Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
iddquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:03 schreef J-Will het volgende:
met één zo'n apparaat in je schuur zit je echt gebakken hoorIk wil die
quote:
quote:Op donderdag 1 juni 2006 09:57 schreef Gio het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze vent kan squatten:
http://youtube.com/watch?v=ZBv8Jqi-FzA
Nee. Ik vind het lelijk.quote:Op donderdag 1 juni 2006 15:35 schreef Jurrio het volgende:
[..]
met je mee, holy shit wat een lekker apparaat.
[..]
Oké dat is me dan weer ietsje teveel van het goede. Ff een leuke vraag: LedZep is zoiets jouw uiteindelijke doel?
Klabang, gisteren mijn bovenbenen en buik gedaan. Nog nooit heb ik zwaarder mijn kuiten getraind dan toen.....zooo lekker! En mijn buik heeft ook goed wat te verduren gehad!
Ik heb voor het eerst mijn sixpack gezien!
quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:29 schreef J-Will het volgende:
wel als je al heel trots bent met een 60 kg fullsquat
Converse Allstars moet ik eigenlijk ook nog hebben voor het trainen.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:44 schreef Ericr het volgende:
Met goede techniek zit je dan wel aan de 120Kg voor 1RM. Je moet dan natuurlijk wel de beschikking hebben over een goede verstelbaar squatrek.
Trainde zelf in een rek waar je of de bar vrij laag moest leggen voor mijn lengte of iets te hoog zodat je gelijk instabiel kwam te staan bij het gewicht uit het rek halen.
Aan te raden valt in ieder geval om bij squatten goed plat te schoeisel te hebben, verhoogd mochten je enkels niet echt stabiel zijn. Maar plat is een must, scheelt zeker 10-20Kg omdat je een stuk stabieler staat.
Wat ook een goede oefening is om toch stabiel te kunnen squatten is de hacksquat. Legt in principe meer de nadruk op je quads dan een squat.
Ach ja, ik vind het ook veel. Maar in het "circuit" is een 300kg squat middelmatig. Eigenlijk telt je pas mee vanaf 400-450kg. Coleman is de enige bb'er die ik ken met een squat van 400kg.quote:
ow ja, na dan ga ik morgen voor ik de trein pak nog maar even een uurtje of 2...quote:
Allstarsquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:47 schreef LedZep het volgende:
[..]
Converse Allstars moet ik eigenlijk ook nog hebben voor het trainen.
Ericr, nu je hier toch bent; hoe zit dat eigenlijk, ik heb hier weleens gelezen dat je de 10 km behoorlijk snel loopt, wat doe je tegenwoordig zoal naast krachttraining en hoe combineer je dat?
DAMNNNNquote:
Koop gewoon lagere, is toch niet handigquote:Op donderdag 1 juni 2006 19:22 schreef Tommy__ het volgende:
[afbeelding]
hoe doe je hier calve raises mee?![]()
?quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:40 schreef Phraze het volgende:
Weet iemand nog leuke muziek dvd's (dus met beeld) waardoor je fijn kan sporten?
Waar ik fitness hebben ze van die slaperige jaren 80 muziek, wat dus het sporten destimuleert.
Probeer het is bij de smartshop. Ik heb ook een potje, maar gebruik het alleen als ik dood en dood moe ben en nog moet gaan stappen. Neem er ook 2 mee maandag voor pinkpop, lekker los gaan in de pitt.quote:Op donderdag 1 juni 2006 11:45 schreef Webkim het volgende:
Ephedra is in Nederland toch niet meer vrij verkrijgbaar sinds vorig jaar? Ik heb geen idee wat ze nu in stackers stoppen en of dat even effectief is. Of gaan de ephedra-houdende gewoon onder de toonbank door?
Met borst zou ik net als met schouders beginnen met de drukoefeningen. Omdat je dan simpelweg meer kracht hebt. Daarna ga je verder met de isolatie oefeningen (flyes).quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:02 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
ow ja, na dan ga ik morgen voor ik de trein pak nog maar even een uurtje of 2...
ontopic: net een hoop gezond voer gehaald, kwark, melk, fruit, volkoren brood, kipfilet. Mijn vraag is: hoeveel gram eiwit moet je innemen om je spiergroei net die extra boost te geven? Ik heb nu van die kuipjes kwark van Zaanse Hoeve, die zijn 45 gram eiwit per 500 gram. Is dat genoeg?
Update over mn trainingsschema: Ik heb nu met tips van ivo en van een instructeur (die me een boek te leen gaf over anatomie enzo) voor biceps, schouder en triceps al een nieuwe training gevonden, met alleen losse oefeningen. Morgen ga ik voor borst nieuwe dingen proberen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik wilde als oefeningen doen: incline chest press, flys en chest press, allemaal 3x8 met flink wat gewicht. Is dit goed, of weten jullie iets beters?
Doe het zelf altijd voor het ontbijt, even een stukje hardlopen. Mijn BF% is na 2 maanden echt veel lager gewordenquote:Op donderdag 1 juni 2006 14:47 schreef BertV het volgende:
* BertV gaat vanavond zijn drie wekelijkse vetverbrandingsloopje doen...
Een bodybuilder zonder conditie is een Ferrari met een 1 liter tankje.
Ik ben zo slecht in incline, me hoogste van de afgelopent tijd is nog 100 kg 8 keer. En daarna 95 8 keer en daarna 90 9 keer. Met me schouders krijg ik 70 kg wel 3x 8 omhoog. Zijn me schouders dan te zwak in verhouding ofzo?quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:33 schreef McGilles het volgende:
Vandaag 110kg op de incline benchpress en 8x40 op de dumbell press![]()
![]()
![]()
M'n flat bench is denk ik max 120kg ofzo (1rm). Dat is dus praktisch even hoog als mijn incline! Met m'n schouders kan ik wel 8x80, dus ik denk dat ik m'n schouders sterker zijn dan de jouwe maar jij met je borst een paar stappen verder bent!quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:37 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik ben zo slecht in incline, me hoogste van de afgelopent tijd is nog 100 kg 8 keer. En daarna 95 8 keer en daarna 90 9 keer. Met me schouders krijg ik 70 kg wel 3x 8 omhoog. Zijn me schouders dan te zwak in verhouding ofzo?
Momenteel combineer ik het niet, alleen cardio. Maar heb wel kracht en cardio tegelijk gedaan op redelijk niveau.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:47 schreef LedZep het volgende:
[..]
Converse Allstars moet ik eigenlijk ook nog hebben voor het trainen.
Ericr, nu je hier toch bent; hoe zit dat eigenlijk, ik heb hier weleens gelezen dat je de 10 km behoorlijk snel loopt, wat doe je tegenwoordig zoal naast krachttraining en hoe combineer je dat?
quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:59 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
?
koop een mp3 speler en zet loeiharde drum 'n bass op![]()
Sjongejongejonge, wat heb jij het toch zwaar...quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:24 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Probeer het is bij de smartshop. Ik heb ook een potje, maar gebruik het alleen als ik dood en dood moe ben en nog moet gaan stappen. Neem er ook 2 mee maandag voor pinkpop, lekker los gaan in de pitt.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 21:24 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Probeer het is bij de smartshop. Ik heb ook een potje, maar gebruik het alleen als ik dood en dood moe ben en nog moet gaan stappen. Neem er ook 2 mee maandag voor pinkpop, lekker los gaan in de pitt.
[..]
Met borst zou ik net als met schouders beginnen met de drukoefeningen. Omdat je dan simpelweg meer kracht hebt. Daarna ga je verder met de isolatie oefeningen (flyes).
Wat ook leuk is is 1 setje opdrukken na je borsttraining doen. Gewoon zo diep mogelijk zakken en zoveel mogelijk reps eruit persen.
Door figuren als ivo blijft ik altijd ver uit de buurt van de pittquote:Op donderdag 1 juni 2006 21:24 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Nog verder oftopic in het bodybuilding slowchat topic.quote:Op donderdag 1 juni 2006 22:55 schreef Celt het volgende:
[..]
daar ga ik ook heen, eens kijken of ik een gast van 1,90 en 110 kg zie lopen
![]()
ga je alleen de maandag?
it's is good for you, so eat itquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:43 schreef Tommy__ het volgende:
een goede portie groenten en fruit is natuurlijk ook altijd goed meegenomen, is het niet Mr. J![]()
Drieduizendquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:41 schreef Tommy__ het volgende:
je moet het per dag bekijken,
ik denk dat je met 3000kcal goed zit voor een vrouw
1500 is wel erg weinig.......quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:50 schreef Webkim het volgende:
[..]
DrieduizendZei je dat nou echt?
Djies, ik mag nou blij zijn als ik de helft haal!
ligt eraan wat zij nodig heeft per dag en dan moet ze er net wat boven zitten.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:52 schreef J-Will het volgende:
voor een vrouw is 3000 wel veel lijk me? Dacht dat zoiets de basisbehoefte voor mannen was. Ik kom daar maar net aan trouwens en heb echt weinig zin om meer te gaan eten. Binnenkort weer gaan ontbijten met brinta en meer melk drinken, dat zou al een stapje in de goeie richting zijn.
Zo lang mogelijk?quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:54 schreef Phraze het volgende:
Hey Mr. J wat doe je om je borstkast zo lang mogelijk van haar te verlossen?
Want ik neem aan dat je geen stoppels wilt hebben....
Post eens wat je eet dan?quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:15 schreef Webkim het volgende:
* Webkim werkt overigens nog steeds aan haar eigen Brickgirl missie.
Voedingstips meer dan welkom! Jullie lijken er nogal kijk op te hebben.
Goed dat ik Indonesisch bloed heb, aziaten hebben geen borsthaarquote:Op donderdag 1 juni 2006 23:54 schreef Phraze het volgende:
Idd echt ziek filmpje, mja krijg je met dat soort gewichten. Dan komen er zulke grote krachten vrij dat een kniebandje echt peanuts is...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:06 schreef thomasss het volgende:
Net iemand trouwens nog rtl7 gekeken, met wat er fout kan in de sport?
Was zo'n gozer, gehurkt, met 480 kilo bovenop zn schouders, 6 van die mannetjes om hem heen om het gewicht eventueel op te vangen.. Staatie een beetje te wankelen, knakt zo z'n been naar binnen: hij had zo'n beetje alles gebroken en gescheurd in zn knie..![]()
Dagelijk met een scheermesje onder de douche.quote:Op donderdag 1 juni 2006 23:54 schreef Phraze het volgende:
check, no chest hair over herequote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:11 schreef Sloper het volgende:
[..]
Goed dat ik Indonesisch bloed heb, aziaten hebben geen borsthaar![]()
HE! Life in ons topic! Ik neem aan dat jij meer voor een Jack Bauer fysiek gaat dan het bodybuilding-werk?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:24 schreef Life het volgende:
Tvp! (en morgen weer flink trainen)
hm, en daar je aardig ingelezen bent;quote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:25 schreef LedZep het volgende:
Btw, 3000kcal voor een vrouw
OMG, met 1800-2000 voor een zittende levenstijl zit je wel goed, dus wil je wat meer definitie zou ik niet veel hoger gaan zitten. Echt spieren krijg je toch niet, en met bulken komt je vetpercentage alleen maar hoger, dus ik zou iets boven je dagelijkse behoefte gaan zitten icm flink wat arm- en buikspieroefeningen.
Haha, ik ga toch liever voor het bodybuilding-werk om eerlijk te zijn, want zo gespierd is Jack nietquote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:24 schreef LedZep het volgende:
[..]
HE! Life in ons topic! Ik neem aan dat jij meer voor een Jack Bauer fysiek gaat dan het bodybuilding-werk?![]()
24quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:03 schreef Life het volgende:
[..]
Haha, ik ga toch liever voor het bodybuilding-werk om eerlijk te zijn, want zo gespierd is Jack nietBen nu 1 jaar bezig met krachttraining, en ben sindsdien 10 kilo aangekomen erdoor. But there's still a long road ahead of me! Moet binnenkort mijn trainingsschema maar is veranderen, dus hopelijk kan ik uit dit topic wat ideeen opdoen.
Vind dat wel een erg vreemde opvatting, maargoed, een ieder heeft zijn eigen mening. Als dat voor je werkt dan is er inderdaad niets mis mee voor jou persoonlijke situatie.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:07 schreef Tommy__ het volgende:
water drinken staat bij mij gelijk aan cutten
ik vind dat ook maar vreemd......quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:22 schreef Gio het volgende:
[..]
Vind dat wel een erg vreemde opvatting, maargoed, een ieder heeft zijn eigen mening. Als dat voor je werkt dan is er inderdaad niets mis mee voor jou persoonlijke situatie.
Heb ik ook, ik mag altijd graag wat energy in me hebben zitten. Anderen doen het liever 's morgens omdat ze 's avonds moe zijn van de dag.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:59 schreef Life het volgende:
Ik ging vandaag voor het eerst in de ochtend trainen, en drukte gelijk 5kg minder met bankdrukkenVolgens mij ben ik gewoon slapper 's ochtends ofzo
ja, ik heb het 2 maand gedaan, ik zag aders lopen over m'n borstquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:22 schreef Gio het volgende:
[..]
Vind dat wel een erg vreemde opvatting, maargoed, een ieder heeft zijn eigen mening. Als dat voor je werkt dan is er inderdaad niets mis mee voor jou persoonlijke situatie.
Ik heb het niet gezien, maar wat wil je, voor zulke gewichten is het menselijk lichaam echt niet gebouwd hoor...ook niet als je afgetraind bent.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:06 schreef thomasss het volgende:
Net iemand trouwens nog rtl7 gekeken, met wat er fout kan in de sport?
Was zo'n gozer, gehurkt, met 480 kilo bovenop zn schouders, 6 van die mannetjes om hem heen om het gewicht eventueel op te vangen.. Staatie een beetje te wankelen, knakt zo z'n been naar binnen: hij had zo'n beetje alles gebroken en gescheurd in zn knie..![]()
Vandaag is mijn kleine zusje 20 gewordenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:35 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien, maar wat wil je, voor zulke gewichten is het menselijk lichaam echt niet gebouwd hoor...ook niet als je afgetraind bent.
Ik ben vandaag 19 geworden!Gisteren mijn verjaardag gevierd en een interessant boek gekregen over krachttraining. Heel veel oefeningen worden erin genoemd, met alle spieren die worden aangesproken.
En voor LedZep: in het boek staat dat de squat de belangrijkste oefening is in de fitness! Er staan allerlein varianten van in (die hier uiteraard ook al zijn genoemd), maar door de illustraties is het wel vet handig!
Jaaaaaaaa.....mooi boekje!
morgen is het borst-dag!
gefeliciteerd, Jurrio ookquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:39 schreef McGilles het volgende:
[..]
Vandaag is mijn kleine zusje 20 geworden
Ik ben zwaar loom vandaag, net even met de auto naar Den Bosch geweest om een stoel op te halen, sta ik in de file!
Heb 0 zin om te trainen, maar zo toch maar gaan!
Ben vandaag ook niet geweest, dat betekend dus dat ik het weekend nog 3 keer moet ben nog maar 2 keer geweest deze week.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:09 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
gefeliciteerd, Jurrio ook![]()
En is het niet beter om vandaag maar gewoon niet te gaan, morgen gaan ofzo, als je geen zin hebt kan je net zo goed even dagje vrij houden en een andere dag gaan![]()
Is dat dan niet alleen zaterdag open? zondag en maandag is pinksterenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:23 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ben vandaag ook niet geweest, dat betekend dus dat ik het weekend nog 3 keer moet ben nog maar 2 keer geweest deze week.
Dat maakt hier allemaal niet uit. Wtf is pinksteren eigenlijk voor feestdag. Als het nou kerst of oud en nieuw is oid.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:28 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
Is dat dan niet alleen zaterdag open? zondag en maandag is pinksteren
Is dat dat boek van Frederic Delavier? Zo ja, die heb ik ook, het is een zeer handig naslag boek.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:35 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Gisteren mijn verjaardag gevierd en een interessant boek gekregen over krachttraining. Heel veel oefeningen worden erin genoemd, met alle spieren die worden aangesproken.
En voor LedZep: in het boek staat dat de squat de belangrijkste oefening is in de fitness! Er staan allerlein varianten van in (die hier uiteraard ook al zijn genoemd), maar door de illustraties is het wel vet handig!
Jaaaaaaaa.....mooi boekje!
In principe je hamstrings (achterkant bovenbeen), gluteus maximus (ass), quadriceps (voorkant bovenbeen) en erector (onderrug). Maar zoals ik al eens gezegd heb, de squat is een voorbeeld (deadlift is nog zoiets) van een oefening die je hele lichaam aanpakt. Je lichaam raakt onder de indruk van deze oefening (als je em zwaar pakt, niet zoals die oma's), voornamelijk omdat de druk op je gehele lichaam (alles onder de barbell) zo groot is. Gevolg is dat je lichaam duizenden calorieen om gaat zetten in spiermassa.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:12 schreef Life het volgende:
Ik heb nog nooit squats gedaan, misschien een domme vraag, maar welke spieren train je daar precies mee?
Dankjequote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
In principe je hamstrings (achterkant bovenbeen), gluteus maximus (ass), quadriceps (voorkant bovenbeen) en erector (onderrug). Maar zoals ik al eens gezegd heb, de squat is een voorbeeld (deadlift is nog zoiets) van een oefening die je hele lichaam aanpakt. Je lichaam raakt onder de indruk van deze oefening (als je em zwaar pakt, niet zoals die oma's), voornamelijk omdat de druk op je gehele lichaam (alles onder de barbell) zo groot is. Gevolg is dat je lichaam duizenden calorieen om gaat zetten in spiermassa.
De squat helpt dus niet alleen om grote benen te krijgen, maar ook om een groot bovenlijf te krijgen (natuurlijk moet je bovenlijf dan ook goed trainen).
In principe is het de enige oefening die je nodig hebt wat benen betreft.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:18 schreef Life het volgende:
[..]
DankjeMaar eens proberen maandag! Ik heb alleen maar mn bovenlichaam getrained dit jaar, dus mn benen kunnen nu toch wel is wat training gebruiken. Lijkt me dit wel een goede oefening voor onder andere.
Is het ook mogelijk om spiermassa aan te maken door bijvoorbeeld 300kcal onder je dagelijkse behoefte te zitten, maar wel genoeg eiwitten in te nemen?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:08 schreef LedZep het volgende:
BertV:
Ik weet niet wat voor idee je bij "bulken" hebt, maar het is gewoon meer eten dan je nodig hebt. Ook al is dat maar 500kcal. Zonder bulk geen spiermassa-aanmaak dus.
Lijkt me moeilijk, misschien als je al heel veel vet hebt ofzo.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:40 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Is het ook mogelijk om spiermassa aan te maken door bijvoorbeeld 300kcal onder je dagelijkse behoefte te zitten, maar wel genoeg eiwitten in te nemen?
Is het dan alleen mogelijk om spieren op te bouwen als je erg veel eet? Het laatste jaar (enige jaar ook) dat ik fitness, ben ik niet echt meer gaan eten dan normaal en toch 10kg aangekomen. Ik kom al heel moeilijk aan, en dat wil al helemaal niet via vet, maar blijkbaar is het toch mogelijk zonder te bulken. Mis ik hier iets, of gaat alles gewoon 10x sneller als je bulkt?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:54 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Lijkt me moeilijk, misschien als je al heel veel vet hebt ofzo.
Je komt aan, maar wat je aankomt hoeft niet altijd perse spieren te zijn. Sowieso is het begin van het trainen, het moment waar je het meeste progressie mee maakt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:58 schreef Life het volgende:
[..]
Is het dan alleen mogelijk om spieren op te bouwen als je erg veel eet? Het laatste jaar (enige jaar ook) dat ik fitness, ben ik niet echt meer gaan eten dan normaal en toch 10kg aangekomen. Ik kom al heel moeilijk aan, en dat wil al helemaal niet via vet, maar blijkbaar is het toch mogelijk zonder te bulken. Mis ik hier iets, of gaat alles gewoon 10x sneller als je bulkt?
Idd, daarom groeit bijna iedereen in het begin ook vrij snel, of je het nou super goed of vrij verkeerd traint. Je maakt toch wel snel progressie.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:04 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
Je komt aan, maar wat je aankomt hoeft niet altijd perse spieren te zijn. Sowieso is het begin van het trainen, het moment waar je het meeste progressie mee maakt.
Voedsel is minstens zo belangrijk als trainen hetzelf, zoniet dan misschien nog wel belangrijker, natuurlijk ook nog rust. Maargoed als je die 3 dingen goed in orde hebt dan werkt het allemaal natuurlijk wat beter
Ja anders schiet het meestal niet erg op.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:26 schreef Life het volgende:
Dus de beste manier om na een jaar krachtsport nog steeds snel progressie te maken is door te bulken, en zo niet, dan groei je een heel stuk slomer?
Sorry voor deze simpele vragen
Dat weet ik niet...het heet "Krachttraining", is volgens mij een blauw (of rood, weet zo niet) boek en op de voorkant staat een man die een pose aanneemt, om zijn biceps te laten zien (armen boven zijn hoofd dus). Aan de binnenkant kan je de eerste bladzijden uitvouwen, zodat je het menselijk lichaam ziet (een Griek) en daar staan alle spieren in. Achterin hetzelfde, maar dan met alle botten.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:49 schreef Gio het volgende:
[..]
Is dat dat boek van Frederic Delavier? Zo ja, die heb ik ook, het is een zeer handig naslag boek.
Dat boek had ik ook. ooit is uitgeleend aan iemand en vergeten wie dat was.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:35 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Dat weet ik niet...het heet "Krachttraining", is volgens mij een blauw (of rood, weet zo niet) boek en op de voorkant staat een man die een pose aanneemt, om zijn biceps te laten zien (armen boven zijn hoofd dus). Aan de binnenkant kan je de eerste bladzijden uitvouwen, zodat je het menselijk lichaam ziet (een Griek) en daar staan alle spieren in. Achterin hetzelfde, maar dan met alle botten.
Vet handig inderdaad,
al weet ik het meeste zelf ook wel, omdat ik bewegingswetenschappen studeer en alle spiertjes en botjes al moest kennen in het allereerste blok
jep that's it...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:35 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Dat weet ik niet...het heet "Krachttraining", is volgens mij een blauw (of rood, weet zo niet) boek en op de voorkant staat een man die een pose aanneemt, om zijn biceps te laten zien (armen boven zijn hoofd dus). Aan de binnenkant kan je de eerste bladzijden uitvouwen, zodat je het menselijk lichaam ziet (een Griek) en daar staan alle spieren in. Achterin hetzelfde, maar dan met alle botten.
Vet handig inderdaad,
al weet ik het meeste zelf ook wel, omdat ik bewegingswetenschappen studeer en alle spiertjes en botjes al moest kennen in het allereerste blok
ik train nu 11 maanden en ik ben al 18 kg aangekomen en ik ben na een maand of 4-5 wel meer gaan eten, mijn vet % is wel 3-4% gestegen in dat jaar maar dat is nu wel weer beetje aan afnemen omdat ik nu weer wat minder eet. Ik merk nu ook dat ik minder vooruitgang boek...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:58 schreef Life het volgende:
[..]
Is het dan alleen mogelijk om spieren op te bouwen als je erg veel eet? Het laatste jaar (enige jaar ook) dat ik fitness, ben ik niet echt meer gaan eten dan normaal en toch 10kg aangekomen. Ik kom al heel moeilijk aan, en dat wil al helemaal niet via vet, maar blijkbaar is het toch mogelijk zonder te bulken. Mis ik hier iets, of gaat alles gewoon 10x sneller als je bulkt?
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:35 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Vet handig inderdaad,
nee, tentamensquote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:17 schreef LedZep het volgende:
mister popcorn: hoe staat het me de grippers? Al genoeg info vergaard?
Als ik Brinta eet krijg ik hem niet omhoog bij de bench press. Met havermout wel!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heb ik ook, ik mag altijd graag wat energy in me hebben zitten. Anderen doen het liever 's morgens omdat ze 's avonds moe zijn van de dag.
Je vindt havermout lekkerder?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:51 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Als ik Brinta eet krijg ik hem niet omhoog bij de bench press. Met havermout wel!
Wie kan dit verklaren?![]()
Benchpress zit voor een groot deel tussen de oren. Zodra jij zeker denkt te weten dat Brinta slecht werkt dan is het ook zo...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:51 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Als ik Brinta eet krijg ik hem niet omhoog bij de bench press. Met havermout wel!
Wie kan dit verklaren?![]()
Ik lees altijd die verhalen over tig kipfilets, tig boterhammen en bakken tonijn en kwark... dat kan nooit 500kcal zijn. Die figuren zitten op 4000 ipv 2500...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:08 schreef LedZep het volgende:
BertV:
Ik weet niet wat voor idee je bij "bulken" hebt, maar het is gewoon meer eten dan je nodig hebt. Ook al is dat maar 500kcal. Zonder bulk geen spiermassa-aanmaak dus.
Nee hoor, ik heb gewoon 1x uitgerekend wat ik ongeveer op een dag eet, ik weet dat dat zo tegen de 4000kcal is en dan eet ik elke dag ongeveer die hoeveelheid. Nu is dat nog grofweg 500kcal meer, maar ik ga niet zeveren over elke calorie die ik binnenkrijg (dat slaat ook nergens op, dan krijg je van die gedachtes als: hoeveel gram pindakaas mag/moet ik op mijn boterhammetje smeren?).quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:47 schreef BertV het volgende:
Ik ben een iele ecto of komt dat door mijn beginnende bigorexia... Maar ben jij heel bewust met een schema aan het bijhouden of je boven de 2500 zit?
Shit man, ik zat net te twijfelen om naar de Mac te gaan begin je met dit verhaal...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:51 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb gewoon 1x uitgerekend wat ik ongeveer op een dag eet, ik weet dat dat zo tegen de 4000kcal is en dan eet ik elke dag ongeveer die hoeveelheid. Nu is dat nog grofweg 500kcal meer, maar ik ga niet zeveren over elke calorie die ik binnenkrijg (dat slaat ook nergens op, dan krijg je van die gedachtes als: hoeveel gram pindakaas mag/moet ik op mijn boterhammetje smeren?).
Gewoon vreten, veelzijdig, eiwitrijk, vergeet de vetten niet. En niet teveel miereneuken over alle calorieen of de verhouding tussen E-K-V en dat soort wazige plannen.
Het is weekend, dan mag het, ga je gangquote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Shit man, ik zat net te twijfelen om naar de Mac te gaan begin je met dit verhaal...
lol, ik ben zo'n figuur die 3 bigmacs een grote patat extra mayo en een cola LIGHT neemt...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het is weekend, dan mag het, ga je gang![]()
Zuurtsje..gewoon een halve liter echte cola, lekker veel carbsquote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:56 schreef BertV het volgende:
[..]
lol, ik ben zo'n figuur die 3 bigmacs een grote patat extra mayo en een cola LIGHT neemt...![]()
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:56 schreef BertV het volgende:
[..]
lol, ik ben zo'n figuur die 3 bigmacs een grote patat extra mayo en een cola LIGHT neemt...![]()
Hoe staat het met je grippers? Weet je al welke je wilt bestellen / heb je al gemaild naar onze Mr Popcorn?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:41 schreef Fugie het volgende:
ik eet doordeweeks mijn vaste dingetjes wel. Probeer echt vette zooi zoveel mogelijk te vermijden want zit wel in de cutfase![]()
Daarnaast mis ik echt nix aan fastfood en dergelijke
grippers? van die knijpdingetjes? enlighten me, i missed a bunch of stuffquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:09 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hoe staat het met je grippers? Weet je al welke je wilt bestellen / heb je al gemaild naar onze Mr Popcorn?
Ik en mister popcorn (nou ja, hij eigenlijk, ook voor mij) gaan Captain of Crush grippers uit de USA bestellen (www.ironmind.com). Fugie had ook interesse zei ie, maar of ie ze nou ook wil hebben weet ik dus niet, vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:16 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
grippers? van die knijpdingetjes? enlighten me, i missed a bunch of stuff![]()
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:50 schreef Tommy__ het volgende:
ik heb net even gewogen wat m'n voeten van gewicht opnemen bij het pompen;
dit is 15kg zonder extra gewicht
en 22.5kg met 25kg extra gewicht
wilt dus zeggen dat ik (eigen gewicht + extra gewicht - gewicht dat de voeten opnemen = 70+25-22.5) 72.5 kg druk (3x~20reps)!terwijl ik de laatste keer ik naar de gym ging de bp heb geprobeert met 60kg, waar ik 3 reps mee kon maken
ben benieuwd hoe da nu zit
![]()
Koop een kampeerrugzak en wordt lid van de bieb.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:51 schreef Tommy__ het volgende:
(ja, de reps zitten wat hoog maar ik vind niets meer om bij in de rugzak te steken)
Van die Perrysport dingen van 10 kg jaquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:13 schreef McGilles het volgende:
Hoeveel kracht zit er op die grippers, want je kan ze ook zo halen bij een willekeurige sportwinkel!
Wat kost zoiets? Lijkt me best lachen, alleen ik heb totaal geen idee hoeveel lbs of kg ik zou moeten nemen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:14 schreef LedZep het volgende:
[..]
Van die Perrysport dingen van 10 kg ja
Ik bestel eentje met 100lbs en een met 140lbs. De zwaarste is 365lbs, nog maar door 5 mensen op de hele wereld dichtgekregen.
$19,95 per stuk.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat kost zoiets? Lijkt me best lachen, alleen ik heb totaal geen idee hoeveel lbs of kg ik zou moeten nemen.
Beetje in de pauze op het werk met die dingen lopen kutten.
Schrijf mij ook maar in voor een 100 en 140.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
$19,95 per stuk.
Mocht je ze willen kopen zou ik sowieso de Trainer en #1 nemen, zoals ik, want de #1 krijg je zeker niet de eerste keer dicht (behalve als je echt monsterhanden hebt) en de Trainer kan je gebruiken voor rep-training (ook al denk ik dat ik die ook niet direct 1x dicht krijg).
De #2 zou je kunnen nemen maar dat is wel een behoorlijk niveau, je moet dan ook wel flink oefenen voor je die kunt closen.
http://www6.mailordercentral.com/ironmind/products.asp?dept=8
Hier staat een overzicht.
Mailen naar mister popcornquote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Schrijf mij ook maar in voor een 100 en 140.
Same herequote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mister, ik heb je gemailt!
Graag ook 2 stuks voor mij!![]()
Ik ook, maar dat is niet de redenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:10 schreef ivosnivo het volgende:
'WK voetbal slecht voor gewicht'
Blij dat ik geen voetbal kijk.
Als ik in voetbal topics ga klagen dat ik voetbal een schijtsport vind krijg je altijd van diezelfde kutreactiesquote:
Ze lijken mij ook erg leuk, maar op het moment zit ik een beetje krap bij kas (hoe duur waren ze ook weer?)quote:Op zaterdag 3 juni 2006 17:44 schreef redguy2222 het volgende:
Oeh ! Die handgrippers vind ik ook erg leuk ! (Ik heb het ff een tijdje weer niet gevolgt hier wegens tijd gebrek, trainen, school, maar Mr Popcorn bestelt die dingen, off?)
Ja; pogingen tot sluiten, negatieven, forced reps (op het moment dat het niet meer verder gaat tegen ze zij aandrukken, dan krijg je em wel dicht), static holds..etc.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:23 schreef Tommy__ het volgende:
btw, led, als je bv de 100 niet dicht krijgt vanaf de eerste keer, kan je er dan wel bv een maand mee trainen zonder hem dicht te krijgen?
Komt van die site ja.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:30 schreef Miguel het volgende:
btw Led, vette avatar! Van Animal right?
Ik heb deze al twee jaar geplastificeerd op m'n memobord hangen
[afbeelding]
Eigen schatting: voor 2 grippers incl verz 50 euro.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:36 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Ze lijken mij ook erg leuk, maar op het moment zit ik een beetje krap bij kas (hoe duur waren ze ook weer?)
En daarbij heb ik een Powerball....die traint ook je onderarmen.
Met lichtjes![]()
Op DBB stond ook een post dat iemand ze ging bestellen uit USA, dus ik neem aan van nietquote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:49 schreef ivosnivo het volgende:
Zijn die dingen niet gewoon in nederland te krijgen?
Bij mij is die leg curl pas kut, lig je met je bovenbeen op een houten plank, want het bankje is een beetje kapotquote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:20 schreef LedZep het volgende:
In mijn strijd naar de 400lbs x 100 reps challenge (jaja, zelf bedacht) ben ik nu aanbeland bij 50 reps. Dat zijn er alweer 20 meer dan de laatste keer dat ik het deed (2 weken geleden oid)
Leg extension heb ik nu ook fullblock, leg curl zal niet zo heel lang meer duren. Wat een kutapparaten
nee hoor geen winst, en als 't goed is hoef ik ook niet zo heel veel moeite te doen, als die kosten van het verzenden van hen direct naar jullie toe niet al te duur zijnquote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:44 schreef McGilles het volgende:
Ik hoor vanzelf wel wat ie ervoor wil hebben!
Ik neem aan voor al die moeite dat ie ook wel iets winst wil maken
van waar haal je die info (oefeningen etc)?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ja; pogingen tot sluiten, negatieven, forced reps (op het moment dat het niet meer verder gaat tegen ze zij aandrukken, dan krijg je em wel dicht), static holds..etc.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:03 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
van waar haal je die info (oefeningen etc)?
Altijd vette ads die gastenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:40 schreef LedZep het volgende:
Komt van die site ja.
"Go hard or go home"
Mega Grow is van www.xxlnutrition.nlquote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:12 schreef Miguel het volgende:
reden van verkoop? Dat is toch niet die goedkope duitse rommel?
Is ie zo vies dan?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 22:10 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
Iemand nog belang bij een pot mega grow sinaasappelsmaak, heb er hooguit 3 scheppen uitgehaald.
Echt super lekker vind ik hem nietquote:Op zondag 4 juni 2006 11:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
Is ie zo vies dan?
Normale prijs is 40,00 euro, wat vraag jij er nu voor?
Deal, ik mail je mijn gegevens wel!quote:Op zondag 4 juni 2006 11:06 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Echt super lekker vind ik hem niet![]()
De prijs iets van 20 euro ofzo?
Ik heb deze poster bij mij thuis aan de muur:quote:Op zaterdag 3 juni 2006 18:30 schreef Miguel het volgende:
btw Led, vette avatar! Van Animal right?
Ik heb deze al twee jaar geplastificeerd op m'n memobord hangen
[afbeelding]
Amenquote:Op zondag 4 juni 2006 11:17 schreef LedZep het volgende:
Stelletje mietjes, alsof ik kwark lekker vind. Je wilt toch groeien? Zuip die Mega grow dan gewoon op, desnoods met een wasknijper op je neus.
quote:Op zondag 4 juni 2006 13:51 schreef Mr.J het volgende:
Ik heb deze poster bij mij thuis aan de muur:
[afbeelding]
Ik heb met kwark geen problemen hoor, mijn ontbijt bestaat oa. uit 1 bakje kwarkquote:Op zondag 4 juni 2006 11:17 schreef LedZep het volgende:
Stelletje mietjes, alsof ik kwark lekker vind. Je wilt toch groeien? Zuip die Mega grow dan gewoon op, desnoods met een wasknijper op je neus.
Ik heb je al een email gestuurdquote:Op zondag 4 juni 2006 11:34 schreef McGilles het volgende:
[..]
Deal, ik mail je mijn gegevens wel!
Ik neem wel aan dat het dan ongeveer 2kg is
edit: ik weet je mail adres niet
Goede gainer, van verschillende mensen positieve verhalen over gehoord (met name dus mensen die heel moeilijk aankomen).quote:Op zondag 4 juni 2006 18:01 schreef Driverrrr het volgende:
Nu zit ik er over te denken om te beginnen met een weight gainer, zoals http://www.bodystore.nl/mammoth/mammoth.php Mammoth.
met de trainer? ok da's een leuke uitdagingquote:Op zondag 4 juni 2006 18:14 schreef LedZep het volgende:
En als die makkelijk wordt ga je gewoon voor reps. Het record van Monsterstrength op DBB is geloof ik iets van 82
Ivanko lijkt mij een goed merk. Ik denk "niks" dus. Is 1 zo een ding $40? Ik zal er eens goed naar zien.quote:Op zondag 4 juni 2006 18:28 schreef Tommy__ het volgende:
he Led, wat is er trouwens mis met de Ivanko grippers? je kan ze instellen van 30-200+ lbs, en ze kosten evenveel als 2 captain's ..
Flink zwaar tov wat? Er staat dat ze gebruikt worden, zeker bij de wide grip! Niet dat ik ooit serieus biceps heb getraind..quote:Op zondag 4 juni 2006 18:46 schreef LedZep het volgende:
http://forum.dutchbodybui(...)ring-the-flat-46124/
In het kort: de biceps wordt flink zwaar belast bij borsttraining, ook bij presses. Wel interessant.
Ten opzichte van triceps. In feite kan je het volgende zeggen:quote:Op zondag 4 juni 2006 19:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Flink zwaar tov wat? Er staat dat ze gebruikt worden, zeker bij de wide grip! Niet dat ik ooit serieus biceps heb getraind..
True, maar ik wist zelf al dat de tricepswerking bij wide-grip minimaal was, ook tov borstquote:Op zondag 4 juni 2006 19:15 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ten opzichte van triceps. In feite kan je het volgende zeggen:
1. hoe minder wijd de grip hoe meer de triceps werken
2. hoe later in de lift (hoe hoger de barbell komt) hoe meer de triceps werken - lock out is vrijwel alleen triceps
Dus kan je zeggen dat 1. hoe wijder de grip, hoe meer de biceps belast worden tov triceps EN
hoe kleiner de ROM (vanaf touche met borst) hoe meer de biceps werken. Dat wil dus zeggen dat als je met een wijde grip bench partials tot 3/4 van de beweging omhoog doet, je biceps weleens gelijk of zelfs meer belast zouden kunnen worden dan de triceps.
http://universalsportvoed(...)8f53420731fcd1bf665cquote:Op zondag 4 juni 2006 15:34 schreef Miguel het volgende:'You are not here to win friends. You are not here to look pretty. You are not here to stare at some chick's ass. You know why you're here. And if you don't, then get the hell out, cause you're just taking up space. This is heavy duty. This is Animal. Can you handle it?'
![]()
Ook heel vet, waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Ik kan niet lezen wat er naast staatquote:Op zondag 4 juni 2006 19:54 schreef Mr.J het volgende:
[..]
http://universalsportvoed(...)8f53420731fcd1bf665c
Bedankt!quote:Op zondag 4 juni 2006 19:54 schreef Mr.J het volgende:
http://universalsportvoed(...)8f53420731fcd1bf665c
Misschien wel ja. Maar je moet helemaal niks. Wat mij betreft ga je een paar maanden met de trainer door tot je 50 reps kan ofzo. En koop je over een half jaar de #1 en evt. #2. Kan je gelijk met die stoeien.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:21 schreef Tommy__ het volgende:
zit je bij de trainer niet redelijk snel aan 5 reps, gevolgd door 10 waarna je de #1 moet aanschaffen?
Waarom ga je niet weg van die apparaten en met losse gewichten trainen? Je zult mss bij het benchen alleen met losse stang kunnen, maar who cares. Weight doesn't mean a thing. Het gaat erom dat je goed bezig bent en er lol in hebt.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Webkim het volgende:
Oh, dus die dichtknijpdingen zijn voor onderarmkracht. Ik vroeg me al af waarom iemand sterke handen zou willen krijgen; om sinaasappels te persen?
Kan ik ergens richtlijnen vinden van hoeveel gewicht ik zou moeten kunnen handelen met die vaste apparaten in de gym? Ik wil natuurlijk wel bovengemiddeld bezig zijn! Vooralsnog werk ik trouwens nog geen compleet schema af. Buik, borst en armen. Oh, en de leggpress, hoewel ik mijn benen al fietsend ook wel train. Mijn rug heeft dus het nakijken, net als mn schouders. Wat zijn daar goede oefeningen voor?
En hoeveel rust hoort er tussen twee trainingen te zitten? Vast meer dan bij mij het geval is...
(Ja, ik weet dat dit niet echt BB praat is, maar dit topic loopt tenminste, dus als jullie een oogje toeknijpen ga ik nog serieuzer aan de slag in de gym. Worden mijn vragen en opmerkingen ook vanzelf minder suf.)
Weight does mean a thing, lees ik toch echt steeds, omdat je met loze herhalingen geen spieren kweekt.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Waarom ga je niet weg van die apparaten en met losse gewichten trainen? Je zult mss bij het benchen alleen met losse stang kunnen, maar who cares. Weight doesn't mean a thing. Het gaat erom dat je goed bezig bent en er lol in hebt.
Tof man, die laat ik vet groot afdrukken bij de kopieshop.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Miguel het volgende:
[..]
Ik heb pdf's van al die posters
Doel opslaan als - RAR - 2.4MB
Wat hij zegt!quote:
YW, voordeel van de pfd's is dus dat je die inderdaad zowat oneindig kan uitvergrotenquote:Op zondag 4 juni 2006 22:54 schreef ivosnivo het volgende:
Tof man, die laat ik vet groot afdrukken bij de kopieshop.
Dat verschilt van persoon tot persoon. Zolang jij zwaar genoeg voor jezelf gaat en daar vooruitgang op boekt zit je goed.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Webkim het volgende:
Kan ik ergens richtlijnen vinden van hoeveel gewicht ik zou moeten kunnen handelen met die vaste apparaten in de gym? Ik wil natuurlijk wel bovengemiddeld bezig zijn!
Fietsen staat niet gelijk aan je benen trainen. Gewoon doen, maar dan niet alleen leg press. Ook squats, extension en hamstring curls zijn aan te raden.quote:Vooralsnog werk ik trouwens nog geen compleet schema af. Buik, borst en armen. Oh, en de leggpress, hoewel ik mijn benen al fietsend ook wel train.
De meeste rug apparaten zullen voor jou wel volstaan. Een pull down voor en een seated rowing zullen bijv. een goede keuze zijn.quote:Mijn rug heeft dus het nakijken, net als mn schouders. Wat zijn daar goede oefeningen voor?
72 uur tussen het direct aanspreken van spiergroepen (rug --> rug) en 48 uur tussen het indirect aanspreken van spiergroepen (rug --> biceps).quote:En hoeveel rust hoort er tussen twee trainingen te zitten? Vast meer dan bij mij het geval is...
Gewoon spelenderwijs ermee bezig zijn. Zowel in de praktijk als theorie wat nieuwe dingetjes leren en je zodoende in een aardig tempo verder ontwikkelen. Komt 't allemaal goed.quote:(Ja, ik weet dat dit niet echt BB praat is, maar dit topic loopt tenminste, dus als jullie een oogje toeknijpen ga ik nog serieuzer aan de slag in de gym. Worden mijn vragen en opmerkingen ook vanzelf minder suf.)
Volledige ontwikkeling bestaat niet uit free weights only. Machines zullen imo ook gebruikt dienen te worden voor een optimaal resultaat.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Waarom ga je niet weg van die apparaten en met losse gewichten trainen?
Erg vette posters!quote:Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Miguel het volgende:
[..]
Ik heb pdf's van al die posters
Doel opslaan als - RAR - 2.4MB
Tuurlijk ga ik trainen vandaag.quote:Op maandag 5 juni 2006 00:26 schreef Sloper het volgende:
Gaat er morgen iemand trainen? Ik denk erover om maar dinsdag te gaan. Sportschool zal morgen wel vol zitten met fatsige endo's die koel denken te zijn door 1x 120kg te benchen en alles bezet houden
Heb er zo'n hekel aan dat er op dat soort dagen opeens allemaal van die stakkers rondlopen![]()
Ik volg je niet helemaal. Ik kan namelijk geen enkel apparaat/ machine bedenken die noodzakelijk is voor optimaal resultaat..?quote:Op zondag 4 juni 2006 23:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Volledige ontwikkeling bestaat niet uit free weights only. Machines zullen imo ook gebruikt dienen te worden voor een optimaal resultaat.
Netzoals je niet kan volstaan met alleen machines. Best of both worlds dus.
De beste combi vind ik nog steeds machines en free weights ipv je blind te staren op alleen maar free weights.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:00 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal. Ik kan namelijk geen enkel apparaat/ machine bedenken die noodzakelijk is voor optimaal resultaat..?
Edit: leg curl in mijn geval (extra hams-werk; knieflexie), maar voor spiergroei in de hamstrings zijn goodmorning / romanian dead / deadlift / (sumo) squats ook beter.
Ik zag alleen 2 huisvrouwen van 80 kilo in de sauna vandaagquote:Op maandag 5 juni 2006 09:43 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tuurlijk ga ik trainen vandaag.
Sportschool is tot 16.00 open, dus om 14.00 biceps/triceps. Daarna kijken of er nog wat leuks rondloopt in de sauna. Mag/mogen ze gelijk mee op de koffie.![]()
Ze waren in de bulk?quote:Op maandag 5 juni 2006 13:09 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik zag alleen 2 huisvrouwen van 80 kilo in de sauna vandaag![]()
Jij treft het formaat tokkie aan denk ikquote:Op maandag 5 juni 2006 13:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ze waren in de bulk?
Kijk of ik het beter tref straks.
had ik maar een sauna in de gymquote:Op maandag 5 juni 2006 09:43 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tuurlijk ga ik trainen vandaag.
Sportschool is tot 16.00 open, dus om 14.00 biceps/triceps. Daarna kijken of er nog wat leuks rondloopt in de sauna. Mag/mogen ze gelijk mee op de koffie.![]()
Bedoelde je dat tegen mij?quote:
Hehe, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoelde dat ik nu al aan de 2/3 liter water per dag probeer te komen, (hoewel het de laatste paar dagen niet echt gelukt is, voelde gewoon zelf dat ik uitgedroogd wasquote:Op maandag 5 juni 2006 14:15 schreef Tommy__ het volgende:
ja, ik had het tegen jou, je moet er "iets" voor overhebben :p het is trouwens zo slecht niet
quote:Op maandag 5 juni 2006 14:33 schreef Life het volgende:
Na enig onderzoek (uit de links van de OP en suggesties van anderen) heb ik maar besloten Mark Rippetoes Starting Strength Routine programma na te streven. Nou heb ik dus ook gelijk gekeken naar alles wat ik nodig heb qua eten (ivm bulken) en dergelijken, en stuitte toch nog op wat vraagjes. Hopelijk kunnen jullie ze wat verduidelijken voor mij![]()
Ik heb mijn energieverbruik uitgerekend, en kwam uit op: 1879. Verder staat in de uitleg dat je er 20% bij op moet doen, resulterend in: 2270 kcal. Echter als ik naar voedingschemas van anderen kijk, zie ik maaltijden die resulteren in 4000+ kcal. Doe ik hier iets fout?
Je doet niets fout, maar bedenk goed dat 1. je sowieso al extra kcals erbij op moet tellen omdat je krachttraining doet, waardoor ook je energieverbruik flink omhoog gaat na de training 2. die 20% het absolute minimum is.
Meer = beter. Begin maar eens met een 3000-3500kcal, dat moet zeker resultaten opleveren.Bij de deadlift en squat moet je altijd je rug hol houden?
Niet per se. Je rug moet in jouw meest natuurlijke houding staan, en dat is meestal recht. Maar in beide gevallen geldt dat omhoog kijken, goed in- en uitademen en je buikspieren aanspannen goed genoeg werkt (dan zit je meestal in je natuurlijke houding)Meestal sta ik pas op rond 10:00 (hoef er vaak niet eerder uit), hierdoor mis ik gelijk 2 maaltijden, is dit ernstig of kan ik het compenseren door mijn eetcyclus te vertragen met 2.5 uur? (dus inplaats van 7:30, om 10:00 beginnen)
Om 10:00 beginnen ja met je ontbijt, dan bijvoorbeeld om 13/14 uur lunch, avondeten om 18 uur en om 21 uur nog een laatste maaltijd. Heb je er gelijk 4 te pakken, dit is natuurlijk zonder de tussendoortjes (fruit, melk, evt koek oid)Hoelang moet je bulken? Het schema wat ik wil aanhouden duurt (volgens mij?) 6 maanden. Houdt dit ook in dat je 6 maanden, zonder een dag te missen, moet bulken?
Niks moet. Maar het is wel verstandig om voorlopig niet aan afvallen of zo te denken. Gewoon elke dag heel veel eten, en dan is het ook niet erg als je eens een dag wat minder erop let (1 keer in de week een junkdag bijvoorbeeld)Welk product is aan te raden om als shake erbij te nemen? Whey Gainer, Mammoth (gebruik ik nu) of iets anders?
Een weightgainer kan je gebruiken om net die extra calorieen en carbs binnen te krijgen. Verder heb je eigenlijk weinig nodig. Ja, veel kwark en veel melk, zit zat eiwit in
Zijn er nog anderen die bij de ACLO in Groningen trainen?
Ga alsjeblieft geen stackers gebruiken om van 22% naar 14% te komen. Gewoon elke dag water zuipen tot je erbij neervalt (tegen de 4 liter is perfect), 4-5x per week cardio en NIET aan spiermassa-winnen denken. Dat is onmogelijk in jouw geval. Denk goed om je eten.quote:Op maandag 5 juni 2006 14:40 schreef synthesix het volgende:
[..]
Hehe, je begrijpt me verkeerd. Ik bedoelde dat ik nu al aan de 2/3 liter water per dag probeer te komen, (hoewel het de laatste paar dagen niet echt gelukt is, voelde gewoon zelf dat ik uitgedroogd was)
Maarja, ik vroeg eigenlijk om ervaringen met stackers, en of ik krachtraining (incl. vvm verhogen) kan combineren met vet verliezen.
Oja, en nog even een vraagje![]()
Ik ben nu een beetje een splitschema in elkaar aan het klooien, zou ik me erector spinae ook moeten trainen bij mn rugtraining?
En traps=bovenrug lats=onderrug toch?
Ik gebruikte altijd de oude stackers icm. cardio voor het ontbijt, dat hielp behoorlijkquote:Op maandag 5 juni 2006 15:25 schreef LedZep het volgende:
Als je een hekel aan cardio hebt moet je IMO al helemaal geen stackers gebruiken; je zult niet zoveel cardio meer hoeven te doen waardoor die stacker toch een wondermiddel gaat worden, iets wat je altijd moet voorkomen naar mijn mening.
Gewoon doortrainen, dan ben je na de zomer flink warmgedraaid en kan je gelijk aan de slag met het zwaardere werk.
Ja maar als ik niet minder cardio ga doen, dan worden mijn resultaten dus alleen maar beter?quote:Op maandag 5 juni 2006 15:25 schreef LedZep het volgende:
Als je een hekel aan cardio hebt moet je IMO al helemaal geen stackers gebruiken; je zult niet zoveel cardio meer hoeven te doen waardoor die stacker toch een wondermiddel gaat worden, iets wat je altijd moet voorkomen naar mijn mening.
Gewoon doortrainen, dan ben je na de zomer flink warmgedraaid en kan je gelijk aan de slag met het zwaardere werk.
Hoe lang ben je nu, hoe zwaar, en je BF% ?quote:Op maandag 5 juni 2006 15:56 schreef synthesix het volgende:
[..]
Ja maar als ik niet minder cardio ga doen, dan worden mijn resultaten dus alleen maar beter?
Maar kun je m'n andere vraag ook nog beantwoorden: heeft t zin om kt te doen, vanuit een fatloss oogpunt?
@miguel
Ja daar ben ik mij bewust van, so be it, maar nu heb ik maar 1,5 maand ofzo, na de zomer heb ik een heel jaar om de spiermassa weer op te bouwen, en om me droog te trainen.
1,65mquote:Op maandag 5 juni 2006 15:57 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Hoe lang ben je nu, hoe zwaar, en je BF% ?
Het probleem is dus. De meeste mensen meten nog steeds in kilo's. Je zult dus kilo's verliezen, een deel hiervan is vet, een deel spieren. Als je nu weer aan gaat komen heb je een grote kans dat je weer op hetzelfde gewicht zult komen, maar nu is er een groter aandeel vet. Je vetpercentage zal dus hoger zijn bij een gelijk weegschaalgewicht...quote:Op maandag 5 juni 2006 15:56 schreef synthesix het volgende:
@miguel
Ja daar ben ik mij bewust van, so be it, maar nu heb ik maar 1,5 maand ofzo, na de zomer heb ik een heel jaar om de spiermassa weer op te bouwen, en om me droog te trainen.
Ja ik weet het 't is zwak, maar je moet er wel ff rekening mee houden, dat ik het niet doe omdat ik te lui ben om hard te trainen, maar omdat het me gewoon niet gaat lukken om voor de zomer van m'n pens af te zijn, met of zonder stackers, alleen beter iets dan niets he..quote:Op maandag 5 juni 2006 15:58 schreef LedZep het volgende:
Vanuit "fatloss oogpunt" niet, wel vanuit "voorbereiding-op-je-post-zomer-bulk"periode.
Misschien worden je resultaten beter, dat weet ik niet. Maar het is gewoon bullshit om stackers te gaan gebruiken (zeker als je net begint). Beetje hetzelfde als een d-bol kuurtje na een half jaar trainen, want tenslotte groei je dan ook alleen maar harder. Gewoon the natural way. Stackers zijn dan ook bedoeld om die laatste procentjes vet eraf te krijgen, niet voor gevalletjes zoals jij.
Ik denk niet echt in kilo's meer hoor. Maar ik ga naar de vakantie door met bb-en, het is niet iets speciaal voor deze zomer, en na de vakantie heb ik veel meer tijd om die massa weer terug te winnen.quote:Op maandag 5 juni 2006 16:03 schreef Miguel het volgende:
[..]
Het probleem is dus. De meeste mensen meten nog steeds in kilo's. Je zult dus kilo's verliezen, een deel hiervan is vet, een deel spieren. Als je nu weer aan gaat komen heb je een grote kans dat je weer op hetzelfde gewicht zult komen, maar nu is er een groter aandeel vet. Je vetpercentage zal dus hoger zijn bij een gelijk weegschaalgewicht...
Natuurlijk willen we er allemaal goed uitzien in onze zwembroek, maar je moet altijd lange termijn blijven denken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 | Dag 1 Borst Flat Barbell Bench Press 3 08-15 Machine Incline Chest Press 3 08-15 Pec Decks 3 08-15 Rug Behind the Neck Lat Pull-Down 3 08-15 Bent-over Row 3 08-15 Deadlift 3 08-15 Abs Crunches 4 20 Cardio Threadmill Interval 1 15 Bike Interval 1 15 Dag 2 Cardio Bike 150 bpm 1 15 Cross trainer 150 bpm 1 25 Threadmill 150 bpm 1 15 Bike 130 bpm 1 5 Dag 3 Quads Squats 3 8-15 Lunges 3 8-15 Leg press 3 8-15 Hamstrings Stiff-legged Deadlift 3 8-15 Leg Curl Calves Leg press Calve raises 3 10-18 Cardio Threadmill Interval 1 15 Bike Interval 1 15 Dag 4 Cardio Bike 150 bpm 1 15 Cross trainer 150 bpm 1 25 Threadmill 150 bpm 1 15 Bike 130 bpm 1 5 Dag 5 Shouders Dumbell Side Lateral Raise 3 8-15 Military Press 3 8-15 Shoulder Press 3 8-15 Biceps Alternated Dumbell Curl 3 8-15 Hammer Curl Triceps Close Grip Bench Press 3 8-15 French Press 3 8-15 Cardio Threadmill Interval 1 15 Bike Interval 1 15 Dag 5 Dag 1...etc. Opmerkingen Opbouw van reps tot de max aangegeven rep bereikt is, en dan verder met volgende gewicht. |
Helemaal geen vrouwen.quote:Op maandag 5 juni 2006 13:21 schreef McGilles het volgende:
[..]
Jij treft het formaat tokkie aan denk ik![]()
ja, ik heb laatst 90 geprobeert om wat te minderen in m'n reps, maar ik perste er toch nog 16 uit ik snap er niets meer vanquote:Op maandag 5 juni 2006 16:25 schreef J-Will het volgende:
vandaag 5*100 in de legpress, vond ik wel leukHalf jaar geleden was 70 a 80 echt de max, anders gingen mijn knieën echt kapot. Nu dus 100 met het gevoel dat 120 ook moet lukken
Een ons, qua gewichtsmaat? Weet je dat niet?quote:Op maandag 5 juni 2006 18:46 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ja, ik heb laatst 90 geprobeert om wat te minderen in m'n reps, maar ik perste er toch nog 16 uit ik snap er niets meer van![]()
gatver nog 3 weken voor ik trug naar de gym kankl
![]()
t tentames
![]()
btw, wat is een ons??
nee ik ben belgquote:Op maandag 5 juni 2006 18:49 schreef McGilles het volgende:
[..]
Een ons, qua gewichtsmaat? Weet je dat niet?
Like... 100gram, of 0,1kg
~quote:Op maandag 5 juni 2006 18:54 schreef Life het volgende:
Ik heb even een voedingschema opgesteld aan de hand van LedZep's 3000/3500 kcal suggestie. Uiteindelijk is dit het resultaat geworden. Er zit geen shake of dergelijke tussen, omdat ik een arme student ben![]()
Iemand nog opmerkingen/suggesties over wat er anders moet?
Rare belg!quote:Op maandag 5 juni 2006 18:58 schreef Tommy__ het volgende:
eet je geen vlees 's avonds?.. of noemt dat saucijs? wat is saucijs??
Dit is algemeen voor nu. Onderin staat nog het alternatief voor avondeten, lasagna. Bevat ongeveer evenveel kcal als het avondeten in het schema. Dit wissel ik dus gewoon af per dag.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
~
De 4 maaltijden zien er goed uit, maar ga je dit dag in dag uit eten, lijkt me een beetje eentonig
Of is dit meer een algemeen idee van wat je gaat eten?
Probeer nog wat fruit te eten, of is dit te duur? Anders ananas uit blik, goed betaalbaar is dit (neem wel op sap)quote:Op maandag 5 juni 2006 19:06 schreef Life het volgende:
[..]
Dit is algemeen voor nu. Onderin staat nog het alternatief voor avondeten, lasagna. Bevat ongeveer evenveel kcal als het avondeten in het schema. Dit wissel ik dus gewoon af per dag.
En een saucijs is een worst idd
ik vreet ook waardeloos nou ik de hele tijd studeer voor m'n tentamensquote:Op maandag 5 juni 2006 19:29 schreef McGilles het volgende:
Heb vandaag pas 2 maaltijden op.![]()
Ontbijt, daarna tenniswedstrijd en nu meteen door naar werk waar ik nu al 3 uur zit, gelukkig had m'n vriendin heel lief eten gebracht!
Ik vind het maar een vage berekening. Mijn rustverbruik zou 916,7 zijn. Tel daar twintig procent bij en dan zit ik op 1100 kcal. Bespottelijk weinig voor een sporter.quote:Ik heb mijn energieverbruik uitgerekend, en kwam uit op: 1879. Verder staat in de uitleg dat je er 20% bij op moet doen, resulterend in: 2270 kcal. Echter als ik naar voedingschemas van anderen kijk, zie ik maaltijden die resulteren in 4000+ kcal. Doe ik hier iets fout?
Hehe ik train bijna altijd 's ochtendsquote:Op maandag 5 juni 2006 20:21 schreef Miguel het volgende:
Haha, dan ben ik je vast al weleens tegengekomen. Wij trainen in principe maandagavond/dinsdagavond/donderdagavond/vrijdagmiddag, voornamelijk in het krachthonk. Nu inderdaad ook nogal afwijkend, paar keer per week, hoerige tentamens... Ben alweer bezig voor m'n eerste herkansing.
quote:Op maandag 5 juni 2006 19:10 schreef McGilles het volgende:
[..]
Probeer nog wat fruit te eten, of is dit te duur? Anders ananas uit blik, goed betaalbaar is dit (neem wel op sap)
Voor de rest lekker veel melk en misschien nog een bakje kwark voor het slapen gaan oid?
Dankje voor de input. Ik heb voor 23:00 300gram kwark en 1 banaan toegevoegd. Nu zit ik al op 4000kcal, lijkt me wel genoeg. Overmorgen maar beginnen ermee, wat zal m'n maag wel niet gaan denkenquote:Op maandag 5 juni 2006 19:26 schreef LedZep het volgende:
Goed schema Life! Enige wat ik kan bedenken is dat je (te) laag in eiwitten zit; dit kan je verhelpen door elke avond voor je gaat slapen een bakje kwark te nemen zoals al voorgesteld is. Dit komt neer op 180 euro per jaar, dus ik denk dat je dat wel moet kunnen veroorloven
Tussendoortjes mogen best, ook als dit koek ofzo betekent. Fruit af en toe zou ook mooi zijn. Maar dat moet je zelf maar even bekijken
Ow ok, mijn trainingsmaat en ik zijn samen met een andere maat bezig om Olympia weer op te starten. We zijn altijd op zoek naar actieve leden, de echte start moet in augustus komen (o.a. TIK-markt en nacht v. Pendragon), we zijn nu nog niet eens officieel bestuur.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:29 schreef mister_popcorn het volgende:
Hehe ik train bijna altijd 's ochtendsRust aan me kop, en bijna een 100% garantie dat ik met de olympische stang aan de slag kan...
En ik heb me eerste her al gemaakt, van een vorig jaar was dat vak nog, maar ik heb 'm eindelijk gehaald, na 4 x![]()
Idd, zou zeker van 2000kcal uitgaan voor jou levensstijl.\quote:Op maandag 5 juni 2006 20:13 schreef Webkim het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vage berekening. Mijn rustverbruik zou 916,7 zijn. Tel daar twintig procent bij en dan zit ik op 1100 kcal. Bespottelijk weinig voor een sporter.
Nice. Keep up the good work.quote:BrickKim-gewijs heb ik trouwens een lekker beginnetje gemaakt. Hoewel ik eigenlijk veel te ongeduldig ben voor zulk soort missies.Eigenlijk wil ik ze overnight, patsboemineens, die abs. Ik bedoel, als ze dat bij TellSell kunnen...
![]()
quote:Op maandag 5 juni 2006 14:33 schreef Life het volgende:
Zijn er nog anderen die bij de ACLO in Groningen trainen?
Wat toevallig, ik ben er elke maandag (vanaf 21:00) / dinsdag (vanaf: 20:30) / woensdag (vanaf 21:00) / donderdag (vanaf 21:00). Volgens mij zijn we elkaar dan best wel vaak tegen gekomenquote:Op maandag 5 juni 2006 22:48 schreef Jurrio het volgende:
[..]
![]()
Ik!![]()
Ik ben er meestal 's avonds, tegen een uur of half 10...
maandag, dinsdag en donderdag
dit was ff een post tussen het lezen door
Whaha neen...mijn foto op mijn kaart wel, maar ik heb krullend, halflang haar (dat tijdens het sporten meestal door het zweet sowieso al hangtquote:Op maandag 5 juni 2006 23:00 schreef Life het volgende:
[..]
Wat toevallig, ik ben er elke maandag (vanaf 21:00) / dinsdag (vanaf: 20:30) / woensdag (vanaf 21:00) / donderdag (vanaf 21:00). Volgens mij zijn we elkaar dan best wel vaak tegen gekomenHmm aan je foto te zien herken ik je denk ik wel. Heb je je haar nu aan de voorkant omhoog staan?
Ow dan zal ik wel de verkeerde voor me gehad hebbenquote:Op maandag 5 juni 2006 23:06 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Whaha neen...mijn foto op mijn kaart wel, maar ik heb krullend, halflang haar (dat tijdens het sporten meestal door het zweet sowieso al hangt).
Ik denk dat je me aan mijn lengte wel kunt herkennen, ben nogal lang en ook niet super gespierd (vind ik zelf).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |