Wat is veel in jouw geval?quote:Op maandag 22 mei 2006 17:24 schreef ymme het volgende:
Zozo wat een geklets weer hier
Erg slechte tvp dit.
Gisteren een beetje veel gegeten, dus net maar eens lekker een kippensoepje op met een bruine boterham
Dan moet je het echt heel heel heel weinig gebruiken, ik wist niet eens dat die dingen overstuur konden gaanquote:Op maandag 22 mei 2006 17:19 schreef Viking84 het volgende:
ketjap, citroensap...
Iddquote:Op maandag 22 mei 2006 17:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dan moet je het echt heel heel heel weinig gebruiken, ik wist niet eens dat die dingen overstuur konden gaan
's ochtends een flink ontbijt met harde broodjes.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat is veel in jouw geval?Is het trouwens wel goed om een dag amper iets te eten, omdat je 's avonds uit eten gaat, of bijv zoals jij blijkbaar doet een dag heel weinig eten, omdat je de vorige dag teveel hebt gehad?
Je reactie op de slagroom.quote:Op maandag 22 mei 2006 17:19 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben terug. Op de slagroom na (is daar geen lightversie van?) eet ik best een goede (en dure
) maaltijd vanavond, denk ik
Ga Phil ook maar eens aanzetten
Ik moest trouwens weer van alles weggooien: ketjap, citroensap... zondedus misschien een reden om het wat vaker te gebruiken
Verder heb ik muesli + witte chocovlokken gekochtdie ga ik morgen even over mijn beschuitje strooien. Was het maar alvast morgen
ik ben het gewend om het in een aparte pan te kokenquote:Op maandag 22 mei 2006 18:18 schreef Kroeltroel het volgende:
Gekookt met water?
Wat ik me voorstel bij kipkerrie:
kip bakken in olie
groenten toevoegen (ui/prei/paprika/etc)
slagroom + kerrie erbij
et voila
Maar om een saus beter te binden, kan je maizena toevoegen
daar had m'n huisgenoot het ook al over, maar dat heb ik niet in huisquote:Op maandag 22 mei 2006 18:18 schreef Kroeltroel het volgende:
Gekookt met water?
Wat ik me voorstel bij kipkerrie:
kip bakken in olie
groenten toevoegen (ui/prei/paprika/etc)
slagroom + kerrie erbij
et voila
Maar om een saus beter te binden, kan je maizena toevoegen
qltel schrijf je met kleine letters..quote:Op maandag 22 mei 2006 15:41 schreef Troel het volgende:
[..]
QLTEL, je moet nodig Christans site updaten!
Ja, maar ik riep je, dus met hoofdlettersquote:Op maandag 22 mei 2006 19:17 schreef qltel het volgende:
[..]
qltel schrijf je met kleine letters..
Maar je hebt wel gelijk..
Idd, alleen is maar alleen, dus het waren veel pizza`s, kant en klaar maaltijden, en friet.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Misschien valt het idd wel wat meequote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:11 schreef kwakveense het volgende:
viking: nog een dingetje: t is misshcien wel slim om idd echt alles in te voeren op valtaf bijvoorbeeld. als je zegt dat je 10-15 rostirondjes eet, dat si volgens mij alleen al behoorlijk wat calorieën...checkt op valtaf...
10 rostirondjes is 650 ckal...dus t lijkt me sterk dat je dan niet aan de 1200 komt...en dat is zonder het meerekenen van bakvet (denk dat je ze in de oven doet dus dan klopt dat wel).
wellicht dat je inderdaad doordat je geen vlees eet toch niet aan de voldoende calorieën komt, ook met zulke aardappelproducten, kweetniet.
maar vooral: wees niet zo bang om dingen met meer dan 100ckal per 100 gra te eten. als j ze met mate eet geeft dat niks!
ik ben vandaag ziek...ga tussendemiddag wel op mijn werk wat spullen ophalen om thuis wat te lezen, maar blijf verder nog lekker even in bed...
Errug lekkerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:32 schreef Ikiskoel het volgende:
Rewimo, ze waren lekker hè? Ik heb ze ook op zitten peuzelen
Gaat vanzelfquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:54 schreef Faithy het volgende:steekt iedereen even een hart onder de riem
![]()
ik zie dat ik (terecht) uit de lijst ben verwijderd![]()
![]()
misschien dat ik binnenkort weer begin, maar ik kan me op het moment niet toe zetten me heeeeeeeeel erg bezig te houden met lijnen.. al let ik nog wel steeds redelijk op wat ik eet
ik zie dat er aardig wat dames zijn die ontzettend goed gaandus echt
daarvoor
![]()
Wat moet je doen als je lichaam al in spaarstand STAAT? Hoe kun je je stofwisseling weer opvijzelen en op een normaal niveau krijgen?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:24 schreef teigan het volgende:
.... je brengt je lichaam ermee in de spaarstand viking84, als je sport zul je toch meer moeten eten hoor...
sowieso(ja, ik zeg het weer) is 900 kcal veels te weinig, probeer die 1200 te halen, ook als je het sporten er nog van af trekt
Dat ziet niemand, want je bent nu uit het lijstjequote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:13 schreef Faithy het volgende:
dan moet ik in de + gaan updaten...
weeg op het moment weer 83kg..
Hmm, je hebt volgens mij gewoon een account toch? Of ben je je wachtwoord kwijt?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:32 schreef Faithy het volgende:
ja das waar![]()
als ik thuis ben toch maar 's Troel mailen
Vooral regelmatig eten:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:18 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Wat moet je doen als je lichaam al in spaarstand STAAT? Hoe kun je je stofwisseling weer opvijzelen en op een normaal niveau krijgen?
(Ik ben dé jojo ervaringsdeskundige: ik kom snel aan en val snel af, maar wil nu graag stabiliteit in mijn gewicht. Dat is moeilijk te bereiken nu ik een trage stofwisseling heb)![]()
Ik heb voor alle mensen uit het oude lijstje waar een email in het profiel stond een account aangemaaktquote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:53 schreef Faithy het volgende:
ik hebg een account hoor..
ben hier lang niet meer geweest...![]()
Probeer eerst eens een normaal eetritme te krijgen... Jij hebt volgens mij een flinke eetstoornis (gehad) en je moet gewoon eerst maar eens normaal gaan eten en dan eens zien wat je gewicht doet..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:18 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Wat moet je doen als je lichaam al in spaarstand STAAT? Hoe kun je je stofwisseling weer opvijzelen en op een normaal niveau krijgen?
(Ik ben dé jojo ervaringsdeskundige: ik kom snel aan en val snel af, maar wil nu graag stabiliteit in mijn gewicht. Dat is moeilijk te bereiken nu ik een trage stofwisseling heb)![]()
Geldgebrek is stomquote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:49 schreef Faithy het volgende:
ja, ik ben er nog![]()
het gaat goed met mij, sinds april weer nieuwe baan, en moet even zuinig aandoen, dus eet al 3 maanden bij mijn ouders.
Wat inhoudt dat ik NIET zelf kan kiezen wat ik eet, alleen had ik het geld even niet om elke dag voor mezelf te koken.. voor 1 persoon koken is ook niet zeer rendabel..
gelukkig komt het met mijn vakantiegeld deze week allemaal goeden hoop ik weer wat meer gecontroleerd te kunnen gaan eten
en dus sporten, zoals ik boven al zei
Door geldgebrek heb ik me ook niet kunnen inschrijven voor de chocolademeet enzo (lenen doe ik principieel niet)maar er staat nog steeds die strand-lunch meet bij mij aangeboden, ooit
ik heb inmiddels een BBQ, dus misschien dat we daar ook wat mee kunnen doenvind het erg jammer dat ik de laatste maanden zo inactief was, want vind 't altijd erg gezellig hier
ja dat van die 100 ml had ik zelf ook al op de fles gelezenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:21 schreef Knuzzel het volgende:
@ Viking84: 100 ml = 820 kcal, ik heb alleen weer geen idee hoeveel 1 eetlepel is!
Ik heb heerlijk gegeten400 gram groente
beetje couscous en een marrokaanse burger! Jammie!
![]()
Nu heb ik weer genoeg energie om heel de avond aan mijn scriptie te gaan zittenals ik nu alleen de zin en inspiratie nog had...
![]()
Ja!!! moet je keer naar de poserplek komen op scheveningenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:07 schreef octopussy het volgende:
[..]
Geldgebrek is stom![]()
Faithy, lijkt het je wat om samen eens wat te gaan ondernemen op sportgebied? Ik wil best tenissen, maar ik heb dat nog nooit echt gedaan dus ben echt een noob. Ik geloof dat je in een zwembad in DH donderdagavond kan aquaspinnen, dat lijkt me best grappig!
Ben altijd nog 20 kilo zwaarder dan jij, dus ik ben gemakkelijk bij te houden![]()
Ik heb nu een leenmotor (diversion) tot novemberdus ik kom sowieso nog wel eens op bezoek bij je in Scheveningen of lekker
aan het strand even wat drinken.
Bijna 2 keer zoveel zelfs, zie mijn vorige postquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja dat van die 100 ml had ik zelf ook al op de fles gelezenik heb een hele slechte maatbeker, dus daar heb ik ook niet veel aan, maar ik had zelf de indruk dat 4 eetlepels ongeveer 25 ml is, dus dan is 1 eetlepel 8 ml, dat is zo'n 65 kcal. Best wel veel voor een beetje bakolie, maar gelukkig heeft olijfolie genoeg andere eigenschappen
![]()
Hoezo zeuren? Het gaat om JOU, als jij graag een kokosmakroon wilt dan eet je die toch? Als je maar geen 2 neemt of een heel pak leeg eet. Moet je even rekening houden met je maaltijden op die dag. Dus niet al je boterhammen met pindakaas bijv. of patat (ik noem maar wat). Compenseer het met iets anders.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ze heeft nog niks over hagelslag gezegd, maar ik kreeg wel een standje over een slaatje + kokosmakroon, dus kan me voorstellen dat ze ook gaat zeuren over hagelslag
quote:Dinsdag 23 mei
Ontbijt:
2 volkoren beschuiten = 2 x 38 kcal = 76 kcal
2 volkoren boterhammen = 2 x 70 kcal = 140 kcal
3 halvarine = 3 x 16 (5 gram per keer) = 48 kcal
1 sandwichspread = 47 kcal
1 kaas = 50,75 kcal
1 witte vlokjes = ?
1 halfvolle melk = 150 kcal (ca 300 ml)
Tussendoortje:
Appel 50 kcal
Banaan 80 kcal
Avondmaaltijd:
Aardappel roerbakidee Grieks:
Cêla Vita Country aardappelpartjes 80 kcal per 100 gram = 170 kcal per 212,5 gram
2 el olijfolie = ca 130 kcal
Halve courgette = 15 kcal
Halve paprika = 24 kcal
Roerbak idee Grieks: voedingswaarde per 100 gram onbereid product 296 kcal
Inhoud: vleesmarinade 16 gr, roerbakmix 45 gr = 90 kcal
Dessert:
Magere kwark naturel = 64 kcal per 100 gram = 144 per 225 gram
Peer = 52 kcal
3 theelepels zoetstof = ?
Totaal: 1266,75
Als ik wat gekocht heb zal ik Frank vragen om foto's te makenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:54 schreef Ikiskoel het volgende:
Ooooh Rewimo, wat leuk!! Ga je er ook foto's van maken?
Misschien heb ik haar inderdaad verkeerd begrepen, besef ik nu. Ze wilde me er waarschijnlijk gewoon op wijzen dat er veel calorieën in zitten zonder daarmee te willen zeggen dat ik dat beslist niet meer mag hebben. Ik had nooit gedacht dat er in olijfolie zoveel kcal zouden zitten, dus mijn 900 kcal per dag was wat aan de lage kantquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:06 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Hoezo zeuren? Het gaat om JOU, als jij graag een kokosmakroon wilt dan eet je die toch? Als je maar geen 2 neemt of een heel pak leeg eet. Moet je even rekening houden met je maaltijden op die dag. Dus niet al je boterhammen met pindakaas bijv. of patat (ik noem maar wat). Compenseer het met iets anders.
Het beste kun je nog een kokosmakroon los kopen, bijv. uit een automaat op 't station. Dan zit je niet met de rest van die lekkere koeken in de kast*ik lust er nog wel 1 - eet ik morgen wel wat minder*
Ik neem ook gerust een pakje sultana's. Het moet allemaal niet te gek worden dat ik niets meer eet![]()
Geniet en eet met mate
Ik heb mijn maaltijd gedeeld met iemand anders, dus ik heb twee eetlepels gehad = 30 kcalquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:53 schreef pluisje het volgende:
[..]
Bijna 2 keer zoveel zelfs, zie mijn vorige post
Maar, zoals al vaker gezegd, je hebt nu eenmaal ook vetten nodig, dus focus je niet te veel op de kcal.
ja die site heb ik al bekeken, maar kon het niet vindenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:35 schreef Rewimo het volgende:
Viking, op deze site kun je heel wat info vinden over voedsel.
chocoladevlokken (melk) 100 gr. 446 8.0 63.0 18.0
chocoladevlokken (puur) 100 gr. 429 5.0 64.0 17.0
Per boterham moet je dat ongeveer door 20 delen schat ik
Zeg gvd es wat op MSN. Wil ik bij je langskomen om bij te kletsen, zeg je niksquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:42 schreef Viking84 het volgende:
-
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:38 schreef Rewimo het volgende:
Meid, doe toch niet zo krampachtig over dat vet en die 30 calorieën! Nergens voor nodigJe hebt ook vetten nodig, zonder vetten krijg je het op het toilet vreselijk lastig kan ik je vertellen
![]()
Je lichaam heeft zowel vetten als suikers nodig om goed te functioneren. Niet veel, maar ook niet zo weinig dat je ze helemaal kunt vermijden.
Maak het jezelf toch niet zo moeilijk!
sjorriequote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:44 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Zeg gvd es wat op MSN. Wil ik bij je langskomen om bij te kletsen, zeg je niks![]()
Van www.valtaf.nl:quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:45 schreef Viking84 het volgende:
hoeveel vet heeft je lichaam dan nodig per dag? 50 gram oid? Daar probeer ik me wel aan te houden, hoorJa ik weet dat ik het mezelf enorm moeilijk maak, maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Wilde ook wel dat ik er makkelijker mee kon omgaan
Ga binnenkort naar een psycholoog, misschien handig om het ook daar eens aan de orde te stellen
quote:Hoe eet ik gezond?
Vet
Vet is een bron van energie (calorieën), vitamine A, D en E en essentiële vetzuren (linolzuur en alfa-linoleenzuur). Bij een gezond eetpatroon komt tussen de twintig en veertig procent van de calorieën uit vet. Om de kans op hart- en vaatziekten te verlagen, is het van belang te kiezen voor producten met zo min mogelijk verzadigd vet en geen of weinig transvet. Dat kan door:
zachte en vloeibare soorten vet te kiezen, zoals margarine uit een kuipje, halvarine, olie of vloeibare bak- en braadproducten
magere varianten te nemen van melk(producten) en vlees(waren)
niet te veel vette tussendoortjes te eten, zoals chocolade, koek, gebak, snacks en zoutjes.
Verder adviseert het Voedingscentrum één tot twee keer per week vis te eten. Vis bevat vetzuren die de kans op een hartinfarct verlagen.
Calorierijk
Vet levert van alle voedingsstoffen de meeste calorieën per gram. Dat geldt voor alle soorten vet. Een vetrijke voeding is daarom meestal ook een calorierijke voeding. Mensen die moeite hebben op gewicht te blijven doen er daarom goed aan niet te vet te eten. Bij een gemiddelde energiebehoefte komt dat neer op maximaal 80 gram vet per dag voor vrouwen en ca. 100 gram per dag voor mannen.
‘Verkeerd’ vet
Op basis van scheikundige eigenschappen wordt vet onderscheiden in onverzadigd en verzadigd vet. Vet in eten bestaat altijd uit een combinatie van beide. Voor de gezondheid is het zaak producten te kiezen die zo min mogelijk verzadigd vet bevatten. Verzadigd (‘verkeerd’) vet verhoogt namelijk het cholesterolgehalte in het bloed en vergroot daarmee de kans op hart- en vaatziekten. Onverzadigd vet verlaagt juist het cholesterolgehalte. Transvet vormt hierop een uitzondering: het is zelfs nog slechter dan verzadigd vet.
Zowel dierlijke als plantaardige producten kunnen verkeerd vet bevatten. Verzadigd vet zit vooral in harde margarine en hard frituurvet en ‘verborgen’ in vet vlees, volvette zuivel, roomboter, chocolade, koek, gebak, snacks en zoutjes. Transvet zit met name in snacks, koek en gebak. Het ontstaat in de fabriek wanneer zacht vet en olie ‘harder’ worden gemaakt.
‘Onverzadigd = ok’
Olie, margarine uit een kuipje, halvarine, vloeibaar bak-, braad- en frituurvet, vette vis, noten en pinda’s bevatten meer onverzadigd dan verzadigd vet. In tegenstelling tot verzadigd vet en transvet helpt onverzadigd vet het cholesterolgehalte te verbeteren. Door vijf procent van de calorieën uit verzadigd vet in te wisselen voor onverzadigd vet, daalt de kans op hart- en vaatziekten twintig tot veertig procent.
Eén á twee keer per week vis
Vis bevat een type onverzadigd vet, zogenaamde n-3-langeketenvetzuren (EPA en DHA), die het risico op een hartinfarct verkleinen. Het Voedingscentrum adviseert daarom één of twee keer per week vis te eten. Voor mensen die geen vis eten, zijn visoliecapsules een alternatief.
Van www.voedingscentrum.nlquote:Voedingsstoffen
Koolhydraten
Koolhydraten (zetmeel en suikers) zijn vooral van belang als energiebron. Ze leveren de energie die nodig is voor alle lichaamsprocessen en dienen als brandstof voor de hersenen. Een gram koolhydraten levert 4 kcal (17 kJ). In een uitgebalanceerde voeding leveren koolhydraten minstens veertig procent van de hoeveelheid energie die een mens dagelijks nodig heeft.
Soorten
De naam koolhydraten is een scheikundige term: ze bestaan uit koolstof en een waterstofverbinding (hydro is de oud-Griekse naam voor water). Er worden drie soorten onderscheiden:
monosacchariden, zoals glucose (druivensuiker, dextrose) en fructose (vruchtensuiker). Bestaan uit één molecuul.
disacchariden, zoals sucrose/saccharose (suiker), lactose (melksuiker) en maltose (moutsuiker). Samengesteld uit twee monosaccharide moleculen:
respectievelijk glucose en fructose, glucose en galactose en glucose en glucose.
polysacchariden, zoals zetmeel en glycogeen. Samengesteld uit meerdere monosaccharide-moleculen (meestal glucose).
Mono- en disacchariden worden ook wel aangeduid als ‘eenvoudige’ koolhydraten, terwijl polysachariden ook wel complexe koolhydraten worden genoemd. Poly- en disacchariden worden voor een klein deel in de mond en voor het grootste deel in de dunne darm gesplitst in monosacchariden, die in de darm worden opgenomen. Via de darmen komen ze in het bloed terecht, waarna ze door het hele lichaam worden vervoerd om te dienen als energiebron voor cellen, met name voor de hersencellen.
Bronnen
Koolhydraten in de vorm van zetmeel komen voor in brood, aardappelen, rijst, pasta en peulvruchten (bruine en witte bonen). Vruchten en vruchtensap bevatten eenvoudige koolhydraten als vruchtensuiker en druivensuiker. In melk, karnemelk en yoghurt zit melksuiker. In snoep, koek, gebak, frisdrank en dergelijke zit suiker (sucrose). Veel voedingsmiddelen bevatten een mengsel van complexe en eenvoudige koolhydraten.
Koolhydraattekort
Koolhydraten kunnen slechts beperkt in het lichaam worden opgeslagen. Er kan een kleine voorraad aangelegd worden in de vorm van glycogeen, met name in de spieren. Een tekort aan koolhydraten zal niet vaak voorkomen. Alleen bij een speciaal dieet of in andere bijzondere situaties kan een tekort ontstaan. In dat geval zal het lichaam een andere energiebron aanboren en daaruit koolhydraten aanmaken. In de regel zijn dat de vetten. Een tekort aan koolhydraten leidt tot een slechte adem, vermoeidheidsverschijnselen en concentratiestoornissen. Op den duur leidt een tekort aan koolhydraten tot afbraak van spierweefsel.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:02 schreef Viking84 het volgende:
Dankje Rewimo
Nog een vraag: ik heb het nu op MSN met AnnekeM over het slikken van de pil tegen menstruatiepijn. Mijn bezwaar daartegen is dat je er zo van aan komt of niet afvalt als je de pil slikt en daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Hebben jullie goede adviezen qua merken e.d.?
jawel joh, hoort hier wel, want het heeft met afvallen te makenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:08 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
moet je dat ook hier neerzetten?
Mijn ervaring: veel minder bloedverlies, nauwelijks menstruatiepijn, het doorslikken en kunnen sturen van een stopweek. Nu om de 3 mnd ongesteld.
Heb met de huisarts ook gesproken over de angst voor aankomen van de pil. Zijn antwoord: de pil is nu zo licht geworden, dat er nog nauwelijks bijwerkingen zijn (een-fase pil). De zwaardere (drie-fase pil) moet je wel mee oppassen.
Maar dit hoort niet in dit topic![]()
Niewaar, ik ben juist aangekomen door het stoppen met de pil (opeens zware hoofdpijnklachten, dus dan maar stoppen). Dus a contrario: ik ben destijds afgevallen toen ik met de pil begonquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:21 schreef Viking84 het volgende:
jawel joh, hoort hier wel, want het heeft met afvallen te maken
whatever.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:35 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Niewaar, ik ben juist aangekomen door het stoppen met de pil (opeens zware hoofdpijnklachten, dus dan maar stoppen). Dus a contrario: ik ben destijds afgevallen toen ik met de pil begon![]()
Dan probeer toch maar rustig aan te doen. Iedereen die er verstand van heeft zal je vertellen dat je tot nu toe vooral vocht en spieren kwijt bent geraakt, en weinig vet. En die spieren zijn nu net wat je nodig hebt om wèl vet te verbranden.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:10 schreef Peter6000 het volgende:
Ik doe het momenteel ook zo: ik weet dat het beter zou zijn geleidelijk af te vallen, maar de drang naar snel resultaat, maakt toch dat ik niet optimaal gezond bezig ben.
Tnxquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:57 schreef Pinball het volgende:
[..]
Dan probeer toch maar rustig aan te doen. Iedereen die er verstand van heeft zal je vertellen dat je tot nu toe vooral vocht en spieren kwijt bent geraakt, en weinig vet. En die spieren zijn nu net wat je nodig hebt om wèl vet te verbranden.
Dus laat je niet gek maken, en probeer niet meer dan 1 kilo per week te verliezen. Dat duurt langer, maar daarmee heeft het 'permanent' deel van je doelstelling veel meer kans van slagen.
Succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |