abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:44:03 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38160406
Wie nu nog durft te zeggen dat Pinball misschien wel een heel klein beetje gelijk heeft, heeft wel erg veel lef
en dat heb ik niet
Niet meer actief op Fok!
pi_38160504
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:36 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat is meteen wel een goed voorbeeld van het hokjesdenken waar ik het over had. Ik heb nergens in mijn verhaal zelfs maar gehint over je/jullie uiterlijk.

Snap je?
nee, je vergeleek het alleen met doodgereden katten en auto-ongelukken
Sorry dat ik je verkeerd begreep
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:52:38 #278
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_38160764
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:46 schreef freecell het volgende:

[..]

Wel vreemd dat hij ons met zoiets vergelijkt, auto-ongelukken kunnen toch niet op tegen een ramp als 20kg overgewicht? Hij doet ons wel onrecht aan! Tsss... we zijn veel rampzaliger dan de rampigste ramp! En er nog trots op ook!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:53:56 #279
242 Pinball
Electric Monk
pi_38160817
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:46 schreef freecell het volgende:

Doe er maar lacherig over. Dat jij bij mijn beeldspraak meteen aan je eigen lichaam denkt ljijkt mij persoonlijk niet zo grappig.
Maar echt, leef je lekker uit op pinball, maak de standaardgrapjes maar.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_38161049
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:53 schreef Pinball het volgende:

[..]

Doe er maar lacherig over. Dat jij bij mijn beeldspraak meteen aan je eigen lichaam denkt ljijkt mij persoonlijk niet zo grappig.
Maar echt, leef je lekker uit op pinball, maak de standaardgrapjes maar.
Ik denk er niet bij aan mijn eigen lichaam, jij trekt de vergelijking tussen dit topic en het kijken naar een platgereden kat. Kan je dat dan nader verklaren?
Ik weet niet óf je de foto hebt bekeken, je reageert namelijk niet, maar ik vind niet dat mijn gedrag en/of mijn lichaam te vergelijken is met de dingen die jij noemt.
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:00:05 #281
242 Pinball
Electric Monk
pi_38161051
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:52 schreef Levitation het volgende:

En er nog trots op ook!
Ja, daarom heet deze reeks ook 'Joepie ik ben dik' en is dit deel 97.
Hou mij maar voor de gek.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:01:41 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38161122
*poging tot ander onderwerp doet

Bah, het regent terwijl ik nog naar buiten moet. En ik krijg steeds de moeilijkste sudoku's voorgeschoteld op internet
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:04:00 #283
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38161210
Sudoku vind ik toch wel zoooo kansloos

maar dat is mijn mening....
Doei.
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:05:06 #284
242 Pinball
Electric Monk
pi_38161259
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:00 schreef freecell het volgende:

Ik denk er niet bij aan mijn eigen lichaam, jij trekt de vergelijking tussen dit topic en het kijken naar een platgereden kat. Kan je dat dan nader verklaren?
In de zin dat je, zoals ik dus heb bij een auto-ongeluk, eigenlijk niet wilt kjiken maar het toch doet. Ramptoerisme, zoals ik later in mijn post ook zeg.
quote:
Ik weet niet óf je de foto hebt bekeken, je reageert namelijk niet, maar ik vind niet dat mijn gedrag en/of mijn lichaam te vergelijken is met de dingen die jij noemt.
Laat ik me beperken tot je gedrag, want daar ging mijn oorspronkelijke post over.
En dan niet specifiek dat van jou, maar dat van de 'regulars' in dit topic. Ik vind jouw gedrag daar wel bij passen ja, als jij dat niet vindt: sorry dan. Het is geen discussie die ik moet winnen of zo.
pi_38161319
Pinball heeft ook wel gelijk hoor, alleen niet op het punt dat we dik zijn geweldig vinden, Rubens vereren en dol zijn op grote matenkleding. Verder zit er hier volgens mij nog niemand tien jaar lang in het dieettopic, toch? Dat we hier geen gram afvallen omdat we ons vol zouden proppen met chocola en snacks, lijkt me stug, agz we samen al bijna 400 kilo kwijt zijn.

Verder is het technisch gezien wel zo dat afvallen een kwestie is van minder eten dat je verbrandt, maar op die manier bekeken is een marathon lopen ook niet meer dan de ene voet voor de andere zetten. De meeste mensen zouden dat laatste een enigszins simplistische visie van de werkelijkheid noemen.

Edit: bij nader inzien had ie geloof ik toch geen gelijk
Sanity is (not) statistical
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:07:51 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38161366
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:04 schreef Faithy het volgende:
Sudoku vind ik toch wel zoooo kansloos

maar dat is mijn mening....
sst! ik vertoon SOG

(= studieontwijkend gedrag)
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † woensdag 24 mei 2006 @ 14:09:09 #287
128220 Peter6000
pi_38161410
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:03 schreef Maeghan het volgende:

Makkelijk koken:
Lassie heeft rijst in zakjes. Rijst koken kan lastig zijn, maar daarmee niet. Ik kan het ook, en ik ben niet - ik herhaal: NIET- handig met rijst.
Maggi heeft zakjes met aardappelpuree. Je meet water af, kookt het, en dan roer je het poeder door het water et voila, aardappelpuree.
Bonduelle heeft allerlei blikjes met groente en ook in de diepvries kun je bijv. doperwtjes en sperziebonen vinden. Die zijn supermakkelijk te maken. Mais van bonduelle kun je in een schaaltje gooien en in de magnetron opwarmen, boontjes gooi je in een pan en warm je op. Diepvriesboontjes gooi je in een pan kokend water en na zeven minuten zijn ze gaar. Supersimpel echt.

Dingen die makkelijk te maken zijn qua vlees:
Vegetarische burgers, want geen risico op voedselvergiftiging als het niet goed gaar is.
Varkensreepjes, want heel klein en dus snel gaar.
Tartaar, biefstuk en entrecote. Ga je ook niet aan dood als het niet helemaal gaar is, en is makkelijk te bereiden ook. Beetje witte peper erover, klontje boter in de pan en bakken maar.

Vlees is echt een probleem bij mij. Ik ben ongeduldig, dus ik maak altijd vlees met 'wildsmaak'
Tnx, bijvoorbeeld rijst en dan groente erdoor ofzo.
Of aardappelpuree (voor jezelf 3 aardappels koken duurt me te lang), en dan groente.
Moet je er nog iets doorheen doen voor de smaak, maggie ofzo?

Ben er inmiddels wel van overtuigd dat Pinball (en andere) gelijk hebben m.b.t. dat te snel afvallen.
Alleen vandaag nog maar 2 bananen en 2 mokken koffie op, en toch weer 2 rondjes in het bos gefietst en bij thuiskomst me meteen gewogen. Dus het in de praktijk brengen van verantwoord afvallen lukt nog ff niet zo goed
pi_38161450
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:05 schreef Pinball het volgende:

[..]

In de zin dat je, zoals ik dus heb bij een auto-ongeluk, eigenlijk niet wilt kjiken maar het toch doet. Ramptoerisme, zoals ik later in mijn post ook zeg.
[..]

Laat ik me beperken tot je gedrag, want daar ging mijn oorspronkelijke post over.
En dan niet specifiek dat van jou, maar dat van de 'regulars' in dit topic. Ik vind jouw gedrag daar wel bij passen ja, als jij dat niet vindt: sorry dan. Het is geen discussie die ik moet winnen of zo.
Tja. Het punt is dat de mensen die ik persoonlijk ken in dit topic juist allemaal wel heel gezond eten. En als ze dan een keer een patatje eten, posten ze dat inderdaad ook.
Ik ga bijvoorbeeld veel bewuster en gezonder met voeding om dan mijn vriend. Die is veel te dun en eet alles wat los en vast zit. Ik zou verschrikkelijk aankomen als ik dat zou eten. Toch zegt nooit iemand tegen hem dat hij eens wat minder meot gaan eten.
Ik tel niet de calorieën van een plakje komkommer, ik probeer gewoon zo gezond mogelijk te eten. Veel groente, zeker twee stuks fruit op een dag en niet te veel en te vet eten.
Ik snap niet zo goed waarom dat gezonde gedrag van mij vergelijkbaar is met een verschrikkelijk ongeluk?
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:13:28 #289
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38161589
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

sst! ik vertoon SOG

(= studieontwijkend gedrag)
yeah.. sure...

Ik heb een lekker lijn-dagje

broodje als ontbijt, en in de auto een time-out, tussen de middag 2 rijstewafels met boterhamworst, en 2 met slankie en een pakkie melk

zit ook echt lekker vol geen trek (ok, ik moet geen frietlucht ruiken ) en vanavond lekker de kipshoarma van rewimo fixen
en lekker slalade
vakantiegeld komt vandaag of morgen, dus ga lekker genieten
Doei.
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:14:23 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38161626
Het enige wat ik over de discussie kwijt wil is dat we het wel zover hebben laten komen en dat we daarop bekritiseerd mogen worden, hoewel het gewoon wél zo is dat je mensen hebt die evenveel of meer eten dan anderen en er gewoon niet dik van worden. Wat dat betreft hebben wij dan pech en dat maakt ons ook niet 'minder' dan mensen die hetzelfde doen, maar er niet dik van worden, ook al willen die anderen ons doen geloven van wel.
Dus in hoeverre hier sprake is van smoesjes weet ik niet. Het is gewoon een feit dat de één een snellere verbranding heeft dan een ander, ik zie niet in wat hier zo ingewikkeld aan is?
Voorts is het zo dat wij, ik althans, geen anorexia-ideaal voorsta en dat ik niet zozeer afval om te voldoen aan het schoonheidsideaal (hoewel je helaas wel op je uiterlijk beoordeeld wordt door anderen), maar om mezelf beter te voelen en de kans op ziektes te reduceren.
En dan is het nog zo dat iedereen op z'n tijd recht heeft op een frietje. We zijn tenslotte niet op dieet: we veranderen ons voedingspatroon structureel en een patatje of pizzaatje op z'n tijd hoort daar ook bij.
En tot slot: waarom mogen wij dikkere vrouwen hier niet mooi vinden? Er zijn genoeg dikkere vrouwen die wel degelijk heel gezond leven en veel sporten, maar toch niet in maatje 34 passen. So what? Dat maakt hen niet minder mooi, hoor? Als ik bijv Kate Winslet (vroeger) tegenover Celine Dion zet, dan weet ik wel wie ik van hen twee het mooiste vind. Wij hebben tenminste een realistisch idee van schoonheid, dat kun je van veel andere mensen niet zeggen

En ik zie dat het droog is cq het zonnetje schijnt, dus ik ben snel weg
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:15:12 #291
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38161659
mijn favoriete rijstgerecht overigens, voor de 'niet-zo-goed-kokers' is:

rijst met feta, sperziebonen, rode ui, paprika, mais en wat je er nog meer van groente doorheen wilt mikken... De groente eerst roerbakken, later feta toevoegen en dan lekker door de rijst heen scheppen..
Doei.
pi_38161752
Pinball: Tja, logisch dat we het meer over ongezodn eten hebben dan over gezond eten. Als ik mezelf verwen met chocola vind ik dt oneindig veel boeiender dan te melden dat ik een appel op heb.

Nu ben ik toevallig iemand die vrij veel snoept en dat ook vaak komt melden hier, maar mijn streven om af te vallen is dan ook maar tien kilo per jaar, en dat kan prima met af en toe een patatje of chocola.

Mijn hoogste doel in het leven is gewoon niet om dun te worden zodat jij en andere mensen zoals jij het leuker vinden om naar mij te kijken. Sowieso is afvallen niet het hoogste doel in mijn leven. Ik vind mijn geestelijk welzijn het belangrijkst. Ik heb een eetstoornis gehad, en als ik nu trek ehb in iets eet ik dat. Voor mij is het belangrijker dat ik dat pak koekjes weg kan leggen als ik genoeg heb gehad, dan dat ik wat sneller af zou vallen als ik helemaal geen koekje nam. Lekker boeiend.

Ik geef trouwens eerlijk toe dat ik niet afval om gezondheidsredenen, maar omdat ik een godsgruwelijk grafhekel heb aan grote maten 'mode', die als je het mij vraagt meestal even flatteus is als een setje beschilderde aardappelzakken. Ik wil de kleding aan die ik leuk vind, ipv de kleding die ik pas.

Maar no way dat ik me nu weer door anderen ga laten vertellen dat ik lui en lelijk ben alleen omdat ik toevallig dik ben. Dat zeiden mensen toen ik mt 38 had ook, daar is het hele gezeik mee begonnen. Als je geen dikke mensen wilt zien, trek je lekker een zak over je kop, heb je nergens meer last van.
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:09 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Tnx, bijvoorbeeld rijst en dan groente erdoor ofzo.
Of aardappelpuree (voor jezelf 3 aardappels koken duurt me te lang), en dan groente.
Moet je er nog iets doorheen doen voor de smaak, maggie ofzo?
Dat hoeft niet, maar er zijn smaakvariaties voor de aardappelpuree, en je kan er zelf kruiden doorgooien of zo, maar dat heb ik nooit gedaan. Door de rijst kun je vanalles gooien. Rijst met groente en varkensreepjes bijv. is snel en lekker, ben je echt met tien minuten klaar. Je kan voor variatie verschllende groente gebruiken, of paddestoelen of noten door je rijst gooien.
Of gewoon sla erbij of een rauwkostsalade. Salade van (kant en klaar gekcohte) geraspte wortel met taugé vidn ik zelf lekker knapperig, beetje citroensap erover om ht vers te houden, evt. met wat verse koriander erdoor.

[ Bericht 41% gewijzigd door Maeghan op 24-05-2006 14:22:28 ]
Sanity is (not) statistical
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:18:02 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38161769
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:15 schreef Faithy het volgende:
mijn favoriete rijstgerecht overigens, voor de 'niet-zo-goed-kokers' is:

rijst met feta, sperziebonen, rode ui, paprika, mais en wat je er nog meer van groente doorheen wilt mikken... De groente eerst roerbakken, later feta toevoegen en dan lekker door de rijst heen scheppen..
*dekt zich vast in voor alle 'doe niet zo moeilijk!' opmerkingen, maar is feta niet erg vet? Wel erg lekker trouwens, van die Griekse rondo's. Kan ik Peter ook aanraden, net als Toscaanse carré
* viking84 straks griekse rondo's halen gaat
en nu ben ik echt weg, verdorie
Niet meer actief op Fok!
  † In Memoriam † woensdag 24 mei 2006 @ 14:19:31 #294
43556 miss_dynastie
pi_38161832
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:14 schreef Viking84 het volgende:
we het wel zover hebben laten komen en dat we daarop bekritiseerd mogen worden
Ach welnee, hoe kom je daar nou bij?
Een ander heeft echt niet het recht om over mij te oordelen omdat ik een dikke reet heb.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 mei 2006 @ 14:21:33 #295
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38161920
Waar ik me aan stoor bij de mensen die hier binnenvallen is vooral het vallen over dat patatje met dat we hier posten. Alsof je nooit iets lekkers mag als je te zwaar bent. Nee, kruip maar in een hoek met drie selderijstengels en een fles water

Nou daar heb ik toevallig helemaal geen zin in Ik weet zeker dat de bewoners van dit topic drie keer meer genieten van dat frietje dan mensen die elke dag friet kunnen eten en er niet van aankomen. Ik verheug me nu al op die megapannenkoek van zondag
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:23:28 #296
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38161992
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:21 schreef Rewimo het volgende:
Waar ik me aan stoor bij de mensen die hier binnenvallen is vooral het vallen over dat patatje met dat we hier posten. Alsof je nooit iets lekkers mag als je te zwaar bent. Nee, kruip maar in een hoek met drie selderijstengels en een fles water
idd...
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*dekt zich vast in voor alle 'doe niet zo moeilijk!' opmerkingen, maar is feta niet erg vet?
bijvoorbeeld..
hoe vaak in dit topic al niet gezegd is dat je ook vet NODIG hebt
en dan kun je wel een grapje ervan maken, maar ik weet zeker dat jij dit niet gaat eten omdat het 'vet' is
Doei.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 mei 2006 @ 14:24:29 #297
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38162040
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:18 schreef Viking84 het volgende:
*dekt zich vast in voor alle 'doe niet zo moeilijk!' opmerkingen, maar is feta niet erg vet? Wel erg lekker trouwens, van die Griekse rondo's. Kan ik Peter ook aanraden, net als Toscaanse carré
* viking84 straks griekse rondo's halen gaat
en nu ben ik echt weg, verdorie
*goed nieuws voor Viking aankondigt*

Feta is er in verschillende gradaties, dus ook redelijk magere Als je al kiest voor feta aan een stukje, op water, heb je beslist geen vreselijk enge calorieën te pakken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:24:59 #298
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38162062
Shit, nu ben ik er nog. Ik wou nog even zeggen dat ik nu een trui aan heb die ik al 8 jaar heb (vanaf m'n 14e). Echt een godswonder dat 'ie nog past
Niet meer actief op Fok!
pi_38162193
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:21 schreef Rewimo het volgende:

Nou daar heb ik toevallig helemaal geen zin in Ik weet zeker dat de bewoners van dit topic drie keer meer genieten van dat frietje dan mensen die elke dag friet kunnen eten en er niet van aankomen. Ik verheug me nu al op die megapannenkoek van zondag
Hier sluit ik me bij aan!
..::Live the life you love and love the life you live::..
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:28:36 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38162225
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:23 schreef Faithy het volgende:

[..]

idd...
[..]

bijvoorbeeld..
hoe vaak in dit topic al niet gezegd is dat je ook vet NODIG hebt
en dan kun je wel een grapje ervan maken, maar ik weet zeker dat jij dit niet gaat eten omdat het 'vet' is
Nou dat is niet helemaal waar. Ik ben inderdaad geneigd om vet te vermijden en het gebruik van vet in te perken, maar in de praktijk komt daar toch weinig van terecht, want ik eet dus wel gewoon kaas e.d. en ik zei zojuist ook al dat ik ook gewoon Griekse rondo's eet. Overigens hebben jullie het er de hele tijd over dat je vet NODIG hebt. Rewimo postte een stukje over verzadigde versus onverzadigde vetten. Het lijkt mij dat je verzadigde vetten moet vermijden en in plaats daarvan onverzadigde vetten moet nemen? De eerste worden in het stukje als 'verkeerd' aangeduid. Maar volgens mij heb je ook verzadigde vetten nodig, of niet? Dat is voornamelijk mijn probleem. Ik vind onverzadigde vetten prima, maar ik heb genoeg vet in m'n buik zitten, hoef er niet nog meer bij, als je snapt wat ik bedoel. Dus ik snap nu niet zo goed waarom ik nu nog vet nodig heb, terwijl ik daar al een overvloed van heb
En nu ga ik écht weg. Tot straks
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')