Foto!!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:26 schreef Isabeau het volgende:
Hoi! Ik had vandaag een nogal zwaarmoedige bui (zomaar!), maar nadat ik naar de kapper ben gegaan was dat over.Alleen nu vind ik mijn haar wel heel erg kort. Is het niet, maar het hing bijna op m'n kont...
Kunnen we zaterdagavond mooi topic 101 openen...quote:
Het was een mooie mis, niet zwaarmoedig maar met nadruk op mijn vaders optimistische en positieve aard. De kerk (het is meer een zaal eigenlijk) ligt tegenover het kerkhof en ik vond het erg mooi dat mijn vader vanuit de kerk naar zijn laatste rustplaats gedragen werd. Toen we daar stonden brak de zon door, heel mooi. Frank en ik hadden het afwisselend erg moeilijkquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:21 schreef teigan het volgende:
hoe is het gegaan vandaag Rewimo?
Ervoor mag ook nietquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:09 schreef teigan het volgende:
[..]
dat zou moeten lukken, als ik nu weer zo'n relatie zou krijgen zou ik het nl. allang uit hebben gemaakt, ipv nog een hele tijd doorrommelen omdat iedereen je zo'n perfect stel vind, en je bang bent om zonder relatie te zitten..
... Ennuh, het was een week ervoor hoor...
je(en ik ook) zou niet willen dat jouw huwelijk zo afliep als bij hun....
stiekume vraag, ik weet dat W. nu samenwoont, maar hoe zit het met M. eigenlijk?
Dank je welquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:03 schreef AnnekeM het volgende:
*tvp-tje vanaf het zonnige Kreta.
@Rewimo: ik wil je bij deze nog even condoleren.. Kreeg een hele rilling over me heen toen ik 't las, leef met je mee..
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:59 schreef Troel het volgende:
Zo, Ik een keer 's avonds op de weegschaal, want ik moet tenslotte Rewimo weer voorbij.
Ik heel blij, wauw, ik ben haar voorbij. Net voordat ik de weegschaal afstapt springt ie nog 1 ons verder. Die ons wilde er ook niet meer af
Je mag inderdaad meedoen! Gefeliciteerd met deze twijfelachtige eerquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:03 schreef mordradead het volgende:
Vandaag me even gewogen enzo 's ochtends dan natuurlijken m'n BMI is 26 mag ik nu meedoen? Zo ja, twijfelachtige
![]()
Dacht even dat je het tegen mij hadquote:
Nou ehm ,misschien later eens een keertjequote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:23 schreef octopussy het volgende:
[..]
Nou als jij je aangesproken voelt: FOTO!!
![]()
Mooie foto hoorquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:34 schreef Ymke het volgende:
http://offy.nl/ffw/index.php
En daar bij de zelfportretten kan je me vinden
Als je 83,7kg weegt heb je een bmi van 25. Als je 67kg weegt heb je een bmi van 20.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:41 schreef mordradead het volgende:
Wat is trouwens een mooi streefgewicht voor mij met m'n 1.83m, iets van 75 kg ofzo
Dank je , foto is van vorig jaar , ben nu wel wat voller gewordenquote:
Ja, hallo. Je wacht maar 3 dagenquote:
eh ja, ik eigenlijk ook. Maar wegens financiële overwegingen is dit nu de enige oplossing.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:35 schreef Maeghan het volgende:
Gave foto, Isa. Maar ik wil niet leren schoonmaken, ik wil gewoon dat iemand anders het voor me komt doen =P
ze zijn echt lekker als tussendoortje en het leuke is dat er altijd meer in het pak zitten dan je denktquote:
Dit méén je niet!! Je bent slachtoffer van de anti-dieetmaffia, dat kan niet anders. Sterkte in je strijdt deze week! Gewoon wat extra bewegen en alle gebakjes en dingetjes die je niet héél erg lekker vindt afslaan (zoals bijv. diepvries gebak etc). Alles wat je echt zalig/goddelijk vindt gewoon zonder schuldgevoel opsmullen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:57 schreef Knuzzel het volgende:
Planning: donderdag, zaterdag, zondag, dinsdag, woensdag & donderdag: feestjesen dan ook nog vandaag 1x morgen 2x en vrijdag 2x gebak op mijn werk
![]()
Nee, ben er ook nog nooit geweest... ben nog wel van plan ooit eens te gaan, maar dit weekend is gevuld met chocolade-meet en zondag is er in Eindhoven ook vanalles te doen... geen België dit weekendquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:56 schreef Iksje het volgende:
Gaat iemand van jullie naar Rock Werchter in België dit weekend?
Hi Ymme, hoe is het met je? Al een beetje opgekrabbeld na de ellendige week?quote:
Lief dat je hiernaar vraagtquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:33 schreef Levitation het volgende:
[..]
Hi Ymme, hoe is het met je? Al een beetje opgekrabbeld na de ellendige week?
Ook niet als je veel sport en weinig ongezond eet.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:51 schreef Riann het volgende:
Yvette ik heb zelf een tijdje appelazijn geprobeert maar dat hielp echt niet met afvallen.
klopt klopt alleen het is ergens natuurlijk ook wel geldklopperij want het kost gewoon ontzettend veel en ze maken misbruik van dikke mensen. Om hiermee steenrijk maar dan ook steenrijk te worden. Het had ook wel wat minder kunnen kosten. En dan waren ze nog rijk geworden.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:22 schreef ymme het volgende:
Ik ben er al wel achter, dat herbalife geen geldklopperij is
Ik ben hier erg tevreden over!
tuurlijk snap ik wat je bedoeldquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:31 schreef ymme het volgende:
Ja daar heb je gelijk in Riann.
Maar goed, iets wat niet helpt, is natuurlijk nog veel duurder.
En aangezien ik mij een stuk gelukkiger voel, als ik wat minder kilo's heb, is zoveel meer waard![]()
Als je snapt wat ik bedoel.
De 7 is in zicht bij mijn gewicht![]()
Het enige "medicijn" dat ik slik is de pil... en die slik ik steeds een paar maanden door... misschien heeft 't daar wel mee te maken bedenk ik me nu. Kan dat?quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:17 schreef Maeghan het volgende:
Tja, iets aan je organen klinkt misschien heftig, maar dat hoeft het niet altijd te zijn. Althans, niet dat je gelijk enorm ziek hoeft te worden of zo, of je merkt het pas na een langere tijd. Het lijkt me niet onverstandig om toch even langs de huisarts te gaan. Zo veel vocht vasthouden lijkt me meer dan hinderlijk, en als het wel iets ernstigs is kun je het maar beter weten. Volgens mij kan het ook hormonaal zijn trouwens, want het komt dus bij zwangerschap voor, maar ook voor menstruatie en in de overgang vaak. Ik weet niet of je toevallig verder klachten in die richting hebt of hebt gehad, maar dat klinkt alweer minder ernstig dan iets aan je organen.
Hoe lang is een hele tijd? Gebruik je geen medicijnen of zo?
Zoals ik al zei maakte ik me nooit zorgen, het was meer de verontrustte reactie van de fysio die mij onrustig maakt. 't Is wel super irritant... voel me af en toe net een barbapapa...quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:35 schreef Isabeau het volgende:
Vocht vasthouden in je benen kan ook 'gewoon' te maken hebben met het warme weer en erfelijke factoren. Er hoeft heus geen enge ziekte achter te zitten, Levitation![]()
Ik heb net 45 km gefietstNu heb ik dorst en wil ik douchen
![]()
Waar is dat eigenlijk goed voor? Wat doen ze en wat moet het verhelpen?quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:46 schreef teigan het volgende:
ik heb net een afspraak gemaakt met een sportmasseuze voor de bindweefselmassage..
ik zie er nu al tegenop...
![]()
Jaquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:26 schreef Ieneminie het volgende:
He Rewimo, Heb jij die lieve poes overgenomen?
Het is echt een prachtig beest, ik zag de foto's al, hoop dat ie net zo lief is als ie eruit ziet!
Valt mee hoor steunkousen , Ik draag er nu al een half jaar eentje omdat ik een trombosebeen heb. Het went echt heel erg snel. ! Zelfs met het warme weer is het wel te doen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 21:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
De spataderen zijn idd erg erfelijk uit beide families. Ze zijn gekomen omdat ik nogal te zwaar ben. Ik ga maandag gelijk de dokter bellen want dit is niet leuk meer. Maar je verhaal kan denk ik aardig kloppen alleen die steunkousen he die zie ik niet zo zitten maar ja als het moet dan moet het maar.
Wat een scheetje! Hij/zij lijkt wel van fluweel op die foto!quote:
dat is echt ziek!quote:Op donderdag 29 juni 2006 06:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees net in het NRC het omgekeerde van onze maatschappij. In Mauretanië is het schoonheidsideaal zo dik mogelijk en dùs worden meisjes vanaf hun 9e jaar onder dwang vetgemestZe moeten bijv. dagelijks 8-10 liter melk met couscous drinken.
Dik zijn is een belangrijk statussymbool omdat de dominante bevolkingsgroep altijd slaven heeft gehad en hoe dikker de vrouw des huizes hoe rijker je dus was (want de slaven deden al het lichamelijke werk).
Het verschrikkelijke is dat de meisjes die gedwongen moeten eten soms verdrinken in het eten, overlijden in hun eigen braaksel of overlijden na het scheuren van de maag... Na hun 20ste lijden deze vrouwen aan diverse gezondheidsaandoeningen en na hun 60ste kunnen ze meestal niet meer staan.
Meer hierover zou je hier kunnen lezen, maar het is wel in het Frans. Het gedwongen voeren heet trouwens gavage.
Bizar. En dan worden ze nog besneden ook![]()
wat je in dat artikel leest zijn natuurlijk wel extreme gevallen maar dan nog in sommige landenquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:52 schreef Muck het volgende:
[..]
dat is echt ziek!
ik wist wel dat in bepaalde landen dikke dames mooi gevonden worden en dat dat status uitstraalt, maar dat het zo ver ging....
Welkom, vergeet niet, het begin (de eerste kilo's) en het einde (je gewicht behouden) zijn het moeilijkste!quote:Op donderdag 29 juni 2006 07:26 schreef Roosjedoosje het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb ook een mailtje gestuurd om erbij te horenomdat ik echt wil dat ik er een keertje voor ga.
Momenteel zit ik voor een paar maandjes in Australië (stage), maar gelukkig hebben ze hier ook een fitness en een zwembad , dus ik ga er weer voor zo!
En hier klagen we dat ze in Frankrijk zo met ganzen omgaan.quote:Op donderdag 29 juni 2006 06:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees net in het NRC het omgekeerde van onze maatschappij. In Mauretanië is het schoonheidsideaal zo dik mogelijk en dùs worden meisjes vanaf hun 9e jaar onder dwang vetgemestZe moeten bijv. dagelijks 8-10 liter melk met couscous drinken.
Dik zijn is een belangrijk statussymbool omdat de dominante bevolkingsgroep altijd slaven heeft gehad en hoe dikker de vrouw des huizes hoe rijker je dus was (want de slaven deden al het lichamelijke werk).
Het verschrikkelijke is dat de meisjes die gedwongen moeten eten soms verdrinken in het eten, overlijden in hun eigen braaksel of overlijden na het scheuren van de maag... Na hun 20ste lijden deze vrouwen aan diverse gezondheidsaandoeningen en na hun 60ste kunnen ze meestal niet meer staan.
Meer hierover zou je hier kunnen lezen, maar het is wel in het Frans. Het gedwongen voeren heet trouwens gavage.
Bizar. En dan worden ze nog besneden ook![]()
Bedankt allen en ik ga uiteraard mijn best doen en ik ben zelf ook zeer benieuwd.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:12 schreef Emu het volgende:
[..]
Welkom, vergeet niet, het begin (de eerste kilo's) en het einde (je gewicht behouden) zijn het moeilijkste!
De eerste kilo's zijn er al af bij mij, maar dat middenstuk wil niet zo vlotten.quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:12 schreef Emu het volgende:
[..]
Welkom, vergeet niet, het begin (de eerste kilo's) en het einde (je gewicht behouden) zijn het moeilijkste!
Fout fout, fanatiek sporten mag je niet gaan doen, want dan ga je het heel snel beu worden. De sleutel tot succes is rustig beginnen en proberen het leuk te gaan vinden en ervan genieten. Ook opletten dat je niet TE snel gaat afvallen, want dat heeft meestal nare gevolgen achteraf. Veel succes!quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:24 schreef Roosjedoosje het volgende:
[..]
Bedankt allen en ik ga uiteraard mijn best doen en ik ben zelf ook zeer benieuwd.
Ik eet op zich volgens mij over het algemeen wel goed en gezond (behalve als mijn huisgenoot kookt), dus nu hopen dat het fanatiek sporten voor die eerste kilo's zorgt
![]()
Komende 20 dagen houd je dus balansdagquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:21 schreef ymme het volgende:
Mijn vriendje belde net
Hij wil vanavond met mij uit eten gaan. Naar het wokrestaurant.
Wat een schatje is het ook!!!!!!
Maar ik vind sporten ook wel leuk en heb eigenlijk ook altijd wel redelijk wat gesport (2 á 3 x per week), maar aangezien ik niet inzie wat ik fout doe met eten (want ik eet echt niet ongezonder dan de gemiddelde magere griet), denk ik dat ik door het sporten een tandje hoger te zetten, misschien wel af kan vallen...quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:21 schreef teigan het volgende:
het middenstuk is bij mij ook al zo lastig Maeghan..
en Emu heeft gelijk..
Als je gelijk 5 keer per week MOET gaan sporten van jezelf omdat je af wil vallen, dan houd je het niet lang vol
Ja, dat op gewicht blijven heb ik nu wel onder de knie zeg maarquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:21 schreef teigan het volgende:
het middenstuk is bij mij ook al zo lastig Maeghan..
en Emu heeft gelijk..
Als je gelijk 5 keer per week MOET gaan sporten van jezelf omdat je af wil vallen, dan houd je het niet lang vol
het kan nog erger.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:52 schreef Muck het volgende:
[..]
dat is echt ziek!
ik wist wel dat in bepaalde landen dikke dames mooi gevonden worden en dat dat status uitstraalt, maar dat het zo ver ging....
Nee hoor. Wokken (verantwoord) is niet zo slecht.quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Komende 20 dagen houd je dus balansdag
wetenschappelijk naam van wat jij hebt is "oedeem"quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:14 schreef Levitation het volgende:
Vraagje aan de medici hier:
Ik hou (al een hele tijd) vocht vast... ene keer een beetje en de andere keer heel veel. Ben niet zwanger.![]()
Nu zag ik dat altijd als iets lastigs, maar ik heb me er nooit zorgen om gemaakt... tot ik het er gisteren met mijn fysiotherapeut over had, volgens hem was het echt niet goed.
Hoe erg het is?
- Ik heb een aantal paren schoenen die 's morgens sloffen en in de loop van de dag te strak gaan zitten. Heb dan echt afdrukken in mijn voet. Mijn voeten zwellen minstens 1 schoenmaat, om gek van te worden!
- Schoenen die ik in de zomer koop, draag ik in de winter met 2 paar sokken (en dan zijn ze nog te ruim).
- Ik durf geen ringen te dragen omdat ik al een paar keer heb meegemaakt dat mijn handen spontaan opzwollen en ruim 2 keer zo dik werden (au!).
- Heb ooit na een lange vliegreis gehad dat ik mijn slippertjes niet meer pasten en ik vervolgens meer dan een half uur op mijn blote voeten door London Heathrow heb gelopen voor mijn slippertjes weer aankonden.
Moet ik mij zorgen maken/ naar de huisarts? Of stuurt hij me dan met een paar plaspillen naar huis? Plaspillen heb ik namelijk niets aan, ik wil weten wat dit veroorzaakt. Google-en levert -naast zwangerschap- alleen maar enge aandoeningen op als hart, nier en leverfalen en hoge bloeddruk. Mijn bloeddruk is alleen helemaal niet hoog, bij de laatste meting (half jaarje geleden) en alle metingen daar voor kwam er steeds ongeveer 112/72 uit...
warmte oedeem heb je dus ws.quote:Warmte-oedeem
Dat komt vooral voor bij senioren, aan de enkels en de voeten na langdurig rechtstaan of zitten (bijvoorbeeld tijdens een reis met de autobus). Compressiekousen en de voeten hoger leggen zullen de bloeddoorstroming stimuleren. En het is ook aan te raden om regelmatig de benen even te gaan strekken.
ik vind dit minder erg omdat het om volwassen vrouwen gaat. Ze worden nergens toe gedwongen. In dat andere berichtje ging het om kinderen die het letterlijk door hun strot geduwd krijgen. Dat element van dwang is gewoon heel erg fout.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:37 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
het kan nog erger.
in de westerse wereld komt dit ook voor. laatst een hele docu op discovery.
mannen die houden van vrouwen die heel zwaar zijn. dan heb je het over 200 kilo en meer.
de vrouw ligt thuis op bed en bank (bewegen kunnen ze vaak niet meer) en de man propt hun vol met voedsel. elke dag weer en steeds meer. maken ze foto's van met een a4tje met het gewicht erbij. die gasten willen de dikste vrouw "kweken". dat zo'n vrouw meer dood dan levend is en een afschuwelijk bestaan hebben daar denken ze niet aan.
het meest bizarre vond ik wel dat sommigen zover gingen dat ze een trechter gebruikten om vloeibaar vet naar binnen te gieten bij die vrouwen![]()
![]()
dit was btw die gast die hoofdpersonage was in de docu: http://www.channel4.com/h(...)t_girls_and_feeders/
En je kan idd beter wat genieten en 5 of 10kg teveel wegen dan heel je leven kei hard moeten lijnen om toch maar heel slank te zijn. Dat zou ik er ook niet voor over hebben, maar dat is misschien omdat ik een man ben. Verder wil ik zeggen dat lang niet alle mannen maatje 36 willen hoorquote:Op donderdag 29 juni 2006 15:19 schreef Maeghan het volgende:
[..] Ook denk ik dat ik liever gewoon wat meer krachttraining doe zodat de boel wat steviger wordt en dat ik dan gewoon nog een maatje kwijt wil of zo (wat wel moet lukken als de boel strakker wordt, ik begin nu dus ook ruimte op m'n rug te krijgen in m'n broeken), en dat ik het dan wel goed vind. Volgens mij zie ik er dan leuker uit, en ik denk ook dat ik liever een maatje 40 heb en normaal kan eten als ik er bij blijf sporten, dan dat ik moeite moet gaan doen om daar nog onder te komen. Ik ben nu eenmaal best een snoeper en zolang ik het niet overdrijf daarmee zie ik niet in waarom ik mezelf enorm moet gaan beheersen. In ieder geval zeker niet omdat iemand anders besloten heeft dat maat 36 mooi is voor iedereen.
Wat dat betreft zit ik dus ook met dat streefgewicht, die 65 kilo hoeft van mij helemaal niet zo nodig meer. Ik denk dat 75 beter is eigenlijk, dat dat realistischer is en beter bij m'n bouw past. Verder ben ik het stadium dat ik niet in m'n badpak durf allang voorbij en ik pas ook weer in de gewone maten, dus ik kan me er echt niet meer druk om maken.
naja, dan is er nog een soort variant die in de westerse wereld "populair" is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:49 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik vind dit minder erg omdat het om volwassen vrouwen gaat. Ze worden nergens toe gedwongen. In dat andere berichtje ging het om kinderen die het letterlijk door hun strot geduwd krijgen. Dat element van dwang is gewoon heel erg fout.
Nee hoor, dat weet ik heus wel. Het zijn ook meer vrouwen die dat nastreven en elkaar onder druk zetten dan dat mannen het willen. Ze zeggen het altijd wel, maar het is niet mijn ervaring ;-)quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:50 schreef Emu het volgende:
[..]
En je kan idd beter wat genieten en 5 of 10kg teveel wegen dan heel je leven kei hard moeten lijnen om toch maar heel slank te zijn. Dat zou ik er ook niet voor over hebben, maar dat is misschien omdat ik een man ben. Verder wil ik zeggen dat lang niet alle mannen maatje 36 willen hoor
quote:Warmte-oedeem
Dat komt vooral voor bij senioren, aan de enkels en de voeten na langdurig rechtstaan of zitten (bijvoorbeeld tijdens een reis met de autobus). Compressiekousen en de voeten hoger leggen zullen de bloeddoorstroming stimuleren. En het is ook aan te raden om regelmatig de benen even te gaan strekken.
Het zijn wel volwassenen, daar heb je gelijk in, ze hebben wel een eigen verantwoordelijkheid. Maar de vrouwen die zich hiervoor laten gebruiken zijn bijv. al dik en hebben geen sociaal leven meer, geen zelfvertrouwen, zitten volledig in een isolement, en die man is dan het enige wat ze hebben. Die vrouwen doen alles om dan door die ene man nog maar mooi gevonden te worden en op het punt dat ze zo dik zijn dat ze niet meer kunnen lopen zijn ze echt volledig van hem afhankelijk, dus kunnen ze ook niet echt meer weigeren. Als die man namelijk niet meer voor ze zorgt doet niemand het.quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:49 schreef octopussy het volgende:
[..]
ik vind dit minder erg omdat het om volwassen vrouwen gaat. Ze worden nergens toe gedwongen. In dat andere berichtje ging het om kinderen die het letterlijk door hun strot geduwd krijgen. Dat element van dwang is gewoon heel erg fout.
welke sport beoefen je eigenlijk?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:58 schreef Roosjedoosje het volgende:
[..]
Maar ik vind sporten ook wel leuk en heb eigenlijk ook altijd wel redelijk wat gesport (2 á 3 x per week), maar aangezien ik niet inzie wat ik fout doe met eten (want ik eet echt niet ongezonder dan de gemiddelde magere griet), denk ik dat ik door het sporten een tandje hoger te zetten, misschien wel af kan vallen...
En aangezien ik nu in Australië zit en niet zoveel afleiding heb in de zin van feestjes enzo, hoop ik dat het een goed moment is![]()
Die tol in de Tongelreep is ook engquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:07 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
![]()
En ik voelde me al zo'n oud wijf, u wordt hartelijk bedankt!![]()
![]()
Was gisteren met een collegaatje aan het zwemmen in de Tongelreep (Eindh.) en normaal trek ik altijd alleen baantjes en ga ik daarna naar huis. Collegaatje stond er echter op dat we nog even naar het golfslagbad gingen om van de glijbanen af te gaan. Sta je daar als 2 "dames" van 27 jaar tussen van de 13 jarige puistjes.Ergste was dat ik al lekkere slappe benen kreeg van de trap die kraakte en een tikje bewoog
Vervolgens toch dapper van de glijbaan af (zo'n tol) en het enige wat ik dacht terwijl ik naar beneden zoefte was "dit wil ik niet, help!"
![]()
iig eentje met lichtjes, volgens mijn collegaatje die na de tol alle andere glijbanen ook nog wilde proberen.quote:Op donderdag 29 juni 2006 17:46 schreef mordradead het volgende:
Daar heb je toch ook zo een hele lange met geluidjes ofzo?
Ik eet naar mijn weten wel genoeg ( 2 boterhammen ontbijt (of een bak cornflakes), soep + brood met de lunch en gewoon avondeten en tussendoortjes zijn fruit). Ik heb al best lang last van overgewicht, maar ik dacht altijd dat het aan thuis lag, iedereen is wel te dik bij ons thuis eigenlijk. Maar sinds ik op kamers ben (alweer 4 jaar) eet ik voor mijn gevoel in ieder geval een stuk gezonder. En dat ik toch niet afviel, lag gewoon aan de feestjes dacht ik (tsja je bent student of niet hequote:Op donderdag 29 juni 2006 16:07 schreef teigan het volgende:
roosjedoosje, misschien een stomme vraag, maar eet je wel genoeg? Als je te weinig eet val je nl. ook niet af, dan komt je lichaam in spaarstand. Op www.overgewicht.nl kun je je registreren voor de eet en beweegwijzer, en dan kun je zien of je een beetje goed zit..
Ow.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet trouwens ook waar mijn enorme hoeveelheid eczeem van de afgelopen maanden vandaan kwam. Niet de schoonmaakmiddelen, maar de handschoenen zijn de boosdoenersDus ik maar steeds handschoenen aandoen om mijn handen tegen de schoonmaakmiddelen te beschermen, maar dat haalde weinig uit want de eczeem bleef. Joh. Nu al 2 weken geen handschoenen gedragen en wel veel schoonmaakmiddel gebruikt en het is vrijwel weg. Even latex handschoenen aangedaan zonder schoonmaakmiddel: hoppa, binnen een paar uur helemaal opgezet en vurig.
Leuk, latex allergie(type IV: contact dermatitis dus, niet het soort latex allergie waar je een ernstige reactie op krijgt)
Het verbaasd mij dat je zelfs met langzaam fietsen meer verbrandt dan met wandelen op een flink tempo. Bij fietsen doen alleen je beenspieren iets en je eigen gewicht hoef je ook niet te 'tillen'quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:42 schreef Isabeau het volgende:
Wow, volgens deze site ga ik straks minstens 1500 kcal per dag verbranden als ik op de fiets naar Meppel ga: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Met die berekeningen moet je oppassen. Ga maar eens kijken naar andere sites, en het eindresultaat in kcal gaat echt ENORM verschillen. Het is dus alles behalve precies. Maar ik zal eens uitleggen hoe je het het beste kan berekenen, dit heeft een topsorter mij vertelt, en die ga ik sneller geloven dan 1 of andere vage site.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:42 schreef Isabeau het volgende:
Wow, volgens deze site ga ik straks minstens 1500 kcal per dag verbranden als ik op de fiets naar Meppel ga: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:33 schreef Emu het volgende:
[..]
Met die berekeningen moet je oppassen. Ga maar eens kijken naar andere sites, en het eindresultaat in kcal gaat echt ENORM verschillen. Het is dus alles behalve precies. Maar ik zal eens uitleggen hoe je het het beste kan berekenen, dit heeft een topsorter mij vertelt, en die ga ik sneller geloven dan 1 of andere vage site.
[berekening]
Jaaa, precies hetzelfde vanochtend, alleen dan met een blousje. Dat hing al tijden achteraan, omdat het er niet uit zag als ik het aanhad. Vanochtend tegen beter weten in toch aangedaan, en het past! Niet perfect, maar iig geen enorme vetrol in zicht ofzo! Was toch een kleine overwinning!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:09 schreef teigan het volgende:
Ik zat vanmorgen trouwens te kijken wat voor broek ik aan zou trekken en ik pakte er een waarvan ik dacht dat ie misschien toch niet helemaal lekker zou zitten, omdat ie iets aan de kleine kant was...
Zit die broek gewoon lekker ruim... Ik stond echt even verstelt.
Klopt als je aan een sportdokter gaat vragen gaat hij ook deze formule gebruiken, het internet kan soms heel handig zijn, maar je weet helaas niet in alle gevallen wie wat schrijft. En foute dingen worden ook zeer snel overgenomen. Maar je moet het zo bekijken dat 290kcal vor die 40minuten toch al een lekker en vrij groot ijsje is ofzoquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:51 schreef Levitation het volgende:
[..]
Daar komt bij mij ongeveer de helft uit van wat die site (van Isa) geeft...
![]()
Volgens de "rekenmachine" verbrand ik met 40 minuten op 20km/u fietsen 507kcal...
Volgens de berekening van Emu kom ik op 291kcal(uitgaande van 't getal 6)
Ik kom in de berekening van Emu pas bij 500kcal in 40 min als ik boven de inspanning van 10 zit.
Echt grote verschillen.
ik had afgelopen week roompathe bij de AH gehaald HEERLIJKquote:
Ik ga niet bij iedereen taalfouten wijzigen hoorquote:
Alleen je eigen fouten kost al een hoop calorieënquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga niet bij iedereen taalfouten wijzigen hoor![]()
Ik heb zin in morgen
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Alleen je eigen fouten kost al een hoop calorieën
Ja, dat dacht ik ook alquote:
Ziet er erg leuk uit, moet ik toegeven.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:05 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo. Ik ben trots. Lekker puh!
Het heet ook niet voor niets een kraker hèquote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:05 schreef Sjeen het volgende:
Vandaag voor het eerst bij de chiropracter geweest... dat kraakte![]()
dank je!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 22:53 schreef Rewimo het volgende:
Goed gedaan Muck, dat mag je inderdaad best even vieren
in dat geval: noem mij maar marjoquote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:41 schreef mordradead het volgende:
Ik weet niet of het wieckse is... het is in ieder geval wel belgisch bier
Noem mij overigens maar mordra of Douwemet mijn stomme nick
![]()
![]()
Leuk is dat he? Dat heb ik laatst bij Keane gedaan . Heerlijk onbezorgd uit je bol gaanquote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:49 schreef Sjeen het volgende:
*kickt topic omhoog*
De Dijk was weer ultiem... Heb een geweldig avond gehad, me gedragen als een puber. Staan swingen, zingen en springen![]()
Pluis, Tobias alweer 2 jaarquote:Op zondag 2 juli 2006 09:23 schreef pluisje het volgende:
Zoooooooo, ik ga vandaag een kilo aankomen, maar dat mag als je kind jarig is
Nijntje taart iemand?
(overigens denk ik dat ik die kilo er ook direct wel weer af zweet... men, dit is geen weer om een huis vol visite te krijgen![]()
dank je wel, hier heb ik wat aan!quote:Op zondag 2 juli 2006 21:16 schreef Isabeau het volgende:
MissyMirjaM, ik ben gaan hardlopen met een schema van asics.nl en dan bij alle vragen het 'slechtste' invullen. Dan krijg je een heel erg beginners schema. In het begin voelde ik me net een half-dood paard na 1-2 minuten hardlopen, maar dat gaat ongelofelijk snel veel beter! Iedereen zegt dat en ik wilde dat niet echt geloven, maar het is toch zo: je conditie vliegt vooruit.. Binnen korte tijd liep ik al hardlopend een coopertest,iets wat me zelfs op de middelbare school nooit was geluktMijn allerbeste tip is trouwens: koop goede hardloopschoenen en laat die door een goede winkel aanmeten en kies niet de mooiste lila schoenen van een voor jou bekend merk
Net 20 km gefietst en een half uurtje gezwommen (relaxed rondgedobberd, niks sportiefs).
Je hebt in ieder geval een goede instellingquote:Op zondag 2 juli 2006 23:03 schreef Pipa het volgende:
Ik heb nog geen plan-de-campagne gemaakt, maar ik ga morgen maar eens beginnen met méér eten en drinken. Dat is mijn manco namelijk. Kan zo een hele dag niet eten tot 16.00 uur uiteraard. En dorst heb ik al helemaal niet. Ook niet met deze tropische temperaturen. Duhus...maar eens meer aandacht aan het eten besteden. (Wel een plan-de-campagne eigenlijk.)
Iemand nog tips, naast het gebruikelijke flesje op sleeptouw, voor meer waterinname?
Inderdaad, dat heb ik vaker gehoord. En nu ik toch the spirit te pakken heb, ga ik daar maar eens mee beginnen. Thanx.quote:Op zondag 2 juli 2006 23:52 schreef octopussy het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval een goede instelling![]()
Om wat meer inzicht in je eigen voedingspatroon te krijgen zou ik een paar dagen (een week misschien) eens bijhouden op papier wat je allemaal eet en drinkt (!). Je kan dan uitrekenen hoeveel calorieen je per dag binnen krijgt en waar je tekort aan hebt.
quote:Op maandag 3 juli 2006 08:55 schreef Troel het volgende:![]()
![]()
Per 1 augustus krijg ik een contract en ben ik niet meer via het uitzendbureau aan het werk
Lekker zeg!quote:Op maandag 3 juli 2006 08:55 schreef Troel het volgende:![]()
![]()
Per 1 augustus krijg ik een contract en ben ik niet meer via het uitzendbureau aan het werk
Ik ken de eet-en beweegwijzer niet, maar ik geloof dat de voedingsrichtlijnen uitgaan van een ontbijt dat bestaat uit 1 melk/eiwitproduct (kaas, vleeswaren, yoghurt, melk...), fruit(sap) en koolhydraten (ontbijtgranen, boterhammen).quote:Op maandag 3 juli 2006 09:15 schreef Roosjedoosje het volgende:
Hey nog ff een vraagje hè, want iemand kwam hier met die eet en beweegwijzer. Nou die geeft dus aan dat een ontbijt met een bak cornflakes (+melk) niet eens genoeg is... Hoe kan dat nou, dat lijkt me toch juist goed genoeg (en ik heb daar ook echt wel genoeg aan als ontbijt..)
ik snap er niets van..
Troel : hip!![]()
Ow, ik dacht eigenlijk dat je nichtje weer achter je pc zat. Ik heb mijn reactie allang gegeven, ook al is hij verwijderd.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:42 schreef ymme het volgende:
Troel, ik heb je nu al verschillende mails gestuurd, maar krijg helaas geen reactie terug van je. Dus dan maar even hier proberen.
Natuurlijk, dat alles begrijp ik heel goed.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik weet dat het hier off topic is, dus van mij mag je het straks best verwijderen Isa, maar Ymme, even:
misschien voelt Troel zich nogal in de zeik genomen. Tenslotte is het wel degelijk met jouw account gebeurd, nichtje of geen nichtje. Het zou je sieren in elk geval je excuses aan haar te maken omdat zij dankzij jou(w account) nogal voor schut stond, met haar felicitaties aan een niet zwangere Sanne, die zich op haar beurt vast ook weer bezeken voelt, omdat het wel heel toevallig is dat jouw nichtje net haar eruit pakt. Eerlijk is eerlijk, op mijn server zou je ook geen toegang meer krijgen als je zo slecht met je gegevens omgaat (tenslotte kon je nichtje er zonder problemen bij). Een excuus naar zowel troel als sanne zou je sieren. Niet omdat jij het getypt hebt, zoals je zelf zegt, maar omdat je nichtje in een kwartier met jouw account nogal wat mensen tegen jou in het harnas heeft gejaagd. Lijkt me logisch, toch?
Overigens zou ik dan niet meteen op toegang rekenen, maar Troel kan er dan altijd over nadenken.
Het duurde even voordat ik het pakketje heb opgehaald bij het postkantoor.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
uh Ymme... ik verwacht ook nog steeds een pakje van jou??? de vorige keer was verkeerd gegaan? en toen heb je het nogmaals opgestuurd? maar ik heb nog steeds niets ontvangen? heb je de 2e keer wel om een track en trace gevraagd? (ff via hier, want heb problemen met mijn msn)
Ik geef mijn geld liever uit aan dingen, die ik dan samen mijn vriend kan doen.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:14 schreef Troel het volgende:
Zonder er een bash-topic van te maken wil ik toch wat kwijt. Wellicht wat bot, jammer dan.
Kijk, op een gegeven moment raken mensen een beetje geloofwaardigheid kwijt. Als er keer op keer wat aan de hand is, dan wordt het om een gegeven moment allemaal zo ongeloofwaardig. Dat is natuurlijk erg vervelend als er echt wat aan de hand is. Afgelopen week stuurde jij inderdaad wat mailtjes. Ik gaf aan dat ik jou verantwoordelijk hield voor de leugens die verspreid waren, jij zei dat je dacht dat je nichtje het dan wel gedaan had. Je bent nog geen kwartier weggeweest van je computer, vlak voor en na het incident was je zelf aanwezig op Fok en in de chat. Je kan dus m.i. makkelijk zeggen dat je nichtje het gedaan heeft, want je hebt haar gewoon achter de pc kunnen zien zitten, of je nichtje moet ook onder jouw naam op Fok gepost hebben. Kijk, dat je het niet over je hart kan verkrijgen om haar op straat te zetten, dat moet je zelf weten, maar als je weet dat ze zulke geintjes uithaald, dan weet je ook gewoon dat je de boel goed moet beveiligen. Dat je dat niet gedaan hebt, is je eigen schuld. Dat je daarom geen toegang meer hebt tot het lijstje, is dus je eigen schuld. Ik heb geen behoefte aan een nichtje van ymme wat straks allemaal dingen zit te doen waar ze niet bij hoort te komen.
Verschillende verhalen die je verteld hebt de laatste tijd heb ik met open ogen aangehoord. Het komt op me over dat je erg veel aandacht nodig hebt. Op het moment dat er iets verdrietigs gebeurd bij een ander, is een dag later het bij jou ook raak. Afspraken kom je niet na en je vertelt rare verhalen. Je hebt geld tekort want je wilt op vakantie, daarom kun je niet mee naar een meet, maar je kan wel uit eten en herbalife betalen. Ik neem dus aan dat je nu geen geld meer hebt voor je vakantie. Kortom, te veel van jouw verhalen kloppen niet in mijn ogen.
Ik kan je niet verbieden hier in het topic te komen, maar ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat je dit topic net zo zal verpesten als je met de Lush-reeks hebt gedaan. Dat heb ik liever niet. Het feit dat jij je verantwoordelijk niet wilt nemen voor iets wat vanaf jouw IP gebeurd is, is dat voor mij de reden om jou uit te sluiten van mijn server. Trek er zelf je conclusie uit en verbeter zichtbaar je leven, wellicht dat je dan wel weer een keer terugmag in het lijstje.
Jij ook. Stuur je Beessie-Jen het pakketje nog wel even? En zou je dan het Track en Trace nummer nog wel even willen vermelden hier? Alvast bedankt!quote:Op maandag 3 juli 2006 10:23 schreef ymme het volgende:
Doei, succes allemaal met het lijnen.
nuja, zonder suiker lijkt me dat niet eens zo heel slecht?quote:Op maandag 3 juli 2006 10:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Zie ik dat ik troelie vergeten ben te feliciteren... bij deze
!
Lekker aardbeitjes op een beschuitje als ontbijt... vast en zeker ook niet helemaal verantwoord, maar wel lekker
Maar ik mis de zuivel volgens de voedingsrichtlijnen, geloof ik (zie hierboven)quote:Op maandag 3 juli 2006 10:39 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
nuja, zonder suiker lijkt me dat niet eens zo heel slecht?
wel lekker![]()
Beetje halvarine op je beschuit doen voordat je de aardbeien erop legtquote:Op maandag 3 juli 2006 10:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar ik mis de zuivel volgens de voedingsrichtlijnen, geloof ik (zie hierboven)
Ach, ik let daar niet al teveel op hoor, beker melk bij de lunch en klaar
ben net pas een weekje weer bezig en tot nu toe is het wel goed te doen. Ik heb dan wel weer van die dagen dat je niet thuis eet en dan kan je alleen maar gokken hoeveel punten je denkt gebruikt te hebben.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:12 schreef Ikiskoel het volgende:
Thanks voor je info. Vind je het goed vol te houden?
Kweetniet, maar ik heb er vast te weinig van op om het effect te laten hebbenquote:Op maandag 3 juli 2006 12:18 schreef teigan het volgende:
ik vraag me af wat er in die chocola heeft gezeten, dat mensen ervan afvallen...
Ik durf al weken niet op de weegschaal te gaan staan, ik zou dus echt niet weten of ik ook het choco-effect heb.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kweetniet, maar ik heb er vast te weinig van op om het effect te laten hebben(een bonbon en een truffel)
Ligt -denk ik- aan het weer, ik had gisteren zelfs moeite om mijn bord leeg te krijgen... Ik was ook erg verbaasd, normaal heb ik dat alleen als ik hoge koorts heb.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:33 schreef teigan het volgende:
ik heb er ook nog niet zo heel veel gehad, maar ik heb sowieso de laatste paar dagen lang niet zoveel honger als eerder... Ik sta echt versteld van mezelf in dat opzicht
ik hoop dat het deze keer inderdaad goedkomt.... want ik denk dat ik al minstens 2 maanden op dat pakje wacht....quote:Op maandag 3 juli 2006 10:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Jij ook. Stuur je Beessie-Jen het pakketje nog wel even? En zou je dan het Track en Trace nummer nog wel even willen vermelden hier? Alvast bedankt!
Ik ookquote:Op maandag 3 juli 2006 12:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Kweetniet, maar ik heb er vast te weinig van op om het effect te laten hebben(een bonbon en een truffel)
* octopussy waterflesje vult...quote:Op maandag 3 juli 2006 12:38 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ligt -denk ik- aan het weer, ik had gisteren zelfs moeite om mijn bord leeg te krijgen... Ik was ook erg verbaasd, normaal heb ik dat alleen als ik hoge koorts heb.
Heb zo'n zin om lekker naar buiten te gaan... lekker een eindje fietsen ofzo. Helaas blijft 't vandaag bij woon-werkverkeer (wel op de fiets) en een stukkie wandelen in de pauze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |