Die gaat naar haar appartement of een hotel in Den Haag dat moet ze lopend afkunnen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:14 schreef MrX1982 het volgende:
Zou Femke straks met de fiets naar huis gaan?
Volgens mijn papa maakten ze de notulen ofzoquote:Op woensdag 17 mei 2006 02:21 schreef teig het volgende:
wat oen die vier mensen in het midden van de zaal eigenlijk?? Ik bedoel die tafel tussen vragenstellers en antwoorders zeg maar....
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=artikelen.details&achtergrond_id=8532quote:Rechtsfilosoof Afshin Ellian overweegt aangifte te doen tegen minister Verdonk (Vreemdelingenzaken), Hilbrand Nawijn (voormalig minister Vreemdelingenzaken), en andere politici, omdat zij wisten dat Ayaan Hirsi Ali tijdens haar naturalisatie in de jaren '90 niet de waarheid gesproken heeft.
Dat liet Ellian dinsdag weten. Op het moment is er nog geen sprake van een aangifte, maar die "intentie zou in de loop van de dag kunnen ontstaan", aldus Ellian. Volgens hem hebben de bewindslieden opzettelijk nagelaten uitvoering te geven aan bepalingen in de grondwet, door Hirsi Ali in de Tweede Kamer plaats te laten nemen.
In overleg met advocaat Gerard Spong komt Ellian tot de conclusie dat de bewindslieden strafbaar zijn. In tegenstelling tot Hirsi Ali, aldus Ellian. "De mogelijke misdrijven die zij heeft gepleegd, zoals fraude en valsheid in geschrifte, zijn in beginsel verjaard. De misdrijven van Verdonk, Nawijn en andere politici echter niet."
Nawijn stelde eerder niet te hebben geweten dat Hirsi Ali niet de waarheid sprak. Hij zei dat hij zou hebben opgetreden als hij het wel geweten had. Verdonk wilde maandag niet ingaan op het verwijt dat de VVD van de leugens heeft geweten. Dat is aan de VVD, aldus Verdonk.
Ellian was verder niet te spreken over het onderzoek waarop Verdonks mening is gebaseerd dat Hirsi Ali eigenlijk het Nederlanderschap niet mag bezitten. "Hoe kan dat nu binnen 24 uur zorgvuldig onderzocht zijn", vraagt hij zich af. Ellian noemt het "uniek in de Nederlandse geschiedenis dat een Kamerlid op deze wijze door een minister de politiek uit wordt gezet". "
Volgens hem dreigt een parlementaire crisis. Volgens advocaat Spong heeft minister Verdonk "in beginsel" een ambtsmisdrijf gepleegd door nu pas stappen te ondernemen tegen Hirsi Ali. "Voor zo'n misdrijf kon je vroeger verbannen worden naar Texel of Vlieland, maar dat is in 1886 afgeschaft. Tegenwoordig staat er maximaal drie jaar gevangenisstraf op."
Spong wijst erop dat minister Donner van Justitie ook zelfstandig kan besluiten dat zijn collega-minister vervolgd moet worden. ,,Dat geeft natuurlijk grote politieke heibel. Het zou overigens niet de eerste keer zijn in de parlementaire geschiedenis. In 1880 pakte de toenmalige minister van Justitie op die manier de minister van financiën aan."
(Bron: ANP)
In de derde termijn?quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:44 schreef Gabry het volgende:
Gisteren dat afgekeken, Rita deed het geweldig
Uiteraard. Roestvrijstaal onkruid met prikkeldraadversperring eromheen. Niemand die gaten in dat pantser krijgt. Binnenin het pantser heeft het weekdier zich teruggetrokken in een donker hoekje.quote:
In het derde termijn hield ze het kort, ze zei dat ze zou doen wat er in de nieuwe motie stondquote:Op woensdag 17 mei 2006 09:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de derde termijn?
In de eerste twee was ze nou niet bepaald sterk.
Maar dat feiten en de kamer goed inlichten niet haar sterke punten zijn was al bekend.
ja ze is niet echt van de duidelijke antwoorden naar de kamer.quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:51 schreef Gabry het volgende:
[..]
In het derde termijn hield ze het kort, ze zei dat ze zou doen wat er in de nieuwe motie stond
En toen ronde ze het af
Maar ze liet zich niet uit over hoe ze het interpreteerde
Hoho, recht door zee ja!quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
ja ze is niet echt van de duidelijke antwoorden naar de kamer.
http://www.bnr.nl/ShowANPNieuwsArtikel.asp?Context=S%7Ca15bed983007b25a%7CN%7C0&id=48404quote:ANP - 16 mei 2006 23:15 printversie
'Inburgeringswet nog flinke klus voor Verdonk'
DEN HAAG (ANP) - Gemeenten zijn er nog lang niet klaar voor de Wet inburgering volgend jaar in te voeren, zoals minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) van plan is. Verdonk moet nog heel wat doen, wil zij voorkomen dat de invoering van de wet op 1 januari 2007 uitloopt op een fiasco.
Dat blijkt uit een risicoanalyse over de invoering van de wet, die ook migranten die al in Nederland wonen, verplicht een inburgeringstoets te halen. Adviesbureau BMC en de Rijksuniversiteit van Groningen hebben de analyse in opdracht van de Tweede Kamer gemaakt. De Kamer, die zich nog over de wet moet buigen, kreeg haar dinsdag overhandigd.
De vaste Kamercommissie voor integratie liet een uitvoeringstoets doen na hardnekkige kritiek van organisaties en overheden. Het rapport onderschrijft een flink deel van die kritiek. Aanvankelijk wilde Verdonk de wet vorig jaar invoeren, maar door onzekerheden volgde steeds uitstel. De wet had deze zomer van kracht moeten worden, maar Verdonk stelde dat onlangs opnieuw uit in het zicht van de uitvoeringstoets.
Waslijst
In het rapport staat een waslijst van zaken die nog moeten gebeuren: gemeenten zijn nog niet voldoende geïnformeerd, er moeten nog computersystemen gebouwd worden en er is nog veel onduidelijk over de financiering.
De gegevensuitwisseling tussen gemeenten en allerhande diensten als de Immigratie- en Naturalisatiedienst IND, uitkeringsinstantie UWV, de Belastingdienst en de Centra voor Werk en Inkomen moet nog geregeld worden. Ook de IND heeft haar zaken intern nog niet op orde, stellen de onderzoekers.
Gezakt
De onderzoekers wijzen de Tweede Kamer erop dat migranten niet in beroep kunnen gaan tegen het oordeel van de examencommissie, als ze gezakt zijn. Ze menen verder dat een indirecte maar ontoelaatbare ongelijkheid optreedt tussen mannelijke en vrouwelijke migranten bij een echtscheiding en waarschuwen voor ongelijke behandeling tussen vreemdelingen en Nederlanders. Maar Verdonk heeft dat risico bij het indienen van de wet bewust genomen.
Die arme mensen zijn van de Dienst Verslag en Redactie volgens mij, en mogen al die onzin opschrijvenquote:Op woensdag 17 mei 2006 02:21 schreef teig het volgende:
wat oen die vier mensen in het midden van de zaal eigenlijk?? Ik bedoel die tafel tussen vragenstellers en antwoorders zeg maar....
http://www.tiscali.nl/content/article/nbuit/467386.htmquote:UTRECHT - 17/05/06 - (Novum/AP) - Een vermoedelijke moslimextremist [advocaat] is woensdag een zitting van de hoogste bestuursrechtbank in Turkije binnengedrongen, waarna hij onder het slaken van de kreet 'Allahu akbar!' het vuur opende op de aanwezige rechters. Dat hebben Turkse televisiestations gemeld.
Vijf rechters raakten gewond, twee van hen levensgevaarlijk. Een van de rechters had volgens de zender NTV onlangs de promotie van een lerares tegengehouden omdat zij buiten haar werk een hoofddoek droeg.
http://www.judicialwatch.org/flight77.shtmlquote:VS geven 9/11 video Pentagon vrij
Gepubliceerd op woensdag 17 mei 2006
Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft voor het eerst bewegende beelden laten zien van de aanslag op het Pentagon op 11 september 2001.
De videobeelden zijn afkomstig van een beveiligingscamera van het Pentagon.
Complottheorieën
Te zien is hoe American Airlines vlucht 77 zich met een snelheid van ruim 500 kilometer per uur in het Pentagon boort. Daarbij kwamen 184 mensen om het leven. De beelden zijn vrijgegeven op verzoek van de organisatie Judicial Watch.
Die organisatie hoopt daarmee een einde te kunnen maken aan alle complottheorieën die er de ronde gaan. Volgens enkele theorieën zou het vliegtuig in de lucht zijn neergeschoten of is het Pentagon geraakt door een raket.
Twintigste kaper
Enkele videostills werden in 2002 gepubliceerd, maar het Pentagon weigerde de videobeelden in zijn geheel vrij te geven. De beelden dienden namelijk ook als bewijs in de zaak tegen de '20ste kaper', Zacarias Moussaoui.
Vanwege het wettelijke recht op informatie eiste Judicial Watch in februari de video op . Washington ging akkoord nadat Moussaoui werd veroordeeld tot levenslang.
Lucasartsquote:Op woensdag 17 mei 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=713043/sc=89f03f
[..]
http://www.judicialwatch.org/flight77.shtml
Dag complottheorieën.
Toch niet dag met het handje.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:45 schreef MrX1982 het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=713043/sc=89f03f
[..]
http://www.judicialwatch.org/flight77.shtml
Dag complottheorieën.
In het 2e filmpje wel, gaat wel erg snel trouwens.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toch niet dag met het handje.
Ik heb geen vliegtuig gezien in de filmpjes..
Ik ga ervan uit dat er echt wel een vliegtuig het Pentagon is ingevlogen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie duidelijk een als vliegtuig te identificeren object in een fractie van een seconde.
Maar ja dat is echt een zinloze discussie als jij onder de complottheoretici valt aangezien die absoluut niet werken met feiten maar wat aannames en verdraaide "feiten".
Zie hier 9-11 conspiracy enzoquote:Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef MrX1982 het volgende:
Maar ja dat is echt een zinloze discussie als jij onder de complottheoretici valt aangezien die absoluut niet werken met feiten maar wat aannames en verdraaide "feiten".
Ik zag een witte streep van rechts komend, laag boven de grond en horizontaal.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef Chewie het volgende:
[..]
In het 2e filmpje wel, gaat wel erg snel trouwens.
Dat soort argumenten ga je dan krijgenquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:03 schreef Chewie het volgende:
Zie hier 9-11 conspiracy enzo
Kan natuurlijk nooit een vliegtuig zijn, veel te klein![]()
Hooguit een streep in een beeldje van 0,04 seconden, denk ik.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:09 schreef MrX1982 het volgende:
Ik vraag me af of je überhaupt een raket zou kunnen waarnemen op dat soort beelden.
daarvan waren al still-beelden bekend, waarop dat vliegtuig te zien is, iemand heeft dat ooit uitgemeten en kwam tot de conclusie dat het idd een boeing 737 zou moeten zijn (en zeker geen raket of robotvliegtuige kon zijn, maar een flinke jet)..quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:03 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zag een witte streep van rechts komend, laag boven de grond en horizontaal.
Een complotaanhanger kan met hetzelfde recht zeggen dat dit een raket was..
De hardnekkige complot theoretici willen volgens mij ook gewoon in complot theorieën geloven. De waarheid staat allang niet meer bovenaan het lijstje van wat ze willen bereiken.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:16 schreef RM-rf het volgende:
daarvan waren al still-beelden bekend, waarop dat vliegtuig te zien is, iemand heeft dat ooit uitgemeten en kwam tot de conclusie dat het idd een boeing 737 zou moeten zijn (en zeker geen raket of robotvliegtuige kon zijn, maar een flinke jet)..
daat heeft overigens de complot-theorieen nooit opgehouden ... klopt het bewijsmateriaal namelijk niet met hun theorieen, is het materiaal natuurlijk vervalst oid....
men past zulke argumenten aan de theorie aan, niet andersom.
Ik heb een paar dagen terug nog zitten discussieren op Fok! met mensen die in de JFK-moord een complot zien .... daar wilden sommigen niet erkennen dat de afstand die de tweede kogel aflegde 58 meter was, terwijl je dat exact kunt nameten... ze 'dachten' dat dat veel verder zou moeten zijn, en hij dus nooit van zo'n grote afstand raak had kunnen schieten,... dus die 58 meter paste niet in hun theorie en wordt dan ontkend.
Ik vind het meestal erg interssant, het is een soort van 'geloof', een vorm van 'wereldbeschouwing' die gedragen wordt door een sterke 'goed-fout-verdeling' en vertrouwen in de eigen morele superioriteit.... (zoals ook veel politiek ideologieen)quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:22 schreef MrX1982 het volgende:
De hardnekkige complot theoretici willen volgens mij ook gewoon in complot theorieën geloven. De waarheid staat allang niet meer bovenaan het lijstje van wat ze willen bereiken.
Daarom vind ik het voornamelijk vermakelijk om te zien en echt serieus neem ik het allemaal niet.
http://video.google.com/videoplay?docid=7763546943852727250quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:28 schreef RM-rf het volgende:
Ik vind het meestal erg interssant, het is een soort van 'geloof', een vorm van 'wereldbeschouwing' die gedragen wordt door een sterke 'goed-fout-verdeling' en vertrouwen in de eigen morele superioriteit.... (zoals ook veel politiek ideologieen)
Dat is wel het mooie van internet de toegang tot dit soort alternatieven is natuurlijk een stuk groter dan vroeger. Echt snel zal je dit niet zien in de reguliere media hoewel recentelijk Peter R de Vries een hele uitzending wijdde aan JFK en hoe het werkelijk zou zijn gegaan.quote:Overigens, zelf ben ik ook wel degelijk een soort van ge-interesseerde in bepaalde paranoia complot-theorieen, omdat ik geloof dat door die enorm non-conformistische tegendraadse denkwijze je soms nader komt aan de werkelijkheid, dan het altijd maar denken in de voorgebaande paden.
Dat er rondom de 11 september aanslagen, Al Qaeda en de rol van de inlichtingendiensten gewoon een groot politiek spel gespeeld wordt is duidelijk, en de complotdenkers hebben terecht dat ze zeer vooruitstrevend zijn in het openlijk praten erover, ook toen de mainstream media dat niet kon of durfde.
Rouvoet vond ik de derde termijn sterker, met zijn minister Verdonk heeft zes weken om te reageren op de ChristenUnie speechje. Van Verdonk kwam er alleen maar uit dat ze de motie zal uitvoeren, zonder verdere toelichting of vragen van de Kamerleden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
ja ze is niet echt van de duidelijke antwoorden naar de kamer.
Snap die steun voor haar nog niet echt eigenlijk. Er is volgens mij nog geen casus geweest die ze naar volle tevredenheid heeft opgelost.
Ik snap niet hoe Verdonk zich hieruit kan redden. Als ze die motie uit gaat voeren, erkent ze dat ze in de eerste termijn fout zat. Dan heeft ze toch een geloofwaardigheidsprobleem? En als ik Verhagen zo zag is zijn geduld zo langzamerhand ook wel op.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Rouvoet vond ik de derde termijn sterker, met zijn minister Verdonk heeft zes weken om te reageren op de ChristenUnie speechje. Van Verdonk kwam er alleen maar uit dat ze de motie zal uitvoeren, zonder verdere toelichting of vragen van de Kamerleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |