abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 mei 2006 @ 15:23:57 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_38085861
Vervolg van: Fok! Dieetclub deeltje 96

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger.
Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in, deel 32 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Meetings
Dieetclubmeeting deel XIX: wandelen en chocolade!
Meetings staan gepland op 28 mei (wandelen in de omgeving van Zeist) en 1 juli (bonbon workshop). Iedereen is bij beide meetings van harte welkom. Een overzicht van alle voorgaande meetings is in de openingspost van dit topic te vinden.

Chatten
Er is ook een IRC-kanaal voor de Fok!Dieetclub te vinden op de IRC-server irc.fok.nl poort 6667. Na binnenkomst type je dan: /join #dieetclub

Ik wil ook!
Dat kan Op het moment dat je mee wilt doen in dit topic zal er een account voor je aangemaakt worden door Troel. Dit kun je doen door te mailen naar:
Vaak is je account dan binnen twee dagen geregeld. Ook als je je wachtwoord kwijt bent of je problemen hebt met inloggen kun je Troel mailen.
Je hoeft niet je regeltje te mailen, dit kan je straks namelijk zelf toevoegen.
Je zal dan zo snel mogelijk een mailtje krijgen met een inlognaam en een wachtwoord waarmee je kan inloggen op de site. De site is te vinden op http://afvallen.qqn.nl

Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:03 schreef Maeghan het volgende:
Pointer Sisters!
Ik zie dan altijd Hugh Grant meedansen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38085894
Ok, dan maar ff hier, wat ik als reactie op Viking84 neer wilde zetten...

je brengt je lichaam ermee in de spaarstand viking84, als je sport zul je toch meer moeten eten hoor...

sowieso(ja, ik zeg het weer) is 900 kcal veels te weinig, probeer die 1200 te halen, ook als je het sporten er nog van af trekt
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 22 mei 2006 @ 15:26:30 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_38085963
Eens, Viking, dat is echt te weinig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 mei 2006 @ 15:29:47 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38086048
En dit is geen TVP hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 22 mei 2006 @ 15:30:25 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38086070
quote:
Op maandag 22 mei 2006 14:23 schreef Pandorah het volgende:
Het gaat hier een beetje vaag met dat lijnen... onlangs met de pil gestopt omdat ik vermoedde daar die hoofdpijnen van te krijgen... iedereen valt af na het stoppen met de pil, maar nee hoor, ik weer niet... ik kom twee kilo aan en mijn buik is opeens wat dikker, dat heb ik dan weer:{ maar die hoofdpijn is niet meer teruggekomen dus kom maar op weer met de chocola

Beetje laat: van harte gefeliciteerd met je verjaardag ymme!

Riann: veel plezier in Italië!

Viking84: Als je een beetje inspirerende muziek bij het sporten hebt dan wordt het gelijk stukken leuker. Ik heb gemerkt dat je op Rammstein ook aardig steppen (en hardlopen)
Rammstein Ik heb net op Weisses Fleisch gestept, maar dat ging toch wel wat langzaam. Verder heb ik alleen Wollt ihr das Bett in Flammen sehen? van Rammstein erop gezet.
Muziek van Sash! (zo'n dance artiest uit de jaren '90) stept ook fijn, net als Flamman and Abraxas, van the Party Animals. Maar het allerlekkerst vind ik toch wel Firestarter van the Prodigy

The Pointer Sisters moet ik ook maar eens proberen, al lijkt het me dat dat liedje 'I'm so excited' me te traag is. Dat is toch dat liedje dat ze altijd zongen aan het einde van dat nieuwe-presentator-zoek-programma van de TROS?

@ Teigan, ja dat vind ik dus ontzettend moeilijk! Ik ken eigenlijk niks qua calorierijk 'normaal' eten, dus als ik denk aan calorieën erbij, denk ik aan: chocola, koekjes etc.
Volgens mij zit ik nog steeds in de spaarstand, want ik merk ook nog niet echt dat ik iets kwijt ben. (behalve dan vorige week dat ik wist te melden dat m'n broek iets losser zat, maar misschien was dat ook wel gezichtsbedrog).
Ik eet echt niet weinig op een dag. Probeer 2 keer 3 boterhammen te eten, twee plakken ontbijtkoek tussendoor, kwark met tussendoor voorafgaand aan het ontbijt (echte ontbijt om een uur of 10), verder nog een appel en een banaan en avondeten dus.

Waar ik wel extra kcal uit zou kunnen halen, is door 's avonds calorierijker te eten, maar dat moet ik dan toch halen uit sausjes (chicken tonight e.d.) en daar zit ook weer vet in (hoewel ik daar op een dag ook al weinig van binnen krijg). Bah, baal er wel van, hoor. Ik zou de hele dag fruit erbij moeten eten om op een gezonde manier aan m'n kcal te komen, maar dat komt me ook snel de neus uit

-edit- ik zou wel kunnen variëren qua broodbeleg. Eet nu meestal tomaat, sandwichspread of kaas op brood. Pindakaas vind ik niet te vreten , maar misschien zijn chocovlokken wel wat...
Niet meer actief op Fok!
  maandag 22 mei 2006 @ 15:30:52 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086091
Rewimo, jullie moeten nodig Christans site updaten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38086096
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:26 schreef Troel het volgende:
Eens, Viking, dat is echt te weinig!
Ja inderdaad. Maar goed, dat hebben we allemaal al heel vaak gezegd en tot nu toe doe je het niet, dus ik vraag me af waarom je het blijft vragen eigenlijk. Ik ga er vanuit dat je zelf eigenlijk ook best kunt bedenken dat gaan sporten op een ongezond energiearm dieet misschien niet zo heel erg goed is.

Verder heb ik zelf dat probleem niet want mijn streven is 1600 tot 1800 kcal en daar ga ik vaak wel overheen, dus dan kan ik er gerust 300 afsteppen of er twee keer zoveel afwerken met BodyStep.
Sanity is (not) statistical
  maandag 22 mei 2006 @ 15:34:05 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38086195
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Maar goed, dat hebben we allemaal al heel vaak gezegd en tot nu toe doe je het niet, dus ik vraag me af waarom je het blijft vragen eigenlijk. Ik ga er vanuit dat je zelf eigenlijk ook best kunt bedenken dat gaan sporten op een ongezond energiearm dieet misschien niet zo heel erg goed is.

Verder heb ik zelf dat probleem niet want mijn streven is 1600 tot 1800 kcal en daar ga ik vaak wel overheen, dus dan kan ik er gerust 300 afsteppen of er twee keer zoveel afwerken met BodyStep.
Nou, niet zo vijandig, hoor. Ik weet ook wel dat ik te weinig binnen krijg, maar ik weet niet goed hoe ik het dan moet aanvullen zonder weer ongezond te gaan eten.
Als ik chocoladehageltjes op m'n brood ga strooien, zwaait de diëtiste straks weer met haar vingertje.
Ik eet op zich gezond, alleen eet ik te weinig. Ik heb er zelf geen last van, behalve dan dat ik niet afval, omdat ik te weinig energie binnen krijg
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 22 mei 2006 @ 15:34:18 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38086201
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Troel het volgende:
Rewimo, jullie moeten nodig Christans site updaten
Moet je bij qltel zijn
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_38086238
het lijkt mij trouwens vreemd dat jij met 6 boterhammen nog onder die 900 kcal zit...
Smeer anders iig boter op je brood, en neem ander beleg, kaas, vleeswaren, vruchtenhagel, jam en dergelijke...
En qua avondeten, een sausje over de groente is een begin, neem een toetje, en neem anders een andere koek ipv ontbijtkoek...

Experimenteer anders gewoon eens met de eetmeter, kijk eens wat je nou mag hebben op een dag, en haal daar je info uit...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_38086239
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Viking84 het volgende:

The Pointer Sisters moet ik ook maar eens proberen, al lijkt het me dat dat liedje 'I'm so excited' me te traag is.
Die gebruik ik juist. Die is sneller dan Jump hoor.
quote:
-edit- ik zou wel kunnen variëren qua broodbeleg. Eet nu meestal tomaat, sandwichspread of kaas op brood. Pindakaas vind ik niet te vreten , maar misschien zijn chocovlokken wel wat...
Probeer eens vegetarische vleeswaren anders. Zit toch meer in dan in tomaat denk ik. Banaan op brood kan ook. Kaas, en dan niet die plastickaas zonder, vet, zout of kcal of zo =P
  maandag 22 mei 2006 @ 15:35:49 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086254
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou, niet zo vijandig, hoor. Ik weet ook wel dat ik te weinig binnen krijg, maar ik weet niet goed hoe ik het dan moet aanvullen zonder weer ongezond te gaan eten.
Als ik chocoladehageltjes op m'n brood ga strooien, zwaait de diëtiste straks weer met haar vingertje.
Ik eet op zich gezond, alleen eet ik te weinig. Ik heb er zelf geen last van, behalve dan dat ik niet afval, omdat ik te weinig energie binnen krijg
Mwah, ik kan me die reactie goed voorstellen.

Waarom vraag je niet aan de dietiste wat je moet doen dan? Lijkt me toch dat die ook ziet dat je gewoon te weinig binnenkrijgt?
Mijn vriend eet om die reden dus regelmatig repen (evergreen, timeout, etc etc), wellicht ook iets wat jij kan proberen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38086319
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Viking84 het volgende:

Ik eet echt niet weinig op een dag. Probeer 2 keer 3 boterhammen te eten, twee plakken ontbijtkoek tussendoor, kwark met tussendoor voorafgaand aan het ontbijt (echte ontbijt om een uur of 10), verder nog een appel en een banaan en avondeten dus.

Waar ik wel extra kcal uit zou kunnen halen, is door 's avonds calorierijker te eten, maar dat moet ik dan toch halen uit sausjes (chicken tonight e.d.) en daar zit ook weer vet in (hoewel ik daar op een dag ook al weinig van binnen krijg). Bah, baal er wel van, hoor. Ik zou de hele dag fruit erbij moeten eten om op een gezonde manier aan m'n kcal te komen, maar dat komt me ook snel de neus uit

Maar wat eet je dan bijvoorbeeld als avondeten???

Want overdag eet ik wel redelijk het zelfde..
ontbijt: (vanille)yoghurt met muesli
tussendoor stuk fruit of groente
lunch: 3 boterhammen met mager beleg, bekertje karnemelk en soms yoghurt of bouillon
tussendoor: stuk komkommer en fruit
en dan mn avondeten wat meestal roerbakgroenten + beetje vlees + rijst of aardappel en een toetje is.

Maar als ik dit optel kom ik bijna aan het dubbele aantal calorien volgens mij...

*gaat even kalorieen tellen momentje..
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_38086342
quote:

[..]

Lees het vorige topic eens, want daar heb je dat ook gezegd en toen hebben meerdere mensen je tips gegeven.
quote:
Lekker laten zwaaien dan, want ik eet ook gewoon hagelslag en daar krijg je echt niets van, zolang je het met mate doet, verder afwisselend eet en ik val ook gewoon af (en als dat niet zo is, ligt dat aan de koekjes en bonbons en niet aan de hagelslag die ik al m'n leven lang op brood eet).
pi_38086395
Viking84 je bent echt een 'alles of niets' dieter: als je aan het dieeten bent, dan durf je niets te nemen wat ook maar enigzins calorieen bevat (waarom?). Je hoeft het niet perfect te doen! Als je merkt dat je veel te weinig binnekrijgt, dan neem je toch gewoon lekker wat saus bij je avondeten, of een lekker toetje ofzo? Of 's avonds wat toastjes met wat lekkers.

Als je je verbranding wilt verhogen dan zul je juist genoeg moeten eten en lekker sporten.

djees wat gaat iedereen hard met antwoorden
  maandag 22 mei 2006 @ 15:41:07 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086481
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:38 schreef octopussy het volgende:
Viking84 je bent echt een 'alles of niets' dieter: als je aan het dieeten bent, dan durf je niets te nemen wat ook maar enigzins calorieen bevat (waarom?).
Het lijkt inderdaad een beetje op een obsessie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 mei 2006 @ 15:41:25 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086496
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Moet je bij qltel zijn
QLTEL, je moet nodig Christans site updaten!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 mei 2006 @ 15:41:55 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38086512
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:37 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Lees het vorige topic eens, want daar heb je dat ook gezegd en toen hebben meerdere mensen je tips gegeven.
ja ik weet het. Sorry . Ik baal er gewoon van dat ik m'n hele eetpatroon heb omgegooid en dat ik nu té gezond eet, terwijl ik altijd te horen heb gekregen dat 'ieder pondje door het mondje gaat'. Dus, dacht ik eindelijk op de goede weg te zijn, moet ik alweer aanpassingen maken. Zucht. Je moet er wat voor over hebben.
Ik heb de tips in het vorige topic ter harte genomen, hoor Ik eet gewoon kaas op brood en op m'n spaghetti (ook al zegt AnnekeM dat dat niet mag ) en ik heb ook een pot pindakaas gekocht, maar dat vind ik dus niets.
Ik loop met een boog om dingen als tortilla's en chicken tonight heen, omdat ik me doodschrik van het aantal kcal dat daar in zit. Moet ik me daar volgens jullie dan toch eens aan bezondigen? Mijn hersens zijn nu ingesteld op: zo min mogelijk kcal per product, dus als er teveel kcal zitten in een product, laat ik dat product liggen.
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2006 @ 15:43:16 #19
43556 miss_dynastie
pi_38086552
quote:
IS dat zo, of DENK jij dat?
Als het werkelijk zo is, dan zou ik lekker een andere diëtiste zoeken, want dat slaat natuurlijk nergens op
  maandag 22 mei 2006 @ 15:44:41 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086612
Je moet gewoon een gezonde voeding hebben, zonder constant op de calorien te letten. Kip heeft ook andere eigenschappen, die wellicht beter voor je zijn dan het negatieve van de veel calorien.

En waarom mag je geen kaas op de spaghetti? Ik doe dat altijd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2006 @ 15:45:45 #21
43556 miss_dynastie
pi_38086643
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik loop met een boog om dingen als tortilla's en chicken tonight heen, omdat ik me doodschrik van het aantal kcal dat daar in zit. Moet ik me daar volgens jullie dan toch eens aan bezondigen?
Nee, gewoon eten. Da's geen zondigen. Overigens zitten er in Chicken Tonight Hawaii helemaal niet zo veel KCal.
pi_38086652
in chicken tonight zit niet zoveel..
De Hawai versie bevat 54 kcal per 100 gram, en dat is volgens mij niet heel veel hoor.. vooral omdat je er meestal kip doorheen mikt..
pi_38086671
Volgens mij kun je nog beter wat meer eten en dan wat meer sporten, dan weinig eten en minder sporten omdat je anders helemaal geen energie overhoudt.

Ik snap ook echt niet hoe je zo laag kan blijven. Alleen m'n ontbijt is normaalgesproken al 400 tot 600 kcal en m'n avondeten ook. Dan nog fruit erbij, tussendoortjes als ontbijtkoek, granenwafels, sesamsnaps, mueslirepen, etc. Eventueel eet ik nog twee boterhammen extra 's middags als ik nog moet werken 's avonds, en dan mag ik blij zijn als ik onder de 1800 blijf.

Wat octopussy zegt is wel waar, het is echt alles of niets bij jou. Je wilt geen toastjes 's avonds nemen want dan eet je het hele pak op zeg je. Misschien moet je daar eens beginnen, koop gewoon een pak toastjes en leg ze weer weg. Ga dat eens oefenen. Je kan niet je hele leven zo blijven eten als je nu doet en je zou het jezelf enorm veel gemakkelijker maken als je leert om 'ongezonde' dingen met mate te eten.

Dingen om snel kcal aan te vullen (en dan bedoel ik natuurlijk niet dat je 's avonds denkt, ik kom er nog 300 te kort dus ik eet even drie mueslirepen, maar dat je bijv. 's middags als je 'trek' hebt ipv alleen een appel eens iets anders kunt nemen dat iets meer voedingswaarde heeft en ook weer eens andere voedingsstoffen dan je normaal binnenkrijgt):
- mueslirepen, standaard 100 kcal per stuk
- noten
- sesamsnaps
- zonnatura carobean repen 208 kcal per stuk

Neem verder eens geen hele magere yoghurt of kwark, maar verwen jezelf eens met een wat luxere kwark. Je krijgt zo weinig kcal en ook (te) weinig vet binnen, dat dat in jouw geval echt geen kwaad zou kunnen. Je hoeft niet de vetste te nemen, maar neem eens een halfvolle variant of koop een soyaversie.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:47:00 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086687
Viking, mocht kip enzo echt zo slecht zijn, waarom staat het dan regelmatig bij de recepten van het voedingscentrum? WEllicht moet je kijken of je een tijdje die recepten kan volgen, dan weet je zeker dat je gevarieerd eet enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38086705
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ja ik weet het. Sorry . Ik baal er gewoon van dat ik m'n hele eetpatroon heb omgegooid en dat ik nu té gezond eet, terwijl ik altijd te horen heb gekregen dat 'ieder pondje door het mondje gaat'. Dus, dacht ik eindelijk op de goede weg te zijn, moet ik alweer aanpassingen maken. Zucht. Je moet er wat voor over hebben.
Ik heb de tips in het vorige topic ter harte genomen, hoor Ik eet gewoon kaas op brood en op m'n spaghetti (ook al zegt AnnekeM dat dat niet mag ) en ik heb ook een pot pindakaas gekocht, maar dat vind ik dus niets.
Ik loop met een boog om dingen als tortilla's en chicken tonight heen, omdat ik me doodschrik van het aantal kcal dat daar in zit. Moet ik me daar volgens jullie dan toch eens aan bezondigen? Mijn hersens zijn nu ingesteld op: zo min mogelijk kcal per product, dus als er teveel kcal zitten in een product, laat ik dat product liggen.
kijk daar gaat het denk ik verkeerd: bezondigen impliceert dat je iets doet wat niet mag. Tuurlijk mag je best genieten van lekkere dingen, dat is echt GEEN zonde! En ook niet ongezond. Je moet het idee loslaten dat je een straf een het uitzitten bent. Je bent niet ongezond, je moet alleen een voedingspatroon vinden wat bij je past en wat je je hele leven kan volhouden. En daar hoort een toetje op zijn tijd bij!
pi_38086760
Elke keer als ik sandwichspread lees moet ik weer aan de eetgroep denken waar ik inzat.. De anorexiamensen namen altijd de komkommervariant, daar zit schijnbaar weinig kcal in.... Alleen de dietiste vond het "hondenkots"..... Ik vond het eerlijk gezegd ook niet te eten...
  maandag 22 mei 2006 @ 15:49:28 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38086770
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:43 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

IS dat zo, of DENK jij dat?
Als het werkelijk zo is, dan zou ik lekker een andere diëtiste zoeken, want dat slaat natuurlijk nergens op
Nou ze heeft nog niks over hagelslag gezegd, maar ik kreeg wel een standje over een slaatje + kokosmakroon, dus kan me voorstellen dat ze ook gaat zeuren over hagelslag
Niet meer actief op Fok!
  maandag 22 mei 2006 @ 15:49:45 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38086781
@ Troel: ik hoef pas 21 juni weer naar de diëtist (eerder was er geen plek) en ik heb al m'n vragen opgeschreven, dus ja, ik kan of gaan zitten kniezen of het hier vragen
En ik heb het idee dat jullie toch wel iets gemakkelijker zijn dan de diëtist. Afgaand op mijn eetdagboek vroeg ze of ik wist hoeveel kcal er in een slaatje of kokosmakroon zaten... zegt genoeg dan, terwijl mensen hier niet zoveel problemen lijken te hebben.

@ Octopussy:

Ja, ik ben idd bang voor calorieën, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit eens minder gezond eet. Vorige week uit eten geweest en dit weekend nog patat oorlog gegeten met twee dingen erbij. En dat vind ik zelf heel netjes, hoor, om 1 keer per 2 weken patat of pizza te eten.

Overigens zijn misschien niet de kcal zozeer het probleem, maar het feit dat veel kcal vaak gepaard gaan met veel vet en dat vet wil ik inperken.

@ Knuzzel:

mijn eetpatroon lijkt wel op dat van jou. Hierboven heb ik al gepost wat mijn ontbijt is (en ja per maaltijd zou er een boterham bij mogen) en 's avonds eet ik vaak gebakken aardappelen met groente + vegaburger, of spaghetti oid.

Raar dat jij dan wel op veel meer kcal uitkomt
Niet meer actief op Fok!
pi_38086786
Ja, hondenkots is - uit ervaring - een hele adequate omschrijving van de geur.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:50:14 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086797
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nou ze heeft nog niks over hagelslag gezegd, maar ik kreeg wel een standje over een slaatje + kokosmakroon, dus kan me voorstellen dat ze ook gaat zeuren over hagelslag
Wellicht is het dan gewoon tijd voor een andere dietiste. Want een goede dietiste zou ook meoten zien dat je dus te weinig binnenkrijgt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2006 @ 15:50:43 #31
43556 miss_dynastie
pi_38086819
quote:

[..]

Maar in welke context was dat? Een kokosmakroon na een 2000 KCal dag, een slaatje na een patatje? Daar zou ik ook eens naar proberen te kijken...
  maandag 22 mei 2006 @ 15:51:14 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_38086842
quote:
@ Troel: ik hoef pas 21 juni weer naar de diëtist (eerder was er geen plek) en ik heb al m'n vragen opgeschreven, dus ja, ik kan of gaan zitten kniezen of het hier vragen
En ik heb het idee dat jullie toch wel iets gemakkelijker zijn dan de diëtist. Afgaand op mijn eetdagboek vroeg ze of ik wist hoeveel kcal er in een slaatje of kokosmakroon zaten... zegt genoeg dan, terwijl mensen hier niet zoveel problemen lijken te hebben.

@ Octopussy:

Ja, ik ben idd bang voor calorieën, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit eens minder gezond eet. Vorige week uit eten geweest en dit weekend nog patat oorlog gegeten met twee dingen erbij. En dat vind ik zelf heel netjes, hoor, om 1 keer per 2 weken patat of pizza te eten.

Overigens zijn misschien niet de kcal zozeer het probleem, maar het feit dat veel kcal vaak gepaard gaan met veel vet en dat vet wil ik inperken.

@ Knuzzel:

mijn eetpatroon lijkt wel op dat van jou. Hierboven heb ik al gepost wat mijn ontbijt is (en ja per maaltijd zou er een boterham bij mogen) en 's avonds eet ik vaak gebakken aardappelen met groente + vegaburger, of spaghetti oid.

Raar dat jij dan wel op veel meer kcal uitkomt
Hoeveel aardappels en groente eet jij dan? Zijn dat normale porties?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38086875
quote:

[..]

Een slaatje+koksmakroon als volwaardige maaltijd?

Dan snap ik dat ze gaat zeuren! Maar een slaatje + kokosmakroon tussendoor omdat je dat lekker vind
pi_38086912
Dan nog moet het geen "standje" zijn, maar gewoon een advies. Maar dat kan ook liggen aan hoe Viking het opvat natuurlijk, als voor haar gevoel die vette dingen toch al 'fout' zijn.

Ik moest toch geen dokter tegenkomen die over m'n hagelslag ging zeuren. Mijn hagelslag is echt heilig.
  maandag 22 mei 2006 @ 15:54:20 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38086961
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar in welke context was dat? Een kokosmakroon na een 2000 KCal dag, een slaatje na een patatje? Daar zou ik ook eens naar proberen te kijken...
het was de kokosmakroon op zich. Die dag at ik verder alleen brood met tomaat (ja alweer) en soep met een slaatje erbij.
Niet meer actief op Fok!
pi_38086981
haha nou als het aan mijn huisarts zou liggen dan had ik nu helemaal nooit meer snelle suikers mogen eten (South Beach)
  maandag 22 mei 2006 @ 15:55:58 #37
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_38087028
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

het was de kokosmakroon op zich. Die dag at ik verder alleen brood met tomaat (ja alweer) en soep met een slaatje erbij.
Misschien bedoelde ze dat je beter wat stevigere maaltijden kunt nemen en het snoepen dan laat, ipv hele lichte maaltijden en vervolgens wel calorierijke tussendoortjes nemen?
  maandag 22 mei 2006 @ 15:56:00 #38
35189 Troel
scherp en bot
pi_38087032
quote:

[..]

Ja, maar snap je dan niet dat dat voor een dag ook gewoon niet klopt? Zou het niet kunnen zijn dat ze je wilde laten zien dat het om het eten op de dag ging en niet zo zeer om de kokosmakroon? Ik kan wel ongezondere dingen verzinnen hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38087075
Viking: hoe tel jij trouwens je kcal? Want 6 volkorenboterhammen met de allermagerste dieetsmeerzooi die ik ken geeft al 586 kcal bij de eetmeter. ALs ik daarbij een ons aardappels, twee ons sperziebonen, een appel, een tomaat en een banaan tel, zit ik aan de 870. Dan moet je je vlees(vervanger), bakboter en het beleg voor je andere vijf boterhammen er nog bij doen en evt. je drinken en ontbijtkoek.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 mei 2006 @ 15:58:04 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38087125
Ik eet nu braaf een appeltje... Heb net genoten van 6 slagroomtruffels
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 22 mei 2006 @ 15:58:07 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38087129
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Hoeveel aardappels en groente eet jij dan? Zijn dat normale porties?
Nou ik eet ongeveer 2/3 van wat Mark eet. Als we bijv röstirondjes eten, dan eet ik daar een stuk of 10-15 van. En bij avondeten let ik wel minder op de kcal, omdat er anders niets over blijft. Eigenlijk zou ik gekookte aardappelen moeten eten, maar daar ben ik niet zo dol op. Ik eet het alleen als ik spinazie eet bij m'n ouders. En ik eet niet gevariëerd nee. Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight). Alleen maar spaghetti en gebakken aardappelen met groente. Ik heb het idee dat ik wel vrij normaal eet, als ik mijn eetpatroon vergelijk met dat van vriendinnen. Soms eet ik iets meer en schep ik 2 keer op, als het op moet, maar dat is zelden. Maar goed, ik neem jullie adviezen serieus ter harte en ik ga vanavond chicken tonight of tortilla's eten (hangt er vanaf wat Mark wil)
Niet meer actief op Fok!
  maandag 22 mei 2006 @ 15:58:35 #42
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_38087154
Je echte maaltijden zo beperken dat ze bestaan uit brood met tomaat en dan vervolgens wel een kokosmakroon tussendoor eten is ook niet zo logisch. Je kan beter aanwennen dat je normale gebalanceerde maaltijden eet (en daar past hagelslag op brood best in) en gezonde tussendoortjes eet. Ik denk dat is waarom de diëtiste commentaar had en niet puur vanwege de calorieën.
pi_38087225
Ben ik weer, ik heb eens even gekeken:

Dit is mijn lijstje als ik het invoer op www.valtaf.nl
--------------------------------------------------------------------------------

07:00 ontbijt 150.00 ml magere yoghurt aardbeien (zaanse hoeve) 105.00
07:00 ontbijt 5.00 eetlepel muesli 250.00
10:00 tussendoortje 100.00 gram cherry tomaatjes 8.00
12:00 lunch 3.00 snee brood meergranen 222.00
12:00 lunch 1.00 beleg filet americain 24.00
12:00 lunch 2.00 beleg kipfilet 20.00
12:00 lunch 250.00 ml karnemelk (melkunie) 87.50
12:00 lunch 200.00 ml vermicelli soep (honig) 52.00
15:00 tussendoortje 200.00 gram komkommer 16.00
15:00 tussendoortje 250.00 gram galiameloen 62.50
19:00 diner 60.00 gram rijst pandan 213.00
19:00 diner 300.00 gram roerbakgroente hollands (edah) 303.00
19:00 diner 75.00 gram kipfilet gebakken 140.25
19:00 diner 20.00 ml ketjap manis (conimex) 48.00
19:00 diner 200.00 ml magere yoghurt aardbeien (zaanse hoeve) 140.00
21:00 tussendoortje 200.00 ml dubbelfrisss framboos & cranberry 82.00

--------------------------------------------------------------------------------

Subtotaal ontbijt 355.00
Subtotaal tussendoortje 168.50
Subtotaal lunch 405.50
Subtotaal diner 844.25

Omgerekende kilocalorieën: 1766.11

m.a.w. dit is gewoon gezond. Het enige wat ik hier uit haalde was dat ik te weinig eiwitten binnen krijg ondanks dat ik vlees eet en 3x per dag zuivel binnen krijg!

Viking84, heb je al eens geprobeerd om een dergelijk dagboek bij te houden op internet. Misschien als je dat doet en we mogen erin kijken dat we nog wat structurelere tips kunnen geven?
  maandag 22 mei 2006 @ 16:01:10 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38087276
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:58 schreef Jojogirl het volgende:
Je echte maaltijden zo beperken dat ze bestaan uit brood met tomaat en dan vervolgens wel een kokosmakroon tussendoor eten is ook niet zo logisch. Je kan beter aanwennen dat je normale gebalanceerde maaltijden eet (en daar past hagelslag op brood best in) en gezonde tussendoortjes eet. Ik denk dat is waarom de diëtiste commentaar had en niet puur vanwege de calorieën.
Nou zo kwam het anders niet over. Ze zei dat ik een goed eetpatroon had. Ik zal haar er volgende keer eens naar vragen en als ze blijft volhouden dat ik een goed eetpatroon heb en dat ik geen hageslag op m'n brood moet doen oid, dan zal ik maar eens uitkijken naar een andere diëtist.

Oh trouwens, ik heb van die lijsten waarop staat hoeveel je van alles nodig hebt. Hoe moet ik de kolom 'bij uitzondering' interpreteren? 1 keer per week, 1 keer per 2 weken... en hoe erg is het als je daar vanaf wijkt, maar het wel compenseert met iets anders?
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2006 @ 16:01:20 #45
43556 miss_dynastie
pi_38087288
quote:

[..]

Dat lijkt me ook geen logisch eetpatroon, dus dat snap ik wel.
Probeer gewoon eens ontbijt, lunch, avondeten met een paar tussendoortjes of zes kleine maaltijden per dag.
pi_38087332
quote:
Op maandag 22 mei 2006 15:58 schreef Viking84 het volgende:
Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight).
Variatietip:
Beetje bouillon maken (bouillonblokje en wat kokend water) en dan mosterd of ketchup of ketjap of een andere smaak maker erdoor en je hebt een simpel, eenvoudig en mager sausje voor over de groente en rijst! Ik vind t een heerlijke uitvinding!
  Licht Ontvlambaar maandag 22 mei 2006 @ 16:02:48 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38087351
quote:

[..]

Nou ik eet ongeveer 2/3 van wat Mark eet. Als we bijv röstirondjes eten, dan eet ik daar een stuk of 10-15 van. En bij avondeten let ik wel minder op de kcal, omdat er anders niets over blijft. Eigenlijk zou ik gekookte aardappelen moeten eten, maar daar ben ik niet zo dol op. Ik eet het alleen als ik spinazie eet bij m'n ouders. En ik eet niet gevariëerd nee. Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight). Alleen maar spaghetti en gebakken aardappelen met groente. Ik heb het idee dat ik wel vrij normaal eet, als ik mijn eetpatroon vergelijk met dat van vriendinnen. Soms eet ik iets meer en schep ik 2 keer op, als het op moet, maar dat is zelden. Maar goed, ik neem jullie adviezen serieus ter harte en ik ga vanavond chicken tonight of tortilla's eten (hangt er vanaf wat Mark wil)
Waar haal je eigenlijk het idee vandaan dat Chicken Tonight een calorierijke saus is? En daarbij, je kunt natuurlijk ook kip met groente wokken voor bij de rijst. Is echt heel lekker!

Ik denk serieus dat je moet proberen je caloriën uit de drie hoofdmaaltijden te halen, dan heb je niet zo snel snackzin. De tip van iets vollere kwark of yoghurt vind ik een hele goede. Hier in huis alleen volle zuivel (met uitzondering van de melk voor Isa, die is halfvol), mager komt er sowieso niet in...
pi_38087374
quote:

[..]

Je kunt ook gewoon rijst met groente nemen bijvoorbeeld. En ook kun je eens kijken in buitenlandse keukens voor gerechten met couscous of bulgur, een keer tarly proberen, andere soorten pasta, of rijst met een saus op basis van yoghurt of tomaten. Verder is het ook maar hoevéél saus je daarbij neemt. Ik eet zelf nooit saus, maar wel rijst. Misschien zijn Indiase curry's wel wat voor je.
  maandag 22 mei 2006 @ 16:04:12 #49
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38087428
Ik weet van de meeste dingen die ik eet wel ongeveer hoeveel kcal erin zitten, maar ik houd het niet echt bij verder. Misschien toch maar eens doen, want ik zal vast kleine dingetjes vergeten Ik ga deze week mijn dagboek weer braaf invullen en aan het eind van de dag berekenen hoeveel kcal ik heb verbruikt. Dan weet ik ook precies hoeveel daar nog bij moeten.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 22 mei 2006 @ 16:06:00 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38087512
Bedankt voor de tips, iedereen Maar wat ik nu wel raar vind is dat iedereen met magere variatietips komt aanzetten, terwijl ik juist méér kcal moet eten
Niet meer actief op Fok!
pi_38087523
Oh ik eet ook bijna nooit gekookte aardappels. Maar ik wissel wel veel af: de ene dag gepofte aardappels (uit de magnetron, echt supermakkelijk en lekker), de andere dag risotto (beetje olijfolie en light kruidenkaas er doorheen), volkoren pasta met een saus op basis van tomatenpuree (is ook gezond!), in olijfolie gebakken aardappelschijfjes of partjes, kip tandoori (ok de saus is wel vrij calorie-rijk, maar ik maak hem wel met light-creme fraiche), gebakken aardappeltjes uit de oven, patatjes, lasagne (met spinazie en zalm, bechamelsaus en weinig lasagnebladen).

genoeg alternatieven voor gekookte aardappels dus
  maandag 22 mei 2006 @ 16:07:23 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_38087559
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik weet van de meeste dingen die ik eet wel ongeveer hoeveel kcal erin zitten, maar ik houd het niet echt bij verder. Misschien toch maar eens doen, want ik zal vast kleine dingetjes vergeten Ik ga deze week mijn dagboek weer braaf invullen en aan het eind van de dag berekenen hoeveel kcal ik heb verbruikt. Dan weet ik ook precies hoeveel daar nog bij moeten.
Dan maak ik het nog een stapje erger.

Ga niet alleen heel precies bijhouden wat je eet, maar weeg ook de groentes en dergelijke af voordat je ze kookt zeg maar. Hoeveel rauwe groente en dergelijke. Het is even kloterig, maar je kan er zoveel van leren!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38087602
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef Viking84 het volgende:
Bedankt voor de tips, iedereen Maar wat ik nu wel raar vind is dat iedereen met magere variatietips komt aanzetten, terwijl ik juist méér kcal moet eten
Alle beetjes calorien helpen he
Wij zijn allemaal ook bezig met lijnen dus zoeken ook niet de meest calorierijke varianten!

Maar chicken tonight oid is echt niet erg, maar met mate! En dat is eigenlijk met bijna alles...
pi_38087655
Heb ik eigenlijk nog wel een vraag...

Waar zitten allemaal eiwitten in... zuivel en vlees weet ik, maar daarmee kom ik niet aan de ADH...
dus, tips graag!

pi_38087667
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef Viking84 het volgende:
We komen met tips zodat je gewoon kan eten wat je lekker vindt, in normale hoeveelheden, zodat je jezelf niet vanalles hoeft te ontzeggen, maar waarbij je toch afvalt.

Het verschil is: jij zegt, 'dat is vet dus dat eet ik niet' en wij zeggen 'eet het wel, maar in een magere variant'. Je hoeft niet gelijk een roomsaus over je eten te gooien, maar je moet jezelf geen hele groepen eten ontzeggen omdat je er geen saus over wilt doen, want er zijn ook magere sauzen.
  maandag 22 mei 2006 @ 16:11:05 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_38087675
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:10 schreef Knuzzel het volgende:
Heb ik eigenlijk nog wel een vraag...

Waar zitten allemaal eiwitten in... zuivel en vlees weet ik, maar daarmee kom ik niet aan de ADH...
dus, tips graag!

www.calorietabel.nl
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 mei 2006 @ 16:11:30 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38087697
Ik ben trouwens weinig creatief in de keuken. Ik bezoek wel eens van die receptensites, maar ik word al moe van al die ingewikkelde dingen die daar in moeten. Kan ik ze weer niet vinden in de winkel etc.

Vaak hoor ik van mensen die bij mij komen eten dat er wel wat meer door de saus had gemogen. Mijn tortilla's bestonden altijd uit gehakt met maïs en in de chicken tonight doe ik verder helemaal geen groente. Maar ik ga vanavond tortilla's maken met de hele mikmak er doorheen .

Opmerkelijk trouwens: vlak voordat ik naar de diëtiste ging, at ik bij mijn zus:

rijst + kip kerrie met slagroom erdoor + banaan + kokos eroverheen + spitskoolsalade met augurk en komkommer.

En dáár zei mevrouw de diëtiste niets van Ze zei wel dat ik 'minder gezond eten' wat kon compenseren door er groente bij te nemen, omdat je dan al minder eet van het andere.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 22 mei 2006 @ 16:13:53 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38087787
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan maak ik het nog een stapje erger.

Ga niet alleen heel precies bijhouden wat je eet, maar weeg ook de groentes en dergelijke af voordat je ze kookt zeg maar. Hoeveel rauwe groente en dergelijke. Het is even kloterig, maar je kan er zoveel van leren!
OK Ga ik ook doen. En nu ga ik douchen. Zit hier nog steeds te plakken. En ik begin honger te krijgen, dus nog even een banaan eten en dan naar de winkel voor avondeten
Niet meer actief op Fok!
pi_38087832
ik gooi meestal door mixjes uit pakjes, bv. tortil;a's een hele meuk groente erbij..
Dan kom ik aan mijn groentes voor die dag, en ik eet er twee dagen van ipv eentje, en het is gewoon veel lekkerder...

De dietiste wil ws. gewoon dat jij in je hoofdmaaltijden genoeg eet, meestal is het dan wel uitgebalanceerd..

Als jij over de hele dag weinig eet aan ontbijt, lunch, avondeten, en je eet er dan opeens vette dingen bij om maar aan je calorieen te komen, dan is dat gewoon echt niet goed...
Zorg dan dat je bij je hoofdmaaltijden genoeg eet, dan hoeven die tussendoortjes niet zo vet..
pi_38087848
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Viking84 het volgende:
rijst + kip kerrie met slagroom erdoor + banaan + kokos eroverheen + spitskoolsalade met augurk en komkommer.

En dáár zei mevrouw de diëtiste niets van Ze zei wel dat ik 'minder gezond eten' wat kon compenseren door er groente bij te nemen, omdat je dan al minder eet van het andere.
En waarom moet ze daar wat van zeggen...wat is er mis met die maaltijd?

En wat gaan jullie hard

Kroeltroel: mijn eczeem is er nog, maar niet hevig meer. Ik ben alweer begonnen met afwassen en daar wordt het niet erger van, dus de Dreft is het niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 mei 2006 @ 16:15:34 #61
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_38087859
Die kip kerrie klinkt ook niet alsof er iets mis mee is, dus ik zou ook niet weten wat de diëtiste ervan had moeten zeggen Je moet er natuurlijk geen 3 borden van eten, maar verder niks mis mee denk ik.
  maandag 22 mei 2006 @ 16:16:24 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_38087901
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:15 schreef Jojogirl het volgende:
Die kip kerrie klinkt ook niet alsof er iets mis mee is, dus ik zou ook niet weten wat de diëtiste ervan had moeten zeggen Je moet er natuurlijk geen 3 borden van eten, maar verder niks mis mee denk ik.
Slagroom is misschien wat vettig, maar het hangt ook af van de hoeveelheden die gebruikt worden natuurlijk. Ik vind het ook niet schrikbarend ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38087904
Nou, behalve de slagroom zie ik daar niets ongezonds aan, en als het geen liters slagroom waren en je het niet dagelijks eet, dan zie ik daar inderdaad geen probleem in.

Jeetje, je mag idd wat creatiever worden in de keuken ja. Zeker bij fajita's kun je vanalles gebruiken. Kip, gehakt, biefstuk, vegetarisch gehakt, etc. met allerlei verschillende groentes (mais, verschillende bonen, tomaat, paprika) en tomaten- en zure roomsauzen, guacamole etc.

Koop anders gewoon een leuk, niet al te ingewikkeld kookboek of kijk in de AllerHande, of op de website, of op de receptkaarten van AH.
pi_38087937
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Troel het volgende:

[..]

www.calorietabel.nl
Die ken ik, maar om nou heel die tabel door te spitten op zoek naar lekkere dingen daar ben ik eigenlijk te lui voor

daarom wilde ik eerst informeren of jullie misschien geniale tips hadden!
Nu we toch al zo scheutig zijn met tips
pi_38087982
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Jeetje, je mag idd wat creatiever worden in de keuken ja. Zeker bij fajita's kun je vanalles gebruiken. Kip, gehakt, biefstuk, vegetarisch gehakt, etc. met allerlei verschillende groentes (mais, verschillende bonen, tomaat, paprika) en tomaten- en zure roomsauzen, guacamole etc.
stop daarmee!!

Ik heb namelijk al booschappen gehaald en als je zo doorgaat dan ga ik weer naar de winkel om allemaal lekkere dingen voor in fajita's te kopen!! (oh wat heb ik daar nu zin in...)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 mei 2006 @ 16:18:23 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38087992
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En waarom moet ze daar wat van zeggen...wat is er mis met die maaltijd?

En wat gaan jullie hard

Kroeltroel: mijn eczeem is er nog, maar niet hevig meer. Ik ben alweer begonnen met afwassen en daar wordt het niet erger van, dus de Dreft is het niet.
Omdat er slagroom in zit, misschien?
Ik ga toch vanavond kip kerrie maken, denk ik, volgens bovenstaand recept. De hele tijd erover praten heeft me hongerig gemaakt En nu ga ik écht douchen
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2006 @ 16:18:59 #67
43556 miss_dynastie
pi_38088019
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Viking84 het volgende:
Wat is hier mis mee
pi_38088020
je moet ook wel wat vet eten hoor, vet is het smeermiddel voor je lichaam zei mijn dietiste altijd...
  maandag 22 mei 2006 @ 16:19:12 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38088028
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Nou, behalve de slagroom zie ik daar niets ongezonds aan, en als het geen liters slagroom waren en je het niet dagelijks eet, dan zie ik daar inderdaad geen probleem in.

Koop anders gewoon een leuk, niet al te ingewikkeld kookboek of kijk in de AllerHande, of op de website, of op de receptkaarten van AH.
fajita's?
Niet meer actief op Fok!
pi_38088046
Weer wat geleerd, een kokosmakroon
Snap je 'magere' variaties niet, want ik zie hier mueslirepen staan, en vollere zuivel, vegetarische spreads (heel lekker, al zijn sommige varianten ook niet te vreten). Alleen de hint dat je bij rijst ook sausjes op basis van bouillon of yoghurt kan eten, omdat je zo "bang" bent dat er chicken tonight bij rijst hoort. Rijst zonder saus kan ook prima, en als je wokt kan je wat sojasaus bij je groenten doen, dan is het wat minder droog.
Ik heb vandaag op:
energydrink, yoghurt (250gr),2 boterhammen met dressing + komkommer, twee perziken, ananas-200gr, oplossoepje, bolletje babybel light-22gr en daar kom ik aan 900kcal mee. Straks nog een warme maaltijd met aardappels, een veggieburger en groentjes en dan zit ik rond 1300-1400.
pi_38088056
Ja, slagroom is goed, dan glijdt je eten weer makkelijk naar buiten en blijven die pondjes niet plakken =P
pi_38088064
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:17 schreef Knuzzel het volgende:

daarom wilde ik eerst informeren of jullie misschien geniale tips hadden!
Nu we toch al zo scheutig zijn met tips
Not Guilty ijsjes bij de AH. Lijken op Solero's, bevatten 38 kcal per ijsje. (en dat is heel moeilijk te geloven als je zoiets lekkers aan het eten bent...ze zijn er in de smaak bosvruchten)
pi_38088134
Ja, en ik mag geen zoetstoffen, dus ik neem dan gewoon lekker een minisolero, da's zo'n 60 kcal en vind ik dus ook erg goed te doen =) (en eigenlijk is dat ook wel genoeg, want zo'n grote solero is nergens voor nodig, de tweede helft is altijd minder lekker dan de eerste)
pi_38088151
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Not Guilty ijsjes bij de AH. Lijken op Solero's, bevatten 38 kcal per ijsje. (en dat is heel moeilijk te geloven als je zoiets lekkers aan het eten bent...ze zijn er in de smaak bosvruchten)
Oeh! dat had ik gelezen ja! Volgende keer want ik heb nog 2 fruitjoys in mijn vriezer liggen! (Enig idee hoeveel calorieen daar in zitten, staat niet op de verpakking!)

Maar ik zoek eigelijk geniale tips over producten waar eiwitten inzitten, buiten vlees en zuivel dan!

maar toch bedankt
pi_38088160
GRMBL, ik baal een beetje..

Ik wil een afspraak met mijn begeleidster, voor mijn eindcijfer.... Is ze er vandaag weer, mail ik, met leesbevestiging, heeft ze gewoon mijn mailtje nog niet gelezen..
IK WIL MIJN CIJFER VOOR DONDERDAG... het heeft wel lang genoeg geduurt, dat gezeik allemaal...
pi_38088190
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:21 schreef Knuzzel het volgende:
Maar ik zoek eigelijk geniale tips over producten waar eiwitten inzitten, buiten vlees en zuivel dan!

maar toch bedankt
Ze zijn op basis van yoghurt
pi_38088192
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:19 schreef Iksje het volgende:
Weer wat geleerd, een kokosmakroon
Snap je 'magere' variaties niet, want ik zie hier mueslirepen staan, en vollere zuivel, vegetarische spreads (heel lekker, al zijn sommige varianten ook niet te vreten). Alleen de hint dat je bij rijst ook sausjes op basis van bouillon of yoghurt kan eten, omdat je zo "bang" bent dat er chicken tonight bij rijst hoort. Rijst zonder saus kan ook prima, en als je wokt kan je wat sojasaus bij je groenten doen, dan is het wat minder droog.
Ik heb vandaag op:
energydrink, yoghurt (250gr),2 boterhammen met dressing + komkommer, twee perziken, ananas-200gr, oplossoepje, bolletje babybel light-22gr en daar kom ik aan 900kcal mee. Straks nog een warme maaltijd met aardappels, een veggieburger en groentjes en dan zit ik rond 1300-1400.
OEH, ananas Ik ga gelijk de deur uit, tien minuutjes te vroeg naar m'n werk, zodat ik nog even een bakje ananas kan kopen
pi_38088260
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

fajita's?
Tortilla's zijn - als ik mij niet vergis - slechts de lapjes deeg zelf.
pi_38088272
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze zijn op basis van yoghurt
Je bent dubbelgeniaal
pi_38088319
Verder voor eiwitten: ik denk noten en eieren... En tofu/soja etc.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 mei 2006 @ 16:27:09 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38088384
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:25 schreef Maeghan het volgende:
Ik weet er nog wel eentje... Maar dat mag ik hier niet posten
pi_38088385
Jeetje, wat gaan jullie snel man!
Even een kleine update: Er is weer 4 ons vanaf! JIPPIE!!
It is your friends who make your world!
pi_38088403
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef Sjeen het volgende:
slagroom?
pi_38088448
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

slagroom?
Hm ja van die...spuitslagroom
pi_38088511
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:25 schreef Maeghan het volgende:
Noten dat is nog eens een tip!

Straks gelijk ff naar de winkel!
pi_38088524
die spuitslagroom die niet mooi in een toefje blijft staan zeker....
pi_38088534
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Get the message
  Licht Ontvlambaar maandag 22 mei 2006 @ 16:32:46 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38088621
  maandag 22 mei 2006 @ 16:33:06 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_38088631
Dames! Zo kan ik hier nooit meer op mijn werk meelezen

Ik heb die hele tabel van calorietabel op een gegeven moment in excel gezet, zodat ik op eiwitten kon sorteren, omdat ik in het begin heel erg bezig was met die eiwitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38088706
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:33 schreef Troel het volgende:
Dames! Zo kan ik hier nooit meer op mijn werk meelezen

Ik heb die hele tabel van calorietabel op een gegeven moment in excel gezet, zodat ik op eiwitten kon sorteren, omdat ik in het begin heel erg bezig was met die eiwitten.
En dat bestandje heb je niet toevallig ergens nog??

Zou me hoop tijd besparen

* Afvallen tijdens afstuderen is niet relaxed..
* Dit forum is ook niet goed voor je concentratie met scriptie schrijven...
  maandag 22 mei 2006 @ 16:37:55 #91
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38088822
Hoeveel eten jullie eigenlijk bij het avondeten? Die recepten van 't voedingscentrum eten wij met z'n tweeën vaak maar 2/3 van. Heb mijn vriezer nu volstaan met restjes... Ik heb 't idee dat 't voedingscentrum nogal grote porties berekend, of ligt dat nu aan mij?
Nu hou ik meestal ook wel ruimte over voor een toetje is gewoon lekker, en ik maak er soms ook sla bij.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_38088907
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:37 schreef Levitation het volgende:
Hoeveel eten jullie eigenlijk bij het avondeten? Die recepten van 't voedingscentrum eten wij met z'n tweeën vaak maar 2/3 van. Heb mijn vriezer nu volstaan met restjes... Ik heb 't idee dat 't voedingscentrum nogal grote porties berekend, of ligt dat nu aan mij?
Nu hou ik meestal ook wel ruimte over voor een toetje is gewoon lekker, en ik maak er soms ook sla bij.
Ja, voedingscentrum hanteert grote porties met vooral ook veel groente. Maar ik eet wel altijd de helft op (mijn portie dus). Dennis laat regelmatig wat staan.
pi_38088910
Ik eet best ruime porties denk ik, al probeer ik de laatste tijd vooral veel groente (300 gram ofzo) te eten en kleinere porties rijst/aardappel/oid en vlees...

Alleen geen idee hoeveel ik precies eet...
  maandag 22 mei 2006 @ 16:40:23 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_38088927
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:34 schreef Knuzzel het volgende:

[..]

En dat bestandje heb je niet toevallig ergens nog??

Zou me hoop tijd besparen

* Afvallen tijdens afstuderen is niet relaxed..
* Dit forum is ook niet goed voor je concentratie met scriptie schrijven...
Moet je wachten tot ik thuis ben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38089015
Aardappelen: 6-8 kleintjes, pasta: hangt ervan af, tarwe: een half zakje (tweepersoonskookzakjes), couscous: aangegeven hoeveelheid op de verpakking, alhoewel ik daar snel restjes van heb, rijst: een eenpersoonskookzakje. (handig, die kookbuiltjes )
groenten: makkelijk een half bord, maar ook geen berg
soms een veggieburger.

Hier heet dat gezondheidsprogramma 'je bent wat je eet', en jullie vrouw klinkt als een echte heks. 'Onze' Sonja Kimpen gaf als advies: een helft voor de groenten, een kwart voor het vlees en een kwart voor de rest. Klinkt nog niet zo slecht als richtlijn...
pi_38089124
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:40 schreef Troel het volgende:
Moet je wachten tot ik thuis ben
Dat gaat prima lukken denk ik

Ik zal je even een mailtje sturen met mijn mailadres!
pi_38089326
Ik ga naar huis
En daar lekker verder werken aan mijn scriptie
pi_38089516
Dr Phill gaat ook over te dik zijn. Geloof ik. Heb het net aangezet.
  maandag 22 mei 2006 @ 16:56:21 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_38089600
Ik heb pas naar Oprah zitten kijken met Kirsty Alley. Die is ook erg veel afgevallen

Met d'r dansgebeuren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38089625
Kirsty is leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')