abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37744038
Hier alweer deel 22 in een (blijkbaar) succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

Wie heeft er mooie treinpics?
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 2.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 3
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 4
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 5
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 6
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 7.
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+1
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 8+2
Het treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 11
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje dozijn
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 13
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 14
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 15
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 16
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 17
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 18
Het treinpics, -nieuws en praattopic deeltje 19
Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 20
Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 21

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is niet veel intresse in, iig niet bij mij en ik heb er weinig vraag naar gezien, dus daar ga ik niet op in.
Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs ga ik ook niet op in, maar wil je er wat van weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Het is mij te veel werk om dit op voorhand allemaal te gaan zitten typen.

Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion en Syntus, en voor het grensoverschrijdend verkeer nog de NMBS (Maastricht-Luik en Roosendaa-Antwerpen), DB Regionalbahn (Leer-Nieuweschans, Enschede-Munster en Heerlen-Aken), Prignitzer Eisenbahn Gesellschaft (Enschede-Dortmund) en per 11 december 2005 Syntus met enkele ritten Arnhem-Emmerich.

Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans/Leer. Verder verzorgde NoordNed het vervoer op Groningen-Leeuwarden in opdracht van NS. Met de dienstregeling 2006 is de concessie Groningen/Friesland overgegaan naar Arriva. Er zullen oa. nieuwe treinen komen: Stadler GTW’s. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Vanaf december 2006 zullen alle treinen ten noorden van Zwolle als stoptrein gaan rijden.

Syntus is actief in Twente in de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk en Zutphen-Oldenzaal. En vanaf 2005 ook nog op het traject Arnhem-Tiel.

Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Marienberg.

De NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, Enschede-Munster en Nieuweschans-Leer.
PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.


Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Arriva
Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Vroeger NoordNed, dochter van Arriva/NS)Dit bedrijf huurt haar mat vooral van het Ierse bedrijf NS Financial services. Er wordt gereden met DM90(Buffel) op Groningen-Leeuwarden en met Wadlopers (overige lijnen, alsmede Groningen-Leeuwarden).

Links de Wadloper (DH2), dit is het enige groene stel van Noordned. Naast de (gele) tweedelige wadlopers, zijn er ook nog de één delige (DH1), waarvan sommige voorzien van extra ruimte voor fietsvervoer (de Wadfietser). Voor de DM90-foto's: zie NS.

De Stadler GTW die voor Arriva zal gaan rijden.

Syntus
Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint's.



Twee Syntus Buffels, met daaronder een Lint van buiten en van binnen.

Connexxion
Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar één lijntje: Almelo-Marienberg. Rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Verder stelt het geen drol voor, vooral vanwege de dramatisch slechte aansluitingen in Marienberg.
Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus.

Interieur en exterieur.


NS Reizigers
diesel
Bij NSR is de verscheidenheid weer wat groter.
Ook NSR exploiteert nog drie diesellijnen (Enschede-Zwolle, Zwolle-Kampen en Nijmegen-Roermond), en maakt daarvoor uitsluitend gebruikt van de tweedelige DM’90/Buffels. Wat moderner dan de wadlopers van NoordNed en Connexxion, en wat stiller dan de nieuwere Lints van Syntus.

NS-Regio heeft de aanbesteding gewonnen voor Apeldoorn-Zutphen.


Een Buffel van binnen en van buiten. Op de buitenfoto staat twee stellen gekoppeld.

electrisch
En omdat een groot deel van Nederland nu eenmaal geëlektrificeerd is, wordt ook veelvuldig gebruik gemaakt van elektrische treinstellen en locs omdat die over het algemeen wat goedkoper in het gebruik zijn.

De getrokken treinen worden aangedreven door een loc uit de 1700 of 1800 serie. Deze zijn vrijwel identiek, alleen is de 1700 ietsje nieuwer, en heeft wat meer mogelijkheden wat betreft multitractie (samenwerken met een andere 1700) en Dubbeldeksmaterieel (alleen DD-AR, DDM-1 wordt met 1800'en gereden).
Getrokken treinen zijn vooral te vinden op de langere intercity trajecten als Venlo-Den Haag (met ICK), Maastricht/Heerlen-Haarlem, en wat kortere (spits)routes daarbinnen als bijvoorbeeld Eindhoven-Utrecht.
De inzet in de treinserie 800/900 Haarlem-Amsterdam-Utrecht-Eindhoven-Heerlen/Maastricht zal vanaf december 2006 ten einde komen als hier IRM op ingezet gaat worden. Hiermee zal van/naar Alkmaar worden gereden. Ook wordt er niet meer alternerend naar Maastricht of Heerlen gereden, maar zal voortaal gesplitst worden in Sittard waardoor de IC’s elke halfuur naar deze plaatsen gaat rijden.

Achter de locs uiteraard de nodige voorzieningen voor het vervoer van reizigers, iets dat wat gemakkelijker gaat door het aanbrengen van deuren, waarin ter meerdere glorie van de reiziger nog banken staan ook.
Momenteel zijn er (ruwweg) drie series rijtuigen: ICR, ICRm en ICK. Afkortingen komen wel meer terug in dit topic dus een kleine uitleg: ICR = InterCityRijtuig (niet meer in dienst), ICRm = gemoderniseerde ICR (met oa airco en nieuwe bankjes) en de ICK zijn eigenlijk 2e hands Duitse rijtuigen voor de korte termijn (vandaar de 'K') die zijn gekocht (voor een miljoen per stuk) om wat extra zitplaatsen te verzorgen, wat destijds hard nodig was. Na een halfjaar rust, zijn recentelijk weer meer rituigen ICK in dienst gekomen, om via schuifacties met IRM een DD-AR de wegvallende stellen plan V op te kunnen vangen, die wegens verstreken onderhoudstermijnen aan de kant gingen. Ook een hoge defectenstand in IRM (gesmolten stuifsneeuw in electr. circuit) en ICM (nieuwe compressoren zijn storingsgevoelig) Met de ingang van dienstregeling 2007 zijn er zoveel extra treinen dat alle ICK weer in dienst zal komen. Niet in de laatste plaats omdat er 60 rijtuigen ICRm aan HSA worden verhuurd voor inzet op de HSL-Zuid.
ICR en ICRm werd door elkaar gebruikt tijdens de rivisie - die nu vrijwel afgerond is- op de trajecten Maastricht/Heerlen-Haarlem, waar ICK eigenlijk alleen maar tussen Eindhoven/Venlo-Den Haag rijdt.
Hoe eea er van binnen en van buiten uitziet, zie de foto'jes.

Een 1700 loc met een sliert ICR en ICRm-rijtuigen en een ICRm tweede klas interieur.


Een ICR 1e klas interieur voor en na de verbouwing tot ICRm.


Het ICK van buiten, en een coupé en het gangpad van binnen.

Nu is zo'n loc aan één kant wat lastig als men op het eindpunt om moet draaien. Daarom worden sommige ICR-bakken (weer zo'n treinterm, is gewoon 'treindeel' of 'rijtuig') voorzien van een zgn. stuurstand type: BDs); een cabine vanwaaruit de loc bediend kan lopen die de trein dan niet trekt maar duwt. Zo kan op het eindpunt bijvoorbeeld in geval van vertraging sneller gekeerd worden. Deze stuurstanden worden vooralsnog alleen ingezet op Haarlem-Limburg.


Andere getrokken/geduwde treinen van NSR zijn de 'oude dubbeldekkers': DDM-1 en DD-AR. DDM-1 zijn lange DD-stammen met een 1800-loc, van binnen harde rode banken. De stuurstanden zijn voorzien van de afbeelding van een bedreigde diersoort. DDM-1 bakken zijn ook af en toe te vinden tussen Maastricht/Heerlen en Haarlem, waar 12 bakken ICR blijkbaar te weinig zitplaatsen leveren. Dan lopen er één of twee DDM-1's in mee. Bij instroom van de stuurstand (BDs) in deze treinseries, zullen de dubbeldeks bakken gewoon in dienst blijven.
De huidige verwachting is dat alle DDM-rijtuigen worden gemoderniseerd zodat ze IC-waardig worden qua comfort.

DD-AR is wat korter (stammen van 4) en heeft groene en blauwe bankjes (2e respectievelijk 1e klas). Om loc's vrij te maken voor andere werkzaamheden is bij sommige DD-ARstammen (een stam is een min of meer vaste combinatie van loc+rijtijgen) de (1700)loc vervangen door een half-dubbeldeks motorwagen waarbij je boven kan zitten en de benedenverdieping vol staat met de motoren.

Een maal geduwd mat, en een (smerige) motorwagen.

De Panda

2e en 1e klas interieur: de zelfde banken als in SGM3.


...en van binnen. De groene bankjes is de 2e klas, de blauwe 1e klas.

Buiten het getrokken mat, wordt er ook gebruikt gemaakt van treinstellen. Achtereenvolgens ICM, DD-IRM, SM90, plan V, plan T en SGM.

De treinstellen voor de lange afstand, is natuurlijk het ICM (ook: Koploper). Vooral te vinden in het noorden en oosten van het land. Door de doorloopkop (die om debiele reden overigens buiten dienst sedert enige maanden, en bij revisie dicht gelast zal worden) en snelle koppeling is het mogelijk om onderweg te combineren met een ander treindeel, als versterking of vanuit een andere plaats. Andersom natuurlijk ook.
De treinen combineren en splitsen op de volgende routes:
Amsterdam/Schiphol-Amerfoort (koppelen)-Enschede
Den Haag/Rotterdam-Utrecht(kop.)-Zwolle(ontkopp.)-Groningen/Leeuwarden.
Elk halfuur wisselen de bestemmingen zodat bijvoorbeeld vanuit Enschede eens per uur naar Amsterdam/Schiphol kan worden gereist, en een halfuur later naar Den Haag/Rotterdam. De treinseries (qua dienstregeling dus) zijn zo ontworpen dat altijd in Amersfoort een cross-platform overstap is op de andere trein.
Verder wordt het ICM ingezet als (luxe!) stoptrein op Zwolle-Groningen en Deventer-Almelo, als IC op Eindhoven-Utrecht.
Foto's:

Een close-upje van de doorloopkop, en een frontshot met (uiteraard) gesloten kopdeuren.

De Koploper rijdt in twee varianten rond: drie en vier bakken. Het verschil is (behalve ruim 26 meter lengte) een extra setje motoren. De langste reizigerstreinen van het land bestaan uit 5 ICM3'tjes (403 meter!) en bieden aldus aan 935 personen een zitplaats. Verder rijden er nog een paar speciale koplopers rond. De eerste is ontworpen door de Italiaanse kunstenaar Mendini en maakt reclame voor het eveneens door Mendini ontworpen Groninger museum. De 4444 is een vier baks ICM, maar heeft, itt een gewone ICM4, 2 bakken (de helft dus) aan 1e klas plaatsen, waar dat normaal slecht 1 bak (een kwart) is.

Mendini-interieur, balkon en 1e klas.

Mendini van buiten (witte deuren), en de 4444 in de sigarettenrook.

Tijdens de boekenweek was er nog een kinderboeken stel, en met de Spelen van nu in Turijn (waar NS sponsor van is), rijden er ook drie Olympische ICM’s en twee IRM’s rond.(4201,4240,4241,9525,9520) Er is ook een Olymische Thalys, maar die staat nog op reserve tot 25 februari.Aanvulling, deze thalys heeft de sporters op 26 februari terug naar Zwolle gebracht en is nu waarschijnelijk z'n bestickering al weer kwijt.

Het nieuwste spul van NSR is de DD-IRM; dubbeldeks interregio mat. Wordt gebruikt op allerhande IC en sneltreintrajecten, en soms als stoptrein. Nadat er oorspronkelijk alleen drietjes en viertjes waren (u raad het al, 3 respectievelijk 4 bakken lengte), werden deze in het kader van de zitplaatskansverhoging omgebouwd tot viertjes (de drietjes) en zesjes (de viertjes). Ook zijn er helemaal nieuwe viertjes en zesjes besteld. Waar de 'standaard' treinen met 12 bakken (de max lengte bij getrokken mat.) ICR nog niet genoeg zijn, wordt 2*IRM6 ingezet, met een capaciteit van bijna 1150 personen. Nu het reizigersvervoer wat terugloopt, komt NSR om in de IRM-stellen en ze weten van gekheid niet wat ze er mee moeten doen, dus ze komen de komende tijd op de gekste plaatsen in dienst, bijvoorbeel op Venlo-Haarlem. Op Heerlen/Maastricht-Haarlem rijden al twee setjes van twee zesjes gekoppeld om alle reizigers van de perrons in de trein te kunnen krijgen.
En natuurlijk weer de foto's...

1e en 2e klas interieur, beide van de nieuwe stellen, danwel de nieuwe tussendelen van de verlengde stellen. Nu staan op één verdieping de stoelen ook achter elkaar (coach) omdat 'men' dit fijner zou vinden bij drukte.

verlengd IRM (VIRM6) van de buitenkant.

Een wat minder bekend treinstel was de SM90, ofwel Railhopper. Qua technologie voorloper van de al besproken IRM en qua inrichting en uiterlijk voorloper van de DM’90. Is een experimenteel treinstel bedoeld om de (hierna volgende) stellen mat'64 te vervangen als stoptrein, alleen door de vele problemen (drie verschillende computersystemen, en er zit meer elektronica in een SM90 dan in een TGV) zijn er nooit meer dan negen gekocht. Het gebeurde regelmatig dat ze weer alle negen in Zwolle aan de kant staan, al mogen ze tegenwoordig weer als los treinstel rijden, waar vroeger altijd met twee stellen moest worden gereden zodat het evt. defecte stel gesleept kon worden door het tweede stel. Door de zeer brede body van de trein, waren in den beginne enkele stellen in de tweede klas voorzien van 2+3 opstelling en mocht niet overal worden gereden in verband met uitstekende stukken trein.
Tegenwoordig is de indeling (in beide klassen, net als DM’90) 2+2, en is de inzet beperkt tot Zwolle-Emmen. Als ze werken is het echter één van de fijnste treinen van het land.
Helaas worden de rumoeren omtrent het verdwijnen (op reserve, verkoop....) de laatste tijd steeds sterker, dus wil je nog zo’n technisch geavanceerd stel meemaken: grijp je kans!
Per december 2005 staan deze high-tech stellen terzijde in Onnen
Wederom fotootjes.

1e klas interieur (zo ruim dat je niet met je poten op de bank tegenover je kunt zitten), en de rolstoellift.

En van de buitenkant ziet het ding er zo uit.

Het mat dat door de Railhopper/SM’90 vervangen zou moeten worden, is het mat'64, onder te verdelen in de tweedelige plan V en de vierdelige plan T. Recentelijk wordt aardig wat mat'64 aan de kant gezet dan wel gesloopt omdat men anders geen diensten genoeg heeft voor de de nieuwe IRM-instroom, en omdat het spul na ruim 40 jaar technisch op is. Plan V rijdt rond in vele kleuren (qua interieur) en deelseries, dit komt door de grootte van de series (er zijn er bijna 250 gebouwd) en de dus niet gelijktijdige revisie. De oudste zijn 10 jaar ouder dan de nieuwste.
Plan T is wel één serie, en die zien er alle 30 ruwweg hetzelfde uit van buiten en binnen..
De belangrijkste overeenkomst is dat beiden gehaat worden voor hun krottigheid en harde bankjes. Bij drukte zit je met je knieën in je nek en in de nek van de persoon tegenover je. Plan V's zijn overigens wat nieuwer dan de T's, en zijn de laatste stellen die in Nederland (Werkspoor) gebouwd zijn, al zijn de nieuwere series al in het buitenland in elkaar gezet.
De selectieprocedure voor vervangers is al een tijd bezig, en verwacht wordt dat dit jaar toch eindelijk eens besloten wordt waarmee mat'64 vervangen gaat worden. Het zit er dik in dat het deze keer geen speciaal Nederlands product wordt, maar een kant-en-klaar trein.

Een T en een V.

Ook een V'tje, maar in een ander kleurtje komt het toch sympatieker over.

Tenslotte rijdt in de randstad nog wat SGM (stadsgewestelijk materieel) rond. Te zien in drie smaken: de tweebaks Citypendel en de driebaks Sprinter. Van de laatste zijn inmiddels ook weer gereviseerde exemplaren te zien: de SGMm.
De Citypendels zijn eigenlijk alleen te vinden op de Zoetermeer Stadlijn: een inefficiënte spoorlus in de vorm van een krakeling met meer dan 10 haltes in Zoetermeer, bekend als aggressielijn.
De Sprinters (drietjes) zijn in de zgn 'ruime randstad' te zien, op Utrecht-Rotterdam, Utrecht-Rhenen, Rotterdam-Hoek van Holland, en in de hoek Haarlem-Uitgeest-Amsterdam en nog zo wat trajecten in die hoek.
Door de vele deuren en het snelle optrekken (helaas max 125 km/uur), zijn ze uitermate geschikt voor drukke trajecten met veel stops. Sinds vorig jaar zijn de eerste Sprinters weer terug uit Denemarken, en daarmee voerde NS Commercie het product 'Sprinter' in, ipv gewone stoptrein. De indeling van binnen is wat opener, alleen het verschil tussen 1e en 2e klas is compleet verwenen.

SGM2 (citypendel) en SGM3 (sprinter)

SGMm van binnen en buiten.

NS Internationaal
NSI houdt zich (naast verlies lijden) vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur)
Amsterdam-Keulen (5x per dag)
Schiphol-Berlijn (4x per dag)
Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, net alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


ICE, buitenkant en 1e klas int (met dvd/cd)


meerspannings BNL-loc (NMBS), en 2e klas interieur (idd ICRm van NS).
De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys.

Overig internationaal
Hier alleen maar wat foto's.
Op Enschede-Munster/Dortmund rijden Bauheihe 643 en 624. De eerste komt ook in Heerlen vanuit Aachen, de laatste in Nieuweschans vanuit Leer. In Enschede zijn deze oudjes met het verlenen van de concessie aan de PEG verdwenen.


Op Roosendaal-Antwerpen:



Maastricht-Luik:
De AM86 doet dienst op Maastricht-Luik

(foto: treinfoto.be)


Venlo-Hamm:


Overig binnenland
Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Nico Spilt)


A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden
pi_37746353
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:11 schreef Wadloper het volgende:
Hij is erg mooi al!
Ga vooral door
Ik ga zeker door! Eigenlijk wilde ik het bij dit eerste plaatje houden, maar jullie commentaar zorgde ervoor dat ik het af wil maken

En ik ben nu bezig met de wielen
pi_37747631
Update again:



Wielen vooral geïmproviseerd, aangezien er niet zulke heel goede foto's van zijn te vinden.
pi_37748901
Ik heb nog wel een foto van de wielen van de Wadloper, misschien heb je er wat aan:


Ik kwam ook nog deze foto's tegen van de Koploper, misschien heb je hier ook wat aan:



pi_37749331
daar zie je ook dar de kop niet bol is, niet recht is, maae een beetje schuin afloopt en op een gegeven moment recht omlaag gaat
dag
pi_37749914
Met behulp van die foto's de wielen verbeterd!

Thanks, wadloper!

  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:19:11 #7
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37750740
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo even een berichtje vanuit londen van mij,

vandaag even illegaal op kings cross wezen foto's maken ! wist ik veel, was net eigenlijk klaar komt er zo`n security guard zeggen dat t niet mag zonder toesteming van de stations maneger

Foto's volgen nog wel
in de loop van zaterdag denk ik
Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is gewoon gelul, laat 'em de echte politie er maar bij halen als ie zo zeker is van zijn gelijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:20:41 #8
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37750756
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 02:55 schreef the_disheaver het volgende:
Woei, een ATB'tje vanacht! En iedereen zich (luidop) afvragen: ATB

Beetje vreemd, in amersfoort kwam de trein uit schiphol 10 tot 15 minuten later aan (gedoe met dat het verkeerde treinstel nu voorop stond). Vervolgens nog een noodstop door ATB. En toch kwam ie misschien enkele minuten later op groningen aan... Waarschijnlijk heeft hij op z'n grens gereden (en daardoor een ATB te pakken gekregen) maar toch, kunnen ze dat altijd niet doen?
Dat kunnen ze normaal niet doen omdat ze vanaf Putten/'t Harde dicht achter de stopper naar Zwolle rijden.
De grootste winst zit 'em trouwens eerder in de enorm veel kortere haltering in Zwolle.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 12 mei 2006 @ 06:48:58 #9
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37751727
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 23:49 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Met behulp van die foto's de wielen verbeterd!

Thanks, wadloper!

[afbeelding]
Graag gedaan
pi_37753482
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:20 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat kunnen ze normaal niet doen omdat ze vanaf Putten/'t Harde dicht achter de stopper naar Zwolle rijden.
De grootste winst zit 'em trouwens eerder in de enorm veel kortere haltering in Zwolle.
Het achterste treinstel zou er toch afgekoppeld moeten worden. En zo groot is de wachttijd daar toch niet? Maar het scheelt idd wel.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:33:55 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37754672
Van nu.nl: Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf

Uitgegeven: 12 mei 2006 10:16
Laatst gewijzigd: 12 mei 2006 10:18


SAUWERD - Een oplettende machinist heeft donderdag langs het spoor tussen Winsum en Sauwerd het leven van een pasgeboren kalfje gered. Dat heeft een woordvoerder van vervoersmaatschappij Arriva vrijdag laten weten.

Een eerder passerende machinist had het jonge dier vlak bij een sloot zien liggen. Toen machinist Henk Mars op dezelfde plaats arriveerde was het beest net kopje onder gegaan in het water. Mars aarzelde geen moment, zette zijn trein stil en viste het kalfje samen met een passagier uit de sloot.


Arriva neemt de onvermijdelijke vertraging voor lief. "Als machinist moet je op zo'n moment natuurlijk een moeilijke beslissing maken, want je hebt ook de verantwoordelijkheid voor je trein. Wij vinden dat hij in dit geval de juiste afweging heeft gemaakt", aldus een zegsvrouw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:34:01 #12
86072 thatsme
and That's you!
pi_37754673

misschien dat je er wat aan hebt... het is ook een nagemaakt 3d model
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_37756218
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:33 schreef Duvel het volgende:
Van nu.nl: Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf

Uitgegeven: 12 mei 2006 10:16
Laatst gewijzigd: 12 mei 2006 10:18


SAUWERD - Een oplettende machinist heeft donderdag langs het spoor tussen Winsum en Sauwerd het leven van een pasgeboren kalfje gered. Dat heeft een woordvoerder van vervoersmaatschappij Arriva vrijdag laten weten.

Een eerder passerende machinist had het jonge dier vlak bij een sloot zien liggen. Toen machinist Henk Mars op dezelfde plaats arriveerde was het beest net kopje onder gegaan in het water. Mars aarzelde geen moment, zette zijn trein stil en viste het kalfje samen met een passagier uit de sloot.


Arriva neemt de onvermijdelijke vertraging voor lief. "Als machinist moet je op zo'n moment natuurlijk een moeilijke beslissing maken, want je hebt ook de verantwoordelijkheid voor je trein. Wij vinden dat hij in dit geval de juiste afweging heeft gemaakt", aldus een zegsvrouw.
zoiets is een paar maanden geleden ook op een NoordNed (toen nog wel ja ) lijn in Frysl6an gebeurd Goed bezig.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 mei 2006 @ 11:43:12 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37756529
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:30 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

zoiets is een paar maanden geleden ook op een NoordNed (toen nog wel ja ) lijn in Frysl6an gebeurd Goed bezig.
Klopt, dat was met de bus. Ik ken die chauffeur die toen een schaap redde wel.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:12:23 #15
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37757253
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:33 schreef Duvel het volgende:
Van nu.nl: Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf

Uitgegeven: 12 mei 2006 10:16
Laatst gewijzigd: 12 mei 2006 10:18


SAUWERD - Een oplettende machinist heeft donderdag langs het spoor tussen Winsum en Sauwerd het leven van een pasgeboren kalfje gered. Dat heeft een woordvoerder van vervoersmaatschappij Arriva vrijdag laten weten.

Een eerder passerende machinist had het jonge dier vlak bij een sloot zien liggen. Toen machinist Henk Mars op dezelfde plaats arriveerde was het beest net kopje onder gegaan in het water. Mars aarzelde geen moment, zette zijn trein stil en viste het kalfje samen met een passagier uit de sloot.


Arriva neemt de onvermijdelijke vertraging voor lief. "Als machinist moet je op zo'n moment natuurlijk een moeilijke beslissing maken, want je hebt ook de verantwoordelijkheid voor je trein. Wij vinden dat hij in dit geval de juiste afweging heeft gemaakt", aldus een zegsvrouw.
Ik vind het een erg goede beslissing van de machinist. Ik vind dat hij een pluim verdient!
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:19:57 #16
67385 ROG
Go on, say it.
pi_37758986
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat zit toch aan de buitenkant? Volgens mij betekent het dat daar een vulmond zit voor het waterreservoir.
Nope, in het toilet zelf (wellicht heef het er wel mee te maken?).

Dit is 'm ongeveer:
pi_37759265
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klopt, dat was met de bus. Ik ken die chauffeur die toen een schaap redde wel.
Hille van der Galiën volgens het artikel wat ik net in mn nieuwsarchief tegen kom
  vrijdag 12 mei 2006 @ 13:42:52 #18
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37759603
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:19 schreef ROG het volgende:

[..]

Nope, in het toilet zelf (wellicht heef het er wel mee te maken?).

Dit is 'm ongeveer:
[afbeelding]
Da's het zelfde teken inderdaad. Betekent toch iets van een vulmond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37783097
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:19 schreef MREn het volgende:

[..]

Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is gewoon gelul, laat 'em de echte politie er maar bij halen als ie zo zeker is van zijn gelijk.
leek mij ook, maar ik had toch mn plaatjes al, en stond toch op het punt te vertrekken,
dus zoveel boeide t me niet, en ze vroegen ook niet als ik al gemaakt had / en ze te wissen Dus :p
  zaterdag 13 mei 2006 @ 13:41:57 #20
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37786352
tvp
gister naar den haag vanaf rotterdam in een irm
  zaterdag 13 mei 2006 @ 16:49:51 #21
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37790848
Vandaag dagje gefotograveerd in Groningen
Was wel leuk, ik kwam daarachter aan, bleek een stootblok kapot te zijn
Heb er een foto van, zal later even posten
pi_37791053
















[ Bericht 13% gewijzigd door Ou-Tannu op 13-05-2006 17:24:04 ]
  zaterdag 13 mei 2006 @ 17:17:10 #23
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37791484
pi_37792455
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

waar is dat?
Vraag ik me ook af inderdaad. Groningen gok ik

Ou, je hebt mail
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:16:09 #26
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37793010
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

waar is dat?
Groningen, aan het eind van spoor 1a, kan je de trap op, dan rechts en dan zie je alle treinen op het opstelspoor staan
Daar fotograveer ik meestal

Hebben jullie nog plaatsen waar ik de treinen in Leeuwarden goed kan fotograveren?
pi_37793049
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 18:16 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Groningen, aan het eind van spoor 1a, kan je de trap op, dan rechts en dan zie je alle treinen op het opstelspoor staan
Daar fotograveer ik meestal

Hebben jullie nog plaatsen waar ik de treinen in Leeuwarden goed kan fotograveren?
Ikzelf heb aan het station zelf meestal genoeg En soms even naar de container railterminal, maar daar zullen de meeste mensen niet zomaar op komen ben ik bang.
  zaterdag 13 mei 2006 @ 18:38:59 #28
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37793632
Oke, ik zal morgen even kijken of ik mooie foto's kan schieten in Leeuwarden (Wil sowieso nog proberen paar treinnummers vast te leggen, hoef er nog maar een aantal )
pi_37794973
quote:
Op zaterdag 13 mei 2006 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vraag ik me ook af inderdaad. Groningen gok ik

Ou, je hebt mail
je heb mail terug :p

en ik dacht ook dat het groningen was, maar wist t niet cker

Hoewel leeuwarden ook aantrekkelijk was door het poepglijden
pi_37803343
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:34 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
misschien dat je er wat aan hebt... het is ook een nagemaakt 3d model
Hmm, ik vind die van mij mooier
Maar heb er denk ik wel wat aan bij het verlengen van mijn tekening, thanks

Had even zin om wat te klooien in MSTS:


En zo rijdt je met een koploper over een diesel/stoomlijn
  zondag 14 mei 2006 @ 09:45:11 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_37808445
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 02:19 schreef MREn het volgende:
Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is gewoon gelul, laat 'em de echte politie er maar bij halen als ie zo zeker is van zijn gelijk.
Misschien was-ie bang voor een aanslag?
So we just called him Fred
pi_37810778
MSTS

Trainz Railroad Sim / Pro Train Perfekt
pi_37811981
quote:
Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Zug-Chef het volgende:
MSTS

Trainz Railroad Sim / Pro Train Perfekt
? zijn die beter?

vind de verhouding @ screenie wat hoger in dit topic wat raar? de DM90 lijkt langer dan de ICM3?
pi_37812754
quote:
Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Zug-Chef het volgende:
MSTS

Trainz Railroad Sim / Pro Train Perfekt
Trainz

Ou: Dat lijkt idd zo, maar komt door de hoek van de screenshot, denk ik. In-game is het iig niet zo
pi_37815735
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:11 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ou: Dat lijkt idd zo, maar komt door de hoek van de screenshot, denk ik. In-game is het iig niet zo
ja logisch ook, hoe verder iets is, hoe kleiner het lijkt

Die schaduw van de ICM klopt volgens mij niet... is te kort

[ Bericht 7% gewijzigd door Zug-Chef op 14-05-2006 15:27:12 ]
  zondag 14 mei 2006 @ 18:01:30 #36
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37820292
[



Station Leeuwarden (14-05-06)
  zondag 14 mei 2006 @ 20:53:07 #37
86072 thatsme
and That's you!
pi_37825506
quote:
Op zondag 14 mei 2006 15:20 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

ja logisch ook, hoe verder iets is, hoe kleiner het lijkt

Die schaduw van de ICM klopt volgens mij niet... is te kort
dat komt omdat de rest van de schaduw onder de brug valt...

En niet te vergeten MSTS is al 5 jaar oud!! en toen een pionier in zijn tijd!

dit is ook msts:





















[ Bericht 44% gewijzigd door thatsme op 14-05-2006 21:03:42 ]
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_37833247
quote:
Op zondag 14 mei 2006 20:53 schreef thatsme het volgende:

[..]

dat komt omdat de rest van de schaduw onder de brug valt...

En niet te vergeten MSTS is al 5 jaar oud!! en toen een pionier in zijn tijd!

dit is ook msts:
[...]
wat kun je allemaal met MSTS?
dag
  maandag 15 mei 2006 @ 06:35:10 #39
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37835546
MSTS is best leuk
Je kan hem ook 'upgraden' met verschillende lijnen, zoals bijvoorbeeld de Noordned (nu Arriva) route
  maandag 15 mei 2006 @ 08:13:51 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37835891
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37836608
quote:
Op maandag 15 mei 2006 06:35 schreef Wadloper het volgende:
MSTS is best leuk
Je kan hem ook 'upgraden' met verschillende lijnen, zoals bijvoorbeeld de Noordned (nu Arriva) route
Die heb ik ook gedownload. Ligt het alleen aan mij of remmen die wadlopers verschrikkelijk slecht? Van 50 naar 0 en nog schiet ik het station voorbij
  maandag 15 mei 2006 @ 09:47:03 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37836952
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Die heb ik ook gedownload. Ligt het alleen aan mij of remmen die wadlopers verschrikkelijk slecht? Van 50 naar 0 en nog schiet ik het station voorbij
't Is geen auto!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37837113
quote:
Op maandag 15 mei 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een uitgewoonde teringzooi, die infra!
alle infra (wegen, elektra,telefoon, kabeltv) is gewoon hell daar !
  maandag 15 mei 2006 @ 09:56:45 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37837142
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:55 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

alle infra (wegen, elektra,telefoon, kabeltv) is gewoon hell daar !
Wij gaan de zelfde kant op, vrees ik soms.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37838838
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:47 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Is geen auto!
Ja maar! Elektrische treinen remmen wel goed!
pi_37840799
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wij gaan de zelfde kant op, vrees ik soms.
moauw hier ligt t tenminste nog onder de stoeptegels ipv door de lucht
  maandag 15 mei 2006 @ 12:27:45 #47
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37841122
wie heeft er een directe link van dat msts ?
pi_37841661
quote:
Op maandag 15 mei 2006 12:27 schreef jorienvdherik het volgende:
wie heeft er een directe link van dat msts ?
mag denk ik niet omdat t dan WAREZ wordt?
  maandag 15 mei 2006 @ 12:58:52 #49
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37842012
Misschien bedoelt ie gewoon een fansite ofzo:
http://www.msts.nl/
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_37842916
Is er geen MSTS topic in GAM? Het is best populair namelijk
pi_37843376
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Is er geen MSTS topic in GAM? Het is best populair namelijk
ik krijg mn treinen dus met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de rijderij
pi_37844141
quote:
Op maandag 15 mei 2006 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ik krijg mn treinen dus met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de rijderij
Dan doe je iets fout
  maandag 15 mei 2006 @ 16:56:31 #53
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37849184
quote:
Op maandag 15 mei 2006 09:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Die heb ik ook gedownload. Ligt het alleen aan mij of remmen die wadlopers verschrikkelijk slecht? Van 50 naar 0 en nog schiet ik het station voorbij
Je moet beginnen met uitrijden met de Wadloper als je dat balkje ziet dat er een station is. Dan hoef je alleen nog beetje te remmen bij het station zelf
  maandag 15 mei 2006 @ 17:23:57 #54
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37849919
op zo site staan die hele mooi screens van NL stations, welk programma moet je daar voor hebben en is het gratis

dank u
  maandag 15 mei 2006 @ 17:57:20 #55
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37850763
Kan je ff de link geven jorien?
  maandag 15 mei 2006 @ 18:48:27 #56
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_37852144
Afgelopen zaterdag een bijna ongeluk volgens mij.
Ik had de intercity van 13:38 vanuit utrecht naar eindhoven. Was een IRM.
Het was nogal een klunzige machinist die nogal wat aan het aankloten was. Constant tijdens de rit zat hij tegen de ATB aan. Constant tijdens de rit het geffsssstttt van de remmen omdat hij boven de 140 uitkwam. Hij moest blijkbaar naar Den Bosch, en was daar klaar ofzo. Of hij moest nodig schijten.

We reden in de wisselstraat van Den bosch, plots gingen we FINAAL in de remmen. Ik wist wel dat IRM's hard konden remmen, omdat ik al eerder een noodremtrekker had mee gemaakt, maar op een hoge snelheid hevig remmen is minder erg dan op een rangeer snelheid.
Plots weer, fsssshhtttt.. Zeer hevig gerem en mensen die stonden moesten zich goed vasthouden, en met een flinke dreun stonden we stil. En ik werd zelfs gewoon uit mn stoelgetrokken bijna met mn bek in de tafel. (Ja zo hard ging het echt:P).
Nog geen 10 seconde later zie ik terwijl ik schuin naar voren kijk een andere IRM die richting utrecht gaat voor ons langs gaan, om ons te paseren.. WAT een klojo. Constant te hard rijden tegen de ATB aan, en vervolgens rood negeren op Den Bosch. Vlak na den bosch kwam de hoofdconducteur langs, en ik vroeg hem wat voor haastige meester voorin zat. Maar de conducteur bleek op denbosch zelf opgestapt te zijn.

Die gast moet nodig weer op cursus verantwoord treinbesturen.
pi_37854328
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:48 schreef blup het volgende:
Afgelopen zaterdag een bijna ongeluk volgens mij.
Ik had de intercity van 13:38 vanuit utrecht naar eindhoven. Was een IRM.
Het was nogal een klunzige machinist die nogal wat aan het aankloten was. Constant tijdens de rit zat hij tegen de ATB aan. Constant tijdens de rit het geffsssstttt van de remmen omdat hij boven de 140 uitkwam. Hij moest blijkbaar naar Den Bosch, en was daar klaar ofzo. Of hij moest nodig schijten.

We reden in de wisselstraat van Den bosch, plots gingen we FINAAL in de remmen. Ik wist wel dat IRM's hard konden remmen, omdat ik al eerder een noodremtrekker had mee gemaakt, maar op een hoge snelheid hevig remmen is minder erg dan op een rangeer snelheid.
Plots weer, fsssshhtttt.. Zeer hevig gerem en mensen die stonden moesten zich goed vasthouden, en met een flinke dreun stonden we stil. En ik werd zelfs gewoon uit mn stoelgetrokken bijna met mn bek in de tafel. (Ja zo hard ging het echt:P).
Nog geen 10 seconde later zie ik terwijl ik schuin naar voren kijk een andere IRM die richting utrecht gaat voor ons langs gaan, om ons te paseren.. WAT een klojo. Constant te hard rijden tegen de ATB aan, en vervolgens rood negeren op Den Bosch. Vlak na den bosch kwam de hoofdconducteur langs, en ik vroeg hem wat voor haastige meester voorin zat. Maar de conducteur bleek op denbosch zelf opgestapt te zijn.

Die gast moet nodig weer op cursus verantwoord treinbesturen.
Lekker dan...

Binnenkort bij SBS6: Spoorwegmisbruikers
Rallye.NL - Dé Nederlandse Peugeot Rallye Site!
Sander.Rallye.NL - Mijn Peugeot 106 1.6 Rallye
  maandag 15 mei 2006 @ 21:02:51 #58
86072 thatsme
and That's you!
pi_37856459
quote:
Op maandag 15 mei 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat een uitgewoonde teringzooi, die infra!
Geef mij toch Zwitserland (daar is het) dan maar. Echt super alles daar. Het lijkt soms wat ouderwets maar werken doet het altijd wel!
In de winter met 3 meter sneeuw aan beide kanten van de trein de Bernina Pass over! En gewoon blijven rijden!! En dat al vanaf 1910!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 15 mei 2006 @ 21:47:00 #59
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37858668
quote:
Op maandag 15 mei 2006 17:57 schreef Wadloper het volgende:
Kan je ff de link geven jorien?
deze screens
wat voor programma heb je daarvoor nodig
ziet er echt leuk uit







  maandag 15 mei 2006 @ 21:50:08 #60
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_37858814
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

deze screens
wat voor programma heb je daarvoor nodig
ziet er echt leuk uit

[afbeelding]
Wie leert die man ff dat Noord BOVEN is op een normale kaart?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_37858965
Hey volgens mij ken ik die Rik
  maandag 15 mei 2006 @ 21:54:53 #62
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37859030
zo IRM is toch prachtig
  maandag 15 mei 2006 @ 22:11:29 #63
86072 thatsme
and That's you!
pi_37859889
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

deze screens
wat voor programma heb je daarvoor nodig
ziet er echt leuk uit
Daar heb je dus Microsoft Train Simulator voor nodig!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  maandag 15 mei 2006 @ 22:30:00 #64
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37860752
is het dan nog lastig besturen ? kreeg dat gratis programma niet aan de praat
pi_37862702
quote:
Op maandag 15 mei 2006 18:48 schreef blup het volgende:
Die gast moet nodig weer op cursus verantwoord treinbesturen.
Ik denk eerder dat jij niet zo snel conclusies moet trekken, want je redenering die hier achter schuil gaat (en die is ver te zoeken) is werkelijk amusant.

Voor een rood sein krijg je geel. Volg je de bijbehorende opdracht (afremmen naar 40 km/h) niet op, grijpt de ATB in en zet je stil. Kans op aanrijding is dus klein, dus direct al spreken van "onverantwoord rijgedrag" is kwatsj. Daarnaast kan de ATB ook te strak zijn afgesteld. Ander punt: in normale situaties kruist aan de noordkant van 's Hertogenbosch geen trein ri. Zaltbommel / Rosmalen voor een trein uit de richting Zaltbommel langs.

En zo ontstaan indianenverhalen.
pi_37863652
Ja, maar als je minder dan 40 km/h rijdt, wordt je niet gestopt na een rood sein.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 03:14:54 #67
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_37868070
quote:
Op maandag 15 mei 2006 23:11 schreef Tfz het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat jij niet zo snel conclusies moet trekken, want je redenering die hier achter schuil gaat (en die is ver te zoeken) is werkelijk amusant.

Voor een rood sein krijg je geel. Volg je de bijbehorende opdracht (afremmen naar 40 km/h) niet op, grijpt de ATB in en zet je stil. Kans op aanrijding is dus klein, dus direct al spreken van "onverantwoord rijgedrag" is kwatsj. Daarnaast kan de ATB ook te strak zijn afgesteld. Ander punt: in normale situaties kruist aan de noordkant van 's Hertogenbosch geen trein ri. Zaltbommel / Rosmalen voor een trein uit de richting Zaltbommel langs.

En zo ontstaan indianenverhalen.
We reden al op een poep snelheid omdat we binnen kwamen rollen. Dat kon ik met mn fiets wel bijhouden. Dus een geneergd geel sein kon 't nooit zijn. Misschien een gare ATB, mischien toch een noodremactie van de machinist. Ze zouden niet de 1e zijn die in de wisselstraat op elkaar klappen.
En wat je zegt over dat ze elkaar daar nooit kruisen, kan best. Goed zicht had ik er niet op, het leek wel zo.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 06:34:30 #68
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37868239
quote:
Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

deze screens
wat voor programma heb je daarvoor nodig
ziet er echt leuk uit

[afbeelding]
[afbeelding]
[[url=http://www.mstsdrd.nl/images/nieuwekerk.jpg[/img
][img]http://www.mstsdrd.nl/images/gouda.jpg]afbeelding[/url]]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier heb je inderdaad Microsoft TrainSimulator voor nodig.
Je moet dan ook nog alle treinen downloaden, en die erbij installeren, dan heb je het helemaal echt zeg maar.
Alleen de geluiden kloppen soms niet helemaal
MSTS (afkorting Microsoft Trainsimulator) is wel leuk om als spel te hebben, je moet niet op de omgeving letten, want dat is niet echt zo echt
pi_37869788
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 06:34 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Hier heb je inderdaad Microsoft TrainSimulator voor nodig.
Je moet dan ook nog alle treinen downloaden, en die erbij installeren, dan heb je het helemaal echt zeg maar.
Alleen de geluiden kloppen soms niet helemaal
MSTS (afkorting Microsoft Trainsimulator) is wel leuk om als spel te hebben, je moet niet op de omgeving letten, want dat is niet echt zo echt
Ik heb ook tijden met MSTS gespeeld, maar nu er Trainz is, vind ik daar de omgeving wel veel mooier gemaakt. Ook details als vertrekborden, klokken op het perron en automatische treinbeveiligingen (soort dodemansknop zeg maar) zijn hier allemaal ingebouwd. Helaas voor jullie is er zover ik weet nog niet echt Nederlands spul hiervoor te verkrijgen...

Zal vanmiddag wel wat screens van mij posten

[ Bericht 6% gewijzigd door Zug-Chef op 16-05-2006 09:53:44 ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:16:19 #70
67385 ROG
Go on, say it.
pi_37874406
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 03:14 schreef blup het volgende:
[afbeelding]
En, was z'n brommert plat?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:32:27 #71
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37874867
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:43 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik heb ook tijden met MSTS gespeeld, maar nu er Trainz is, vind ik daar de omgeving wel veel mooier gemaakt. Ook details als vertrekborden, klokken op het perron en automatische treinbeveiligingen (soort dodemansknop zeg maar) zijn hier allemaal ingebouwd. Helaas voor jullie is er zover ik weet nog niet echt Nederlands spul hiervoor te verkrijgen...

Zal vanmiddag wel wat screens van mij posten
oke zag dat die maar 15 euro kost binnenkort maar is naar kijken
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:36:46 #72
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_37874979
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:16 schreef ROG het volgende:

[..]

En, was z'n brommert plat?
Nee, hij had nog 2 sec ongveer.
dat is een blik op de weg klassieker man:P
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:42:45 #73
67385 ROG
Go on, say it.
pi_37875154
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:36 schreef blup het volgende:

[..]

Nee, hij had nog 2 sec ongveer.
dat is een blik op de weg klassieker man:P
Hmm, ik kende hem dus wel ergens van..

By the way, vroeger had Trainz toch zo'n treinbaan-bouw functie, is dat nu nog zo?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:58:39 #74
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37877518
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:43 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik heb ook tijden met MSTS gespeeld, maar nu er Trainz is, vind ik daar de omgeving wel veel mooier gemaakt. Ook details als vertrekborden, klokken op het perron en automatische treinbeveiligingen (soort dodemansknop zeg maar) zijn hier allemaal ingebouwd. Helaas voor jullie is er zover ik weet nog niet echt Nederlands spul hiervoor te verkrijgen...

Zal vanmiddag wel wat screens van mij posten
Trainz heb ik verder geen ervaring mee (nog). Waar kan je hem kopen eigenlijk, zie hem hier nooit in de winkels liggen :S

Had ook gehoord/gelezen dat er van een treinspel een nieuwe versie kwam, en dat daar meteen het Nederlands materieel enzo erbij was ingezet, weten jullie daar iets van?

En nog een vraagje (ik blijf bezig haha ): Worden de wadlopers doorverkocht, of gesloopt? (die nu nog voor Arriva rijden)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 mei 2006 @ 14:47:55 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37879201
Voor een vraag over de wadlopers moet je bij NS zijn. Zij zijn eigenaar van de Wadlopers. Arriva least die treinen van de NS.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37880080
Trainz Railroad Simulator

















[ Bericht 13% gewijzigd door Zug-Chef op 16-05-2006 15:23:43 ]
pi_37880104
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor een vraag over de wadlopers moet je bij NS zijn. Zij zijn eigenaar van de Wadlopers. Arriva least die treinen van de NS.
Ik had van een Arriva medewerker juist begrepn dat Noordned ze van Arriva leaste? Of haal ik nu wadlopers en bussen door elkaar?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:24:32 #78
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37882489
De wadlopers werden toch eerst geleased door Noordned, en zijn toen toch overgekocht?
De Buffels weet ik zeker dat die geleased waren

Of ben ik weer in de war?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 16 mei 2006 @ 17:44:02 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37884936
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Wadloper het volgende:
De wadlopers werden toch eerst geleased door Noordned, en zijn toen toch overgekocht?
De Buffels weet ik zeker dat die geleased waren

Of ben ik weer in de war?
Voor zover duidelijk is, is dat NoordNed de wadlopers leaste bij NS. Ik denk dat bij het ingaan van het nieuwe contract arriva nu de treinen least bij de NS. Echte zekerheid heb ik hierover niet, maar wel een sterk vermoeden.

De bussen van arriva werden idd door NoordNed geleast. Ik weet niet of arriva het ook bij haar zelf doet, want er zijn belastingtechnische omstandigheden denkbaar dat leasen van een dochtermaatschappij goedkoper is dan het materieel onder de uitvoerende (dochter)maatschappij te laten vallen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_37888509
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor zover duidelijk is, is dat NoordNed de wadlopers leaste bij NS. Ik denk dat bij het ingaan van het nieuwe contract arriva nu de treinen least bij de NS. Echte zekerheid heb ik hierover niet, maar wel een sterk vermoeden.

De bussen van arriva werden idd door NoordNed geleast. Ik weet niet of arriva het ook bij haar zelf doet, want er zijn belastingtechnische omstandigheden denkbaar dat leasen van een dochtermaatschappij goedkoper is dan het materieel onder de uitvoerende (dochter)maatschappij te laten vallen.
noordned kan ze niet meer leasen dat is toch opgeheven?

en aangekocht zijn ze waarschijnlijk ook niet, ivm ze al nieuwe treinen besteld hebben?

iemand nog 50 DH1/2tjes kopen? (A)
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:20:49 #81
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37889720
Ik zou wel een DH 1 willen hebben, alleen denk niet dat men ouders er blij mee zijn
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:21:33 #82
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37889743
Microsoft Train Simulator
morgen ga ik kijken of ze hem hier hebben dan haal ik hem.

Kan iemand een overzicht geven waar je de Nederlandse treinen kan downloaden en routes
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:58:06 #83
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37891169
Je zou hier even rond kunnen kijken:

http://www.msts-e.nl/
http://www.christrains.com/current_nl.html (hier kan je treinen downloaden)
http://www.noordnedroute.com/index.htm (voor de wadloper en buffel)
http://www.railsim.nl/web(...)ab7fe7689b193a70a32d
http://www.xtracks.tk/ (1 van de versies moet je hebben voor een bepaalde route, het beste kan je meteen de laatste versie downloaden)

Dit zijn de sites die ik normaal altijd bezocht.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 21:08:35 #84
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_37891614
vraagje he..
als je vanaf enschede drienerlo naar hengelo gaat.kom je aan je linkhand (Als je met je gezicht naar voren zit) een perron tegen met een aantal oude stoeltjes.. iemand die weet hoe die zit?

en vlak erachter zit een lijntje en die is nog recent aangelegd lijkt het.. en die verdwijnt ergens heen.. iemand idee wat dit is?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_37892979
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Wadloper het volgende:
De wadlopers werden toch eerst geleased door Noordned, en zijn toen toch overgekocht?
De Buffels weet ik zeker dat die geleased waren

Of ben ik weer in de war?
Jaren geleden heeft NS bijna al zijn rollend materieel verkocht aan o.a.
een Schots of Ierse Bank instantie, die op zijn beurt de hele blups terug verhuurde
aan de NS.
Zo ook de Wadlopers, die weer doorverhuurd worden aan Arriva.

Ik ga wel eens mee op de bok van een 6400 en daar in zitten in sommige locs
plaatjes waarop staat ; deze lok is van ........ in Zweden of Noorwegen

Ook die worden weer geleast door Railion dat voor 4 % van NS is en de rest
minus een klein aantal procenten van de Stinnesgroep in Duitsland wat weer
een volle DB dochter is.

Jaren geleden was het helemaal in om de roerende en onroerende zaken te verkopen
en via Lease Back system terug te huren.
Dit was toen belastingtechnisch heel voordelig, wat nu niet meer zo voordelig is.

ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_37893236
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
vraagje he..
als je vanaf enschede drienerlo naar hengelo gaat.kom je aan je linkhand (Als je met je gezicht naar voren zit) een perron tegen met een aantal oude stoeltjes.. iemand die weet hoe die zit?

en vlak erachter zit een lijntje en die is nog recent aangelegd lijkt het.. en die verdwijnt ergens heen.. iemand idee wat dit is?
bij eshuis bouwmaterialen daar he.. ik vraag het me ook af
dag
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:48:00 #87
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37896638
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:58 schreef Wadloper het volgende:
Je zou hier even rond kunnen kijken:

http://www.msts-e.nl/
http://www.christrains.com/current_nl.html (hier kan je treinen downloaden)
http://www.noordnedroute.com/index.htm (voor de wadloper en buffel)
http://www.railsim.nl/web(...)ab7fe7689b193a70a32d
http://www.xtracks.tk/ (1 van de versies moet je hebben voor een bepaalde route, het beste kan je meteen de laatste versie downloaden)

Dit zijn de sites die ik normaal altijd bezocht.
dank je

alleen die rotterdam-utrecht route kan ik niet downloaden, iemand er een directe link van ?
morgen ff bellen of een zaak hier het spel heeft
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:02:25 #88
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37897383
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:35 schreef verzameldirk het volgende:

[..]
Ik ga wel eens mee op de bok van een 6400 en daar in zitten in sommige locs
plaatjes waarop staat ; deze lok is van ........ in Zweden of Noorwegen
Volgens mij zijn die locs van ABB Lease, kan dat?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37897879
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
vraagje he..
als je vanaf enschede drienerlo naar hengelo gaat.kom je aan je linkhand (Als je met je gezicht naar voren zit) een perron tegen met een aantal oude stoeltjes.. iemand die weet hoe die zit?

en vlak erachter zit een lijntje en die is nog recent aangelegd lijkt het.. en die verdwijnt ergens heen.. iemand idee wat dit is?
Dat lijntje is waar de Akzo-trein rijdt (zout), naar het industrieterrijn Twentekanaal. Kweet niet of ie nog steeds rijdt, al een tijd niet meer gezien. Kan ook zijn dattie alleen 's nachts rijdt...

Maar die lijn bestaat al heel lang. Of bedoel je een andere?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:43:32 #90
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_37899525
ik weet t niet.. viel me vandaag op... dat een spoor compleet andere kant op ging..
en dat perron vlakbij? waarvan is dat?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 17 mei 2006 @ 01:01:18 #91
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_37901983
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:35 schreef verzameldirk het volgende:

[..]

Jaren geleden heeft NS bijna al zijn rollend materieel verkocht aan o.a.
een Schots of Ierse Bank instantie, die op zijn beurt de hele blups terug verhuurde
aan de NS.
Zo ook de Wadlopers, die weer doorverhuurd worden aan Arriva.

Ik ga wel eens mee op de bok van een 6400 en daar in zitten in sommige locs
plaatjes waarop staat ; deze lok is van ........ in Zweden of Noorwegen

Ook die worden weer geleast door Railion dat voor 4 % van NS is en de rest
minus een klein aantal procenten van de Stinnesgroep in Duitsland wat weer
een volle DB dochter is.

Jaren geleden was het helemaal in om de roerende en onroerende zaken te verkopen
en via Lease Back system terug te huren.
Dit was toen belastingtechnisch heel voordelig, wat nu niet meer zo voordelig is.

http://www.nsfinancialservices.ie/home/default.asp?NCID=1
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  woensdag 17 mei 2006 @ 02:13:06 #92
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_37903572
MSTS crasht hier als ik nederlands matrieel van die site wil rijden .
  woensdag 17 mei 2006 @ 07:01:26 #93
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37904674
Geeft hij een meidling dat hij het niet doet?
pi_37905372
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 20:20 schreef Wadloper het volgende:
Ik zou wel een DH 1 willen hebben, alleen denk niet dat men ouders er blij mee zijn
alternatief tuinhuisje !
  woensdag 17 mei 2006 @ 09:56:08 #95
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_37906752
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
vraagje he..
als je vanaf enschede drienerlo naar hengelo gaat.kom je aan je linkhand (Als je met je gezicht naar voren zit) een perron tegen met een aantal oude stoeltjes.. iemand die weet hoe die zit?
Het oude FBK stationnetje, voor het FBK stadion.
Is 1weekend in gebruik geweest.
Er reed toen een pendeltreintje van Hengelo, naar die halte.
Bezoekers voor de FBK games die daar op het sportpark werden gehouden, konden zo met de trein mee.
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
en vlak erachter zit een lijntje en die is nog recent aangelegd lijkt het.. en die verdwijnt ergens heen.. iemand idee wat dit is?
Dit lijntje is de voormalige lijn naar Boekelo, hij loopt nu nog door tot aan de AKZO.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 17 mei 2006 @ 10:05:27 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_37907060
quote:
Dit komt van dezelfde site
quote:
Lease Agreement with Arriva
20 Mar

NS Financial Services Company and Arriva Personenvervoer Nederland B.V. signed the lease contract for DH and DM’90 train sets, on the 9th December 2005.

The lease agreement between NS Financial Services Company and Arriva Personenvervoer Nederland B.V. included the lease of 17 DH I, 31 DH II and 4 DM’90 trainsets. Arriva Nederland operates the 6 regional lines in the regions Fryslân and Groningen. The DH and DM’90 train sets carry up to 278 and 307 passengers respectively.
Wat me verder aan de site opvalt is dat de nieuwe treinen niet te leasen zijn bij dit bedrijf, behalve dan de linten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:10:42 #97
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_37907225
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:56 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Het oude FBK stationnetje, voor het FBK stadion.
Is 1weekend in gebruik geweest.
Er reed toen een pendeltreintje van Hengelo, naar die halte.
Bezoekers voor de FBK games die daar op het sportpark werden gehouden, konden zo met de trein mee.
[..]

Dit lijntje is de voormalige lijn naar Boekelo, hij loopt nu nog door tot aan de AKZO.
aah dankje!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_37910651
Met zijn allen een iceje leasen?
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:27:42 #99
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_37913959
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 07:01 schreef Wadloper het volgende:
Geeft hij een meidling dat hij het niet doet?
Ja, bepaalde bestanden zijn gaar oid.
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:15:36 #100
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37917636
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 08:56 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

alternatief tuinhuisje !
Nog een mooi tuinhuisje ook Kunnen ook veel mensen in
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:16:51 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37917684
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:15 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Nog een mooi tuinhuisje ook Kunnen ook veel mensen in
En je kunt 'm over dertig jaar door kwijlende museumenthousiasten kosteloos uit je tuin laten halen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:17:06 #102
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37917691
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:27 schreef blup het volgende:

[..]

Ja, bepaalde bestanden zijn gaar oid.
Die melding krijg ik ook steeds
Heb ik al geen zin meer om die route te rijden
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

En je kunt 'm over dertig jaar door kwijlende museumenthousiasten kosteloos uit je tuin laten halen!
Echt niet! Van mijn wadloper blijven ze af
pi_37921316
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:17 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Die melding krijg ik ook steeds
Heb ik al geen zin meer om die route te rijden
[..]

Echt niet! Van mijn wadloper blijven ze af
je moet een DH2 doen!

is nog toffer
  woensdag 17 mei 2006 @ 18:14:15 #104
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37923512
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je moet een DH2 doen!

is nog toffer
DH2 past niet in de achtertuin
pi_37924223
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 18:14 schreef Wadloper het volgende:

[..]

DH2 past niet in de achtertuin
hmm stuk grond kopen, DH-2 der op en er in wonen
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:02:29 #106
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37925020
Betaal jij de huur?
Kzou heus wel een wadloper in de tuin willen hebben hoor Alleen heb het geld er niet voor om hem te kopen (tenzij hij goedkoop is )
pi_37926029
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:02 schreef Wadloper het volgende:
Betaal jij de huur?
Kzou heus wel een wadloper in de tuin willen hebben hoor Alleen heb het geld er niet voor om hem te kopen (tenzij hij goedkoop is )
wadloper kopen en in wonen ipv een huis te bouwen

enige wat je moet regelen is een aansluiting voor de stroom, water en gas ( je wil toch wel koken he! ! ) 1 bak van de 2 inrichten als woonkamer/ keuken, andere kant lekker slapen en badkamer maken
  woensdag 17 mei 2006 @ 19:52:32 #108
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37926813
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wadloper kopen en in wonen ipv een huis te bouwen

enige wat je moet regelen is een aansluiting voor de stroom, water en gas ( je wil toch wel koken he! ! ) 1 bak van de 2 inrichten als woonkamer/ keuken, andere kant lekker slapen en badkamer maken
Ik neem wel wadloper 3223, die heeft een soort eiland met palen in het midden, daar kan ik een bed bouwen
En koken doe ik wel op een gaspitje buiten, wil de wadloper verder niet beschadigen
pi_37927101
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 19:52 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ik neem wel wadloper 3223, die heeft een soort eiland met palen in het midden, daar kan ik een bed bouwen
En koken doe ik wel op een gaspitje buiten, wil de wadloper verder niet beschadigen
k zie je al buiten koken in de winter

k zou um gewoon simpel verbouwen beetje handigheid hoef je geen gaten in je wadloper te maken ;D!
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:02:06 #110
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37927220
Anders koop ik er gewoon twee
1 voor het wonen, 1 als verzamelobject
pi_37927306
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:02 schreef Wadloper het volgende:
Anders koop ik er gewoon twee
1 voor het wonen, 1 als verzamelobject
strak tegen elkaar aanzetten oid met luiveltjes bij de deurtjes?
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:06:06 #112
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37927399
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

strak tegen elkaar aanzetten oid met luiveltjes bij de deurtjes?
Nee, wel met wat ruimte ertussen

Zal straks nog ff paar foto's posten
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:15:51 #113
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37927832
Wadloper 3108



Wadloper 3117 en 3118 tegenover elkaar

Wadloper 3117 geheel

Wadloper 3228 die verplaatst werd (die rookwolk is omdat hij toen net was opgestart, wat een lekker geluid geeft dat )

Wadloper 3231
  woensdag 17 mei 2006 @ 20:59:11 #114
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37929623
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
pi_37929990
Voor de geïnteresseerden: ik ben bezig met een activity pack voor de utrecht-rotterdam lijn (MSTS). Ik heb de IC rd-ut ondertussen qua reistijden goed, en al wat verkeer. Maar mijn doel is alle treinverkeer toevoegen, en stop-, snel- en intercityverkeer voor de gebruiker mogelijk maken, in een zo realistisch mogelijke omgeving qua verkeer!

En voor wadloper: ik wil ook wel een stoptrein routetje met een wadlopertje toevoegen?
pi_37931932
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
staat op wadloper.nl.tt ? alleen hoe betrouwbaar dat is?
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:12:12 #117
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37933045
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
Volgens mij zit er een Cummins diesel in, maar ik weet het niet zeker meer.

Google geeft zekerheid: Cummins NT 855 R4, 6 cilinders.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37933309
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
Niels z'n Wadloper Bladzijde
6 cylinder Cummins NT 855 R4 van 14 liter, 288 pk bij 2100 1/min.

En dit is een motor die ook veel in boten en waarschijnlijk ook vrachtwagens wordt toegepast.

[ Bericht 9% gewijzigd door mdeen op 17-05-2006 22:24:46 ]
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:15:22 #120
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37936108
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:17 schreef mdeen het volgende:

[..]

Niels z'n Wadloper Bladzijde
6 cylinder Cummins NT 855 R4 van 14 liter, 288 pk bij 2100 1/min.

En dit is een motor die ook veel in boten en waarschijnlijk ook vrachtwagens wordt toegepast.
ik dacht dat de 500 PK DAF in de jaren 90 ook een 14 liter Cummins had ja
  woensdag 17 mei 2006 @ 23:16:04 #121
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_37936141
misschien morgen maar voor het spel gaan kijken
pi_37938419
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:16 schreef jorienvdherik het volgende:
misschien morgen maar voor het spel gaan kijken
hoef ik niet ver te kijken iig niet verder dan e:\downloads
  donderdag 18 mei 2006 @ 07:05:45 #123
148385 Wadloper
Noorderling
pi_37940629
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 21:08 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Voor de geïnteresseerden: ik ben bezig met een activity pack voor de utrecht-rotterdam lijn (MSTS). Ik heb de IC rd-ut ondertussen qua reistijden goed, en al wat verkeer. Maar mijn doel is alle treinverkeer toevoegen, en stop-, snel- en intercityverkeer voor de gebruiker mogelijk maken, in een zo realistisch mogelijke omgeving qua verkeer!

En voor wadloper: ik wil ook wel een stoptrein routetje met een wadlopertje toevoegen?
Ja!
Lijkt me erg leuk als je dat wilt doen
pi_37941774
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 23:12 schreef GSMboy het volgende:
[afbeelding]

Stijgt ie nou op ofzo?
Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.

http://de.wikipedia.org/wiki/Neigetechnik
http://www.bogenschneller.de/index.php?id=9&cat=3

Hier kan je het ook goed zien:
  donderdag 18 mei 2006 @ 09:41:16 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37942012
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.

http://de.wikipedia.org/wiki/Neigetechnik
http://www.bogenschneller.de/index.php?id=9&cat=3

Hier kan je het ook goed zien:
[afbeelding]
Bij die ICE was dat toch niet echt ene succes? Ik dacht dat ze die inmiddels buiten dienst gesteld hadden?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37942244
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij die ICE was dat toch niet echt ene succes? Ik dacht dat ze die inmiddels buiten dienst gesteld hadden?
Voor zover ik weet was het de BR 612 die er problemen mee had.
Deze:
  donderdag 18 mei 2006 @ 11:57:36 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37945925
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:53 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Voor zover ik weet was het de BR 612 die er problemen mee had.
Deze:
[afbeelding]
Wat een gedrocht van een trein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37946591
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
  donderdag 18 mei 2006 @ 12:32:38 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37947116
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Tfz het volgende:

[..]

TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
Ik heb er nog nooit in gezeten, ik geloof je gelijk, maar de buitenkant vind ik persoonlijk weinig speciaal...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37951082
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit in gezeten, ik geloof je gelijk, maar de buitenkant vind ik persoonlijk weinig speciaal...
Helemaal met je eens. Hetzelfde vind ik van de nieuw bestelde sprinters, en de IRM.
Eigenlijk gewoon karakterloos modern
pi_37958927
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 14:22 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Hetzelfde vind ik van de nieuw bestelde sprinters, en de IRM.
Eigenlijk gewoon karakterloos modern
Yep, t straalt niks uit,

maar de IRM's zitten wel weer comfortabel

zal mij benieuwen wat er van de ICM3/4tjes gaat worden na revisie
pi_37960072
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 18:31 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Yep, t straalt niks uit,

maar de IRM's zitten wel weer comfortabel

zal mij benieuwen wat er van de ICM3/4tjes gaat worden na revisie
Ik houd mijn hart vast. Waarschijnlijk mijn favo trein naar de kloten
pi_37960786
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Tfz het volgende:

[..]

TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
kom je ook regelmatig in .de ?
  donderdag 18 mei 2006 @ 19:55:28 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37961769
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:11 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik houd mijn hart vast. Waarschijnlijk mijn favo trein naar de kloten
Dat zit er wel in... In het gunstigste geval stoelen à la ICRm. Helaas worden ze waarschijnlijk net zo dicht op elkaar geplaatst. Ik hoop echter dat ze die oranje banken gewoon laten zitten.

Overigens vind ik de IRM niet eens zo lelijk. Het nadeel aan die treinen is het zitcomfort (stoelen zitten niet geweldig) en het feit dat ze het maar niet voor elkaar krijgen om een aangemaan klimaat te scheppen binnen. Het is of te heet, of je je reist in een vrieskist.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37964151
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 19:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat zit er wel in... In het gunstigste geval stoelen à la ICRm. Helaas worden ze waarschijnlijk net zo dicht op elkaar geplaatst. Ik hoop echter dat ze die oranje banken gewoon laten zitten.

Overigens vind ik de IRM niet eens zo lelijk. Het nadeel aan die treinen is het zitcomfort (stoelen zitten niet geweldig) en het feit dat ze het maar niet voor elkaar krijgen om een aangemaan klimaat te scheppen binnen. Het is of te heet, of je je reist in een vrieskist.
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..

En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:02:58 #136
86072 thatsme
and That's you!
pi_37964307
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..

En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
je bedoelt een niet al te hoge metale bak op 8 wielen? Ik zie er niet echt een stijl in na de apekopen/hondekoppen en de engels
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_37965454
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..

En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
pi_37966383
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:02 schreef thatsme het volgende:

[..]

je bedoelt een niet al te hoge metale bak op 8 wielen? Ik zie er niet echt een stijl in na de apekopen/hondekoppen en de engels
Ik bedoel iets wat iets 'eigens' heeft, een eigen karakter, niet standaard hypermodern, aerodynamisch en (in mijn ogen) saai.
pi_37966455
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
Railhopper heb ik helaas niet vaak gezien in het echt
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:51:10 #140
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37966694
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37968012
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:17:53 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37968211
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
De binnenkant wel. Al had SM'90 in het begin stoelen met kunstleer in plaats van stof (en in een aantal stellen vijf in de breedte). Wat DM'90 van SM'90 heeft is de knik in de zijwand en het interieur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37969360
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

De binnenkant wel. Al had SM'90 in het begin stoelen met kunstleer in plaats van stof (en in een aantal stellen vijf in de breedte). Wat DM'90 van SM'90 heeft is de knik in de zijwand en het interieur.
mn SM'90 kennis is te slecht daarvoor,

mocht er slechts 1x mee rijden

mopper mopper
waarom geen waardig afscheid voor die stellen!
pi_37973536
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
De Doedelzak rockst , heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep .
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.

Dat was de V-IRM preek .

Maar kantelbakken is al veel meer gebruikt, het voordeel is dat je met hogere snelheid op oudere rails kan rijden. Meestal is die rails niet echt ruim aangelegd. Door die kantelbakken zal de krachten die de reiziger opzich krijgt, veel midner geworden . En daardoor kan je mooier , sneller de bocht door .
pi_37974050
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

De Doedelzak rockst , heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep .
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.

Dat was de V-IRM preek .

Maar kantelbakken is al veel meer gebruikt, het voordeel is dat je met hogere snelheid op oudere rails kan rijden. Meestal is die rails niet echt ruim aangelegd. Door die kantelbakken zal de krachten die de reiziger opzich krijgt, veel midner geworden . En daardoor kan je mooier , sneller de bocht door .
Stoffen bekleding in een trein is zowiezo niet zo`n slim idee denk ik, gewoon een leer achtig materiaal dat is veel slijtvaster,

in de DH1/2tjes is de bekleding ook al weer goed versleten..
  vrijdag 19 mei 2006 @ 00:34:09 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37974617
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:

[..]

De Doedelzak rockst , heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep .
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.
Je hebt gelijk, IRM is bijna altijd smerig, net als DD-AR. Het beste materieel op dat gebied blijft toch de Koploper!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 mei 2006 @ 04:41:51 #147
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37977553
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, IRM is bijna altijd smerig, net als DD-AR. Het beste materieel op dat gebied blijft toch de Koploper!
Waarom denk je dat NS Commercie nog niet wel de hersens heeft om elke mogelijke inzet van IRM in de NO-IC's te blokkeren?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 19 mei 2006 @ 08:00:53 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37978068
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 04:41 schreef MREn het volgende:

[..]

Waarom denk je dat NS Commercie nog niet wel de hersens heeft om elke mogelijke inzet van IRM in de NO-IC's te blokkeren?
Je bedoelt "nog net" denk ik?

Maar inderdaad: IRM moet daar ab-so-luut uit wegblijven. Ik reis dagelijks in zo'n IC, en ik zit niet te wachten op IRM.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:16:02 #149
86072 thatsme
and That's you!
pi_37984627
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
Aan de buitenkant wel... Alleen de kop van de SM'90 werd zo lelijk gevonden dat ze die voor de DM'90 maar aangepast hebben. en het is ze goed gelukt, die ziet er een stuk beter uit!!!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_37985241
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:16 schreef thatsme het volgende:

[..]

Aan de buitenkant wel... Alleen de kop van de SM'90 werd zo lelijk gevonden dat ze die voor de DM'90 maar aangepast hebben. en het is ze goed gelukt, die ziet er een stuk beter uit!!!
ergens logisch. dr zijn vast wat meer DM'90tjes gebouwt dan SM'90tjes :'D!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:41:20 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37985535
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ergens logisch. dr zijn vast wat meer DM'90tjes gebouwt dan SM'90tjes :'D!
Een stuk of 44 meer ja! Ik geloof dat de andere kop er op aandringen van de commerciële mensen is gekomen, omdat een vriendelijker uitstraling een hoop extra reizigers zou trekken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')