abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39719258
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, valt wel mee, hoor, het leven is een feest voor mij en wat ik van sigme lees heeft zij ook niet veel klachten
Het is wel een feest maar je moet het verdomme wel op een harde manier afdwingen.
pi_39719289
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:24 schreef sigme het volgende:
Bij de weg, X-Ray, ik ben helemaal niet links .

Kijk maar waar ik in dit schema sta: Moral Politics

Ik zit volstrekt niet in de linkse hoek van macht bij de overheid, subsidies, regelingen.

Your Score

Your scored 0.5 on the Moral Order axis and -4.5 on the Moral Rules axis.

Matches

The following items best match your score:

System: Conservatism
Variation: Economic Conservatism
Ideologies: Capital Republicanism
US Parties: Republican Party, Democratic Party
Presidents: Richard Nixon (93.37%)
2004 Election Candidates: John Kerry (80.99%), George W. Bush (79.99%), Ralph Nader (62.37%)
Statistics

Of the 207717 people who took the test:

1% had the same score as you.
74.8% were above you on the chart.
20.4% were below you on the chart.
28.5% were to your right on the chart.
59.7% were to your left on the chart.

Conservatief Neo-Liberalisme.

Zou best eens kunnen kloppen.
pi_39719368

"Keiharde Campagne Actie!"

http://www.groepwildersshop.nl/shop/php/producten.php?cat=2

En dan met kalenders en een muismat komen...
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_39719396
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:35 schreef sizzler het volgende:

Mischien is het een harde muismat?
pi_39719467
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:33 schreef -IksRee- het volgende:

Conservatief Neo-Liberalisme.

Zou best eens kunnen kloppen.
Ghe, ik zit bij progressief Neo-Liberalisme. Ons verschil is redelijk links - rechts, maar we hebben misschien wel meer overeenkomsten dan verschillen.

Als je eens ophield over die buitenlanders te zeiken..

edit: we verschillen in die matrix op dit punt:
quote:
The Moral Order dimension defines your view of the world's order:

It measures whether you believe certain things have moral authority over others.
It ranks notions such as God, race, humans, nature, men, women, lifestyles...
You can visualize your personal moral order as a ladder where items with the most moral authority appear on the higher steps and those with the least authority appear on the lower steps.

People on the right of the Moral Matrix have a structured moral order (i.e. many steps on their moral ladder).

People on the left of the Moral Matrix have a flat moral order (i.e. few steps on their moral ladder).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39719565
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:35 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]

dinsdag 11 juli 2006 @ 12:43:57 #182
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39719614
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:39 schreef sigme het volgende:

Als je eens ophield over die buitenlanders te zeiken..
Het gaat niet om 'buitenlanders', het gaat om een fascistische kutreligie met een identiteitsprobleem die de boel aan het verneuken is hier. En elders in de wereld ook trouwens, eigenlijk overal waar die 'religie' prominent aanwezig is,
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:44:13 #184
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_39719620
Ik kots op iedereen.

Links, rechts, conservatief en progressief
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:45:16 #185
Stranger than fiction
pi_39719644
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:44 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Het gaat niet om 'buitenlanders', het gaat om een fascistische kutreligie met een identiteitsprobleem die de boel aan het verneuken is hier. En elders in de wereld ook trouwens, eigenlijk overal waar die 'religie' prominent aanwezig is,
Ik noem dat puberen. Na deze fase komt de islam in de volwassen fase en neemt de aggressie af.
pi_39719661
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:39 schreef sigme het volgende:

The Moral Order dimension defines your view of the world's order:

It measures whether you believe certain things have moral authority over others.
It ranks notions such as God, race, humans, nature, men, women, lifestyles...
You can visualize your personal moral order as a ladder where items with the most moral authority appear on the higher steps and those with the least authority appear on the lower steps.

People on the right of the Moral Matrix have a structured moral order (i.e. many steps on their moral ladder).

People on the left of the Moral Matrix have a flat moral order (i.e. few steps on their moral ladder).
Mij visie is als volgt:

1. Er zijn geen substantiele verschillen tussen mensenrassen. Ik geloof niet dat 1 ras beter/slechter is dan een ander.
2. Er zijn zeer grote verschillen tussen culturen. Je mag en moet zelf (vind ik) zeggen dat bepaalde culturen veruit superieur zijn aan anderen. Nihilisme is niet acceptabel.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:45:54 #187
Stranger than fiction
pi_39719664
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik noem dat puberen. Na deze fase komt de islam in de volwassen fase en neemt de aggressie af.
Noem het een leercurve, dit is ook gebeurd bij andere grote religies.
pi_39719668
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:31 schreef -IksRee- het volgende:

Het is wel een feest maar je moet het verdomme wel op een harde manier afdwingen.
Hm, nah, valt wel mee, volgens mij.
pi_39719675
quote:

[..]

Dat zou inderdaad kunnen. Jammer dat dat waarschijnlijk nog een eeuw of wat kan gaan duren.
pi_39719684
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:42 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

[afbeelding]

*mijn stem heeft
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_39719697
quote:

[..]

True true, maar verdomme, dat gezeik HEBBEN we al gehad en we waren goed op weg al die onzin van ons af te schudden. Nee importeren we dat hele gezeik van een paar eeuwen geleden opnieuw
  dinsdag 11 juli 2006 @ 12:49:08 #192
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_39719765
quote:

[..]

ook wel de eindtijd genoemd
pi_39719771
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:44 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Toch is het vreemd. Ik hou helemaal niet van religieuzen, en zeker niet van de iets fanatiekeren. Toch heb ik groot bezwaar tegen dat gemep op de Nederlandse islamieten, omdat de meeste van die islamieten nog minder islamitisch zijn dan de meeste christelijke Nederlander christelijk.

En ik heb de indruk dat het gehamer op het islamitisch gehalte van die nauwelijk islamitische moslims alleen maar leidt tot iets wat ik niet wil: meer religieuze fanaten.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39719859
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Toch is het vreemd. Ik hou helemaal niet van religieuzen, en zeker niet van de iets fanatiekeren.
En dat is de hypocriete houding van (ja je bent het wel) links NL: wel (terecht) kankeren op Christelijke onzin. Maar indien het lijdend voorwerp de Islam is, dan treedt er opeens een ander mechanisme in werking en schijnt het beschermd te moeten worden.
quote:
Toch heb ik groot bezwaar tegen dat gemep op de Nederlandse islamieten, omdat de meeste van die islamieten nog minder islamitisch zijn dan de meeste christelijke Nederlander christelijk.
Nou, dat durf ik heel hard te betwijfelen. Ik heb nog geen kassameisjes met non-pak aan gezien en buiten Sinterklaas geen mannen in mijter.

Terwijl per dag meer dames in zwarte rouwgewaden, mannen van mijn leeftijd met pyamas en lange baarden en zelfs burqas rond gaan lopen.

Het christendom heeft, in de Randstad tenminste, geen enkele rol van betekenis (meer). En daar voelde ik mij heel gelukkig in. Dat de religiebeleving de laatste 10/15 jaar opeens weer fanatiek toeneemt is slechts aan 1 religie te 'danken'.
quote:
En ik heb de indruk dat het gehamer op het islamitisch gehalte van die nauwelijk islamitische moslims alleen maar leidt tot iets wat ik niet wil: meer religieuze fanaten.
Nee, dit is iets wat al bezig was toen ik op de lagere school zat. Verder is het een internationaal fenomeen, gesponserd vanuit Saudi-Arabie. Het is gewoon het nieuwe -isme, na communisme en fascisme.
pi_39719869
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:45 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Mij visie is als volgt:

1. Er zijn geen substantiele verschillen tussen mensenrassen. Ik geloof niet dat 1 ras beter/slechter is dan een ander.
2. Er zijn zeer grote verschillen tussen culturen. Je mag en moet zelf (vind ik) zeggen dat bepaalde culturen veruit superieur zijn aan anderen. Nihilisme is niet acceptabel.
Goh. Hoe kunnen we dan van mening verschillen?

Ik denk dat ik nihilisme iets acceptabele vind dan jij, en misschien verschillen we over wat superieur is.
pi_39719874
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:49 schreef sigme het volgende:

Dat zeg vele mensen met name ter linkerzijde al jaren maar het wil niet echt doordringen, geloof ik.

Men geeft de voorkeur aan hersenloos gebash, politici incluis, die alleen maar aan polarisatie en vergroting van bestaande problemen en radicalisatie zorgen. Maar dat mag je niet zeggen, dan ben je een..uh...'dhimmi' of zoiets?
pi_39719924
quote:

[..]

Vooruitgangsgeloof. Daar geloof ik dan weer geen donder van.
pi_39719931
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zeg vele mensen met name ter linkerzijde al jaren maar het wil niet echt doordringen, geloof ik.
Ja ja. En de aanslagplegers in lets say Marokko, Istanbul, Thailand, etc zijn zeker ook allemaal door de Fortuyn-revolte tot hun daden gekomen?

Kom op zeg: toen ik op de lagere school zat, en dat is toch echt al 20 jaar geleden, speelde dit al.
Het speelt al heel, heel lang en heeft niets te maken met de hardere toon sinds het Fortuyn-verhaal. Misschien alleen dat men nu de maskers laat vallen.
pi_39720153
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:55 schreef -IksRee- het volgende:

Ja ja. En de aanslagplegers in lets say Marokko, Istanbul, Thailand, etc zijn zeker ook allemaal door de Fortuyn-revolte tot hun daden gekomen?
Wat heeft dat met Nederland te maken?
quote:
Kom op zeg: toen ik op de lagere school zat, en dat is toch echt al 20 jaar geleden, speelde dit al.
Het speelt al heel, heel lang en heeft niets te maken met de hardere toon sinds het Fortuyn-verhaal. Misschien alleen dat men nu de maskers laat vallen.
Sterker nog, toen ik op de lagere school zat (da's nog veel langer geleden) speelde het al, echter speelde het niet in Nederland.
Sinds de Fortuyn puinhopen echter is het klimaat in Nederland tussen alloch- en autochtoon tot beneden het vriespunt aan het dalen.
pi_39720241
Anyways, ik ga eens kijken of ik de schatkist met 20K euro zal verrijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')