abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38087523
Oh ik eet ook bijna nooit gekookte aardappels. Maar ik wissel wel veel af: de ene dag gepofte aardappels (uit de magnetron, echt supermakkelijk en lekker), de andere dag risotto (beetje olijfolie en light kruidenkaas er doorheen), volkoren pasta met een saus op basis van tomatenpuree (is ook gezond!), in olijfolie gebakken aardappelschijfjes of partjes, kip tandoori (ok de saus is wel vrij calorie-rijk, maar ik maak hem wel met light-creme fraiche), gebakken aardappeltjes uit de oven, patatjes, lasagne (met spinazie en zalm, bechamelsaus en weinig lasagnebladen).

genoeg alternatieven voor gekookte aardappels dus
  maandag 22 mei 2006 @ 16:07:23 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_38087559
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:04 schreef Viking84 het volgende:
Ik weet van de meeste dingen die ik eet wel ongeveer hoeveel kcal erin zitten, maar ik houd het niet echt bij verder. Misschien toch maar eens doen, want ik zal vast kleine dingetjes vergeten Ik ga deze week mijn dagboek weer braaf invullen en aan het eind van de dag berekenen hoeveel kcal ik heb verbruikt. Dan weet ik ook precies hoeveel daar nog bij moeten.
Dan maak ik het nog een stapje erger.

Ga niet alleen heel precies bijhouden wat je eet, maar weeg ook de groentes en dergelijke af voordat je ze kookt zeg maar. Hoeveel rauwe groente en dergelijke. Het is even kloterig, maar je kan er zoveel van leren!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38087602
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef Viking84 het volgende:
Bedankt voor de tips, iedereen Maar wat ik nu wel raar vind is dat iedereen met magere variatietips komt aanzetten, terwijl ik juist méér kcal moet eten
Alle beetjes calorien helpen he
Wij zijn allemaal ook bezig met lijnen dus zoeken ook niet de meest calorierijke varianten!

Maar chicken tonight oid is echt niet erg, maar met mate! En dat is eigenlijk met bijna alles...
..::Live the life you love and love the life you live::..
pi_38087655
Heb ik eigenlijk nog wel een vraag...

Waar zitten allemaal eiwitten in... zuivel en vlees weet ik, maar daarmee kom ik niet aan de ADH...
dus, tips graag!

pi_38087667
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:06 schreef Viking84 het volgende:
Bedankt voor de tips, iedereen Maar wat ik nu wel raar vind is dat iedereen met magere variatietips komt aanzetten, terwijl ik juist méér kcal moet eten
We komen met tips zodat je gewoon kan eten wat je lekker vindt, in normale hoeveelheden, zodat je jezelf niet vanalles hoeft te ontzeggen, maar waarbij je toch afvalt.

Het verschil is: jij zegt, 'dat is vet dus dat eet ik niet' en wij zeggen 'eet het wel, maar in een magere variant'. Je hoeft niet gelijk een roomsaus over je eten te gooien, maar je moet jezelf geen hele groepen eten ontzeggen omdat je er geen saus over wilt doen, want er zijn ook magere sauzen.
Sanity is (not) statistical
  maandag 22 mei 2006 @ 16:11:05 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_38087675
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:10 schreef Knuzzel het volgende:
Heb ik eigenlijk nog wel een vraag...

Waar zitten allemaal eiwitten in... zuivel en vlees weet ik, maar daarmee kom ik niet aan de ADH...
dus, tips graag!

www.calorietabel.nl
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 mei 2006 @ 16:11:30 #57
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38087697
Ik ben trouwens weinig creatief in de keuken. Ik bezoek wel eens van die receptensites, maar ik word al moe van al die ingewikkelde dingen die daar in moeten. Kan ik ze weer niet vinden in de winkel etc.

Vaak hoor ik van mensen die bij mij komen eten dat er wel wat meer door de saus had gemogen. Mijn tortilla's bestonden altijd uit gehakt met maïs en in de chicken tonight doe ik verder helemaal geen groente. Maar ik ga vanavond tortilla's maken met de hele mikmak er doorheen .

Opmerkelijk trouwens: vlak voordat ik naar de diëtiste ging, at ik bij mijn zus:

rijst + kip kerrie met slagroom erdoor + banaan + kokos eroverheen + spitskoolsalade met augurk en komkommer.

En dáár zei mevrouw de diëtiste niets van Ze zei wel dat ik 'minder gezond eten' wat kon compenseren door er groente bij te nemen, omdat je dan al minder eet van het andere.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 22 mei 2006 @ 16:13:53 #58
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38087787
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan maak ik het nog een stapje erger.

Ga niet alleen heel precies bijhouden wat je eet, maar weeg ook de groentes en dergelijke af voordat je ze kookt zeg maar. Hoeveel rauwe groente en dergelijke. Het is even kloterig, maar je kan er zoveel van leren!
OK Ga ik ook doen. En nu ga ik douchen. Zit hier nog steeds te plakken. En ik begin honger te krijgen, dus nog even een banaan eten en dan naar de winkel voor avondeten
Niet meer actief op Fok!
pi_38087832
ik gooi meestal door mixjes uit pakjes, bv. tortil;a's een hele meuk groente erbij..
Dan kom ik aan mijn groentes voor die dag, en ik eet er twee dagen van ipv eentje, en het is gewoon veel lekkerder...

De dietiste wil ws. gewoon dat jij in je hoofdmaaltijden genoeg eet, meestal is het dan wel uitgebalanceerd..

Als jij over de hele dag weinig eet aan ontbijt, lunch, avondeten, en je eet er dan opeens vette dingen bij om maar aan je calorieen te komen, dan is dat gewoon echt niet goed...
Zorg dan dat je bij je hoofdmaaltijden genoeg eet, dan hoeven die tussendoortjes niet zo vet..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_38087848
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Viking84 het volgende:
rijst + kip kerrie met slagroom erdoor + banaan + kokos eroverheen + spitskoolsalade met augurk en komkommer.

En dáár zei mevrouw de diëtiste niets van Ze zei wel dat ik 'minder gezond eten' wat kon compenseren door er groente bij te nemen, omdat je dan al minder eet van het andere.
En waarom moet ze daar wat van zeggen...wat is er mis met die maaltijd?

En wat gaan jullie hard

Kroeltroel: mijn eczeem is er nog, maar niet hevig meer. Ik ben alweer begonnen met afwassen en daar wordt het niet erger van, dus de Dreft is het niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 mei 2006 @ 16:15:34 #61
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_38087859
Die kip kerrie klinkt ook niet alsof er iets mis mee is, dus ik zou ook niet weten wat de diëtiste ervan had moeten zeggen Je moet er natuurlijk geen 3 borden van eten, maar verder niks mis mee denk ik.
  maandag 22 mei 2006 @ 16:16:24 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_38087901
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:15 schreef Jojogirl het volgende:
Die kip kerrie klinkt ook niet alsof er iets mis mee is, dus ik zou ook niet weten wat de diëtiste ervan had moeten zeggen Je moet er natuurlijk geen 3 borden van eten, maar verder niks mis mee denk ik.
Slagroom is misschien wat vettig, maar het hangt ook af van de hoeveelheden die gebruikt worden natuurlijk. Ik vind het ook niet schrikbarend ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38087904
Nou, behalve de slagroom zie ik daar niets ongezonds aan, en als het geen liters slagroom waren en je het niet dagelijks eet, dan zie ik daar inderdaad geen probleem in.

Jeetje, je mag idd wat creatiever worden in de keuken ja. Zeker bij fajita's kun je vanalles gebruiken. Kip, gehakt, biefstuk, vegetarisch gehakt, etc. met allerlei verschillende groentes (mais, verschillende bonen, tomaat, paprika) en tomaten- en zure roomsauzen, guacamole etc.

Koop anders gewoon een leuk, niet al te ingewikkeld kookboek of kijk in de AllerHande, of op de website, of op de receptkaarten van AH.
pi_38087937
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Troel het volgende:

[..]

www.calorietabel.nl
Die ken ik, maar om nou heel die tabel door te spitten op zoek naar lekkere dingen daar ben ik eigenlijk te lui voor

daarom wilde ik eerst informeren of jullie misschien geniale tips hadden!
Nu we toch al zo scheutig zijn met tips
pi_38087982
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Jeetje, je mag idd wat creatiever worden in de keuken ja. Zeker bij fajita's kun je vanalles gebruiken. Kip, gehakt, biefstuk, vegetarisch gehakt, etc. met allerlei verschillende groentes (mais, verschillende bonen, tomaat, paprika) en tomaten- en zure roomsauzen, guacamole etc.
stop daarmee!!

Ik heb namelijk al booschappen gehaald en als je zo doorgaat dan ga ik weer naar de winkel om allemaal lekkere dingen voor in fajita's te kopen!! (oh wat heb ik daar nu zin in...)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 mei 2006 @ 16:18:23 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38087992
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En waarom moet ze daar wat van zeggen...wat is er mis met die maaltijd?

En wat gaan jullie hard

Kroeltroel: mijn eczeem is er nog, maar niet hevig meer. Ik ben alweer begonnen met afwassen en daar wordt het niet erger van, dus de Dreft is het niet.
Omdat er slagroom in zit, misschien?
Ik ga toch vanavond kip kerrie maken, denk ik, volgens bovenstaand recept. De hele tijd erover praten heeft me hongerig gemaakt En nu ga ik écht douchen
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † maandag 22 mei 2006 @ 16:18:59 #67
43556 miss_dynastie
pi_38088019
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Viking84 het volgende:
Wat is hier mis mee
pi_38088020
je moet ook wel wat vet eten hoor, vet is het smeermiddel voor je lichaam zei mijn dietiste altijd...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 22 mei 2006 @ 16:19:12 #69
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38088028
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:16 schreef Maeghan het volgende:
Nou, behalve de slagroom zie ik daar niets ongezonds aan, en als het geen liters slagroom waren en je het niet dagelijks eet, dan zie ik daar inderdaad geen probleem in.

Koop anders gewoon een leuk, niet al te ingewikkeld kookboek of kijk in de AllerHande, of op de website, of op de receptkaarten van AH.
fajita's?
Niet meer actief op Fok!
pi_38088046
Weer wat geleerd, een kokosmakroon
Snap je 'magere' variaties niet, want ik zie hier mueslirepen staan, en vollere zuivel, vegetarische spreads (heel lekker, al zijn sommige varianten ook niet te vreten). Alleen de hint dat je bij rijst ook sausjes op basis van bouillon of yoghurt kan eten, omdat je zo "bang" bent dat er chicken tonight bij rijst hoort. Rijst zonder saus kan ook prima, en als je wokt kan je wat sojasaus bij je groenten doen, dan is het wat minder droog.
Ik heb vandaag op:
energydrink, yoghurt (250gr),2 boterhammen met dressing + komkommer, twee perziken, ananas-200gr, oplossoepje, bolletje babybel light-22gr en daar kom ik aan 900kcal mee. Straks nog een warme maaltijd met aardappels, een veggieburger en groentjes en dan zit ik rond 1300-1400.
pi_38088056
Ja, slagroom is goed, dan glijdt je eten weer makkelijk naar buiten en blijven die pondjes niet plakken =P
pi_38088064
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:17 schreef Knuzzel het volgende:

daarom wilde ik eerst informeren of jullie misschien geniale tips hadden!
Nu we toch al zo scheutig zijn met tips
Not Guilty ijsjes bij de AH. Lijken op Solero's, bevatten 38 kcal per ijsje. (en dat is heel moeilijk te geloven als je zoiets lekkers aan het eten bent...ze zijn er in de smaak bosvruchten)
pi_38088134
Ja, en ik mag geen zoetstoffen, dus ik neem dan gewoon lekker een minisolero, da's zo'n 60 kcal en vind ik dus ook erg goed te doen =) (en eigenlijk is dat ook wel genoeg, want zo'n grote solero is nergens voor nodig, de tweede helft is altijd minder lekker dan de eerste)
pi_38088151
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Not Guilty ijsjes bij de AH. Lijken op Solero's, bevatten 38 kcal per ijsje. (en dat is heel moeilijk te geloven als je zoiets lekkers aan het eten bent...ze zijn er in de smaak bosvruchten)
Oeh! dat had ik gelezen ja! Volgende keer want ik heb nog 2 fruitjoys in mijn vriezer liggen! (Enig idee hoeveel calorieen daar in zitten, staat niet op de verpakking!)

Maar ik zoek eigelijk geniale tips over producten waar eiwitten inzitten, buiten vlees en zuivel dan!

maar toch bedankt
pi_38088160
GRMBL, ik baal een beetje..

Ik wil een afspraak met mijn begeleidster, voor mijn eindcijfer.... Is ze er vandaag weer, mail ik, met leesbevestiging, heeft ze gewoon mijn mailtje nog niet gelezen..
IK WIL MIJN CIJFER VOOR DONDERDAG... het heeft wel lang genoeg geduurt, dat gezeik allemaal...
pi_38088190
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:21 schreef Knuzzel het volgende:
Maar ik zoek eigelijk geniale tips over producten waar eiwitten inzitten, buiten vlees en zuivel dan!

maar toch bedankt
Ze zijn op basis van yoghurt
pi_38088192
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:19 schreef Iksje het volgende:
Weer wat geleerd, een kokosmakroon
Snap je 'magere' variaties niet, want ik zie hier mueslirepen staan, en vollere zuivel, vegetarische spreads (heel lekker, al zijn sommige varianten ook niet te vreten). Alleen de hint dat je bij rijst ook sausjes op basis van bouillon of yoghurt kan eten, omdat je zo "bang" bent dat er chicken tonight bij rijst hoort. Rijst zonder saus kan ook prima, en als je wokt kan je wat sojasaus bij je groenten doen, dan is het wat minder droog.
Ik heb vandaag op:
energydrink, yoghurt (250gr),2 boterhammen met dressing + komkommer, twee perziken, ananas-200gr, oplossoepje, bolletje babybel light-22gr en daar kom ik aan 900kcal mee. Straks nog een warme maaltijd met aardappels, een veggieburger en groentjes en dan zit ik rond 1300-1400.
OEH, ananas Ik ga gelijk de deur uit, tien minuutjes te vroeg naar m'n werk, zodat ik nog even een bakje ananas kan kopen
pi_38088260
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

fajita's?
Tortilla's zijn - als ik mij niet vergis - slechts de lapjes deeg zelf.
pi_38088272
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze zijn op basis van yoghurt
Je bent dubbelgeniaal
pi_38088319
Verder voor eiwitten: ik denk noten en eieren... En tofu/soja etc.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 mei 2006 @ 16:27:09 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38088384
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:25 schreef Maeghan het volgende:
Ik weet er nog wel eentje... Maar dat mag ik hier niet posten
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_38088385
Jeetje, wat gaan jullie snel man!
Even een kleine update: Er is weer 4 ons vanaf! JIPPIE!!
It is your friends who make your world!
pi_38088403
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef Sjeen het volgende:
slagroom?
pi_38088448
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

slagroom?
Hm ja van die...spuitslagroom
pi_38088511
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:25 schreef Maeghan het volgende:
Noten dat is nog eens een tip!

Straks gelijk ff naar de winkel!
pi_38088524
die spuitslagroom die niet mooi in een toefje blijft staan zeker....
pi_38088534
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Get the message
  Licht Ontvlambaar maandag 22 mei 2006 @ 16:32:46 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_38088621
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 22 mei 2006 @ 16:33:06 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_38088631
Dames! Zo kan ik hier nooit meer op mijn werk meelezen

Ik heb die hele tabel van calorietabel op een gegeven moment in excel gezet, zodat ik op eiwitten kon sorteren, omdat ik in het begin heel erg bezig was met die eiwitten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38088706
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:33 schreef Troel het volgende:
Dames! Zo kan ik hier nooit meer op mijn werk meelezen

Ik heb die hele tabel van calorietabel op een gegeven moment in excel gezet, zodat ik op eiwitten kon sorteren, omdat ik in het begin heel erg bezig was met die eiwitten.
En dat bestandje heb je niet toevallig ergens nog??

Zou me hoop tijd besparen

* Afvallen tijdens afstuderen is niet relaxed..
* Dit forum is ook niet goed voor je concentratie met scriptie schrijven...
  maandag 22 mei 2006 @ 16:37:55 #91
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38088822
Hoeveel eten jullie eigenlijk bij het avondeten? Die recepten van 't voedingscentrum eten wij met z'n tweeën vaak maar 2/3 van. Heb mijn vriezer nu volstaan met restjes... Ik heb 't idee dat 't voedingscentrum nogal grote porties berekend, of ligt dat nu aan mij?
Nu hou ik meestal ook wel ruimte over voor een toetje is gewoon lekker, en ik maak er soms ook sla bij.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_38088907
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:37 schreef Levitation het volgende:
Hoeveel eten jullie eigenlijk bij het avondeten? Die recepten van 't voedingscentrum eten wij met z'n tweeën vaak maar 2/3 van. Heb mijn vriezer nu volstaan met restjes... Ik heb 't idee dat 't voedingscentrum nogal grote porties berekend, of ligt dat nu aan mij?
Nu hou ik meestal ook wel ruimte over voor een toetje is gewoon lekker, en ik maak er soms ook sla bij.
Ja, voedingscentrum hanteert grote porties met vooral ook veel groente. Maar ik eet wel altijd de helft op (mijn portie dus). Dennis laat regelmatig wat staan.
pi_38088910
Ik eet best ruime porties denk ik, al probeer ik de laatste tijd vooral veel groente (300 gram ofzo) te eten en kleinere porties rijst/aardappel/oid en vlees...

Alleen geen idee hoeveel ik precies eet...
  maandag 22 mei 2006 @ 16:40:23 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_38088927
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:34 schreef Knuzzel het volgende:

[..]

En dat bestandje heb je niet toevallig ergens nog??

Zou me hoop tijd besparen

* Afvallen tijdens afstuderen is niet relaxed..
* Dit forum is ook niet goed voor je concentratie met scriptie schrijven...
Moet je wachten tot ik thuis ben
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38089015
Aardappelen: 6-8 kleintjes, pasta: hangt ervan af, tarwe: een half zakje (tweepersoonskookzakjes), couscous: aangegeven hoeveelheid op de verpakking, alhoewel ik daar snel restjes van heb, rijst: een eenpersoonskookzakje. (handig, die kookbuiltjes )
groenten: makkelijk een half bord, maar ook geen berg
soms een veggieburger.

Hier heet dat gezondheidsprogramma 'je bent wat je eet', en jullie vrouw klinkt als een echte heks. 'Onze' Sonja Kimpen gaf als advies: een helft voor de groenten, een kwart voor het vlees en een kwart voor de rest. Klinkt nog niet zo slecht als richtlijn...
pi_38089124
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:40 schreef Troel het volgende:
Moet je wachten tot ik thuis ben
Dat gaat prima lukken denk ik

Ik zal je even een mailtje sturen met mijn mailadres!
pi_38089326
Ik ga naar huis
En daar lekker verder werken aan mijn scriptie
pi_38089516
Dr Phill gaat ook over te dik zijn. Geloof ik. Heb het net aangezet.
  maandag 22 mei 2006 @ 16:56:21 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_38089600
Ik heb pas naar Oprah zitten kijken met Kirsty Alley. Die is ook erg veel afgevallen

Met d'r dansgebeuren
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_38089625
Kirsty is leuk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')