Een stuk of 44 meer ja! Ik geloof dat de andere kop er op aandringen van de commerciële mensen is gekomen, omdat een vriendelijker uitstraling een hoop extra reizigers zou trekken.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ergens logisch. dr zijn vast wat meer DM'90tjes gebouwt dan SM'90tjes :'D!
my point, en de DM'90 mag toch ook wat wijder ingezet worden,quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een stuk of 44 meer ja! Ik geloof dat de andere kop er op aandringen van de commerciële mensen is gekomen, omdat een vriendelijker uitstraling een hoop extra reizigers zou trekken.
als ik OV had was ik wel even dr heen geweest al maar bij gebrek aan OV op dit moment :pquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:39 schreef Duvel het volgende:
NS heeft de stoelen voor de nieuwe Sprinters vastgesteld naar aanleiding van een proefzitting in Utrecht Centraal een paar maanden geleden. Momenteel staat het verkozen type in de stations hal en ik ben ik even gaan proefzitten. Mijn conclusie: redelijk, voor een stoptrein. Zodra je er langer dan een kwartier op moet zitten, krijg je waarschijnlijk pijn in je kont. Het is wel beter dan de planken in SGM. Er stonden zowel een tweede klas als een eerste klas bank. Qua zitcomfort maakte het weinig uit. De klapzitjes hingen er ook nog, maar die waren bezet door patat-etende jongedames.
Er is genoeg OV buiten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als ik OV had was ik wel even dr heen geweest al maar bij gebrek aan OV op dit moment :p
Nou nou.. geld betalen om even te gaan proefzitten op de nieuwe sprinterstoelen in Utrecht? Beetje over de top vind je niet?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is genoeg OV buiten.
Of ben je weer mobiliteitsinvalide vanaf de seconde dat je echt moet gaan betalen?
* MREn heeft zo'n schurfthekel aan dat soort centenknijpers
Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:17 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Nou nou.. geld betalen om even te gaan proefzitten op de nieuwe sprinterstoelen in Utrecht? Beetje over de top vind je niet?
Idd. Op de langere routes leer je de ICM echt respecteren. Sowieso zorg ik er wel voor dat ik vrijwel altijd zitplaats heb, en dan zit het comfortabel, redelijk ruim en qua geluid of schokkende bewegingen niets te klagen!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt "nog net" denk ik?
Maar inderdaad: IRM moet daar ab-so-luut uit wegblijven. Ik reis dagelijks in zo'n IC, en ik zit niet te wachten op IRM.![]()
Ik ben het deels wel met je eens, je vergeet echter een stukje:quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.
Je wil iets of je wil iets niet.
In vervoerskundige termen: je maakt een trip als het nut van de verplaatsing groter is dan het disnut. Dus wil iemand met je afspreken, maar alleen door de weeks, ben je niet erg de moeite, als de kosten maar max. 25 euro oid kunnen zijn.
Of projectgroepvergaderingen die niet voor x uur op maandag kunnen beginnen, 'want eerder kan ik er niet zijn', natuurlijk kan je dat wel, lamme zak, alleen dan kost het geld en hoeft het niet meer.
En het zelfde gaat op voor die stoelen, als je ze wilt zien, ga je er naar toe, simpel.
Die bochten in het spoor zelf heet verkanting en het gebeurt ook bij de aanleg van wegen. In een Oval-racetrack zoals in de VS of een baanwielerbaan is het zelfde principe in het extreme: je wordt beter op de weg/het spoor gedrukt.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Idd. Op de langere routes leer je de ICM echt respecteren. Sowieso zorg ik er wel voor dat ik vrijwel altijd zitplaats heb, en dan zit het comfortabel, redelijk ruim en qua geluid of schokkende bewegingen niets te klagen!
En kan iemand me uitleggen wat die kantelbakken precies doen? Is dat meebuigen met de bocht, in bochten die vlak zijn aangelegd? Want ik ken verschillende plekken (zoals bij delft) waar de hele trein scheef hangt, in bochten die wat schuin zijn aangelegd. Dit kan echter niet bedoeld worden, want het gebeurt in elke trein, en die techniek is best zeldzaam, toch?
die afleveringen zijn toch ook op hun siet achteraf te bekijken?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:48 schreef MREn het volgende:
Zondag rijdt RTLTransport wereld met ERS mee naar Duitsland, voor de geïnteresseerden.
RTL7 RTL Transportwereld 19:30 - 20:00 Sun 21st
Eh juist niet... Dat ervaar je als zeer onprettig. Bij de kantelbak gaat de bak juist nog schuiner hangen dan de draaistellen. Dan worden de passagiers nog steeds recht in hun stoel gedrukt. Er ontstaan hierdoor dus wel dwarskrachten op de rails. Hierdoor kan je harden door een vlakkere bocht.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:39 schreef MREn het volgende:
Een kantelbak gaat juist tegenhangen zodat je wel met je draaistellen scheef gaat, maar minder met je reizigersgedeelte.
Superquote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:45 schreef thatsme het volgende:
[..]
Eh juist niet... Dat ervaar je als zeer onprettig. Bij de kantelbak gaat de bak juist nog schuiner hangen dan de draaistellen. Dan worden de passagiers nog steeds recht in hun stoel gedrukt. Er ontstaan hierdoor dus wel dwarskrachten op de rails. Hierdoor kan je harden door een vlakkere bocht.
Fluffy_Augurk had dus wel gelijk.
Ik dacht van de eerste tot de laatste trein? (op andere stations iig)quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:25 schreef Sandraugiga het volgende:
Hallo, ik zoek informatie over de openingstijden van de bewaakte fietsenstalling van Leeuwarden, ik kan het nergens vinden via I-net, en ik hoop dat er hier mensen uit Fryslân zijn die dit toevallig weten.
Help...
Het gaat traag, die activity editor crasht continu.quote:Op donderdag 18 mei 2006 07:05 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja!
Lijkt me erg leuk als je dat wilt doen![]()
![]()
Volgens wikipedia De groene DH2... maar die is toch niet in Rotjeknor? Of zit ik nu scheel te lezen?quote:
Nee, geen wadloper te bekennen in de buurt bij Rotterdamquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Volgens wikipedia De groene DH2... maar die is toch niet in Rotjeknor? Of zit ik nu scheel te lezen?
Of zit er daar een Wadloperspuiterij?
Oh, virtueel of zo?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:54 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Nee, geen wadloper te bekennen in de buurt bij RotterdamMaar is speciaal voor ons lid 'Wadloper'
ja maar ik vind t nogal geld verkwisting om even naar utrecht te crossen om die stoelen te testenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.
Je wil iets of je wil iets niet.
In vervoerskundige termen: je maakt een trip als het nut van de verplaatsing groter is dan het disnut. Dus wil iemand met je afspreken, maar alleen door de weeks, ben je niet erg de moeite, als de kosten maar max. 25 euro oid kunnen zijn.
Of projectgroepvergaderingen die niet voor x uur op maandag kunnen beginnen, 'want eerder kan ik er niet zijn', natuurlijk kan je dat wel, lamme zak, alleen dan kost het geld en hoeft het niet meer.
En het zelfde gaat op voor die stoelen, als je ze wilt zien, ga je er naar toe, simpel.
Idd, wat doe jequote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Oh, virtueel of zo?
Ik haal nu MSTS en de realiteit door elkaar?
Gaaf!quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:14 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Het gaat traag, die activity editor crasht continu.
Maar ik heb de IC route rd-ut nu wat uitgebreid. De 4250 staat op de wisselstraat in Rd, daarnaast ook een erg leuke combi die er al een tijdje staat: 1741 (of 1714?) met één DD-AR bak. Verder kom je vlak voor Alexander de wadkikker en een DH1 tegen op een zijspoor
Verder kom je de sneltrein Ut-Rd tegen rond Rotterdam Noord en de stoptrein GG-Hc onderweg, net na Gouda. Ook staat er een lightrail klaar op het juiste spoor op Gouda(richting Alphen dus)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |