Ik denk dat je dan wel een nieuw passpoort moet regelenquote:Op woensdag 21 juni 2006 14:52 schreef Bucko het volgende:
wij willen ook naar new york in september ongeveer 5 of 6 dagen. Ook wij hadden toevallig 11 september in gedachte, dit is tevens onze datum wanneer we samen zijn. Zal misschien wel rustig zijn dan.![]()
Maar wat ik wilde vragen; het schijnt dat je in september of oktober een ander paspoort moet hebben om naar de VS te gaan. Eentje met irisscan of zoiets. Ik heb al hier bij de gemeente nagevraagd, maar die vertellen telkens wat anders.
Anybody??
Hier staan de eisen aan je paspoort:quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:03 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan wel een nieuw passpoort moet regelen
Aangezien er in September weer nieuwe komen
Niet mee eens, als je in London of Tokyo zit is het net zo gehaast, misschien nog wel erger. In grote steden is het gewoon vaak een 'ratrace', NYC is daar echt geen uitzondering op.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:25 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik vind dat niet raar klinken. Over het algemeen is het leven gehaaster in NYC en de mensen passen zich daaraan aan.
Das dan mooi, ik denk er anders over.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:11 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Niet mee eens, als je in London of Tokyo zit is het net zo gehaast, misschien nog wel erger. In grote steden is het gewoon vaak een 'ratrace', NYC is daar echt geen uitzondering op.
En dat de mensen beleefd zijn in NYC is niets nieuws, dat zijn ze namelijk allemaal in Amerika. (alleen of het gemeend is betwijfel ik)
24 dollar kost een weekkaart voor de metro en "local buses".quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:00 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je in NY zit, maar mocht je in het centrum van Manhattan zitten:
Airtrain ($7,-) en een weekkaartje Metro (van die laatste weet ik het bedrag niet meer..) Je stapt vanaf JFK op de Airtrain naar Howard Beach en vervolgens op de Metro naar Downtown easy as that!![]()
Ja natuurlijk, een forum is toch bedoeld om je mening te gevenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Das dan mooi, ik denk er anders over.![]()
Same here. Daarom vind ik het wel leuk om binnenkort (nog 24 nachtjes) twee maanden in manhatten te zitten. Dan kan ik een wat beter beeld van de stad krijgen, ik ben er nu alleen als toerist geweest...quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:48 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, een forum is toch bedoeld om je mening te geven![]()
Ik zou best nog een keer naar NYC willen, maar mijn grote liefde blijft toch London. Maarja ik ben ook zwaar 'biased'.
Ja ik heb ook gekeken om er aan de slag te gaan, maarja werkvergunning ligt nogal lastig... Kan je beter naar London gaan omdat je het daar niet nodig hebt en Canary Wharf and the city ook booming zijn...quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Same here. Daarom vind ik het wel leuk om binnenkort (nog 24 nachtjes) twee maanden in manhatten te zitten. Dan kan ik een wat beter beeld van de stad krijgen, ik ben er nu alleen als toerist geweest...
Tuurlijk is het speciaal om oud en nieuw in NY te doenquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:10 schreef Mogiee het volgende:
Wij zitten er sterk over na te denken om oud&nieuw te vieren op een mooie plaats. New York is een van de opties.
Mijn vraag is of het ECHT speciaal is om oud&nieuw te vieren in New York, of raden jullie mij dit af? Gezien de drukte enz.?
allrightyquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:15 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
24 dollar kost een weekkaart voor de metro en "local buses".
Die mening deel ik wel. Het is een ervaring die je eens in je leven opgedaan moet hebben maar vaker eigenlijk ook niet. De jaarwisseling op TS is het feestje van de toeristen, de NYC'ers blijven lekker thuis of kan je vinden in een van de vele bars. Om 24.00 valt de bal, zie je wat vuurwerk en om 0.15 is het plein halfleeg. De sectoren worden dan opengegooid en je kan gaan en staan waar je wil.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:31 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Tuurlijk is het speciaal om oud en nieuw in NY te doenTimes Square om 24:00 vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen, maar ik zou het je niet afraden.. Het is imo één van die dingen die je een keer gedaan moet hebben
Wat jij Jeroen?
Lijkt me niet echt boeiend, misschien bespaar je tien euro... ik zou meer er zeker niet nu al sappel over maken...quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:33 schreef MikelenniuM het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de prijzen van electronica? Zit erover te denken om voor de vakantie in NY een extra memorystick erbij te kopen. Maar weet niet of de prijzen heel veel schelen met Nederland.
Hoe het met memorysticks zit weet ik niet, ik heb er een iPod (Video 30G) gekocht en dat scheelde echt aanzienlijk! Hij kostte me 299 dollar (met de huidige dollarkoers is dat ca 237 euro) en hier betaal je 329 euro...quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:33 schreef MikelenniuM het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de prijzen van electronica? Zit erover te denken om voor de vakantie in NY een extra memorystick erbij te kopen. Maar weet niet of de prijzen heel veel schelen met Nederland.
http://www.compusa.com/quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:27 schreef forzaola het volgende:
Is er niet een grote electronica zaak waar je op internet kan kijken?
Ik hield het sober. Gewoon een grote lunch in een klein restaurantje en 's avonds aten we dan iets makkelijks. Voor de rest metrokaarten en af en toe wat leuke of lekkere dingen kopen. (shoppen)quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:01 schreef dacosta het volgende:
had graag eens geweten wat jullie dagelijkse budget in New york is of was
voor eten en drinken en misschien kleine souvenirs.
en leven jullie dan op grote voet of houden jullie het sober
Zo'n 100 dollar per dagquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:01 schreef dacosta het volgende:
had graag eens geweten wat jullie dagelijkse budget in New york is of was
voor eten en drinken en misschien kleine souvenirs.
en leven jullie dan op grote voet of houden jullie het sober
Je hebt deels gelijk. NYC was vond ik (mede door de zwakke dollar) (kleding) technisch gezien redelijk goedkoop. Het nadeel alleen er van is dat ze daar heel veel toffe dingen verkopen die ze hier niet hebben en je dus meer geneigd bent om daar flink wat in te slaan (zoals ik gedaan heb).quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik hield het sober. Gewoon een grote lunch in een klein restaurantje en 's avonds aten we dan iets makkelijks. Voor de rest metrokaarten en af en toe wat leuke of lekkere dingen kopen. (shoppen)
NYC hoeft helemaal niet zoveel geld te kosten!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |