abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39697077
Waar ik me vaak over werwonder zijn discussies over emi- en immigratie in het Westen en Nederland in het bijzonder.

Vaak gaat het dan uiteraard over de problemen die deze met zich meebrengen en een ieder gooit de schuld daarvoor bij een ander.

Maarr........ waar iedereen aan voorbij gaat is eigenlijk een heel simpele vraag:

Waarom zou je als land uberhaupt mensen toelaten die niets toe toe voegen hebben?

Waarom zouden wij een ook maar 1 onopgeleide griet van 21 uit de Rif die geen woord Nederlands kan, niet kan lezen en schrijven en nooit ook maar 1 positieve bijdrage aan dit land zou kunnen leveren, uberhaupt toelaten? Ook al is ze 'uit liefde getrouwd' met een 'Nederlander' van buitenlandse afkomst?

Mensen zeuren over 'ja maar dat kan je niet maken'.
Waarom dan niet? Geef mij eens een goede reden waarom je als land kansloze losers toe zou laten?
pi_39698155
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:24 schreef -IksRee- het volgende:
Mensen zeuren over 'ja maar dat kan je niet maken'.
Waarom dan niet? Geef mij eens een goede reden waarom je als land kansloze losers toe zou laten?
Om op je te laten stemmen.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:07:48 #3
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39698198
uit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in je flikker wellicht.

Maar hangt van het individuele geval af.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 10 juli 2006 @ 19:08:31 #4
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_39698218
quote:
Waarom zou je als land uberhaupt mensen toelaten die niets toe toe voegen hebben?
Die vraag kun je ook met betrekking tot dit forum stellen. Als het je lukt om die vraag te beantwoorden dan is daarmee jouw vraag ook beantwoord.
pi_39698255
Veel landen doen dat dan terecht ook niet. Daar kom je alleen in met een opleiding, baan etc.
pi_39698488
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
uit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in je flikker wellicht.

Wat? Dus vanuit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel moet je kansloos volk binnenlaten? Dat is echt de enige reden die je kan verzinnen?

Nou, dan heb ik zeker geen medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in me flikker want ik vind het een argument van lik m'n reet.
pi_39698516
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:08 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Die vraag kun je ook met betrekking tot dit forum stellen. Als het je lukt om die vraag te beantwoorden dan is daarmee jouw vraag ook beantwoord.
Gast, vergelijk jij nu serieus Fok met een land? Want dan is het wel heel erg met je gesteld hoor.
pi_39698556
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:09 schreef _The_General_ het volgende:
Veel landen doen dat dan terecht ook niet. Daar kom je alleen in met een opleiding, baan etc.
Juist.

En het mooiste is nog dat in de landen waar de mensen vandaan komen die over dit soort zaken de grootste bek hebben, zoals Turkije of Marokko,. zelf kei- en keihard zijn jegens immigranten. Kom daar maar eens binnen zonder centen en zo
pi_39698614
Ik zie het probleem niet zo, de toegangseis is nu al vrij fors. Als iemand z'n chick gewoon kan onderhouden, waarom niet ?
pi_39698721
Ik zou nog verder willen gaan. Ik vind het ronduit misdadig om mensen zonder opleiding en zonder kennis van de Nederlandse taal hier toe te laten. Dat is hetzelfde als een kind direct naar de universiteit sturen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39698961
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:24 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zou nog verder willen gaan. Ik vind het ronduit misdadig om mensen zonder opleiding en zonder kennis van de Nederlandse taal hier toe te laten. Dat is hetzelfde als een kind direct naar de universiteit sturen.

Mja.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:32:45 #12
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39699007
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:17 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wat? Dus vanuit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel moet je kansloos volk binnenlaten? Dat is echt de enige reden die je kan verzinnen?

Nou, dan heb ik zeker geen medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in me flikker want ik vind het een argument van lik m'n reet.
Ja maar wat jij vindt kan me niet zo heel veel schelen aangezien jij typisch iemand bent die zich op fok heeft aangemeld om te kankeren op buitenlanders.

Als kansloos volk een goede reden heeft zijn ze wat mij betreft welkom, onder bepaalde voorwaarden.
pi_39699059
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

Als kansloos volk een goede reden heeft zijn ze wat mij betreft welkom, onder bepaalde voorwaarden.
Waarom? Tijdelijk misschien. Maar het is voor iedereen beter als er iets gedaan wordt in het land van herkomst zodat die mensen niet naar een ander land hoeven te gaan.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:36:59 #14
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39699164
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:34 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Waarom? Tijdelijk misschien. Maar het is voor iedereen beter als er iets gedaan wordt in het land van herkomst zodat die mensen niet naar een ander land hoeven te gaan.
Natuurlijk, en nog beter zou het zijn als iedereen gelukkig in vrede en voorspoed samen zou leven. Maarja...
pi_39699335
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Mja.
Briljante reactie. Dus jij denkt dat iemand die nog nooit een school van binnen heeft gezien, kans maakt op de Nederlandse arbeidsmarkt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39699386
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Briljante reactie. Dus jij denkt dat iemand die nog nooit een school van binnen heeft gezien, kans maakt op de Nederlandse arbeidsmarkt?
Het zijn nou niet typisch vrouwen die de arbeidsmarkt opgaan. Voor een liberaal ben je aardig conservatief en vrijheidsbeperkend trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2006 19:43:21 ]
  maandag 10 juli 2006 @ 19:43:28 #17
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_39699405
Omdat je anders een raciest bent. Met dank aan de PvdA
Ben ik nou zo doof of ben jij nou zo blind
  maandag 10 juli 2006 @ 19:45:05 #18
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39699464
Al heb je een super-opleiding... hier geen ene moer waard als het niet uit een westers land komt.
pi_39699473
Er zijn mensen die hun leven willen delen met iemand waarvan pak 'm beet X-Ray zegt dat die persoon een kansloze trien is. Maar waarom zou degene die die kansloze trien graag bij zich in huis heeft zich ook maar één sikkepit gelegen laten liggen aan wat X-Ray ervan vindt?

En dat geldt ook op grotere schaal - waarom zouden we onszelf beknotten in onze mogelijkheden door onszelf te verbieden een lekker ding hierheen te halen? Doe het niet op kosten van een ander, da's logisch, vandaar dat je de binnenkomer niet zomaar toegang tot belastinggeld biedt, maar verder?

En asiel is een ander verhaal, in principe geef je die mensen toegang omdat je ze anders de dood of de hel in stuurt. En de afweging de hel insturen doe je nu eenmaal niet op de inschatting hoe 'kansloos' iemand is in Nederland, maar op hoe kansloos die persoon is voor de hel waarheen je 'm terugzendt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39699772
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:24 schreef Lyrebird het volgende:
De landen waar de meeste huwelijksmigranten vandaan komen zijn tegenwoordig een stuk minder onbekend met westerse gewoonten dan 25 jaar geleden.

Ik heb ze toen wel gekend, gezinnen die echt niet wisten wat ze aanmoesten met ramen, wc, gasfornuis, slaapkamers. En die dus leefden in de woonkamer -slapen en eten opde grond, koken op een vuurtje op de grond in de keuken en poepen in een hoekje van het platje.
Toch kwam dat allemaal nog best redelijk op de pootjes terecht, meestal.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39699785
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

Wat kan een goede reden zijn behalve 'ik wil profiteren van de voorzieningen zonder er zelf structureel aan bij te kunnen dragen'?

En wat voor voorwaarden dan?
pi_39699822
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Het zijn nou niet typisch vrouwen die de arbeidsmarkt opgaan. Voor een liberaal ben je aardig conservatief en vrijheidsbeperkend trouwens.
Onzin. Een liberale maatschappij had geen uitkeringen en allerhande andere sociale voorzieningen gehad dus waren al die goudzoekers, gezinsherenigers etc nooit gekomen. Juist omdat het geen liberale maatschappij is zijn on-liberale maatregelen nodig.
pi_39699858
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:55 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Onzin. Een liberale maatschappij had geen uitkeringen en allerhande andere sociale voorzieningen gehad dus waren al die goudzoekers, gezinsherenigers etc nooit gekomen. Juist omdat het geen liberale maatschappij is zijn on-liberale maatregelen nodig.
Import bruidjes hebben de eerste paar jaar helemaal geen recht op dat alles, dus wat is je punt ?
pi_39699908
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:45 schreef sigme het volgende:
Er zijn mensen die hun leven willen delen met iemand waarvan pak 'm beet X-Ray zegt dat die persoon een kansloze trien is. Maar waarom zou degene die die kansloze trien graag bij zich in huis heeft zich ook maar één sikkepit gelegen laten liggen aan wat X-Ray ervan vindt?

En dat geldt ook op grotere schaal - waarom zouden we onszelf beknotten in onze mogelijkheden door onszelf te verbieden een lekker ding hierheen te halen? Doe het niet op kosten van een ander, da's logisch, vandaar dat je de binnenkomer niet zomaar toegang tot belastinggeld biedt, maar verder?

En asiel is een ander verhaal, in principe geef je die mensen toegang omdat je ze anders de dood of de hel in stuurt. En de afweging de hel insturen doe je nu eenmaal niet op de inschatting hoe 'kansloos' iemand is in Nederland, maar op hoe kansloos die persoon is voor de hel waarheen je 'm terugzendt.
Asiel is niet zo'n probleem, dat zijn relatief kleine aantallen.

Maarr.... er is notabene een hele huwelijksindustrie in Marokko opgezet waar in Europa wonende Marokkanen in de zomer richting Marokko gaan om voor hun onbekende familieleden in te huwen. Dat heeft al lang niets meer met 'leven willen delen' te maken maar puur met een immigratieindustrie.

Maar het gaat niet eens specifiek om NL, Marokkanen en dergelijke maar gewoon om de vraag waarom je als land uberhaupt kansloos volk binnen zou laten. Ik kan echt geen enkele serieuze reden bedenken.

Behalve het zieligheidsargument natuurlijk.
pi_39699969
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Import bruidjes hebben de eerste paar jaar helemaal geen recht op dat alles, dus wat is je punt ?
Nee, maar ze baren gezellig nog meer kansloos volk wat dankzij de eveneens kansloze ouders ook weer kansloos wordt etc etc etc
Afijn het resultaat is bekend.
Feit is ook dat na die paar jaar ze wel gewoon op bijna alles recht hebben.
Feit is ook dat de aanwezigheid van al die voorzieningen de enige reden is dat men uberhaupt hier heen komt.
Als NLe maatschappij heb je er niets aan, het zorgt alleen voor een hoop gezeik, kost klauwen met geld en het kan nog generaties lang dooretteren ook.

Dus wederom: waarom ook maar 1 van zo iemand toe laten?
pi_39699972
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:55 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Volgans mij is het land dat bij uitstek bevolkt is met goudzoekers, gezinsherenigers, uitschot, economische vluchtelingen en mensen wie thuis te heet onder de voeten werd, het land wat geheel geen sociale voorzieningen had.

Mensen komen niet af op sociale voorzieningen - mensen komen af op kansen. De minst geïntegreerden kunnen zich in de verste verte geen voorstelling maken van 'uitkering' of 'ziektewet'.
  maandag 10 juli 2006 @ 20:01:30 #27
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39700035
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:53 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wat kan een goede reden zijn behalve 'ik wil profiteren van de voorzieningen zonder er zelf structureel aan bij te kunnen dragen'?

En wat voor voorwaarden dan?
Oorlog, honger, extreme armoede, vervolging wegens ras/geloofsovertuiging/sexuele geaardheid...

En dat iemand binnenkomt zonder Nederlands te kunnen spreken betekent niet dat iemand niks kan bijdragen.
pi_39700105
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:43 schreef gelly het volgende:

[..]

"Het zijn nou niet typisch vrouwen die de arbeidsmarkt opgaan". Wie is hier nu conservatief?
pi_39700117
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgans mij is het land dat bij uitstek bevolkt is met goudzoekers, gezinsherenigers, uitschot, economische vluchtelingen en mensen wie thuis te heet onder de voeten werd, het land wat geheel geen sociale voorzieningen had.
Nou nee. Laat dat land nou voor het grootste gedeelte mensen die wel iets willen bereiken aantrekken. Uiteraard zit daar ook uitschot tussen maar het is een feit dat het gros van de hoogopgeleide migranten richting die kant gaan en de laag opgeleiden hierheen.
quote:
Mensen komen niet af op sociale voorzieningen - mensen komen af op kansen. De minst geïntegreerden kunnen zich in de verste verte geen voorstelling maken van 'uitkering' of 'ziektewet'.
Oh kom op Sigme je naieviteit begint echt vervelende vormen aan te nemen.
NL, Belgie, Marokko, Scandinavie etc is in Marokko en Turkije al decennia in trek vanwege de sociale voorzieningen. Dat is niet eens een geheim hoor, dat vertellen ze je in Marokko gewoon eerlijk in je gezicht.

De in de jaren 80 ontslagen gastarbeiders waren niet eens gebleven als ze niet hier gratis geld hadden gekregen/
pi_39700169
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:58 schreef -IksRee- het volgende:

Maar het gaat niet eens specifiek om NL, Marokkanen en dergelijke maar gewoon om de vraag waarom je als land uberhaupt kansloos volk binnen zou laten. Ik kan echt geen enkele serieuze reden bedenken.

Behalve het zieligheidsargument natuurlijk. [
Toch gaat het zieligheidsargument niet op, dat is voor asiel.

Maar wie vindt er iemand in je genoemde immigratieindustrie, die Marokko-bruidjes, wie vidt er daarin iemand zielig? Niemand vindt toch niemand zielig?

Nee: het punt is volgens mij meer dat we niet willen dat de staat regels opstelt met betrekking tot partnerkeuze. We willen niet dat de staat zegt dat die partner voor U helaas te kansloos is, daar krijgt de maatschappij kindertjes van die we liever niet hebben. Daar zijn ook best goeie redenen voor, om de staat die bevoegdheid niet te willen geven.
pi_39700178
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Oorlog, honger, extreme armoede, vervolging wegens ras/geloofsovertuiging/sexuele geaardheid...
Goed, dan hoeven we dus volgens jou iig geen enkel persoon uit Marokko of Turkije binnen te laten begrijp ik?
quote:
En dat iemand binnenkomt zonder Nederlands te kunnen spreken betekent niet dat iemand niks kan bijdragen.
Een uitzondering daargelaten leert het gros van de immigranten nooit goed Nederlands. Zelfs tot in de 3e generatie aan toe.
Waar dat aan ligt? Aan hun buitenlander zijn? Nee: aan het feit dat het hoofdzakelijk kansloos, laag tot niet opgeleid volk is wat hier heen komt.

Dus wederom: waarom binnenlaten???????
pi_39700212
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:05 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee: het punt is volgens mij meer dat we niet willen dat de staat regels opstelt met betrekking tot partnerkeuze. We willen niet dat de staat zegt dat die partner voor U helaas te kansloos is, daar krijgt de maatschappij kindertjes van die we liever niet hebben. Daar zijn ook best goeie redenen voor, om de staat die bevoegdheid niet te willen geven.
Nou, niet mee eens. Als jij dan zo 'verliefd' bent, ga dan lekker daar wonen.

Maar ja, daar heb je geen uitkering, geen sociale woningbouw etc etc etc dus dan blijkt de 'echte liefde (in een 1 week 'opgelopen' op vakantie) opeens niet zo echt te zijn.
  maandag 10 juli 2006 @ 20:08:58 #33
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39700300
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:05 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Goed, dan hoeven we dus volgens jou iig geen enkel persoon uit Marokko of Turkije binnen te laten begrijp ik?
In principe niet nee. Maar je zal mij niet horen zeggen dat die mensen vij voorbaat geweigerd moeten worden.
quote:
Een uitzondering daargelaten leert het gros van de immigranten nooit goed Nederlands. Zelfs tot in de 3e generatie aan toe.
Waar dat aan ligt? Aan hun buitenlander zijn? Nee: aan het feit dat het hoofdzakelijk kansloos, laag tot niet opgeleid volk is wat hier heen komt.

Zal een kern van waarheid inzitten. Maar de meeste Turken kwamen hier heen als gastarbeider. Zij hoefden verder niet zo nodig en de regering vond het ook wel best. Steekt iets complexer in elkaar dan je posterformaat NVU-partijprogram je doet vermoeden
pi_39700386
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:03 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nou nee. Laat dat land nou voor het grootste gedeelte mensen die wel iets willen bereiken aantrekken. Uiteraard zit daar ook uitschot tussen maar het is een feit dat het gros van de hoogopgeleide migranten richting die kant gaan en de laag opgeleiden hierheen.
Nu. Nu gaan daar hoogopgeleiden heen. Vroeger trok het straatarme Italianen en Ieren enzo. Ik bedoelde toen.
quote:
[..]

Oh kom op Sigme je naieviteit begint echt vervelende vormen aan te nemen.
NL, Belgie, Marokko, Scandinavie etc is in Marokko en Turkije al decennia in trek vanwege de sociale voorzieningen. Dat is niet eens een geheim hoor, dat vertellen ze je in Marokko gewoon eerlijk in je gezicht.
Kom je er wel eens? Ik wel. Ze komen omdat ze verwachten in Europa een stuk meer kansen te hebben op vanalles en nog wat. En dat klopt. Ook zonder sociale voorzieningen hier zouden ze willen komen. Als het niet voor hunzelf is dan voor de positieverbetering van hun kinderen.
quote:
De in de jaren 80 ontslagen gastarbeiders waren niet eens gebleven als ze niet hier gratis geld hadden gekregen/
Ik begrijp niet helemaal wat hiermee je punt is. Ik ben triouwens in Turkije vrij veel ex-gastarbeiders tegengekomen, die niet konden aarden in Europa.

Maar het klopt natuurlijk dat de gastarbeiders in de jaren '80 op grotere schaal waren teruggekeerd als ze hier geen geld hadden gekregen en niet konden verdienen, en/of als ze hun vrouw & kinderen daar moesten laten.
pi_39700518
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:05 schreef -IksRee- het volgende:

Maar dat geldt ook voor een grote groep ras-Nederlanders. Een groeiende groep, misschien wel. Dom, laagopgeleid, kansloos. En dat zoekt domme laagopgeleide kansloze partners en krijgt gemiddeld domme kindertjes, die laagopgeleid kansloos de samenleving betreden.

En dan krijgen ze gemiddeld ook nog zo vroeg en zo veel kinderen..
quote:
Omdat we dergelijke eisen niet op papier willen.
pi_39700691
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:03 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

"Het zijn nou niet typisch vrouwen die de arbeidsmarkt opgaan". Wie is hier nu conservatief?
Uhm, dat is gewoon de werkelijkheid.
  maandag 10 juli 2006 @ 20:22:36 #37
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39700765
Geen idee, ik zou dat zelf nooit doen. Laat ze maar lekker in hun eigen land blijven. Mja dat is geen populaire opvatting hier.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 10 juli 2006 @ 20:43:15 #38
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39701440
Er zijn geen argumenten voor
* economisch; het CPB heeft al uitgebreid uitgerekend dat het niet werkt, enkel een positief korte termijneffect daarna negatief.
* moreel/ sociaal; is het sociaal om degene te helpen die hier kunnen komen? Dat zijn zeker niet degenen die het het slechtste hebben.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39702024
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:08 schreef Pappie_Culo het volgende:

posterformaat NVU-partijprogram je doet vermoeden
Oh flikker toch op, kneusje met je NVU.
pi_39702193
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Nu. Nu gaan daar hoogopgeleiden heen. Vroeger trok het straatarme Italianen en Ieren enzo. Ik bedoelde toen.
Oh nu bedoel je ineens toen?
Ook toen waren het trouwens juist de kansrijkere: de kansarmen kwamen toen niet eens daar: te duur, te moeilijk.
quote:
Kom je er wel eens? Ik wel. Ze komen omdat ze verwachten in Europa een stuk meer kansen te hebben op vanalles en nog wat. En dat klopt. Ook zonder sociale voorzieningen hier zouden ze willen komen. Als het niet voor hunzelf is dan voor de positieverbetering van hun kinderen.
Ah, je bent 2 keer op vakantie geweest in Fez. Leuk. En alle Fransen eten altijd lekker he?
Anyway, ik kan je uit 1e hand ook vertellen van knakkers hier die ronduit toegeven hier te komen vanwege het feit dat je geld vd overheid krijgt en overige sociale voorzieningen. That's it.
Zelfs een 'maat' van mij die echt altijd gewoon normaal deed ging opeens naar Marokko op 'vakantie' en was ineens getrouwd met zijn nicht. Waarom? Zo gaat dat gewoon: de hele familie moet naar NL gehaald worden vanwege de centen.

En waarom zou je daar dus aan meewerken als land? Je hebt er niets aan, het kost je alleen geld en het verneukt je maatschappij.
quote:
Ik begrijp niet helemaal wat hiermee je punt is. Ik ben triouwens in Turkije vrij veel ex-gastarbeiders tegengekomen, die niet konden aarden in Europa.
Nee, ik had al weer door dat je het niet helemaal snapt nee.
quote:
Maar het klopt natuurlijk dat de gastarbeiders in de jaren '80 op grotere schaal waren teruggekeerd als ze hier geen geld hadden gekregen en niet konden verdienen, en/of als ze hun vrouw & kinderen daar moesten laten.
Juist. En dat was een stuk beter voor ons geweest.

Maar ja, ook niet overheersten de rationele argumenten daarover niet.
pi_39702270
quote:
Op maandag 10 juli 2006 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar dat geldt ook voor een grote groep ras-Nederlanders. Een groeiende groep, misschien wel. Dom, laagopgeleid, kansloos. En dat zoekt domme laagopgeleide kansloze partners en krijgt gemiddeld domme kindertjes, die laagopgeleid kansloos de samenleving betreden.

En dan krijgen ze gemiddeld ook nog zo vroeg en zo veel kinderen..
En dat zou een argument moeten zijn om ze ook nog eens van buiten binnen te halen????

Zo van: ja we hebben ook kansloos tuig onder de NLers zitten dus moeten we er maar nog meer van buiten binnen gaan halen.
quote:
Omdat we dergelijke eisen niet op papier willen.
Spreek voor jezelf: ik zou dat wel willen en het leuke is nog dat je geliefde Marokko zelf ook amper immigranten binnenlaat die ze te kansloos vinden
En dan zouden wij het zeker wel moeten doen?
  maandag 10 juli 2006 @ 22:14:50 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39704960
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:07 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

En dat zou een argument moeten zijn om ze ook nog eens van buiten binnen te halen????

Zo van: ja we hebben ook kansloos tuig onder de NLers zitten dus moeten we er maar nog meer van buiten binnen gaan halen.
Het duidt meer op hypocriet en xenofoob beleid om het wel te doen.
quote:
[..]

Spreek voor jezelf: ik zou dat wel willen en het leuke is nog dat je geliefde Marokko zelf ook amper immigranten binnenlaat die ze te kansloos vinden
En dan zouden wij het zeker wel moeten doen?
Sinds wanneer is Marokko een voorbeeldland?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39705188
Nou als je 'ze' niet aanneemt komen ze wel illegaal binnen. Dat zou een reden kunnen zijn.
Verder zie ik het nut ook niet echt. Behalve dat je nu overal lekker pittige sjit kunt eten
pi_39706025
Iedereen mag binnen komen van mij. Degene die hun eigen broek op kunnen houden zijn zeer welkom. Zij die het niet kunnen hebben bot gezegd pech. Dit is een stuk socialer dan angstvallig vasthouden aan oude grenzen. De mensen die tussen de grenzen zijn geboren en niets kunnen/willen maar alles geven terwijl er een heel continent grotendeels kansloos, omdat we de grenzen dichthouden. Echt sociaal beleid zou zijn om de grenzen open te gooien en te stoppen met het zogenaamd sociale beleid. Daar helpen we veel meer mensen mee.

Het beleid van nu is ontzettend asociaal. Iemand die tussen puur arbitraire lijnen is geboren volop ondersteunen ook al komt er nooit wat van terecht terwijl er miljoenen mensen buitengesloten worden en verhongeren omdat wij het eigen volk eerst principe toepassen. Dat terwijl veel mensen van veel meer nut zouden kunnen zijn. Het beleid van de 'linksen' is minstens net zo asociaals als dat vna de 'rechtsen' maar beide zijn ontzettend asociaal. Daarbij is de VVD liberaal op papier maar conservatief in hun acties.
pi_39706433
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:59 schreef -IksRee- het volgende:
Nee, maar ze baren gezellig nog meer kansloos volk wat dankzij de eveneens kansloze ouders ook weer kansloos wordt etc etc etc
Dan hebben we hier tenminste nog kinderen. Is er nog iemand die jouw rimpelige kont wil wassen als je het zelf niet meer kunt. Want autochtone Nederlandse vrouwen baren bijzonder weinig.
pi_39706476
quote:
Waarom zouden wij een ook maar 1 onopgeleide griet van 21 uit de Rif die geen woord Nederlands kan, niet kan lezen en schrijven en nooit ook maar 1 positieve bijdrage aan dit land zou kunnen leveren, uberhaupt toelaten? Ook al is ze 'uit liefde getrouwd' met een 'Nederlander' van buitenlandse afkomst?
En als die kansloze griet nou eens uit liefde zou huwen met een Nederlander van Nederlandse afkomst? Maakt dat het anders?
pi_39706505
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Dan hebben we hier tenminste nog kinderen. Is er nog iemand die jouw rimpelige kont wil wassen als je het zelf niet meer kunt. Want autochtone Nederlandse vrouwen baren bijzonder weinig.
Nou ik zie de gangsta bitches volbehangen met goud je rimpelige reet ook niet wassen
pi_39706693
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:49 schreef Wojworshebn het volgende:

[..]

Nou ik zie de gangsta bitches volbehangen met goud je rimpelige reet ook niet wassen
Of je boodschapjes afrekenen, je kinderen onderwijzen, wat dan ook. Als het aan de autochtone bevolking ligt, sterft Nederland langzaam uit.
pi_39706760
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:54 schreef k_man het volgende:

[..]

Of je boodschapjes afrekenen, je kinderen onderwijzen, wat dan ook. Als het aan de autochtone bevolking ligt, sterft Nederland langzaam uit.
Tuurlijk niet man, dat is toch een probleem wat nooit meer dan een generatie kan duren.
Weest eens optimistisch
pi_39706897
Het duurt inmiddels al meerdere generaties.
pi_39707693
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou, ik zie al het Mocro-tuig al de zorg in gaan hoor!
pi_39707766
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:59 schreef k_man het volgende:
Het duurt inmiddels al meerdere generaties.
Het duurt welgeteld 1,5 generatie. Verder gaat dat altijd cyclisch. Paniekzaaierij om die 'lage geboortecijfers'. Komt gewoon door de babyboom, die is zich nu weer aan het corrigeren.

Maar goed. Als dit je argument is: we moeten kansloos tuig toelaten zodat mijn oude kont later nog gewassen kan worden.

Ik ben gelijk overtuigd. Ik bedoel: wie ziet nu niet dat er massaal de zorg ingegaan wordt door riffers, om maar een voorbeeld te noemen.
pi_39707819
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:14 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het duidt meer op hypocriet en xenofoob beleid om het wel te doen.
Ah ja, dus het is xenofoob om kansloos tuig (waar er toch heel wat van rondloopt op de wereld, meer zelfs als wij in totaal inwoners hebben) NIET toe te laten? Dat is xenofoob?

Dus als ik het goed begrijp is jouw redenatie: omdat we in NL autochtoon kansloos tuig rond hebben lopen is het xenofoob en hypocriet om kansloos tuig van uit het buitenland NIET toe te laten?
quote:
Sinds wanneer is Marokko een voorbeeldland?
Sinds wij gekke Henkie moeten zijn denk ik.

[ Bericht 11% gewijzigd door -IksRee- op 10-07-2006 23:28:21 ]
pi_39708582
Waarom is een vrouw zonder opleiding eigenlijk kansloos tuig ?
pi_39708772
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Helaas wel ja ....niet voor de hoogopgeleide banen natuurlijk maar in Fabrieken en op het land ?...echt wel
  maandag 10 juli 2006 @ 23:51:27 #56
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39708795
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:45 schreef gelly het volgende:
Waarom is een vrouw zonder opleiding eigenlijk kansloos tuig ?
Ze is misschien geen kansloos tuig, maar omdat ze niet weet hoe het hier in dit land werkt zal ze ook haar vele kinderen niet kunnen opvoeden, simpelweg omdat die kinderen na een paar jaar meer van de daar geldende sub-cultuur weten dan de moeder. Deze kinderen zullen dus niet luisteren naar de ouders, en voila, weer een nieuwe generatie tuig dat steelt en gangstha speelt
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  maandag 10 juli 2006 @ 23:54:52 #57
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39708933
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:50 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Helaas wel ja ....niet voor de hoogopgeleide banen natuurlijk maar in Fabrieken en op het land ?...echt wel
Voor bijna elke baan heb je een MBO opleiding nodig, en afgezien van dat moet je bij elke baan normaal nederlands kunnen spreken.
pi_39708964
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:59 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Afijn het resultaat is bekend.
Feit is ook dat na die paar jaar ze wel gewoon op bijna alles recht hebben.
Feit is ook dat de aanwezigheid van al die voorzieningen de enige reden is dat men uberhaupt hier heen komt.
Als NLe maatschappij heb je er niets aan, het zorgt alleen voor een hoop gezeik, kost klauwen met geld en het kan nog generaties lang dooretteren ook.

Dus wederom: waarom ook maar 1 van zo iemand toe laten?
En de kansloze nederlanders wil je die er ook uitzetten ?
  maandag 10 juli 2006 @ 23:56:25 #59
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39708990
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:55 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

En de kansloze nederlanders wil je die er ook uitzetten ?
Tussen uitzetten, en mensen gewoon laten blijven op de plaats waar ze wonen en horen is een wezelijk verschil.
pi_39709179
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:54 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Voor bijna elke baan heb je een MBO opleiding nodig, en afgezien van dat moet je bij elke baan normaal nederlands kunnen spreken.
Ja hoor ...je zal de bedrijven de kost geven die mensen die amper of geen nederlands spreken in dienst hebben
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:06:35 #61
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39709324
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:01 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ja hoor ...je zal de bedrijven de kost geven die mensen die amper of geen nederlands spreken in dienst hebben
Als het goed is kan een bedrijf zelf de kost verdienen, tenzij je hier bedoelt dat bedrijven met allochtonen geen winst kunnen maken
pi_39709481
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:06 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Als het goed is kan een bedrijf zelf de kost verdienen, tenzij je hier bedoelt dat bedrijven met allochtonen geen winst kunnen maken
Leg me geen woorden in de mond en begin ook niet met uitdrukkingen letterlijk te gaan opvatten (je lijkt me slim genoeg om zoiets te begrijpen )
Jij beweerd toch dat je nergens aan de bak komt zonder mbo opleiding of kennis van de Nederlandse taal ?
Ik bestrijd dat, er zijn nl zat bedrijven met mensen in dienst (voor het simpele werk, dat wel maar, ook dat moet gebeuren ) die in die catagorie thuis horen ...
En die bedrijven gaan echt niet na een 1/2 jaar falliet
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:16:32 #63
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39709590
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:12 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Leg me geen woorden in de mond en begin ook niet met uitdrukkingen letterlijk te gaan opvatten (je lijkt me slim genoeg om zoiets te begrijpen )
Jij beweerd toch dat je nergens aan de bak komt zonder mbo opleiding of kennis van de Nederlandse taal ?
Ik bestrijd dat, er zijn nl zat bedrijven met mensen in dienst (voor het simpele werk, dat wel maar, ook dat moet gebeuren ) die in die catagorie thuis horen ...
En die bedrijven gaan echt niet na een 1/2 jaar falliet
Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik zeg alleen dat het steeds moeilijker zal worden, daarnaast spreken de meest import bruiden geen nederlands, en kennen ze de cultuur niet, en zullen dus niet snel normaal kunnen werken
pi_39709825
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:16 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze er niet zijn, ik zeg alleen dat het steeds moeilijker zal worden, daarnaast spreken de meest import bruiden geen nederlands, en kennen ze de cultuur niet
Nee, logisch niet (ze komen immers uit het buitenland ) maar als ik een vrouw uit het buitenland zou halen zorg ik wel dat ze NL gaat leren (kursus bv) en de kultuur info krijgt ze van mij ! (o.a)
quote:
en zullen dus niet snel normaal kunnen werken
Aangezien ik genoeg verdien voor twee lijkt me dat geen probleem (en anders kan ze altijd nog in dbij de eerder genoemde bedrijven gaan werken
BTW als ik een vrouw uit het buitenland haal en ze leeft van mijn geld is dat mijn zaak en gaat dat niemand wat aan (ik bemoei me toch ook niet met jouw prive leven ? )

(Ik had het in de vorige posts over de Allochtonen in het algemeen niet alleen over de vrouwen maar goed )
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:30:46 #65
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39709965
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:25 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Nee, logisch niet (ze komen immers uit het buitenland ) maar als ik een vrouw uit het buitenland zou halen zorg ik wel dat ze NL gaat leren (kursus bv) en de kultuur info krijgt ze van mij ! (o.a)
[..]

Aangezien ik genoeg verdien voor twee lijkt me dat geen probleem (en anders kan ze altijd nog in dbij de eerder genoemde bedrijven gaan werken
BTW als ik een vrouw uit het buitenland haal en ze leeft van mijn geld is dat mijn zaak en gaat dat niemand wat aan (ik bemoei me toch ook niet met jouw prive leven ? )

(Ik had het in de vorige posts over de Allochtonen in het algemeen niet alleen over de vrouwen maar goed )
Het probleem is dat ze geen nederlands leren momenteel, en jij zou dat misschien doen maar vele duizenden anderen niet.

En jij mag natuurlijk een andere vrouw willen, wie houd je tegen om daarheen te gaan? Het kan jouw zaak zijn met wie je wilt trouwen, maar het is de zaak van alle nederlanders wie er hier binnenkomt
pi_39709987
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:25 schreef Limburger_noord het volgende:
maar als ik een vrouw uit het buitenland zou halen zorg ik wel dat ze NL gaat leren (kursus bv) en de kultuur info krijgt ze van mij ! (o.a)
Ja, zoals hoe je cultuur en cursus schrijft, bijvoorbeeld.

/inkoppertje
pi_39710016
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:31 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

/inkoppertje
Ach iemand die geen Nederlandse uitdrukkingen kent moet daar niet over zeuren (schot voor open doel )
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:33:37 #68
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39710056
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:31 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

/inkoppertje
Ik zag het ook, maar wilde eigenlijk vooral inhoudelijk reageren....
pi_39710151
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:33 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik zag het ook, maar wilde eigenlijk vooral inhoudelijk reageren....
Dit topic is het wat mij betreft niet eens waard om te reageren. Bekijk de history van de TS maar eens, zal wel een gebande user zijn die hier onder een andere naam komt kankeren

En ik krijg gewoon jeuk als ik onze roomblanke autochtonen hoor zeuren over 'de taal en de cultuur leren' en dan zelf twee dikke fouten in die zin zetten.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:38:37 #70
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39710196
Kortom, alleen grenzen open voor politieke vluchtelingen.... En de andere moeten minimaal HBO niveau hebben, en anders kunnen ze weer terug
pi_39710225
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:36 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Dit topic is het wat mij betreft niet eens waard om te reageren. Bekijk de history van de TS maar eens, zal wel een gebande user zijn die hier onder een andere naam komt kankeren

En ik krijg gewoon jeuk als ik onze roomblanke autochtonen hoor zeuren over 'de taal en de cultuur leren' en dan zelf twee dikke fouten in die zin zetten.
Misschien moet je eens ophouden zo selectief te lezen door b.v te vallen op twee letters dan zou je zien dat ik niets tegen buitenlanders heb die hier binnenkomen ...jij wel zeker ?
pi_39710289
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:40 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Misschien moet je eens ophouden zo selectief te lezen door b.v te vallen op twee letters dan zou je zien dat ik niets tegen buitenlanders heb die hier binnenkomen ...jij wel zeker ?
Okee da's mijn fout. Jouw fout is dat ik er dus helemaal niets tegen heb. Staan we nu quitte?

Hier komt TS trouwens op het geweldige idee voor dit topic: Allochtonen
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:45:14 #73
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39710321
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:40 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Ik vind het onnodig dat er steeds nieuwe importbruiden komen, daar wordt niemand beter van, en blijf je tot in eeuwigheid de verstoorde verhoudingen houden...
pi_39710383
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:45 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik vind het onnodig dat er steeds nieuwe importbruiden komen, daar wordt niemand beter van, en blijf je tot in eeuwigheid de verstoorde verhoudingen houden...
Ik ben wel benieuwd of er actuele cijfers zijn, vooral het percentage importbruiden t.o.v. andere migranten.
pi_39710413
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:43 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Okee da's mijn fout
Can happen
quote:
Jouw fout is dat ik er dus helemaal niets tegen heb.

De conclusie was verkeerd maar ik maakte dat op uit het feit dat je van alle posts hier uitgerekend de mijne eruit pakte om fel op te reageren
quote:
Staan we nu quitte?
Ja hoor
quote:
Hier komt TS trouwens op het geweldige idee voor dit topic: [url=http://forum.fok.nl/topic/881236/1/75#39663935
]http://forum.fok.nl/topic/881236/1/75#39663935[/quote][/url]

En ik maar denken dat hij het zelf bedacht had
(Weer een droom in duigen )
pi_39710539
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:48 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd of er actuele cijfers zijn, vooral het percentage importbruiden t.o.v. andere migranten.
Dat ligt er net aan hoe je die cijfers leest
Als je (nee niet jij persoonlijk ) gaat beweren dat alle vrouwen die het land inkomen 'importbruidjes ' zijn zal het getal ergens rond de 30-40 % liggen denk ik
Natuurlijk komen er genoeg getrouwde stelletjes binnen (daar zit dan ook een vrouw bij ) dan zijn de getallen natuurlijk lager
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:55:56 #77
104871 remlof
Europees federalist
pi_39710549
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:38 schreef Arnold_fan het volgende:
Kortom, alleen grenzen open voor politieke vluchtelingen.... En de andere moeten minimaal HBO niveau hebben, en anders kunnen ze weer terug
Bullshit, vooral in de zorg hebben we meer en meer mensen nodig, inderdaad mensen die bejaarden wassen enzo. Daar heb je geen HBO diploma voor nodig.
Met onze vergrijzing hebben we juist immigratie nodig, als we nu de grenzen te veel dichttimmeren hebben we over enkele decennia een gigantisch probleem!
Yankee go home!
pi_39710589
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:49 schreef Limburger_noord het volgende:
En ik maar denken dat hij het zelf bedacht had
(Weer een droom in duigen )
Zoals bij de meeste van dit soort topics blaat iedereen elkaar maar een beetje na.
pi_39710661
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:58 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Zoals bij de meeste van dit soort topics blaat iedereen elkaar maar een beetje na.
Dat spreekwoord met dat schaap en die dam toch ?
pi_39710715
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:01 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Dat spreekwoord met dat schaap en die dam toch ?
Weet ik niet, spreekwoorden en uitdrukkingen zijn toch niet mijn sterkste punt volgens jou
pi_39710791
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:04 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Weet ik niet, spreekwoorden en uitdrukkingen zijn toch niet mijn sterkste punt volgens jou
Die opmerking sloeg op iemand anders
pi_39710848
Oh, nu snap ik het pas. Nouja, zoals ik al zei is dit toch een kuttopic
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:14:28 #83
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39710865
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Bullshit, vooral in de zorg hebben we meer en meer mensen nodig, inderdaad mensen die bejaarden wassen enzo. Daar heb je geen HBO diploma voor nodig.
Met onze vergrijzing hebben we juist immigratie nodig, als we nu de grenzen te veel dichttimmeren hebben we over enkele decennia een gigantisch probleem!
Is het dan niet handiger om te stimuleren dat mensen meer kinderen nemen? Dus kinderbijslag omhoog, betere kinderopvang...... Aan steeds vreemden hier binnenhalen heeft niemand wat, dat levert meer problemen op dan het oplost.
pi_39710899
Las net dit stukje het is helaas al wat ouder (11-2005)
Goed nieuws voor bepaalde mensen hier

http://www.feeds4all.nl/Item.aspx?ItemID=8319505
quote:
Minder 'importbruiden' allochtonen
Steeds minder allochtonen halen hun partner uit het land van herkomst. Het aantal daalde vorig jaar met een kwart. Volgens het CBS komt het fenomeen importbruid vooral minder voor bij Turken en Marokkanen.
Of toch niet?...
Misschien pas tevreden als er 'geen import bruiden ' staat ?

dinsdag 11 juli 2006 @ 01:19:04 #85
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39710923
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:17 schreef Limburger_noord het volgende:
Las net dit stukje het is helaas al wat ouder (11-2005)
Goed nieuws voor bepaalde mensen hier

http://www.feeds4all.nl/Item.aspx?ItemID=8319505
[..]

Of toch niet?...
Misschien pas tevreden als er 'geen import bruiden ' staat ?

3x raden hoe dat komt? Tegenwoordig moet je 120% van het minimumloon verdienen voor je chicks mag importereren, en dan lukt het niet als je een uitkering hebt
pi_39711055
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:14 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Is het dan niet handiger om te stimuleren dat mensen meer kinderen nemen? Dus kinderbijslag omhoog, betere kinderopvang......
Aangezien veel vrouwen (tja ,sorry maar die krijgen nu eenmaal de kinderen ) liever gaan werken (carrière) dan dat ze kinderen krijgen gaat kinderbijslag verhogen niet (veel ) helpen
Betere (goedkopere ) kinderopvang zou wel kunnen helpen maar ze zijn toch evengoed enige weken \maanden weg van de arbeidsmarkt en dan is hun kans op een carrière weg
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:34:44 #87
104871 remlof
Europees federalist
pi_39711171
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:14 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Is het dan niet handiger om te stimuleren dat mensen meer kinderen nemen? Dus kinderbijslag omhoog, betere kinderopvang...... Aan steeds vreemden hier binnenhalen heeft niemand wat, dat levert meer problemen op dan het oplost.
HBOers baren nu eenmaal weinig he? Geen tijd, druk met carriere... De gemiddelde nederlander is steeds hoger opgeleid en krijgt (dus) minder kinderen.
En hoezo levert vreemden hier binnenlaten meer problemen op dan het oplost? Let op, we zitten vlak bij het omslagpunt, het binnenlaten van vreemdelingen zal snel meer problemen oplossen dan het oplevert!
Yankee go home!
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:37:24 #88
124377 pmb_rug
salvation received
pi_39711214
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:19 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

3x raden hoe dat komt? Tegenwoordig moet je 120% van het minimumloon verdienen voor je chicks mag importereren, en dan lukt het niet als je een uitkering hebt
ook niet als je studeerd en dat vrouwtje beter Nederlands spreekt dan de gemiddelde marokkaan (verder tweetalig EN/SP) en een bachelors degree heeft
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
pi_39711295
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:34 schreef remlof het volgende:

[..]

HBOers baren nu eenmaal weinig he? Geen tijd, druk met carriere... De gemiddelde nederlander is steeds hoger opgeleid en krijgt (dus) minder kinderen.
En hoezo levert vreemden hier binnenlaten meer problemen op dan het oplost? Let op, we zitten vlak bij het omslagpunt, het binnenlaten van vreemdelingen zal snel meer problemen oplossen dan het oplevert!
Hoe dan ?
<ik zeg niet dat het onzin is maar kun je dit onderbouwen ? >
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:46:08 #90
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39711348
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:43 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Hoe dan ?
<ik zeg niet dat het onzin is maar kun je dit onderbouwen ? >
Je ziet duidelijk bij groepen marokkanen hoe het gaat als je tussen 2 culturen hangt, je ouders kunnen je niet goed begeleiden, en daarom gaan ze in groepen op straat hangen en mensen lastig vallen. Zolang je ouders hier niet normaal functioneren zul je zelf ook heel moeilijk je draai kunnen vinden, en zolang er vreemden binnen blijven komen zal dit probleem blijven spelen.
pi_39711407
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:46 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Je ziet duidelijk bij groepen marokkanen hoe het gaat als je tussen 2 culturen hangt, je ouders kunnen je niet goed begeleiden, en daarom gaan ze in groepen op straat hangen en mensen lastig vallen. Zolang je ouders hier niet normaal functioneren zul je zelf ook heel moeilijk je draai kunnen vinden, en zolang er vreemden binnen blijven komen zal dit probleem blijven spelen.
bedankt voor je opmerking maar dat beantwoord mijn vraag niet
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:51:43 #92
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39711432
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:49 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

bedankt voor je opmerking maar dat beantwoord mijn vraag niet
De problemen die hierdoor komen zijn groter dan het voordeel wat het oplevert, namelijk meer mensen, de vraag is dan natuurlijk, als je een half straat opvoeding krijgt, wat wordt dan de toegevoegde waarde voor de samenleving?
pi_39711486
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:51 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

De problemen die hierdoor komen zijn groter dan het voordeel wat het oplevert, namelijk meer mensen, de vraag is dan natuurlijk, als je een half straat opvoeding krijgt, wat wordt dan de toegevoegde waarde voor de samenleving?
Eeeh gemakkelijker om leden te vinden als je een 'streetgang ' wilt oprichten ?
Eenvoudiger om wapens te kopen of een drugsdealer te vinden ?
Eenvoudiger (voor de politie) om misdadigers \ verdachten op te pakken ?
En zo kan ik nog wel even doorgaan
  dinsdag 11 juli 2006 @ 01:58:58 #94
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39711525
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 01:55 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

Eeeh gemakkelijker om leden te vinden als je een 'streetgang ' wilt oprichten ?
Eenvoudiger om wapens te kopen of een drugsdealer te vinden ?
Eenvoudiger (voor de politie) om misdadigers \ verdachten op te pakken ?
En zo kan ik nog wel even doorgaan
Dat zou je inderdaad als voordeel kunnen zien, blijft staan dat ook in deze specifieke gevallen de voordelen niet opwegen tegen de nadelen..... Tenzij we de wet aanpassen en dat allemaal legaliseren omdat ze zich dan minder gediscrimineerd zullen voelen
pi_39713389
Nederland laat alleen maar mensen binnen voor de volgende redenen:

1. Ze zijn op de vlucht voor een levensbedreigend gevaar
2. Ze willen hier graag werken of studeren en kunnen dat uit eigen zak financieren en we willen ze als arbeidskracht graag hebben
3. Een Nederlander is verlieft op ze geworden en wil graag een gezin stichten. Daar dient hij voldoende geld voor te hebben.
4. Hier wonende migranten willen hun familieleden laten overkomen, wederom dienen ze dit te kunnen betalen.

Op vluchtelingen na, komt men hier dus niet ten lasten van de overheid. Het zou prettig zijn als TS en heel wat meer mensen op dit forum zich eens in migratie gaan inlezen, i.p.v. zich te laten leiden door de werkloze marrokaan, die hier geboren en getogen is, op de hoek van de straat, dan zouden er heel wat minder van dit migrantenbash topics zijn.
pi_39713686
quote:
Op maandag 10 juli 2006 21:05 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Oh nu bedoel je ineens toen?
Ook toen waren het trouwens juist de kansrijkere: de kansarmen kwamen toen niet eens daar: te duur, te moeilijk.
Het stond er in de verleden tijd, hoor.

Maar eh - die miljoen Ieren die op de vlucht waren voor hongersnood vanwege mislukte aardappeloogst kwamen niet uit luxe hoor. Evenmin als de Italiaanse schoorsteenvegers.
quote:
[..]

Ah, je bent 2 keer op vakantie geweest in Fez. Leuk. En alle Fransen eten altijd lekker he?
Anyway, ik kan je uit 1e hand ook vertellen van knakkers hier die ronduit toegeven hier te komen vanwege het feit dat je geld vd overheid krijgt en overige sociale voorzieningen. That's it.
Zelfs een 'maat' van mij die echt altijd gewoon normaal deed ging opeens naar Marokko op 'vakantie' en was ineens getrouwd met zijn nicht. Waarom? Zo gaat dat gewoon: de hele familie moet naar NL gehaald worden vanwege de centen.
Als je een beetje had opgelet dan weet je dat ik er vaker kom, en niet in de steden.
En ik zeg niet dat de sociale voorzieningen hier ervoor zorgen dat mensen niet komen, ik zeg dat ze ook zonder sociale voorzieningen wel hiernaartoe zouden komen.

Kijk maar naar de illegalen, die komen voor vanalles en nog wat, maar niet voor de sociale voorzieningen. Zo ook de legale instroom: ook zonder aanspraak te kunnen maken op sociale voorzieningen (zelfs al zouden ze levenslang worden uitgesloten) dan kwamen ze nog. Snap je? Het zijn niet die voorzieningen die ze over de streep trekken.

En ik kan het me voorstellen. Als gezegd, ik kom wel in bijvoorbeeld Marokkko. Had ik de keus tussen mijn leven in Marokko slijten: waar je behalve geen sociale voorzieningen óók nauwelijks kans op werk hebt (voor jezelf of je kinderen), dan wou ik ook graag naar Europa. Zelfs als daar geen gebruik gemaakt kan worden van sociale zekerheid is er in ieder geval veel meer kans op werk.
quote:
En waarom zou je daar dus aan meewerken als land? Je hebt er niets aan, het kost je alleen geld en het verneukt je maatschappij.
Of je er niets aan hebt, en of het meer geld kost dan oplevert, is niet eenduidig meetbaar. De 'winst' die je hebt van een mens is niet te berekenen.

Dat het je maatschappij verneukt is ook maar een mening. Ik vind dat bijvoorbeeld niet.
quote:
[..]
Juist. En dat was een stuk beter voor ons geweest.

Maar ja, ook niet overheersten de rationele argumenten daarover niet.
Ik weet niet of het beter was geweest. Er had wel beter over nagedacht kunnen worden, en het had makkelijk anders gekund. Maar destijds zijn die gastarbeiders juist binnengehaald met het idee dat we daar wel wat aan hadden. Blijkbaar werkten ook ideeën om profijt te hebben van mensen wel eens anders uit dan gepland.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 08:25:35 #97
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39713799
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:37 schreef Shakes het volgende:
Iedereen mag binnen komen van mij. Degene die hun eigen broek op kunnen houden zijn zeer welkom. Zij die het niet kunnen hebben bot gezegd pech. Dit is een stuk socialer dan angstvallig vasthouden aan oude grenzen. De mensen die tussen de grenzen zijn geboren en niets kunnen/willen maar alles geven terwijl er een heel continent grotendeels kansloos, omdat we de grenzen dichthouden. Echt sociaal beleid zou zijn om de grenzen open te gooien en te stoppen met het zogenaamd sociale beleid. Daar helpen we veel meer mensen mee.

Het beleid van nu is ontzettend asociaal. Iemand die tussen puur arbitraire lijnen is geboren volop ondersteunen ook al komt er nooit wat van terecht terwijl er miljoenen mensen buitengesloten worden en verhongeren omdat wij het eigen volk eerst principe toepassen. Dat terwijl veel mensen van veel meer nut zouden kunnen zijn. Het beleid van de 'linksen' is minstens net zo asociaals als dat vna de 'rechtsen' maar beide zijn ontzettend asociaal. Daarbij is de VVD liberaal op papier maar conservatief in hun acties.
Hé ja dát is een goed plan. Het is je wellicht wel 'ns opgevallen dat heel van die mensen er totaal geen interesse in hebben om zich zelf sociaal te gedragen ?
Dus wat zal het logische gevolg zijn van een grote toestroom van mensen uit Afrika/Moslimlanden ensow ?
Dat hier de hele boel óók naar de knoppen gaat en het leven hier net zo slecht word als ik het thuisland van die mensen, die ipv hun eigen land op te helpen bouwen hier liever hun hand op komen houden en de boel verzieken.
Die mensen daar * verhongeren *omdat er veel van hen te beroerd zijn hun aandacht te richten op betere zaken, als oorlogje voeren of hoe je precies je geloof beleefd.
Degenen onder hen die het nog niet eens zó slecht hebben want ze weten geld bij elkaar te schrapen om hier naar toe te komen immers, zullen hier niet echt gaan bijdragen aan een betere maatschappij, die hebben heel andere belangen voor ogen.

Net van FP gevist :
quote:
De Europese Unie wil meer financiële hulp geven aan Afrika, in de hoop dat de migratiestromen daarmee afnemen. In de periode 2007-2013 wil de EU achttien miljard euro uitgeven aan hulpgoederen in Afrika. "De enige langetermijnoplossing om het migratieprobleem op te lossen is niet het plaatsen van strengere grenzen, mensen terugsturen of selectief mensen toelaten. De beste oplossing is het investeren in ontwikkeling van die gebieden", aldus Louis Michel, eurocommissaris van Ontwikkeling.
Dat is een beter idee maar jammer genoeg is dat vaak niet mogelijk omdat er teveel onrust om niet te zeggen oorlog is in zo'n land....

[ Bericht 14% gewijzigd door deedeetee op 11-07-2006 08:49:06 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_39714437
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee hoor. Das een hardnekkige fabel, maar hij is niet waar:
http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html

Sterker nog, het veroorzaakt wat dat betreft alleen maar meer problemen.
quote:
Van arbeidsmigratie op grote schaal zijn geen belangrijke gunstige effecten te verwachten voor het inkomen van de reeds aanwezige bevolking of voor de collectieve financiën. Als de sociaal-economische kenmerken van immigranten gemiddeld overeenkomen met de thans in Nederland aanwezige niet-westerse immigranten, is er zelfs sprake van een negatief effect op de collectieve financiën. Tot die sociaal-economische kenmerken worden met name gerekend: arbeidsdeelname, inkomen en gebruik van collectieve voorzieningen zoals gezondheidszorg, onderwijs en sociale zekerheid.
Alleen het binnenlaten van hoogopgeleide mensen waar behoefte aan is kan op kleine schaal positief uitpakken.
pi_39714566
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 09:23 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee hoor. Das een hardnekkige fabel, maar hij is niet waar:

Sterker nog, het veroorzaakt wat dat betreft alleen maar meer problemen.
Hey Iks Reej, mijn oog viel zojuist op een artikel in de volkskrant:
quote:
BRUSSEL - De Europese Commissie heeft 2,4 miljoen euro uitgetrokken om Mauritanië te helpen de stroom illegale immigranten in te dammen. Met het hulppakket wil de EU de komst van illegalen uit Afrika proberen tegen te gaan.

()

De EU probeert met de Afrikaanse landen af te spreken dat zij illegale immigranten terugnemen, maar die onderhandelingen verlopen moeizaam. Zo voelt Marokko er weinig voor niet alleen zijn eigen burgers terug te nemen, maar ook illegalen die via Marokkaans grondgebied zijn gereisd.

Als tegenprestatie belooft de EU dat zij legale immigratie zal bevorderen. De Europese Commissie berekende vorig jaar dat de Unie door vergrijzing tussen 2010 en 2030 20 miljoen arbeidskrachten zal verliezen. Daarbij belooft zij rekening te houden met de Afrikaanse bezorgdheid dat zo’n project zal uitmonden in een massale brain drain. ()
Hele artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)oor_stroom_migranten
pi_39714633
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 08:07 Als je een beetje had opgelet dan weet je dat ik er vaker kom, en niet in de steden.
En ik zeg niet dat de sociale voorzieningen hier ervoor zorgen dat mensen niet komen, ik zeg dat ze ook zonder sociale voorzieningen wel hiernaartoe zouden komen.

Kijk maar naar de illegalen, die komen voor vanalles en nog wat, maar niet voor de sociale voorzieningen. Zo ook de legale instroom: ook zonder aanspraak te kunnen maken op sociale voorzieningen (zelfs al zouden ze levenslang worden uitgesloten) [b]dan kwamen ze nog
. Snap je? Het zijn niet die voorzieningen die ze over de streep trekken.

En ik kan het me voorstellen. Als gezegd, ik kom wel in bijvoorbeeld Marokkko. Had ik de keus tussen mijn leven in Marokko slijten: waar je behalve geen sociale voorzieningen óók nauwelijks kans op werk hebt (voor jezelf of je kinderen), dan wou ik ook graag naar Europa. Zelfs als daar geen gebruik gemaakt kan worden van sociale zekerheid is er in ieder geval veel meer kans op werk.
Ja, ZIJ hebben er wat aan en worden er beter van. Wij worden er slechter van: dus staat nog steeds mijn vraag: waarom zou je die gasten binnenlaten?
quote:
Of je er niets aan hebt, en of het meer geld kost dan oplevert, is niet eenduidig meetbaar. De 'winst' die je hebt van een mens is niet te berekenen.
Oh zeker wel.
quote:
Dat het je maatschappij verneukt is ook maar een mening. Ik vind dat bijvoorbeeld niet.
Nee, maar ja, jij zit dan ook in je campertje op het platteland.
quote:
Ik weet niet of het beter was geweest. Er had wel beter over nagedacht kunnen worden, en het had makkelijk anders gekund. Maar destijds zijn die gastarbeiders juist binnengehaald met het idee dat we daar wel wat aan hadden. Blijkbaar werkten ook ideeën om profijt te hebben van mensen wel eens anders uit dan gepland.
Het idee was om mensen tijdelijk te laten werken en dan weer terug te laten gaan. Dat had prima gewerkt en had al het gelul nu voorkomen.
En doe nou niet alsof het alleen voor ons gunstig was, want de gastarbeiders zelf verdienden een vermogen vergeleken met wat ze in het land van herkomst verdienden (als ze daar uberhaupt al werk hadden) en wilden maar wat graag komen.
Dat die 15.000 gastarbeiders een decennia of 3 later via een enorme achterdeurmigratie opeens tot 1miljoen is uitgegroeid is natuurlijk van de zotte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')