abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:52:10 #102
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_39348211
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 06:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees net in het NRC het omgekeerde van onze maatschappij. In Mauretanië is het schoonheidsideaal zo dik mogelijk en dùs worden meisjes vanaf hun 9e jaar onder dwang vetgemest Ze moeten bijv. dagelijks 8-10 liter melk met couscous drinken.
Dik zijn is een belangrijk statussymbool omdat de dominante bevolkingsgroep altijd slaven heeft gehad en hoe dikker de vrouw des huizes hoe rijker je dus was (want de slaven deden al het lichamelijke werk).
Het verschrikkelijke is dat de meisjes die gedwongen moeten eten soms verdrinken in het eten, overlijden in hun eigen braaksel of overlijden na het scheuren van de maag... Na hun 20ste lijden deze vrouwen aan diverse gezondheidsaandoeningen en na hun 60ste kunnen ze meestal niet meer staan.

Meer hierover zou je hier kunnen lezen, maar het is wel in het Frans. Het gedwongen voeren heet trouwens gavage.

Bizar. En dan worden ze nog besneden ook
dat is echt ziek!
ik wist wel dat in bepaalde landen dikke dames mooi gevonden worden en dat dat status uitstraalt, maar dat het zo ver ging....
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:52:44 #103
112545 Muck
pi_39348232
oh ja, ik kan volgende week pas updaten, want ik heb hier geen weegschaal...
pi_39348613
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:52 schreef Muck het volgende:

[..]

dat is echt ziek!
ik wist wel dat in bepaalde landen dikke dames mooi gevonden worden en dat dat status uitstraalt, maar dat het zo ver ging....
wat je in dat artikel leest zijn natuurlijk wel extreme gevallen maar dan nog in sommige landen

meestal in armere landen streken, dik zijn => status, rijkdom tonen (je kan nl veel voedsel kopen)
in rijkere landen, mager zijn => wilskracht, gezondheid, uithoudingsvermogen, sociale druk, vooropgehouden ideaal....

ik vind het toch weer al leuk dat ik een hele week geen gram ben afgevallen maar ik begin het patroon ong te kennen, 6-8 dagen geen gram afvallen en dan ineens meer dan een kg nog een paar dagen afwachten dus
pi_39348827
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 07:26 schreef Roosjedoosje het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb ook een mailtje gestuurd om erbij te horen omdat ik echt wil dat ik er een keertje voor ga.
Momenteel zit ik voor een paar maandjes in Australië (stage), maar gelukkig hebben ze hier ook een fitness en een zwembad , dus ik ga er weer voor zo!
Welkom, vergeet niet, het begin (de eerste kilo's) en het einde (je gewicht behouden) zijn het moeilijkste!

[ Bericht 1% gewijzigd door Emu op 29-06-2006 11:38:27 ]
pi_39350534
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 06:34 schreef Isabeau het volgende:
Ik lees net in het NRC het omgekeerde van onze maatschappij. In Mauretanië is het schoonheidsideaal zo dik mogelijk en dùs worden meisjes vanaf hun 9e jaar onder dwang vetgemest Ze moeten bijv. dagelijks 8-10 liter melk met couscous drinken.
Dik zijn is een belangrijk statussymbool omdat de dominante bevolkingsgroep altijd slaven heeft gehad en hoe dikker de vrouw des huizes hoe rijker je dus was (want de slaven deden al het lichamelijke werk).
Het verschrikkelijke is dat de meisjes die gedwongen moeten eten soms verdrinken in het eten, overlijden in hun eigen braaksel of overlijden na het scheuren van de maag... Na hun 20ste lijden deze vrouwen aan diverse gezondheidsaandoeningen en na hun 60ste kunnen ze meestal niet meer staan.

Meer hierover zou je hier kunnen lezen, maar het is wel in het Frans. Het gedwongen voeren heet trouwens gavage.

Bizar. En dan worden ze nog besneden ook
En hier klagen we dat ze in Frankrijk zo met ganzen omgaan. Dat is echt ziek, zo behandel je een dier nog niet, laatstaan kleine meisjes.

Dat besnijden is ook al zo ziek, ik heb de boeken van Waris Dirie gelezen... zij is Somalische en strijd tegen vrouwenbesnijdenis. Ze heeft 3 boeken geschreven, 2 over haar leven en haar jeugd in Somalië en haar eigen besnijdenis en 1 boek gaat helemaal over haar strijd tegen vrouwenbesnijdenis in voornamelijk Afrika en Europa. Het is echt verschrikkelijk hoe in sommige culturen met vrouwen wordt omgegaan. Vrouwenbesnijdenis is trouwens niet religie maar cultuur gebonden, ook onder christelijke stammen gebeurt het. Veel meisjes sterven tijdens het ritueel.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_39351013
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:12 schreef Emu het volgende:

[..]

Welkom, vergeet niet, het begin (de eerste kilo's) en het einde (je gewicht behouden) zijn het moeilijkste!
Bedankt allen en ik ga uiteraard mijn best doen en ik ben zelf ook zeer benieuwd.
Ik eet op zich volgens mij over het algemeen wel goed en gezond (behalve als mijn huisgenoot kookt ), dus nu hopen dat het fanatiek sporten voor die eerste kilo's zorgt
soo unk!
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:39:57 #108
79550 Ymke
your ghost
pi_39351415
Ik heb vanmorgen 1x een uur met de hond gewandeld , een uur gezwommen , boodschappen gedaan en alvast gekookt.

Nu ben ik moe , en ik moet nog gaan werken

Sportief zijn heeft ook zn nadelen
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_39352069
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:12 schreef Emu het volgende:

[..]

De eerste kilo's zijn er al af bij mij, maar dat middenstuk wil niet zo vlotten.
Sanity is (not) statistical
pi_39352990
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:24 schreef Roosjedoosje het volgende:

[..]

Bedankt allen en ik ga uiteraard mijn best doen en ik ben zelf ook zeer benieuwd.
Ik eet op zich volgens mij over het algemeen wel goed en gezond (behalve als mijn huisgenoot kookt ), dus nu hopen dat het fanatiek sporten voor die eerste kilo's zorgt
Fout fout, fanatiek sporten mag je niet gaan doen, want dan ga je het heel snel beu worden. De sleutel tot succes is rustig beginnen en proberen het leuk te gaan vinden en ervan genieten. Ook opletten dat je niet TE snel gaat afvallen, want dat heeft meestal nare gevolgen achteraf. Veel succes!
pi_39354656
het middenstuk is bij mij ook al zo lastig Maeghan..

en Emu heeft gelijk..
Als je gelijk 5 keer per week MOET gaan sporten van jezelf omdat je af wil vallen, dan houd je het niet lang vol
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_39354660
Mijn vriendje belde net

Hij wil vanavond met mij uit eten gaan. Naar het wokrestaurant.
Wat een schatje is het ook!!!!!!
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:29:08 #113
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39354933
Mijn moeder had spul gekocht om lemper te maken en dat heb ik dus vandaag even gemaakt, tussendoor een heleboel gesnoept maarja het is dan ook mijn favouriete hapje..... volgende week zaterdag vertrek ik naar Moskou om 3 weken vrijwilligerswerk te doen, omdat ik nogal een lastige eter ben verwacht ik wel wat af te vallen
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:32:33 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_39355063
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 14:21 schreef ymme het volgende:
Mijn vriendje belde net

Hij wil vanavond met mij uit eten gaan. Naar het wokrestaurant.
Wat een schatje is het ook!!!!!!
Komende 20 dagen houd je dus balansdag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 29 juni 2006 @ 14:41:54 #115
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39355384
Afgelopen maandag was ik ook in een wokrestaurant, maar ik heb behoorlijk gezond gegeten. Als voorgerecht heb ik veel vis op, als hoofdgerecht vooral gegrilde zalm en na twee borden fruit. O ja, alleen dat ijsje op het einde was niet zo goed. Als je een beetje verstandig kiest, hoeft dat niet erg te zijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39355904
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 14:21 schreef teigan het volgende:

en Emu heeft gelijk..
Als je gelijk 5 keer per week MOET gaan sporten van jezelf omdat je af wil vallen, dan houd je het niet lang vol
Maar ik vind sporten ook wel leuk en heb eigenlijk ook altijd wel redelijk wat gesport (2 á 3 x per week), maar aangezien ik niet inzie wat ik fout doe met eten (want ik eet echt niet ongezonder dan de gemiddelde magere griet), denk ik dat ik door het sporten een tandje hoger te zetten, misschien wel af kan vallen...

En aangezien ik nu in Australië zit en niet zoveel afleiding heb in de zin van feestjes enzo, hoop ik dat het een goed moment is
soo unk!
pi_39356568
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 14:21 schreef teigan het volgende:

en Emu heeft gelijk..
Ja, dat op gewicht blijven heb ik nu wel onder de knie zeg maar Maar de rest...

Dat sporten houd ik trouwens wel vol hoor, ik ben ook vanuit het niets 4 tot 6 uur per week gaan sporten. Alleen ik doe wel iets waarbij ik zo min mogelijk mezelf hoef te motiveren. Ik hoef er alleen maar heen te gaan, en verder vertelt iemand me wat ik moet doen en als ik stop zegt ie dat ik niet mag stoppen, dus dat is makkelijk dan. Verder moet je wel iets uit kiezen wat je leuk tot neutraal vindt, want als het je tegenstaat ga je vanzelf stoppen (ik doe dus inmiddels ook geen BodyStep meer en Body Attack heb ik maar vier keer gedaan), dan heb je op een of andere manier iedere week wel weer een heel erg goed excuus om niet te gaan.

Trouwens, bij mij is het niet zo verwonderlijk dat ik niet afval. Ik blijf op gewicht, maar in twee weken tijd hebben wel vijf mensen gevraagd of ik afgevallen was. Ik merk echt duidelijk dat ik meer spieren heb en veel sterker ben geworden in die drie maanden. Wel vervelend ergens, dat er dus al drie maanden niets af is, maar ja. Ik heb nu zowaar spieren op m'n armen die ook nog zichtbaar zijn als ik ze aanspan, ik kan nu al 5 triceps push ups (ja, al vijf, op m'n knieen, lach maar ;-) maar eerst kon ik er geeneen), de pushups bij Body Pump red ik nu al op m'n tenen ipv knieen, en alle houdingen bij Body Balance gaan makkelijker.

Toen ik begon bij Body Pump deed ik alles met 2,5 kilo op m'n armen, nu doe ik alles al met 5 kilo en ik ga vanaf zondag met 7,5 kilo proberen. Squats doe ik inmiddels al met 15 kilo (ik had ze geteld, was iets van 110 keer achter elkaar; eerst had ik 7,5 kg), en de rugoefeningen met 10 (was 5) en daar wil ik 12,5 van gaan maken.

Dan kun je ook niet verwachten dat je afvalt, eigenlijk, denk ik. Verder eet ik ook best veel, zeker op de dagen dat ik Pump doe heb ik verschrikkelijke honger en dan eet ik gewoon wat meer. Dan eet ik bijvoorbeeld vijf boterhammen als ontbijt, in plaats van vier, en 's middags nog wat extra, en 's avonds veel meer groente en wat extra aardappels.

Volgens mijn vader worden mijn spieren daarom ook snel sterker, omdat ik meer eet nu. Ik weet het niet, maar ik zie wel dat de andere deelnemers blijven hangen op lage gewichten en in die drie maanden dat ik het doe amper vooruitgang hebben gemaakt. Als ik zondag inderdaad alle spiergroepen met 2,5 kilo meer kan doen, dan gebruik ik gewoon meer gewicht dan 95% van de andere deelnemers, terwijl de meesten van hun het al langer doen. Ik had dat dus echt niet verwacht.

Maar goed, hierdoor is mijn doel ook wel verschoven eigenlijk. Als ik zo door ga dan weet ik niet of het wijs is om daarbij echt te 'lijnen'. Ik kom nu dus ook niet aan terwijl ik al een paar weken veel gesnoept heb (deze week niet meer, ik was het opeens weer zat, dus ik ben benieuwd of er misschien toch iets af gaat), dus blijkbaar verbruik ik nu toch ook wel veel meer kcal per dag.

Wat ik sowieso eigenlijk niet meer wil is de BMI als richtlijn gebruiken. Daarmee kunnen ze echt het dak op. Ik lees af en toe van mensen die niet eens veel langer zijn dan ik, en die met een lagere BMI dezelfde maat hebben, of mensen die dunner zijn dan ik en een betere BMI hebben, maar een heel hoog vetpercentage hebben, en ik heb steeds meer het idee dat die BMI van geen kanten klopt.

Ook denk ik dat ik liever gewoon wat meer krachttraining doe zodat de boel wat steviger wordt en dat ik dan gewoon nog een maatje kwijt wil of zo (wat wel moet lukken als de boel strakker wordt, ik begin nu dus ook ruimte op m'n rug te krijgen in m'n broeken), en dat ik het dan wel goed vind. Volgens mij zie ik er dan leuker uit, en ik denk ook dat ik liever een maatje 40 heb en normaal kan eten als ik er bij blijf sporten, dan dat ik moeite moet gaan doen om daar nog onder te komen. Ik ben nu eenmaal best een snoeper en zolang ik het niet overdrijf daarmee zie ik niet in waarom ik mezelf enorm moet gaan beheersen. In ieder geval zeker niet omdat iemand anders besloten heeft dat maat 36 mooi is voor iedereen.

Wat dat betreft zit ik dus ook met dat streefgewicht, die 65 kilo hoeft van mij helemaal niet zo nodig meer. Ik denk dat 75 beter is eigenlijk, dat dat realistischer is en beter bij m'n bouw past. Verder ben ik het stadium dat ik niet in m'n badpak durf allang voorbij en ik pas ook weer in de gewone maten, dus ik kan me er echt niet meer druk om maken.
  donderdag 29 juni 2006 @ 15:37:13 #118
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_39357068
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 10:52 schreef Muck het volgende:

[..]

dat is echt ziek!
het kan nog erger.
in de westerse wereld komt dit ook voor. laatst een hele docu op discovery.
mannen die houden van vrouwen die heel zwaar zijn. dan heb je het over 200 kilo en meer.
de vrouw ligt thuis op bed en bank (bewegen kunnen ze vaak niet meer) en de man propt hun vol met voedsel. elke dag weer en steeds meer. maken ze foto's van met een a4tje met het gewicht erbij. die gasten willen de dikste vrouw "kweken". dat zo'n vrouw meer dood dan levend is en een afschuwelijk bestaan hebben daar denken ze niet aan.

het meest bizarre vond ik wel dat sommigen zover gingen dat ze een trechter gebruikten om vloeibaar vet naar binnen te gieten bij die vrouwen

dit was btw die gast die hoofdpersonage was in de docu: http://www.channel4.com/h(...)t_girls_and_feeders/
ik ben lief :)
pi_39357155
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 14:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Komende 20 dagen houd je dus balansdag
Nee hoor. Wokken (verantwoord) is niet zo slecht.
Gegrilde zalm. En veel groentes...
  donderdag 29 juni 2006 @ 15:46:21 #120
151582 A_L_N_F
pi_39357357
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:14 schreef Levitation het volgende:
Vraagje aan de medici hier:
Ik hou (al een hele tijd) vocht vast... ene keer een beetje en de andere keer heel veel. Ben niet zwanger.
Nu zag ik dat altijd als iets lastigs, maar ik heb me er nooit zorgen om gemaakt... tot ik het er gisteren met mijn fysiotherapeut over had, volgens hem was het echt niet goed.

Hoe erg het is?
- Ik heb een aantal paren schoenen die 's morgens sloffen en in de loop van de dag te strak gaan zitten. Heb dan echt afdrukken in mijn voet. Mijn voeten zwellen minstens 1 schoenmaat, om gek van te worden!
- Schoenen die ik in de zomer koop, draag ik in de winter met 2 paar sokken (en dan zijn ze nog te ruim).
- Ik durf geen ringen te dragen omdat ik al een paar keer heb meegemaakt dat mijn handen spontaan opzwollen en ruim 2 keer zo dik werden (au! ).
- Heb ooit na een lange vliegreis gehad dat ik mijn slippertjes niet meer pasten en ik vervolgens meer dan een half uur op mijn blote voeten door London Heathrow heb gelopen voor mijn slippertjes weer aankonden.

Moet ik mij zorgen maken/ naar de huisarts? Of stuurt hij me dan met een paar plaspillen naar huis? Plaspillen heb ik namelijk niets aan, ik wil weten wat dit veroorzaakt. Google-en levert -naast zwangerschap- alleen maar enge aandoeningen op als hart, nier en leverfalen en hoge bloeddruk. Mijn bloeddruk is alleen helemaal niet hoog, bij de laatste meting (half jaarje geleden) en alle metingen daar voor kwam er steeds ongeveer 112/72 uit...
wetenschappelijk naam van wat jij hebt is "oedeem"

heb ff gegoogled "oedeem in de zomer" en krijg veel hits.
hier 2 stuks, staat wel wat goede info in denk ik zo
http://www.meetingpoint.nl/nl/dreactie/164/4376/
http://www.microsurgery.nl/faq.php

http://www.e-gezondheid.b(...)er-12304-410-art.htm
quote:
Warmte-oedeem
Dat komt vooral voor bij senioren, aan de enkels en de voeten na langdurig rechtstaan of zitten (bijvoorbeeld tijdens een reis met de autobus). Compressiekousen en de voeten hoger leggen zullen de bloeddoorstroming stimuleren. En het is ook aan te raden om regelmatig de benen even te gaan strekken.
warmte oedeem heb je dus ws.
beentjes strekken, masseren en hoog houden
pi_39357456
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:37 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

het kan nog erger.
in de westerse wereld komt dit ook voor. laatst een hele docu op discovery.
mannen die houden van vrouwen die heel zwaar zijn. dan heb je het over 200 kilo en meer.
de vrouw ligt thuis op bed en bank (bewegen kunnen ze vaak niet meer) en de man propt hun vol met voedsel. elke dag weer en steeds meer. maken ze foto's van met een a4tje met het gewicht erbij. die gasten willen de dikste vrouw "kweken". dat zo'n vrouw meer dood dan levend is en een afschuwelijk bestaan hebben daar denken ze niet aan.

het meest bizarre vond ik wel dat sommigen zover gingen dat ze een trechter gebruikten om vloeibaar vet naar binnen te gieten bij die vrouwen

dit was btw die gast die hoofdpersonage was in de docu: http://www.channel4.com/h(...)t_girls_and_feeders/
ik vind dit minder erg omdat het om volwassen vrouwen gaat. Ze worden nergens toe gedwongen. In dat andere berichtje ging het om kinderen die het letterlijk door hun strot geduwd krijgen. Dat element van dwang is gewoon heel erg fout.
pi_39357497
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:19 schreef Maeghan het volgende:

[..] Ook denk ik dat ik liever gewoon wat meer krachttraining doe zodat de boel wat steviger wordt en dat ik dan gewoon nog een maatje kwijt wil of zo (wat wel moet lukken als de boel strakker wordt, ik begin nu dus ook ruimte op m'n rug te krijgen in m'n broeken), en dat ik het dan wel goed vind. Volgens mij zie ik er dan leuker uit, en ik denk ook dat ik liever een maatje 40 heb en normaal kan eten als ik er bij blijf sporten, dan dat ik moeite moet gaan doen om daar nog onder te komen. Ik ben nu eenmaal best een snoeper en zolang ik het niet overdrijf daarmee zie ik niet in waarom ik mezelf enorm moet gaan beheersen. In ieder geval zeker niet omdat iemand anders besloten heeft dat maat 36 mooi is voor iedereen.

Wat dat betreft zit ik dus ook met dat streefgewicht, die 65 kilo hoeft van mij helemaal niet zo nodig meer. Ik denk dat 75 beter is eigenlijk, dat dat realistischer is en beter bij m'n bouw past. Verder ben ik het stadium dat ik niet in m'n badpak durf allang voorbij en ik pas ook weer in de gewone maten, dus ik kan me er echt niet meer druk om maken.
En je kan idd beter wat genieten en 5 of 10kg teveel wegen dan heel je leven kei hard moeten lijnen om toch maar heel slank te zijn. Dat zou ik er ook niet voor over hebben, maar dat is misschien omdat ik een man ben. Verder wil ik zeggen dat lang niet alle mannen maatje 36 willen hoor
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:01:34 #123
151582 A_L_N_F
pi_39357899
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:49 schreef octopussy het volgende:

[..]

ik vind dit minder erg omdat het om volwassen vrouwen gaat. Ze worden nergens toe gedwongen. In dat andere berichtje ging het om kinderen die het letterlijk door hun strot geduwd krijgen. Dat element van dwang is gewoon heel erg fout.
naja, dan is er nog een soort variant die in de westerse wereld "populair" is.
Pro ana sites.
dit zijn sites en fora waar anorexia als levensstijl wordt gezien en vooral jonge meisjes worden aangemoedigd om zo te leven. complete guides om af te vallen.

http://www.pro-ana-nation.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Pro-ana

ga me er binnenkort eens wat meer in verdiepen aangezien ik niet kan snappen hoe mensen zich ondanks pijn honger en het uitvallen van lichamelijke lichaamsfuncties (anorexia vernietigd organen) dit zichzelf aandoen en welke zieke gasten achter die pro an sites zitten.
pi_39358039
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:50 schreef Emu het volgende:

[..]

En je kan idd beter wat genieten en 5 of 10kg teveel wegen dan heel je leven kei hard moeten lijnen om toch maar heel slank te zijn. Dat zou ik er ook niet voor over hebben, maar dat is misschien omdat ik een man ben. Verder wil ik zeggen dat lang niet alle mannen maatje 36 willen hoor
Nee hoor, dat weet ik heus wel. Het zijn ook meer vrouwen die dat nastreven en elkaar onder druk zetten dan dat mannen het willen. Ze zeggen het altijd wel, maar het is niet mijn ervaring ;-)
pi_39358092
A_L_N_F
pro ana sites zijn echt ziek.. Die mensen beweren ook gewoon bij hoog en laag dat het geen anorexia is, maar een levensstijl, en dat ze niet ziek zijn...
Het is echt griezelig....

roosjedoosje, misschien een stomme vraag, maar eet je wel genoeg? Als je te weinig eet val je nl. ook niet af, dan komt je lichaam in spaarstand. Op www.overgewicht.nl kun je je registreren voor de eet en beweegwijzer, en dan kun je zien of je een beetje goed zit..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_39358108
quote:
Warmte-oedeem
Dat komt vooral voor bij senioren, aan de enkels en de voeten na langdurig rechtstaan of zitten (bijvoorbeeld tijdens een reis met de autobus). Compressiekousen en de voeten hoger leggen zullen de bloeddoorstroming stimuleren. En het is ook aan te raden om regelmatig de benen even te gaan strekken.

En ik voelde me al zo'n oud wijf, u wordt hartelijk bedankt!

Was gisteren met een collegaatje aan het zwemmen in de Tongelreep (Eindh.) en normaal trek ik altijd alleen baantjes en ga ik daarna naar huis. Collegaatje stond er echter op dat we nog even naar het golfslagbad gingen om van de glijbanen af te gaan. Sta je daar als 2 "dames" van 27 jaar tussen van de 13 jarige puistjes. Ergste was dat ik al lekkere slappe benen kreeg van de trap die kraakte en een tikje bewoog Vervolgens toch dapper van de glijbaan af (zo'n tol) en het enige wat ik dacht terwijl ik naar beneden zoefte was "dit wil ik niet, help!"
***Levi was here***
pi_39358120
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:49 schreef octopussy het volgende:

[..]

Het zijn wel volwassenen, daar heb je gelijk in, ze hebben wel een eigen verantwoordelijkheid. Maar de vrouwen die zich hiervoor laten gebruiken zijn bijv. al dik en hebben geen sociaal leven meer, geen zelfvertrouwen, zitten volledig in een isolement, en die man is dan het enige wat ze hebben. Die vrouwen doen alles om dan door die ene man nog maar mooi gevonden te worden en op het punt dat ze zo dik zijn dat ze niet meer kunnen lopen zijn ze echt volledig van hem afhankelijk, dus kunnen ze ook niet echt meer weigeren. Als die man namelijk niet meer voor ze zorgt doet niemand het.
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:40:58 #128
151582 A_L_N_F
pi_39359432
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 14:58 schreef Roosjedoosje het volgende:

[..]

Maar ik vind sporten ook wel leuk en heb eigenlijk ook altijd wel redelijk wat gesport (2 á 3 x per week), maar aangezien ik niet inzie wat ik fout doe met eten (want ik eet echt niet ongezonder dan de gemiddelde magere griet), denk ik dat ik door het sporten een tandje hoger te zetten, misschien wel af kan vallen...

En aangezien ik nu in Australië zit en niet zoveel afleiding heb in de zin van feestjes enzo, hoop ik dat het een goed moment is
welke sport beoefen je eigenlijk?
  Licht Ontvlambaar donderdag 29 juni 2006 @ 17:29:07 #129
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39361451
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:07 schreef Levitation het volgende:

[..]

En ik voelde me al zo'n oud wijf, u wordt hartelijk bedankt!

Was gisteren met een collegaatje aan het zwemmen in de Tongelreep (Eindh.) en normaal trek ik altijd alleen baantjes en ga ik daarna naar huis. Collegaatje stond er echter op dat we nog even naar het golfslagbad gingen om van de glijbanen af te gaan. Sta je daar als 2 "dames" van 27 jaar tussen van de 13 jarige puistjes. Ergste was dat ik al lekkere slappe benen kreeg van de trap die kraakte en een tikje bewoog Vervolgens toch dapper van de glijbaan af (zo'n tol) en het enige wat ik dacht terwijl ik naar beneden zoefte was "dit wil ik niet, help!"
Die tol in de Tongelreep is ook eng Maar ik moet toch elke keer weer even ervanaf...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 29 juni 2006 @ 17:46:04 #130
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39361985
Daar heb je toch ook zo een hele lange met geluidjes ofzo?
Bernie en ik zijn tof.
pi_39362552
net naar de tandarts geweest weer geen gaatjes zoals altijd
pi_39364461
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 17:46 schreef mordradead het volgende:
Daar heb je toch ook zo een hele lange met geluidjes ofzo?
iig eentje met lichtjes, volgens mijn collegaatje die na de tol alle andere glijbanen ook nog wilde proberen.
Ik denk dat ik volgende keer maar weer in die tol ga, angst is er om te overwinnen. Als kind vond ik dit soort glijbanen echt fantastisch, maarja als kind zat ik ook altijd boven in bomen... nu wordt ik al duizelig van 't keukentrapje.

Om een of andere wazige reden is er trouwens een stuk tekst uit mijn vorige post verdwenen... weet alleen niet meer wat het precies was...
mompelt iets over oud wijf en geheugen
***Levi was here***
pi_39374913
Wow, volgens deze site ga ik straks minstens 1500 kcal per dag verbranden als ik op de fiets naar Meppel ga: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39380162
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 16:07 schreef teigan het volgende:
roosjedoosje, misschien een stomme vraag, maar eet je wel genoeg? Als je te weinig eet val je nl. ook niet af, dan komt je lichaam in spaarstand. Op www.overgewicht.nl kun je je registreren voor de eet en beweegwijzer, en dan kun je zien of je een beetje goed zit..
Ik eet naar mijn weten wel genoeg ( 2 boterhammen ontbijt (of een bak cornflakes), soep + brood met de lunch en gewoon avondeten en tussendoortjes zijn fruit). Ik heb al best lang last van overgewicht, maar ik dacht altijd dat het aan thuis lag, iedereen is wel te dik bij ons thuis eigenlijk. Maar sinds ik op kamers ben (alweer 4 jaar) eet ik voor mijn gevoel in ieder geval een stuk gezonder. En dat ik toch niet afviel, lag gewoon aan de feestjes dacht ik (tsja je bent student of niet he ) . Maar nu zit ik dus al 2 maanden in Australie, zonder feestjes en bier en weinig ongezonde verleidingen (nou ja soms een biertje in het weekend of een beetje chips, maar nooit meteen een zak ofzo) en ik ben volgens mij nog niet afgevallen.. Dus ik ga het sporten proberen te intensiveren.. Op hoop van zege...

En in Nederland deed ik altijd squash (1 a 2 x per week) en 1x fitness per week.
Hier ben ik sinds 2 weken 2 a 3 x per week aan het fitnessen en 2x per week aan het zwemmen. En ik wandel elke avond ook nog ruim een half uur..

(Het moet nu echt gaan werken, want anders word ikwel heel hopeloos )

ik moet wel meer gaan drinken van mezelf, want ik vergeet dat vaak en dan kom ik niet aan de 2 L /dag, maar daar kan het toch niet alleen aan liggen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Roosjedoosje op 30-06-2006 04:00:28 ]
soo unk!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 07:29:58 #135
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39380595
Hoi
Ik ga maandag weer beginnen met gezond eten omdat ik in normale staat weer in Nederland terug wil komen
  vrijdag 30 juni 2006 @ 07:36:14 #136
79550 Ymke
your ghost
pi_39380631
Ik heb me de hele week zo ontzettend braaf gehouden aan normaal eten , niet gesnoept en echt heel veel bewogen , lopen , zwemmen , tuinieren en.......... een halve kilo aangekomen

Daar word je toch moedeloos van
pi_39380762
Spieren wegen meer dan vet Ymke, misschien dat het daar wat aan ligt.
heb je wel genoeg gedronken?

Ik had het gisteren zo raar, ik had gewoon geen honger, ik heb over de hele dag ook maar 3 boterhammen op....
En ik krijg nu het idee dat ik vandaag weer "teveel" honger ga krijgen..
pi_39380790
Van veel sporten zelf word je ook zwaarder doordat je lichaam meer zouten en glucose vasthoudt en dat trekt vocht aan: gewichtstoename. Als je op een goede manier lijnt (je weet dat je minder kcal binnenkrijgt en je beweegt lekker) dan hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken als je gewicht wat schommelt: vetvoorraad zal hoe dan ook verdwijnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39380870
Ik zat vanmorgen trouwens te kijken wat voor broek ik aan zou trekken en ik pakte er een waarvan ik dacht dat ie misschien toch niet helemaal lekker zou zitten, omdat ie iets aan de kleine kant was...

Zit die broek gewoon lekker ruim... Ik stond echt even verstelt.
pi_39380882
Lekker is dat hè, teigan
pi_39380935
echt wel...
ik hoop nu alleen dat ik morgen ook een positief iets op de weegschaal krijg te zien..
Maar dat kan bijna niet anders voor mijn gevoel..

maar ik ga nu werken, tot vanmiddag!

[ Bericht 13% gewijzigd door teigan op 30-06-2006 08:22:31 ]
pi_39380946
Ik weet trouwens ook waar mijn enorme hoeveelheid eczeem van de afgelopen maanden vandaan kwam. Niet de schoonmaakmiddelen, maar de handschoenen zijn de boosdoeners Dus ik maar steeds handschoenen aandoen om mijn handen tegen de schoonmaakmiddelen te beschermen, maar dat haalde weinig uit want de eczeem bleef. Joh. Nu al 2 weken geen handschoenen gedragen en wel veel schoonmaakmiddel gebruikt en het is vrijwel weg. Even latex handschoenen aangedaan zonder schoonmaakmiddel: hoppa, binnen een paar uur helemaal opgezet en vurig.

Leuk, latex allergie (type IV: contact dermatitis dus, niet het soort latex allergie waar je een ernstige reactie op krijgt)
  vrijdag 30 juni 2006 @ 08:32:52 #143
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_39381212
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:15 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet trouwens ook waar mijn enorme hoeveelheid eczeem van de afgelopen maanden vandaan kwam. Niet de schoonmaakmiddelen, maar de handschoenen zijn de boosdoeners Dus ik maar steeds handschoenen aandoen om mijn handen tegen de schoonmaakmiddelen te beschermen, maar dat haalde weinig uit want de eczeem bleef. Joh. Nu al 2 weken geen handschoenen gedragen en wel veel schoonmaakmiddel gebruikt en het is vrijwel weg. Even latex handschoenen aangedaan zonder schoonmaakmiddel: hoppa, binnen een paar uur helemaal opgezet en vurig.

Leuk, latex allergie (type IV: contact dermatitis dus, niet het soort latex allergie waar je een ernstige reactie op krijgt)
Ow. Dat is wel behoorlijk waardeloos. Zeker als je als arts gaat werken en je continu met die handschoentjes loopt te klooien. Of heb je er geen last van met die dunne handschoentjes?

Hier gaat het overigens uitstekend! Ik weeg gewoon al 3 kilo minder dan afgelopen zondag. En ik eet echt meer dan genoeg! Het grote verschil is dat ik helemaal niets gesnoept heb deze week en dat ik bewuster ben gaan eten.
Ik heb goede hoop dat ik ergens deze zomer weer gewoon in mijn zomerbroeken pas!
pi_39381979
80,5 het komt in zicht dat ik onder de 80 ga
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:23:20 #145
79550 Ymke
your ghost
pi_39382112
Ik ga er dan maar van uit dat het spieren zijn die ik kweek

@isabeau. Kunnen ze op het werk geen speciale handschoenen voor je bestellen , ik weet dat ze bestaan.
pi_39382156
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:42 schreef Isabeau het volgende:
Wow, volgens deze site ga ik straks minstens 1500 kcal per dag verbranden als ik op de fiets naar Meppel ga: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Het verbaasd mij dat je zelfs met langzaam fietsen meer verbrandt dan met wandelen op een flink tempo. Bij fietsen doen alleen je beenspieren iets en je eigen gewicht hoef je ook niet te 'tillen'
pi_39382335
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 23:42 schreef Isabeau het volgende:
Met die berekeningen moet je oppassen. Ga maar eens kijken naar andere sites, en het eindresultaat in kcal gaat echt ENORM verschillen. Het is dus alles behalve precies. Maar ik zal eens uitleggen hoe je het het beste kan berekenen, dit heeft een topsorter mij vertelt, en die ga ik sneller geloven dan 1 of andere vage site.

Je berekend eerst je BMR op deze site http://www.bmi-calculator(...)c-bmr-calculator.php De BMR zijn het aantal kcal dat jij gaat gebruiken als je de hele dag op de bank zou liggen en echt NIETS doet. Meer informatie over BMR kan je ook vniden op die site.

Daarna doe je BMR / 24 = dit zijn de kcal die je verbruikt per uur, dit getal ga je dan weer vermenigvuldigen met een getal gaade van 4 tot 12 (hangt er vanaf hoe intensief je sport).

Lichte inspanning is 4
Normale inspanning is 6
Zware inspanning is 8
Zeer zware inspanning 10-12 (dit doe je dus praktisch nooit )

Ikzelf gebruik bij het fietsen (25kmp) het getal 6!

(BMR/24)* 6 = nu weet je hoeveel kcal je verbruikt met je sport PER UUR eventueel dus nog aanpassen indien je langer of korter sport
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:51:38 #148
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_39382781
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:33 schreef Emu het volgende:

[..]

Met die berekeningen moet je oppassen. Ga maar eens kijken naar andere sites, en het eindresultaat in kcal gaat echt ENORM verschillen. Het is dus alles behalve precies. Maar ik zal eens uitleggen hoe je het het beste kan berekenen, dit heeft een topsorter mij vertelt, en die ga ik sneller geloven dan 1 of andere vage site.

[berekening]
Daar komt bij mij ongeveer de helft uit van wat die site (van Isa) geeft...
Volgens de "rekenmachine" verbrand ik met 40 minuten op 20km/u fietsen 507kcal...
Volgens de berekening van Emu kom ik op 291kcal (uitgaande van 't getal 6)
Ik kom in de berekening van Emu pas bij 500kcal in 40 min als ik boven de inspanning van 10 zit.
Echt grote verschillen.
***Levi was here***
pi_39383271
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 08:09 schreef teigan het volgende:
Ik zat vanmorgen trouwens te kijken wat voor broek ik aan zou trekken en ik pakte er een waarvan ik dacht dat ie misschien toch niet helemaal lekker zou zitten, omdat ie iets aan de kleine kant was...

Zit die broek gewoon lekker ruim... Ik stond echt even verstelt.
Jaaa, precies hetzelfde vanochtend, alleen dan met een blousje. Dat hing al tijden achteraan, omdat het er niet uit zag als ik het aanhad. Vanochtend tegen beter weten in toch aangedaan, en het past! Niet perfect, maar iig geen enorme vetrol in zicht ofzo! Was toch een kleine overwinning!
pi_39383532
82.1

Als ik afgelopen weekend nou niet overal schijt aan had gehad was het minder geweest
pi_39384188
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 09:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Daar komt bij mij ongeveer de helft uit van wat die site (van Isa) geeft...
Volgens de "rekenmachine" verbrand ik met 40 minuten op 20km/u fietsen 507kcal...
Volgens de berekening van Emu kom ik op 291kcal (uitgaande van 't getal 6)
Ik kom in de berekening van Emu pas bij 500kcal in 40 min als ik boven de inspanning van 10 zit.
Echt grote verschillen.
Klopt als je aan een sportdokter gaat vragen gaat hij ook deze formule gebruiken, het internet kan soms heel handig zijn, maar je weet helaas niet in alle gevallen wie wat schrijft. En foute dingen worden ook zeer snel overgenomen. Maar je moet het zo bekijken dat 290kcal vor die 40minuten toch al een lekker en vrij groot ijsje is ofzo

Voordeel met die 1ne rekenmachine is wel dat je meer gemotiveerd bent om te gaan sporten
pi_39385266
Mijn cholesterol en bloedvetten zijn weer 'keurig' volgens de dokter

Ik weet dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken, maar ik vind het toch altijd weer erg leuk om te horen
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:32:34 #153
105850 Fuente
mamamuts
pi_39388162
Ik doe nu Sonja Bakker sinds maandag en het gaat me goed af! Bijna geen honger, voel me lekker en ik val af Ik lijk wel zo'n reclamespot
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juni 2006 @ 12:39:47 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39388405
Er spelen hier twee jongens lekker met water in de zon op het balkon en ik zit aan twee boterhammen met leverpastei en komkommer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 12:41:54 #155
35189 Troel
scherp en bot
pi_39388459
leverpastei mag je helemaal niet hebben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juni 2006 @ 12:43:28 #156
13151 crew  Rewimo
pi_39388513
Jammer dan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39388844
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 12:41 schreef Troel het volgende:
leverpastei mag je helemaal niet hebben
ik had afgelopen week roompathe bij de AH gehaald HEERLIJK was ook nog eens in de bonus. Wat is dat toch lekker als je dat zo lang niet gehad hebt.
pi_39391495
Om het topic maar even te verblijden met een goede mededeling:
Ik heb net zowaar hardgelopen (2,5 km en ik was kapot! Morgen zal ik vast spierpijn hebben, maar dat zwem ik er wel weer uit.
soo unk!
pi_39391535
Goed zeg Roosjedoosje!
Ik heb de chat al gevonden trouwens, moet toch ns leren eerst na te denken en dan pas te roepen

Maar wat daar nu leuk aan is, moet ik nog ontdekken.....
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:35:34 #160
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39392103
Gisteravond had ik examenuitreiking en daarna natuurlijk nog even op stap, wel aardig wat biertjes gehad maar verder de hele avond gedanst en erna niets bij de FEBO genomen
Bernie en ik zijn tof.
pi_39392482
Net allemaal lekkere zalm op brood gehad en de knop 'verwijder geselecteerde berichten' maar eens ingedrukt. Dat moet toch ook kcal verbrand hebben
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juni 2006 @ 14:49:57 #162
13151 crew  Rewimo
pi_39392517
Taalfouten verwijderen ook
pi_39392565
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:49 schreef Rewimo het volgende:
Taalfouten verwijderen ook
Ik ga niet bij iedereen taalfouten wijzigen hoor

Ik heb zin in morgen
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juni 2006 @ 14:54:06 #164
13151 crew  Rewimo
pi_39392622
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga niet bij iedereen taalfouten wijzigen hoor

Ik heb zin in morgen
Alleen je eigen fouten kost al een hoop calorieën

Ik heb er ook zin in!
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 15:07:41 #165
43556 miss_dynastie
pi_39392965
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:54 schreef Rewimo het volgende:
Alleen je eigen fouten kost al een hoop calorieën

Moet nog even de koelelementen invriezen, bedenk ik me nu. Naar de warme zolder dus
pi_39393475
Ik heb ook zin in morgen .
Mijn collega's verheugen zich al op de chocola als die na het weekend nog over is . Maar goed, dan moeten ze maar zorgen dat ik eerste blijf in de WK voetbalpool
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juni 2006 @ 15:31:27 #167
13151 crew  Rewimo
pi_39393565
Chocola die over is? Huh
pi_39393610
D'r klopt niets meer van mijn afval-regeltje.
pi_39397472
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 15:31 schreef Rewimo het volgende:
Chocola die over is? Huh
Ja, dat dacht ik ook al
pi_39397593
Ik heb net een lekkere salami pizza naar binnen geschoven
Het was heerlijk
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:01:01 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_39398230
Bij ons liggen er standaard van die dingen in de vriezer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39398258
Hier gelukkig niet Komt niet goed anders.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 30 juni 2006 @ 18:05:13 #173
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39398372
Vandaag voor het eerst bij de chiropracter geweest... dat kraakte

Straks ga ik caloriën verbranden bij een concert van De Dijk

Dames die gaan chocolade-workshoppen, veel plezier!
pi_39398389
Ik zie net dat mijn regeltje het zelfde is als Ymke.
Alleen ik kan mijn regeltje niet veranderen. Troel

vrijdag 30 juni 2006 @ 18:05:41 #175
35189 Troel
scherp en bot
pi_39398390

Zo. Ik ben trots. Lekker puh!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39398402
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:05 schreef Troel het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo. Ik ben trots. Lekker puh!
Ziet er erg leuk uit, moet ik toegeven.
pi_39398529
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:05 schreef Sjeen het volgende:
Vandaag voor het eerst bij de chiropracter geweest... dat kraakte
Het heet ook niet voor niets een kraker hè
  Licht Ontvlambaar vrijdag 30 juni 2006 @ 18:14:14 #178
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39398750
Ik moest er van lachen Zenuwen denk ik... En daarna ging ik hyperventileren, maar dat gebeurde wel vaker schijnbaar.
pi_39398850
Ik heb geen idee. Ik heb ook nooi tbegrepen wat de chiropractor bij mij deed. Maar het hielp wel
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:19:31 #180
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39398917
@Cutie de dokter vond me te jong voor plaspillen en het viel wel mee ja nu wel ja heb de hele dag gelopen dan is het idd minder. Nu aan de rooibos en venkelthee. Schijnt ook goed te helpen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juni 2006 @ 18:21:52 #181
13151 crew  Rewimo
pi_39398995
Klinkt raar maar in elk geval veel drinken inderdaad, bubsel.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:23:31 #182
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39399040
Ja ik moet ook meer drinken vooral water dat is zoiezo wel goed voor je natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juni 2006 @ 18:25:11 #183
13151 crew  Rewimo
pi_39399085
Ik had het op het eind van de zwangerschap. Moest omhoog zitten met mijn benen en veel drinken.
pi_39402455
zo, ik ga zo nog even skaten, en dan als ik thuiskom douchen en tas inpakken...
ik heb er zin in morgen, maar ik hoop wel dat ik morgen iets fitter ben dan nu op dit moment...
pi_39402634
Anders ga je slapen in de trein
pi_39408959
ik slaap slecht in de trein...

Ik heb net op weg naar de tocht een botsing gehad met een struikje en een fietsenrek met fietsen, dus ik heb een enorme blauwe plek op mijn been nu.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juni 2006 @ 22:41:32 #187
13151 crew  Rewimo
pi_39409003
Die dingen kijken ook nooit uit met oversteken hè
  vrijdag 30 juni 2006 @ 22:44:10 #188
112545 Muck
pi_39409069
hoera
ik ben over naar het laatste jaar van mijn opleiding
om het te vieren heb ik met 2 studiegenoten op het terras gezeten en heerlijk aan het witbier gezeten. Okee, ik weet dat dat heel, heel slecht is voor de lijn, maar voor 1 keertje mag het wel

en nu: eindelijk vakantie
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juni 2006 @ 22:53:06 #189
13151 crew  Rewimo
pi_39409329
Goed gedaan Muck, dat mag je inderdaad best even vieren
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:10:57 #190
112545 Muck
pi_39409806
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:53 schreef Rewimo het volgende:
Goed gedaan Muck, dat mag je inderdaad best even vieren
dank je!
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:55:23 #191
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39411081
Ik heb net gewerkt en daarna nog even een rose pilsje gehad want die hadden we nieuw, het smaakt naar cassis en het heeft een schuimkraag dus als je van cassis houdt is het best aan te raden.
Bernie en ik zijn tof.
pi_39411096
Wool, lekker Muck (en zit er niet minder energie in witbier? )

Hoe heet het, mordradead?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:15:02 #193
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39411736
Ik zal morgen eens kijken hoe het heet
Ik zou deze week ook even kijken of ik nog leuke slippers ofzo kon kopen voor als ik een keer ga zwemmen maar sommige slippers waren gewoon 60 euro ofzo dat vond ik een beetje te gek, nu heb ik instappers gekocht voor een tientje blijken het damesschoenen te zijn ach, ik houd ze gewoon want ze zijn leuk
Bernie en ik zijn tof.
pi_39411757
Slippers voor 60 euro? Wooo, die zou ik dus nooit kopen.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:22:00 #195
112545 Muck
pi_39411954
ja mordraded, dat is verdómde lekker
maar hoe het nou ook weer heet...
is het niet wieckse rosé?
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:41:02 #196
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39412546
Ik weet niet of het wieckse is... het is in ieder geval wel belgisch bier

Noem mij overigens maar mordra of Douwe met mijn stomme nick
Bernie en ik zijn tof.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:46:19 #197
112545 Muck
pi_39412710
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 00:41 schreef mordradead het volgende:
Ik weet niet of het wieckse is... het is in ieder geval wel belgisch bier

Noem mij overigens maar mordra of Douwe met mijn stomme nick
in dat geval: noem mij maar marjo
pi_39412825
Welkom nieuwe dames!

Een rose pilsje klinkt als een belgisch biertje met een speciaal smaakje. Ik kom er alleen niet op hoe het heet....
Enne, ze moeten toch goedkope slippers hebben bij van Haren ofzo? 60 euro is wel heel erg duur
pi_39416676
hadden ze van Grolsch toen ook niet een roze pilsje? Maar daar zat ook minder alcohol in...

Ik ben afgevallen!!!!!*O*

De laatste keer dat ik op de weegschaal stond 's avonds woog ik 90.7
Nu, bijna een maand later, woog ik 's avonds 87,1
Ik ben er echt blij mee!!!!

zaterdag 1 juli 2006 @ 08:42:58 #200
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_39416685
Gefeliciteerd Teigan Goed zeg!
pi_39416725
Woo, teigan, geweldig! (maar dat kan ik je beter over een half uurtje zeggen )
  zaterdag 1 juli 2006 @ 08:50:42 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_39416734
Wauw! Dat is echt super man!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: