abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38543842
quote:
Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Webkim het volgende:
Oh, dus die dichtknijpdingen zijn voor onderarmkracht. Ik vroeg me al af waarom iemand sterke handen zou willen krijgen; om sinaasappels te persen?

Kan ik ergens richtlijnen vinden van hoeveel gewicht ik zou moeten kunnen handelen met die vaste apparaten in de gym? Ik wil natuurlijk wel bovengemiddeld bezig zijn! Vooralsnog werk ik trouwens nog geen compleet schema af. Buik, borst en armen. Oh, en de leggpress, hoewel ik mijn benen al fietsend ook wel train. Mijn rug heeft dus het nakijken, net als mn schouders. Wat zijn daar goede oefeningen voor?

En hoeveel rust hoort er tussen twee trainingen te zitten? Vast meer dan bij mij het geval is...

(Ja, ik weet dat dit niet echt BB praat is, maar dit topic loopt tenminste, dus als jullie een oogje toeknijpen ga ik nog serieuzer aan de slag in de gym. Worden mijn vragen en opmerkingen ook vanzelf minder suf.)
Waarom ga je niet weg van die apparaten en met losse gewichten trainen? Je zult mss bij het benchen alleen met losse stang kunnen, maar who cares. Weight doesn't mean a thing. Het gaat erom dat je goed bezig bent en er lol in hebt.
pi_38544371
quote:
Op zondag 4 juni 2006 22:28 schreef LedZep het volgende:

[..]

Waarom ga je niet weg van die apparaten en met losse gewichten trainen? Je zult mss bij het benchen alleen met losse stang kunnen, maar who cares. Weight doesn't mean a thing. Het gaat erom dat je goed bezig bent en er lol in hebt.
Weight does mean a thing, lees ik toch echt steeds, omdat je met loze herhalingen geen spieren kweekt.
Dat ik bij die machines blijf plakken heeft er puur mee te maken dat ik daar a) weet dat ik de beweging correct uitvoer, dat ik b) niet goed weet wat ik met losse gewichten aanmoet, behalve pump-dingen als squats, deadlifts en upright rows.
Verder is mijn ego nog te groot om tussen jongens te gaan staan die mij met 1 hand op kunnen tillen, terwijl ik beduidend minder aankan. Ik verdom het om daar de lieve attractie te staan zijn. :- )
Hoewel je me qua kracht serieus niet moet uitvlakken hoor. Alleen een stang, tsssk, wat dacht jij nou.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 4 juni 2006 @ 22:44:08 #228
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38544546
als het beetje normale mensen zijn vinden het alleen maar tof dat je ook met losse gewichten oefeningen doet

en voor de uitvoering zijn de instructeurs toch ? Ik vraag constant om hulp en uitleg bij de instructeurs, en ervaring leert dat ze het zelf ook leuk vinden om je te helpen.
pi_38544854
Weet dan ook dat je:
a. met machines vaak nog niet de helft van de spieren aanspreekt die je bij "vergelijkbare" bewegingen met free weights aanspreekt
b. machines de kans op blessures vergroten door bovenstaande; de spieren (stabilisatoren en synergisten) leren niet voldoende samenwerken

Weight doesn't mean a thing betekent IMO dat ieder zijn eigen niveau heeft en dat niks te maken heeft met kennis, toewijding, interesse etc.

Als je ego zo groot is ga dan gewoon tussen die kanonnen staan en doe je ding. Als ik met mijn ecto-body zware compounds aan het doen ben tussen huge monsters die biceps aan het pompen zijn moet dat ook maar.

Stick to the basic barbell training:

1. Squats
2. Overhead presses (strict military press en push press)
3. Barbell bent over row
4. Bench press

Nee, niet perse deadlifts. Squats, en veel ook. Je moet bedenken dat wanneer je deze 4 oefeningen doet je evenveel sets squat zou moeten doen als de andere 3 bij elkaar. Ongeveer.

Als je ervoor gaat kan ik wel een simpel schema geven waar je wel mee uit de voeten kunt. Hetis jouw keus.
pi_38544933
als je meer als een half jaar op die toestellen vertoeft zal je wel boven het gemiddelde zitten
balsporten :r
  zondag 4 juni 2006 @ 22:54:12 #231
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_38544987
quote:
Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Miguel het volgende:

[..]

Ik heb pdf's van al die posters
Doel opslaan als - RAR - 2.4MB
Tof man, die laat ik vet groot afdrukken bij de kopieshop.
ada fare stop stalking me
pi_38545315
Ik heb besloten niet heel lang meer 20 repper squats te gaan maken en wel om de volgende redenen:
1. ik ga niet vooruit als ik zou moeten
2. techniek gaat achteruit vanaf rep 10 en zorgt voor lichte knie-irritatie
3. volume is mij toch te laag

Ik zal sowieso nog ruim een week doorgaan tot 80kg en wss tot 85 of zo, daarna begin ik met een fullbody schema waarvan dit de eerste ruwe opzet is:

1.
Olympic squat
Military press
Goodmorning (light)
Pendlay row

2.
Goodmorning (heavy)
Clean
Bench press
Pull up

3.
Front squat
Push press
One arm deadlift
Hise shrug

Dit schema is speciaal bedoelt om squat én deadlift te verhogen, zonder direct deadlift werk. Alleen one arm deads voor schouderrotatie en dus meer back-involvement wat uiteraard ook voor conv. deads über is. Goodmorning spreekt voor zich, is een massive posterior chain oefening.

Ik moet eigenlijk alleen nog even bepalen welke isolatie ik erin gooi voor het bodybuilding-aspect, maar dit wordt zo'n beetje de kern van het verhaal.
pi_38545589
quote:
Op zondag 4 juni 2006 22:50 schreef LedZep het volgende:

Verhaal
Wat hij zegt!

Wat maakt het nou uit welk gewicht je gebruikt! Sporten gaat toch ook vooral om de lol die je er in hebt?
Ik denk dat die jongens juist respect voor je hebben, dat je er tussen durft te staan!
Daarbij heb ik de ervaring, dat je bij apparaten veel langer moet wachten (omdat die wel populairder zijn dan gewichten, wonder boven wonder), en je met gewichten veel sneller aan de slag kunt.
  zondag 4 juni 2006 @ 23:10:44 #234
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38545648
quote:
Op zondag 4 juni 2006 22:54 schreef ivosnivo het volgende:
Tof man, die laat ik vet groot afdrukken bij de kopieshop.
YW, voordeel van de pfd's is dus dat je die inderdaad zowat oneindig kan uitvergroten Had ik ook al aangedacht, maar om dat echt groot te laten doen is toch redelijk prijzig...
  zondag 4 juni 2006 @ 23:16:17 #235
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_38545886
quote:
Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Webkim het volgende:

Kan ik ergens richtlijnen vinden van hoeveel gewicht ik zou moeten kunnen handelen met die vaste apparaten in de gym? Ik wil natuurlijk wel bovengemiddeld bezig zijn!
Dat verschilt van persoon tot persoon. Zolang jij zwaar genoeg voor jezelf gaat en daar vooruitgang op boekt zit je goed.

Denk dat als een vrouw een beetje fanatiek met krachttraining in de weer is ze al heel snel boven het gemiddelde uitstijgt.
quote:
Vooralsnog werk ik trouwens nog geen compleet schema af. Buik, borst en armen. Oh, en de leggpress, hoewel ik mijn benen al fietsend ook wel train.
Fietsen staat niet gelijk aan je benen trainen. Gewoon doen, maar dan niet alleen leg press. Ook squats, extension en hamstring curls zijn aan te raden.
quote:
Mijn rug heeft dus het nakijken, net als mn schouders. Wat zijn daar goede oefeningen voor?
De meeste rug apparaten zullen voor jou wel volstaan. Een pull down voor en een seated rowing zullen bijv. een goede keuze zijn.

Voor schouders zal je helaas een lastige te leren, maar wel erg effectieve oefeningen moeten gaan doen, en dat is de side raise. Je hebt er apparaten voor, maar ikzelf prefereer dumbbells hiervoor. En dan misschien nog een press oefening erbij.
quote:
En hoeveel rust hoort er tussen twee trainingen te zitten? Vast meer dan bij mij het geval is...
72 uur tussen het direct aanspreken van spiergroepen (rug --> rug) en 48 uur tussen het indirect aanspreken van spiergroepen (rug --> biceps).

Dit is ongeveer de algemene stelregel.
quote:
(Ja, ik weet dat dit niet echt BB praat is, maar dit topic loopt tenminste, dus als jullie een oogje toeknijpen ga ik nog serieuzer aan de slag in de gym. Worden mijn vragen en opmerkingen ook vanzelf minder suf.)
Gewoon spelenderwijs ermee bezig zijn. Zowel in de praktijk als theorie wat nieuwe dingetjes leren en je zodoende in een aardig tempo verder ontwikkelen. Komt 't allemaal goed.

PS: Als je bepaalde oefeningen zoals hierboven besproken niet kent; www.google.com of even klikken op 1 van de linkjes in de OP.

/edit
http://exrx.net/Exercise.html
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zondag 4 juni 2006 @ 23:19:03 #236
19479 Mr.J
pi_38546002
quote:
Op zondag 4 juni 2006 22:28 schreef LedZep het volgende:

[..]

Waarom ga je niet weg van die apparaten en met losse gewichten trainen?
Volledige ontwikkeling bestaat niet uit free weights only. Machines zullen imo ook gebruikt dienen te worden voor een optimaal resultaat.

Netzoals je niet kan volstaan met alleen machines. Best of both worlds dus.
pi_38548576
Gaat er morgen iemand trainen? Ik denk erover om maar dinsdag te gaan. Sportschool zal morgen wel vol zitten met fatsige endo's die koel denken te zijn door 1x 120kg te benchen en alles bezet houden

Heb er zo'n hekel aan dat er op dat soort dagen opeens allemaal van die stakkers rondlopen
pi_38548728
quote:
Op zondag 4 juni 2006 22:24 schreef Miguel het volgende:

[..]

Ik heb pdf's van al die posters
Doel opslaan als - RAR - 2.4MB
Erg vette posters!
  maandag 5 juni 2006 @ 09:43:56 #239
19479 Mr.J
pi_38552448
quote:
Op maandag 5 juni 2006 00:26 schreef Sloper het volgende:
Gaat er morgen iemand trainen? Ik denk erover om maar dinsdag te gaan. Sportschool zal morgen wel vol zitten met fatsige endo's die koel denken te zijn door 1x 120kg te benchen en alles bezet houden

Heb er zo'n hekel aan dat er op dat soort dagen opeens allemaal van die stakkers rondlopen
Tuurlijk ga ik trainen vandaag.

Sportschool is tot 16.00 open, dus om 14.00 biceps/triceps. Daarna kijken of er nog wat leuks rondloopt in de sauna. Mag/mogen ze gelijk mee op de koffie.
  maandag 5 juni 2006 @ 09:51:10 #240
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_38552510
sportschool is dicht, dus dat wordt morgen maar afzien
  maandag 5 juni 2006 @ 09:52:50 #241
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_38552528
Sportschool is de hele dag dicht
pi_38553274
quote:
Op zondag 4 juni 2006 23:19 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Volledige ontwikkeling bestaat niet uit free weights only. Machines zullen imo ook gebruikt dienen te worden voor een optimaal resultaat.

Netzoals je niet kan volstaan met alleen machines. Best of both worlds dus.
Ik volg je niet helemaal. Ik kan namelijk geen enkel apparaat/ machine bedenken die noodzakelijk is voor optimaal resultaat..?

Edit: leg curl in mijn geval (extra hams-werk; knieflexie), maar voor spiergroei in de hamstrings zijn goodmorning / romanian dead / deadlift / (sumo) squats ook beter.
  maandag 5 juni 2006 @ 12:41:47 #243
19479 Mr.J
pi_38555674
quote:
Op maandag 5 juni 2006 11:00 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik volg je niet helemaal. Ik kan namelijk geen enkel apparaat/ machine bedenken die noodzakelijk is voor optimaal resultaat..?

Edit: leg curl in mijn geval (extra hams-werk; knieflexie), maar voor spiergroei in de hamstrings zijn goodmorning / romanian dead / deadlift / (sumo) squats ook beter.
De beste combi vind ik nog steeds machines en free weights ipv je blind te staren op alleen maar free weights.

Maar goed, ieder zijn ding.
pi_38556375
quote:
Op maandag 5 juni 2006 09:43 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Sportschool is tot 16.00 open, dus om 14.00 biceps/triceps. Daarna kijken of er nog wat leuks rondloopt in de sauna. Mag/mogen ze gelijk mee op de koffie.
Ik zag alleen 2 huisvrouwen van 80 kilo in de sauna vandaag
  maandag 5 juni 2006 @ 13:19:56 #245
19479 Mr.J
pi_38556604
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:09 schreef Sjaak-Banaan het volgende:

[..]

Ik zag alleen 2 huisvrouwen van 80 kilo in de sauna vandaag
Ze waren in de bulk?

Kijk of ik het beter tref straks.
pi_38556653
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:19 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ze waren in de bulk?

Kijk of ik het beter tref straks.
Jij treft het formaat tokkie aan denk ik
pi_38557051
Ik bedenk me nu dat ik miss wel heel dom bezig ben, m'n doel voor de zomervakantie is vet kwijtraken, maar ik probeer me ook te focussen op spieren kweken, mede omdat m'n metabolisme dan blijvend verhoogd wordt.
Maar gaan die twee eigenlijk wel samen? Ik bedoel, ik weet al dat het fysiek onmogelijk is om op hetzelfde moment in de tijd, spieren aan te zetten en vet kwijt te raken, maar kun je in een week zowel groeien spiermassa en krimpen in vetpercentage?

Oja en heeft iemand ervaring met stackers, ik wil een potje kopen, om mij vetverlies ff tot een piek te laten komen voor de zomer (ivm strand enzo). Zou het goed helpen? En welke moet ik nemen (2,3 of 4)
pi_38557383
probeer water, 2-3 liter/dag
pi_38557545
quote:
Op maandag 5 juni 2006 09:43 schreef Mr.J het volgende:

[..]

had ik maar een sauna in de gym
pi_38557872
quote:
Op maandag 5 juni 2006 13:50 schreef Tommy__ het volgende:
probeer water, 2-3 liter/dag
Bedoelde je dat tegen mij?

Want zo gek ben ik nou ook weer niet heur:P
Maarja, ik val ook wel af, alleen niet hard genoeg om een beetje toonbaar te zijn voor de zomer , er moet echt nog zeker zon 7 % vanaf, en dan ben ik zeker nog niet droog ofzo, denk dat ik nu op 22-24 % zit ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')