abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37917540
En inderdaad, Rouvoet is ontzettend scherp, hij wil gewoon terecht niet dat ministers dit soort spelletjes spelen. Ik denk dat hij het zelfs zou doen als het z'n eigen minister was geweest .
pi_37917594
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:03 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe Verdonk zich hieruit kan redden. Als ze die motie uit gaat voeren, erkent ze dat ze in de eerste termijn fout zat. Dan heeft ze toch een geloofwaardigheidsprobleem? En als ik Verhagen zo zag is zijn geduld zo langzamerhand ook wel op.

Wat gaat het snel, Verdonk, Tafkahs, SCH en AHA in de penarie .
Verhagen was lekker bezig. Normaal heb ik de schurft aan dat uitgestreken smoel, maar gister was het passend.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37917689
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Verhagen was lekker bezig. Normaal heb ik de schurft aan dat uitgestreken smoel, maar gister was het passend.
Die vond ik het gisteren ook niet slecht doen. Maar het was natuurlijk ook wel prijsschieten.

Heb jij al gesolliciteerd?
pi_37917716
Maar 't is diep triest dat mensen als Taïda, Kalou en Ayaan niet welkom zijn, ze dragen 100x meer bij dan welke user op Fok dan ook.
pi_37917792
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:17 schreef Autodidact het volgende:
Maar 't is diep triest dat mensen als Taïda, Kalou en Ayaan niet welkom zijn, ze dragen 100x meer bij dan welke user op Fok dan ook.
Alleen Taida is tot nu toe niet welkom gebleken, Ayaan loopt nog en Kalou kan gewoon verder gaan met de normale procedure.

Even ter verdediging van Verdonk, waarom hoor je zelden wat over de door haar wel zeer royaal uitgedeelde pardons?
pi_37917850
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:19 schreef Chewie het volgende:

[..]

Alleen Taida is tot nu toe niet welkom gebleken, Ayaan loopt nog en Kalou kan gewoon verder gaan met de normale procedure.

Even ter verdediging van Verdonk, waarom hoor je zelden wat over de door haar wel zeer royaal uitgedeelde pardons?
Omdat dat het enige positieve is . Hoeveel mensen van die 27.000 zou ze nou daadwerkelijk uitgezet hebben? (dus niet met onbekende bestemming vertrokken).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37917884
quote:
Met twee van de drie ben ik het gedeeltelijk eens maar een versnelde naturalisatie van Kalou vind ik onzin.
Of krijgen we straks als Nederland geen kampioen wordt het verwijt ja had Kalou maar Nederlander moeten zijn .
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:25:16 #58
33189 RM-rf
1/998001
pi_37917958
quote:

is dat niet haar eigen keuze...? Je presenteerd zich graag als 'keihard'.... rechtdoorzee-Rita die op de regeltjes acht en eraan houd ... dat bv 60% van de 26.000 asielzoekers gewoon een verblijfsvergunning na al die jaren krijgen is vooral niet aan haar toe te schrijven omdat dat mensen zijn die werkelijk daar gewoon recht op hebben, enkel door de keuze van verdonk nog door alneg procedure's moeten gaan, waar nog eens alles een keertje 'opnieuw' bekeken wordt ...

Verdonk vaart zelf wel bij haar imago als 'keiharde en ijzeren dame' en het laaste waar ze zich op moet gaan beroepen is het idee dat ze eigenlijk een softe 'geitenwollensokken-theedrinkster' is... die graag mensen toelaat.
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..] een versnelde naturalisatie van Kalou vind ik onzin.
Er zijn nu eenmaal regels gericht op het eenvoudiger toekennen van een nationaliteit aan sportmensen, die voor je land kunnen en willen uitkomen.... (los ervan of ze dat uiteindelijk ook doen, ik vind ook dat op basis van de recente prestaties Kalou niet geselecteerd zou moeten worden ... maar domweg het idee van een grotere concurrentie tussen voetballers, voor een plekje in de selectie, dat moet iedere concurrentie-fanaat toch wel een pro vinden )
ik denk dat kalou ook flink veel belasting betaald en meer geld oplevert dan inbrengt ... waarom moet je tegen zulke mensen hoge drempels opwerpen... als ze geld inbrengen, zou men niet zo moeilijk moeten doen...

Het paspoort van Kalou zou zich gelijk flink uitbetalen, als feyenoord een hoger transferbedrag kan vangen voor hem, dan wanneer Kalou geen nederlands paspoort zou hebben (ja, dat is domweg de moderne slavenhandel).
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37917992
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Met twee van de drie ben ik het gedeeltelijk eens maar een versnelde naturalisatie van Kalou vind ik onzin.
Of krijgen we straks als Nederland geen kampioen wordt het verwijt ja had Kalou maar Nederlander moeten zijn .
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik vind dat ze er in Amerika veel beter mee omgaan dan hier. Als je waardevol bent voor Nederland (en dat is Kalou), heb je wmb een streepje voor.
pi_37918002
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:25 schreef RM-rf het volgende:
is dat niet haar eigen keuze...? Je presenteerd zich graag als 'keihard'.... rechtdoorzee-Rita die op de regeltjes acht en eraan houd ... dat bv 60% van de 26.000 asielzoekers gewoon een verblijfsvergunning na al die jaren krijgen is vooral niet aan haar toe te schrijven omdat dat mensen zijn die werkelijk daar gewoon recht op hebben, enkel door de keuze van verdonk nog door alneg procedure's moeten gaan, waar nog eens alles een keertje 'opnieuw' bekeken wordt ...

Verdonk vaart zelf wel bij haar imago als 'keiharde en ijzeren dame' en het laaste waar ze zich op moet gaan beroepen is het idee dat ze eigenlijk een softe 'geitenwollensokken-theedrinkster' is... die graag mensen toelaat.
Wat ze eigenlijk wel is met haar PSP verleden .
pi_37918090
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:26 schreef Autodidact het volgende:
Nee, dat is niet wat ik bedoel. Ik vind dat ze er in Amerika veel beter mee omgaan dan hier. Als je waardevol bent voor Nederland (en dat is Kalou), heb je wmb een streepje voor.
Ik vind ook dat waardevolle mensen of potentieel waardevolle mensen zoals Taïda een streepje voor moeten hebben op anderen maar in het geval van Kalou denk ik er net iets anders over zeker omdat het maar de vraag is of hij zich daadwerkelijk in Nederland wil vestigen of slechts het paspoort gebruikt om zijn eigen waarde te verhogen en dat hij vervolgens vertrekt naar het buitenland.

Daarnaast hebben we zelf niet genoeg goede voetballers? We zullen het vanaf volgende maand zien .
pi_37918095
quote:

[..]

Verdonk had anders toch de conclusie dat Ayaan geen Nederlandse is...Kalou kan gewoon verder gaan inderdaad, maar wat mij betreft kun je dit 'soort' mensen wel een streepje voor geven.
quote:
Dat weet ik natuurlijk niet....
pi_37918150
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik vind ook dat waardevolle mensen of potentieel waardevolle mensen zoals Taïda een streepje voor moeten hebben op anderen maar in het geval van Kalou denk ik er net iets anders over zeker omdat het maar de vraag is of hij zich daadwerkelijk in Nederland wil vestigen of slechts het paspoort gebruikt om zijn eigen waarde te verhogen en dat hij vervolgens vertrekt naar het buitenland.
En wat dan nog? Zijn belang is in dat geval ook "Nederlands" belang bij de WK... Taïda en Ayaan kunnen er ook voor kiezen naar het buitenland te gaan.
pi_37918198
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:31 schreef Autodidact het volgende:
En wat dan nog? Zijn belang is in dat geval ook "Nederlands" belang bij de WK...
Is zijn deelname van doorslaggevend belang?
Je voetbalt altijd nog met een elftal. Zoveel waarde hechten aan een speler lijkt me disproportioneel.
pi_37918233
quote:
Eh, nou dat weet ik niet zo hoor. Afgezien van Hirsi Ali dan.

Maar laten we nou alsjeblieft niet een asielzoeker, een arbeidsmigrant en iemand met een beroep op hardheidsclausule door elkaar gooien. Aan hun respectievelijke verzoeken en aan eventuele inwilliging ervan liggen heel andere motieven ten grondslag.

Taida vroeg geen Nederlanderschap en geen asiel
Kalou vroeg wel Nederlanderschap maar geen asiel
Ayaan vroeg asiel, en later Nederlanderschap.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37918244
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Is zijn deelname van doorslaggevend belang?
Als hij zijn waarde wil verhogen toch wel? Je zou kunnen zeggen: je wordt Nederlander als je opgesteld wordt, of zoveel interlands meedoet, zo pragmatisch moet je wmb zijn.
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:33 schreef MrX1982 het volgende:
Je voetbalt altijd nog met een elftal. Zoveel waarde hechten aan een speler lijkt me disproportioneel.
Ja, er zijn ook honderdduizenden VWO'ers hè....

[ Bericht 4% gewijzigd door Autodidact op 17-05-2006 15:47:46 ]
pi_37918252
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk juist wel dat dit aan haar is toe te schrijven, haar voorgangers deden namelijk helemaal niks met deze dosiers. Het beleid is dat die dosiers opnieuw bekeken moeten worden, dat was onder Cohen ook al zo alleen werd dit toen nog niet gedaan.

Zelf denk ik wel dat een "generaal pardon" een stuk goedkoper was maar goed.
quote:
Niet helemaal waar, wellicht komt dit haar nu beter uit i.v.m. lijsttrekkerverkiezing maar ze heeft in interviews weleens aangegeven dat zij in vergelijking met haar voorgangers de meeste pardons heeft verleend.
pi_37918294
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Eh, nou dat weet ik niet zo hoor. Afgezien van Hirsi Ali dan.

Maar laten we nou alsjeblieft niet een asielzoeker, een arbeidsmigrant en iemand met een beroep op hardheidsclausule door elkaar gooien. Aan hun respectievelijke verzoeken en aan eventuele inwilliging ervan liggen heel andere motieven ten grondslag.

Taida vroeg geen Nederlanderschap en geen asiel
Kalou vroeg wel Nederlanderschap maar geen asiel
Ayaan vroeg asiel, en later Nederlanderschap.
Dat weet ik wel hoor, het gaat mij om het doel van immigratiebeleid in z'n geheel, niet het doel van deze drie verschillende oordelen.
pi_37918375
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:35 schreef Chewie het volgende:

Niet helemaal waar, wellicht komt dit haar nu beter uit i.v.m. lijsttrekkerverkiezing maar ze heeft in interviews weleens aangegeven dat zij in vergelijking met haar voorgangers de meeste pardons heeft verleend.
Maar ze loopt er niet mee te koop hè. Ze gaat niet naar de VVD-debatten om te verdedigen dat ze zo veel pardons heeft verleend....
pi_37918474
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:36 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat weet ik wel hoor, het gaat mij om het doel van immigratiebeleid in z'n geheel, niet het doel van deze drie verschillende oordelen.
En daar ben ik het mee eens. Dat dat doel wel weer eens grondig herijkt mag worden. Ook in onderling samenhang.
pi_37918980
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:29 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Verdonk had anders toch de conclusie dat Ayaan geen Nederlandse is...Kalou kan gewoon verder gaan inderdaad, maar wat mij betreft kun je dit 'soort' mensen wel een streepje voor geven.
[..]
Ben ik ook wel voor. Het kan volgens mij ook wel een stuk simpeler, immigranten toelaten die een waardevolle toevoeging zijn voor het land en verder alleen vluchtelingen opnemen die volgens de VN daarvoor in aanmerking komen en die terug moeten zodra de VN dit aangeeft.

Is er overigens al wat verandert aan het aantal keer dat een asielzoeker in beroep mag gaan tegen een besluit? Dit was namelijk het grootste probleem bij die 26000, velen hadden al 1 of meerdere afwijzingen gekregen.
pi_37919033
Precies Sigme, verwelkom de gelukszoekers.
quote:
WASHINGTON - Seventeen years after it was withdrawn from U.S. markets, a synthetic version of the active ingredient in marijuana is going back on sale as a prescription treatment for the vomiting and nausea that often accompanies chemotherapy, its manufacturer said Tuesday.
quote:
De prijzen van de medicinale cannabis zijn:
SIMM 18, pot à 5 gram (lager THC gehalte) 44 euro
Bedrocan, pot à 5 gram (hoger THC gehalte) 50 euro
Da's ook de moeite niet waard... .
pi_37919264
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ben ik ook wel voor. Het kan volgens mij ook wel een stuk simpeler, immigranten toelaten die een waardevolle toevoeging zijn voor het land en verder alleen vluchtelingen opnemen die volgens de VN daarvoor in aanmerking komen en die terug moeten zodra de VN dit aangeeft.
Klinkt interessant, maar ik weet niet hoe de VN daar over denkt.
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:55 schreef Chewie het volgende:
Is er overigens al wat verandert aan het aantal keer dat een asielzoeker in beroep mag gaan tegen een besluit? Dit was namelijk het grootste probleem bij die 26000, velen hadden al 1 of meerdere afwijzingen gekregen.
Daar heb ik nog niks over gehoord, wel dat dat juridisch vrij lastig is omdat dat dat juridisch nogal wat problemen gaf dacht ik. Maar dat is denk ik ook gewoon een probleem van willen.
pi_37919312
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:56 schreef Autodidact het volgende:
Precies Sigme, verwelkom de gelukszoekers.
Lijkt me wel, eigenlijk. Ik heb nooit zo begrepen waarom 'economisch' vluchten nou zo verkeerd zou zijn. Stel - je bent slim, initiatiefrijk en besluit dat dat een stuk beter kan worden aangewend dan voor geitenhoeden. Lijkt me prima .

Lijkt mij de moeite waard om zo eentje kansen te geven. Aanpakken - wij blij jij blij.
Los van asiel natuurlijk. Zoals Chewie zegt - dat op basis VN-oordelen oid. En natruralisatie van ex-asielzoekers op basis van kwaliteit, los van asielrecht dus.
pi_37919406
En Telegraaflezend Nederland schijnt massaal weg te trekken naar het buitenland....wij blij jij blij .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')