Extreem en vrijwel niet voorkomend voorbeeld waarvoor je niet tienduizenden mensen van hun mensenrecht op een gezinsleven hoeft te ontnemen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:54 schreef Paul_NL het volgende:
Voorbeeld 1
Man, Nederlander, werkzaam bij een bank, redelijk goed inkomen, 25 trouwt met een vrouw, 23, Ghana. Op haar 27e is de vrouw Nederlandse en ze heeft nog niet gewerkt omdat haar man dat niet nodig vond. Op haar 28e scheidt ze van haar man.
1a: Man 30 inmiddels heeft nog steeds een goed inkomen en moet 5 jaar alimentatie betalen.
1b: Man 30 inmiddels is werkeloos geworden en vind een nieuwe baan voor slechts 1500 euro. Man moet een paar 100 euro afstaan aan zijn vrouw. Bijstand compenseert de rest
1c: Man 30 inmiddels raakt werkeloos, vindt geen nieuwe baan en komt in de bijstand. Man en vrouw beide in de bijstand
Hoe gaat dit nu verder
Vrouw 35, ze heeft weinig kwaliteiten en vindt moeilijk een baan van haar 35e tot haar 65e trekt ze voornamelijk bijstand en krijgt als ze ouder dan 65 is tot ze dood gaat 84% AOW.
Dit voorkom je als je iedere immigrant gelijkstelt en dwingt om iedere immigrant een baan te laten hebben
1: Gedaan en iedereen kan gewoon een toeristenvisa aanvragenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:58 schreef Vhiper het volgende:
Lees je eens in voordat je onzin gaat roepen.
De regels zoals ze nu zijn kijken niet naar iemands taalniveau, nog hoe hun huwelijkse relatie in elkaar steekt en terecht.
Alsof elke vrouw die geen baan heeft, ineens niet normaal is. Vertel dat ook even tegen de miljoenen autochtone vrouwen zonder baan in Nederland.
Alhoewel je mijn persoonlijke situatie je geen flikker aan gaat (Hoe vaak heb ik dat wel niet gezegd?) wijs ik je er graag op dat mijn vrouw gewoon een fulltime baan heeft![]()
Verder het vriendelijke, doch dringende en allerlaatste verzoek mijn persoonlijke situatie buiten de discussie te houden als je niet met respect richting je discussiepartners kunt communiceren.
Verder komt het wel voor en is het een feit dat als je 4 jaar getrouwd bent, je als man hooguit 4 jaar alimentatie moet betalen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:01 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Extreem en vrijwel niet voorkomend voorbeeld waarvoor je niet tienduizenden mensen van hun mensenrecht op een gezinsleven hoeft te ontnemen.
Ik geef je de bron waar het tegengestelde wordt beweerd en je durft te beweren dat je je ingelezen hebt? Liegen is een doodszonde in een discussie:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:07 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
1: Gedaan en iedereen kan gewoon een toeristenvisa aanvragen
bron: www.ind.nlquote:Aan welke voorwaarden moet u voldoen?
U komt uit een visumplichtig land. U wilt een toeristenvisum aanvragen voor maximaal 3 maanden. Dan moet u aan de volgende voorwaarden voldoen en de genoemde documenten hebben:
u heeft een geldig paspoort
u vormt geen gevaar voor de openbare orde, de nationale veiligheid of de internationale betrekkingen van één van de landen van het Schengengebied
u heeft voldoende geld
u heeft een medische reisverzekering
Indien u naar Nederland komt voor een medische behandeling, moet u kunnen aantonen dat Nederland het meest aangewezen land is voor de medische behandeling
Welke documenten heeft u nodig?
Voor een toeristenvisum voor Nederland voor maximaal 3 maanden, heeft u een aantal documenten nodig. De ambassade of het consulaat waar u het toeristenvisum aanvraagt, kan extra documenten vragen.
U heeft nodig:
een geldig paspoort
een bewijs van uw reisdoel (bijvoorbeeld een uitnodigingsbrief)
een bewijs dat u over voldoende geld beschikt voor uw verblijf, doorreis en/of terugreis
eventueel een garantverklaring
een bewijs dat u een medische reisverzekering heeft met een minimale dekking van ¤ 30.000,-
een reserveringsbewijs van de reis
documenten waaruit blijkt dat u zult terugkeren naar uw land van herkomst (bijvoorbeeld een werkgeversverklaring, inschrijvingsbewijs schoolgaande kinderen of een eigendomsbewijs eigen woning)
twee pasfoto’s
Indien u wilt komen voor een medische behandeling: verklaring van arts
Voor zover ik weet, zijn ze nog niet langs geweest, zou ook niet weten waarom, maar ze mogen best een lekker bakkie oerhollandse koffie bij mij komen halen hoor.quote:2: Hoe vaak heeft de vreemdelingenpolitie al een kijkje genomen bij jou in de slaapkamer of woonkamer?
Ah, een autochtone vrouw zonder baan is normaal en een allochtone vrouw zonder baan is niet normaal. Je onderscheid is duidelijk (en onwettig), verder zijn jouw "extra eisen" volkomen onzinnig.quote:3: Dat zijn autochtone. Een allochtoon die hier wil komen moet aan extra eisen voldoen. Volledig normaal
Omdat ik niet alleen aan mezelf denk.quote:4: Waarom heb je er dan een probleem mee?
Mooi.quote:5: OK
Gek dat je alleen toeristen binnen wilt hebben diequote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:59 schreef sigme het volgende:
Aanvragen wel, maar het wordt ook geweigerd. Bijvoorbeeld als men de kans op 'verdwijnen in de illegaliteit' te groot acht.
Ook dat kan natuurlijk altijd worden aangevraagd. Ik weet niet of dat ook vaak/soms/ met enige regelmaat geweigerd wordt.
Nee hoor, als je twee geliefden uit elkaar houd, ontneem je niemand het recht op een gezinslevenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:13 schreef Paul_NL het volgende:
Verder komt het wel voor en is het een feit dat als je 4 jaar getrouwd bent, je als man hooguit 4 jaar alimentatie moet betalen.
Verder wordt niemand het recht op een gezinsleven ontnomen
1: Iedereen kan daar aan voldoen. Er staat nergens. Als U bruine ogen hebt bent U niet welkomquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:20 schreef Vhiper het volgende:
Ik geef je de bron waar het tegengestelde wordt beweerd en je durft te beweren dat je je ingelezen hebt? Liegen is een doodszonde in een discussie:
Voor zover ik weet, zijn ze nog niet langs geweest, zou ook niet weten waarom, maar ze mogen best een lekker bakkie oerhollandse koffie bij mij komen halen hoor.![]()
Ah, een autochtone vrouw zonder baan is normaal en een allochtone vrouw zonder baan is niet normaal. Je onderscheid is duidelijk (en onwettig), verder zijn jouw "extra eisen" volkomen onzinnig.
Hoe worden ze uit elkaar gehouden?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:22 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nee hoor, als je twee geliefden uit elkaar houd, ontneem je niemand het recht op een gezinsleven![]()
Wat begreep je niet aan "hou mijn persoonlijke situatie buiten de discussie"?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:14 schreef Paul_NL het volgende:
Verder zijn er maar 2 redenen waarm jij bang kan zijn voor die deze regeling:
1: Je wil persé dat je vrouw na 3 jaar Nederlander kan worden en niet na de gebruikelijke 5 jaar
2: Je bent bang dat je vrouw geen baan kan vinden en dan het land moet verlaten
Als iedereen aan die eisen kon voldoen, dan waren die eisen niet nodig geweestquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:24 schreef Paul_NL het volgende:
1: Iedereen kan daar aan voldoen. Er staat nergens. Als U bruine ogen hebt bent U niet welkom
Je wilt beweren dat de IND niet controleert? Bewijs dat even, heb ik weer een mooi stuk voor de tweede kamer.quote:2: Dus lieg je dat er controle is.
Wat een beperkte blik op het leven heb jij als je denkt dat alles om geld draait.quote:3: Duidelijk natuurlijk. Een immigrant haal je om er beter van te worden en niet om er slechter van te worden
Raad eens? Hoe hou je twee mensen met verschillende nationaliteiten uit elkaar? Door ze elkaars land niet in te laten, DUH! Daar hebben we het de hele tijd over!quote:
Helemaal niet, maar beweer dan niet dat iedereen dat kan aanvragenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:21 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Gek dat je alleen toeristen binnen wilt hebben die
A: Geen gevaar vormen voor de openbare orde
B: Geld kunnen uitgeven
C: in het bezit zijn van een ziektekostenverzekering
Wie verplicht ze om in Nederland te wonen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:31 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Raad eens? Hoe hou je twee mensen met verschillende nationaliteiten uit elkaar? Door ze elkaars land niet in te laten, DUH! Daar hebben we het de hele tijd over!![]()
Niet iedereen kan dat krijgen, sommigen worden wel degelijk uitgeslotenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:40 schreef Paul_NL het volgende:
Iedereen kan dat krijgen. Niemand wordt uitgesloten
Klopt mensen die een gevaar voor de openbare orde vormen, maar die kunnen sowieso geen verblijfsvergunning krijgenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:41 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Niet iedereen kan dat krijgen, sommigen worden wel degelijk uitgesloten
Ah, het argument waar ik al op zat te wachten. De IND gebruikt dat argument ook vaak. Tegenargument is simpel:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:41 schreef Paul_NL het volgende:
Wie verplicht ze om in Nederland te wonen?
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:40 schreef Paul_NL het volgende:
Iedereen kan dat krijgen. Niemand wordt uitgesloten
I rest my casequote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:42 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Klopt mensen die een gevaar voor de openbare orde vormen, maar die kunnen sowieso geen verblijfsvergunning krijgen
Mag ik als ik een buitenlandse vrouw leuk vind hier geen gezin stichten volgens jouquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:41 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Jawelquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Mag ik als ik een buitenlandse vrouw leuk vind hier geen gezin stichten volgens jou
ohw, blij van.quote:
Het leven bestaat uit rechten en plichtenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:44 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ah, het argument waar ik al op zat te wachten. De IND gebruikt dat argument ook vaak. Tegenargument is simpel:
Een Nederlander heeft het recht in Nederland te leven en een gezin te stichten.
Waarom kom je elke keer weer met die opmerking over een 'hoer' ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:45 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
Het wordt pas een probleem als je een analfabete of een hoer wil trouwen die je flink onder de duim wil houden. Dan heb je de regels nodig zoals ze nu zijn. En daar moet een stokje voor gestoken worden.
En als mijn (Nederlandse) vrouw ervoor kiest om huisvrouw te worden mag dat dus niet volgens jou ?quote:Iemand die gewoon met een normale vrouw trouwt die in dr eigen inkomen kan voorzien zou juist blij moeten zijn met deze regels.
Nee deze opmerking zegt wat over jouquote:Dat Vhiper dat niet is, zegt meer over zijn vrouw dan dat hij wil toegeven.
Een Nederlander die dan ook een partner hierheen haalt zonder ervan overtuigd te zijn dat het niet om het papiertje of de poen gaat, loopt dan ook een groot financieel risico.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:31 schreef ratava het volgende:
Goed er worden hier Ghanese bruidjes aangehaald, maar datzelfde geld voor kansloze lelijke losers die hun vrouwtje via een internetcatalogus uit oost europa halen.
Toegeven, meestal moooie vrouwen maar deze zullen inderdaad een kanslose lul verlaten zodra ze hun visa hebben.
Dat getuigt echter niet van gebrek aan intelligentie integendeel zelfs.
Men moet met een buitenlandse partner denk ik wel rekeninghouden met de kans dat het hem/haar niet alleen om de liefde te doen is. Als jij al jarenlang vrijgezel bent, je wint de lotto en je hebt inenen een lekker stuk aan je arm hangen ben ik bang dat het echt niet alleen om je lekkere koppie gaat, je fijne karakter en dat je goed in bed bent.
Dat kan met elke nationaliteit gebeuren, gelukkig werken andere landen wel mee.quote:Hetzelfde met nationaliteit, als je een partner hebt met iemand van een nationaliteit waar het niet zo lekker gaat als Nederland, kun je dat een beetje vergelijken. Het is echter een compleet andere klasse met compleet andere gevolgen, als waarvoor ik vermoed dat dit topic geopend is.
De gevolgen van daat soort zaken zien we aan die twee arme koters in Syrie.
Hoe bedoel je dat? Want het strookt niet echt met je volgende opmerking, toch?quote:Ieder persoon dat asiel komt aanvragen en geen functionele bijdrage aan nederland kan leveren zou onder geen enkele voorwaarde permanente verblijfsvergunning mogen krijgen, en daarmee ook niet binnen Nederland mogen trouwen.
quote:Het feit dat Paul aanvoert dat je partner moet werken vinbd ik ronduit belachelijk. Ik ben al stokoud, ik kom uit een tijd dat een twee-ouder inkomen nog een luxe was en geen economische must.
Als beide partners ok zij met een inkomen is dat hun goed individuele recht.
quote:En Paul...houd alsjeblieft op met het beledigen van partners, laag bij de gronds en niet bijdragend aan de discussie
Niemand maar jij wilt ze het verbiedenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:41 schreef Paul_NL het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:47 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Mag ik als ik een buitenlandse vrouw leuk vind hier geen gezin stichten volgens jou
quote:
Ik mag het dan weer welquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:48 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Niemand maar jij wilt ze het verbieden![]()
Neequote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:42 schreef Limburger_noord het volgende:
Waarom kom je elke keer weer met die opmerking over een 'hoer' ?
Is in jouw ogen elke buitenlandse vrouw een hoer ?...ach ja jij zal het wel weten ..veel ervaring met hoeren ?
En als mijn (Nederlandse) vrouw ervoor kiest om huisvrouw te worden mag dat dus niet volgens jou ?
Nee deze opmerking zegt wat over jou
Trouwen op huwelijkse voorwaarden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:44 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Een Nederlander die dan ook een partner hierheen haalt zonder ervan overtuigd te zijn dat het niet om het papiertje of de poen gaat, loopt dan ook een groot financieel risico.
Dat jij, om wat voor vreemde persoonlijke reden dan ook, meent je een oordeel te mogen aanmeten over Vhiper' vrouw. Ik wil niet eens weten wat die reden is, alleen jouw constante beledingingen aan haar adres is voor mij al genoeg om je een enorme zak te vinden. Dan druk ik mij nog uitermate beschaafd uit.quote:
Neequote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:48 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Niemand maar jij wilt ze het verbieden![]()
quote:
Alleen kijkend naar asielzoekers is mijn mening simpel: Asiel dient wat mij betreft ten alle tijden tijdelijk te zijn. Probleem in thuisland opgelost, dan terug, klaar.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:59 schreef ratava het volgende:
Wat ik bedoel is het huwelijk even buiten beschouwing laten.
Direct officieel werkzoekend ook, want die gaan ook meestal wel werken.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat men zich vooral irriteert aan asielzoekers die alles maar krijgen. Allereerst hier is niet de asielzoeker schuld aan maar allerlei knuffel belangencommiteetjes
maar verder kan een asielzoeker verschillende statussen toegewezen krijgen.
De twee belangrijkste A en F
A permanent, er is weinig geen uitzicht op verbetering van de sitiotie voor de persoon in het land van herkomst, en kan na 5 jaar Nederlanderschap aanvragen
F tijdelijk voor een x periode waarna asielaanvraag herzien wordt.
Iemand zonder opleiding die geen bijdrage kan leveren aan de NL staat mag nooit en te nimmer een A status krijgen, tevens moet een huwelijk met iemand met meer euros als grijze cellen en een nl paspoort voorkomen worden. Tevens aan het werkzetten als kauwgomkrabber
Iemand die wel kan bijdragen aan de samenleving, krijgt al naar gelang de thuislandsituatie een A of F status, en wordt ook aan het werk geholpen binnen zijn/haar mogenlijkheden.
Mocht die persoon er voor kiezen na x tijd of na een lekker ding gevonden te hebben in Nederland te willen blijven moet dat kunnen. (Afgezien van het feit of hij zij dan baan opgeeft of voor kinderen gaat zorgen) iedere partner heeft namelijk die keuze , je godsdienst of herkomst heeft daar niets mee te maken.
Luie mensen moeten aan het werk gezet worden auto of allochtoon, maar het maakt geen zin (germanisme?) om iemand die alleen gaat kosten binnen te halen
Het topic ging eigenlijk wel over huwelijksmigranten. Volgens mij heeft TS zich ook nog ergens laten ontvallen dat asielzoekers niet erg relevant zijn, dat gaat om hele kleine aantallen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:59 schreef ratava het volgende:
Wat ik bedoel is het huwelijk even buiten beschouwing laten.
Direct officieel werkzoekend ook, want die gaan ook meestal wel werken.
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat men zich vooral irriteert aan asielzoekers die alles maar krijgen.
Zou kunnen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Het topic ging eigenlijk wel over huwelijksmigranten. Volgens mij heeft TS zich ook nog ergens laten ontvallen dat asielzoekers niet erg relevant zijn, dat gaat om hele kleine aantallen.
Wel als je 3 jaar getrouwd bentquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:58 schreef Vhiper het volgende:
[..]
![]()
Zei ik niet dat je je eens in moest lezen?
Een garantverklaring ontwijk je niet met huwelijkse voorwaarden.
Als antwoord op mijn vraag (is elke buitenlandse vrouw een hoer) of als antwoord op mijn opmerking (veel ervaring zeker) ?quote:
Wat een geluk voor de huisvrouw in NLquote:Ja
Bv hoe je over buitenlandse vrouwen denkt ?quote:Wat dan zoal?
Eenschquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Alleen kijkend naar asielzoekers is mijn mening simpel: Asiel dient wat mij betreft ten alle tijden tijdelijk te zijn. Probleem in thuisland opgelost, dan terug, klaar.
een hoogwaardige baanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:39 schreef Paul_NL het volgende:
Van mij mag die asielzoeker best blijven als hij een hoogwaardige baan heeft. Maar ook voor hem zou moeten gelden. Eest 5 jaar werken voordat je Nederlander kan worden
Klopt maar dat is weer een hele andere discussiequote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:32 schreef Paul_NL het volgende:
Een baan die de meeste van de 800.000 inactieven in Nederland niet kunnen doen.
Lijkt me nogal dom niet, om iemand de plee te laten poetsen als je zelf 800.000 mensen hebt met een bijstandsuitkering of WW-uitkering.
Zo moeilijk is het niet, zolang je niet ziek bent moet je werken, en als je dat niet wilt krijg je geen geld, en loop je na een tijdje vast. Dan kun je geholpen worden, mits je een baan aanneemtquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:32 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Klopt maar dat is weer een hele andere discussie
Probeer jij de 'uitkeringsgerechtigde Nederlanders' daar maar eens toe te bewegen
TOT het zover is mogen wat mij betreft de buitenlanders dat werk doen hoor (als het maar gebeurd)
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |