Pigment.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:34 schreef sigme het volgende:
Apropos, Autodidact, wat is het verschil?
Maar jij bent een van de aardigste mensen van Fok.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:38 schreef Glasnosteraar het volgende:
maar aangezien ik een beetje bang ben voor Johan durfde ik niet zo goed.
aardig zijn is een slechte eigenschap die veel zorgen geeft en ongebreidelde zelfverrijking belemmertquote:Op zondag 9 juli 2006 15:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
Maar jij bent een van de aardigste mensen van Fok.
het is meer de kennis van zaken die vreeswekkend kan zijn, dan val je zo hard door de mand, of met de bek vol tanden: ja maar ... maar ....quote:En ik ook.
quote:Op zondag 9 juli 2006 15:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
En ik ook.
En dan moet je nog gaan studeren.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:51 schreef Monidique het volgende:
Allemachtig, wat ben ik verrot.
Dat zeg je nu wel, maar ondertussen ben je nog nooit bij een meet geweest.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:42 schreef Apropos het volgende:
[..]
En ik ook.
Nee, RQ en Dr.W ook.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:02 schreef sigme het volgende:
Tsjonge jonge. Ben ik dan de enige die wel eens op een 'meet' geweest is?
Gezien de betekenis van het concept "meet" lijkt me dat sterkquote:Op zondag 9 juli 2006 16:02 schreef sigme het volgende:
Tsjonge jonge. Ben ik dan de enige die wel eens op een 'meet' geweest is?
Haha, ja, ik vond het een grappige intrinsiek onmogelijke vraag.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:08 schreef Apropos het volgende:
[..]
Nee, RQ en Dr.W ook.
(Wat een rare vraag, eigenlijk.)
Nog geknokt?quote:Op zondag 9 juli 2006 16:09 schreef -IksRee- het volgende:
Ik ben 1 keer op een meet geweest.
Nee, Speknek was geen partij, Zodiaque liet het afweten, die-andere-filosofie-gozer-uit-Den-Haag-wiens-naam-ik-vergeten-ben-was-okay en MUUS wilde ook al niet met me knokkenquote:
Die vierde was zeker die waar ik wasquote:Op zondag 9 juli 2006 16:15 schreef Sidekick het volgende:
Oh, wacht, er zijn natuurlijk 4 POL-meets geweest.
Als je de vierde als een volwaardige meet beschouwd.
Ja.quote:
quote:The Bride Price
Rather than a willing union between a man and woman, marriage is frequently a transaction among families, and the younger the bride, the higher the price she may fetch. Girls are valuable workers in a land where survival is scratched from the grudging soil of a half-acre parcel. In her parents' home, a girl can till fields, tend livestock and cook meals. In her husband's home, she is more useful yet. She can have sex and bear children.
Afghanistan is not alone in this predilection toward early wedlock. Globally, the number of child brides is hard to tabulate; they live mostly in places where births, deaths and the human milestones in between go unrecorded. But there are estimates. About 1 in 7 girls in the developing world (excluding China) gets married before her 15th birthday, according to analyses done by the Population Council, an international research group.
Kom kom, hij zal haar pas 'consumeren' als ze 12 is, dus waag het eens hem een pedo te noemen.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:21 schreef Autodidact het volgende:
Ghulam Haider, 11, is to be married to Faiz Mohammed, 40. She had hoped to be a teacher but was forced to quit her classes when she became engaged.
[..]
quote:Oil - production:
376,900 bbl/day (2003)
Oil - consumption:
188,300 bbl/day (2003 est.)
Ik weet niet helemaal op welke overwinning jij doelt.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:45 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Denemarken is het land van de overwinning.
Ik heb hem al bijna veertig minuten niet meer gezien.quote:
Hier waar de aarde gewoon doordraait waait het.quote:Op zondag 9 juli 2006 21:06 schreef Autodidact het volgende:
Op de radio: "meer dan een miljard kijkers en luisteraars wereldwijd". De aarde stopt even met draaien...
Oh. Wat is de tussenstand?quote:Op zondag 9 juli 2006 21:30 schreef Autodidact het volgende:
Nee, om acht uur.
quote:Op zondag 9 juli 2006 21:34 schreef Autodidact het volgende:
http://www.sportinglife.com/
Hier kun je het live volgen als je wil.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6A3792E5E1AFE.htmlquote:Een groep neo-nazi's heeft in mei een 49-jarige man van Antilliaanse afkomst ernstig mishandeld. Justitie heeft nu pas de racistische achtergrond van de mishandeling in Papendrecht bevestigd.
De Antilliaanse man werd opgewacht toen hij een café uitkwam. Hij werd zo zwaar mishandeld dat hij naar het ziekenhuis moest voor behandeling.
In de weken erna heeft de politie vijf mensen gearresteerd van het Aktiefront Zuid Holland Zuid. Twee zitten nog vast. Ook een beruchte Duitse neo-nazi zit nog in de cel vanwege betrokkenheid. Het Aktiefront is bekend bij de AIVD. Die noemt de groep nog niet erg bedreigend.
Laat de 2e Franse burgeroorlog maar uitbrekenquote:Op zondag 9 juli 2006 22:43 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De spagettivreters sturen die kutfransen weg!! GEWELDIG!
hey, dat ziet er wel interessant uitquote:
Wat een lul is het toch.quote:
Ah, ja, wat een zeur héquote:Op zondag 9 juli 2006 23:34 schreef Autodidact het volgende:
Je bent een veeleisend mannetje, godglasteraar. Ik heb 'm hier opstaan, maar photobucket pikt hem niet. Te grof denk ik.
Dat staat er onder, Vlijmscherp.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:55 schreef Harry_Sack het volgende:
Wie is glasnosteraar trouwens???
Right, ik ben natuurlijk verdroesemd door dat kut WK. Is er nog iets uit the G-thang gekomen gister eigenlijk?quote:
Eenzaamheid.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:06 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Right, ik ben natuurlijk verdroesemd door dat kut WK. Is er nog iets uit the G-thang gekomen gister eigenlijk?
schuld van .... ?quote:
niks, gewoon een ontzettende hekel aan reklame vs. valse gristelijkheid vs. agressieve negroide r&b die nergens over gaat, en jij? Je struikelt zeker weer over dat voorhoofd he?quote:Op maandag 10 juli 2006 00:11 schreef Apropos het volgende:
En wat heb je toch tegen Rihanna?
Ach, de driekamp. Jammerlijk afwezig tijdens deze wereldkampioenschappen.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:13 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
niks, gewoon een ontzettende hekel aan reklame vs. valse gristelijkheid vs. agressieve negroide r&b die nergens over gaat
deden zij mee?quote:
Nee, die hadden al besloten om drie weken weg te gaan voor ze mij kende.quote:
Ik weet het niet, Harry. Op een redelijk tijdstip opstaan, goed eten, een dutje.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:17 schreef Harry_Sack het volgende:
Waar komt die scherpheid vandaan, Johan, het is verdorie na twaalven en ons geliefde Frankrijk heeft verloren op laffe penalties..
Ah, al die dingen van vroegerquote:Op maandag 10 juli 2006 00:18 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik weet het niet, Harry. Op een redelijk tijdstip opstaan, goed eten, een dutje.
Overal lees je wel eens geintjes bijnaquote:Op maandag 10 juli 2006 01:06 schreef Autodidact het volgende:
Ja man, photoshopjes en journalistieke geintjes in de New York times.
geinige naam, minder leuke reactie, biertje op zeker?quote:Op maandag 10 juli 2006 01:11 schreef Apropos het volgende:
O, wacht, het is dat meisje dat tot haar vreugde met een volwassen vent gaat trouwen.
Barbaren.quote:BAGDAD - Vier Amerikaanse soldaten en een oud-soldaat zijn aangeklaagd voor de moord op een Iraaks gezin en de verkrachting van de oudste dochter. Dat maakte het Amerikaanse leger zondag bekend. ()
Voormalig soldaat Steven Green (21) en vijf anderen bewaakten in maart dit jaar een controlepost nabij het dorpje Mahmudiya, ten zuiden van Bagdad. Vijf van de zes gingen een huis vlakbij de controlepost binnen en vermoordden daar eerst een Iraaks stel en hun zesjarige dochtertje. De oudste dochter werd verkracht, daarna schoot Green haar met twee of drie kogels dood. In de VS en Irak is de verontwaardiging over het bloedbad groot, zeker nu uit haar identiteitspapieren blijkt dat het meisje 14 jaar oud was.
Gelukkig worden de Amerikanen die dit flikken aangepakt.quote:
Ah, ik zie het al: een echte onvervalste linkse idealist.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:51 schreef sigme het volgende:
Maar stellen dat de meesten in staat zijn / geneigd zijn tot dergelijke gruwelen -als ze maar in de juiste omstandigheden worden gebracht- is onwaar.
*loert naar usernaam*quote:Op maandag 10 juli 2006 09:55 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ah, ik zie het al: een echte onvervalste linkse idealist.
Ik garandeer je: 2 weken geen vreten en je begaat je 1e daad van kannibalisme.
Nee, sommigen doen dat (kijk maar in Afrika, bij grote hongersnoden) maar lang niet iedereen. Niet kannibalisme, dat wil men best doen, maar een mens doden om deze op te eten. Veruit de meeste mensen doen dat niet.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:55 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ah, ik zie het al: een echte onvervalste linkse idealist.
Ik garandeer je: 2 weken geen vreten en je begaat je 1e daad van kannibalisme.
Uit onderzoek is al eeuwen bekend dat veruit de meeste soldaten het verdómmen om een ander mens te vermoorden. Zelfs als ze denken dat best te willen, schieten de meesten zonder goede reden naast. Een heel groot deel van de training van soldaten bestaat uit het wegnemen van die barriere, en dan nog lukt dat maar zeer gedeeltelijk.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:57 schreef Maerycke het volgende:
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik denk niet dat de meeste mensen daartoe in staat zijn, maar dat de mensen die daar wel toe in staat zijn in toom worden gehouden door onze maatschappij. De mensen die dan worden losgelaten vrijwel zonder toezicht en waarbij al snel duidelijk wordt dat misdaden niet bestraft zullen worden, zullen wel een stuk sneller over de schreef gaan (en dan meestal vrij ernstig ook).
Laten we wel zijn, je wordt geen soldaat als je niet tegen geweld kunt. Je gaat het leger in voor actie en het uitvoeren van missies waarbij mensen om het leven kunnen komen. Dan is de kans ook groter (denk ik) dat je juist mensen aantrekt die net op dat randje verkeren.
Jij hebt het nog steeds over de gemiddelde mens en de gemiddelde soldaat, terwijl ik het over de mensen heb die op het randje van beschaving leven. De mensen die normaal lijken te zijn, maar gewoon niet dezelfde normen en waarden hebben. Die lui die echt worden aangetrokken door het geweld die het leger belooft en de kans om mensen dood te maken. Ik zie hen iets minder snel accountant worden dan dat ze het leger in zullen gaan met de kans op...quote:Op maandag 10 juli 2006 10:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, sommigen doen dat (kijk maar in Afrika, bij grote hongersnoden) maar lang niet iedereen. Niet kannibalisme, dat wil men best doen, maar een mens doden om deze op te eten. Veruit de meeste mensen doen dat niet.
[..]
Uit onderzoek is al eeuwen bekend dat veruit de meeste soldaten het verdómmen om een ander mens te vermoorden. Zelfs als ze denken dat best te willen, schieten de meesten zonder goede reden naast. Een heel groot deel van de training van soldaten bestaat uit het wegnemen van die barriere, en dan nog lukt dat maar zeer gedeeltelijk.
Terwijl soldaten inderdaad niet voor niets soldaat zijn, en willen zijn, en dus waarschijnlijk gemiddeld een lage drempel zullen hebben.
Das niet waar. Het laagje beschaving bestaat slechts bij de gratie van je 1e levensbehoeften voorzien te krijgen.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, sommigen doen dat (kijk maar in Afrika, bij grote hongersnoden) maar lang niet iedereen. Niet kannibalisme, dat wil men best doen, maar een mens doden om deze op te eten. Veruit de meeste mensen doen dat niet.
Oh please, het gros van de soldaten zal, als ze nog net uit de burgermaatschappij komen, er wat moeite mee hebben ja. Maar na een tijd in die situatie te zitten ga je het steeds normaler vinden en daar naar handelen.quote:Uit onderzoek is al eeuwen bekend dat veruit de meeste soldaten het verdómmen om een ander mens te vermoorden. Zelfs als ze denken dat best te willen, schieten de meesten zonder goede reden naast. Een heel groot deel van de training van soldaten bestaat uit het wegnemen van die barriere, en dan nog lukt dat maar zeer gedeeltelijk.
Dat ligt er maar aan over welk leger je het hebt. In ieder conflict gaan mensen over de scheef omdat de sociale druk wegvalt om het niet te doen. Opeens KAN je doen wat je wilt want jij hebt de macht, het wapen en niemand die je tegen kan houden noch hoef je bang te zijn voor vervolging. Let maar op hoe ver de meeste gaan, zeker na lange tijd in oorlogssituaties verkeerd te hebben.quote:Terwijl soldaten inderdaad niet voor niets soldaat zijn, en willen zijn, en dus waarschijnlijk gemiddeld een lage drempel zullen hebben.
Wat heb je tegen kannibalisme? Ik niks, en ik had het er ook niet over. Ik had het over de bereidheid tot moord.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:22 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Das niet waar. Het laagje beschaving bestaat slechts bij de gratie van je 1e levensbehoeften voorzien te krijgen.
In ieder geval van grote hongersnoden zoals oorlogen werd altijd na een paar weken al op grote schaal kannibalisme gemeld. Uiteraard gaan eerst de katten en vogels eraan.
Nee, mensen doen in de meest absurde omstandigheden nog hun best enige waardigheid te houden. Enkelen niet, of die ontlenen waardigheid aan andere zaken, maar de meeste mensen wil niet moorden, en kunnen het niet eens als ze het wel willen.quote:[..]
Oh please, het gros van de soldaten zal, als ze nog net uit de burgermaatschappij komen, er wat moeite mee hebben ja. Maar na een tijd in die situatie te zitten ga je het steeds normaler vinden en daar naar handelen.
Je bent echt te naief wat betreft de goedheid vd mens. Het laagje beschaving is slechts een vernis-laagje.
De meeste mensen verschuilen zich en doen zo normaal mogelijk. Die bepalen het beeld niet, maar het is wel de grote grote meerderheid.quote:[..]
Dat ligt er maar aan over welk leger je het hebt. In ieder conflict gaan mensen over de scheef omdat de sociale druk wegvalt om het niet te doen. Opeens KAN je doen wat je wilt want jij hebt de macht, het wapen en niemand die je tegen kan houden noch hoef je bang te zijn voor vervolging. Let maar op hoe ver de meeste gaan, zeker na lange tijd in oorlogssituaties verkeerd te hebben.
Pertinent on-waar.quote:Op maandag 10 juli 2006 10:39 schreef sigme het volgende:
maar de meeste mensen wil niet moorden, en kunnen het niet eens als ze het wel willen.
veel te jong.quote:
Airmiles sparen bij de Shell.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:06 schreef Sidekick het volgende:
Maerycke.
Vanochtend in Groningen geweest. Nu in Sneek, zometeen naar Apeldoorn. Alles om te bewijzen dat het broeikaseffect door de mens wordt versterkt.
SKquote:Op maandag 10 juli 2006 11:06 schreef Sidekick het volgende:
Maerycke.
Vanochtend in Groningen geweest. Nu in Sneek, zometeen naar Apeldoorn. Alles om te bewijzen dat het broeikaseffect door de mens wordt versterkt.
Aha, een hobbit hond dusquote:Op maandag 10 juli 2006 13:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Mijn hond maakt het goed, dank u.
Oude koeien.quote:Op maandag 10 juli 2006 15:20 schreef Harry_Sack het volgende:
zo, dat was wel weer genoeg bagger.
Alf ster blijkt homofiele crackjunk
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1150885963162&pagename=JPost%2FJPArticle%2FShowFullquote:A group belonging to Palestinian Authority Chairman Mahmoud Abbas's Fatah party announced on Monday that it had recruited 100 Palestinian women to launch suicide attacks against Israel.
A woman who identified herself as Um al-Abed told reporters in Gaza City that so far about 100 women had expressed their desire to carry out suicide attacks against Israel. She claimed she was a spokeswoman for the Aksa Martyrs Brigades, the armed wing of Fatah
....
http://www.vrtnieuws.net/(...)craddock/index.shtmlquote:VS stellen nieuwe NAVO-opperbevelhebber voor
ma 10/07/06 - De Verenigde Staten stellen generaal Bantz John Craddock voor als nieuwe NAVO-opperbevelhebber in Europa. Craddock is nu verantwoordelijk voor het omstreden gevangenenkamp op Guantanamo.
De NAVO-opperbevelhebber in Europa of Supreme Allied Commander, in het jargon SACEUR genoemd, is de hoogste militaire gezagsdrager van de alliantie. Hij heeft dezelfde status als de secretaris-generaal.
Traditioneel is het een Amerikaan terwijl de secretaris-generaal altijd een Europeaan is.
Als nieuwe SACEUR heeft Washington nu generaal Bantz John Craddock voorgedragen.
Zijn benoeming moet nog worden goedgekeurd door de senaat, in Washington, en door de NAVO-raad, het politieke orgaan waarin alle lidstaten vertegenwoordigd zijn.
Meestal is zo'n benoemingsprocedure een formaliteit, maar nu zouden er misschien een paar vragen kunnen rijzen.
Want Craddock was de voorbije jaren, en is nog steeds, de bevelhebber van het Zuidelijk Commando, de regio van Midden- en Zuid-Amerika.
En dus houdt hij ook toezicht op het omstreden gevangenenkamp van Guantanamo (foto). Toen onlangs drie gevangenen daar zelfmoord pleegden, omschreef Craddock dat als een vijandige actie en niet als een wanhoopsdaad.
Dr. Wollfff zal hier niet blij mee zijn.quote:
http://www.oneworld.nl/index.php?page=1&articleId=8656quote:Zweedse miljonair wil Amazonewoud kopen 07 - 07 - 2006
Bron: OneWorld
De Zweedse miljonair Johan Eliasch heeft voorgesteld het gehele Amazone regenwoud te kopen. Volgens de natuurbeschermer, die al een flink stuk Amazone bezit, kost zo'n investering aanzienlijk minder dan natuurrampen als de tsunami of de orkaan Katrina.
Eliash, topman van sport- en kledingmerk Head, deed zijn voorstel op een internationale bijeenkomst van ondernemers in Londen, georganiseerd door verzekeringsbedrijf Lloyd's.
Volgens de 43-jarige Zweed zou de aankoop van het Amazonewoud zo'n 18 miljard dollar kosten. Hij rekende zijn gehoor voor dat de orkaan Katrina in de Verenigde Staten en de tsunami in Azië verzekeraars in 2005 alleen al 83 miljard dollar hebben gekost, een historisch recordbedrag.
Een investering in natuurbescherming in de Amazone, valt in het niet bij de wereldwijde kosten van de desastreuze gevolgen van klimaatverandering, vindt Eliasch.
Volgens de Braziliaanse krant Folha de S. Paulo reageerden de verenigde ondernemers lauw op zijn voorstel. Zij zien niet zo snel een directe relatie tussen de bescherming van de Amazone en natuurrampen.
Groene kolonialisten
Het voorstel van de Zweed komt niet uit de lucht vallen. In maart kocht Eliasch zelf al zo'n 160.000 vierkante kilometer grond van een houtbedrijf in de Braziliaanse staat Amazone, zo'n 2600 kilometer ten noorden van Rio de Janeiro. Volgens nooit door hem bevestigde berichten was daarmee een bedrag van 14,7 miljoen dollar gemoeid.
'De Amazone regenwouden zijn de longen van de wereld. Ze produceren 20 procent van alle zuurstof in de wereld en 30 procent van het zoetwater', aldus Eliasch in een eerder interview met de Britse krant The Sunday Times, die hem in een lijst van rijkste Britse inwoners de 145e plaats toebedeelt.
De natuurbeschermer heeft zijn eigendom in Brazilië opengesteld voor wetenschappers die medicinale mogelijkheden van de planten willen onderzoeken.
Eliasch kent overigens nog meer bestemmingen voor zijn vermogen. Zo kwam hij in het nieuws wegens zijn gulle giften aan de Engelse Tories, de conservatieve oppositie van premier Tony Blair.
Met dank aan Geertje van der Pas in Brazilië
Dat is waarschijnlijk wederzijds.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:09 schreef -IksRee- het volgende:
He, wat kan ik me weer lekker ergeren aan linkse knakkers zoals Tijgetje en Sigme.
Dat is ook de bedoeling.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk wederzijds.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6A4C8D9C1B3BA.htmlquote:11 Juli 2006 11:12
Edith Cresson behoudt hele pensioen
De voormalige Franse euro-commissaris Edith Cresson hoeft niet de helft van haar pensioen in te leveren. Dat heeft het Europese gerechtshof in Luxemburg bepaald. Volgens het hof is Cresson wel schuldig aan vriendjespolitiek.
Cresson hielp tussen 1995 en 1999 een bevriende tandarts aan een baan. Toen dat bekend werd, moest ze aftreden. De commissie kondigde aan dat ze de helft van haar pensioen zou moeten inleveren.
Ze stapte naar het EU-hof om dat te voorkomen en om haar naam te zuiveren. De rechter vindt dat ze haar volledige pensioen mag behouden omdat ze met de veroordeling nu genoeg is gestraft.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:09 schreef -IksRee- het volgende:
He, wat kan ik me weer lekker ergeren aan linkse knakkers zoals Tijgetje en Sigme.
ergeren aan Sigme? het enige wat me ergert zijn die kleine rotfotootjes in haar fotoboekquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:09 schreef -IksRee- het volgende:
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#4945618quote:Howard: geen verstoorde werkrelatie met Costello
De Australische premier John Howard is niet van plan minister Peter Costello op een zijspoor te zetten. Volgens Howard is er geen verstoorde werkrelatie, ondanks het conflict over het leiderschap binnen de Liberale Partij. De premier heeft dinsdag met z'n minister van Financiën onder vier ogen gesproken over de crisis. Dat gebeurde na afloop van een kabinetszitting. Costello gaf na afloop verder geen commentaar.
De minister beschuldigde Howard maandag van woordbreuk over het overdragen van het leiderschap; een akkoord daarover zou al in 1994 zijn gesloten. De bijna 67-jarige Howard zou na anderhalve termijn als premier het stokje al hebben moeten doorgeven aan zijn inmiddels 48-jarige beoogde opvolger, maar volgens de Australische premier is die afspraak niet gemaakt. Howard is al bezig aan z'n vierde ambtstermijn. Hij moet binnen afzienbare tijd besluiten of hij nog een regeerperiode wil na de verkiezingen van volgend jaar.
Keihagt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik erger me aan dat naieve bloemetjesgelul.
Godverdomme het leven is keihard ja!![]()
Nou, valt wel mee, hoor, het leven is een feest voor mij en wat ik van sigme lees heeft zij ook niet veel klachtenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:03 schreef -IksRee- het volgende:
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Serieus: ik mag je wel. Als je je niet verliest in al te suf afkraken van mij omdat je mijn standpunten naief vindt. Pak me dan keihard aan - met argumenten graag.quote:
Het is wel een feest maar je moet het verdomme wel op een harde manier afdwingen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, valt wel mee, hoor, het leven is een feest voor mij en wat ik van sigme lees heeft zij ook niet veel klachten![]()
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:24 schreef sigme het volgende:
Bij de weg, X-Ray, ik ben helemaal niet links.
Kijk maar waar ik in dit schema sta: Moral Politics
Ik zit volstrekt niet in de linkse hoek van macht bij de overheid, subsidies, regelingen.
Mischien is het een harde muismat?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:35 schreef sizzler het volgende:
"Keiharde Campagne Actie!"
http://www.groepwildersshop.nl/shop/php/producten.php?cat=2
En dan met kalenders en een muismat komen...
Ghe, ik zit bij progressief Neo-Liberalisme. Ons verschil is redelijk links - rechts, maar we hebben misschien wel meer overeenkomsten dan verschillen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:33 schreef -IksRee- het volgende:
Conservatief Neo-Liberalisme.
Zou best eens kunnen kloppen.![]()
quote:The Moral Order dimension defines your view of the world's order:
It measures whether you believe certain things have moral authority over others.
It ranks notions such as God, race, humans, nature, men, women, lifestyles...
You can visualize your personal moral order as a ladder where items with the most moral authority appear on the higher steps and those with the least authority appear on the lower steps.
People on the right of the Moral Matrix have a structured moral order (i.e. many steps on their moral ladder).
People on the left of the Moral Matrix have a flat moral order (i.e. few steps on their moral ladder).
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:35 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]
"Keiharde Campagne Actie!"
http://www.groepwildersshop.nl/shop/php/producten.php?cat=2
En dan met kalenders en een muismat komen...
Het gaat niet om 'buitenlanders', het gaat om een fascistische kutreligie met een identiteitsprobleem die de boel aan het verneuken is hier. En elders in de wereld ook trouwens, eigenlijk overal waar die 'religie' prominent aanwezig is,quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:39 schreef sigme het volgende:
Als je eens ophield over die buitenlanders te zeiken..![]()
Ik noem dat puberen. Na deze fase komt de islam in de volwassen fase en neemt de aggressie af.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:44 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'buitenlanders', het gaat om een fascistische kutreligie met een identiteitsprobleem die de boel aan het verneuken is hier. En elders in de wereld ook trouwens, eigenlijk overal waar die 'religie' prominent aanwezig is,
Mij visie is als volgt:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:39 schreef sigme het volgende:
The Moral Order dimension defines your view of the world's order:
It measures whether you believe certain things have moral authority over others.
It ranks notions such as God, race, humans, nature, men, women, lifestyles...
You can visualize your personal moral order as a ladder where items with the most moral authority appear on the higher steps and those with the least authority appear on the lower steps.
People on the right of the Moral Matrix have a structured moral order (i.e. many steps on their moral ladder).
People on the left of the Moral Matrix have a flat moral order (i.e. few steps on their moral ladder).
Noem het een leercurve, dit is ook gebeurd bij andere grote religies.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik noem dat puberen. Na deze fase komt de islam in de volwassen fase en neemt de aggressie af.
Hm, nah, valt wel mee, volgens mij.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:31 schreef -IksRee- het volgende:
Het is wel een feest maar je moet het verdomme wel op een harde manier afdwingen.
Dat zou inderdaad kunnen. Jammer dat dat waarschijnlijk nog een eeuw of wat kan gaan duren.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik noem dat puberen. Na deze fase komt de islam in de volwassen fase en neemt de aggressie af.
True true, maar verdomme, dat gezeik HEBBEN we al gehad en we waren goed op weg al die onzin van ons af te schudden. Nee importeren we dat hele gezeik van een paar eeuwen geleden opnieuwquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Noem het een leercurve, dit is ook gebeurd bij andere grote religies.
ook wel de eindtijd genoemdquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Toch is het vreemd. Ik hou helemaal niet van religieuzen, en zeker niet van de iets fanatiekeren. Toch heb ik groot bezwaar tegen dat gemep op de Nederlandse islamieten, omdat de meeste van die islamieten nog minder islamitisch zijn dan de meeste christelijke Nederlander christelijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:44 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het gaat niet om 'buitenlanders', het gaat om een fascistische kutreligie met een identiteitsprobleem die de boel aan het verneuken is hier. En elders in de wereld ook trouwens, eigenlijk overal waar die 'religie' prominent aanwezig is,
En dat is de hypocriete houding van (ja je bent het wel) links NL: wel (terecht) kankeren op Christelijke onzin. Maar indien het lijdend voorwerp de Islam is, dan treedt er opeens een ander mechanisme in werking en schijnt het beschermd te moeten worden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Toch is het vreemd. Ik hou helemaal niet van religieuzen, en zeker niet van de iets fanatiekeren.
Nou, dat durf ik heel hard te betwijfelen. Ik heb nog geen kassameisjes met non-pak aan gezien en buiten Sinterklaas geen mannen in mijter.quote:Toch heb ik groot bezwaar tegen dat gemep op de Nederlandse islamieten, omdat de meeste van die islamieten nog minder islamitisch zijn dan de meeste christelijke Nederlander christelijk.
Nee, dit is iets wat al bezig was toen ik op de lagere school zat. Verder is het een internationaal fenomeen, gesponserd vanuit Saudi-Arabie. Het is gewoon het nieuwe -isme, na communisme en fascisme.quote:En ik heb de indruk dat het gehamer op het islamitisch gehalte van die nauwelijk islamitische moslims alleen maar leidt tot iets wat ik niet wil: meer religieuze fanaten.
Goh. Hoe kunnen we dan van mening verschillen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:45 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Mij visie is als volgt:
1. Er zijn geen substantiele verschillen tussen mensenrassen. Ik geloof niet dat 1 ras beter/slechter is dan een ander.
2. Er zijn zeer grote verschillen tussen culturen. Je mag en moet zelf (vind ik) zeggen dat bepaalde culturen veruit superieur zijn aan anderen. Nihilisme is niet acceptabel.
Dat zeg vele mensen met name ter linkerzijde al jaren maar het wil niet echt doordringen, geloof ik.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:49 schreef sigme het volgende:
En ik heb de indruk dat het gehamer op het islamitisch gehalte van die nauwelijk islamitische moslims alleen maar leidt tot iets wat ik niet wil: meer religieuze fanaten.
Vooruitgangsgeloof. Daar geloof ik dan weer geen donder van.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Noem het een leercurve, dit is ook gebeurd bij andere grote religies.
Ja ja. En de aanslagplegers in lets say Marokko, Istanbul, Thailand, etc zijn zeker ook allemaal door de Fortuyn-revolte tot hun daden gekomen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zeg vele mensen met name ter linkerzijde al jaren maar het wil niet echt doordringen, geloof ik.
Wat heeft dat met Nederland te maken?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:55 schreef -IksRee- het volgende:
Ja ja. En de aanslagplegers in lets say Marokko, Istanbul, Thailand, etc zijn zeker ook allemaal door de Fortuyn-revolte tot hun daden gekomen?
Sterker nog, toen ik op de lagere school zat (da's nog veel langer geleden) speelde het al, echter speelde het niet in Nederland.quote:Kom op zeg: toen ik op de lagere school zat, en dat is toch echt al 20 jaar geleden, speelde dit al.
Het speelt al heel, heel lang en heeft niets te maken met de hardere toon sinds het Fortuyn-verhaal. Misschien alleen dat men nu de maskers laat vallen.
Dat is deels waar, denk ik. Deels een angst een slapend monster wakker te schudden. Ik had ook liever gehad dat het was blijven slapen, en dat alle moslim-Nederlanders binnen een paar decennia hun Mohammed en Allah hadden ingeruild voor het 'iets-isme', of atheisme.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:52 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
En dat is de hypocriete houding van (ja je bent het wel) links NL: wel (terecht) kankeren op Christelijke onzin. Maar indien het lijdend voorwerp de Islam is, dan treedt er opeens een ander mechanisme in werking en schijnt het beschermd te moeten worden.
Dat zijn nogal uiterlijkheden. De SGP heeft politiek meer in de melk te brokkelen dan fundamentele moslims. Maar ook ik denk dat er momenteel meer te vrezen is van islamfanatisme dan van christenfanatisme.quote:[..]
Nou, dat durf ik heel hard te betwijfelen. Ik heb nog geen kassameisjes met non-pak aan gezien en buiten Sinterklaas geen mannen in mijter.
Terwijl per dag meer dames in zwarte rouwgewaden, mannen van mijn leeftijd met pyamas en lange baarden en zelfs burqas rond gaan lopen.
Of het puur en alleen aan Saudi-Arabie te danken is waag ik te betwijfelen, maar dat het internationaal speelt lijkt me duidelijk.quote:Het christendom heeft, in de Randstad tenminste, geen enkele rol van betekenis (meer). En daar voelde ik mij heel gelukkig in. Dat de religiebeleving de laatste 10/15 jaar opeens weer fanatiek toeneemt is slechts aan 1 religie te 'danken'.
[..]
Nee, dit is iets wat al bezig was toen ik op de lagere school zat. Verder is het een internationaal fenomeen, gesponserd vanuit Saudi-Arabie. Het is gewoon het nieuwe -isme, na communisme en fascisme.
Het is nogal naief te denken dat al dat islam-gedoe zich tot NL beperkt. Het is een internationaal fenomeen dat vanuit het buitenland gevoed wordt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft dat met Nederland te maken?
Nee. Die was daarvoor al tot onder het vriespunt alleen het werd in het openbaar ontkend. Fortuyn zorgde niet voor die onderlinge haat, die onderlinge haat zorgde ervoor dat Fortuyn omhoog schoot.quote:Sterker nog, toen ik op de lagere school zat (da's nog veel langer geleden) speelde het al, echter speelde het niet in Nederland.
Sinds de Fortuyn puinhopen echter is het klimaat in Nederland tussen alloch- en autochtoon tot beneden het vriespunt aan het dalen.
Speciaal voor jouw lol dan: nieuw, iets groter foto'tje. Ghe.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:38 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ergeren aan Sigme? het enige wat me ergert zijn die kleine rotfotootjes in haar fotoboekmaar goed, ik wil ook niet als oversext overkomen. Dus begin ik daar maar niet over.
![]()
http://www.trouw.nl/hetni(...)lfcensuur_is_bewezenquote:Flemming Rose, die de controversiële Mohammed-cartoons publiceerde, zal zich „met elke vezel in zijn lichaam blijven verzetten tegen het opleggen van islamitische regels aan niet-moslims in Europa.”
Rose zei dit gisteren na afloop van zijn eerste discussie met een islamitisch publiek sinds hij in september vorig jaar twaalf tekeningen van de islamitische profeet Mohammed publiceerde. Dat deed hij in de Deense krant Jyllands Posten, waar hij chef kunst is. Rose sprak op een conferentie in Kopenhagen met jonge moslims uit zeventien westerse landen. Om veiligheidsredenen was zijn komst onaangekondigd.
De reacties op de publicatie van twaalf prenten van Mohammed – sommige spottend – hebben volgens Rose bewezen wat hij aan de kaak wilde stellen: intimidatie door sommige moslims leidt tot zelfcensuur. Wereldwijd vielen naar schatting 140 doden bij geweld naar aanleiding van de tekeningen, en Rose zelf wordt bedreigd. De Deense minister voor onderwijs en kerkelijke zaken zei onlangs dat hij zelfcensuur toepast omdat hij geen bodyguards wil.
Rose kreeg gisteren nauwelijks bijval van de moslims. De Iraans-Amerikaanse schrijver Reza Aslan zei: „Europa is in de greep van islamofobie, en deze prenten wakkeren haar aan.” De Britse dichter Nuri Friedlander: „Wij kunnen van niet-moslims vragen om de profeet niet te demoniseren, want hij staat symbool voor alle moslims.”
„Europa heeft geen idee meer van wat heilig is”, meent de Britse imam Usama Hassan. „Dat is een alom heersende ziekte, en wij moslims moeten in Europa weer gevoel voor wat heilig is injecteren.” Volgens Rose is godsdienstvrijheid „juist ook de vrijheid om je niet aan religieuze regels van anderen te houden. Ze blijft bestaan zolang geen enkele godsdienst haar wil oplegt.”
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/105810/index.htmlquote:Paperclip-blogger krijgt eindelijk zijn huis
Het is de Canadees Kyle MacDonald gelukt, hij heeft zijn rode paperclip geruild voor een huis. Het koste hem een jaar, en dertien ruilacties, maar het is hem gelukt.
Vorig jaar juli bood Kyle MacDonald op zijn website een rode paperclip aan. Hij beloofde op zijn site door te gaan met ruilen totdat iemand hem een huis zou aanbieden.
Allereerst gaf hij zijn paperclip aan iemand die hem een pen aanbood. Vervolgens kreeg hij een deurknop, een barbecue, een generator, een vat bier, een sneeuwscooter, een reisje, een vrachtwagen, een platencontract en een huis in Phoenix voor een jaar (lees ook Canadees ruilt paperclip voor huis).
Filmrol
Dat was nog niet genoeg. Voor het gratis huurhuis kreeg hij een middagje met zangeres Alice Cooper, dat hij ruilde met een Cooper-fan voor een sneeuwbol. Dat bleek een gouden greep. MacDonald kreeg een aanbod van Hollywood-acteur Corbin Bernsen, die sneeuwbollen spaart. Hij had een filmrol in de aanbieding.
Uiteindelijk heeft de Canadees zijn huis gekregen van de inwoners van het piepkleine stadje Kipling in het Canadese Saskatchewan. Kipling wil de filmrol verloten onder zijn 1.140 bewoners, en heeft daar best een huis voor over.
Ja, maar als wij nou lief voor ze zijn, dan vergeten ze dit wel en worden ze vanzelf atheist hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:27 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Europa heeft geen idee meer van wat heilig is”, meent de Britse imam Usama Hassan. „Dat is een alom heersende ziekte, en wij moslims moeten in Europa weer gevoel voor wat heilig is injecteren.”
1. Dat fanatieker worden van moslims is al veel langer aan de gang, en heeft niets te maken met de toenemende kritiek op moslims/islam van de afgelopen 4/5 jaar. Je draait oorzaak en gevolg om. De kritiek neemt toe naar aanleiding van de toemenende fanatisme en intolerantie van de islam. En volstrekt uitblijven van ook maar de geringste aanzet tot hervormngen binnen de islam. (nog afgezien van het feit dat velen zich nu pas verdiepen in de geschiedenis van het MO en de islam en zich helemaal de pleuris schrikken)quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat zeg vele mensen met name ter linkerzijde al jaren maar het wil niet echt doordringen, geloof ik.
Men geeft de voorkeur aan hersenloos gebash, politici incluis, die alleen maar aan polarisatie en vergroting van bestaande problemen en radicalisatie zorgen. Maar dat mag je niet zeggen, dan ben je een..uh...'dhimmi' of zoiets?
whooooieeee, mooie benenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Speciaal voor jouw lol dan: nieuw, iets groter foto'tje. Ghe.
Mijn lieve Godslasteraar, ik streef naar totaal uitsterven van religie, de monotheistische voorop (en dan mogen die andere en nog best heel lang over doen, eigenlijk).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:33 schreef Glasnosteraar het volgende:
2. Een ander punt, meer persoonlijk. Jij, en Sigme, hopen op een gematigde islamitische gemeenschap. Ik daarentegen streef naar een totale ondergang van religies in het algemeen, en de islam en christendom in het bijzonder ().
Ik mag moslims en christenen er dan ook graag op wijzen dat ze hypocriet zijn.
Nadat zij dan daadwerkelijk het woord van God/Allah trouw zijn en zich moslim/christen mogen noemen, wordt het tijd om de aanval te openen op de veronderstelling dát de islam/christendom iets goddelijks zouden zijn, en aan te tonen dat er van die religies geen ene ruk klopt, en ook nog eens immoreel zijn. En dat er maar één uitweg is, de prullenbak![]()
Dankquote:
ach, nou ja, ik maak er dan ook eigenlijk een spelletje van. Ik heb jaren geleden eens artikel gelezen waarvan mij één argument is bijgebleven. Elke grootmacht heeft een "grand idea" nodig. Het ging hier vooral om bv China dat welliswaar opstoomt, maar geen groots idee heeft in tegenstelling tot landen van het Westen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn lieve Godslasteraar, ik streef naar totaal uitsterven van religie, de monotheistische voorop (en dan mogen die andere en nog best heel lang over doen, eigenlijk).
Ik ben gekneed en doordesemd in anti-religie, ik ken de meeste argumenten en ik hanteer ze.
Maar ik ben geen zwever. Aangezien religie niet uit te bannen blijkt (zeker niet sinds de uitvinding van de Enige Ware) heb ik graag dat ze tam zijn.
Laat eens zien dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:53 schreef -IksRee- het volgende:
Ik heb ook een fotoboek ingesteld.
Wat is het 'andere' "grand idea"?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:54 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
ach, nou ja, ik maak er dan ook eigenlijk een spelletje van. Ik heb jaren geleden eens artikel gelezen waarvan mij één argument is bijgebleven. Elke grootmacht heeft een "grand idea" nodig. Het ging hier vooral om bv China dat welliswaar opstoomt, maar geen groots idee heeft in tegenstelling tot landen van het Westen.
Er is denk ik nog maar één cultuur over met een alternatief "grand idea", het Midden Oosten met de islam. Het concept van de umma, de sharia, etc.
Zet deze twee "grand ideas" naast elkaar,
De liberale democratie, uiteraardquote:
Heb je je eigen score wel vergeleken met de plaats van godsdiensten op de matrix? Uit mijn hoofd denk ik dat jij in de Joods/ Protestantse hoek zit.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:02 schreef Glasnosteraar het volgende:
en zie ik nu dat zakjappenertje een communist is?
de stiekemerd![]()
wrrrooeefquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Dank.
Ik kreeg vandaag een linkje doorgestuurd naar een foto van mij die meer dan tien jaar oud moet zijn. Volgens mij ben ik echt geen spat veranderd. Nee, ik laat 'm niet zien, die foto is dus vreselijk herkenbaar.
Het lijkt me dat dat nu juist geen effectief grand idea is. Ik ben er wel voor hoor, maar het heeft weinig doel, belofte, richting. Kortom: alles wat in staat is mensen tot razernij grote gezamelijk inspanningen ten koste van veel eigen leed te bewegen. Overtuiging en fanatisme zijn volgens mij dé wapens, en die zijn te mobiliseren via religies, helaas nauwelijks via goeie ideeën.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:04 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
De liberale democratie, uiteraard![]()
nou ja, stel je voor dat ik in de islamitische hoek zou zittenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je je eigen score wel vergeleken met de plaats van godsdiensten op de matrix? Uit mijn hoofd denk ik dat jij in de Joods/ Protestantse hoek zit.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:15 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
nou ja, stel je voor dat ik in de islamitische hoek zou zitten![]()
Jazeker heb ik datquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:24 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Kom kom. Je hebt m'n pic met kleine koter in OUD toch vast al gezien?
geinig, duidelijk een pikorde van religies, met, no surprise, de islam als hekkensluiter. La religion la plus con.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:19 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Daar zit je niet:
[afbeelding]
Volgens de leer van kernkwadanten zou je er allergisch voor zijn..
Dat is wel wat die moral rules uitdrukken, volgens mijn (kreupele) Engels.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:30 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
geinig, duidelijk een pikorde van religies, met, no surprise, de islam als hekkensluiter. La religion la plus con.
Komt ook aardig overeen met m'n voor en afkeuren, het katholicisme is ook al z'n satansgebroed. En het buddhisme meer socialistisch - sociaal democratisch, wat ook wel het een en ander verklaart; plezierige cultuur met veel economische moeilijkheden.
Begrijp ik het nu ook goed dat jij, lager op die moral rules ladder (de verticale), meer individualistisch bent?
quote:The Moral Rules dimension defines your view of the world's rules.
It measures which actions you believe individuals should be rewarded for in society.
It defines whether you believe that society should primarily reward actions that benefit society as a whole first (and individual members eventually) or reward actions that benefits each member first (and society eventually).
People on the top of the Moral Matrix believe that society and each of its members benefit the most if the priority is given to collective initiatives.
People on the bottom of the Moral Matrix believe that society and each of its members benefit the most if the priority is given to individual initiatives.
Dan kan ook bijna niet anders, he? Het zit allemaal toch in de geentjes..quote:Overigens zit jij dus ook braaf in de goede, joods protestantse, hoek![]()
mja, ik ben kies hier mischien ook een beetje subjectief. Beter zou het zijn om de nadruk te leggen op de verklaring van de rechten van de mens en democratie. Liberalisme en kapitalisme zijn wellicht te specifiek. En een "grand idea" is natuurlijk ook niet zeer specifiek, maar meer een brede stroming.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Het lijkt me dat dat nu juist geen effectief grand idea is. Ik ben er wel voor hoor, maar het heeft weinig doel, belofte, richting. Kortom: alles wat in staat is mensen tot razernij grote gezamelijk inspanningen ten koste van veel eigen leed te bewegen. Overtuiging en fanatisme zijn volgens mij dé wapens, en die zijn te mobiliseren via religies, helaas nauwelijks via goeie ideeën.
We shall show mercy, but we shall not ask for itquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:02 schreef Glasnosteraar het volgende:
en zie ik nu dat zakjappenertje een communist is?
de stiekemerd![]()
Hmm, ja, grote vrees voor de islam heb ik ook niet. Ook de meest islamitische landen worden maar gewoon bewoond door gewone mensen, en dat zijn geen bloeddorstige monsters. Het westen wordt ook bewoond door gewone mensen, en dat zijn geen verlichte democraten..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:46 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
mja, ik ben kies hier mischien ook een beetje subjectief. Beter zou het zijn om de nadruk te leggen op de verklaring van de rechten van de mens en democratie. Liberalisme en kapitalisme zijn wellicht te specifiek. En een "grand idea" is natuurlijk ook niet zeer specifiek, maar meer een brede stroming.
Overigens betwijfel ik of mensen snel tot grote gezamenlijke inspanningen te bewegen zijn naar aanleiding van een "grand idea". Het is of dat een land bedreigt wordt, de VS na 9-11, of er is sprake van dwang zoals bv in de Sovjet Unie.
En we weten ook hoe een vermeende bedreiging gebruikt kan worden door machthebbers.
En ook wacht ik nog steeds op die grote explosie in het Midden Oostenmensen daar blijken toch heel economisch te handelen. Daarbij verzetten ze zich mischien tegen bepaalde Westerse ideeën, er zijn nog veel meer Westerse ideeën die daar gretig aftrek vinden, waaronder modern onderwijs , gezondheidszorg, bestuur en wetgeving. Al die landen hebben bv al parlementaire systemen overgenomen.
Religie is een triest fenomeen wat mensen eigen lijkt te zijn (helaas), het hopen op de ondergang van religie is loffelijk maar ik vermoed dat het nooit zal gebeuren. Er zijn te veel mensen die 'iets hogers' nodig lijken te hebben om zin aan hun bestaan te geven.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:33 schreef Glasnosteraar het volgende:
2. Een ander punt, meer persoonlijk. Jij, en Sigme, hopen op een gematigde islamitische gemeenschap. Ik daarentegen streef naar een totale ondergang van religies in het algemeen, en de islam en christendom in het bijzonder ().
Ik mag moslims en christenen er dan ook graag op wijzen dat ze hypocriet zijn.
Nadat zij dan daadwerkelijk het woord van God/Allah trouw zijn en zich moslim/christen mogen noemen, wordt het tijd om de aanval te openen op de veronderstelling dát de islam/christendom iets goddelijks zouden zijn, en aan te tonen dat er van die religies geen ene ruk klopt, en ook nog eens immoreel zijn. En dat er maar één uitweg is, de prullenbak![]()
Geert Wilders in het hoekje van "Islamism" (half fascisme).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:19 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Daar zit je niet:
[afbeelding]
Volgens de leer van kernkwadanten zou je er allergisch voor zijn..
Ben ik me een partij blij dat de katholieke geentjes bij mij flink gemuteerd zijn.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Dan kan ook bijna niet anders, he? Het zit allemaal toch in de geentjes..
http://www.iranfocus.com/modules/news/article.php?storyid=7871quote:Tehran, Iran, Jul. 11 – Iran’s hard-line President Mahmoud Ahmadinejad demanded on Tuesday that the West ends its support for Israel before it was too late, warning that otherwise it would face the wrath of nations in the Middle East. His comments were aired on state television.
“The supporters of the Zionist regime must remove this regime before it is too late”, Ahmadinejad told a crowd in the north-western Iranian city of Maragheh.
“The wrath of the nations in the region has been built up. If it reaches its limit, the storm of their wrath will not be confined to within the borders of the region and it will affect the governments that support [Israel]”, he said.
“Today, the region’s nations are awake and the supporters of the Zionist regime can no longer wash their hands of the crimes of this regime”, he added.
Ahmadinejad caused an international furore last year when he publicly declared that the Holocaust was a “myth” and threatened that Israel must be “wiped off the map”.
Oef.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:06 schreef pberends het volgende:
[[url=http://img148.imagevenue.com/loc409/th_20175_16772_KeeleyHazell_Naked006__409lo.jpg]afbeelding][/URL]
Belangrijker nog; hoe moet zo'n kind zich staande houden?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Oh ja wacht, Nikky is zwanger van die Boebiedoe he?![]()
Is dat echt waar?
Jammer. De vpro had een tijdje geleden een mooie docu over 'm gemaakt. Hij werd beschouwd als een genie maar ook als een gek. Hopelijk zenden ze die docu weer uit.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 16:56 schreef Autodidact het volgende:
Pink Floyd's Barrett dies aged 60
[afbeelding]
Kennelijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:03 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Oh ja wacht, Nikky is zwanger van die Boebiedoe he?![]()
Is dat echt waar?
Wat? Met gelly als een soort van stiefpappa?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:05 schreef Apropos het volgende:
[..]
Belangrijker nog; hoe moet zo'n kind zich staande houden?
Tsk, ipv dat ze dan zo'n plaatje nemen:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:12 schreef Apropos het volgende:
Nu is er weer iemand met een Van Heutsz-plaatje, maar ik heb geen morele verontwaardiging meer over.
Boebiedoe heeft een tatoeage, Nikky weet zich geen raad met de Nederlandse taal, en dan heb je gelly nog.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:12 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Wat? Met gelly als een soort van stiefpappa?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:10 schreef Harry_Sack het volgende:
goh , yvonne is bijna 20 minuten geband geweest
Maar jij vocht tenminste nooit op school.quote:
Het rariteitenkabinet is opgestaan.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:41 schreef Apropos het volgende:
Dit is pas een gezonde verhouding;
Mijn vriend!
Niets, move on people, there's nothing to see here..quote:
De dwergindicator heeft ook weer wat te zeiken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:00 schreef Monidique het volgende:
Als je The Empire Strikes Back uitzendt, dan moet je toch wel eerst A New Hope laten zien?
Het is essentiëel.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
De dwergindicator heeft ook weer wat te zeiken.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:27 schreef Apropos het volgende:
[..]
Maar jij vocht tenminste nooit op school..
Return of the Sith is wel goed.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:13 schreef -IksRee- het volgende:
Zolang deel 1,2 en 3 maar niet uitgezonden worden vind ik alles best.
absoluut, dieper kun je niet zinkenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Star Wars is voor kneuzen.
Star Wars kneuzen zijn nog erger dan StarTrek kneuzen.
Nee, een keizer die 'unlimited power' schreeuwt en een sukkel van 1.70 in het pak is te suf voor woorden. Om nog maar te zwijgen over koters van 4 met zwaarden.quote:
Ditto.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:45 schreef Apropos het volgende:
Ik haat Pink Floyd. Maar niettemin is het treurig.
Wat een fucking bullshit.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Star Wars is voor kneuzen.
Star Wars kneuzen zijn nog erger dan StarTrek kneuzen.
7/11 = 7 x 11 = 77 = 7/7quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het is weer eens de elfde van de maandIk vraag me af met welk rekensommetje deze datum te transformeren is in een duivelse samenzwering.
Jij die weer eens denkt dat het grijze kenteken afgeschaft is irriteert mij al.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:15 schreef Harry_Sack het volgende:
alleen het geluid van starwars irriteert me al
Geen enkele, maar ik vond het nodig wat te verzinnen.:Pquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
En in welk universum staat 7/11 gelijk aan 7x 11 en 1
Die ene die wat aan z'n kont voelt kriebelen, die ander is lord Helmetquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:21 schreef Autodidact het volgende:
Volgens mij heb ik nog nooit een aflevering van Star Wars of Star Trek gezien...welke is met lichtgevende stokjes?
Ja, mijn eerste post hier. Omdat er vaak in de SC een kliek ontstaat, en ik hier dus totaal niet bekend ben, wilde ik voorzichtig 'binnenkomen'.quote:
Dank je wel, ik heb niet alles terug gelezen. Eigenlijk helemaal niets. Maar goed, ik ben ook een politiek dier, dus vandaar dat ik de stap nu genomen heb me hier te melden..quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Welkom.
Ook dank je.. Mijn eerste post was misschien niet het handigst, maar wel origineel... Maar goed, mijn vraag: zijn jullie ook echt actief of alleen geïnteresseerd. Of vinden jullie het gewoon leuk om hier te babbelen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:48 schreef Harry_Sack het volgende:
het is hier net R&P af en toen , dus welkom. Misschien komt Johan zo nog
O, dan ga ik me hier vast thuis voelenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:58 schreef Harry_Sack het volgende:
we hebben vanalles, halfnaakte wijven, slechte mods, schunnige taal, openbare dronkenschap, noem het maar op
hoi!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:15 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Klop klop..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |