Ik zie dan altijd Hugh Grant meedansenquote:Op maandag 22 mei 2006 15:03 schreef Maeghan het volgende:
Pointer Sisters!
Rammsteinquote:Op maandag 22 mei 2006 14:23 schreef Pandorah het volgende:
Het gaat hier een beetje vaag met dat lijnen... onlangs met de pil gestopt omdat ik vermoedde daar die hoofdpijnen van te krijgen... iedereen valt af na het stoppen met de pil, maar nee hoor, ik weer niet... ik kom twee kilo aan en mijn buik is opeens wat dikker, dat heb ik dan weer:{ maar die hoofdpijn is niet meer teruggekomen dus kom maar op weer met de chocola![]()
Beetje laat: van harte gefeliciteerd met je verjaardag ymme!
Riann: veel plezier in Italië!
Viking84: Als je een beetje inspirerende muziek bij het sporten hebt dan wordt het gelijk stukken leuker. Ik heb gemerkt dat je op Rammstein ook aardig steppen (en hardlopen)![]()
Ja inderdaad. Maar goed, dat hebben we allemaal al heel vaak gezegd en tot nu toe doe je het niet, dus ik vraag me af waarom je het blijft vragen eigenlijk. Ik ga er vanuit dat je zelf eigenlijk ook best kunt bedenken dat gaan sporten op een ongezond energiearm dieet misschien niet zo heel erg goed is.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:26 schreef Troel het volgende:
Eens, Viking, dat is echt te weinig!
Nou, niet zo vijandig, hoor. Ik weet ook wel dat ik te weinig binnen krijg, maar ik weet niet goed hoe ik het dan moet aanvullen zonder weer ongezond te gaan eten.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar goed, dat hebben we allemaal al heel vaak gezegd en tot nu toe doe je het niet, dus ik vraag me af waarom je het blijft vragen eigenlijk. Ik ga er vanuit dat je zelf eigenlijk ook best kunt bedenken dat gaan sporten op een ongezond energiearm dieet misschien niet zo heel erg goed is.
Verder heb ik zelf dat probleem niet want mijn streven is 1600 tot 1800 kcal en daar ga ik vaak wel overheen, dus dan kan ik er gerust 300 afsteppen of er twee keer zoveel afwerken met BodyStep.
Moet je bij qltel zijnquote:Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Troel het volgende:
Rewimo, jullie moeten nodig Christans site updaten
Die gebruik ik juist. Die is sneller dan Jump hoor.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Viking84 het volgende:
The Pointer Sisters moet ik ook maar eens proberen, al lijkt het me dat dat liedje 'I'm so excited' me te traag is.
Probeer eens vegetarische vleeswaren anders. Zit toch meer in dan in tomaat denk ik. Banaan op brood kan ook. Kaas, en dan niet die plastickaas zonder, vet, zout of kcal of zo =Pquote:-edit- ik zou wel kunnen variëren qua broodbeleg. Eet nu meestal tomaat, sandwichspread of kaas op brood. Pindakaas vind ik niet te vreten, maar misschien zijn chocovlokken wel wat...
Mwah, ik kan me die reactie goed voorstellen.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, niet zo vijandig, hoor. Ik weet ook wel dat ik te weinig binnen krijg, maar ik weet niet goed hoe ik het dan moet aanvullen zonder weer ongezond te gaan eten.
Als ik chocoladehageltjes op m'n brood ga strooien, zwaait de diëtiste straks weer met haar vingertje.
Ik eet op zich gezond, alleen eet ik te weinig. Ik heb er zelf geen last van, behalve dan dat ik niet afval, omdat ik te weinig energie binnen krijg
Maar wat eet je dan bijvoorbeeld als avondeten???quote:Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik eet echt niet weinig op een dag. Probeer 2 keer 3 boterhammen te eten, twee plakken ontbijtkoek tussendoor, kwark met tussendoor voorafgaand aan het ontbijt (echte ontbijt om een uur of 10), verder nog een appel en een banaan en avondeten dus.
Waar ik wel extra kcal uit zou kunnen halen, is door 's avonds calorierijker te eten, maar dat moet ik dan toch halen uit sausjes (chicken tonight e.d.) en daar zit ook weer vet in (hoewel ik daar op een dag ook al weinig van binnen krijg). Bah, baal er wel van, hoor. Ik zou de hele dag fruit erbij moeten eten om op een gezonde manier aan m'n kcal te komen, maar dat komt me ook snel de neus uit
-edit- ik zou wel kunnen variëren qua broodbeleg. Eet nu meestal tomaat, sandwichspread of kaas op brood. Pindakaas vind ik niet te vreten, maar misschien zijn chocovlokken wel wat...
Lees het vorige topic eens, want daar heb je dat ook gezegd en toen hebben meerdere mensen je tips gegeven.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, niet zo vijandig, hoor. Ik weet ook wel dat ik te weinig binnen krijg, maar ik weet niet goed hoe ik het dan moet aanvullen zonder weer ongezond te gaan eten.
Lekker laten zwaaien dan, want ik eet ook gewoon hagelslag en daar krijg je echt niets van, zolang je het met mate doet, verder afwisselend eet en ik val ook gewoon af (en als dat niet zo is, ligt dat aan de koekjes en bonbons en niet aan de hagelslag die ik al m'n leven lang op brood eet).quote:Als ik chocoladehageltjes op m'n brood ga strooien, zwaait de diëtiste straks weer met haar vingertje.
Ik eet op zich gezond, alleen eet ik te weinig. Ik heb er zelf geen last van, behalve dan dat ik niet afval, omdat ik te weinig energie binnen krijg
Het lijkt inderdaad een beetje op een obsessiequote:Op maandag 22 mei 2006 15:38 schreef octopussy het volgende:
Viking84 je bent echt een 'alles of niets' dieter: als je aan het dieeten bent, dan durf je niets te nemen wat ook maar enigzins calorieen bevat (waarom?).
QLTEL, je moet nodig Christans site updaten!quote:
ja ik weet het. Sorryquote:Op maandag 22 mei 2006 15:37 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Lees het vorige topic eens, want daar heb je dat ook gezegd en toen hebben meerdere mensen je tips gegeven.
IS dat zo, of DENK jij dat?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:
Als ik chocoladehageltjes op m'n brood ga strooien, zwaait de diëtiste straks weer met haar vingertje.
Nee, gewoon eten. Da's geen zondigen. Overigens zitten er in Chicken Tonight Hawaii helemaal niet zo veel KCal.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik loop met een boog om dingen als tortilla's en chicken tonight heen, omdat ik me doodschrik van het aantal kcal dat daar in zit. Moet ik me daar volgens jullie dan toch eens aan bezondigen?
kijk daar gaat het denk ik verkeerd: bezondigen impliceert dat je iets doet wat niet mag. Tuurlijk mag je best genieten van lekkere dingen, dat is echt GEEN zonde! En ook niet ongezond. Je moet het idee loslaten dat je een straf een het uitzitten bent. Je bent niet ongezond, je moet alleen een voedingspatroon vinden wat bij je past en wat je je hele leven kan volhouden. En daar hoort een toetje op zijn tijd bij!quote:Op maandag 22 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja ik weet het. Sorry. Ik baal er gewoon van dat ik m'n hele eetpatroon heb omgegooid en dat ik nu té gezond eet, terwijl ik altijd te horen heb gekregen dat 'ieder pondje door het mondje gaat'. Dus, dacht ik eindelijk op de goede weg te zijn, moet ik alweer aanpassingen maken. Zucht. Je moet er wat voor over hebben.
Ik heb de tips in het vorige topic ter harte genomen, hoorIk eet gewoon kaas op brood en op m'n spaghetti (ook al zegt AnnekeM dat dat niet mag
) en ik heb ook een pot pindakaas gekocht, maar dat vind ik dus niets.
Ik loop met een boog om dingen als tortilla's en chicken tonight heen, omdat ik me doodschrik van het aantal kcal dat daar in zit. Moet ik me daar volgens jullie dan toch eens aan bezondigen? Mijn hersens zijn nu ingesteld op: zo min mogelijk kcal per product, dus als er teveel kcal zitten in een product, laat ik dat product liggen.
Nou ze heeft nog niks over hagelslag gezegd, maar ik kreeg wel een standje over een slaatje + kokosmakroon, dus kan me voorstellen dat ze ook gaat zeuren over hagelslagquote:Op maandag 22 mei 2006 15:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
IS dat zo, of DENK jij dat?
Als het werkelijk zo is, dan zou ik lekker een andere diëtiste zoeken, want dat slaat natuurlijk nergens op
Wellicht is het dan gewoon tijd voor een andere dietiste. Want een goede dietiste zou ook meoten zien dat je dus te weinig binnenkrijgt.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ze heeft nog niks over hagelslag gezegd, maar ik kreeg wel een standje over een slaatje + kokosmakroon, dus kan me voorstellen dat ze ook gaat zeuren over hagelslag
Maar in welke context was dat? Een kokosmakroon na een 2000 KCal dag, een slaatje na een patatje? Daar zou ik ook eens naar proberen te kijken...quote:Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ze heeft nog niks over hagelslag gezegd, maar ik kreeg wel een standje over een slaatje + kokosmakroon, dus kan me voorstellen dat ze ook gaat zeuren over hagelslag
Hoeveel aardappels en groente eet jij dan? Zijn dat normale porties?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
@ Troel: ik hoef pas 21 juni weer naar de diëtist (eerder was er geen plek) en ik heb al m'n vragen opgeschreven, dus ja, ik kan of gaan zitten kniezen of het hier vragen
En ik heb het idee dat jullie toch wel iets gemakkelijker zijn dan de diëtist. Afgaand op mijn eetdagboek vroeg ze of ik wist hoeveel kcal er in een slaatje of kokosmakroon zaten... zegt genoeg dan, terwijl mensen hier niet zoveel problemen lijken te hebben.
@ Octopussy:
Ja, ik ben idd bang voor calorieën, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit eens minder gezond eet. Vorige week uit eten geweest en dit weekend nog patat oorlog gegeten met twee dingen erbij. En dat vind ik zelf heel netjes, hoor, om 1 keer per 2 weken patat of pizza te eten.
Overigens zijn misschien niet de kcal zozeer het probleem, maar het feit dat veel kcal vaak gepaard gaan met veel vet en dat vet wil ik inperken.
@ Knuzzel:
mijn eetpatroon lijkt wel op dat van jou. Hierboven heb ik al gepost wat mijn ontbijt is (en ja per maaltijd zou er een boterham bij mogen) en 's avonds eet ik vaak gebakken aardappelen met groente + vegaburger, of spaghetti oid.
Raar dat jij dan wel op veel meer kcal uitkomt
Een slaatje+koksmakroon als volwaardige maaltijd?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het was de kokosmakroon op zich. Die dag at ik verder alleen brood met tomaat (ja alweer) en soep met een slaatje erbij.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar in welke context was dat? Een kokosmakroon na een 2000 KCal dag, een slaatje na een patatje? Daar zou ik ook eens naar proberen te kijken...
Misschien bedoelde ze dat je beter wat stevigere maaltijden kunt nemen en het snoepen dan laat, ipv hele lichte maaltijden en vervolgens wel calorierijke tussendoortjes nemen?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het was de kokosmakroon op zich. Die dag at ik verder alleen brood met tomaat (ja alweer) en soep met een slaatje erbij.
Ja, maar snap je dan niet dat dat voor een dag ook gewoon niet klopt? Zou het niet kunnen zijn dat ze je wilde laten zien dat het om het eten op de dag ging en niet zo zeer om de kokosmakroon? Ik kan wel ongezondere dingen verzinnen hoorquote:Op maandag 22 mei 2006 15:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het was de kokosmakroon op zich. Die dag at ik verder alleen brood met tomaat (ja alweer) en soep met een slaatje erbij.
Nou ik eet ongeveer 2/3 van wat Mark eet. Als we bijv röstirondjes eten, dan eet ik daar een stuk of 10-15 van. En bij avondeten let ik wel minder op de kcal, omdat er anders niets over blijft. Eigenlijk zou ik gekookte aardappelen moeten eten, maar daar ben ik niet zo dol op. Ik eet het alleen als ik spinazie eet bij m'n ouders. En ik eet niet gevariëerd nee. Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight). Alleen maar spaghetti en gebakken aardappelen met groente. Ik heb het idee dat ik wel vrij normaal eet, als ik mijn eetpatroon vergelijk met dat van vriendinnen. Soms eet ik iets meer en schep ik 2 keer op, als het op moet, maar dat is zelden. Maar goed, ik neem jullie adviezen serieus ter harte en ik ga vanavond chicken tonight of tortilla's etenquote:Op maandag 22 mei 2006 15:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Hoeveel aardappels en groente eet jij dan? Zijn dat normale porties?
Nou zo kwam het anders niet over. Ze zei dat ik een goed eetpatroon had. Ik zal haar er volgende keer eens naar vragen en als ze blijft volhouden dat ik een goed eetpatroon heb en dat ik geen hageslag op m'n brood moet doen oid, dan zal ik maar eens uitkijken naar een andere diëtist.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:58 schreef Jojogirl het volgende:
Je echte maaltijden zo beperken dat ze bestaan uit brood met tomaat en dan vervolgens wel een kokosmakroon tussendoor eten is ook niet zo logisch. Je kan beter aanwennen dat je normale gebalanceerde maaltijden eet (en daar past hagelslag op brood best in) en gezonde tussendoortjes eet. Ik denk dat is waarom de diëtiste commentaar had en niet puur vanwege de calorieën.
Dat lijkt me ook geen logisch eetpatroon, dus dat snap ik wel.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Variatietip:quote:Op maandag 22 mei 2006 15:58 schreef Viking84 het volgende:
Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight).
Waar haal je eigenlijk het idee vandaan dat Chicken Tonight een calorierijke saus is? En daarbij, je kunt natuurlijk ook kip met groente wokken voor bij de rijst. Is echt heel lekker!quote:Op maandag 22 mei 2006 15:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ik eet ongeveer 2/3 van wat Mark eet. Als we bijv röstirondjes eten, dan eet ik daar een stuk of 10-15 van. En bij avondeten let ik wel minder op de kcal, omdat er anders niets over blijft. Eigenlijk zou ik gekookte aardappelen moeten eten, maar daar ben ik niet zo dol op. Ik eet het alleen als ik spinazie eet bij m'n ouders. En ik eet niet gevariëerd nee. Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight). Alleen maar spaghetti en gebakken aardappelen met groente. Ik heb het idee dat ik wel vrij normaal eet, als ik mijn eetpatroon vergelijk met dat van vriendinnen. Soms eet ik iets meer en schep ik 2 keer op, als het op moet, maar dat is zelden. Maar goed, ik neem jullie adviezen serieus ter harte en ik ga vanavond chicken tonight of tortilla's eten(hangt er vanaf wat Mark wil)
Je kunt ook gewoon rijst met groente nemen bijvoorbeeld. En ook kun je eens kijken in buitenlandse keukens voor gerechten met couscous of bulgur, een keer tarly proberen, andere soorten pasta, of rijst met een saus op basis van yoghurt of tomaten. Verder is het ook maar hoevéél saus je daarbij neemt. Ik eet zelf nooit saus, maar wel rijst. Misschien zijn Indiase curry's wel wat voor je.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ik eet ongeveer 2/3 van wat Mark eet. Als we bijv röstirondjes eten, dan eet ik daar een stuk of 10-15 van. En bij avondeten let ik wel minder op de kcal, omdat er anders niets over blijft. Eigenlijk zou ik gekookte aardappelen moeten eten, maar daar ben ik niet zo dol op. Ik eet het alleen als ik spinazie eet bij m'n ouders. En ik eet niet gevariëerd nee. Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight). Alleen maar spaghetti en gebakken aardappelen met groente. Ik heb het idee dat ik wel vrij normaal eet, als ik mijn eetpatroon vergelijk met dat van vriendinnen. Soms eet ik iets meer en schep ik 2 keer op, als het op moet, maar dat is zelden. Maar goed, ik neem jullie adviezen serieus ter harte en ik ga vanavond chicken tonight of tortilla's eten(hangt er vanaf wat Mark wil)
Dan maak ik het nog een stapje erger.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik weet van de meeste dingen die ik eet wel ongeveer hoeveel kcal erin zitten, maar ik houd het niet echt bij verder. Misschien toch maar eens doen, want ik zal vast kleine dingetjes vergetenIk ga deze week mijn dagboek weer braaf invullen en aan het eind van de dag berekenen hoeveel kcal ik heb verbruikt. Dan weet ik ook precies hoeveel daar nog bij moeten.
Alle beetjes calorien helpen hequote:Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef Viking84 het volgende:
Bedankt voor de tips, iedereenMaar wat ik nu wel raar vind is dat iedereen met magere variatietips komt aanzetten, terwijl ik juist méér kcal moet eten
We komen met tips zodat je gewoon kan eten wat je lekker vindt, in normale hoeveelheden, zodat je jezelf niet vanalles hoeft te ontzeggen, maar waarbij je toch afvalt.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef Viking84 het volgende:
Bedankt voor de tips, iedereenMaar wat ik nu wel raar vind is dat iedereen met magere variatietips komt aanzetten, terwijl ik juist méér kcal moet eten
www.calorietabel.nlquote:Op maandag 22 mei 2006 16:10 schreef Knuzzel het volgende:
Heb ik eigenlijk nog wel een vraag...
Waar zitten allemaal eiwitten in... zuivel en vlees weet ik, maar daarmee kom ik niet aan de ADH...
dus, tips graag!![]()
OKquote:Op maandag 22 mei 2006 16:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan maak ik het nog een stapje erger.
Ga niet alleen heel precies bijhouden wat je eet, maar weeg ook de groentes en dergelijke af voordat je ze kookt zeg maar. Hoeveel rauwe groente en dergelijke. Het is even kloterig, maar je kan er zoveel van leren!
En waarom moet ze daar wat van zeggen...wat is er mis met die maaltijd?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Viking84 het volgende:
rijst + kip kerrie met slagroom erdoor + banaan + kokos eroverheen + spitskoolsalade met augurk en komkommer.
En dáár zei mevrouw de diëtiste niets vanZe zei wel dat ik 'minder gezond eten' wat kon compenseren door er groente bij te nemen, omdat je dan al minder eet van het andere.
Slagroom is misschien wat vettig, maar het hangt ook af van de hoeveelheden die gebruikt worden natuurlijk. Ik vind het ook niet schrikbarend ofzo.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:15 schreef Jojogirl het volgende:
Die kip kerrie klinkt ook niet alsof er iets mis mee is, dus ik zou ook niet weten wat de diëtiste ervan had moeten zeggenJe moet er natuurlijk geen 3 borden van eten, maar verder niks mis mee denk ik.
Die ken ik, maar om nou heel die tabel door te spitten op zoek naar lekkere dingenquote:
stop daarmee!!quote:Op maandag 22 mei 2006 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Jeetje, je mag idd wat creatiever worden in de keuken ja. Zeker bij fajita's kun je vanalles gebruiken. Kip, gehakt, biefstuk, vegetarisch gehakt, etc. met allerlei verschillende groentes (mais, verschillende bonen, tomaat, paprika) en tomaten- en zure roomsauzen, guacamole etc.
Omdat er slagroom in zit, misschien?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En waarom moet ze daar wat van zeggen...wat is er mis met die maaltijd?
En wat gaan jullie hard
Kroeltroel: mijn eczeem is er nog, maar niet hevig meer. Ik ben alweer begonnen met afwassen en daar wordt het niet erger van, dus de Dreft is het niet.
Wat is hier mis meequote:Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Viking84 het volgende:
rijst + kip kerrie met slagroom erdoor + banaan + kokos eroverheen + spitskoolsalade met augurk en komkommer.
fajita's?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Nou, behalve de slagroom zie ik daar niets ongezonds aan, en als het geen liters slagroom waren en je het niet dagelijks eet, dan zie ik daar inderdaad geen probleem in.
Jeetje, je mag idd wat creatiever worden in de keuken ja. Zeker bij fajita's kun je vanalles gebruiken. Kip, gehakt, biefstuk, vegetarisch gehakt, etc. met allerlei verschillende groentes (mais, verschillende bonen, tomaat, paprika) en tomaten- en zure roomsauzen, guacamole etc.
Koop anders gewoon een leuk, niet al te ingewikkeld kookboek of kijk in de AllerHande, of op de website, of op de receptkaarten van AH.
Not Guilty ijsjes bij de AH. Lijken op Solero's, bevatten 38 kcal per ijsje. (en dat is heel moeilijk te geloven als je zoiets lekkers aan het eten bent...ze zijn er in de smaak bosvruchten)quote:Op maandag 22 mei 2006 16:17 schreef Knuzzel het volgende:
daarom wilde ik eerst informeren of jullie misschien geniale tips hadden!
Nu we toch al zo scheutig zijn met tips![]()
![]()
Oeh! dat had ik gelezen ja! Volgende keer want ik heb nog 2 fruitjoys in mijn vriezer liggen! (Enig idee hoeveel calorieen daar in zitten, staat niet op de verpakking!)quote:Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Not Guilty ijsjes bij de AH. Lijken op Solero's, bevatten 38 kcal per ijsje. (en dat is heel moeilijk te geloven als je zoiets lekkers aan het eten bent...ze zijn er in de smaak bosvruchten)
Ze zijn op basis van yoghurtquote:Op maandag 22 mei 2006 16:21 schreef Knuzzel het volgende:
Maar ik zoek eigelijk geniale tips over producten waar eiwitten inzitten, buiten vlees en zuivel dan!
maar toch bedankt![]()
OEH, ananasquote:Op maandag 22 mei 2006 16:19 schreef Iksje het volgende:
Weer wat geleerd, een kokosmakroon
Snap je 'magere' variaties niet, want ik zie hier mueslirepen staan, en vollere zuivel, vegetarische spreads (heel lekker, al zijn sommige varianten ook niet te vreten). Alleen de hint dat je bij rijst ook sausjes op basis van bouillon of yoghurt kan eten, omdat je zo "bang" bent dat er chicken tonight bij rijst hoort. Rijst zonder saus kan ook prima, en als je wokt kan je wat sojasaus bij je groenten doen, dan is het wat minder droog.
Ik heb vandaag op:
energydrink, yoghurt (250gr),2 boterhammen met dressing + komkommer, twee perziken, ananas-200gr, oplossoepje, bolletje babybel light-22gr en daar kom ik aan 900kcal mee. Straks nog een warme maaltijd met aardappels, een veggieburger en groentjes en dan zit ik rond 1300-1400.
Tortilla's zijn - als ik mij niet vergis - slechts de lapjes deeg zelf.quote:
Ik weet er nog wel eentje... Maar dat mag ik hier niet postenquote:Op maandag 22 mei 2006 16:25 schreef Maeghan het volgende:
Verder voor eiwitten: ik denk noten en eieren... En tofu/soja etc.
slagroom?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef Sjeen het volgende:
Ik weet er nog wel eentje... Maar dat mag ik hier niet posten![]()
Notenquote:Op maandag 22 mei 2006 16:25 schreef Maeghan het volgende:
Verder voor eiwitten: ik denk noten en eieren... En tofu/soja etc.
Get the messagequote:Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet er nog wel eentje... Maar dat mag ik hier niet posten![]()
En dat bestandje heb je niet toevallig ergens nog??quote:Op maandag 22 mei 2006 16:33 schreef Troel het volgende:
Dames! Zo kan ik hier nooit meer op mijn werk meelezen
Ik heb die hele tabel van calorietabel op een gegeven moment in excel gezet, zodat ik op eiwitten kon sorteren, omdat ik in het begin heel erg bezig was met die eiwitten.
Ja, voedingscentrum hanteert grote porties met vooral ook veel groente. Maar ik eet wel altijd de helft op (mijn portie dus). Dennis laat regelmatig wat staan.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:37 schreef Levitation het volgende:
Hoeveel eten jullie eigenlijk bij het avondeten? Die recepten van 't voedingscentrum eten wij met z'n tweeën vaak maar 2/3 van. Heb mijn vriezer nu volstaan met restjes... Ik heb 't idee dat 't voedingscentrum nogal grote porties berekend, of ligt dat nu aan mij?
Nu hou ik meestal ook wel ruimte over voor een toetjeis gewoon lekker, en ik maak er soms ook sla bij.
Moet je wachten tot ik thuis benquote:Op maandag 22 mei 2006 16:34 schreef Knuzzel het volgende:
[..]
En dat bestandje heb je niet toevallig ergens nog??
Zou me hoop tijd besparen![]()
* Afvallen tijdens afstuderen is niet relaxed..
* Dit forum is ook niet goed voor je concentratie met scriptie schrijven...
Dat gaat prima lukken denk ikquote:
Dat was inderdaad een leuke uitzending, Oprah kan echt niet dansen.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:56 schreef Troel het volgende:
Ik heb pas naar Oprah zitten kijken met Kirsty Alley. Die is ook erg veel afgevallen
Met d'r dansgebeuren
Wat is veel in jouw geval?quote:Op maandag 22 mei 2006 17:24 schreef ymme het volgende:
Zozo wat een geklets weer hier
Erg slechte tvp dit.
Gisteren een beetje veel gegeten, dus net maar eens lekker een kippensoepje op met een bruine boterham
Dan moet je het echt heel heel heel weinig gebruiken, ik wist niet eens dat die dingen overstuur konden gaanquote:Op maandag 22 mei 2006 17:19 schreef Viking84 het volgende:
ketjap, citroensap...
Iddquote:Op maandag 22 mei 2006 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan moet je het echt heel heel heel weinig gebruiken, ik wist niet eens dat die dingen overstuur konden gaan
's ochtends een flink ontbijt met harde broodjes.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat is veel in jouw geval?Is het trouwens wel goed om een dag amper iets te eten, omdat je 's avonds uit eten gaat, of bijv zoals jij blijkbaar doet een dag heel weinig eten, omdat je de vorige dag teveel hebt gehad?
Je reactie op de slagroom.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:19 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben terug. Op de slagroom na (is daar geen lightversie van?) eet ik best een goede (en dure
) maaltijd vanavond, denk ik
Ga Phil ook maar eens aanzetten
Ik moest trouwens weer van alles weggooien: ketjap, citroensap... zondedus misschien een reden om het wat vaker te gebruiken
Verder heb ik muesli + witte chocovlokken gekochtdie ga ik morgen even over mijn beschuitje strooien. Was het maar alvast morgen
ik ben het gewend om het in een aparte pan te kokenquote:Op maandag 22 mei 2006 18:18 schreef Kroeltroel het volgende:
Gekookt met water?
Wat ik me voorstel bij kipkerrie:
kip bakken in olie
groenten toevoegen (ui/prei/paprika/etc)
slagroom + kerrie erbij
et voila
Maar om een saus beter te binden, kan je maizena toevoegen
daar had m'n huisgenoot het ook al over, maar dat heb ik niet in huisquote:Op maandag 22 mei 2006 18:18 schreef Kroeltroel het volgende:
Gekookt met water?
Wat ik me voorstel bij kipkerrie:
kip bakken in olie
groenten toevoegen (ui/prei/paprika/etc)
slagroom + kerrie erbij
et voila
Maar om een saus beter te binden, kan je maizena toevoegen
qltel schrijf je met kleine letters..quote:Op maandag 22 mei 2006 15:41 schreef Troel het volgende:
[..]
QLTEL, je moet nodig Christans site updaten!
Ja, maar ik riep je, dus met hoofdlettersquote:Op maandag 22 mei 2006 19:17 schreef qltel het volgende:
[..]
qltel schrijf je met kleine letters..
Maar je hebt wel gelijk..
Idd, alleen is maar alleen, dus het waren veel pizza`s, kant en klaar maaltijden, en friet.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Misschien valt het idd wel wat meequote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:11 schreef kwakveense het volgende:
viking: nog een dingetje: t is misshcien wel slim om idd echt alles in te voeren op valtaf bijvoorbeeld. als je zegt dat je 10-15 rostirondjes eet, dat si volgens mij alleen al behoorlijk wat calorieën...checkt op valtaf...
10 rostirondjes is 650 ckal...dus t lijkt me sterk dat je dan niet aan de 1200 komt...en dat is zonder het meerekenen van bakvet (denk dat je ze in de oven doet dus dan klopt dat wel).
wellicht dat je inderdaad doordat je geen vlees eet toch niet aan de voldoende calorieën komt, ook met zulke aardappelproducten, kweetniet.
maar vooral: wees niet zo bang om dingen met meer dan 100ckal per 100 gra te eten. als j ze met mate eet geeft dat niks!
ik ben vandaag ziek...ga tussendemiddag wel op mijn werk wat spullen ophalen om thuis wat te lezen, maar blijf verder nog lekker even in bed...
Errug lekkerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:32 schreef Ikiskoel het volgende:
Rewimo, ze waren lekker hè? Ik heb ze ook op zitten peuzelen
Gaat vanzelfquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:54 schreef Faithy het volgende:steekt iedereen even een hart onder de riem
![]()
ik zie dat ik (terecht) uit de lijst ben verwijderd![]()
![]()
misschien dat ik binnenkort weer begin, maar ik kan me op het moment niet toe zetten me heeeeeeeeel erg bezig te houden met lijnen.. al let ik nog wel steeds redelijk op wat ik eet
ik zie dat er aardig wat dames zijn die ontzettend goed gaandus echt
daarvoor
![]()
Wat moet je doen als je lichaam al in spaarstand STAAT? Hoe kun je je stofwisseling weer opvijzelen en op een normaal niveau krijgen?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:24 schreef teigan het volgende:
.... je brengt je lichaam ermee in de spaarstand viking84, als je sport zul je toch meer moeten eten hoor...
sowieso(ja, ik zeg het weer) is 900 kcal veels te weinig, probeer die 1200 te halen, ook als je het sporten er nog van af trekt
Dat ziet niemand, want je bent nu uit het lijstjequote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:13 schreef Faithy het volgende:
dan moet ik in de + gaan updaten...
weeg op het moment weer 83kg..
Hmm, je hebt volgens mij gewoon een account toch? Of ben je je wachtwoord kwijt?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:32 schreef Faithy het volgende:
ja das waar![]()
als ik thuis ben toch maar 's Troel mailen
Vooral regelmatig eten:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:18 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Wat moet je doen als je lichaam al in spaarstand STAAT? Hoe kun je je stofwisseling weer opvijzelen en op een normaal niveau krijgen?
(Ik ben dé jojo ervaringsdeskundige: ik kom snel aan en val snel af, maar wil nu graag stabiliteit in mijn gewicht. Dat is moeilijk te bereiken nu ik een trage stofwisseling heb)![]()
Ik heb voor alle mensen uit het oude lijstje waar een email in het profiel stond een account aangemaaktquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:53 schreef Faithy het volgende:
ik hebg een account hoor..
ben hier lang niet meer geweest...![]()
Probeer eerst eens een normaal eetritme te krijgen... Jij hebt volgens mij een flinke eetstoornis (gehad) en je moet gewoon eerst maar eens normaal gaan eten en dan eens zien wat je gewicht doet..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:18 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Wat moet je doen als je lichaam al in spaarstand STAAT? Hoe kun je je stofwisseling weer opvijzelen en op een normaal niveau krijgen?
(Ik ben dé jojo ervaringsdeskundige: ik kom snel aan en val snel af, maar wil nu graag stabiliteit in mijn gewicht. Dat is moeilijk te bereiken nu ik een trage stofwisseling heb)![]()
Geldgebrek is stomquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:49 schreef Faithy het volgende:
ja, ik ben er nog![]()
het gaat goed met mij, sinds april weer nieuwe baan, en moet even zuinig aandoen, dus eet al 3 maanden bij mijn ouders.
Wat inhoudt dat ik NIET zelf kan kiezen wat ik eet, alleen had ik het geld even niet om elke dag voor mezelf te koken.. voor 1 persoon koken is ook niet zeer rendabel..
gelukkig komt het met mijn vakantiegeld deze week allemaal goeden hoop ik weer wat meer gecontroleerd te kunnen gaan eten
en dus sporten, zoals ik boven al zei
Door geldgebrek heb ik me ook niet kunnen inschrijven voor de chocolademeet enzo (lenen doe ik principieel niet)maar er staat nog steeds die strand-lunch meet bij mij aangeboden, ooit
ik heb inmiddels een BBQ, dus misschien dat we daar ook wat mee kunnen doenvind het erg jammer dat ik de laatste maanden zo inactief was, want vind 't altijd erg gezellig hier
ja dat van die 100 ml had ik zelf ook al op de fles gelezenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:21 schreef Knuzzel het volgende:
@ Viking84: 100 ml = 820 kcal, ik heb alleen weer geen idee hoeveel 1 eetlepel is!
Ik heb heerlijk gegeten400 gram groente
beetje couscous en een marrokaanse burger! Jammie!
![]()
Nu heb ik weer genoeg energie om heel de avond aan mijn scriptie te gaan zittenals ik nu alleen de zin en inspiratie nog had...
![]()
Ja!!! moet je keer naar de poserplek komen op scheveningenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:07 schreef octopussy het volgende:
[..]
Geldgebrek is stom![]()
Faithy, lijkt het je wat om samen eens wat te gaan ondernemen op sportgebied? Ik wil best tenissen, maar ik heb dat nog nooit echt gedaan dus ben echt een noob. Ik geloof dat je in een zwembad in DH donderdagavond kan aquaspinnen, dat lijkt me best grappig!
Ben altijd nog 20 kilo zwaarder dan jij, dus ik ben gemakkelijk bij te houden![]()
Ik heb nu een leenmotor (diversion) tot novemberdus ik kom sowieso nog wel eens op bezoek bij je in Scheveningen of lekker
aan het strand even wat drinken.
Bijna 2 keer zoveel zelfs, zie mijn vorige postquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja dat van die 100 ml had ik zelf ook al op de fles gelezenik heb een hele slechte maatbeker, dus daar heb ik ook niet veel aan, maar ik had zelf de indruk dat 4 eetlepels ongeveer 25 ml is, dus dan is 1 eetlepel 8 ml, dat is zo'n 65 kcal. Best wel veel voor een beetje bakolie, maar gelukkig heeft olijfolie genoeg andere eigenschappen
![]()
Hoezo zeuren? Het gaat om JOU, als jij graag een kokosmakroon wilt dan eet je die toch? Als je maar geen 2 neemt of een heel pak leeg eet. Moet je even rekening houden met je maaltijden op die dag. Dus niet al je boterhammen met pindakaas bijv. of patat (ik noem maar wat). Compenseer het met iets anders.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
quote:Dinsdag 23 mei
Ontbijt:
2 volkoren beschuiten = 2 x 38 kcal = 76 kcal
2 volkoren boterhammen = 2 x 70 kcal = 140 kcal
3 halvarine = 3 x 16 (5 gram per keer) = 48 kcal
1 sandwichspread = 47 kcal
1 kaas = 50,75 kcal
1 witte vlokjes = ?
1 halfvolle melk = 150 kcal (ca 300 ml)
Tussendoortje:
Appel 50 kcal
Banaan 80 kcal
Avondmaaltijd:
Aardappel roerbakidee Grieks:
Cêla Vita Country aardappelpartjes 80 kcal per 100 gram = 170 kcal per 212,5 gram
2 el olijfolie = ca 130 kcal
Halve courgette = 15 kcal
Halve paprika = 24 kcal
Roerbak idee Grieks: voedingswaarde per 100 gram onbereid product 296 kcal
Inhoud: vleesmarinade 16 gr, roerbakmix 45 gr = 90 kcal
Dessert:
Magere kwark naturel = 64 kcal per 100 gram = 144 per 225 gram
Peer = 52 kcal
3 theelepels zoetstof = ?
Totaal: 1266,75
Als ik wat gekocht heb zal ik Frank vragen om foto's te makenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:54 schreef Ikiskoel het volgende:
Ooooh Rewimo, wat leuk!! Ga je er ook foto's van maken?
Misschien heb ik haar inderdaad verkeerd begrepen, besef ik nu. Ze wilde me er waarschijnlijk gewoon op wijzen dat er veel calorieën in zitten zonder daarmee te willen zeggen dat ik dat beslist niet meer mag hebben. Ik had nooit gedacht dat er in olijfolie zoveel kcal zouden zitten, dus mijn 900 kcal per dag was wat aan de lage kantquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:06 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Hoezo zeuren? Het gaat om JOU, als jij graag een kokosmakroon wilt dan eet je die toch? Als je maar geen 2 neemt of een heel pak leeg eet. Moet je even rekening houden met je maaltijden op die dag. Dus niet al je boterhammen met pindakaas bijv. of patat (ik noem maar wat). Compenseer het met iets anders.
Het beste kun je nog een kokosmakroon los kopen, bijv. uit een automaat op 't station. Dan zit je niet met de rest van die lekkere koeken in de kast*ik lust er nog wel 1 - eet ik morgen wel wat minder*
Ik neem ook gerust een pakje sultana's. Het moet allemaal niet te gek worden dat ik niets meer eet![]()
Geniet en eet met mate
Ik heb mijn maaltijd gedeeld met iemand anders, dus ik heb twee eetlepels gehad = 30 kcalquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:53 schreef pluisje het volgende:
[..]
Bijna 2 keer zoveel zelfs, zie mijn vorige post
Maar, zoals al vaker gezegd, je hebt nu eenmaal ook vetten nodig, dus focus je niet te veel op de kcal.
ja die site heb ik al bekeken, maar kon het niet vindenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:35 schreef Rewimo het volgende:
Viking, op deze site kun je heel wat info vinden over voedsel.
chocoladevlokken (melk) 100 gr. 446 8.0 63.0 18.0
chocoladevlokken (puur) 100 gr. 429 5.0 64.0 17.0
Per boterham moet je dat ongeveer door 20 delen schat ik
Zeg gvd es wat op MSN. Wil ik bij je langskomen om bij te kletsen, zeg je niksquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:42 schreef Viking84 het volgende:
-
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:38 schreef Rewimo het volgende:
Meid, doe toch niet zo krampachtig over dat vet en die 30 calorieën! Nergens voor nodigJe hebt ook vetten nodig, zonder vetten krijg je het op het toilet vreselijk lastig kan ik je vertellen
![]()
Je lichaam heeft zowel vetten als suikers nodig om goed te functioneren. Niet veel, maar ook niet zo weinig dat je ze helemaal kunt vermijden.
Maak het jezelf toch niet zo moeilijk!
sjorriequote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:44 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Zeg gvd es wat op MSN. Wil ik bij je langskomen om bij te kletsen, zeg je niks![]()
Van www.valtaf.nl:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:45 schreef Viking84 het volgende:
hoeveel vet heeft je lichaam dan nodig per dag? 50 gram oid? Daar probeer ik me wel aan te houden, hoorJa ik weet dat ik het mezelf enorm moeilijk maak, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Wilde ook wel dat ik er makkelijker mee kon omgaan
Ga binnenkort naar een psycholoog, misschien handig om het ook daar eens aan de orde te stellen
quote:Hoe eet ik gezond?
Vet
Vet is een bron van energie (calorieën), vitamine A, D en E en essentiële vetzuren (linolzuur en alfa-linoleenzuur). Bij een gezond eetpatroon komt tussen de twintig en veertig procent van de calorieën uit vet. Om de kans op hart- en vaatziekten te verlagen, is het van belang te kiezen voor producten met zo min mogelijk verzadigd vet en geen of weinig transvet. Dat kan door:
zachte en vloeibare soorten vet te kiezen, zoals margarine uit een kuipje, halvarine, olie of vloeibare bak- en braadproducten
magere varianten te nemen van melk(producten) en vlees(waren)
niet te veel vette tussendoortjes te eten, zoals chocolade, koek, gebak, snacks en zoutjes.
Verder adviseert het Voedingscentrum één tot twee keer per week vis te eten. Vis bevat vetzuren die de kans op een hartinfarct verlagen.
Calorierijk
Vet levert van alle voedingsstoffen de meeste calorieën per gram. Dat geldt voor alle soorten vet. Een vetrijke voeding is daarom meestal ook een calorierijke voeding. Mensen die moeite hebben op gewicht te blijven doen er daarom goed aan niet te vet te eten. Bij een gemiddelde energiebehoefte komt dat neer op maximaal 80 gram vet per dag voor vrouwen en ca. 100 gram per dag voor mannen.
‘Verkeerd’ vet
Op basis van scheikundige eigenschappen wordt vet onderscheiden in onverzadigd en verzadigd vet. Vet in eten bestaat altijd uit een combinatie van beide. Voor de gezondheid is het zaak producten te kiezen die zo min mogelijk verzadigd vet bevatten. Verzadigd (‘verkeerd’) vet verhoogt namelijk het cholesterolgehalte in het bloed en vergroot daarmee de kans op hart- en vaatziekten. Onverzadigd vet verlaagt juist het cholesterolgehalte. Transvet vormt hierop een uitzondering: het is zelfs nog slechter dan verzadigd vet.
Zowel dierlijke als plantaardige producten kunnen verkeerd vet bevatten. Verzadigd vet zit vooral in harde margarine en hard frituurvet en ‘verborgen’ in vet vlees, volvette zuivel, roomboter, chocolade, koek, gebak, snacks en zoutjes. Transvet zit met name in snacks, koek en gebak. Het ontstaat in de fabriek wanneer zacht vet en olie ‘harder’ worden gemaakt.
‘Onverzadigd = ok’
Olie, margarine uit een kuipje, halvarine, vloeibaar bak-, braad- en frituurvet, vette vis, noten en pinda’s bevatten meer onverzadigd dan verzadigd vet. In tegenstelling tot verzadigd vet en transvet helpt onverzadigd vet het cholesterolgehalte te verbeteren. Door vijf procent van de calorieën uit verzadigd vet in te wisselen voor onverzadigd vet, daalt de kans op hart- en vaatziekten twintig tot veertig procent.
Eén á twee keer per week vis
Vis bevat een type onverzadigd vet, zogenaamde n-3-langeketenvetzuren (EPA en DHA), die het risico op een hartinfarct verkleinen. Het Voedingscentrum adviseert daarom één of twee keer per week vis te eten. Voor mensen die geen vis eten, zijn visoliecapsules een alternatief.
Van www.voedingscentrum.nlquote:Voedingsstoffen
Koolhydraten
Koolhydraten (zetmeel en suikers) zijn vooral van belang als energiebron. Ze leveren de energie die nodig is voor alle lichaamsprocessen en dienen als brandstof voor de hersenen. Een gram koolhydraten levert 4 kcal (17 kJ). In een uitgebalanceerde voeding leveren koolhydraten minstens veertig procent van de hoeveelheid energie die een mens dagelijks nodig heeft.
Soorten
De naam koolhydraten is een scheikundige term: ze bestaan uit koolstof en een waterstofverbinding (hydro is de oud-Griekse naam voor water). Er worden drie soorten onderscheiden:
monosacchariden, zoals glucose (druivensuiker, dextrose) en fructose (vruchtensuiker). Bestaan uit één molecuul.
disacchariden, zoals sucrose/saccharose (suiker), lactose (melksuiker) en maltose (moutsuiker). Samengesteld uit twee monosaccharide moleculen:
respectievelijk glucose en fructose, glucose en galactose en glucose en glucose.
polysacchariden, zoals zetmeel en glycogeen. Samengesteld uit meerdere monosaccharide-moleculen (meestal glucose).
Mono- en disacchariden worden ook wel aangeduid als ‘eenvoudige’ koolhydraten, terwijl polysachariden ook wel complexe koolhydraten worden genoemd. Poly- en disacchariden worden voor een klein deel in de mond en voor het grootste deel in de dunne darm gesplitst in monosacchariden, die in de darm worden opgenomen. Via de darmen komen ze in het bloed terecht, waarna ze door het hele lichaam worden vervoerd om te dienen als energiebron voor cellen, met name voor de hersencellen.
Bronnen
Koolhydraten in de vorm van zetmeel komen voor in brood, aardappelen, rijst, pasta en peulvruchten (bruine en witte bonen). Vruchten en vruchtensap bevatten eenvoudige koolhydraten als vruchtensuiker en druivensuiker. In melk, karnemelk en yoghurt zit melksuiker. In snoep, koek, gebak, frisdrank en dergelijke zit suiker (sucrose). Veel voedingsmiddelen bevatten een mengsel van complexe en eenvoudige koolhydraten.
Koolhydraattekort
Koolhydraten kunnen slechts beperkt in het lichaam worden opgeslagen. Er kan een kleine voorraad aangelegd worden in de vorm van glycogeen, met name in de spieren. Een tekort aan koolhydraten zal niet vaak voorkomen. Alleen bij een speciaal dieet of in andere bijzondere situaties kan een tekort ontstaan. In dat geval zal het lichaam een andere energiebron aanboren en daaruit koolhydraten aanmaken. In de regel zijn dat de vetten. Een tekort aan koolhydraten leidt tot een slechte adem, vermoeidheidsverschijnselen en concentratiestoornissen. Op den duur leidt een tekort aan koolhydraten tot afbraak van spierweefsel.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:02 schreef Viking84 het volgende:
Dankje Rewimo
Nog een vraag: ik heb het nu op MSN met AnnekeM over het slikken van de pil tegen menstruatiepijn. Mijn bezwaar daartegen is dat je er zo van aan komt of niet afvalt als je de pil slikt en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Hebben jullie goede adviezen qua merken e.d.?
jawel joh, hoort hier wel, want het heeft met afvallen te makenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:08 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
moet je dat ook hier neerzetten?
Mijn ervaring: veel minder bloedverlies, nauwelijks menstruatiepijn, het doorslikken en kunnen sturen van een stopweek. Nu om de 3 mnd ongesteld.
Heb met de huisarts ook gesproken over de angst voor aankomen van de pil. Zijn antwoord: de pil is nu zo licht geworden, dat er nog nauwelijks bijwerkingen zijn (een-fase pil). De zwaardere (drie-fase pil) moet je wel mee oppassen.
Maar dit hoort niet in dit topic![]()
Niewaar, ik ben juist aangekomen door het stoppen met de pil (opeens zware hoofdpijnklachten, dus dan maar stoppen). Dus a contrario: ik ben destijds afgevallen toen ik met de pil begonquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:21 schreef Viking84 het volgende:
jawel joh, hoort hier wel, want het heeft met afvallen te maken
whatever.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:35 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Niewaar, ik ben juist aangekomen door het stoppen met de pil (opeens zware hoofdpijnklachten, dus dan maar stoppen). Dus a contrario: ik ben destijds afgevallen toen ik met de pil begon![]()
Dan probeer toch maar rustig aan te doen. Iedereen die er verstand van heeft zal je vertellen dat je tot nu toe vooral vocht en spieren kwijt bent geraakt, en weinig vet. En die spieren zijn nu net wat je nodig hebt om wèl vet te verbranden.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:10 schreef Peter6000 het volgende:
Ik doe het momenteel ook zo: ik weet dat het beter zou zijn geleidelijk af te vallen, maar de drang naar snel resultaat, maakt toch dat ik niet optimaal gezond bezig ben.
Tnxquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:57 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dan probeer toch maar rustig aan te doen. Iedereen die er verstand van heeft zal je vertellen dat je tot nu toe vooral vocht en spieren kwijt bent geraakt, en weinig vet. En die spieren zijn nu net wat je nodig hebt om wèl vet te verbranden.
Dus laat je niet gek maken, en probeer niet meer dan 1 kilo per week te verliezen. Dat duurt langer, maar daarmee heeft het 'permanent' deel van je doelstelling veel meer kans van slagen.
Succes!
Lekker gevoel hequote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:21 schreef Viking84 het volgende:
Zo, nu merk ik wat een goede maaltijd inhoudtHet is al bijna half 11 en over een uurtje ga ik slapen, maar ik heb totaal geen trek in iets ofzo
dus blijkbaar heb ik goed gegeten vanavond
1,5 keer per week trainen in de sportschool? Hoe doe je dat?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:18 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Tnx![]()
Mijn spieren train ik overigens met krachttraining 1,5 a 2 keer per week in de sportschool. Betwijfel of ik die aan het kwijtraken ben.
Maar is zeker zo dat gedurende een half jaar 4 kg per maand veel beter is dan overdreven snel afvallen (zoals ik nu doe).
Maar dat rustig aan doen is echt moeilijk, wil toch het liefst snel resultaat zien.
ja voel me wel een beetje opgeblazen, hoor, maar in ieder geval niet hongerig. Hopelijk is dat gevoel over een uurtje weggetrokkenquote:
Toch denk ik dat het slimmer is om het rustiger aan te doen. Immers, ik ben ook niet meteen 10 km gaan hardlopen maar heb het eerst stukje voor beetje aangepakt. Dan bouw je pas conditie op. Je zult sneller resultaat zien als je het fietsen rustig opbouwt. Ga een uurtje op pad en bouw daarin verschillende snelheden (rustig, doorfietsen, racen) in om zo je conditie op te bouwen. En na een tijdje merk je dat je in dat uurtje veel verder kan fietsen. En vast zullen fietsschema's op internet te vinden zijn. Als ik drie uur moest fietsen over 50 km, zou ik ook flink tegenop zien als ik er aan moest beginnen. Als je eenmaal die conditie hebt dan valt die 50 km vast wel weer mee. Succesquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:18 schreef Peter6000 het volgende:
Maar dat rustig aan doen is echt moeilijk, wil toch het liefst snel resultaat zien.
Je kan wel degelijk afvallen en de pil nemen hoor. Ben sinds ik weer begonnen ben (3m geleden) toch +- 4-5 kg kwijt. Was onlangs nog een topic over:http://forum.fok.nl/topic/833407quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:02 schreef Viking84 het volgende:
Dankje Rewimo
Nog een vraag: ik heb het nu op MSN met AnnekeM over het slikken van de pil tegen menstruatiepijn. Mijn bezwaar daartegen is dat je er zo van aan komt of niet afvalt als je de pil slikt en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Hebben jullie goede adviezen qua merken e.d.?
* Troel doet aquaspinningquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:43 schreef Faithy het volgende:
Pandorah doet aquaspinning? Of gewone spinning?
*schieuwnierig*
Heel hard fietsen in het waterquote:Op woensdag 24 mei 2006 09:07 schreef Faithy het volgende:
en hoe is da???
geef al jaren zwemles, maar dit is toch iets wat ik totaal niet ken
Daar heb ik vroeger als klein Levitation-tje gezwommen!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:51 schreef Faithy het volgende:
[..]
Ja!!! moet je keer naar de poserplek komen op scheveningendaar staan allemaal geile motoren (als het even meezit
) en de strandtent schenkt redelijke koffie
![]()
![]()
Aquaspinnen lijkt me wel tof!!!! Ik zal 's even googlen waar dat is![]()
Heb net gebeld met WVZ, zwemvereniging in Z'meer en ga daar (vriijwillig) lesgevendus dat betekent dat ik 1 a 2 keer per week ook nog 's gratis baantjes kan trekken
Geen idee, ik heb het zelf alleen gezien toen ik pas geopereerd was en voor het eerst ging zwemmen. Het lijkt me best leuk trouwens (ik ben gek op water).quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:17 schreef Faithy het volgende:zoiets vermoedde ik al
maar is 't ook effectief / leuk?
Met 8 kilo in 3 weken durf ik er wel geld op te zetten dat dat het geval is.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:18 schreef Peter6000 het volgende:
Mijn spieren train ik overigens met krachttraining 1,5 a 2 keer per week in de sportschool. Betwijfel of ik die aan het kwijtraken ben.
Met snel afvallen loop je ook het risico dat je spierweefsel afbreekt ipv vet. Je verbranding wordt dan lager en als je dan weer normaal gaat eten kom je dus weer aan. Zoiets was het...quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:52 schreef Peter6000 het volgende:
Vraag me toch af of je met snel afvallen per definitie gaat jojo-en.
Je kan toch ook snel afvallen en daarna je eetpatroon en beweegpatroon zo aanpassen dat je niet aankomt?
94,6, en de komende 3 dagen ff lekker rustig aan (behalve de sportschool dan, vooral dat kwartier steppen is zwaar).
Wat ik er over gelezen heb is het volgende:quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:52 schreef Peter6000 het volgende:
Vraag me toch af of je met snel afvallen per definitie gaat jojo-en.
Je kan toch ook snel afvallen en daarna je eetpatroon en beweegpatroon zo aanpassen dat je niet aankomt?
Dat dus.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:00 schreef Levitation het volgende:
Met snel afvallen loop je ook het risico dat je spierweefsel afbreekt ipv vet. Je verbranding wordt dan lager en als je dan weer normaal gaat eten kom je dus weer aan. Zoiets was het...
Pas je wel een beetje op? Zorg goed voor jezelf!quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:06 schreef Peter6000 het volgende:
Dat moet de komende maanden dan maar gaan blijken![]()
Dat probeer ik, het idee dat er spierweefsel verloren gaat (ondanks lichte vooruitgang tijdens de krachttraining in de sportschool) stemt natuurlijk niet vrolijk.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:14 schreef Levitation het volgende:
[..]
Pas je wel een beetje op? Zorg goed voor jezelf!
Het zou zonde zijn als je veel moeite doet en 20kg afvalt en vervolgens blijkt dat het deels spier is en je dus eigenlijk 't probleem hebt vergroot. Denk aan je doel: blijvend gewichtsverlies... Neem er de tijd voor, anders lukt dat echt niet.
Er gaan twee grote camera's mee dus dat komt goedquote:Op woensdag 24 mei 2006 08:58 schreef pluisje het volgende:
Ooooh, stoer
Daar willen we uiteraard wel foto's van zien
Nou, dan had ik wel heel erg veel spieren en vochtquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:05 schreef Pinball het volgende:
[..]
Wat ik er over gelezen heb is het volgende:
-Meer dan 1 kilo vet per week afvallen kan niet, alles daarboven zijn vocht en spieren.
-Door het verlies van spieren daalt je BMR, spieren verbruiken nu eenmaal energie.
-Hierdoor mag je nóg minder eten om wat af te vallen.
-Als je uiteindelijk weer 'normaal' gaat eten (ook al is dat minder dan vroeger) vliegen de kilo's er weer aan omdat je BMR ook lager is dan vroeger.
Ik vind het logisch klinken. Lees maar wat rond en bepaal je eigen mening.
Nou, als ik naar jouw geschiedenis kijk zeulde jij een flinke volwassen kerel met je mee aan overgewicht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:36 schreef Troel het volgende:
Nou, dan had ik wel heel erg veel spieren en vocht
en ook heel snel ?quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik kon inderdaad echt van alles tillen, je wordt heel sterk van heel dik zijn
quote:
In de tijd die jij nodig hebt om uit het water te komenquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:20 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik word glijbanen altijd letterlijk uitgelanceerd, terwijl Maarten heel rustig naar beneden komt glijden. Dus in het geval van naar beneden gaan ook snel
Daarom zijn er ook gewone glijbanen waar geen water onder zit.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:38 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
In de tijd die jij nodig hebt om uit het water te komenis Maarten al 4x van de glijbaan geweest.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:38 schreef bloodyserious het volgende:
[..]
In de tijd die jij nodig hebt om uit het water te komenis Maarten al 4x van de glijbaan geweest.
Troel, het betreft hier iemand die geen foutere usernaam had kunnen kiezenquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:39 schreef Troel het volgende:
Daarom zijn er ook gewone glijbanen waar geen water onder zit.
Overigens ben ik sneller uit het water dan mijn vriend die nog geen 70 kilo weegt, dus waar je dit vandaan haalt
Ik ging er eigenlijk bij betreffende user altijd vanuit dat hij beschikt over een enorm gevoel voor humor en een flinke dosis sarcasme. Hoewel dat gevoel voor humor zich een stuk minder uit in zijn posts dan in zijn username.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Troel, het betreft hier iemand die geen foutere usernaam had kunnen kiezen
Wellicht passen ze zich aan jouw tempo aan.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:52 schreef bloodyserious het volgende:
Ik zie alleen maar langzame dikke mensen om me heen , die alleen maar puffen en het zweet van hun hoofd moeten vegen als ze iets te lang bewegen.
Misschien ben je toe aan een brilletje?quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:52 schreef bloodyserious het volgende:
Ik zie alleen maar langzame dikke mensen om me heen , die alleen maar puffen en het zweet van hun hoofd moeten vegen als ze iets te lang bewegen.
Hmmm, dat had ik zaterdag, nadat ik 5,5 uur lang op een klimwand had gehangenquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:52 schreef bloodyserious het volgende:
Zie je dat ook echt of WIL je dat alleen maar zien.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:52 schreef bloodyserious het volgende:
ik zie alleen maar dunne mensen om me heen die met hun snelle stofwisseling en magere lijfje denken heel gezond te zijn en alles te kunnen eten, alleen maar omdat ze niet aankomen, maar intussen 10 jaar later wel bij de huisarts lopen te janken, omdat alles dichtgeslibd isquote:Op woensdag 24 mei 2006 11:52 schreef bloodyserious het volgende:
Misschien moeten we deze onzin ook gewoon collectief negeren. Door iedere keer in discussie te gaan verander je niets aan de denkbeelden van die idioten en het levert alleen maar onnodige irritatie.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:04 schreef Jojogirl het volgende:
Wat is het toch met deze topics dat ze elke keer weer van die betweterige idioten aantrekken
quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:11 schreef Levitation het volgende:
[..]
Misschien moeten we deze onzin ook gewoon collectief negeren. Door iedere keer in discussie te gaan verander je niets aan de denkbeelden van die idioten en het levert alleen maar onnodige irritatie.
Dus bij deze: ik stem voor een algeheel negeren van bevooroordeelde idioten.![]()
Geldt dus ook voor mezelf, ik hap veel te graag![]()
We weten zelf dat we niet langzaam, lui, vadsig (hoe schrijf je dat?), lelijk, stinkend of vreetzakken zijn. We zijn gewoon druk bezig om nóg gezonder te gaan leven. Iets waar sommige idioten nog wat van kunnen leren.
Da's ook wel weer zo... alleen weet ik niet of iedereen zich vermaakt. Ik kan er meestal wel om lachen, maar soms loopt de discussie toch wel hoog op. En discussieren is eigenlijk zo zinloos, sommige mensen houden nu eenmaal heel erg veel van hun eigen vooroordelen, hun wereld is zo lekker overzichtelijk... Geen uitzonderingen, geen aparte gevallen, gewoon een paar hokjes en iedereen past er in!quote:
Of wil gewoon grappig doen ten koste van anderen. Eigenlijk een beetje een zielig persoon dus.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:43 schreef ymme het volgende:
Ik zeg wijs eens een keer niets
Maar desbetreffend pesoon heeft een enorme plaat voor zijn koppie![]()
Jawel hoor, die is er. Maar als je maar een klein beetje slagroom gebruikt, maakt het echt niet uit of je gewone neemt. Vetten heb je ook nodig tenslotte en je eet al zo weinig dierlijke producten.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:19 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben terug. Op de slagroom na (is daar geen lightversie van?)
Ga naar de witte boekenmarkt of naar de Slegte en koop een kookboek met Indiase gerechten. In het vorige topic heb ik trouwens een curry gepost, maar die zul je wel te energierijk vinden ;-)quote:Op maandag 22 mei 2006 17:34 schreef Viking84 het volgende:
Maar ik wil eens gaan experimenteren met Indiase curry's (waar vind ik die eigenlijk?), dus dan zal ik het wel weer nodig hebben![]()
*koken gaat
Door laten koken zodat het indikt?quote:Op maandag 22 mei 2006 18:14 schreef Viking84 het volgende:
Nou, zoals altijd wil die kerriesaus weer eens niet stevig worden bij mij. Wat doe ik fout? Heb het gekookt met water, de slagroom erbij gekeild en het is nog even waterig als in het begin, terwijl het al gekookt heeft
Makkelijk koken:quote:Op maandag 22 mei 2006 21:39 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Idd, alleen is maar alleen, dus het waren veel pizza`s, kant en klaar maaltijden, en friet.
Mijn kookkunsten zijn momenteel beperkt tot eieren, spaghetti en groentes uit blik: maar mag op termijn wel wat uitgebreid worden (tot max een half uur, dat wel) Wil dat nu nog ff niet, want in het begin mislukt het (wat logisch is), en die ergernis en toch al een leeg gevoel in mijn maag wil ik er ff niet bij hebben.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:58 schreef freecell het volgende:
[..]
Hmmm, dat had ik zaterdag, nadat ik 5,5 uur lang op een klimwand had gehangen
Opduwen kan ik ook heel goed, als ik op mijn armen ga staan, raakt mijn buik de grond al.
Verder ben ik natuurlijk vadsig en is mijn grote hobbie: onbeperk spareribs eten.
Als ik verder dan drie meter moet, pak ik de fiets, waar het zadel vervolgens onzichtbaar is onder mijn enorme reet.
Ik breek dan ook regelmatig grepen van de klimwand af die mijn enorme gewicht niet kunnen dragen, maar daar betaal je voor hè?
Ik kan niet voor de andere betweterige idioten spreken, maar voor mij is het net als een auto-ongeluk of een aangereden kat langs de weg. Je wilt niet kijken, maar je doet het toch.quote:Op woensdag 24 mei 2006 12:04 schreef Jojogirl het volgende:
Wat is het toch met deze topics dat ze elke keer weer van die betweterige idioten aantrekken
Je moet er nog een beetje bij jammeren, we zijn immers wel een ramp!quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:21 schreef freecell het volgende:
* freecell gaat op de grond liggen met al haar vetrollen uitgespreid
Kijk maar even pinball, kan je het goed zien? Moet ik nog even op mijn zij gaan liggen?
Je kent mij IRLquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:23 schreef Rewimo het volgende:
Welke? D'r staat een mooie slanke dame voor geloof ik
Ik mis het bloedquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:23 schreef Levitation het volgende:
Je moet er nog een beetje bij jammeren, we zijn immers wel een ramp!![]()
* freecell jammert dat ze echt niet weet hoe het komt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:23 schreef Levitation het volgende:
[..]
Je moet er nog een beetje bij jammeren, we zijn immers wel een ramp!![]()
Die eet ik alleen in het weekend en op maandag, omdat maandagen vervelend zijn, op woensdag, omdat de week weer doormidden is en op donderdag en vrijdag, omdat het dan bijna weekend is, dat is dus niet elke dag, die reken ik niet meequote:
Dat is meteen wel een goed voorbeeld van het hokjesdenken waar ik het over had. Ik heb nergens in mijn verhaal zelfs maar gehint over je/jullie uiterlijk.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:21 schreef freecell het volgende:
* freecell gaat op de grond liggen met al haar vetrollen uitgespreid
Kijk maar even pinball, kan je het goed zien? Moet ik nog even op mijn zij gaan liggen?
Ah okee, dan is het goed. Ik eet 'm overigens dinsdags alleen als tussendoortje.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:29 schreef freecell het volgende:
Die eet ik alleen in het weekend en op maandag, omdat maandagen vervelend zijn, op woensdag, omdat de week weer doormidden is en op donderdag en vrijdag, omdat het dan bijna weekend is, dat is dus niet elke dag, die reken ik niet mee
nee, je vergeleek het alleen met doodgereden katten en auto-ongelukkenquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:36 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dat is meteen wel een goed voorbeeld van het hokjesdenken waar ik het over had. Ik heb nergens in mijn verhaal zelfs maar gehint over je/jullie uiterlijk.
Snap je?
Wel vreemd dat hij ons met zoiets vergelijkt, auto-ongelukken kunnen toch niet op tegen een ramp als 20kg overgewicht?quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:46 schreef freecell het volgende:
[..]
nee, je vergeleek het alleen met doodgereden katten en auto-ongelukken
Sorry dat ik je verkeerd begreep
Doe er maar lacherig over. Dat jij bij mijn beeldspraak meteen aan je eigen lichaam denkt ljijkt mij persoonlijk niet zo grappig.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:46 schreef freecell het volgende:
nee, je vergeleek het alleen met doodgereden katten en auto-ongelukken
Sorry dat ik je verkeerd begreep
Ik denk er niet bij aan mijn eigen lichaam, jij trekt de vergelijking tussen dit topic en het kijken naar een platgereden kat. Kan je dat dan nader verklaren?quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:53 schreef Pinball het volgende:
[..]
Doe er maar lacherig over. Dat jij bij mijn beeldspraak meteen aan je eigen lichaam denkt ljijkt mij persoonlijk niet zo grappig.
Maar echt, leef je lekker uit op pinball, maak de standaardgrapjes maar.![]()
Ja, daarom heet deze reeks ook 'Joepie ik ben dik' en is dit deel 97.quote:
In de zin dat je, zoals ik dus heb bij een auto-ongeluk, eigenlijk niet wilt kjiken maar het toch doet. Ramptoerisme, zoals ik later in mijn post ook zeg.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:00 schreef freecell het volgende:
Ik denk er niet bij aan mijn eigen lichaam, jij trekt de vergelijking tussen dit topic en het kijken naar een platgereden kat. Kan je dat dan nader verklaren?
Laat ik me beperken tot je gedrag, want daar ging mijn oorspronkelijke post over.quote:Ik weet niet óf je de foto hebt bekeken, je reageert namelijk niet, maar ik vind niet dat mijn gedrag en/of mijn lichaam te vergelijken is met de dingen die jij noemt.
sst! ik vertoon SOGquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:04 schreef Faithy het volgende:
Sudoku vind ik toch wel zoooo kansloos
maar dat is mijn mening....![]()
Tnx, bijvoorbeeld rijst en dan groente erdoor ofzo.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:03 schreef Maeghan het volgende:
Makkelijk koken:
Lassie heeft rijst in zakjes. Rijst koken kan lastig zijn, maar daarmee niet. Ik kan het ook, en ik ben niet - ik herhaal: NIET- handig met rijst.
Maggi heeft zakjes met aardappelpuree. Je meet water af, kookt het, en dan roer je het poeder door het water et voila, aardappelpuree.
Bonduelle heeft allerlei blikjes met groente en ook in de diepvries kun je bijv. doperwtjes en sperziebonen vinden. Die zijn supermakkelijk te maken. Mais van bonduelle kun je in een schaaltje gooien en in de magnetron opwarmen, boontjes gooi je in een pan en warm je op. Diepvriesboontjes gooi je in een pan kokend water en na zeven minuten zijn ze gaar. Supersimpel echt.
Dingen die makkelijk te maken zijn qua vlees:
Vegetarische burgers, want geen risico op voedselvergiftiging als het niet goed gaar is.
Varkensreepjes, want heel klein en dus snel gaar.
Tartaar, biefstuk en entrecote. Ga je ook niet aan dood als het niet helemaal gaar is, en is makkelijk te bereiden ook. Beetje witte peper erover, klontje boter in de pan en bakken maar.
Vlees is echt een probleem bij mij. Ik ben ongeduldig, dus ik maak altijd vlees met 'wildsmaak'![]()
Tja. Het punt is dat de mensen die ik persoonlijk ken in dit topic juist allemaal wel heel gezond eten. En als ze dan een keer een patatje eten, posten ze dat inderdaad ook.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:05 schreef Pinball het volgende:
[..]
In de zin dat je, zoals ik dus heb bij een auto-ongeluk, eigenlijk niet wilt kjiken maar het toch doet. Ramptoerisme, zoals ik later in mijn post ook zeg.
[..]
Laat ik me beperken tot je gedrag, want daar ging mijn oorspronkelijke post over.
En dan niet specifiek dat van jou, maar dat van de 'regulars' in dit topic. Ik vind jouw gedrag daar wel bij passen ja, als jij dat niet vindt: sorry dan. Het is geen discussie die ik moet winnen of zo.
yeah.. sure...quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
sst! ik vertoon SOG
(= studieontwijkend gedrag)
Dat hoeft niet, maar er zijn smaakvariaties voor de aardappelpuree, en je kan er zelf kruiden doorgooien of zo, maar dat heb ik nooit gedaan. Door de rijst kun je vanalles gooien. Rijst met groente en varkensreepjes bijv. is snel en lekker, ben je echt met tien minuten klaar. Je kan voor variatie verschllende groente gebruiken, of paddestoelen of noten door je rijst gooien.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:09 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Tnx, bijvoorbeeld rijst en dan groente erdoor ofzo.
Of aardappelpuree (voor jezelf 3 aardappels koken duurt me te lang), en dan groente.
Moet je er nog iets doorheen doen voor de smaak, maggie ofzo?
*dekt zich vast in voor alle 'doe niet zo moeilijk!' opmerkingen, maar is feta niet erg vet?quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:15 schreef Faithy het volgende:
mijn favoriete rijstgerecht overigens, voor de 'niet-zo-goed-kokers' is:
rijst met feta, sperziebonen, rode ui, paprika, mais en wat je er nog meer van groente doorheen wilt mikken... De groente eerst roerbakken, later feta toevoegen en dan lekker door de rijst heen scheppen..
Ach welnee, hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:14 schreef Viking84 het volgende:
we het wel zover hebben laten komen en dat we daarop bekritiseerd mogen worden
idd...quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:21 schreef Rewimo het volgende:
Waar ik me aan stoor bij de mensen die hier binnenvallen is vooral het vallen over dat patatje met dat we hier posten. Alsof je nooit iets lekkers mag als je te zwaar bent. Nee, kruip maar in een hoek met drie selderijstengels en een fles water![]()
bijvoorbeeld..quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
*dekt zich vast in voor alle 'doe niet zo moeilijk!' opmerkingen, maar is feta niet erg vet?![]()
*goed nieuws voor Viking aankondigt*quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:18 schreef Viking84 het volgende:
*dekt zich vast in voor alle 'doe niet zo moeilijk!' opmerkingen, maar is feta niet erg vet?Wel erg lekker trouwens, van die Griekse rondo's. Kan ik Peter ook aanraden, net als Toscaanse carré
![]()
* viking84 straks griekse rondo's halen gaat
en nu ben ik echt weg, verdorie
Hier sluit ik me bij aan!quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:21 schreef Rewimo het volgende:
Waar ik me aan stoor bij de mensen die hier binnenvallen is vooral het vallen over dat patatje met dat we hier posten. Alsof je nooit iets lekkers mag als je te zwaar bent. Nee, kruip maar in een hoek met drie selderijstengels en een fles water![]()
Nou daar heb ik toevallig helemaal geen zin inIk weet zeker dat de bewoners van dit topic drie keer meer genieten van dat frietje dan mensen die elke dag friet kunnen eten en er niet van aankomen. Ik verheug me nu al op die megapannenkoek van zondag
Nou dat is niet helemaal waar. Ik ben inderdaad geneigd om vet te vermijden en het gebruik van vet in te perken, maar in de praktijk komt daar toch weinig van terecht, want ik eet dus wel gewoon kaas e.d. en ik zei zojuist ook al dat ik ook gewoon Griekse rondo's eet. Overigens hebben jullie het er de hele tijd over dat je vet NODIG hebt. Rewimo postte een stukje over verzadigde versus onverzadigde vetten. Het lijkt mij dat je verzadigde vetten moet vermijden en in plaats daarvan onverzadigde vetten moet nemen? De eerste worden in het stukje als 'verkeerd' aangeduid. Maar volgens mij heb je ook verzadigde vetten nodig, of niet? Dat is voornamelijk mijn probleem. Ik vind onverzadigde vetten prima, maar ik heb genoeg vet in m'n buik zitten, hoef er niet nog meer bij, als je snapt wat ik bedoel. Dus ik snap nu niet zo goed waarom ik nu nog vet nodig heb, terwijl ik daar al een overvloed van hebquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:23 schreef Faithy het volgende:
[..]
idd...
[..]
bijvoorbeeld..
hoe vaak in dit topic al niet gezegd is dat je ook vet NODIG hebt
en dan kun je wel een grapje ervan maken, maar ik weet zeker dat jij dit niet gaat eten omdat het 'vet' is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |