Die gaat naar haar appartement of een hotel in Den Haag dat moet ze lopend afkunnen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:14 schreef MrX1982 het volgende:
Zou Femke straks met de fiets naar huis gaan?
Volgens mijn papa maakten ze de notulen ofzoquote:Op woensdag 17 mei 2006 02:21 schreef teig het volgende:
wat oen die vier mensen in het midden van de zaal eigenlijk?? Ik bedoel die tafel tussen vragenstellers en antwoorders zeg maar....
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=artikelen.details&achtergrond_id=8532quote:Rechtsfilosoof Afshin Ellian overweegt aangifte te doen tegen minister Verdonk (Vreemdelingenzaken), Hilbrand Nawijn (voormalig minister Vreemdelingenzaken), en andere politici, omdat zij wisten dat Ayaan Hirsi Ali tijdens haar naturalisatie in de jaren '90 niet de waarheid gesproken heeft.
Dat liet Ellian dinsdag weten. Op het moment is er nog geen sprake van een aangifte, maar die "intentie zou in de loop van de dag kunnen ontstaan", aldus Ellian. Volgens hem hebben de bewindslieden opzettelijk nagelaten uitvoering te geven aan bepalingen in de grondwet, door Hirsi Ali in de Tweede Kamer plaats te laten nemen.
In overleg met advocaat Gerard Spong komt Ellian tot de conclusie dat de bewindslieden strafbaar zijn. In tegenstelling tot Hirsi Ali, aldus Ellian. "De mogelijke misdrijven die zij heeft gepleegd, zoals fraude en valsheid in geschrifte, zijn in beginsel verjaard. De misdrijven van Verdonk, Nawijn en andere politici echter niet."
Nawijn stelde eerder niet te hebben geweten dat Hirsi Ali niet de waarheid sprak. Hij zei dat hij zou hebben opgetreden als hij het wel geweten had. Verdonk wilde maandag niet ingaan op het verwijt dat de VVD van de leugens heeft geweten. Dat is aan de VVD, aldus Verdonk.
Ellian was verder niet te spreken over het onderzoek waarop Verdonks mening is gebaseerd dat Hirsi Ali eigenlijk het Nederlanderschap niet mag bezitten. "Hoe kan dat nu binnen 24 uur zorgvuldig onderzocht zijn", vraagt hij zich af. Ellian noemt het "uniek in de Nederlandse geschiedenis dat een Kamerlid op deze wijze door een minister de politiek uit wordt gezet". "
Volgens hem dreigt een parlementaire crisis. Volgens advocaat Spong heeft minister Verdonk "in beginsel" een ambtsmisdrijf gepleegd door nu pas stappen te ondernemen tegen Hirsi Ali. "Voor zo'n misdrijf kon je vroeger verbannen worden naar Texel of Vlieland, maar dat is in 1886 afgeschaft. Tegenwoordig staat er maximaal drie jaar gevangenisstraf op."
Spong wijst erop dat minister Donner van Justitie ook zelfstandig kan besluiten dat zijn collega-minister vervolgd moet worden. ,,Dat geeft natuurlijk grote politieke heibel. Het zou overigens niet de eerste keer zijn in de parlementaire geschiedenis. In 1880 pakte de toenmalige minister van Justitie op die manier de minister van financiën aan."
(Bron: ANP)
In de derde termijn?quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:44 schreef Gabry het volgende:
Gisteren dat afgekeken, Rita deed het geweldig
Uiteraard. Roestvrijstaal onkruid met prikkeldraadversperring eromheen. Niemand die gaten in dat pantser krijgt. Binnenin het pantser heeft het weekdier zich teruggetrokken in een donker hoekje.quote:
In het derde termijn hield ze het kort, ze zei dat ze zou doen wat er in de nieuwe motie stondquote:Op woensdag 17 mei 2006 09:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de derde termijn?
In de eerste twee was ze nou niet bepaald sterk.
Maar dat feiten en de kamer goed inlichten niet haar sterke punten zijn was al bekend.
ja ze is niet echt van de duidelijke antwoorden naar de kamer.quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:51 schreef Gabry het volgende:
[..]
In het derde termijn hield ze het kort, ze zei dat ze zou doen wat er in de nieuwe motie stond
En toen ronde ze het af
Maar ze liet zich niet uit over hoe ze het interpreteerde
Hoho, recht door zee ja!quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
ja ze is niet echt van de duidelijke antwoorden naar de kamer.
http://www.bnr.nl/ShowANPNieuwsArtikel.asp?Context=S%7Ca15bed983007b25a%7CN%7C0&id=48404quote:ANP - 16 mei 2006 23:15 printversie
'Inburgeringswet nog flinke klus voor Verdonk'
DEN HAAG (ANP) - Gemeenten zijn er nog lang niet klaar voor de Wet inburgering volgend jaar in te voeren, zoals minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) van plan is. Verdonk moet nog heel wat doen, wil zij voorkomen dat de invoering van de wet op 1 januari 2007 uitloopt op een fiasco.
Dat blijkt uit een risicoanalyse over de invoering van de wet, die ook migranten die al in Nederland wonen, verplicht een inburgeringstoets te halen. Adviesbureau BMC en de Rijksuniversiteit van Groningen hebben de analyse in opdracht van de Tweede Kamer gemaakt. De Kamer, die zich nog over de wet moet buigen, kreeg haar dinsdag overhandigd.
De vaste Kamercommissie voor integratie liet een uitvoeringstoets doen na hardnekkige kritiek van organisaties en overheden. Het rapport onderschrijft een flink deel van die kritiek. Aanvankelijk wilde Verdonk de wet vorig jaar invoeren, maar door onzekerheden volgde steeds uitstel. De wet had deze zomer van kracht moeten worden, maar Verdonk stelde dat onlangs opnieuw uit in het zicht van de uitvoeringstoets.
Waslijst
In het rapport staat een waslijst van zaken die nog moeten gebeuren: gemeenten zijn nog niet voldoende geïnformeerd, er moeten nog computersystemen gebouwd worden en er is nog veel onduidelijk over de financiering.
De gegevensuitwisseling tussen gemeenten en allerhande diensten als de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND, uitkeringsinstantie UWV, de Belastingdienst en de Centra voor Werk en Inkomen moet nog geregeld worden. Ook de IND heeft haar zaken intern nog niet op orde, stellen de onderzoekers.
Gezakt
De onderzoekers wijzen de Tweede Kamer erop dat migranten niet in beroep kunnen gaan tegen het oordeel van de examencommissie, als ze gezakt zijn. Ze menen verder dat een indirecte maar ontoelaatbare ongelijkheid optreedt tussen mannelijke en vrouwelijke migranten bij een echtscheiding en waarschuwen voor ongelijke behandeling tussen vreemdelingen en Nederlanders. Maar Verdonk heeft dat risico bij het indienen van de wet bewust genomen.
Die arme mensen zijn van de Dienst Verslag en Redactie volgens mij, en mogen al die onzin opschrijvenquote:Op woensdag 17 mei 2006 02:21 schreef teig het volgende:
wat oen die vier mensen in het midden van de zaal eigenlijk?? Ik bedoel die tafel tussen vragenstellers en antwoorders zeg maar....
http://www.tiscali.nl/content/article/nbuit/467386.htmquote:UTRECHT - 17/05/06 - (Novum/AP) - Een vermoedelijke moslimextremist [advocaat] is woensdag een zitting van de hoogste bestuursrechtbank in Turkije binnengedrongen, waarna hij onder het slaken van de kreet 'Allahu akbar!' het vuur opende op de aanwezige rechters. Dat hebben Turkse televisiestations gemeld.
Vijf rechters raakten gewond, twee van hen levensgevaarlijk. Een van de rechters had volgens de zender NTV onlangs de promotie van een lerares tegengehouden omdat zij buiten haar werk een hoofddoek droeg.
http://www.judicialwatch.org/flight77.shtmlquote:VS geven 9/11 video Pentagon vrij
Gepubliceerd op woensdag 17 mei 2006
Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft voor het eerst bewegende beelden laten zien van de aanslag op het Pentagon op 11 september 2001.
De videobeelden zijn afkomstig van een beveiligingscamera van het Pentagon.
Complottheorieën
Te zien is hoe American Airlines vlucht 77 zich met een snelheid van ruim 500 kilometer per uur in het Pentagon boort. Daarbij kwamen 184 mensen om het leven. De beelden zijn vrijgegeven op verzoek van de organisatie Judicial Watch.
Die organisatie hoopt daarmee een einde te kunnen maken aan alle complottheorieën die er de ronde gaan. Volgens enkele theorieën zou het vliegtuig in de lucht zijn neergeschoten of is het Pentagon geraakt door een raket.
Twintigste kaper
Enkele videostills werden in 2002 gepubliceerd, maar het Pentagon weigerde de videobeelden in zijn geheel vrij te geven. De beelden dienden namelijk ook als bewijs in de zaak tegen de '20ste kaper', Zacarias Moussaoui.
Vanwege het wettelijke recht op informatie eiste Judicial Watch in februari de video op . Washington ging akkoord nadat Moussaoui werd veroordeeld tot levenslang.
Lucasartsquote:Op woensdag 17 mei 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=713043/sc=89f03f
[..]
http://www.judicialwatch.org/flight77.shtml
Dag complottheorieën.
Toch niet dag met het handje.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=713043/sc=89f03f
[..]
http://www.judicialwatch.org/flight77.shtml
Dag complottheorieën.
In het 2e filmpje wel, gaat wel erg snel trouwens.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toch niet dag met het handje.
Ik heb geen vliegtuig gezien in de filmpjes..
Ik ga ervan uit dat er echt wel een vliegtuig het Pentagon is ingevlogen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie duidelijk een als vliegtuig te identificeren object in een fractie van een seconde.
Maar ja dat is echt een zinloze discussie als jij onder de complottheoretici valt aangezien die absoluut niet werken met feiten maar wat aannames en verdraaide "feiten".
Zie hier 9-11 conspiracy enzoquote:Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef MrX1982 het volgende:
Maar ja dat is echt een zinloze discussie als jij onder de complottheoretici valt aangezien die absoluut niet werken met feiten maar wat aannames en verdraaide "feiten".
Ik zag een witte streep van rechts komend, laag boven de grond en horizontaal.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
In het 2e filmpje wel, gaat wel erg snel trouwens.
Dat soort argumenten ga je dan krijgenquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:03 schreef Chewie het volgende:
Zie hier 9-11 conspiracy enzo
Kan natuurlijk nooit een vliegtuig zijn, veel te klein![]()
Hooguit een streep in een beeldje van 0,04 seconden, denk ik.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vraag me af of je überhaupt een raket zou kunnen waarnemen op dat soort beelden.
daarvan waren al still-beelden bekend, waarop dat vliegtuig te zien is, iemand heeft dat ooit uitgemeten en kwam tot de conclusie dat het idd een boeing 737 zou moeten zijn (en zeker geen raket of robotvliegtuige kon zijn, maar een flinke jet)..quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zag een witte streep van rechts komend, laag boven de grond en horizontaal.
Een complotaanhanger kan met hetzelfde recht zeggen dat dit een raket was..
De hardnekkige complot theoretici willen volgens mij ook gewoon in complot theorieën geloven. De waarheid staat allang niet meer bovenaan het lijstje van wat ze willen bereiken.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:16 schreef RM-rf het volgende:
daarvan waren al still-beelden bekend, waarop dat vliegtuig te zien is, iemand heeft dat ooit uitgemeten en kwam tot de conclusie dat het idd een boeing 737 zou moeten zijn (en zeker geen raket of robotvliegtuige kon zijn, maar een flinke jet)..
daat heeft overigens de complot-theorieen nooit opgehouden ... klopt het bewijsmateriaal namelijk niet met hun theorieen, is het materiaal natuurlijk vervalst oid....
men past zulke argumenten aan de theorie aan, niet andersom.
Ik heb een paar dagen terug nog zitten discussieren op Fok! met mensen die in de JFK-moord een complot zien .... daar wilden sommigen niet erkennen dat de afstand die de tweede kogel aflegde 58 meter was, terwijl je dat exact kunt nameten... ze 'dachten' dat dat veel verder zou moeten zijn, en hij dus nooit van zo'n grote afstand raak had kunnen schieten,... dus die 58 meter paste niet in hun theorie en wordt dan ontkend.
Ik vind het meestal erg interssant, het is een soort van 'geloof', een vorm van 'wereldbeschouwing' die gedragen wordt door een sterke 'goed-fout-verdeling' en vertrouwen in de eigen morele superioriteit.... (zoals ook veel politiek ideologieen)quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:22 schreef MrX1982 het volgende:
De hardnekkige complot theoretici willen volgens mij ook gewoon in complot theorieën geloven. De waarheid staat allang niet meer bovenaan het lijstje van wat ze willen bereiken.
Daarom vind ik het voornamelijk vermakelijk om te zien en echt serieus neem ik het allemaal niet.
http://video.google.com/videoplay?docid=7763546943852727250quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:28 schreef RM-rf het volgende:
Ik vind het meestal erg interssant, het is een soort van 'geloof', een vorm van 'wereldbeschouwing' die gedragen wordt door een sterke 'goed-fout-verdeling' en vertrouwen in de eigen morele superioriteit.... (zoals ook veel politiek ideologieen)
Dat is wel het mooie van internet de toegang tot dit soort alternatieven is natuurlijk een stuk groter dan vroeger. Echt snel zal je dit niet zien in de reguliere media hoewel recentelijk Peter R de Vries een hele uitzending wijdde aan JFK en hoe het werkelijk zou zijn gegaan.quote:Overigens, zelf ben ik ook wel degelijk een soort van ge-interesseerde in bepaalde paranoia complot-theorieen, omdat ik geloof dat door die enorm non-conformistische tegendraadse denkwijze je soms nader komt aan de werkelijkheid, dan het altijd maar denken in de voorgebaande paden.
Dat er rondom de 11 september aanslagen, Al Qaeda en de rol van de inlichtingendiensten gewoon een groot politiek spel gespeeld wordt is duidelijk, en de complotdenkers hebben terecht dat ze zeer vooruitstrevend zijn in het openlijk praten erover, ook toen de mainstream media dat niet kon of durfde.
Rouvoet vond ik de derde termijn sterker, met zijn minister Verdonk heeft zes weken om te reageren op de ChristenUnie speechje. Van Verdonk kwam er alleen maar uit dat ze de motie zal uitvoeren, zonder verdere toelichting of vragen van de Kamerleden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
ja ze is niet echt van de duidelijke antwoorden naar de kamer.
Snap die steun voor haar nog niet echt eigenlijk. Er is volgens mij nog geen casus geweest die ze naar volle tevredenheid heeft opgelost.
Ik snap niet hoe Verdonk zich hieruit kan redden. Als ze die motie uit gaat voeren, erkent ze dat ze in de eerste termijn fout zat. Dan heeft ze toch een geloofwaardigheidsprobleem? En als ik Verhagen zo zag is zijn geduld zo langzamerhand ook wel op.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Rouvoet vond ik de derde termijn sterker, met zijn minister Verdonk heeft zes weken om te reageren op de ChristenUnie speechje. Van Verdonk kwam er alleen maar uit dat ze de motie zal uitvoeren, zonder verdere toelichting of vragen van de Kamerleden.
Verhagen was lekker bezig. Normaal heb ik de schurft aan dat uitgestreken smoel, maar gister was het passend.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:03 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe Verdonk zich hieruit kan redden. Als ze die motie uit gaat voeren, erkent ze dat ze in de eerste termijn fout zat. Dan heeft ze toch een geloofwaardigheidsprobleem? En als ik Verhagen zo zag is zijn geduld zo langzamerhand ook wel op.
Wat gaat het snel, Verdonk, Tafkahs, SCH en AHA in de penarie.
Die vond ik het gisteren ook niet slecht doen. Maar het was natuurlijk ook wel prijsschieten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Verhagen was lekker bezig. Normaal heb ik de schurft aan dat uitgestreken smoel, maar gister was het passend.
Alleen Taida is tot nu toe niet welkom gebleken, Ayaan loopt nog en Kalou kan gewoon verder gaan met de normale procedure.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:17 schreef Autodidact het volgende:
Maar 't is diep triest dat mensen als Taïda, Kalou en Ayaan niet welkom zijn, ze dragen 100x meer bij dan welke user op Fok dan ook.
Omdat dat het enige positieve isquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Alleen Taida is tot nu toe niet welkom gebleken, Ayaan loopt nog en Kalou kan gewoon verder gaan met de normale procedure.
Even ter verdediging van Verdonk, waarom hoor je zelden wat over de door haar wel zeer royaal uitgedeelde pardons?
Met twee van de drie ben ik het gedeeltelijk eens maar een versnelde naturalisatie van Kalou vind ik onzin.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:17 schreef Autodidact het volgende:
Maar 't is diep triest dat mensen als Taïda, Kalou en Ayaan niet welkom zijn, ze dragen 100x meer bij dan welke user op Fok dan ook.
is dat niet haar eigen keuze...? Je presenteerd zich graag als 'keihard'.... rechtdoorzee-Rita die op de regeltjes acht en eraan houd ... dat bv 60% van de 26.000 asielzoekers gewoon een verblijfsvergunning na al die jaren krijgen is vooral niet aan haar toe te schrijven omdat dat mensen zijn die werkelijk daar gewoon recht op hebben, enkel door de keuze van verdonk nog door alneg procedure's moeten gaan, waar nog eens alles een keertje 'opnieuw' bekeken wordt ...quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:19 schreef Chewie het volgende:
Even ter verdediging van Verdonk, waarom hoor je zelden wat over de door haar wel zeer royaal uitgedeelde pardons?
Er zijn nu eenmaal regels gericht op het eenvoudiger toekennen van een nationaliteit aan sportmensen, die voor je land kunnen en willen uitkomen.... (los ervan of ze dat uiteindelijk ook doen, ik vind ook dat op basis van de recente prestaties Kalou niet geselecteerd zou moeten worden ... maar domweg het idee van een grotere concurrentie tussen voetballers, voor een plekje in de selectie, dat moet iedere concurrentie-fanaat toch wel een pro vinden )quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..] een versnelde naturalisatie van Kalou vind ik onzin.
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik vind dat ze er in Amerika veel beter mee omgaan dan hier. Als je waardevol bent voor Nederland (en dat is Kalou), heb je wmb een streepje voor.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Met twee van de drie ben ik het gedeeltelijk eens maar een versnelde naturalisatie van Kalou vind ik onzin.
Of krijgen we straks als Nederland geen kampioen wordt het verwijt ja had Kalou maar Nederlander moeten zijn.
Wat ze eigenlijk wel is met haar PSP verledenquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:25 schreef RM-rf het volgende:
is dat niet haar eigen keuze...? Je presenteerd zich graag als 'keihard'.... rechtdoorzee-Rita die op de regeltjes acht en eraan houd ... dat bv 60% van de 26.000 asielzoekers gewoon een verblijfsvergunning na al die jaren krijgen is vooral niet aan haar toe te schrijven omdat dat mensen zijn die werkelijk daar gewoon recht op hebben, enkel door de keuze van verdonk nog door alneg procedure's moeten gaan, waar nog eens alles een keertje 'opnieuw' bekeken wordt ...
Verdonk vaart zelf wel bij haar imago als 'keiharde en ijzeren dame' en het laaste waar ze zich op moet gaan beroepen is het idee dat ze eigenlijk een softe 'geitenwollensokken-theedrinkster' is... die graag mensen toelaat.
Ik vind ook dat waardevolle mensen of potentieel waardevolle mensen zoals Taïda een streepje voor moeten hebben op anderen maar in het geval van Kalou denk ik er net iets anders over zeker omdat het maar de vraag is of hij zich daadwerkelijk in Nederland wil vestigen of slechts het paspoort gebruikt om zijn eigen waarde te verhogen en dat hij vervolgens vertrekt naar het buitenland.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:26 schreef Autodidact het volgende:
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik vind dat ze er in Amerika veel beter mee omgaan dan hier. Als je waardevol bent voor Nederland (en dat is Kalou), heb je wmb een streepje voor.
Verdonk had anders toch de conclusie dat Ayaan geen Nederlandse is...Kalou kan gewoon verder gaan inderdaad, maar wat mij betreft kun je dit 'soort' mensen wel een streepje voor geven.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Alleen Taida is tot nu toe niet welkom gebleken, Ayaan loopt nog en Kalou kan gewoon verder gaan met de normale procedure.
Dat weet ik natuurlijk niet....quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:19 schreef Chewie het volgende:
En wat dan nog? Zijn belang is in dat geval ook "Nederlands" belang bij de WK... Taïda en Ayaan kunnen er ook voor kiezen naar het buitenland te gaan.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik vind ook dat waardevolle mensen of potentieel waardevolle mensen zoals Taïda een streepje voor moeten hebben op anderen maar in het geval van Kalou denk ik er net iets anders over zeker omdat het maar de vraag is of hij zich daadwerkelijk in Nederland wil vestigen of slechts het paspoort gebruikt om zijn eigen waarde te verhogen en dat hij vervolgens vertrekt naar het buitenland.
Is zijn deelname van doorslaggevend belang?quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:31 schreef Autodidact het volgende:
En wat dan nog? Zijn belang is in dat geval ook "Nederlands" belang bij de WK...
Eh, nou dat weet ik niet zo hoor. Afgezien van Hirsi Ali dan.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:17 schreef Autodidact het volgende:
Als hij zijn waarde wil verhogen toch wel? Je zou kunnen zeggen: je wordt Nederlander als je opgesteld wordt, of zoveel interlands meedoet, zo pragmatisch moet je wmb zijn.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:33 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is zijn deelname van doorslaggevend belang?
Ja, er zijn ook honderdduizenden VWO'ers hè....quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:33 schreef MrX1982 het volgende:
Je voetbalt altijd nog met een elftal. Zoveel waarde hechten aan een speler lijkt me disproportioneel.
Ik denk juist wel dat dit aan haar is toe te schrijven, haar voorgangers deden namelijk helemaal niks met deze dosiers. Het beleid is dat die dosiers opnieuw bekeken moeten worden, dat was onder Cohen ook al zo alleen werd dit toen nog niet gedaan.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:25 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is dat niet haar eigen keuze...? Je presenteerd zich graag als 'keihard'.... rechtdoorzee-Rita die op de regeltjes acht en eraan houd ... dat bv 60% van de 26.000 asielzoekers gewoon een verblijfsvergunning na al die jaren krijgen is vooral niet aan haar toe te schrijven omdat dat mensen zijn die werkelijk daar gewoon recht op hebben, enkel door de keuze van verdonk nog door alneg procedure's moeten gaan, waar nog eens alles een keertje 'opnieuw' bekeken wordt ...
Niet helemaal waar, wellicht komt dit haar nu beter uit i.v.m. lijsttrekkerverkiezing maar ze heeft in interviews weleens aangegeven dat zij in vergelijking met haar voorgangers de meeste pardons heeft verleend.quote:Verdonk vaart zelf wel bij haar imago als 'keiharde en ijzeren dame' en het laaste waar ze zich op moet gaan beroepen is het idee dat ze eigenlijk een softe 'geitenwollensokken-theedrinkster' is... die graag mensen toelaat.
Dat weet ik wel hoor, het gaat mij om het doel van immigratiebeleid in z'n geheel, niet het doel van deze drie verschillende oordelen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:34 schreef sigme het volgende:
[..]
Eh, nou dat weet ik niet zo hoor. Afgezien van Hirsi Ali dan.
Maar laten we nou alsjeblieft niet een asielzoeker, een arbeidsmigrant en iemand met een beroep op hardheidsclausule door elkaar gooien. Aan hun respectievelijke verzoeken en aan eventuele inwilliging ervan liggen heel andere motieven ten grondslag.
Taida vroeg geen Nederlanderschap en geen asiel
Kalou vroeg wel Nederlanderschap maar geen asiel
Ayaan vroeg asiel, en later Nederlanderschap.
Maar ze loopt er niet mee te koop hè. Ze gaat niet naar de VVD-debatten om te verdedigen dat ze zo veel pardons heeft verleend....quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:35 schreef Chewie het volgende:
Niet helemaal waar, wellicht komt dit haar nu beter uit i.v.m. lijsttrekkerverkiezing maar ze heeft in interviews weleens aangegeven dat zij in vergelijking met haar voorgangers de meeste pardons heeft verleend.
En daar ben ik het mee eens. Dat dat doel wel weer eens grondig herijkt mag worden. Ook in onderling samenhang.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:36 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat weet ik wel hoor, het gaat mij om het doel van immigratiebeleid in z'n geheel, niet het doel van deze drie verschillende oordelen.
Ben ik ook wel voor. Het kan volgens mij ook wel een stuk simpeler, immigranten toelaten die een waardevolle toevoeging zijn voor het land en verder alleen vluchtelingen opnemen die volgens de VN daarvoor in aanmerking komen en die terug moeten zodra de VN dit aangeeft.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Verdonk had anders toch de conclusie dat Ayaan geen Nederlandse is...Kalou kan gewoon verder gaan inderdaad, maar wat mij betreft kun je dit 'soort' mensen wel een streepje voor geven.
[..]
quote:WASHINGTON - Seventeen years after it was withdrawn from U.S. markets, a synthetic version of the active ingredient in marijuana is going back on sale as a prescription treatment for the vomiting and nausea that often accompanies chemotherapy, its manufacturer said Tuesday.
Da's ook de moeite niet waard...quote:De prijzen van de medicinale cannabis zijn:
SIMM 18, pot à 5 gram (lager THC gehalte) 44 euro
Bedrocan, pot à 5 gram (hoger THC gehalte) 50 euro
Klinkt interessant, maar ik weet niet hoe de VN daar over denkt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ben ik ook wel voor. Het kan volgens mij ook wel een stuk simpeler, immigranten toelaten die een waardevolle toevoeging zijn voor het land en verder alleen vluchtelingen opnemen die volgens de VN daarvoor in aanmerking komen en die terug moeten zodra de VN dit aangeeft.
Daar heb ik nog niks over gehoord, wel dat dat juridisch vrij lastig is omdat dat dat juridisch nogal wat problemen gaf dacht ik. Maar dat is denk ik ook gewoon een probleem van willen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:55 schreef Chewie het volgende:
Is er overigens al wat verandert aan het aantal keer dat een asielzoeker in beroep mag gaan tegen een besluit? Dit was namelijk het grootste probleem bij die 26000, velen hadden al 1 of meerdere afwijzingen gekregen.
Lijkt me wel, eigenlijk. Ik heb nooit zo begrepen waarom 'economisch' vluchten nou zo verkeerd zou zijn. Stel - je bent slim, initiatiefrijk en besluit dat dat een stuk beter kan worden aangewend dan voor geitenhoeden. Lijkt me primaquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:56 schreef Autodidact het volgende:
Precies Sigme, verwelkom de gelukszoekers.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:06 schreef Autodidact het volgende:
En Telegraaflezend Nederland schijnt massaal weg te trekken naar het buitenland....wij blij jij blij.
Ze doen het inderdaad fout, door alle artikelen die de Telegraaf op hun manier brengt, worden de lezers bang en vertrekken uit Nederland waardoor ze abo's verliezenquote:Op woensdag 17 mei 2006 16:06 schreef Autodidact het volgende:
En Telegraaflezend Nederland schijnt massaal weg te trekken naar het buitenland....wij blij jij blij.
Die kun je toch op elke Franse en Spaanse camping kopen?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze doen het inderdaad fout, door alle artikelen die de Telegraaf op hun manier brengt, worden de lezers bang en vertrekken uit Nederland waardoor ze abo's verliezen.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:56 schreef Chewie het volgende:
Wat heb jij een vreemd idee van rechts
Het is wel een aardige beschrijving van een groot aantal van de rechtse users hier. Die zijn niet zo zeer liberaal maar hebben het gewoon niet zo op met moslims en andere kleurlingen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:56 schreef Chewie het volgende:
Maar dat geldt overigens ook wel voor de meer extremere linkse users.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is wel een aardige beschrijving van een groot aantal van de rechtse users hier. Die zijn niet zo zeer liberaal maar hebben het gewoon niet zo op met moslims en andere kleurlingen.
klopt en hier op fok komen de extremen nou eenmaal wat sneller bovendrijven.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar dat geldt overigens ook wel voor de meer extremere linkse users.
Misschien speelt ook de disproportionele aandacht voor asielbeleid op Fok (en in de media in het algemeen een rol. Dat trekt natuurlijk ook mensen met een erg sterke binding met het thema hebben, zowel in positieve als in negatieve zin en geeft een vertekend beeld van 'rechts' op Fok.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is wel een aardige beschrijving van een groot aantal van de rechtse users hier. Die zijn niet zo zeer liberaal maar hebben het gewoon niet zo op met moslims en andere kleurlingen.
Kortom, die zijn niet rechts en niet liberaal. Het is wel een aardige beschrijving van mensen die zich vastklampen aan een paar eenvoudige handvatten. Daarbij pleitend voor consequent uitvoeren, wat gelijk staat aan fundamentalisme.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bleek gisteren wel weer in het debat en wie de motie allemaal steunden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Met links en rechts heeft dat niks te maken, domheid en fundamentalisme voelt zich in het hele spectrum thuis. Zelfs in het midden.
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=72711quote:Iraaks gezin verloor alles door valse naam
door Jacqueline Steenwijk
Willens en wetens had een Iraaks gezin in 1997 een valse naam opgegeven bij hun naturalisatie. Eind vorig jaar werd hun Nederlanderschap om die reden definitief ongeldig verklaard. Ze verloren met hun paspoort hun hele bestaanszekerheid. Want terug naar Irak willen ze niet.
DEN HAAG - Een Nederlands rijbewijs aanvragen kunnen de zes kinderen van het Iraakse gezin niet meer. Een uittreksel uit het bevolkingsregister krijgen ze niet. Een uitkering aanvragen, vergeet het maar. Ze bestaan namelijk niet voor de Nederlandse overheid. Ze zijn geen Nederlander, geen Irakees en zelfs geen vluchteling meer. Ze kunnen nergens meer rechten aan ontlenen.
November 2005 maakte de Hoge Raad in een klap een einde aan hun bestaanszekerheid. Omdat ze bij de aanvraag van hun naturalisatie een valse identiteit hadden opgegeven, wordt het Nederlanderschap als nooit gegeven beschouwd. Het zijn immers niet hún namen op dat paspoort en dus zijn zij het niet aan wie het Nederlanderschap is toegekend.
Wrang genoeg was het juist het gezin zelf dat de zaak aanzwengelde. Ze hadden hun echte naam eerder verzwegen uit angst voor vervolging. Maar in 2003 wilden ze hun eigen identiteit weer terug. Ze stapten naar de burgerlijke stand om hun namen te laten wijzigen. Ze kregen echter een brief van de Immigratie en Naturalisatie Dienst (IND) met de mededeling dat hun naturalisatie in dat geval als nooit gebeurd wordt beschouwd, vertelt hun advocaat Frits Koers.
Het is zo'n zelfde brief als Ayaan Hirsi Ali maandag ontving. Ook zij heeft zelf erkend dat zij op een valse naam Nederland is binnen gekomen. Ook zij verliest daarom haar paspoort. Maar er is wel een groot verschil. Hirsi Ali heeft langer dan twaalf jaar een permanente vluchtelingenstatus, waardoor zij volgens Kamerleden ook zonder haar Nederlandse paspoort toch legaal in Nederland is.
Voor het Iraakse gezin geldt dat niet. ,,Ze hebben in 1992 een verblijfsvergunning gekregen op humanitaire gronden, onder meer omdat een van de vijf kinderen die het gezin toen had in een sloot bij een asielzoekerscentrum is verdronken. Nadat zij genaturaliseerd waren, hebben ze die verblijfsvergunning nooit verlengd. Dat was niet nodig, dachten ze. Maar nu hebben ze dus geen enkele status'', legt advocaat Koers uit.
Niet dat het volgens hem veel uitmaakt. Want als de IND de regels echt wil volgen, dan gelden die ook voor het verkrijgen van een verblijfsvergunning. Daar zijn immers ook valse naamgegevens in gebruikt. Die verblijfsvergunning zou dan ook als niet gegeven beschouwd moeten worden. ,,Maar daarover is nog geen uitspraak van de Hoge Raad.''
Voor het Iraakse gezin is een hopeloze situatie ontstaan. Ze kunnen geen nieuw paspoort onder hun echte naam aanvragen, omdat ze daarvoor minstens vijf jaar legaal in Nederland moeten zijn. De verblijfsvergunning waarmee ze Nederland binnenkwamen is echter al vele jaren verlopen. En hun jaren als 'Nederlander' tellen niet, want van dat Nederlanderschap is vanuit ambtelijk oogpunt nooit sprake geweest.
Terug naar Irak gaat ook niet, zegt het gezin, want ze zijn er destijds toch niet voor niets uit weggevlucht? Veertien jaar lang hebben ze gewerkt aan een nieuw leven hier. De kinderen groeiden hier op. De jongste twee zijn hier zelfs geboren. Als Nederlander dachten ze. Ze waren toch geboren uit 'Nederlandse' ouders? Waren. Nu niet meer. Want de ouders zijn niet langer Nederlands en dus zijn zij het ook niet meer.
Koers: ,,En zo zijn er nog velen in Nederland. Ze denken veilig te zijn, maar dat is niet zo. Of ze er nu over tien of twintig jaar achter komen; wie een valse identiteit aanneemt, verliest onherroepelijk zijn Nederlanderschap. Hijzelf en diens kinderen. Dat is het gevolg van de uitspraak van de Hoge Raad.''
Dat zijn natuurlijk schrijnende berichten ondanks dat ze willens en wetens een valse naam opgaven wat achteraf gezien natuurlijk heel stom is geweest.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:44 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=72711
Wat een aap inderdaad, het is toch gewoon een goeie OP. Tell it like it is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:03 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
hiervoor had je echt wel een cursus snellezen nodig om te kunnen reageren
Nee, die heb ik nooit gezien.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat dan weer wel van Hans Teeuwen gezien ter inspiratie.
Daar snijdt Hans Teeuwen een scheten latende Jezus aan.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:06 schreef pberends het volgende:
Nee, die heb ik nooit gezien.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:08 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Daar snijdt Hans Teeuwen een scheten latende Jezus aan.
Kan er een raampje open.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:09 schreef pberends het volgende:.
Toch maar eens kijken dan. Tis toch raar, wat moet er door z'n hoofd gegaan zijn toen? Laat ie zo'n keiharde scheet tijdens het bidden ofzo.
quote:Nee, de Jezus Christus hè, sorry maar dat was een nozem uit Nazaret.
Verder niks, prima gozer niks aan de hand maar een nozem.
Dan zei die bijvoorbeeld, nou je hebt dan een God, en God heeft alles gemaakt
Het hele universum, de aarde ieder grasprietje allemaal van God, en dan zei hij: ja dat is mijn vader hè. Ja dat is mijn vader heeft dat allemaal gedaan hè.
Het was... Jezus was gewoon een mens en liet ook scheten.
Sorry dat ik het... Ja ik vind het lullig het is een beetje banaal maar het is zo.
Mensen laten scheten... Jezus heeft scheten gelaten!
En dan moet je dat voorstellen hè; Ik benne... Ja ik ben dan de zoon (prffft) vanne... van God dan... zet anders een raam open.
quote:
Hmm, in 2,5 jaar een dik 3% tekort en daarna een overschot, zien we Duitsland nog niet doen...quote:106 Teletekst wo 17 mei
Zalm:mogelijk al dit jaar overschot
` Minister Zalm van Financiën zegt dat
de economie zo snel aantrekt dat er dit
jaar misschien al een overschot op de
begroting is.Met name de inkomsten uit
belastingen en premies pakken hoger uit
dan verwacht.
Vandaag,op verantwoordingsdag,meldden
alle ministeries wat er van hun plannen
terecht is gekomen.Die verslagen zijn
beoordeeld door de Algemene Rekenkamer.
Een van de conclusies van de Rekenkamer
is dat het ministerie van Onderwijs al
jaren hetzelfde soort maatregelen heeft
genomen om het aantal schoolverlaters
terug te dringen,zonder dat bekend is
of die maatregelen wel werken.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:56 schreef Chewie het volgende:
Wel beweren dat het allemaal niet waar is, maar wat wel waar is.. of wat er niet aan waar is, niet weten.. of niet melden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Kortom, die zijn niet rechts en niet liberaal. Het is wel een aardige beschrijving van mensen die zich vastklampen aan een paar eenvoudige handvatten. Daarbij pleitend voor consequent uitvoeren, wat gelijk staat aan fundamentalisme.
Het is altijd dezelfde redenering die stelt dat helaas de goeden moeten lijden onder de slechten, dat waar gehakt wordt spaanders vallen etc.
Kortzichtige gevaarlijke domheid pleit altijd voor duidelijke regels. Of het nu moslims of kaaskoppen zijn. Met links en rechts heeft dat niks te maken, domheid en fundamentalisme voelt zich in het hele spectrum thuis. Zelfs in het midden.
Sorry OldJeller. Ik heb eigenlijk niet de tijd (of niet de zin tijd te maken) voor een antwoord wat echt ingaat op je vraag. Wat ik erover opmerkte was typisch iets voor de slowchat - een beetje bezijden jouw vraag.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
[..]
Wel beweren dat het allemaal niet waar is, maar wat wel waar is.. of wat er niet aan waar is, niet weten.. of niet melden.
Typerend.![]()
http://news.aol.com/enter(...)20060517071009990001quote:WASHINGTON (May 17) - Comedian Bill Cosby told a forum on family and education Tuesday night that African Americans should be proactive and fix their own communities.
"I have a problem with people sitting there and saying God and Jesus will find a way," Cosby said.
[..]
Cosby wasn't as biting as he was in Washington in May 2004, when he made headlines telling the NAACP Legal Defense Fund that blacks spoke poor English and spent money frivolously. But he touched on similar themes during Tuesday's panel and maintained that African Americans shouldn't blame their problems on others.
Volledig mee eens maar dat is geen onbekend gegeven.quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://news.aol.com/enter(...)20060517071009990001
Wat een Amerikaanse mongolenpeiling:quote:Op woensdag 17 mei 2006 19:43 schreef kluut het volgende:
van http://www.stemrita.nl :
"Ik kon dus niet anders dan handelen zoals ik heb gedaan als minister. Wat anderen er ook van zeggen. "
Lijkt me niet echt in lijn met de motie waarvan ze uiteindelijk gezegd heeft hem te zullen uitvoeren, want daar staat in:
"van mening dat er meer ruimte is om te komen tot een weging van bijzondere omstandigheden"
Als ze dat niet gelooft moet ze ook niet toezeggen de motie te aanvaarden, en daar de consequentie van nemen...
quote:Ik steun het voorstel van Rita Verdonk om het hoogste belastingtarief te verlagen van 52% naar 48%
Mee eens
Mee oneens
Geen mening
Knap, zo'n tekort van 2,5%, terwijl wonen toch wel een van de eerste levensbehoeftes is. Je zou maar een voedseltekort hebben van 2,5%quote:'Minder tekort aan woningen'
Uitgegeven: 17 mei 2006 14:38
Laatst gewijzigd: 17 mei 2006 14:55
DEN HAAG - Nederland heeft minder woningen tekort dan de voorgaande jaren. Door flink wat nieuwbouw is het woningtekort vorig jaar teruggelopen van 2,7 naar 2,5 procent, constateerde minister Sybilla Dekker (VROM) woensdag in het jaarverslag van haar ministerie over 2005.
Vorig jaar heeft Nederland in totaal 74.300 nieuwe huizen erbij gekregen: 67.000 daarvan werden nieuw gebouwd. De rest is gerealiseerd door bijvoorbeeld kantoorpanden om te bouwen tot woning. In 2003, het jaar waarin de huizenbouw "historisch laag" was, leverden aannemers 59.600 nieuwe woningen op.
Bouwverguningen
De minister rekent erop dat dit jaar nog meer nieuwe huizen opgeleverd zullen worden voor bewoning. In 2005 zijn immers 10 procent meer bouwvergunningen verstrekt dan een jaar eerder, meldt zij.
Dekker heeft de vermindering van het woningtekort hard nodig. Om een deel van de huurwoningmarkt te kunnen liberaliseren, zoals zij van plan is, moet het tekort aan woonhuizen per 2010 zijn teruggebracht naar 1,5 procent. Hiervoor moeten van 2005 tot en met 2009 in heel Nederland in totaal 380.000 tot 420.000 nieuwe huizen gebouwd worden.
Op grond van die ramingen en doelen moesten vorig jaar tenminste 70.000 nieuwe woningen opgeleverd worden. Dat doel is ruimschoots gehaald, blijkt nu uit het VROM-jaarverslag.
Het is in de meeste gevallen natuurlijk geen acute nood. Het is niet zo dat mensen op straat moeten leven omdat er geen huizen zijn.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Knap, zo'n tekort van 2,5%, terwijl wonen toch wel een van de eerste levensbehoeftes is. Je zou maar een voedseltekort hebben van 2,5%.
Nou het is erger zelfs, bij dit cijfer is nog niet eens meegenomen het aantal mensen dat wel een huis zoekt, maar het niet kan betalen, en dus ook niet officieel zoekt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is in de meeste gevallen natuurlijk geen acute nood. Het is niet zo dat mensen op straat moeten leven omdat er geen huizen zijn.
Zie het in je vergelijking met eten dat je eten moet eten dat eigenlijk niet de gewenste kwaliteit heeft. Beetje de reden dat die voedselbanken zijn ontstaan.
Bijnan niemand is natuurlijk compleet tevredenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Nou het is erger zelfs, bij dit cijfer is nog niet eens meegenomen het aantal mensen dat wel een huis zoekt, maar het niet kan betalen, en dus ook niet officieel zoekt.
Wat een gezeik is dat, ze zien het als segregatie dat allochtonen te weinig naar musea gaan, volgens mij is het pas segregatie om de legale keuzes van een bepaalde groep die allochtonen heet niet te accepteren.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:19 schreef Autodidact het volgende:
Hehe, het Van Abbemuseum op het Journaal, over dat daar weinig allochtonen komen. Ik zit daarvoor 's avonds wel 's met allochtonen te chillen met een bierje. Ze lullen.
Dat is typisch links.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:21 schreef pberends het volgende:
Wat een gezeik is dat, ze zien het als segregatie dat allochtonen te weinig naar musea gaan, volgens mij is het pas segregatie om de legale keuzes van een bepaalde groep die allochtonen heet niet te accepteren.
Je zeurt clichématig.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is typisch links.
Jullie zijn zielig en wij zullen jullie wel helpen. Kom maar bij mama.
Als er geen of bijna geen allochtonen naar musea gaan so be it. Blijkbaar hebben ze er geen interesse in waarom moet dat erg zijn?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:47 schreef Bluesdude het volgende:
Je zeurt clichématig.
Musea willen graag zoveel mogelijk mensen binnen hebben en blijven zoeken naar argumenten daarvoor.
Dit kun je ook rechtse vrijemarkt initiatieven en reclame maken noemen.
Daarnaast , als je pro-integratie bent moet je ook op dit gebied de integratie bevorderen.
Ze worden door de staat bekostigd en zijn dus in principe voor iedereen bedoeld. Dus ook voor allochtonen die schijnbaar nog niet voldoende bekend zijn met de museaquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Als er geen of bijna geen allochtonen naar musea gaan so be it. Blijkbaar hebben ze er geen interesse in waarom moet dat erg zijn?
In Rotterdam heb je een nachtclub waar voornamelijk negers heen gaan. Is dat erg moeten daar meer blanken heen?
Maar waarom zou het erg zijn als allochtonen er niet heen gaan of heel weinig.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:54 schreef du_ke het volgende:
Ze worden door de staat bekostigd en zijn dus in principe voor iedereen bedoeld. Dus ook voor allochtonen die schijnbaar nog niet voldoende bekend zijn met de musea.
Stimuleren kan geen kwaad. Musea horen bij je algemene ontwikkeling en iedere Nederlander zou er zo nu en dan heen moeten gaan. Als een bepaalde groep erg achterblijft wat is er dan mis mee deze groep wat extra te stimuleren?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Maar waarom zou het erg zijn als allochtonen er niet heen gaan of heel weinig.
Waarom zou je ze bewijs van spreken aan je handje mee moeten nemen.
Dan heb je weinig vertrouwen in allochtonen en zie je ze eerder als zielig dan als volwaardige burgers.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:00 schreef Autodidact het volgende:
Bewijs?
Ik heb toch al gezegd dat ze lullen. Ik kom daar vaak genoeg chillen.
.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:19 schreef Autodidact het volgende:
Hehe, het Van Abbemuseum op het Journaal, over dat daar weinig allochtonen komen. Ik zit daarvoor 's avonds wel 's met allochtonen te chillen met een bierje. Ze lullen.
Ik zie weinig allochtonen naar klassieke concerten gaan. Moet je die groep dan extra stimuleren terwijl ze daar misschien helemaal geen behoete aan hebben?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:03 schreef du_ke het volgende:
Stimuleren kan geen kwaad. Musea horen bij je algemene ontwikkeling en iedere Nederlander zou er zo nu en dan heen moeten gaan. Als een bepaalde groep erg achterblijft wat is er dan mis mee deze groep wat extra te stimuleren?
Verdonk liegt zelf natuurlijk ook (een beetje) inzake AHA.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:06 schreef TJDoornbos het volgende:
wat nou zeiken over Verdonk, ze is gewoon recht door zee liegen = foetsie dat is bij Taida en dat hoort bij ieder ander BNer of niet!
Ga jij dan zelf zo vaak naar klassieke concerten dat je dat 'zie' ?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:05 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie weinig allochtonen naar klassieke concerten gaan. Moet je die groep dan extra stimuleren terwijl ze daar misschien helemaal geen behoete aan hebben?
Heeee was dit niet toen die Maassen bekende een psv-beker gejat te hebben en deze in de uitzending teruggaf?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:20 schreef Autodidact het volgende:
"Hallo, wij hebben verstand van voetbal."
Ze liegt en draait er toch zelf ook een hoop op los?quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:06 schreef TJDoornbos het volgende:
wat nou zeiken over Verdonk, ze is gewoon recht door zee liegen = foetsie dat is bij Taida en dat hoort bij ieder ander BNer of niet!
Toch goed dat ik af en toe even langs kom.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ga jij dan zelf zo vaak naar klassieke concerten dat je dat 'zie' ?
Tja kunst.... die ze wel begrijpen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:53 schreef Bluesdude het volgende:
Stimuleren is wat anders dan dwingen..
En bij Kunst met een grote K hebben de de grote K-liefhebbers soms teveel de neiging het 'gewone volk' te verheffen.. Als dat zo paternalistisch toegaat, dan hoeft het voor mij ook niet.
Maar het principe van stimuleren is niet fout..
En bedenk wel dat die musea-lui ook in de eerste plaats aan het slijten van hun product denken..
Stimuleren kan bijv als de amsterdamse musea fikse groepskortingen geven voor alle basisscholen... en waarom niet gratis ?
Rita-met een omweg door zee- had hetzelfde bereikt als nu komende is door ff 2 weekjes te wachten en te overleggen met Balkie, Zalm en de ministers, ondertussen andere ruimtes onderzoeken, advies vragen aan hoogleraren etc.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze liegt en draait er toch zelf ook een hoop op los?
Ik heb een aantal klassieke concerten bezocht ja. Je ziet weleens een paar Aziaten. Chinezen ofzo maar hoofdzakelijk is het publiek voor 98% blank, ruwe schatting maar neem maar van me aan dat het publiek in overgrote mate blank is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:53 schreef Bluesdude het volgende:
Volgens mij heb je al allerlei kortingen voor grote groepen. Maar om terug te komen op klassieke concerten hoe zou je bijv. een stimulans willen bewerkstelligen om meer allochtonen te interesseren voor klassieke muziek? Als mensen niet van die muziek houden houdt het gewoon op.quote:Stimuleren is wat anders dan dwingen..
En bij Kunst met een grote K hebben de de grote K-liefhebbers soms teveel de neiging het 'gewone volk' te verheffen.. Als dat zo paternalistisch toegaat, dan hoeft het voor mij ook niet.
Maar het principe van stimuleren is niet fout..
En bedenk wel dat die musea-lui ook in de eerste plaats aan het slijten van hun product denken..
Stimuleren kan bijv als de amsterdamse musea fikse groepskortingen geven voor alle basisscholen... en waarom niet gratis ?
Wie is "ze" ?quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:01 schreef Drugshond het volgende:
Tja kunst.... die ze wel begrijpen.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1145961361493&pagename=JPost/JPArticle/ShowFullquote:Former Palestinian Authority chairman Yasser Arafat ordered millions of dollars, taken from international aid funds, tax money transferred by Israel and from Arab countries, to be used to purchase weapons and ammunition, it was revealed on Wednesday
These weapons were then provided to Palestinian terrorists from the Tanzim and al Aksa Martyrs' Brigades.
The information came from the interrogation of Fuad Shubaki, the Palestinian official who was arrested by the IDF two months ago in a raid on the Jericho prison where he was held together with the assassins of former tourism minister Rehavam Ze'evi. Prior to his imprisonment, Shubaki served as the finance chief in the Palestinian security forces.
Shubaki estimated that some $7-10 million were used every two years to purchase arms for the Gaza Strip, and another $2 million were used to fund the West Bank weapons, the Prime Minister's Office said. He added that when money was in short supply, then weapons purchases would be reduced.
He revealed that several senior Palestinian officials were involved in the allocation of the money to military purposes. Among them were, Jibril Rajoub, Amin al-Hindi, Rashid Abu Shabak and Ghazi Jibali, who all received payments for their part in the weapons purchases...
In het Rotterdams Philharmonisch Orkest zit een neger die viool speeltquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:05 schreef Autodidact het volgende:
Weten jullie dat nog niet?
Er is een negerwereld, met een florerende cultuur waarbij in het geheim (alleen negers worden geïnformeerd) concerten worden gegeven, gespeeld door magnifieke negermuzikanten en gecomponeerd door de beste geheimgehouden negercomponisten.
Ronaldinho kon de blankenwereld niet weerstaan en vertrook naar Dhimmi Rijkaard.
Daar weten we alles van af, hij maakte een fout in het negerphilharmonisch orkest en moest eruit.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In het Rotterdams Philharmonisch Orkest zit een neger die viool speelt.
De VS gebruiken een groot deel van hun ontwikkelingshulp in de vorm van wapenleveranties dus echt bijzonder, neuhquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Arafat used foreign aid to buy weapons
[..]
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1145961361493&pagename=JPost/JPArticle/ShowFull
Goh, ik nomineer deze voor het minst verrassende nieuwsbericht van het jaar.
Die tas staat er aantrekkelijk bij hè. Alsof je al kunt weten wat er gaat gebeuren: een schwalbe.quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeee was dit niet toen die Maassen bekende een psv-beker gejat te hebben en deze in de uitzending teruggaf?
He, die had ik al een tijd niet gehoord.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
De VS gebruiken een groot deel van hun ontwikkelingshulp in de vorm van wapenleveranties dus echt bijzonder, neuh.
Hoorde het laatst van onze eigen Fok wapen expert Sp3cquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:10 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
He, die had ik al een tijd niet gehoord.
Ik zeg downloadenquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:13 schreef Autodidact het volgende:
De film schijnt trouwens slechter te zijn dan het boek, die ik voor mijn doen snel afkapte, ik zit te tijfelen: downloaden of niet downloaden.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:13 schreef Autodidact het volgende:
De film schijnt trouwens slechter te zijn dan het boek, die ik voor mijn doen snel afkapte, ik zit te tijfelen: downloaden of niet downloaden.
De Negercode?quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:13 schreef Autodidact het volgende:
quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:17 schreef MrX1982 het volgende:
Rene Mioch?
bronquote:Filmcritici hebben Negercode bespot tijdens het filmfestival in Cannes. Dinsdag vond daar de eerste persvertoning van de film plaats. Ongeveer twee uur lang keken de journalisten in beleefde stilte naar de vertoning. Terwijl het personage van Tom Blank in een melodramatische scène een belangrijk geheim onthult, barstte een groot deel van het journaille echter in lachen uit. Het laatste halfuur van de film lieten de critici vervolgens hun gegiechel de vrije loop.
ja dat was idd toen, maaruh die foto stond dacht ik niet hier maar op mn weblogquote:Op woensdag 17 mei 2006 21:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heeee was dit niet toen die Maassen bekende een psv-beker gejat te hebben en deze in de uitzending teruggaf?
Zo, hebben ze de echte Arjan Erkel eindelijk gevonden (achterste man)? Die nepperd was gewoon een verkiezingsstunt van het CDA.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:21 schreef MrX1982 het volgende:
[afbeelding]
Wat een humor joh bij Trouw.
Nee joh dat is de broer van Jac Goderie.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:22 schreef pberends het volgende:
[..]
Zo, hebben ze de echte Arjan Erkel eindelijk gevonden (achterste man)? Die nepperd was gewoon een verkiezingsstunt van het CDA.
Begint net spannend te worden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:28 schreef pberends het volgende:
Pfff, oh was er voetbal. Nou zo even 2 minuten kijken.
kijk hem onlinequote:Op woensdag 17 mei 2006 22:30 schreef Autodidact het volgende:
Vertel het eens, Meki.
Compositiefoto van je?quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:29 schreef Meki het volgende:
Kijk de spits van 17 Mei 2006 op bladzijde 7
hihi
Geweldig dat je op TV was, maar je bent nog steeds een lul met vingers.quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:36 schreef MrX1982 het volgende:
Respect Meki![]()
.
Jammer van de inhoud van je reactie.
Waar dan??quote:
nee ik heb het zelf geschrevenquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:34 schreef Autodidact het volgende:
Whaha, Meki staat erin.
Zeg 's eerlijk, ze hebben je brief geredacteerd hè?
quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:36 schreef MrX1982 het volgende:
Oh serieus dat lees ik nu pas.
Respect Meki![]()
.
Jammer van de inhoud van je reactie.
kan geen kwaadquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:53 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar goed, Meki Abuis, fijn dat ik nu je ware naam ken.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 22:55 schreef pberends het volgende:
Maak dan een screenshot, luilak.
[afbeelding]
http://www.trouw.nl/hetni(...)uispunt+van+treinen+quote:Hauptbahnhof maakt Berlijn tot Europees kruispunt van treinen
door Eric Brassem
Op de NS-site kan het nog: je reis plannen van Amsterdam CS naar Berlijn Bahnhof Zoo, vertrekdatum 29 mei. Foutje: die trein stopt vanaf 28 mei in Berlijns nieuwe Hauptbahnhof.
„Dat heeft ook niet elke stad: dat je uit de trein stapt, en dan zó’n uitzicht krijgt”, probeert de spoorvoorlichter een stel journalisten enthousiast te maken. Inderdaad, spoor 11 van Berlijns nieuwe centraal station biedt een majesteitelijk panorama, met de Reichstag en de Potsdamer Platz. Je kunt straks de parlementariërs over de voetgangersbrug zien wandelen.
Nu maar hopen dat het op 28 mei, de eerste dag dat het station werkelijk gebruikt wordt, mooi weer is. De eerste-klassepassagiers die aan zijn gekomen met een van de supersnelle ICE-treinen stappen straks buiten de overkapping op het perron. Als het regent worden ze nat.
Dat is de schuld van de directeur van de Deutsche Bahn (DB), Hartmut Mehdorn. Het station móest klaar zijn voor de Wereldkampioenschappen voetbal. Toen in 2001 de planning krap werd, besloot Mehdorn dat het wel een onsje minder kon. De 450 meter lange overkapping werd slechts 320 meter. Daardoor hebben de eerste treinwagons de hal alweer verlaten voordat de trein stopt.
Bondskanselier Angela Merkel zal van de partij zijn, als op 26 mei het station feestelijk geopend wordt. Maar architect Meinhard von Gerkan blijft vermoedelijk thuis, zei hij onlangs tegen de Berliner Zeitung. Hij kan DB-directeur Mehdorn niet uitstaan. ,,Een afgeknaagde leverworst”, noemt hij zijn geschonden schepping.
Tussen Von Gerkan (71) en de DB loopt een slepend proces. DB-directeur Mehdorn permitteerde zich namelijk nog een ingreep. Een ander architecten-bureau prakte, zonder overleg met architect Von Gerkan, een betonnen afdak in de kelder. Dág ’filigreinen gewelfde bogen’ van glas en staal, die het daglicht ook op de onderste van de vijf etages lieten stromen.
,,Het ergste van het ergste”, vindt Von Gerkan.
Het ingekorte en aangetaste gebouw blijft ondertussen wel imposant. Ingenieurs van over de hele wereld komen het technische hoogstandje bewonderen. Wat het gekost heeft, wil DB niet zeggen. Schattingen houden het op 500 à 700 miljoen. Als de rechter Von Gerkan gelijk geeft, lopen de kosten verder op.
Per dag zullen 300.000 passagiers deze ’draaischijf’ passeren, verwacht DB. Het station wordt dan Europa’s grootste, een strategisch kruispunt op de as Parijs-Moskou en Stockholm-Wenen.
En dat terwijl Berlijn van oudsher vooral kopstations had, en nooit een centraal station. Rampen –twee wereldoorlogen, de Duitse deling– haalden plannen daartoe steeds onderuit.
Het Hauptbahnhof –bouwtijd: tien jaar– vervangt het oude Lehrter Bahnhof, in het uiterste oosten van voorheen West-Berlijn. Bahnhof Zoo is voortaan alleen nog maar voor regionale treinen.
Ik zou eerder zeggen: Respect dat je op tv was maar met je mening ben ik het niet eensquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Geweldig dat je op TV was, maar je bent nog steeds een lul met vingers.[/i]
In dit geval de kwalitatief hoogstaande Paul de Leeuwquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:12 schreef Autodidact het volgende:
Waarom komt dat midden in de nacht en Hotel Robinson o.i.d. primetime? Kapitalisme
Ach dat is tenminste nog wel relaxte materiequote:Op donderdag 18 mei 2006 11:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
In dit geval de kwalitatief hoogstaande Paul de Leeuw![]()
![]()
Zo, haal dit nu nog maar 's uit je hoofd. Zit het al de hele dag te fluiten.quote:Lekker bellen met hem
Lekker bellen met haar
Oehhhh,
lekker bellen met el-kaar
nul negen nul zes, nul ne-gen elf
nul negen nul zes, nul ne-gen elf
Lekker bellen met hem
Lekker bellen met haar
Oehhhh,
Lekker bellen met el-kaar
Dat is een lekker nummertje
Wat je relaxt noemt, het lukt mij in iedergeval niet om langer dan een minuut naar deze ellende te kijken, zo erg is het zelfs niet gesteld bij de belspelletjes.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach dat is tenminste nog wel relaxte materie.
Zag wel een aantal vieze kerels opkijken. "Hé, waar ken ik dat wijsje toch van?"quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zo, haal dit nu nog maar 's uit je hoofd. Zit het al de hele dag te fluiten..
haha ach smaken verschillenquote:Op donderdag 18 mei 2006 11:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat je relaxt noemt, het lukt mij in iedergeval niet om langer dan een minuut naar deze ellende te kijken, zo erg is het zelfs niet gesteld bij de belspelletjes.
Ken het nummer niet.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:25 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zo, haal dit nu nog maar 's uit je hoofd. Zit het al de hele dag te fluiten..
Mooi toch natuurquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:34 schreef du_ke het volgende:
Jonge spreeuwen naast je kamer maken best wat herrie.
Kloptquote:
Ik zou het enkel willen slopen als er op de plaats van je huis een parkeergarage zou komen voor de rest ben ik een natuurliefhebber pur sang nieuwe stijlquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:51 schreef du_ke het volgende:
Klopt. En zolang het niet naast m'n slaapkamer is heb ik er ook niet heel veel last van. Het is eerder vrolijk gekwetter. Iets dat jij in het kader van de vooruitgang dus zou willen slopen
.
Jaja, speel maar domquote:Op donderdag 18 mei 2006 12:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Ken het nummer niet.
Heb nu spontaan
nul zes negen zes zes zeees in mijn hoofd.
Uit de tijd dan nulzes nummers nog iets heel anders waren dan tegenwoordig..
He! Ik speel niksquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Jaja, speel maar dom. Ik heb 'm op mp3, hebben?
Prachtig.quote:What do you feel
When you let go of the wheel
Can you take a leap of faith
Will you face the change of pace
There are worlds out there
Beyond compare
Going on a journey
Somewhere far out east
We'll find the time to show you
Wonders never cease
All that we’ve been through
Brings my soul so close to you
Why not cast your fears aside
We can laugh until we cry
There are worlds out there
Beyond compare
Going on a journey
Somewhere far out east
We’ll find the time to show you
Wonders never cease
Going on a journey
Somewhere far out east
We’ll find the time to show you
Neeeeeeeeeeehhhhhhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op donderdag 18 mei 2006 14:44 schreef du_ke het volgende:
Ok mensen het is zover, jullie zijn voorlopig van me af.
Ik ga me volop op m'n studie gooien.
Had vandaag een bespreking met m'n tutor en met z'n opmerking 'you are a smart guy but you are lazy' had hij helemaal gelijk. Dus tot na m'n tentamens kap ik met Fok!.
Zie jullie over anderhalve maand wel weer.
met fokken stoppen is makkelijkerquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:46 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Neeeeeeeeeeehhhhhhhheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Je hebt ook ontspanning nodig! Je zou ook kunnen stoppen met dwangmatig drinken....
powerpoint presentatie: http://www.nrc.nl/redactie/buitenland/gletsjers.pptquote:Smeltende gletsjer Montana liegt niet
In Montana kun je naar het broeikaseffect kijken: de gletsjers smelten er weg. Het debat over een andere leefwijze in de VS verscherpt, de hoop op een nieuw ‘Kyoto’ herleeft.
WEST GLACIER, 17 MEI. Hier kun je de opwarming van de aarde zien. Al zevenduizend jaar zijn er gletsjers in Glacier National Park in de Amerikaanse staat Montana – een park van ruige bossen, beekjes, watervallen en blanke rotstoppen. Nog 27 gletsjers zijn er hier, zegt Dan Fagre, ecoloog en interdisciplinair onderzoeker voor het Amerikaanse Geological Survey (USGS). Maar over 25 jaar zullen ze weg zijn. „In 2030 verdwijnt de laatste. Weggesmolten door de opwarming van de aarde.”
Fagre doet sinds 1991 onderzoek naar de invloed van klimaatverandering op de gletsjers. Zijn kantoor is een sober houten huisje in het park, midden in de bossen. Alle stadia in de discussie over het versterkte broeikaseffect heeft hij meegemaakt. De honger naar gegevens begin jaren negentig. De agendering van het probleem door Al Gore – het was Fagre die in 1997 de vice-president overtuigde dat de smeltende gletsjers noopten tot actie. Daarna de ontkenning dan wel scepsis onder George W. Bush vanaf 2001.
Maar gletsjers liegen niet. En het waren niet in de laatste plaats de data van Fagre en zijn team die bijdroegen aan het einde van de wetenschappelijke discussie. „Het is verbazend hoeveel we te weten zijn gekomen. Alle twijfel over de smeltende gletsjers is weg.” De oorzaak is het versterkte broeikaseffect, en dat komt voort uit de toenemende uitstoot van broeikasgassen. „Punt.”
De toon van het publieke debat is minder stellig. Klopt, zegt Fagre. In een recent onderzoek bleek dat in de helft van alle mediaberichtgeving nog steeds scepsis over het broeikaseffect doorklinkt. „We zitten is een fascinerend stadium. De media negeren de wetenschap. Ze durven kennelijk niet aan te geven dat het gedrag van mensen echt zal moeten veranderen. Ze hobbelen liever achter politici aan die de wetenschap aan hun laars lappen.”
Het neemt niet weg dat de VS aan de vooravond van een verandering van leefwijze staan, denkt Fagre. Veel dingen gaan vanzelf. Als je tien jaar geleden een auto wilde kopen die zowel op benzine als op elektriciteit rijdt, was er één model verkrijgbaar. Nu zijn er zeventien modellen.
Het gaat nooit geleidelijk, altijd met schokken. „Amerikanen reageren niet op feiten. Ik heb mijn onderzoeksgegevens vele malen gepresenteerd, maar krijg pas respons als ik plaatjes van verdwijnende gletsjers laat zien.” Symboliek werkt. „Het wachten is op een gebeurtenis die alle Amerikanen inééns wijst op de gevolgen van de opwarmende aarde. Dan zal het – van de ene dag op de andere – heel snel gaan met verminderd gebruik van benzine en water, en de introductie van alternatieve energie.”
Columnist Thomas Friedman van The New York Times schreef onlangs dat de VS geen beter lot kan treffen dan een oplopende crisis met Iran. De benzineprijzen zullen blijven stijgen, en dat dwingt Amerikanen na te denken over alternatieven. „Ik denk dat hij gelijk heeft.”
Fagre moet op zijn woorden letten – hij is een regeringsonderzoeker – maar feit is, zegt hij, dat het opnieuw Al Gore is die de discussie op een hoger plan trekt. Gore is de laatste weken overal in de Amerikaanse media door een nieuwe film, An Inconvenient Truth, die de „voormalige toekomstige president van Amerika’’ (aldus Gore) portretteert in zijn strijd tegen de opwarming van de aarde. De film is positief, soms juichend ontvangen. „Heel goed, omdat hij de aandacht opnieuw op de zaak vestigt”, zegt Fagre.
Maar het is niet alleen Gore. Tweederde van de Amerikaanse staten hebben al emissieregels die verder gaan dan de voorschriften uit het Kyoto protocol, dat de regering-Bush weigerde te tekenen. Het politieke klimaat in de staten maakt dat nieuwe internationale onderhandelingen over de uitstoot van broeikasgassen kansrijk zouden zijn, zegt Fagre. De VS zouden natuurlijk ook Kyoto alsnog kunnen ratificeren. „Dat is politiek, daar mag ik niet over spreken.”
Onderzoekers als Fagre werken sinds het aantreden van Bush onder een ongunstig gesternte. Officieel erkent de regering het bestaan van het broeikaseffect. Maar op beleid ter beperking van de emissie van broeikasgassen rust een taboe. Eerder dit jaar werd NASA-onderzoeker James Hansen de mond gesnoerd nadat hij er een pleidooi voor hield. Hansen maakte de pogingen tot ‘censuur’ openbaar – waarna NASA en het Witte Huis inbonden. Maar de toon was weer gezet.
Dat de Amerikaanse politiek zoveel moeite heeft met de opwarmende aarde heeft ook met afstand te maken, denkt Fagre. „Alle politici zitten in het Oosten, waar niemand de gevolgen van het broeikaseffect ervaart. In het Westen is het anders. In Montana zien we de gletsjers verdwijnen, in Arizona ontstaan watertekorten, verschillende westelijke staten vechten over de waterrechten van de Colorado, die in 1920 zijn uitgegeven zonder dat iemand aan schaarste dacht. De gevolgen van de opwarming van de aarde doen zich regionaal voor. Dit maakt het voor politici moeilijker kiezers te overtuigen.”
Gletsjerweetjes
In zijn onderzoek naar de invloed van klimaatverandering op de gletsjers van Montana is Dan Fagre gestuit op talrijke weetjes over de opwarming van de aarde:
De gletsjers in Montana verliezen gemiddeld anderhalve meter ijs per jaar.
De kans op lawines neemt sterk toe door de wegsmeltende gletsjers, vooral in de zomer.
Het aantal grizzlyberen daalt.
Bosbranden nemen in aantal toe.
De opwarming van de aarde doet zich in Montana in de zomer en de lente voor. De temperatuur in de winters blijft hetzelfde.
Tot morgen dus ?quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:44 schreef du_ke het volgende:
Ok mensen het is zover, jullie zijn voorlopig van me af.
Ik ga me volop op m'n studie gooien.
Had vandaag een bespreking met m'n tutor en met z'n opmerking 'you are a smart guy but you are lazy' had hij helemaal gelijk. Dus tot na m'n tentamens kap ik met Fok!.
Zie jullie over anderhalve maand wel weer.
quote:Gek op Rita
Nooit had ik verwacht dat Rita Verdonk me nog eens mijn nachtrust zou kosten.
Pas vannacht tegen drie uur kon de tv uit. IJzeren Rita was eindelijk gesmolten, ze bleek toch niet de onverzettelijke Thatcher die ze in haar stoutste dromen zo graag wil zijn. Ze koos voor haar politieke overleving en zei gehoorzaam tegen de steeds bozer geworden Tweede Kamer: „Ik voer de motie uit.”
Dat hadden we gehad. Ik keek naar de huizenrij aan de overkant. Achter twee vensters was de hele nacht met mij mee geleden, daarvan was er nu nog maar één over. Een tevreden bewonderaar van Hirsi Ali of een teleurgestelde aanhanger van Verdonk? Trouwens, in welke gemoedstoestand zou Hirsi Ali zélf de tv hebben uitgezet?
„Ik ben nog steeds gek op Rita”, had Hirsi Ali op haar persconferentie gezegd.
Een verwarrende opmerking op een verwarrende dag. Ik vrees dat zij met die opmerking niet alleen de persoon van Rita bedoelde, maar ook haar beleid inzake vreemdelingen en integratie.
Verbaasd vroeg ik me af: was het niet gek dat ik nooit gek op Rita was geweest? En vooral: hoe zat het toch met al die Verdonk-bewonderaars die de afgelopen dagen opeens van hun Verdonk-geloof waren gevallen? Ze keken erbij alsof ze het licht altijd al hadden gezien. Maar waarom waren ze nu pas kwaad op Verdonk geworden – nu hun idool Ayaan op het altaar van de Verdonkiaanse onverbiddelijkheid werd geofferd? Waarom had ik ze zo zelden iets misprijzends over dat snoeiharde, inhumane beleid horen zeggen, toen alleen anonieme asielzoekers er het slachtoffer van werden?
Links, maar vooral rechts zie ik opeens allerlei politici, commentatoren en columnisten over elkaar struikelen in hun afgrijzen van Verdonk. Het zijn vaak dezelfden die altijd klaarstonden om de critici van Verdonk met etiketten als ‘links’ en ‘politiek correct’ te diskwalificeren. „Oude politiek!”
Neem Leon de Winter, boezemvriend van Hirsi Ali. Gisteren schreef hij op de opiniepagina van deze krant: „Rita Verdonk heeft bewezen dat zij voor altijd een gevangenisdirecteur zal zijn nu zij heeft getoond dat zij ons land als een detentie-inrichting wil leiden.”
Maar in maart schreef hij nog op zijn weblog: „Rita Verdonk heeft gelijk – Nederland moet een hard immigratiebeleid voeren om de toestroom van half-analfabete, uit tribale samenlevingen stammende en weinig productieve migranten te minimaliseren.” Jonge, intelligente mensen als Taïda Pasic, daar alleen mocht Verdonk een uitzondering voor maken, stelde De Winter.
Kennelijk mag Rita Verdonk wel een gevangenisdirecteur zijn van Nederland – als ze de jonge, intelligente, liefst beroemde mensen maar vrij laat loslopen. De rest moet in het kot.
„Ik ben nog altijd gek op Rita.”
Ik vermoed dat Ayaan Hirsi Ali dat heel erg meende. Ze steunde Verdonk altijd onvoorwaardelijk in haar vreemdelingen- en integratiebeleid. Het lot van slecht behandelde asielzoekers had bepaald niet Ayaans prioriteit. Pas toen de xenofobe onverzoenlijkheid van Verdonks beleid zich tegen Ayaan zelf keerde, was het huis te klein.
Maar het huis, ons land, was allang te klein – al sinds de opkomst van Pim Fortuyn.
Frits Abrahams
ja zeg, kom ik daarvoor terugquote:Op donderdag 18 mei 2006 14:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
met fokken stoppen is makkelijker. Daar gaat nog meer tijd inzitten dan in het drinken
.
Ofwel ik ga Yvonne een mailtje sturen.
Ja. Ik gebruikte een valse naam bij mijn afscheidstopic, dus er is geen andere mogelijkheid dan mod te blijven.quote:
quote:‘Ik ben pissig op Verdonk’, zegt hij. ‘Het is belachelijk dat ze Huntelaar thuislaat, belachelijk.
prima, en elders ookquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:18 schreef George-Butters het volgende:
Hoe is het op de uni beste man?
gnfflquote:
Oei even kijken of het nog lukt om te reagerenquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:01 schreef Parabola het volgende:
[..]
ja zeg, kom ik daarvoor terug
Maar je hebt gelijk hoor du_ke, eerst ff lekker scoren met je tentamens, dan met frisse moed weer terug. Succes
Prima hoor, het zijn nu wel kind'ren Bola btwquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oei even kijken of het nog lukt om te reageren!
Parabola!![]()
! Alles goed met vrouw bola en kind bola?
quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:14 schreef Mutant01 het volgende:
mogguh Para.
quote:Barrier broken: Women become Muslim preachers
In Morocco, 50 women graduate as 'guides' to promote moderate Islam
RABAT, Morocco (AP) -- Fifty women have graduated as Muslim preachers, part of a concerted effort by authorities in Morocco to promote moderate Islam in a country grappling with extremism.
Another 150 men graduated Wednesday as imams, or prayer leaders. The 50 female religious guides, or morchidat, won't lead prayers in mosques, which is reserved for men, but will be sent around the country to teach women -- and, occasionally, men -- about Islam.
While Moroccan officials said the appointment of female state preachers was a rare experiment in the Muslim world, others said it was unprecedented in Morocco and the majority of other Arab countries.
"Your duty ... is to prevent intrusion by foreign agents trying to violate our values and traditions," Ahmed Taoufiq, minister of Islamic Affairs, told the graduates Wednesday.
"You must be committed to the faith and politics of the state which the people have chosen. This choice includes the policies of the Amir al Moumenin (Commander of the Faithful) who runs deep in our veins," said Taoufiq, referring to the religious title of King Mohammed VI.
The training of the preachers is part of a campaign launched by the young king, a descendant of the Muslim Prophet Muhammad, to strengthen state-controlled mosques while undermining radical clerics who preach Islamic extremism. He has vowed that no foreign religious doctrine would be tolerated in the North African kingdom, which is a close ally of the United States and a partner in its war against terrorism.
Moroccan officials say the May 16, 2003, suicide bombings in the commercial capital of Casablanca were inspired by radical Muslim clerics who preached violence to poor and disillusioned youths in slums of the big cities.
More than 2,000 people were arrested as a result of the bombings, including Mohammed Fazzazi, who is serving a 30-year-sentence for preaching violence. Two other well-known hard-line Islamic clerics, Abu Hafs and Hassan Kettani, were arrested before the bombings. They were convicted and sentenced to 30 and 20 years in prison respectively for being the ideologists of the Salafia Jihadia militants.
In an interview with a Moroccan weekly six months before the Casablanca blasts, Abu Hafs bragged that his mosque had been packed every Friday since the Sept. 11, 2001, attacks on the United States and that his taped sermons were widely sold. He said the Sept. 11 hijackers were heroes.
Since the Casablanca blasts, Moroccan authorities have been monitoring the country's mosques closely to ensure that they do not recruit insurgents. At least four were shut down following the Sept. 11 attacks. Authorities also try to control -- although with little success -- the sale of inflammatory books and videotapes.
Friday prayer sermons now must be approved by authorities. Underground mosques are believed to continue to exist, although to a much lesser degree than before the blasts.
The king's initiatives include the creation a year ago of the Mohammed VI Quran radio station that broadcasts religious programs, and the Assadisa Islamic satellite TV station.
The Council of Religious Scholars, established by the king two years ago, has been issuing religious edicts on the most pressing questions of the 21st century -- and, surprisingly, they've been well-received by both young people and hardened Islamists.
Taoufiq said 2,000 of Morocco's more than 24,000 mosques will be equipped with TV sets in the comings weeks. Already, the ministry's Web site enables the faithful to chat with religious scholars at 1,000 key mosques in the country.
The pioneer group of morchidat, who finished a yearlong course in Islamic law, philosophy and the history of religions in early April, was trained to give basic religious instructions in mosques and provide support in prisons, hospitals and schools. Their salary is about $500 a month.
Applicants for the course must have a bachelor's degree and be under 45. Male applicants must know the Quran by heart, while female applicants should know at least half of it.
Although it is a first for Morocco -- which like many other Muslim countries has shunned the rise of women to senior religious positions -- Egypt and Iran have seen an increase in female scholars of Islam.
Even though there are no restrictions in Islam for women to become religious scholars, the male-dominated Muslim societies have generally disputed that women should have a senior position. Any woman wishing to be an imam can lead prayers only for a group of women, not for men.
Fatima Titi, 24, said she was very excited to become a religious guide.
"I am looking forward to portraying a good image of Islam, one that's forgiving and promotes peace," she said.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Pauperbola! Welk een genoegen!
Oh ja negeer maar even wat ik net posttequote:Op donderdag 18 mei 2006 17:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Pauperbola! Welk een genoegen!
Is veel te moeilijk man, zo'n lange tekst met allemaal Engelse woorden.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh ja negeer maar even wat ik net postte
Daar kan ik niet even in een paar woorden op in gaan, mijn waarde. In tegenstelling tot drs. P.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh ja negeer maar even wat ik net postte
Nee het past gewoon niet in je straatje jongeman.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:18 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Daar kan ik niet even in een paar woorden op in gaan, mijn waarde. In tegenstelling tot drs. P.
BOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee het past gewoon niet in je straatje jongeman.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:29 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
BOOOOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
quote:Vanavond in NOVA
Verdonk op matje bij premier
Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) moest vandaag op het matje komen bij premier Jan-Peter Balkenende. Hij ziet er op toe dat de minister de mogelijkheden tot naturalisatie van Ayaan Hirsi Ali uitzoekt. Verder een verslag vanuit Kaatsheuvel waar Rita Verdonk de VVD-leden toespreekt.
Zes dagen cruisen met Mark Rutte
NOVA volgde VVD-kandidaatlijsttrekker Mark Rutte tijdens zijn spreekbeurten en debatten met tegen-standers Rita Verdonk en Jelleke Veenendaal. Rutte vertelt over zijn toekomstplannen, de enorme media-aandacht en beoordeelt het vertrek van partijgenoot Ayaan Hirsi Ali.
Interview met Bruce Springsteen
In een exclusief gesprek laat de wereldberoem-de zanger Bruce Springsteen zich uit over de rege-ring Bush. Naast de tv-uitzending kunt u het gehele interview, aangevuld met concertfragmenten, vanavond op NOVAtv.nl bekijken.
Presentatie: Clairy Polak en Pim van Galen
Vind ik niet, als je ziet hoe de VVD op homo's, euthanasie en dat soort dingen denken.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:50 schreef fokstra het volgende:
uiterst conservatief en de VVD kunnen erg dicht bijelkaar liggen.
Backstabber.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:17 schreef MrX1982 het volgende:
Van wie is fokstra een kloon?
Het zou pas een backstabber zijn als ik je zou mailen met deze vraag. Het is nu open en bloot.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:22 schreef Johan_de_With het volgende:
Backstabber.
Ik wacht op M.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het zou pas een backstabber zijn als ik je zou mailen met deze vraag. Het is nu open en bloot.
Dan kan je (misschien) lang wachten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:24 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik wacht op M.
En Ruby Tuesday dan?quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Iemand met de naam Tuesday Weld zou niet blank mogen zijn.
Helaas rijpt 'ie niet. De doerak.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dan kan je (misschien) lang wachten.
Goede whiskey heeft ook lang nodig om te rijpen. Geef de doerak een kans.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Helaas rijpt 'ie niet. De doerak.
M. is meer een hol vat.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:13 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goede whiskey heeft ook lang nodig om te rijpen. Geef de doerak een kans.
In dat geval kan je wachten op het rijpen totdat je een ons weegt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:18 schreef Johan_de_With het volgende:
M. is meer een hol vat.
Nee, dat was erg onheus van mij.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In dat geval kan je wachten op het rijpen totdat je een ons weegt.
lunch was het toch?quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:21 schreef Johan_de_With het volgende:
Girls just want to have fat.
Spekjes in rrrrrrrroomboter graagquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:21 schreef Johan_de_With het volgende:
Girls just want to have fat.
Queen - Fat Bottom Girlsquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:18 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
* pberends is playing Cyndi Lauper - Girls Just Want To Have Fun
quote:175 tt-EEN 175 do 18 mei 15:48:02
buitenland
DE BRUG VAN BERLUSCONI KOMT ER NIET
Het controversiële project van de
regering-Berlusconi om een brug te
bouwen over de Straat van Messina,
tussen het Italiaanse vasteland en
Sicilië, is geschrapt.
"Het is het meest onnuttige en meest
schadelijke (kunst)werk dat de laatste
jaren in Italië op stapel heeft
gestaan", zegt de nieuwe minister van
Verkeer, Alessandro Bianchi. Ook
minister van Milieu Alfonso Pecoraro
Scanio zegt dat de brug er niet zal
komen.
De brug over de Straat van Messina zou
zes miljard euro kosten, 3.690 meter
lang zijn en 64 meter boven de
zeespiegel hangen.
Metropolis and Hinterland al uit, allesweter?quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:34 schreef MrX1982 het volgende:
Of de tiran van Syracuse.
Heel slim, wat heeft Italie nog aan zo'n grote onzin brug, heeft echt nauwelijks nut zo'n prestige project. En die 6 miljard, wat een bedrag zegquote:
Nee, Beginnings of Rome ondertussen al wel uit. Ik lees nu Stad in Marmer gids voor het antieke Rome.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Metropolis and Hinterland al uit, allesweter?
Dat mag ik hopen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 20:41 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Nee, Beginnings of Rome ondertussen al wel uit.
Machtig mooi boekquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:42 schreef Johan_de_With het volgende:
Dat mag ik hopen.
STFUquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:47 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ook al ben ik het met M. altijd oneens, een SC topic is natuurlijk waardeloos zonder zijn propaganda.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |