abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38211667
Vandaag reed de NS een gedeelte van de dienstregeling op de Hofplein-lijn (Den Haag - Rotterdam) met historisch materieel. Ik ben verder geen treinengek dus ik weet niet wat nou precies welk materieel is voor het geval je dat zou willen weten, maar ik heb geprobeerd een beetje sfeer weer te geven en vond daar zwartwit wel bij passen.

Foto 1 en 2 zijn bij Den Haag Centraal, 3-6 bij een station in Rotterdam

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:23:17 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38211761
Leuk foto's! Ik vind no. 2 de mooiste persoonlijk. Heb zelf ook zwart/wit geschoten vandaag, maar dan analoog, dus dat duurt nog even!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 25 mei 2006 @ 22:48:51 #3
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_38214582
fot 2 en 4 vind ik het leukst. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het een beetje doorsnee plaatjes.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_38215091
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 22:48 schreef pea4fun het volgende:
[..] vind ik het een beetje doorsnee plaatjes.
Ik heb mijn best gedaan om er een beetje een fotografisch interessant iets van te maken Maar goed...eerste keer treinen op een station fotograferen en zo Misschien had ik me meer moeten concentreren op de mensen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:05:11 #5
52657 pea4fun
pi_38215295
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:00 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb mijn best gedaan om er een beetje een fotografisch interessant iets van te maken Maar goed...eerste keer treinen op een station fotograferen en zo Misschien had ik me meer moeten concentreren op de mensen
Ja of detailplaatjes ofzo...dit is zo gewoon....trein..
pi_38215452
Mevrouw wil detailplaatjes

alstu
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:09:36 #7
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_38215479
Ik vind ze wel aardig, vooral 1, 2, en 5. En ik heb vanavond bij het nieuws geleerd dat dit een zgn Blokkendoos is.

En nu gaat Fles me op mijn kop geven omdat ik het verkeerd heb...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:09:58 #8
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38215496
Treinen fotograferen kan nog best lastig zijn naar het schijnt, er zijn zelfs sites met speciale "treinfotoregels". Maar als je een artistiek plaatje wilt maken, moet je die vooral negeren.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38215531
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:09 schreef RonaldV het volgende:
En ik heb vanavond bij het nieuws geleerd dat dit een zgn Blokkendoos is.
U gaat door voor de vaatwasser
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:11:28 #10
52657 pea4fun
pi_38215557
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:09 schreef PdeHoog het volgende:
Mevrouw wil detailplaatjes

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

alstu
Kijk...je kan het wel dit vind ik eigenlijk allemaal betere foto's als die uit de OP, kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk, of gewoon dat ik geen verstand heb van treinen.
pi_38215626
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:09 schreef Duvel het volgende:
Treinen fotograferen kan nog best lastig zijn naar het schijnt, er zijn zelfs sites met speciale "treinfotoregels". Maar als je een artistiek plaatje wilt maken, moet je die vooral negeren.
Treinen fotograferen is zeker lastig Zeker als je tig van die fotografen om je heen weg moet slaan en allemaal van die lastige mensen op de perrons lopen en voor je beeld gaan staan

Maar goed....ik heb vooral veel diepte in de beelden willen verwerken en een wat nostalgisch sfeertje proberen te bewerkstelligen Of dat laatste helemaal gelukt is weet ik niet. Het andere plan wat ik had bestond vooral uit het fotograferen van de mensen icm de oude treinstellen, maar ik was daar op die drukke stations wat huiverig voor eigenlijk.
pi_38215646
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:11 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Kijk...je kan het wel dit vind ik eigenlijk allemaal betere foto's als die uit de OP, kan een kwestie van smaak zijn natuurlijk, of gewoon dat ik geen verstand heb van treinen.
Uiteraard heb je geen verstand van treinen Maar ik vermoed dat het in dit geval gewoon een kwestie van smaak is
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:18:18 #13
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38215826
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:13 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Treinen fotograferen is zeker lastig Zeker als je tig van die fotografen om je heen weg moet slaan en allemaal van die lastige mensen op de perrons lopen en voor je beeld gaan staan
Daarom kun je soms ook beter op het andere perron staan! Je kunt dan wel niet met de trein mee, maar je hebt wel een mooie foto. Ik wilde vandaag eigenlijk met die oude treinen meerijden, maar ze zaten al zo vol met treingekken, zeldzame aanhang en nakomelingen dat het allemaal niet meer paste. Dus werd het meer fotograferen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_38216110
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Daarom kun je soms ook beter op het andere perron staan!
Meerijden zijn we al snel vanaf gestapt

We hebben de sprinter vanaf Hofplein gepakt en zijn ergens in R'dam (2e station na hofplein) uitgestapt en hebben daar de blokkendoos opgewacht. Vervolgens zijn we doorgereden naar Den Haag CS en hebben daar vanaf het perron voor spoor 10 en 11 staan fotograferen Ging best goed met 105mm

Bij #5 ben ik helemaal aan het einde van de trein gaan zitten. Vlak voor-ie wegging was het perron spontaan helemaal leeg
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:26:39 #15
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_38216166
Nummer 6 vind ik een leuke foto.
Het doet mij herinneren aan de opluchting als de trein er dan 'eindelijk' toch is!

Mooie serie!
pi_38216374
Ik vind dat je er wel een leuke serie uit kunt maken
#1, #3, #8, #10 en #11 (welke ik het mooiste vind) zou een mooie serie maken imho. Ik vind alle foto's wel oke, maar deze het mooiste van het stel. Leuk gedaan hoor, het lijkt me ook moeilijk om er iets van een fatsoenlijke compositie in te brengen, zonder dat je allerlei nieuwe elementen op de foto hebt die niet in het ouderwetse passen van de treinen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  vrijdag 26 mei 2006 @ 06:11:20 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38222527
Die detailserie vind ik erg mooi.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator vrijdag 26 mei 2006 @ 23:44:10 #18
42184 crew  DaMart
pi_38252918
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 23:09 schreef Duvel het volgende:
Ja, en als je dan eens een foto post die je zelf mooi vindt, dan wordt hij al snel bestempeld als 'baggerplaat', omdat de trein een meter te ver door een bovenleidingsportaal heen is of zo...

Ik vind foto's 2, 4 en 8 trouwens de beste foto's uit deze serie.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 00:18:09 #19
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_38254431
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 23:44 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ja, en als je dan eens een foto post die je zelf mooi vindt, dan wordt hij al snel bestempeld als 'baggerplaat', omdat de trein een meter te ver door een bovenleidingsportaal heen is of zo...
Ja, dat ja. Wat een treinhobbyist mooi vindt, hoeft nog niet aan te sluiten bij jouw beeld. Dus: negeren als het je niet specifiek om het inlikken bij de hobbyisten te doen is.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator zaterdag 27 mei 2006 @ 00:20:09 #20
42184 crew  DaMart
pi_38254504
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 00:18 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat ja. Wat een treinhobbyist mooi vindt, hoeft nog niet aan te sluiten bij jouw beeld. Dus: negeren als het je niet specifiek om het inlikken bij de hobbyisten te doen is.
Ach, ik vind treinen vaak wel interessante objecten. Maar ik pas mijn eigen regels er wel op toe om te bepalen of een foto mooi is of niet. Uiteindelijk komt het altijd neer op persoonlijke smaak, en die is niet in algemene regels te vervatten!
pi_38254780
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 00:20 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ach, ik vind treinen vaak wel interessante objecten. Maar ik pas mijn eigen regels er wel op toe om te bepalen of een foto mooi is of niet. Uiteindelijk komt het altijd neer op persoonlijke smaak, en die is niet in algemene regels te vervatten!
Check
pi_38255899
Ik heb net foto #4 naar de NS gestuurd Die vind ik toch een van de beste De combo van oud en nieuw materieel met op de achtergrond een stukje Rotterdamse skyline doet het best goed
  zaterdag 27 mei 2006 @ 01:31:02 #23
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_38256120
Van je eerste serie vind ik vooral #2 erg mooi. Bijna dreigend, die locomotief, en die rails die zo naar je toe komen kronkelen, supergaaf geschoten. Mooie vlakverdeling, scherp, juiste diepte.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_38256241
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 01:31 schreef Ringo het volgende:
Van je eerste serie vind ik vooral #2 erg mooi. Bijna dreigend, die locomotief, en die rails die zo naar je toe komen kronkelen, supergaaf geschoten. Mooie vlakverdeling, scherp, juiste diepte.
Thnx
  zaterdag 27 mei 2006 @ 11:17:11 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38261522
Ik vind foto 4 erg mooi die combinatie tussen oud en nieuw
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')