Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museumquote:Op maandag 22 mei 2006 23:48 schreef Brembo het volgende:
[..]
Probleem is, je leeft in de 21e eeuw, de NS wil geloof ik in 2009 beginnen met het rijden zonder conducteur en om toch ngo wat overzicht te krijgen in de trein wordt alles van glas gemaakt. Denk opzich dat het niet zo heel verkeerd is. Vind het veel jammer, dat er geen design meer mag inzitten, het is gewoon een standaard van de fabriek af.
Vind dan de DD-AR bakken veel mooier, zo Oerlelijk als de pest maa toch wel eigen ontwerp.
quote:Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 08:38 schreef Duvel het volgende:
[..]Nieuwe Sprinters!
Lightrail!
NS!
Vroeger was alles beter!
Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:31 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Maar ik begrijp wel dat de NS niet veel keuze heeft, economisch gezien en op het gebied van veiligheid. Heb ook niets tegen de NS.
Toch vind ik het nog wel jammer
Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun websitequote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).
De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun website![]()
En is de DM'90 niet een nieuwer ontwerp dan de IRM?
Ahhh, okeequote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).
IRM is een ontwerp van NS Design samen met NS Materieel Engineering, en gebouwd door Talbot in Aken (nu Bombardier). De aandrijving is ontworpen door Holec Ridderkerk (later TraXis, weer later Alstom en nu zo ongeveer opgeheven helaas). Wellicht dat Bombardier het ontwerp heeft gedetailleerd ten behoeve van de bouw, maar het uiterlijk is volgens mij van NS-hand.
In de juiste map geinstalleerd in de map van MSTS?quote:Op maandag 22 mei 2006 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand wat ik moet doen?
Ik heb een Wadloper ding gedownload, met nieuwe geluiden enzo. Maar nu installeer ik hem, en dan doet hij niets, en staat ook niet tussen de lijst met treinen die je kan rijden :s
Weet iemand wat ik nu moet doen?
Het is trouwens voor MSTS
Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....quote:Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum
*Huivert*![]()
Ik nietquote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....
hier hetzelfdequote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik niet
Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
ja, magquote:Op dinsdag 23 mei 2006 21:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb een vraag: kun je in de IC van A'dam naar Berlijn tussen Hengelo en Amsterdam gratis met je OV? Of moet je daar een toeslag voor dokken?
Alleen ICE toch?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtendquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
Ga ik dat ook eens doenquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:
[..]
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
Inderdaad.quote:
Ik denk ook wel dat je daar nostalgisch van wordt!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik niet
Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
Goed nieuws voor Frieslandquote:College gunt concessie openbaar vervoer in noord en zuidwest Fryslân
aan Connexxion
De concessie voor het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest Fryslân
wordt voorwaardelijk aan Connexxion gegund. Dat besluit heeft het
college van Gedeputeerde Staten gisteren genomen. Connexxion heeft de
beste aanbieding gedaan in de aanbesteding van het openbaar vervoer in
dit concessiegebied. Zij breidt bijvoorbeeld het aantal busritten uit
met 47% en komt met een innovatieve vorm van vraaggericht openbaar
vervoer. Daarmee krijgt het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest
Fryslân een impuls. Het aanbod van Connexxion sluit ook goed aan bij
het nieuwe OV-beleid van de provincie. De concessie geldt voor zes
jaar (2007-2013) en kent een provinciale bijdrage van 12,5 miljoen
euro per jaar.
In totaal is van drie vervoerders een offerte ontvangen: Arriva
Personenvervoer Nederland BV, Veolia/BBA en Connexxion Openbaar
Vervoer NV. De uitkomst van de beoordeling is dat Connexxion de
'economisch meest voordelige aanbieding' heeft gedaan. Het meest in
het oog springende element uit haar aanbieding is dat zij met kleinere
bussen vaker gaan rijden. Mede hierdoor wordt het aantal busritten in
Noord en Zuidwest Fryslân uitgebreid met 47% (t.o.v. de huidige
situatie). Het aantal busritten wordt zelfs 20% hoger dan voor de
invoering van de forse bezuinigingsslag in 2004. Connexxion biedt
daarmee aanzienlijk meer ''dienstregelingsuren''. Om die uitbreiding
te realiseren zal Connexxion 100 extra chauffeurs gaan werven.
Het aanbod van Connexxion op hoofdlijnen:
-Circa 95% van de inwoners van Noord en Zuidwest Fryslân krijgt op
werkdagen van vóór de ochtendspits tot aan het begin van de avond de
beschikking over openbaar vervoer met vaste ritten in een frequentie
van minimaal één keer per uur. Op dit moment is dat circa 90%.
-Het aantal busritten op de drukke buslijnen tussen de grotere kernen
wordt aanzienlijk uitgebreid. Het aantal busritten wordt in de
drukkere perioden (ochtendspits en een groot deel van de middaguren)
uitgebreid van twee per uur naar drie of vier per uur. En in de
avonduren en op zaterdag en zondag wordt het aantal ritten uitgebreid
van één keer per uur naar twee keer per uur.
-Een innovatieve vorm van vraaggericht openbaar vervoer, waarbij
inwoners van 23 kernen in Noord en Zuidwest Fryslân ná de ochtendspits
worden bediend door een vaste lijn die een klein stukje extra rijdt.
Reizigers kunnen daardoor profiteren van een vaste dienstregeling en
hoeven dus ook de toeslag van ¤ 2,-- per reis niet te betalen. De
reizigers dienen zich aan te melden door middel van een druk op de
knop bij de speciale 'groene zuil' die Connexxion gaat plaatsen in de
dorpskernen.
-Een groot deel van het wagenpark (109 van de in totaal 141 bussen)
dat Connexxion in Noord en Zuidwest Fryslân gaat inzetten bestaat uit
nieuwe, comfortabele, zeer milieuvriendelijke en goed toegankelijke
bussen.
-Connexxion gaat uitgebreide marketingcampagnes uitvoeren en verwacht
daarmee een reizigersgroei van 40% te kunnen realiseren.
-Connexxion heeft een aantrekkelijke aanbieding gedaan voor het laten
rijden van alle bussen op biodiesel. Daarover worden in een later
stadium afspraken gemaakt.
Zoals blijkt heeft Connexxion wat betreft de omvang èn de kwaliteit
van het aanbod een zeer goede aanbieding gedaan. Uit de vergelijking
van de aanbiedingen blijkt dat zij ook als beste uit de bus komt.
Daarom heeft het college besloten om de concessie voor het verrichten
van het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest Fryslân voor de komende
zes jaar voorwaardelijk te gunnen aan Connexxion.
Vertraging in besluitvorming over gunning concessie
De besluitvorming over de gunning is vertraagd om juridisch advies in
te kunnen winnen over een onzorgvuldigheid van het externe bureau dat
de aanbesteding heeft begeleid. Dat bureau heeft - in de eindfase van
de procedure - de afzonderlijke gespreksverslagen met de vervoerders
per abuis verzonden aan alle inschrijvers. In deze verslagen zijn de
gesprekken weergegeven die de provincie en het begeleidende bureau met
de inschrijvers voerde. Voor het college was dat aanleiding om met
behulp van extern juridisch advies na te gaan of deze fout gevolgen
zou moeten krijgen voor het verdere verloop van de
aanbestedingsprocedure.
Dit extern juridisch advies geeft aan dat de niet correcte verzending
geen aanleiding kan zijn om de lopende aanbestedingsprocedure te
stoppen. De belangrijkste afweging daarin is dat de ze verzending niet
van invloed is geweest op de ingediende offertes. De offertes zijn al
op 17 maart 2006 ingediend, de daaropvolgende gesprekken werden op 30
maart gevoerd, de laatste bijeenkomst van de beoordelingscommissie was
op 3 april en de niet correcte verzending vond pas plaats op 4 april.
Dat de inschrijvers achteraf inzage kregen in de gesprekgegevens heeft
daarmee op geen enkele manier invloed gehad op de ingediende offertes.
Er is daarmee dan ook geen grondslag om met een beroep op (Europese)
aanbestedingsregels de in gang gezette aanbestedingsprocedure te
staken.
Ja precies, Amsterdam - Bad Bentheim ineens, en op de terugweg 2 uur bieren in de BordBistroquote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:
[..]
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
Ik ben alleen bang dat het godsgloeiend druk zal zijnquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:00 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]
Alle treinen Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn gratis die dag.
Daar ben ik ook bang voor... Maar ook ik ga kijken. En als het me te druk is, dan kijk ik wel even of ik ergens langs de baan wat mooie foto's kan maken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat het godsgloeiend druk zal zijnMaar ik ga er zeker heen
Zeer mooi!quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan
[afbeelding]
Mooi he?
Een bovenleidingportaal tussen Utrecht en Hilversum?quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan
[afbeelding]
Mooi he?
inderdaadquote:Op woensdag 24 mei 2006 21:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een bovenleidingportaal tussen Utrecht en Hilversum?
Da's inderdaad ongeveer de enige plek waar je zo'n ding legaal vanuit deze hoek kunt fotograferen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
inderdaadOp Hilversum Sportpark om precies te zijn
De stadsbussen van Leeuwarden staan buiten de concessie. Het zal nu wel voor Arriva lastiger worden om extra bussen op de stadsdienst in te zetten, omdat ze minder makkelijk voor handen zijn.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:53 schreef Zug-Chef het volgende:
OK, het is niet echt treinnieuws, maar de meesten lezen hier toch t meest:
[..]
Goed nieuws voor Friesland
Nieuwe bussen en meer ritten in Noord-Friesland en Zuid-West-Friesland![]()
Hou zou het stadsbus verkeer Leeuwarden worden?
ik moet t nog zien, hoewel connexxion met lijn 315 wel altijd makkelijk een extra bus in zet bij drukte,quote:Op woensdag 24 mei 2006 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De stadsbussen van Leeuwarden staan buiten de concessie. Het zal nu wel voor Arriva lastiger worden om extra bussen op de stadsdienst in te zetten, omdat ze minder makkelijk voor handen zijn.
Volgens mij kan je wel een fotoboek maken van de verschillende soorten bovenportalenquote:Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan
[afbeelding]
Mooi he?
vast welquote:Op donderdag 25 mei 2006 00:40 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij kan je wel een fotoboek maken van de verschillende soorten bovenportalen.
Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:50 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik wil er heen, maarja..... mits het goed weer zou worden
Wacht ff, ik pak mijn kristallen bol erbij...quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?
Mocht het vandaag ook voor 9'en?quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Morgen mag je gewoon wel met je OV reizen. Die datums op de achterkant van je OV zijn de datums waarop je niet gratis mag reizen. Echter wel met korting.
Voor jezelf altijd. En volgens mij mocht je zelfs mensen meenemen voor 9'en in het weekend (en dus feestdagen?). Alleen doordeweeks mag je geen mensen meenemen met korting voor 9'en.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:04 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Mocht het vandaag ook voor 9'en?
Als de NS 150 jaar bestaat? das in 2037quote:Op donderdag 25 mei 2006 02:44 schreef MREn het volgende:
[..]
Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?
Haha ooops, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb, mensen meenemen voor 9 uur op een weekdag... nooit voor gepaktquote:Op donderdag 25 mei 2006 12:20 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Voor jezelf altijd. En volgens mij mocht je zelfs mensen meenemen voor 9'en in het weekend (en dus feestdagen?). Alleen doordeweeks mag je geen mensen meenemen met korting voor 9'en.
Controleren ze ook niet zo veel op,quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Haha ooops, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb, mensen meenemen voor 9 uur op een weekdag... nooit voor gepakt![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |