abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39697077
Waar ik me vaak over werwonder zijn discussies over emi- en immigratie in het Westen en Nederland in het bijzonder.

Vaak gaat het dan uiteraard over de problemen die deze met zich meebrengen en een ieder gooit de schuld daarvoor bij een ander.

Maarr........ waar iedereen aan voorbij gaat is eigenlijk een heel simpele vraag:

Waarom zou je als land uberhaupt mensen toelaten die niets toe toe voegen hebben?

Waarom zouden wij een ook maar 1 onopgeleide griet van 21 uit de Rif die geen woord Nederlands kan, niet kan lezen en schrijven en nooit ook maar 1 positieve bijdrage aan dit land zou kunnen leveren, uberhaupt toelaten? Ook al is ze 'uit liefde getrouwd' met een 'Nederlander' van buitenlandse afkomst?

Mensen zeuren over 'ja maar dat kan je niet maken'.
Waarom dan niet? Geef mij eens een goede reden waarom je als land kansloze losers toe zou laten?
pi_39698155
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:24 schreef -IksRee- het volgende:
Mensen zeuren over 'ja maar dat kan je niet maken'.
Waarom dan niet? Geef mij eens een goede reden waarom je als land kansloze losers toe zou laten?
Om op je te laten stemmen.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:07:48 #3
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39698198
uit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in je flikker wellicht.

Maar hangt van het individuele geval af.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  maandag 10 juli 2006 @ 19:08:31 #4
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_39698218
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:24 schreef -IksRee- het volgende:
Waarom zou je als land uberhaupt mensen toelaten die niets toe toe voegen hebben?
Die vraag kun je ook met betrekking tot dit forum stellen. Als het je lukt om die vraag te beantwoorden dan is daarmee jouw vraag ook beantwoord.
pi_39698255
Veel landen doen dat dan terecht ook niet. Daar kom je alleen in met een opleiding, baan etc.
pi_39698488
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
uit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in je flikker wellicht.

Wat? Dus vanuit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel moet je kansloos volk binnenlaten? Dat is echt de enige reden die je kan verzinnen?

Nou, dan heb ik zeker geen medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in me flikker want ik vind het een argument van lik m'n reet.
pi_39698516
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:08 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Die vraag kun je ook met betrekking tot dit forum stellen. Als het je lukt om die vraag te beantwoorden dan is daarmee jouw vraag ook beantwoord.
Gast, vergelijk jij nu serieus Fok met een land? Want dan is het wel heel erg met je gesteld hoor.
pi_39698556
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:09 schreef _The_General_ het volgende:
Veel landen doen dat dan terecht ook niet. Daar kom je alleen in met een opleiding, baan etc.
Juist.

En het mooiste is nog dat in de landen waar de mensen vandaan komen die over dit soort zaken de grootste bek hebben, zoals Turkije of Marokko,. zelf kei- en keihard zijn jegens immigranten. Kom daar maar eens binnen zonder centen en zo
pi_39698614
Ik zie het probleem niet zo, de toegangseis is nu al vrij fors. Als iemand z'n chick gewoon kan onderhouden, waarom niet ?
pi_39698721
Ik zou nog verder willen gaan. Ik vind het ronduit misdadig om mensen zonder opleiding en zonder kennis van de Nederlandse taal hier toe te laten. Dat is hetzelfde als een kind direct naar de universiteit sturen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39698961
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:24 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zou nog verder willen gaan. Ik vind het ronduit misdadig om mensen zonder opleiding en zonder kennis van de Nederlandse taal hier toe te laten. Dat is hetzelfde als een kind direct naar de universiteit sturen.

Mja.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:32:45 #12
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39699007
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:17 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wat? Dus vanuit medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel moet je kansloos volk binnenlaten? Dat is echt de enige reden die je kan verzinnen?

Nou, dan heb ik zeker geen medeleven/naastenliefde/enig moreel gevoel in me flikker want ik vind het een argument van lik m'n reet.
Ja maar wat jij vindt kan me niet zo heel veel schelen aangezien jij typisch iemand bent die zich op fok heeft aangemeld om te kankeren op buitenlanders.

Als kansloos volk een goede reden heeft zijn ze wat mij betreft welkom, onder bepaalde voorwaarden.
pi_39699059
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

Als kansloos volk een goede reden heeft zijn ze wat mij betreft welkom, onder bepaalde voorwaarden.
Waarom? Tijdelijk misschien. Maar het is voor iedereen beter als er iets gedaan wordt in het land van herkomst zodat die mensen niet naar een ander land hoeven te gaan.
  maandag 10 juli 2006 @ 19:36:59 #14
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39699164
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:34 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Waarom? Tijdelijk misschien. Maar het is voor iedereen beter als er iets gedaan wordt in het land van herkomst zodat die mensen niet naar een ander land hoeven te gaan.
Natuurlijk, en nog beter zou het zijn als iedereen gelukkig in vrede en voorspoed samen zou leven. Maarja...
pi_39699335
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Mja.
Briljante reactie. Dus jij denkt dat iemand die nog nooit een school van binnen heeft gezien, kans maakt op de Nederlandse arbeidsmarkt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39699386
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Briljante reactie. Dus jij denkt dat iemand die nog nooit een school van binnen heeft gezien, kans maakt op de Nederlandse arbeidsmarkt?
Het zijn nou niet typisch vrouwen die de arbeidsmarkt opgaan. Voor een liberaal ben je aardig conservatief en vrijheidsbeperkend trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2006 19:43:21 ]
  maandag 10 juli 2006 @ 19:43:28 #17
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_39699405
Omdat je anders een raciest bent. Met dank aan de PvdA
Ben ik nou zo doof of ben jij nou zo blind
  maandag 10 juli 2006 @ 19:45:05 #18
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39699464
Al heb je een super-opleiding... hier geen ene moer waard als het niet uit een westers land komt.
pi_39699473
Er zijn mensen die hun leven willen delen met iemand waarvan pak 'm beet X-Ray zegt dat die persoon een kansloze trien is. Maar waarom zou degene die die kansloze trien graag bij zich in huis heeft zich ook maar één sikkepit gelegen laten liggen aan wat X-Ray ervan vindt?

En dat geldt ook op grotere schaal - waarom zouden we onszelf beknotten in onze mogelijkheden door onszelf te verbieden een lekker ding hierheen te halen? Doe het niet op kosten van een ander, da's logisch, vandaar dat je de binnenkomer niet zomaar toegang tot belastinggeld biedt, maar verder?

En asiel is een ander verhaal, in principe geef je die mensen toegang omdat je ze anders de dood of de hel in stuurt. En de afweging de hel insturen doe je nu eenmaal niet op de inschatting hoe 'kansloos' iemand is in Nederland, maar op hoe kansloos die persoon is voor de hel waarheen je 'm terugzendt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39699772
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:24 schreef Lyrebird het volgende:
De landen waar de meeste huwelijksmigranten vandaan komen zijn tegenwoordig een stuk minder onbekend met westerse gewoonten dan 25 jaar geleden.

Ik heb ze toen wel gekend, gezinnen die echt niet wisten wat ze aanmoesten met ramen, wc, gasfornuis, slaapkamers. En die dus leefden in de woonkamer -slapen en eten opde grond, koken op een vuurtje op de grond in de keuken en poepen in een hoekje van het platje.
Toch kwam dat allemaal nog best redelijk op de pootjes terecht, meestal.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39699785
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:32 schreef Pappie_Culo het volgende:

Wat kan een goede reden zijn behalve 'ik wil profiteren van de voorzieningen zonder er zelf structureel aan bij te kunnen dragen'?

En wat voor voorwaarden dan?
pi_39699822
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Het zijn nou niet typisch vrouwen die de arbeidsmarkt opgaan. Voor een liberaal ben je aardig conservatief en vrijheidsbeperkend trouwens.
Onzin. Een liberale maatschappij had geen uitkeringen en allerhande andere sociale voorzieningen gehad dus waren al die goudzoekers, gezinsherenigers etc nooit gekomen. Juist omdat het geen liberale maatschappij is zijn on-liberale maatregelen nodig.
pi_39699858
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:55 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Onzin. Een liberale maatschappij had geen uitkeringen en allerhande andere sociale voorzieningen gehad dus waren al die goudzoekers, gezinsherenigers etc nooit gekomen. Juist omdat het geen liberale maatschappij is zijn on-liberale maatregelen nodig.
Import bruidjes hebben de eerste paar jaar helemaal geen recht op dat alles, dus wat is je punt ?
pi_39699908
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:45 schreef sigme het volgende:
Er zijn mensen die hun leven willen delen met iemand waarvan pak 'm beet X-Ray zegt dat die persoon een kansloze trien is. Maar waarom zou degene die die kansloze trien graag bij zich in huis heeft zich ook maar één sikkepit gelegen laten liggen aan wat X-Ray ervan vindt?

En dat geldt ook op grotere schaal - waarom zouden we onszelf beknotten in onze mogelijkheden door onszelf te verbieden een lekker ding hierheen te halen? Doe het niet op kosten van een ander, da's logisch, vandaar dat je de binnenkomer niet zomaar toegang tot belastinggeld biedt, maar verder?

En asiel is een ander verhaal, in principe geef je die mensen toegang omdat je ze anders de dood of de hel in stuurt. En de afweging de hel insturen doe je nu eenmaal niet op de inschatting hoe 'kansloos' iemand is in Nederland, maar op hoe kansloos die persoon is voor de hel waarheen je 'm terugzendt.
Asiel is niet zo'n probleem, dat zijn relatief kleine aantallen.

Maarr.... er is notabene een hele huwelijksindustrie in Marokko opgezet waar in Europa wonende Marokkanen in de zomer richting Marokko gaan om voor hun onbekende familieleden in te huwen. Dat heeft al lang niets meer met 'leven willen delen' te maken maar puur met een immigratieindustrie.

Maar het gaat niet eens specifiek om NL, Marokkanen en dergelijke maar gewoon om de vraag waarom je als land uberhaupt kansloos volk binnen zou laten. Ik kan echt geen enkele serieuze reden bedenken.

Behalve het zieligheidsargument natuurlijk.
pi_39699969
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Import bruidjes hebben de eerste paar jaar helemaal geen recht op dat alles, dus wat is je punt ?
Nee, maar ze baren gezellig nog meer kansloos volk wat dankzij de eveneens kansloze ouders ook weer kansloos wordt etc etc etc
Afijn het resultaat is bekend.
Feit is ook dat na die paar jaar ze wel gewoon op bijna alles recht hebben.
Feit is ook dat de aanwezigheid van al die voorzieningen de enige reden is dat men uberhaupt hier heen komt.
Als NLe maatschappij heb je er niets aan, het zorgt alleen voor een hoop gezeik, kost klauwen met geld en het kan nog generaties lang dooretteren ook.

Dus wederom: waarom ook maar 1 van zo iemand toe laten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')