Waarom ga je niet weg van die apparaten en met losse gewichten trainen? Je zult mss bij het benchen alleen met losse stang kunnen, maar who cares. Weight doesn't mean a thing. Het gaat erom dat je goed bezig bent en er lol in hebt.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Webkim het volgende:
Oh, dus die dichtknijpdingen zijn voor onderarmkracht. Ik vroeg me al af waarom iemand sterke handen zou willen krijgen; om sinaasappels te persen?
Kan ik ergens richtlijnen vinden van hoeveel gewicht ik zou moeten kunnen handelen met die vaste apparaten in de gym? Ik wil natuurlijk wel bovengemiddeld bezig zijn! Vooralsnog werk ik trouwens nog geen compleet schema af. Buik, borst en armen. Oh, en de leggpress, hoewel ik mijn benen al fietsend ook wel train. Mijn rug heeft dus het nakijken, net als mn schouders. Wat zijn daar goede oefeningen voor?
En hoeveel rust hoort er tussen twee trainingen te zitten? Vast meer dan bij mij het geval is...
(Ja, ik weet dat dit niet echt BB praat is, maar dit topic loopt tenminste, dus als jullie een oogje toeknijpen ga ik nog serieuzer aan de slag in de gym. Worden mijn vragen en opmerkingen ook vanzelf minder suf.)
Weight does mean a thing, lees ik toch echt steeds, omdat je met loze herhalingen geen spieren kweekt.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Waarom ga je niet weg van die apparaten en met losse gewichten trainen? Je zult mss bij het benchen alleen met losse stang kunnen, maar who cares. Weight doesn't mean a thing. Het gaat erom dat je goed bezig bent en er lol in hebt.
Tof man, die laat ik vet groot afdrukken bij de kopieshop.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Miguel het volgende:
[..]
Ik heb pdf's van al die posters
Doel opslaan als - RAR - 2.4MB
Wat hij zegt!quote:
YW, voordeel van de pfd's is dus dat je die inderdaad zowat oneindig kan uitvergrotenquote:Op zondag 4 juni 2006 22:54 schreef ivosnivo het volgende:
Tof man, die laat ik vet groot afdrukken bij de kopieshop.
Dat verschilt van persoon tot persoon. Zolang jij zwaar genoeg voor jezelf gaat en daar vooruitgang op boekt zit je goed.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Webkim het volgende:
Kan ik ergens richtlijnen vinden van hoeveel gewicht ik zou moeten kunnen handelen met die vaste apparaten in de gym? Ik wil natuurlijk wel bovengemiddeld bezig zijn!
Fietsen staat niet gelijk aan je benen trainen. Gewoon doen, maar dan niet alleen leg press. Ook squats, extension en hamstring curls zijn aan te raden.quote:Vooralsnog werk ik trouwens nog geen compleet schema af. Buik, borst en armen. Oh, en de leggpress, hoewel ik mijn benen al fietsend ook wel train.
De meeste rug apparaten zullen voor jou wel volstaan. Een pull down voor en een seated rowing zullen bijv. een goede keuze zijn.quote:Mijn rug heeft dus het nakijken, net als mn schouders. Wat zijn daar goede oefeningen voor?
72 uur tussen het direct aanspreken van spiergroepen (rug --> rug) en 48 uur tussen het indirect aanspreken van spiergroepen (rug --> biceps).quote:En hoeveel rust hoort er tussen twee trainingen te zitten? Vast meer dan bij mij het geval is...
Gewoon spelenderwijs ermee bezig zijn. Zowel in de praktijk als theorie wat nieuwe dingetjes leren en je zodoende in een aardig tempo verder ontwikkelen. Komt 't allemaal goed.quote:(Ja, ik weet dat dit niet echt BB praat is, maar dit topic loopt tenminste, dus als jullie een oogje toeknijpen ga ik nog serieuzer aan de slag in de gym. Worden mijn vragen en opmerkingen ook vanzelf minder suf.)
Volledige ontwikkeling bestaat niet uit free weights only. Machines zullen imo ook gebruikt dienen te worden voor een optimaal resultaat.quote:Op zondag 4 juni 2006 22:28 schreef LedZep het volgende:
[..]
Waarom ga je niet weg van die apparaten en met losse gewichten trainen?
Erg vette posters!quote:Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Miguel het volgende:
[..]
Ik heb pdf's van al die posters
Doel opslaan als - RAR - 2.4MB
Tuurlijk ga ik trainen vandaag.quote:Op maandag 5 juni 2006 00:26 schreef Sloper het volgende:
Gaat er morgen iemand trainen? Ik denk erover om maar dinsdag te gaan. Sportschool zal morgen wel vol zitten met fatsige endo's die koel denken te zijn door 1x 120kg te benchen en alles bezet houden
Heb er zo'n hekel aan dat er op dat soort dagen opeens allemaal van die stakkers rondlopen![]()
Ik volg je niet helemaal. Ik kan namelijk geen enkel apparaat/ machine bedenken die noodzakelijk is voor optimaal resultaat..?quote:Op zondag 4 juni 2006 23:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Volledige ontwikkeling bestaat niet uit free weights only. Machines zullen imo ook gebruikt dienen te worden voor een optimaal resultaat.
Netzoals je niet kan volstaan met alleen machines. Best of both worlds dus.
De beste combi vind ik nog steeds machines en free weights ipv je blind te staren op alleen maar free weights.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:00 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal. Ik kan namelijk geen enkel apparaat/ machine bedenken die noodzakelijk is voor optimaal resultaat..?
Edit: leg curl in mijn geval (extra hams-werk; knieflexie), maar voor spiergroei in de hamstrings zijn goodmorning / romanian dead / deadlift / (sumo) squats ook beter.
Ik zag alleen 2 huisvrouwen van 80 kilo in de sauna vandaagquote:Op maandag 5 juni 2006 09:43 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tuurlijk ga ik trainen vandaag.
Sportschool is tot 16.00 open, dus om 14.00 biceps/triceps. Daarna kijken of er nog wat leuks rondloopt in de sauna. Mag/mogen ze gelijk mee op de koffie.![]()
Ze waren in de bulk?quote:Op maandag 5 juni 2006 13:09 schreef Sjaak-Banaan het volgende:
[..]
Ik zag alleen 2 huisvrouwen van 80 kilo in de sauna vandaag![]()
Jij treft het formaat tokkie aan denk ikquote:Op maandag 5 juni 2006 13:19 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ze waren in de bulk?
Kijk of ik het beter tref straks.
had ik maar een sauna in de gymquote:Op maandag 5 juni 2006 09:43 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Tuurlijk ga ik trainen vandaag.
Sportschool is tot 16.00 open, dus om 14.00 biceps/triceps. Daarna kijken of er nog wat leuks rondloopt in de sauna. Mag/mogen ze gelijk mee op de koffie.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |