Ik zie dan altijd Hugh Grant meedansenquote:Op maandag 22 mei 2006 15:03 schreef Maeghan het volgende:
Pointer Sisters!
Rammsteinquote:Op maandag 22 mei 2006 14:23 schreef Pandorah het volgende:
Het gaat hier een beetje vaag met dat lijnen... onlangs met de pil gestopt omdat ik vermoedde daar die hoofdpijnen van te krijgen... iedereen valt af na het stoppen met de pil, maar nee hoor, ik weer niet... ik kom twee kilo aan en mijn buik is opeens wat dikker, dat heb ik dan weer:{ maar die hoofdpijn is niet meer teruggekomen dus kom maar op weer met de chocola![]()
Beetje laat: van harte gefeliciteerd met je verjaardag ymme!
Riann: veel plezier in Italië!
Viking84: Als je een beetje inspirerende muziek bij het sporten hebt dan wordt het gelijk stukken leuker. Ik heb gemerkt dat je op Rammstein ook aardig steppen (en hardlopen)![]()
Ja inderdaad. Maar goed, dat hebben we allemaal al heel vaak gezegd en tot nu toe doe je het niet, dus ik vraag me af waarom je het blijft vragen eigenlijk. Ik ga er vanuit dat je zelf eigenlijk ook best kunt bedenken dat gaan sporten op een ongezond energiearm dieet misschien niet zo heel erg goed is.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:26 schreef Troel het volgende:
Eens, Viking, dat is echt te weinig!
Nou, niet zo vijandig, hoor. Ik weet ook wel dat ik te weinig binnen krijg, maar ik weet niet goed hoe ik het dan moet aanvullen zonder weer ongezond te gaan eten.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar goed, dat hebben we allemaal al heel vaak gezegd en tot nu toe doe je het niet, dus ik vraag me af waarom je het blijft vragen eigenlijk. Ik ga er vanuit dat je zelf eigenlijk ook best kunt bedenken dat gaan sporten op een ongezond energiearm dieet misschien niet zo heel erg goed is.
Verder heb ik zelf dat probleem niet want mijn streven is 1600 tot 1800 kcal en daar ga ik vaak wel overheen, dus dan kan ik er gerust 300 afsteppen of er twee keer zoveel afwerken met BodyStep.
Moet je bij qltel zijnquote:Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Troel het volgende:
Rewimo, jullie moeten nodig Christans site updaten
Die gebruik ik juist. Die is sneller dan Jump hoor.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Viking84 het volgende:
The Pointer Sisters moet ik ook maar eens proberen, al lijkt het me dat dat liedje 'I'm so excited' me te traag is.
Probeer eens vegetarische vleeswaren anders. Zit toch meer in dan in tomaat denk ik. Banaan op brood kan ook. Kaas, en dan niet die plastickaas zonder, vet, zout of kcal of zo =Pquote:-edit- ik zou wel kunnen variëren qua broodbeleg. Eet nu meestal tomaat, sandwichspread of kaas op brood. Pindakaas vind ik niet te vreten, maar misschien zijn chocovlokken wel wat...
Mwah, ik kan me die reactie goed voorstellen.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, niet zo vijandig, hoor. Ik weet ook wel dat ik te weinig binnen krijg, maar ik weet niet goed hoe ik het dan moet aanvullen zonder weer ongezond te gaan eten.
Als ik chocoladehageltjes op m'n brood ga strooien, zwaait de diëtiste straks weer met haar vingertje.
Ik eet op zich gezond, alleen eet ik te weinig. Ik heb er zelf geen last van, behalve dan dat ik niet afval, omdat ik te weinig energie binnen krijg
Maar wat eet je dan bijvoorbeeld als avondeten???quote:Op maandag 22 mei 2006 15:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik eet echt niet weinig op een dag. Probeer 2 keer 3 boterhammen te eten, twee plakken ontbijtkoek tussendoor, kwark met tussendoor voorafgaand aan het ontbijt (echte ontbijt om een uur of 10), verder nog een appel en een banaan en avondeten dus.
Waar ik wel extra kcal uit zou kunnen halen, is door 's avonds calorierijker te eten, maar dat moet ik dan toch halen uit sausjes (chicken tonight e.d.) en daar zit ook weer vet in (hoewel ik daar op een dag ook al weinig van binnen krijg). Bah, baal er wel van, hoor. Ik zou de hele dag fruit erbij moeten eten om op een gezonde manier aan m'n kcal te komen, maar dat komt me ook snel de neus uit
-edit- ik zou wel kunnen variëren qua broodbeleg. Eet nu meestal tomaat, sandwichspread of kaas op brood. Pindakaas vind ik niet te vreten, maar misschien zijn chocovlokken wel wat...
Lees het vorige topic eens, want daar heb je dat ook gezegd en toen hebben meerdere mensen je tips gegeven.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, niet zo vijandig, hoor. Ik weet ook wel dat ik te weinig binnen krijg, maar ik weet niet goed hoe ik het dan moet aanvullen zonder weer ongezond te gaan eten.
Lekker laten zwaaien dan, want ik eet ook gewoon hagelslag en daar krijg je echt niets van, zolang je het met mate doet, verder afwisselend eet en ik val ook gewoon af (en als dat niet zo is, ligt dat aan de koekjes en bonbons en niet aan de hagelslag die ik al m'n leven lang op brood eet).quote:Als ik chocoladehageltjes op m'n brood ga strooien, zwaait de diëtiste straks weer met haar vingertje.
Ik eet op zich gezond, alleen eet ik te weinig. Ik heb er zelf geen last van, behalve dan dat ik niet afval, omdat ik te weinig energie binnen krijg
Het lijkt inderdaad een beetje op een obsessiequote:Op maandag 22 mei 2006 15:38 schreef octopussy het volgende:
Viking84 je bent echt een 'alles of niets' dieter: als je aan het dieeten bent, dan durf je niets te nemen wat ook maar enigzins calorieen bevat (waarom?).
QLTEL, je moet nodig Christans site updaten!quote:
ja ik weet het. Sorryquote:Op maandag 22 mei 2006 15:37 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Lees het vorige topic eens, want daar heb je dat ook gezegd en toen hebben meerdere mensen je tips gegeven.
IS dat zo, of DENK jij dat?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:34 schreef Viking84 het volgende:
Als ik chocoladehageltjes op m'n brood ga strooien, zwaait de diëtiste straks weer met haar vingertje.
Nee, gewoon eten. Da's geen zondigen. Overigens zitten er in Chicken Tonight Hawaii helemaal niet zo veel KCal.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik loop met een boog om dingen als tortilla's en chicken tonight heen, omdat ik me doodschrik van het aantal kcal dat daar in zit. Moet ik me daar volgens jullie dan toch eens aan bezondigen?
kijk daar gaat het denk ik verkeerd: bezondigen impliceert dat je iets doet wat niet mag. Tuurlijk mag je best genieten van lekkere dingen, dat is echt GEEN zonde! En ook niet ongezond. Je moet het idee loslaten dat je een straf een het uitzitten bent. Je bent niet ongezond, je moet alleen een voedingspatroon vinden wat bij je past en wat je je hele leven kan volhouden. En daar hoort een toetje op zijn tijd bij!quote:Op maandag 22 mei 2006 15:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja ik weet het. Sorry. Ik baal er gewoon van dat ik m'n hele eetpatroon heb omgegooid en dat ik nu té gezond eet, terwijl ik altijd te horen heb gekregen dat 'ieder pondje door het mondje gaat'. Dus, dacht ik eindelijk op de goede weg te zijn, moet ik alweer aanpassingen maken. Zucht. Je moet er wat voor over hebben.
Ik heb de tips in het vorige topic ter harte genomen, hoorIk eet gewoon kaas op brood en op m'n spaghetti (ook al zegt AnnekeM dat dat niet mag
) en ik heb ook een pot pindakaas gekocht, maar dat vind ik dus niets.
Ik loop met een boog om dingen als tortilla's en chicken tonight heen, omdat ik me doodschrik van het aantal kcal dat daar in zit. Moet ik me daar volgens jullie dan toch eens aan bezondigen? Mijn hersens zijn nu ingesteld op: zo min mogelijk kcal per product, dus als er teveel kcal zitten in een product, laat ik dat product liggen.
Nou ze heeft nog niks over hagelslag gezegd, maar ik kreeg wel een standje over een slaatje + kokosmakroon, dus kan me voorstellen dat ze ook gaat zeuren over hagelslagquote:Op maandag 22 mei 2006 15:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
IS dat zo, of DENK jij dat?
Als het werkelijk zo is, dan zou ik lekker een andere diëtiste zoeken, want dat slaat natuurlijk nergens op
Wellicht is het dan gewoon tijd voor een andere dietiste. Want een goede dietiste zou ook meoten zien dat je dus te weinig binnenkrijgt.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ze heeft nog niks over hagelslag gezegd, maar ik kreeg wel een standje over een slaatje + kokosmakroon, dus kan me voorstellen dat ze ook gaat zeuren over hagelslag
Maar in welke context was dat? Een kokosmakroon na een 2000 KCal dag, een slaatje na een patatje? Daar zou ik ook eens naar proberen te kijken...quote:Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ze heeft nog niks over hagelslag gezegd, maar ik kreeg wel een standje over een slaatje + kokosmakroon, dus kan me voorstellen dat ze ook gaat zeuren over hagelslag
Hoeveel aardappels en groente eet jij dan? Zijn dat normale porties?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
@ Troel: ik hoef pas 21 juni weer naar de diëtist (eerder was er geen plek) en ik heb al m'n vragen opgeschreven, dus ja, ik kan of gaan zitten kniezen of het hier vragen
En ik heb het idee dat jullie toch wel iets gemakkelijker zijn dan de diëtist. Afgaand op mijn eetdagboek vroeg ze of ik wist hoeveel kcal er in een slaatje of kokosmakroon zaten... zegt genoeg dan, terwijl mensen hier niet zoveel problemen lijken te hebben.
@ Octopussy:
Ja, ik ben idd bang voor calorieën, maar dat wil niet zeggen dat ik nooit eens minder gezond eet. Vorige week uit eten geweest en dit weekend nog patat oorlog gegeten met twee dingen erbij. En dat vind ik zelf heel netjes, hoor, om 1 keer per 2 weken patat of pizza te eten.
Overigens zijn misschien niet de kcal zozeer het probleem, maar het feit dat veel kcal vaak gepaard gaan met veel vet en dat vet wil ik inperken.
@ Knuzzel:
mijn eetpatroon lijkt wel op dat van jou. Hierboven heb ik al gepost wat mijn ontbijt is (en ja per maaltijd zou er een boterham bij mogen) en 's avonds eet ik vaak gebakken aardappelen met groente + vegaburger, of spaghetti oid.
Raar dat jij dan wel op veel meer kcal uitkomt
Een slaatje+koksmakroon als volwaardige maaltijd?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het was de kokosmakroon op zich. Die dag at ik verder alleen brood met tomaat (ja alweer) en soep met een slaatje erbij.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:50 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar in welke context was dat? Een kokosmakroon na een 2000 KCal dag, een slaatje na een patatje? Daar zou ik ook eens naar proberen te kijken...
Misschien bedoelde ze dat je beter wat stevigere maaltijden kunt nemen en het snoepen dan laat, ipv hele lichte maaltijden en vervolgens wel calorierijke tussendoortjes nemen?quote:Op maandag 22 mei 2006 15:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het was de kokosmakroon op zich. Die dag at ik verder alleen brood met tomaat (ja alweer) en soep met een slaatje erbij.
Ja, maar snap je dan niet dat dat voor een dag ook gewoon niet klopt? Zou het niet kunnen zijn dat ze je wilde laten zien dat het om het eten op de dag ging en niet zo zeer om de kokosmakroon? Ik kan wel ongezondere dingen verzinnen hoorquote:Op maandag 22 mei 2006 15:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
het was de kokosmakroon op zich. Die dag at ik verder alleen brood met tomaat (ja alweer) en soep met een slaatje erbij.
Nou ik eet ongeveer 2/3 van wat Mark eet. Als we bijv röstirondjes eten, dan eet ik daar een stuk of 10-15 van. En bij avondeten let ik wel minder op de kcal, omdat er anders niets over blijft. Eigenlijk zou ik gekookte aardappelen moeten eten, maar daar ben ik niet zo dol op. Ik eet het alleen als ik spinazie eet bij m'n ouders. En ik eet niet gevariëerd nee. Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight). Alleen maar spaghetti en gebakken aardappelen met groente. Ik heb het idee dat ik wel vrij normaal eet, als ik mijn eetpatroon vergelijk met dat van vriendinnen. Soms eet ik iets meer en schep ik 2 keer op, als het op moet, maar dat is zelden. Maar goed, ik neem jullie adviezen serieus ter harte en ik ga vanavond chicken tonight of tortilla's etenquote:Op maandag 22 mei 2006 15:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Hoeveel aardappels en groente eet jij dan? Zijn dat normale porties?
Nou zo kwam het anders niet over. Ze zei dat ik een goed eetpatroon had. Ik zal haar er volgende keer eens naar vragen en als ze blijft volhouden dat ik een goed eetpatroon heb en dat ik geen hageslag op m'n brood moet doen oid, dan zal ik maar eens uitkijken naar een andere diëtist.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:58 schreef Jojogirl het volgende:
Je echte maaltijden zo beperken dat ze bestaan uit brood met tomaat en dan vervolgens wel een kokosmakroon tussendoor eten is ook niet zo logisch. Je kan beter aanwennen dat je normale gebalanceerde maaltijden eet (en daar past hagelslag op brood best in) en gezonde tussendoortjes eet. Ik denk dat is waarom de diëtiste commentaar had en niet puur vanwege de calorieën.
Dat lijkt me ook geen logisch eetpatroon, dus dat snap ik wel.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Variatietip:quote:Op maandag 22 mei 2006 15:58 schreef Viking84 het volgende:
Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight).
Waar haal je eigenlijk het idee vandaan dat Chicken Tonight een calorierijke saus is? En daarbij, je kunt natuurlijk ook kip met groente wokken voor bij de rijst. Is echt heel lekker!quote:Op maandag 22 mei 2006 15:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ik eet ongeveer 2/3 van wat Mark eet. Als we bijv röstirondjes eten, dan eet ik daar een stuk of 10-15 van. En bij avondeten let ik wel minder op de kcal, omdat er anders niets over blijft. Eigenlijk zou ik gekookte aardappelen moeten eten, maar daar ben ik niet zo dol op. Ik eet het alleen als ik spinazie eet bij m'n ouders. En ik eet niet gevariëerd nee. Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight). Alleen maar spaghetti en gebakken aardappelen met groente. Ik heb het idee dat ik wel vrij normaal eet, als ik mijn eetpatroon vergelijk met dat van vriendinnen. Soms eet ik iets meer en schep ik 2 keer op, als het op moet, maar dat is zelden. Maar goed, ik neem jullie adviezen serieus ter harte en ik ga vanavond chicken tonight of tortilla's eten(hangt er vanaf wat Mark wil)
Je kunt ook gewoon rijst met groente nemen bijvoorbeeld. En ook kun je eens kijken in buitenlandse keukens voor gerechten met couscous of bulgur, een keer tarly proberen, andere soorten pasta, of rijst met een saus op basis van yoghurt of tomaten. Verder is het ook maar hoevéél saus je daarbij neemt. Ik eet zelf nooit saus, maar wel rijst. Misschien zijn Indiase curry's wel wat voor je.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:58 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ik eet ongeveer 2/3 van wat Mark eet. Als we bijv röstirondjes eten, dan eet ik daar een stuk of 10-15 van. En bij avondeten let ik wel minder op de kcal, omdat er anders niets over blijft. Eigenlijk zou ik gekookte aardappelen moeten eten, maar daar ben ik niet zo dol op. Ik eet het alleen als ik spinazie eet bij m'n ouders. En ik eet niet gevariëerd nee. Zo eet ik zelden rijst, omdat daar een calorierijke saus bij hoort (chicken tonight). Alleen maar spaghetti en gebakken aardappelen met groente. Ik heb het idee dat ik wel vrij normaal eet, als ik mijn eetpatroon vergelijk met dat van vriendinnen. Soms eet ik iets meer en schep ik 2 keer op, als het op moet, maar dat is zelden. Maar goed, ik neem jullie adviezen serieus ter harte en ik ga vanavond chicken tonight of tortilla's eten(hangt er vanaf wat Mark wil)
Dan maak ik het nog een stapje erger.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik weet van de meeste dingen die ik eet wel ongeveer hoeveel kcal erin zitten, maar ik houd het niet echt bij verder. Misschien toch maar eens doen, want ik zal vast kleine dingetjes vergetenIk ga deze week mijn dagboek weer braaf invullen en aan het eind van de dag berekenen hoeveel kcal ik heb verbruikt. Dan weet ik ook precies hoeveel daar nog bij moeten.
Alle beetjes calorien helpen hequote:Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef Viking84 het volgende:
Bedankt voor de tips, iedereenMaar wat ik nu wel raar vind is dat iedereen met magere variatietips komt aanzetten, terwijl ik juist méér kcal moet eten
We komen met tips zodat je gewoon kan eten wat je lekker vindt, in normale hoeveelheden, zodat je jezelf niet vanalles hoeft te ontzeggen, maar waarbij je toch afvalt.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef Viking84 het volgende:
Bedankt voor de tips, iedereenMaar wat ik nu wel raar vind is dat iedereen met magere variatietips komt aanzetten, terwijl ik juist méér kcal moet eten
www.calorietabel.nlquote:Op maandag 22 mei 2006 16:10 schreef Knuzzel het volgende:
Heb ik eigenlijk nog wel een vraag...
Waar zitten allemaal eiwitten in... zuivel en vlees weet ik, maar daarmee kom ik niet aan de ADH...
dus, tips graag!![]()
OKquote:Op maandag 22 mei 2006 16:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan maak ik het nog een stapje erger.
Ga niet alleen heel precies bijhouden wat je eet, maar weeg ook de groentes en dergelijke af voordat je ze kookt zeg maar. Hoeveel rauwe groente en dergelijke. Het is even kloterig, maar je kan er zoveel van leren!
En waarom moet ze daar wat van zeggen...wat is er mis met die maaltijd?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Viking84 het volgende:
rijst + kip kerrie met slagroom erdoor + banaan + kokos eroverheen + spitskoolsalade met augurk en komkommer.
En dáár zei mevrouw de diëtiste niets vanZe zei wel dat ik 'minder gezond eten' wat kon compenseren door er groente bij te nemen, omdat je dan al minder eet van het andere.
Slagroom is misschien wat vettig, maar het hangt ook af van de hoeveelheden die gebruikt worden natuurlijk. Ik vind het ook niet schrikbarend ofzo.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:15 schreef Jojogirl het volgende:
Die kip kerrie klinkt ook niet alsof er iets mis mee is, dus ik zou ook niet weten wat de diëtiste ervan had moeten zeggenJe moet er natuurlijk geen 3 borden van eten, maar verder niks mis mee denk ik.
Die ken ik, maar om nou heel die tabel door te spitten op zoek naar lekkere dingenquote:
stop daarmee!!quote:Op maandag 22 mei 2006 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Jeetje, je mag idd wat creatiever worden in de keuken ja. Zeker bij fajita's kun je vanalles gebruiken. Kip, gehakt, biefstuk, vegetarisch gehakt, etc. met allerlei verschillende groentes (mais, verschillende bonen, tomaat, paprika) en tomaten- en zure roomsauzen, guacamole etc.
Omdat er slagroom in zit, misschien?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En waarom moet ze daar wat van zeggen...wat is er mis met die maaltijd?
En wat gaan jullie hard
Kroeltroel: mijn eczeem is er nog, maar niet hevig meer. Ik ben alweer begonnen met afwassen en daar wordt het niet erger van, dus de Dreft is het niet.
Wat is hier mis meequote:Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Viking84 het volgende:
rijst + kip kerrie met slagroom erdoor + banaan + kokos eroverheen + spitskoolsalade met augurk en komkommer.
fajita's?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Nou, behalve de slagroom zie ik daar niets ongezonds aan, en als het geen liters slagroom waren en je het niet dagelijks eet, dan zie ik daar inderdaad geen probleem in.
Jeetje, je mag idd wat creatiever worden in de keuken ja. Zeker bij fajita's kun je vanalles gebruiken. Kip, gehakt, biefstuk, vegetarisch gehakt, etc. met allerlei verschillende groentes (mais, verschillende bonen, tomaat, paprika) en tomaten- en zure roomsauzen, guacamole etc.
Koop anders gewoon een leuk, niet al te ingewikkeld kookboek of kijk in de AllerHande, of op de website, of op de receptkaarten van AH.
Not Guilty ijsjes bij de AH. Lijken op Solero's, bevatten 38 kcal per ijsje. (en dat is heel moeilijk te geloven als je zoiets lekkers aan het eten bent...ze zijn er in de smaak bosvruchten)quote:Op maandag 22 mei 2006 16:17 schreef Knuzzel het volgende:
daarom wilde ik eerst informeren of jullie misschien geniale tips hadden!
Nu we toch al zo scheutig zijn met tips![]()
![]()
Oeh! dat had ik gelezen ja! Volgende keer want ik heb nog 2 fruitjoys in mijn vriezer liggen! (Enig idee hoeveel calorieen daar in zitten, staat niet op de verpakking!)quote:Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Not Guilty ijsjes bij de AH. Lijken op Solero's, bevatten 38 kcal per ijsje. (en dat is heel moeilijk te geloven als je zoiets lekkers aan het eten bent...ze zijn er in de smaak bosvruchten)
Ze zijn op basis van yoghurtquote:Op maandag 22 mei 2006 16:21 schreef Knuzzel het volgende:
Maar ik zoek eigelijk geniale tips over producten waar eiwitten inzitten, buiten vlees en zuivel dan!
maar toch bedankt![]()
OEH, ananasquote:Op maandag 22 mei 2006 16:19 schreef Iksje het volgende:
Weer wat geleerd, een kokosmakroon
Snap je 'magere' variaties niet, want ik zie hier mueslirepen staan, en vollere zuivel, vegetarische spreads (heel lekker, al zijn sommige varianten ook niet te vreten). Alleen de hint dat je bij rijst ook sausjes op basis van bouillon of yoghurt kan eten, omdat je zo "bang" bent dat er chicken tonight bij rijst hoort. Rijst zonder saus kan ook prima, en als je wokt kan je wat sojasaus bij je groenten doen, dan is het wat minder droog.
Ik heb vandaag op:
energydrink, yoghurt (250gr),2 boterhammen met dressing + komkommer, twee perziken, ananas-200gr, oplossoepje, bolletje babybel light-22gr en daar kom ik aan 900kcal mee. Straks nog een warme maaltijd met aardappels, een veggieburger en groentjes en dan zit ik rond 1300-1400.
Tortilla's zijn - als ik mij niet vergis - slechts de lapjes deeg zelf.quote:
Ik weet er nog wel eentje... Maar dat mag ik hier niet postenquote:Op maandag 22 mei 2006 16:25 schreef Maeghan het volgende:
Verder voor eiwitten: ik denk noten en eieren... En tofu/soja etc.
slagroom?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef Sjeen het volgende:
Ik weet er nog wel eentje... Maar dat mag ik hier niet posten![]()
Notenquote:Op maandag 22 mei 2006 16:25 schreef Maeghan het volgende:
Verder voor eiwitten: ik denk noten en eieren... En tofu/soja etc.
Get the messagequote:Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik weet er nog wel eentje... Maar dat mag ik hier niet posten![]()
En dat bestandje heb je niet toevallig ergens nog??quote:Op maandag 22 mei 2006 16:33 schreef Troel het volgende:
Dames! Zo kan ik hier nooit meer op mijn werk meelezen
Ik heb die hele tabel van calorietabel op een gegeven moment in excel gezet, zodat ik op eiwitten kon sorteren, omdat ik in het begin heel erg bezig was met die eiwitten.
Ja, voedingscentrum hanteert grote porties met vooral ook veel groente. Maar ik eet wel altijd de helft op (mijn portie dus). Dennis laat regelmatig wat staan.quote:Op maandag 22 mei 2006 16:37 schreef Levitation het volgende:
Hoeveel eten jullie eigenlijk bij het avondeten? Die recepten van 't voedingscentrum eten wij met z'n tweeën vaak maar 2/3 van. Heb mijn vriezer nu volstaan met restjes... Ik heb 't idee dat 't voedingscentrum nogal grote porties berekend, of ligt dat nu aan mij?
Nu hou ik meestal ook wel ruimte over voor een toetjeis gewoon lekker, en ik maak er soms ook sla bij.
Moet je wachten tot ik thuis benquote:Op maandag 22 mei 2006 16:34 schreef Knuzzel het volgende:
[..]
En dat bestandje heb je niet toevallig ergens nog??
Zou me hoop tijd besparen![]()
* Afvallen tijdens afstuderen is niet relaxed..
* Dit forum is ook niet goed voor je concentratie met scriptie schrijven...
Dat gaat prima lukken denk ikquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |