abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 mei 2006 @ 12:41:20 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37985535
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:33 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ergens logisch. dr zijn vast wat meer DM'90tjes gebouwt dan SM'90tjes :'D!
Een stuk of 44 meer ja! Ik geloof dat de andere kop er op aandringen van de commerciële mensen is gekomen, omdat een vriendelijker uitstraling een hoop extra reizigers zou trekken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37985670
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 12:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Een stuk of 44 meer ja! Ik geloof dat de andere kop er op aandringen van de commerciële mensen is gekomen, omdat een vriendelijker uitstraling een hoop extra reizigers zou trekken.
my point, en de DM'90 mag toch ook wat wijder ingezet worden, dus dan is het wel van belang
  vrijdag 19 mei 2006 @ 13:39:51 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_37987361
NS heeft de stoelen voor de nieuwe Sprinters vastgesteld naar aanleiding van een proefzitting in Utrecht Centraal een paar maanden geleden. Momenteel staat het verkozen type in de stations hal en ik ben ik even gaan proefzitten. Mijn conclusie: redelijk, voor een stoptrein. Zodra je er langer dan een kwartier op moet zitten, krijg je waarschijnlijk pijn in je kont. Het is wel beter dan de planken in SGM. Er stonden zowel een tweede klas als een eerste klas bank. Qua zitcomfort maakte het weinig uit. De klapzitjes hingen er ook nog, maar die waren bezet door patat-etende jongedames.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_37988141
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 13:39 schreef Duvel het volgende:
NS heeft de stoelen voor de nieuwe Sprinters vastgesteld naar aanleiding van een proefzitting in Utrecht Centraal een paar maanden geleden. Momenteel staat het verkozen type in de stations hal en ik ben ik even gaan proefzitten. Mijn conclusie: redelijk, voor een stoptrein. Zodra je er langer dan een kwartier op moet zitten, krijg je waarschijnlijk pijn in je kont. Het is wel beter dan de planken in SGM. Er stonden zowel een tweede klas als een eerste klas bank. Qua zitcomfort maakte het weinig uit. De klapzitjes hingen er ook nog, maar die waren bezet door patat-etende jongedames.
als ik OV had was ik wel even dr heen geweest al maar bij gebrek aan OV op dit moment :p
  vrijdag 19 mei 2006 @ 17:47:13 #155
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37995118
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 14:02 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als ik OV had was ik wel even dr heen geweest al maar bij gebrek aan OV op dit moment :p
Er is genoeg OV buiten.
Of ben je weer mobiliteitsinvalide vanaf de seconde dat je echt moet gaan betalen?
* MREn heeft zo'n schurfthekel aan dat soort centenknijpers
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37995861
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:47 schreef MREn het volgende:

[..]

Er is genoeg OV buiten.
Of ben je weer mobiliteitsinvalide vanaf de seconde dat je echt moet gaan betalen?
* MREn heeft zo'n schurfthekel aan dat soort centenknijpers
Nou nou.. geld betalen om even te gaan proefzitten op de nieuwe sprinterstoelen in Utrecht? Beetje over de top vind je niet?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:23:04 #157
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37996026
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:17 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Nou nou.. geld betalen om even te gaan proefzitten op de nieuwe sprinterstoelen in Utrecht? Beetje over de top vind je niet?
Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.
Je wil iets of je wil iets niet.

In vervoerskundige termen: je maakt een trip als het nut van de verplaatsing groter is dan het disnut. Dus wil iemand met je afspreken, maar alleen door de weeks, ben je niet erg de moeite, als de kosten maar max. 25 euro oid kunnen zijn.

Of projectgroepvergaderingen die niet voor x uur op maandag kunnen beginnen, 'want eerder kan ik er niet zijn', natuurlijk kan je dat wel, lamme zak, alleen dan kost het geld en hoeft het niet meer.

En het zelfde gaat op voor die stoelen, als je ze wilt zien, ga je er naar toe, simpel.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_37996053
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 08:00 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bedoelt "nog net" denk ik?

Maar inderdaad: IRM moet daar ab-so-luut uit wegblijven. Ik reis dagelijks in zo'n IC, en ik zit niet te wachten op IRM.
Idd. Op de langere routes leer je de ICM echt respecteren. Sowieso zorg ik er wel voor dat ik vrijwel altijd zitplaats heb, en dan zit het comfortabel, redelijk ruim en qua geluid of schokkende bewegingen niets te klagen!

En kan iemand me uitleggen wat die kantelbakken precies doen? Is dat meebuigen met de bocht, in bochten die vlak zijn aangelegd? Want ik ken verschillende plekken (zoals bij delft) waar de hele trein scheef hangt, in bochten die wat schuin zijn aangelegd. Dit kan echter niet bedoeld worden, want het gebeurt in elke trein, en die techniek is best zeldzaam, toch?
pi_37996122
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.
Je wil iets of je wil iets niet.

In vervoerskundige termen: je maakt een trip als het nut van de verplaatsing groter is dan het disnut. Dus wil iemand met je afspreken, maar alleen door de weeks, ben je niet erg de moeite, als de kosten maar max. 25 euro oid kunnen zijn.

Of projectgroepvergaderingen die niet voor x uur op maandag kunnen beginnen, 'want eerder kan ik er niet zijn', natuurlijk kan je dat wel, lamme zak, alleen dan kost het geld en hoeft het niet meer.

En het zelfde gaat op voor die stoelen, als je ze wilt zien, ga je er naar toe, simpel.
Ik ben het deels wel met je eens, je vergeet echter een stukje:
Je hoort van de nieuwe sprinterstoelen op Utrecht en je hebt een OV-jaarkaart, en je denkt: ach wat, het is toch gratis, ik ga gewoon even langs om te proefzitten!
Een situatie waarin je dus alleen maar gaat omdat het gratis is. Ik vind nou niet echt dat je daar iemand op kan afrekenen.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:39:54 #160
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37996474
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Idd. Op de langere routes leer je de ICM echt respecteren. Sowieso zorg ik er wel voor dat ik vrijwel altijd zitplaats heb, en dan zit het comfortabel, redelijk ruim en qua geluid of schokkende bewegingen niets te klagen!

En kan iemand me uitleggen wat die kantelbakken precies doen? Is dat meebuigen met de bocht, in bochten die vlak zijn aangelegd? Want ik ken verschillende plekken (zoals bij delft) waar de hele trein scheef hangt, in bochten die wat schuin zijn aangelegd. Dit kan echter niet bedoeld worden, want het gebeurt in elke trein, en die techniek is best zeldzaam, toch?
Die bochten in het spoor zelf heet verkanting en het gebeurt ook bij de aanleg van wegen. In een Oval-racetrack zoals in de VS of een baanwielerbaan is het zelfde principe in het extreme: je wordt beter op de weg/het spoor gedrukt.

Een kantelbak gaat juist tegenhangen zodat je wel met je draaistellen scheef gaat, maar minder met je reizigersgedeelte.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:48:10 #161
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_37996699
Zondag rijdt RTLTransport wereld met ERS mee naar Duitsland, voor de geïnteresseerden.
RTL7 RTL Transportwereld 19:30 - 20:00 Sun 21st
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 19 mei 2006 @ 18:52:42 #162
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_37996836
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:48 schreef MREn het volgende:
Zondag rijdt RTLTransport wereld met ERS mee naar Duitsland, voor de geïnteresseerden.
RTL7 RTL Transportwereld 19:30 - 20:00 Sun 21st
die afleveringen zijn toch ook op hun siet achteraf te bekijken?
  vrijdag 19 mei 2006 @ 20:45:02 #163
86072 thatsme
and That's you!
pi_38000228
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:39 schreef MREn het volgende:

Een kantelbak gaat juist tegenhangen zodat je wel met je draaistellen scheef gaat, maar minder met je reizigersgedeelte.
Eh juist niet... Dat ervaar je als zeer onprettig. Bij de kantelbak gaat de bak juist nog schuiner hangen dan de draaistellen. Dan worden de passagiers nog steeds recht in hun stoel gedrukt. Er ontstaan hierdoor dus wel dwarskrachten op de rails. Hierdoor kan je harden door een vlakkere bocht.


Fluffy_Augurk had dus wel gelijk.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:25:29 #164
129419 Sandraugiga
Fok! Stripster
pi_38001259
Hallo, ik zoek informatie over de openingstijden van de bewaakte fietsenstalling van Leeuwarden, ik kan het nergens vinden via I-net, en ik hoop dat er hier mensen uit Fryslân zijn die dit toevallig weten.

Help...
pi_38002008
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 20:45 schreef thatsme het volgende:

[..]

Eh juist niet... Dat ervaar je als zeer onprettig. Bij de kantelbak gaat de bak juist nog schuiner hangen dan de draaistellen. Dan worden de passagiers nog steeds recht in hun stoel gedrukt. Er ontstaan hierdoor dus wel dwarskrachten op de rails. Hierdoor kan je harden door een vlakkere bocht.


Fluffy_Augurk had dus wel gelijk.
Super
Ik vroeg me al af hoe je met tegenkanteling sneller door een bocht kan. Dat zorgt juist voor extra gevaar op ontsporing!
pi_38002299
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:25 schreef Sandraugiga het volgende:
Hallo, ik zoek informatie over de openingstijden van de bewaakte fietsenstalling van Leeuwarden, ik kan het nergens vinden via I-net, en ik hoop dat er hier mensen uit Fryslân zijn die dit toevallig weten.

Help...
Ik dacht van de eerste tot de laatste trein? (op andere stations iig)
pi_38002551
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 07:05 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja!
Lijkt me erg leuk als je dat wilt doen
Het gaat traag, die activity editor crasht continu.
Maar ik heb de IC route rd-ut nu wat uitgebreid. De 4250 staat op de wisselstraat in Rd, daarnaast ook een erg leuke combi die er al een tijdje staat: 1741 (of 1714?) met één DD-AR bak. Verder kom je vlak voor Alexander de wadkikker en een DH1 tegen op een zijspoor
Verder kom je de sneltrein Ut-Rd tegen rond Rotterdam Noord en de stoptrein GG-Hc onderweg, net na Gouda. Ook staat er een lightrail klaar op het juiste spoor op Gouda (richting Alphen dus)
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:49:18 #168
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38003653
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:14 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

wadkikker
Volgens wikipedia De groene DH2... maar die is toch niet in Rotjeknor? Of zit ik nu scheel te lezen?

Of zit er daar een Wadloperspuiterij?
pi_38003817
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:49 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Volgens wikipedia De groene DH2... maar die is toch niet in Rotjeknor? Of zit ik nu scheel te lezen?

Of zit er daar een Wadloperspuiterij?
Nee, geen wadloper te bekennen in de buurt bij Rotterdam Maar is speciaal voor ons lid 'Wadloper'
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:59:24 #170
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_38003979
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:54 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Nee, geen wadloper te bekennen in de buurt bij Rotterdam Maar is speciaal voor ons lid 'Wadloper'
Oh, virtueel of zo?

Ik haal nu MSTS en de realiteit door elkaar?

Sandraugiga ( ) heeft btw een oplossing voor haar probleem: als ze morgenochtedn haar fiets daar stalt vraagt ze aan de man die haar helpt tot hoe laat ze open zijn!

Soms zijn oplossingen zo simpel dat je er niet op komt
pi_38004076
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 18:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Ik bedoel het ook in het algemeen. Van dat volk dat in de trein fijn afspraken zit te maken, maar op zaterdag niet kan 'want dan heb ik geen OV'.
Je wil iets of je wil iets niet.

In vervoerskundige termen: je maakt een trip als het nut van de verplaatsing groter is dan het disnut. Dus wil iemand met je afspreken, maar alleen door de weeks, ben je niet erg de moeite, als de kosten maar max. 25 euro oid kunnen zijn.

Of projectgroepvergaderingen die niet voor x uur op maandag kunnen beginnen, 'want eerder kan ik er niet zijn', natuurlijk kan je dat wel, lamme zak, alleen dan kost het geld en hoeft het niet meer.

En het zelfde gaat op voor die stoelen, als je ze wilt zien, ga je er naar toe, simpel.
ja maar ik vind t nogal geld verkwisting om even naar utrecht te crossen om die stoelen te testen
als ik mn OVkaart nog had dan was ik er wel weer heen gegaan, omdat t dan alleen tijd kost,
pi_38004167
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:59 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Oh, virtueel of zo?

Ik haal nu MSTS en de realiteit door elkaar?
Idd, wat doe je
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:48:02 #173
148385 Wadloper
Noorderling
pi_38012877
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:14 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Het gaat traag, die activity editor crasht continu.
Maar ik heb de IC route rd-ut nu wat uitgebreid. De 4250 staat op de wisselstraat in Rd, daarnaast ook een erg leuke combi die er al een tijdje staat: 1741 (of 1714?) met één DD-AR bak. Verder kom je vlak voor Alexander de wadkikker en een DH1 tegen op een zijspoor
Verder kom je de sneltrein Ut-Rd tegen rond Rotterdam Noord en de stoptrein GG-Hc onderweg, net na Gouda. Ook staat er een lightrail klaar op het juiste spoor op Gouda (richting Alphen dus)
Gaaf!
Ik merk het wel als je hem online hebt, om te downloaden
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:51:21 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38017293
Zeg, er was toch ergens een site met alleen maar links naar museumspoorstichtingen? Kenniemeervinde....

Iemand?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:56:02 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_38018871
lama, hebbem al weer

http://www.railmusea.nl/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')