abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38107501
quote:
Op maandag 22 mei 2006 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
hoezo opgewaardeerd?
Qua naam dan.
pi_38107632
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:48 schreef Brembo het volgende:

[..]

Probleem is, je leeft in de 21e eeuw, de NS wil geloof ik in 2009 beginnen met het rijden zonder conducteur en om toch ngo wat overzicht te krijgen in de trein wordt alles van glas gemaakt. Denk opzich dat het niet zo heel verkeerd is. Vind het veel jammer, dat er geen design meer mag inzitten, het is gewoon een standaard van de fabriek af.
Vind dan de DD-AR bakken veel mooier, zo Oerlelijk als de pest maa toch wel eigen ontwerp .
Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum

*Huivert*
  dinsdag 23 mei 2006 @ 08:38:22 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38111874
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum
Nieuwe Sprinters! Lightrail! NS! Vroeger was alles beter!

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38114642
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 08:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nieuwe Sprinters! Lightrail! NS! Vroeger was alles beter!


Maar ik begrijp wel dat de NS niet veel keuze heeft, economisch gezien en op het gebied van veiligheid. Heb ook niets tegen de NS.

Toch vind ik het nog wel jammer
  dinsdag 23 mei 2006 @ 10:43:42 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38115001
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:31 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]


Maar ik begrijp wel dat de NS niet veel keuze heeft, economisch gezien en op het gebied van veiligheid. Heb ook niets tegen de NS.

Toch vind ik het nog wel jammer
Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38115647
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Vroeger maakten de spoorbedrijven zelf een ontwerp, zochten er een fabrikant bij en lieten het bouwen. Nu zijn de spoorfabrikanten zelf ontwerpen gaan maken, zetten die dingen in een catalogus en kunnen de spoorbedrijven kiezen. Dat is dus saaiheid troef. Zo bezien is IRM eigenlijk het laatste eigen ontwerp van NS geweest. Qua elektrische locs hebben ze trouwens altijd al machines uit de catalogus gekocht (op de 1000 na, en dat was dan ook geen denderend succes).
Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun website
En is de DM'90 niet een nieuwer ontwerp dan de IRM?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:42:26 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38116864
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik dacht dat de IRM door Bombardier was ontworpen? Misschien wel uitsluitend voor de NS, maar hij staat wel bij hun products op hun website
En is de DM'90 niet een nieuwer ontwerp dan de IRM?
De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).

IRM is een ontwerp van NS Design samen met NS Materieel Engineering, en gebouwd door Talbot in Aken (nu Bombardier). De aandrijving is ontworpen door Holec Ridderkerk (later TraXis, weer later Alstom en nu zo ongeveer opgeheven helaas). Wellicht dat Bombardier het ontwerp heeft gedetailleerd ten behoeve van de bouw, maar het uiterlijk is volgens mij van NS-hand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38125797
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

De DM'90 is inderdaad nieuwer dan de IRM, die was ik even vergeten (al is ie gebaseerd op SM'90 dat weer voor IRM ontworpen is).

IRM is een ontwerp van NS Design samen met NS Materieel Engineering, en gebouwd door Talbot in Aken (nu Bombardier). De aandrijving is ontworpen door Holec Ridderkerk (later TraXis, weer later Alstom en nu zo ongeveer opgeheven helaas). Wellicht dat Bombardier het ontwerp heeft gedetailleerd ten behoeve van de bouw, maar het uiterlijk is volgens mij van NS-hand.
Ahhh, okee
pi_38132666
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand wat ik moet doen?

Ik heb een Wadloper ding gedownload, met nieuwe geluiden enzo. Maar nu installeer ik hem, en dan doet hij niets, en staat ook niet tussen de lijst met treinen die je kan rijden :s
Weet iemand wat ik nu moet doen?

Het is trouwens voor MSTS
In de juiste map geinstalleerd in de map van MSTS?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 19:21:12 #210
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38133215
Ja, ik heb hem gewoon in de Wadloper map geinstalleerd :s
Ik heb het tevens ook met alle andere updates voor de andere treinen...

Ik had vanmorgen ook steeds wat, MSTS kon maar geen route die ik geinstalleerd had vinden (Had MSTS erop nieuw opgezet gister)
  dinsdag 23 mei 2006 @ 20:37:19 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38136321
quote:
Op maandag 22 mei 2006 23:55 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ja, ik snap het wel. De functionaliteit staat voorop. Maar de treinen met eigen ontwerp worden schaars. Straks zijn er van de ICMs, Plan V's/T's, DD-AR's nog maar 1 over, voor het museum

*Huivert*
Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38136460
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en? eentje is toch genoeg? Zeker voor de DD-AR. Zullen we over 30 jaar net zo nostalgisch terugdenken aan een matje 64 of een ICM, als nu aan een blokkendoos of een stomer? Ik heb er mijn twijfels over.....
Ik niet

Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
  dinsdag 23 mei 2006 @ 21:23:25 #213
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38138332
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik niet

Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
hier hetzelfde
pi_38139551
Ik heb een vraag: kun je in de IC van A'dam naar Berlijn tussen Hengelo en Amsterdam gratis met je OV? Of moet je daar een toeslag voor dokken?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:02:29 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38140052
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 21:50 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb een vraag: kun je in de IC van A'dam naar Berlijn tussen Hengelo en Amsterdam gratis met je OV? Of moet je daar een toeslag voor dokken?
ja, mag toeslagvrij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38140886
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, mag toeslagvrij
Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
pi_38142545
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
Alleen ICE toch?
pi_38142574
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Dacht dat daar wel 2 euro toeslag op zat?
nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
dag
pi_38142865
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:

[..]

nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
Ga ik dat ook eens doen
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:25:45 #220
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38144226
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:53 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Alleen ICE toch?
Inderdaad.

* MREn vind de int. vooral handig wegens de mogelijkheid tot roken en het nuttigen van koude Warsteiners. Qua tijd is het vanaf Enschede zelden sneller.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:26:43 #221
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38144253
morgen weer naar den haag wordt een gwoonte, moet toch ook ff kijken voor train simulator
  woensdag 24 mei 2006 @ 08:12:10 #222
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38150551
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:41 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik niet

Maar ik denk dan ook niet zo nostalgisch over een blokkendoos of een stomer. Ik vind ze reuze-interessant, maar ik ben opgegroeid met het huidige materieel en heb mijn interesse in treinen ontwikkeld in deze treinen. Vandaar mijn affiniteit met het huidige rollende materieel
Ik denk ook wel dat je daar nostalgisch van wordt! Ik heb het nu al met Hondekoppen en Plan U. Net de twee die morgen op de Hofpleinlijn rijden... Met de Blokkendoos heb ik iets minder, al vind ik 'm wel leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 mei 2006 @ 17:00:19 #223
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38168502


Alle treinen Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn gratis die dag.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_38170043
en dan baal ik weer dat ik niet kan
pi_38170341
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
en dan baal ik weer dat ik niet kan
Ik wil er heen, maarja..... mits het goed weer zou worden
pi_38170448
OK, het is niet echt treinnieuws, maar de meesten lezen hier toch t meest:
quote:
College gunt concessie openbaar vervoer in noord en zuidwest Fryslân
aan Connexxion


De concessie voor het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest Fryslân
wordt voorwaardelijk aan Connexxion gegund. Dat besluit heeft het
college van Gedeputeerde Staten gisteren genomen. Connexxion heeft de
beste aanbieding gedaan in de aanbesteding van het openbaar vervoer in
dit concessiegebied. Zij breidt bijvoorbeeld het aantal busritten uit
met 47% en komt met een innovatieve vorm van vraaggericht openbaar
vervoer. Daarmee krijgt het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest
Fryslân een impuls. Het aanbod van Connexxion sluit ook goed aan bij
het nieuwe OV-beleid van de provincie. De concessie geldt voor zes
jaar (2007-2013) en kent een provinciale bijdrage van 12,5 miljoen
euro per jaar.

In totaal is van drie vervoerders een offerte ontvangen: Arriva
Personenvervoer Nederland BV, Veolia/BBA en Connexxion Openbaar
Vervoer NV. De uitkomst van de beoordeling is dat Connexxion de
'economisch meest voordelige aanbieding' heeft gedaan. Het meest in
het oog springende element uit haar aanbieding is dat zij met kleinere
bussen vaker gaan rijden. Mede hierdoor wordt het aantal busritten in
Noord en Zuidwest Fryslân uitgebreid met 47% (t.o.v. de huidige
situatie). Het aantal busritten wordt zelfs 20% hoger dan voor de
invoering van de forse bezuinigingsslag in 2004. Connexxion biedt
daarmee aanzienlijk meer ''dienstregelingsuren''. Om die uitbreiding
te realiseren zal Connexxion 100 extra chauffeurs gaan werven.

Het aanbod van Connexxion op hoofdlijnen:
-Circa 95% van de inwoners van Noord en Zuidwest Fryslân krijgt op
werkdagen van vóór de ochtendspits tot aan het begin van de avond de
beschikking over openbaar vervoer met vaste ritten in een frequentie
van minimaal één keer per uur. Op dit moment is dat circa 90%.
-Het aantal busritten op de drukke buslijnen tussen de grotere kernen
wordt aanzienlijk uitgebreid. Het aantal busritten wordt in de
drukkere perioden (ochtendspits en een groot deel van de middaguren)
uitgebreid van twee per uur naar drie of vier per uur. En in de
avonduren en op zaterdag en zondag wordt het aantal ritten uitgebreid
van één keer per uur naar twee keer per uur.
-Een innovatieve vorm van vraaggericht openbaar vervoer, waarbij
inwoners van 23 kernen in Noord en Zuidwest Fryslân ná de ochtendspits
worden bediend door een vaste lijn die een klein stukje extra rijdt.
Reizigers kunnen daardoor profiteren van een vaste dienstregeling en
hoeven dus ook de toeslag van ¤ 2,-- per reis niet te betalen. De
reizigers dienen zich aan te melden door middel van een druk op de
knop bij de speciale 'groene zuil' die Connexxion gaat plaatsen in de
dorpskernen.
-Een groot deel van het wagenpark (109 van de in totaal 141 bussen)
dat Connexxion in Noord en Zuidwest Fryslân gaat inzetten bestaat uit
nieuwe, comfortabele, zeer milieuvriendelijke en goed toegankelijke
bussen.
-Connexxion gaat uitgebreide marketingcampagnes uitvoeren en verwacht
daarmee een reizigersgroei van 40% te kunnen realiseren.
-Connexxion heeft een aantrekkelijke aanbieding gedaan voor het laten
rijden van alle bussen op biodiesel. Daarover worden in een later
stadium afspraken gemaakt.

Zoals blijkt heeft Connexxion wat betreft de omvang èn de kwaliteit
van het aanbod een zeer goede aanbieding gedaan. Uit de vergelijking
van de aanbiedingen blijkt dat zij ook als beste uit de bus komt.
Daarom heeft het college besloten om de concessie voor het verrichten
van het openbaar vervoer in Noord en Zuidwest Fryslân voor de komende
zes jaar voorwaardelijk te gunnen aan Connexxion.

Vertraging in besluitvorming over gunning concessie
De besluitvorming over de gunning is vertraagd om juridisch advies in
te kunnen winnen over een onzorgvuldigheid van het externe bureau dat
de aanbesteding heeft begeleid. Dat bureau heeft - in de eindfase van
de procedure - de afzonderlijke gespreksverslagen met de vervoerders
per abuis verzonden aan alle inschrijvers. In deze verslagen zijn de
gesprekken weergegeven die de provincie en het begeleidende bureau met
de inschrijvers voerde. Voor het college was dat aanleiding om met
behulp van extern juridisch advies na te gaan of deze fout gevolgen
zou moeten krijgen voor het verdere verloop van de
aanbestedingsprocedure.

Dit extern juridisch advies geeft aan dat de niet correcte verzending
geen aanleiding kan zijn om de lopende aanbestedingsprocedure te
stoppen. De belangrijkste afweging daarin is dat de ze verzending niet
van invloed is geweest op de ingediende offertes. De offertes zijn al
op 17 maart 2006 ingediend, de daaropvolgende gesprekken werden op 30
maart gevoerd, de laatste bijeenkomst van de beoordelingscommissie was
op 3 april en de niet correcte verzending vond pas plaats op 4 april.
Dat de inschrijvers achteraf inzage kregen in de gesprekgegevens heeft
daarmee op geen enkele manier invloed gehad op de ingediende offertes.
Er is daarmee dan ook geen grondslag om met een beroep op (Europese)
aanbestedingsregels de in gang gezette aanbestedingsprocedure te
staken.
Goed nieuws voor Friesland

Nieuwe bussen en meer ritten in Noord-Friesland en Zuid-West-Friesland


Hou zou het stadsbus verkeer Leeuwarden worden?
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:02:33 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38172898
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:54 schreef petre86 het volgende:

[..]

nop, meerdere malen gebruik van gemaakt.. 1e trein vanaf a'dam CS naar hengelo op zondag-ochtend
mèt bordbistro = warme thee = verse croissantjes
Ja precies, Amsterdam - Bad Bentheim ineens, en op de terugweg 2 uur bieren in de BordBistro
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:04:28 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38172979
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:00 schreef MREn het volgende:
[afbeelding]

Alle treinen Hofpleinlijn en Zoetermeerlijn gratis die dag.
Ik ben alleen bang dat het godsgloeiend druk zal zijn Maar ik ga er zeker heen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 mei 2006 @ 19:43:54 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38174558
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben alleen bang dat het godsgloeiend druk zal zijn Maar ik ga er zeker heen
Daar ben ik ook bang voor... Maar ook ik ga kijken. En als het me te druk is, dan kijk ik wel even of ik ergens langs de baan wat mooie foto's kan maken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 mei 2006 @ 20:40:56 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38176997
Maar weer ff een plaatje dan



Mooi he?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_38177148
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan

[afbeelding]

Mooi he?
Zeer mooi!
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:13:19 #232
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38178318
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan

[afbeelding]

Mooi he?
Een bovenleidingportaal tussen Utrecht en Hilversum?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:37:20 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38179230
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een bovenleidingportaal tussen Utrecht en Hilversum?
inderdaad Op Hilversum Sportpark om precies te zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 24 mei 2006 @ 21:49:47 #234
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38179725
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

inderdaad Op Hilversum Sportpark om precies te zijn
Da's inderdaad ongeveer de enige plek waar je zo'n ding legaal vanuit deze hoek kunt fotograferen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 mei 2006 @ 23:15:07 #235
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_38183452
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:53 schreef Zug-Chef het volgende:
OK, het is niet echt treinnieuws, maar de meesten lezen hier toch t meest:
[..]

Goed nieuws voor Friesland

Nieuwe bussen en meer ritten in Noord-Friesland en Zuid-West-Friesland


Hou zou het stadsbus verkeer Leeuwarden worden?
De stadsbussen van Leeuwarden staan buiten de concessie. Het zal nu wel voor Arriva lastiger worden om extra bussen op de stadsdienst in te zetten, omdat ze minder makkelijk voor handen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_38183723
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 23:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De stadsbussen van Leeuwarden staan buiten de concessie. Het zal nu wel voor Arriva lastiger worden om extra bussen op de stadsdienst in te zetten, omdat ze minder makkelijk voor handen zijn.
ik moet t nog zien, hoewel connexxion met lijn 315 wel altijd makkelijk een extra bus in zet bij drukte, ipv met zn allen op een hoopje staan, hopelijk komt dat met de normale lijndienst in de ochtend spits ook wat
pi_38186457
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar weer ff een plaatje dan

[afbeelding]

Mooi he?
Volgens mij kan je wel een fotoboek maken van de verschillende soorten bovenportalen .
pi_38186475
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 00:40 schreef Brembo het volgende:

[..]

Volgens mij kan je wel een fotoboek maken van de verschillende soorten bovenportalen .
vast wel
  donderdag 25 mei 2006 @ 02:44:07 #239
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_38188953
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 17:50 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ik wil er heen, maarja..... mits het goed weer zou worden
Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  donderdag 25 mei 2006 @ 09:42:44 #240
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38190258
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 02:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?
Wacht ff, ik pak mijn kristallen bol erbij...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38192456
Het is weer feestelijk weekenddag voor de student ov jaarkaart... Op de achterkant staat dus dat ie vandaag niet geldig is. Over morgen staat niks geschreven. Rover is afwezig op t kantoor vandaag (kan dus niet bellen).

De NS Lentetoer is vandaag EN morgen WEL geldig... zou het dan toch een weekenddag zijn. Op de OV kaart staat dus niks

Dus lijkt mij morgen gewoon een normale dag of toch niet ?
pi_38192501
Morgen mag je gewoon wel met je OV reizen. Die datums op de achterkant van je OV zijn de datums waarop je niet gratis mag reizen. Echter wel met korting.

[ Bericht 56% gewijzigd door Fluffy_Augurk op 25-05-2006 11:46:35 ]
  donderdag 25 mei 2006 @ 11:53:56 #243
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38193036
morgen ga ik ook gewoon met ov naar een toernooi
pi_38193378
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 11:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Morgen mag je gewoon wel met je OV reizen. Die datums op de achterkant van je OV zijn de datums waarop je niet gratis mag reizen. Echter wel met korting.
Mocht het vandaag ook voor 9'en?
pi_38193896
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:04 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Mocht het vandaag ook voor 9'en?
Voor jezelf altijd. En volgens mij mocht je zelfs mensen meenemen voor 9'en in het weekend (en dus feestdagen?). Alleen doordeweeks mag je geen mensen meenemen met korting voor 9'en.
pi_38194966
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 02:44 schreef MREn het volgende:

[..]

Hoe vaak krijg je nog de kans om gratis op één dag in mat'24, mat'54 en plan U te zitten?
Als de NS 150 jaar bestaat? das in 2037 Mwah wel een kans, als we dan ook nog 1,5 kV blijven rijden, grotere kans. En we nog bestaan als natie, kleine kans.
Gok 42 %.
pi_38195142
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:20 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Voor jezelf altijd. En volgens mij mocht je zelfs mensen meenemen voor 9'en in het weekend (en dus feestdagen?). Alleen doordeweeks mag je geen mensen meenemen met korting voor 9'en.
Haha ooops, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb, mensen meenemen voor 9 uur op een weekdag... nooit voor gepakt
pi_38195426
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Haha ooops, hoe vaak ik dat al niet gedaan heb, mensen meenemen voor 9 uur op een weekdag... nooit voor gepakt
Controleren ze ook niet zo veel op,

hoewel ze het wel bij heerenveen -> zwolle en verder omriepen in de half 9 trein dat kortingskaarthouders pas NA Zwolle ( dan was het 9u geweest ) met korting mochten reizen
  donderdag 25 mei 2006 @ 15:38:42 #249
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_38200529
Ben net terug van een rondje Rotterdam Hofplein - Den Haag Centraal.

De bedoeling was heen met de Blokkendoos, vervolgens terug met Plan U. Daarna nogmaals hetzelfde rondje in de Hondenkop. Helaas is er niet veel van terecht gekomen. Plan U was al tijdens een eerste slag defect geraakt en de Hondenkop was gewoon te druk. Gelukkig wel wat foto's kunnen maken (die komen zo).
Uiteindelijk werd het heen in de Blokkendoos en terug met een "ordinaire" Mat 64.

Mat '24 op Rotterdam Hofplein





Mat '36 op Den Haag Centraal


Mat '54 op Den Haag Centraal



Mat '54 en Mat `64 op Den Haag Centraal


[ Bericht 18% gewijzigd door Fred op 25-05-2006 15:58:43 ]
So we just called him Fred
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:24:41 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38211812
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')