Ik hou vna herhalingquote:Op zondag 7 mei 2006 22:57 schreef Daffodil31LE het volgende:
Nog eentje? Ga je een soort Tissier-2CV bouwen?
Tadaa ! ! !quote:Op zondag 7 mei 2006 23:00 schreef eer-ik het volgende:
ik vind dit wel een leuk plaatje voor de op: [afbeelding]
Het enige wat Blikwerk uniek maakt is dat ze de mallen hebben om een DC-cabrio te bouwen. Verder is het de ultieme plek om in versneld tempo volledig failliet te gaan. Verder is het overigens een prima bedrijf met een leuke sfeer.quote:Op zondag 7 mei 2006 23:05 schreef One_conundrum het volgende:
deze site kan ook wel in de OP. Ze restaureren oude Citroëns en plaatsen hiervan veeeeeeel foto's: http://www.blikwerk.nl/
Een bad-eend is veel veilger voor hem. En ja, ik ken zijn rijstijl!quote:Op zondag 7 mei 2006 23:08 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ik vind die badstoffen 2CV wel iets voor de TS eigenlijk....
Nee, besteldquote:Op zondag 7 mei 2006 23:11 schreef patje74 het volgende:
[..]
(...)
@LE
Heb je al een chassis gekocht trouwens?
oh was jij Fokker met wie ik gehandjeschud heb?quote:Op maandag 8 mei 2006 00:28 schreef ikwilgeencookies het volgende:
volgens mij heeft alex wat foto's te showen
(en het zijn gave foto's hoor)
het was weer mooi vandaag @ citromobiel...
extra dramatisch achterkant op steunen gezet om bollen bij chypharse te laten sjekken, vragen er mensen "heb je panne?"
euhhhhh![]()
Als ik een bokkelul was geweest had ik een foto van hun Dodge pick up gepostquote:Op maandag 8 mei 2006 13:58 schreef 2cv het volgende:
Als ik en mierenneuker was geweest dan had ik gezegd dat dat een AK400 had moeten wezen
Ik kan dat beamen. Al sinds de opening van hun filiaal in Roden kom ik bij ze. En ik ben daar altijd zeer tevreden weer weg gegaan!quote:Op maandag 8 mei 2006 13:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Met zo'n bedrijfswagen kan het toch niet verkeerd zijn?
De binnenkant is inmiddels gestript. Daar is weinig aan te zien momenteel, behalve het isolatiemateriaal wat tegen de wanden aan zit.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:57 schreef ikwilgeencookies het volgende:
mooi zo een hy..
heb je ook ergens plaatjes van de binnenkant? cockpit, maar ook leefdeel?
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:57 schreef ikwilgeencookies het volgende:
mooi zo een hy..
heb je ook ergens plaatjes van de binnenkant? cockpit, maar ook leefdeel?
Daar moet ik je inderdaad wel gelijk in geven.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:24 schreef patje74 het volgende:
Je kan die stickersets gewoon kopen. Ik zal even mijn favo's doorsnorren, daar staat vast nog wel een linkje tussen. Maar ze zijn niet goedkoop!
Naast dat, vind ik persoonlijk dat deze stickers eigenlijk erg specifiek bij de Sausente horen. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk. Mijn motto; een mooie eend is een originele eend.
nog niet eens zo lang geledne had je voor dat geld 10 eenden kunnen kopenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:12 schreef 2cv het volgende:
Ik heb gister voor 2000+ pleuro onderdelen voor m'n Eend besteld.
Met gratis gaten in het chassisquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:15 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nog niet eens zo lang geledne had je voor dat geld 10 eenden kunnen kopen
www.citroen-forum.nlquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:18 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het is zover, ik word waarschijnlijk ook een Citroën eigenaar
Ik zit "op het randje" van een mooie DS Pallas
Als alles zo ver is, post ik hier uiteraard wat info + foto's
iemand trouwens nog tips waar ik bij zo'n auto op moet letten?
Ik heb eerder gekeken naar zo'n auto, die bleek echter wat problemen te hebben met het veersysteem.
dat snap ik ja, alleen ben ik momenteel (nog) niet erg thuis met dat veersysteem.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 07:44 schreef patje74 het volgende:
@Tommy_Kuklinski
Doe mij maar een harde wagen met een goed blok en problemen met het veersysteem! Daar moet je je niet door laten afschrikken. Dit steld weinig voor.
Maarer, succes met de aankoop. Waar je bij een DS op moet letten? Op je beurs, voor je het weet loopt hij leeg.
Veel plezier er van!!!
Heb je MSN? Ik kan je wel 1 en ander vertellen, ik heb zelf een DS 21 Pallas Hydraulique. Mijn adres is flexyco_AT_hotmail.comquote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:35 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
dat snap ik ja, alleen ben ik momenteel (nog) niet erg thuis met dat veersysteem.
Het blok van deze is iig goed (verbruikt wel wat olie, maar niet ernstig) auto is verder ook bijzonder "hard" en de Pallas uitvoering is zoooo mooi
Ik ben overigens ook nog gek op de "enkele" koplampen (de 2de neus) en dat heeft deze ook, schot in de roos zou je zeggen
we zullen zien, hoe het afloopt
Mietje!quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:42 schreef Alexxxxx het volgende:
vlak voor Leeuwarden staat een gele HY te koop, maar ik lata m mooi staan... 4000 euro voor een rijdende plamuurverzameling heb ik geen zin in
Als ik rechterhanden en geld teveel had, had ik het wel gedaanquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:02 schreef patje74 het volgende:
[..]
Mietje!Een beetje Citroën-liefhebber is niet vies van plamuur. Het voordeel is dat het niet roest!
![]()
Trouwens, hoe verrot de mijn er ook uit zag, er zit niet eens zoveel plamuur in! Eigenlijk alleen maar om oud (maar goed) laswerk strak te krijgen en een paar kleine rotte plekjes weg te werken.
Verder heeft de firma "Owatrol" goede zaken gedaan in Mantgum!
Ik kom er zaterdag weer, dus dan zal ik effe wat meer fototjes makenquote:Op donderdag 15 juni 2006 15:02 schreef patje74 het volgende:
[..]
-knip-
Oh ,ja, de C6! Ik heb er nog geen in het wild gespot helaas. Ik kreeg wel een mailtje dat de dealers ze binnenkort ook in de showroom krijgen of reeds hebben.
Ik ben benieuwd naar je verdere foto's.
Niet rijden a-la Eend overigens, Bij de Eend geldt topsnelheid = kruissnelheid. Ik ken iemand die dat met z'n HY uitprobeerde en onmiddelijk erna lle splinters (met wat olie) afgetapt heeft en er nieuwe, verse olie in gegeoten heeft (HY doet het nog wel gewoon hoor, maar dat soort grappen wil je gewoon niet te vaak hebbenquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:40 schreef patje74 het volgende:
De kleur is originele AC-kleur, maar komt wel in de buurt. Ik ben dan ook geen originaliteitsfreak.
Dan zou ik moeten beginnen met het uitbouwen van 2 gaspotten, in plaats daarvan wil ik al mijn wagens juist op LPG hebben.
De HY loopt trouwens ook op LPG, het verbruik zit ongeveer op 1 op 7. Ze zuipt daarmee maar een fractie meer dan mijn GS op LPG. Ze heeft een kruissnelheid van ong. 85Km/uur. En ach, als je hard wilt rijden, dan koop je niet zo'n apparaat...
Het voordeel van zo'n bus is dat je vakantie begint op het moment dat je startknop indrukt.![]()
Het is helaas niet doorgegaan, maar ik ben nog opzoek, dus wie weetquote:Op zaterdag 3 juni 2006 19:42 schreef Alcyone het volgende:
[..]
Heb je MSN? Ik kan je wel 1 en ander vertellen, ik heb zelf een DS 21 Pallas Hydraulique. Mijn adres is flexyco_AT_hotmail.com
Nee, Ik denk dat er toevallig tegelijk een heleboel eendeigenaren zin kregen in een happy mealquote:
Heb het ff gecheckt en het was idd een meeting!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:25 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Nee, Ik denk dat er toevallig tegelijk een heleboel eendeigenaren zin kregen in een happy meal
Totaal wereldvreemd die eendrijders, wat ik je brom.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:37 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Happy Meal bij een Chinees???
Hehehequote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Totaal wereldvreemd die eendrijders, wat ik je brom.
Vandaar dat het zo klikt!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Totaal wereldvreemd die eendrijders, wat ik je brom.
Ah, heb jij ook al een lijst?! Ik ook, en ik heb al een aardig begin gemaakt.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:57 schreef Alexxxxx het volgende:
De eend staat inderdaad op mn lijst van ooit te bezitten voertuigen![]()
Hoe staat het er inmiddels met de HY voor?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:48 schreef patje74 het volgende:
[..]
Ah, heb jij ook al een lijst?! Ik ook, en ik heb al een aardig begin gemaakt.Ondertussen heb ik ook een loods van 125m2, samen met een vriend. Dan kunnen we weer even vooruit, want mijn oprit wer een beetje te klein. Mijn garage was dat al bij aanschaf.
Daar geef ik je gelijk in, maar ik heb er toch al aardig wat platen mee geschotenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Foto's maken moet je ook niet doen met een telefoon. Een telefoon is om te bellen
Top! Klikquote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:22 schreef eer-ik het volgende:
Hoe staat het er inmiddels met de HY voor?
Ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:09 schreef patje74 het volgende:
[..]
Top! Klik
Laatste mapje = laatste foto's
Ondertussen ben ik al wat met de techniek begonnen, en dat lijkt allemaal behoorlijk. Ik moet 'm nog even een grooooote beurt geven en het remsysteem spoelen. Daarna nieuwe banden er om en keuren maar!
Oh ja, mijn 21 jaar oude BX is ook weer door de keuring gekomen, de enkele afkeurpunten waren de voorbanden.
Met de complimenten van de keurmeester!![]()
Effe niks te doen, en dan in St.-Tropez uitkomenquote:Op zondag 2 juli 2006 04:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
Agelopen week hadden we even niets te doen en zijn maar wat gaan rijden; kwamen we op zeker moment in St-Tropez uit en wilden via Genève terug. "Helaas" had ik niet in de gaten dat er tussen Cannes en Grenoble dus geen snelweg ligt, tot wanhoop van m'n vriendin, die hoogten maar eng vindt.
Zo kwamen we halverwege een mooi geel bord tegen met de vermelding van het museum. Toch maar even kijken. Prachtig spul heeft die brave man daar staan. DS nummer 32, HY nummer 2, M35 nummer 47... En de rest. Allemaal in originele, niet gerestaureerde nieuwstaat, behalve de HY, die was een beetje gehavend. En de DS cabrio's zijn wel gerestaureerd.
-knip-
Maakt niet uit, ik rijd toch goedkoop...quote:Op zondag 2 juli 2006 12:17 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Effe niks te doen, en dan in St.-Tropez uitkomen
Topstad trouwens
He, en toffe fototjes btw
De algehele staat is behoorlijk te noemen. De motor heeft 7500Km geleden een volledige revisie gehad, het is werkelijk starten > lopen. Hij heeft een nieuwe verdeelkap/rotor, bougies, contactpunten en bobine. Ik zal nog even de bakolie + motorolie verversen en de distributieriem checken, V-snaar checken en het luchtfilter vervangen, en dan geloof ik het wel.quote:Op zondag 2 juli 2006 12:17 schreef eer-ik het volgende:
Ziet er goed uit!
Mooie bende nog wel in die bak
Die groooooooooote beurt zal de grootste ellende geven denk ik?
Of is ie motorisch etc. nog in goeie staat?
'T is en blijft natuurlijk een oud beessiequote:Op zondag 2 juli 2006 14:35 schreef patje74 het volgende:
[..]
De algehele staat is behoorlijk te noemen. De motor heeft 7500Km geleden een volledige revisie gehad, het is werkelijk starten > lopen. Hij heeft een nieuwe verdeelkap/rotor, bougies, contactpunten en bobine. Ik zal nog even de bakolie + motorolie verversen en de distributieriem checken, V-snaar checken en het luchtfilter vervangen, en dan geloof ik het wel.
De remmerij heeft een deelrevisie achter de rug, werkt allemaal naar behoren. Verder zijn alle as-hoezen dicht en kan ik geen overmatige spelingen vinden. De grootste vrees heb ik voor de bak, die moet zichzelf de komende tijd gaan bewijzen.
Dus eigenlijk verwacht ik niet veel ellende meer. Maar ik sluit niks uit!
Doe dat ff dan als je je laptop weer hebt!!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:24 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Daar geef ik je gelijk in, maar ik heb er toch al aardig wat platen mee geschoten
Bijveurbeeld die van de C6.
ik wou een linkje neergooien van hi-res foto, maar men laptop (waar de foto's opstaan) is in de maak![]()
Hm, mijn 15 jaar oude moet morgen weer.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:09 schreef patje74 het volgende:
Oh ja, mijn 21 jaar oude BX is ook weer door de keuring gekomen, de enkele afkeurpunten waren de voorbanden.
Met de complimenten van de keurmeester!![]()
Ik moet ook zeggen dat mijn dame vals speelt. Ze heeft in NL slechts 15.000Km gereden, de andere 90.000Km in Spanje. Ze heeft dus nog nooit pekel gezien.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:48 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hm, mijn 15 jaar oude moet morgen weer.
Ben benieuwd wat de schade zal zijn.
Jep, weer ¤350,- verder, maar hij (zij?) is weer goedgekeurd en veert en start weer zoals het hoort.quote:Op woensdag 5 juli 2006 21:26 schreef Syb-Sosef het volgende:
Was is de uitslag Johnny? Is ie er door?
Die van mij gaat morgen... Nu een dagje in een C2 VTR in t zwart. Best leuk![]()
Duim voor mn BX-je....
Heyquote:Op woensdag 5 juli 2006 21:26 schreef Syb-Sosef het volgende:
Was is de uitslag Johnny? Is ie er door?
Die van mij gaat morgen... Nu een dagje in een C2 VTR in t zwart. Best leuk![]()
Duim voor mn BX-je....
Volgens mij stond er ooit in 1 of andere CitroExpert of ander Citroën- of klassiekerblad iets over dit museum. Het tijdschrift was er zeer over te spreken !quote:Op zondag 2 juli 2006 04:39 schreef Daffodil31LE het volgende:
Agelopen week hadden we even niets te doen en zijn maar wat gaan rijden; kwamen we op zeker moment in St-Tropez uit en wilden via Genève terug. "Helaas" had ik niet in de gaten dat er tussen Cannes en Grenoble dus geen snelweg ligt, tot wanhoop van m'n vriendin, die hoogten maar eng vindt.
Zo kwamen we halverwege een mooi geel bord tegen met de vermelding van het museum. Toch maar even kijken. Prachtig spul heeft die brave man daar staan. DS nummer 32, HY nummer 2, M35 nummer 47... En de rest. Allemaal in originele, niet gerestaureerde nieuwstaat, behalve de HY, die was een beetje gehavend. En de DS cabrio's zijn wel gerestaureerd.
[[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2479.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2480.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2481.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2486.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2485.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2487.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2488.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2489.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2490.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2491.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2492.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2493.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2494.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2495.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2496.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dit alles te zien in
[[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2497.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url] [[url=http://xs302.xs.to/xs302/06266/PICT2498.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Goed bezigquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:54 schreef Syb-Sosef het volgende:
Jeeej!!!!!! Ik ben ook weer happy! Ik mag weer een jaartje rijden. Alleen een veerpootslang is vervangen! (En moet andere bandjes en voorruit, maar was geen afkeur)
@Johnny:
Even een investeringkje, maar nu is t weer genieten geblazen.
@Fulcrum:
![]()
Tijdje geleden zeg!
Ik heb jou BX ook niet meer gespot. Misschien op Citroen-forum dat iemand er van af weet? Wanneer had ie APK gekeurd moeten zijn dan?
Dat heeft mijn opa ook "gehad" met een DS.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:12 schreef Sjaeck het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-6632390300235540052&q=citroen
filmpje van GS op 3 wielen.
Dat zou ik niet durven bevestigen, mijn opa wel iigquote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Volgens mij heeft er ooit een DS de Parijs Dakar deels op drie wielen afgelegd.
1995quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:! Uit welk jaar?
. En hoeveel km gereden?
Maandag hoop ik haar gekeurd te krijgen, ik moet alleen nog de uitlaat en de handrem te fixen. Verder rijd ze heerlijk!quote:Op woensdag 19 juli 2006 07:10 schreef eer-ik het volgende:
wanneer wordt je HY precies gekeurd eigenlijk?
Ziet er goed uit allemaal zo![]()
Tja, gisteravond was hij al retetraag...quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:18 schreef ikwilgeencookies het volgende:
cifo lijkt plat te liggen.. zeker te warm geworden in de serverruimte...
quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Verschil tussen een 10 jaar oude BMW en 40 jaar oude Citroën
[afbeelding]
Mooi hèquote:Op zondag 23 juli 2006 14:42 schreef patje74 het volgende:
He, geweldig! Ik zie nu die sleepkabel pas...
Is die koets met het franse kenteken van jou?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:56 schreef 2cv het volgende:
Ouwe bak wel (proberen te) reviseren he !
Ohja, wat foto's van m'n nieuwe chassis: http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/42
op de stoep staan en kletsen met mij en Roan.quote:Op zondag 3 september 2006 17:02 schreef 2cv het volgende:
Ik ben al vele uurtjes bezig geweest met....
Geloof me, vermenigvuldig dat aantal uur dat ik met jou en Roan heb staan kletsen met 10 en je komt in de buurt van de hoeveelheid tijd die ik in die kolere-velgen heb gestoken. Die zijn echt niet in 1 weekend kaal hoor !quote:Op zondag 3 september 2006 17:56 schreef patje74 het volgende:
[..]
op de stoep staan en kletsen met mij en Roan.![]()
Maareh, het ziet er goed uit tot nog toe! Succes verder!
De animo om dat soort rommel schoon te krabben/schuren/whatever is niet (meer) zo hoog, dus de snelheid is daar ook uit.quote:Op zondag 3 september 2006 17:02 schreef 2cv het volgende:
(...) dat ik er nu strontgenoeg van heb. Ik ga kijken of ik m'n achteras kan laten stralen. (...)
Vergeet dit bericht, het blijkt namelijk dat de schroefdraad een Engelse maat is (de bouten pasten er ook niet helemaal lekker in maar ik dacht dat dat door vuil in de schroefdraad kwam).quote:Op woensdag 6 september 2006 20:35 schreef 2cv het volgende:
Blijkt gewoon M11 fijn (standaard schroefdraad voor gordels) te zijn.
imitatie spiegeltje?quote:Op woensdag 13 september 2006 21:40 schreef patje74 het volgende:
Ziet er mooi uit! Maareh, da's een imitatie spiegeltje trouwens.![]()
@Acryl
Bij welke dealer werk je nu en wat doe je daar? Veel succes in ieder geval!
Waar?quote:Op woensdag 13 september 2006 15:22 schreef Acryl het volgende:
zo, die glimt inderdaad weer mooi!en gister was mijn eerste werkdag bij de Citroën dealer!
citroën wessel knap in zaandamquote:Op woensdag 13 september 2006 21:40 schreef patje74 het volgende:
Ziet er mooi uit! Maareh, da's een imitatie spiegeltje trouwens.![]()
@Acryl
Bij welke dealer werk je nu en wat doe je daar? Veel succes in ieder geval!
Kleine correctie.quote:Op maandag 18 september 2006 20:10 schreef Acryl het volgende:
[..]
citroën wessel knap in zaandam
Doe ik een BBL opleiding (4 dagen werken, 1 dag school)
beetje aan citroentjes sleutelen![]()
Laatst de kat een rotschop gegeven toen ie weer op het dak lag, dus die ligt er voorlopig niet meer opquote:Op donderdag 21 september 2006 15:33 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ziet er weer mooi uit je eendje eer-ik!![]()
Mooi ook dat nieuwe witte dakkie, staat wel kek! ()
Hoop dat er nu geen scheuren in het dak komen! Binnenkort gaan we ff een stukkie rijden in je wagen! Het blijft immers genieten.
Lijkt me een puik plan!quote:Op donderdag 21 september 2006 17:59 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Laatst de kat een rotschop gegeven toen ie weer op het dak lag, dus die ligt er voorlopig niet meer op![]()
We kunnen van de week wel effe een stukkie touren idd.
Het mooie weer blijft aanhouden, kunnen we meteen effe ergens nog wat leuke fototjes maken
quote:Op donderdag 21 september 2006 11:47 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Kleine correctie.
De firma heet Willem Wessel B.V.![]()
danku, dankuquote:Op donderdag 21 september 2006 22:29 schreef 2cv het volgende:
Eer-ik: ziet er erg goed uit ! M'n complimenten !
En die omgebouwde Eend is -als ik het goed begrepen heb- uit oude restjes in elkaar gezet.
Ik dank uquote:Op maandag 25 september 2006 19:21 schreef patje74 het volgende:
Zo, dat ziet er goed uit Erik! Tof werk! (LE, nu jij nog pimpen met je car man!)
Gisteren heb ik de distributieriemen van mijn GS vervangen, omdat ik er vrijdag mee naar Parijs ga (Citroën Concervertoire!!!) moet de dame technisch even tip-top zijn. Maar oh mijn god, wat zitten die riemen een eind weg. Je moet minstends 2 uur sleutelen voor dat je de riemen echt kan zien zitten.
Maar ze zitten er om.
Vanavond even de laatste hand er aan leggen en dat is de dame gereed voor vertrek.
Oeps, Lelijke Eend is zijn nick op het Citroën-forum, vandaar.quote:Op dinsdag 26 september 2006 13:12 schreef Alexxxxx het volgende:
ik verheeg me op de foto's
LE = 2cv (de user)
Top! Ik heb er zin in! Volgende week zullen we dit topic eens even vol spammen met een zooitje foto's.quote:Op donderdag 28 september 2006 20:08 schreef 2cv het volgende:
En ik heb naturlijk zin in het ConservatoirebezoekPatje74, de stroopwafels, kaneelstokken en tie-wraps liggen klaar hoor !
Veel plaisir allebijquote:Op donderdag 28 september 2006 22:28 schreef patje74 het volgende:
[..]
Top! Ik heb er zin in! Volgende week zullen we dit topic eens even vol spammen met een zooitje foto's.
Ik ben vooral benieuwd naar de GS Birotor, tub, TPV, CX proto's, de 6 cilinder luchtgekoelde boxer die bedoeld was voor de DS, enzovoorts enzovoorts....
Tot straks! (04:00 pfff....)
Sparen en dan kopen die zooi !quote:Op donderdag 28 september 2006 21:33 schreef Acryl het volgende:
tja, maar ik heb geen garage + opriten het gereedschap ook niet trouwens
Ik ook ! En naar het prototype van een bestelbus op het chassis van een A-type. Maar ik verheug me ook al op de rit + Parijs zelf.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:28 schreef patje74 het volgende:
[..]
Top! Ik heb er zin in! Volgende week zullen we dit topic eens even vol spammen met een zooitje foto's.
Ik ben vooral benieuwd naar de GS Birotor, tub, TPV, CX proto's, de 6 cilinder luchtgekoelde boxer die bedoeld was voor de DS, enzovoorts enzovoorts....
Tot straks! (04:00 pfff....)
Was elke 'musuem' maar zo vaak openquote:Op maandag 2 oktober 2006 17:04 schreef 2cv het volgende:
Ik wil niet flauw doen, maar die kans is nihil ...
Het Conservatoire is eens per maand open en dan moet je je nog vantevoren aanmelden als Citroën-gerelateerde groep (bijvoorbeeld een groep mensen die lid zijn van een club). Ze hebben ook maar 1200 bezoekers per jaar. Anderzijds vragen ze geen entree.
Ze hebben wel plannen er een echt museum van te maken. Dan zal het vaker open zijn, zonder gedoe met aanmeldingen en met meer ruimte om te fotograferen. maar ik vrees dat als er dan mensen zijn die rondleidingen verzorgen (betaald wellicht), dat dan geen echte fans zijn zoals de man die ons rondleidde en hoogstwaarschijnlijk 100 keer meer wist dan hij vertelde (anders krijge je gewoon een verhaal van een uur of 2 bij elke auto). En de kans dat er dan een motor gestart wordt acht ik dan helemaal 0,0.
Waarbij je "even" erg ruim moet zien....quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:25 schreef 2cv het volgende:
Die blauw-met-blauwe lijkt een beetje op de mijne, maar is het niet. Mijn Eendje heeft even geen wielen![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2006 07:34 schreef patje74 het volgende:
[..]
Waarbij je "even" erg ruim moet zien....![]()
![]()
Ik heb het al op 5 verschillende manieren geprobeerd, en achter de schermen nagevraagd, en nee, dat kan (nog) niet veranderd worden, helaas.quote:Op maandag 9 oktober 2006 09:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Komt wel weer een keer goed toch
Alexxxxx, die TT is sinds de update kapot denk ik?
Of is dat alleen bij mij, dat er [Autotopic] Citro n Deel 6 - C'est Superbe! staat?
Kan dat gefixed worden?
Citroen is ook niet goed idd, beter dat je dat er niet van maaktquote:Op maandag 9 oktober 2006 14:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb het al op 5 verschillende manieren geprobeerd, en achter de schermen nagevraagd, en nee, dat kan (nog) niet veranderd worden, helaas.
En ik weiger er Citroen van te maken
... zei de meneer die minstens 100 kilo roest aan elk van z'n auto's heeftquote:Op maandag 9 oktober 2006 07:34 schreef patje74 het volgende:
[..]
Waarbij je "even" erg ruim moet zien....![]()
![]()
Hulde !quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:31 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik heb het al op 5 verschillende manieren geprobeerd, en achter de schermen nagevraagd, en nee, dat kan (nog) niet veranderd worden, helaas.
En ik weiger er Citroen van te maken
quote:Op maandag 9 oktober 2006 18:57 schreef Acryl het volgende:
vandaag in de nieuwe C4 Picasso gezeten, wel een puike bak!
zit zelfs een klein koelkastje in!
helaas is de achtervering nietwel hydropneumatisch (zoals in een ander topic stond)
c4 picasso heeft gewoon veren met schokbrekers rondomquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:55 schreef 2cv het volgende:
Bij mijn beste weten veert de C4 Picasso aan de achterkant wel degelijk pneumatisch in plaats van hydropneumatisch.
Leuk, ik begin ook aan een BBL, had kunnen kiezen voor een Citroen garage maar heb gekozen voor een LPG specialist en werk daar nu sinds 11 september.quote:Op maandag 18 september 2006 20:10 schreef Acryl het volgende:
[..]
citroën wessel knap in zaandam
Doe ik een BBL opleiding (4 dagen werken, 1 dag school)
beetje aan citroentjes sleutelen![]()
Hoe hard kan zón ding maximaal eigelijk?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:40 schreef patje74 het volgende:
Zo, maar weer eens even dit topic uit het stof trekken met foto's van mijn HY project.
Zo zag de dame er uit toen ik haar eind maart kocht;
[afbeelding]
Ondertussen ben ik vele uren verder en ziet ze er zo uit;
[afbeelding]
De binnenkant heb ik ondertussen ook volledig gestript en is al grotendeels opnieuw opgebouwd. Ik streef er naar om haar over 4 weken voor de keuring te gooien.
Gelukkig heb ik vanaf volgende week een eigen sleutelplek van 120m2 waar mijn Citroëns kunnen staan en waar ik kan klussen aan de bus, ook wanneer het regent.![]()
Meer foto's kan je vinen op mijn website >>> klik!
Ik heb eigenlijk geen enkel benul van zijn top. Maar een 100Km/u lukt. Maar dat was het dan ook wel zo'n beetje. Harder hoeft ook niet, een gangetje van 85 > 90 Km/u is nog lekker i.v.m. het motorgeluid.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 21:33 schreef anisubs het volgende:
Hoe hard kan zón ding maximaal eigelijk?
Ja op pagina 37, niet uitgebreid maar toch......quote:
Ze zuipen dus best welquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:34 schreef patje74 het volgende:
Mijn 1.6 TRS ('85) lust wel een slokje, ze neemt ongeveer 1 op 10, maar dit is nog een carburateur versie die je nog weinig tegen zult komen. De injectie-modellen zijn doorgaans een stuk zuiniger.
Voor diverse gebruikerservaringen kan je hier eens kijken >>>Klik!
Pardon!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:34 schreef patje74 het volgende:
Mijn 1.6 TRS ('85) lust wel een slokje, ze neemt ongeveer 1 op 10, maar dit is nog een carburateur versie die je nog weinig tegen zult komen. De injectie-modellen zijn doorgaans een stuk zuiniger.
Voor diverse gebruikerservaringen kan je hier eens kijken >>>Klik!
Eigenlijk is de 1600 meestal iets zuiniger dan de 1400, omdat deze ondergemotoriseerd is. De 1900's zijn nooit zuinig, maar verreweg de leuksten om te rijden. Ik kom bijvoorbeeld bij accelereren nooit meer boven de 2500 toeren, gewoon omdat het niet nodig is.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:25 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat een BX met een 1400 of 1600 gemiddeld verbruikt in praktijk?
Ik hoorde namelijk dat het best wel zuipers zijn, maar als ik op autoweek kijk valt dat wel mee.![]()
Boodschappenlijstje:quote:Op zondag 15 oktober 2006 15:31 schreef 2cv het volgende:
Boodschappenlijstje: 1 CitroExpert ...
Ik vrees voor een zwaar brak afgestelde carburateur. Maar er komt een nieuwe op, deze heeft een omgebouwde automatische choke. Hierbijgaat het stationair toerental niet bij omhoog als ik de schoke openzet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:34 schreef Alcyone het volgende:
Pardon!
Heb je toevallig een automaat?
Mijn BX 19 GT/Digit rijdt 1 op 11 tot 1 op 14. Heb je een zware rechtervoet, een aftandse motor of gewoon een slecht afgestelde carb, verkeerde klepspeling of slechte ontsteking?
Boodschappenlijstje;quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Boodschappenlijstje:CitroExpert Citroën BX
Brug kopen zodat je op het oppervlak van 1 auto 2 auto's kan stallen. En dan om het jaar en andere auto kiezen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:33 schreef patje74 het volgende:
Eh, daar ben ik nog niet uit. Zoals bekend, kan ik erg slecht afstand doen van mijn dametjes.
Ik zou namelijk niet weten welke er uit zou moeten, de eend is mijn trouwmobiel, gaat dus niet weg. De GS is uniek en geeft een rijgenot waar je U tegen kunt zeggen, daarnaast is hij bijzonder mooi. Ook niet weg dus. De HY, nee, dat kan ook niet.
De BX dan? Dat zie ik ook niet zitten. Over 4 jaartjes is de dame belastingvrij. Wat is er leuker dan een belastingvrije auto met alles elektrisch, airco enzovoorts die ook nog eens comfortabel is?
Maar ja, mijn stalling staat ook vol inmiddels. En het kost allemaal wel centen... Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Misschien is het maar het beste dat die CX een wrak blijkt. Dan zet ik mijn BX op LPG en kijk ik voorlopig even niet naar iets anders. (zeg ik stoer....)
quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:43 schreef Alexxxxx het volgende:
CitroExpert is aangeschaft btw.
Oh, en ik ken nog wel iemadn die over een paar maanden interesse heeft in een BX hoor![]()
Woonplaats: Zaanstadquote:
maar krijgt ie wel onderdak bij iemand die bij citroën werkt en er dan ook onderhouden zal wordenquote:Op zondag 22 oktober 2006 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Woonplaats: ZaanstadDan kan Patje haar niet elke dag komen opzoeken.... Hij kan hem beter aan iemand in Fryslân verkopen
Dat schiet niet op. Op de plaats waar de brug kan komen staat nu een DS en een HY stijf naast elkaar. Dus zowel met als zonder brug passen er op die plek 2 wagens.quote:Op zondag 22 oktober 2006 20:12 schreef 2cv het volgende:
Brug kopen zodat je op het oppervlak van 1 auto 2 auto's kan stallen. En dan om het jaar en andere auto kiezen.
OK, de CX is nu van de baan. Ik heb er voor gekozen om de BX op LPG te zetten. Ik zou eerst de inbouw zelf gaan doen, maar na een aantal ffertes binnen te hebben gekregen bleek dat ik daarmee slechts ¤250,- ga besparen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:33 schreef patje74 het volgende:
Maar ja, mijn stalling staat ook vol inmiddels. En het kost allemaal wel centen... Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Misschien is het maar het beste dat die CX een wrak blijkt. Dan zet ik mijn BX op LPG en kijk ik voorlopig even niet naar iets anders. (zeg ik stoer....)
NIETquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:12 schreef Acryl het volgende:
wel Hydropneumatisch
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatisch
quote:
Graag gedaan, (nou ja....) hoe dan ook, mijn BX-je heeft eindelijk een gaspot. En ik moet zeggen dat ze het prima lust. Ik merk weinig verschil in vermogen en ze loopt er rustiger op dan op benzine. Maar dat zegt meer over de staat van mijn carburateur dan over de LPG. Een andere carb staat dan ook hoog op de lijst. (als ik het niet vergeet.... ze loopt immers nu lekker! )quote:Op donderdag 16 november 2006 21:29 schreef 2cv het volgende:
Overigens, ik heb gister in een BX moten rijden. Niet allen als passagier, maar ook als chauffeur ! En ook nog eens in een type 1 !
Bedankt Patrick![]()
Niet zeuren, ze bleef heel !quote:
Dit is niet geheel vanzelf sprekend. Vooral in de winter heeft een 2cv erg veel tijd nodig om op temperatuur te komen. (vandaar het winterkapje) Meer koeling betekend automatisch langer met onderkoelde motor rijden, dus meer slijtage! En in de zomer... ach, ik heb nog nooit iets over een oververhitte 2cv mogen vernemen. (zonder modificaties)quote:Door gebruikmaking van een verloopdraadstuk van 30 mm en 60 mm lang kan men grotere oliefilters monteren waardoor men nog meer koeling kan verkrijgen.
Dit betekent een nog langere levensduur van de motor. En dat is wat wij enthousiaste 2CV rijders tenslotte toch willen?
quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:26 schreef Alexxxxx het volgende:
Visa gekocht.
Ik heb alleen de roestvlekken op de fotoquote:Op dinsdag 19 december 2006 18:01 schreef eer-ik het volgende:
[..]
![]()
Goed bezig Alexxxxx!
waar blijven de foto's?
halverwege de tocht naar Nurnburgquote:Op maandag 29 januari 2007 20:57 schreef 2cv het volgende:
Gewoon proberen goed schoon te houden. Na door de pekele gereden te hebben even met de tuinslang er onderdoor zodat alle pekel wegspoelt.
Gister weer in de Visa mogen rijden !Heerlijk lange rit, alleen wel in de verkeerde richting
Die blijven wel heelquote:
Nee man, dat wil je niet ! Druklagers van Toyota's gaan ook kapot. En dikke kans op dat die heel wat minder eenvoudig te vervangen zijn !quote:
Voor er bijquote:Op maandag 29 januari 2007 21:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee man, dat wil je niet ! Druklagers van Toyota's gaan ook kapot. En dikke kans op dat die heel wat minder eenvoudig te vervangen zijn !
Poep! Woon-werk-verkeer moeten ook plezierritjes zijn! Deze gedachten heb ik ook een tijdje gehad, ik kocht toen een Seat. Hoewel het blik mij altijd bracht waar ik moest wezen (alleen kwam ik altijd aan met een houten reet), wist ik niet hoe snel hij na een jaar de deur uit moest gaan!quote:Op maandag 29 januari 2007 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Voor er bijDe Visa voor plezierritjes, een Stalrlet of Corolla of zo voor woon-werk-verkeer
quote:MOTOR
aantal cilinders 6, in V-vorm
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 2946 cm3
boring x slag 87,0 x 83,0 mm
compressieverh. 10,9:1
max. vermogen 152 kW (210 pk)
6000tpm
max. koppel 285 Nm
3750tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo nee
katalysator geregeld
de tweede:quote:PRESTATIES
topsnelheid 230 km/h
acceleratie 0-100 km/h 9,4 s
verbruik binnen beb. kom 14,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,2 l/100km
verbruik gecombineerd 10,0 l/100km
CO2 uitstoot 238 g/km
quote:MOTOR
aantal cilinders 4, in lijn
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1560 cm3
boring x slag 75,0 x 88,3 mm
compressieverh. 18,0:1
max. vermogen 66 kW (90 pk)
4000tpm
max. koppel 215 Nm
1750tpm
brandstofsysteem common rail
klepbediening dohc
turbo ja, met intercooler
katalysator nee
Ze gaan nu zijn Mercedes vito, mercedes 600 SEL en Nissan primera vervangenquote:PRESTATIES
topsnelheid 160 km/h
acceleratie 0-100 km/h 14,8 s
verbruik binnen beb. kom 6,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 4,7 l/100km
verbruik gecombineerd 5,4 l/100km
CO2 uitstoot 143 g/km
2 keer zoveel onderhoud en kosten (behalve de benzinekosten dan) + wat Patje74 zegt.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:36 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Voor er bijDe Visa voor plezierritjes, een Stalrlet of Corolla of zo voor woon-werk-verkeer
ik dacht dat renault en alfa juist zo electronica gevoelig waren.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 17:17 schreef Acryl het volgende:
Berlingo's rijden wel goed
zijn goede auto's!
C5 zal denk meer in de garage staan dan op de weg (electronica!)
Ik geloof je op je woord.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:20 schreef Sjaeck het volgende:
De C5 van mijn vader heeft in 4 jaar welgeteld nul electronische problemen gehad, een nieuwe is dan ook in bestelling en wordt komende maand geleverd.![]()
ook een v6 3.0?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:20 schreef Sjaeck het volgende:
De C5 van mijn vader heeft in 4 jaar welgeteld nul electronische problemen gehad, een nieuwe is dan ook in bestelling en wordt komende maand geleverd.![]()
Mijn schoonouders hebben net hun nieuwe C5, fijne bak, daar wil ik wel eens mee door Frankrijk tuffenquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:20 schreef Sjaeck het volgende:
De C5 van mijn vader heeft in 4 jaar welgeteld nul electronische problemen gehad, een nieuwe is dan ook in bestelling en wordt komende maand geleverd.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |