Lijkt me moeilijk, misschien als je al heel veel vet hebt ofzo.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:40 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Is het ook mogelijk om spiermassa aan te maken door bijvoorbeeld 300kcal onder je dagelijkse behoefte te zitten, maar wel genoeg eiwitten in te nemen?

Is het dan alleen mogelijk om spieren op te bouwen als je erg veel eet? Het laatste jaar (enige jaar ook) dat ik fitness, ben ik niet echt meer gaan eten dan normaal en toch 10kg aangekomen. Ik kom al heel moeilijk aan, en dat wil al helemaal niet via vet, maar blijkbaar is het toch mogelijk zonder te bulken. Mis ik hier iets, of gaat alles gewoon 10x sneller als je bulkt?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:54 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Lijkt me moeilijk, misschien als je al heel veel vet hebt ofzo.

Je komt aan, maar wat je aankomt hoeft niet altijd perse spieren te zijn. Sowieso is het begin van het trainen, het moment waar je het meeste progressie mee maakt.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:58 schreef Life het volgende:
[..]
Is het dan alleen mogelijk om spieren op te bouwen als je erg veel eet? Het laatste jaar (enige jaar ook) dat ik fitness, ben ik niet echt meer gaan eten dan normaal en toch 10kg aangekomen. Ik kom al heel moeilijk aan, en dat wil al helemaal niet via vet, maar blijkbaar is het toch mogelijk zonder te bulken. Mis ik hier iets, of gaat alles gewoon 10x sneller als je bulkt?

Idd, daarom groeit bijna iedereen in het begin ook vrij snel, of je het nou super goed of vrij verkeerd traint. Je maakt toch wel snel progressie.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:04 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
Je komt aan, maar wat je aankomt hoeft niet altijd perse spieren te zijn. Sowieso is het begin van het trainen, het moment waar je het meeste progressie mee maakt.
Voedsel is minstens zo belangrijk als trainen hetzelf, zoniet dan misschien nog wel belangrijker, natuurlijk ook nog rust. Maargoed als je die 3 dingen goed in orde hebt dan werkt het allemaal natuurlijk wat beter

Ja anders schiet het meestal niet erg op.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:26 schreef Life het volgende:
Dus de beste manier om na een jaar krachtsport nog steeds snel progressie te maken is door te bulken, en zo niet, dan groei je een heel stuk slomer?
Sorry voor deze simpele vragen

Dat weet ik niet...het heet "Krachttraining", is volgens mij een blauw (of rood, weet zo niet) boek en op de voorkant staat een man die een pose aanneemt, om zijn biceps te laten zien (armen boven zijn hoofd dus). Aan de binnenkant kan je de eerste bladzijden uitvouwen, zodat je het menselijk lichaam ziet (een Griek) en daar staan alle spieren in. Achterin hetzelfde, maar dan met alle botten.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:49 schreef Gio het volgende:
[..]
Is dat dat boek van Frederic Delavier? Zo ja, die heb ik ook, het is een zeer handig naslag boek.

Dat boek had ik ook. ooit is uitgeleend aan iemand en vergeten wie dat was.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:35 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Dat weet ik niet...het heet "Krachttraining", is volgens mij een blauw (of rood, weet zo niet) boek en op de voorkant staat een man die een pose aanneemt, om zijn biceps te laten zien (armen boven zijn hoofd dus). Aan de binnenkant kan je de eerste bladzijden uitvouwen, zodat je het menselijk lichaam ziet (een Griek) en daar staan alle spieren in. Achterin hetzelfde, maar dan met alle botten.
Vet handig inderdaad,
al weet ik het meeste zelf ook wel, omdat ik bewegingswetenschappen studeer en alle spiertjes en botjes al moest kennen in het allereerste blok

jep that's it...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:35 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Dat weet ik niet...het heet "Krachttraining", is volgens mij een blauw (of rood, weet zo niet) boek en op de voorkant staat een man die een pose aanneemt, om zijn biceps te laten zien (armen boven zijn hoofd dus). Aan de binnenkant kan je de eerste bladzijden uitvouwen, zodat je het menselijk lichaam ziet (een Griek) en daar staan alle spieren in. Achterin hetzelfde, maar dan met alle botten.
Vet handig inderdaad,
al weet ik het meeste zelf ook wel, omdat ik bewegingswetenschappen studeer en alle spiertjes en botjes al moest kennen in het allereerste blok
ik train nu 11 maanden en ik ben al 18 kg aangekomen en ik ben na een maand of 4-5 wel meer gaan eten, mijn vet % is wel 3-4% gestegen in dat jaar maar dat is nu wel weer beetje aan afnemen omdat ik nu weer wat minder eet. Ik merk nu ook dat ik minder vooruitgang boek...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:58 schreef Life het volgende:
[..]
Is het dan alleen mogelijk om spieren op te bouwen als je erg veel eet? Het laatste jaar (enige jaar ook) dat ik fitness, ben ik niet echt meer gaan eten dan normaal en toch 10kg aangekomen. Ik kom al heel moeilijk aan, en dat wil al helemaal niet via vet, maar blijkbaar is het toch mogelijk zonder te bulken. Mis ik hier iets, of gaat alles gewoon 10x sneller als je bulkt?

quote:Op vrijdag 2 juni 2006 19:35 schreef Jurrio het volgende:
[..]
Vet handig inderdaad,

nee, tentamensquote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:17 schreef LedZep het volgende:
mister popcorn: hoe staat het me de grippers? Al genoeg info vergaard?

Als ik Brinta eet krijg ik hem niet omhoog bij de bench press. Met havermout wel!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Heb ik ook, ik mag altijd graag wat energy in me hebben zitten. Anderen doen het liever 's morgens omdat ze 's avonds moe zijn van de dag.

Je vindt havermout lekkerder?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:51 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Als ik Brinta eet krijg ik hem niet omhoog bij de bench press. Met havermout wel!
Wie kan dit verklaren?![]()

Benchpress zit voor een groot deel tussen de oren. Zodra jij zeker denkt te weten dat Brinta slecht werkt dan is het ook zo...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:51 schreef chawa_goochem het volgende:
[..]
Als ik Brinta eet krijg ik hem niet omhoog bij de bench press. Met havermout wel!
Wie kan dit verklaren?![]()
Ik lees altijd die verhalen over tig kipfilets, tig boterhammen en bakken tonijn en kwark... dat kan nooit 500kcal zijn. Die figuren zitten op 4000 ipv 2500...quote:Op vrijdag 2 juni 2006 18:08 schreef LedZep het volgende:
BertV:
Ik weet niet wat voor idee je bij "bulken" hebt, maar het is gewoon meer eten dan je nodig hebt. Ook al is dat maar 500kcal. Zonder bulk geen spiermassa-aanmaak dus.

Nee hoor, ik heb gewoon 1x uitgerekend wat ik ongeveer op een dag eet, ik weet dat dat zo tegen de 4000kcal is en dan eet ik elke dag ongeveer die hoeveelheid. Nu is dat nog grofweg 500kcal meer, maar ik ga niet zeveren over elke calorie die ik binnenkrijg (dat slaat ook nergens op, dan krijg je van die gedachtes als: hoeveel gram pindakaas mag/moet ik op mijn boterhammetje smeren?).quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:47 schreef BertV het volgende:
Ik ben een iele ecto of komt dat door mijn beginnende bigorexia... Maar ben jij heel bewust met een schema aan het bijhouden of je boven de 2500 zit?

Shit man, ik zat net te twijfelen om naar de Mac te gaan begin je met dit verhaal...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:51 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb gewoon 1x uitgerekend wat ik ongeveer op een dag eet, ik weet dat dat zo tegen de 4000kcal is en dan eet ik elke dag ongeveer die hoeveelheid. Nu is dat nog grofweg 500kcal meer, maar ik ga niet zeveren over elke calorie die ik binnenkrijg (dat slaat ook nergens op, dan krijg je van die gedachtes als: hoeveel gram pindakaas mag/moet ik op mijn boterhammetje smeren?).
Gewoon vreten, veelzijdig, eiwitrijk, vergeet de vetten niet. En niet teveel miereneuken over alle calorieen of de verhouding tussen E-K-V en dat soort wazige plannen.

Het is weekend, dan mag het, ga je gangquote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Shit man, ik zat net te twijfelen om naar de Mac te gaan begin je met dit verhaal...

lol, ik ben zo'n figuur die 3 bigmacs een grote patat extra mayo en een cola LIGHT neemt...quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het is weekend, dan mag het, ga je gang![]()

Zuurtsje..gewoon een halve liter echte cola, lekker veel carbsquote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:56 schreef BertV het volgende:
[..]
lol, ik ben zo'n figuur die 3 bigmacs een grote patat extra mayo en een cola LIGHT neemt...![]()

quote:Op zaterdag 3 juni 2006 10:56 schreef BertV het volgende:
[..]
lol, ik ben zo'n figuur die 3 bigmacs een grote patat extra mayo en een cola LIGHT neemt...![]()

Hoe staat het met je grippers? Weet je al welke je wilt bestellen / heb je al gemaild naar onze Mr Popcorn?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:41 schreef Fugie het volgende:
ik eet doordeweeks mijn vaste dingetjes wel. Probeer echt vette zooi zoveel mogelijk te vermijden want zit wel in de cutfase![]()
Daarnaast mis ik echt nix aan fastfood en dergelijke

grippers? van die knijpdingetjes? enlighten me, i missed a bunch of stuffquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:09 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hoe staat het met je grippers? Weet je al welke je wilt bestellen / heb je al gemaild naar onze Mr Popcorn?

Ik en mister popcorn (nou ja, hij eigenlijk, ook voor mij) gaan Captain of Crush grippers uit de USA bestellen (www.ironmind.com). Fugie had ook interesse zei ie, maar of ie ze nou ook wil hebben weet ik dus niet, vandaar mijn vraag.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:16 schreef MyImmortal het volgende:
[..]
grippers? van die knijpdingetjes? enlighten me, i missed a bunch of stuff![]()

quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:50 schreef Tommy__ het volgende:
ik heb net even gewogen wat m'n voeten van gewicht opnemen bij het pompen;
dit is 15kg zonder extra gewicht
en 22.5kg met 25kg extra gewicht
wilt dus zeggen dat ik (eigen gewicht + extra gewicht - gewicht dat de voeten opnemen = 70+25-22.5) 72.5 kg druk (3x~20reps)!terwijl ik de laatste keer ik naar de gym ging de bp heb geprobeert met 60kg, waar ik 3 reps mee kon maken
ben benieuwd hoe da nu zit
![]()

Koop een kampeerrugzak en wordt lid van de bieb.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:51 schreef Tommy__ het volgende:
(ja, de reps zitten wat hoog maar ik vind niets meer om bij in de rugzak te steken)

Van die Perrysport dingen van 10 kg jaquote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:13 schreef McGilles het volgende:
Hoeveel kracht zit er op die grippers, want je kan ze ook zo halen bij een willekeurige sportwinkel!

Wat kost zoiets? Lijkt me best lachen, alleen ik heb totaal geen idee hoeveel lbs of kg ik zou moeten nemen.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:14 schreef LedZep het volgende:
[..]
Van die Perrysport dingen van 10 kg ja
Ik bestel eentje met 100lbs en een met 140lbs. De zwaarste is 365lbs, nog maar door 5 mensen op de hele wereld dichtgekregen.

$19,95 per stuk.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat kost zoiets? Lijkt me best lachen, alleen ik heb totaal geen idee hoeveel lbs of kg ik zou moeten nemen.
Beetje in de pauze op het werk met die dingen lopen kutten.

Schrijf mij ook maar in voor een 100 en 140.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:19 schreef LedZep het volgende:
[..]
$19,95 per stuk.
Mocht je ze willen kopen zou ik sowieso de Trainer en #1 nemen, zoals ik, want de #1 krijg je zeker niet de eerste keer dicht (behalve als je echt monsterhanden hebt) en de Trainer kan je gebruiken voor rep-training (ook al denk ik dat ik die ook niet direct 1x dicht krijg).
De #2 zou je kunnen nemen maar dat is wel een behoorlijk niveau, je moet dan ook wel flink oefenen voor je die kunt closen.
http://www6.mailordercentral.com/ironmind/products.asp?dept=8
Hier staat een overzicht.

Mailen naar mister popcornquote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Schrijf mij ook maar in voor een 100 en 140.

Same herequote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mister, ik heb je gemailt!
Graag ook 2 stuks voor mij!![]()

Ik ook, maar dat is niet de redenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:10 schreef ivosnivo het volgende:
'WK voetbal slecht voor gewicht'
Blij dat ik geen voetbal kijk.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |