abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38397648
The Capital of the World:

Midtown Manhattan in 1 dag

Lower Manhattan in 1 dag

Uptown & Central Park in 1 dag

Empirestate & Greenwitch Village in 1 dag

(thnx to wytze voor deze guide)

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV mét HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

Korting

New York City Pass
Voor 50 dollar per dag
of 120 dollar per week mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld! Klik hier om de pas aan te vragen.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
  • B.B. King Blues Club & Grill
  • Hard Rock Cafe
  • Cold Stone Creamery
  • Juniors Restaurant
  • Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
  • American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
  • Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
  • Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
  • South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
  • Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
  • Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
  • Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
  • Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
  • Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
  • Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
  • Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
  • Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
  • Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
  • Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
  • Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
  • Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
  • New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
  • New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
  • On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
  • New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
  • Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
  • Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
  • Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
  • NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
  • NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
  • Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
  • Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
  • United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
  • Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
  • Times Square (adembenemend!)
  • Ground Zero (spreekt voor zich)
  • Yankee Stadium

Wijken/Parken:
  • Little Italy (Pizza)
  • Chinatown (Ook lekker eten)
  • Central Park (spreekt ook voor zich)
  • Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
    Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.

1-day fun pass: 7 dollar. Mag je de gehele dag met de metro/bus
    7-day fun pass: 21 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus

Taxi
    En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
    Initial fare.............$2.50
    Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
    Each 1 minute idle.......$0.20
    Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
    Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
    JFK
    Newark
    La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
    www.ebookers.nl
    www.dreizen.nl
    www.cheaptickets.nl
    www.americanairlines.com
    www.klm.nl
    www.expedia.nl
    www.vliegwinkel.nl
    www.continental.com
    www.delta.com
    www.unitedairlines.nl
    vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

Jaguarized
    Sweek
    Keijs
    matthijst
    mr.Marcus
    Cidex
    The.PhantoM
    renz0r
    WooZ
    (Wytze)
    mechatronics
    Razer
    jakkeluchtgitaar
    Domie
    Dennisskyscrapers 1
    Dennisskyscrapers 2
    Dennisskyscrapers 3
    Dennisskyscrapers 4
    Dr_Evil
    Dr_Evil 2
    Dr_Evil 3
    miss_sly
    MrUber

Filmpjes van New York Fok users

matthijst

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topic

New York City Part I
    New York City Part II
    New York City Part III
    New York City Part IV
    New York City Part V
    New York City Part VI
    New York City Part VII
    New York City Part VIII
    New York City Part IX
    New York City Part IIV
    New York City Part XVI
    New York City Part XIX
    New York City Part XX
    New York City Part XXI
    New York City Part XXII
    New York City Part XXIII
    New York City Part XXIV
    New York City Part XXV
    New York City Part XXVI
    New York City Part XXVII
    New York City Part XXVIII

Download de nieuwe OP hier
  • pi_38397859
    Nog 1 week
      † In Memoriam † woensdag 31 mei 2006 @ 06:28:23 #3
    138647 Sebasser
    Sugar coated sweetness.
    pi_38397865
    Hmm, ik ben zeer waarschijnlijk eens naar newyork te gaan dit jaar.
    Vandaar even een tvp'ke en jullie zien me misschien wel weer.
    pi_38398162
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 06:25 schreef Max-Westerman het volgende:
    Nog 1 week
    Nog 4 maanden-2 dagen!
    pi_38398855
    Ben benieuwd wat het mogelijke verbod op het doorspelen van persoonsgegevens via de airlines zal gaan betekenen. Hoewel ik over 34 dagen naar Indonesie vertrek (en blijf) toch een post hier, omdat ik in 2008 wellicht eens wil gaan, vanuit Azie naar de VS.
      woensdag 31 mei 2006 @ 09:33:04 #6
    75736 Gstyles
    geen ondertiteling deze X
    pi_38399579
    quote:
    Op donderdag 25 mei 2006 17:46 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Ik was er 2 weken geleden.
    De locatie van het hotel is perfect, net zoals bij sommige andere hotels. Dichtbij metrostation en TImes Square.
    De lobby van het hotel is schitterend, maar staat niet in verhouding tot de rest van het hotel. De kamers zijn niet luxe, en meestal ook geen bijzonder uitzicht. De bedden waren goed, en werden elke dag opgemaakt en geregeld verschoond. Wij hadden een ruime kamer, maar voor hetzelfde geld kan je ook een stuk krapper zitten.
    Er is een tv aanwezig met veel zenders, dat is wel grappig.
    De muren in de kamers brokkelen aan alle kanten af. Het ziet er niet uit. Daar is al jaren niets meer aan gedaan. Stofzuigen gebeurt daar ook net zo vaak als op mijn studentenkamer vroeger. Nooit dus
    Als je daar mee kan leven, heb je best een leuke tijd. Maar het hotel kan met moeite een voldoende krijgen.
    kan je ook nederlandse zenders ontvangen? De eerste wedstrijd van oranje wordt wel op 11 juni gespeeld (mijn laatste dagje in NYC ) ...
    PSN ID: GDV
    Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
    pi_38399711
    hehe is er geen hollands cafe .. of een frietje van pietje op broadway (A)
      woensdag 31 mei 2006 @ 09:47:02 #8
    75736 Gstyles
    pi_38399968
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 09:38 schreef Jodeci1984 het volgende:
    hehe is er geen hollands cafe .. of een frietje van pietje op broadway (A)
    haha dacht er ook aan jodeci al een beetje vakantiekriebels? nog 5 dagies
    pi_38400060
    Jah heel erg heb je al beetje plannen van dit ga ik zeker doen ofzo.. ik heb nu 5 boeken over new york heb wat te doen in vliegtuig .. moet ook wel met die 8 uur vliegen .. volgens mij vervelen voor het leven
    pi_38400084
    we kunnen rankin the stewardess doen.. als ze voorbij komen houden we bordje omhoog met een cijfer hahaha
      woensdag 31 mei 2006 @ 10:04:51 #11
    75736 Gstyles
    pi_38400424
    hahaha ja das een goeie.. ja ik heb een hele lijst gemaakt met dingen die ik wil doen.. Het komt er eigenlijk op neer dat ik eerst midtown ga bekijken (broadway / empire state building etc.) de volgende dag lower manhattan (battery park / liberty statue en ground zero) en daarna uptown.. Zo bespaar ik mezelf een hoop tijd en hoef ik niet van zuid naar noord te reizen.. ik heb immers maar een weekie Ik probeer dus de grote (bekende) dingen als eerst te bekijken en de laatste dagen gewoon een beetje op de bonnefooi.. Verder ga ik het metropolitan museum of art bekijken en lekker veel shoppen (macys) .s Avonds ga ik proberen te stappen in the Estate en Pacha (check de sites ook maar even voor de grap!
    http://www.pachanyc.com/ en http://www.crobar.com/

We zitten trouwes zeer centraal als ik de locatie op google-earth bekijk dus je kan vanalles in de omgeving doen
    pi_38400692
    DAt klinkt allemaal niet verkeerd..en dat uitgaan is weer keer wat anders dan de the time out in lutje broek he haha.. ik zit nog beetje allemaal te denken.. weet alleen dat als het goed is dat ik donderdag naar yankees ga.. en voor de rest.. wie me rond gaat leiden had verassing en ze zegt er bar weinig over.. maar ik zie dus wel .. maar wil ook de eerste dag midtown bekijken de andere dagen komen vanzelf
      woensdag 31 mei 2006 @ 10:18:53 #13
    75736 Gstyles
    pi_38400814
    Ja psies ik wil ook een dagje naar de ny yankees gaan. Ik las op de site dat ze iets van 5 keer moeten spelen die week. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om online een ticket te kopen Hoe heb jij dat geregeld? Of zijn in Ny diverse verkoop punten behalve bij het stadion? Het zou lullig zijn als je helemaal naar de Bronx moet reizen en van een koude kermis thuis komt omdat het is uitverkocht
      woensdag 31 mei 2006 @ 10:23:35 #14
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38400942
    Jullie zitten allebei in hetzelfde vliegtuig?
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_38400956
    Nou ik ga alleen naar new york en vriendin van mij die daar woont leidt me rond en ik vroeg wil je ook met mij naar yankees (en dat is haar club.. en nu spelen ze die week ook nog tegen de vijand boston red sux eeh sox) .. en zei ze jah toff enzo en zou ze voor mij kaartjes regelen.. ik had zelf nog gekeken als ik het zelf moet doen.. je kan via de yankee site gewoon via creditkaart kaartjes bestellen en dan krijg je de ticket als email gestuurd.. (uitprinten meenemen maar lijkt me logisch).. verder heb je in manhattan ook yankee stores die het verkopenik zou dat wel zo snel mogelijk doen want ze spelen wel onderhand alle dagen in de maand (27 in de maand juni dacht ik) maar ze spelen als wij er zijn tegen hun aarts rivaal dus extra spanning sneller uitverkocht
    pi_38401038
    of check anders www.tickermaster.com

en dat van die koude kermis valt wel mee dan.
    pi_38401113
    jah die site bedoelde ik.. kom je automatisch terecht ook bij tickets bestellen op yankees.com (ps. www.ticketmaster.com perongeluk een r ipv t maar het is duidelijk)
    pi_38401149
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 10:23 schreef Jaguarized het volgende:
    Jullie zitten allebei in hetzelfde vliegtuig?
      woensdag 31 mei 2006 @ 10:32:05 #19
    75736 Gstyles
    pi_38401170
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 10:29 schreef Jodeci1984 het volgende:
    jah die site bedoelde ik.. kom je automatisch terecht ook bij tickets bestellen op yankees.com (ps. www.ticketmaster.com perongeluk een r ipv t maar het is duidelijk)
    haha ja die koude kermis was ook meer een bij-wijze-van ik ga em checken!
      woensdag 31 mei 2006 @ 10:32:56 #20
    75736 Gstyles
    pi_38401190
    Nog mensen hier die ervaring hebben met het uitgaansleven in NY? Wat zijn echt de discotheken die je moet bezoeken? en hoe is de Pacha en the Crobar?
    pi_38401815
    Ik was toen met zijn 4en waarvan er eentje onder de 21 was dus drank drinken enz had niet echt veel zin dus het uitgaansleven hebben we ook niet echt meegemaakt. Ook niet omdat we maar 4 dagen er waren en het dus een beetje zonde is om een hele ochtend op je bed te liggen.
    pi_38401899
    Paar barretjes rond Times Sq. en Penn. bezocht, verder niet echt wat bijzonders. Overigens nergens ID gevraagd.
      woensdag 31 mei 2006 @ 11:11:02 #23
    75736 Gstyles
    pi_38402442
    Ow das wel beter Dizzee.. ik vraag me uberhaupt af hoe ze alcohol gebruik kunnen controleren daar..
    pi_38402839
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 09:33 schreef Gstyles het volgende:

[..]

kan je ook nederlandse zenders ontvangen? De eerste wedstrijd van oranje wordt wel op 11 juni gespeeld (mijn laatste dagje in NYC ) ...
    zend espn hem niet uit?
    Lekker in het cafe!
      woensdag 31 mei 2006 @ 11:26:56 #25
    75736 Gstyles
    pi_38402968
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 11:23 schreef forzaola het volgende:

[..]

zend espn hem niet uit?
    Lekker in het cafe!
    ja das wel de bedoeling.. lekker genietend van een ijskoud biertje achter de bar een partijtje voetbal kijken! tis immers mijn laatste dag daar..
      woensdag 31 mei 2006 @ 13:58:33 #26
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_38408476
    alweer een nieuw topic

Hier nog een mooie pano die ik jullie niet wil onthouden:

The Naked cowboy

gemaakt door NewYorker2005 @ skyscrapercity.com

[ Bericht 67% gewijzigd door The.PhantoM op 31-05-2006 14:03:36 ]
    Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
    pi_38414803
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 13:58 schreef The.PhantoM het volgende:
    alweer een nieuw topic

[afbeelding]

The Naked cowboy

gemaakt door NewYorker2005 @ skyscrapercity.com
    Vette foto

Nog 's een vraagje over de tickets enzo
    Ik vlieg volgende week met Continental airlines
    Gister me tickets gekregen als A4TJE
    Er staat op dat de gereserveerde stoelen onder voorbehoud zijn (ik had eerder al gebeld om te vragen, of ze een plek konden reserveren bij het raam omdat alles snel vol lijkt te gaan zitten)

Gister ingelogd met me reservation code op de site van Continental
    En als ik me stoelen wil reserveren krijg ik de melding dat het niet mogelijk is
    Maar waarom knnen al die andere mensen dat dan wel?
    pi_38416899
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 16:45 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Vette foto

Nog 's een vraagje over de tickets enzo
    Ik vlieg volgende week met Continental airlines
    Gister me tickets gekregen als A4TJE
    Er staat op dat de gereserveerde stoelen onder voorbehoud zijn (ik had eerder al gebeld om te vragen, of ze een plek konden reserveren bij het raam omdat alles snel vol lijkt te gaan zitten)

Gister ingelogd met me reservation code op de site van Continental
    En als ik me stoelen wil reserveren krijg ik de melding dat het niet mogelijk is
    Maar waarom knnen al die andere mensen dat dan wel?
    Bij veel airlines kan dat alleen als je Economy Plus vliegt (of een soortgelijk duurder Economy tarief). Die mensen hebben dus wel recht op een vooraf gereserveerde stoel, i.t.t. tot jouw ticket (ik ga er nu maar even vanuit dat je een normaal CO Economy ticket geboekt hebt. Daarnaast kan het ook zo zijn dat pas bij check-in stoelen weggeven worden in de Economy, en dat de regel is dat stoelverzoeken alleen preferenties zijn. Dus dat betekent, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Vraag het nog even na bij CO NL na voor de zekerheid.
    pi_38426358
    Een wedstrijd bezoeken is wel gaaf idee trouwens! Maar eens druk op zoek gaan naar NFL kaartjes
      donderdag 1 juni 2006 @ 12:35:56 #30
    75736 Gstyles
    pi_38432715
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 09:14 schreef MikelenniuM het volgende:
    Een wedstrijd bezoeken is wel gaaf idee trouwens! Maar eens druk op zoek gaan naar NFL kaartjes
    Ik ga vanavond boeken voor de yanks! dat www.ticketmaster.com werkt super thanks gasten
      donderdag 1 juni 2006 @ 12:52:45 #31
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38433208
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 17:41 schreef E59th het volgende:

[..]

Bij veel airlines kan dat alleen als je Economy Plus vliegt (of een soortgelijk duurder Economy tarief). Die mensen hebben dus wel recht op een vooraf gereserveerde stoel, i.t.t. tot jouw ticket (ik ga er nu maar even vanuit dat je een normaal CO Economy ticket geboekt hebt. Daarnaast kan het ook zo zijn dat pas bij check-in stoelen weggeven worden in de Economy, en dat de regel is dat stoelverzoeken alleen preferenties zijn. Dus dat betekent, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Vraag het nog even na bij CO NL na voor de zekerheid.
    Wij vlogen ook met Continental (maandag teruggekomen) tegen een normaal economy-tarief en onze stoelen waren gewoon gereserveerd, voor zowel de heen- als terugreis. Je kon ze online nog wijzigen als je dat wilde. Ik zou het dus inderdaad ook nog even navragen zoals E59th al zegt.
      donderdag 1 juni 2006 @ 15:58:13 #32
    24606 edsuit
    kind of blue
    pi_38440101
    quote:
    Op woensdag 31 mei 2006 13:58 schreef The.PhantoM het volgende:

[foto]

The Naked cowboy
    Toen ik er langsliep was The Naked Cowboy er niet, maar wel the naked chick in soortgelijke outfit. Of ze het lang heeft uitgehouden weet ik niet, er stonden al een paar agenten omheen.
    pi_38441849
    Naked Cowboy

Wat een kneus is dat zeg
    pi_38444860
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 12:52 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Wij vlogen ook met Continental (maandag teruggekomen) tegen een normaal economy-tarief en onze stoelen waren gewoon gereserveerd, voor zowel de heen- als terugreis. Je kon ze online nog wijzigen als je dat wilde. Ik zou het dus inderdaad ook nog even navragen zoals E59th al zegt.
    Hoe was het?
      donderdag 1 juni 2006 @ 19:39:05 #35
    75736 Gstyles
    pi_38448092
    Wie hebben er hier ervaring met Delta airlines? Ik ben benieuwd hoe de vliegtuigen over het algemeen zijn en de service die geboden wordt!
    pi_38449025
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 19:39 schreef Gstyles het volgende:
    Wie hebben er hier ervaring met Delta airlines? Ik ben benieuwd hoe de vliegtuigen over het algemeen zijn en de service die geboden wordt!
    Ik heb er geen ervaring mee
    Heb wel eens goede dingen en slechte dingen gelezen
    Onvriendelijk personeel enzo, En ik heb ook 's een keer gelezen dat toen ze boven Ijsland zaten dat ze erachter kwamen dat ze de verkeerde koffers uit amsterdam hadden meegenomen

Dit zal wel al eerder gevraagd zijn,
    Maar hoe zit het nou met die 3 uur van te voren aanwezig zijn op Schiphol
    Is het een ramp als je er bijvoorbeeld 2 uur van te voren bent ofzo?

Want als ik woensdag vertrek moet ik eigenlijk al de trein om 6 uur nemen om zeker te zijn dat ik er vroeg aankom, aangezien je de NS niet altijd kunt vertrouwen
    Ik zit er nu aan te denken om toch een uur later de trein te pakken
      vrijdag 2 juni 2006 @ 01:16:56 #37
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38461898
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 19:39 schreef Gstyles het volgende:
    Check eens Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3
      vrijdag 2 juni 2006 @ 01:19:26 #38
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38461955
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 20:01 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]
    Dit zal wel al eerder gevraagd zijn,
    Maar hoe zit het nou met die 3 uur van te voren aanwezig zijn op Schiphol
    Is het een ramp als je er bijvoorbeeld 2 uur van te voren bent ofzo?
    Op zich is twee uur prima maar als je met de trein gaat en je hebt een keer pech... Voor mijn vlucht naar Auckland die om 16.20 vertrok was ik ook om 12.55 op Schiphol.
    pi_38486806
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 01:19 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Op zich is twee uur prima maar als je met de trein gaat en je hebt een keer pech... Voor mijn vlucht naar Auckland die om 16.20 vertrok was ik ook om 12.55 op Schiphol.
    Ik denk toch dat ik gewoon de 1e trein van 6 uur neem
    Wel om 4 uur opstaan

Ik wilde net trouwens dat formulier invullen wat je krijgt als je naar de VS gaat
    Dus je eigen gegevens en je adres van het hotel enzo

Dit is het adres zoals het staat op die site van hun
    quote:
    440 WEST 57TH ST
    NEW YORK CITY, NY 10019
    UNITED STATES
    Dus huisnummer is 440
    Straat West 57TH Street
    Staat New York Stad NY
    Zip 10019 United states

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2006 21:15:23 ]
      vrijdag 2 juni 2006 @ 21:10:19 #40
    75736 Gstyles
    pi_38487093
    Hier trouwes iemand die ervaring heeft met tickets voor de shuttle vanaf het vliegveld JFK? Hoe kun je ze gebruiken en is het ubehaupt handig?
    pi_38487322
    Ik heb helaas geen ervaringen met de shuttle. Wel met de metro en dat was geen probleem. Eerst de air-train gepakt en van Jamaca Bay de metro naar Manhatten.

Die eerste indruk als je de metro uitloopt en midden in Manhatten staat.
      vrijdag 2 juni 2006 @ 21:20:19 #42
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_38487347
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 21:00 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik denk toch dat ik gewoon de 1e trein van 6 uur neem
    Wel om 4 uur opstaan

Ik wilde net trouwens dat formulier invullen wat je krijgt als je naar de VS gaat
    Dus je eigen gegevens en je adres van het hotel enzo

Dit is het adres zoals het staat op die site van hun
    [..]

Dus huisnummer is 440
    Staat West 57TH Street
    Staat New York Stad NY
    Zip 10019 United states
    ff een tip, voordat je in NYC bent zou ik ff checken aan welke avenue je zit. Niemand kent daar de huisnummers en je ziet ze ook niet zo ff staan, behalve bij grote corporations. Wij hadden dus ook alleen een nummer en straat waaraan het hostel zat, maar daar kom je niet echt ver mee. We werden afgezet bij grandcentral en moesten toen maar op zoek naar het vanderbilt hostel rond 47th street east. Nouja ik kan je vertellen, het is nog niet zo makkeljk omdat te vinden. We hebben het aan wat locals gevraagd, maar de meesten wisten het ook niet, maar wel super hulpvaardig die NY'ers
    pi_38487699
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 21:20 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ff een tip, voordat je in NYC bent zou ik ff checken aan welke avenue je zit. Niemand kent daar de huisnummers en je ziet ze ook niet zo ff staan, behalve bij grote corporations. Wij hadden dus ook alleen een nummer en straat waaraan het hostel zat, maar daar kom je niet echt ver mee. We werden afgezet bij grandcentral en moesten toen maar op zoek naar het vanderbilt hostel rond 47th street east. Nouja ik kan je vertellen, het is nog niet zo makkeljk omdat te vinden. We hebben het aan wat locals gevraagd, maar de meesten wisten het ook niet, maar wel super hulpvaardig die NY'ers
    Hoe kan ik daar achter komen?

Volgens mij ligt Columbus cirlce 8th avenue en dat is 2 min ofzo lopen vannaf mijn hotel
    pi_38488120
    Columbus Circle 8th Ave en 59th Street, jij zit volgens my tussen 9th en 10th avenues ik woonde vroeger op 660 W. 48th en dat was tussen 10th en 11th Ave in Hell's Kitchen.
    The Religious Right is Neither!!!
    Censorship sucks!!!
    American dude
    'This Monkey's Gone to Heaven'
    pi_38488299
    Volgens mij heb ik het gevonden

9th ave dus ?
    pi_38488357
    Yep, tussen 9th en 10th ave (closer to 9th) en zeg maar 5-10 minuten langzaam lopen van Columbus Circle af.
    The Religious Right is Neither!!!
    Censorship sucks!!!
    American dude
    'This Monkey's Gone to Heaven'
      zaterdag 3 juni 2006 @ 13:29:07 #47
    75736 Gstyles
    pi_38501918
    Ik zeg tegen mij taxi chauffeur Hotel Penn en dan gaat het echt wel goed komen .. hoop ik
    pi_38502625
    Als ik de taxi neem op EWR zeg ik ook gewoon eerst Hotel holiday inn midtown west 57th street
    Als hij niet weet waar het is zeg ik gewoon het hele adres

Voor de mensen die met het WK in ny zijn kunnen het voetbal kijken in de ESPN Zone
    Als er een wedstrijd smorgens wordt gespeeld gaan ze om 8:30 open
    Volgende week zondag dus lekker voetbal kijken

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2006 16:19:34 ]
      zaterdag 3 juni 2006 @ 14:36:44 #49
    75736 Gstyles
    pi_38503461
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 14:00 schreef Max-Westerman het volgende:
    Als ik de taxi neem op EWR zeg ik ook gewoon eerst Hotel holiday inn midtown west 57th street

Voor de mensen die met het WK in nl zijn kunnen het voetbal kijken in de ESPN Zone
    Dat zijn goede berichten! weet je ook of ze de wedstrijden in een bepaald cafe uitzenden? En dan mn de wedstrijden die Oranje moet spelen?
      zaterdag 3 juni 2006 @ 15:03:52 #50
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_38503978
    quote:
    Op vrijdag 2 juni 2006 21:10 schreef Gstyles het volgende:
    Hier trouwes iemand die ervaring heeft met tickets voor de shuttle vanaf het vliegveld JFK? Hoe kun je ze gebruiken en is het ubehaupt handig?
    Ik heb gewoon zelf een 'share ride' geboekt bij supershuttle aan het Ground transportation desk in de terminal. Moet je ff wachten en komen ze je ophalen, de busjes worden ingedeeld zodat je allemaal in hetzelfde gebied zit. (Upper west bijvoorbeeld)
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      zaterdag 3 juni 2006 @ 15:27:15 #51
    75736 Gstyles
    pi_38504440
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 14:00 schreef Max-Westerman het volgende:

Voor de mensen die met het WK in nl zijn kunnen het voetbal kijken in de ESPN Zone
    waar kan je dat bekijken dan? Die ESPN zone?
    pi_38505571
    quote:
    Op zaterdag 3 juni 2006 15:27 schreef Gstyles het volgende:

[..]

waar kan je dat bekijken dan? Die ESPN zone?
    ESPN zone ligt volgens mij bij Times Square
      zondag 4 juni 2006 @ 02:02:04 #53
    40967 Takemenow
    Freelance is good!
    pi_38520500
    Damn. Ik mis New York! Wil er zo snel mogelijk weer heen
    Wie gaat er mee?
      zondag 4 juni 2006 @ 08:57:26 #54
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38522524
    Ik moet ook weer eens. Maar ja, bodem van de put komt in zicht.
    pi_38523691
    Gstyles .. kan jij online inchecken?? Ik kon wel me plaatsen uitkiezen maar inchecken nog niet staat dat het alleen via de reisagent kan volgens mij
      zondag 4 juni 2006 @ 13:02:05 #56
    75736 Gstyles
    pi_38526289
    ow ik heb geen idee jodeci ik ga gelijk kijken!
    pi_38526576
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 13:02 schreef Gstyles het volgende:
    ow ik heb geen idee jodeci ik ga gelijk kijken!
    Ennnnnnn???????
    Denk dat het alleen op schiphol kan
      zondag 4 juni 2006 @ 13:24:22 #58
    75736 Gstyles
    pi_38526877
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 13:13 schreef Jodeci1984 het volgende:

[..]

Ennnnnnn???????
    Denk dat het alleen op schiphol kan
    Ja dat idee heb ik ook man! Maargoed heb in ieder geval al de vluchtgegevens van zowel www.schiphol.nl en www.deltaairlines.com kunnen halen en ze komen overeen In ieder geval een hele fijne vakantie toegewenst!
    ps: het is me niet meer gelukt de tickets (NY Yankees) online te verkrijgen.. alles uitverkocht dus ik ga het in NY zelf proberen!
    pi_38526911
    Thanks jij ook fijne vakantie.. ik heb niet over die tickets gehad nog met haar hoop dat ze al heeft gehaald.. en good luck in ny maybe daar meer geluk ..morgen nu ongeveer NL tijd zijn we er al
    pi_38527509
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 13:24 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Ja dat idee heb ik ook man! Maargoed heb in ieder geval al de vluchtgegevens van zowel www.schiphol.nl en www.deltaairlines.com kunnen halen en ze komen overeen In ieder geval een hele fijne vakantie toegewenst!
    ps: het is me niet meer gelukt de tickets (NY Yankees) online te verkrijgen.. alles uitverkocht dus ik ga het in NY zelf proberen!
    Ps. heb je ook bij yankees.com geprobeerd? Ik heb keer voor lol gekeken.. en bij ticketmaster was uitverkocht deed ik het via de site van yankees toen niet
      zondag 4 juni 2006 @ 13:46:27 #61
    75736 Gstyles
    pi_38527563
    ik ga het nog even proberen, mocht het lukken dan hoor je van me grtzzz
      zondag 4 juni 2006 @ 14:22:26 #62
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38528478
    Veel plezier!
    pi_38528672
    TVP

Mijn reisschema kwam toevallig vrijdag binnen, ik vertrek nu 16 juli naar NY en vlieg eind augustus weer terug. Helaas vlieg ik continental, had liever delta gehad (daar hebben ze naar de vs vaker aparte tv-schermpjes, daar kan ik mezelf altijd wel mee vermaken). Maar goed, nog twee weken tot afstuderen en dan klaar om te gaan, zin in...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      zondag 4 juni 2006 @ 14:42:36 #64
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38528900
    Maar Delta heeft vaak van die magere maaltijden als ik de verslagen zo lees.
    pi_38529113
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 14:42 schreef Jaguarized het volgende:
    Maar Delta heeft vaak van die magere maaltijden als ik de verslagen zo lees.
    Ach, ik vlieg meestal niet voor de lekkere hapjes

Ik merk het verschil eigenlijk niet zo, die maaltijden boeien me echt niet. Ik kan gewoon echt niet slapen in vliegtuigen (nee, ook als ik me 'vol giet' niet, dan slaap ik max een uur) en die films zijn lekker makkelijk. Ik ben geen enorme tv-kijker, maar zo'n schermpje met drie films helpt me lekker snel de vlucht door, heerlijk.

Ik werd vorige keer een dag van tevoren door de secretaresse van mijn baas (domme hut) voor de terugweg omgeboekt van Delta naar Continental. Zit je te staren naar een mini-tv die ergens zes rijen verder net uit zicht hangt. Dat maakt mijn vlucht gewoon net wat minder, misschien maar zo'n video I-pod kopen...
      zondag 4 juni 2006 @ 14:53:21 #66
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38529199
    Haha ik ken het. Ik vond de eigen schermpjes bij SAS echt een uitvinding. Eigen schermpje, schermen in de gangen en een beamer voor de emergency seat rij.

Eten maakt me op zich ook niet uit maar als ik bv 10 euro meer moet betalen om met de SAS te vliegen, dan is de keuze snel gemaakt.
    pi_38529288
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 14:53 schreef Jaguarized het volgende:
    Haha ik ken het. Ik vond de eigen schermpjes bij SAS echt een uitvinding. Eigen schermpje, schermen in de gangen en een beamer voor de emergency seat rij.

Eten maakt me op zich ook niet uit maar als ik bv 10 euro meer moet betalen om met de SAS te vliegen, dan is de keuze snel gemaakt.
    Ik heb nooit met SAS gevlogen, maar je hebt ze tegenwoordig gelukkig genoeg, die schermpjes. Het is voor mij wel een overweging op lange vluchten, hoewel ik er ook niet enorm veel extra voor wil betalen... Maar goed, nog 42 dagen tot NY.
    pi_38529342
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 14:32 schreef Drive-r het volgende:
    TVP

Mijn reisschema kwam toevallig vrijdag binnen, ik vertrek nu 16 juli naar NY en vlieg eind augustus weer terug. Helaas vlieg ik continental, had liever delta gehad (daar hebben ze naar de vs vaker aparte tv-schermpjes, daar kan ik mezelf altijd wel mee vermaken). Maar goed, nog twee weken tot afstuderen en dan klaar om te gaan, zin in...
    De Boeing 767-400ER iedere dag om 13:35 vertrekt vannaf schiphol heeft wel eigenlijk schermpjes
      zondag 4 juni 2006 @ 14:59:21 #69
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38529389
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 14:55 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb nooit met SAS gevlogen, maar je hebt ze tegenwoordig gelukkig genoeg, die schermpjes. Het is voor mij wel een overweging op lange vluchten, hoewel ik er ook niet enorm veel extra voor wil betalen... Maar goed, nog 42 dagen tot NY.
    Ik vond het erg goed, lekker eten (zalm), veel drinken, lekkere stewardessen en goed op tijd aangekomen.
    pi_38529401
    Nog een paar maandjes en dan ga ik ook richting NY!

Reis is geboekt, ben alleen nog aan het dubben over zaken als wel of niet zo'n New York Pass aanschaffen. Maar daar heb ik nog tijd genoeg voor

Je moet dan toch zo'n 3 attracties per dag bezoeken wil je het bedrag er uit halen. Andere voordeel is dat je dan niet in de rij hoeft te staan. Maar hoe lang is zo'n rij voor de kassa dan normaal gesproken bij de meeste attracties?
    pi_38529420
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 14:57 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

De Boeing 767-400ER iedere dag om 13:35 vertrekt vannaf schiphol heeft wel eigenlijk schermpjes
    Dank je, die heb ik! Ik heb met Continental nog niet zo vaak gevlogen, dus wist niet op welke wel schermpjes zaten. Tot nu toe niet naar Atlanta en Chicago, maar goed, gelukkig NY dus wel!
      zondag 4 juni 2006 @ 15:01:41 #72
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38529472
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 14:59 schreef kkkk het volgende:
    Nog een paar maandjes en dan ga ik ook richting NY!

Reis is geboekt, ben alleen nog aan het dubben over zaken als wel of niet zo'n New York Pass aanschaffen. Maar daar heb ik nog tijd genoeg voor

Je moet dan toch zo'n 3 attracties per dag bezoeken wil je het bedrag er uit halen. Andere voordeel is dat je dan niet in de rij hoeft te staan. Maar hoe lang is zo'n rij voor de kassa dan normaal gesproken bij de meeste attracties?
    Bij het Empire State Building moet je overigens wel gewoon in de rij staan. Ferry naar Vrijheidsbeeld en Ellis Island bv weer niet. Sommige bezienswaardigheden hebben ook speciale balies voor "members" of voor de NYP.
    pi_38529634
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 15:01 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Bij het Empire State Building moet je overigens wel gewoon in de rij staan.
    Is dat niet de security rij? Want ik las dat je daar sowieso doorheen moest in de gewone rij.
      zondag 4 juni 2006 @ 15:09:16 #74
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38529726
    quote:
    Op zondag 4 juni 2006 15:06 schreef kkkk het volgende:

[..]

Is dat niet de security rij? Want ik las dat je daar sowieso doorheen moest in de gewone rij.
    Ik heb geen idee, er stond een rij om het blok en toen ik binnen ben gaan vragen hoe het zat met zo'n kaart, bleek dat ik gewoon in de rij moest staan.

Ik ben dus niet in het ESB geweest, dat doen we een volgende keer wel.
    pi_38529749
    quote:

[..]

Volgens mij security rij
    Ja kan wel gewoon langs de kassa's denk ik, Want als je los een kaartje koopt kun je vaak lang wachten

Via deze site kun je een beetje zien over hoe en wat met de metro
    http://www.hopstop.com/?city=newyork
    Misschien handig voor in de OP?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2006 15:22:49 ]
    pi_38531815
    ps, linkje uit de OP is overleden:
    quote:
    Filmpjes van New York Fok users

matthijst
    en nu weer snel verder zoeken naar de goedkoopste online tickets voor een retourtje. Suggestions? )
      zondag 4 juni 2006 @ 19:03:29 #77
    75736 Gstyles
    pi_38536445
    Voor de Oranje fans onder ons je kan inderdaad op Times Square bij ESPN zone de eerste wedstrijd live zien www.espnzone.com/newyork/

Wake Up with the World
    Don't miss a moment of the World Cup excitement! Whether you're cheering on the U.S. team, or any of the 32 competing nations, at ESPN Zone, we'll be showing your game and showing it in high definition from Friday, June 9th through Sunday, July 9th!

Join us for the early action, too! We'll be opening 30 minutes prior to the start of all morning matches. For the complete schedule, click here. Plus, enjoy a special breakfast buffet and great giveaways for soccer fans, including an exclusive World Cup patch for kids, while supplies last.

Sunday, June 11th

Hoeven we dat tijdens ons verblijf niet te missen
    ESPN Zone opens at 8:30 a.m.
    9:00 a.m. Serbia-Montenegro vs. Netherlands
    pi_38537551
    gezellig
      Moderator zondag 4 juni 2006 @ 19:52:22 #79
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_38537814
    Nog een week, en dan ga ik weer richting Amerika. Ik ga een rondreis doen in Amerika, Oost-kust, en ik zit volgende week zondag in het Wellington Hotel op Seventh Avenue. Dat is best een eindje weg van TS, maar daar ben ik vorig jaar al geweest. Ik wil graag nog wel terug, maar aangezien ik een handicap heb is dat stuk lopen geen optie, dan maar een taxi.

Maar kent iemand dit hotel? Ervaringen ofzo?
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_38558277
    Heeft hier iemand wel eens zo'n appartement gehuurd voor een weekje ipv hotel? Lijkt mij een stuk relaxter en volgens mij is het ook beter te betalen.
      maandag 5 juni 2006 @ 14:26:05 #81
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38558327
    Ik meende eens een maandprijs voor een loft van 2000 dollar gezien te hebben? Ik wil eens met een zooi vrienden een maand daar wonen. Lijkt me wel leuk.
      maandag 5 juni 2006 @ 14:35:57 #82
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_38558574
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:26 schreef Jaguarized het volgende:
    Ik meende eens een maandprijs voor een loft van 2000 dollar gezien te hebben? Ik wil eens met een zooi vrienden een maand daar wonen. Lijkt me wel leuk.
    Mijn ex-vriendin zit nu op Roosevelt Island voor iets van 650 USD per maand
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      maandag 5 juni 2006 @ 14:40:46 #83
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38558682
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:35 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mijn ex-vriendin zit nu op Roosevelt Island voor iets van 650 USD per maand
    En wat heb je daar voor?
      maandag 5 juni 2006 @ 14:57:44 #84
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_38559118
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:40 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

En wat heb je daar voor?
    Waarschijnlijk geen luxe appartement... Ik moet het nog even vragen, want ze zit er pas sinds vrijdag en heb haar nog niet gesproken!
      maandag 5 juni 2006 @ 14:58:49 #85
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38559140
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waarschijnlijk geen luxe appartement... Ik moet het nog even vragen, want ze zit er pas sinds vrijdag en heb haar nog niet gesproken!
    Ben benieuwd. Aparte locatie ook. Hoe gaat ze naar "het vasteland"? Boot/ brug? Ik zag iets van een kabelbaan? Hoe komt ze er aan?
      maandag 5 juni 2006 @ 15:03:17 #86
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_38559260
    Er komt toch gewoon een metro op Roosevelt Island?
      maandag 5 juni 2006 @ 15:04:45 #87
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38559295
    Ook nog ja.
      maandag 5 juni 2006 @ 17:24:53 #88
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_38563500
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 15:03 schreef Douwe het volgende:
    Er komt toch gewoon een metro op Roosevelt Island?
    Ja gewoon met de metro. Ze werkt bij het UN HQ, dus dat is direct aan de overkant!
    pi_38565558
    Hoi, ik wil graag in de periode eind juli tot mid augustus op vakantie, een weekje naar NYC.
    Ik zoek me rot naar de goedkoopste vliegtickets, ik ben hier nog niet zo ervaren in zeg maar
    Ik zou dus graag samen met m'n vriendin een weekje NYC willen, in een redelijk hotel, redelijk goed gelegen zodat veel op loopafstand is.
    Het beste wat ik heb gevonden tot nu toe staat op www.dejongintra.nl (http://www.dejongintra.nl/webscripts/zoek.aspx?vakantiesoort=ST&vakantiethema=VL&land=US#Aanbod), met prijzen verschillend van ¤1350 tot ¤1900, afhankelijk van het hotel dat je kiest. Ik heb een voorkeur voor een middelmatig hotel en dan dus ¤1600 kosten, voor 6 dagen verblijf.
    Iemand tips?
      maandag 5 juni 2006 @ 19:11:24 #90
    17510 _wie
    Tweeterholic :-)
    pi_38567153
    probeer anders oad.nl, ook aardig wat keus.

Ik zou zelf alles los boeken. ongeveer 450-600 voor ticket pp. en dan ongeveer 100 dollar p.n voor een hotel
    pi_38574964
    quote:

[..]

Op de eerste verdieping heb je de grote wachtruimte. De eerste check is de beveiligingscontrole (dezelfde tassencontrole als op de luchthaven). Aansluitend de rij voor de kassa en meteen daarop de rij voor de lift naar een tussenverdieping op de 58-ste (of in die buurt). Op die etage moet je effe lachen zodat er een foto van je gemaakt wordt (iets van $12 dus dat hebben we maar niet gedaan) en vanaf die verdieping heb je een korte wachtrij naar het grote panorama punt op ongeveer 320 meter. Bij de kassa kun je ook een extra kaartje kopen om naar het bovenste uitzichtpunt te gaan op de 108 ste verdieping (380 meter). Hier sta je trouwens binnen achter het glas. Houd rekening met een wachttijd van 60-90 minuten vanaf de beveiligingscheck tot aan het panoramapunt.
    pi_38575887
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 18:29 schreef smash789 het volgende:
    Hoi, ik wil graag in de periode eind juli tot mid augustus op vakantie, een weekje naar NYC.
    Ik zoek me rot naar de goedkoopste vliegtickets, ik ben hier nog niet zo ervaren in zeg maar
    Ik zou dus graag samen met m'n vriendin een weekje NYC willen, in een redelijk hotel, redelijk goed gelegen zodat veel op loopafstand is.
    Het beste wat ik heb gevonden tot nu toe staat op www.dejongintra.nl (http://www.dejongintra.nl/webscripts/zoek.aspx?vakantiesoort=ST&vakantiethema=VL&land=US#Aanbod), met prijzen verschillend van ¤1350 tot ¤1900, afhankelijk van het hotel dat je kiest. Ik heb een voorkeur voor een middelmatig hotel en dan dus ¤1600 kosten, voor 6 dagen verblijf.
    Iemand tips?
    Afgelopen november in het Travel Inn geweest. Circa 15 minuten lopen ten westen van Times Square. Via verschillende boekingssites had ik van te voren gecontroleerd naar de reviews m.b.t. de kwaliteit. Voor een middenklassehotel heeft dit hotel een goede waardering (naast het hotel kun je ontbijten en 50 meter verderop is een supermarkt). Voor iets van $35 koop je een weekkaart voor het OV en kun je dan onbeperkt gebruiken. De bus stopt voor het hotel en de metro ligt op circa 15 minuten lopen (hoek Times Square / 42nd Street) richting WTC, vrijheidsbeeld, Wall Street. KLM heeft m.i. mooie vertrektijden. Via reisbureau een handige deal gemaakt: vertrek schiphol 9.30 (aankomst NY 14.00 uur) naar Newark en retourvlucht vanaf JFK (!) met vertrektijd 23.30 uur (aankomst AMS iets van 12.30 uur). Zodoende heb je op de eerste dag nog een aantal uren de tijd en de laatste dag kun je tot begin van de avond in NY blijven. Transport van/naar de luchthavens was geregeld via reisorganisatie en de Shuttledienst haalt je dan op.
    pi_38576424
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 22:24 schreef EdwinW het volgende:

[..]

Op de eerste verdieping heb je de grote wachtruimte. De eerste check is de beveiligingscontrole (dezelfde tassencontrole als op de luchthaven). Aansluitend de rij voor de kassa en meteen daarop de rij voor de lift naar een tussenverdieping op de 58-ste (of in die buurt). Op die etage moet je effe lachen zodat er een foto van je gemaakt wordt (iets van $12 dus dat hebben we maar niet gedaan) en vanaf die verdieping heb je een korte wachtrij naar het grote panorama punt op ongeveer 320 meter. Bij de kassa kun je ook een extra kaartje kopen om naar het bovenste uitzichtpunt te gaan op de 108 ste verdieping (380 meter). Hier sta je trouwens binnen achter het glas. Houd rekening met een wachttijd van 60-90 minuten vanaf de beveiligingscheck tot aan het panoramapunt.
    Is die 60-90 minuten inclusief beveiligingscheck of exclusief? Dus je kunt je een uur tot anderhalf uur besparen als je een New York Pass hebt? Of moet je evengoed dan nog voor de kassa in de rij?
    pi_38576569
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 14:26 schreef Jaguarized het volgende:
    Dat was ook mijn plan, alleen dan voor 1/2 weken. Maar niemand heeft hier ervaring mee dus?
    pi_38582115
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:11 schreef _wie het volgende:

Ik zou zelf alles los boeken. ongeveer 450-600 voor ticket pp. en dan ongeveer 100 dollar p.n voor een hotel
    Ik dacht dat het goedkoper was om het gezamelijk te boeken bij een reisbureau?
      dinsdag 6 juni 2006 @ 07:57:26 #96
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38582131
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 23:04 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Dat was ook mijn plan, alleen dan voor 1/2 weken. Maar niemand heeft hier ervaring mee dus?
    Als we nog een aantal fokkers bij ekaar kunnen krijgen.....
    pi_38582133
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 07:57 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Als we nog een aantal fokkers bij ekaar kunnen krijgen.....
    2 weken ergens eind september?
      dinsdag 6 juni 2006 @ 07:58:29 #98
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38582136
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 19:11 schreef _wie het volgende:

Heb ik ook gedaan, 455 euro voor het ticket, 190 euro euro totaal voor de overnachten en de rest aan vervoer, eten, drinken, bezienswaardigheden.
      dinsdag 6 juni 2006 @ 07:59:34 #99
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38582140
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 07:58 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

2 weken ergens eind september?
    Dan ben ik net 2 maanden terug uit Nieuw Zeeland.
    pi_38588263
    Morgen vertrek ik bijna
    Ben ook al best zenuwachtig
    Afgelopen nacht al nauwlijks geslapen ben benieuwd komende nacht
    pi_38590791
    Ik heb net dus ingecheckt enzo en boarding passen geprint
    Maar hoe gaat nu precies?
    Ik stap binnen in schiphol loop naar die balie's waar ze jouw koffers enzo op het band zetten en zo een papiertje eraan vast maken, Dan door de douane en dan lang wachten en dan bij de gates de boarding pass laten zien ofzo ?

(iIs pas de 2e keer dat ik vlieg hoor
    pi_38590962
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 14:18 schreef Max-Westerman het volgende:
    Ik heb net dus ingecheckt enzo en boarding passen geprint
    Maar hoe gaat nu precies?
    Ik stap binnen in schiphol loop naar die balie's waar ze jouw koffers enzo op het band zetten en zo een papiertje eraan vast maken, Dan door de douane en dan lang wachten en dan bij de gates de boarding pass laten zien ofzo ?

(iIs pas de 2e keer dat ik vlieg hoor
    Inchecken is dat bij die balie. Je loopt naar de goede balie, checkt in loopt door de douane en je gaat rustig wat eten en tijdschrijftje lezen en tegen de tijd dat je vliegtuig gaat ga je er heen en vliegen maar.
    pi_38592031
    hallo

niemand geintresseerd in 3 new york city passes die 3 dagen geldig zijn?
    wij hadden 7 dagen passes besteld maar ze hebben er ons van 3 dagen opgestuurd.
    dus hebben ze die van 7 dagen opgestuurd en mogen we die andere houden
    dus voor 60 euro per pass mogen ze weg ( en de verzendingskosten)
    in plaats van 90 euro (+ verzendingskosten) !!

[ Bericht 8% gewijzigd door dacosta op 06-06-2006 15:00:15 ]
    pi_38594621
    quote:
    Op maandag 5 juni 2006 23:00 schreef kkkk het volgende:

[..]

Is die 60-90 minuten inclusief beveiligingscheck of exclusief? Dus je kunt je een uur tot anderhalf uur besparen als je een New York Pass hebt? Of moet je evengoed dan nog voor de kassa in de rij?
    Die 60 - 90 minuten is de totale wachttijd. In feite is het één lange wachtrij. De wachttijd voor de beveiligingscheck is vrij kort (en die is voor iedereen verplicht). Aansluitend ga je naar de daarachter liggende rij die voor de kassa (kaarten voor o.a. de 86ste en 102de verdieping). Ook daar gaat het vrij snel allemaal. Het lange wachten heb je voor de rij dáárachter en dat is de rij voor de lift. M.a.w. als je kaartjes hebt gekocht via internet, dan kun je bij de tweede rij dus voorpiepen maar moet je nog wel in de laatste (en langste) rij wachten. Je kunt ook iets van VIP kaartjes kopen en dan heb je helemaal geen wachttijd meer, ja gaat dan langs alle wachtrijen. Als je eenmaal de kassa voorbij bent, duurde het ongeveer nog 45 minuten, maar dit kan langer zijn in het hoogseizoen. Ik heb even gekeken voor je op de website van de NY pass (http://www.newyorkpass.com/viewAttraction.asp?Id=3&CategoryId=1) en daar staat het volgende over:
    quote:
    "The New York Pass grants you free admission to the Observatory. Tickets must be picked up on the lobby level of the building in the Empire State News store. Entering through the front door on 5th Avenue, go down the left hallway."
    Dus je kan je tickets ophalen op een andere plaat dan waar je normaal gesproken je tickets kan kopen. De wachtrij voor de gewone kassa op de eerste verdieping ('second floor') kun je dan overslaan.
    pi_38595247
    Dus als ik zo een kaartje internet heb gekocht kan ik nog een uur wachten
      dinsdag 6 juni 2006 @ 16:39:07 #106
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38595562
    quote:
    Op donderdag 1 juni 2006 18:09 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Hoe was het?
    Het heeft even geduurd maar hier dan toch een beknopt reisverslagje.

Het was hardstikke tof! Ik heb geloof ik nog nooit zoveel gelopen tijdens een vakantie, was zelfs twee kilo afgevallen toen ik weer thuiskwam .

We hadden een hotel in Jersey City (Ramada Limited), 5 min lopen van de PATH train die ons in ongeveer 15 min naar het World Trade Center bracht. Ik vond het een goed alternatief voor een hotel in de stad, het was er schoon en heel erg ruim. Het enige nadeel is dat je niet snel even terug gaat naar het hotel tussendoor, daar is het net wat te ver voor weg. We waren dus van een uur of tien 's ochtends tot een uur of tien 's avonds in de stad aan het sjouwen. We hebben bijna alles lopend gedaan, vonden het zonde om onder de grond te gaan, alleen als het echt te ver was namen we de metro.

De eerste dag waren we nogal moe van het vroege opstaan en vliegen en hebben we dus eerst even een paar uur gepit in het hotel, 's avonds de PATH genomen en wat door downtown Manhattan gewandeld, bij het WTC gekeken en gegeten bij een Belgisch restaurantje.

De tweede dag vol frisse moed op en de PATH richting 33th genomen, waarna we via 11th Ave en West Street langs de Hudson richting Battery Park zijn gelopen. Al lopend kwamen we het ene na het andere grote marinefregat tegen, de Sneekweek bleek in volle gang :-). Was wel gaaf om te zien hoe ze werden verwelkomd door een formatie van vliegtuigen. We hebben na die wandeling de ferry naar Staten Island genomen, het is leuk omdat je het Vrijheidsbeeld redelijk dichtbij ziet, maar daar aan de overkant is het een dooie boel. Dus na wat te hebben gedronken zijn we ook maar teruggevaren. Toen door Downtown Manhattan gewandeld (o.a. Wall Street) en de metro naar Brooklyn genomen om via de Brooklyn Bridge terug te lopen naar Manhattan, dat was leuk! Je hebt een prachtig uitzicht en wij hadden ook het geluk dat het prachtig weer was, de hele week overigens, ik kwam met een mooi bruin kleurtje terug! Daarna doorgewandeld naar Chinatown en Little Italy waar we de kroeg in zijn gedoken en waar ik na een Corona of 5 flink op mijn kop stond, we zijn teruggelopen richting WTC en hebben bij een vaag Pakistaans tentje onze honger gestild.

De derde dag hebben zijn we richting Central Park gegaan, eerst ff koffie gedronken bij Starbucks, djiezus wat was die cappuccino ranzing… We hebben de ingang bij Columbus genomen en zijn met de nodige ‘kijkpauzes’ het hele park doorgelopen en er aan de achterkant bij Fifth weer uitgegaan om een kijkje te nemen bij het Guggenheim. Helaas was dat hele gebouw gestript en hadden we op dat moment ook niet zoveel zin om binnen te zijn, dus zijn we er niet naar binnen gegaan. We zijn via Park en Lexington Ave. naar Third Ave gelopen en een beetje kriskras de Upper East Side verkend. Heerlijk gegeten bij een Frans restaurantje en daarna richting Grand Central. Ik had de main hall veel groter verwacht maar het is wel een prachtige hal. Daarna drankje gedaan in een kroeg ertegenover en hup, verder richting Chrysler Building en UN Headquarters. Daarna een taxi richting Times Square genomen en daar even rondgewandeld, viel me eigenlijk een beetje tegen, had het wat grootser en drukker verwacht. Maar wel leuk om in het eggie te zien, inclusief the Naked Cowboy ;-). We zijn daarna in een parkje bij het Flatiron building gaan hangen, heerlijk om mensen te kijken! Toen het donker was zijn we aangeschoven in de rij bij het Empire State Building, het duurde iets meer dan een uur voor we boven waren, maar het was de moeite waard, fantastisch uitzicht! Daarna snel een stuk Sbarro pizza naar binnen gewerkt omdat we allebei eigenlijk te moe waren om nog uitgebreid te gaan eten.

Dag 4 hebben we grotendeels doorgebracht in SOHO. Geshopt, terrasje gepakt en toen richting Greenwich en East Village gewandeld. Daar een leuke kroeg gevonden en ons vergaapt aan de bonte mix van mensen die daar rond liep. Daarna nog rondgesnuffeld bij tweedehands zaakjes en andere leuke winkeltjes… Een beetje een shop-dag dus.

Op dag 5 wilden we met de helicopter, we hadden echter niet gereserveerd bij Liberty Helicopters en dus zouden we meer dan twee uur moeten wachten. Daar hadden we geen zin aan en hebben dus een reservering voor de volgende dag gemaakt. We hebben geluncht bij een tentje tegenover Madison Square Garden en daarna een taxi richting het MOMA genomen, dat was echt de moeite waard, er zijn prachtige werken te zien. Na hier een paar uur te hebben rondgelopen zijn we richting Rockefeller Plaza gelopen. Onderweg schrokken we, er stond een taxi op Sixth Avenue waar een groot object op gevallen was, helemaal in elkaar, daarnaast een grote puinhoop net alsof er iets ontploft was… Ravage… het vreemde was echter dat ondanks de opstopping er rust en kalmte heerste, een nadere inspectie deed ons dan ook beseffen dat er hier een film werd opgenomen. Was wel leuk om te zien, de set zag er niet lullig uit, weet iemand toevallig wat hier werd opgenomen? Na Rockefeller Plaza (vond het niet echt bijzonder) zijn we richting Central Park gewandeld. Het was bloedheet die dag dus we zijn lekker languit in het gras gaan liggen en hebben genoten van een beetje relaxen en mensen kijken. ’s Avonds ons afscheidsmaal gegeten bij Bread in TriBeCa, aanradertje! Flesje rosé erbij en de rekening liep behoorlijk op ;-).

Op dag 6 vroeg uit de veren, we moesten om 18.40u immers alweer in het vliegtuig zitten. Even online ingecheckt bij Continental en daarna richting Liberty Helicopters voor ons helitrip "The Big Apple". We moesten toch nog een tijdje wachten (irritant, klein hokje en de temperatuur was inmidddels flink richting de 30 graden geklommen), maar het was de moeite waard. Ik vond het totaal niet eng (had nog niet eerder in een heli gezeten) en het uitzicht was spectaculair, het was de 119 $ wel waard in mijn ogen. Daarna bij een echte Amerikaanse diner gaan zitten om onze maagjes goed te vullen voor de terugreis. We hebben toen de PATH teruggenomen en ons met de hotelshuttle weg laten brengen naar EWR.

Ik heb me super vermaakt en wil zeker nog eens terug! Meer foto's volgen, moet er nu vandoor...

[ Bericht 1% gewijzigd door twentemeisje op 06-06-2006 16:45:15 ]
    pi_38597245
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 16:39 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ik heb me super vermaakt en wil zeker nog eens terug! Meer foto's volgen, moet er nu vandoor...
    ZO te lezen heb je je wel vermaakt...
    Als ik dit zo lees heb ik er al zo zin an. NY here i come in september.
    Helaas maar voor een korte periode omdat het is om de vakantie in de westcoast af te sluiten.
    Moet eerlijk toegeven dat ik meer zin heb om weer naar NY te gaan dan in de rest van mijn vakantie zo gek ben ik er van. die 119 dollar is dat PP?

Was dit je 1e NY trip? je wil zeker nog wel een keer terug of nie?
    pi_38597785
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 16:39 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Je hebt idd veel gelopen zo te lezen
    Heb ongeveer dezelfde dingen ingedachte om te doen
    Ohja niet naar de Bronx zoo geweest?
    pi_38597876
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 17:46 schreef forzaola het volgende:

[..]

ZO te lezen heb je je wel vermaakt...
    Als ik dit zo lees heb ik er al zo zin an. NY here i come in september.
    Helaas maar voor een korte periode omdat het is om de vakantie in de westcoast af te sluiten.
    Moet eerlijk toegeven dat ik meer zin heb om weer naar NY te gaan dan in de rest van mijn vakantie zo gek ben ik er van. die 119 dollar is dat PP?

Was dit je 1e NY trip? je wil zeker nog wel een keer terug of nie?
    119 dollar PP ja 10-12 minuten http://www.libertyhelicopters.com/tours/tourinfo_details.php?id=5
    pi_38599610
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 16:09 schreef EdwinW het volgende:
    [..]

Dus je kan je tickets ophalen op een andere plaat dan waar je normaal gesproken je tickets kan kopen. De wachtrij voor de gewone kassa op de eerste verdieping ('second floor') kun je dan overslaan.
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik zeker iets aan.

Ben ook aan het twijfelen over een 7-daagse pas, ik zie dat die momenteel in de aanbieding is (20% korting).... maar ik wil 'm nu nog niet aanschaffen. Ik ga pas eind augustus. Maar ja... is er voor die tijd nogmaals zo'n actie of ga ik nu gewoon pech hebben als ik het niet meteen doe?
    pi_38599627
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 18:10 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

119 dollar PP ja 10-12 minuten http://www.libertyhelicopters.com/tours/tourinfo_details.php?id=5
    hhmm best duur...
    Wie weet als ik aan het einde van mijn 4 weken nog geld over heb!
    pi_38599881
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 18:57 schreef kkkk het volgende:

[..]
    Maar ja... is er voor die tijd nogmaals zo'n actie of ga ik nu gewoon pech hebben als ik het niet meteen doe?
    dat weet niemand
    pi_38599883
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 18:57 schreef forzaola het volgende:

[..]

hhmm best duur...
    Wie weet als ik aan het einde van mijn 4 weken nog geld over heb!
    Ja lijkt me wel iets voor de laatste dag ofzo
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 18:57 schreef kkkk het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik zeker iets aan.

Ben ook aan het twijfelen over een 7-daagse pas, ik zie dat die momenteel in de aanbieding is (20% korting).... maar ik wil 'm nu nog niet aanschaffen. Ik ga pas eind augustus. Maar ja... is er voor die tijd nogmaals zo'n actie of ga ik nu gewoon pech hebben als ik het niet meteen doe?
    Tja moeilijk te zeggen soms geven 5% dan 10%
    Soms is eer ook gewoon 10% korting op een pass van 3 dagen ofzo

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2006 19:04:52 ]
    pi_38600185
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 19:03 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

MAatje met wie ik ga is de 1na laatste dag jarig...
    Goeie reden om het te doen...

dinsdag 6 juni 2006 @ 20:52:05 #115
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38604681
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 19:03 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel een risico wat het weer betreft, wij hadden veel geluk want het was erg helder. We hadden het al een paar dagen eerder willen doen maar toen lag er een soort mistlaagje over de stad (die trok overigens later wel weer op).

Als je dit wilt gaan doen is het echt raadzaam om te reserveren, het is er knetterdruk en het is ook zo zonde van je tijd om er een paar uur op te moeten wachten...
      dinsdag 6 juni 2006 @ 20:54:21 #116
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38604783
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 18:07 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Je hebt idd veel gelopen zo te lezen
    Heb ongeveer dezelfde dingen ingedachte om te doen
    Ohja niet naar de Bronx zoo geweest?
    Nope, het is er niet van gekomen, er was zoveel te zien dat we hebben besloten dat de dierentuin toch de laagste prioriteit had (al vind ik het stiekem toch wel een beetje jammer ).
      dinsdag 6 juni 2006 @ 21:27:39 #117
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38606168
    Helipics

pi_38607178
    quote:
    Kewl!
    Hhmm toch maar doen misschien.
      dinsdag 6 juni 2006 @ 22:43:45 #119
    17510 _wie
    Tweeterholic :-)
    pi_38609933
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 16:09 schreef EdwinW het volgende:

[..]

Die 60 - 90 minuten is de totale wachttijd. In feite is het één lange wachtrij. De wachttijd voor de beveiligingscheck is vrij kort (en die is voor iedereen verplicht). Aansluitend ga je naar de daarachter liggende rij die voor de kassa (kaarten voor o.a. de 86ste en 102de verdieping). Ook daar gaat het vrij snel allemaal. Het lange wachten heb je voor de rij dáárachter en dat is de rij voor de lift. M.a.w. als je kaartjes hebt gekocht via internet, dan kun je bij de tweede rij dus voorpiepen maar moet je nog wel in de laatste (en langste) rij wachten. Je kunt ook iets van VIP kaartjes kopen en dan heb je helemaal geen wachttijd meer, ja gaat dan langs alle wachtrijen. Als je eenmaal de kassa voorbij bent, duurde het ongeveer nog 45 minuten, maar dit kan langer zijn in het hoogseizoen. Ik heb even gekeken voor je op de website van de NY pass (http://www.newyorkpass.com/viewAttraction.asp?Id=3&CategoryId=1) en daar staat het volgende over:
    [..]

De wachtrij hangt helemaal af vanaf het tijdstip, en bij de ingang staat ook vermeld wat de gem. wachttijd is.

Ben er 2 keer geweest, 1 keer een half uur na opening in de ochtend, en kon zo doorlopen, maybe in totaal 5-10 minuten gewacht. De andere keer was rond een uur of 8 s'avonds toen het donker was. Ook hier kon ik zo naar binnen.....
    pi_38610354
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 20:52 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel een risico wat het weer betreft, wij hadden veel geluk want het was erg helder. We hadden het al een paar dagen eerder willen doen maar toen lag er een soort mistlaagje over de stad (die trok overigens later wel weer op).

Als je dit wilt gaan doen is het echt raadzaam om te reserveren, het is er knetterdruk en het is ook zo zonde van je tijd om er een paar uur op te moeten wachten...
    Idd
    Als ik de weers vooruitzichten bekij dan heb ik eigenlijk maar 1 echte dag zonder bewolking
    De eerste 3 dagen alleen maar regen
    Maarja dat verandert ook de hele tijd zie ik net
    pi_38615588
    quote:
    Op dinsdag 6 juni 2006 22:52 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Idd
    Als ik de weers vooruitzichten bekij dan heb ik eigenlijk maar 1 echte dag zonder bewolking
    De eerste 3 dagen alleen maar regen
    Maarja dat verandert ook de hele tijd zie ik net
    Op dit moment is het droog en bewolkt en 20 a 25 graden . Het dreigt al wel 2 dagen, maar regenen doet het niet.

1 tip voor iedereen: Central Park

(rest van mijn verslag volgt wel als ik thuis ben)
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
      woensdag 7 juni 2006 @ 08:49:14 #122
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38616573
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 03:30 schreef febster het volgende:

[..]

Op dit moment is het droog en bewolkt en 20 a 25 graden . Het dreigt al wel 2 dagen, maar regenen doet het niet.

1 tip voor iedereen: Central Park

(rest van mijn verslag volgt wel als ik thuis ben)
    Central Park is leuk!!!

woensdag 7 juni 2006 @ 09:03:34 #123
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38616747
    Art for Heart, een ontroerende tentoonstelling van tekeningen door kinderen die iemand zijn verloren bij de aanslag op het WTC.

[ Bericht 2% gewijzigd door twentemeisje op 07-06-2006 10:52:16 ]
    pi_38618214
    Central Park
      woensdag 7 juni 2006 @ 12:57:58 #125
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38622352
    Hier nog een paar fotootjes, hierna houd ik op, I promise

[ Bericht 11% gewijzigd door twentemeisje op 07-06-2006 13:15:36 ]
      woensdag 7 juni 2006 @ 18:31:43 #126
    142538 treborsos
    Audere est facere
    pi_38632489
    Leuk zeg, al die foto's. Ik krijg gelijk weer heimwee.
    Zo te lezen heb je het ook aardig naar je zin gehad
    pi_38634727
    twentemeisje je maakt me gek.... als ik dit zo zie wil ik meteen!
    Kan niet wachten tot eind september...
      woensdag 7 juni 2006 @ 21:17:15 #128
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38636915
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 18:31 schreef treborsos het volgende:
    Leuk zeg, al die foto's. Ik krijg gelijk weer heimwee.
    Zo te lezen heb je het ook aardig naar je zin gehad
    Het was echt super! We hadden ook zo'n geluk met het weer!
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:45 schreef forzaola het volgende:
    denk maar zo: jij hebt het nog tegoed, ik heb het er helaas alweer op zitten....
    pi_38639962
    quote:
    Op woensdag 7 juni 2006 19:45 schreef forzaola het volgende:
    Precies wat ik dacht.... zat ik maar aan de andere kant van de grote plas...
      donderdag 8 juni 2006 @ 03:40:09 #130
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38645074
    Hoe vonden jullie je eerste New Yorkse bagel?
      donderdag 8 juni 2006 @ 13:49:37 #131
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38655110
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 03:40 schreef Jaguarized het volgende:
    Hoe vonden jullie je eerste New Yorkse bagel?
    Ik heb er maar 1 gehad en die vond ik eigenlijk niet zo lekker... (zal wel gevalletje pech hebben zijn geweest)...

Weet je wat ik zo lekker vond ?

De Tuscan Chicken Sandwich van Subway

En de Grilled Chicken Portobello Wrap bij Skylight Diner op 402 W. 34th St. (een jaren '50 diner vlakbij Madison Square Garden en Liberty Helicopters) was ook delicious! Enorme portie met overheerlijke frietjes . De menukaart is er oneindig en je eet er voor een schijntje, echt een aanrader!

* twentemeisje heeft het water in de mond staan

[ Bericht 12% gewijzigd door twentemeisje op 08-06-2006 14:08:57 ]
      Moderator donderdag 8 juni 2006 @ 14:01:42 #132
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_38655539
    Voor de mensen die zich zorgen maken over het weer. Ik zit er a.s. zondag en ik heb de vooruitzichten nog niet bekeken. Heeft iemand daar een goeie site voor? Ik weet wel dat ik vorig jaar daar naar heb gekeken en de vooruitzichten waren...tja...niet goed, veel regen etc. Kom ik daar, is t 30 graden
    Breitling - Instruments for Professionals
      donderdag 8 juni 2006 @ 14:03:35 #133
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38655604
      donderdag 8 juni 2006 @ 14:07:55 #134
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38655753
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
    Voor de mensen die zich zorgen maken over het weer. Ik zit er a.s. zondag en ik heb de vooruitzichten nog niet bekeken. Heeft iemand daar een goeie site voor? Ik weet wel dat ik vorig jaar daar naar heb gekeken en de vooruitzichten waren...tja...niet goed, veel regen etc. Kom ik daar, is t 30 graden
    Ik hield deze site in de gaten: http://www.wunderground.com/US/NY/New_York.html
      donderdag 8 juni 2006 @ 22:38:10 #135
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_38674873
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 13:49 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ik heb er maar 1 gehad en die vond ik eigenlijk niet zo lekker... (zal wel gevalletje pech hebben zijn geweest)...

Weet je wat ik zo lekker vond ?

[afbeelding]
    De Tuscan Chicken Sandwich van Subway

En de Grilled Chicken Portobello Wrap bij Skylight Diner op 402 W. 34th St. (een jaren '50 diner vlakbij Madison Square Garden en Liberty Helicopters) was ook delicious! Enorme portie met overheerlijke frietjes . De menukaart is er oneindig en je eet er voor een schijntje, echt een aanrader!

[afbeelding]

* twentemeisje heeft het water in de mond staan
    Subway ruled gewoon... Hebben in NYC ook vaak zitten kanen bij de subway, en sindsdien best wel verslaafd aan de subway. Gelukkig ziet er in Arnhem één
    pi_38712413
    quote:
    Op donderdag 8 juni 2006 22:38 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Subway ruled gewoon... Hebben in NYC ook vaak zitten kanen bij de subway, en sindsdien best wel verslaafd aan de subway. Gelukkig ziet er in Arnhem één
    ik zal komende keer als ik in NY ben er ook is gan happen!
    pi_38715027
    Ik heb dus min of meer dezelfde foto's als twentemeisje (heb er overigens al 800 gemaakt ) Bagels met cream cheese, ff warm maken en hoppa , heerlijk ontbijt!

Weersverwachtingen: Mijn ervaring is dat zelfs de New York Times er de halve tijd langs zit, dus ja... Meestal is het wel warm, zeker zodra de zon ook maar 1 sec schijnt. Zolang het droog is, is NY goed te doen, en liefst niet teveel zon want dan is het al snel weer ter warm.
    " tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
    pi_38715883
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 03:33 schreef febster het volgende:
    Ik heb dus min of meer dezelfde foto's als twentemeisje (heb er overigens al 800 gemaakt )
    800? Hoe lang zit je al in NY?
    pi_38735727
    ff vraagje... ben nu druk op zoek naar een reis van 5/6 dagen naar NY. Nu kwam ik op een site van CitySupport het volgende tegen:

Periode van 5 Sep t/m 31 Okt 2006 - Prijs p.p. in EUR:
    2 pk. = ¤545,- + ¤76,- p.p.p.n. extra.

Standaard gaan ze op de site uit van een 4 daagse reis (waarvan de 3e nacht in het vliegtuig is )
    Dat komt voor 2 personen dus neer op: 545 + (2x 76) x2 = ¤1394,-.
    Is dat een beetje schappelijke prijs voor 4 nachtjes hotel in Manhattan?

raak een beetje verdwaald in al die hotel en reissites en als ik op de site van hotel Penssylvania zelf kijk, betaal je die prijs alleen al voor die paar nachten (dus nog zonder vlucht...) begrijp er nix meer van .

[ Bericht 10% gewijzigd door MikelenniuM op 10-06-2006 22:43:38 ]
    pi_38738362
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 09:04 schreef kkkk het volgende:

[..]

800? Hoe lang zit je al in NY?
    8 dagen , morgenavond vlieg ik helaas al weer terug . Maar ik heb een 1 Gb kaartje speciaal voor gekocht, kan ik tenminste zat foto's (met fatsoenlijke kwaliteit) maken.

Voor de weer freaks: vandaag winderig doch droog met af en toe wat zon, en graadje of 22.
      zondag 11 juni 2006 @ 00:30:38 #141
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_38738918
    quote:
    Op zaterdag 10 juni 2006 22:38 schreef MikelenniuM het volgende:
    ff vraagje... ben nu druk op zoek naar een reis van 5/6 dagen naar NY. Nu kwam ik op een site van CitySupport het volgende tegen:

Standaard gaan ze op de site uit van een 4 daagse reis (waarvan de 3e nacht in het vliegtuig is )

raak een beetje verdwaald in al die hotel en reissites en als ik op de site van hotel Penssylvania zelf kijk, betaal je die prijs alleen al voor die paar nachten (dus nog zonder vlucht...) begrijp er nix meer van .
    zou wel kunnen kloppen volgens mij. Je kan ook nog evne kijken op dreizen.nl of globe reisbureau. Die bieden vaak stedentrips aan (hotel en vliegticket in 1) Hebben we vorigj jaar ook zo gedaan en dan nog een paar extra nachten bijgeboekt...
    pi_38739026
    quote:

Prijs is goed te doen hoor!
    ik betaalde destijds 100 dollar per nacht ongeveer!
    ny is gewoon duur qua accomodatie! pen is wel een leuk hotel van horen zeggen!

Maar goed het is je geld zeker waard! NY rules! ik ga in september weer!
      zondag 11 juni 2006 @ 01:53:09 #143
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_38740594
    Ben ik nou heel vervelend als ik dat best veel vind?
    Was in 2004 voor vlucht en 10 nachten hotel totaal ¤700 kwijt, los geboekt dus. Dan komt 6 dagen (als ik het goed begrijp?) voor hetzelfde bedrag wel over als een beetje duur . Voor tarieven van het hotel moet je ook niet kijken op de site van het hotel zelf, maar op een algemene boekingssite zoals HRS of Expedia. Dat al gedaan?
      zondag 11 juni 2006 @ 04:19:25 #144
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38741794
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 01:53 schreef Douwe het volgende:
    Ben ik nou heel vervelend als ik dat best veel vind?
    Was in 2004 voor vlucht en 10 nachten hotel totaal ¤700 kwijt, los geboekt dus. Dan komt 6 dagen (als ik het goed begrijp?) voor hetzelfde bedrag wel over als een beetje duur . Voor tarieven van het hotel moet je ook niet kijken op de site van het hotel zelf, maar op een algemene boekingssite zoals HRS of Expedia. Dat al gedaan?
    Vlucht en accomodatie hebben mij 455 + 190 = 645 euro gekost.
      zondag 11 juni 2006 @ 10:31:34 #145
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38743315
    quote:

Ik vind het persoonlijk best nog wel prijzig!
    Wij hadden een vlucht van 383 pp en het hotel kostte 250 pp voor 5 nachten = 633 euro. Dat is minder dan de helft voor een nacht langer! Nu moet ik er wel bij vermelden dat we niet in Manhattan zaten maar in Jersey City, maar voor ruim 700 euro kun je die vier dagen makkelijk rondkomen, en dan heb ik het er graag voor over om een kwartiertje met de PATH te moeten naar het WTC... Maar dat is uiteraard geheel persoonlijk.

* twentemeisje moet eerst haar ogen uitwrijven voor ze reageert op iets dat ze niet goed heeft gelezen

[ Bericht 7% gewijzigd door twentemeisje op 11-06-2006 10:48:34 ]
      zondag 11 juni 2006 @ 10:44:03 #146
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_38743526
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 04:19 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Vlucht en accomodatie hebben mij 455 + 190 = 645 euro gekost.
    Bij mij 404 + 150 = 554e. Zat wel in Upper West en deelde de kosten van de kamer met mijn vriendin.(7 nachten) Je zit dan wel in een wat goedkopere accomodatie.
      zondag 11 juni 2006 @ 10:58:55 #147
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38743807
    Ik zat er 9 nachten en daarvoor 190 euro betaald.
    pi_38745235
    Maar rekenen jullie bij de prijs van het ticket ook de bijna 200 euro aan luchthaven taxes en brandstoftoeslagen en weet ik wat nog meer in de prijs die jullie hier geven?

Ik ga 7 dagen, 5 nachten en kwam uiteindelijk uit op bijna 1000 euro p.p, waarvan dus zo'n bijna 200 euro aan taxes. Pakket vlucht+hotel dus. Ik moet hier wel bij aangeven dat ik ook bewust voor vluchtmaatschappij en vliegveld en vluchttijden en hotel gekozen heb waardoor het iets duurder werd dan als ik dat niet gedaan had.

De goedkopere organisaties met betrekking tot vlucht/hotel pakketten zijn vooral Holland International, D-reizen en ook wel OAD. Arke, Hotelplan, Jan Doets en zo zijn behoorlijk veel duurder voor soortgelijke reizen.
      zondag 11 juni 2006 @ 12:39:07 #149
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38745530
    455 is uiteraard inclusief.
    pi_38745678
    Ok, ik ken die prijzen verder niet echt

Voor zover ik kan zien hangt de prijs van een ticket ook nauw samen met de periode waarin je gaat, hoe tijdig je boekt, etc.
      zondag 11 juni 2006 @ 13:08:52 #151
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38746040
    Ik heb 8 maanden van tevoren geboekt.
    pi_38746207
    luchthavenbelasing ook meegerekend ja. Begin nu al wel meer te begrijpen van de tickets + hotel. Maar kan het nog steeds niet begrijpen dat je voor een hotel alleen al meer dan 1000 euro betaald (voor 2 personen, 5 nachten)
      zondag 11 juni 2006 @ 14:32:39 #153
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38748346
    Vluchtprijs was bij mij ook inclusief toeslagen.
      zondag 11 juni 2006 @ 22:28:15 #154
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_38763283
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 13:16 schreef MikelenniuM het volgende:
    luchthavenbelasing ook meegerekend ja. Begin nu al wel meer te begrijpen van de tickets + hotel. Maar kan het nog steeds niet begrijpen dat je voor een hotel alleen al meer dan 1000 euro betaald (voor 2 personen, 5 nachten)
    nouja hangt er vanaf in wat voor hotel je zit. Wij betaalde volgens mij iets van 35 dollar p.p.p.n voor een kamer in een hostel (kamer met stappelbed) Voor 6 nachten betaalde we dus ongeveer 200 dollar. Maar hotel is natuurlijk al duurder.

Maar volgens mij zijn die prijzen niet eens zo heel hoog die jij noemt. In london zou je het zelfde betalen, en waarschijnljik wel meer. Amsterdam zou ook wel zoiets zijn. Volgens mij is het echt niet zo raar hoor...

Of je mote gaan couchsurfen
      maandag 12 juni 2006 @ 13:08:41 #155
    75736 Gstyles
    pi_38776753
    Ben net terug van deze geweldige trip! NYC was in een woord geweldig! Ik zal jullie later verblijden met de foto's, maar ik moet eerst ff bijkomen van een verschrikkelijke combi jetlag en hooikoorts tegelijk
      maandag 12 juni 2006 @ 17:29:39 #156
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_38783761
    Mijn vlucht was ¤230 +¤174 taxes geloof ik, via airmiles. Keek ik 2 maanden na mijn boeking, stond hij voor ¤389 in totaal incl. (en dan zonder airmiles)
    Had me weer 8000 airmiles gescheeld...
    pi_38801870
    Zo
    Morgen weer terug vliegen
    New York is echt geweldig iedere dag ontdek je wel nieuwe dingen

Maar ben wel gevallen in NY
    Ik was bij een stoplicht aan het wachten om over te steken en toen ik wilde oversteken zag ik de verhoging van de stoep niet
    En volgens mij heb ik nu me enkel gekneust denk ik
    Verder is NY echt geweldig
    Kom zeker nog 's terug
    Geen naked cowboy gezien wel naked cow girl
      dinsdag 13 juni 2006 @ 03:52:02 #158
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38801874
    quote:
    Op dinsdag 13 juni 2006 03:50 schreef Max-Westerman het volgende:
    Geen naked cowboy gezien wel naked cow girl
    Foto?
    pi_38829541
    twentemeisje; mooie foto's! Ben je nog in 't Guggenheim geweest?
    pi_38835955
    quote:
    Op dinsdag 13 juni 2006 22:14 schreef Fannetje het volgende:
    Afrader wat mij betreft!

Expositie van Zarah Habib (architecte uit Bagdad) had het na 1 ring wel gezien eigelijk ... Vond Bodies in South Port Beach dan weer veel indrukwekkender.
      woensdag 14 juni 2006 @ 01:42:01 #161
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38836910
    quote:
    Guggenheim vond ik wel interessant maar was er snel doorheen.
      woensdag 14 juni 2006 @ 09:13:59 #162
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38839520
    quote:
    Nope... We hoorden later nog van vrienden dat het Guggenheim aan de buitenkant interessanter is dan van binnen , laten wij nu net de pech hebben dat het compleet in de steigers stond en zo'n beetje gestript was... We hebben besloten om naar het MOMA te gaan en dat is een absolute aanrader!
      woensdag 14 juni 2006 @ 11:22:33 #163
    75736 Gstyles
    pi_38842518
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 09:13 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Nope... We hoorden later nog van vrienden dat het Guggenheim aan de buitenkant interessanter is dan van binnen , laten wij nu net de pech hebben dat het compleet in de steigers stond en zo'n beetje gestript was... We hebben besloten om naar het MOMA te gaan en dat is een absolute aanrader!
    Ik kwam er op een donderdag, na een heel end te hebben gelopen aan.. bleek dat het Guggenheimmuseum op donderdag gesloten is... HIerop maar naar het Metropolitian Museum of Art (ook op 5th ave naast central park) gegaan, wat waarschijnlijk veel meer de moeite waard was! Wat een groot en mooi museum is dat zeg! Ook erg moeten lachen om een bezoeker die zoiets zei als: '' Don't get lost in the temple of Dendur!!'' Als je er ooit komt zal je deze zin wel begrijpen

[ Bericht 2% gewijzigd door Gstyles op 14-06-2006 11:23:17 (anders) ]
    pi_38846712
    Balen dat Guggenheim van buiten gerestaureerd wordt. Zo te zien duurt dat nog tot ergens in 2007. Ik had het graag gezien (van de buitenkant), had het al op mijn lijstje staan.

Doorstrepen maar weer.... hmmmm....

Gstyles, heb je al tijd gehad voor mooie foto's uploaden?
      woensdag 14 juni 2006 @ 14:37:03 #165
    75736 Gstyles
    pi_38848721
    Ja ik heb er een aantal binnen en ik ga ze ff uploaden voor je! Het was idd dubbel balen van dat Gugenheim museum dat het ook nog eens gerestaureerd werd, we zagen dus zowel de binnen- als de buitenkant niet
    pi_38849207
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 11:22 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Ik kwam er op een donderdag, na een heel end te hebben gelopen aan.. bleek dat het Guggenheimmuseum op donderdag gesloten is... HIerop maar naar het Metropolitian Museum of Art (ook op 5th ave naast central park) gegaan, wat waarschijnlijk veel meer de moeite waard was! Wat een groot en mooi museum is dat zeg! Ook erg moeten lachen om een bezoeker die zoiets zei als: '' Don't get lost in the temple of Dendur!!'' Als je er ooit komt zal je deze zin wel begrijpen
    Echt niet normaal groot is het MET hoor, daar kun je met gemak 2 dagen door rond dwalen
      woensdag 14 juni 2006 @ 15:06:29 #167
    75736 Gstyles
    pi_38849816
    dat zeker we moesten ook vaak op de kaart kijken waar we nou eigenlijk liepen
      woensdag 14 juni 2006 @ 15:21:37 #168
    75736 Gstyles
    pi_38850441

een kleine greep uit de selectie.. mocht je er meer willen zien dan moet je me maar ff mailen voor een linkie, greetzz Gstylez
    pi_38855219
    Kun je dat linkje niet gewoon hier plaatsen? Ik bekijk ook graag foto's
    pi_38856967
    ik ben ook wel benieuwd
    pi_38858254
    Me three
      woensdag 14 juni 2006 @ 20:10:28 #172
    75736 Gstyles
    pi_38860086
    Voeg je maar ff toe op mn msn dan paas ik het linkje door.. het wordt anders allemaal wat te persoonlijk
    pi_38860522
    Ik zit 28 augustus weer in het vliegtuig in de richting van the big apple
    Ben ik er vorig jaar 4 dagen geweest voordat we doorvlogen naar Florida voor een rondreis, nu blijf ik er 7 dagen. Starbucks
    Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
      woensdag 14 juni 2006 @ 20:38:29 #174
    75736 Gstyles
    pi_38861141
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 20:22 schreef RuiDaSilva het volgende:
    Ik zit 28 augustus weer in het vliegtuig in de richting van the big apple
    Ben ik er vorig jaar 4 dagen geweest voordat we doorvlogen naar Florida voor een rondreis, nu blijf ik er 7 dagen. Starbucks
    Bestel de Tall Capucino (a $ 3,65 ) en gij zult deze vakantie gaan smullen
    pi_38865402
    Nog maar 23 nachtjes slapen
    pi_38866708
    Nog maar 32 nachtjes....
      woensdag 14 juni 2006 @ 22:57:14 #177
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_38867261
    Ik ga ooooooooooooooooooooooooooooook
    15 juli, 8 dagen
    1e keer
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
    pi_38867303
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 22:57 schreef MissBliss het volgende:
    Ik ga ooooooooooooooooooooooooooooook
    15 juli, 8 dagen
    1e keer
    He, ik 16 juli, kun jij vast wel wat spullen voor me meenemen...
      woensdag 14 juni 2006 @ 23:06:00 #179
    111829 MissBliss
    Godin van SHO
    pi_38867715
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 22:57 schreef Drive-r het volgende:

[..]

He, ik 16 juli, kun jij vast wel wat spullen voor me meenemen...
    Whehe, ik maak die kilo's wel vol hoor
    Ziggy played guitar
    Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
    De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
    pi_38868284
    quote:
    Op woensdag 14 juni 2006 23:06 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Whehe, ik maak die kilo's wel vol hoor
    Daar was ik al bang voor... hou in ieder geval het vliegtuig een beetje heel, ik heb een strak schema, zucht...
      donderdag 15 juni 2006 @ 01:31:11 #181
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38872364
    Leuke foto's!
    pi_38889862
    Zo ben ook weer een dagje thuis
    Gister om 18:00 ben ik gaan slapen 14:20 werd ik wakker
    Ben nu me foto's aan het verkleinen en post straks de mooiste die er tussen zitten
      donderdag 15 juni 2006 @ 18:07:03 #183
    75736 Gstyles
    pi_38890875
    quote:
    Op donderdag 15 juni 2006 01:31 schreef Jaguarized het volgende:
    Leuke foto's!
    heb ze met liefde gemaakt
    pi_38932319
    Leuke foto's!

Hoe zit dat nou eigenlijk met die naked cowboy? Die loopt daar gewoon dagelijks een beetje rond te hangen of zo?
    pi_38932426
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 22:38 schreef kkkk het volgende:
    Leuke foto's!

Hoe zit dat nou eigenlijk met die naked cowboy? Die loopt daar gewoon dagelijks een beetje rond te hangen of zo?
    Niet dagelijks
    Heb hem maar eenkeer gezien en dat was de laatste dag

http://s4.photobucket.com/albums/y120/Maikel__/
    Paar pics

Guggenheim vond ik niet zoveel kunst boeit me sowieso niet maar wel mooi gebouw, Werd er eigenlijk wel een beetje misselijk als ik omhoog liep

New yorkers zijn ook echt behulpzaam
    De 1e dag vond ik de weg naar me hotel niet
    Ik een neger gevraagd of hijh wist waar het lag en hij wist ook niet precies
    Ging die mij helpen en andere mensen vragen echt top

In de metro hetzelfde ik wist niet hoe en wat
    Vroeg toen ene man die net zat of hij wist hoe ik daar en daar kwam ging die helemaal mee lopen en mij naar de goeie track brengen

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2006 22:49:28 ]
    pi_38933768
    Een paar foto's noemt ie dat Wel leuk!

Maarre.. die zilveren gozer op de foto... zag ik gisteren niet in CSI NY dat ie dood was?
      zaterdag 17 juni 2006 @ 08:27:58 #187
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38937981
      zaterdag 17 juni 2006 @ 11:01:40 #188
    75736 Gstyles
    pi_38939539
    quote:
    Op vrijdag 16 juni 2006 22:38 schreef kkkk het volgende:
    Leuke foto's!

Thanks, ja die naked cowboy heb ik ook gezien op Times square! Maar hij was zo druk bezig de vrouwen daar te omhelzen dat ik er maar geen foto van heb gemaakt Ik plaats binnenkort nog wat andere foto's
    pi_38939985
    Ik wil weer terug
      zaterdag 17 juni 2006 @ 11:24:25 #190
    75736 Gstyles
    pi_38940032
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 08:27 schreef Jaguarized het volgende:
    [afbeelding]
    ik heb ze niet geproefd maar ze zullen vast lekker zijn, alleen krijg ik van dit plaatje nou niet echt trek
    pi_38941230
    Dat plaatje ziet er echt ranzig uit Jag.

Net als de meeste producten van Starbucks overigens.
    pi_38941810
    Ik snap ook niet wat er zo bijzonder aan Starbucks is
      zaterdag 17 juni 2006 @ 12:58:04 #193
    75736 Gstyles
    pi_38942037
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 12:48 schreef Max-Westerman het volgende:
    De tall capuchino is om je vingers bij af te likken maar verder bieden ze weinig interresants IMO
      zaterdag 17 juni 2006 @ 13:32:05 #194
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38942713
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 11:24 schreef Gstyles het volgende:

[..]

ik heb ze niet geproefd maar ze zullen vast lekker zijn, alleen krijg ik van dit plaatje nou niet echt trek
    Nee het was ook een beetje apart. Het was meer melk dan frappuccino. Ze deed er ook veel te veel slagroom op. Toen ze het dekseltje er op deed kwam het er aan de bovenkant uit.
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 12:19 schreef Dizzee het volgende:
    Dat plaatje ziet er echt ranzig uit Jag.

Net als de meeste producten van Starbucks overigens.
    Dat laatste is een mening.
      zaterdag 17 juni 2006 @ 13:37:46 #195
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38942829
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 12:48 schreef Max-Westerman het volgende:
    Starbucks is natuurlijk lang niet zo bijzonder als het gaat om de koffie maar het is puur het merk waar je voor betaalt. Daarom zou ik ook nooit een pak koffie daar kopen, puur vanwege de prijs en het zal net zo goed zijn als koffie uit de supermarkt tegen een lagere prijs. Het enige wat ik nog wel wil hebben is zo'n mok. Dat is zeg maar net zo'n souvenir als de mokken van de late shows verzamelen.

(Dr_Evil. )
      zaterdag 17 juni 2006 @ 20:00:38 #196
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_38951761
    Ik vond de capuccino van Starbucks echt ranzig, het leek net alsof ik een beker melk dronk i.p.v. koffie... Wel heb ik er een heerlijke tonijnsandwich gegeten
    pi_38958155
    quote:
    Leuke foto's! Zo te zien wel naar je zin gehad!

Maar deze:

Wat doet Spiderman op de grond????
    pi_38958688
    Spiderman heb ik nog een hand gegeven.
    pi_38960561
    quote:
    Op zaterdag 17 juni 2006 13:37 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Starbucks is natuurlijk lang niet zo bijzonder als het gaat om de koffie maar het is puur het merk waar je voor betaalt. Daarom zou ik ook nooit een pak koffie daar kopen, puur vanwege de prijs en het zal net zo goed zijn als koffie uit de supermarkt tegen een lagere prijs. Het enige wat ik nog wel wil hebben is zo'n mok. Dat is zeg maar net zo'n souvenir als de mokken van de late shows verzamelen.

(Dr_Evil. )

Heb nu de Letterman mok, en de Leno mok..
    Victory is mine!!
      zondag 18 juni 2006 @ 01:06:27 #200
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_38961692
    Dus je mist die van Conan O'Brien nog?
    pi_38965976
    Ja, die komt volgende keer Moet wel steeds een reden houden om terug te gaan natuurlijk
    Victory is mine!!
      maandag 19 juni 2006 @ 02:39:37 #202
    75736 Gstyles
    pi_38991757
    quote:
    Op zondag 18 juni 2006 11:43 schreef Dr_Evil het volgende:
    Ja, die komt volgende keer Moet wel steeds een reden houden om terug te gaan natuurlijk
    idd.. w8 ik weet iets..gratis ketchup bij de BurgerKing
    pi_39008432
    Nog maar 18 nachtjes slapen
    pi_39012797
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 18:14 schreef Fannetje het volgende:
    Nog maar 18 nachtjes slapen
    Ik ook
    |De nummer 1 van Limburg speelt haar wedstrijden in het Parkstad Limburg Stadion|
    pi_39065339
    wat is het beste vervoer om van JFK de stad in te gaan? is het te doen om met de subway met je koffers te gaan zeulen of kan je beter een taxi nemen?
      woensdag 21 juni 2006 @ 10:11:25 #206
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39065439
    Ligt er aan hoeveel bagage je hebt.
    pi_39065772
    2 koffers
    pi_39066334
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 10:21 schreef staticdata het volgende:
    2 koffers
    goed te doen met de subway.
    scheelt ook aanzienlijk qua prijs
      woensdag 21 juni 2006 @ 11:40:07 #209
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_39068673
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 10:08 schreef staticdata het volgende:
    wat is het beste vervoer om van JFK de stad in te gaan? is het te doen om met de subway met je koffers te gaan zeulen of kan je beter een taxi nemen?
    Ik zou gewoon een supershuttle of Airlink taxi nemen van het groundtransportation desk. Kost je wel $17 p.p maar ze krijgt een comfortabele 'ride'.
    pi_39070656
    Voor 17 dollar vind ik het nog wel meevallen dan. Ik zat met prijzen van 50+ in mn hoofd voor een taxi.
      woensdag 21 juni 2006 @ 12:41:59 #211
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39071003
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 10:21 schreef staticdata het volgende:
    2 koffers
    Subway. Ben je meteen tussen de New Yorkers.
    pi_39071038
    ja dat wel, maar inhoeverre het comfortabel reizen is met twee van die dingen.
      woensdag 21 juni 2006 @ 12:45:27 #213
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39071143
    Ga je alleen of met z'n twee-en?
      woensdag 21 juni 2006 @ 12:47:31 #214
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_39071237
    quote:
    Heeft het hotel geen shuttleservice?
      woensdag 21 juni 2006 @ 12:54:59 #215
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_39071535
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 12:34 schreef Dizzee het volgende:
    Voor 17 dollar vind ik het nog wel meevallen dan. Ik zat met prijzen van 50+ in mn hoofd voor een taxi.
    Ja ik heb het wel over een 'share ride' busje heh?!
    pi_39072355
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 12:47 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Heeft het hotel geen shuttleservice?
    Nou ik heb nog niets geboekt maar me vriendin opperde om me een weekje new york voor me verjaardag te geven

maar het eerste wat ik me dan altijd afvraag hoe eenvoudig het vervoer van en naar een vlieveld is.
      woensdag 21 juni 2006 @ 13:19:28 #217
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39072460
    Als je allebei 1 koffer hebt dan zou ik gewoon lekker met de metro gaan. Heb ik ook gedaan en vond het wel relaxed om meteen on de New Yorkers te zijn en bekend te raken met het metrosysteem.
      woensdag 21 juni 2006 @ 13:19:37 #218
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_39072467
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 12:41 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Subway. Ben je meteen tussen de New Yorkers.
    Ik vind dat altijd zo raar klinken, net alsof het hele andere mensen zijn... Trust me, maakt echt niet veel uit of je in NYC, London of wat voor een grote stad bent.
    Ik vond New Yorkers niet speciaal ofzo?!
      woensdag 21 juni 2006 @ 13:25:43 #219
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39072774
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 13:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd zo raar klinken, net alsof het hele andere mensen zijn... Trust me, maakt echt niet veel uit of je in NYC, London of wat voor een grote stad bent.
    Ik vond New Yorkers niet speciaal ofzo?!
    Ik vind dat niet raar klinken. Over het algemeen is het leven gehaaster in NYC en de mensen passen zich daaraan aan.
      woensdag 21 juni 2006 @ 13:38:13 #220
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_39073220
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 13:17 schreef staticdata het volgende:

[..]

Nou ik heb nog niets geboekt maar me vriendin opperde om me een weekje new york voor me verjaardag te geven

maar het eerste wat ik me dan altijd afvraag hoe eenvoudig het vervoer van en naar een vlieveld is.
    Ik ben niet op JFK geweest, we vlogen op Newark. Daar kwam eens per uur een shuttle van ons hotel om mensen op te pikken (gratis en voor niks ). Er kwamen daar shuttles van tig hotels aan en af rijden, dat zal vanaf JFK vast niet anders zijn, dus is zeker een tip om dat na te vragen wanneer je het hotel boekt.
      woensdag 21 juni 2006 @ 14:52:26 #221
    64438 Bucko
    ##Prison Break##
    pi_39076182
    wij willen ook naar new york in september ongeveer 5 of 6 dagen. Ook wij hadden toevallig 11 september in gedachte, dit is tevens onze datum wanneer we samen zijn. Zal misschien wel rustig zijn dan.

Maar wat ik wilde vragen; het schijnt dat je in september of oktober een ander paspoort moet hebben om naar de VS te gaan. Eentje met irisscan of zoiets. Ik heb al hier bij de gemeente nagevraagd, maar die vertellen telkens wat anders.

Anybody??
      woensdag 21 juni 2006 @ 14:55:54 #222
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39076322
    Volgens mij moet je er gewoon een hebben met biometrische kenmerken, dus met zo'n plasticen plaat.
      woensdag 21 juni 2006 @ 15:54:53 #223
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_39078618
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 13:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]
    Trust me, maakt echt niet veel uit of je in NYC, London of wat voor een grote stad bent.
    Maakt dus wel uit: NYC tops politest city in the world list

Kvond NY'ers ook opvallend beleefd.
    pi_39079100
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 14:52 schreef Bucko het volgende:
    wij willen ook naar new york in september ongeveer 5 of 6 dagen. Ook wij hadden toevallig 11 september in gedachte, dit is tevens onze datum wanneer we samen zijn. Zal misschien wel rustig zijn dan.

Maar wat ik wilde vragen; het schijnt dat je in september of oktober een ander paspoort moet hebben om naar de VS te gaan. Eentje met irisscan of zoiets. Ik heb al hier bij de gemeente nagevraagd, maar die vertellen telkens wat anders.

Anybody??
    wji willen ook in september.
    maar die met het plastic is voldoende volgens mij. echter ging amerika mensen weren van landen die nog niet een dergelijk paspoort zoals in nederland hadden ingevoerd.
      woensdag 21 juni 2006 @ 17:00:43 #225
    75736 Gstyles
    pi_39081184
    quote:
    Ik weet niet waar je in NY zit, maar mocht je in het centrum van Manhattan zitten:

Airtrain ($7,-) en een weekkaartje Metro (van die laatste weet ik het bedrag niet meer..) Je stapt vanaf JFK op de Airtrain naar Howard Beach en vervolgens op de Metro naar Downtown easy as that!
    pi_39081654
    Wij zijn van plan om met Airlink NYC te gaan, een shared ride vanaf JFK naar het hotel.
    Heeft iemand hier ervaring mee?
    http://www.airlinknyc.com/

Op een site heb ik een kortingscoupon van 1 dollar gevonden, scheelt toch weer een beetje
    Het kost ons nu 16 dollar pp, toch een stuk goedkoper dan een taxi.

Voor de kortingslink:
    http://www.destinationcou(...)car_NYAS/Service.asp
    pi_39083505
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 14:52 schreef Bucko het volgende:

Anybody??
    Ik denk dat je dan wel een nieuw passpoort moet regelen
    Aangezien er in September weer nieuwe komen
    pi_39084559
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 18:03 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan wel een nieuw passpoort moet regelen
    Aangezien er in September weer nieuwe komen
    Hier staan de eisen aan je paspoort:
    http://netherlands.usembassy.gov/visa_waiver_program2.html

Het komt er op neer dat paspoorten uitgegeven vanaf 26 oktober 2006 zullen moeten voldoen aan een bepaalde standaard, maar Nederland schijnt dat voor die tijd op orde te hebben. Verder voldoen alle huidige (valide) Nederlandse paspoorten aan de eisen die de Verenigde Staten stelt, dus je huidige paspoort blijft gewoon geldig voor de US, ook na 26 oktober. Mits het nog niet verlopen is

Niks aan de hand dus.
      woensdag 21 juni 2006 @ 19:11:05 #229
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_39085902
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 13:25 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik vind dat niet raar klinken. Over het algemeen is het leven gehaaster in NYC en de mensen passen zich daaraan aan.
    Niet mee eens, als je in London of Tokyo zit is het net zo gehaast, misschien nog wel erger. In grote steden is het gewoon vaak een 'ratrace', NYC is daar echt geen uitzondering op.

En dat de mensen beleefd zijn in NYC is niets nieuws, dat zijn ze namelijk allemaal in Amerika. (alleen of het gemeend is betwijfel ik)
      woensdag 21 juni 2006 @ 23:07:57 #230
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39095094
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 19:11 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Niet mee eens, als je in London of Tokyo zit is het net zo gehaast, misschien nog wel erger. In grote steden is het gewoon vaak een 'ratrace', NYC is daar echt geen uitzondering op.

En dat de mensen beleefd zijn in NYC is niets nieuws, dat zijn ze namelijk allemaal in Amerika. (alleen of het gemeend is betwijfel ik)
    Das dan mooi, ik denk er anders over.
      woensdag 21 juni 2006 @ 23:15:13 #231
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39095458
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 17:00 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je in NY zit, maar mocht je in het centrum van Manhattan zitten:

Airtrain ($7,-) en een weekkaartje Metro (van die laatste weet ik het bedrag niet meer..) Je stapt vanaf JFK op de Airtrain naar Howard Beach en vervolgens op de Metro naar Downtown easy as that!
    24 dollar kost een weekkaart voor de metro en "local buses".
      donderdag 22 juni 2006 @ 12:48:29 #232
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_39108507
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 23:07 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Das dan mooi, ik denk er anders over.
    Ja natuurlijk, een forum is toch bedoeld om je mening te geven

Ik zou best nog een keer naar NYC willen, maar mijn grote liefde blijft toch London. Maarja ik ben ook zwaar 'biased'.
    pi_39108549
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 12:48 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, een forum is toch bedoeld om je mening te geven

Ik zou best nog een keer naar NYC willen, maar mijn grote liefde blijft toch London. Maarja ik ben ook zwaar 'biased'.
    Same here. Daarom vind ik het wel leuk om binnenkort (nog 24 nachtjes) twee maanden in manhatten te zitten. Dan kan ik een wat beter beeld van de stad krijgen, ik ben er nu alleen als toerist geweest...
      donderdag 22 juni 2006 @ 12:57:19 #234
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_39108783
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 12:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Same here. Daarom vind ik het wel leuk om binnenkort (nog 24 nachtjes) twee maanden in manhatten te zitten. Dan kan ik een wat beter beeld van de stad krijgen, ik ben er nu alleen als toerist geweest...
    Ja ik heb ook gekeken om er aan de slag te gaan, maarja werkvergunning ligt nogal lastig... Kan je beter naar London gaan omdat je het daar niet nodig hebt en Canary Wharf and the city ook booming zijn...
    pi_39117664
    Wij zitten er sterk over na te denken om oud&nieuw te vieren op een mooie plaats. New York is een van de opties.

Mijn vraag is of het ECHT speciaal is om oud&nieuw te vieren in New York, of raden jullie mij dit af? Gezien de drukte enz.?
    pi_39118158
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 17:10 schreef Mogiee het volgende:
    Wij zitten er sterk over na te denken om oud&nieuw te vieren op een mooie plaats. New York is een van de opties.

Mijn vraag is of het ECHT speciaal is om oud&nieuw te vieren in New York, of raden jullie mij dit af? Gezien de drukte enz.?
    Tuurlijk is het speciaal om oud en nieuw in NY te doen Times Square om 24:00 vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, maar ik zou het je niet afraden.. Het is imo één van die dingen die je een keer gedaan moet hebben

Wat jij Jeroen?
    Victory is mine!!
    pi_39118207
    Weet iemand hoe het zit met de prijzen van electronica? Zit erover te denken om voor de vakantie in NY een extra memorystick erbij te kopen. Maar weet niet of de prijzen heel veel schelen met Nederland.
      donderdag 22 juni 2006 @ 20:14:39 #238
    75736 Gstyles
    pi_39123317
    quote:
    Op woensdag 21 juni 2006 23:15 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

24 dollar kost een weekkaart voor de metro en "local buses".
    allrighty
      vrijdag 23 juni 2006 @ 00:36:26 #239
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39135303
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 17:31 schreef Dr_Evil het volgende:

[..]

Tuurlijk is het speciaal om oud en nieuw in NY te doen Times Square om 24:00 vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, maar ik zou het je niet afraden.. Het is imo één van die dingen die je een keer gedaan moet hebben

Wat jij Jeroen?
    Die mening deel ik wel. Het is een ervaring die je eens in je leven opgedaan moet hebben maar vaker eigenlijk ook niet. De jaarwisseling op TS is het feestje van de toeristen, de NYC'ers blijven lekker thuis of kan je vinden in een van de vele bars. Om 24.00 valt de bal, zie je wat vuurwerk en om 0.15 is het plein halfleeg. De sectoren worden dan opengegooid en je kan gaan en staan waar je wil.

Dat ik nou zeg: jeej dit wil ik volgend jaar weer doen: nee.

pi_39137971
    quote:
    Op donderdag 22 juni 2006 17:33 schreef MikelenniuM het volgende:
    Weet iemand hoe het zit met de prijzen van electronica? Zit erover te denken om voor de vakantie in NY een extra memorystick erbij te kopen. Maar weet niet of de prijzen heel veel schelen met Nederland.
    Lijkt me niet echt boeiend, misschien bespaar je tien euro... ik zou meer er zeker niet nu al sappel over maken...
      vrijdag 23 juni 2006 @ 08:27:19 #241
    68591 twentemeisje
    Onmeunig Twents
    pi_39138657
    quote:
    Hoe het met memorysticks zit weet ik niet, ik heb er een iPod (Video 30G) gekocht en dat scheelde echt aanzienlijk! Hij kostte me 299 dollar (met de huidige dollarkoers is dat ca 237 euro) en hier betaal je 329 euro...
    pi_39139567
    Is er niet een grote electronica zaak waar je op internet kan kijken?
      vrijdag 23 juni 2006 @ 09:39:31 #243
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_39139812
    www.target.com

Er zit er 1 op 139 Flatbush Ave in Brooklyn. Weet niet of die ook electronica doet.
      vrijdag 23 juni 2006 @ 10:37:02 #244
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_39141228
    quote:
    Op vrijdag 23 juni 2006 09:27 schreef forzaola het volgende:
    Is er niet een grote electronica zaak waar je op internet kan kijken?
    http://www.compusa.com/

Zit op 5th Ave
    pi_39141984
    Thnx! Zo te zien zijn de geheugenkaartjes iets goedkoper dan hier in de winkel.
    pi_39285453
    had graag eens geweten wat jullie dagelijkse budget in New york is of was
    voor eten en drinken en misschien kleine souvenirs.
    en leven jullie dan op grote voet of houden jullie het sober
      dinsdag 27 juni 2006 @ 15:52:38 #247
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_39287054
    quote:
    Op dinsdag 27 juni 2006 15:01 schreef dacosta het volgende:
    Ik hield het sober. Gewoon een grote lunch in een klein restaurantje en 's avonds aten we dan iets makkelijks. Voor de rest metrokaarten en af en toe wat leuke of lekkere dingen kopen. (shoppen)
    NYC hoeft helemaal niet zoveel geld te kosten!
    pi_39287898
    quote:
    Op dinsdag 27 juni 2006 15:01 schreef dacosta het volgende:
    Zo'n 100 dollar per dag
    pi_39288056
    Ik heb zelf geen idee wat ik vorige keer kwijt was. Veel spullen gekocht destijds, dan loopt alles een beetje door elkaar. Ik hou het meestal niet echt sober, kijk wel wat er nodig is. Als ik toch op vakantie ben, wil ik ook graag alles doen waar ik zin in heb, hoewel ik daarbij heus wel iets let op de kosten en juist de dure toeristische zaken probeer te mijden...
    pi_39308111
    quote:
    Op dinsdag 27 juni 2006 15:52 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik hield het sober. Gewoon een grote lunch in een klein restaurantje en 's avonds aten we dan iets makkelijks. Voor de rest metrokaarten en af en toe wat leuke of lekkere dingen kopen. (shoppen)
    NYC hoeft helemaal niet zoveel geld te kosten!
    Je hebt deels gelijk. NYC was vond ik (mede door de zwakke dollar) (kleding) technisch gezien redelijk goedkoop. Het nadeel alleen er van is dat ze daar heel veel toffe dingen verkopen die ze hier niet hebben en je dus meer geneigd bent om daar flink wat in te slaan (zoals ik gedaan heb).
    pi_39308131
    quote:
    Pin me der niet op vast, maar volgens mij was geheugen zowat het enige in NY wat duurder was dan hier.
      woensdag 28 juni 2006 @ 12:13:34 #252
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_39316453
    quote:
    Op woensdag 28 juni 2006 01:45 schreef febster het volgende:

[..]

Je hebt deels gelijk. NYC was vond ik (mede door de zwakke dollar) (kleding) technisch gezien redelijk goedkoop. Het nadeel alleen er van is dat ze daar heel veel toffe dingen verkopen die ze hier niet hebben en je dus meer geneigd bent om daar flink wat in te slaan (zoals ik gedaan heb).
    Dat is andersom voor die Amerikanen net zo. Alleen boksen die wel op tegen de hoge Eurokoers. Ik ben zelf wezen shoppen bij de GAP store en heb er leuke polo's gehaald voor een schijntje!
    Abercrombie en Fitch store viel me een beetje tegen eerlijk gezegd
      woensdag 28 juni 2006 @ 13:23:17 #253
    75736 Gstyles
    pi_39318695
    een DKNY shirt voor 6,60 euro (rond de 8,80 dollar) ..
      donderdag 29 juni 2006 @ 19:48:07 #254
    78499 MrDirk
    Lekker Doen!
    pi_39365574
    Ik zou de topicstarter vriendelijk willen verzoeken om de beschrijving over Hotel Carter drastisch aan te passen. Tot vandaag had ik mijn reservering bij Hotel Carter staan. Ik wilde nog wat informatie zoeken, tijdens mijn speurtocht kwam ik wat opmerkelijke informatie tegen omtrent dit hotel.

reviews (332 negatieve reacties van de 332)(
    http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html

fotos

Het zou zonde zijn als mensen hun reis naar new york verpestten omdat ze niet verder lezen dan de startpost, iets wat ik dus bijna gedaan had!!!!
    "We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
    "Life is what happens to you while you're busy making other plans" (John Lennon)
    pi_39365703
    Ja, dat was volgens mij al bekend. Via een ander forum ken ik iemand die erheen is geweest en die zei dat het uiteindelijk wel meeviel, de locatie maakte heel veel goed.

Maar zelf zou ik er ook niet zo snel voor kiezen, als ik eerlijk moet zijn...!

Nog acht nachtjes slapen
    pi_39366786
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 19:48 schreef MrDirk het volgende:
    Ik zou de topicstarter vriendelijk willen verzoeken om de beschrijving over Hotel Carter drastisch aan te passen. Tot vandaag had ik mijn reservering bij Hotel Carter staan. Ik wilde nog wat informatie zoeken, tijdens mijn speurtocht kwam ik wat opmerkelijke informatie tegen omtrent dit hotel.

reviews (332 negatieve reacties van de 332)(

fotos

Het zou zonde zijn als mensen hun reis naar new york verpestten omdat ze niet verder lezen dan de startpost, iets wat ik dus bijna gedaan had!!!!
    Ik vind de beschrijving in de OP over Carter wel aardig overeenkomen met de foto's van tripadvisor. Of de bedden aangenaam zijn valt over de discusieren, maar verder is de ligging ideaal.

En quotes van advisors als:" ik dacht dat ik dood ging ", vind ik wel heel overdreven.
    pi_39371676
    Krijgen we weer dat gezeur over carter. Ben vorig jaar voor het eerst naar NY geweest. Met als Hotel Carter. Later de recenties gelezen en ik was best bang dat het een drama zou worden. Viel super mee.
    Nee het is geen fancy hotel en nee het glimt niet en ja het is best vaag daar allemaal maar al die extreme verhalen vallen reuze mee. Plus je gaat toch niet naar NY voor je hotel.
    Je slaapt er alleen maar. En Ja het zijn lekkere bedden en Ja het is een PErfecte ligging.

In september ga ik een maand naar de westcoast en sluit mijn trip af me een paar dagen NY.
    En JA ik zit weer in het hotel carter...

ps vandaag over 3 maanden zit ik lekker in de mooiste stad van de wereld. ;-)
    pi_39371818
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 19:52 schreef Fannetje het volgende:
    Ja, dat was volgens mij al bekend. Via een ander forum ken ik iemand die erheen is geweest en die zei dat het uiteindelijk wel meeviel, de locatie maakte heel veel goed.

Maar zelf zou ik er ook niet zo snel voor kiezen, als ik eerlijk moet zijn...!

Nog acht nachtjes slapen
    Ga je alleen naar NY of een rondreis maken?
    pi_39372250
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 22:19 schreef forzaola het volgende:
    Nee het is geen fancy hotel en nee het glimt niet en ja het is best vaag daar allemaal maar al die extreme verhalen vallen reuze mee. Plus je gaat toch niet naar NY voor je hotel.
    Je slaapt er alleen maar. En Ja het zijn lekkere bedden en Ja het is een PErfecte ligging.
    Precies zoals in de OP staat dus.
    pi_39372931
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 22:34 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Precies zoals in de OP staat dus.
    pi_39393047
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 22:23 schreef forzaola het volgende:

[..]

Een rondreis
    pi_39394105
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 15:11 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Een rondreis
    Zelf of georganiseerd?
    pi_39396540
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 15:51 schreef forzaola het volgende:

[..]

Zelf of georganiseerd?
    Georganiseerd.
      vrijdag 30 juni 2006 @ 19:32:17 #264
    75736 Gstyles
    pi_39401760
    Wat ik zo gaaf vind zijn die raps over NYC terwijl ik er ben geweest. Als je Group Home - A-train express (airtrain) download dan hoor je hem rappen over de plaatsen die hij voorbij gaat
    - when I hit Nostra ave
    - next stop, Downtown
    - going uptown etc..

Oke oke je moet er van houden maar het feit dat je iets hoord over de stad en in dit geval de trein waar je in hebt gereden geeft wel een gaaf gevoel..
      vrijdag 30 juni 2006 @ 21:33:22 #265
    75736 Gstyles
    pi_39406754
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 19:32 schreef Gstyles het volgende:
    Wat ik zo gaaf vind zijn die raps over NYC terwijl ik er ben geweest. Als je Group Home - A-train express (airtrain) download dan hoor je hem rappen over de plaatsen die hij voorbij gaat
    - when I hit Nostra ave
    - next stop, Downtown
    - going uptown etc..

Oke oke je moet er van houden maar het feit dat je iets hoord over de stad en in dit geval de trein waar je in hebt gereden geeft wel een gaaf gevoel..
    niemand datzelfde gevoel?
      vrijdag 30 juni 2006 @ 22:47:03 #266
    26411 The.PhantoM
    IN URBANITY WE TRUST
    pi_39409154
    quote:
    Op vrijdag 30 juni 2006 21:33 schreef Gstyles het volgende:

[..]

niemand datzelfde gevoel?
    geen id, ken dat nummer niet. Kga ff kijken of ik h'm van internet kan plukken.
    Maar nummers waarin je iets over NYC hoort geven bij mij altijd wel een kick, ookal vind ik het nummer niet echt mooi.

Je moet anders welcome to New York City downloaden van Jay-Z ft. Camron. Nummer begint zo fout maar is echte NYC rap

"Welcome to the Empire state
    home of the world trade
    birth place of Micheal Jordan
    home of biggy smalls
    rockefeller hq's.."

"We from New York City, right Cam? You damn right. This is the home of 9/11, the place of the lost towers, we still bangin' we never lost power
    welcome to new york city, welcome to new york city!"
    pi_39415934
    Jaja, de echte HipHop is geboren in New York.

Tis me alleen niet duidelijk vanuit welke wijk. Brooklyn of Bronx. 'The bridge is over'.
      zaterdag 1 juli 2006 @ 14:16:46 #268
    152677 Cityhopper
    "Niet het vele is goed, h
    pi_39422305
    Yes... Just booked New York for 10 days.... amazing... first time

Vertrek midden september voor anderhalve week.... Iemand idee of er op 11 september een soort van memorial is???

Ciao
    Upcoming (2006): New York, Washington, Boston, Philledelhia, Warschau
    Done (2006): Lyon, Kopenhagen, Arhus, Keulen, London, Frankfurt, Munchen, Parijs, Dubai, Abu Dabi, St Tropez, Geneve
    Upcoming 2007: Konigsleiten
    pi_39437929
    Vast wel, het is dan ook 5 jaar geleden...
    pi_39439332
    Natuurlijk is er dan van alles. Zeker in Amerika worden dit soort dingen behoorlijk aangepakt, hoort een beetje bij de cultuur ofzo.

Ik moet nog 14 nachtjes, dan zit ik eindelijk in New York. Afstuderen op tijd gelukt en nu beginnen aan het werkende leven... Ik heb een apartement op 7th Avenue, 31st Street, Manhattan... Ben erg benieuwd en kan eigenlijk niet wachten, gelukkig zijn de komende weken vrij druk, dus zal de tijd wel vliegen
    pi_39443334
    Ik ga voor 3 maanden naar NY. Heeft iemand tips over temporary huisvesting. Ik zou het liefst iets subletten voor max $1000 pm in (de buurt van) manhattan, ik ken al sites als craigslist en sublet.com en daar staan wel aardige dingen tussen. Hoewel ik ook weer van mensen hoor dat ik juist een shared appartment moet nemen, omdat ik in mn eentje reis. De eerste 4 weken doe ik een taalcursus en heb ik de optie om die eerste maand te verblijven in de residence van de school, maar na die 4 weken moet ik daar uit. Iemand tips voor tijdelijke huisvesting in NY (geen hotels dus)? Ik heb ook sites gevonden met van die residences voor students (the webster, brandon etc), alleen ik studeer dus niet in amerika (wel in NL nog), want die zijn ook wel een optie als dat kan.
      zondag 2 juli 2006 @ 14:25:25 #272
    152677 Cityhopper
    pi_39448595
    quote:
    Op donderdag 29 juni 2006 22:23 schreef forzaola het volgende:

[..]

Forzoala voor hoe lang ga je en met welke maatschappij vlieg je?
    Done (2006): Lyon, Kopenhagen, Arhus, Keulen, London, Frankfurt, Munchen, Parijs, Dubai, Abu Dabi, St Tropez, Geneve
    pi_39453369
    quote:
    Op zondag 2 juli 2006 14:25 schreef Cityhopper het volgende:

[..]

Forzoala voor hoe lang ga je en met welke maatschappij vlieg je?
    Ik ga in totaal zo'n 4 weken.
    Eerst 3,5 weken westkust en dan half weekje NY.

KLM, why?
      zondag 2 juli 2006 @ 18:58:46 #274
    152677 Cityhopper
    pi_39454289
    quote:
    Op zondag 2 juli 2006 18:21 schreef forzaola het volgende:

[..]

Ik ga in totaal zo'n 4 weken.
    Eerst 3,5 weken westkust en dan half weekje NY.

KLM, why?
    Ik vlieg nl. ook de 10e en gaa voor anderhalve wek NY bezoeken, dus geen rondreis voor mij! Voor mij Delta, cheap flight by the way!
      zondag 2 juli 2006 @ 19:15:42 #275
    133778 frenklin
    de enige echte
    pi_39454766
    nog 16 uur en dan.... op weg naar de grote appel .. ik kan echt niet meer wachten
    pi_39455003
    wat zijn jullie nou kwijt aan vliegtickets?
    pi_39455513
    quote:
    Op zondag 2 juli 2006 18:58 schreef Cityhopper het volgende:

[..]

Ik vlieg nl. ook de 10e en gaa voor anderhalve wek NY bezoeken, dus geen rondreis voor mij! Voor mij Delta, cheap flight by the way!
    ow ok.
    Ik ga eerst richting het westen..
    Ben pas op 28 sept. in NY en vlieg 2 okt weer richting de nederlanden!

heb speciaal voor klm gekozen omdat ik een nog al ingewikkeld ticket heb.
    Ik vlieg van adam naar SF en dan van LA naar NY en dan weer terug naar adam.

Plus dat ik van een bekende zijn miles gebreik mocht maken waardoor het voor mij ook een stuk goedkoper werd...
    quote:
    Op zondag 2 juli 2006 19:24 schreef Dizzee het volgende:
    wat zijn jullie nou kwijt aan vliegtickets?
    Das dus een ingewikkeld verhaal... maar kan je vertellen dat mede dankzij de miles het best goedkoop was. precies weet ik niet.
      zondag 2 juli 2006 @ 20:24:24 #278
    152677 Cityhopper
    pi_39456505
    Sounds great Forzoala.... ik ben nu mijn miles aan het sparen bij klm, maar heb nog lang niet genoeg dus heb gekozen voor Delta. Voor 383 heb ik een retour AMS - NYC, met erg fijne tijden.

Advies is om rechtstreeks te boeken bij een vliegmaatschappij ipv online vliegwinkels.....
      zondag 2 juli 2006 @ 23:25:43 #279
    112936 nutteketut
    de allerliefste
    pi_39461863
    ik kom hier maar eens meelezen. Ik ga eind aug. of in september naar New York voor minimaal 8 dagen. En heb nu gewoon al voorpret met m'n lonely planetboek en alles wat op internet staat.
    Alles moet nog geboekt worden en vastgesteld. Dus ga me maar eens inlezen hier.
    pi_39476972
    is er ooit iemand vanuit NY naar New jersey gegaan? als we naar NY gaan zouden we graag naar six flags in New jersey gaan. maar op de site van six flags staat neits van afstanden of wat dan ook aangegeven.
      maandag 3 juli 2006 @ 17:56:04 #281
    75736 Gstyles
    pi_39479901
    quote:
    Op zaterdag 1 juli 2006 04:18 schreef Dizzee het volgende:
    Jaja, de echte HipHop is geboren in New York.

Tis me alleen niet duidelijk vanuit welke wijk. Brooklyn of Bronx. 'The bridge is over'.
    De echte rap kwam van nature uit de Bronx.. echter.. het eerste rap nummer is ooit gemaakt door Blondie maar anyways het nummer van Peter Gunz - Dejavu (uptown baby) is ook echt een gave tekst over New York (en let vooral op dat bekende foute voorstukje.. )
    pi_39516079
    Cool nummertje.
      dinsdag 4 juli 2006 @ 23:55:19 #283
    75736 Gstyles
    pi_39526040
    quote:
    Op dinsdag 4 juli 2006 19:47 schreef Dizzee het volgende:
    Cool nummertje.
    Je-weet-toch
    pi_39526265
    Andere opties zijn natuurlijk 'New York' van Rakim, da's dan wel weer wat oldskool ("If you was born in New York city let me hear 'You know that!' "). Anders New York van Snoop Dogg, maar die vind ik minder...
    pi_39526670
    quote:
    Op maandag 3 juli 2006 16:00 schreef staticdata het volgende:
    is er ooit iemand vanuit NY naar New jersey gegaan? als we naar NY gaan zouden we graag naar six flags in New jersey gaan. maar op de site van six flags staat neits van afstanden of wat dan ook aangegeven.
    New Jersey is een hele staat. Daar ben je al als je de PATH trein neemt vanaf Manhattan.

Aangezien er staat
    quote:
    Mass Transit:
    NJ TRANSIT offers bus service to the park from New York City, Newark, Camden and Philadelphia, PA. Local bus service is also available on the #307, 308 309, and 318 bus lines from Trenton, Freehold, Toms River, New Egypt, Plumstead Twp., Lakewood, and Asbury Park, NJ. For a current operating schedule, call 800-772-2222 in New Jersey, outside of New Jersey call 800-626-7433 or 800-772-2287 (TAT)
    Ga ik er vanuit dat het in de buurt van Trenton (de hoofdstad van New Jersey) ligt. Dat is een aardige treinrit vanaf Penn Station. Op de site van NJ Transit en Amtrak moet je het wel kunnen vinden
    pi_39530793
    thanks

heb ondertussen ook gezien dat het 67 miles van NY afligt, dus of dat de moeite waard gaat worden. maar zal het even verder uitzoeken
      donderdag 6 juli 2006 @ 15:22:43 #287
    21984 Kresj
    Ik ben sowieso de beste...
    pi_39574955
    Ik heb eindelijk maar eens een fotosite opgezet met vooralsnog alleen de foto's van 2005 en 2006. De andere foto's van eerdere trips zet ik er nog wel eens bij.
    Mischien ook iets voor in de OP in het rijtje fotoalbums.

http://www.jserk.nl
    pi_39575483
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 15:22 schreef Kresj het volgende:
    Ik heb eindelijk maar eens een fotosite opgezet met vooralsnog alleen de foto's van 2005 en 2006. De andere foto's van eerdere trips zet ik er nog wel eens bij.

OP is aangepast op wiki.

Cool gedaan, heb nog steeds spijt dat ik vorig jaar niet even Washington heb aangedaan.
    pi_39575525
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 15:22 schreef Kresj het volgende:

Ik heb zojuist je site bekeken, leuk gedaan zeg! En mooie foto's!

Ik ga morgen naar New York!
      donderdag 6 juli 2006 @ 15:50:55 #290
    21984 Kresj
    pi_39575597
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ik heb zojuist je site bekeken, leuk gedaan zeg! En mooie foto's!

Ik ga morgen naar New York!
    * Jaloers is!!!

Hoe lang ga je en waar verblijf je?
    pi_39575837
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 15:50 schreef Kresj het volgende:

[..]

* Jaloers is!!!

Hoe lang ga je en waar verblijf je?
    Naar New York zelf maar vanaf morgen (we landen om 18.27 op JFK) tot maandag 07.30, vanuit daar maken we met een organisatie een rondreis, waarbij we o.a. Niagara Falls, Washington, Los Angeles, Las Vegas, de nationale parken en San Francisco gaan zien .

In New York zitten we in het Edison hotel.

Ik heb er zin in
      donderdag 6 juli 2006 @ 16:00:23 #292
    21984 Kresj
    pi_39575887
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 15:58 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Naar New York zelf maar vanaf morgen (we landen om 18.27 op JFK) tot maandag 07.30, vanuit daar maken we met een organisatie een rondreis, waarbij we o.a. Niagara Falls, Washington, Los Angeles, Las Vegas, de nationale parken en San Francisco gaan zien .

Ik heb er zin in
    Cool. Dat wil ik ook nog eens gaan doen zo'n rondreis. Alleen wil ik dan wat zelfstandiger. Met een huurauto ofzo.
    pi_39576083
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 15:58 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ik heb er zin in
    Welke organisatie..?
    pi_39576169
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 16:06 schreef forzaola het volgende:

[..]

Welke organisatie..?
    Via OAD, maar in Amerika georganiseerd door AlliedTPro.
    Internationale groep met Amerikaanse reisleider.
    pi_39576203
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 16:00 schreef Kresj het volgende:

[..]

Cool. Dat wil ik ook nog eens gaan doen zo'n rondreis. Alleen wil ik dan wat zelfstandiger. Met een huurauto ofzo.
    Dat was voor ons geen optie, omdat ik niet rijd en mijn vriend met een knieblessure zit.
    Maar wij maken al jaren georganiseerde busreizen en dat is ons altijd nog uitstekend bevallen
      donderdag 6 juli 2006 @ 16:12:03 #296
    21984 Kresj
    pi_39576236
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 16:10 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Dat was voor ons geen optie, omdat ik niet rijd en mijn vriend met een knieblessure zit.
    Maar wij maken al jaren georganiseerde busreizen en dat is ons altijd nog uitstekend bevallen
    Ik wil nog wel eens impulsief de andere kant opgaan ofzo.

OT: Have Fun.
    pi_39576285
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 16:10 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Dan zijn het zeker geen Greyhound bussen.
    pi_39576948
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 16:13 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Dan zijn het zeker geen Greyhound bussen.
    Nee, inderdaad.
    pi_39595729
    Vandaag naar New York

Tot over drie weken allemaal!
    pi_39595870
    Veel plezier!! En vergeet niet ff een i-net cafe op te zoeken en ons ff te informeren over hoe je het hebt
    oeh, nog 1post en we zijn bij deeltje XXX
    pi_39595965
    Zal ik hem dan maar maken, veel plezier he, ben benieuwt naar je verhalen!
    pi_39630387
    Volgende deel: New York City Deel XXX
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')