En je kunt 'm over dertig jaar door kwijlende museumenthousiasten kosteloos uit je tuin laten halen!quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:15 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Nog een mooi tuinhuisje ookKunnen ook veel mensen in
![]()
Die melding krijg ik ook steedsquote:
Echt niet! Van mijn wadloper blijven ze afquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
En je kunt 'm over dertig jaar door kwijlende museumenthousiasten kosteloos uit je tuin laten halen!
je moet een DH2 doen!quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:17 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Die melding krijg ik ook steeds![]()
Heb ik al geen zin meer om die route te rijden![]()
[..]
Echt niet! Van mijn wadloper blijven ze af![]()
![]()
wadloper kopen en in wonen ipv een huis te bouwenquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:02 schreef Wadloper het volgende:
Betaal jij de huur?
Kzou heus wel een wadloper in de tuin willen hebben hoorAlleen heb het geld er niet voor om hem te kopen (tenzij hij goedkoop is
)
Ik neem wel wadloper 3223, die heeft een soort eiland met palen in het midden, daar kan ik een bed bouwenquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wadloper kopen en in wonen ipv een huis te bouwen![]()
enige wat je moet regelen is een aansluiting voor de stroom, water en gas ( je wil toch wel koken he!! ) 1 bak van de 2 inrichten als woonkamer/ keuken, andere kant lekker slapen en badkamer maken
k zie je al buiten koken in de winterquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:52 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ik neem wel wadloper 3223, die heeft een soort eiland met palen in het midden, daar kan ik een bed bouwen
En koken doe ik wel op een gaspitje buiten, wil de wadloper verder niet beschadigen![]()
![]()
strak tegen elkaar aanzetten oid met luiveltjes bij de deurtjes?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:02 schreef Wadloper het volgende:
Anders koop ik er gewoon twee
1 voor het wonen, 1 als verzamelobject
Nee, wel met wat ruimte ertussenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
strak tegen elkaar aanzetten oid met luiveltjes bij de deurtjes?
staat op wadloper.nl.tt ? alleen hoe betrouwbaar dat is?quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
Volgens mij zit er een Cummins diesel in, maar ik weet het niet zeker meer.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
Niels z'n Wadloper Bladzijdequote:Op woensdag 17 mei 2006 20:59 schreef Alexxxxx het volgende:
wat voor motor ligt er in zo'n wadloper? Ja een diesel, duh.. Maar welke fabrikant, motorinhoud, aantal cilinders, andere toepassingen?
ik dacht dat de 500 PK DAF in de jaren 90 ook een 14 liter Cummins had jaquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:17 schreef mdeen het volgende:
[..]
Niels z'n Wadloper Bladzijde
6 cylinder Cummins NT 855 R4 van 14 liter, 288 pk bij 2100 1/min.
En dit is een motor die ook veel in boten en waarschijnlijk ook vrachtwagens wordt toegepast.
hoef ik niet ver te kijkenquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:16 schreef jorienvdherik het volgende:
misschien morgen maar voor het spel gaan kijken
Ja!quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:08 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Voor de geïnteresseerden: ik ben bezig met een activity pack voor de utrecht-rotterdam lijn (MSTS). Ik heb de IC rd-ut ondertussen qua reistijden goed, en al wat verkeer. Maar mijn doel is alle treinverkeer toevoegen, en stop-, snel- en intercityverkeer voor de gebruiker mogelijk maken, in een zo realistisch mogelijke omgeving qua verkeer!
En voor wadloper: ik wil ook wel een stoptrein routetje met een wadlopertje toevoegen?
Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.quote:
Bij die ICE was dat toch niet echt ene succes? Ik dacht dat ze die inmiddels buiten dienst gesteld hadden?quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.
http://de.wikipedia.org/wiki/Neigetechnik
http://www.bogenschneller.de/index.php?id=9&cat=3
Hier kan je het ook goed zien:
[afbeelding]
Voor zover ik weet was het de BR 612 die er problemen mee had.quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij die ICE was dat toch niet echt ene succes? Ik dacht dat ze die inmiddels buiten dienst gesteld hadden?
Wat een gedrocht van een trein!quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Voor zover ik weet was het de BR 612 die er problemen mee had.
Deze:
[afbeelding]
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.quote:Op donderdag 18 mei 2006 09:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee, dat is Neigetechnik. Moderne ICE's (ICE T / TD) hebben dat ook. De trein buigt als t ware mee met de bocht, waardoor hij hogere snelheden kan halen.
Ik heb er nog nooit in gezeten, ik geloof je gelijk, maar de buitenkant vind ik persoonlijk weinig speciaal...quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Tfz het volgende:
[..]
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
Helemaal met je eens. Hetzelfde vind ik van de nieuw bestelde sprinters, en de IRM.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit in gezeten, ik geloof je gelijk, maar de buitenkant vind ik persoonlijk weinig speciaal...
Yep, t straalt niks uit,quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:22 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Helemaal met je eens. Hetzelfde vind ik van de nieuw bestelde sprinters, en de IRM.
Eigenlijk gewoon karakterloos modern
Ik houd mijn hart vast. Waarschijnlijk mijn favo trein naar de klotenquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Yep, t straalt niks uit,![]()
maar de IRM's zitten wel weer comfortabel
zal mij benieuwen wat er van de ICM3/4tjes gaat worden na revisie
kom je ook regelmatig in .de ?quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:16 schreef Tfz het volgende:
[..]
TD rijdt met kantelbakinrichting uitgeschakeld, bij 612 wordt het momenteel weer wel gebruikt. 612 vind ik geweldig materieel, goed interieur, prima rijcomfort.
Dat zit er wel in... In het gunstigste geval stoelen à la ICRm. Helaas worden ze waarschijnlijk net zo dicht op elkaar geplaatst. Ik hoop echter dat ze die oranje banken gewoon laten zitten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:11 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik houd mijn hart vast. Waarschijnlijk mijn favo trein naar de kloten![]()
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat zit er wel in... In het gunstigste geval stoelen à la ICRm. Helaas worden ze waarschijnlijk net zo dicht op elkaar geplaatst. Ik hoop echter dat ze die oranje banken gewoon laten zitten.
Overigens vind ik de IRM niet eens zo lelijk. Het nadeel aan die treinen is het zitcomfort (stoelen zitten niet geweldig) en het feit dat ze het maar niet voor elkaar krijgen om een aangemaan klimaat te scheppen binnen. Het is of te heet, of je je reist in een vrieskist.
je bedoelt een niet al te hoge metale bak op 8 wielen? Ik zie er niet echt een stijl in na de apekopen/hondekoppen en de engelsquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..
En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienstquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Laat die hoop maar varen. Grootste doel van de verbouwing is het creëren van meer zitplaats..
En ik vind de IRM ook niet lelijk, maar het mist het karakteristieke van de andere NS treinen, die de treinen juist zo kenmerkt. Dan doel ik vooral op de ICM, DD-AR, de plan T/U/V, de DH1/2, DM'90 en SGM. Eigenlijk vrijwel al het overig materieel
Ik bedoel iets wat iets 'eigens' heeft, een eigen karakter, niet standaard hypermodern, aerodynamisch en (in mijn ogen) saai.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:02 schreef thatsme het volgende:
[..]
je bedoelt een niet al te hoge metale bak op 8 wielen? Ik zie er niet echt een stijl in na de apekopen/hondekoppen en de engels
Railhopper heb ik helaas niet vaak gezien in het echtquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je vergeet de SM'90 ook al zijn die wel al buiten dienst
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
De binnenkant wel. Al had SM'90 in het begin stoelen met kunstleer in plaats van stof (en in een aantal stellen vijf in de breedte). Wat DM'90 van SM'90 heeft is de knik in de zijwand en het interieur.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
mn SM'90 kennis is te slecht daarvoor,quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
De binnenkant wel. Al had SM'90 in het begin stoelen met kunstleer in plaats van stof (en in een aantal stellen vijf in de breedte). Wat DM'90 van SM'90 heeft is de knik in de zijwand en het interieur.
De Doedelzak rockstquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bij SM'90 is expres weinig gedaan aan styling, daarom is die kop ook zo plat. Die treinen waren vooral een leuke speeltuin voor techneuten. Ik vind IRM wel wat hebben, met de golvende lichtbakken beneden. Alleen de prullenbakken zijn een ramp. En het schommelen ook wel. En die doedelzak. Eigenlijk is het gewoon niet zo heel erg succesvol. Toch is er aan het ontwerp wel veel aandacht besteed. Kijk bijvoorbeeld naar de jashaken beneden: speciaal voor IRM ontworpen. Helaas niet echt functioneel.
Stoffen bekleding in een trein is zowiezo niet zo`n slim idee denk ik, gewoon een leer achtig materiaal dat is veel slijtvaster,quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
De Doedelzak rockst, heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep
.
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.
Dat was de V-IRM preek.
Maar kantelbakken is al veel meer gebruikt, het voordeel is dat je met hogere snelheid op oudere rails kan rijden. Meestal is die rails niet echt ruim aangelegd. Door die kantelbakken zal de krachten die de reiziger opzich krijgt, veel midner geworden. En daardoor kan je mooier , sneller de bocht door
.
Je hebt gelijk, IRM is bijna altijd smerig, net als DD-AR. Het beste materieel op dat gebied blijft toch de Koploper!quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:58 schreef Brembo het volgende:
[..]
De Doedelzak rockst, heerlijk het gejank van thyristhoren, vooral als ie net een snelheid heeft van 50, en dan heel eff die piep
.
Het schommelen houd je altijd in dubbeldekkers, de hoek boven is vrij hoog, en eigenlijk is het nederlandse spoor grotendeels niet voor zulke treinen ontworpen
Vind zelf het nadeel van de V-IRM, het piept allemaal zo. Die deuren, gaat de trein door een bocht hoor je al die deuren piepen. Alles is vrij smerig, en eigenlijk en vuil. Stoelen zijn al redelijk versleten, kapot etc...
Als ik dat vergelijk met de Plan T/V dat is toch iets wat duurzamer materieel, het rij comfort is niet echt veel maar het ziet er toch wat netter uit en werkt allemaal prima.
Het design van de V-IRM vind ik zelf wel weer mooi, het ziet er netjes uit, en ieder hokje is goed benut.
Waarom denk je dat NS Commercie nog niet wel de hersens heeft om elke mogelijke inzet van IRM in de NO-IC's te blokkeren?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 00:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, IRM is bijna altijd smerig, net als DD-AR. Het beste materieel op dat gebied blijft toch de Koploper!
Je bedoelt "nog net" denk ik?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 04:41 schreef MREn het volgende:
[..]
Waarom denk je dat NS Commercie nog niet wel de hersens heeft om elke mogelijke inzet van IRM in de NO-IC's te blokkeren?
Aan de buitenkant wel... Alleen de kop van de SM'90 werd zo lelijk gevonden dat ze die voor de DM'90 maar aangepast hebben. en het is ze goed gelukt, die ziet er een stuk beter uit!!!quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
mja maar eh DM'90 is toch praktish gelijk aan de SM'90 kwa styling?
ergens logisch. dr zijn vast wat meer DM'90tjes gebouwt dan SM'90tjes :'D!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:16 schreef thatsme het volgende:
[..]
Aan de buitenkant wel... Alleen de kop van de SM'90 werd zo lelijk gevonden dat ze die voor de DM'90 maar aangepast hebben. en het is ze goed gelukt, die ziet er een stuk beter uit!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |