Ik ga zeker door! Eigenlijk wilde ik het bij dit eerste plaatje houden, maar jullie commentaar zorgde ervoor dat ik het af wil makenquote:
Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is gewoon gelul, laat 'em de echte politie er maar bij halen als ie zo zeker is van zijn gelijk.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo even een berichtje vanuit londen van mij,
vandaag even illegaal op kings cross wezen foto's maken! wist ik veel, was net eigenlijk klaar komt er zo`n security guard zeggen dat t niet mag zonder toesteming van de stations maneger
Foto's volgen nog wel
in de loop van zaterdag denk ik
Dat kunnen ze normaal niet doen omdat ze vanaf Putten/'t Harde dicht achter de stopper naar Zwolle rijden.quote:Op donderdag 11 mei 2006 02:55 schreef the_disheaver het volgende:
Woei, een ATB'tje vanacht! En iedereen zich (luidop) afvragen: ATB![]()
Beetje vreemd, in amersfoort kwam de trein uit schiphol 10 tot 15 minuten later aan (gedoe met dat het verkeerde treinstel nu voorop stond). Vervolgens nog een noodstop door ATB. En toch kwam ie misschien enkele minuten later op groningen aan... Waarschijnlijk heeft hij op z'n grens gereden (en daardoor een ATB te pakken gekregen) maar toch, kunnen ze dat altijd niet doen?![]()
Graag gedaanquote:Op donderdag 11 mei 2006 23:49 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Met behulp van die foto's de wielen verbeterd!
Thanks, wadloper!
[afbeelding]
Het achterste treinstel zou er toch afgekoppeld moeten worden. En zo groot is de wachttijd daar toch niet? Maar het scheelt idd wel.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat kunnen ze normaal niet doen omdat ze vanaf Putten/'t Harde dicht achter de stopper naar Zwolle rijden.
De grootste winst zit 'em trouwens eerder in de enorm veel kortere haltering in Zwolle.
zoiets is een paar maanden geleden ook op een NoordNed (toen nog wel jaquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:33 schreef Duvel het volgende:
Van nu.nl: Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf
Uitgegeven: 12 mei 2006 10:16
Laatst gewijzigd: 12 mei 2006 10:18
SAUWERD - Een oplettende machinist heeft donderdag langs het spoor tussen Winsum en Sauwerd het leven van een pasgeboren kalfje gered. Dat heeft een woordvoerder van vervoersmaatschappij Arriva vrijdag laten weten.
Een eerder passerende machinist had het jonge dier vlak bij een sloot zien liggen. Toen machinist Henk Mars op dezelfde plaats arriveerde was het beest net kopje onder gegaan in het water. Mars aarzelde geen moment, zette zijn trein stil en viste het kalfje samen met een passagier uit de sloot.
Arriva neemt de onvermijdelijke vertraging voor lief. "Als machinist moet je op zo'n moment natuurlijk een moeilijke beslissing maken, want je hebt ook de verantwoordelijkheid voor je trein. Wij vinden dat hij in dit geval de juiste afweging heeft gemaakt", aldus een zegsvrouw.
Klopt, dat was met de bus. Ik ken die chauffeur die toen een schaap redde wel.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zoiets is een paar maanden geleden ook op een NoordNed (toen nog wel ja) lijn in Frysl6an gebeurd
Goed bezig.
Ik vind het een erg goede beslissing van de machinist. Ik vind dat hij een pluim verdient!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:33 schreef Duvel het volgende:
Van nu.nl: Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf
Uitgegeven: 12 mei 2006 10:16
Laatst gewijzigd: 12 mei 2006 10:18
SAUWERD - Een oplettende machinist heeft donderdag langs het spoor tussen Winsum en Sauwerd het leven van een pasgeboren kalfje gered. Dat heeft een woordvoerder van vervoersmaatschappij Arriva vrijdag laten weten.
Een eerder passerende machinist had het jonge dier vlak bij een sloot zien liggen. Toen machinist Henk Mars op dezelfde plaats arriveerde was het beest net kopje onder gegaan in het water. Mars aarzelde geen moment, zette zijn trein stil en viste het kalfje samen met een passagier uit de sloot.
Arriva neemt de onvermijdelijke vertraging voor lief. "Als machinist moet je op zo'n moment natuurlijk een moeilijke beslissing maken, want je hebt ook de verantwoordelijkheid voor je trein. Wij vinden dat hij in dit geval de juiste afweging heeft gemaakt", aldus een zegsvrouw.
Nope, in het toilet zelf (wellicht heef het er wel mee te maken?).quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zit toch aan de buitenkant? Volgens mij betekent het dat daar een vulmond zit voor het waterreservoir.
Hille van der Galiën volgens het artikel wat ik net in mn nieuwsarchief tegen komquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, dat was met de bus. Ik ken die chauffeur die toen een schaap redde wel.
Da's het zelfde teken inderdaad.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:19 schreef ROG het volgende:
[..]
Nope, in het toilet zelf (wellicht heef het er wel mee te maken?).
Dit is 'm ongeveer:
[afbeelding]
leek mij ook, maar ik had toch mn plaatjes al, en stond toch op het punt te vertrekken,quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is gewoon gelul, laat 'em de echte politie er maar bij halen als ie zo zeker is van zijn gelijk.
waar is dat?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:17 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img139.imagevenue.com/loc274/th_33392_IMG_4586.jpg]afbeelding][/URL]
Groningen, aan het eind van spoor 1a, kan je de trap op, dan rechts en dan zie je alle treinen op het opstelspoor staanquote:
Ikzelf heb aan het station zelf meestal genoegquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:16 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Groningen, aan het eind van spoor 1a, kan je de trap op, dan rechts en dan zie je alle treinen op het opstelspoor staan
Daar fotograveer ik meestal
Hebben jullie nog plaatsen waar ik de treinen in Leeuwarden goed kan fotograveren?
je heb mail terug :pquote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af inderdaad. Groningen gok ik
Ou, je hebt mail
Hmm, ik vind die van mij mooierquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:34 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
misschien dat je er wat aan hebt... het is ook een nagemaakt 3d model
Misschien was-ie bang voor een aanslag?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:19 schreef MREn het volgende:
Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is gewoon gelul, laat 'em de echte politie er maar bij halen als ie zo zeker is van zijn gelijk.
quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Zug-Chef het volgende:
MSTS![]()
Trainz Railroad Sim / Pro Train Perfekt![]()
![]()
Trainzquote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Zug-Chef het volgende:
MSTS![]()
Trainz Railroad Sim / Pro Train Perfekt![]()
![]()
ja logisch ook, hoe verder iets is, hoe kleiner het lijktquote:Op zondag 14 mei 2006 13:11 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ou: Dat lijkt idd zo, maar komt door de hoek van de screenshot, denk ik. In-game is het iig niet zo
dat komt omdat de rest van de schaduw onder de brug valt...quote:Op zondag 14 mei 2006 15:20 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja logisch ook, hoe verder iets is, hoe kleiner het lijkt![]()
Die schaduw van de ICM klopt volgens mij niet... is te kort
wat kun je allemaal met MSTS?quote:Op zondag 14 mei 2006 20:53 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat komt omdat de rest van de schaduw onder de brug valt...
En niet te vergeten MSTS is al 5 jaar oud!! en toen een pionier in zijn tijd!
dit is ook msts:
[...]
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die heb ik ook gedownload. Ligt het alleen aan mij of remmen die wadlopers verschrikkelijk slecht? Van 50 naar 0 en nog schiet ik het station voorbijquote:Op maandag 15 mei 2006 06:35 schreef Wadloper het volgende:
MSTS is best leuk
Je kan hem ook 'upgraden' met verschillende lijnen, zoals bijvoorbeeld de Noordned (nu Arriva) route
't Is geen auto!quote:Op maandag 15 mei 2006 09:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Die heb ik ook gedownload. Ligt het alleen aan mij of remmen die wadlopers verschrikkelijk slecht? Van 50 naar 0 en nog schiet ik het station voorbij
alle infra (wegen, elektra,telefoon, kabeltv) is gewoon hell daarquote:Op maandag 15 mei 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een uitgewoonde teringzooi, die infra!
Wij gaan de zelfde kant op, vrees ik soms.quote:Op maandag 15 mei 2006 09:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alle infra (wegen, elektra,telefoon, kabeltv) is gewoon hell daar!
quote:Op maandag 15 mei 2006 09:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wij gaan de zelfde kant op, vrees ik soms.
mag denk ik niet omdat t dan WAREZ wordt?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:27 schreef jorienvdherik het volgende:
wie heeft er een directe link van dat msts ?
ik krijg mn treinen dus met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de rijderijquote:Op maandag 15 mei 2006 13:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Is er geen MSTS topic in GAM? Het is best populair namelijk
Dan doe je iets foutquote:Op maandag 15 mei 2006 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik krijg mn treinen dus met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de rijderij
Je moet beginnen met uitrijden met de Wadloper als je dat balkje ziet dat er een station is. Dan hoef je alleen nog beetje te remmen bij het station zelfquote:Op maandag 15 mei 2006 09:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Die heb ik ook gedownload. Ligt het alleen aan mij of remmen die wadlopers verschrikkelijk slecht? Van 50 naar 0 en nog schiet ik het station voorbij
Lekker dan...quote:Op maandag 15 mei 2006 18:48 schreef blup het volgende:
Afgelopen zaterdag een bijna ongeluk volgens mij.
Ik had de intercity van 13:38 vanuit utrecht naar eindhoven. Was een IRM.
Het was nogal een klunzige machinist die nogal wat aan het aankloten was. Constant tijdens de rit zat hij tegen de ATB aan. Constant tijdens de rit het geffsssstttt van de remmen omdat hij boven de 140 uitkwam. Hij moest blijkbaar naar Den Bosch, en was daar klaar ofzo. Of hij moest nodig schijten.
We reden in de wisselstraat van Den bosch, plots gingen we FINAAL in de remmen. Ik wist wel dat IRM's hard konden remmen, omdat ik al eerder een noodremtrekker had mee gemaakt, maar op een hoge snelheid hevig remmen is minder erg dan op een rangeer snelheid.
Plots weer, fsssshhtttt.. Zeer hevig gerem en mensen die stonden moesten zich goed vasthouden, en met een flinke dreun stonden we stil. En ik werd zelfs gewoon uit mn stoelgetrokken bijna met mn bek in de tafel. (Ja zo hard ging het echt:P).
Nog geen 10 seconde later zie ik terwijl ik schuin naar voren kijk een andere IRM die richting utrecht gaat voor ons langs gaan, om ons te paseren.. WAT een klojo. Constant te hard rijden tegen de ATB aan, en vervolgens rood negeren op Den Bosch. Vlak na den bosch kwam de hoofdconducteur langs, en ik vroeg hem wat voor haastige meester voorin zat. Maar de conducteur bleek op denbosch zelf opgestapt te zijn.
Die gast moet nodig weer op cursus verantwoord treinbesturen.
Geef mij toch Zwitserland (daar is het) dan maar. Echt super alles daar. Het lijkt soms wat ouderwets maar werken doet het altijd wel!quote:Op maandag 15 mei 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een uitgewoonde teringzooi, die infra!
Wie leert die man ff dat Noord BOVEN is op een normale kaart?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
deze screens
wat voor programma heb je daarvoor nodig
ziet er echt leuk uit
[afbeelding]
Daar heb je dus Microsoft Train Simulator voor nodig!quote:Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
deze screens
wat voor programma heb je daarvoor nodig
ziet er echt leuk uit
Ik denk eerder dat jij niet zo snel conclusies moet trekken, want je redenering die hier achter schuil gaat (en die is ver te zoeken) is werkelijk amusant.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:48 schreef blup het volgende:
Die gast moet nodig weer op cursus verantwoord treinbesturen.
We reden al op een poep snelheid omdat we binnen kwamen rollen. Dat kon ik met mn fiets wel bijhouden. Dus een geneergd geel sein kon 't nooit zijn. Misschien een gare ATB, mischien toch een noodremactie van de machinist. Ze zouden niet de 1e zijn die in de wisselstraat op elkaar klappen.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:11 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij niet zo snel conclusies moet trekken, want je redenering die hier achter schuil gaat (en die is ver te zoeken) is werkelijk amusant.
Voor een rood sein krijg je geel. Volg je de bijbehorende opdracht (afremmen naar 40 km/h) niet op, grijpt de ATB in en zet je stil. Kans op aanrijding is dus klein, dus direct al spreken van "onverantwoord rijgedrag" is kwatsj. Daarnaast kan de ATB ook te strak zijn afgesteld. Ander punt: in normale situaties kruist aan de noordkant van 's Hertogenbosch geen trein ri. Zaltbommel / Rosmalen voor een trein uit de richting Zaltbommel langs.
En zo ontstaan indianenverhalen.
Hier heb je inderdaad Microsoft TrainSimulator voor nodig.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
deze screens
wat voor programma heb je daarvoor nodig
ziet er echt leuk uit
[afbeelding]
[afbeelding]
[[url=http://www.mstsdrd.nl/images/nieuwekerk.jpg[/img
][img]http://www.mstsdrd.nl/images/gouda.jpg]afbeelding[/url]]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook tijden met MSTS gespeeld, maar nu er Trainz is, vind ik daar de omgeving wel veel mooier gemaakt. Ook details als vertrekborden, klokken op het perron en automatische treinbeveiligingen (soort dodemansknop zeg maar) zijn hier allemaal ingebouwd. Helaas voor jullie is er zover ik weet nog niet echt Nederlands spul hiervoor te verkrijgen...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 06:34 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hier heb je inderdaad Microsoft TrainSimulator voor nodig.
Je moet dan ook nog alle treinen downloaden, en die erbij installeren, dan heb je het helemaal echt zeg maar.
Alleen de geluiden kloppen soms niet helemaal
MSTS (afkorting Microsoft Trainsimulator) is wel leuk om als spel te hebben, je moet niet op de omgeving letten, want dat is niet echt zo echt
oke zag dat die maar 15 euro kost binnenkort maar is naar kijkenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb ook tijden met MSTS gespeeld, maar nu er Trainz is, vind ik daar de omgeving wel veel mooier gemaakt. Ook details als vertrekborden, klokken op het perron en automatische treinbeveiligingen (soort dodemansknop zeg maar) zijn hier allemaal ingebouwd. Helaas voor jullie is er zover ik weet nog niet echt Nederlands spul hiervoor te verkrijgen...
Zal vanmiddag wel wat screens van mij posten
Hmm, ik kende hem dus wel ergens van..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:36 schreef blup het volgende:
[..]
Nee, hij had nog 2 sec ongveer.
dat is een blik op de weg klassieker man:P
Trainz heb ik verder geen ervaring mee (nog). Waar kan je hem kopen eigenlijk, zie hem hier nooit in de winkels liggen :Squote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb ook tijden met MSTS gespeeld, maar nu er Trainz is, vind ik daar de omgeving wel veel mooier gemaakt. Ook details als vertrekborden, klokken op het perron en automatische treinbeveiligingen (soort dodemansknop zeg maar) zijn hier allemaal ingebouwd. Helaas voor jullie is er zover ik weet nog niet echt Nederlands spul hiervoor te verkrijgen...
Zal vanmiddag wel wat screens van mij posten
Ik had van een Arriva medewerker juist begrepn dat Noordned ze van Arriva leaste? Of haal ik nu wadlopers en bussen door elkaar?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor een vraag over de wadlopers moet je bij NS zijn. Zij zijn eigenaar van de Wadlopers. Arriva least die treinen van de NS.
Voor zover duidelijk is, is dat NoordNed de wadlopers leaste bij NS. Ik denk dat bij het ingaan van het nieuwe contract arriva nu de treinen least bij de NS. Echte zekerheid heb ik hierover niet, maar wel een sterk vermoeden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Wadloper het volgende:
De wadlopers werden toch eerst geleased door Noordned, en zijn toen toch overgekocht?
De Buffels weet ik zeker dat die geleased waren
Of ben ik weer in de war?
noordned kan ze niet meer leasenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor zover duidelijk is, is dat NoordNed de wadlopers leaste bij NS. Ik denk dat bij het ingaan van het nieuwe contract arriva nu de treinen least bij de NS. Echte zekerheid heb ik hierover niet, maar wel een sterk vermoeden.
De bussen van arriva werden idd door NoordNed geleast. Ik weet niet of arriva het ook bij haar zelf doet, want er zijn belastingtechnische omstandigheden denkbaar dat leasen van een dochtermaatschappij goedkoper is dan het materieel onder de uitvoerende (dochter)maatschappij te laten vallen.
Jaren geleden heeft NS bijna al zijn rollend materieel verkocht aan o.a.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Wadloper het volgende:
De wadlopers werden toch eerst geleased door Noordned, en zijn toen toch overgekocht?
De Buffels weet ik zeker dat die geleased waren
Of ben ik weer in de war?
bij eshuis bouwmaterialen daar he.. ik vraag het me ook afquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
vraagje he..
als je vanaf enschede drienerlo naar hengelo gaat.kom je aan je linkhand (Als je met je gezicht naar voren zit) een perron tegen met een aantal oude stoeltjes.. iemand die weet hoe die zit?
en vlak erachter zit een lijntje en die is nog recent aangelegd lijkt het.. en die verdwijnt ergens heen.. iemand idee wat dit is?
dank jequote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:58 schreef Wadloper het volgende:
Je zou hier even rond kunnen kijken:
http://www.msts-e.nl/
http://www.christrains.com/current_nl.html (hier kan je treinen downloaden)
http://www.noordnedroute.com/index.htm (voor de wadloper en buffel)
http://www.railsim.nl/web(...)ab7fe7689b193a70a32d
http://www.xtracks.tk/ (1 van de versies moet je hebben voor een bepaalde route, het beste kan je meteen de laatste versie downloaden)
Dit zijn de sites die ik normaal altijd bezocht.
Volgens mij zijn die locs van ABB Lease, kan dat?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:35 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Ik ga wel eens mee op de bok van een 6400 en daar in zitten in sommige locs
plaatjes waarop staat ; deze lok is van ........ in Zweden of Noorwegen
Dat lijntje is waar de Akzo-trein rijdt (zout), naar het industrieterrijn Twentekanaal. Kweet niet of ie nog steeds rijdt, al een tijd niet meer gezien. Kan ook zijn dattie alleen 's nachts rijdt...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
vraagje he..
als je vanaf enschede drienerlo naar hengelo gaat.kom je aan je linkhand (Als je met je gezicht naar voren zit) een perron tegen met een aantal oude stoeltjes.. iemand die weet hoe die zit?
en vlak erachter zit een lijntje en die is nog recent aangelegd lijkt het.. en die verdwijnt ergens heen.. iemand idee wat dit is?
http://www.nsfinancialservices.ie/home/default.asp?NCID=1quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:35 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Jaren geleden heeft NS bijna al zijn rollend materieel verkocht aan o.a.
een Schots of Ierse Bank instantie, die op zijn beurt de hele blups terug verhuurde
aan de NS.
Zo ook de Wadlopers, die weer doorverhuurd worden aan Arriva.
Ik ga wel eens mee op de bok van een 6400 en daar in zitten in sommige locs
plaatjes waarop staat ; deze lok is van ........ in Zweden of Noorwegen
Ook die worden weer geleast door Railion dat voor 4 % van NS is en de rest
minus een klein aantal procenten van de Stinnesgroep in Duitsland wat weer
een volle DB dochter is.
Jaren geleden was het helemaal in om de roerende en onroerende zaken te verkopen
en via Lease Back system terug te huren.
Dit was toen belastingtechnisch heel voordelig, wat nu niet meer zo voordelig is.
![]()
![]()
![]()
alternatief tuinhuisjequote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:20 schreef Wadloper het volgende:
Ik zou wel een DH 1 willen hebben, alleen denk niet dat men ouders er blij mee zijn
Het oude FBK stationnetje, voor het FBK stadion.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
vraagje he..
als je vanaf enschede drienerlo naar hengelo gaat.kom je aan je linkhand (Als je met je gezicht naar voren zit) een perron tegen met een aantal oude stoeltjes.. iemand die weet hoe die zit?
Dit lijntje is de voormalige lijn naar Boekelo, hij loopt nu nog door tot aan de AKZO.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
en vlak erachter zit een lijntje en die is nog recent aangelegd lijkt het.. en die verdwijnt ergens heen.. iemand idee wat dit is?
Dit komt van dezelfde sitequote:Op woensdag 17 mei 2006 01:01 schreef 456 het volgende:
[..]
http://www.nsfinancialservices.ie/home/default.asp?NCID=1
Wat me verder aan de site opvalt is dat de nieuwe treinen niet te leasen zijn bij dit bedrijf, behalve dan de linten.quote:Lease Agreement with Arriva
20 Mar
NS Financial Services Company and Arriva Personenvervoer Nederland B.V. signed the lease contract for DH and DM’90 train sets, on the 9th December 2005.
The lease agreement between NS Financial Services Company and Arriva Personenvervoer Nederland B.V. included the lease of 17 DH I, 31 DH II and 4 DM’90 trainsets. Arriva Nederland operates the 6 regional lines in the regions Fryslân and Groningen. The DH and DM’90 train sets carry up to 278 and 307 passengers respectively.
aahquote:Op woensdag 17 mei 2006 09:56 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Het oude FBK stationnetje, voor het FBK stadion.
Is 1weekend in gebruik geweest.
Er reed toen een pendeltreintje van Hengelo, naar die halte.
Bezoekers voor de FBK games die daar op het sportpark werden gehouden, konden zo met de trein mee.
[..]
Dit lijntje is de voormalige lijn naar Boekelo, hij loopt nu nog door tot aan de AKZO.
Ja, bepaalde bestanden zijn gaar oid.quote:Op woensdag 17 mei 2006 07:01 schreef Wadloper het volgende:
Geeft hij een meidling dat hij het niet doet?
En je kunt 'm over dertig jaar door kwijlende museumenthousiasten kosteloos uit je tuin laten halen!quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:15 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Nog een mooi tuinhuisje ookKunnen ook veel mensen in
![]()
Die melding krijg ik ook steedsquote:
Echt niet! Van mijn wadloper blijven ze afquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
En je kunt 'm over dertig jaar door kwijlende museumenthousiasten kosteloos uit je tuin laten halen!
je moet een DH2 doen!quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:17 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Die melding krijg ik ook steeds![]()
Heb ik al geen zin meer om die route te rijden![]()
[..]
Echt niet! Van mijn wadloper blijven ze af![]()
![]()
wadloper kopen en in wonen ipv een huis te bouwenquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:02 schreef Wadloper het volgende:
Betaal jij de huur?
Kzou heus wel een wadloper in de tuin willen hebben hoorAlleen heb het geld er niet voor om hem te kopen (tenzij hij goedkoop is
)
Ik neem wel wadloper 3223, die heeft een soort eiland met palen in het midden, daar kan ik een bed bouwenquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wadloper kopen en in wonen ipv een huis te bouwen![]()
enige wat je moet regelen is een aansluiting voor de stroom, water en gas ( je wil toch wel koken he!! ) 1 bak van de 2 inrichten als woonkamer/ keuken, andere kant lekker slapen en badkamer maken
k zie je al buiten koken in de winterquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:52 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik neem wel wadloper 3223, die heeft een soort eiland met palen in het midden, daar kan ik een bed bouwen
En koken doe ik wel op een gaspitje buiten, wil de wadloper verder niet beschadigen![]()
![]()
strak tegen elkaar aanzetten oid met luiveltjes bij de deurtjes?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:02 schreef Wadloper het volgende:
Anders koop ik er gewoon twee
1 voor het wonen, 1 als verzamelobject
Nee, wel met wat ruimte ertussenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
strak tegen elkaar aanzetten oid met luiveltjes bij de deurtjes?
staat op wadloper.nl.tt ? alleen hoe betrouwbaar dat is?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
Volgens mij zit er een Cummins diesel in, maar ik weet het niet zeker meer.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
Niels z'n Wadloper Bladzijdequote:Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
ik dacht dat de 500 PK DAF in de jaren 90 ook een 14 liter Cummins had jaquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:17 schreef mdeen het volgende:
[..]
Niels z'n Wadloper Bladzijde
6 cylinder Cummins NT 855 R4 van 14 liter, 288 pk bij 2100 1/min.
En dit is een motor die ook veel in boten en waarschijnlijk ook vrachtwagens wordt toegepast.
hoef ik niet ver te kijkenquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:16 schreef jorienvdherik het volgende:
misschien morgen maar voor het spel gaan kijken
Ja!quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:08 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Voor de geïnteresseerden: ik ben bezig met een activity pack voor de utrecht-rotterdam lijn (MSTS). Ik heb de IC rd-ut ondertussen qua reistijden goed, en al wat verkeer. Maar mijn doel is alle treinverkeer toevoegen, en stop-, snel- en intercityverkeer voor de gebruiker mogelijk maken, in een zo realistisch mogelijke omgeving qua verkeer!
En voor wadloper: ik wil ook wel een stoptrein routetje met een wadlopertje toevoegen?
Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.quote:
Bij die ICE was dat toch niet echt ene succes? Ik dacht dat ze die inmiddels buiten dienst gesteld hadden?quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.
http://de.wikipedia.org/wiki/Neigetechnik
http://www.bogenschneller.de/index.php?id=9&cat=3
Hier kan je het ook goed zien:
[afbeelding]
Voor zover ik weet was het de BR 612 die er problemen mee had.quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij die ICE was dat toch niet echt ene succes? Ik dacht dat ze die inmiddels buiten dienst gesteld hadden?
Wat een gedrocht van een trein!quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Voor zover ik weet was het de BR 612 die er problemen mee had.
Deze:
[afbeelding]
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.
Ik heb er nog nooit in gezeten, ik geloof je gelijk, maar de buitenkant vind ik persoonlijk weinig speciaal...quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Tfz het volgende:
[..]
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
Helemaal met je eens. Hetzelfde vind ik van de nieuw bestelde sprinters, en de IRM.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit in gezeten, ik geloof je gelijk, maar de buitenkant vind ik persoonlijk weinig speciaal...
Yep, t straalt niks uit,quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:22 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Hetzelfde vind ik van de nieuw bestelde sprinters, en de IRM.
Eigenlijk gewoon karakterloos modern
Ik houd mijn hart vast. Waarschijnlijk mijn favo trein naar de klotenquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yep, t straalt niks uit,![]()
maar de IRM's zitten wel weer comfortabel
zal mij benieuwen wat er van de ICM3/4tjes gaat worden na revisie
kom je ook regelmatig in .de ?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Tfz het volgende:
[..]
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
Dat zit er wel in... In het gunstigste geval stoelen à la ICRm. Helaas worden ze waarschijnlijk net zo dicht op elkaar geplaatst. Ik hoop echter dat ze die oranje banken gewoon laten zitten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:11 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik houd mijn hart vast. Waarschijnlijk mijn favo trein naar de kloten![]()
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zit er wel in... In het gunstigste geval stoelen à la ICRm. Helaas worden ze waarschijnlijk net zo dicht op elkaar geplaatst. Ik hoop echter dat ze die oranje banken gewoon laten zitten.
Overigens vind ik de IRM niet eens zo lelijk. Het nadeel aan die treinen is het zitcomfort (stoelen zitten niet geweldig) en het feit dat ze het maar niet voor elkaar krijgen om een aangemaan klimaat te scheppen binnen. Het is of te heet, of je je reist in een vrieskist.
je bedoelt een niet al te hoge metale bak op 8 wielen? Ik zie er niet echt een stijl in na de apekopen/hondekoppen en de engelsquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..
En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienstquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..
En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
Ik bedoel iets wat iets 'eigens' heeft, een eigen karakter, niet standaard hypermodern, aerodynamisch en (in mijn ogen) saai.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:02 schreef thatsme het volgende:
[..]
je bedoelt een niet al te hoge metale bak op 8 wielen? Ik zie er niet echt een stijl in na de apekopen/hondekoppen en de engels
Railhopper heb ik helaas niet vaak gezien in het echtquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
De binnenkant wel. Al had SM'90 in het begin stoelen met kunstleer in plaats van stof (en in een aantal stellen vijf in de breedte). Wat DM'90 van SM'90 heeft is de knik in de zijwand en het interieur.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
mn SM'90 kennis is te slecht daarvoor,quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
De binnenkant wel. Al had SM'90 in het begin stoelen met kunstleer in plaats van stof (en in een aantal stellen vijf in de breedte). Wat DM'90 van SM'90 heeft is de knik in de zijwand en het interieur.
De Doedelzak rockstquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
Stoffen bekleding in een trein is zowiezo niet zo`n slim idee denk ik, gewoon een leer achtig materiaal dat is veel slijtvaster,quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
De Doedelzak rockst, heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep
.
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.
Dat was de V-IRM preek.
Maar kantelbakken is al veel meer gebruikt, het voordeel is dat je met hogere snelheid op oudere rails kan rijden. Meestal is die rails niet echt ruim aangelegd. Door die kantelbakken zal de krachten die de reiziger opzich krijgt, veel midner geworden. En daardoor kan je mooier , sneller de bocht door
.
Je hebt gelijk, IRM is bijna altijd smerig, net als DD-AR. Het beste materieel op dat gebied blijft toch de Koploper!quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
De Doedelzak rockst, heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep
.
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.
Waarom denk je dat NS Commercie nog niet wel de hersens heeft om elke mogelijke inzet van IRM in de NO-IC's te blokkeren?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, IRM is bijna altijd smerig, net als DD-AR. Het beste materieel op dat gebied blijft toch de Koploper!
Je bedoelt "nog net" denk ik?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 04:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat NS Commercie nog niet wel de hersens heeft om elke mogelijke inzet van IRM in de NO-IC's te blokkeren?
Aan de buitenkant wel... Alleen de kop van de SM'90 werd zo lelijk gevonden dat ze die voor de DM'90 maar aangepast hebben. en het is ze goed gelukt, die ziet er een stuk beter uit!!!quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
ergens logisch. dr zijn vast wat meer DM'90tjes gebouwt dan SM'90tjes :'D!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:16 schreef thatsme het volgende:
[..]
Aan de buitenkant wel... Alleen de kop van de SM'90 werd zo lelijk gevonden dat ze die voor de DM'90 maar aangepast hebben. en het is ze goed gelukt, die ziet er een stuk beter uit!!!
Een stuk of 44 meer ja! Ik geloof dat de andere kop er op aandringen van de commerciële mensen is gekomen, omdat een vriendelijker uitstraling een hoop extra reizigers zou trekken.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ergens logisch. dr zijn vast wat meer DM'90tjes gebouwt dan SM'90tjes :'D!
my point, en de DM'90 mag toch ook wat wijder ingezet worden,quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een stuk of 44 meer ja! Ik geloof dat de andere kop er op aandringen van de commerciële mensen is gekomen, omdat een vriendelijker uitstraling een hoop extra reizigers zou trekken.
als ik OV had was ik wel even dr heen geweest al maar bij gebrek aan OV op dit moment :pquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:39 schreef Duvel het volgende:
NS heeft de stoelen voor de nieuwe Sprinters vastgesteld naar aanleiding van een proefzitting in Utrecht Centraal een paar maanden geleden. Momenteel staat het verkozen type in de stations hal en ik ben ik even gaan proefzitten. Mijn conclusie: redelijk, voor een stoptrein. Zodra je er langer dan een kwartier op moet zitten, krijg je waarschijnlijk pijn in je kont. Het is wel beter dan de planken in SGM. Er stonden zowel een tweede klas als een eerste klas bank. Qua zitcomfort maakte het weinig uit. De klapzitjes hingen er ook nog, maar die waren bezet door patat-etende jongedames.
Er is genoeg OV buiten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als ik OV had was ik wel even dr heen geweest al maar bij gebrek aan OV op dit moment :p
Nou nou.. geld betalen om even te gaan proefzitten op de nieuwe sprinterstoelen in Utrecht? Beetje over de top vind je niet?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is genoeg OV buiten.
Of ben je weer mobiliteitsinvalide vanaf de seconde dat je echt moet gaan betalen?
* MREn heeft zo'n schurfthekel aan dat soort centenknijpers
Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:17 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Nou nou.. geld betalen om even te gaan proefzitten op de nieuwe sprinterstoelen in Utrecht? Beetje over de top vind je niet?
Idd. Op de langere routes leer je de ICM echt respecteren. Sowieso zorg ik er wel voor dat ik vrijwel altijd zitplaats heb, en dan zit het comfortabel, redelijk ruim en qua geluid of schokkende bewegingen niets te klagen!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt "nog net" denk ik?
Maar inderdaad: IRM moet daar ab-so-luut uit wegblijven. Ik reis dagelijks in zo'n IC, en ik zit niet te wachten op IRM.![]()
Ik ben het deels wel met je eens, je vergeet echter een stukje:quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.
Je wil iets of je wil iets niet.
In vervoerskundige termen: je maakt een trip als het nut van de verplaatsing groter is dan het disnut. Dus wil iemand met je afspreken, maar alleen door de weeks, ben je niet erg de moeite, als de kosten maar max. 25 euro oid kunnen zijn.
Of projectgroepvergaderingen die niet voor x uur op maandag kunnen beginnen, 'want eerder kan ik er niet zijn', natuurlijk kan je dat wel, lamme zak, alleen dan kost het geld en hoeft het niet meer.
En het zelfde gaat op voor die stoelen, als je ze wilt zien, ga je er naar toe, simpel.
Die bochten in het spoor zelf heet verkanting en het gebeurt ook bij de aanleg van wegen. In een Oval-racetrack zoals in de VS of een baanwielerbaan is het zelfde principe in het extreme: je wordt beter op de weg/het spoor gedrukt.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Idd. Op de langere routes leer je de ICM echt respecteren. Sowieso zorg ik er wel voor dat ik vrijwel altijd zitplaats heb, en dan zit het comfortabel, redelijk ruim en qua geluid of schokkende bewegingen niets te klagen!
En kan iemand me uitleggen wat die kantelbakken precies doen? Is dat meebuigen met de bocht, in bochten die vlak zijn aangelegd? Want ik ken verschillende plekken (zoals bij delft) waar de hele trein scheef hangt, in bochten die wat schuin zijn aangelegd. Dit kan echter niet bedoeld worden, want het gebeurt in elke trein, en die techniek is best zeldzaam, toch?
die afleveringen zijn toch ook op hun siet achteraf te bekijken?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:48 schreef MREn het volgende:
Zondag rijdt RTLTransport wereld met ERS mee naar Duitsland, voor de geïnteresseerden.
RTL7 RTL Transportwereld 19:30 - 20:00 Sun 21st
Eh juist niet... Dat ervaar je als zeer onprettig. Bij de kantelbak gaat de bak juist nog schuiner hangen dan de draaistellen. Dan worden de passagiers nog steeds recht in hun stoel gedrukt. Er ontstaan hierdoor dus wel dwarskrachten op de rails. Hierdoor kan je harden door een vlakkere bocht.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:39 schreef MREn het volgende:
Een kantelbak gaat juist tegenhangen zodat je wel met je draaistellen scheef gaat, maar minder met je reizigersgedeelte.
Superquote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
Eh juist niet... Dat ervaar je als zeer onprettig. Bij de kantelbak gaat de bak juist nog schuiner hangen dan de draaistellen. Dan worden de passagiers nog steeds recht in hun stoel gedrukt. Er ontstaan hierdoor dus wel dwarskrachten op de rails. Hierdoor kan je harden door een vlakkere bocht.
Fluffy_Augurk had dus wel gelijk.
Ik dacht van de eerste tot de laatste trein? (op andere stations iig)quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:25 schreef Sandraugiga het volgende:
Hallo, ik zoek informatie over de openingstijden van de bewaakte fietsenstalling van Leeuwarden, ik kan het nergens vinden via I-net, en ik hoop dat er hier mensen uit Fryslân zijn die dit toevallig weten.
Help...
Het gaat traag, die activity editor crasht continu.quote:Op donderdag 18 mei 2006 07:05 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja!
Lijkt me erg leuk als je dat wilt doen![]()
![]()
Volgens wikipedia De groene DH2... maar die is toch niet in Rotjeknor? Of zit ik nu scheel te lezen?quote:
Nee, geen wadloper te bekennen in de buurt bij Rotterdamquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgens wikipedia De groene DH2... maar die is toch niet in Rotjeknor? Of zit ik nu scheel te lezen?
Of zit er daar een Wadloperspuiterij?
Oh, virtueel of zo?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:54 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Nee, geen wadloper te bekennen in de buurt bij RotterdamMaar is speciaal voor ons lid 'Wadloper'
ja maar ik vind t nogal geld verkwisting om even naar utrecht te crossen om die stoelen te testenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.
Je wil iets of je wil iets niet.
In vervoerskundige termen: je maakt een trip als het nut van de verplaatsing groter is dan het disnut. Dus wil iemand met je afspreken, maar alleen door de weeks, ben je niet erg de moeite, als de kosten maar max. 25 euro oid kunnen zijn.
Of projectgroepvergaderingen die niet voor x uur op maandag kunnen beginnen, 'want eerder kan ik er niet zijn', natuurlijk kan je dat wel, lamme zak, alleen dan kost het geld en hoeft het niet meer.
En het zelfde gaat op voor die stoelen, als je ze wilt zien, ga je er naar toe, simpel.
Idd, wat doe jequote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oh, virtueel of zo?
Ik haal nu MSTS en de realiteit door elkaar?
Gaaf!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:14 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Het gaat traag, die activity editor crasht continu.
Maar ik heb de IC route rd-ut nu wat uitgebreid. De 4250 staat op de wisselstraat in Rd, daarnaast ook een erg leuke combi die er al een tijdje staat: 1741 (of 1714?) met één DD-AR bak. Verder kom je vlak voor Alexander de wadkikker en een DH1 tegen op een zijspoor
Verder kom je de sneltrein Ut-Rd tegen rond Rotterdam Noord en de stoptrein GG-Hc onderweg, net na Gouda. Ook staat er een lightrail klaar op het juiste spoor op Gouda(richting Alphen dus)
Nee, komende donderdag ben ik bij de afscheidsritten van de Hofplein- en de Zoetermeerlijn. Er rijdt VEEL historisch mat op de Hofpleinlijn. De 273 (mat 46 geloof ik), de 766 (mat54), de Jaap (c9002) en wat blokkendozen (mat24). Dat gaat voor mij eventjes voorquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:04 schreef Zug-Chef het volgende:
ZIjn er nog mensen die naar een of ander stoomdepot gaan komende donderdag tijdens de landelijke Stoomtreindag ?
Fles, Jaap is een blokkendoosquote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, komende donderdag ben ik bij de afscheidsritten van de Hofplein- en de Zoetermeerlijn. Er rijdt VEEL historisch mat op de Hofpleinlijn. De 273 (mat 46 geloof ik), de 766 (mat54), de Jaap (c9002) en wat blokkendozen (mat24). Dat gaat voor mij eventjes voor
Nu is het vandaag kl*te weer geweest, maar zijn er delen van nederland waar er zelfs nog IJS LIGT???quote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]
"Twee tweetjes en twee eendjes"
Van de site van Nico Spilt
denkt dat t een oudere foto isquote:Op zondag 21 mei 2006 00:45 schreef 456 het volgende:
[..]
Nu is het vandaag kl*te weer geweest, maar zijn er delen van nederland waar er zelfs nog IJS LIGT???
dit weekend liggen bijna alle internationale verbindingen in de knoei iigquote:Op zondag 21 mei 2006 17:40 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand wat er in Arnhem allemaal gebeurdGeloof alle treinen naar het Oosten rijden niet. Zijn wel met het spoorbezig, maar precies het doel ? Of beginnen ze eindelijk is met het idee om station Arnhem te renoveren.
Volgens mij zijn ze het emplacement aan de zijde Velperpoort overhoop aan het halen: nieuwe wissels en zo. En ik zag ze wat emmeren met een bovenleidingportaal gisteren.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:40 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand wat er in Arnhem allemaal gebeurdGeloof alle treinen naar het Oosten rijden niet. Zijn wel met het spoorbezig, maar precies het doel ? Of beginnen ze eindelijk is met het idee om station Arnhem te renoveren.
Geef me een Aquote:Op zondag 21 mei 2006 00:45 schreef 456 het volgende:
[..]
Nu is het vandaag kl*te weer geweest, maar zijn er delen van nederland waar er zelfs nog IJS LIGT???
't Is een troosteloos lijntje, dus dat past wel.quote:Op maandag 22 mei 2006 07:14 schreef Wadloper het volgende:
Balen dat het zo slecht weer wordt op donderdag en vrijdag... Ik wou eigenlijk nog wat foto's schieten, maar dan moet (en wil ik) het wel goed weer worden
Ja, maar dan het liefst zonder mensenquote:Op maandag 22 mei 2006 13:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is een troosteloos lijntje, dus dat past wel.
Tja, maar ik maak graag foto'squote:Op maandag 22 mei 2006 13:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Is een troosteloos lijntje, dus dat past wel.
ik ga zelf niet, maar een collega vrachtwagenfotograaf die op de Veluwe woont gaat bij de VSM wat foto's voor me makenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:04 schreef Zug-Chef het volgende:
ZIjn er nog mensen die naar een of ander stoomdepot gaan komende donderdag tijdens de landelijke Stoomtreindag ?
Utrecht-Arnhem-Winterswijk reed gewoon.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:40 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand wat er in Arnhem allemaal gebeurdGeloof alle treinen naar het Oosten rijden niet. Zijn wel met het spoorbezig, maar precies het doel ? Of beginnen ze eindelijk is met het idee om station Arnhem te renoveren.
"Je kan zelfs de machinist zien"quote:Op maandag 22 mei 2006 20:46 schreef Dichterbijer het volgende:
http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/2806
De nieuwe sprinter...
Probleem is, je leeft in de 21e eeuw, de NS wil geloof ik in 2009 beginnen met het rijden zonder conducteur en om toch ngo wat overzicht te krijgen in de trein wordt alles van glas gemaakt. Denk opzich dat het niet zo heel verkeerd is. Vind het veel jammer, dat er geen design meer mag inzitten, het is gewoon een standaard van de fabriek af.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:46 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
"Je kan zelfs de machinist zien"
Opgewaardeerde lightrail
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museumquote:Op maandag 22 mei 2006 23:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Probleem is, je leeft in de 21e eeuw, de NS wil geloof ik in 2009 beginnen met het rijden zonder conducteur en om toch ngo wat overzicht te krijgen in de trein wordt alles van glas gemaakt. Denk opzich dat het niet zo heel verkeerd is. Vind het veel jammer, dat er geen design meer mag inzitten, het is gewoon een standaard van de fabriek af.
Vind dan de DD-AR bakken veel mooier, zo Oerlelijk als de pest maa toch wel eigen ontwerp.
quote:Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:38 schreef Duvel het volgende:
[..]Nieuwe Sprinters!
Lightrail!
NS!
Vroeger was alles beter!
Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:31 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Maar ik begrijp wel dat de NS niet veel keuze heeft, economisch gezien en op het gebied van veiligheid. Heb ook niets tegen de NS.
Toch vind ik het nog wel jammer
Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun websitequote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).
De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun website![]()
En is de DM'90 niet een nieuwer ontwerp dan de IRM?
Ahhh, okeequote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).
IRM is een ontwerp van NS Design samen met NS Materieel Engineering, en gebouwd door Talbot in Aken (nu Bombardier). De aandrijving is ontworpen door Holec Ridderkerk (later TraXis, weer later Alstom en nu zo ongeveer opgeheven helaas). Wellicht dat Bombardier het ontwerp heeft gedetailleerd ten behoeve van de bouw, maar het uiterlijk is volgens mij van NS-hand.
In de juiste map geinstalleerd in de map van MSTS?quote:Op maandag 22 mei 2006 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand wat ik moet doen?
Ik heb een Wadloper ding gedownload, met nieuwe geluiden enzo. Maar nu installeer ik hem, en dan doet hij niets, en staat ook niet tussen de lijst met treinen die je kan rijden :s
Weet iemand wat ik nu moet doen?
Het is trouwens voor MSTS
Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....quote:Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum
*Huivert*![]()
Ik nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....
hier hetzelfdequote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik niet
Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
ja, magquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb een vraag: kun je in de IC van A'dam naar Berlijn tussen Hengelo en Amsterdam gratis met je OV? Of moet je daar een toeslag voor dokken?
Alleen ICE toch?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtendquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
Ga ik dat ook eens doenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:
[..]
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
Inderdaad.quote:
Ik denk ook wel dat je daar nostalgisch van wordt!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik niet
Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
Goed nieuws voor Frieslandquote:College gunt concessie openbaar vervoer in noord en zuidwest Fryslân
aan Connexxion
De concessie voor het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest Fryslân
wordt voorwaardelijk aan Connexxion gegund. Dat besluit heeft het
college van Gedeputeerde Staten gisteren genomen. Connexxion heeft de
beste aanbieding gedaan in de aanbesteding van het openbaar vervoer in
dit concessiegebied. Zij breidt bijvoorbeeld het aantal busritten uit
met 47% en komt met een innovatieve vorm van vraaggericht openbaar
vervoer. Daarmee krijgt het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest
Fryslân een impuls. Het aanbod van Connexxion sluit ook goed aan bij
het nieuwe OV-beleid van de provincie. De concessie geldt voor zes
jaar (2007-2013) en kent een provinciale bijdrage van 12,5 miljoen
euro per jaar.
In totaal is van drie vervoerders een offerte ontvangen: Arriva
Personenvervoer Nederland BV, Veolia/BBA en Connexxion Openbaar
Vervoer NV. De uitkomst van de beoordeling is dat Connexxion de
'economisch meest voordelige aanbieding' heeft gedaan. Het meest in
het oog springende element uit haar aanbieding is dat zij met kleinere
bussen vaker gaan rijden. Mede hierdoor wordt het aantal busritten in
Noord en Zuidwest Fryslân uitgebreid met 47% (t.o.v. de huidige
situatie). Het aantal busritten wordt zelfs 20% hoger dan voor de
invoering van de forse bezuinigingsslag in 2004. Connexxion biedt
daarmee aanzienlijk meer ''dienstregelingsuren''. Om die uitbreiding
te realiseren zal Connexxion 100 extra chauffeurs gaan werven.
Het aanbod van Connexxion op hoofdlijnen:
-Circa 95% van de inwoners van Noord en Zuidwest Fryslân krijgt op
werkdagen van vóór de ochtendspits tot aan het begin van de avond de
beschikking over openbaar vervoer met vaste ritten in een frequentie
van minimaal één keer per uur. Op dit moment is dat circa 90%.
-Het aantal busritten op de drukke buslijnen tussen de grotere kernen
wordt aanzienlijk uitgebreid. Het aantal busritten wordt in de
drukkere perioden (ochtendspits en een groot deel van de middaguren)
uitgebreid van twee per uur naar drie of vier per uur. En in de
avonduren en op zaterdag en zondag wordt het aantal ritten uitgebreid
van één keer per uur naar twee keer per uur.
-Een innovatieve vorm van vraaggericht openbaar vervoer, waarbij
inwoners van 23 kernen in Noord en Zuidwest Fryslân ná de ochtendspits
worden bediend door een vaste lijn die een klein stukje extra rijdt.
Reizigers kunnen daardoor profiteren van een vaste dienstregeling en
hoeven dus ook de toeslag van ¤ 2,-- per reis niet te betalen. De
reizigers dienen zich aan te melden door middel van een druk op de
knop bij de speciale 'groene zuil' die Connexxion gaat plaatsen in de
dorpskernen.
-Een groot deel van het wagenpark (109 van de in totaal 141 bussen)
dat Connexxion in Noord en Zuidwest Fryslân gaat inzetten bestaat uit
nieuwe, comfortabele, zeer milieuvriendelijke en goed toegankelijke
bussen.
-Connexxion gaat uitgebreide marketingcampagnes uitvoeren en verwacht
daarmee een reizigersgroei van 40% te kunnen realiseren.
-Connexxion heeft een aantrekkelijke aanbieding gedaan voor het laten
rijden van alle bussen op biodiesel. Daarover worden in een later
stadium afspraken gemaakt.
Zoals blijkt heeft Connexxion wat betreft de omvang èn de kwaliteit
van het aanbod een zeer goede aanbieding gedaan. Uit de vergelijking
van de aanbiedingen blijkt dat zij ook als beste uit de bus komt.
Daarom heeft het college besloten om de concessie voor het verrichten
van het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest Fryslân voor de komende
zes jaar voorwaardelijk te gunnen aan Connexxion.
Vertraging in besluitvorming over gunning concessie
De besluitvorming over de gunning is vertraagd om juridisch advies in
te kunnen winnen over een onzorgvuldigheid van het externe bureau dat
de aanbesteding heeft begeleid. Dat bureau heeft - in de eindfase van
de procedure - de afzonderlijke gespreksverslagen met de vervoerders
per abuis verzonden aan alle inschrijvers. In deze verslagen zijn de
gesprekken weergegeven die de provincie en het begeleidende bureau met
de inschrijvers voerde. Voor het college was dat aanleiding om met
behulp van extern juridisch advies na te gaan of deze fout gevolgen
zou moeten krijgen voor het verdere verloop van de
aanbestedingsprocedure.
Dit extern juridisch advies geeft aan dat de niet correcte verzending
geen aanleiding kan zijn om de lopende aanbestedingsprocedure te
stoppen. De belangrijkste afweging daarin is dat de ze verzending niet
van invloed is geweest op de ingediende offertes. De offertes zijn al
op 17 maart 2006 ingediend, de daaropvolgende gesprekken werden op 30
maart gevoerd, de laatste bijeenkomst van de beoordelingscommissie was
op 3 april en de niet correcte verzending vond pas plaats op 4 april.
Dat de inschrijvers achteraf inzage kregen in de gesprekgegevens heeft
daarmee op geen enkele manier invloed gehad op de ingediende offertes.
Er is daarmee dan ook geen grondslag om met een beroep op (Europese)
aanbestedingsregels de in gang gezette aanbestedingsprocedure te
staken.
Ja precies, Amsterdam - Bad Bentheim ineens, en op de terugweg 2 uur bieren in de BordBistroquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:
[..]
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
Ik ben alleen bang dat het godsgloeiend druk zal zijnquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:00 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Alle treinen Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn gratis die dag.
Daar ben ik ook bang voor... Maar ook ik ga kijken. En als het me te druk is, dan kijk ik wel even of ik ergens langs de baan wat mooie foto's kan maken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat het godsgloeiend druk zal zijnMaar ik ga er zeker heen
Zeer mooi!quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan
[afbeelding]
Mooi he?
Een bovenleidingportaal tussen Utrecht en Hilversum?quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan
[afbeelding]
Mooi he?
inderdaadquote:Op woensdag 24 mei 2006 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een bovenleidingportaal tussen Utrecht en Hilversum?
Da's inderdaad ongeveer de enige plek waar je zo'n ding legaal vanuit deze hoek kunt fotograferen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
inderdaadOp Hilversum Sportpark om precies te zijn
De stadsbussen van Leeuwarden staan buiten de concessie. Het zal nu wel voor Arriva lastiger worden om extra bussen op de stadsdienst in te zetten, omdat ze minder makkelijk voor handen zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:53 schreef Zug-Chef het volgende:
OK, het is niet echt treinnieuws, maar de meesten lezen hier toch t meest:
[..]
Goed nieuws voor Friesland
Nieuwe bussen en meer ritten in Noord-Friesland en Zuid-West-Friesland![]()
Hou zou het stadsbus verkeer Leeuwarden worden?
ik moet t nog zien, hoewel connexxion met lijn 315 wel altijd makkelijk een extra bus in zet bij drukte,quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De stadsbussen van Leeuwarden staan buiten de concessie. Het zal nu wel voor Arriva lastiger worden om extra bussen op de stadsdienst in te zetten, omdat ze minder makkelijk voor handen zijn.
Volgens mij kan je wel een fotoboek maken van de verschillende soorten bovenportalenquote:Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan
[afbeelding]
Mooi he?
vast welquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij kan je wel een fotoboek maken van de verschillende soorten bovenportalen.
Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:50 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik wil er heen, maarja..... mits het goed weer zou worden
Wacht ff, ik pak mijn kristallen bol erbij...quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?
Mocht het vandaag ook voor 9'en?quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Morgen mag je gewoon wel met je OV reizen. Die datums op de achterkant van je OV zijn de datums waarop je niet gratis mag reizen. Echter wel met korting.
Voor jezelf altijd. En volgens mij mocht je zelfs mensen meenemen voor 9'en in het weekend (en dus feestdagen?). Alleen doordeweeks mag je geen mensen meenemen met korting voor 9'en.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:04 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Mocht het vandaag ook voor 9'en?
Als de NS 150 jaar bestaat? das in 2037quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?
Haha ooops, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb, mensen meenemen voor 9 uur op een weekdag... nooit voor gepaktquote:Op donderdag 25 mei 2006 12:20 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Voor jezelf altijd. En volgens mij mocht je zelfs mensen meenemen voor 9'en in het weekend (en dus feestdagen?). Alleen doordeweeks mag je geen mensen meenemen met korting voor 9'en.
Controleren ze ook niet zo veel op,quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Haha ooops, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb, mensen meenemen voor 9 uur op een weekdag... nooit voor gepakt![]()
![]()
Mat 64 = Plan V dus geen plan Uquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Die Mat 64 @ DHCS is dat de Plan U? die was bij de 2de rit toch al gedefecteerd?
Mat '64 is alleen elektrisch. Plan U stamt uit 1961. Voor Mat '64 hebben ze uiteindelijk de kop van Plan U genomen, maar iets hoger opgetrokken om de wind beter over de stroomafnemers te leiden (aldus het boek "Treindesign"). Er zijn nog veel meer ontwerpen geweest voor Mat '64, niet allemaal even geslaagd, om het maar netjes uit te drukken.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:38 schreef Bigs het volgende:
Plan T, U en V valt alledrie toch gewoon onder Mat '64? Zoiezo was Plan T er eerder dan Plan V.
Je makat me nieuwsgierig. En het betreffedbne boek hebben ze hier niet in de biebquote:Op donderdag 25 mei 2006 22:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er zijn nog veel meer ontwerpen geweest voor Mat '64, niet allemaal even geslaagd, om het maar netjes uit te drukken.
Dan zou ik een keer moeten scannen, maar dat komt een andere keer vrees ik...quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je makat me nieuwsgierig. En het betreffedbne boek hebben ze hier niet in de bieb
Er is niet meer nodig dan dit om de dienstregeling uit te kunnen voeren, dus hoeven ze het tweede spoor niet te onderhouden (en het andere perron van Bergweg ook niet). Er staat ook geen spanning meer op de bovenleiding boven dat andere spoor (al zouden ze dat met een muisklik kunnen veranderen). Ik weet niet of het wissel dat toegang zou kunnen verschaffen tot het andere spoor geklemd is, of dat er een stop-ontspoorblok zit.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:32 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
zijn wat ik aan foto's zie gewoon net bushaltes maar dan langs het spoorquote:Op donderdag 25 mei 2006 23:32 schreef Willy84 het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst (en gelijk laatst) op de hofplein lijn geweest. Ik vind het wel een aparte lijn. Hij eindigt zo vlakbij R'dam C en de stations op de lijn zijn slechts haltetjes met een zeer magere bediening voor een grote stad. Kan het wel begrijpen dat ze het gaan veranderen.
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
Daar kun je nog niet 100% vanuit gaan. De discussie wat ermee moet gebeuren is al gestart, en diverse opties passeren de revue (bijvoorbeeld er een fietspad van maken tussen de stad en Schiebroek, altijd handig). Dus sloop staat nog niet vast. Ik vind persoonlijk dat het zeker niet gesloopt moet worden vanwege de historische waarde.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 01:03 schreef FredvZ het volgende:
Ben wel benieuwd wat er met het laastste stukje luchtspoor in Rotterdam gaat gebeuren als Randstadrail in 2008 door de nieuwe tunnel op de Rotterdamse metro is aangesloten. Rotterdam kennende zal het wel tegen de vlakte gaan.
Het is geen uitbesteden, het is het maken van een nieuw vervoerssysteem over gedeeltelijk bestaand spoor.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:27 schreef 456 het volgende:
Kost de verbouwing van de zoetermeer stadslijn en de hofpleinlijn werkelijk ... 1 MILJARD EURO??
Wat gaan ze er mee doen? Gouden spoorbielzen neerleggen?
1MILJARD??
Echt... uitbesteden zou geld OP moeten leveren dacht ik altijd...
Mkay;quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:35 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is geen uitbesteden, het is het maken van een nieuw vervoerssysteem over gedeeltelijk bestaand spoor.
Ik weet niet waar de miljard euro vandaan komt, ik weet wel dat het volgende gemaakt wordt: een aansluiting op het Haagse tramnet bij Den Haag Centraal, een vrije kruising tussen NS en RandstadRail even daarvoor (Schenkstrook), nieuwe stations (Leidschenveen, en een heel stel tussen Leidschendam en Rotterdam), een aftakking van de Zoetermeerlijn (Oosterheemlijn), een tunnel tussen halte Melanchtonweg (vervanger van Kleiweg) en metrostation Centraal, om RandstadRail door te kunnen trekken Rotterdam in (zoals in Den Haag ook gebeurt). Daarnaast het ombouwen van de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn naar 600V en 750V, aanpassen bestaande stations, etc. Nogal een klus dus. Je moet bedenken dat langs die Hofpleinlijn de laatste jaren en nu ook nog een enorme hoeveelheid nieuwbouw gepleegd is, die hiermee wordt ontsloten. Ik denk dat het een goed plan is om stukken land die zo dichtbevolkt zijn, te voorzien van een goed openbaar vervoersysteem om te voorkomen dat de boel daar nog verder dichtslibt.
Je hebt dan ook meteen antwoord op de vraag waarom er geen RandstadRail-achtige projecten in het noord-oosten worden ontplooid: daar heb je niet de bevolkingsdichtheid om het enigszins rendabel te krijgen. Overigens vind ik dat de Zuiderzeelijn er best mag komen (maar dan geen zweeftrein), maar goed, dat is van een andere orde.
ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Jourequote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
De lijn moet wel rendabel zijn he. Daarom zie ik ook geen heil in een hoge snelheidslijn. Ik denk dat de intercity, al dan niet in de plus variant de beste mogelijkheden biedt op een rendabele lijn.
treintje tussen heerenveen - sneek via joure zou al een hele verbetering opleveren!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
Klopt, wast ze nu doen (Lelystad - Zwolle) is een halfslachtige oplossing, omdat je er niet echt meer steden mee ontsluit.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
Vroeger was het de Univers, tegenwoordig een lettertype dat zich "NS Sans" laat noemen (zo ken ik 'm tenminste), maar wat vast ook een originele naam heeft.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:42 schreef Wadloper het volgende:
Wie weet welk lettertype op de treinen staat? (en ook in de treinen, ik heb het over de treinstel nummers)
Ben daar eigenlijk wel eens benieuwd naar
I know.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:55 schreef verzameldirk het volgende:
Oh u bent te goed voor ons noordelingen![]()
nisk mis met Lelystad-Zwolle, maar je schiet er weinig mee op inderdaad... tenzij je net één van die drie Zwollenaren bent die in Lelystad werkt en een hekel heeft aan de bus....quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klopt, wast ze nu doen (Lelystad - Zwolle) is een halfslachtige oplossing, omdat je er niet echt meer steden mee ontsluit.
Okequote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vroeger was het de Univers, tegenwoordig een lettertype dat zich "NS Sans" laat noemen (zo ken ik 'm tenminste), maar wat vast ook een originele naam heeft.
Dank je wel!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:55 schreef the_disheaver het volgende:
Het NS font:
http://www.phlex.net/stuff/msts/NS-Fonts.zip
ff kijken of ie het ook doet :-)
Mja... er was 15 jaar geleden ook een discussie over de luchtbrug door Rotterdam... we weten allemaal wat dáármee is gebeurd nadat de vervangende tunnel is geopend. Bovendien ligt het stuk spoor nou niet in het meerst glorieuse deel van Rotterdam...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 12:30 schreef Duvel het volgende:
Daar kun je nog niet 100% vanuit gaan. De discussie wat ermee moet gebeuren is al gestart, en diverse opties passeren de revue (bijvoorbeeld er een fietspad van maken tussen de stad en Schiebroek, altijd handig). Dus sloop staat nog niet vast. Ik vind persoonlijk dat het zeker niet gesloopt moet worden vanwege de historische waarde.
Ehmm 1 miljard? Waar lees je dat? Lijkt mij ook buitensporig veel eigenlijk. Daar kan je de hele Amsterdam Arena namelijk op een DURE lokatie voor bouwen. Vier keer.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:27 schreef 456 het volgende:
Kost de verbouwing van de zoetermeer stadslijn en de hofpleinlijn werkelijk ... 1 MILJARD EURO??
Wat gaan ze er mee doen? Gouden spoorbielzen neerleggen?
1MILJARD??
Echt... uitbesteden zou geld OP moeten leveren dacht ik altijd...
Wellicht incl. nieuwe aanschaf trams? Al is dat maar een schijntje tov de infrakosten.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:40 schreef the_disheaver het volgende:
Gister op het journaal.
Leek me ook erg veel om ff in een paar maanden uit te geven
Ik denk dat alleen die boortunnel al meer dan 100 miljoen kan kosten. 't Gaat op een gegeven moment hard, vergis je daar niet in. En ze zijn al járen bezig met RandstadRail. Om bijvoorbeeld die boortunnel te kunnen bouwen, moest het bouwterrein eerst vrij worden gemaakt. Er lagen eerst allerlei verbindingsbogen tussen de Hofpleinlijn en de spoorlijn Utrecht - Gouda die verwijderd moesten worden, kabels moesten worden omgelegd, beveiliging aangepast, et cetera.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
een paar ton
Er gaan tienduizend "beetje viaducten" in een miljard hoor
Antwerpenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
een beknopt overzicht van vandaag
[afbeelding]
Ik heb daar nog ooit (2000 of 2001) een rondleiding gehad door de projectmanager zelf, van tekeningen en in het spoor lopen tot uitgraving station (-1 en -2 niv.) en fundering/uitgraving onder in gebruik zijnde sporen.quote:
Houten draagbalken (Bielzen) worden betonnen draagbalken, en er komt volgens mij meteen nieuw ballast erop.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:00 schreef the_disheaver het volgende:
ow, wat gaat er daar gebeuren?
Gister wel vaak genoeg gehoord dat er geen treinen reden ofzo...
5888
Idd, vind ze er niet uit zien, iig van buiten nietquote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:53 schreef blup het volgende:
rofl wat een bakbeesten zeg. Ik ben wel benieuwd hoe ze er van de binnenkant uitzien daar..
Ik vind dat ze er mooi uitzien, eigen karakter, lekker robuust!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Idd, vind ze er niet uit zien, iig van buiten niet
Trein van Lelystad - Zwolle, Zwolle -Groningen upgraden naar 160 KM/h met ongelijkvloerse kruispunten bij wegen etc. Twee midden banen voor een directe Intercity naar groningen. En bij alle stations links en rechts een spoor voor de stoptrein.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
treintje tussen heerenveen - sneek via joure zou al een hele verbetering opleveren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |