abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37985670
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een stuk of 44 meer ja! Ik geloof dat de andere kop er op aandringen van de commerciële mensen is gekomen, omdat een vriendelijker uitstraling een hoop extra reizigers zou trekken.
my point, en de DM'90 mag toch ook wat wijder ingezet worden, dus dan is het wel van belang
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:39:51 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37987361
NS heeft de stoelen voor de nieuwe Sprinters vastgesteld naar aanleiding van een proefzitting in Utrecht Centraal een paar maanden geleden. Momenteel staat het verkozen type in de stations hal en ik ben ik even gaan proefzitten. Mijn conclusie: redelijk, voor een stoptrein. Zodra je er langer dan een kwartier op moet zitten, krijg je waarschijnlijk pijn in je kont. Het is wel beter dan de planken in SGM. Er stonden zowel een tweede klas als een eerste klas bank. Qua zitcomfort maakte het weinig uit. De klapzitjes hingen er ook nog, maar die waren bezet door patat-etende jongedames.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37988141
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:39 schreef Duvel het volgende:
NS heeft de stoelen voor de nieuwe Sprinters vastgesteld naar aanleiding van een proefzitting in Utrecht Centraal een paar maanden geleden. Momenteel staat het verkozen type in de stations hal en ik ben ik even gaan proefzitten. Mijn conclusie: redelijk, voor een stoptrein. Zodra je er langer dan een kwartier op moet zitten, krijg je waarschijnlijk pijn in je kont. Het is wel beter dan de planken in SGM. Er stonden zowel een tweede klas als een eerste klas bank. Qua zitcomfort maakte het weinig uit. De klapzitjes hingen er ook nog, maar die waren bezet door patat-etende jongedames.
als ik OV had was ik wel even dr heen geweest al maar bij gebrek aan OV op dit moment :p
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:47:13 #155
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37995118
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ik OV had was ik wel even dr heen geweest al maar bij gebrek aan OV op dit moment :p
Er is genoeg OV buiten.
Of ben je weer mobiliteitsinvalide vanaf de seconde dat je echt moet gaan betalen?
* MREn heeft zo'n schurfthekel aan dat soort centenknijpers
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37995861
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:47 schreef MREn het volgende:

[..]

Er is genoeg OV buiten.
Of ben je weer mobiliteitsinvalide vanaf de seconde dat je echt moet gaan betalen?
* MREn heeft zo'n schurfthekel aan dat soort centenknijpers
Nou nou.. geld betalen om even te gaan proefzitten op de nieuwe sprinterstoelen in Utrecht? Beetje over de top vind je niet?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:23:04 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37996026
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:17 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Nou nou.. geld betalen om even te gaan proefzitten op de nieuwe sprinterstoelen in Utrecht? Beetje over de top vind je niet?
Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.
Je wil iets of je wil iets niet.

In vervoerskundige termen: je maakt een trip als het nut van de verplaatsing groter is dan het disnut. Dus wil iemand met je afspreken, maar alleen door de weeks, ben je niet erg de moeite, als de kosten maar max. 25 euro oid kunnen zijn.

Of projectgroepvergaderingen die niet voor x uur op maandag kunnen beginnen, 'want eerder kan ik er niet zijn', natuurlijk kan je dat wel, lamme zak, alleen dan kost het geld en hoeft het niet meer.

En het zelfde gaat op voor die stoelen, als je ze wilt zien, ga je er naar toe, simpel.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37996053
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 08:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bedoelt "nog net" denk ik?

Maar inderdaad: IRM moet daar ab-so-luut uit wegblijven. Ik reis dagelijks in zo'n IC, en ik zit niet te wachten op IRM.
Idd. Op de langere routes leer je de ICM echt respecteren. Sowieso zorg ik er wel voor dat ik vrijwel altijd zitplaats heb, en dan zit het comfortabel, redelijk ruim en qua geluid of schokkende bewegingen niets te klagen!

En kan iemand me uitleggen wat die kantelbakken precies doen? Is dat meebuigen met de bocht, in bochten die vlak zijn aangelegd? Want ik ken verschillende plekken (zoals bij delft) waar de hele trein scheef hangt, in bochten die wat schuin zijn aangelegd. Dit kan echter niet bedoeld worden, want het gebeurt in elke trein, en die techniek is best zeldzaam, toch?
pi_37996122
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.
Je wil iets of je wil iets niet.

In vervoerskundige termen: je maakt een trip als het nut van de verplaatsing groter is dan het disnut. Dus wil iemand met je afspreken, maar alleen door de weeks, ben je niet erg de moeite, als de kosten maar max. 25 euro oid kunnen zijn.

Of projectgroepvergaderingen die niet voor x uur op maandag kunnen beginnen, 'want eerder kan ik er niet zijn', natuurlijk kan je dat wel, lamme zak, alleen dan kost het geld en hoeft het niet meer.

En het zelfde gaat op voor die stoelen, als je ze wilt zien, ga je er naar toe, simpel.
Ik ben het deels wel met je eens, je vergeet echter een stukje:
Je hoort van de nieuwe sprinterstoelen op Utrecht en je hebt een OV-jaarkaart, en je denkt: ach wat, het is toch gratis, ik ga gewoon even langs om te proefzitten!
Een situatie waarin je dus alleen maar gaat omdat het gratis is. Ik vind nou niet echt dat je daar iemand op kan afrekenen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:39:54 #160
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37996474
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Idd. Op de langere routes leer je de ICM echt respecteren. Sowieso zorg ik er wel voor dat ik vrijwel altijd zitplaats heb, en dan zit het comfortabel, redelijk ruim en qua geluid of schokkende bewegingen niets te klagen!

En kan iemand me uitleggen wat die kantelbakken precies doen? Is dat meebuigen met de bocht, in bochten die vlak zijn aangelegd? Want ik ken verschillende plekken (zoals bij delft) waar de hele trein scheef hangt, in bochten die wat schuin zijn aangelegd. Dit kan echter niet bedoeld worden, want het gebeurt in elke trein, en die techniek is best zeldzaam, toch?
Die bochten in het spoor zelf heet verkanting en het gebeurt ook bij de aanleg van wegen. In een Oval-racetrack zoals in de VS of een baanwielerbaan is het zelfde principe in het extreme: je wordt beter op de weg/het spoor gedrukt.

Een kantelbak gaat juist tegenhangen zodat je wel met je draaistellen scheef gaat, maar minder met je reizigersgedeelte.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:48:10 #161
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37996699
Zondag rijdt RTLTransport wereld met ERS mee naar Duitsland, voor de geïnteresseerden.
RTL7 RTL Transportwereld 19:30 - 20:00 Sun 21st
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:52:42 #162
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37996836
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:48 schreef MREn het volgende:
Zondag rijdt RTLTransport wereld met ERS mee naar Duitsland, voor de geïnteresseerden.
RTL7 RTL Transportwereld 19:30 - 20:00 Sun 21st
die afleveringen zijn toch ook op hun siet achteraf te bekijken?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:45:02 #163
86072 thatsme
and That's you!
pi_38000228
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:39 schreef MREn het volgende:

Een kantelbak gaat juist tegenhangen zodat je wel met je draaistellen scheef gaat, maar minder met je reizigersgedeelte.
Eh juist niet... Dat ervaar je als zeer onprettig. Bij de kantelbak gaat de bak juist nog schuiner hangen dan de draaistellen. Dan worden de passagiers nog steeds recht in hun stoel gedrukt. Er ontstaan hierdoor dus wel dwarskrachten op de rails. Hierdoor kan je harden door een vlakkere bocht.


Fluffy_Augurk had dus wel gelijk.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:25:29 #164
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_38001259
Hallo, ik zoek informatie over de openingstijden van de bewaakte fietsenstalling van Leeuwarden, ik kan het nergens vinden via I-net, en ik hoop dat er hier mensen uit Fryslân zijn die dit toevallig weten.

Help...
pi_38002008
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 20:45 schreef thatsme het volgende:

[..]

Eh juist niet... Dat ervaar je als zeer onprettig. Bij de kantelbak gaat de bak juist nog schuiner hangen dan de draaistellen. Dan worden de passagiers nog steeds recht in hun stoel gedrukt. Er ontstaan hierdoor dus wel dwarskrachten op de rails. Hierdoor kan je harden door een vlakkere bocht.


Fluffy_Augurk had dus wel gelijk.
Super
Ik vroeg me al af hoe je met tegenkanteling sneller door een bocht kan. Dat zorgt juist voor extra gevaar op ontsporing!
pi_38002299
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:25 schreef Sandraugiga het volgende:
Hallo, ik zoek informatie over de openingstijden van de bewaakte fietsenstalling van Leeuwarden, ik kan het nergens vinden via I-net, en ik hoop dat er hier mensen uit Fryslân zijn die dit toevallig weten.

Help...
Ik dacht van de eerste tot de laatste trein? (op andere stations iig)
pi_38002551
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 07:05 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja!
Lijkt me erg leuk als je dat wilt doen
Het gaat traag, die activity editor crasht continu.
Maar ik heb de IC route rd-ut nu wat uitgebreid. De 4250 staat op de wisselstraat in Rd, daarnaast ook een erg leuke combi die er al een tijdje staat: 1741 (of 1714?) met één DD-AR bak. Verder kom je vlak voor Alexander de wadkikker en een DH1 tegen op een zijspoor
Verder kom je de sneltrein Ut-Rd tegen rond Rotterdam Noord en de stoptrein GG-Hc onderweg, net na Gouda. Ook staat er een lightrail klaar op het juiste spoor op Gouda (richting Alphen dus)
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:49:18 #168
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38003653
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:14 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

wadkikker
Volgens wikipedia De groene DH2... maar die is toch niet in Rotjeknor? Of zit ik nu scheel te lezen?

Of zit er daar een Wadloperspuiterij?
pi_38003817
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Volgens wikipedia De groene DH2... maar die is toch niet in Rotjeknor? Of zit ik nu scheel te lezen?

Of zit er daar een Wadloperspuiterij?
Nee, geen wadloper te bekennen in de buurt bij Rotterdam Maar is speciaal voor ons lid 'Wadloper'
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:59:24 #170
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38003979
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:54 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Nee, geen wadloper te bekennen in de buurt bij Rotterdam Maar is speciaal voor ons lid 'Wadloper'
Oh, virtueel of zo?

Ik haal nu MSTS en de realiteit door elkaar?

Sandraugiga ( ) heeft btw een oplossing voor haar probleem: als ze morgenochtedn haar fiets daar stalt vraagt ze aan de man die haar helpt tot hoe laat ze open zijn!

Soms zijn oplossingen zo simpel dat je er niet op komt
pi_38004076
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.
Je wil iets of je wil iets niet.

In vervoerskundige termen: je maakt een trip als het nut van de verplaatsing groter is dan het disnut. Dus wil iemand met je afspreken, maar alleen door de weeks, ben je niet erg de moeite, als de kosten maar max. 25 euro oid kunnen zijn.

Of projectgroepvergaderingen die niet voor x uur op maandag kunnen beginnen, 'want eerder kan ik er niet zijn', natuurlijk kan je dat wel, lamme zak, alleen dan kost het geld en hoeft het niet meer.

En het zelfde gaat op voor die stoelen, als je ze wilt zien, ga je er naar toe, simpel.
ja maar ik vind t nogal geld verkwisting om even naar utrecht te crossen om die stoelen te testen
als ik mn OVkaart nog had dan was ik er wel weer heen gegaan, omdat t dan alleen tijd kost,
pi_38004167
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Oh, virtueel of zo?

Ik haal nu MSTS en de realiteit door elkaar?
Idd, wat doe je
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:48:02 #173
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38012877
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:14 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Het gaat traag, die activity editor crasht continu.
Maar ik heb de IC route rd-ut nu wat uitgebreid. De 4250 staat op de wisselstraat in Rd, daarnaast ook een erg leuke combi die er al een tijdje staat: 1741 (of 1714?) met één DD-AR bak. Verder kom je vlak voor Alexander de wadkikker en een DH1 tegen op een zijspoor
Verder kom je de sneltrein Ut-Rd tegen rond Rotterdam Noord en de stoptrein GG-Hc onderweg, net na Gouda. Ook staat er een lightrail klaar op het juiste spoor op Gouda (richting Alphen dus)
Gaaf!
Ik merk het wel als je hem online hebt, om te downloaden
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:51:21 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38017293
Zeg, er was toch ergens een site met alleen maar links naar museumspoorstichtingen? Kenniemeervinde....

Iemand?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:56:02 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38018871
lama, hebbem al weer

http://www.railmusea.nl/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38019084
ZIjn er nog mensen die naar een of ander stoomdepot gaan komende donderdag tijdens de landelijke Stoomtreindag ?
pi_38027078
lees net dat er een spoorbiels bij heerenveen wat heeft staan fikken
  zaterdag 20 mei 2006 @ 23:06:27 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38031971
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:04 schreef Zug-Chef het volgende:
ZIjn er nog mensen die naar een of ander stoomdepot gaan komende donderdag tijdens de landelijke Stoomtreindag ?
Nee, komende donderdag ben ik bij de afscheidsritten van de Hofplein- en de Zoetermeerlijn. Er rijdt VEEL historisch mat op de Hofpleinlijn. De 273 (mat 46 geloof ik), de 766 (mat54), de Jaap (c9002) en wat blokkendozen (mat24). Dat gaat voor mij eventjes voor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 mei 2006 @ 23:21:48 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38032598


"Twee tweetjes en twee eendjes"

Van de site van Nico Spilt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 21 mei 2006 @ 00:36:04 #180
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_38035480
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, komende donderdag ben ik bij de afscheidsritten van de Hofplein- en de Zoetermeerlijn. Er rijdt VEEL historisch mat op de Hofpleinlijn. De 273 (mat 46 geloof ik), de 766 (mat54), de Jaap (c9002) en wat blokkendozen (mat24). Dat gaat voor mij eventjes voor
Fles, Jaap is een blokkendoos
Maar Jaap rijdt dus en de blokkendozen van het NSM.
Voeg mij trouwens eens toe op je msn
  zondag 21 mei 2006 @ 00:45:39 #181
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38035726
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]

"Twee tweetjes en twee eendjes"

Van de site van Nico Spilt
Nu is het vandaag kl*te weer geweest, maar zijn er delen van nederland waar er zelfs nog IJS LIGT???
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_38036291
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:45 schreef 456 het volgende:

[..]

Nu is het vandaag kl*te weer geweest, maar zijn er delen van nederland waar er zelfs nog IJS LIGT???
denkt dat t een oudere foto is
  zondag 21 mei 2006 @ 01:09:17 #183
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38036331
quote:
Op zondag 21 mei 2006 01:08 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

denkt dat t een oudere foto is
Of het zijn Jezus-eenden, die kunnen over water lopen.
pi_38036547
[quote]Op zondag 21 mei 2006 01:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Of het zijn Jezus-eenden, die kunnen over water lopen.
[/qoute]

Dat zou wel uniek zijn dan?
pi_38050804
Weet iemand wat er in Arnhem allemaal gebeurd Geloof alle treinen naar het Oosten rijden niet. Zijn wel met het spoorbezig, maar precies het doel ? Of beginnen ze eindelijk is met het idee om station Arnhem te renoveren.
pi_38051016
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:40 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand wat er in Arnhem allemaal gebeurd Geloof alle treinen naar het Oosten rijden niet. Zijn wel met het spoorbezig, maar precies het doel ? Of beginnen ze eindelijk is met het idee om station Arnhem te renoveren.
dit weekend liggen bijna alle internationale verbindingen in de knoei iig
dag
  zondag 21 mei 2006 @ 17:57:53 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38051375
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:40 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand wat er in Arnhem allemaal gebeurd Geloof alle treinen naar het Oosten rijden niet. Zijn wel met het spoorbezig, maar precies het doel ? Of beginnen ze eindelijk is met het idee om station Arnhem te renoveren.
Volgens mij zijn ze het emplacement aan de zijde Velperpoort overhoop aan het halen: nieuwe wissels en zo. En ik zag ze wat emmeren met een bovenleidingportaal gisteren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 21 mei 2006 @ 19:56:08 #188
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38056081
quote:
Op zondag 21 mei 2006 00:45 schreef 456 het volgende:

[..]

Nu is het vandaag kl*te weer geweest, maar zijn er delen van nederland waar er zelfs nog IJS LIGT???
Geef me een A
Geef me een R
Geef me een C
Geef me een H
Geef me een I
Geef me een E
Geef me een F

archiefmateriaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 22 mei 2006 @ 07:14:44 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38073820
Balen dat het zo slecht weer wordt op donderdag en vrijdag... Ik wou eigenlijk nog wat foto's schieten, maar dan moet (en wil ik) het wel goed weer worden
  maandag 22 mei 2006 @ 11:14:33 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38077645
WEER slecht weer? Nou, het heeft maar op te klaren, want ik ben naar Gein op Hofplein en reken er maar op dat ik mooie foto's ga maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 22 mei 2006 @ 13:32:21 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38081876
quote:
Op maandag 22 mei 2006 07:14 schreef Wadloper het volgende:
Balen dat het zo slecht weer wordt op donderdag en vrijdag... Ik wou eigenlijk nog wat foto's schieten, maar dan moet (en wil ik) het wel goed weer worden
't Is een troosteloos lijntje, dus dat past wel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 22 mei 2006 @ 13:44:39 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38082312
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Is een troosteloos lijntje, dus dat past wel.
Ja, maar dan het liefst zonder mensen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 22 mei 2006 @ 16:36:53 #193
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38088791
quote:
Op maandag 22 mei 2006 13:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Is een troosteloos lijntje, dus dat past wel.
Tja, maar ik maak graag foto's
  maandag 22 mei 2006 @ 16:48:43 #194
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38089269
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:04 schreef Zug-Chef het volgende:
ZIjn er nog mensen die naar een of ander stoomdepot gaan komende donderdag tijdens de landelijke Stoomtreindag ?
ik ga zelf niet, maar een collega vrachtwagenfotograaf die op de Veluwe woont gaat bij de VSM wat foto's voor me maken
  maandag 22 mei 2006 @ 20:40:19 #195
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38097882
quote:
Op zondag 21 mei 2006 17:40 schreef Brembo het volgende:
Weet iemand wat er in Arnhem allemaal gebeurd Geloof alle treinen naar het Oosten rijden niet. Zijn wel met het spoorbezig, maar precies het doel ? Of beginnen ze eindelijk is met het idee om station Arnhem te renoveren.
Utrecht-Arnhem-Winterswijk reed gewoon.

Nijmegen-Dieren niet. E.e.a. wegens verbouwing station Arnhem en het noodstation dat aangelegd gaat worden iets ten noorden van het huidige station.
oa. stoptreinen zo'n beetje tussen Ht en Zp opgeheven, 3600 reed vanaf Dieren als stoptrein noordwaarts.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 22 mei 2006 @ 20:51:20 #197
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38098355
Weet iemand wat ik moet doen?

Ik heb een Wadloper ding gedownload, met nieuwe geluiden enzo. Maar nu installeer ik hem, en dan doet hij niets, en staat ook niet tussen de lijst met treinen die je kan rijden :s
Weet iemand wat ik nu moet doen?

Het is trouwens voor MSTS
pi_38101115
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:46 schreef Dichterbijer het volgende:
http://www.nosheadlines.nl/forum.php/list_messages/2806
De nieuwe sprinter...
"Je kan zelfs de machinist zien"
Opgewaardeerde lightrail
  maandag 22 mei 2006 @ 22:50:47 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38104544
hoezo opgewaardeerd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38107313
quote:
Op maandag 22 mei 2006 21:46 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

"Je kan zelfs de machinist zien"
Opgewaardeerde lightrail
Probleem is, je leeft in de 21e eeuw, de NS wil geloof ik in 2009 beginnen met het rijden zonder conducteur en om toch ngo wat overzicht te krijgen in de trein wordt alles van glas gemaakt. Denk opzich dat het niet zo heel verkeerd is. Vind het veel jammer, dat er geen design meer mag inzitten, het is gewoon een standaard van de fabriek af.
Vind dan de DD-AR bakken veel mooier, zo Oerlelijk als de pest maa toch wel eigen ontwerp .
pi_38107501
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
hoezo opgewaardeerd?
Qua naam dan.
pi_38107632
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:48 schreef Brembo het volgende:

[..]

Probleem is, je leeft in de 21e eeuw, de NS wil geloof ik in 2009 beginnen met het rijden zonder conducteur en om toch ngo wat overzicht te krijgen in de trein wordt alles van glas gemaakt. Denk opzich dat het niet zo heel verkeerd is. Vind het veel jammer, dat er geen design meer mag inzitten, het is gewoon een standaard van de fabriek af.
Vind dan de DD-AR bakken veel mooier, zo Oerlelijk als de pest maa toch wel eigen ontwerp .
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum

*Huivert*
  dinsdag 23 mei 2006 @ 08:38:22 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38111874
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum
Nieuwe Sprinters! Lightrail! NS! Vroeger was alles beter!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38114642
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 08:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nieuwe Sprinters! Lightrail! NS! Vroeger was alles beter!


Maar ik begrijp wel dat de NS niet veel keuze heeft, economisch gezien en op het gebied van veiligheid. Heb ook niets tegen de NS.

Toch vind ik het nog wel jammer
  dinsdag 23 mei 2006 @ 10:43:42 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38115001
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:31 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]


Maar ik begrijp wel dat de NS niet veel keuze heeft, economisch gezien en op het gebied van veiligheid. Heb ook niets tegen de NS.

Toch vind ik het nog wel jammer
Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38115647
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).
Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun website
En is de DM'90 niet een nieuwer ontwerp dan de IRM?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:42:26 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38116864
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun website
En is de DM'90 niet een nieuwer ontwerp dan de IRM?
De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).

IRM is een ontwerp van NS Design samen met NS Materieel Engineering, en gebouwd door Talbot in Aken (nu Bombardier). De aandrijving is ontworpen door Holec Ridderkerk (later TraXis, weer later Alstom en nu zo ongeveer opgeheven helaas). Wellicht dat Bombardier het ontwerp heeft gedetailleerd ten behoeve van de bouw, maar het uiterlijk is volgens mij van NS-hand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38125797
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).

IRM is een ontwerp van NS Design samen met NS Materieel Engineering, en gebouwd door Talbot in Aken (nu Bombardier). De aandrijving is ontworpen door Holec Ridderkerk (later TraXis, weer later Alstom en nu zo ongeveer opgeheven helaas). Wellicht dat Bombardier het ontwerp heeft gedetailleerd ten behoeve van de bouw, maar het uiterlijk is volgens mij van NS-hand.
Ahhh, okee
pi_38132666
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand wat ik moet doen?

Ik heb een Wadloper ding gedownload, met nieuwe geluiden enzo. Maar nu installeer ik hem, en dan doet hij niets, en staat ook niet tussen de lijst met treinen die je kan rijden :s
Weet iemand wat ik nu moet doen?

Het is trouwens voor MSTS
In de juiste map geinstalleerd in de map van MSTS?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:21:12 #210
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38133215
Ja, ik heb hem gewoon in de Wadloper map geinstalleerd :s
Ik heb het tevens ook met alle andere updates voor de andere treinen...

Ik had vanmorgen ook steeds wat, MSTS kon maar geen route die ik geinstalleerd had vinden (Had MSTS erop nieuw opgezet gister)
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:37:19 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38136321
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum

*Huivert*
Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38136460
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....
Ik niet

Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:23:25 #213
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38138332
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik niet

Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
hier hetzelfde
pi_38139551
Ik heb een vraag: kun je in de IC van A'dam naar Berlijn tussen Hengelo en Amsterdam gratis met je OV? Of moet je daar een toeslag voor dokken?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:02:29 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38140052
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb een vraag: kun je in de IC van A'dam naar Berlijn tussen Hengelo en Amsterdam gratis met je OV? Of moet je daar een toeslag voor dokken?
ja, mag toeslagvrij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38140886
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, mag toeslagvrij
Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
pi_38142545
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
Alleen ICE toch?
pi_38142574
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
dag
pi_38142865
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:

[..]

nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
Ga ik dat ook eens doen
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:25:45 #220
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38144226
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:53 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Alleen ICE toch?
Inderdaad.

* MREn vind de int. vooral handig wegens de mogelijkheid tot roken en het nuttigen van koude Warsteiners. Qua tijd is het vanaf Enschede zelden sneller.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:26:43 #221
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38144253
morgen weer naar den haag wordt een gwoonte, moet toch ook ff kijken voor train simulator
  woensdag 24 mei 2006 @ 08:12:10 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38150551
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik niet

Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
Ik denk ook wel dat je daar nostalgisch van wordt! Ik heb het nu al met Hondekoppen en Plan U. Net de twee die morgen op de Hofpleinlijn rijden... Met de Blokkendoos heb ik iets minder, al vind ik 'm wel leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:00:19 #223
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38168502


Alle treinen Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn gratis die dag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_38170043
en dan baal ik weer dat ik niet kan
pi_38170341
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dan baal ik weer dat ik niet kan
Ik wil er heen, maarja..... mits het goed weer zou worden
pi_38170448
OK, het is niet echt treinnieuws, maar de meesten lezen hier toch t meest:
quote:
College gunt concessie openbaar vervoer in noord en zuidwest Fryslân
aan Connexxion


De concessie voor het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest Fryslân
wordt voorwaardelijk aan Connexxion gegund. Dat besluit heeft het
college van Gedeputeerde Staten gisteren genomen. Connexxion heeft de
beste aanbieding gedaan in de aanbesteding van het openbaar vervoer in
dit concessiegebied. Zij breidt bijvoorbeeld het aantal busritten uit
met 47% en komt met een innovatieve vorm van vraaggericht openbaar
vervoer. Daarmee krijgt het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest
Fryslân een impuls. Het aanbod van Connexxion sluit ook goed aan bij
het nieuwe OV-beleid van de provincie. De concessie geldt voor zes
jaar (2007-2013) en kent een provinciale bijdrage van 12,5 miljoen
euro per jaar.

In totaal is van drie vervoerders een offerte ontvangen: Arriva
Personenvervoer Nederland BV, Veolia/BBA en Connexxion Openbaar
Vervoer NV. De uitkomst van de beoordeling is dat Connexxion de
'economisch meest voordelige aanbieding' heeft gedaan. Het meest in
het oog springende element uit haar aanbieding is dat zij met kleinere
bussen vaker gaan rijden. Mede hierdoor wordt het aantal busritten in
Noord en Zuidwest Fryslân uitgebreid met 47% (t.o.v. de huidige
situatie). Het aantal busritten wordt zelfs 20% hoger dan voor de
invoering van de forse bezuinigingsslag in 2004. Connexxion biedt
daarmee aanzienlijk meer ''dienstregelingsuren''. Om die uitbreiding
te realiseren zal Connexxion 100 extra chauffeurs gaan werven.

Het aanbod van Connexxion op hoofdlijnen:
-Circa 95% van de inwoners van Noord en Zuidwest Fryslân krijgt op
werkdagen van vóór de ochtendspits tot aan het begin van de avond de
beschikking over openbaar vervoer met vaste ritten in een frequentie
van minimaal één keer per uur. Op dit moment is dat circa 90%.
-Het aantal busritten op de drukke buslijnen tussen de grotere kernen
wordt aanzienlijk uitgebreid. Het aantal busritten wordt in de
drukkere perioden (ochtendspits en een groot deel van de middaguren)
uitgebreid van twee per uur naar drie of vier per uur. En in de
avonduren en op zaterdag en zondag wordt het aantal ritten uitgebreid
van één keer per uur naar twee keer per uur.
-Een innovatieve vorm van vraaggericht openbaar vervoer, waarbij
inwoners van 23 kernen in Noord en Zuidwest Fryslân ná de ochtendspits
worden bediend door een vaste lijn die een klein stukje extra rijdt.
Reizigers kunnen daardoor profiteren van een vaste dienstregeling en
hoeven dus ook de toeslag van ¤ 2,-- per reis niet te betalen. De
reizigers dienen zich aan te melden door middel van een druk op de
knop bij de speciale 'groene zuil' die Connexxion gaat plaatsen in de
dorpskernen.
-Een groot deel van het wagenpark (109 van de in totaal 141 bussen)
dat Connexxion in Noord en Zuidwest Fryslân gaat inzetten bestaat uit
nieuwe, comfortabele, zeer milieuvriendelijke en goed toegankelijke
bussen.
-Connexxion gaat uitgebreide marketingcampagnes uitvoeren en verwacht
daarmee een reizigersgroei van 40% te kunnen realiseren.
-Connexxion heeft een aantrekkelijke aanbieding gedaan voor het laten
rijden van alle bussen op biodiesel. Daarover worden in een later
stadium afspraken gemaakt.

Zoals blijkt heeft Connexxion wat betreft de omvang èn de kwaliteit
van het aanbod een zeer goede aanbieding gedaan. Uit de vergelijking
van de aanbiedingen blijkt dat zij ook als beste uit de bus komt.
Daarom heeft het college besloten om de concessie voor het verrichten
van het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest Fryslân voor de komende
zes jaar voorwaardelijk te gunnen aan Connexxion.

Vertraging in besluitvorming over gunning concessie
De besluitvorming over de gunning is vertraagd om juridisch advies in
te kunnen winnen over een onzorgvuldigheid van het externe bureau dat
de aanbesteding heeft begeleid. Dat bureau heeft - in de eindfase van
de procedure - de afzonderlijke gespreksverslagen met de vervoerders
per abuis verzonden aan alle inschrijvers. In deze verslagen zijn de
gesprekken weergegeven die de provincie en het begeleidende bureau met
de inschrijvers voerde. Voor het college was dat aanleiding om met
behulp van extern juridisch advies na te gaan of deze fout gevolgen
zou moeten krijgen voor het verdere verloop van de
aanbestedingsprocedure.

Dit extern juridisch advies geeft aan dat de niet correcte verzending
geen aanleiding kan zijn om de lopende aanbestedingsprocedure te
stoppen. De belangrijkste afweging daarin is dat de ze verzending niet
van invloed is geweest op de ingediende offertes. De offertes zijn al
op 17 maart 2006 ingediend, de daaropvolgende gesprekken werden op 30
maart gevoerd, de laatste bijeenkomst van de beoordelingscommissie was
op 3 april en de niet correcte verzending vond pas plaats op 4 april.
Dat de inschrijvers achteraf inzage kregen in de gesprekgegevens heeft
daarmee op geen enkele manier invloed gehad op de ingediende offertes.
Er is daarmee dan ook geen grondslag om met een beroep op (Europese)
aanbestedingsregels de in gang gezette aanbestedingsprocedure te
staken.
Goed nieuws voor Friesland

Nieuwe bussen en meer ritten in Noord-Friesland en Zuid-West-Friesland


Hou zou het stadsbus verkeer Leeuwarden worden?
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:02:33 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38172898
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:

[..]

nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
Ja precies, Amsterdam - Bad Bentheim ineens, en op de terugweg 2 uur bieren in de BordBistro
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:04:28 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38172979
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:00 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]

Alle treinen Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn gratis die dag.
Ik ben alleen bang dat het godsgloeiend druk zal zijn Maar ik ga er zeker heen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:43:54 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38174558
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben alleen bang dat het godsgloeiend druk zal zijn Maar ik ga er zeker heen
Daar ben ik ook bang voor... Maar ook ik ga kijken. En als het me te druk is, dan kijk ik wel even of ik ergens langs de baan wat mooie foto's kan maken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 mei 2006 @ 20:40:56 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38176997
Maar weer ff een plaatje dan



Mooi he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38177148
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan

[afbeelding]

Mooi he?
Zeer mooi!
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:13:19 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38178318
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan

[afbeelding]

Mooi he?
Een bovenleidingportaal tussen Utrecht en Hilversum?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:37:20 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38179230
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een bovenleidingportaal tussen Utrecht en Hilversum?
inderdaad Op Hilversum Sportpark om precies te zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:49:47 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38179725
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

inderdaad Op Hilversum Sportpark om precies te zijn
Da's inderdaad ongeveer de enige plek waar je zo'n ding legaal vanuit deze hoek kunt fotograferen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2006 @ 23:15:07 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38183452
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:53 schreef Zug-Chef het volgende:
OK, het is niet echt treinnieuws, maar de meesten lezen hier toch t meest:
[..]

Goed nieuws voor Friesland

Nieuwe bussen en meer ritten in Noord-Friesland en Zuid-West-Friesland


Hou zou het stadsbus verkeer Leeuwarden worden?
De stadsbussen van Leeuwarden staan buiten de concessie. Het zal nu wel voor Arriva lastiger worden om extra bussen op de stadsdienst in te zetten, omdat ze minder makkelijk voor handen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_38183723
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De stadsbussen van Leeuwarden staan buiten de concessie. Het zal nu wel voor Arriva lastiger worden om extra bussen op de stadsdienst in te zetten, omdat ze minder makkelijk voor handen zijn.
ik moet t nog zien, hoewel connexxion met lijn 315 wel altijd makkelijk een extra bus in zet bij drukte, ipv met zn allen op een hoopje staan, hopelijk komt dat met de normale lijndienst in de ochtend spits ook wat
pi_38186457
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan

[afbeelding]

Mooi he?
Volgens mij kan je wel een fotoboek maken van de verschillende soorten bovenportalen .
pi_38186475
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 00:40 schreef Brembo het volgende:

[..]

Volgens mij kan je wel een fotoboek maken van de verschillende soorten bovenportalen .
vast wel
  donderdag 25 mei 2006 @ 02:44:07 #239
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38188953
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:50 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik wil er heen, maarja..... mits het goed weer zou worden
Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 25 mei 2006 @ 09:42:44 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38190258
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 02:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?
Wacht ff, ik pak mijn kristallen bol erbij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38192456
Het is weer feestelijk weekenddag voor de student ov jaarkaart... Op de achterkant staat dus dat ie vandaag niet geldig is. Over morgen staat niks geschreven. Rover is afwezig op t kantoor vandaag (kan dus niet bellen).

De NS Lentetoer is vandaag EN morgen WEL geldig... zou het dan toch een weekenddag zijn. Op de OV kaart staat dus niks

Dus lijkt mij morgen gewoon een normale dag of toch niet ?
pi_38192501
Morgen mag je gewoon wel met je OV reizen. Die datums op de achterkant van je OV zijn de datums waarop je niet gratis mag reizen. Echter wel met korting.

[ Bericht 56% gewijzigd door Fluffy_Augurk op 25-05-2006 11:46:35 ]
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:53:56 #243
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38193036
morgen ga ik ook gewoon met ov naar een toernooi
pi_38193378
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 11:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Morgen mag je gewoon wel met je OV reizen. Die datums op de achterkant van je OV zijn de datums waarop je niet gratis mag reizen. Echter wel met korting.
Mocht het vandaag ook voor 9'en?
pi_38193896
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:04 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Mocht het vandaag ook voor 9'en?
Voor jezelf altijd. En volgens mij mocht je zelfs mensen meenemen voor 9'en in het weekend (en dus feestdagen?). Alleen doordeweeks mag je geen mensen meenemen met korting voor 9'en.
pi_38194966
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 02:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?
Als de NS 150 jaar bestaat? das in 2037 Mwah wel een kans, als we dan ook nog 1,5 kV blijven rijden, grotere kans. En we nog bestaan als natie, kleine kans.
Gok 42 %.
pi_38195142
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:20 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Voor jezelf altijd. En volgens mij mocht je zelfs mensen meenemen voor 9'en in het weekend (en dus feestdagen?). Alleen doordeweeks mag je geen mensen meenemen met korting voor 9'en.
Haha ooops, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb, mensen meenemen voor 9 uur op een weekdag... nooit voor gepakt
pi_38195426
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Haha ooops, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb, mensen meenemen voor 9 uur op een weekdag... nooit voor gepakt
Controleren ze ook niet zo veel op,

hoewel ze het wel bij heerenveen -> zwolle en verder omriepen in de half 9 trein dat kortingskaarthouders pas NA Zwolle ( dan was het 9u geweest ) met korting mochten reizen
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:38:42 #249
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38200529
Ben net terug van een rondje Rotterdam Hofplein - Den Haag Centraal.

De bedoeling was heen met de Blokkendoos, vervolgens terug met Plan U. Daarna nogmaals hetzelfde rondje in de Hondenkop. Helaas is er niet veel van terecht gekomen. Plan U was al tijdens een eerste slag defect geraakt en de Hondenkop was gewoon te druk. Gelukkig wel wat foto's kunnen maken (die komen zo).
Uiteindelijk werd het heen in de Blokkendoos en terug met een "ordinaire" Mat 64.

Mat '24 op Rotterdam Hofplein





Mat '36 op Den Haag Centraal


Mat '54 op Den Haag Centraal



Mat '54 en Mat `64 op Den Haag Centraal


[ Bericht 18% gewijzigd door Fred op 25-05-2006 15:58:43 ]
So we just called him Fred
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:24:41 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38211812
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38212576
Die Mat 64 @ DHCS is dat de Plan U? die was bij de 2de rit toch al gedefecteerd?
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:16:21 #252
86072 thatsme
and That's you!
pi_38213395
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
Die Mat 64 @ DHCS is dat de Plan U? die was bij de 2de rit toch al gedefecteerd?
Mat 64 = Plan V dus geen plan U
ze lijken overgens wel veel op elkaar alleen de neus van plan U is wat uitgezakter.


Links U rechts V
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_38214212
Plan T, U en V valt alledrie toch gewoon onder Mat '64? Zoiezo was Plan T er eerder dan Plan V.
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:57:08 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38214927
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:38 schreef Bigs het volgende:
Plan T, U en V valt alledrie toch gewoon onder Mat '64? Zoiezo was Plan T er eerder dan Plan V.
Mat '64 is alleen elektrisch. Plan U stamt uit 1961. Voor Mat '64 hebben ze uiteindelijk de kop van Plan U genomen, maar iets hoger opgetrokken om de wind beter over de stroomafnemers te leiden (aldus het boek "Treindesign"). Er zijn nog veel meer ontwerpen geweest voor Mat '64, niet allemaal even geslaagd, om het maar netjes uit te drukken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38215132
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zijn nog veel meer ontwerpen geweest voor Mat '64, niet allemaal even geslaagd, om het maar netjes uit te drukken.
Je makat me nieuwsgierig. En het betreffedbne boek hebben ze hier niet in de bieb
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:11:17 #256
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38215550
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Je makat me nieuwsgierig. En het betreffedbne boek hebben ze hier niet in de bieb
Dan zou ik een keer moeten scannen, maar dat komt een andere keer vrees ik...

Het boek is trouwens op verschillende sites nog wel te koop, maar voor behoorlijk hoge bedragen. Ik kwam het boek ooit tegen bij De Slegte voor tien gulden, die ik nog even van iemand moest lenen ook. Daarvoor kende ik het al uit de bieb, maar ik ben erg blij dat het nu in mijn boekenkast staat. Let er overigens op dat de kaft van het boek nogal gevoelig is voor zonlicht (voor mij te laat).

[ Bericht 26% gewijzigd door Duvel op 25-05-2006 23:27:16 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38216422
Ik ben vandaag voor het eerst (en gelijk laatst) op de hofplein lijn geweest. Ik vind het wel een aparte lijn. Hij eindigt zo vlakbij R'dam C en de stations op de lijn zijn slechts haltetjes met een zeer magere bediening voor een grote stad. Kan het wel begrijpen dat ze het gaan veranderen.
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:38:51 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38216669
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:32 schreef Willy84 het volgende:
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
Er is niet meer nodig dan dit om de dienstregeling uit te kunnen voeren, dus hoeven ze het tweede spoor niet te onderhouden (en het andere perron van Bergweg ook niet). Er staat ook geen spanning meer op de bovenleiding boven dat andere spoor (al zouden ze dat met een muisklik kunnen veranderen). Ik weet niet of het wissel dat toegang zou kunnen verschaffen tot het andere spoor geklemd is, of dat er een stop-ontspoorblok zit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38219177
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:32 schreef Willy84 het volgende:
Ik ben vandaag voor het eerst (en gelijk laatst) op de hofplein lijn geweest. Ik vind het wel een aparte lijn. Hij eindigt zo vlakbij R'dam C en de stations op de lijn zijn slechts haltetjes met een zeer magere bediening voor een grote stad. Kan het wel begrijpen dat ze het gaan veranderen.
Weet iemand trouwens waarom op het laatste stuk van de Hofpleinlijn enkelspoors word gereden? Terwijl er toch 2 sporen liggen en er twee perrons zijn.?
zijn wat ik aan foto's zie gewoon net bushaltes maar dan langs het spoor
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:03:01 #260
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38219344
Theoretisch gezien is het mogelijk om een trein totaan Hofplein te laten rijden, maar dan moet de machinist wel op tijd stoppen, er ontbreekt namelijk halverwege het perron een stuk rails...

Ben trouwens wel van mening dat de NS het lijntje zelf vakkundig naar de klote heeft geholpen door er totaal geen aandacht aan te schenken. Ze hadden de Hofpleinlijn na de oorlog direct moeten aansluiten op de luchtbrug door de stad en op Rotterdam Centraal. Dan was het bestaan veel zinvoller geweest.

Maarja, nu maakt het niet zo heel erg veel meer uit. Ben wel benieuwd wat er met het laastste stukje luchtspoor in Rotterdam gaat gebeuren als Randstadrail in 2008 door de nieuwe tunnel op de Rotterdamse metro is aangesloten. Rotterdam kennende zal het wel tegen de vlakte gaan.
So we just called him Fred
  vrijdag 26 mei 2006 @ 01:47:31 #261
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38220319
Hier ook een paar foto'tjes, even zonder commentaar, meesten zullen voor zich spreken. Ook niet bewerkt, dus er kan wel eens een jas of paal in een hoek staan of een foto wat scheef staan, maar ik heb geen zin om daar nu iets aan te doen.













































[ Bericht 1% gewijzigd door MREn op 26-05-2006 01:55:46 ]
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:27:13 #262
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38224291
Kost de verbouwing van de zoetermeer stadslijn en de hofpleinlijn werkelijk ... 1 MILJARD EURO??
Wat gaan ze er mee doen? Gouden spoorbielzen neerleggen?
1MILJARD??

Echt... uitbesteden zou geld OP moeten leveren dacht ik altijd...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:09:15 #263
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38226817
Tsja, het is de randstad he, daar kan het geld niet op... maar zodra er buiten de randstad spoorlijnen gefinancierd moeten worden kijkt de regering de andere kant op
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:30:18 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38227486
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 01:03 schreef FredvZ het volgende:
Ben wel benieuwd wat er met het laastste stukje luchtspoor in Rotterdam gaat gebeuren als Randstadrail in 2008 door de nieuwe tunnel op de Rotterdamse metro is aangesloten. Rotterdam kennende zal het wel tegen de vlakte gaan.
Daar kun je nog niet 100% vanuit gaan. De discussie wat ermee moet gebeuren is al gestart, en diverse opties passeren de revue (bijvoorbeeld er een fietspad van maken tussen de stad en Schiebroek, altijd handig). Dus sloop staat nog niet vast. Ik vind persoonlijk dat het zeker niet gesloopt moet worden vanwege de historische waarde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:35:55 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38227665
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:27 schreef 456 het volgende:
Kost de verbouwing van de zoetermeer stadslijn en de hofpleinlijn werkelijk ... 1 MILJARD EURO??
Wat gaan ze er mee doen? Gouden spoorbielzen neerleggen?
1MILJARD??

Echt... uitbesteden zou geld OP moeten leveren dacht ik altijd...
Het is geen uitbesteden, het is het maken van een nieuw vervoerssysteem over gedeeltelijk bestaand spoor.

Ik weet niet waar de miljard euro vandaan komt, ik weet wel dat het volgende gemaakt wordt: een aansluiting op het Haagse tramnet bij Den Haag Centraal, een vrije kruising tussen NS en RandstadRail even daarvoor (Schenkstrook), nieuwe stations (Leidschenveen, en een heel stel tussen Leidschendam en Rotterdam), een aftakking van de Zoetermeerlijn (Oosterheemlijn), een tunnel tussen halte Melanchtonweg (vervanger van Kleiweg) en metrostation Centraal, om RandstadRail door te kunnen trekken Rotterdam in (zoals in Den Haag ook gebeurt). Daarnaast het ombouwen van de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn naar 600V en 750V, aanpassen bestaande stations, etc. Nogal een klus dus. Je moet bedenken dat langs die Hofpleinlijn de laatste jaren en nu ook nog een enorme hoeveelheid nieuwbouw gepleegd is, die hiermee wordt ontsloten. Ik denk dat het een goed plan is om stukken land die zo dichtbevolkt zijn, te voorzien van een goed openbaar vervoersysteem om te voorkomen dat de boel daar nog verder dichtslibt.

Je hebt dan ook meteen antwoord op de vraag waarom er geen RandstadRail-achtige projecten in het noord-oosten worden ontplooid: daar heb je niet de bevolkingsdichtheid om het enigszins rendabel te krijgen. Overigens vind ik dat de Zuiderzeelijn er best mag komen (maar dan geen zweeftrein), maar goed, dat is van een andere orde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38230309
@Duvel : Overigens vind ik dat de Zuiderzeelijn er best mag komen (maar dan geen zweeftrein), maar goed, dat is van een andere orde.

Oh u bent te goed voor ons noordelingen

ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_38230728
Waarom moet het dan ook perse een zweeftrein zijn?

Een HSL lijn kost genoeg zou ik zeggen.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:15:25 #268
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_38231094
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is geen uitbesteden, het is het maken van een nieuw vervoerssysteem over gedeeltelijk bestaand spoor.

Ik weet niet waar de miljard euro vandaan komt, ik weet wel dat het volgende gemaakt wordt: een aansluiting op het Haagse tramnet bij Den Haag Centraal, een vrije kruising tussen NS en RandstadRail even daarvoor (Schenkstrook), nieuwe stations (Leidschenveen, en een heel stel tussen Leidschendam en Rotterdam), een aftakking van de Zoetermeerlijn (Oosterheemlijn), een tunnel tussen halte Melanchtonweg (vervanger van Kleiweg) en metrostation Centraal, om RandstadRail door te kunnen trekken Rotterdam in (zoals in Den Haag ook gebeurt). Daarnaast het ombouwen van de Zoetermeerlijn en de Hofpleinlijn naar 600V en 750V, aanpassen bestaande stations, etc. Nogal een klus dus. Je moet bedenken dat langs die Hofpleinlijn de laatste jaren en nu ook nog een enorme hoeveelheid nieuwbouw gepleegd is, die hiermee wordt ontsloten. Ik denk dat het een goed plan is om stukken land die zo dichtbevolkt zijn, te voorzien van een goed openbaar vervoersysteem om te voorkomen dat de boel daar nog verder dichtslibt.

Je hebt dan ook meteen antwoord op de vraag waarom er geen RandstadRail-achtige projecten in het noord-oosten worden ontplooid: daar heb je niet de bevolkingsdichtheid om het enigszins rendabel te krijgen. Overigens vind ik dat de Zuiderzeelijn er best mag komen (maar dan geen zweeftrein), maar goed, dat is van een andere orde.
Mkay;
kvind 1 miljard (ik hoorde het gisteren bij het NOS journaal) dan nog aan de ERG HOGE kant.

Kvind die zweeftrein bv ook je reinste geldverspilling! Waarom willen mensen in groningen nu in anderhalf uur in vredesnaam in amsterdam zijn?
(die paar die dat wel moeten/willen wegen niet op tegen de kosten iig)
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 26 mei 2006 @ 14:16:45 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38231137
De lijn moet wel rendabel zijn he. Daarom zie ik ook geen heil in een hoge snelheidslijn. Ik denk dat de intercity, al dan niet in de plus variant de beste mogelijkheden biedt op een rendabele lijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:18:43 #270
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38231208
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:16 schreef Peterselieman het volgende:
De lijn moet wel rendabel zijn he. Daarom zie ik ook geen heil in een hoge snelheidslijn. Ik denk dat de intercity, al dan niet in de plus variant de beste mogelijkheden biedt op een rendabele lijn.
ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
  vrijdag 26 mei 2006 @ 14:42:13 #271
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38232058
Wie weet welk lettertype op de treinen staat? (en ook in de treinen, ik heb het over de treinstel nummers )
Ben daar eigenlijk wel eens benieuwd naar
pi_38232421
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
treintje tussen heerenveen - sneek via joure zou al een hele verbetering opleveren!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:56:40 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38234569
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik zou al blij zijn met een treintj van Groningen-Drachten-Hveen-Joure-Emmeloord-Lelystad. En dan de trein van Sneek ook doortrtekken naar Joure
Klopt, wast ze nu doen (Lelystad - Zwolle) is een halfslachtige oplossing, omdat je er niet echt meer steden mee ontsluit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:57:21 #274
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38234587
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:42 schreef Wadloper het volgende:
Wie weet welk lettertype op de treinen staat? (en ook in de treinen, ik heb het over de treinstel nummers )
Ben daar eigenlijk wel eens benieuwd naar
Vroeger was het de Univers, tegenwoordig een lettertype dat zich "NS Sans" laat noemen (zo ken ik 'm tenminste), maar wat vast ook een originele naam heeft.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:58:15 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38234610
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 13:55 schreef verzameldirk het volgende:
Oh u bent te goed voor ons noordelingen
I know.

Serieus: wat heb je aan een zweeftrein? Sluit nergens op aan, is idioot duur, et cetera. Bouw dan een HSL-Noord en laat 'm doorlopen naar het noorden van Duitsland, lijkt mij nuttiger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:58:20 #276
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38234615
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:56 schreef Duvel het volgende:

[..]

Klopt, wast ze nu doen (Lelystad - Zwolle) is een halfslachtige oplossing, omdat je er niet echt meer steden mee ontsluit.
nisk mis met Lelystad-Zwolle, maar je schiet er weinig mee op inderdaad... tenzij je net één van die drie Zwollenaren bent die in Lelystad werkt en een hekel heeft aan de bus....
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:59:54 #277
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38234657
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vroeger was het de Univers, tegenwoordig een lettertype dat zich "NS Sans" laat noemen (zo ken ik 'm tenminste), maar wat vast ook een originele naam heeft.
Oke
bedankt
pi_38240795
Het NS font:

http://www.phlex.net/stuff/msts/NS-Fonts.zip

ff kijken of ie het ook doet :-)
pi_38241111
pi_38241225
  vrijdag 26 mei 2006 @ 19:15:05 #281
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38241509
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 18:55 schreef the_disheaver het volgende:
Het NS font:

http://www.phlex.net/stuff/msts/NS-Fonts.zip

ff kijken of ie het ook doet :-)
Dank je wel!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 21:20:54 #282
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38246272
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:30 schreef Duvel het volgende:
Daar kun je nog niet 100% vanuit gaan. De discussie wat ermee moet gebeuren is al gestart, en diverse opties passeren de revue (bijvoorbeeld er een fietspad van maken tussen de stad en Schiebroek, altijd handig). Dus sloop staat nog niet vast. Ik vind persoonlijk dat het zeker niet gesloopt moet worden vanwege de historische waarde.
Mja... er was 15 jaar geleden ook een discussie over de luchtbrug door Rotterdam... we weten allemaal wat dáármee is gebeurd nadat de vervangende tunnel is geopend. Bovendien ligt het stuk spoor nou niet in het meerst glorieuse deel van Rotterdam...
So we just called him Fred
  vrijdag 26 mei 2006 @ 21:56:58 #283
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38247710
Waarschijnlijk wordt het morgen redelijk weer, ff kijken of ik nog wat foto's kan maken van de spoorwerkzaamheden op de lijn Groningen-Nieuweschans
pi_38247878
ow, wat gaat er daar gebeuren?

Gister wel vaak genoeg gehoord dat er geen treinen reden ofzo...

5888
  vrijdag 26 mei 2006 @ 22:35:43 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38249334
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:27 schreef 456 het volgende:
Kost de verbouwing van de zoetermeer stadslijn en de hofpleinlijn werkelijk ... 1 MILJARD EURO??
Wat gaan ze er mee doen? Gouden spoorbielzen neerleggen?
1MILJARD??

Echt... uitbesteden zou geld OP moeten leveren dacht ik altijd...
Ehmm 1 miljard? Waar lees je dat? Lijkt mij ook buitensporig veel eigenlijk. Daar kan je de hele Amsterdam Arena namelijk op een DURE lokatie voor bouwen. Vier keer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38249615
Gister op het journaal.

Leek me ook erg veel om ff in een paar maanden uit te geven
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:05:25 #287
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38250898
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:40 schreef the_disheaver het volgende:
Gister op het journaal.

Leek me ook erg veel om ff in een paar maanden uit te geven
Wellicht incl. nieuwe aanschaf trams? Al is dat maar een schijntje tov de infrakosten.
Vergeet niet dat alles zo'n beetje nieuw wordt aangelegd en dat een beetje viaduct al snel een paar ton kost, kware tramviaducten nog wat meer..
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:25:00 #288
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38251822
een paar ton

Er gaan tienduizend "beetje viaducten" in een miljard hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:29:51 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38252091
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
een paar ton

Er gaan tienduizend "beetje viaducten" in een miljard hoor
Ik denk dat alleen die boortunnel al meer dan 100 miljoen kan kosten. 't Gaat op een gegeven moment hard, vergis je daar niet in. En ze zijn al járen bezig met RandstadRail. Om bijvoorbeeld die boortunnel te kunnen bouwen, moest het bouwterrein eerst vrij worden gemaakt. Er lagen eerst allerlei verbindingsbogen tussen de Hofpleinlijn en de spoorlijn Utrecht - Gouda die verwijderd moesten worden, kabels moesten worden omgelegd, beveiliging aangepast, et cetera.

Vergeet ook de Nootdorpboog niet, die de verbinding tussen het ProRail-net en de werkplaats Leidschendam mogelijk maakt. Dit zou ook best wel eens in dat miljard kunnen zitten.

Al met al een groot project, waar je een deel gewoon niet van ziet omdat het al zo lang loopt en omdat het uitvoeringsgebied loopt van Rotterdam tot in Den Haag.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:30:25 #290
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38252123
een beknopt overzicht van vandaag

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:44:48 #291
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38252964
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
een beknopt overzicht van vandaag

[afbeelding]
Antwerpen
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:58:57 #292
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38255462
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:44 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Antwerpen
Ik heb daar nog ooit (2000 of 2001) een rondleiding gehad door de projectmanager zelf, van tekeningen en in het spoor lopen tot uitgraving station (-1 en -2 niv.) en fundering/uitgraving onder in gebruik zijnde sporen.
Erg mooi project!
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 27 mei 2006 @ 06:30:38 #293
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38259088
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 22:00 schreef the_disheaver het volgende:
ow, wat gaat er daar gebeuren?

Gister wel vaak genoeg gehoord dat er geen treinen reden ofzo...

5888
Houten draagbalken (Bielzen) worden betonnen draagbalken, en er komt volgens mij meteen nieuw ballast erop.
Hoorde en zag ze net al het alarmsysteem testen voor als de trein eraan komt, ze op tijd weg kunnen komen.

Erg goed systeem moet ik zeggen, ook hoorbaar als ze met grote machines werken
En ik zag op het station van Zuidbroek al allemaal Spitzke machines staan
Heb er alleen geen foto's van
  zaterdag 27 mei 2006 @ 07:24:17 #294
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38259140
Ik zal ook eens wat treintjes uit het westen van de VS posten.... foto's zijn niet door mij genomen, maar deze treinen rijden bij mij in de buurt:

Op Los Angeles Union Station, een "Metrolink" trein die in de buurt van Los Angeles buurtsteden verbindt.:



In San Diego, een Amtrak trein die langs de kust richting Los Angeles zal rijden en dan door naar de richting San Francisco, een langeafstands trein dus:




Een mooie foto, genomen in Redding, CA waar een lange passagierstrein de rivier oversteekt.




Een "Coaster" die pendeld langs de kust tussen de Mexicaanse grens, San Diego, riching Oceanside:




In Oakland, CA rijd de trein gewoon de stad binnen over de straten..... raar gezicht als je dat zo voor het eerst ziet. Het station ligt echt in het midden van de stad, en in het oude westen liepen de sporen al zo, dus dat hebben ze maar zo gelaten.






En dan hebben we ook goederentreinen:



En deze zie ik ook rijden, vanuit de haven in Los Angeles door de woestijn het binnenland in. Inderdaad met dubbele containers zoals op dit plaatje, en vaak met 3 of 4 locomotieven, en letterlijk een stuk of 70 karren erachter.



Tot zover
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 27 mei 2006 @ 12:53:55 #295
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_38264399
rofl wat een bakbeesten zeg. Ik ben wel benieuwd hoe ze er van de binnenkant uitzien daar..
pi_38264567
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:53 schreef blup het volgende:
rofl wat een bakbeesten zeg. Ik ben wel benieuwd hoe ze er van de binnenkant uitzien daar..
Idd, vind ze er niet uit zien, iig van buiten niet
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:25:29 #297
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38267324
En toen kwam ik aan op station Zuidbroek, en wat zag ik?



En nog 1:
pi_38269382
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:58 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Idd, vind ze er niet uit zien, iig van buiten niet
Ik vind dat ze er mooi uitzien, eigen karakter, lekker robuust!
pi_38272423
Iemand hier een idee welke lijnen de NS in de randstad nog meer gaat afstoten, dus naast de zoetermeer een hofpleinlijn.
pi_38276034
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 14:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

treintje tussen heerenveen - sneek via joure zou al een hele verbetering opleveren!
Trein van Lelystad - Zwolle, Zwolle -Groningen upgraden naar 160 KM/h met ongelijkvloerse kruispunten bij wegen etc. Twee midden banen voor een directe Intercity naar groningen. En bij alle stations links en rechts een spoor voor de stoptrein.

Dan nog een lijn Lelystad - Emmeloord - Sneek - Leeuwarden , ook 160 KM/h. Zelfde specificaties als naar Groningen. De huidige lijn blijft dan tussen Leeuwarden en Zwolle.

Dan nog een lijn eventueel 160 km/h tussen Leeuwarden en Groningen via Drachten gelectrificeerd. Gekoppeld aan de A7 vanaf Drachten.

Dit alles bij elkaar zal wel net geen 3 miljard kosten gok ik .

Dan is amsterdam binnen een uur vanuit Leeuwarden bereikbaar. Leeuwarden - Groningen in een half uur. Groningen - Zwolle wordt dan +/- 45 min.

Groningen - Zwolle moet maar 200 of 320 worden anders hebben we bij lange na niet genoeg winst .

[ Bericht 8% gewijzigd door Brembo op 27-05-2006 18:40:18 ]
  zaterdag 27 mei 2006 @ 18:51:53 #301
148385 Wadloper
Noorderling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')