kan je ook nederlandse zenders ontvangen? De eerste wedstrijd van oranje wordt wel op 11 juni gespeeld (mijn laatste dagje in NYCquote:Op donderdag 25 mei 2006 17:46 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik was er 2 weken geleden.
De locatie van het hotel is perfect, net zoals bij sommige andere hotels. Dichtbij metrostation en TImes Square.
De lobby van het hotel is schitterend, maar staat niet in verhouding tot de rest van het hotel. De kamers zijn niet luxe, en meestal ook geen bijzonder uitzicht. De bedden waren goed, en werden elke dag opgemaakt en geregeld verschoond. Wij hadden een ruime kamer, maar voor hetzelfde geld kan je ook een stuk krapper zitten.
Er is een tv aanwezig met veel zenders, dat is wel grappig.
De muren in de kamers brokkelen aan alle kanten af. Het ziet er niet uit. Daar is al jaren niets meer aan gedaan. Stofzuigen gebeurt daar ook net zo vaak als op mijn studentenkamer vroeger. Nooit dus
Als je daar mee kan leven, heb je best een leuke tijd. Maar het hotel kan met moeite een voldoende krijgen.
haha dacht er ook aan jodeciquote:Op woensdag 31 mei 2006 09:38 schreef Jodeci1984 het volgende:
hehe is er geen hollands cafe .. of een frietje van pietje op broadway (A)
quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:23 schreef Jaguarized het volgende:
Jullie zitten allebei in hetzelfde vliegtuig?
haha ja die koude kermis was ook meer een bij-wijze-vanquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:29 schreef Jodeci1984 het volgende:
jah die site bedoelde ik.. kom je automatisch terecht ook bij tickets bestellen op yankees.com (ps. www.ticketmaster.com perongeluk een r ipv t maar het is duidelijk)
zend espn hem niet uit?quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:33 schreef Gstyles het volgende:
[..]
kan je ook nederlandse zenders ontvangen? De eerste wedstrijd van oranje wordt wel op 11 juni gespeeld (mijn laatste dagje in NYC) ...
ja das wel de bedoeling.. lekker genietend van een ijskoud biertje achter de bar een partijtje voetbal kijken!quote:Op woensdag 31 mei 2006 11:23 schreef forzaola het volgende:
[..]
zend espn hem niet uit?
Lekker in het cafe!
Vette fotoquote:Op woensdag 31 mei 2006 13:58 schreef The.PhantoM het volgende:
alweer een nieuw topic![]()
Hier nog een mooie pano die ik jullie niet wil onthouden:
[afbeelding]
The Naked cowboy![]()
gemaakt door NewYorker2005 @ skyscrapercity.com
Bij veel airlines kan dat alleen als je Economy Plus vliegt (of een soortgelijk duurder Economy tarief). Die mensen hebben dus wel recht op een vooraf gereserveerde stoel, i.t.t. tot jouw ticket (ik ga er nu maar even vanuit dat je een normaal CO Economy ticket geboekt hebt. Daarnaast kan het ook zo zijn dat pas bij check-in stoelen weggeven worden in de Economy, en dat de regel is dat stoelverzoeken alleen preferenties zijn. Dus dat betekent, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Vraag het nog even na bij CO NL na voor de zekerheid.quote:Op woensdag 31 mei 2006 16:45 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Vette foto![]()
Nog 's een vraagje over de tickets enzo
Ik vlieg volgende week met Continental airlines
Gister me tickets gekregen als A4TJE
Er staat op dat de gereserveerde stoelen onder voorbehoud zijn (ik had eerder al gebeld om te vragen, of ze een plek konden reserveren bij het raam omdat alles snel vol lijkt te gaan zitten)
Gister ingelogd met me reservation code op de site van Continental
En als ik me stoelen wil reserveren krijg ik de melding dat het niet mogelijk is
Maar waarom knnen al die andere mensen dat dan wel?
Ik ga vanavond boeken voor de yanks! dat www.ticketmaster.com werkt super thanks gastenquote:Op donderdag 1 juni 2006 09:14 schreef MikelenniuM het volgende:
Een wedstrijd bezoeken is wel gaaf idee trouwens! Maar eens druk op zoek gaan naar NFL kaartjes![]()
Wij vlogen ook met Continental (maandag teruggekomen) tegen een normaal economy-tarief en onze stoelen waren gewoon gereserveerd, voor zowel de heen- als terugreis. Je kon ze online nog wijzigen als je dat wilde. Ik zou het dus inderdaad ook nog even navragen zoals E59th al zegt.quote:Op woensdag 31 mei 2006 17:41 schreef E59th het volgende:
[..]
Bij veel airlines kan dat alleen als je Economy Plus vliegt (of een soortgelijk duurder Economy tarief). Die mensen hebben dus wel recht op een vooraf gereserveerde stoel, i.t.t. tot jouw ticket (ik ga er nu maar even vanuit dat je een normaal CO Economy ticket geboekt hebt. Daarnaast kan het ook zo zijn dat pas bij check-in stoelen weggeven worden in de Economy, en dat de regel is dat stoelverzoeken alleen preferenties zijn. Dus dat betekent, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Vraag het nog even na bij CO NL na voor de zekerheid.
Toen ik er langsliep was The Naked Cowboy er niet, maar wel the naked chick in soortgelijke outfit.quote:Op woensdag 31 mei 2006 13:58 schreef The.PhantoM het volgende:
Hier nog een mooie pano die ik jullie niet wil onthouden:
[foto]
The Naked cowboy![]()
Hoe was het?quote:Op donderdag 1 juni 2006 12:52 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Wij vlogen ook met Continental (maandag teruggekomen) tegen een normaal economy-tarief en onze stoelen waren gewoon gereserveerd, voor zowel de heen- als terugreis. Je kon ze online nog wijzigen als je dat wilde. Ik zou het dus inderdaad ook nog even navragen zoals E59th al zegt.
Ik heb er geen ervaring meequote:Op donderdag 1 juni 2006 19:39 schreef Gstyles het volgende:
Wie hebben er hier ervaring met Delta airlines? Ik ben benieuwd hoe de vliegtuigen over het algemeen zijn en de service die geboden wordt!
Check eens Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:39 schreef Gstyles het volgende:
Wie hebben er hier ervaring met Delta airlines? Ik ben benieuwd hoe de vliegtuigen over het algemeen zijn en de service die geboden wordt!
Op zich is twee uur prima maar als je met de trein gaat en je hebt een keer pech... Voor mijn vlucht naar Auckland die om 16.20 vertrok was ik ook om 12.55 op Schiphol.quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:01 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Dit zal wel al eerder gevraagd zijn,
Maar hoe zit het nou met die 3 uur van te voren aanwezig zijn op Schiphol
Is het een ramp als je er bijvoorbeeld 2 uur van te voren bent ofzo?
Ik denk toch dat ik gewoon de 1e trein van 6 uur neemquote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:19 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Op zich is twee uur prima maar als je met de trein gaat en je hebt een keer pech... Voor mijn vlucht naar Auckland die om 16.20 vertrok was ik ook om 12.55 op Schiphol.![]()
Dus huisnummer is 440quote:440 WEST 57TH ST
NEW YORK CITY, NY 10019
UNITED STATES
ff een tip, voordat je in NYC bent zou ik ff checken aan welke avenue je zit. Niemand kent daar de huisnummers en je ziet ze ook niet zo ff staan, behalve bij grote corporations. Wij hadden dus ook alleen een nummer en straat waaraan het hostel zat, maar daar kom je niet echt ver mee. We werden afgezet bij grandcentral en moesten toen maar op zoek naar het vanderbilt hostel rond 47th street east. Nouja ik kan je vertellen, het is nog niet zo makkeljk omdat te vinden. We hebben het aan wat locals gevraagd, maar de meesten wisten het ook niet, maar wel super hulpvaardig die NY'ersquote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:00 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik denk toch dat ik gewoon de 1e trein van 6 uur neem
Wel om 4 uur opstaan![]()
Ik wilde net trouwens dat formulier invullen wat je krijgt als je naar de VS gaat
Dus je eigen gegevens en je adres van het hotel enzo
Dit is het adres zoals het staat op die site van hun
[..]
Dus huisnummer is 440
Staat West 57TH Street
Staat New York Stad NY
Zip 10019 United states
Hoe kan ik daar achter komen?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:20 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ff een tip, voordat je in NYC bent zou ik ff checken aan welke avenue je zit. Niemand kent daar de huisnummers en je ziet ze ook niet zo ff staan, behalve bij grote corporations. Wij hadden dus ook alleen een nummer en straat waaraan het hostel zat, maar daar kom je niet echt ver mee. We werden afgezet bij grandcentral en moesten toen maar op zoek naar het vanderbilt hostel rond 47th street east. Nouja ik kan je vertellen, het is nog niet zo makkeljk omdat te vinden. We hebben het aan wat locals gevraagd, maar de meesten wisten het ook niet, maar wel super hulpvaardig die NY'ers
Dat zijn goede berichten! weet je ook of ze de wedstrijden in een bepaald cafe uitzenden? En dan mn de wedstrijden die Oranje moet spelen?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:00 schreef Max-Westerman het volgende:
Als ik de taxi neem op EWR zeg ik ook gewoon eerst Hotel holiday inn midtown west 57th street
Als hij niet weet waar het is zeg ik gewoon het hele adres
Voor de mensen die met het WK in nl zijn kunnen het voetbal kijken in de ESPN Zone
Als er een wedstrijd smorgens wordt gespeeld gaan ze om 8:30 open
Volgende week zondag dus lekker voetbal kijken
Ik heb gewoon zelf een 'share ride' geboekt bij supershuttle aan het Ground transportation desk in de terminal. Moet je ff wachten en komen ze je ophalen, de busjes worden ingedeeld zodat je allemaal in hetzelfde gebied zit. (Upper west bijvoorbeeld)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 21:10 schreef Gstyles het volgende:
Hier trouwes iemand die ervaring heeft met tickets voor de shuttle vanaf het vliegveld JFK? Hoe kun je ze gebruiken en is het ubehaupt handig?
waar kan je dat bekijken dan? Die ESPN zone?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:00 schreef Max-Westerman het volgende:
Als ik de taxi neem op EWR zeg ik ook gewoon eerst Hotel holiday inn midtown west 57th street
Als hij niet weet waar het is zeg ik gewoon het hele adres
Voor de mensen die met het WK in nl zijn kunnen het voetbal kijken in de ESPN Zone
Als er een wedstrijd smorgens wordt gespeeld gaan ze om 8:30 open
Volgende week zondag dus lekker voetbal kijken
ESPN zone ligt volgens mij bij Times Squarequote:Op zaterdag 3 juni 2006 15:27 schreef Gstyles het volgende:
[..]
waar kan je dat bekijken dan? Die ESPN zone?
Ennnnnnn???????quote:Op zondag 4 juni 2006 13:02 schreef Gstyles het volgende:
ow ik heb geen idee jodeci ik ga gelijk kijken!
Ja dat idee heb ik ook man! Maargoed heb in ieder geval al de vluchtgegevens van zowel www.schiphol.nl en www.deltaairlines.com kunnen halen en ze komen overeenquote:Op zondag 4 juni 2006 13:13 schreef Jodeci1984 het volgende:
[..]
Ennnnnnn???????![]()
Denk dat het alleen op schiphol kan
Ps. heb je ook bij yankees.com geprobeerd? Ik heb keer voor lol gekeken.. en bij ticketmaster was uitverkocht deed ik het via de site van yankees toen nietquote:Op zondag 4 juni 2006 13:24 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik ook man! Maargoed heb in ieder geval al de vluchtgegevens van zowel www.schiphol.nl en www.deltaairlines.com kunnen halen en ze komen overeenIn ieder geval een hele fijne vakantie toegewenst!
ps: het is me niet meer gelukt de tickets (NY Yankees) online te verkrijgen.. alles uitverkocht dus ik ga het in NY zelf proberen!![]()
Ach, ik vlieg meestal niet voor de lekkere hapjesquote:Op zondag 4 juni 2006 14:42 schreef Jaguarized het volgende:
Maar Delta heeft vaak van die magere maaltijden als ik de verslagen zo lees.
Ik heb nooit met SAS gevlogen, maar je hebt ze tegenwoordig gelukkig genoeg, die schermpjes. Het is voor mij wel een overweging op lange vluchten, hoewel ik er ook niet enorm veel extra voor wil betalen... Maar goed, nog 42 dagen tot NY.quote:Op zondag 4 juni 2006 14:53 schreef Jaguarized het volgende:
Haha ik ken het. Ik vond de eigen schermpjes bij SAS echt een uitvinding. Eigen schermpje, schermen in de gangen en een beamer voor de emergency seat rij.
Eten maakt me op zich ook niet uit maar als ik bv 10 euro meer moet betalen om met de SAS te vliegen, dan is de keuze snel gemaakt.
De Boeing 767-400ER iedere dag om 13:35 vertrekt vannaf schiphol heeft wel eigenlijk schermpjesquote:Op zondag 4 juni 2006 14:32 schreef Drive-r het volgende:
TVP
Mijn reisschema kwam toevallig vrijdag binnen, ik vertrek nu 16 juli naar NY en vlieg eind augustus weer terug. Helaas vlieg ik continental, had liever delta gehad (daar hebben ze naar de vs vaker aparte tv-schermpjes, daar kan ik mezelf altijd wel mee vermaken). Maar goed, nog twee weken tot afstuderen en dan klaar om te gaan, zin in...
Ik vond het erg goed, lekker eten (zalm), veel drinken, lekkere stewardessen en goed op tijd aangekomen.quote:Op zondag 4 juni 2006 14:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik heb nooit met SAS gevlogen, maar je hebt ze tegenwoordig gelukkig genoeg, die schermpjes. Het is voor mij wel een overweging op lange vluchten, hoewel ik er ook niet enorm veel extra voor wil betalen... Maar goed, nog 42 dagen tot NY.
Dank je, die heb ik! Ik heb met Continental nog niet zo vaak gevlogen, dus wist niet op welke wel schermpjes zaten. Tot nu toe niet naar Atlanta en Chicago, maar goed, gelukkig NY dus wel!quote:Op zondag 4 juni 2006 14:57 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
De Boeing 767-400ER iedere dag om 13:35 vertrekt vannaf schiphol heeft wel eigenlijk schermpjes
Bij het Empire State Building moet je overigens wel gewoon in de rij staan. Ferry naar Vrijheidsbeeld en Ellis Island bv weer niet.quote:Op zondag 4 juni 2006 14:59 schreef kkkk het volgende:
Nog een paar maandjes en dan ga ik ook richting NY!
Reis is geboekt, ben alleen nog aan het dubben over zaken als wel of niet zo'n New York Pass aanschaffen. Maar daar heb ik nog tijd genoeg voor![]()
Je moet dan toch zo'n 3 attracties per dag bezoeken wil je het bedrag er uit halen. Andere voordeel is dat je dan niet in de rij hoeft te staan. Maar hoe lang is zo'n rij voor de kassa dan normaal gesproken bij de meeste attracties?
Is dat niet de security rij? Want ik las dat je daar sowieso doorheen moest in de gewone rij.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:01 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Bij het Empire State Building moet je overigens wel gewoon in de rij staan.
Ik heb geen idee, er stond een rij om het blok en toen ik binnen ben gaan vragen hoe het zat met zo'n kaart, bleek dat ik gewoon in de rij moest staan.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:06 schreef kkkk het volgende:
[..]
Is dat niet de security rij? Want ik las dat je daar sowieso doorheen moest in de gewone rij.
Volgens mij security rijquote:Op zondag 4 juni 2006 15:06 schreef kkkk het volgende:
[..]
Is dat niet de security rij? Want ik las dat je daar sowieso doorheen moest in de gewone rij.
en nu weer snel verder zoeken naar de goedkoopste online tickets voor een retourtje. Suggestions?quote:Filmpjes van New York Fok users
matthijst
Mijn ex-vriendin zit nu op Roosevelt Island voor iets van 650 USD per maandquote:Op maandag 5 juni 2006 14:26 schreef Jaguarized het volgende:
Ik meende eens een maandprijs voor een loft van 2000 dollar gezien te hebben? Ik wil eens met een zooi vrienden een maand daar wonen. Lijkt me wel leuk.
En wat heb je daar voor?quote:Op maandag 5 juni 2006 14:35 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mijn ex-vriendin zit nu op Roosevelt Island voor iets van 650 USD per maand
Waarschijnlijk geen luxe appartement... Ik moet het nog even vragen, want ze zit er pas sinds vrijdag en heb haar nog niet gesproken!quote:
Ben benieuwd.quote:Op maandag 5 juni 2006 14:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geen luxe appartement... Ik moet het nog even vragen, want ze zit er pas sinds vrijdag en heb haar nog niet gesproken!
Ja gewoon met de metro. Ze werkt bij het UN HQ, dus dat is direct aan de overkant!quote:Op maandag 5 juni 2006 15:03 schreef Douwe het volgende:
Er komt toch gewoon een metro op Roosevelt Island?
Op de eerste verdieping heb je de grote wachtruimte. De eerste check is de beveiligingscontrole (dezelfde tassencontrole als op de luchthaven). Aansluitend de rij voor de kassa en meteen daarop de rij voor de lift naar een tussenverdieping op de 58-ste (of in die buurt). Op die etage moet je effe lachen zodat er een foto van je gemaakt wordt (iets van $12 dus dat hebben we maar niet gedaan) en vanaf die verdieping heb je een korte wachtrij naar het grote panorama punt op ongeveer 320 meter. Bij de kassa kun je ook een extra kaartje kopen om naar het bovenste uitzichtpunt te gaan op de 108 ste verdieping (380 meter). Hier sta je trouwens binnen achter het glas. Houd rekening met een wachttijd van 60-90 minuten vanaf de beveiligingscheck tot aan het panoramapunt.quote:Op zondag 4 juni 2006 15:06 schreef kkkk het volgende:
[..]
Afgelopen november in het Travel Inn geweest. Circa 15 minuten lopen ten westen van Times Square. Via verschillende boekingssites had ik van te voren gecontroleerd naar de reviews m.b.t. de kwaliteit. Voor een middenklassehotel heeft dit hotel een goede waardering (naast het hotel kun je ontbijten en 50 meter verderop is een supermarkt). Voor iets van $35 koop je een weekkaart voor het OV en kun je dan onbeperkt gebruiken. De bus stopt voor het hotel en de metro ligt op circa 15 minuten lopen (hoek Times Square / 42nd Street) richting WTC, vrijheidsbeeld, Wall Street. KLM heeft m.i. mooie vertrektijden. Via reisbureau een handige deal gemaakt: vertrek schiphol 9.30 (aankomst NY 14.00 uur) naar Newark en retourvlucht vanaf JFK (!) met vertrektijd 23.30 uur (aankomst AMS iets van 12.30 uur). Zodoende heb je op de eerste dag nog een aantal uren de tijd en de laatste dag kun je tot begin van de avond in NY blijven. Transport van/naar de luchthavens was geregeld via reisorganisatie en de Shuttledienst haalt je dan op.quote:Op maandag 5 juni 2006 18:29 schreef smash789 het volgende:
Hoi, ik wil graag in de periode eind juli tot mid augustus op vakantie, een weekje naar NYC.
Ik zoek me rot naar de goedkoopste vliegtickets, ik ben hier nog niet zo ervaren in zeg maar
Ik zou dus graag samen met m'n vriendin een weekje NYC willen, in een redelijk hotel, redelijk goed gelegen zodat veel op loopafstand is.
Het beste wat ik heb gevonden tot nu toe staat op www.dejongintra.nl (http://www.dejongintra.nl/webscripts/zoek.aspx?vakantiesoort=ST&vakantiethema=VL&land=US#Aanbod), met prijzen verschillend van ¤1350 tot ¤1900, afhankelijk van het hotel dat je kiest. Ik heb een voorkeur voor een middelmatig hotel en dan dus ¤1600 kosten, voor 6 dagen verblijf.
Iemand tips?
Is die 60-90 minuten inclusief beveiligingscheck of exclusief? Dus je kunt je een uur tot anderhalf uur besparen als je een New York Pass hebt? Of moet je evengoed dan nog voor de kassa in de rij?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:24 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Op de eerste verdieping heb je de grote wachtruimte. De eerste check is de beveiligingscontrole (dezelfde tassencontrole als op de luchthaven). Aansluitend de rij voor de kassa en meteen daarop de rij voor de lift naar een tussenverdieping op de 58-ste (of in die buurt). Op die etage moet je effe lachen zodat er een foto van je gemaakt wordt (iets van $12 dus dat hebben we maar niet gedaan) en vanaf die verdieping heb je een korte wachtrij naar het grote panorama punt op ongeveer 320 meter. Bij de kassa kun je ook een extra kaartje kopen om naar het bovenste uitzichtpunt te gaan op de 108 ste verdieping (380 meter). Hier sta je trouwens binnen achter het glas. Houd rekening met een wachttijd van 60-90 minuten vanaf de beveiligingscheck tot aan het panoramapunt.
Dat was ook mijn plan, alleen dan voor 1/2 weken. Maar niemand heeft hier ervaring mee dus?quote:Op maandag 5 juni 2006 14:26 schreef Jaguarized het volgende:
Ik meende eens een maandprijs voor een loft van 2000 dollar gezien te hebben? Ik wil eens met een zooi vrienden een maand daar wonen. Lijkt me wel leuk.
Ik dacht dat het goedkoper was om het gezamelijk te boeken bij een reisbureau?quote:Op maandag 5 juni 2006 19:11 schreef _wie het volgende:
probeer anders oad.nl, ook aardig wat keus.
Ik zou zelf alles los boeken. ongeveer 450-600 voor ticket pp. en dan ongeveer 100 dollar p.n voor een hotel
Als we nog een aantal fokkers bij ekaar kunnen krijgen.....quote:Op maandag 5 juni 2006 23:04 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Dat was ook mijn plan, alleen dan voor 1/2 weken. Maar niemand heeft hier ervaring mee dus?
2 weken ergens eind september?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:57 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Als we nog een aantal fokkers bij ekaar kunnen krijgen.....
Heb ik ook gedaan, 455 euro voor het ticket, 190 euro euro totaal voor de overnachten en de rest aan vervoer, eten, drinken, bezienswaardigheden.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:11 schreef _wie het volgende:
probeer anders oad.nl, ook aardig wat keus.
Ik zou zelf alles los boeken. ongeveer 450-600 voor ticket pp. en dan ongeveer 100 dollar p.n voor een hotel
Dan ben ik net 2 maanden terug uit Nieuw Zeeland.quote:
Inchecken is dat bij die balie. Je loopt naar de goede balie, checkt in loopt door de douane en je gaat rustig wat eten en tijdschrijftje lezen en tegen de tijd dat je vliegtuig gaat ga je er heen en vliegen maar.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:18 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb net dus ingecheckt enzo en boarding passen geprint
Maar hoe gaat nu precies?
Ik stap binnen in schiphol loop naar die balie's waar ze jouw koffers enzo op het band zetten en zo een papiertje eraan vast maken, Dan door de douane en dan lang wachten en dan bij de gates de boarding pass laten zien ofzo?
(iIs pas de 2e keer dat ik vlieg hoor![]()
Die 60 - 90 minuten is de totale wachttijd. In feite is het één lange wachtrij. De wachttijd voor de beveiligingscheck is vrij kort (en die is voor iedereen verplicht). Aansluitend ga je naar de daarachter liggende rij die voor de kassa (kaarten voor o.a. de 86ste en 102de verdieping). Ook daar gaat het vrij snel allemaal. Het lange wachten heb je voor de rij dáárachter en dat is de rij voor de lift. M.a.w. als je kaartjes hebt gekocht via internet, dan kun je bij de tweede rij dus voorpiepen maar moet je nog wel in de laatste (en langste) rij wachten. Je kunt ook iets van VIP kaartjes kopen en dan heb je helemaal geen wachttijd meer, ja gaat dan langs alle wachtrijen. Als je eenmaal de kassa voorbij bent, duurde het ongeveer nog 45 minuten, maar dit kan langer zijn in het hoogseizoen. Ik heb even gekeken voor je op de website van de NY pass (http://www.newyorkpass.com/viewAttraction.asp?Id=3&CategoryId=1) en daar staat het volgende over:quote:Op maandag 5 juni 2006 23:00 schreef kkkk het volgende:
[..]
Is die 60-90 minuten inclusief beveiligingscheck of exclusief? Dus je kunt je een uur tot anderhalf uur besparen als je een New York Pass hebt? Of moet je evengoed dan nog voor de kassa in de rij?
Dus je kan je tickets ophalen op een andere plaat dan waar je normaal gesproken je tickets kan kopen. De wachtrij voor de gewone kassa op de eerste verdieping ('second floor') kun je dan overslaan.quote:"The New York Pass grants you free admission to the Observatory. Tickets must be picked up on the lobby level of the building in the Empire State News store. Entering through the front door on 5th Avenue, go down the left hallway."
Het heeft even geduurd maar hier dan toch een beknopt reisverslagje.quote:
ZO te lezen heb je je wel vermaakt...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:39 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd maar hier dan toch een beknopt reisverslagje.
Ik heb me super vermaakt en wil zeker nog eens terug! Meer foto's volgen, moet er nu vandoor...
Je hebt idd veel gelopen zo te lezenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:39 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd maar hier dan toch een beknopt reisverslagje.
119 dollar PP ja 10-12 minuten http://www.libertyhelicopters.com/tours/tourinfo_details.php?id=5quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:46 schreef forzaola het volgende:
[..]
ZO te lezen heb je je wel vermaakt...![]()
Als ik dit zo lees heb ik er al zo zin an. NY here i come in september.![]()
![]()
Helaas maar voor een korte periode omdat het is om de vakantie in de westcoast af te sluiten.
Moet eerlijk toegeven dat ik meer zin heb om weer naar NY te gaan dan in de rest van mijn vakantie zo gek ben ik er van. die 119 dollar is dat PP?
Was dit je 1e NY trip? je wil zeker nog wel een keer terug of nie?![]()
![]()
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik zeker iets aan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:09 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Dus je kan je tickets ophalen op een andere plaat dan waar je normaal gesproken je tickets kan kopen. De wachtrij voor de gewone kassa op de eerste verdieping ('second floor') kun je dan overslaan.
hhmm best duur...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:10 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
119 dollar PP ja 10-12 minuten http://www.libertyhelicopters.com/tours/tourinfo_details.php?id=5
dat weet niemandquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:57 schreef kkkk het volgende:
[..]
Maar ja... is er voor die tijd nogmaals zo'n actie of ga ik nu gewoon pech hebben als ik het niet meteen doe?
Ja lijkt me wel iets voor de laatste dag ofzoquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:57 schreef forzaola het volgende:
[..]
hhmm best duur...
Wie weet als ik aan het einde van mijn 4 weken nog geld over heb!![]()
![]()
![]()
Tja moeilijk te zeggen soms geven 5% dan 10%quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:57 schreef kkkk het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik zeker iets aan.
Ben ook aan het twijfelen over een 7-daagse pas, ik zie dat die momenteel in de aanbieding is (20% korting).... maar ik wil 'm nu nog niet aanschaffen. Ik ga pas eind augustus. Maar ja... is er voor die tijd nogmaals zo'n actie of ga ik nu gewoon pech hebben als ik het niet meteen doe?
MAatje met wie ik ga is de 1na laatste dag jarig...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:03 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja lijkt me wel iets voor de laatste dag ofzo
Dat is natuurlijk wel een risico wat het weer betreft, wij hadden veel geluk want het was erg helder. We hadden het al een paar dagen eerder willen doen maar toen lag er een soort mistlaagje over de stad (die trok overigens later wel weer op).quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:03 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja lijkt me wel iets voor de laatste dag ofzo
Nope, het is er niet van gekomen, er was zoveel te zien dat we hebben besloten dat de dierentuin toch de laagste prioriteit had (al vind ik het stiekem toch wel een beetje jammerquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:07 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Je hebt idd veel gelopen zo te lezen
Heb ongeveer dezelfde dingen ingedachte om te doen
Ohja niet naar de Bronx zoo geweest?
Kewl!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:27 schreef twentemeisje het volgende:
Helipics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De wachtrij hangt helemaal af vanaf het tijdstip, en bij de ingang staat ook vermeld wat de gem. wachttijd is.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:09 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Die 60 - 90 minuten is de totale wachttijd. In feite is het één lange wachtrij. De wachttijd voor de beveiligingscheck is vrij kort (en die is voor iedereen verplicht). Aansluitend ga je naar de daarachter liggende rij die voor de kassa (kaarten voor o.a. de 86ste en 102de verdieping). Ook daar gaat het vrij snel allemaal. Het lange wachten heb je voor de rij dáárachter en dat is de rij voor de lift. M.a.w. als je kaartjes hebt gekocht via internet, dan kun je bij de tweede rij dus voorpiepen maar moet je nog wel in de laatste (en langste) rij wachten. Je kunt ook iets van VIP kaartjes kopen en dan heb je helemaal geen wachttijd meer, ja gaat dan langs alle wachtrijen. Als je eenmaal de kassa voorbij bent, duurde het ongeveer nog 45 minuten, maar dit kan langer zijn in het hoogseizoen. Ik heb even gekeken voor je op de website van de NY pass (http://www.newyorkpass.com/viewAttraction.asp?Id=3&CategoryId=1) en daar staat het volgende over:
[..]
Dus je kan je tickets ophalen op een andere plaat dan waar je normaal gesproken je tickets kan kopen. De wachtrij voor de gewone kassa op de eerste verdieping ('second floor') kun je dan overslaan.
Iddquote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:52 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een risico wat het weer betreft, wij hadden veel geluk want het was erg helder. We hadden het al een paar dagen eerder willen doen maar toen lag er een soort mistlaagje over de stad (die trok overigens later wel weer op).
Als je dit wilt gaan doen is het echt raadzaam om te reserveren, het is er knetterdruk en het is ook zo zonde van je tijd om er een paar uur op te moeten wachten...
Op dit moment is het droog en bewolkt en 20 a 25 gradenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:52 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Idd
Als ik de weers vooruitzichten bekij dan heb ik eigenlijk maar 1 echte dag zonder bewolking
De eerste 3 dagen alleen maar regen
Maarja dat verandert ook de hele tijd zie ik net
Central Park is leuk!!!quote:Op woensdag 7 juni 2006 03:30 schreef febster het volgende:
[..]
Op dit moment is het droog en bewolkt en 20 a 25 graden. Het dreigt al wel 2 dagen, maar regenen doet het niet.
1 tip voor iedereen: Central Park![]()
(rest van mijn verslag volgt wel als ik thuis ben)
Het was echt super! We hadden ook zo'n geluk met het weer!quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:31 schreef treborsos het volgende:
Leuk zeg, al die foto's. Ik krijg gelijk weer heimwee.
Zo te lezen heb je het ook aardig naar je zin gehad
quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:45 schreef forzaola het volgende:
twentemeisje je maakt me gek....als ik dit zo zie wil ik meteen!
Kan niet wachten tot eind september...![]()
![]()
![]()
Precies wat ik dacht.... zat ik maar aan de andere kant van de grote plas...quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:45 schreef forzaola het volgende:
twentemeisje je maakt me gek....als ik dit zo zie wil ik meteen!
Kan niet wachten tot eind september...![]()
![]()
![]()
Ik heb er maar 1 gehad en die vond ik eigenlijk niet zo lekker... (zal wel gevalletje pech hebben zijn geweest)...quote:Op donderdag 8 juni 2006 03:40 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe vonden jullie je eerste New Yorkse bagel?
Ik hield deze site in de gaten: http://www.wunderground.com/US/NY/New_York.htmlquote:Op donderdag 8 juni 2006 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
Voor de mensen die zich zorgen maken over het weer. Ik zit er a.s. zondag en ik heb de vooruitzichten nog niet bekeken. Heeft iemand daar een goeie site voor? Ik weet wel dat ik vorig jaar daar naar heb gekeken en de vooruitzichten waren...tja...niet goed, veel regen etc. Kom ik daar, is t 30 graden![]()
Subway ruled gewoon... Hebben in NYC ook vaak zitten kanen bij de subway, en sindsdien best wel verslaafd aan de subway. Gelukkig ziet er in Arnhem éénquote:Op donderdag 8 juni 2006 13:49 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik heb er maar 1 gehad en die vond ik eigenlijk niet zo lekker... (zal wel gevalletje pech hebben zijn geweest)...
Weet je wat ik zo lekker vond?
[afbeelding]
De Tuscan Chicken Sandwich van Subway![]()
En de Grilled Chicken Portobello Wrap bij Skylight Diner op 402 W. 34th St. (een jaren '50 diner vlakbij Madison Square Garden en Liberty Helicopters) was ook delicious! Enorme portie met overheerlijke frietjes. De menukaart is er oneindig en je eet er voor een schijntje, echt een aanrader!
[afbeelding]
* twentemeisje heeft het water in de mond staan
ik zal komende keer als ik in NY ben er ook is gan happen!quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:38 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Subway ruled gewoon... Hebben in NYC ook vaak zitten kanen bij de subway, en sindsdien best wel verslaafd aan de subway. Gelukkig ziet er in Arnhem één![]()
800?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 03:33 schreef febster het volgende:
Ik heb dus min of meer dezelfde foto's als twentemeisje(heb er overigens al 800 gemaakt
)
8 dagenquote:
zou wel kunnen kloppen volgens mij. Je kan ook nog evne kijken op dreizen.nl of globe reisbureau. Die bieden vaak stedentrips aan (hotel en vliegticket in 1) Hebben we vorigj jaar ook zo gedaan en dan nog een paar extra nachten bijgeboekt...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:38 schreef MikelenniuM het volgende:
ff vraagje... ben nu druk op zoek naar een reis van 5/6 dagen naar NY. Nu kwam ik op een site van CitySupport het volgende tegen:
Periode van 5 Sep t/m 31 Okt 2006 - Prijs p.p. in EUR:
2 pk. = ¤545,- + ¤76,- p.p.p.n. extra.
Standaard gaan ze op de site uit van een 4 daagse reis (waarvan de 3e nacht in het vliegtuig is)
Dat komt voor 2 personen dus neer op: 545 + (2x 76) x2 = ¤1394,-.
Is dat een beetje schappelijke prijs voor 4 nachtjes hotel in Manhattan?
raak een beetje verdwaald in al die hotel en reissites en als ik op de site van hotel Penssylvania zelf kijk, betaal je die prijs alleen al voor die paar nachten (dus nog zonder vlucht...) begrijp er nix meer van.
Prijs is goed te doen hoor!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:38 schreef MikelenniuM het volgende:
ff vraagje... ben nu druk op zoek naar een reis van 5/6 dagen naar NY. Nu kwam ik op een site van CitySupport het volgende tegen:
Standaard gaan ze op de site uit van een 4 daagse reis (waarvan de 3e nacht in het vliegtuig is)
raak een beetje verdwaald in al die hotel en reissites en als ik op de site van hotel Penssylvania zelf kijk, betaal je die prijs alleen al voor die paar nachten (dus nog zonder vlucht...) begrijp er nix meer van.
Vlucht en accomodatie hebben mij 455 + 190 = 645 euro gekost.quote:Op zondag 11 juni 2006 01:53 schreef Douwe het volgende:
Ben ik nou heel vervelend als ik dat best veel vind?
Was in 2004 voor vlucht en 10 nachten hotel totaal ¤700 kwijt, los geboekt dus. Dan komt 6 dagen (als ik het goed begrijp?) voor hetzelfde bedrag wel over als een beetje duur. Voor tarieven van het hotel moet je ook niet kijken op de site van het hotel zelf, maar op een algemene boekingssite zoals HRS of Expedia. Dat al gedaan?
Ik vind het persoonlijk best nog wel prijzig!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:38 schreef MikelenniuM het volgende:
Bij mij 404 + 150 = 554e. Zat wel in Upper West en deelde de kosten van de kamer met mijn vriendin.(7 nachten) Je zit dan wel in een wat goedkopere accomodatie.quote:Op zondag 11 juni 2006 04:19 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Vlucht en accomodatie hebben mij 455 + 190 = 645 euro gekost.
nouja hangt er vanaf in wat voor hotel je zit. Wij betaalde volgens mij iets van 35 dollar p.p.p.n voor een kamer in een hostel (kamer met stappelbed) Voor 6 nachten betaalde we dus ongeveer 200 dollar. Maar hotel is natuurlijk al duurder.quote:Op zondag 11 juni 2006 13:16 schreef MikelenniuM het volgende:
luchthavenbelasing ook meegerekend ja. Begin nu al wel meer te begrijpen van de tickets + hotel. Maar kan het nog steeds niet begrijpen dat je voor een hotel alleen al meer dan 1000 euro betaald (voor 2 personen, 5 nachten)
Foto?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 03:50 schreef Max-Westerman het volgende:
Geen naked cowboy gezien wel naked cow girl
Afrader wat mij betreft!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:14 schreef Fannetje het volgende:
twentemeisje; mooie foto's!Ben je nog in 't Guggenheim geweest?
Guggenheim vond ik wel interessant maar was er snel doorheen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:14 schreef Fannetje het volgende:
Nope...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:14 schreef Fannetje het volgende:
Ik kwam er op een donderdag, na een heel end te hebben gelopen aan.. bleek dat het Guggenheimmuseum op donderdag gesloten is...quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:13 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Nope...We hoorden later nog van vrienden dat het Guggenheim aan de buitenkant interessanter is dan van binnen
, laten wij nu net de pech hebben dat het compleet in de steigers stond en zo'n beetje gestript was... We hebben besloten om naar het MOMA te gaan en dat is een absolute aanrader!
Echt niet normaal groot is het MET hoor, daar kun je met gemak 2 dagen door rond dwalenquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:22 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Ik kwam er op een donderdag, na een heel end te hebben gelopen aan.. bleek dat het Guggenheimmuseum op donderdag gesloten is...![]()
HIerop maar naar het Metropolitian Museum of Art (ook op 5th ave naast central park) gegaan, wat waarschijnlijk veel meer de moeite waard was! Wat een groot en mooi museum is dat zeg! Ook erg moeten lachen om een bezoeker die zoiets zei als: '' Don't get lost in the temple of Dendur!!'' Als je er ooit komt zal je deze zin wel begrijpen
![]()
Bestel de Tall Capucino (a $ 3,65 ) en gij zult deze vakantie gaan smullenquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:22 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ik zit 28 augustus weer in het vliegtuig in de richting van the big apple![]()
Ben ik er vorig jaar 4 dagen geweest voordat we doorvlogen naar Florida voor een rondreis, nu blijf ik er 7 dagen. Starbucks![]()
He, ik 16 juli, kun jij vast wel wat spullen voor me meenemen...quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:57 schreef MissBliss het volgende:
Ik ga ooooooooooooooooooooooooooooook
15 juli, 8 dagen
1e keer
Whehe, ik maak die kilo's wel vol hoorquote:Op woensdag 14 juni 2006 22:57 schreef Drive-r het volgende:
[..]
He, ik 16 juli, kun jij vast wel wat spullen voor me meenemen...
Daar was ik al bang voor... hou in ieder geval het vliegtuig een beetje heel, ik heb een strak schema, zucht...quote:Op woensdag 14 juni 2006 23:06 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Whehe, ik maak die kilo's wel vol hoor
heb ze met liefde gemaaktquote:
Niet dagelijksquote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:38 schreef kkkk het volgende:
Leuke foto's!
Hoe zit dat nou eigenlijk met die naked cowboy? Die loopt daar gewoon dagelijks een beetje rond te hangen of zo?
Thanks, ja die naked cowboy heb ik ook gezien op Times square! Maar hij was zo druk bezig de vrouwen daar te omhelzen dat ik er maar geen foto van heb gemaaktquote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:38 schreef kkkk het volgende:
Leuke foto's!
Hoe zit dat nou eigenlijk met die naked cowboy? Die loopt daar gewoon dagelijks een beetje rond te hangen of zo?
ik heb ze niet geproefd maar ze zullen vast lekker zijn, alleen krijg ik van dit plaatje nou niet echt trekquote:
De tall capuchino is om je vingers bij af te likken maar verder bieden ze weinig interresants IMOquote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:48 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik snap ook niet wat er zo bijzonder aan Starbucks is
Nee het was ook een beetje apart. Het was meer melk dan frappuccino. Ze deed er ook veel te veel slagroom op.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:24 schreef Gstyles het volgende:
[..]
ik heb ze niet geproefd maar ze zullen vast lekker zijn, alleen krijg ik van dit plaatje nou niet echt trek![]()
Dat laatste is een mening.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:19 schreef Dizzee het volgende:
Dat plaatje ziet er echt ranzig uit Jag.
Net als de meeste producten van Starbucks overigens.
Starbucks is natuurlijk lang niet zo bijzonder als het gaat om de koffie maar het is puur het merk waar je voor betaalt. Daarom zou ik ook nooit een pak koffie daar kopen, puur vanwege de prijs en het zal net zo goed zijn als koffie uit de supermarkt tegen een lagere prijs.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:48 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik snap ook niet wat er zo bijzonder aan Starbucks is
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:41 schreef Max-Westerman het volgende:
http://s4.photobucket.com/albums/y120/Maikel__/
Paar pics
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:37 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Starbucks is natuurlijk lang niet zo bijzonder als het gaat om de koffie maar het is puur het merk waar je voor betaalt. Daarom zou ik ook nooit een pak koffie daar kopen, puur vanwege de prijs en het zal net zo goed zijn als koffie uit de supermarkt tegen een lagere prijs.Het enige wat ik nog wel wil hebben is zo'n mok.
Dat is zeg maar net zo'n souvenir als de mokken van de late shows verzamelen.
![]()
(Dr_Evil.)
idd.. w8 ik weet iets..gratis ketchup bij de BurgerKingquote:Op zondag 18 juni 2006 11:43 schreef Dr_Evil het volgende:
Ja, die komt volgende keerMoet wel steeds een reden houden om terug te gaan natuurlijk
goed te doen met de subway.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:21 schreef staticdata het volgende:
2 koffers
Ik zou gewoon een supershuttle of Airlink taxi nemen van het groundtransportation desk. Kost je wel $17 p.p maar ze krijgt een comfortabele 'ride'.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:08 schreef staticdata het volgende:
wat is het beste vervoer om van JFK de stad in te gaan? is het te doen om met de subway met je koffers te gaan zeulen of kan je beter een taxi nemen?
Subway. Ben je meteen tussen de New Yorkers.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:21 schreef staticdata het volgende:
2 koffers
Heeft het hotel geen shuttleservice?quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:08 schreef staticdata het volgende:
wat is het beste vervoer om van JFK de stad in te gaan? is het te doen om met de subway met je koffers te gaan zeulen of kan je beter een taxi nemen?
Ja ik heb het wel over een 'share ride' busje heh?!quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:34 schreef Dizzee het volgende:
Voor 17 dollar vind ik het nog wel meevallen dan. Ik zat met prijzen van 50+ in mn hoofd voor een taxi.
Nou ik heb nog niets geboektquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:47 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Heeft het hotel geen shuttleservice?
Ik vind dat altijd zo raar klinken, net alsof het hele andere mensen zijn... Trust me, maakt echt niet veel uit of je in NYC, London of wat voor een grote stad bent.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:41 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Subway. Ben je meteen tussen de New Yorkers.
Ik vind dat niet raar klinken. Over het algemeen is het leven gehaaster in NYC en de mensen passen zich daaraan aan.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo raar klinken, net alsof het hele andere mensen zijn... Trust me, maakt echt niet veel uit of je in NYC, London of wat voor een grote stad bent.
Ik vond New Yorkers niet speciaal ofzo?!![]()
Ik ben niet op JFK geweest, we vlogen op Newark. Daar kwam eens per uur een shuttle van ons hotel om mensen op te pikken (gratis en voor niksquote:Op woensdag 21 juni 2006 13:17 schreef staticdata het volgende:
[..]
Nou ik heb nog niets geboektmaar me vriendin opperde om me een weekje new york voor me verjaardag te geven
![]()
maar het eerste wat ik me dan altijd afvraag hoe eenvoudig het vervoer van en naar een vlieveld is.
Maakt dus wel uit: NYC tops politest city in the world listquote:Op woensdag 21 juni 2006 13:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Trust me, maakt echt niet veel uit of je in NYC, London of wat voor een grote stad bent.
wji willen ook in september.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:52 schreef Bucko het volgende:
wij willen ook naar new york in september ongeveer 5 of 6 dagen. Ook wij hadden toevallig 11 september in gedachte, dit is tevens onze datum wanneer we samen zijn. Zal misschien wel rustig zijn dan.![]()
Maar wat ik wilde vragen; het schijnt dat je in september of oktober een ander paspoort moet hebben om naar de VS te gaan. Eentje met irisscan of zoiets. Ik heb al hier bij de gemeente nagevraagd, maar die vertellen telkens wat anders.
Anybody??
Ik weet niet waar je in NY zit, maar mocht je in het centrum van Manhattan zitten:quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:08 schreef staticdata het volgende:
Ik denk dat je dan wel een nieuw passpoort moet regelenquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:52 schreef Bucko het volgende:
wij willen ook naar new york in september ongeveer 5 of 6 dagen. Ook wij hadden toevallig 11 september in gedachte, dit is tevens onze datum wanneer we samen zijn. Zal misschien wel rustig zijn dan.![]()
Maar wat ik wilde vragen; het schijnt dat je in september of oktober een ander paspoort moet hebben om naar de VS te gaan. Eentje met irisscan of zoiets. Ik heb al hier bij de gemeente nagevraagd, maar die vertellen telkens wat anders.
Anybody??
Hier staan de eisen aan je paspoort:quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:03 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan wel een nieuw passpoort moet regelen
Aangezien er in September weer nieuwe komen
Niet mee eens, als je in London of Tokyo zit is het net zo gehaast, misschien nog wel erger. In grote steden is het gewoon vaak een 'ratrace', NYC is daar echt geen uitzondering op.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik vind dat niet raar klinken. Over het algemeen is het leven gehaaster in NYC en de mensen passen zich daaraan aan.
Das dan mooi, ik denk er anders over.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:11 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Niet mee eens, als je in London of Tokyo zit is het net zo gehaast, misschien nog wel erger. In grote steden is het gewoon vaak een 'ratrace', NYC is daar echt geen uitzondering op.
En dat de mensen beleefd zijn in NYC is niets nieuws, dat zijn ze namelijk allemaal in Amerika. (alleen of het gemeend is betwijfel ik)
24 dollar kost een weekkaart voor de metro en "local buses".quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:00 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je in NY zit, maar mocht je in het centrum van Manhattan zitten:
Airtrain ($7,-) en een weekkaartje Metro (van die laatste weet ik het bedrag niet meer..) Je stapt vanaf JFK op de Airtrain naar Howard Beach en vervolgens op de Metro naar Downtown easy as that!![]()
Ja natuurlijk, een forum is toch bedoeld om je mening te gevenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Das dan mooi, ik denk er anders over.![]()
Same here. Daarom vind ik het wel leuk om binnenkort (nog 24 nachtjes) twee maanden in manhatten te zitten. Dan kan ik een wat beter beeld van de stad krijgen, ik ben er nu alleen als toerist geweest...quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:48 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, een forum is toch bedoeld om je mening te geven![]()
Ik zou best nog een keer naar NYC willen, maar mijn grote liefde blijft toch London. Maarja ik ben ook zwaar 'biased'.
Ja ik heb ook gekeken om er aan de slag te gaan, maarja werkvergunning ligt nogal lastig... Kan je beter naar London gaan omdat je het daar niet nodig hebt en Canary Wharf and the city ook booming zijn...quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Same here. Daarom vind ik het wel leuk om binnenkort (nog 24 nachtjes) twee maanden in manhatten te zitten. Dan kan ik een wat beter beeld van de stad krijgen, ik ben er nu alleen als toerist geweest...
Tuurlijk is het speciaal om oud en nieuw in NY te doenquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:10 schreef Mogiee het volgende:
Wij zitten er sterk over na te denken om oud&nieuw te vieren op een mooie plaats. New York is een van de opties.
Mijn vraag is of het ECHT speciaal is om oud&nieuw te vieren in New York, of raden jullie mij dit af? Gezien de drukte enz.?
allrightyquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:15 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
24 dollar kost een weekkaart voor de metro en "local buses".
Die mening deel ik wel. Het is een ervaring die je eens in je leven opgedaan moet hebben maar vaker eigenlijk ook niet. De jaarwisseling op TS is het feestje van de toeristen, de NYC'ers blijven lekker thuis of kan je vinden in een van de vele bars. Om 24.00 valt de bal, zie je wat vuurwerk en om 0.15 is het plein halfleeg. De sectoren worden dan opengegooid en je kan gaan en staan waar je wil.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:31 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Tuurlijk is het speciaal om oud en nieuw in NY te doenTimes Square om 24:00 vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, maar ik zou het je niet afraden.. Het is imo één van die dingen die je een keer gedaan moet hebben
Wat jij Jeroen?
Lijkt me niet echt boeiend, misschien bespaar je tien euro... ik zou meer er zeker niet nu al sappel over maken...quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:33 schreef MikelenniuM het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de prijzen van electronica? Zit erover te denken om voor de vakantie in NY een extra memorystick erbij te kopen. Maar weet niet of de prijzen heel veel schelen met Nederland.
Hoe het met memorysticks zit weet ik niet, ik heb er een iPod (Video 30G) gekocht en dat scheelde echt aanzienlijk! Hij kostte me 299 dollar (met de huidige dollarkoers is dat ca 237 euro) en hier betaal je 329 euro...quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:33 schreef MikelenniuM het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de prijzen van electronica? Zit erover te denken om voor de vakantie in NY een extra memorystick erbij te kopen. Maar weet niet of de prijzen heel veel schelen met Nederland.
http://www.compusa.com/quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:27 schreef forzaola het volgende:
Is er niet een grote electronica zaak waar je op internet kan kijken?
Ik hield het sober. Gewoon een grote lunch in een klein restaurantje en 's avonds aten we dan iets makkelijks. Voor de rest metrokaarten en af en toe wat leuke of lekkere dingen kopen. (shoppen)quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:01 schreef dacosta het volgende:
had graag eens geweten wat jullie dagelijkse budget in New york is of was
voor eten en drinken en misschien kleine souvenirs.
en leven jullie dan op grote voet of houden jullie het sober
Zo'n 100 dollar per dagquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:01 schreef dacosta het volgende:
had graag eens geweten wat jullie dagelijkse budget in New york is of was
voor eten en drinken en misschien kleine souvenirs.
en leven jullie dan op grote voet of houden jullie het sober
Je hebt deels gelijk. NYC was vond ik (mede door de zwakke dollar) (kleding) technisch gezien redelijk goedkoop. Het nadeel alleen er van is dat ze daar heel veel toffe dingen verkopen die ze hier niet hebben en je dus meer geneigd bent om daar flink wat in te slaan (zoals ik gedaan heb).quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik hield het sober. Gewoon een grote lunch in een klein restaurantje en 's avonds aten we dan iets makkelijks. Voor de rest metrokaarten en af en toe wat leuke of lekkere dingen kopen. (shoppen)
NYC hoeft helemaal niet zoveel geld te kosten!
Pin me der niet op vast, maar volgens mij was geheugen zowat het enige in NY wat duurder was dan hier.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:33 schreef MikelenniuM het volgende:
Dat is andersom voor die Amerikanen net zo. Alleen boksen die wel op tegen de hoge Eurokoers. Ik ben zelf wezen shoppen bij de GAP store en heb er leuke polo's gehaald voor een schijntje!quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:45 schreef febster het volgende:
[..]
Je hebt deels gelijk. NYC was vond ik (mede door de zwakke dollar) (kleding) technisch gezien redelijk goedkoop. Het nadeel alleen er van is dat ze daar heel veel toffe dingen verkopen die ze hier niet hebben en je dus meer geneigd bent om daar flink wat in te slaan (zoals ik gedaan heb).
Ik vind de beschrijving in de OP over Carter wel aardig overeenkomen met de foto's van tripadvisor. Of de bedden aangenaam zijn valt over de discusieren, maar verder is de ligging ideaal.quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:48 schreef MrDirk het volgende:
Ik zou de topicstarter vriendelijk willen verzoeken om de beschrijving over Hotel Carter drastisch aan te passen. Tot vandaag had ik mijn reservering bij Hotel Carter staan. Ik wilde nog wat informatie zoeken, tijdens mijn speurtocht kwam ik wat opmerkelijke informatie tegen omtrent dit hotel.
reviews (332 negatieve reacties van de 332)(
http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
fotos
http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
Het zou zonde zijn als mensen hun reis naar new york verpestten omdat ze niet verder lezen dan de startpost, iets wat ik dus bijna gedaan had!!!!
Ga je alleen naar NY of een rondreis maken?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:52 schreef Fannetje het volgende:
Ja, dat was volgens mij al bekend. Via een ander forum ken ik iemand die erheen is geweest en die zei dat het uiteindelijk wel meeviel, de locatie maakte heel veel goed.
Maar zelf zou ik er ook niet zo snel voor kiezen, als ik eerlijk moet zijn...!
Nog acht nachtjes slapen
Precies zoals in de OP staat dus.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:19 schreef forzaola het volgende:
Nee het is geen fancy hotel en nee het glimt niet en ja het is best vaag daar allemaal maar al die extreme verhalen vallen reuze mee. Plus je gaat toch niet naar NY voor je hotel.
Je slaapt er alleen maar. En Ja het zijn lekkere bedden en Ja het is een PErfecte ligging.
Een rondreisquote:Op donderdag 29 juni 2006 22:23 schreef forzaola het volgende:
[..]
Ga je alleen naar NY of een rondreis maken?
niemand datzelfde gevoel?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:32 schreef Gstyles het volgende:
Wat ik zo gaaf vind zijn die raps over NYC terwijl ik er ben geweest. Als je Group Home - A-train express (airtrain) download dan hoor je hem rappen over de plaatsen die hij voorbij gaat
- when I hit Nostra ave
- next stop, Downtown
- going uptown etc..
Oke oke je moet er van houden maar het feit dat je iets hoord over de stad en in dit geval de trein waar je in hebt gereden geeft wel een gaaf gevoel..![]()
geen id, ken dat nummer niet. Kga ff kijken of ik h'm van internet kan plukken.quote:
Forzoala voor hoe lang ga je en met welke maatschappij vlieg je?quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:23 schreef forzaola het volgende:
[..]
Ga je alleen naar NY of een rondreis maken?
Ik ga in totaal zo'n 4 weken.quote:Op zondag 2 juli 2006 14:25 schreef Cityhopper het volgende:
[..]
Forzoala voor hoe lang ga je en met welke maatschappij vlieg je?
Ik vlieg nl. ook de 10e en gaa voor anderhalve wek NY bezoeken, dus geen rondreis voor mij! Voor mij Delta, cheap flight by the way!quote:Op zondag 2 juli 2006 18:21 schreef forzaola het volgende:
[..]
Ik ga in totaal zo'n 4 weken.
Eerst 3,5 weken westkust en dan half weekje NY.
KLM, why?
ow ok.quote:Op zondag 2 juli 2006 18:58 schreef Cityhopper het volgende:
[..]
Ik vlieg nl. ook de 10e en gaa voor anderhalve wek NY bezoeken, dus geen rondreis voor mij! Voor mij Delta, cheap flight by the way!
Das dus een ingewikkeld verhaal...quote:Op zondag 2 juli 2006 19:24 schreef Dizzee het volgende:
wat zijn jullie nou kwijt aan vliegtickets?
De echte rap kwam van nature uit de Bronx.. echter.. het eerste rap nummer is ooit gemaakt door Blondiequote:Op zaterdag 1 juli 2006 04:18 schreef Dizzee het volgende:
Jaja, de echte HipHop is geboren in New York.![]()
Tis me alleen niet duidelijk vanuit welke wijk. Brooklyn of Bronx. 'The bridge is over'.
Je-weet-tochquote:
New Jersey is een hele staat. Daar ben je al als je de PATH trein neemt vanaf Manhattan.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:00 schreef staticdata het volgende:
is er ooit iemand vanuit NY naar New jersey gegaan? als we naar NY gaan zouden we graag naar six flags in New jersey gaan. maar op de site van six flags staat neits van afstanden of wat dan ook aangegeven.
Ga ik er vanuit dat het in de buurt van Trenton (de hoofdstad van New Jersey) ligt. Dat is een aardige treinrit vanaf Penn Station. Op de site van NJ Transit en Amtrak moet je het wel kunnen vindenquote:Mass Transit:
NJ TRANSIT offers bus service to the park from New York City, Newark, Camden and Philadelphia, PA. Local bus service is also available on the #307, 308 309, and 318 bus lines from Trenton, Freehold, Toms River, New Egypt, Plumstead Twp., Lakewood, and Asbury Park, NJ. For a current operating schedule, call 800-772-2222 in New Jersey, outside of New Jersey call 800-626-7433 or 800-772-2287 (TAT)
OP is aangepast op wiki.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:22 schreef Kresj het volgende:
Ik heb eindelijk maar eens een fotosite opgezet met vooralsnog alleen de foto's van 2005 en 2006. De andere foto's van eerdere trips zet ik er nog wel eens bij.
Mischien ook iets voor in de OP in het rijtje fotoalbums.
http://www.jserk.nl
Ik heb zojuist je site bekeken, leuk gedaan zeg! En mooie foto's!quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:22 schreef Kresj het volgende:
Ik heb eindelijk maar eens een fotosite opgezet met vooralsnog alleen de foto's van 2005 en 2006. De andere foto's van eerdere trips zet ik er nog wel eens bij.
Mischien ook iets voor in de OP in het rijtje fotoalbums.
http://www.jserk.nl
* Jaloers is!!!quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Ik heb zojuist je site bekeken, leuk gedaan zeg! En mooie foto's!Ik ga morgen naar New York!
Naar New York zelf maar vanaf morgen (we landen om 18.27 op JFK) tot maandag 07.30, vanuit daar maken we met een organisatie een rondreis, waarbij we o.a. Niagara Falls, Washington, Los Angeles, Las Vegas, de nationale parken en San Francisco gaan zienquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:50 schreef Kresj het volgende:
[..]
* Jaloers is!!!
Hoe lang ga je en waar verblijf je?
Cool. Dat wil ik ook nog eens gaan doen zo'n rondreis. Alleen wil ik dan wat zelfstandiger. Met een huurauto ofzo.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:58 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Naar New York zelf maar vanaf morgen (we landen om 18.27 op JFK) tot maandag 07.30, vanuit daar maken we met een organisatie een rondreis, waarbij we o.a. Niagara Falls, Washington, Los Angeles, Las Vegas, de nationale parken en San Francisco gaan zien.
In New York zitten we in het Edison hotel.
Ik heb er zin in
Welke organisatie..?quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:58 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Naar New York zelf maar vanaf morgen (we landen om 18.27 op JFK) tot maandag 07.30, vanuit daar maken we met een organisatie een rondreis, waarbij we o.a. Niagara Falls, Washington, Los Angeles, Las Vegas, de nationale parken en San Francisco gaan zien.
In New York zitten we in het Edison hotel.
Ik heb er zin in
Via OAD, maar in Amerika georganiseerd door AlliedTPro.quote:
Dat was voor ons geen optie, omdat ik niet rijd en mijn vriend met een knieblessure zit.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:00 schreef Kresj het volgende:
[..]
Cool. Dat wil ik ook nog eens gaan doen zo'n rondreis. Alleen wil ik dan wat zelfstandiger. Met een huurauto ofzo.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:10 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Dat was voor ons geen optie, omdat ik niet rijd en mijn vriend met een knieblessure zit.
Maar wij maken al jaren georganiseerde busreizen en dat is ons altijd nog uitstekend bevallen
Dan zijn het zeker geen Greyhound bussen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:10 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Maar wij maken al jaren georganiseerde busreizen en dat is ons altijd nog uitstekend bevallen
Nee, inderdaad.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:13 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Dan zijn het zeker geen Greyhound bussen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |