die onderhandelingen verlopen moeizaam. Zo voelt Marokko er weinig voor niet alleen zijn eigen burgers terug te nemen, maar ook illegalen die via Marokkaans grondgebied zijn gereisd.

Als tegenprestatie belooft de EU dat zij legale immigratie zal bevorderen. De Europese Commissie berekende vorig jaar dat de Unie door vergrijzing tussen 2010 en 2030 20 miljoen arbeidskrachten zal verliezen. Daarbij belooft zij rekening te houden met de Afrikaanse bezorgdheid dat zo’n project zal uitmonden in een massale brain drain. ()
Hele artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)oor_stroom_migranten
pi_39714633
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 08:07 Als je een beetje had opgelet dan weet je dat ik er vaker kom, en niet in de steden.
En ik zeg niet dat de sociale voorzieningen hier ervoor zorgen dat mensen niet komen, ik zeg dat ze ook zonder sociale voorzieningen wel hiernaartoe zouden komen.

Kijk maar naar de illegalen, die komen voor vanalles en nog wat, maar niet voor de sociale voorzieningen. Zo ook de legale instroom: ook zonder aanspraak te kunnen maken op sociale voorzieningen (zelfs al zouden ze levenslang worden uitgesloten) [b]dan kwamen ze nog
. Snap je? Het zijn niet die voorzieningen die ze over de streep trekken.

En ik kan het me voorstellen. Als gezegd, ik kom wel in bijvoorbeeld Marokkko. Had ik de keus tussen mijn leven in Marokko slijten: waar je behalve geen sociale voorzieningen óók nauwelijks kans op werk hebt (voor jezelf of je kinderen), dan wou ik ook graag naar Europa. Zelfs als daar geen gebruik gemaakt kan worden van sociale zekerheid is er in ieder geval veel meer kans op werk.
Ja, ZIJ hebben er wat aan en worden er beter van. Wij worden er slechter van: dus staat nog steeds mijn vraag: waarom zou je die gasten binnenlaten?
quote:
Of je er niets aan hebt, en of het meer geld kost dan oplevert, is niet eenduidig meetbaar. De 'winst' die je hebt van een mens is niet te berekenen.
Oh zeker wel.
quote:
Dat het je maatschappij verneukt is ook maar een mening. Ik vind dat bijvoorbeeld niet.
Nee, maar ja, jij zit dan ook in je campertje op het platteland.
quote:
Ik weet niet of het beter was geweest. Er had wel beter over nagedacht kunnen worden, en het had makkelijk anders gekund. Maar destijds zijn die gastarbeiders juist binnengehaald met het idee dat we daar wel wat aan hadden. Blijkbaar werkten ook ideeën om profijt te hebben van mensen wel eens anders uit dan gepland.
Het idee was om mensen tijdelijk te laten werken en dan weer terug te laten gaan. Dat had prima gewerkt en had al het gelul nu voorkomen.
En doe nou niet alsof het alleen voor ons gunstig was, want de gastarbeiders zelf verdienden een vermogen vergeleken met wat ze in het land van herkomst verdienden (als ze daar uberhaupt al werk hadden) en wilden maar wat graag komen.
Dat die 15.000 gastarbeiders een decennia of 3 later via een enorme achterdeurmigratie opeens tot 1miljoen is uitgegroeid is natuurlijk van de zotte.
pi_39714648
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Hey Iks Reej, mijn oog viel zojuist op een artikel in de volkskrant:
[..]

Hele artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)oor_stroom_migranten
He, zojuist plaatste ik een artikel uit het CPB.
pi_39714773
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:36 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

He, zojuist plaatste ik een artikel uit het CPB.
De politiek is het er niet mee eens / ziet het anders / maakt andere analyses, whatever.

Op Europees niveau is men er blijkbaar in meerderheid van overtuigd (waarmee ik niet wil beweren dat het daarom waar is) dat de vergrijzing (deels) middels legale arbeidsmigratie kan worden bestreden. Overigens lijkt me dat voor jou niet echt bezwaarlijk, dat gaat om mensen die we dus kansrijk achten op onze arbeidsmarkt. Dus ze staan een beetje los van de groep waartegen je bezwaar hebt / waarover dit topic gaat.
pi_39714789
Maar goed. Feitelijk kan niemand een goede reden geven behalve 'het is zielig/je bent xenofoob als je het niet doet'.

Geen enkele feitelijke reden dus. En dat was dan ook de vraag die ik me afvroeg bij het openen van dit topic.
pi_39714825
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:42 schreef sigme het volgende:

[..]

De politiek is het er niet mee eens / ziet het anders / maakt andere analyses, whatever.

Op Europees niveau is men er blijkbaar in meerderheid van overtuigd (waarmee ik niet wil beweren dat het daarom waar is) dat de vergrijzing (deels) middels legale arbeidsmigratie kan worden bestreden. Overigens lijkt me dat voor jou niet echt bezwaarlijk, dat gaat om mensen die we dus kansrijk achten op onze arbeidsmarkt. Dus ze staan een beetje los van de groep waartegen je bezwaar hebt / waarover dit topic gaat.
Kansrijke mensen zijn wmb idd welkom.
De vraag van dit topic is dan ook waarom je losers toe zou laten.
pi_39715022
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:35 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ja, ZIJ hebben er wat aan en worden er beter van. Wij worden er slechter van: dus staat nog steeds mijn vraag: waarom zou je die gasten binnenlaten?
Omdat ik de vrijheid wil om iemand mijn huis in slepen. De eis dat die persoon geen beslag legt op sociale voorzieningen vind ik een redelijk eis, hoewel dat niet zo kan blijven als die persoon wel (genoeg) gaat bijdragen aan de Nederlandse economie (baan, belasting, kinderen).

Als ik die vrijheid voor mij wil, wil ik deze ook voor andere Nederlanders. Ikzelf heb ook helemaal geen plan om die vrijheid te gebruiken, ik heb al een oer-Drent aan de haak geslagen.
quote:
Het Centraal Plan Bureau. De naam alleen al. Die hebben de waarheid niet in pacht. .
quote:
[..]

Nee, maar ja, jij zit dan ook in je campertje op het platteland.
Ja. Ten eerste is dat óók Nederland, ten tweede woon ik hier niet mijn hele leven. Ik heb ook als enig in Nederland geboren meisje in een klas vol Turkse kinderen gezeten (+ 2 Nederlandse jongetjes). Bijvoorbeeld.
quote:
[..]

Het idee was om mensen tijdelijk te laten werken en dan weer terug te laten gaan. Dat had prima gewerkt en had al het gelul nu voorkomen.
En doe nou niet alsof het alleen voor ons gunstig was, want de gastarbeiders zelf verdienden een vermogen vergeleken met wat ze in het land van herkomst verdienden (als ze daar uberhaupt al werk hadden) en wilden maar wat graag komen.
Uiteraard, heb was enorm gunstig voor die gastarbeiders! Dat wil ik helemaal niet bestrijden. Ik denk zelfs dat het voor die gastarbeiders véél gunstiger was geweest als ze rijk waren teruggekeerd inplaats van arm hier gebleven.
quote:
Dat die 15.000 gastarbeiders een decennia of 3 later via een enorme achterdeurmigratie opeens tot 1miljoen is uitgegroeid is natuurlijk van de zotte.
Tsja.
Gedane zaken nemen geen keer. Maar ik ben met je eens dat we dat beter niet opnieuw zo kunnen aanpakken. De nakomelingen van die gastarbeiders zijn zelf geen gastarbeiders. Het zijn Nederlanders, met dezelfde rechten en plichten als Nederlanders wiens voorouders al eeuwen in deze moerasdelta wonen.
pi_39715090
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:43 schreef -IksRee- het volgende:
Maar goed. Feitelijk kan niemand een goede reden geven behalve 'het is zielig/je bent xenofoob als je het niet doet'.

Geen enkele feitelijke reden dus. En dat was dan ook de vraag die ik me afvroeg bij het openen van dit topic.
Dat wat jij aanduidt als kansloos zijn de mensen die hier via huwelijkmigratie binnenkomen, klopt?

Wel: andere mensen (bij monde van de overheid) stem geven in partnerkeuze vind ik onwenselijk.

Dat heeft niets met zieligheid of on-xenofobie te maken, maar met dat ik die vrijheid wens. Voor mijzelf, en dus voor alle Nederlanders.
pi_39715202
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Omdat ik de vrijheid wil om iemand mijn huis in slepen. De eis dat die persoon geen beslag legt op sociale voorzieningen vind ik een redelijk eis, hoewel dat niet zo kan blijven als die persoon wel (genoeg) gaat bijdragen aan de Nederlandse economie (baan, belasting, kinderen).

Als ik die vrijheid voor mij wil, wil ik deze ook voor andere Nederlanders. Ikzelf heb ook helemaal geen plan om die vrijheid te gebruiken, ik heb al een oer-Drent aan de haak geslagen.
Gelukkig is die 'vrijheid' al redelijk ingeperkt. Aangezien er in de praktijd een hele immigratieindustrie omheen is gebouwd die met liefde geen zak meer te maken heeft.
quote:
Het Centraal Plan Bureau. De naam alleen al. Die hebben de waarheid niet in pacht. .
Ah ja: de volkskrant en de EU. De naam alleen al. Die hebben de waarheid niet in pacht.
quote:
Ja. Ten eerste is dat óók Nederland, ten tweede woon ik hier niet mijn hele leven. Ik heb ook als enig in Nederland geboren meisje in een klas vol Turkse kinderen gezeten (+ 2 Nederlandse jongetjes). Bijvoorbeeld.
Ja, 20 jaar geleden, dat weten we nu wel. Nou NL is nogal veranderd in die tijd. Zeker R'dam/Den Haag en omstreken waar jij dus woonde. Onherkenbaar veranderd mag ik wel zeggen.
quote:
Uiteraard, heb was enorm gunstig voor die gastarbeiders! Dat wil ik helemaal niet bestrijden. Ik denk zelfs dat het voor die gastarbeiders véél gunstiger was geweest als ze rijk waren teruggekeerd inplaats van arm hier gebleven.
[..]

Tsja.
Gedane zaken nemen geen keer. Maar ik ben met je eens dat we dat beter niet opnieuw zo kunnen aanpakken. De nakomelingen van die gastarbeiders zijn zelf geen gastarbeiders. Het zijn Nederlanders, met dezelfde rechten en plichten als Nederlanders wiens voorouders al eeuwen in deze moerasdelta wonen.
Daar heb ik het nu niet over, ik heb het erover waarom je nu nog ook maar 1 kansarm persoon binnen zou laten.
Ik zie echt geen enkele reden daarvoor.
pi_39715219
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat wat jij aanduidt als kansloos zijn de mensen die hier via huwelijkmigratie binnenkomen, klopt?

Wel: andere mensen (bij monde van de overheid) stem geven in partnerkeuze vind ik onwenselijk.

Dat heeft niets met zieligheid of on-xenofobie te maken, maar met dat ik die vrijheid wens. Voor mijzelf, en dus voor alle Nederlanders.
Doe nou eens niet zo naief!
Het is al lang geen partnerkeuze meer, het is voor de overgrote meerderheid een industrie waarbij het enige doel is richting Europa te emigreren.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:06:48 #109
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39715275
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:58 schreef sigme het volgende:
Dat hoeft toch ook niet. Als het echte liefde is willen ze ook vast wel samen daar gaan wonen. Waarom moet het altijd perse in NL? Jij komt toch ook wel naar Luxemburg voor mij?

IN Denemarken moet het bruidspaar aantonen dat de binding met Denemarken groter is dan met enig ander land. Als je dan als 2e generatie Turk met iemand uit Turkije trouwt dan is dat heel lastig, trouw je met een Duitse dan is het geen probleem.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:16:09 #110
66825 Reya
Fier Wallon
pi_39715501
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:04 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Doe nou eens niet zo naief!
Het is al lang geen partnerkeuze meer, het is voor de overgrote meerderheid een industrie waarbij het enige doel is richting Europa te emigreren.
Natuurlijk bestaan zulk soort praktijken, maar wanneer je vanwege die reden huwelijksimmigratie drastisch gaat beperken, schuurt dat wel tegen het recht om er een gezin op na te houden aan. Met elkaar tegensprekende overwegingen is het lastig een lijn te vinden die door iedereen acceptabel wordt geacht.
pi_39715560
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:18 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Gast, vergelijk jij nu serieus Fok met een land? Want dan is het wel heel erg met je gesteld hoor.
Je snapt z'n vergelijking niet, maar toch gaat hij deels op
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39715833
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:16 schreef Reya het volgende:

[..]

Natuurlijk bestaan zulk soort praktijken, maar wanneer je vanwege die reden huwelijksimmigratie drastisch gaat beperken, schuurt dat wel tegen het recht om er een gezin op na te houden aan. Met elkaar tegensprekende overwegingen is het lastig een lijn te vinden die door iedereen acceptabel wordt geacht.
Nou vind ik niet. Iedereen heeft het recht een gezin te vormen en dat kan je dan ook vrijuit in NL.
Maar dat betekent dus wmb niet dat dat je een vrijbrief geeft iedereen maar te importeren.
En blijkbaar is de regering dat met me eens, gezien de maatregelen die getroffen zijn de laatste jaren.

Maar dan nog staat wmb de vraag: waarom iemand toelaten die niets toevoegt?
pi_39715884
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:09 schreef _The_General_ het volgende:
En terecht!
pi_39716067
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:58 schreef -IksRee- het volgende:

Asiel is niet zo'n probleem, dat zijn relatief kleine aantallen.

Maarr.... er is notabene een hele huwelijksindustrie in Marokko opgezet waar in Europa wonende Marokkanen in de zomer richting Marokko gaan om voor hun onbekende familieleden in te huwen. Dat heeft al lang niets meer met 'leven willen delen' te maken maar puur met een immigratieindustrie.

Behalve het zieligheidsargument natuurlijk.
Een hele industrie maar liefst? En dat voor minder dan 10.000 niet-westerse immigranten per jaar waarvan de partners ook nog eens aan behoorlijk strenge eisen moeten voldoen?
pi_39716088
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:29 schreef -IksRee- het volgende:

Maar dan nog staat wmb de vraag: waarom iemand toelaten die niets toevoegt?
Waarneer voegt iemand niets toe?

Die vrouw zonder opleiding, die de Nederlandse taal niet beheerst en analfabeet is kan nog steeds haar man gelukkig maken dus ze voegt wel degelijk iets toe.
Fiets
pi_39716211
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Die vrouw zonder opleiding, die de Nederlandse taal niet beheerst en analfabeet is kan nog steeds haar man gelukkig maken dus ze voegt wel degelijk iets toe.
Was de troetelallochtoon van rechts, Hirsi Ali hier ook niet gearriveerd zonder papieren? Staat mij toch iets bij dat zij in Nederland haar opleiding heeft gedaan.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:56:20 #117
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39716539
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:38 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Dan kunnen ze toch rustig samen in land van herkomst gaan wonen, zeker gezien het feit dat die mensen vaak een dubbel paspoort hebben.
pi_39716615
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:56 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dan kunnen ze toch rustig samen in land van herkomst gaan wonen, zeker gezien het feit dat die mensen vaak een dubbel paspoort hebben.
yup, dat zo prima kunnen.
Maar misschien heeft manlief hier een goede baan, en kunnen ze hier een welvarender leven opbouwen met een beter toekomstperspectief.
Fiets
pi_39716709
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een hele industrie maar liefst? En dat voor minder dan 10.000 niet-westerse immigranten per jaar waarvan de partners ook nog eens aan behoorlijk strenge eisen moeten voldoen?
Minder dan 10.000?

Dat zal dan wel na de aanscherping zijn:
quote:
De groei van het aantal allochtonen heeft invloed op de huwelijksmarkt. In de periode 1997-2001 zijn gemiddeld 86.000 huwelijken per jaar gesloten. Bij 26.000 huwelijken was minstens één van de partners allochtoon. Bijna één op de drie huwelijken heeft dus een buitenlands tintje. Bij 18.000 huwelijken was één of waren beide partners in het buitenland geboren. Bij 10.000 huwelijken was één van de partners een tweede generatie allochtoon, dus in Nederland geboren. Deze aantallen tellen op tot meer dan het totaal van 26.000 omdat er een overlap is, namelijk 2.000 eerste generatie allochtonen die trouwden met een tweede generatie allochtoon.
Maar goed. Het gaat dus om de vraag waarom je ook maar 1 iemand die geen ruk kan toe zou laten. Dat is hetgeen ik mij afvraag.
pi_39716800
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:56 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

"Die mensen"...oh, je bedoelt kansloze Nederlandse mannen die op hun 50ste meisjes van 18 uit Thailand of Zuid Amerika halen? Ja, die moeten we het land uittrappen.
pi_39716855
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:02 schreef -IksRee- het volgende:

Maar goed. Het gaat dus om de vraag waarom je ook maar 1 iemand die geen ruk kan toe zou laten. Dat is hetgeen ik mij afvraag.
Die laat Nederland dan ook niet toe, he? De enige reden dat je hierheen kunt komen is als je getrouwd bent met iemand die garanties voor je kan afgeven.
pi_39716858
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

"Die mensen"...oh, je bedoelt kansloze Nederlandse mannen die op hun 50ste meisjes van 18 uit Thailand of Zuid Amerika halen? Ja, die moeten we het land uittrappen.
Ach guttogut je bent weer op je pikje getrapt he?
Het gaat gewoon om de vraag waarom je dat soort mensen uberhaupt binnen zou laten: je hebt er namelijk geen moer aan. En ja, voor jouw politiek correcte zieltje: daar tellen we dus ook ome Jaap die met z'n dikke pens een of andere Thaise hoer binnenhaalt mee. Ook die Thaise snollen zouden we wmb niet toe hoeven laten. Als het zulke liefde is gaan ze maar lekker in Thailand wonen.
pi_39716879
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die laat Nederland dan ook niet toe, he? De enige reden dat je hierheen kunt komen is als je getrouwd bent met iemand die garanties voor je kan afgeven.
Daarmee kom je dus nog steeds binnen.

Maar goed, dan heeft NL dus al besloten geen kansloos volk binnen te halen en is mijn vraag dus eigenlijk zo vreemd nog niet
pi_39716900
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:08 schreef -IksRee- het volgende:

Ach guttogut je bent weer op je pikje getrapt he?
Het gaat gewoon om de vraag waarom je dat soort mensen uberhaupt binnen zou laten: je hebt er namelijk geen moer aan. En ja, voor jouw politiek correcte zieltje: daar tellen we dus ook ome Jaap die met z'n dikke pens een of andere Thaise hoer binnenhaalt mee. Ook die Thaise snollen zouden we wmb niet toe hoeven laten. Als het zulke liefde is gaan ze maar lekker in Thailand wonen.
Ach, dat rechtse gejank om futiliteiten is gewoon vervelend, verder niet.

Eerst waren het asielzoekers, nu is het huwelijksmigratie, wie worden de nieuwe joden?
pi_39716992
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:09 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Maar goed, dan heeft NL dus al besloten geen kansloos volk binnen te halen en is mijn vraag dus eigenlijk zo vreemd nog niet
Je vraag is zeker niet vreemd, je beargumentering is soms wat ongenuanceerd.
Eigenlijk hoef je die vraag helemaal niet meer te stellen, je hebt voor jezelf het antwoord al en bent ook niet echt geinteresseerd in de meningen/ideeen van anderen.

Ik vraag me dan ook af waarom je een topic als deze opent, het voegt weinig aan Fok! toe en je neemt argumenten van anderen niet in overweging, je weerlegt ze met argumenten dat iedereen die in jou ogen niets toevoegd waarbij toevoegen door jou gedefineerd is maar weg moet blijven.
Fiets
pi_39717105
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ach, dat rechtse gejank om futiliteiten is gewoon vervelend, verder niet.
quote:
wie worden de nieuwe joden?
Ah, daar is ie weer

Ik hoop jij, Tia. Ik hoop jij.
pi_39717142
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:02 schreef -IksRee- het volgende:

Ok. Specificeer 'niets toevoegen'.

Dát is het punt.Jij zegt dat er mensen zijn "die niets toevoegen". Nou ben ik dat op zich met je eens, ik vind veruit de meeste mensen niks toevoegend, maar dat terzijde.

Mijn punt is: je kan dat niet belemmeren omdat dat tezeer normale mensen in normale vrijheden beperkt. Niks zielig, niet xenoxenofoob.

Maar werk het eens uit: hoe bepaal je wie er 'te weinig toevoegd'. Het moet opwegen tegen de wens van een Nederlander die wil dat die persoon zijn leven komt verrijken.

En nogmaals: stellen dat de nieuwkomer (eerst) geen recht heeft op sociale voorzieningen is terecht, maar die regel is er al. Is er volgens jou een moment waarop de persoon wél recht krijgt op voorzieningen? En zo nee: moet de persoon dan wel die premies afdragen?

De kinderen van nieuwkomers zijn dus half afkomstig van een Nederlander - zou jij die recht op de sociale voorzieningen geven? Of minder dan kinderen met twee Nederlandse ouders?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:19:55 #128
86305 Markman
Grappig hier.
pi_39717206
om mensen hier te behouden.

volgens mij komt het veel vaker voor dat mensen die juist flink gebruik hebben gemaakt van de nederlandse overheid en subsidies (opleidingen, ziekenfonds etc.) het zo zat zijn dat het voor hen niet mogelijk wordt gemaakt om gewoon een vrouw of man hierheen te halen van buiten Europa, dat ze dan denken: bedankt Nederland voor de afgelopen 25 a 30 jaar, maar nu peer ik hem naar het buitenland en ga in het buitenland met mijn in Nederland opgebouwde kennis bijdragen aan het bruto product....

en wat te denken van die 500000 nederlanders die momenteel niets toevoegen? Hoe kijk je daar dan tegen aan ? Uitkeringstrekkers etc.. ok, is misschien heel offtopic. Laat ook maar dit laatste punt
pi_39717387
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 10:06 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet. Als het echte liefde is willen ze ook vast wel samen daar gaan wonen. Waarom moet het altijd perse in NL? Jij komt toch ook wel naar Luxemburg voor mij?
Voor jou? Natuurlijk!

En uiteraard hoeft echte liefde zich niet in Nederland te verenigen. Maar ik vind het een positief punt dat Nederlanders liever in Nederland blijven. Ik leef liever in een land waar mensen inwillen dan een land waar mensen uit willen. Ook als mensen op een buitenlander vallen heb ik liever dat Nederland een land is wat te verkiezen is boven welk ander land dan ook.

Tegen de tijd dat je Nederland zo onaantrekkelijk hebt gemaakt dat Nederlanders met een buitenlandse partner liever in het buitenland gaan wonen ben je volgens mij allerlei doelen voorbij geschoten..
quote:
IN Denemarken moet het bruidspaar aantonen dat de binding met Denemarken groter is dan met enig ander land. Als je dan als 2e generatie Turk met iemand uit Turkije trouwt dan is dat heel lastig, trouw je met een Duitse dan is het geen probleem.
Interessant! Enig idee hoe je die 'binding' kan aantonen? Hoe meet de Deense overheid dit?
pi_39717411
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:19 schreef Markman het volgende:
en wat te denken van die 500000 nederlanders die momenteel niets toevoegen? Hoe kijk je daar dan tegen aan ? Uitkeringstrekkers etc.. ok, is misschien heel offtopic. Laat ook maar dit laatste punt
Ja maar dat is het hem nu juist: je hebt van je eigen bevolking al te maken met kansloos tuig, dus waarom in godsnaam kansloos tuig van elders er nog eens bijvoegen?
pi_39717604
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:09 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Je vraag is helemaal niet vreemd. Hooguit is het vreemd dat je iets afvraagt wat zo voor de hand ligt dat het allang geregeld is op een manier die bij jouw wens aansluit. Waardoor het minstens lijkt alsof je de huidige regeling onvoldoende vindt (of niet kent).

Het is logisch dat een land niet uit de algemene middelen de wens "buitenlandse partner" wil bekostigen. Dus: wie een buitenlander hiernaartoe haalt, mag dat.
De buitenstaanders (alle andere Nederlanders) bemoeien zich daar niet mee, maar betalen er ook niet aan. Om dat een beetje zeker te weten moet degene die een buitenlander importeert zich dit kunnen veroorloven.

Oftewel: dat 'toevoeg' aspect, daar houden we ons als maatschappij buiten. Het mag anderen niks kosten, da's al. En dat lijkt me ook terecht.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:45:02 #132
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39717955
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:19 schreef Markman het volgende:
om mensen hier te behouden.
Mensen die partners binen halen zijn vaak niet de allermeest bijdragende Nederlanders aan de economie. Denk maar aan de hoge werkloosheid, WAO en laag betaalde banen bij allochtonen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 11:48:26 #133
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39718052
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:34 schreef sigme het volgende:
Het is logisch dat een land niet uit de algemene middelen de wens "buitenlandse partner" wil bekostigen. Dus: wie een buitenlander hiernaartoe haalt, mag dat.
De buitenstaanders (alle andere Nederlanders) bemoeien zich daar niet mee, maar betalen er ook niet aan. Om dat een beetje zeker te weten moet degene die een buitenlander importeert zich dit kunnen veroorloven.
Waar ga je de grens leggen? Als na 30 jaar die persoon AOW moet krijgen, hoeft Nederland dat dan ook niet te betalen? En als de originele partner sterft, dan het land uit na 20 jaar? En als het uitgaat en er zijn kinderen?
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:26 schreef sigme het volgende:
Interessant! Enig idee hoe je die 'binding' kan aantonen? Hoe meet de Deense overheid dit?
Volgens mij kijken ze ondermeer naar taalbeheersing, werk en familiebanden. Als een half deense turk met een 100% turkse trouwt zijn hun kinderen 3/4 Turk. Is het dan logisch dat die in Denenmarken wonen?

ik ben interessant
pi_39718384
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:45 schreef Napalm het volgende:

Mensen die partners binen halen zijn vaak niet de allermeest bijdragende Nederlanders aan de economie. Denk maar aan de hoge werkloosheid, WAO en laag betaalde banen bij allochtonen.
De eis is 120% van het minimum loon, dat is basissalaris zonder emolumenten. De persoon moet ook een vaste baan hebben en minstens een jaar in dienst zijn bij de werkgever. De immigrant heeft geen recht op WW of Bijstand en als het huwelijk binnen 3 jaar beeindigd wordt volgt uitzetting, overlijden van de 'binnenhaler' telt overigens ook als beeindiging AFAIK.

Wat betreft kansloos, zoals al eerder aangehaald was die kwalificatie ook van toepassing op bv, Hirsi Ali, kansloos is dus een holle frase feitelijk, genoten opleiding in het land van herkomst zegt vrij weinig over de bereidheid van de immigrant om in Nederland een opleiding te doen en hier te werken.
Daarbij komt nog eens (iig met de nieuwe wetgeving) de verplichting om inburgeringslessen te volgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2006 12:01:17 ]
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:07:44 #135
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39718582
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
De eis is 120% van het minimum loon,
Zozo, hoog! Dat is het salaris van een Melkert baan als ik me niet vergis..
pi_39718608
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 11:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waar ga je de grens leggen? Als na 30 jaar die persoon AOW moet krijgen, hoeft Nederland dat dan ook niet te betalen? En als de originele partner sterft, dan het land uit na 20 jaar? En als het uitgaat en er zijn kinderen?
Kijk, dat zijn interessante vragen. Die stelde ik hierboven dan ook aan X-Ray.

Jij noemt nu wat kosten, er zijn wat 'opbrengsten' die even discutabel zijn. Voor AOW is het volgens mij gewoon geregeld op de logische manier: Je ontvangt AOW naar rato van de jaren dat je in Nederland hebt gewoond en hebt voldaan aan de verplichtingen. (Ik weet niet wat de verplichtingen zijn, behalve in NL wonen en bij verdienen: premie betalen).

Uitgaan - bij huwelijksmigratie is er altijd sprake van een huwelijk. Wat mij betreft mogen de eisen aan het ontbinden van een huwelijk behoorlijk verscherpt worden - niet speciaal bij buitenlandse partner. Maar goed: in een dergelijk geval moet de rechter eraan te pas komen. En, laat ik daar duidelijk in zijn, het is echt niet het einde van de wereld als dan mensen terug moeten -met kinderen desnoods- naar een ander land. Het zijn géén asielzoekers, géén vluchtelingen, dus benader ik ze ook niet als zodanig.
quote:
[..]

Volgens mij kijken ze ondermeer naar taalbeheersing, werk en familiebanden. Als een half deense turk met een 100% turkse trouwt zijn hun kinderen 3/4 Turk. Is het dan logisch dat die in Denenmarken wonen?
Je halfdeense Turk - dat is de 2e generatieTurk toch? Diens Turksheid is neem ik aan gehalveerd omdat hij in Denemarken geboren en getogen is, of interpreteer ik dat verkeerd?

Als je die reden hebt genomen voor de halvering dan zijn de nieuwe Deense Turkjes ook bij geboorte de helft minder Turks dan uit je rekensom nu komt, nietwaar?

Ander vraagje: hoe zou je de 'Turksheid' beoordelen van een inportbruidje voor de Deen, waarbij de importbruid Nederlandse is (maar uit twee Turkse ouders)?
quote:
ik ben interessant
Best.
pi_39718732
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:07 schreef Napalm het volgende:

Zozo, hoog! Dat is het salaris van een Melkert baan als ik me niet vergis..
Ik zeg niet dat het hoog is, het is echter wel voldoende om 2 personen van te onderhouden.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:19:50 #138
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39718910
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:08 schreef sigme het volgende:
Je halfdeense Turk - dat is de 2e generatieTurk toch? Diens Turksheid is neem ik aan gehalveerd omdat hij in Denemarken geboren en getogen is, of interpreteer ik dat verkeerd?

Als je die reden hebt genomen voor de halvering dan zijn de nieuwe Deense Turkjes ook bij geboorte de helft minder Turks dan uit je rekensom nu komt, nietwaar?
Ik ging ervanuit dat pa&ma zelf ook Deens&Turks waren. Maar je begrijpt wat ik bedoel. De kinderen zijn dan in Denemarken nog altijd "Turken" en zo worden ze gezien terwijl als ze naar Turkije zijn gegaan pa half Turks en ma 100% Turks zou zijn en dus bijna volledige integratie .

Voor een Nederlandse Turk is het niet relevant want binnen de EU hebben we hele andere regels.
AOW uitkering is enkel obv legale aanwezigheid.
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:08 schreef sigme het volgende:
Best.
Je hebt echt geen jongere zus?
pi_39719308
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:19 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik ging ervanuit dat pa&ma zelf ook Deens&Turks waren. Maar je begrijpt wat ik bedoel. De kinderen zijn dan in Denemarken nog altijd "Turken" en zo worden ze gezien terwijl als ze naar Turkije zijn gegaan pa half Turks en ma 100% Turks zou zijn en dus bijna volledige integratie .
Ja, ik begrijp wat je bedoelt, en je bedoelde die halve Deen/Turk dus ook anders dan ik 'm opvatte.
Ik denk trouwens dat een in Denemarken geboren & getogen Turk niet makkelijk aardt in Turkije.

Maar laat ik nogmaals benadrukken dat ik Turken in Turkije, Marokkanen in Marokko helemaal niet zielig vind. Maar ik kan me wel heel goed indenken dat je, voor de keuze staand, kiest voor Europa. Een Europeaan heeft bijvoorbeeld méér mogelijkheden uit te wijken naar pak 'm beet Turkije of Marokko dan andersom.
quote:
Voor een Nederlandse Turk is het niet relevant want binnen de EU hebben we hele andere regels.
Nee, maar het ging me om de meetbaarheid. Hoe meet je dat jouw halve Turk (die Deense Turk) half Turks is, wanneer hij een Deens paspoort heeft? Weeg je dan de paspoorten van de ouders?
quote:
AOW uitkering is enkel obv legale aanwezigheid.
Het moet iets meer zijn dan dat, ik heb een oom met een AOW gat, die is nog nooit het land uitgeweest. Zijn gat komt uit jaren geen inkomsten - maar ook geen uitkering.
quote:
[..]

Je hebt echt geen jongere zus?
Jawel. Blond, 2 kinderen (10 en 1), juf op een basisschool.
pi_39736226
quote:

[..]

Dat wil ik nog wel eens zien. Op andere gebieden (hoger opgeleiden) roept men al jaren dat er een tekort aan mensen is, maar dat is onzin. Werkgevers willen gewoon veel keuze zodat ze voor weinig geld goed personeel kunnen binnenhalen.

Voor de zorg is de oplossing dat men degenen die het werk doen meer salaris krijgen dan nu het geval is. Het blijft werk wat niet zo eenvoudig is en nogal zwaar, maar er staat dan wel meer tegenover. Daarmee trek je mensen over de streep.
pi_39771218
quote:
Waar ik me vaak over werwonder zijn discussies over emi- en immigratie in het Westen en Nederland in het bijzonder.

Vaak gaat het dan uiteraard over de problemen die deze met zich meebrengen en een ieder gooit de schuld daarvoor bij een ander.

Maarr........ waar iedereen aan voorbij gaat is eigenlijk een heel simpele vraag:

Omdat elk mens niet meer of minder is dan de ander?
Wat blaat je nou?
Je hebt nog niets meegemaakt wat jouw leventje ooit bedreigd heeft, klaarblijkelijk ben je zelfs te lui om daar een voorstelling van te kunnen maken en, dommer nog, onbezonnen dit soort haat/ nijd Topics te plaatsen, zonder dat je uberhaupt weet wat er in de wereld rond gaat.
Hulde hiervoor!!
Waar durf je die wijsheid vandaan te halen eigenlijk?
pi_39771502
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:01 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Omdat elk mens niet meer of minder is dan de ander?
Oh is iedereen opeens gelijk?
Nou geef me jouw huis dan maar.
quote:
Wat blaat je nou?
Je hebt nog niets meegemaakt wat jouw leventje ooit bedreigd heeft,
Nou, das niet helemaal waar.
Helaas ben ik toen niet liefdevol opgevangen door Marokko of zo.
quote:
klaarblijkelijk ben je zelfs te lui om daar een voorstelling van te kunnen maken en, dommer nog, onbezonnen dit soort haat/ nijd Topics te plaatsen, zonder dat je uberhaupt weet wat er in de wereld rond gaat.
Hulde hiervoor!!
Waar durf je die wijsheid vandaan te halen eigenlijk?
Ik denk uit hetzelfde potje als jij je ongelofelijke kennis vandaan hebt.
pi_39771697
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:09 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Oh is iedereen opeens gelijk?
Nou geef me jouw huis dan maar.
[..]

Nou, das niet helemaal waar.
Helaas ben ik toen niet liefdevol opgevangen door Marokko of zo.
[..]

Ik denk uit hetzelfde potje als jij je ongelofelijke kennis vandaan hebt.
Tsja, voor mij had je niet geboren hoeven te worden...
Liever tien 'Buitenlanders' met een verhaal dan zo'n inhoudsloze medelander die niet verder kan denken dan z'n korte pikkie lang is...
pi_39772000
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:14 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Tsja, voor mij had je niet geboren hoeven te worden...
Liever tien 'Buitenlanders' met een verhaal dan zo'n inhoudsloze medelander die niet verder kan denken dan z'n korte pikkie lang is...
Moeten we kiezen dan ?
pi_39772133
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:21 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Moeten we kiezen dan ?
Wat zou je keus zijn dan...
pi_39772358
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:25 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Wat zou je keus zijn dan...
5 buitenlanders ....
pi_39772503
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:32 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

5 buitenlanders ....
Kijk ´s aan, nog mensen voor rede vatbaar!
Met z´n allen is het wel op te lossen!
Dacht TS er ook maar over zo...
pi_39772619
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:37 schreef Takkesteeg het volgende:

[..]

Kijk ´s aan, nog mensen voor rede vatbaar!
Met z´n allen is het wel op te lossen!
Dacht TS er ook maar over zo...
netto maar vier (4) daar je -IksRee wou uitwissen
pi_39779582
quote:

Omdat jij het recht hebt om een analfabete negerin uit Ghana te neuken en om mee te trouwen als de Nederlandse vrouwen je links laten liggen
pi_39779776
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:22 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Omdat jij het recht hebt om een analfabete negerin uit Ghana te neuken en om mee te trouwen als de Nederlandse vrouwen je links laten liggen
Zo perfect samengevat in één zin, prachtig
pi_39780050
Jij kan het als ervarings-deskundige vast beter
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:06:14 #152
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39780431
Je hebt in de OP met name over huwelijksmigratie wat dat een onderdeel is van de totale migratiebewegingen, maar om direct een antwoord op jouw vraag te geven denk ik in de eerste plaats aan asielzoekers, die door bedreigende en onmenselijke situaties in eigen land een beroep doen op de overheid van een ander land om hen als vluchteling te erkennen.
Ik denk dat in die situatie niet van toepassing moet zijn wat de persoonlijke eigenschappen van zo'n iemand kan opleveren voor de maatschappij, maar dat het een plicht is mensen die in eigen land wegens politieke, godsdienstige of andere redenen worden vervolgd een veilig onderkomen te bieden; uiteraard voorafgaand aan deskundige toetsing.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_39781497
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:46 schreef Paul_NL het volgende:
Jij kan het als ervarings-deskundige vast beter
Al vaak genoeg geprobeerd, maar het wil er bij sommigen niet in dat je in een vrij land als Nederland graag zelf beslist wie je wilt neuken en trouwen. Sommigen vinden Rita Verdonk de juiste persoon omdat voor hen te bepalen
pi_39783475
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:53 schreef -nubarstdebom- het volgende:
I cross ocean,
Poor and broke,

Take bus,
See employment folk.

Nice man
Treat me good in there,
Say I need
Go see Welfare.

Welfare say,
"You come no more,

We send cash
Right to your door."

Welfare cheques,
They make you wealthy,

Medicare
It keep you healthy!

By and by,
Got plenty money,

Thanks to you,
TAXPAYER dummy.

Write to friends
In motherland,

Tell them
'come, fast as you can'

They come with headscarfs
And Ford trucks,

I buy big house
With welfare bucks.

They come here,
We live together,

More welfare cheques,
It gets better!

Fourteen families,
They moving in,

But neighbour's patience
Wearing thin.

Finally, white guy
Moves away,
. .

I buy his house,
And then I say,

"Find more aliens
For house to rent."

In my yard
I put a tent.

Send for family
They just trash,
...
But they, too,
Draw welfare cash!

Everything is
Very good,
Soon we own
Whole neighbourhood.

We have hobby
It called breeding,

Welfare pay
For baby feeding.

Kids need dentist?
Wife need pills?

We get free!
We got no bills!

TAXPAYER crazy!
He pay all year,
To keep welfare
Running here.

We think Holland
Darn good place!
Too darn good
For white man race.

If they no like us,
They can go,
Got lots of room
In Marocco.
pi_39783571
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:50 schreef ratava het volgende:

[..]
Kijk, dit soort onzin geeft dus een compleet verkeerd beeld van de werkelijkheid
pi_39783724
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:53 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Kijk, dit soort onzin geeft dus een compleet verkeerd beeld van de werkelijkheid
Zover zit degene die het oorspronkelijke gedichtje plaatste er niet naas anders.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Lekker makkelijk voor bepaalde politieke stromingen zou ik zo denken. We houden hele groepen afhankelijk van uitkeringen om zo vooral maar in de kamer gekozen te worden.....

Feit is dat het uitbuitten gebeurd en dat dat er door bepaalde figuren naar gemaakt is (en nog steeds wordt)
pi_39783809
Mag wel wat netter

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2006 13:22:00 ]
pi_39784047

[ Bericht 100% gewijzigd door Vhiper op 13-07-2006 13:33:29 (Chewie had er een gemist, die mod ik dus maar zelf) ]
pi_39784142
terug on topic.

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2006 13:25:56 ]
pi_39784286
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:07 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ach, heb ik me toch in je vergist. Dacht ik toch werkelijk dat je geloofde in wat je zelf zei.

Maar goed, om je rechts-extremistische natte droom om zeep te helpen, ik ben gelukkig getrouwd met een buitenlandse en die woont gewoon hier. Alleen jammer dat die zich de pleuris werkt om jouw bijstandsuitkering te financieren

En nou genoeg getrold, terug on topic.
Of zich de pleuris werkt om zich dat binnetrekkende zooitje te onderhouden, het is maar hoe je ertegenaan kijkt.

Als je niets bij te dragen gaat hebben kom je er niet in
draag je niet bij tewerkstelling
(Oh en echte assielzoekers dus alleen een tijdelijke verblijfsvergunning want die gaanm over x-tijd hard genoeg in eigen land nodig zijn om de boel weer op te bouwen)
Maar in de tussentijd gaan ze maar kouwgomkrabben plees schrobben in ruil voor een "uitkering"
Dan krijgt de belastinbetaler er nog iets voor terug
pi_39784748
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:16 schreef ratava het volgende:

[..]

Of zich de pleuris werkt om zich dat binnetrekkende zooitje te onderhouden, het is maar hoe je ertegenaan kijkt.

(Oh en echte assielzoekers dus alleen een tijdelijke verblijfsvergunning want die gaanm over x-tijd hard genoeg in eigen land nodig zijn om de boel weer op te bouwen)
Maar in de tussentijd gaan ze maar kouwgomkrabben plees schrobben in ruil voor een "uitkering"
Of ze kunnen jou Nederlandse taalles geven, is zo te zien hard nodig

Anyways, over wie heb je het nu eigenlijk, huwelijksmigranten of asielzoekers?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2006 12:31:34 ]
pi_39784758
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:16 schreef ratava het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat in een vrij land je zelf mag bepalen met wie je trouwt en samen wilt leven, zolang je de kosten daarvoor zelf draagt. Als een Nederlander een buitenlander wilt onderhouden, moet ie dat zelf weten, het is zijn geld en moeten wij niet dwars gaan liggen.

Over asielzoekers zijn we het eens, met dien verstande dat asielzoekers momenteel verboden wordt om te werken, terwijl ze wel willen. Hef dat verbod dus op en laat ze werken voor hun opvang. Doen ze gelijk ervaring op die ze thuis weer kunnen gebruiken.
pi_39784827
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Of ze kunnen jou Nederlandse taalles geven, is zo te zien hard nodig
Och, als iemand niet in Nederland woont is dat misschien minder nodig..
pi_39785142
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:33 schreef sigme het volgende:

Och, als iemand niet in Nederland woont is dat misschien minder nodig..
Eh...ratava woont niet in NL?
pi_39785232
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...ratava woont niet in NL?
Mijn gok is dat 'ie in Ierland woont.

En op dit moment vraagt of iemand een Nederlandse spelling checker voor Off2k3 of Openoffice heeft liggen...... (bron)
pi_39785291
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:46 schreef sigme het volgende:

Mijn gok is dat 'ie in Ierland woont.

En op dit moment vraagt of iemand een Nederlandse spelling checker voor Off2k3 of Openoffice heeft liggen...... (bron)
Ow, een kloon? Wat zeurt hij dan over Nederland' beleid?
pi_39785409
Idd het is belachelijk dat Asielzoekers niet MOGEN werken
We "leren" ze het uitkeringtrekken meteen aan, pavlov effect zal maar zeggen.

En Sigme ... ik zit in Winterswijk....weet je waar dat ligt? Of ben je niet voorbij groep 4 basisonderwijs gekomen
pi_39786161
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:52 schreef ratava het volgende:
Idd het is belachelijk dat Asielzoekers niet MOGEN werken
We "leren" ze het uitkeringtrekken meteen aan, pavlov effect zal maar zeggen.

En Sigme ... ik zit in Winterswijk....weet je waar dat ligt? Of ben je niet voorbij groep 4 basisonderwijs gekomen
Da's helemaal niet belachelijk. Een asielzoeker heeft geen wettelijke verblijfsstatus in Nederland en kan dus ook geen SOFI nummer krijgen of 'wit' werken. Het zou van een enorme stupiditeit getuigen om asielzoekers toe te staan om te werken, dan krijg je een instroom van economische asylanten die hier zo lang ze kunnen werken om daarna met het verdiende geld terug te keren. Lijkt mij niet de bedoeling van het asielbeleid.

Als ze toegelaten worden dan mogen ze gewoon werken, als ze niet toegelaten worden moeten ze het land uit, het enige probleem ligt hem in het feit dat de IND en de beroepsprocedures nav IND beslissingen zo achterlijk lang duren.
3 maanden zou het maximum moeten zijn om te bepalen of iemand wel of niet in Nederland mag blijven, niet langer.
pi_39786453
Ok zit iets in, maar wat ze bijdragen aan belastingeld en economie moet natuurlijk niet vergetenworden.
Het is beter dan uitkering die ook naar het buitenland verdwijnt.

Het eerste dat lijkt te gebeuren is dat de dames en heren bekend gemnakt worden met de sociale verzieningen in onze welvaartsstaat. Op zich niet verkeerd maar het is de kat op het spek binden natuurlijk.

Zelfs in die achterlijke inburgeringstest zaten een paar vragen met name gericht op het "waar je bedelende handje op te hoouden" , dat is toch van de gekke. Wij deden die cursus destijds met zijn twaalven. Staatskundig ed zat het allemaal wel goed. Zoenende nichten in het openbaar, en je straatje aanvegen na het afsteken van het vuurwerk was duidelijk individueel, en woonomgeving gebonden. (Ik vond dit ook vragen die geen echt goed of fout antwoord konden leveren. Maar waar subsidies te verkrijgen waren duidelijk vragen waarop wij te kort schten. Mischien omdat we allemaal werken en niet subsidie afhankelijk zijn.

Ik ben van mening dat informatie verstrekking aan asielzoekers wat meer arbeidsbureau locatie ipv sociale dienst directie moet zijn. "Voor niets gaat de zon op" Is het spreekwoord immers.
pi_39786792
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's helemaal niet belachelijk. Een asielzoeker heeft geen wettelijke verblijfsstatus in Nederland en kan dus ook geen SOFI nummer krijgen of 'wit' werken. Het zou van een enorme stupiditeit getuigen om asielzoekers toe te staan om te werken, dan krijg je een instroom van economische asylanten die hier zo lang ze kunnen werken om daarna met het verdiende geld terug te keren. Lijkt mij niet de bedoeling van het asielbeleid.
Men wijst nu toch al 50% van de aanvragen binnen 48 uur af? (Dat heb ik Verdonk ooit eens horen claimen), dus dan mag dat geen probleem zijn.
quote:
Als ze toegelaten worden dan mogen ze gewoon werken, als ze niet toegelaten worden moeten ze het land uit, het enige probleem ligt hem in het feit dat de IND en de beroepsprocedures nav IND beslissingen zo achterlijk lang duren.
Mee eens, maar die procedures duren vaak lang bij de echte twijfelgevallen of degenen die gewoon recht op verblijf hebben, maar op vormfoutjes (een ontbrekend papiertje e.d.) gepakt worden. Moet idd sneller worden afgehandeld.
quote:
3 maanden zou het maximum moeten zijn om te bepalen of iemand wel of niet in Nederland mag blijven, niet langer.
Eens, maar wat doe je als de IND er langer over doet?
pi_39786909
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:27 schreef ratava het volgende:

-snip-
Waar te beginnen

Doe mij nu eens een lol en ga eerst eens het verschil leren tussen een legale immigrant en een asielzoeker want op deze manier slaat het nergens op. Er zijn totaal andere regels van toepassing op deze groepen en die zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.
pi_39786999
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:38 schreef Vhiper het volgende:

Eens, maar wat doe je als de IND er langer over doet?
De minister verantwoordelijk stellen...oh wacht...Kabinetten Balkenende doen daar niet aan.

Boetes opleggen? Ook niet alles natuurlijk maar mischien dat men dan eens verantwoordelijkheden gaat nemen.
pi_39787170
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat in een vrij land je zelf mag bepalen met wie je trouwt en samen wilt leven, zolang je de kosten daarvoor zelf draagt. Als een Nederlander een buitenlander wilt onderhouden, moet ie dat zelf weten, het is zijn geld en moeten wij niet dwars gaan liggen.

Over asielzoekers zijn we het eens, met dien verstande dat asielzoekers momenteel verboden wordt om te werken, terwijl ze wel willen. Hef dat verbod dus op en laat ze werken voor hun opvang. Doen ze gelijk ervaring op die ze thuis weer kunnen gebruiken.
Een immigrant kost 30k per jaar.

Stel jij bent 26 en je meisje is 25. Jullie trouwen en op haar 29e is ze Nederlander, op je 32e scheiden jullie. Jij betaalt mits je een goed inkomen hebt 6 jaar alimentatie. Dan is ze op de helft van haar leven en kan de Nederlandse belastingbetaler haar onderhouden.

Dus praat geen onzin.

pi_39787430
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:52 schreef Paul_NL het volgende:

Bron?
quote:
Stel jij bent 26 en je meisje is 25. Jullie trouwen en op haar 29e is ze Nederlander, op je 32e scheiden jullie. Jij betaalt mits je een goed inkomen hebt 6 jaar alimentatie. Dan is ze op de helft van haar leven en kan de Nederlandse belastingbetaler haar onderhouden.

Dus praat geen onzin.
Begin nu eerst eens zelf met geen onzin te praten, lijkt mij een goed startpunt.
pi_39787748
quote:

[..]

Een Nederlandse bijstandsklant kost nog niet eens zoveel
quote:

Dan is ze geen migrant (=Buitenlander met verblijfsvergunning) meer, maar Nederlands staatsburger, net als jij en ik, met dezelfde rechten en plichten.
quote:
Dus praat geen onzin.
Ik praat helemaal geen onzin. Het probleem ligt hem erin dat je het migrant zijn en het Nederlander zijn niet uit elkaar kan houden en verder dat het aantal gevallen dat jouw exacte scenario voorkomt, te verwaarlozen is (De meeste huwelijken lopen binnen drie jaar stuk) en elk ander scenario niet leidt tot kosten van de belastingbetaler.

Om tot kosten voor de staat te komen, moet dus aan alle hieronder genoemde voorwaarden worden voldaan:

1. Oud-migrant moet altijd legaal in Nederland zijn geweest, volledig ingeburgerd en genaturaliseerd zijn
2. Garantstelling moet afgelopen zijn
3. Relatie moet stuklopen na naturalisatie
4. Oud-migrant moet werkloos zijn en geen werk kunnen vinden
5. Oud-migrant moet op geen enkele andere wijze over geld beschikken
6. Alimentatiebetalingen moeten of niet aanwezig of afgelopen zijn.

Hoeveel migranten zouden aan al die voorwaarden voldoen, denk je?
pi_39787872
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waar te beginnen

Doe mij nu eens een lol en ga eerst eens het verschil leren tussen een legale immigrant en een asielzoeker want op deze manier slaat het nergens op. Er zijn totaal andere regels van toepassing op deze groepen en die zijn totaal niet met elkaar te vergelijken.
Groep 1 wordt wel groep 2 in x% van de gevallen.
Dus laten we ze nou geen rotgewoontes aanleren.

Een bedrijf neemt geen werknemers aan die niets bijdragen
Een land (de economie) zou dus ook geen nieuwe landgenoten moeten aannemen als die niet bijdragen.
(Reeds aangenomen personeel moet aan het werk gehouden worden, al is het het bedrijfstoiletschrobben, of ontslagen worden)
pi_39787879
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De minister verantwoordelijk stellen...oh wacht...Kabinetten Balkenende doen daar niet aan.

Zolang ze 22 zetels binnenhaalt, zie ik de VVD dat idd niet doen. Dat het CDA daarin meegaat, verbaast me elke keer weer
quote:
Boetes opleggen? Ook niet alles natuurlijk maar mischien dat men dan eens verantwoordelijkheden gaat nemen.
Dat is vestzak-broekzak natuurlijk. Als je ze echt dwars wilt zitten, stel je gewoon in: "Niet op tijd klaar, dan gewoon vergunning afgeven", jammer genoeg kleven daar dan weer de nodige misbruikrisico's aan vast....
pi_39787934
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:18 schreef ratava het volgende:

[..]

Een reguliere migrant kan nooit en te nimmer een asielzoeker worden.
quote:
Een land (de economie) zou dus ook geen nieuwe landgenoten moeten aannemen als die niet bijdragen.
(Reeds aangenomen personeel moet aan het werk gehouden worden, al is het het bedrijfstoiletschrobben, of ontslagen worden)
Een bedrijf gooit werknemers die niets bijdragen er ook uit. Alle autochtone bijstandstrekkers in de Noordzee dumpen?
pi_39788120
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:19 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Een reguliere migrant kan nooit en te nimmer een asielzoeker worden.
[..]

Een bedrijf gooit werknemers die niets bijdragen er ook uit. Alle autochtone bijstandstrekkers in de Noordzee dumpen?
Plee's schrobben?
Maar idd ik geloof niet in "er is geen werk"
Er is altijd werk
Dat het niet het werk is wat je graag doet is iets anders.

Maar het topic gaat over: "Waarom mensen BINNENLATEN" die niet bijdragen
Omdat die alleen kosten en niets opleveren, en dat kosten gaat ten koste van een hoop:
Meer belasting, AOW potje waaruit gesnoept wordt
En als gevolg daarvan kunnen zij die wel bijdragen, niet met vacantie (er blijft niet genoeg over) en als dank daarvoor nog eens langer doorwerken.

Ik zou liever 10% belasting betalen en de andere 36% in de open haard gooien dan dat daar iemand van parasiteert. Die 36% waar ik voor gewerkt hebt houd mij dan in ieder geval nog lekker warm.
pi_39788180
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:18 schreef ratava het volgende:

Nee. Groep 1 wordt nooit Groep 2.
quote:
Een land is geen bedrijf.
pi_39788376
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:13 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Een Nederlandse bijstandsklant kost nog niet eens zoveel
[..]

Dan is ze geen migrant (=Buitenlander met verblijfsvergunning) meer, maar Nederlands staatsburger, net als jij en ik, met dezelfde rechten en plichten.
[..]

Ik praat helemaal geen onzin. Het probleem ligt hem erin dat je het migrant zijn en het Nederlander zijn niet uit elkaar kan houden en verder dat het aantal gevallen dat jouw exacte scenario voorkomt, te verwaarlozen is (De meeste huwelijken lopen binnen drie jaar stuk) en elk ander scenario niet leidt tot kosten van de belastingbetaler.

Om tot kosten voor de staat te komen, moet dus aan alle hieronder genoemde voorwaarden worden voldaan:

1. Oud-migrant moet altijd legaal in Nederland zijn geweest, volledig ingeburgerd en genaturaliseerd zijn
2. Garantstelling moet afgelopen zijn
3. Relatie moet stuklopen na naturalisatie
4. Oud-migrant moet werkloos zijn en geen werk kunnen vinden
5. Oud-migrant moet op geen enkele andere wijze over geld beschikken
6. Alimentatiebetalingen moeten of niet aanwezig of afgelopen zijn.

Hoeveel migranten zouden aan al die voorwaarden voldoen, denk je?
Nee die huwelijken lopen na 4 jaar kapot, heel toevallig net nadat het paspoort binnen is.

Dan is het 26 en 25 jaar oud, 30e scheiden, tot je 34e bijstand en de overige 45 jaar van je leven kan de belastingbetaler schokken
pi_39788377
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:26 schreef ratava het volgende:

[..]

Plee's schrobben?
Maar idd ik geloof niet in "er is geen werk"
Er is altijd werk
Dat het niet het werk is wat je graag doet is iets anders.

Maar het topic gaat over: "Waarom mensen BINNENLATEN" die niet bijdragen
Omdat die alleen kosten en niets opleveren, en dat kosten gaat ten koste van een hoop:
Meer belasting, AOW potje waaruit gesnoept wordt
En als gevolg daarvan kunnen zij die wel bijdragen, niet met vacantie (er blijft niet genoeg over) en als dank daarvoor nog eens langer doorwerken.
Laat ik eens de volgende vraag stellen:

Waarom mensen weigeren die niets kosten?

Onder de Nederlandse wetgeving wordt namelijk NIEMAND regulier binnen gelaten die niet op welke wijze dan ook in eigen onderhoud kan voorzien (Asielzoekers uitgezonderd dus).
quote:
Ik zou liever 10% belasting betalen en de andere 36% in de open haard gooien dan dat daar iemand van parasiteert. Die 36% waar ik voor gewerkt hebt houd mij dan in ieder geval nog lekker warm.
Je bent dus geen 36% belasting kwijt aan bijstandsuitkeringen voor migranten. Die krijgen namelijk geen bijstandsuitkering.
pi_39788427
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef Paul_NL het volgende:

Nee die huwelijken lopen na 4 jaar kapot, heel toevallig net nadat het paspoort binnen is.

Dan is het 26 en 25 jaar oud, 30e scheiden, tot je 34e bijstand en de overige 45 jaar van je leven kan de belastingbetaler schokken
Alweer, bron?

Kom nu eens met iets wat op onderbouwing of bewijs lijkt, joh, nu lijkt het of je alleen maar een persoonlijk probleem hebt. Vrouwtje weggelopen of zo?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2006 14:37:43 ]
pi_39788510
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Dat is grond voor onderzoek naar een schijnhuwelijk. Wordt dat daadwerkelijk geconstateerd, dan is niet op legale wijze in Nederland verbleven en je hebt aan de zaak Hirshi Ali kunnen zien wat dat betekend: Paspoort inleveren (Jammer genoeg liet Verdonk, op dit ene punt waarin ze van mij ooit gelijk heeft gekregen, zich door haar partij en coalitiegenoten WEL omlullen!)

Fraude dient keihard te worden aangepakt, maar daar hebben we het nu niet over. Verder zijn dit extreme uitzonderingsgevallen en niet de normale gang van zaken.
pi_39788546
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Alweer, bron?
Het zal heus wel voorkomen, maar dit zijn extreme fraude gevallen. We gaan wetten toch niet opdoeken omdat er mensen zijn die ze overtreden?
pi_39788575
quote:

[..]

Dus praat geen onzin.
En wat kost het als dat zelfde meisje gewoon in NL geboren is ?..of krijg je dan korting?
pi_39788642
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Laat ik eens de volgende vraag stellen:

Waarom mensen weigeren die niets kosten?

Onder de Nederlandse wetgeving wordt namelijk NIEMAND regulier binnen gelaten die niet op welke wijze dan ook in eigen onderhoud kan voorzien (Asielzoekers uitgezonderd dus).
[..]

Je bent dus geen 36% belasting kwijt aan bijstandsuitkeringen voor migranten. Die krijgen namelijk geen bijstandsuitkering.
Mensen die niet bijdragen kosten de gemeenschap wel, zover ik weet gat dit topic daar wel over.
En je hoort mij niet zeggen dat er niet genoeg autochtonen zijn die niet parasiteren.

Maar een hond met vlooien nodigt toch ook geen extra vlooien uit om te komen dineren.

Of het nu migrant of asielzoeker is. Verder zie ik een A status asielzoeker wel degenlijk als migrant.
(We moeten echt af van die A status)
pi_39788648
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:39 schreef Vhiper het volgende:

Het zal heus wel voorkomen, maar dit zijn extreme fraude gevallen. We gaan wetten toch niet opdoeken omdat er mensen zijn die ze overtreden?
Het gaat mij om de geponeerde stelling dat dit de praktijk is en geen uitzondering. Sinds wanneer ben je trouwens beter af met 1 bijstands inkomen als alleenstaande ipv gewoon getrouwd te blijven?
pi_39788667
Arbeidsmigratie op grote schaal is geen effectief middel om de financiële gevolgen van de vergrijzing te verlichten. Ook voor de arbeidsmarkt vallen geen positieve effecten te verwachten van arbeidsmigratie op grote schaal. Wel kan beperkte arbeidsmigratie gunstig zijn voor de arbeidsmarkt. Dit is vooral het geval indien immigranten hoger zijn opgeleid, goede vooruitzichten hebben op werk en in moeilijk vervulbare vacatures terecht komen.
Dit concludeert het Centraal Planbureau (CPB) in de vandaag uitgekomen Bijzondere Publicatie 'Immigration and the Dutch Economy'. Deze studie geeft een overzicht van de ontwikkeling van de immigratie naar Nederland en de trends die zich daarin aftekenen, de positie van immigranten in ons land en het immigratie- en integratiebeleid in de afgelopen decennia. Voorts worden de effecten van immigratie op de arbeidsmarkt, de publieke sector en de fysieke omgeving onder de loep genomen. Ook de implicaties van een en ander voor het beleid, mede in Europees verband, komen aan de orde.

Immigranten hebben, zeker als zij afkomstig zijn uit niet-westerse landen, zelf veel te winnen bij hun komst naar Nederland. Deze studie bekijkt immigratie echter niet vanuit het perspectief van migranten, doch vanuit het perspectief van de economie van het ontvangende land. Dan maakt het overigens ook niet uit of immigranten in Nederland zijn gekomen om economische redenen (arbeidsmigranten) dan wel om bijvoorbeeld politieke, sociale of religieuze redenen (asielzoekers). Daarnaast worden nog twee groepen migranten onderscheiden naar de reden om te immigreren: gezinsvorming (huwelijk) en gezinshereniging. Centrale vraag is of de Nederlandse economie baat heeft bij het bevorderen van arbeidsmigratie.
Meer in het bijzonder is in het onderzoek gekeken naar het effect op het inkomen van de reeds aanwezige bevolking, op de werking van de arbeidsmarkt en op de collectieve financiën.

Arbeidsmigratie op kleine schaal is voordelig voor het ontvangende land indien het om hoger opgeleiden gaat die terecht komen op moeilijk vervulbare vacatures. Hetzelfde geldt voor beroepsgroepen waarvoor een internationale arbeidsmarkt bestaat, zoals gespecialiseerde wetenschappers, topvoetballers etc. Immigratie is overigens niet een noodzakelijke oplossing voor toekomstige krapte op de arbeidsmarkt. Immers: aanpassingsprocessen in de economie, bijvoorbeeld een aanpassing van de lonen, zorgen op den duur voor evenwicht. Niettemin kan de voorkeur worden gegeven aan tijdelijke arbeidsmigratie boven het langdurig openstaan van vacatures.

Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën. Tot die sociaal-economische kenmerken worden met name gerekend: arbeidsdeelname, inkomen en gebruik van collectieve voorzieningen zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid. In deze situatie neemt weliswaar het bruto binnenlands product toe, maar op lange termijn vallen de opbrengsten van deze toename nagenoeg geheel toe aan de immigranten en buitenlandse kapitaalverschaffers. Over de levensloop bezien zijn de kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten. Als de immigrant bij binnenkomst 25 jaar oud is, gaat het gemeten over de gehele levensloop per saldo gemiddeld om een kapitaalsbedrag van 43 000 euro, wat per verblijfsjaar neerkomt op ruwweg 3 000 euro. Onder deze omstandigheden levert arbeidsmigratie dus geen bijdrage aan het verlichten van de financiële gevolgen van de vergrijzing. Dit beeld is overigens gunstiger voor hoger opgeleide migranten met goede arbeidsmarktperspectieven.

De praktijk leert dat niet-Westerse arbeidsmigranten het thans gemiddeld aanzienlijk slechter doen op de arbeidsmarkt dan Nederlanders: ze hebben gemiddeld minder vaak een baan en juist vaker een sociale uitkering, en gemiddeld een lager inkomen. Migranten in Nederland doen het gemiddeld minder goed dan migranten in andere Europese landen. Het is niet duidelijk wat de oorzaken hiervan zijn; dit vergt nader onderzoek.

Het huidige systeem van arbeidsmigratie in Nederland staat werkgevers toe om, op tijdelijke basis, personeel te werven buiten de Europese Economische Ruimte (EU plus Liechtenstein, Noorwegen en IJsland). Voorwaarde is dat binnen dat gebied geen geschikt personeel voorhanden is om bestaande vacatures te vervullen. Een dergelijk stelsel kan worden aangeduid als vraag-gestuurd. In traditionele immigratielanden zoals Australië, Canada en de Verenigde Staten bestaat een meer aanbod-gestuurd stelsel, gebaseerd op quota, een puntensysteem of een combinatie van beide. Een dergelijk stelsel brengt risico's met zich mee voor de overheidsfinanciën, omdat het de prikkel voor werkgevers verzwakt om te werven onder de ontvangers van een uitkering. Bovendien is er, anders dan in het huidige Nederlandse stelsel, geen garantie dat toegelaten arbeidsmigranten een baan zullen vinden en behouden. De collectieve voorzieningen in de traditionele immigratielanden zijn veel minder genereus dan die in Nederland. Daarom kan een aanbod-gestuurd stelsel voor die landen een rationele keuze zijn, terwijl voor Nederland een vraag-gestuurd stelsel beter op zijn plaats is

Ik heb het fout gelezen. Hier hebben ze het over 43k verlies voor iedere immigrant over zijn of haar leven
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:50:29 #190
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_39788929
quote:
Geef mij eens een goede reden waarom je als land kansloze losers toe zou laten?
Links Nederland heeft nieuw electoraat nodig want de proletariërs der Nederlanden hebben geen reden meer om op hen te stemmen. Ze hebben immers een eigen huis, 2 auto's, gaan 3x per jaar op vakantie en hebben een poetsvrouw in dienst om hun rotzooi op te ruimen. Daarom wil Halsema cs dat de sluizen aan de grens wijd open gaan om de kanslozen der Aarde in te laten stromen. Dat Nederland ten onder gaat door mensen die de meest bizarre culturen vertegenwoordigen, is voor Links niet belangrijk. Rauw eigenbelang en zelfbehoud prevaleren bij progressief Nederland.
pi_39789332
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:40 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

En wat kost het als dat zelfde meisje gewoon in NL geboren is ?..of krijg je dan korting?
Nee, dan hoef je niet in het buitenland te gaan zoeken
pi_39789728
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het gaat mij om de geponeerde stelling dat dit de praktijk is en geen uitzondering. Sinds wanneer ben je trouwens beter af met 1 bijstands inkomen als alleenstaande ipv gewoon getrouwd te blijven?
Inderdaad een goede vraag
pi_39789751
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:02 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Nee, dan hoef je niet in het buitenland te gaan zoeken
Hoezo? Kost zoeken in het buitenland dan 43k?
pi_39789804
Ja. Alleen niet voor diegene die zoekt
pi_39789870
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:43 schreef Paul_NL het volgende:
Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën. Tot die sociaal-economische kenmerken worden met name gerekend: arbeidsdeelname, inkomen en gebruik van collectieve voorzieningen zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid. In deze situatie neemt weliswaar het bruto binnenlands product toe, maar op lange termijn vallen de opbrengsten van deze toename nagenoeg geheel toe aan de immigranten en buitenlandse kapitaalverschaffers. Over de levensloop bezien zijn de kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten. Als de immigrant bij binnenkomst 25 jaar oud is, gaat het gemeten over de gehele levensloop per saldo gemiddeld om een kapitaalsbedrag van 43 000 euro, wat per verblijfsjaar neerkomt op ruwweg 3 000 euro. Onder deze omstandigheden levert arbeidsmigratie dus geen bijdrage aan het verlichten van de financiële gevolgen van de vergrijzing. Dit beeld is overigens gunstiger voor hoger opgeleide migranten met goede arbeidsmarktperspectieven.
En hier zit de clue in het verhaal. Een ERG grote "als", aangezien elke migrant die nu het land binnenkomt, onder heel andere regels binnenkomt als de migranten uit de jaren 70, waaraan geen enkele eis werd gesteld.

En niet te vergeten, niet iedere migrant is een niet-westerse migrant. Sterker nog, meer dan de helft komt uit westerse landen.
pi_39789913
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:15 schreef Paul_NL het volgende:
Ja. Alleen niet voor diegene die zoekt
Ik bestrijd niet dat je op allochtonen die nu in Nederland zijn bij een groot gedeelte op toe moet leggen, maar dat is zeker niet meer het geval voor wat nu Nederland nog binnenkomt. De jaren van open grenzen en buitenlanders het land binnenslepen liggen al 30 jaar achter ons.
pi_39790091
Maak dat de kat wijs.

Wat is er overigens op tegen om diegene waar je op toe moet leggen niet toe te laten tot Nederland?
pi_39790156
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:23 schreef Paul_NL het volgende:
Maak dat de kat wijs.

Wat is er overigens op tegen om diegene waar je op toe moet leggen niet toe te laten tot Nederland?
Je luistert niet, he?

Er komt (Asielzoekers uitgezonderd) geen enkele migrant op kosten van de Nederlandse staat binnen, klaar.

Goed, er is er de laatste jaren één binnengekomen die op kosten van de staat leeft: Maxima.
pi_39790276
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sinds wanneer ben je trouwens beter af met 1 bijstands inkomen als alleenstaande ipv gewoon getrouwd te blijven?
Beter af hoeft 'm natuurlijk niet in geld te zitten..
pi_39790309
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:25 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je luistert niet, he?

Er komt (Asielzoekers uitgezonderd) geen enkele migrant op kosten van de Nederlandse staat binnen, klaar.

Goed, er is er de laatste jaren één binnengekomen die op kosten van de staat leeft: Maxima.
Maar daar geilt een deel van de (mannelijke) bevolking op dus dat maakt weer wat goed
pi_39790336
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:31 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Maar daar geilt een deel van de (mannelijke) bevolking op dus dat maakt weer wat goed
pi_39790361
(L)(L)De WeReLd Is VaN OnS AlLen!1!1!1 (L)(L)
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_39790430
quote:

[..]

Je luistert niet, he?

Wel als er een scheiding wordt uitgesproken, of wanneer de kostwinner werkeloos raakt, of arbeidsongeschikt wordt of dood gaat.

Dan wel.

Verder kost een immigrant altijd geld als ze zelf geen geen geld verdient

pi_39790576
quote:

[..]

Je luistert niet, he?

Denk je dat nou echt? Gij onwetende. :'_

Wie betaald die beambte die haar formulieren moet lezen? Wie betaald die minister van Integratie?

Zo zijn er nogal wat dingen die betaald moeten worden, waar de partner niet voor opdraaid. Als dat gedaan werd, dan zou het niet meer rendabel zijn om iemand te importeren.
pi_39790711
Of als hij heel zijn leven voor het onderhoud moest opdraaien van zijn geliefde ook niet(tot verkoop van huis aan toe)
pi_39790753
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:40 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Denk je dat nou echt? Gij onwetende. :'_

Wie betaald die beambte die haar formulieren moet lezen? Wie betaald die minister van Integratie?
De migrant of degene die voor haar garant staan door middel van extreem hoge, maar volgens de IND wel kostendekkende leges
quote:
Zo zijn er nogal wat dingen die betaald moeten worden, waar de partner niet voor opdraaid. Als dat gedaan werd, dan zou het niet meer rendabel zijn om iemand te importeren.
Vertel, wat nog meer, oh alwetende

btw iemand hierheen halen is ook niet rendabel. Het kost de Nederlandse partner altijd een hele hoop geld. Men haalt hier dan ook geen migrant naartoe omdat het rendabel zou zijn, maar omdat men verlieft is op elkaar en dat geld er voor over heeft om samen te kunnen zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vhiper op 13-07-2006 15:50:08 ]
pi_39790891
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:35 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Wel als er een scheiding wordt uitgesproken, of wanneer de kostwinner werkeloos raakt, of arbeidsongeschikt wordt of dood gaat.
Als dat gebeurt ten tijde van het migrant zijn, volgt in alle gevallen een enkeltje thuisland als het tot kosten voor de overheid dreigt te lopen.
quote:
Dan wel.
Niet dus. Verder zijn dit "als, als, als" verhaaltjes welke je niet kunt weten voordat iemand binnen is. Je kan dus niet beoordelen of iemand geld gaat kosten of niet, waarmee meteen de hele topicstelling onderuit gehaald is.
quote:
Verder kost een immigrant altijd geld als ze zelf geen geen geld verdient
Zolang een particulier dat op zich wil nemen, zie ik het probleem niet. In een vrij land als Nederland mogen we ons geld toch zeker wel zelf uitgeven aan wat we willen?
pi_39791056
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:47 schreef Vhiper het volgende:
Als dat gebeurt ten tijde van het migrant zijn, volgt in alle gevallen een enkeltje thuisland als het tot kosten voor de overheid dreigt te lopen.

Niet dus. Verder zijn dit "als, als, als" verhaaltjes welke je niet kunt weten voordat iemand binnen is. Je kan dus niet beoordelen of iemand geld gaat kosten of niet, waarmee meteen de hele topicstelling onderuit gehaald is.

Zolang een particulier dat op zich wil nemen, zie ik het probleem niet. In een vrij land als Nederland mogen we ons geld toch zeker wel zelf uitgeven aan wat we willen?
1: Niet na 4 jaar
2: Je kan iemand naturaliseren als hij of zij 5 jaar geld verdient heeft en pas binnen laten als diegene een baan heeft
3: Een immigrant die zelf geen geld verdient kost de staat geld. Hoe je het ook went of keert
pi_39791208
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:52 schreef Paul_NL het volgende:

1: Niet na 4 jaar
Ik blijf dit niet afschieten
quote:
2: Je kan iemand naturaliseren als hij of zij 5 jaar geld verdient heeft en pas binnen laten als diegene een baan heeft
Dat eerste zou je kunnen doen, dat tweede slaat nergens op. Het is voor een migrant natuurlijk moeilijk werk zoeken in Nederland als je het land niet in kan
quote:
3: Een immigrant die zelf geen geld verdient kost de staat geld. Hoe je het ook went of keert
Elk Nederlands huisvrouwtje-met-werkende-partner is volgens jou dus ook een parasiet van de Nederlandse samenleving?
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:56:25 #210
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39791215
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:16 schreef Vhiper het volgende:

En hier zit de clue in het verhaal. Een ERG grote "als", aangezien elke migrant die nu het land binnenkomt, onder heel andere regels binnenkomt als de migranten uit de jaren 70, waaraan geen enkele eis werd gesteld.
Inderdaad; de migranten uit de jaren 60 kwamen hiernaartoe terwijl we direct een baan voor ze hadden. Nu is er werkloosheid en heeft de structuur van de economie zich gevormd naar kenniswerkers. Slecht geschoolde migranten die geen Nederlands spreken zijn nog veel kanslozer dan vroeger.
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:56 schreef Vhiper het volgende:
Elk Nederlands huisvrouwtje-met-werkende-partner is volgens jou dus ook een parasiet van de Nederlandse samenleving?

Waar kost die ons dan geld? Pas als de AOW uitkering eraankomt gaat ze geld kosten.
pi_39791252
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

Inderdaad; de migranten uit de jaren 60 kwamen hiernaartoe terwijl we direct een baan voor ze hadden. Nu is er werkloosheid en heeft de structuur van de economie zich gevormd naar kenniswerkers. Slecht geschoolde migranten die geen Nederlands spreken zijn nog veel kanslozer dan vroeger.
En komen er, zonder een hele rits eisen en garantstelling of verdomd goed vluchtverhaal, dus ook niet meer in.
pi_39791504
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:56 schreef Napalm het volgende:

Waar kost die ons dan geld? Pas als de AOW uitkering eraankomt gaat ze geld kosten.
Doe maar of het niks is 20 x 12000 euro = 240.000 euro.

Verder kan diegene gebruiken van de facaliteiten die Nederland biedt, Bijstand, AWBZ en kinderbijslag voor dr kids.
pi_39791604
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:56 schreef Vhiper het volgende:
Ik blijf dit niet afschieten

Dat eerste zou je kunnen doen, dat tweede slaat nergens op. Het is voor een migrant natuurlijk moeilijk werk zoeken in Nederland als je het land niet in kan

Waarschijnlijk omdat je vrouwtje dan het land uitmoet, vermoed ik.
Iedereen kan op een toeristenvisum komen en je kan sollicteren via Telefoon, internet, rooksignalen of postduif
Nee
pi_39791765
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:06 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat je vrouwtje dan het land uitmoet, vermoed ik.
Gezien je vorige opmerkingen over mijn vrouw, ga ik hier niet op in en stel ik voor dat je mijn persoonlijke situatie buiten deze discussie laat.
quote:
Iedereen kan op een toeristenvisum komen en je kan sollicteren via Telefoon, internet, rooksignalen of postduif
Ook aan een toeristenvisum kleven voorwaarden. Die worden niet klakkeloos aan iedereen verstrekt. Solliciteren gaat voornamelijk nog op de ouderwetste manier, namelijk een persoonlijk gesprek. Het zal wel bepaalde voordelen voor werkgevers hebben, dat ze op die manier mensen willen aannemen
pi_39791818
Raar dat de Nederlanders die emigreren allemaal een baan hebben.

Overigens heb je niks in Nederland te zoeken als een toeristenvisa zelfs niet lukt
pi_39791819
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:04 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Doe maar of het niks is 20 x 12000 euro = 240.000 euro.

Verder kan diegene gebruiken van de facaliteiten die Nederland biedt, Bijstand, AWBZ en kinderbijslag voor dr kids.
Ja, belachelijk he, dat elke niet werkende autochtone huisvrouw daar aanspraak op kan maken! Het zou verboden moeten worden!

Goed, je laatste restje geloofwaardigheid is nu ook wel weggeëbt...
pi_39791854
Ik had je vraag al beantwoord. Woordenblind?
pi_39791877
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:13 schreef Paul_NL het volgende:
Raar dat de Nederlanders die emigreren allemaal een baan hebben.
Nederlanders die emigreren hebben over het algemeen niet meteen een baan. Die vertrekken of met een zak geld (De oudjes in Spanje, bijvoorbeeld) of met een bepaalde kennis om iets op te zetten (Boeren naar Canada bv). Werk zoek je ter plekke, niet vanaf duizenden kilometers afstand.
quote:
Overigens heb je niks in Nederland te zoeken als een toeristenvisa zelfs niet lukt
Klopt, die lui komen er dan ook niet in.
pi_39792052
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nederlanders die emigreren hebben over het algemeen niet meteen een baan. Die vertrekken of met een zak geld (De oudjes in Spanje, bijvoorbeeld) of met een bepaalde kennis om iets op te zetten (Boeren naar Canada bv). Werk zoek je ter plekke, niet vanaf duizenden kilometers afstand.
[..]

Met een zak geld kom je Nederland ook wel in hoor.

Verder zijn de meeste mensen die uit Nederland vertrekken gewoon loonslaven
pi_39792131
quote:

[..]

[..]

Amerika kom je niet in zonder werk, dus ik weet niet waar jij het over hebt. Canada kom je ook niet in zonder werk en geld. Wat ze van je eisen is dat jij daar naartoe gaat, werk gaat zoeken als een soort vakantie. En daarna krijg je een greencard en mag je toegelaten worden. Volgens mij moet je inkomen ook een bepaald salaris zijn, iemand die ik ken is vanuit zweden naar Amerika vertrokken en werkt nu bij 2 werkgevers om zo 7 dagen per week, 16 uur per dag te werken.
pi_39792253
In Nederland is dat niet nodig volgens Vhiper.

Iedere kansloze hoer met 5 kinderen moet gewoon toegelaten worden omdat ze goed eraan kan zuigen
pi_39792355
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:21 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Met een zak geld kom je Nederland ook wel in hoor.

Verder zijn de meeste mensen die uit Nederland vertrekken gewoon loonslaven
Laat ik er eens om vragen: Bron?
pi_39792370
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:27 schreef Paul_NL het volgende:
In Nederland is dat niet nodig volgens Vhiper.

Iedere kansloze hoer met 5 kinderen moet gewoon toegelaten worden omdat ze goed eraan kan zuigen
*zucht
pi_39792434
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:23 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Amerika kom je niet in zonder werk, dus ik weet niet waar jij het over hebt. Canada kom je ook niet in zonder werk en geld. Wat ze van je eisen is dat jij daar naartoe gaat, werk gaat zoeken als een soort vakantie. En daarna krijg je een greencard en mag je toegelaten worden. Volgens mij moet je inkomen ook een bepaald salaris zijn, iemand die ik ken is vanuit zweden naar Amerika vertrokken en werkt nu bij 2 werkgevers om zo 7 dagen per week, 16 uur per dag te werken.
Immigratiewetgeving in de States en Canada is stukken soepeler dan de Nederlandse. Canada kent bijvoorbeeld een puntensysteem, welke je prima doorkomt zonder reeds vooraf werk te hebben en Amerika kan je zelfs zonder enige eis met een loterij binnenkomen
pi_39793588
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:33 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Immigratiewetgeving in de States en Canada is stukken soepeler dan de Nederlandse. Canada kent bijvoorbeeld een puntensysteem, welke je prima doorkomt zonder reeds vooraf werk te hebben en Amerika kan je zelfs zonder enige eis met een loterij binnenkomen
We moeten dan ook niet naar dat achterlijke systeem toe maar naar het scandinavische australische model
pi_39796148
quote:

[..]

Nederlanders die emigreren hebben over het algemeen niet meteen een baan. Die vertrekken of met een zak geld (De oudjes in Spanje, bijvoorbeeld)
Die zitten daar lekker met hun AOW \Pensioen (en werken dus ook niet) centen en dragen leuk bij aan de ecomomie daar dus daar schiet nl niets mee op (Spanje weer wel)
Dus wat mij betreft mogen buitenlanders met een vet pensioen hier ook komen wonen
quote:
of met een bepaalde kennis om iets op te zetten (Boeren naar Canada bv). Werk zoek je ter plekke, niet vanaf duizenden kilometers afstand.
Maar meestal hebben ze wel een bepaald plan (en in het voorbeeld van die boeren ook geld)
[..]
quote:
Tenzij illegaal of als vluchteling
pi_39812346
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 17:09 schreef ratava het volgende:

We moeten dan ook niet naar dat achterlijke systeem toe maar naar het scandinavische australische model
Of gewoon eens accepteren dat we met de regeltjes te ver door schieten om gebreken in de uitvoering te verdoezelen. Als de IND gewoon tijdig zijn werk doet, mensen snel af- of toewijzen en afgewezenen meteen uitzet en actief illegalen opspoort en uitzet, integratie beter en actiever aanpakt, niet alleen qua inburgering, maar ook qua acceptatie door de autochtone bevolking hadden we helemaal geen probleem met kansarmen e.d. gehad.

En hadden we ook niet zoveel extreem rechts gezeik op dit forum gehad
pi_39812376
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:56 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Die zitten daar lekker met hun AOW \Pensioen (en werken dus ook niet) centen en dragen leuk bij aan de ecomomie daar dus daar schiet nl niets mee op (Spanje weer wel)
Dus wat mij betreft mogen buitenlanders met een vet pensioen hier ook komen wonen
Van Verdonk overigens niet.
quote:
Maar meestal hebben ze wel een bepaald plan (en in het voorbeeld van die boeren ook geld)
Jij gelooft werkelijk dat reguliere migranten hier op de bonnefooi komen?
quote:
Tenzij illegaal of als vluchteling
Illegaliteit zou geen probleem mogen zijn, als Verdonk en de IND hun werk zouden doen en ze actief zouden oppakken en uitzetten. Het aantal asielzoekers is onder Paars II al stevig teruggelopen door de nieuwe asielwetgeving uit 2000.
pi_39812779
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:56 schreef Limburger_noord het volgende:

Oh ja, voor het mooie weer komen ze natuurlijk
pi_39813936
quote:

[..]

[..]

Onzin
Er zijn weinig nederlanders die vertrekken en niet een baan georganiseerd hebben.
Wij hebben zelf kort in Australie en duitsland gewerkt, en de baan was geregeld voor het meubilair in het huis stond.
En in australie zouden we zo niet toch echt geen hand out van de staat gehad hebben.
pi_39814295
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:23 schreef ratava het volgende:

Onzin
Er zijn weinig nederlanders die vertrekken en niet een baan georganiseerd hebben.
Bron?
quote:
Wij hebben zelf kort in Australie en duitsland gewerkt, en de baan was geregeld voor het meubilair in het huis stond.
Mooi, vertel eens, hoe heb je in Duitsland en Australie gesolliciteerd zonder fysiek in het land aanwezig te zijn geweest?
quote:
En in australie zouden we zo niet toch echt geen hand out van de staat gehad hebben.
Krijgt men hier ook niet. Je moet als arbeidsmigrant wel voldoende geld meebrengen.
pi_39814519
NRC 22 mei 2006
quote:
Nederland koploper emigratie

Nederland is het enige West-Europese land waaruit meer mensen vertrekken dan er binnenkomen. In 2005 verlieten 121.000 personen Nederland, het hoogste aantal ooit. Het aantal immigranten kwam uit op 92.000. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) vandaag publiceert.

Sinds 2003 vertrekken meer mensen uit Nederland dan dat er mensen naar Nederland komen. Deze stijging van de emigratie zet zich voort. In het eerste kwartaal van dit jaar verlieten 29.000 mensen Nederland, 5.000 meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. In Europa is er geen land met zo’n groot vertrekoverschot. „Nederland is een emigratieland geworden,” zegt prof.dr. Jan Latten, demograaf bij het CBS. Een paar Oost-Europese landen hadden ook een vertrekoverschot, maar dat was niet zo groot als in Nederland.

Een kwart van alle emigranten vertrok naar België of Duitsland. Ze voelden zich getrokken door de lagere huizenprijzen. „Steeds meer Nederlanders in de grensgebieden kopen huizen in de buurlanden’’, zegt Latten. „Het scheelt ook dat ze de hypotheek fiscaal kunnen aftrekken in Nederland.’’

De emigratie steeg het sterkst onder ouderen. Het aantal emigrerende 55-plussers nam toe van 6.000 in 1995 tot 10.000 in 2005. Latten verwacht dat het emigratieoverschot voorlopig zal aanhouden, omdat het aantal ouderen toeneemt.

Twintigers en dertigers vormen toch de meerderheid van de emigranten. Gedreven door de slechte economische vooruitzichten zoeken zij hun heil elders, aldus Latten. De verbeterde economische conjunctuur heeft nog geen dalend effect gehad op de emigratie.
februari 2006; CBS:
quote:
De toename van het aantal emigranten is vooral toe te schrijven aan het oplopende vertrek van in Nederland geboren personen. Zij vormen bijna de helft van de emigranten. Een groot deel van hen vertrok naar België, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Antillen.
Ik kwam ook dit tegen: okt 2005; zakelijk curacao
quote:
Remigratie naar Antillen groter dan emigratie naar Nederland
Voor het eerst in zes jaar is er sprake van een migratieoverschot aan Antilliaanse zijde: er zijn in 2004 meer mensen vanuit Nederland naar de Antillen vertrokken dan andersom. In 2003 registreerde het CBS nog een positief saldo richting Nederland van 89; nu was er een negatief saldo van 1385. Voor Curaçao alleen gold eveneens een negatief saldo van 1054 personen.
pi_39815415
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 09:19 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Oh ja, voor het mooie weer komen ze natuurlijk
Nee voor ons belastingparadijsje
Als je uit ijsland komt is het hier wel redelijk goed weer trouwens
pi_39815999
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:36 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Bron?
Eigen ervaring
quote:
Mooi, vertel eens, hoe heb je in Duitsland en Australie gesolliciteerd zonder fysiek in het land aanwezig te zijn geweest?
Australie 1 telefoongesprek, en videoconference, en ingevlogen voor de laatste ronde. Daarna weer terug in afwachting van de uitslag. Duitsland is meer effekes rijden.
quote:
Krijgt men hier ook niet. Je moet als arbeidsmigrant wel voldoende geld meebrengen.
Maar er is wel degenlijk hulp......veel meer hulp dan nodig, en nogmaals we hebben het hier ook over zogenaamde asielzoekers, de economische vluchteling
pi_39816234
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:36 schreef ratava het volgende:

Eigen ervaring
Vind je het erg als ik dat onvoldoende vind?
quote:
Australie 1 telefoongesprek, en videoconference, en ingevlogen voor de laatste ronde. Daarna weer terug in afwachting van de uitslag. Duitsland is meer effekes rijden.
m.a.w. Ook jij moest eerst het land in, voordat je werk had, duidelijk.
quote:
Maar er is wel degenlijk hulp......veel meer hulp dan nodig, en nogmaals we hebben het hier ook over zogenaamde asielzoekers, de economische vluchteling
Economische vluchtelingen worden allemaal geweigerd. Asiel op economische gronden kent Nederland namelijk nooit toe. Regulier dienen ze over een flinke som geld te beschikken. Over welke "hulp" heb jij het trouwens?
pi_39816784
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 08:54 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Van Verdonk overigens niet.
Dat zegt niets over mijn betoog (wel wat over Verdonck trouwens maar die zit er niet eeuwig en ze zat er ook nietn altijd ook al lijkt het misschein wel zo )
[..]
quote:
Jij gelooft werkelijk dat reguliere migranten hier op de bonnefooi komen?
Sommige wel ja of geloof jij werkeliojk dat het NOOIT zo is ?
[..]
quote:
Illegaliteit zou geen probleem mogen zijn, als Verdonk en de IND hun werk zouden doen en ze actief zouden oppakken en uitzetten. Het aantal asielzoekers is onder Paars II al stevig teruggelopen door de nieuwe asielwetgeving uit 2000.
Zou het niet mogen zijn..maar hoe hou je dat tegen ?
Hoewel dat financieel geen probleem is (illegalen krijgen geen uitkering o.i.d)...tenzij ze na verloop van tijd door de regeing onder publiek druk LEGAAL worden natruurlijk
pi_39819211
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 10:36 schreef Vhiper het volgende:
Hij kan een jaar op een toeristenvisa komen en dan kan hij zelfs al werken
pi_39819351
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:44 schreef Vhiper het volgende:
Toeristenvisa noemt men dat
pi_39819386
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:21 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Hij kan een jaar op een toeristenvisa komen en dan kan hij zelfs al werken
Dan moet je toch het land in op een verblijfsvergunning (toeristenvisum bijvoorbeeld).

Nederland biedt (kansrijke) buitenlanders nauwelijks de gelegenheid op die manier kennis te maken met ons land (tenzij, uiteraard, afkomstig uit een westers land).
pi_39819422
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:28 schreef sigme het volgende:

Dan moet je toch het land in op een verblijfsvergunning (toeristenvisum bijvoorbeeld).

Nederland biedt (kansrijke) buitenlanders nauwelijks de gelegenheid op die manier kennis te maken met ons land (tenzij, uiteraard, afkomstig uit een westers land).
Yep, 3 maanden max en je mag niet in Nederland legaal werken op een toeristenvisum.
pi_39819476
90 dagen komen op een toeristenvisa, wennen, baan zoeken, als je de baan hebt terug naar het thuis land om de papieren in orde te maken. Terugkomen op een verblijfsvergunning voor een jaar, behoudt je baan dan krijg je 5 keer een verblijfsvergunning van een jaar. In het 6e jaar kan je Nederlander worden.

Zo moeilijk is het niet. Behalve natuurlijk als je een of ander hoertje trouwt die je wil onderdrukken en je toch niet verlaat omdat ze vol van jou afhankelijk is. Maar sommige mensen vinden dat ideaal en dat zijn toevallig net de mensen die er tegen zijn.

pi_39819528
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Yep, 3 maanden max en je mag niet in Nederland legaal werken op een toeristenvisum.
Werken niet baan zoeken wel.
pi_39819629
[quote]Op vrijdag 14 juli 2006 13:28 schreef sigme het volgende:

[..]

[/quote

90 dagen is lang zat om een baan te vinden en als het niet lukt probeer je het na 90 dagen nog maar een keer 90 dagen.

Het is echt onzin omdat af te schuiven op de Nederlandse belastrigbetaler.

Als immigrant dien je gewoon een baan te hebben als je in Nederland wil wonen. Zo raar is dat niet
pi_39819668
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En probeer als willekeurige Afrikaan maar eens zo'n visum te krijgen. Zelfs als je het hebt, en legaal in Nederland bent loop je nog het risico voor de zekerheid in vreemdelingenbewaring genomen te worden en het land uitgeknikkerd. Denk maar niet dat dat reclame is voor Nederland - bij de Afrikanen waar we wat aan gehad zouden hebben.
pi_39819728
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:34 schreef Paul_NL het volgende:

Als immigrant dien je gewoon een baan te hebben als je in Nederland wil wonen. Zo raar is dat niet
Voor arbeidsmigranten vind ik dat geen rare eis, nee.
pi_39819848
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik dat onvoldoende vind?
Jij mag vinden wat je wilt
quote:
Met dit verschil dat ik er niet op kosten van de belastinbetaler aan het teren was in afwachting van.
En alsnog was ik er zeker niet kansloos geweest.
Als kansloze had ik ook echt niet in Australie KUNNEN verblijven
quote:
Economische vluchtelingen worden allemaal geweigerd. Asiel op economische gronden kent Nederland namelijk nooit toe. Regulier dienen ze over een flinke som geld te beschikken. Over welke "hulp" heb jij het trouwens?
Vandaar al die huilverhalen, men komt niet eens meer om te werken men komt om uitkering te trekken
pi_39819973
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:35 schreef sigme het volgende:

[..]

En probeer als willekeurige Afrikaan maar eens zo'n visum te krijgen. Zelfs als je het hebt, en legaal in Nederland bent loop je nog het risico voor de zekerheid in vreemdelingenbewaring genomen te worden en het land uitgeknikkerd. Denk maar niet dat dat reclame is voor Nederland - bij de Afrikanen waar we wat aan gehad zouden hebben.
Iedereen kan gewoon een toeristenvisa aanvragen hoor. Net zoals ieder bedrijf in Nederland een verblijfsvergunning kan aanvragen voor een buitenlandse medewerker.

Het wordt pas een probleem als je een analfabete of een hoer wil trouwen die je flink onder de duim wil houden. Dan heb je de regels nodig zoals ze nu zijn. En daar moet een stokje voor gestoken worden.

Iemand die gewoon met een normale vrouw trouwt die in dr eigen inkomen kan voorzien zou juist blij moeten zijn met deze regels.

Dat Vhiper dat niet is, zegt meer over zijn vrouw dan dat hij wil toegeven.
pi_39820315
Voorbeeld 1

Man, Nederlander, werkzaam bij een bank, redelijk goed inkomen, 25 trouwt met een vrouw, 23, Ghana. Op haar 27e is de vrouw Nederlandse en ze heeft nog niet gewerkt omdat haar man dat niet nodig vond. Op haar 28e scheidt ze van haar man.

1a: Man 30 inmiddels heeft nog steeds een goed inkomen en moet 5 jaar alimentatie betalen.
1b: Man 30 inmiddels is werkeloos geworden en vind een nieuwe baan voor slechts 1500 euro. Man moet een paar 100 euro afstaan aan zijn vrouw. Bijstand compenseert de rest
1c: Man 30 inmiddels raakt werkeloos, vindt geen nieuwe baan en komt in de bijstand. Man en vrouw beide in de bijstand

Hoe gaat dit nu verder

Vrouw 35, ze heeft weinig kwaliteiten en vindt moeilijk een baan van haar 35e tot haar 65e trekt ze voornamelijk bijstand en krijgt als ze ouder dan 65 is tot ze dood gaat 84% AOW.

Dit voorkom je als je iedere immigrant gelijkstelt en dwingt om iedere immigrant een baan te laten hebben
pi_39820438
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:45 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Iedereen kan gewoon een toeristenvisa aanvragen hoor. Net zoals ieder bedrijf in Nederland een verblijfsvergunning kan aanvragen voor een buitenlandse medewerker.
www.ind.nl

Lees je eens in voordat je onzin gaat roepen.
quote:
Het wordt pas een probleem als je een analfabete of een hoer wil trouwen die je flink onder de duim wil houden. Dan heb je de regels nodig zoals ze nu zijn. En daar moet een stokje voor gestoken worden.
De regels zoals ze nu zijn kijken niet naar iemands taalniveau, nog hoe hun huwelijkse relatie in elkaar steekt en terecht.
quote:
Iemand die gewoon met een normale vrouw trouwt die in dr eigen inkomen kan voorzien zou juist blij moeten zijn met deze regels.
Alsof elke vrouw die geen baan heeft, ineens niet normaal is. Vertel dat ook even tegen de miljoenen autochtone vrouwen zonder baan in Nederland.
quote:
Alhoewel je mijn persoonlijke situatie je geen flikker aan gaat (Hoe vaak heb ik dat wel niet gezegd?) wijs ik je er graag op dat mijn vrouw gewoon een fulltime baan heeft

Verder het vriendelijke, doch dringende en allerlaatste verzoek mijn persoonlijke situatie buiten de discussie te houden als je niet met respect richting je discussiepartners kunt communiceren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vhiper op 14-07-2006 14:03:59 ]
pi_39820455
quote:

[..]

Iedereen kan gewoon een toeristenvisa aanvragen hoor.
Aanvragen wel, maar het wordt ook geweigerd. Bijvoorbeeld als men de kans op 'verdwijnen in de illegaliteit' te groot acht.
quote:
Net zoals ieder bedrijf in Nederland een verblijfsvergunning kan aanvragen voor een buitenlandse medewerker.
Ook dat kan natuurlijk altijd worden aangevraagd. Ik weet niet of dat ook vaak/soms/ met enige regelmaat geweigerd wordt.
quote:

Nou, ik vind de regels zoals ze zijn ook goed, eigenlijk. Ook al heb ik persoonlijk geen behoefte aan een anafalbete of een hoer. En heb ik de stellige indruk dat Vhipers vrouw haar eigen broek ophoudt.
pi_39820536
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:54 schreef Paul_NL het volgende:
Voorbeeld 1

Man, Nederlander, werkzaam bij een bank, redelijk goed inkomen, 25 trouwt met een vrouw, 23, Ghana. Op haar 27e is de vrouw Nederlandse en ze heeft nog niet gewerkt omdat haar man dat niet nodig vond. Op haar 28e scheidt ze van haar man.

1a: Man 30 inmiddels heeft nog steeds een goed inkomen en moet 5 jaar alimentatie betalen.
1b: Man 30 inmiddels is werkeloos geworden en vind een nieuwe baan voor slechts 1500 euro. Man moet een paar 100 euro afstaan aan zijn vrouw. Bijstand compenseert de rest
1c: Man 30 inmiddels raakt werkeloos, vindt geen nieuwe baan en komt in de bijstand. Man en vrouw beide in de bijstand

Hoe gaat dit nu verder

Vrouw 35, ze heeft weinig kwaliteiten en vindt moeilijk een baan van haar 35e tot haar 65e trekt ze voornamelijk bijstand en krijgt als ze ouder dan 65 is tot ze dood gaat 84% AOW.

Dit voorkom je als je iedere immigrant gelijkstelt en dwingt om iedere immigrant een baan te laten hebben
Extreem en vrijwel niet voorkomend voorbeeld waarvoor je niet tienduizenden mensen van hun mensenrecht op een gezinsleven hoeft te ontnemen.
pi_39820712
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:58 schreef Vhiper het volgende:
Lees je eens in voordat je onzin gaat roepen.
De regels zoals ze nu zijn kijken niet naar iemands taalniveau, nog hoe hun huwelijkse relatie in elkaar steekt en terecht.
Alsof elke vrouw die geen baan heeft, ineens niet normaal is. Vertel dat ook even tegen de miljoenen autochtone vrouwen zonder baan in Nederland.
Alhoewel je mijn persoonlijke situatie je geen flikker aan gaat (Hoe vaak heb ik dat wel niet gezegd?) wijs ik je er graag op dat mijn vrouw gewoon een fulltime baan heeft
Verder het vriendelijke, doch dringende en allerlaatste verzoek mijn persoonlijke situatie buiten de discussie te houden als je niet met respect richting je discussiepartners kunt communiceren.
1: Gedaan en iedereen kan gewoon een toeristenvisa aanvragen
2: Hoe vaak heeft de vreemdelingenpolitie al een kijkje genomen bij jou in de slaapkamer of woonkamer?
3: Dat zijn autochtone. Een allochtoon die hier wil komen moet aan extra eisen voldoen. Volledig normaal
4: Waarom heb je er dan een probleem mee?
5: OK
pi_39820905
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:01 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Extreem en vrijwel niet voorkomend voorbeeld waarvoor je niet tienduizenden mensen van hun mensenrecht op een gezinsleven hoeft te ontnemen.
Verder komt het wel voor en is het een feit dat als je 4 jaar getrouwd bent, je als man hooguit 4 jaar alimentatie moet betalen.

Verder wordt niemand het recht op een gezinsleven ontnomen
pi_39820952
Verder zijn er maar 2 redenen waarm jij bang kan zijn voor die deze regeling:

1: Je wil persé dat je vrouw na 3 jaar Nederlander kan worden en niet na de gebruikelijke 5 jaar
2: Je bent bang dat je vrouw geen baan kan vinden en dan het land moet verlaten
pi_39821125
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:07 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

1: Gedaan en iedereen kan gewoon een toeristenvisa aanvragen
Ik geef je de bron waar het tegengestelde wordt beweerd en je durft te beweren dat je je ingelezen hebt? Liegen is een doodszonde in een discussie:
quote:
Aan welke voorwaarden moet u voldoen?
U komt uit een visumplichtig land. U wilt een toeristenvisum aanvragen voor maximaal 3 maanden. Dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen en de genoemde documenten hebben:

u heeft een geldig paspoort
u vormt geen gevaar voor de openbare orde, de nationale veiligheid of de internationale betrekkingen van één van de landen van het Schengengebied
u heeft voldoende geld
u heeft een medische reisverzekering
Indien u naar Nederland komt voor een medische behandeling, moet u kunnen aantonen dat Nederland het meest aangewezen land is voor de medische behandeling

Welke documenten heeft u nodig?
Voor een toeristenvisum voor Nederland voor maximaal 3 maanden, heeft u een aantal documenten nodig. De ambassade of het consulaat waar u het toeristenvisum aanvraagt, kan extra documenten vragen.

U heeft nodig:

een geldig paspoort
een bewijs van uw reisdoel (bijvoorbeeld een uitnodigingsbrief)
een bewijs dat u over voldoende geld beschikt voor uw verblijf, doorreis en/of terugreis
eventueel een garantverklaring
een bewijs dat u een medische reisverzekering heeft met een minimale dekking van ¤ 30.000,-
een reserveringsbewijs van de reis
documenten waaruit blijkt dat u zult terugkeren naar uw land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning)
twee pasfoto’s
Indien u wilt komen voor een medische behandeling: verklaring van arts
bron: www.ind.nl
quote:
2: Hoe vaak heeft de vreemdelingenpolitie al een kijkje genomen bij jou in de slaapkamer of woonkamer?
Voor zover ik weet, zijn ze nog niet langs geweest, zou ook niet weten waarom, maar ze mogen best een lekker bakkie oerhollandse koffie bij mij komen halen hoor.
quote:
3: Dat zijn autochtone. Een allochtoon die hier wil komen moet aan extra eisen voldoen. Volledig normaal
Ah, een autochtone vrouw zonder baan is normaal en een allochtone vrouw zonder baan is niet normaal. Je onderscheid is duidelijk (en onwettig), verder zijn jouw "extra eisen" volkomen onzinnig.
quote:
4: Waarom heb je er dan een probleem mee?
Omdat ik niet alleen aan mezelf denk.
quote:
5: OK
Mooi.
pi_39821143
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 13:59 schreef sigme het volgende:

Aanvragen wel, maar het wordt ook geweigerd. Bijvoorbeeld als men de kans op 'verdwijnen in de illegaliteit' te groot acht.
Ook dat kan natuurlijk altijd worden aangevraagd. Ik weet niet of dat ook vaak/soms/ met enige regelmaat geweigerd wordt.
Gek dat je alleen toeristen binnen wilt hebben die

A: Geen gevaar vormen voor de openbare orde
B: Geld kunnen uitgeven
C: in het bezit zijn van een ziektekostenverzekering
pi_39821168
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:13 schreef Paul_NL het volgende:

Verder komt het wel voor en is het een feit dat als je 4 jaar getrouwd bent, je als man hooguit 4 jaar alimentatie moet betalen.

Verder wordt niemand het recht op een gezinsleven ontnomen
Nee hoor, als je twee geliefden uit elkaar houd, ontneem je niemand het recht op een gezinsleven
pi_39821224
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:20 schreef Vhiper het volgende:
Ik geef je de bron waar het tegengestelde wordt beweerd en je durft te beweren dat je je ingelezen hebt? Liegen is een doodszonde in een discussie:
Voor zover ik weet, zijn ze nog niet langs geweest, zou ook niet weten waarom, maar ze mogen best een lekker bakkie oerhollandse koffie bij mij komen halen hoor.
Ah, een autochtone vrouw zonder baan is normaal en een allochtone vrouw zonder baan is niet normaal. Je onderscheid is duidelijk (en onwettig), verder zijn jouw "extra eisen" volkomen onzinnig.
1: Iedereen kan daar aan voldoen. Er staat nergens. Als U bruine ogen hebt bent U niet welkom
2: Dus lieg je dat er controle is.
3: Duidelijk natuurlijk. Een immigrant haal je om er beter van te worden en niet om er slechter van te worden
pi_39821257
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Nee hoor, als je twee geliefden uit elkaar houd, ontneem je niemand het recht op een gezinsleven
Hoe worden ze uit elkaar gehouden?
pi_39821260
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:14 schreef Paul_NL het volgende:
Verder zijn er maar 2 redenen waarm jij bang kan zijn voor die deze regeling:

1: Je wil persé dat je vrouw na 3 jaar Nederlander kan worden en niet na de gebruikelijke 5 jaar
2: Je bent bang dat je vrouw geen baan kan vinden en dan het land moet verlaten
Wat begreep je niet aan "hou mijn persoonlijke situatie buiten de discussie"?

Verder denkt niet iedereen alleen maar aan zijn eigen situatie.
pi_39821369
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:24 schreef Paul_NL het volgende:

1: Iedereen kan daar aan voldoen. Er staat nergens. Als U bruine ogen hebt bent U niet welkom
Als iedereen aan die eisen kon voldoen, dan waren die eisen niet nodig geweest
quote:
2: Dus lieg je dat er controle is.
Je wilt beweren dat de IND niet controleert? Bewijs dat even, heb ik weer een mooi stuk voor de tweede kamer.
quote:
3: Duidelijk natuurlijk. Een immigrant haal je om er beter van te worden en niet om er slechter van te worden
Wat een beperkte blik op het leven heb jij als je denkt dat alles om geld draait.
pi_39821390
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Hoe worden ze uit elkaar gehouden?
Raad eens? Hoe hou je twee mensen met verschillende nationaliteiten uit elkaar? Door ze elkaars land niet in te laten, DUH! Daar hebben we het de hele tijd over!
pi_39821414
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:21 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Gek dat je alleen toeristen binnen wilt hebben die

A: Geen gevaar vormen voor de openbare orde
B: Geld kunnen uitgeven
C: in het bezit zijn van een ziektekostenverzekering
Helemaal niet, maar beweer dan niet dat iedereen dat kan aanvragen
pi_39821689
Iedereen kan dat krijgen. Niemand wordt uitgesloten
pi_39821720
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Raad eens? Hoe hou je twee mensen met verschillende nationaliteiten uit elkaar? Door ze elkaars land niet in te laten, DUH! Daar hebben we het de hele tijd over!
Wie verplicht ze om in Nederland te wonen?
pi_39821727
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:40 schreef Paul_NL het volgende:
Niet iedereen kan dat krijgen, sommigen worden wel degelijk uitgesloten
pi_39821779
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:41 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Niet iedereen kan dat krijgen, sommigen worden wel degelijk uitgesloten
Klopt mensen die een gevaar voor de openbare orde vormen, maar die kunnen sowieso geen verblijfsvergunning krijgen
pi_39821826
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:41 schreef Paul_NL het volgende:

Ah, het argument waar ik al op zat te wachten. De IND gebruikt dat argument ook vaak. Tegenargument is simpel:

Een Nederlander heeft het recht in Nederland te leven en een gezin te stichten.
pi_39821863
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:40 schreef Paul_NL het volgende:
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:42 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Klopt mensen die een gevaar voor de openbare orde vormen, maar die kunnen sowieso geen verblijfsvergunning krijgen
I rest my case
pi_39821924
quote:

[..]

Mag ik als ik een buitenlandse vrouw leuk vind hier geen gezin stichten volgens jou
Fiets
pi_39821926
Edit
pi_39821946
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Mag ik als ik een buitenlandse vrouw leuk vind hier geen gezin stichten volgens jou
Jawel
pi_39822006
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:48 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Jawel
ohw, blij van.
Fiets
pi_39822052
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ah, het argument waar ik al op zat te wachten. De IND gebruikt dat argument ook vaak. Tegenargument is simpel:

Een Nederlander heeft het recht in Nederland te leven en een gezin te stichten.
Het leven bestaat uit rechten en plichten

Verder wil ik dat de discriminatie van immigranten zonder Nederlandse partner ook ongedaan gemaakt wordt
pi_39822129
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:45 schreef Vhiper het volgende:

[..]

[..]

I rest my case
Je hebt een oogje op Osama?
pi_39823290
Goed er worden hier Ghanese bruidjes aangehaald, maar datzelfde geld voor kansloze lelijke losers die hun vrouwtje via een internetcatalogus uit oost europa halen.
Toegeven, meestal moooie vrouwen maar deze zullen inderdaad een kanslose lul verlaten zodra ze hun visa hebben.
Dat getuigt echter niet van gebrek aan intelligentie integendeel zelfs.

Men moet met een buitenlandse partner denk ik wel rekeninghouden met de kans dat het hem/haar niet alleen om de liefde te doen is. Als jij al jarenlang vrijgezel bent, je wint de lotto en je hebt inenen een lekker stuk aan je arm hangen ben ik bang dat het echt niet alleen om je lekkere koppie gaat, je fijne karakter en dat je goed in bed bent.

Hetzelfde met nationaliteit, als je een partner hebt met iemand van een nationaliteit waar het niet zo lekker gaat als Nederland, kun je dat een beetje vergelijken. Het is echter een compleet andere klasse met compleet andere gevolgen, als waarvoor ik vermoed dat dit topic geopend is.
De gevolgen van daat soort zaken zien we aan die twee arme koters in Syrie.

Ieder persoon dat asiel komt aanvragen en geen functionele bijdrage aan nederland kan leveren zou onder geen enkele voorwaarde permanente verblijfsvergunning mogen krijgen, en daarmee ook niet binnen Nederland mogen trouwen.

Het feit dat Paul aanvoert dat je partner moet werken vinbd ik ronduit belachelijk. Ik ben al stokoud, ik kom uit een tijd dat een twee-ouder inkomen nog een luxe was en geen economische must.
Als beide partners ok zij met een inkomen is dat hun goed individuele recht.

En Paul...houd alsjeblieft op met het beledigen van partners, laag bij de gronds en niet bijdragend aan de discussie
pi_39823649
quote:

[..]

Waarom kom je elke keer weer met die opmerking over een 'hoer' ?
Is in jouw ogen elke buitenlandse vrouw een hoer ?...ach ja jij zal het wel weten ..veel ervaring met hoeren ?
quote:
En als mijn (Nederlandse) vrouw ervoor kiest om huisvrouw te worden mag dat dus niet volgens jou ?
quote:
Nee deze opmerking zegt wat over jou
pi_39823684
Tijden veranderen Ratava
pi_39823691
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:31 schreef ratava het volgende:
Goed er worden hier Ghanese bruidjes aangehaald, maar datzelfde geld voor kansloze lelijke losers die hun vrouwtje via een internetcatalogus uit oost europa halen.
Toegeven, meestal moooie vrouwen maar deze zullen inderdaad een kanslose lul verlaten zodra ze hun visa hebben.
Dat getuigt echter niet van gebrek aan intelligentie integendeel zelfs.

Men moet met een buitenlandse partner denk ik wel rekeninghouden met de kans dat het hem/haar niet alleen om de liefde te doen is. Als jij al jarenlang vrijgezel bent, je wint de lotto en je hebt inenen een lekker stuk aan je arm hangen ben ik bang dat het echt niet alleen om je lekkere koppie gaat, je fijne karakter en dat je goed in bed bent.
Een Nederlander die dan ook een partner hierheen haalt zonder ervan overtuigd te zijn dat het niet om het papiertje of de poen gaat, loopt dan ook een groot financieel risico.
quote:
Hetzelfde met nationaliteit, als je een partner hebt met iemand van een nationaliteit waar het niet zo lekker gaat als Nederland, kun je dat een beetje vergelijken. Het is echter een compleet andere klasse met compleet andere gevolgen, als waarvoor ik vermoed dat dit topic geopend is.
De gevolgen van daat soort zaken zien we aan die twee arme koters in Syrie.
Dat kan met elke nationaliteit gebeuren, gelukkig werken andere landen wel mee.
quote:
Ieder persoon dat asiel komt aanvragen en geen functionele bijdrage aan nederland kan leveren zou onder geen enkele voorwaarde permanente verblijfsvergunning mogen krijgen, en daarmee ook niet binnen Nederland mogen trouwen.
Hoe bedoel je dat? Want het strookt niet echt met je volgende opmerking, toch?
quote:
Het feit dat Paul aanvoert dat je partner moet werken vinbd ik ronduit belachelijk. Ik ben al stokoud, ik kom uit een tijd dat een twee-ouder inkomen nog een luxe was en geen economische must.
Als beide partners ok zij met een inkomen is dat hun goed individuele recht.
quote:
En Paul...houd alsjeblieft op met het beledigen van partners, laag bij de gronds en niet bijdragend aan de discussie
pi_39823810
quote:

[..]

Niemand maar jij wilt ze het verbieden
pi_39823855
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:48 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Jawel
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:48 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ik mag het dan weer wel

maar snappen doe ik z'n ideeen ook niet hoor.
Fiets
pi_39823868
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:42 schreef Limburger_noord het volgende:
Waarom kom je elke keer weer met die opmerking over een 'hoer' ?
Is in jouw ogen elke buitenlandse vrouw een hoer ?...ach ja jij zal het wel weten ..veel ervaring met hoeren ?
En als mijn (Nederlandse) vrouw ervoor kiest om huisvrouw te worden mag dat dus niet volgens jou ?
Nee deze opmerking zegt wat over jou
Nee
Ja
Wat dan zoal?
pi_39823921
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Een Nederlander die dan ook een partner hierheen haalt zonder ervan overtuigd te zijn dat het niet om het papiertje of de poen gaat, loopt dan ook een groot financieel risico.
Trouwen op huwelijkse voorwaarden.
pi_39823987
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:50 schreef Paul_NL het volgende:

Wat dan zoal?
Dat jij, om wat voor vreemde persoonlijke reden dan ook, meent je een oordeel te mogen aanmeten over Vhiper' vrouw. Ik wil niet eens weten wat die reden is, alleen jouw constante beledingingen aan haar adres is voor mij al genoeg om je een enorme zak te vinden. Dan druk ik mij nog uitermate beschaafd uit.

Mijn vrouw is ook niet Nederlands, is zeker ook een hoer volgens jou?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2006 15:55:32 ]
pi_39824013
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:48 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Nee
pi_39824083
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:52 schreef Paul_NL het volgende:

Trouwen op huwelijkse voorwaarden.

Zei ik niet dat je je eens in moest lezen?

Een garantverklaring ontwijk je niet met huwelijkse voorwaarden.
pi_39824134
Wat ik bedoel is het huwelijk even buiten beschouwing laten.
Direct officieel werkzoekend ook, want die gaan ook meestal wel werken.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat men zich vooral irriteert aan asielzoekers die alles maar krijgen. Allereerst hier is niet de asielzoeker schuld aan maar allerlei knuffel belangencommiteetjes
maar verder kan een asielzoeker verschillende statussen toegewezen krijgen.
De twee belangrijkste A en F
A permanent, er is weinig geen uitzicht op verbetering van de sitiotie voor de persoon in het land van herkomst, en kan na 5 jaar Nederlanderschap aanvragen
F tijdelijk voor een x periode waarna asielaanvraag herzien wordt.

Iemand zonder opleiding die geen bijdrage kan leveren aan de NL staat mag nooit en te nimmer een A status krijgen, tevens moet een huwelijk met iemand met meer euros als grijze cellen en een nl paspoort voorkomen worden. Tevens aan het werkzetten als kauwgomkrabber

Iemand die wel kan bijdragen aan de samenleving, krijgt al naar gelang de thuislandsituatie een A of F status, en wordt ook aan het werk geholpen binnen zijn/haar mogenlijkheden.
Mocht die persoon er voor kiezen na x tijd of na een lekker ding gevonden te hebben in Nederland te willen blijven moet dat kunnen. (Afgezien van het feit of hij zij dan baan opgeeft of voor kinderen gaat zorgen) iedere partner heeft namelijk die keuze , je godsdienst of herkomst heeft daar niets mee te maken.

Luie mensen moeten aan het werk gezet worden auto of allochtoon, maar het maakt geen zin (germanisme?) om iemand die alleen gaat kosten binnen te halen
pi_39824236
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:59 schreef ratava het volgende:
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat men zich vooral irriteert aan asielzoekers die alles maar krijgen. Allereerst hier is niet de asielzoeker schuld aan maar allerlei knuffel belangencommiteetjes
maar verder kan een asielzoeker verschillende statussen toegewezen krijgen.
De twee belangrijkste A en F
A permanent, er is weinig geen uitzicht op verbetering van de sitiotie voor de persoon in het land van herkomst, en kan na 5 jaar Nederlanderschap aanvragen
F tijdelijk voor een x periode waarna asielaanvraag herzien wordt.

Iemand zonder opleiding die geen bijdrage kan leveren aan de NL staat mag nooit en te nimmer een A status krijgen, tevens moet een huwelijk met iemand met meer euros als grijze cellen en een nl paspoort voorkomen worden. Tevens aan het werkzetten als kauwgomkrabber

Iemand die wel kan bijdragen aan de samenleving, krijgt al naar gelang de thuislandsituatie een A of F status, en wordt ook aan het werk geholpen binnen zijn/haar mogenlijkheden.
Mocht die persoon er voor kiezen na x tijd of na een lekker ding gevonden te hebben in Nederland te willen blijven moet dat kunnen. (Afgezien van het feit of hij zij dan baan opgeeft of voor kinderen gaat zorgen) iedere partner heeft namelijk die keuze , je godsdienst of herkomst heeft daar niets mee te maken.

Luie mensen moeten aan het werk gezet worden auto of allochtoon, maar het maakt geen zin (germanisme?) om iemand die alleen gaat kosten binnen te halen
Alleen kijkend naar asielzoekers is mijn mening simpel: Asiel dient wat mij betreft ten alle tijden tijdelijk te zijn. Probleem in thuisland opgelost, dan terug, klaar.
pi_39824278
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:59 schreef ratava het volgende:
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat men zich vooral irriteert aan asielzoekers die alles maar krijgen.
Het topic ging eigenlijk wel over huwelijksmigranten. Volgens mij heeft TS zich ook nog ergens laten ontvallen dat asielzoekers niet erg relevant zijn, dat gaat om hele kleine aantallen.
pi_39824558
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 16:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Het topic ging eigenlijk wel over huwelijksmigranten. Volgens mij heeft TS zich ook nog ergens laten ontvallen dat asielzoekers niet erg relevant zijn, dat gaat om hele kleine aantallen.
Zou kunnen.

Die twee eigelijk compleet verschillende groepen worden erg vaak door elkaar gegooid. Behoorlijk frusterend als je het mij vraagt....
pi_39824715
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:58 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Zei ik niet dat je je eens in moest lezen?

Een garantverklaring ontwijk je niet met huwelijkse voorwaarden.
Wel als je 3 jaar getrouwd bent

pi_39824792
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:50 schreef Paul_NL het volgende:

[..]

Nee
Als antwoord op mijn vraag (is elke buitenlandse vrouw een hoer) of als antwoord op mijn opmerking (veel ervaring zeker) ?
quote:
Ja
Wat een geluk voor de huisvrouw in NL
quote:
Wat dan zoal?
Bv hoe je over buitenlandse vrouwen denkt ?
pi_39824913
Nee, Nee.
Ze zijn vaak lekkerder dan Nederlandse vrouwen en neuken veel beter
pi_39825164
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 16:03 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Alleen kijkend naar asielzoekers is mijn mening simpel: Asiel dient wat mij betreft ten alle tijden tijdelijk te zijn. Probleem in thuisland opgelost, dan terug, klaar.
Eensch
mocht men daarna werk in Nederland willen zoeken is dat vrij
pi_39825249
Van mij mag die asielzoeker best blijven als hij een hoogwaardige baan heeft. Maar ook voor hem zou moeten gelden. Eest 5 jaar werken voordat je Nederlander kan worden
pi_39825532
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 16:39 schreef Paul_NL het volgende:
Van mij mag die asielzoeker best blijven als hij een hoogwaardige baan heeft. Maar ook voor hem zou moeten gelden. Eest 5 jaar werken voordat je Nederlander kan worden
een hoogwaardige baan
wtf is een hoogwaardige baan nou weer?

is een schoonmaker of uitbeender ook een hoogwaardige baan dan?
Fiets
pi_39826928
Een baan die de meeste van de 800.000 inactieven in Nederland niet kunnen doen.

Lijkt me nogal dom niet, om iemand de plee te laten poetsen als je zelf 800.000 mensen hebt met een bijstandsuitkering of WW-uitkering.
pi_39828447
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 17:32 schreef Paul_NL het volgende:
Een baan die de meeste van de 800.000 inactieven in Nederland niet kunnen doen.

Lijkt me nogal dom niet, om iemand de plee te laten poetsen als je zelf 800.000 mensen hebt met een bijstandsuitkering of WW-uitkering.
Klopt maar dat is weer een hele andere discussie
Probeer jij de 'uitkeringsgerechtigde Nederlanders' daar maar eens toe te bewegen
TOT het zover is mogen wat mij betreft de buitenlanders dat werk doen hoor (als het maar gebeurd)
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:45:08 #299
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39828742
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:32 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Klopt maar dat is weer een hele andere discussie
Probeer jij de 'uitkeringsgerechtigde Nederlanders' daar maar eens toe te bewegen
TOT het zover is mogen wat mij betreft de buitenlanders dat werk doen hoor (als het maar gebeurd)
Zo moeilijk is het niet, zolang je niet ziek bent moet je werken, en als je dat niet wilt krijg je geen geld, en loop je na een tijdje vast. Dan kun je geholpen worden, mits je een baan aanneemt
pi_39828970
Zo is het precies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')