Ik ga zeker door! Eigenlijk wilde ik het bij dit eerste plaatje houden, maar jullie commentaar zorgde ervoor dat ik het af wil makenquote:
Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is gewoon gelul, laat 'em de echte politie er maar bij halen als ie zo zeker is van zijn gelijk.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo even een berichtje vanuit londen van mij,
vandaag even illegaal op kings cross wezen foto's maken! wist ik veel, was net eigenlijk klaar komt er zo`n security guard zeggen dat t niet mag zonder toesteming van de stations maneger
Foto's volgen nog wel
in de loop van zaterdag denk ik
Dat kunnen ze normaal niet doen omdat ze vanaf Putten/'t Harde dicht achter de stopper naar Zwolle rijden.quote:Op donderdag 11 mei 2006 02:55 schreef the_disheaver het volgende:
Woei, een ATB'tje vanacht! En iedereen zich (luidop) afvragen: ATB![]()
Beetje vreemd, in amersfoort kwam de trein uit schiphol 10 tot 15 minuten later aan (gedoe met dat het verkeerde treinstel nu voorop stond). Vervolgens nog een noodstop door ATB. En toch kwam ie misschien enkele minuten later op groningen aan... Waarschijnlijk heeft hij op z'n grens gereden (en daardoor een ATB te pakken gekregen) maar toch, kunnen ze dat altijd niet doen?![]()
Graag gedaanquote:Op donderdag 11 mei 2006 23:49 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Met behulp van die foto's de wielen verbeterd!
Thanks, wadloper!
[afbeelding]
Het achterste treinstel zou er toch afgekoppeld moeten worden. En zo groot is de wachttijd daar toch niet? Maar het scheelt idd wel.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:20 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat kunnen ze normaal niet doen omdat ze vanaf Putten/'t Harde dicht achter de stopper naar Zwolle rijden.
De grootste winst zit 'em trouwens eerder in de enorm veel kortere haltering in Zwolle.
zoiets is een paar maanden geleden ook op een NoordNed (toen nog wel jaquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:33 schreef Duvel het volgende:
Van nu.nl: Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf
Uitgegeven: 12 mei 2006 10:16
Laatst gewijzigd: 12 mei 2006 10:18
SAUWERD - Een oplettende machinist heeft donderdag langs het spoor tussen Winsum en Sauwerd het leven van een pasgeboren kalfje gered. Dat heeft een woordvoerder van vervoersmaatschappij Arriva vrijdag laten weten.
Een eerder passerende machinist had het jonge dier vlak bij een sloot zien liggen. Toen machinist Henk Mars op dezelfde plaats arriveerde was het beest net kopje onder gegaan in het water. Mars aarzelde geen moment, zette zijn trein stil en viste het kalfje samen met een passagier uit de sloot.
Arriva neemt de onvermijdelijke vertraging voor lief. "Als machinist moet je op zo'n moment natuurlijk een moeilijke beslissing maken, want je hebt ook de verantwoordelijkheid voor je trein. Wij vinden dat hij in dit geval de juiste afweging heeft gemaakt", aldus een zegsvrouw.
Klopt, dat was met de bus. Ik ken die chauffeur die toen een schaap redde wel.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zoiets is een paar maanden geleden ook op een NoordNed (toen nog wel ja) lijn in Frysl6an gebeurd
Goed bezig.
Ik vind het een erg goede beslissing van de machinist. Ik vind dat hij een pluim verdient!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:33 schreef Duvel het volgende:
Van nu.nl: Machinist stopt trein en redt pasgeboren kalf
Uitgegeven: 12 mei 2006 10:16
Laatst gewijzigd: 12 mei 2006 10:18
SAUWERD - Een oplettende machinist heeft donderdag langs het spoor tussen Winsum en Sauwerd het leven van een pasgeboren kalfje gered. Dat heeft een woordvoerder van vervoersmaatschappij Arriva vrijdag laten weten.
Een eerder passerende machinist had het jonge dier vlak bij een sloot zien liggen. Toen machinist Henk Mars op dezelfde plaats arriveerde was het beest net kopje onder gegaan in het water. Mars aarzelde geen moment, zette zijn trein stil en viste het kalfje samen met een passagier uit de sloot.
Arriva neemt de onvermijdelijke vertraging voor lief. "Als machinist moet je op zo'n moment natuurlijk een moeilijke beslissing maken, want je hebt ook de verantwoordelijkheid voor je trein. Wij vinden dat hij in dit geval de juiste afweging heeft gemaakt", aldus een zegsvrouw.
Nope, in het toilet zelf (wellicht heef het er wel mee te maken?).quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zit toch aan de buitenkant? Volgens mij betekent het dat daar een vulmond zit voor het waterreservoir.
Hille van der Galiën volgens het artikel wat ik net in mn nieuwsarchief tegen komquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klopt, dat was met de bus. Ik ken die chauffeur die toen een schaap redde wel.
Da's het zelfde teken inderdaad.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:19 schreef ROG het volgende:
[..]
Nope, in het toilet zelf (wellicht heef het er wel mee te maken?).
Dit is 'm ongeveer:
[afbeelding]
leek mij ook, maar ik had toch mn plaatjes al, en stond toch op het punt te vertrekken,quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:19 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is gewoon gelul, laat 'em de echte politie er maar bij halen als ie zo zeker is van zijn gelijk.
waar is dat?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:17 schreef Wadloper het volgende:
[[url=http://img139.imagevenue.com/loc274/th_33392_IMG_4586.jpg]afbeelding][/URL]
Groningen, aan het eind van spoor 1a, kan je de trap op, dan rechts en dan zie je alle treinen op het opstelspoor staanquote:
Ikzelf heb aan het station zelf meestal genoegquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:16 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Groningen, aan het eind van spoor 1a, kan je de trap op, dan rechts en dan zie je alle treinen op het opstelspoor staan
Daar fotograveer ik meestal
Hebben jullie nog plaatsen waar ik de treinen in Leeuwarden goed kan fotograveren?
je heb mail terug :pquote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:57 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af inderdaad. Groningen gok ik
Ou, je hebt mail
Hmm, ik vind die van mij mooierquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:34 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
misschien dat je er wat aan hebt... het is ook een nagemaakt 3d model
Misschien was-ie bang voor een aanslag?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:19 schreef MREn het volgende:
Dat er geen foto's gemaakt mogen worden is gewoon gelul, laat 'em de echte politie er maar bij halen als ie zo zeker is van zijn gelijk.
quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Zug-Chef het volgende:
MSTS![]()
Trainz Railroad Sim / Pro Train Perfekt![]()
![]()
Trainzquote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Zug-Chef het volgende:
MSTS![]()
Trainz Railroad Sim / Pro Train Perfekt![]()
![]()
ja logisch ook, hoe verder iets is, hoe kleiner het lijktquote:Op zondag 14 mei 2006 13:11 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ou: Dat lijkt idd zo, maar komt door de hoek van de screenshot, denk ik. In-game is het iig niet zo
dat komt omdat de rest van de schaduw onder de brug valt...quote:Op zondag 14 mei 2006 15:20 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
ja logisch ook, hoe verder iets is, hoe kleiner het lijkt![]()
Die schaduw van de ICM klopt volgens mij niet... is te kort
wat kun je allemaal met MSTS?quote:Op zondag 14 mei 2006 20:53 schreef thatsme het volgende:
[..]
dat komt omdat de rest van de schaduw onder de brug valt...
En niet te vergeten MSTS is al 5 jaar oud!! en toen een pionier in zijn tijd!
dit is ook msts:
[...]
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die heb ik ook gedownload. Ligt het alleen aan mij of remmen die wadlopers verschrikkelijk slecht? Van 50 naar 0 en nog schiet ik het station voorbijquote:Op maandag 15 mei 2006 06:35 schreef Wadloper het volgende:
MSTS is best leuk
Je kan hem ook 'upgraden' met verschillende lijnen, zoals bijvoorbeeld de Noordned (nu Arriva) route
't Is geen auto!quote:Op maandag 15 mei 2006 09:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Die heb ik ook gedownload. Ligt het alleen aan mij of remmen die wadlopers verschrikkelijk slecht? Van 50 naar 0 en nog schiet ik het station voorbij
alle infra (wegen, elektra,telefoon, kabeltv) is gewoon hell daarquote:Op maandag 15 mei 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een uitgewoonde teringzooi, die infra!
Wij gaan de zelfde kant op, vrees ik soms.quote:Op maandag 15 mei 2006 09:55 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
alle infra (wegen, elektra,telefoon, kabeltv) is gewoon hell daar!
quote:Op maandag 15 mei 2006 09:56 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wij gaan de zelfde kant op, vrees ik soms.
mag denk ik niet omdat t dan WAREZ wordt?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:27 schreef jorienvdherik het volgende:
wie heeft er een directe link van dat msts ?
ik krijg mn treinen dus met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de rijderijquote:Op maandag 15 mei 2006 13:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Is er geen MSTS topic in GAM? Het is best populair namelijk
Dan doe je iets foutquote:Op maandag 15 mei 2006 13:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik krijg mn treinen dus met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de rijderij
Je moet beginnen met uitrijden met de Wadloper als je dat balkje ziet dat er een station is. Dan hoef je alleen nog beetje te remmen bij het station zelfquote:Op maandag 15 mei 2006 09:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Die heb ik ook gedownload. Ligt het alleen aan mij of remmen die wadlopers verschrikkelijk slecht? Van 50 naar 0 en nog schiet ik het station voorbij
Lekker dan...quote:Op maandag 15 mei 2006 18:48 schreef blup het volgende:
Afgelopen zaterdag een bijna ongeluk volgens mij.
Ik had de intercity van 13:38 vanuit utrecht naar eindhoven. Was een IRM.
Het was nogal een klunzige machinist die nogal wat aan het aankloten was. Constant tijdens de rit zat hij tegen de ATB aan. Constant tijdens de rit het geffsssstttt van de remmen omdat hij boven de 140 uitkwam. Hij moest blijkbaar naar Den Bosch, en was daar klaar ofzo. Of hij moest nodig schijten.
We reden in de wisselstraat van Den bosch, plots gingen we FINAAL in de remmen. Ik wist wel dat IRM's hard konden remmen, omdat ik al eerder een noodremtrekker had mee gemaakt, maar op een hoge snelheid hevig remmen is minder erg dan op een rangeer snelheid.
Plots weer, fsssshhtttt.. Zeer hevig gerem en mensen die stonden moesten zich goed vasthouden, en met een flinke dreun stonden we stil. En ik werd zelfs gewoon uit mn stoelgetrokken bijna met mn bek in de tafel. (Ja zo hard ging het echt:P).
Nog geen 10 seconde later zie ik terwijl ik schuin naar voren kijk een andere IRM die richting utrecht gaat voor ons langs gaan, om ons te paseren.. WAT een klojo. Constant te hard rijden tegen de ATB aan, en vervolgens rood negeren op Den Bosch. Vlak na den bosch kwam de hoofdconducteur langs, en ik vroeg hem wat voor haastige meester voorin zat. Maar de conducteur bleek op denbosch zelf opgestapt te zijn.
Die gast moet nodig weer op cursus verantwoord treinbesturen.
Geef mij toch Zwitserland (daar is het) dan maar. Echt super alles daar. Het lijkt soms wat ouderwets maar werken doet het altijd wel!quote:Op maandag 15 mei 2006 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat een uitgewoonde teringzooi, die infra!
Wie leert die man ff dat Noord BOVEN is op een normale kaart?quote:Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
deze screens
wat voor programma heb je daarvoor nodig
ziet er echt leuk uit
[afbeelding]
Daar heb je dus Microsoft Train Simulator voor nodig!quote:Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
deze screens
wat voor programma heb je daarvoor nodig
ziet er echt leuk uit
Ik denk eerder dat jij niet zo snel conclusies moet trekken, want je redenering die hier achter schuil gaat (en die is ver te zoeken) is werkelijk amusant.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:48 schreef blup het volgende:
Die gast moet nodig weer op cursus verantwoord treinbesturen.
We reden al op een poep snelheid omdat we binnen kwamen rollen. Dat kon ik met mn fiets wel bijhouden. Dus een geneergd geel sein kon 't nooit zijn. Misschien een gare ATB, mischien toch een noodremactie van de machinist. Ze zouden niet de 1e zijn die in de wisselstraat op elkaar klappen.quote:Op maandag 15 mei 2006 23:11 schreef Tfz het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij niet zo snel conclusies moet trekken, want je redenering die hier achter schuil gaat (en die is ver te zoeken) is werkelijk amusant.
Voor een rood sein krijg je geel. Volg je de bijbehorende opdracht (afremmen naar 40 km/h) niet op, grijpt de ATB in en zet je stil. Kans op aanrijding is dus klein, dus direct al spreken van "onverantwoord rijgedrag" is kwatsj. Daarnaast kan de ATB ook te strak zijn afgesteld. Ander punt: in normale situaties kruist aan de noordkant van 's Hertogenbosch geen trein ri. Zaltbommel / Rosmalen voor een trein uit de richting Zaltbommel langs.
En zo ontstaan indianenverhalen.
Hier heb je inderdaad Microsoft TrainSimulator voor nodig.quote:Op maandag 15 mei 2006 21:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
deze screens
wat voor programma heb je daarvoor nodig
ziet er echt leuk uit
[afbeelding]
[afbeelding]
[[url=http://www.mstsdrd.nl/images/nieuwekerk.jpg[/img
][img]http://www.mstsdrd.nl/images/gouda.jpg]afbeelding[/url]]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook tijden met MSTS gespeeld, maar nu er Trainz is, vind ik daar de omgeving wel veel mooier gemaakt. Ook details als vertrekborden, klokken op het perron en automatische treinbeveiligingen (soort dodemansknop zeg maar) zijn hier allemaal ingebouwd. Helaas voor jullie is er zover ik weet nog niet echt Nederlands spul hiervoor te verkrijgen...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 06:34 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Hier heb je inderdaad Microsoft TrainSimulator voor nodig.
Je moet dan ook nog alle treinen downloaden, en die erbij installeren, dan heb je het helemaal echt zeg maar.
Alleen de geluiden kloppen soms niet helemaal
MSTS (afkorting Microsoft Trainsimulator) is wel leuk om als spel te hebben, je moet niet op de omgeving letten, want dat is niet echt zo echt
oke zag dat die maar 15 euro kost binnenkort maar is naar kijkenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb ook tijden met MSTS gespeeld, maar nu er Trainz is, vind ik daar de omgeving wel veel mooier gemaakt. Ook details als vertrekborden, klokken op het perron en automatische treinbeveiligingen (soort dodemansknop zeg maar) zijn hier allemaal ingebouwd. Helaas voor jullie is er zover ik weet nog niet echt Nederlands spul hiervoor te verkrijgen...
Zal vanmiddag wel wat screens van mij posten
Hmm, ik kende hem dus wel ergens van..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:36 schreef blup het volgende:
[..]
Nee, hij had nog 2 sec ongveer.
dat is een blik op de weg klassieker man:P
Trainz heb ik verder geen ervaring mee (nog). Waar kan je hem kopen eigenlijk, zie hem hier nooit in de winkels liggen :Squote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:43 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik heb ook tijden met MSTS gespeeld, maar nu er Trainz is, vind ik daar de omgeving wel veel mooier gemaakt. Ook details als vertrekborden, klokken op het perron en automatische treinbeveiligingen (soort dodemansknop zeg maar) zijn hier allemaal ingebouwd. Helaas voor jullie is er zover ik weet nog niet echt Nederlands spul hiervoor te verkrijgen...
Zal vanmiddag wel wat screens van mij posten
Ik had van een Arriva medewerker juist begrepn dat Noordned ze van Arriva leaste? Of haal ik nu wadlopers en bussen door elkaar?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:47 schreef Peterselieman het volgende:
Voor een vraag over de wadlopers moet je bij NS zijn. Zij zijn eigenaar van de Wadlopers. Arriva least die treinen van de NS.
Voor zover duidelijk is, is dat NoordNed de wadlopers leaste bij NS. Ik denk dat bij het ingaan van het nieuwe contract arriva nu de treinen least bij de NS. Echte zekerheid heb ik hierover niet, maar wel een sterk vermoeden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Wadloper het volgende:
De wadlopers werden toch eerst geleased door Noordned, en zijn toen toch overgekocht?
De Buffels weet ik zeker dat die geleased waren
Of ben ik weer in de war?
noordned kan ze niet meer leasenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor zover duidelijk is, is dat NoordNed de wadlopers leaste bij NS. Ik denk dat bij het ingaan van het nieuwe contract arriva nu de treinen least bij de NS. Echte zekerheid heb ik hierover niet, maar wel een sterk vermoeden.
De bussen van arriva werden idd door NoordNed geleast. Ik weet niet of arriva het ook bij haar zelf doet, want er zijn belastingtechnische omstandigheden denkbaar dat leasen van een dochtermaatschappij goedkoper is dan het materieel onder de uitvoerende (dochter)maatschappij te laten vallen.
Jaren geleden heeft NS bijna al zijn rollend materieel verkocht aan o.a.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Wadloper het volgende:
De wadlopers werden toch eerst geleased door Noordned, en zijn toen toch overgekocht?
De Buffels weet ik zeker dat die geleased waren
Of ben ik weer in de war?
bij eshuis bouwmaterialen daar he.. ik vraag het me ook afquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
vraagje he..
als je vanaf enschede drienerlo naar hengelo gaat.kom je aan je linkhand (Als je met je gezicht naar voren zit) een perron tegen met een aantal oude stoeltjes.. iemand die weet hoe die zit?
en vlak erachter zit een lijntje en die is nog recent aangelegd lijkt het.. en die verdwijnt ergens heen.. iemand idee wat dit is?
dank jequote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:58 schreef Wadloper het volgende:
Je zou hier even rond kunnen kijken:
http://www.msts-e.nl/
http://www.christrains.com/current_nl.html (hier kan je treinen downloaden)
http://www.noordnedroute.com/index.htm (voor de wadloper en buffel)
http://www.railsim.nl/web(...)ab7fe7689b193a70a32d
http://www.xtracks.tk/ (1 van de versies moet je hebben voor een bepaalde route, het beste kan je meteen de laatste versie downloaden)
Dit zijn de sites die ik normaal altijd bezocht.
Volgens mij zijn die locs van ABB Lease, kan dat?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:35 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Ik ga wel eens mee op de bok van een 6400 en daar in zitten in sommige locs
plaatjes waarop staat ; deze lok is van ........ in Zweden of Noorwegen
Dat lijntje is waar de Akzo-trein rijdt (zout), naar het industrieterrijn Twentekanaal. Kweet niet of ie nog steeds rijdt, al een tijd niet meer gezien. Kan ook zijn dattie alleen 's nachts rijdt...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
vraagje he..
als je vanaf enschede drienerlo naar hengelo gaat.kom je aan je linkhand (Als je met je gezicht naar voren zit) een perron tegen met een aantal oude stoeltjes.. iemand die weet hoe die zit?
en vlak erachter zit een lijntje en die is nog recent aangelegd lijkt het.. en die verdwijnt ergens heen.. iemand idee wat dit is?
http://www.nsfinancialservices.ie/home/default.asp?NCID=1quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:35 schreef verzameldirk het volgende:
[..]
Jaren geleden heeft NS bijna al zijn rollend materieel verkocht aan o.a.
een Schots of Ierse Bank instantie, die op zijn beurt de hele blups terug verhuurde
aan de NS.
Zo ook de Wadlopers, die weer doorverhuurd worden aan Arriva.
Ik ga wel eens mee op de bok van een 6400 en daar in zitten in sommige locs
plaatjes waarop staat ; deze lok is van ........ in Zweden of Noorwegen
Ook die worden weer geleast door Railion dat voor 4 % van NS is en de rest
minus een klein aantal procenten van de Stinnesgroep in Duitsland wat weer
een volle DB dochter is.
Jaren geleden was het helemaal in om de roerende en onroerende zaken te verkopen
en via Lease Back system terug te huren.
Dit was toen belastingtechnisch heel voordelig, wat nu niet meer zo voordelig is.
![]()
![]()
![]()
alternatief tuinhuisjequote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:20 schreef Wadloper het volgende:
Ik zou wel een DH 1 willen hebben, alleen denk niet dat men ouders er blij mee zijn
Het oude FBK stationnetje, voor het FBK stadion.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
vraagje he..
als je vanaf enschede drienerlo naar hengelo gaat.kom je aan je linkhand (Als je met je gezicht naar voren zit) een perron tegen met een aantal oude stoeltjes.. iemand die weet hoe die zit?
Dit lijntje is de voormalige lijn naar Boekelo, hij loopt nu nog door tot aan de AKZO.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
en vlak erachter zit een lijntje en die is nog recent aangelegd lijkt het.. en die verdwijnt ergens heen.. iemand idee wat dit is?
Dit komt van dezelfde sitequote:Op woensdag 17 mei 2006 01:01 schreef 456 het volgende:
[..]
http://www.nsfinancialservices.ie/home/default.asp?NCID=1
Wat me verder aan de site opvalt is dat de nieuwe treinen niet te leasen zijn bij dit bedrijf, behalve dan de linten.quote:Lease Agreement with Arriva
20 Mar
NS Financial Services Company and Arriva Personenvervoer Nederland B.V. signed the lease contract for DH and DM’90 train sets, on the 9th December 2005.
The lease agreement between NS Financial Services Company and Arriva Personenvervoer Nederland B.V. included the lease of 17 DH I, 31 DH II and 4 DM’90 trainsets. Arriva Nederland operates the 6 regional lines in the regions Fryslân and Groningen. The DH and DM’90 train sets carry up to 278 and 307 passengers respectively.
aahquote:Op woensdag 17 mei 2006 09:56 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Het oude FBK stationnetje, voor het FBK stadion.
Is 1weekend in gebruik geweest.
Er reed toen een pendeltreintje van Hengelo, naar die halte.
Bezoekers voor de FBK games die daar op het sportpark werden gehouden, konden zo met de trein mee.
[..]
Dit lijntje is de voormalige lijn naar Boekelo, hij loopt nu nog door tot aan de AKZO.
Ja, bepaalde bestanden zijn gaar oid.quote:Op woensdag 17 mei 2006 07:01 schreef Wadloper het volgende:
Geeft hij een meidling dat hij het niet doet?
En je kunt 'm over dertig jaar door kwijlende museumenthousiasten kosteloos uit je tuin laten halen!quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:15 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Nog een mooi tuinhuisje ookKunnen ook veel mensen in
![]()
Die melding krijg ik ook steedsquote:
Echt niet! Van mijn wadloper blijven ze afquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
En je kunt 'm over dertig jaar door kwijlende museumenthousiasten kosteloos uit je tuin laten halen!
je moet een DH2 doen!quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:17 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Die melding krijg ik ook steeds![]()
Heb ik al geen zin meer om die route te rijden![]()
[..]
Echt niet! Van mijn wadloper blijven ze af![]()
![]()
wadloper kopen en in wonen ipv een huis te bouwenquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:02 schreef Wadloper het volgende:
Betaal jij de huur?
Kzou heus wel een wadloper in de tuin willen hebben hoorAlleen heb het geld er niet voor om hem te kopen (tenzij hij goedkoop is
)
Ik neem wel wadloper 3223, die heeft een soort eiland met palen in het midden, daar kan ik een bed bouwenquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wadloper kopen en in wonen ipv een huis te bouwen![]()
enige wat je moet regelen is een aansluiting voor de stroom, water en gas ( je wil toch wel koken he!! ) 1 bak van de 2 inrichten als woonkamer/ keuken, andere kant lekker slapen en badkamer maken
k zie je al buiten koken in de winterquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:52 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik neem wel wadloper 3223, die heeft een soort eiland met palen in het midden, daar kan ik een bed bouwen
En koken doe ik wel op een gaspitje buiten, wil de wadloper verder niet beschadigen![]()
![]()
strak tegen elkaar aanzetten oid met luiveltjes bij de deurtjes?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:02 schreef Wadloper het volgende:
Anders koop ik er gewoon twee
1 voor het wonen, 1 als verzamelobject
Nee, wel met wat ruimte ertussenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
strak tegen elkaar aanzetten oid met luiveltjes bij de deurtjes?
staat op wadloper.nl.tt ? alleen hoe betrouwbaar dat is?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
Volgens mij zit er een Cummins diesel in, maar ik weet het niet zeker meer.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
Niels z'n Wadloper Bladzijdequote:Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
ik dacht dat de 500 PK DAF in de jaren 90 ook een 14 liter Cummins had jaquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:17 schreef mdeen het volgende:
[..]
Niels z'n Wadloper Bladzijde
6 cylinder Cummins NT 855 R4 van 14 liter, 288 pk bij 2100 1/min.
En dit is een motor die ook veel in boten en waarschijnlijk ook vrachtwagens wordt toegepast.
hoef ik niet ver te kijkenquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:16 schreef jorienvdherik het volgende:
misschien morgen maar voor het spel gaan kijken
Ja!quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:08 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Voor de geïnteresseerden: ik ben bezig met een activity pack voor de utrecht-rotterdam lijn (MSTS). Ik heb de IC rd-ut ondertussen qua reistijden goed, en al wat verkeer. Maar mijn doel is alle treinverkeer toevoegen, en stop-, snel- en intercityverkeer voor de gebruiker mogelijk maken, in een zo realistisch mogelijke omgeving qua verkeer!
En voor wadloper: ik wil ook wel een stoptrein routetje met een wadlopertje toevoegen?
Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.quote:
Bij die ICE was dat toch niet echt ene succes? Ik dacht dat ze die inmiddels buiten dienst gesteld hadden?quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.
http://de.wikipedia.org/wiki/Neigetechnik
http://www.bogenschneller.de/index.php?id=9&cat=3
Hier kan je het ook goed zien:
[afbeelding]
Voor zover ik weet was het de BR 612 die er problemen mee had.quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij die ICE was dat toch niet echt ene succes? Ik dacht dat ze die inmiddels buiten dienst gesteld hadden?
Wat een gedrocht van een trein!quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Voor zover ik weet was het de BR 612 die er problemen mee had.
Deze:
[afbeelding]
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.
Ik heb er nog nooit in gezeten, ik geloof je gelijk, maar de buitenkant vind ik persoonlijk weinig speciaal...quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Tfz het volgende:
[..]
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
Helemaal met je eens. Hetzelfde vind ik van de nieuw bestelde sprinters, en de IRM.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit in gezeten, ik geloof je gelijk, maar de buitenkant vind ik persoonlijk weinig speciaal...
Yep, t straalt niks uit,quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:22 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Hetzelfde vind ik van de nieuw bestelde sprinters, en de IRM.
Eigenlijk gewoon karakterloos modern
Ik houd mijn hart vast. Waarschijnlijk mijn favo trein naar de klotenquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yep, t straalt niks uit,![]()
maar de IRM's zitten wel weer comfortabel
zal mij benieuwen wat er van de ICM3/4tjes gaat worden na revisie
kom je ook regelmatig in .de ?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Tfz het volgende:
[..]
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
Dat zit er wel in... In het gunstigste geval stoelen à la ICRm. Helaas worden ze waarschijnlijk net zo dicht op elkaar geplaatst. Ik hoop echter dat ze die oranje banken gewoon laten zitten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:11 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik houd mijn hart vast. Waarschijnlijk mijn favo trein naar de kloten![]()
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zit er wel in... In het gunstigste geval stoelen à la ICRm. Helaas worden ze waarschijnlijk net zo dicht op elkaar geplaatst. Ik hoop echter dat ze die oranje banken gewoon laten zitten.
Overigens vind ik de IRM niet eens zo lelijk. Het nadeel aan die treinen is het zitcomfort (stoelen zitten niet geweldig) en het feit dat ze het maar niet voor elkaar krijgen om een aangemaan klimaat te scheppen binnen. Het is of te heet, of je je reist in een vrieskist.
je bedoelt een niet al te hoge metale bak op 8 wielen? Ik zie er niet echt een stijl in na de apekopen/hondekoppen en de engelsquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..
En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienstquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..
En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
Ik bedoel iets wat iets 'eigens' heeft, een eigen karakter, niet standaard hypermodern, aerodynamisch en (in mijn ogen) saai.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:02 schreef thatsme het volgende:
[..]
je bedoelt een niet al te hoge metale bak op 8 wielen? Ik zie er niet echt een stijl in na de apekopen/hondekoppen en de engels
Railhopper heb ik helaas niet vaak gezien in het echtquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
De binnenkant wel. Al had SM'90 in het begin stoelen met kunstleer in plaats van stof (en in een aantal stellen vijf in de breedte). Wat DM'90 van SM'90 heeft is de knik in de zijwand en het interieur.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
mn SM'90 kennis is te slecht daarvoor,quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
De binnenkant wel. Al had SM'90 in het begin stoelen met kunstleer in plaats van stof (en in een aantal stellen vijf in de breedte). Wat DM'90 van SM'90 heeft is de knik in de zijwand en het interieur.
De Doedelzak rockstquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
Stoffen bekleding in een trein is zowiezo niet zo`n slim idee denk ik, gewoon een leer achtig materiaal dat is veel slijtvaster,quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
De Doedelzak rockst, heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep
.
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.
Dat was de V-IRM preek.
Maar kantelbakken is al veel meer gebruikt, het voordeel is dat je met hogere snelheid op oudere rails kan rijden. Meestal is die rails niet echt ruim aangelegd. Door die kantelbakken zal de krachten die de reiziger opzich krijgt, veel midner geworden. En daardoor kan je mooier , sneller de bocht door
.
Je hebt gelijk, IRM is bijna altijd smerig, net als DD-AR. Het beste materieel op dat gebied blijft toch de Koploper!quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
De Doedelzak rockst, heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep
.
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.
Waarom denk je dat NS Commercie nog niet wel de hersens heeft om elke mogelijke inzet van IRM in de NO-IC's te blokkeren?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, IRM is bijna altijd smerig, net als DD-AR. Het beste materieel op dat gebied blijft toch de Koploper!
Je bedoelt "nog net" denk ik?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 04:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat NS Commercie nog niet wel de hersens heeft om elke mogelijke inzet van IRM in de NO-IC's te blokkeren?
Aan de buitenkant wel... Alleen de kop van de SM'90 werd zo lelijk gevonden dat ze die voor de DM'90 maar aangepast hebben. en het is ze goed gelukt, die ziet er een stuk beter uit!!!quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
ergens logisch. dr zijn vast wat meer DM'90tjes gebouwt dan SM'90tjes :'D!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:16 schreef thatsme het volgende:
[..]
Aan de buitenkant wel... Alleen de kop van de SM'90 werd zo lelijk gevonden dat ze die voor de DM'90 maar aangepast hebben. en het is ze goed gelukt, die ziet er een stuk beter uit!!!
Een stuk of 44 meer ja! Ik geloof dat de andere kop er op aandringen van de commerciële mensen is gekomen, omdat een vriendelijker uitstraling een hoop extra reizigers zou trekken.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ergens logisch. dr zijn vast wat meer DM'90tjes gebouwt dan SM'90tjes :'D!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |