abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38212576
Die Mat 64 @ DHCS is dat de Plan U? die was bij de 2de rit toch al gedefecteerd?
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:16:21 #252
86072 thatsme
and That's you!
pi_38213395
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Die Mat 64 @ DHCS is dat de Plan U? die was bij de 2de rit toch al gedefecteerd?
Mat 64 = Plan V dus geen plan U
ze lijken overgens wel veel op elkaar alleen de neus van plan U is wat uitgezakter.


Links U rechts V
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_38214212
Plan T, U en V valt alledrie toch gewoon onder Mat '64? Zoiezo was Plan T er eerder dan Plan V.
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:57:08 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38214927
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:38 schreef Bigs het volgende:
Plan T, U en V valt alledrie toch gewoon onder Mat '64? Zoiezo was Plan T er eerder dan Plan V.
Mat '64 is alleen elektrisch. Plan U stamt uit 1961. Voor Mat '64 hebben ze uiteindelijk de kop van Plan U genomen, maar iets hoger opgetrokken om de wind beter over de stroomafnemers te leiden (aldus het boek "Treindesign"). Er zijn nog veel meer ontwerpen geweest voor Mat '64, niet allemaal even geslaagd, om het maar netjes uit te drukken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38215132
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zijn nog veel meer ontwerpen geweest voor Mat '64, niet allemaal even geslaagd, om het maar netjes uit te drukken.
Je makat me nieuwsgierig. En het betreffedbne boek hebben ze hier niet in de bieb
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:11:17 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38215550
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Je makat me nieuwsgierig. En het betreffedbne boek hebben ze hier niet in de bieb
Dan zou ik een keer moeten scannen, maar dat komt een andere keer vrees ik...

Het boek is trouwens op verschillende sites nog wel te koop, maar voor behoorlijk hoge bedragen. Ik kwam het boek ooit tegen bij De Slegte voor tien gulden, die ik nog even van iemand moest lenen ook. Daarvoor kende ik het al uit de bieb, maar ik ben erg blij dat het nu in mijn boekenkast staat. Let er overigens op dat de kaft van het boek nogal gevoelig is voor zonlicht (voor mij te laat).

[ Bericht 26% gewijzigd door Duvel op 25-05-2006 23:27:16 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38216422
Ik ben vandaag voor het eerst (en gelijk laatst) op de hofplein lijn geweest. Ik vind het wel een aparte lijn. Hij eindigt zo vlakbij R'dam C en de stations op de lijn zijn slechts haltetjes met een zeer magere bediening voor een grote stad. Kan het wel begrijpen dat ze het gaan veranderen.
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:38:51 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38216669
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:32 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
Er is niet meer nodig dan dit om de dienstregeling uit te kunnen voeren, dus hoeven ze het tweede spoor niet te onderhouden (en het andere perron van Bergweg ook niet). Er staat ook geen spanning meer op de bovenleiding boven dat andere spoor (al zouden ze dat met een muisklik kunnen veranderen). Ik weet niet of het wissel dat toegang zou kunnen verschaffen tot het andere spoor geklemd is, of dat er een stop-ontspoorblok zit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38219177
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:32 schreef Willy84 het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst (en gelijk laatst) op de hofplein lijn geweest. Ik vind het wel een aparte lijn. Hij eindigt zo vlakbij R'dam C en de stations op de lijn zijn slechts haltetjes met een zeer magere bediening voor een grote stad. Kan het wel begrijpen dat ze het gaan veranderen.
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
zijn wat ik aan foto's zie gewoon net bushaltes maar dan langs het spoor
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:03:01 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38219344
Theoretisch gezien is het mogelijk om een trein totaan Hofplein te laten rijden, maar dan moet de machinist wel op tijd stoppen, er ontbreekt namelijk halverwege het perron een stuk rails...

Ben trouwens wel van mening dat de NS het lijntje zelf vakkundig naar de klote heeft geholpen door er totaal geen aandacht aan te schenken. Ze hadden de Hofpleinlijn na de oorlog direct moeten aansluiten op de luchtbrug door de stad en op Rotterdam Centraal. Dan was het bestaan veel zinvoller geweest.

Maarja, nu maakt het niet zo heel erg veel meer uit. Ben wel benieuwd wat er met het laastste stukje luchtspoor in Rotterdam gaat gebeuren als Randstadrail in 2008 door de nieuwe tunnel op de Rotterdamse metro is aangesloten. Rotterdam kennende zal het wel tegen de vlakte gaan.
So we just called him Fred
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:47:31 #261
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38220319
Hier ook een paar foto'tjes, even zonder commentaar, meesten zullen voor zich spreken. Ook niet bewerkt, dus er kan wel eens een jas of paal in een hoek staan of een foto wat scheef staan, maar ik heb geen zin om daar nu iets aan te doen.













































[ Bericht 1% gewijzigd door MREn op 26-05-2006 01:55:46 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:27:13 #262
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38224291
Kost de verbouwing van de zoetermeer stadslijn en de hofpleinlijn werkelijk ... 1 MILJARD EURO??
Wat gaan ze er mee doen? Gouden spoorbielzen neerleggen?
1MILJARD??

Echt... uitbesteden zou geld OP moeten leveren dacht ik altijd...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:09:15 #263
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38226817
Tsja, het is de randstad he, daar kan het geld niet op... maar zodra er buiten de randstad spoorlijnen gefinancierd moeten worden kijkt de regering de andere kant op
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:30:18 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38227486
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 01:03 schreef FredvZ het volgende:
Ben wel benieuwd wat er met het laastste stukje luchtspoor in Rotterdam gaat gebeuren als Randstadrail in 2008 door de nieuwe tunnel op de Rotterdamse metro is aangesloten. Rotterdam kennende zal het wel tegen de vlakte gaan.
Daar kun je nog niet 100% vanuit gaan. De discussie wat ermee moet gebeuren is al gestart, en diverse opties passeren de revue (bijvoorbeeld er een fietspad van maken tussen de stad en Schiebroek, altijd handig). Dus sloop staat nog niet vast. Ik vind persoonlijk dat het zeker niet gesloopt moet worden vanwege de historische waarde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:35:55 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38227665
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:27 schreef 456 het volgende:
Kost de verbouwing van de zoetermeer stadslijn en de hofpleinlijn werkelijk ... 1 MILJARD EURO??
Wat gaan ze er mee doen? Gouden spoorbielzen neerleggen?
1MILJARD??

Echt... uitbesteden zou geld OP moeten leveren dacht ik altijd...
Het is geen uitbesteden, het is het maken van een nieuw vervoerssysteem over gedeeltelijk bestaand spoor.

Ik weet niet waar de miljard euro vandaan komt, ik weet wel dat het volgende gemaakt wordt: een aansluiting op het Haagse tramnet bij Den Haag Centraal, een vrije kruising tussen NS en RandstadRail even daarvoor (Schenkstrook), nieuwe stations (Leidschenveen, en een heel stel tussen Leidschendam en Rotterdam), een aftakking van de Zoetermeerlijn (Oosterheemlijn), een tunnel tussen halte Melanchtonweg (vervanger van Kleiweg) en metrostation Centraal, om RandstadRail door te kunnen trekken Rotterdam in (zoals in Den Haag ook gebeurt). Daarnaast het ombouwen van de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn naar 600V en 750V, aanpassen bestaande stations, etc. Nogal een klus dus. Je moet bedenken dat langs die Hofpleinlijn de laatste jaren en nu ook nog een enorme hoeveelheid nieuwbouw gepleegd is, die hiermee wordt ontsloten. Ik denk dat het een goed plan is om stukken land die zo dichtbevolkt zijn, te voorzien van een goed openbaar vervoersysteem om te voorkomen dat de boel daar nog verder dichtslibt.

Je hebt dan ook meteen antwoord op de vraag waarom er geen RandstadRail-achtige projecten in het noord-oosten worden ontplooid: daar heb je niet de bevolkingsdichtheid om het enigszins rendabel te krijgen. Overigens vind ik dat de Zuiderzeelijn er best mag komen (maar dan geen zweeftrein), maar goed, dat is van een andere orde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38230309
@Duvel : Overigens vind ik dat de Zuiderzeelijn er best mag komen (maar dan geen zweeftrein), maar goed, dat is van een andere orde.

Oh u bent te goed voor ons noordelingen

ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_38230728
Waarom moet het dan ook perse een zweeftrein zijn?

Een HSL lijn kost genoeg zou ik zeggen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:15:25 #268
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38231094
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is geen uitbesteden, het is het maken van een nieuw vervoerssysteem over gedeeltelijk bestaand spoor.

Ik weet niet waar de miljard euro vandaan komt, ik weet wel dat het volgende gemaakt wordt: een aansluiting op het Haagse tramnet bij Den Haag Centraal, een vrije kruising tussen NS en RandstadRail even daarvoor (Schenkstrook), nieuwe stations (Leidschenveen, en een heel stel tussen Leidschendam en Rotterdam), een aftakking van de Zoetermeerlijn (Oosterheemlijn), een tunnel tussen halte Melanchtonweg (vervanger van Kleiweg) en metrostation Centraal, om RandstadRail door te kunnen trekken Rotterdam in (zoals in Den Haag ook gebeurt). Daarnaast het ombouwen van de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn naar 600V en 750V, aanpassen bestaande stations, etc. Nogal een klus dus. Je moet bedenken dat langs die Hofpleinlijn de laatste jaren en nu ook nog een enorme hoeveelheid nieuwbouw gepleegd is, die hiermee wordt ontsloten. Ik denk dat het een goed plan is om stukken land die zo dichtbevolkt zijn, te voorzien van een goed openbaar vervoersysteem om te voorkomen dat de boel daar nog verder dichtslibt.

Je hebt dan ook meteen antwoord op de vraag waarom er geen RandstadRail-achtige projecten in het noord-oosten worden ontplooid: daar heb je niet de bevolkingsdichtheid om het enigszins rendabel te krijgen. Overigens vind ik dat de Zuiderzeelijn er best mag komen (maar dan geen zweeftrein), maar goed, dat is van een andere orde.
Mkay;
kvind 1 miljard (ik hoorde het gisteren bij het NOS journaal) dan nog aan de ERG HOGE kant.

Kvind die zweeftrein bv ook je reinste geldverspilling! Waarom willen mensen in groningen nu in anderhalf uur in vredesnaam in amsterdam zijn?
(die paar die dat wel moeten/willen wegen niet op tegen de kosten iig)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 mei 2006 @ 14:16:45 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38231137
De lijn moet wel rendabel zijn he. Daarom zie ik ook geen heil in een hoge snelheidslijn. Ik denk dat de intercity, al dan niet in de plus variant de beste mogelijkheden biedt op een rendabele lijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:18:43 #270
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38231208
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
De lijn moet wel rendabel zijn he. Daarom zie ik ook geen heil in een hoge snelheidslijn. Ik denk dat de intercity, al dan niet in de plus variant de beste mogelijkheden biedt op een rendabele lijn.
ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:42:13 #271
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38232058
Wie weet welk lettertype op de treinen staat? (en ook in de treinen, ik heb het over de treinstel nummers )
Ben daar eigenlijk wel eens benieuwd naar
pi_38232421
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
treintje tussen heerenveen - sneek via joure zou al een hele verbetering opleveren!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:56:40 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38234569
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
Klopt, wast ze nu doen (Lelystad - Zwolle) is een halfslachtige oplossing, omdat je er niet echt meer steden mee ontsluit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:57:21 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38234587
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:42 schreef Wadloper het volgende:
Wie weet welk lettertype op de treinen staat? (en ook in de treinen, ik heb het over de treinstel nummers )
Ben daar eigenlijk wel eens benieuwd naar
Vroeger was het de Univers, tegenwoordig een lettertype dat zich "NS Sans" laat noemen (zo ken ik 'm tenminste), maar wat vast ook een originele naam heeft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:58:15 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38234610
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:55 schreef verzameldirk het volgende:
Oh u bent te goed voor ons noordelingen
I know.

Serieus: wat heb je aan een zweeftrein? Sluit nergens op aan, is idioot duur, et cetera. Bouw dan een HSL-Noord en laat 'm doorlopen naar het noorden van Duitsland, lijkt mij nuttiger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:58:20 #276
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38234615
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt, wast ze nu doen (Lelystad - Zwolle) is een halfslachtige oplossing, omdat je er niet echt meer steden mee ontsluit.
nisk mis met Lelystad-Zwolle, maar je schiet er weinig mee op inderdaad... tenzij je net één van die drie Zwollenaren bent die in Lelystad werkt en een hekel heeft aan de bus....
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:59:54 #277
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38234657
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vroeger was het de Univers, tegenwoordig een lettertype dat zich "NS Sans" laat noemen (zo ken ik 'm tenminste), maar wat vast ook een originele naam heeft.
Oke
bedankt
pi_38240795
Het NS font:

http://www.phlex.net/stuff/msts/NS-Fonts.zip

ff kijken of ie het ook doet :-)
pi_38241111
pi_38241225
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:15:05 #281
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38241509
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 18:55 schreef the_disheaver het volgende:
Het NS font:

http://www.phlex.net/stuff/msts/NS-Fonts.zip

ff kijken of ie het ook doet :-)
Dank je wel!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 21:20:54 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38246272
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:30 schreef Duvel het volgende:
Daar kun je nog niet 100% vanuit gaan. De discussie wat ermee moet gebeuren is al gestart, en diverse opties passeren de revue (bijvoorbeeld er een fietspad van maken tussen de stad en Schiebroek, altijd handig). Dus sloop staat nog niet vast. Ik vind persoonlijk dat het zeker niet gesloopt moet worden vanwege de historische waarde.
Mja... er was 15 jaar geleden ook een discussie over de luchtbrug door Rotterdam... we weten allemaal wat dáármee is gebeurd nadat de vervangende tunnel is geopend. Bovendien ligt het stuk spoor nou niet in het meerst glorieuse deel van Rotterdam...
So we just called him Fred
  vrijdag 26 mei 2006 @ 21:56:58 #283
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38247710
Waarschijnlijk wordt het morgen redelijk weer, ff kijken of ik nog wat foto's kan maken van de spoorwerkzaamheden op de lijn Groningen-Nieuweschans
pi_38247878
ow, wat gaat er daar gebeuren?

Gister wel vaak genoeg gehoord dat er geen treinen reden ofzo...

5888
  vrijdag 26 mei 2006 @ 22:35:43 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38249334
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:27 schreef 456 het volgende:
Kost de verbouwing van de zoetermeer stadslijn en de hofpleinlijn werkelijk ... 1 MILJARD EURO??
Wat gaan ze er mee doen? Gouden spoorbielzen neerleggen?
1MILJARD??

Echt... uitbesteden zou geld OP moeten leveren dacht ik altijd...
Ehmm 1 miljard? Waar lees je dat? Lijkt mij ook buitensporig veel eigenlijk. Daar kan je de hele Amsterdam Arena namelijk op een DURE lokatie voor bouwen. Vier keer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38249615
Gister op het journaal.

Leek me ook erg veel om ff in een paar maanden uit te geven
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:05:25 #287
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38250898
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:40 schreef the_disheaver het volgende:
Gister op het journaal.

Leek me ook erg veel om ff in een paar maanden uit te geven
Wellicht incl. nieuwe aanschaf trams? Al is dat maar een schijntje tov de infrakosten.
Vergeet niet dat alles zo'n beetje nieuw wordt aangelegd en dat een beetje viaduct al snel een paar ton kost, kware tramviaducten nog wat meer..
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:25:00 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38251822
een paar ton

Er gaan tienduizend "beetje viaducten" in een miljard hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:29:51 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38252091
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
een paar ton

Er gaan tienduizend "beetje viaducten" in een miljard hoor
Ik denk dat alleen die boortunnel al meer dan 100 miljoen kan kosten. 't Gaat op een gegeven moment hard, vergis je daar niet in. En ze zijn al járen bezig met RandstadRail. Om bijvoorbeeld die boortunnel te kunnen bouwen, moest het bouwterrein eerst vrij worden gemaakt. Er lagen eerst allerlei verbindingsbogen tussen de Hofpleinlijn en de spoorlijn Utrecht - Gouda die verwijderd moesten worden, kabels moesten worden omgelegd, beveiliging aangepast, et cetera.

Vergeet ook de Nootdorpboog niet, die de verbinding tussen het ProRail-net en de werkplaats Leidschendam mogelijk maakt. Dit zou ook best wel eens in dat miljard kunnen zitten.

Al met al een groot project, waar je een deel gewoon niet van ziet omdat het al zo lang loopt en omdat het uitvoeringsgebied loopt van Rotterdam tot in Den Haag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:30:25 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38252123
een beknopt overzicht van vandaag

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:44:48 #291
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38252964
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
een beknopt overzicht van vandaag

[afbeelding]
Antwerpen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:58:57 #292
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38255462
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:44 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Antwerpen
Ik heb daar nog ooit (2000 of 2001) een rondleiding gehad door de projectmanager zelf, van tekeningen en in het spoor lopen tot uitgraving station (-1 en -2 niv.) en fundering/uitgraving onder in gebruik zijnde sporen.
Erg mooi project!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 27 mei 2006 @ 06:30:38 #293
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38259088
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:00 schreef the_disheaver het volgende:
ow, wat gaat er daar gebeuren?

Gister wel vaak genoeg gehoord dat er geen treinen reden ofzo...

5888
Houten draagbalken (Bielzen) worden betonnen draagbalken, en er komt volgens mij meteen nieuw ballast erop.
Hoorde en zag ze net al het alarmsysteem testen voor als de trein eraan komt, ze op tijd weg kunnen komen.

Erg goed systeem moet ik zeggen, ook hoorbaar als ze met grote machines werken
En ik zag op het station van Zuidbroek al allemaal Spitzke machines staan
Heb er alleen geen foto's van
  zaterdag 27 mei 2006 @ 07:24:17 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38259140
Ik zal ook eens wat treintjes uit het westen van de VS posten.... foto's zijn niet door mij genomen, maar deze treinen rijden bij mij in de buurt:

Op Los Angeles Union Station, een "Metrolink" trein die in de buurt van Los Angeles buurtsteden verbindt.:



In San Diego, een Amtrak trein die langs de kust richting Los Angeles zal rijden en dan door naar de richting San Francisco, een langeafstands trein dus:




Een mooie foto, genomen in Redding, CA waar een lange passagierstrein de rivier oversteekt.




Een "Coaster" die pendeld langs de kust tussen de Mexicaanse grens, San Diego, riching Oceanside:




In Oakland, CA rijd de trein gewoon de stad binnen over de straten..... raar gezicht als je dat zo voor het eerst ziet. Het station ligt echt in het midden van de stad, en in het oude westen liepen de sporen al zo, dus dat hebben ze maar zo gelaten.






En dan hebben we ook goederentreinen:



En deze zie ik ook rijden, vanuit de haven in Los Angeles door de woestijn het binnenland in. Inderdaad met dubbele containers zoals op dit plaatje, en vaak met 3 of 4 locomotieven, en letterlijk een stuk of 70 karren erachter.



Tot zover
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:53:55 #295
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_38264399
rofl wat een bakbeesten zeg. Ik ben wel benieuwd hoe ze er van de binnenkant uitzien daar..
pi_38264567
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:53 schreef blup het volgende:
rofl wat een bakbeesten zeg. Ik ben wel benieuwd hoe ze er van de binnenkant uitzien daar..
Idd, vind ze er niet uit zien, iig van buiten niet
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:25:29 #297
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38267324
En toen kwam ik aan op station Zuidbroek, en wat zag ik?



En nog 1:
pi_38269382
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Idd, vind ze er niet uit zien, iig van buiten niet
Ik vind dat ze er mooi uitzien, eigen karakter, lekker robuust!
pi_38272423
Iemand hier een idee welke lijnen de NS in de randstad nog meer gaat afstoten, dus naast de zoetermeer een hofpleinlijn.
pi_38276034
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

treintje tussen heerenveen - sneek via joure zou al een hele verbetering opleveren!
Trein van Lelystad - Zwolle, Zwolle -Groningen upgraden naar 160 KM/h met ongelijkvloerse kruispunten bij wegen etc. Twee midden banen voor een directe Intercity naar groningen. En bij alle stations links en rechts een spoor voor de stoptrein.

Dan nog een lijn Lelystad - Emmeloord - Sneek - Leeuwarden , ook 160 KM/h. Zelfde specificaties als naar Groningen. De huidige lijn blijft dan tussen Leeuwarden en Zwolle.

Dan nog een lijn eventueel 160 km/h tussen Leeuwarden en Groningen via Drachten gelectrificeerd. Gekoppeld aan de A7 vanaf Drachten.

Dit alles bij elkaar zal wel net geen 3 miljard kosten gok ik .

Dan is amsterdam binnen een uur vanuit Leeuwarden bereikbaar. Leeuwarden - Groningen in een half uur. Groningen - Zwolle wordt dan +/- 45 min.

Groningen - Zwolle moet maar 200 of 320 worden anders hebben we bij lange na niet genoeg winst .

[ Bericht 8% gewijzigd door Brembo op 27-05-2006 18:40:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')