Ligt eraan hoe zwaar het is hequote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:08 schreef p-etr-a het volgende:
Wat kost het gemiddeld om de dingen te versturen voor de Country Speciality tag? Ik vind het zo zonde om een product van een euro te verzenden voor drie euro ofzo!
Dat valt nog wel mee inderdaad, meer dan 250 gram hoeft het sowieso niet te wegen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:15 schreef brighton het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe zwaar het is he
Zonder priority is 100 - 250 gram 2,25, valt nog wel mee vind ik
Op zich leek het me wel leuk, maar dat is precies de reden waarom ik besloten heb het toch maar niet te doen. Ik hou het bij de kaartjes en de magneetjes en verder niet. Tis al duur genoeg zo!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi!
Wat ik me dus afvroeg in het vorige topic is of de Country Speciality taggers het niet heel zonde vinden om een pak hagelslag, drop of stroopwafels (behoorlijk zwaar) twv ongeveer 1 euro te versturen voor meer dan het dubbele.Dat is namelijk hetgene wat me er nu nog van weerhoudt om te taggen daar!
Ik ben inderdaad ook wel een beetje bang dat eens taggen daar uit zal lopen op nog veel vaker taggen omdat het dan érg leuk blijkt, en heel duur zal worden!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:26 schreef Sonja27 het volgende:
[..]
Op zich leek het me wel leuk, maar dat is precies de reden waarom ik besloten heb het toch maar niet te doen. Ik hou het bij de kaartjes en de magneetjes en verder niet. Tis al duur genoeg zo!![]()
De kosten vallen reuze mee, zolang het maar brievenbuspost blijft.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi!
Wat ik me dus afvroeg in het vorige topic is of de Country Speciality taggers het niet heel zonde vinden om een pak hagelslag, drop of stroopwafels (behoorlijk zwaar) twv ongeveer 1 euro te versturen voor meer dan het dubbele.Dat is namelijk hetgene wat me er nu nog van weerhoudt om te taggen daar!
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:34 schreef Allan24 het volgende:
Oké, het is al van even geleden, maar deze gaat vandaag de deur uitéén keer raden waarheen
![]()
[afbeelding]
op de achterkant staat:
[..]
Dat is me wel een postzegel van ¤0,85 waard
quote:Ok as you wish Muck !
But I'm not against tea only I LOVE POSTCARDS and tea.
Brazil is a distant land from Europe .
Peace always
Helga
Ik zag er een paar bij V&D. Waren wel 2 euro.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:15 schreef QTPi het volgende:
[..]
De kosten vallen reuze mee, zolang het maar brievenbuspost blijft.
De WK vlaggen die ik verstuurd heb waren aanschafprijs 2¤ en verzendkosten ¤2,07 dus dat valt me best mee.
Ik vind t trouwens onzettend lastig om aan panoramische kaarten te komen. Niet bij Bruna en niet bij AKO![]()
Ben jij mal, ik heb mijn naam er niet bij gezetquote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:46 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
![]()
Geweldig! Ik ben echt zeer benieuwd naar de reactie.![]()
Ooooo die Helga is echt doorgedraaidquote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:01 schreef Muck het volgende:
[..]had ik al gezegd dat ik van je hou?
Ik weet niet of ik post heb gehad, want ik ben bij mijn ouders. Altijd leuk om op maandagochtend weer de brievenbus leeg te halen, omdat ik dan 2 dagen post gemist heb.
Soms laat ik het maandagochtend ook nog even zitten, zodat ik maandag-middag veel meer kaartjes en andere post heb
my god, nu ik dat lees, komt het wel héél triest over
edit:
mail van helga
[..]
![]()
Nou, ík verstuur echt geen pakketjes, het moet in een envelop passen en als er wat meer postzegels op moeten dan op een kaart vind ik dat niet erg maar het moet niet te gek wordenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi!
dan zou ik zijn history map wel eens willen zien, moet wel leuk zijjn 2 lijntjes bronnenquote:Op zondag 21 mei 2006 12:24 schreef Vava het volgende:
Ik denk dat het op de een of andere manier trouwens wel mogelijk is om het land te veranderen. Deze user: http://www.postcrossing.com/user/yunnermeier woont in NL maar er staan bij de Sent postcards ook kaarten naar NL, in elk geval de kaart naar Tineke.
Ach, voor een keertje vind ik het eigenlijk wel wat hebben, ik ga nu een pakje roze muisjes versturen. Maar dat is wel iets wat ik niet regelmatig ga doen, want het is gewoon een pakketje natuurlijk. Maar het is bij mij wel in plaats van tig andere TAG-kaartjes, dus wat dat betreft valt het wel mee.quote:Op zondag 21 mei 2006 02:32 schreef Vava het volgende:
[..]
Nou, ík verstuur echt geen pakketjes, het moet in een envelop passen en als er wat meer postzegels op moeten dan op een kaart vind ik dat niet erg maar het moet niet te gek wordenmax 3 of 4 postzegels, liever minder
. Geen heel pak hagelslag iig, als ik hagelslag zou versturen zouden het 2 van die kleine pakjes zijn, die verkopen ze in de kantine op mijn werk maar ze zijn ook te koop in de supermarkt. Wat ik tot nu toe gekregen heb uit die tag was ook allemaal gewoon brievenbuspost
Dus het kan wel, goed nieuws voor Jagquote:The country will change when Paulo changes it for me (only he can do this).
Die kaartjes heb ik op het forum gevonden, topic met allemaal maps.quote:Op zondag 21 mei 2006 15:55 schreef Sonja27 het volgende:
Hoe kan ik iemand zijn/haar hystorie kaartje vinden dan?
Nee idd, ik lees het ook net. Als het waar is dan is het ontzettend triest, als het niet waar is dan moeten we respecteren dat iemand op deze manier afscheid wil nemen van PC, denk ikquote:Op maandag 22 mei 2006 00:11 schreef Sonja27 het volgende:
Nog even terugkomend op het verhaal dat Elliot zou zijn overleden. Hebben jullie die post van ene glo gelezen in dit topic: http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=1342&page=9
Smakeloos! Ik weet ook niet meer wat ik nu moet geloven, maar je gaat toch niet op een forum om bewijzen vragen als zijnde: een politie rapport, een foto van een graf, zelfs een foto van het lijk..... Sommige mensen sporen echt niet!
Japan wil ik ook wel!quote:Op zondag 21 mei 2006 21:14 schreef Gatalin het volgende:
Ik kwam net weer op mijn studentenkamertje en daar lagen een kaart uit Tampere, Finland en Kyoto, Japan op mij te wachten
maar heb je er ook iets aanquote:Op maandag 22 mei 2006 09:00 schreef Klonk het volgende:
eindelijk weer een dag dat de postbode kan komen
ja, ik ben nog steeds blij als ik terug in Wijk ben!quote:Op maandag 22 mei 2006 09:37 schreef inkie1010 het volgende:
Wijk bij Duurstede is mooi! zo jammer dat ze dat theatertje gesloten hebben
doe ik ook heel regelmatigquote:Op maandag 22 mei 2006 12:54 schreef brighton het volgende:
Wel kaartjes meenemen uit Wijk bij Duurstede dan. Die hebben de Finnen vast nog niet
Of de postbode is nog niet geweest, of hij is al wel geweest maar had geen post. Ik ga maar uit van het eerste
Ik ook.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:41 schreef Klonk het volgende:
ik heb lekker wel een kaartje
uit F-I-N-L-A-N-D![]()
Taggen is de oplossingquote:Op maandag 22 mei 2006 13:49 schreef Fannetje het volgende:
Mijn laatst ontvangen kaart dateert van 10 mei, da's al weer bijna twee weken geleden. 't Wordt wel weer tijd dus
Hoeveel plak je er dan op?quote:Op maandag 22 mei 2006 14:59 schreef brighton het volgende:
Heb allemaal oude guldenpostzegels gevonden. Leuk voor mij want nu hoef ik niet naar het postkantoor en ook leuk voor de ontvanger lijkt me
Ik reken de bedragen om met een Eurocalculator, twee van 80 is genoeg voor Europa Priority, een van 70 en een van 80 is genoeg voor Europa standaard. Zijn verschillende zegels van verschillende bedragen, dus is meestal even puzzelen. Met drie zegels is ook buiten Europa standaard wel te doenquote:Op maandag 22 mei 2006 15:10 schreef Vava het volgende:
[..]
Hoeveel plak je er dan op?
Ik had veel vandaag! 3 tradekaarten uit Iran, mijn koelkastmagneet en Moominlollies! Ik heb er net allemaal foto's van gemaakt, ga ze straks op mijn site zetten
Toevallig van Elina? Ik kreeg namelijk een kaartje van haar en ik was de vierde op rijquote:Op maandag 22 mei 2006 14:42 schreef _Boo_ het volgende:
En ook hier een kaartje uit F-I-N-L-A-N-D, tampere om precies te zijn![]()
De afzender schrijft "This is the 5th card I'm sending to the Netherlands in the past few days". Ze zijn ons waarschijnlijk net zo zat als wij hen.![]()
Kloptquote:Op maandag 22 mei 2006 16:11 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Toevallig van Elina? Ik kreeg namelijk een kaartje van haar en ik was de vierde op rij
ik NZ Bra en Can....quote:Op maandag 22 mei 2006 16:35 schreef Fannetje het volgende:
Van deze top 10 heb ik toch uit 4 van de 10 landen (nog) geen kaartjes ontvangen, nl. Duitsland, Portugal, Nieuw Zeeland en Australie.
we laten gewoon alle amerikanen alleen maar naar finland sturen, dan blijven er nog maar zo'n 3000 over voor de rest van de wereldquote:Op maandag 22 mei 2006 16:41 schreef Troel het volgende:
Eigenlijk zouden we gewoon een handtekeningenactie moeten houdenWe willen niet meer naar Finland sturen
Dat is akelig.quote:Op maandag 22 mei 2006 15:13 schreef Vava het volgende:
O trouwens, ik heb afgelopen week nog een kaart van Elliot ontvangen en met het verhaal in mijn hoofd staat er wel een heel vreemd berichtje op....
Euh ja, er ligt waarschijnlijk een knuffelkaart op je wachten ter ondersteuning voor je om beter te wordenquote:
Wat een geweldige hoeveelheid postquote:Op maandag 22 mei 2006 19:57 schreef JacMar het volgende:
Ik kwam gisteravond thuis van een weekendje weg en trof het volgende aan op mijn deurmat![]()
* Een officiële kaart uit Finland
* Een officiële kaart uit Japan
* Een moominkaart uit Finland
*Een mooie Boeddhakaart uit Finland (swap)
* 4 heeeeeeeeeele mooie kaartjes van Hindoegoden uit Canada (Swap)
En om het feetsje compleet te maken kreeg ik vandaag een speldje in de vorm van een Venitiaans maskertje met een kaartje en begeleidend briefje uit Italië![]()
Vava wat stond er op het kaartje van Elliot? Ik kreeg er laatst ook een en daar stond op dat ie geen tijd had om zoveel te schrijven...
Een beetje een vreemd verhaal![]()
Ik denk dat het gewoon om kaarten van verschillende uitgevers gaat maar wel met Unesco sites er op. Ik ben nu wel benieuwd of Unesco zelf ook kaarten uitgeeftquote:Op maandag 22 mei 2006 20:54 schreef p-etr-a het volgende:
Wat ik nooit helemaal heb begrepen is of UNESCO zelf kaarten uitgeeft, of dat het gewoon kaarten zijn van UNESCO sites maar van een andere uitgever.
Oké.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:58 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon om kaarten van verschillende uitgevers gaat maar wel met Unesco sites er op. Ik ben nu wel benieuwd of Unesco zelf ook kaarten uitgeeft
Ja, daar was ik eigenlijk al tijden benieuwd naar. Misschien dat iemand op postcrossing het weet.quote:Ik ben nu wel benieuwd of Unesco zelf ook kaarten uitgeeft
Ik ben al op de website van Unesco aan het kijken maar daar kan ik zo snel niks vinden. Ik hoopte eigenlijk op een onlineshop zoals bijvoorbeeld Novib heeft.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:09 schreef p-etr-a het volgende:
Ja, daar was ik eigenlijk al tijden benieuwd naar. Misschien dat iemand op postcrossing het weet.
Ohja dat zou leuk geweest zijn inderdaad!quote:Op maandag 22 mei 2006 22:15 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik ben al op de website van Unesco aan het kijken maar daar kan ik zo snel niks vinden. Ik hoopte eigenlijk op een onlineshop zoals bijvoorbeeld Novib heeft.
Ik heb dat ook een keer gevraagd in een Unesco tag topic op postcrossing, toen kreeg ik inderdaad bovenstaande als antwoord.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:58 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon om kaarten van verschillende uitgevers gaat maar wel met Unesco sites er op. Ik ben nu wel benieuwd of Unesco zelf ook kaarten uitgeeft
Ik heb nog nergens kaarten kunnen vinden van Kinderdijk, misschien moet ik er zelf eens gaan kijken en foto's maken, zover woon ik er niet vandaanquote:Op maandag 22 mei 2006 22:57 schreef Allan24 het volgende:
Ik heb laatst trouwens iemand in Nieuw-Zeeland heel blij gemaakt met twee kaarten van UNESCO sites, waar ik toevallig binnen een week tijd was: vorige week was ik in Londen (Tower of London) en de week ervoor in Aachen (de Aachener Dom)kreeg twee heel blije u2u's van hem terug toen ie de kaarten ontvangen had, vooral ook omdat ze vanuit Duitsland en Engeland verstuurd waren
-edit- misschien moest ik er ook eens een van Kinderdijk sturen, da's ook een UNESCO site geloof ik... dan wordt ie vast helemaal gek
Hier hebben ze Kinderdijk gewoon bij de Bruna!quote:Op maandag 22 mei 2006 23:01 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens kaarten kunnen vinden van Kinderdijk, misschien moet ik er zelf eens gaan kijken en foto's maken, zover woon ik er niet vandaan
Ik heb ook een paar mensen blij gemaakt met wat kaarten uit China van Unesco sites. Die kaarten waren een euro voor een setje van 10 en ik kocht ze vaak om van het gezeur af te zijndie mensen die ze verkochten ook weer blij
![]()
Over 2 weken ga ik naar Kopenhagen, zal eens kijken of daar ook iets van Unesco is![]()
Dat is wel fijn! Hier moet ik goed zoeken naar kaarten van plaatsen buiten Zeeland, ik kan hooguit wat standaard "Holland" kaarten vinden hier.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:08 schreef _Boo_ het volgende:
Ik koop mijn kaarten meestal in Delft, er daar hebben ze echt alles van Kinderdijk tot de Keukenhof, Madurodam tot Amsterdam en ......Delft![]()
quote:Op maandag 22 mei 2006 23:16 schreef inkie1010 het volgende:
[..]
Hier hebben ze Kinderdijk gewoon bij de Bruna!
Je biedt ze ook koffie aanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:14 schreef Jaguarized het volgende:
Hier komt er alleen post van maandag t/m vrijdag. Postbode heeft dan een enorme zak post alleen voor dit gebouw en is 15 minuten bezig de hele zak leeg te krijgen.
Dat is meer iets voor de receptie, ik weet alleen dat ik met een uurtje weer kan kijken of hij al klaar is.quote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:24 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is meer iets voor de receptie, ik weet alleen dat ik met een uurtje weer kan kijken of hij al klaar is.![]()
Jawelquote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:45 schreef Jaguarized het volgende:
Ik hoor niet bij Vava's vriendengroep hoor ik net.![]()
![]()
Oh?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 02:49 schreef Vava het volgende:
[..]
Jawelen ik hoor net dat ik het goed kan maken
![]()
Dat is gek, had ik niet verwacht! Zeeland lijkt me juist zo toeristisch.quote:Op maandag 22 mei 2006 23:17 schreef Vava het volgende:
[..]
Dat is wel fijn! Hier moet ik goed zoeken naar kaarten van plaatsen buiten Zeeland, ik kan hooguit wat standaard "Holland" kaarten vinden hier.
Het is hier ook erg toeristisch maar van kaarten met wat anders dan Zeeuwse dorpsjes en kusten hebben de kaartenwinkels niet gehoordquote:Op dinsdag 23 mei 2006 07:53 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat is gek, had ik niet verwacht! Zeeland lijkt me juist zo toeristisch.
Hahaha ja dat heb ik ook al gehadquote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:03 schreef QTPi het volgende:
Tegenwoordig koop ik mijn "Holland & Hilversum" kaartjes bij Boekenvoordeel. Ze zijn slecht 30 ct per stuk. De mevrouw aan de kassa keek me al vreemd op toen ik alweer een stapel kaarten meenam. Bij de Albert Heijn service counter een zelfde blik toen ik mijn postzegels ging aanvullen. Toen heb ik maar even aan dat meisje verteld wat mijn hobby is. Ze reageerde erg enthousiast![]()
Das snel!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:58 schreef Klonk het volgende:
de postbodin is net langsgeweest, kaartje van Jag is eren een kaartje uit Fuckinland
Kaartje van 1 mei naar Finlandquote:thanks of your postcard.. it´s was nice. sorry that I didn´t registered of your card earlier...
Onzichtbare lijntjesquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:43 schreef Jaguarized het volgende:
@Vava, btw, als ik mijn land verander, verlies ik dan mijn lijntjes naar Nederland?Of worden dat hele korte lijntjes?
Leuk! Alleen ik kan je kaartje niet zienquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:58 schreef JacMar het volgende:
Ik had ook weer een kaartje vandaag uit Brazili![]()
Dit is nu mijn kaartje:
[afbeelding]
Mmmm..Hoe kan dat nou weerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:58 schreef JacMar het volgende:
Ik had ook weer een kaartje vandaag uit Brazili![]()
Dit is nu mijn kaartje:
[afbeelding]
O gelukkig dat het weer kan!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:58 schreef JacMar het volgende:
[..]
Mmmm..Hoe kan dat nou weer![]()
Ik heb op het werk even snel ingelogd en mijn ww veranderd, dus het lukt weer!![]()
de kaart was er zo een waar afhankelijk van de hoek waaronder je ernaar kijkt iets anders op staat, van hologram ding...quote:I just received your card today and it so brightened my day! you know, it has rained all day and I screw up with my swedish exam, but when I saw your card it immediately put me on a very good mood
so thank you so much for your card! it's really awesome and I love that hologram- thing!
so thanks again!
Had ik ook laatst. Oude fotoalbums met oude kaarten erin, best leuk om te versturenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:57 schreef inkie1010 het volgende:
Ik heb laatst de zolder opgeruimd, kwam nog een hoop lege ansichtkaarten tegenDie ga ik oko gewoon sturen. o.a. van Bobbejaanland en Eindhoven airport hehe
hoe doe je dat dan als je een grotere kaart hebt dan normaal?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:21 schreef QTPi het volgende:
Ik heb nu een ordner met van die doorzichtige mapjes om de kaarten in te bewaren
Hm.... dan zou ik hem ook zoiets terug wensenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:40 schreef PurpleSky het volgende:
Eindelijk... m'n kaartje aan Brazilië is aangekomen! 17 dagen heeft ie erover gedaan. Alleen de reactie vond ik wat minder "Have a nice week!". Dan denk ik van... euh, dus 't is m'n laatste week?Ach hij bedoelt het hopelijk goed... haha.
Ik zit er aan te denken om verschillende maten insteekhoezen te kopen en dat in een multomap te doen. Maar moet nog even kijken hoe precies, misschien stop ik ze ook wel gewoon in een schoenendoos zoals ik met kaarten die ik vroeger al kreeg ook gedaan hebquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:36 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
hoe doe je dat dan als je een grotere kaart hebt dan normaal?
hier liggen ze nog steeds op een stapel in een bureaula met andere dubieuze lectuurquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:55 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik zit er aan te denken om verschillende maten insteekhoezen te kopen en dat in een multomap te doen. Maar moet nog even kijken hoe precies, misschien stop ik ze ook wel gewoon in een schoenendoos zoals ik met kaarten die ik vroeger al kreeg ook gedaan heb
Waarom niet gewoon een deur plakken met plakgum? Zo doet ik 't... en op deze manier zie ik ze regelmatig en kan ik er ook regelmatig van genieten!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:57 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
hier liggen ze nog steeds op een stapel in een bureaula met andere dubieuze lectuur
omdat ik op kamers zit, en uit ervaring van voorheen vertrokken huisgenoten weet dat de verf niet zo goed op de deur zitquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:03 schreef PurpleSky het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon een deur plakken met plakgum? Zo doet ik 't... en op deze manier zie ik ze regelmatig en kan ik er ook regelmatig van genieten!
dan tag je duidelijk te veel, omvallen doen ze toch niet voor de 50 lijkt mequote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:18 schreef Vava het volgende:
Hier liggen ze nog steeds in de vensterbankde stapel is alleen te groot nu en valt steeds om
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organizationquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:29 schreef Sonja27 het volgende:
Ik had geen kaartjesIk heb nu al afkick verschijnselen.....
Euh even een ontzettend blonde vraag stellen, waar staat UNESCO voor?
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:24 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dan tag je duidelijk te veel, omvallen doen ze toch niet voor de 50 lijkt me
dan bouw je hem toch bewust scheef denk ik, want eigenlijk vond ik 50 nog een krappe schattingquote:
Ik was er al uit, had gewoon het bewuste topic opgezocht!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:31 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization
Google doet soms wonderen, echt
Mijn vensterbank is misschien ook niet helemaal waterpasquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:35 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dan bouw je hem toch bewust scheef denk ik, want eigenlijk vond ik 50 nog een krappe schatting
ok, dan moet je misschien een betere aannemer inhurenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:44 schreef Vava het volgende:
[..]
Mijn vensterbank is misschien ook niet helemaal waterpas
ik had er nog een, maar heb nu weer een voorraadje van 18quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:48 schreef Miss_B het volgende:
Mijn nieuwe kaartje mag naar Australie
Hij zal alleen pas morgen of vrijdag op de bus gaan, want ik merk nu dat ik eigenlijk geen postkaarten meer heb![]()
![]()
Hmm... voortaan maar eerst eens even kijken wat ik nog over heb voor ik een nieuw adres aanvraag in mijn enthousiasmehihi
quote:Datum - Is er bezorging op deze dag? - Buslichting - Post komt aan op
Hemelvaart
dinsdag 23 mei - ja - ja - woensdag 24 mei
woensdag 24 - mei - ja - ja - vrijdag 26 mei
donderdag 25 - mei - nee - nee - zaterdag 27 mei
Pinksteren
Vrijdag 2 juni - ja - ja - zaterdag 3 juni
Zaterdag 3 juni - ja - nee - dinsdag 6 juni
Zondag 4 juni - nee - nee - dinsdag 6 juni
Maandag 5 juni - nee - ja - dinsdag 6 juni
Of mijn kaarten gewoon opbergen in een map of schoenendoosquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:46 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
ok, dan moet je misschien een betere aannemer inhuren
Donderdag dus geen postquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:55 schreef brighton het volgende:
Ach, paar dagen maakt toch niet uit
Trouwens, nog wat nuttige info voor Postcrossers
[..]
ik verwacht niet zo veel op dit moment, sta nu op 20-19 en stond deze week al 2 keer op meer ontvangen dan verstuurd...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:59 schreef Vava het volgende:
[..]
Donderdag dus geen postmaar dat betekent extra veel op vrijdag
![]()
Ja nouja, ik verwacht ook geen officiele kaarten, er zijn er nog steeds 5 onderweg, maar het taggen is ietwat uit de hand gelopenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:08 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
ik verwacht niet zo veel op dit moment, sta nu op 20-19 en stond deze week al 2 keer op meer ontvangen dan verstuurd...
Ik vrees dat ik ook met een volle map ga beginnenquote:
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:12 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja nouja, ik verwacht ook geen officiele kaarten, er zijn er nog steeds 5 onderweg, maar het taggen is ietwat uit de hand gelopen![]()
Dus toch wel hoge brievenbusvewachtingen![]()
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:24 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
dan tag je duidelijk te veel, omvallen doen ze toch niet voor de 50 lijkt me
quote:
nee, je zal nu echt iets beters moeten verzinnenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:15 schreef Vava het volgende:
[..]ik kan de schuld niet op mijn scheve vensterbank afschuiven
![]()
Ja zie! Ik herken nu bij mezelf de eerste verschijnselen van een verslaving zelfs alquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:16 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
nee, je zal nu echt iets beters moeten verzinnen
zal ik vast hulpverlening inschakelen?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:21 schreef Vava het volgende:
[..]
Ja zie! Ik herken nu bij mezelf de eerste verschijnselen van een verslaving zelfs alom dingen heen draaien
Misschien kan ik het nu zelf nog aan met wat hulp van lotgenoten hierquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:22 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
zal ik vast hulpverlening inschakelen?
succes, en trustequote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:27 schreef Vava het volgende:
[..]
Misschien kan ik het nu zelf nog aan met wat hulp van lotgenoten hier
whehenouja, iig, ik ga slapen
dus je hebt dadelijk een weekend van 10 dagen gehad?quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:13 schreef Muck het volgende:
euh, mijn weekend duurt al 6 dagen....
maar wat is er maandag dan? we hebben toech weekend van donderdag t/m zondag? das lang zat...
ok, je hebt dus een van je vrolijker perioden....quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:16 schreef Muck het volgende:
ja, dat klopt.
ik zit ziek thuis, dus vandaar
zware buikgriep en sinds gisteren een gebroken hart
ja, dat moge duidelijk zijnquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:19 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
ok, je hebt dus een van je vrolijker perioden....
das lief van je, dank jequote:sterkte en beterschap dan maar![]()
nou ja, kan gebeuren, nu nog 2 lange over, nota bene de langsten van de 4quote:Hallo!
Danke für die Karte. Sie ist echt toll!
Ich war lange nicht zu Hause und musste einen großen Stapel Post abarbeiten.
Deshalb habe ich diese Karte erst so spät registriert. Entschuldigung.
Viele Grüße,
Birgit
er zijn gelukkig nog altijd een paar vriendelijke mensen op deze aardklootquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:22 schreef Muck het volgende:
wel netjes dat ze even haar excuses aanbiedt
Dit zijn speciale mapjes! Extra grootquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:36 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
hoe doe je dat dan als je een grotere kaart hebt dan normaal?
Baal @ niet ruilen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 05:01 schreef Jaguarized het volgende:
QTPI, je kaartje is aangekomen!Dankjewel! Even wat antwoorden.
![]()
Nee, ik wil niet ruilen en ik moet nog 2 maanden.
Hoe groot zijn die vlaggen? Kan er een foto van maken?
Geweld is toegestaan hoor voor dit soort rampenquote:Op woensdag 24 mei 2006 13:19 schreef _Boo_ het volgende:
Ik kan de sleutel van de brievenbus nergens vinden![]()
Dat zou ik geweldig vinden, stuur even je bankgegevens + bedrag zodat ik het kan overboeken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:40 schreef QTPi het volgende:
[..]
Baal @ niet ruilen.
Ik stuur je wel een vlag toe, ok??![]()
[..]
Geweld is toegestaan hoor voor dit soort rampen![]()
Nee hoor, dat wil ik niet hebben!quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:09 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat zou ik geweldig vinden, stuur even je bankgegevens + bedrag zodat ik het kan overboeken.
Supervet! Dankje!quote:
Is voor mij de vierde pasquote:Op woensdag 24 mei 2006 14:50 schreef DuchessX het volgende:
Bah alweer een kaart naar Finland sturen
ik had er 4 die lang onderweg waren, nu nog maar 2 maar die zijn 57 en 48 samen langer onderweg dan die 3 van jouquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:04 schreef JacMar het volgende:
Geen post vandaag![]()
Ik heb nu 3 kaarten die al heeeel lang onderweg zijn..Een berichtje sturen heeft niets opgebracht..
Jammer hoor!![]()
NL-8235 dearth United States of America 23 Apr, 2006 31 Travelling
NL-8424 margieishooked United States of America 25 Apr, 2006 29 Travelling
NL-8425 zanderwilkes France 25 Apr, 2006 29 Travelling
Ok jij wint!quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:09 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
ik had er 4 die lang onderweg waren, nu nog maar 2 maar die zijn 57 en 48 samen langer onderweg dan die 3 van jou
neemt niet weg dat het extreem kut is als het zo lang duurt
ik weet inmiddels uit ervaring dat rustig afwachten niet meer zo makkelijk is...quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:17 schreef JacMar het volgende:
[..]
Ok jij wint!![]()
Ik vraag me gewoon af of ze aangekomen zijn en dat iemand geen tijd/zin/mogelijkheid heeft om de kaart te registreren of dat ze echt kwijt zijn..
We wachten rustig af![]()
er zijn wel goede vertaaldiensten te vinden op het net die gratis zijn, ik zag er laatst een voorbij komen hier, die kan ik dan nog wel eens gebruiken, kijken of dat helptquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:48 schreef QTPi het volgende:
Misschien een oproepje plaatsen om iemand tekst te laten vertalen in het Litouws (spelling?) en dat PMen??
Als het niet te moeilijk is dan kan het wel denk ik, maar soms maken ze er ook allemaal rare dingen van, bijvoorbeeld als je het dan weer terugvertaalt wordt het heel vreemd! (Alhoewel mensen het waarschijnlijk wel begrijpen..)quote:er zijn wel goede vertaaldiensten te vinden op het net die gratis zijn, ik zag er laatst een voorbij komen hier, die kan ik dan nog wel eens gebruiken, kijken of dat helpt
ik ga iig eerst nog eens in het engels proberen, ff wat vissen naar een PM terug, kijken of ze engels spreektquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:20 schreef Saphira200 het volgende:
Een kaart van mij is aangekomen in Portugal na 9 dagen
Ik hou me nu al een week in om nieuwe kaarten te sturen!! Ik heb er nu maar 3 onderweg, vind ik heel knap van mezelfIk wacht even op officiele kaarten, mijn verhouding is nu 16-11
Ik heb vandaag ook een kaart uit Iran en snoep uit Duitsland gekregen
[..]
Als het niet te moeilijk is dan kan het wel denk ik, maar soms maken ze er ook allemaal rare dingen van, bijvoorbeeld als je het dan weer terugvertaalt wordt het heel vreemd! (Alhoewel mensen het waarschijnlijk wel begrijpen..)
De meeste Litouwers begrijpen ook Russisch, misschien kun je anders dit sturen:quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:52 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
ik ga iig eerst nog eens in het engels proberen, ff wat vissen naar een PM terug, kijken of ze engels spreektmaar ik houd je aanbod in gedachten
Met dank aan http://www.online-translator.com/text.asp?lang=enquote:Привет там! Я послал Вам карту с числом <postcard-ID>, но это не было зарегистрировано все же. Если бы Вы получили это, то Вы могли бы пожалуйста регистрировать это в www.postcrossing.com? Спасибо!
Wat balen allemaal zegquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:16 schreef Muck het volgende:
ja, dat klopt.
ik zit ziek thuis, dus vandaar
zware buikgriep en sinds gisteren een gebroken hart
Ho zeg! Wat een boel kaarten op een dag!quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:23 schreef Sonja27 het volgende:
butterfly tag
flower tag
another you choose tag kaartje uit finland
Another you choose tag kaartje uit IRAN!!!!![]()
color tag kaartje van Detroit
Officieel kaartje uit Disneyland Anaheim![]()
![]()
![]()
En een swap kaartje uit Florida. Dat kaartje vond ik zo mooi dus ik had uitgezocht wie die gestuurd had (kwam hem tegen in flickr) en nu heb ik hem ook!
Ik ga ze zo even uploaden naar mijn flickr site.
mja, komt wel weer goed...quote:
tof! Pippiquote:Hier was vandaag de zwartwitkaart van Pippi Langkousen een kaart van mij naar de VS is eindelijk aangekomen
![]()
is niet erg hoorquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:30 schreef Klonk het volgende:
helemaal vergeten, sterkte Muck, of zoals mijn baas zegt: komt allemaal goed
quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:48 schreef Muck het volgende:
morgen ben ik weer in Arnhem, kan ik éindelijk kijken hoeveel post er is
Super dat hij er is!quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:56 schreef Allan24 het volgende:
Post!
Een officiële kaart uit Finland, een tag kaartje uit Katwijk aan Zee!
En: een envelop met drie kaarten erin, van p-etr-a! Dank je wel!
Open je toch gewoon een nieuwe voor het vervolgquote:
Ik heb een keer bijna twee kaarten naar iemand gestuurd, twijfelde ook of ik nou al een kaart had gestuurdquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:27 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Super dat hij er is!
Mijn kaartje van QTPi is er ook, hij is echt heel erg schattig! Ik hoop dat het visje ook geluk brengt als ik hem op de kaart laat zitten...
Daarnaast heb ik een heel gave kaart gehad met matching stamps, de Let's Dance kaart Cha Cha Cha. En ik heb nóg een US-29473 ontvangen, erg maf want die heb ik een week geleden al geregistreerd dus diegene heeft gewoon twee aparte kaarten verstuurd? Naja, ik vind het prima.
Hahaha..Daarom schrijf ik het nu allemaal op..quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:36 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik heb een keer bijna twee kaarten naar iemand gestuurd, twijfelde ook of ik nou al een kaart had gestuurdnet voor ik naar de brievenbus wilde gaan werd de kaart geregistreerd
![]()
Die tweede kaart ligt hier dus nog steeds![]()
Tags schrijf ik ook wel op maar gewone kaarten niet, dan schrijf ik de kaart en sleep ik de mail naar het mapje "Postcrossing"quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:39 schreef JacMar het volgende:
[..]
Hahaha..Daarom schrijf ik het nu allemaal op..![]()
Ik verwacht nog wel wat tags, dus ben benieuwd wat de postbode brengt vrijdag![]()
![]()
O dat is jammer jaquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:53 schreef JacMar het volgende:
Ik zag net een paar leuke tagadresjes staan: Mexico en Persia..
Te laat natuurlijk![]()
oops, ik las een woordje "ik" dat er niet stondquote:
Ben ik betraptquote:
ooquote:
quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:19 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
oops, ik las een woordje "ik" dat er niet stond
Ik heb jou welgeteld 1 keer zien taggen dus maak je geen zorgenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:21 schreef Vava het volgende:
[..]
oowhehehe, nouja, ik zag jou ook taggen net
quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:30 schreef Vava het volgende:
Ik voelde me idd betraptmaar ik zag JacMar idd lekker bezig
Het is populairquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:36 schreef JacMar het volgende:
Er moeten inmiddels al twee pakketjes Deventer koek de deur uit![]()
Nee laat het maar een verrassingquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:46 schreef Vava het volgende:
[..]
Het is populair![]()
Ik zie dat je van Popi die snoepjes krijgt, die heb ik ook van haar gekregenwil je vast een foto zien? Of moet het een verrassing blijven
Dit is trouwens de Moominpin die ik afgelopen week ontvangen heb![]()
[afbeelding]
Okayquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:50 schreef JacMar het volgende:
[..]
Nee laat het maar een verrassing
Ik zal morgen ook eens foto's maken van de goodies die ik heb ontvangen![]()
Aan de andere kant, je betaalt minder aan portokosten dan wanneer je naar een uithoek moet sturen, je kaarten komen snel aan dus je kunt snel weer sturen en je kunt wel kaarten krijgen van overal vandaanquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:56 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Net weer een aangevraagd: weer naar Finland
Zo vind ik er niks aan...
Zodat je weer snel nieuwe kaarten naar Finland kan sturenquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:58 schreef Vava het volgende:
[..]
Aan de andere kant, je betaalt minder aan portokosten dan wanneer je naar een uithoek moet sturen, je kaarten komen snel aan dus je kunt snel weer sturen en je kunt wel kaarten krijgen van overal vandaan![]()
Jaquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:07 schreef Saphira200 het volgende:
[..]
Zodat je weer snel nieuwe kaarten naar Finland kan sturen![]()
Elk nadeel hep zun voordeelquote:Op woensdag 24 mei 2006 22:58 schreef Vava het volgende:
[..]
Aan de andere kant, je betaalt minder aan portokosten dan wanneer je naar een uithoek moet sturen, je kaarten komen snel aan dus je kunt snel weer sturen en je kunt wel kaarten krijgen van overal vandaan![]()
Zouden de Finnen ook zo van ons balen?quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:07 schreef Saphira200 het volgende:
[..]
Zodat je weer snel nieuwe kaarten naar Finland kan sturen![]()
Ik denk het wel.quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:26 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Zouden de Finnen ook zo van ons balen?![]()
Ik hoop het!quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:26 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Zouden de Finnen ook zo van ons balen?![]()
quote:Op donderdag 25 mei 2006 05:43 schreef Jaguarized het volgende:
http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=2803
Er zijn meer mensen met dezelfde mening.
En Allan heeft zo te zien ook een accountje op het forum
kan iemand hier trouwens wat van makenquote:I'm 40 years old and I'm looking for cards with city views, UNESCO World
heritage, beaches, country maps, ancient ruins, castles, churches, lighthouses, streets, bridges, statues, gardens,
historical places, national parks, ⤦ The cards must be send in an envelope, I prefer continental size but could be other
sizes and they must have write on back side or front side the name of the place of the image they show
Ik kwam pas ook zo'n profiel tegenquote:
En wat betreft het overschot Finnen, ik vind al die Finse kaartjes nog niet eens zo erg. Het is alleen dat die kaartjes altijd vrij saai zijn! Eentje uit Helsinki kan nog wel leuk zijn, maar eentje uit Tampere tja.. Er is geloof ik gewoon niet veel te zien of te doen daar dus dat zie je dan ook af aan die kaartjes.quote:Would be wonderful if you could help me to let my collection grow!
(Please, if possible: no art / drawn / Cartoon / Comic postcards, no people, no trash (means dogs with clothes, glasses...)! Also please no handmade postcards! And last, but not least: no double cards! Thx!)
I WON´T REGISTER ANY DOUBLE CARDS OR HANDMADE CARDS OR CUTTED PAPERS IN POSTCARD SIZE!!!
Voor jou wel heel ver weg jaquote:Op donderdag 25 mei 2006 05:15 schreef Jaguarized het volgende:
Net een kaartje ontvangen in het Nederlands uit het altijd mooie Houthalen in Belgie.
Vava, jij woont toch ergens ver weg in Zeeland?![]()
Lang weekend Zeeland (walcheren)
Zielig hoor, al die eisenquote:Op donderdag 25 mei 2006 09:22 schreef Klonk het volgende:
Ik heb een portugese Helga te pakken![]()
[..]
kan iemand hier trouwens wat van maken
João M S Fernandes
R. Santa Rita, lote 17
3200-161 Lousã
gewoon net als de vorige keer de rare tekens weglaten ?
En ik ben Sonline op het forum!quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:01 schreef QTPi het volgende:
Kan er misschien een overzichtje komen van hoe de Fok!kers op het postcrossing.com forum heten?
I get easily confusedIk heet gewoon QTPi
João M S Fernandesquote:Op donderdag 25 mei 2006 09:22 schreef Klonk het volgende:
Ik heb een portugese Helga te pakken![]()
[..]
kan iemand hier trouwens wat van maken
João M S Fernandes
R. Santa Rita, lote 17
3200-161 Lousã
gewoon net als de vorige keer de rare tekens weglaten ?
geen probleem hoorquote:
quote:Any kind of cards are welcome, I'm not picky!
Ik vind ze leuk!!quote:Op donderdag 25 mei 2006 15:16 schreef JacMar het volgende:
Deze Vier prachtige kaartjes met Hindoegoden..heb ik gekregen naar aanleiding van een requesttopic wat ik heb geopend (Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die ze echt heel erg lelijk vinden, maar ik ben er dol op
)
Zeg dat wel...heel saai! Morgen hopelijk weer wat kaarten, ben weer flink aan het taggen geweestquote:Op donderdag 25 mei 2006 16:23 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik vind ze leuk!!
Saai zeg, zo'n dag zonder post.....![]()
Ik haat het ook, ik haat elke feestdagquote:Op donderdag 25 mei 2006 20:18 schreef Allan24 het volgende:
Geen post. Ik haat Hemelvaartsdag
BTW, mijn naam hier op Fok! is dezelfde als op Postcrossing
Straks staan we allemaal met onze namen in de OP van dit topicquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:17 schreef JacMar het volgende:
[..]
De mijne ookIk heet op postcrossing Marije
Oquote:Op donderdag 25 mei 2006 23:05 schreef Jaguarized het volgende:
Ik stuur standaard een berichtje na 16 dagen.
Dan duurt het me te lang idd.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:11 schreef Vava het volgende:
[..]
Oik vond mezelf al ongeduldig maar jij bent nog erger
![]()
Nouja, zondag is die van nu 23 het langst onderweg, de volgende is nu 16 dagen onderweg en die daarna 10 dagen. Die krijgen zondagavond allemaal een berichtjequote:
Ik heb nu ook 3 kaarten die al meer dan 30 dagen onderweg zijn..Ik heb ze vorige week al een berichtje gestuurd..quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:15 schreef Vava het volgende:
[..]
Nouja, zondag is die van nu 23 het langst onderweg, de volgende is nu 16 dagen onderweg en die daarna 10 dagen. Die krijgen zondagavond allemaal een berichtje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |