abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39292726
FOK! dieetclub 104

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in #35
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
(Di)eetclubmeeting deel XV: Chocolade en Spareribs!
Meetings staan gepland op 1 juli (bonbon workshop) en een meeting in Utrecht op een nog onbekende dag waar we iets leuks gaan doen en daarna bij Broadway gaan eten. Iedereen is bij beide meetings van harte welkom (voor meer informatie over aanmelden en afmelden kun je het beste in het topic kijken ). Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_39292868
zo, kunnen we hier weer verder...
nu ff eten..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_39293057
Saskia: foto!!!!
pi_39293287
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:26 schreef Isabeau het volgende:
Hoi! Ik had vandaag een nogal zwaarmoedige bui (zomaar!), maar nadat ik naar de kapper ben gegaan was dat over. Alleen nu vind ik mijn haar wel heel erg kort. Is het niet, maar het hing bijna op m'n kont...
Foto!!
(tevens beroerde tvp )
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juni 2006 @ 19:06:17 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39293887
Dit is trouwens nummer 100e, niet 105
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39294006
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:06 schreef Rewimo het volgende:
Dit is trouwens nummer 100e, niet 105
Kunnen we zaterdagavond mooi topic 101 openen...

Of topic 100? Is dit niet topic 99F?
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juni 2006 @ 19:12:45 #7
13151 crew  Rewimo
pi_39294114
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:21 schreef teigan het volgende:
hoe is het gegaan vandaag Rewimo?
Het was een mooie mis, niet zwaarmoedig maar met nadruk op mijn vaders optimistische en positieve aard. De kerk (het is meer een zaal eigenlijk) ligt tegenover het kerkhof en ik vond het erg mooi dat mijn vader vanuit de kerk naar zijn laatste rustplaats gedragen werd. Toen we daar stonden brak de zon door, heel mooi. Frank en ik hadden het afwisselend erg moeilijk Er waren best wel veel mensen, waaronder oud-collega's van mijn vader, en zijn buren. En Troel en Miss_D, wat ik erg fijn vond
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_39294906
tvp
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:39:00 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_39295059
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:09 schreef teigan het volgende:

[..]

dat zou moeten lukken, als ik nu weer zo'n relatie zou krijgen zou ik het nl. allang uit hebben gemaakt, ipv nog een hele tijd doorrommelen omdat iedereen je zo'n perfect stel vind, en je bang bent om zonder relatie te zitten..

... Ennuh, het was een week ervoor hoor...
je(en ik ook) zou niet willen dat jouw huwelijk zo afliep als bij hun....

stiekume vraag, ik weet dat W. nu samenwoont, maar hoe zit het met M. eigenlijk?
Ervoor mag ook niet

Ik heb haar denk ik al een jaar geleden voor het laatst gesproken. Helaas, want het is een erg leuke meid.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39295368
ik zie haar soms nog op de uni, maar spreek haar verder ook niet meer..

het was mijn beste vriendin toen, alleen er is teveel gebeurd...
en ik vind het nog steeds jammer, maar ik kon me de laatste keren dat ik haar nog wel eens sprak enorm ergeren aan haar gemaakte opgewektheid zeg maar.. Op dat moment kon ik dat niet zo hebben..
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:59:40 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_39298098
Zo, Ik een keer 's avonds op de weegschaal, want ik moet tenslotte Rewimo weer voorbij.

Ik heel blij, wauw, ik ben haar voorbij. Net voordat ik de weegschaal afstapt springt ie nog 1 ons verder. Die ons wilde er ook niet meer af
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_39298229
*tvp-tje vanaf het zonnige Kreta.

@Rewimo: ik wil je bij deze nog even condoleren.. Kreeg een hele rilling over me heen toen ik 't las, leef met je mee..
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:03:18 #13
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39298238
Vandaag me even gewogen enzo 's ochtends dan natuurlijk en m'n BMI is 26 mag ik nu meedoen? Zo ja, twijfelachtige

[ Bericht 3% gewijzigd door mordradead op 27-06-2006 21:09:06 ]
Bernie en ik zijn tof.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juni 2006 @ 21:05:22 #14
13151 crew  Rewimo
pi_39298319
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:03 schreef AnnekeM het volgende:
*tvp-tje vanaf het zonnige Kreta.

@Rewimo: ik wil je bij deze nog even condoleren.. Kreeg een hele rilling over me heen toen ik 't las, leef met je mee..
Dank je wel
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 juni 2006 @ 21:05:58 #15
13151 crew  Rewimo
pi_39298343
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:59 schreef Troel het volgende:
Zo, Ik een keer 's avonds op de weegschaal, want ik moet tenslotte Rewimo weer voorbij.

Ik heel blij, wauw, ik ben haar voorbij. Net voordat ik de weegschaal afstapt springt ie nog 1 ons verder. Die ons wilde er ook niet meer af
pi_39298784
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:03 schreef mordradead het volgende:
Vandaag me even gewogen enzo 's ochtends dan natuurlijk en m'n BMI is 26 mag ik nu meedoen? Zo ja, twijfelachtige
Je mag inderdaad meedoen! Gefeliciteerd met deze twijfelachtige eer
Welkom!
***Levi was here***
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:21:45 #17
79550 Ymke
your ghost
pi_39298822
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:42 schreef octopussy het volgende:
Dacht even dat je het tegen mij had
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_39298936
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:21 schreef Ymke het volgende:

[..]

Dacht even dat je het tegen mij had
Nou als jij je aangesproken voelt: FOTO!!

pi_39298991
Welkom Mordra!
Ik heb zelf weer een kleine update: Weeg nu 83,3kg. Nog 3 ons en ik ben de 25 kilo voorbij! Nog maar 8,3 kilo en ik zit op mijn streefgewicht.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:31:28 #20
79550 Ymke
your ghost
pi_39299315
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:23 schreef octopussy het volgende:

[..]

Nou als jij je aangesproken voelt: FOTO!!

Nou ehm ,misschien later eens een keertje
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:34:31 #21
79550 Ymke
your ghost
pi_39299453
http://offy.nl/ffw/index.php

En daar bij de zelfportretten kan je me vinden
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:41:04 #22
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39299666
Wat is trouwens een mooi streefgewicht voor mij met m'n 1.83m, iets van 75 kg ofzo
Bernie en ik zijn tof.
pi_39299970
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:34 schreef Ymke het volgende:
http://offy.nl/ffw/index.php

En daar bij de zelfportretten kan je me vinden
Mooie foto hoor en mooie meid ook
pi_39299997
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:41 schreef mordradead het volgende:
Wat is trouwens een mooi streefgewicht voor mij met m'n 1.83m, iets van 75 kg ofzo
Als je 83,7kg weegt heb je een bmi van 25. Als je 67kg weegt heb je een bmi van 20.
Ergens daar tusseninzou dus mooi zijn.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:50:07 #25
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_39300101
75 word het dus het zal wel even wennen zijn want de rem moet op de hapjes komen gelukkig maar dat het Nederlands elftal is uitgeschakeld zeg
Vandaag nog kibbeling en een saucijnzenbroodje gehad maarja een gegeven paard mag je niet in de bek kijken he.
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:52:43 #26
79550 Ymke
your ghost
pi_39300212
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:47 schreef octopussy het volgende:

[..]

Mooie foto hoor en mooie meid ook
Dank je , foto is van vorig jaar , ben nu wel wat voller geworden
pi_39302015
Hoi Ik heb een paar serieuze mensen nodig zodat dit niet ontaardt in chaos Fok FlyLady's
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39302313
Gave foto, Isa. Maar ik wil niet leren schoonmaken, ik wil gewoon dat iemand anders het voor me komt doen =P
Sanity is (not) statistical
pi_39303024
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:42 schreef octopussy het volgende:
Ja, hallo. Je wacht maar 3 dagen

En echt kort is het natuurlijk niet Ik ben altijd veel te blij met mijn lange haar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39303053
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:35 schreef Maeghan het volgende:
Gave foto, Isa. Maar ik wil niet leren schoonmaken, ik wil gewoon dat iemand anders het voor me komt doen =P
eh ja, ik eigenlijk ook. Maar wegens financiële overwegingen is dit nu de enige oplossing.
pi_39304382
Ja hallo, daar zijn mannen toch voor? ;-)
pi_39304677
TVP
Kan niks lijngerichts posten, al een maand stabiel in de 68-zone...
pi_39304827
Ow, of toch... volgende week dinsdag gaan twee van mijn verstandskiezen eruit (als het centrum niet weer afbelt). Collega:'oh, dan is het bijna ijsjes- en puddingtijd'
Ik:
Collega: Lust je ook geen pudding?
(had al laten vallen dat ik niet zo voor roomijs ben)

Als ik me soms hoor opsommen wat ik niet lust of niet graag, vraag ik me af hoe ik toch zo kon bijkomen...
Maar ik lust wel bijna alle fruit en bijna alle groenten
pi_39304869
Je lust toch wel ijsjes! Perenijsjes!
pi_39305909
Nog nooit perenijsjes gegeten...
Yoghurtijs (Frusi= muesli+yoghurtijs+bevroren fruit) en sommige waterijsjes lust ik wel.
Ik denk dat ik volgende week maar fruitsap in ijsblokjesvorm giet...
pi_39306179
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Je lust toch wel ijsjes! Perenijsjes!
ze zijn echt lekker als tussendoortje en het leuke is dat er altijd meer in het pak zitten dan je denkt
pi_39310463
goeiemorgen..

vandaag ben ik over de helft van het practicum...
jammergenoeg zijn er een paar studentjes en assistenten die vinden dat ik zielig ben omdat ik geen streepjes uit kan delen(drie streepjes is een taart nl..)
dus nu willen ze mij taart gaan toeschuiven..
wel lief van ze hoor, maar ik hoef niet zoveel taart...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 07:42:43 #38
13151 crew  Rewimo
pi_39310474
Vraag dan perenijsjes!
pi_39310826
ik zal eens kijken of ik ze kan beinvloeden..
maar ik vrees dat het vandaag of morgen een saucijzenbroodje wordt...

ach, ik kan altijd nog nee zeggen natuurlijk..
pi_39312302
Goeiemorgen allemaal!
wat is het hier stil...
***Levi was here***
pi_39312395
Even een snelle update annex tvp.
Gewicht: vorige week een halve kilo aangekomen, afgelopen week het zelfde gewicht nog...
Planning: donderdag, zaterdag, zondag, dinsdag, woensdag & donderdag: feestjes en dan ook nog vandaag 1x morgen 2x en vrijdag 2x gebak op mijn werk

dus... even heeeeeeel goed mijn motivatie vasthouden!!!

Heb nog even geen tijd om op alle meiden te reageren! Sorry meiden!
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_39312663
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 09:57 schreef Knuzzel het volgende:
Planning: donderdag, zaterdag, zondag, dinsdag, woensdag & donderdag: feestjes en dan ook nog vandaag 1x morgen 2x en vrijdag 2x gebak op mijn werk
Dit méén je niet!! Je bent slachtoffer van de anti-dieetmaffia, dat kan niet anders. Sterkte in je strijdt deze week! Gewoon wat extra bewegen en alle gebakjes en dingetjes die je niet héél erg lekker vindt afslaan (zoals bijv. diepvries gebak etc). Alles wat je echt zalig/goddelijk vindt gewoon zonder schuldgevoel opsmullen.
pi_39313879
Gaat iemand van jullie naar Rock Werchter in België dit weekend?
pi_39314022
"Vroegah" ging ik elk jaar naar Torhout / Werchter. Nu niet meer de laatste jaren omdat we de band die we willen zien vaak wel gezien hebben en niet kunnen. Bovendien is dit jaar de chocoladeworkshop veel belangrijker
pi_39314897
Hier zowaar 1 ons eraf.

(oh beroerde tvp)
pi_39315043
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 10:56 schreef Iksje het volgende:
Gaat iemand van jullie naar Rock Werchter in België dit weekend?
Nee, ben er ook nog nooit geweest... ben nog wel van plan ooit eens te gaan, maar dit weekend is gevuld met chocolade-meet en zondag is er in Eindhoven ook vanalles te doen... geen België dit weekend
***Levi was here***
pi_39315089
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:28 schreef ymme het volgende:
Hier zowaar 1 ons eraf.

(oh beroerde tvp)
Hi Ymme, hoe is het met je? Al een beetje opgekrabbeld na de ellendige week?
***Levi was here***
pi_39315332
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:33 schreef Levitation het volgende:

[..]

Hi Ymme, hoe is het met je? Al een beetje opgekrabbeld na de ellendige week?
Lief dat je hiernaar vraagt

Het gaat. Ik kan het beste maar gewoon bezig zijn. Als ik stil ga zitten, rollen de tranen weer.
Gisteren mijn moeder een bosje bloemen gebracht, gewoon zomaar. Dus ik kom binnen, Gatver wat stil.. Dus toen nog ff met mijn moeder zitten janken . En veel gepraat over de afgelopen tijd.
Het is me gewoon allemaal te veel geworden, en ik merk dat ik veel moet praten. Ben maar een beetje in huis aan het opruimen geslagen (al tien vuilniszakken vol). Want stil zitten werkt nu echt niet.
Ik ben blij dat ik vakantie heb. En over 7 weken ofzo pas weer met de studie hoeft te beginnen. En dan ga ik voor een fris nieuw begin
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:41:55 #49
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_39317318
Ik las dat bij de minerva ofzo een potje pillen met appelazijn, vitamine b enz. in de aanbieding was. Is dit goed voor je?
En is dit voor mannen, vrouwen of beide?

[ Bericht 15% gewijzigd door yvette1982 op 28-06-2006 12:49:41 ]
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_39317601
Yvette ik heb zelf een tijdje appelazijn geprobeert maar dat hielp echt niet met afvallen.
pi_39317635
volgens mij is dat gewoon geldklopperij, net zoals de meeste van dat soort dingen..
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:52:51 #52
83103 yvette1982
pi_39317653
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:51 schreef Riann het volgende:
Yvette ik heb zelf een tijdje appelazijn geprobeert maar dat hielp echt niet met afvallen.
Ook niet als je veel sport en weinig ongezond eet.
Ik dacht dat het misschien nog extra zou helpen. het beloofd een snellere vetverbranding en minder hongergevoel.
pi_39317692
dan zou ik toch echt voor gezonder eten gaan..

Als je veel sport is je stofwisseling vast al wel op peil, dan kun je beter je eten aanpassen, dan je heil in zulk soort troep te zoeken...
  woensdag 28 juni 2006 @ 12:56:07 #54
83103 yvette1982
pi_39317733
foutje. Er moest ongezond staan.
pi_39317771
yvette nee dat helpt er niet extra bij als je al wat meer bent gaan sporten en gezonder aan het eten bent. Val je zo ook wel af zonder die appelazijn en zoals Teigan al zei geldklopperij
pi_39317826
Ik heb trouwens een tijd geleden die appelazijn weer geprobeert kreeg ergens een proefpaket voor 2 weken. Nou ik viel er dus niet meer mee af dus weer gebleken dat het geldklopperij was.
pi_39318683
Ik ben er al wel achter, dat herbalife geen geldklopperij is

Ik ben hier erg tevreden over!
pi_39318912
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:22 schreef ymme het volgende:
Ik ben er al wel achter, dat herbalife geen geldklopperij is

Ik ben hier erg tevreden over!
klopt klopt alleen het is ergens natuurlijk ook wel geldklopperij want het kost gewoon ontzettend veel en ze maken misbruik van dikke mensen. Om hiermee steenrijk maar dan ook steenrijk te worden. Het had ook wel wat minder kunnen kosten. En dan waren ze nog rijk geworden.
pi_39319039
Ja daar heb je gelijk in Riann.
Maar goed, iets wat niet helpt, is natuurlijk nog veel duurder.

En aangezien ik mij een stuk gelukkiger voel, als ik wat minder kilo's heb, is zoveel meer waard
Als je snapt wat ik bedoel.

De 7 is in zicht bij mijn gewicht
pi_39319231
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:31 schreef ymme het volgende:
Ja daar heb je gelijk in Riann.
Maar goed, iets wat niet helpt, is natuurlijk nog veel duurder.

En aangezien ik mij een stuk gelukkiger voel, als ik wat minder kilo's heb, is zoveel meer waard
Als je snapt wat ik bedoel.

De 7 is in zicht bij mijn gewicht
tuurlijk snap ik wat je bedoeld
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 juni 2006 @ 13:40:53 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39319476
Ik ga vrijdag naar De Dijk
Zaterdag bbq-en bij de buren en zondag babietje kijken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_39322669
Vraagje aan de medici hier:
Ik hou (al een hele tijd) vocht vast... ene keer een beetje en de andere keer heel veel. Ben niet zwanger.
Nu zag ik dat altijd als iets lastigs, maar ik heb me er nooit zorgen om gemaakt... tot ik het er gisteren met mijn fysiotherapeut over had, volgens hem was het echt niet goed.

Hoe erg het is?
- Ik heb een aantal paren schoenen die 's morgens sloffen en in de loop van de dag te strak gaan zitten. Heb dan echt afdrukken in mijn voet. Mijn voeten zwellen minstens 1 schoenmaat, om gek van te worden!
- Schoenen die ik in de zomer koop, draag ik in de winter met 2 paar sokken (en dan zijn ze nog te ruim).
- Ik durf geen ringen te dragen omdat ik al een paar keer heb meegemaakt dat mijn handen spontaan opzwollen en ruim 2 keer zo dik werden (au! ).
- Heb ooit na een lange vliegreis gehad dat ik mijn slippertjes niet meer pasten en ik vervolgens meer dan een half uur op mijn blote voeten door London Heathrow heb gelopen voor mijn slippertjes weer aankonden.

Moet ik mij zorgen maken/ naar de huisarts? Of stuurt hij me dan met een paar plaspillen naar huis? Plaspillen heb ik namelijk niets aan, ik wil weten wat dit veroorzaakt. Google-en levert -naast zwangerschap- alleen maar enge aandoeningen op als hart, nier en leverfalen en hoge bloeddruk. Mijn bloeddruk is alleen helemaal niet hoog, bij de laatste meting (half jaarje geleden) en alle metingen daar voor kwam er steeds ongeveer 112/72 uit...
***Levi was here***
pi_39322788
Tja, iets aan je organen klinkt misschien heftig, maar dat hoeft het niet altijd te zijn. Althans, niet dat je gelijk enorm ziek hoeft te worden of zo, of je merkt het pas na een langere tijd. Het lijkt me niet onverstandig om toch even langs de huisarts te gaan. Zo veel vocht vasthouden lijkt me meer dan hinderlijk, en als het wel iets ernstigs is kun je het maar beter weten. Volgens mij kan het ook hormonaal zijn trouwens, want het komt dus bij zwangerschap voor, maar ook voor menstruatie en in de overgang vaak. Ik weet niet of je toevallig verder klachten in die richting hebt of hebt gehad, maar dat klinkt alweer minder ernstig dan iets aan je organen.

Hoe lang is een hele tijd? Gebruik je geen medicijnen of zo?

[ Bericht 23% gewijzigd door Maeghan op 28-06-2006 15:24:03 ]
pi_39323263
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:17 schreef Maeghan het volgende:
Tja, iets aan je organen klinkt misschien heftig, maar dat hoeft het niet altijd te zijn. Althans, niet dat je gelijk enorm ziek hoeft te worden of zo, of je merkt het pas na een langere tijd. Het lijkt me niet onverstandig om toch even langs de huisarts te gaan. Zo veel vocht vasthouden lijkt me meer dan hinderlijk, en als het wel iets ernstigs is kun je het maar beter weten. Volgens mij kan het ook hormonaal zijn trouwens, want het komt dus bij zwangerschap voor, maar ook voor menstruatie en in de overgang vaak. Ik weet niet of je toevallig verder klachten in die richting hebt of hebt gehad, maar dat klinkt alweer minder ernstig dan iets aan je organen.

Hoe lang is een hele tijd? Gebruik je geen medicijnen of zo?
Het enige "medicijn" dat ik slik is de pil... en die slik ik steeds een paar maanden door... misschien heeft 't daar wel mee te maken bedenk ik me nu. Kan dat?
"Een hele tijd" is al een aantal jaar, dat voorbeeld van het vliegtuig was augustus 2001... of het daarvoor ook al was weet ik eigenlijk niet.

Het geeft gewoon vreemde beperkingen. Zo wil ik zaterdag naar de "meet" eigenlijk een rokje aan, maar de schoenen die ik daar onder wil dragen, zitten veel te strak als mijn voeten opzwellen. Aangezien het zaterdag erg warm wordt, maak ik me ernstig zorgen of ik dan in die schoenen pas. Is toch achterlijk...
***Levi was here***
pi_39323368
Nou, als je het al jaren hebt zal het niet liggen aan dat doorslikken, lijkt me. Maar als ik jou was zou ik gewoon even langs de huisarts gaan. Voor je nierfunctie prikken ze gewoon even bloed, dat is in ieder geval heel simpel. Voor lever en hart weet ik het niet, maar dat zal ook niet veel bijzonders zijn. Beter een keer te veel langs de huisarts dan een keer te weinig.
pi_39323446
Vocht vasthouden in je benen kan ook 'gewoon' te maken hebben met het warme weer en erfelijke factoren. Er hoeft heus geen enge ziekte achter te zitten, Levitation

Ik heb net 45 km gefietst Nu heb ik dorst en wil ik douchen
pi_39323575
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:35 schreef Isabeau het volgende:
Vocht vasthouden in je benen kan ook 'gewoon' te maken hebben met het warme weer en erfelijke factoren. Er hoeft heus geen enge ziekte achter te zitten, Levitation

Ik heb net 45 km gefietst Nu heb ik dorst en wil ik douchen
Zoals ik al zei maakte ik me nooit zorgen, het was meer de verontrustte reactie van de fysio die mij onrustig maakt. 't Is wel super irritant... voel me af en toe net een barbapapa...

Heerlijk 45km fietsen... mij is jaloers, zit weer de hele dag binnen bij de baas. Ga straks wel zwemmen met en collegaatje... maar langdurig fietsen heb ik vandaag echt geen tijd voor.
***Levi was here***
pi_39323872
ik heb net een afspraak gemaakt met een sportmasseuze voor de bindweefselmassage..

ik zie er nu al tegenop...
pi_39324129
....misschien doet het bij jou geen pijn, teigan
pi_39324159
afgelopen zaterdag voelde het alsof er met messen werd gesneden....
ik kwam helemaal shakend van die tafel af...

ik heb dus weinig hoop dat het dinsdag beter is..
pi_39324668
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 15:46 schreef teigan het volgende:
ik heb net een afspraak gemaakt met een sportmasseuze voor de bindweefselmassage..

ik zie er nu al tegenop...
Waar is dat eigenlijk goed voor? Wat doen ze en wat moet het verhelpen?
***Levi was here***
pi_39327728
Ik heb opslag van afvalstoffen in mijn bindweefsel, en dit kan op zenuwen drukken en daardoor gezondheidsklachten veroorzaken.

Ze hebben het toevallig bij een massage na een skatetocht ontdekt, maar ik heb het over mijn hele lijf, en mijn huid is ook erg gevoelig bij aanraking.

Nu gaan ze dat masseren om de doorbloeding te verbeteren, en er zo voor te zorgen dat die afvalstoffen daar verdwijnen.

Alleen bindweefselmassage is dus best pijnlijk.
Ik wil gewoon kijken of het helpt omdat ik al tijden van die vage gezondheidsklachten heb, die misschien wel daardoor komen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 18:47:07 #73
13151 crew  Rewimo
pi_39329250
Nieuwe poes Vanaf zondag

pi_39329287
Zo, wat een schatje zeg

En het klinkt allemaal idd wel erg pijnlijk, teigan. Sterkte bij de fysio straks.
pi_39329338
lief zeg Rewimo..

isabeau, ik ga naar een sportmasseur, een van de vijf of zes sportmasseurs in NEderland die het doen..
ze heeft een praktijk in Annen...
pi_39329358
Heb je dan alleen bij het masseren zelf pijn of ook erna nog? En merk je verschil, dat je je prettiger voelt? (misschien heb je dat al gezegd hoor, maar ik ben te lui om het terug te lezen)
pi_39329419
tijdens doet het erg pijn, daarna valt het zeker wel mee..
het is allemaal wel wat minder gevoelig geworden, en volgens vriendje ziet het er ook beter uit, mijn huid verkleurt dan wat roder zeg maar, en als je erop drukt trekt het wit sneller weer weg, eerder bleef je dat een tijdje zien..
pi_39329476
Als het maar helpt, teigan. maar het is geen pretje zo te lezen.
pi_39330581
Mjah, ik denk dat ik zelf gewoon een poging ga doen het een beetje losser te krijgen. Gewoon zelf even een paar minuten, want een lange behandeling vind ik echt té. Fysiotherapie thuis van teleac ;-) Ik kan ook m'n eigen nek al kraken haha.

Wat ik me afvraag, die dingen tegen cellulitis die ze verkopen, met l-carnitine en zo, zou dat nou iets doen voor bindweefselverklevingen? Als er iets is wat helpt wil ik het wel kopen haha.
pi_39331903
He Rewimo, Heb jij die lieve poes overgenomen?

Het is echt een prachtig beest, ik zag de foto's al, hoop dat ie net zo lief is als ie eruit ziet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 20:31:04 #81
13151 crew  Rewimo
pi_39332050
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 20:26 schreef Ieneminie het volgende:
He Rewimo, Heb jij die lieve poes overgenomen?

Het is echt een prachtig beest, ik zag de foto's al, hoop dat ie net zo lief is als ie eruit ziet!
Ja
pi_39333220
Levitation, wat jij omschrijft klínkt als een lichte vorm van oedeem in je benen. Als je op je enkel drukt krijg je er dan een putje in wat ook niet meteen, dus na 1 seconde, weer weg is? Heb je vaak een moe en zwaar gevoel in je benen of het gevoel dat er iets kriebelt terwijl er niks op je been loopt?

Teigan, wat jij gaat doen is manuele lymphedrainagetherapie. De therapeut gaat alle opgehoopte afvalstoffen die je aderen en lymphevaten niet meer zelf weg kunnen krijgen wegmasseren. Het is inderdaad vrij pijnlijk in het begin. Na een aantal keer zul je merken dat het veel minder pijn doet; alle 'grote' eiwitten en troepjes zijn dan weg.

Rewimo, die poes is inderdaad kjoet!
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:11:39 #83
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39333386
Ow ja dat heb ik volgens mij oedeem ik ga maandag bellen naar de dokter
pi_39333454
Meen je de bovenstaande post serieus bubseltje? Zo ja, dan kan ik je alvast wel wat meer info geven over een eventueel vervolgtraject etc.
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:15:40 #85
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39333516
Ja dat meen ik ik heb ook spataderen misschien dat het daar mee te maken heeft?
pi_39333884
Uhm, ja, dat kan. Spataderen zijn eigenlijk altijd erfelijk, dus ik zou de benen van je moeder eens even inspecteren als het mogelijk is. Spataderen verergen vaak ten tijde van grote hormonale veranderingen zoals bv een zwangerschap.
Spataderen in combinatie met oedeem wordt cvi genoemd, (chronische veneuze insufficientie)
Oedeem wordt veroorzaakt doordat de kleppen in je aderen niet helemaal super meer functioneren en je kuitspier het dus te moeilijk heeft met het vocht wegvoeren uit je benen.

Je benen hebben dus wat hulp nodig.
Het 'normale' traject is:
1. Vocht weghalen. Dit gebeurt door plaspillen en of/zwachtels
2. Vocht weghouden. Dit doe je door middel van therapeutisch elastische kousen. Deze zou je als je flink last hebt van spataderen ook preventief moeten dragen.

Post Scriptum: Ik wil absoluut niet concluderen dat iets van bovenstaande op jou van toepassing is. Je huisarts blijft natuurlijk de aangewezen persoon om met dergelijke klachten te bezoeken.

Pff, wat een verhaal zeg.
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:33:50 #87
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39334237
De spataderen zijn idd erg erfelijk uit beide families. Ze zijn gekomen omdat ik nogal te zwaar ben. Ik ga maandag gelijk de dokter bellen want dit is niet leuk meer. Maar je verhaal kan denk ik aardig kloppen alleen die steunkousen he die zie ik niet zo zitten maar ja als het moet dan moet het maar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 21:42:41 #88
13151 crew  Rewimo
pi_39334589
Kwam er gisteren achter dat er nog een meloentje op me lag te wachten, dat heb ik net lekker naar binnen gewerkt
  woensdag 28 juni 2006 @ 21:44:06 #89
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_39334642
Lekker Rewimo
  woensdag 28 juni 2006 @ 22:12:25 #90
79550 Ymke
your ghost
pi_39335746
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:33 schreef -Bubseltje- het volgende:
De spataderen zijn idd erg erfelijk uit beide families. Ze zijn gekomen omdat ik nogal te zwaar ben. Ik ga maandag gelijk de dokter bellen want dit is niet leuk meer. Maar je verhaal kan denk ik aardig kloppen alleen die steunkousen he die zie ik niet zo zitten maar ja als het moet dan moet het maar.
Valt mee hoor steunkousen , Ik draag er nu al een half jaar eentje omdat ik een trombosebeen heb. Het went echt heel erg snel. ! Zelfs met het warme weer is het wel te doen.

Alleen kan ik nu geen korte rokjes dragen,,,,,,,,,,,,,, (niet dat ik dat deed hoor)
  woensdag 28 juni 2006 @ 22:14:57 #91
71384 Urnie
.... is een zij
pi_39335869
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 18:47 schreef Rewimo het volgende:
Nieuwe poes Vanaf zondag

[afbeelding]
Wat een scheetje! Hij/zij lijkt wel van fluweel op die foto!

De afgelopen week niet afgevallen, maar ja, een bbq en alcohol helpen daar ook niet echt aan mee.
Vanmorgen was het extra gewicht er weer af, dus als het goed is doe ik dit weekend weer een update.
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_39336233
Ik heb 33 min. gelopen zonder stoppen
Dat had ik 3 maanden geleden niet durven denken! Ben even heel blij.

En ik wil ook een poezebeest....
pi_39336881
Wat goed Iksje!
Geweldig he, dat het gewoon lukt ineens?
Heb je 5 km gelopen in die 33 minuten?
  woensdag 28 juni 2006 @ 23:09:48 #94
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_39337851
ik sprak vandaag een vriend die ik al een tijdje niet gezien had, en het viel hem meteen op dat ik afgevallen was

altijd leuk om te horen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_39344807
Ik lees net in het NRC het omgekeerde van onze maatschappij. In Mauretanië is het schoonheidsideaal zo dik mogelijk en dùs worden meisjes vanaf hun 9e jaar onder dwang vetgemest Ze moeten bijv. dagelijks 8-10 liter melk met couscous drinken.
Dik zijn is een belangrijk statussymbool omdat de dominante bevolkingsgroep altijd slaven heeft gehad en hoe dikker de vrouw des huizes hoe rijker je dus was (want de slaven deden al het lichamelijke werk).
Het verschrikkelijke is dat de meisjes die gedwongen moeten eten soms verdrinken in het eten, overlijden in hun eigen braaksel of overlijden na het scheuren van de maag... Na hun 20ste lijden deze vrouwen aan diverse gezondheidsaandoeningen en na hun 60ste kunnen ze meestal niet meer staan.

Meer hierover zou je hier kunnen lezen, maar het is wel in het Frans. Het gedwongen voeren heet trouwens gavage.

Bizar. En dan worden ze nog besneden ook
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 juni 2006 @ 07:24:54 #96
13151 crew  Rewimo
pi_39344945
O bah, daar moet je toch ook niet aan denken

O en als je nog wakker bent, wandel dan even naar het meet-topic
pi_39344952
Hallo mensen,
Ik heb ook een mailtje gestuurd om erbij te horen omdat ik echt wil dat ik er een keertje voor ga.
Momenteel zit ik voor een paar maandjes in Australië (stage), maar gelukkig hebben ze hier ook een fitness en een zwembad , dus ik ga er weer voor zo!
soo unk!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 juni 2006 @ 07:27:15 #98
13151 crew  Rewimo
pi_39344958
Welkom
pi_39345225
welkom roosjedoosje...
pi_39346028
Welkom! En vooral veel succes
..::Live the life you love and love the life you live::..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')