Inchecken is dat bij die balie. Je loopt naar de goede balie, checkt in loopt door de douane en je gaat rustig wat eten en tijdschrijftje lezen en tegen de tijd dat je vliegtuig gaat ga je er heen en vliegen maar.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 14:18 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik heb net dus ingecheckt enzo en boarding passen geprint
Maar hoe gaat nu precies?
Ik stap binnen in schiphol loop naar die balie's waar ze jouw koffers enzo op het band zetten en zo een papiertje eraan vast maken, Dan door de douane en dan lang wachten en dan bij de gates de boarding pass laten zien ofzo?
(iIs pas de 2e keer dat ik vlieg hoor![]()
Die 60 - 90 minuten is de totale wachttijd. In feite is het één lange wachtrij. De wachttijd voor de beveiligingscheck is vrij kort (en die is voor iedereen verplicht). Aansluitend ga je naar de daarachter liggende rij die voor de kassa (kaarten voor o.a. de 86ste en 102de verdieping). Ook daar gaat het vrij snel allemaal. Het lange wachten heb je voor de rij dáárachter en dat is de rij voor de lift. M.a.w. als je kaartjes hebt gekocht via internet, dan kun je bij de tweede rij dus voorpiepen maar moet je nog wel in de laatste (en langste) rij wachten. Je kunt ook iets van VIP kaartjes kopen en dan heb je helemaal geen wachttijd meer, ja gaat dan langs alle wachtrijen. Als je eenmaal de kassa voorbij bent, duurde het ongeveer nog 45 minuten, maar dit kan langer zijn in het hoogseizoen. Ik heb even gekeken voor je op de website van de NY pass (http://www.newyorkpass.com/viewAttraction.asp?Id=3&CategoryId=1) en daar staat het volgende over:quote:Op maandag 5 juni 2006 23:00 schreef kkkk het volgende:
[..]
Is die 60-90 minuten inclusief beveiligingscheck of exclusief? Dus je kunt je een uur tot anderhalf uur besparen als je een New York Pass hebt? Of moet je evengoed dan nog voor de kassa in de rij?
Dus je kan je tickets ophalen op een andere plaat dan waar je normaal gesproken je tickets kan kopen. De wachtrij voor de gewone kassa op de eerste verdieping ('second floor') kun je dan overslaan.quote:"The New York Pass grants you free admission to the Observatory. Tickets must be picked up on the lobby level of the building in the Empire State News store. Entering through the front door on 5th Avenue, go down the left hallway."
Het heeft even geduurd maar hier dan toch een beknopt reisverslagje.quote:
ZO te lezen heb je je wel vermaakt...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:39 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd maar hier dan toch een beknopt reisverslagje.
Ik heb me super vermaakt en wil zeker nog eens terug! Meer foto's volgen, moet er nu vandoor...
Je hebt idd veel gelopen zo te lezenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:39 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het heeft even geduurd maar hier dan toch een beknopt reisverslagje.
119 dollar PP ja 10-12 minuten http://www.libertyhelicopters.com/tours/tourinfo_details.php?id=5quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:46 schreef forzaola het volgende:
[..]
ZO te lezen heb je je wel vermaakt...![]()
Als ik dit zo lees heb ik er al zo zin an. NY here i come in september.![]()
![]()
Helaas maar voor een korte periode omdat het is om de vakantie in de westcoast af te sluiten.
Moet eerlijk toegeven dat ik meer zin heb om weer naar NY te gaan dan in de rest van mijn vakantie zo gek ben ik er van. die 119 dollar is dat PP?
Was dit je 1e NY trip? je wil zeker nog wel een keer terug of nie?![]()
![]()
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik zeker iets aan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:09 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Dus je kan je tickets ophalen op een andere plaat dan waar je normaal gesproken je tickets kan kopen. De wachtrij voor de gewone kassa op de eerste verdieping ('second floor') kun je dan overslaan.
hhmm best duur...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:10 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
119 dollar PP ja 10-12 minuten http://www.libertyhelicopters.com/tours/tourinfo_details.php?id=5
dat weet niemandquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:57 schreef kkkk het volgende:
[..]
Maar ja... is er voor die tijd nogmaals zo'n actie of ga ik nu gewoon pech hebben als ik het niet meteen doe?
Ja lijkt me wel iets voor de laatste dag ofzoquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:57 schreef forzaola het volgende:
[..]
hhmm best duur...
Wie weet als ik aan het einde van mijn 4 weken nog geld over heb!![]()
![]()
![]()
Tja moeilijk te zeggen soms geven 5% dan 10%quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:57 schreef kkkk het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik zeker iets aan.
Ben ook aan het twijfelen over een 7-daagse pas, ik zie dat die momenteel in de aanbieding is (20% korting).... maar ik wil 'm nu nog niet aanschaffen. Ik ga pas eind augustus. Maar ja... is er voor die tijd nogmaals zo'n actie of ga ik nu gewoon pech hebben als ik het niet meteen doe?
MAatje met wie ik ga is de 1na laatste dag jarig...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:03 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja lijkt me wel iets voor de laatste dag ofzo
Dat is natuurlijk wel een risico wat het weer betreft, wij hadden veel geluk want het was erg helder. We hadden het al een paar dagen eerder willen doen maar toen lag er een soort mistlaagje over de stad (die trok overigens later wel weer op).quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:03 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ja lijkt me wel iets voor de laatste dag ofzo
Nope, het is er niet van gekomen, er was zoveel te zien dat we hebben besloten dat de dierentuin toch de laagste prioriteit had (al vind ik het stiekem toch wel een beetje jammerquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:07 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Je hebt idd veel gelopen zo te lezen
Heb ongeveer dezelfde dingen ingedachte om te doen
Ohja niet naar de Bronx zoo geweest?
Kewl!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:27 schreef twentemeisje het volgende:
Helipics
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De wachtrij hangt helemaal af vanaf het tijdstip, en bij de ingang staat ook vermeld wat de gem. wachttijd is.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:09 schreef EdwinW het volgende:
[..]
Die 60 - 90 minuten is de totale wachttijd. In feite is het één lange wachtrij. De wachttijd voor de beveiligingscheck is vrij kort (en die is voor iedereen verplicht). Aansluitend ga je naar de daarachter liggende rij die voor de kassa (kaarten voor o.a. de 86ste en 102de verdieping). Ook daar gaat het vrij snel allemaal. Het lange wachten heb je voor de rij dáárachter en dat is de rij voor de lift. M.a.w. als je kaartjes hebt gekocht via internet, dan kun je bij de tweede rij dus voorpiepen maar moet je nog wel in de laatste (en langste) rij wachten. Je kunt ook iets van VIP kaartjes kopen en dan heb je helemaal geen wachttijd meer, ja gaat dan langs alle wachtrijen. Als je eenmaal de kassa voorbij bent, duurde het ongeveer nog 45 minuten, maar dit kan langer zijn in het hoogseizoen. Ik heb even gekeken voor je op de website van de NY pass (http://www.newyorkpass.com/viewAttraction.asp?Id=3&CategoryId=1) en daar staat het volgende over:
[..]
Dus je kan je tickets ophalen op een andere plaat dan waar je normaal gesproken je tickets kan kopen. De wachtrij voor de gewone kassa op de eerste verdieping ('second floor') kun je dan overslaan.
Iddquote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:52 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een risico wat het weer betreft, wij hadden veel geluk want het was erg helder. We hadden het al een paar dagen eerder willen doen maar toen lag er een soort mistlaagje over de stad (die trok overigens later wel weer op).
Als je dit wilt gaan doen is het echt raadzaam om te reserveren, het is er knetterdruk en het is ook zo zonde van je tijd om er een paar uur op te moeten wachten...
Op dit moment is het droog en bewolkt en 20 a 25 gradenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 22:52 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Idd
Als ik de weers vooruitzichten bekij dan heb ik eigenlijk maar 1 echte dag zonder bewolking
De eerste 3 dagen alleen maar regen
Maarja dat verandert ook de hele tijd zie ik net
Central Park is leuk!!!quote:Op woensdag 7 juni 2006 03:30 schreef febster het volgende:
[..]
Op dit moment is het droog en bewolkt en 20 a 25 graden. Het dreigt al wel 2 dagen, maar regenen doet het niet.
1 tip voor iedereen: Central Park![]()
(rest van mijn verslag volgt wel als ik thuis ben)
Het was echt super! We hadden ook zo'n geluk met het weer!quote:Op woensdag 7 juni 2006 18:31 schreef treborsos het volgende:
Leuk zeg, al die foto's. Ik krijg gelijk weer heimwee.
Zo te lezen heb je het ook aardig naar je zin gehad
quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:45 schreef forzaola het volgende:
twentemeisje je maakt me gek....als ik dit zo zie wil ik meteen!
Kan niet wachten tot eind september...![]()
![]()
![]()
Precies wat ik dacht.... zat ik maar aan de andere kant van de grote plas...quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:45 schreef forzaola het volgende:
twentemeisje je maakt me gek....als ik dit zo zie wil ik meteen!
Kan niet wachten tot eind september...![]()
![]()
![]()
Ik heb er maar 1 gehad en die vond ik eigenlijk niet zo lekker... (zal wel gevalletje pech hebben zijn geweest)...quote:Op donderdag 8 juni 2006 03:40 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe vonden jullie je eerste New Yorkse bagel?
Ik hield deze site in de gaten: http://www.wunderground.com/US/NY/New_York.htmlquote:Op donderdag 8 juni 2006 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
Voor de mensen die zich zorgen maken over het weer. Ik zit er a.s. zondag en ik heb de vooruitzichten nog niet bekeken. Heeft iemand daar een goeie site voor? Ik weet wel dat ik vorig jaar daar naar heb gekeken en de vooruitzichten waren...tja...niet goed, veel regen etc. Kom ik daar, is t 30 graden![]()
Subway ruled gewoon... Hebben in NYC ook vaak zitten kanen bij de subway, en sindsdien best wel verslaafd aan de subway. Gelukkig ziet er in Arnhem éénquote:Op donderdag 8 juni 2006 13:49 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik heb er maar 1 gehad en die vond ik eigenlijk niet zo lekker... (zal wel gevalletje pech hebben zijn geweest)...
Weet je wat ik zo lekker vond?
[afbeelding]
De Tuscan Chicken Sandwich van Subway![]()
En de Grilled Chicken Portobello Wrap bij Skylight Diner op 402 W. 34th St. (een jaren '50 diner vlakbij Madison Square Garden en Liberty Helicopters) was ook delicious! Enorme portie met overheerlijke frietjes. De menukaart is er oneindig en je eet er voor een schijntje, echt een aanrader!
[afbeelding]
* twentemeisje heeft het water in de mond staan
ik zal komende keer als ik in NY ben er ook is gan happen!quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:38 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Subway ruled gewoon... Hebben in NYC ook vaak zitten kanen bij de subway, en sindsdien best wel verslaafd aan de subway. Gelukkig ziet er in Arnhem één![]()
800?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 03:33 schreef febster het volgende:
Ik heb dus min of meer dezelfde foto's als twentemeisje(heb er overigens al 800 gemaakt
)
8 dagenquote:
zou wel kunnen kloppen volgens mij. Je kan ook nog evne kijken op dreizen.nl of globe reisbureau. Die bieden vaak stedentrips aan (hotel en vliegticket in 1) Hebben we vorigj jaar ook zo gedaan en dan nog een paar extra nachten bijgeboekt...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:38 schreef MikelenniuM het volgende:
ff vraagje... ben nu druk op zoek naar een reis van 5/6 dagen naar NY. Nu kwam ik op een site van CitySupport het volgende tegen:
Periode van 5 Sep t/m 31 Okt 2006 - Prijs p.p. in EUR:
2 pk. = ¤545,- + ¤76,- p.p.p.n. extra.
Standaard gaan ze op de site uit van een 4 daagse reis (waarvan de 3e nacht in het vliegtuig is)
Dat komt voor 2 personen dus neer op: 545 + (2x 76) x2 = ¤1394,-.
Is dat een beetje schappelijke prijs voor 4 nachtjes hotel in Manhattan?
raak een beetje verdwaald in al die hotel en reissites en als ik op de site van hotel Penssylvania zelf kijk, betaal je die prijs alleen al voor die paar nachten (dus nog zonder vlucht...) begrijp er nix meer van.
Prijs is goed te doen hoor!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:38 schreef MikelenniuM het volgende:
ff vraagje... ben nu druk op zoek naar een reis van 5/6 dagen naar NY. Nu kwam ik op een site van CitySupport het volgende tegen:
Standaard gaan ze op de site uit van een 4 daagse reis (waarvan de 3e nacht in het vliegtuig is)
raak een beetje verdwaald in al die hotel en reissites en als ik op de site van hotel Penssylvania zelf kijk, betaal je die prijs alleen al voor die paar nachten (dus nog zonder vlucht...) begrijp er nix meer van.
Vlucht en accomodatie hebben mij 455 + 190 = 645 euro gekost.quote:Op zondag 11 juni 2006 01:53 schreef Douwe het volgende:
Ben ik nou heel vervelend als ik dat best veel vind?
Was in 2004 voor vlucht en 10 nachten hotel totaal ¤700 kwijt, los geboekt dus. Dan komt 6 dagen (als ik het goed begrijp?) voor hetzelfde bedrag wel over als een beetje duur. Voor tarieven van het hotel moet je ook niet kijken op de site van het hotel zelf, maar op een algemene boekingssite zoals HRS of Expedia. Dat al gedaan?
Ik vind het persoonlijk best nog wel prijzig!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 22:38 schreef MikelenniuM het volgende:
Bij mij 404 + 150 = 554e. Zat wel in Upper West en deelde de kosten van de kamer met mijn vriendin.(7 nachten) Je zit dan wel in een wat goedkopere accomodatie.quote:Op zondag 11 juni 2006 04:19 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Vlucht en accomodatie hebben mij 455 + 190 = 645 euro gekost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |