Ze beloven in ieder geval een superkrasbestendige coating. Maar aangezien we nog niet veel voorbeelden hebben gezien van werkende Blu-Ray drives zou ik geen idee hebben hoe het in de praktijk gaat.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:54 schreef Fallen het volgende:
Nou ben ik dus wel heel benieuwd hoe dat zal gaan op de Blu-Ray (single en/of dual) en hoe die omgaan met read-errors.
Iemand een idee?
En hoe krijgt je krasjes als een DVD gewoon stil in een drive zit? Zitten er stiekem kras monstersjes in dat ding die er krasjes op gaan maken wanneer je hem niet eruit haalt?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:38 schreef Fallen het volgende:
Omdat je anders krasjes op je DVD krijgt...
Heb die trailer al een paar keer gezien.... het is gewoon ziek hoe extreem dit spel is voor me. Ik MOET dit hebbenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:53 schreef Asskicker14 het volgende:
15 minuten lange trailer van MGS4: Guns of the Patriot
Gametrailers.MGS4.
PS3.
![]()
Snake is al bijna bejaard in MGS4. Lijkt me niet dat daar nog veel vervolgen op kunnen komen.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:48 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Dat zegt Kojima als sinds MGS2. Ik neem het met een korrel zout.
MGS3 was ook een MGS zonder Solid Snake. Ging prima.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:50 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Snake is al bijna bejaard in MGS4. Lijkt me niet dat daar nog veel vervolgen op kunnen komen.
Dat zou heel onlogisch zijn, waarom zou Kojima dat doen als hij heeft aangegeven dat dit de laatste deel is?quote:Op zondag 28 mei 2006 13:51 schreef SToRM81 het volgende:
Ze kunnen altijd nog van die prequels gaan maken he![]()
Dan kun je tenminste weer met een jonge Snake spelen
Met Raiden zou het maar uitmelkerij zijn, daartoe zie ik Kojima niet toe in staat.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:52 schreef H.Flick het volgende:
[..]
MGS3 was ook een MGS zonder Solid Snake. Ging prima.
Omdat Kojima ook al eens gezegd heeft dat MGS2 zijn laatste zou zijn. Na MGS3 zei hij weer exact hetzelfde.quote:Op zondag 28 mei 2006 13:52 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat zou heel onlogisch zijn, waarom zou Kojima dat doen als hij heeft aangegeven dat dit de laatste deel is?
3M heeft een coating ontwikkelt waardoor de BD-roms gewoon als schijfjes verkocht worden, in plaats van de cassette's a la UMD.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:25 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ze beloven in ieder geval een superkrasbestendige coating. Maar aangezien we nog niet veel voorbeelden hebben gezien van werkende Blu-Ray drives zou ik geen idee hebben hoe het in de praktijk gaat.Ik denk dat het allemaal wel goed zal komen.
Dat gaat volgens mij echt een goed spel worden!quote:
Alleen als ie PS3 spellen speeltquote:Op maandag 29 mei 2006 10:52 schreef SocialDisorder het volgende:
Will the real fanboys please stand up?
Wie koopt er een Playstation-horloge van 510 euro?
Dat is TDK met z'n "Durabis" coating.quote:Op maandag 29 mei 2006 10:21 schreef SocialDisorder het volgende:
3M heeft een coating ontwikkelt waardoor de BD-roms gewoon als schijfjes verkocht worden, in plaats van de cassette's a la UMD.
Niet zo'n puik plan om bij de echte onthulling van je systeem een crappy presentatie te hebbenquote:Op maandag 29 mei 2006 16:36 schreef SocialDisorder het volgende:
who cares about the conference? Alleen azijnzeikerds pissen daarop. Vorig jaar had Sony de beste conferentie. Nu de slechtste. So what?
De informatie die werd gegeven zoog juistquote:Het gaat om de informatie die gegeven wordt. 17 november kan heel de wereld aan de PS3, de prijzen zijn bekend, en de functies van de controller zijn bekend. Klaar.
ik was onder de veronderstelling dat 3M deze coating had gemaakt.quote:
En dan krijg je wel 1080p! Goede deal, lijkt mij. Ik zou ze meteen kopen.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:52 schreef Diablos79 het volgende:
Was toch ook bekend dat Blu-Ray films niet veel duurder zouden worden dan DVD's. Gemiddeld genomen zouden ze maar 10% duurder zijn dan films op DVD.
Ik wist het niet zeker, dus ik zocht even bevestigingquote:Op maandag 29 mei 2006 18:56 schreef Diablos79 het volgende:
Op een Blu-Ray speler(of Ps3) kun je gewoon al je oude DVD's kijken
Maar dat was geloof ik toch ook al algemeen bekend?
En nog meer geluidskanalen met een nog hogere kwaliteit!quote:Op maandag 29 mei 2006 18:53 schreef H.Flick het volgende:
En dan krijg je wel 1080p! Goede deal, lijkt mij. Ik zou ze meteen kopen.
Technisch gesproken niet.quote:Blue Ray is toch wel BC met DVD? Want anders moet ik al die boxen weer opnieuw gaan kopen.
Dan had je ook gewoon kunnen kijken op www.blu-ray.comquote:Op maandag 29 mei 2006 18:56 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik wist het niet zeker, dus ik zocht even bevestiging.
...of in de OP.quote:Op maandag 29 mei 2006 18:58 schreef Diablos79 het volgende:
Dan had je ook gewoon kunnen kijken op www.blu-ray.com
Crysis Instinctquote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:57 schreef SToRM81 het volgende:
PS3 programmeurs gezocht bij Crytek: klik
Zou Crysis dan toch op de PS3 komen?![]()
Probleem is meer dat de CryTek engine DirectX10 is en de PS3 en 360 de technologie aanboord hebben van DX9, dus die engine moet beperkt wordenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:11 schreef SocialDisorder het volgende:
Dan moeten ze hun engine ook wat makkelijker te programmeren maken denk ik.
Dat zal ook meehelpen idd. Maar hoe vaak is de Crysis-engine verkocht de afgelopen 2 jaar?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Probleem is meer dat de CryTek engine DirectX10 is en de PS3 en 360 de technologie aanboord hebben van DX9, dus die engine moet beperkt worden
Alleen aan UbiSoft voor Far Cry spinoffsquote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:19 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Dat zal ook meehelpen idd. Maar hoe vaak is de Crysis-engine verkocht de afgelopen 2 jaar?
Die van ¤600. Wil gewoon het complete packet. En als ik over een paar jaar een HDTV koop met HDMI en ik heb dan een Ps3 die dat niet ondersteund zou ik weer spijt hebben lol.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:07 schreef SocialDisorder het volgende:
Welke versie?
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:20 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Die van ¤600. Wil gewoon het complete packet. En als ik over een paar jaar een HDTV koop met HDMI en ik heb dan een Ps3 die dat niet ondersteund zou ik weer spijt hebben lol.
Hier heb ik wel mijn twijfels overquote:Asked if he was disappointed that the game wasn't part of Sony's press conference, he explained away the absence by claiming that "we're making huge progress every single day. We went in just two days from a point where we weren't happy to being where we are now. We think we'll surpass the footage, it was an incredible visualisation, but we're delivering an incredible interactive experience and we really think we'll go beyond it."
Ik wacht nog even met een HDTV(ook omdat ik er geen geld voor heb nu lol).. Maar bijna al die HDTV's zijn maar HD ready en die wil ik niet. Ik weel een HDTV die gewoon 1080p ondersteund en niet maar tot 720 zoals al die HD ready tv's.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:27 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
HDTV had bij mij al gestaan als ik er ruimte voor had gehad. Deze zomer ga ik het huis uit, en het eerste wat mijn huis binnenkomt is een HDTV.
"Ja maar een matras om op te slapen dan?"
Nope! HDTV eerst, mooiste plekje in huis gaat naar de TV. Daarna zien we wel waar we de rest dumpen.
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:32 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ik wacht nog even met een HDTV(ook omdat ik er geen geld voor heb nu lol).. Maar bijna al die HDTV's zijn maar HD ready en die wil ik niet. Ik weel een HDTV die gewoon 1080p ondersteund en niet maar tot 720 zoals al die HD ready tv's.
Is dat zo? dat ze betere kwaliteit zijn? De laatste keer toen ik heb gekeken waren die van philips niet echt mooi van beeld, die van sony en samsung waren echt veel mooier. Ik denk trouwens dat als je van al die merken de duurste koopt dat er in kwaliteit niet zoveel verschil zal zittenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:02 schreef SocialDisorder het volgende:
Philips zijn betere kwaliteit. Ik las trouwens dat 1080p niet op te gamen valt voorlopig, omdat de fillrates nog te laag liggen. 1080i is voorlopig prima zat. Ook omdat ik vaak snelle actiefilms kijk, en trage fillrates gewoon bagger zijn dan.
Dat en 1080i-schermen zijn iets gunstiger geprijst
Zijn idd ingame, van een Tekken 6 engine-techdemo.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[afbeelding]
Ingame (?) Tekken 6 screen.
http://www.gameinfowire.com/news.asp?nid=8818
(Even pasten, direct linken werkt niet)
Tekken.
Sterker nog, voor mij is het DE reden.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:39 schreef Diablos79 het volgende:
Tekken is voor mij al een reden om de Ps3 te kopen
Maar je moet duidelijk wat vaker op FOK!Games komenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sterker nog, voor mij is het DE reden.
Meer dan MGS, FF of welke game dan ook.
Graphics boeien me echt niet, gameplay uber alles.
Tekken.
Nou FF13 en MGS4 zijn voor mij ook wel grote redenen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sterker nog, voor mij is het DE reden.
Meer dan MGS, FF of welke game dan ook.
Graphics boeien me echt niet, gameplay uber alles.
Tekken.
Ach, ik moet wel meer... Je lijkt m'n vriendin wel,quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:45 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Maar je moet duidelijk wat vaker op FOK!Games komen
DIT is degene die je wilt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:56 schreef Diablos79 het volgende:
Ik koop er wel een van Sony, past mooi bij mijn PS3 dan lol
Zolang je het verschil maar blijft zien, vind ik het best.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach, ik moet wel meer... Je lijkt m'n vriendin wel,.
Ik heb liever 1080P met 30 frames per seconde dan 1080i. Het vergt dezelfde bandbreedte en voor veel games is 30 fps genoeg. Zolang het signaal maar progressief is. Interlacing is achterhaald en totaal niet geschikt voor de moderne panelen die toch allemaal progressief zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:02 schreef SocialDisorder het volgende:
Philips zijn betere kwaliteit. Ik las trouwens dat 1080p niet op te gamen valt voorlopig, omdat de fillrates nog te laag liggen. 1080i is voorlopig prima zat. Ook omdat ik vaak snelle actiefilms kijk, en trage fillrates gewoon bagger zijn dan.
Dat en 1080i-schermen zijn iets gunstiger geprijst
Maar de fillrate dan? Je PS3 kan wel leuk met 30 FPS beeldjes uitspugen, als je scherm er maar 12 per seconde kan verwerken, heb je daar natuurlijk geen drol aan.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik heb liever 1080P met 30 frames per seconde dan 1080i. Het vergt dezelfde bandbreedte en voor veel games is 30 fps genoeg. Zolang het signaal maar progressief is. Interlacing is achterhaald en totaal niet geschikt voor de moderne panelen die toch allemaal progressief zijn.
Is dat nu eigenlijk echt 1080p/30? of nog 29.97 (ntsc)?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik heb liever 1080P met 30 frames per seconde dan 1080i. Het vergt dezelfde bandbreedte en voor veel games is 30 fps genoeg. Zolang het signaal maar progressief is. Interlacing is achterhaald en totaal niet geschikt voor de moderne panelen die toch allemaal progressief zijn.
1080i/60 is net zoveel pixels per seconde als 1080P/30, dus ik neem aan dat de fillrate ook gelijk is.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:36 schreef SocialDisorder het volgende:
Maar de fillrate dan?
Je hebt 1080P/60, 1080P/30 en 1080P/24. 1080P/24 gaat waarschijnlijk gebruikt worden voor BD-video en het zou heel goed kunnen dat 1080P/30 inderdaad op de 29.97 frames per seconde van NTSC is gebaseerd.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:39 schreef InsertCredit het volgende:
Is dat nu eigenlijk echt 1080p/30? of nog 29.97 (ntsc)?
Of hebben ze het gelijk getrokken met vidcam (/24)?
fillrate is van het scherm. Of responsetime, weet ik veel hoe het heet. In elk geval hoe lang het duurt voor een nieuw beeldje op het scherm getoverd is. Dat is momenteel bij 1080p-schermen nog te laag voor snelle acties on screen, las ik.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:48 schreef P-Style het volgende:
[..]
1080i/60 is net zoveel pixels per seconde als 1080P/30, dus ik neem aan dat de fillrate ook gelijk is.
[..]
Je hebt 1080P/60, 1080P/30 en 1080P/24. 1080P/24 gaat waarschijnlijk gebruikt worden voor BD-video en het zou heel goed kunnen dat 1080P/30 inderdaad op de 29.97 frames per seconde van NTSC is gebaseerd.
Als je echt snelle actie wilt dan moet je gewoon een progressief 60Hz signaal hebben. Wat dat betreft is zelfs 720p (wat altijd 60Hz is) beter dan 1080i.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:50 schreef SocialDisorder het volgende:
fillrate is van het scherm. Of responsetime, weet ik veel hoe het heet. In elk geval hoe lang het duurt voor een nieuw beeldje op het scherm getoverd is. Dat is momenteel bij 1080p-schermen nog te laag voor snelle acties on screen, las ik.
mijn gevoel zegt dat je iets tegen interlaced hebt....quote:Op dinsdag 30 mei 2006 15:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je echt snelle actie wilt dan moet je gewoon een progressief 60Hz signaal hebben. Wat dat betreft is zelfs 720p (wat altijd 60Hz is) beter dan 1080i.
Dan heeft jouw gevoel het juist!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:12 schreef SocialDisorder het volgende:
mijn gevoel zegt dat je iets tegen interlaced hebt....
de PS3 gaat alst goed is alles van 480i tot 1080p uitpoepen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dan heeft jouw gevoel het juist!
Interlacing werkt prima op ouderwetse analoge CRT beeldbuizen, omdat het daarom amper opvalt (door de traagheid van de fosforstrips). Maar met de platte schermen van tegenwoordig moet het signaal eerst gedeinterlaced worden en dat is niet alleen omslachtig en onnodig, het beeld wordt er niet echt veel beter van en het kan ook nog een "lag" opleveren als de deinterlacinghardware niet snel genoeg is.
De hele reden dat 1080i bestaat, is omdat het verzonnen is in de jaren '80 toen er alleen nog maar met CRT schermen gewerkt werd en LCD of plasma nog helemaal niet aan de orde waren.
Maargoed. Ik ben benieuw hoe de beeldinstellingsmogelijkheden zijn op de PS3. Zou mooi zijn als je alles progressief zou kunnen uitvoeren (hetzij 60fps, hetzij 30fps...)
Klopt. Maar wat ik me dus af vraag is of je dat per game moet instellen of dat je dat gewoon in het PS3 menu zelf een beeldformaat instelt en dat de PS3 alle games daaraan aanpast. Denk het laatste, aangezien ze beweerd hebben dat PS1 en PS2 games ook in HD gespeeld kunnen worden en dat zit toch echt niet in de game-code.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:34 schreef SocialDisorder het volgende:
de PS3 gaat alst goed is alles van 480i tot 1080p uitpoepen.
Ik hoop dat je het éénmaal instelt, en dat de games het allemaal overnemen, want ik wordt GEK van die spellen waar je eerst van alles in moet stellen voor je uberhaupt een beetje kan spelen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
Klopt. Maar wat ik me dus af vraag is of je dat per game moet instellen of dat je dat gewoon in het PS3 menu zelf een beeldformaat instelt en dat de PS3 alle games daaraan aanpast. Denk het laatste, aangezien ze beweerd hebben dat PS1 en PS2 games ook in HD gespeeld kunnen worden en dat zit toch echt niet in de game-code.
Nou nou das wel een beetje overdrevenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 16:43 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Ik hoop dat je het éénmaal instelt, en dat de games het allemaal overnemen, want ik wordt GEK van die spellen waar je eerst van alles in moet stellen voor je uberhaupt een beetje kan spelen.
Tja oke... goed punt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 18:04 schreef kepler het volgende:
hint: [High Definition & Multichannel Audio] #5
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |