abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juli 2006 @ 07:10:28 #101
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_39964133
idd, maar ik hoop niet dat iemand hem in de prak rijdt...
het was overigens geen officiele taxatie, dus het zal niet echt invloed hebben op de verzekeringspremie... (hoop ik)

wanneer wordt je HY precies gekeurd eigenlijk?
Ziet er goed uit allemaal zo
Signature.
pi_39964469

cifo lijkt plat te liggen.. zeker te warm geworden in de serverruimte...
Klikt niet op facebook links
pi_39964773
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 07:10 schreef eer-ik het volgende:
wanneer wordt je HY precies gekeurd eigenlijk?
Ziet er goed uit allemaal zo
Maandag hoop ik haar gekeurd te krijgen, ik moet alleen nog de uitlaat en de handrem te fixen. Verder rijd ze heerlijk!
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:18 schreef ikwilgeencookies het volgende:

cifo lijkt plat te liggen.. zeker te warm geworden in de serverruimte...
Tja, gisteravond was hij al retetraag...
pi_40074190
Verschil tussen een 10 jaar oude BMW en 40 jaar oude Citroën

pi_40082544
En zo hoort het
pi_40097707
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 14:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Verschil tussen een 10 jaar oude BMW en 40 jaar oude Citroën

[afbeelding]

pi_40103663
He, geweldig! Ik zie nu die sleepkabel pas...
pi_40109468
quote:
Op zondag 23 juli 2006 14:42 schreef patje74 het volgende:
He, geweldig! Ik zie nu die sleepkabel pas...
Mooi hè
Die alarmlichten van de BMW, die sleepkabel, die break
Ik heb er van genoten

met dank aan mijn vrindin voor het nemen van de foto
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 21:10:26 #109
25682 2cv
Niet subtiel
pi_40144371
[insert flaue bmw grap]

Ik vin hem ook gaaf !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_40147984
quote:
Op maandag 24 juli 2006 21:10 schreef 2cv het volgende:
[insert flaue bmw grap]

Ik vin hem ook gaaf !
ik dacht wel dat ik jullie daar blij mee zou kunnen maken
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 23:13:59 #111
25682 2cv
Niet subtiel
pi_40149113

Volgende keer ene filmpje van maken
pi_40149271
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:13 schreef 2cv het volgende:

Volgende keer ene filmpje van maken
Ik ben al blij dat ze er een foto van kon maken
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 23:18:33 #113
25682 2cv
Niet subtiel
pi_40149319
Ok

Foto heb ik overigens even opgeslagen
pi_40356367
Na 6 jaren van stilstand en 4 maanden noeste arbeid heeft mijn HY vandaag weer een jaar geldige APK! De dame is er in een keer door gekomen.

maandag 31 juli 2006 @ 18:00:44 #115
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_40358140
gefeliciteerd
Ze ziet er zo goed uit man!
Signature.
pi_40371771
Dank je! Ik moet zeggen dat het mij dan ook een zeer voldaan gevoel geeft. Afgelopen weekend heb ik nog mijn uiterste best moeten doen om een dop 55 te bemachtigen. Klik
Deze had ik nodig om de naafmoer -achterzijde los te maken. Voor de APK moesten de achterremtrommels weer ganbaar gemaakt worden namelijk.

Het viel mij op dat alles eigenlijk nog in prima staat was. Het enige was dat het behoorlijk smerig was geworden na 6 jaren van stilstand. Remreiniger, WD40 en kopervet waren de sleutelwoorden bij deze klus. klik

Woendag gaan we op vakantie, ik ben benieuwd wat we nog zullen beleven. Maar ik heb er een goed gevoel over.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:10:22 #117
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_40377959
Tof.
Relaxed ook dat het zo 'gemakkelijk' ging allemaal
Als ik het zo lees heb je weinig tegenslagen gehad met het fixen van de HY.

Alvast veel plezier op vakantie, maar dat zal wel goedkomen zo denk ik
Signature.
pi_40449365
gefeliciteerd Patje !
  woensdag 30 augustus 2006 @ 23:08:21 #119
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41345136
Klein kickje
@ Patje74, hoe is je vakantie geweest? Alles goed gegaan met het beessie?

Mijn eend heeft een lek dak
Lekker met dit weer, gelukkig staat ie nu onder een afdakje...
Van de week lag er een behoorlijke plas in...
Gelukkig nog een paar weken en dan komt er een nieuw dak op
Signature.
pi_41352663
Voor het gemak zet ik hier even het beknopte vakantieverhaal neer dat ik ook op het Citroën-forum heb geplaatst.

Zo, na een dikke 2 weken in Normandië te hebben rond gereden, ben ik weer terug. En ik kan je vertellen; het was geweldig!!!
Dingen die ik zoal heb meegemaakt;
Oude mannetjes die je helemaal nakijken bij he passeren, auto's die op de snelweg inhalen om vervolgens wild zwaaiend met alarmverlichting aan voor ons gingen rijden, bestuurders die van verbazing stil gingen staan op een kruispunt terwijl ze voorang hadden, gefilmd worden bij het oprijden van de camping, noem maar op! Echt super!!! :grin:

De eerste dag hebben we overnacht in zeeland. Hier lagen mijn schoonouders met hun boot. Na een bezoek aan hun merkte ik dat de accu's leeg waren. Ik had de lampen laten branden en de koelkast had de boordaccu leeg getrokken. Een starthulp van de ANWB heeft haar weer aan de praat geholpen. Toen de vriendelijke wegenwachter weg reed wilde ik vertrekken, helaas, ze sloeg weer af. Reden; gaspot leeg.
Wegenwacht weer gebeld en op benzine verder. Ach, kan gebeuren.

De tweede nacht hebben wij doorgebracht onder Rouen. Na een probleemloze en heerlijke rit hebben we daar heellijk geslapen om de volgende dag onze tocht voort te zetten naar Normandië.

Eenmaal op de plaats vanbestemming zagen wij een fantastiche HY van de plaatselijke Solex-club voor de camping staan! Ze hadden net een rondrit achter de rug.

Ons plekje op de camping;

Een paar dagen daarna troffen wij een trotse slager aan die zijn HY nooit weggedaan heeft, en dus nog steeds dagelijks gebruikt. De beste man had de dame in geweldige staat met nog de originele koelkasten en vleeshaken er in zitten. Echt een droompje!!!

Daarna sloeg het noodlot toe; wat een dagje pretpark met de kids zou moeten worden, werd een dagje parking bij een supermarkt. Toen ik weg wilde rijden brak mijn koppelingskabel. Op zich geen groot probleem, als je er eentje voor handen hebt...
Na 5 uren wachten werd uiteindelijk onze bus naar de camping gebracht door een erg vriendelijke depaneur.

Tijdens het bellen met de ANWB schoot mij dit draadje in gedachten. En Waterman77 heeft kunnen regelen dat ik zeer snel een nieuwe kabel op de camping binnen kreeg, hiervoor erg bedankt, super!!!
Helaas paste de kabel niet. Er ontbrak een ring waardoor de buitenmantel niet goed bevestigd kon worden. Na een paar uurtjes kwam er een Mcgiver-oplossing die erg degelijk was.

Na verscheidene testkilometers had ik er goed vertrouwen in gekregen, de terugreis kon beginnen!
Helaas zijn we de volgende dag in België gestrandt.... De versnellingsbak begon lawaai te maken, een inspectie wees er op dat hij olie lekte. Bijvullen maakte hem stiller, maar niet zoals het zou moeten. Hij had dus al flink op zijn donder gehad. Ook al hield ik het olieniveau continu op peil, het schakelen ging steeds slechter. Met dit in mijn achterhoofd leek het mij het verstandigst om een hotel op te zoeken en de volgende dag verder te zien.
De volgende dag (vandaag dus) moest ik mijn busje voor de tweede maal uit zwaaien...

Ze staat dus nu nog in België. Wij zijn met vervangend vervoer terug gereden. Dit betreft een VW Touran, opmerkelijk is het gebrek aan vering en de ondoordachte indeling van dit monster. Ergonomie is de beste Duitsers vreemd volgens mij. Maar het reed...

Hoewel ik een Picasso nooit erg heb kunnen waarderen, viel het comfort hiervan erg op toen we hier uit stapten (taxi) en overstapten in het Duitsche blikwerk.
Maar goed, mijn complimenten gaan uit naar de ANWB. Alles mocht allemaal wat tijd in beslag nemen, maar het is wel allemaal keurig voor elkaar gekomen. Helemaal top!
Nu maar wachten op het moment dat mijn HY thuis gebracht wordt... snif...

Achteraf kijk ik terug op een geslaagde vakantie waarvan het avontuur ingecalculeerd was. Met een reisverzekering en een IRK op zak kan je weinig gebeuren. Ik heb genoten van het rijden en vooral van de geweldige reacties. Ook al hebben we pech gehad, het busje is helemaal top.
Er zal wel weer behoorlijk wat werk aan de winkel zijn, maar daar slaan we ons ook wel weer doorheen. Volgend jaar gaan we gewoon weer op herhaling.

Verder zijn wij er deze week achter gekomen dat onze GS echt te klein aanhet worden is nu mijn jongste zoon uit zijn maxi-cosie gegroeid is. Het stoeltje waar hij nu in moet heeft gewoon meer ruimte nodig achter mijn stoel zodat deze niet meer voldoende achteruit kan worden gezet om comfortabel te kunnen rijden.
Binnenkort zal ik dus een LPG installatie plaatsen in onze BX, de BX en de GS gaan dus van taak wisselen. Voor dat dat zo ver is, wil ik eerst een andere carburateur op de BX zetten. Deze is nogal vernaggeld en de schoke doet het eigenlijk gewoon niet.
Ik heb waarschijnlijk wel al een goed passend mengstuk gevonden, een gereviseerde verdamper ook, de rest zal ik nieuw gaan gebruiken. Ik hoop de hele zooi voor zo'n ¤500 klaar te kunnen krijgen.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 09:38:22 #121
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_41353492
Citroën.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_41353688
Oh ja, gisteren is de HY weer thuis gebracht. Ze zouden mij bellen zodra mijn busje op transport ging. Dat hebben ze niet gedaan, mijn overbuurman en nog iemand op het citroën-forum hadden haar gespot. Zodoende ben ik maar eens naar mijn stalling gereden en daar stond ze al!
Volgende week zal ik eens even kijken wat er precies aan de bak lekt. Ik denk dat de pri-as keerring aan gort is.
Maar hoe dan ook, ik denk dat ik er een andere bak onder schroef. Nu maar hopen dat ik een goed exemplaar kan vinden.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 16:56:11 #123
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41366797
Ouwe bak wel (proberen te) reviseren he !

Ohja, wat foto's van m'n nieuwe chassis: http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/42
pi_41366895
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 16:56 schreef 2cv het volgende:
Ouwe bak wel (proberen te) reviseren he !

Ohja, wat foto's van m'n nieuwe chassis: http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/42
Is die koets met het franse kenteken van jou?
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 17:28:28 #125
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41367759
Nee, die is van Ramon, de jongen die me helpt bij het reviseren van de motor. Hij combineerde even 2 ritjes: mij + m'n motorblok ophalen en die koets.
pi_41368982
He, dat chassis doet mij erg aan mijn Wheels denken! Zijn de langsliggers U-profielen?
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:15:54 #127
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41369074
Mooi verhaal patje74
Jammer van de tegenslagen alleen!
Maar ja, je hebt 'm iig weer terug

Haha, op het moment dat ik dit type, zie ik een reclame van paturain, waar ook een HY in zit
Signature.
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 18:25:12 #128
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41369306
De 'losse' uiteinden zijn standaard kokers met een randje er op gelast. De zijkanten van de 'doos' zijn een soort U-profielen (dus geen officiele gestandaardiseerden die je per meter ofzo bij de groothandel kan kopen) gemaakt van gebogen plaat.
pi_41369515
Het zelfde als Wheels dat heeft dus. Hoe dik is het?
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 19:19:13 #130
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41371192
Geen flauw idee. Ik meet het wel eens op.
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 00:27:36 #131
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41412093
Vergeten plaatdikte van het chassis op te meten

Vandaag heb ik de nieuwe tankvlotter gemonteerd, de koets los gehaald van het chassis, de achterbrug verwijderd en de complete achteras op 1 remleiding na los hehaald (ligt nog wel op het chassis). Morgen knip ik die leiding door (komen nieuwe remleidingen in/op/aan) en trek ik de achteras van het chassis.

Bij het loshalen van de koets kwam ik 22 bouten tegen en 1 lasje. Er was een boutje wat niet echt meewerkte (clipje er onder geknapt waardoor dat clipje meedraaide). Deze kreeg ik niet los met hemer en beitel of een breekijzer, maar wel met een waterpomptang. De koets heb ik na het verwijderen van alle bouten (draden + verbinding met het motorblok waren allen al los) met de orginele krik opgekrikt. Gewoon onder de krikpunten. Het spul kwam mooi los, behalve daar waar de koets met een lasje vast zat aan het chassis (slechte reparatie van de voetenbak). Omdat het chassis weg gaat en de koets misschien ook (allemaal plamuur) gewoon de krik wat hoger gezet en een paar keer op het chassis gesprongen. 'krak' en het lasje brak. Vervolgens een beetje creatief gedaan met blokjes, balkjes, assteunen en een krik om er voor te zorgen dat de achterwielen vrij kwamen van de grond en de achterkant van de koets los kwam van het chassis. Dit om de achteras en achterbrug te verwijderen.

Alleen het nadeel is wel dat de garagekrik niet meer zo goed is. Hij komt niet meer op hoogte. Ik vermoed dat er inmiddels zoveel olie uit gelekt is dat het halen van de orginele hoogte niet meer mogelijk is.

Hier de foto's:

http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/43

Belangrijke noot bij de laatste foto's: toen ik onder m'n Eend lag te sleutelen stond ie nogal anders (lees: een stuk steviger en veiliger) op de assteunen. Dus gen gevaarlijk gedoe met stapels wankele blokken waar het geheel op staat te balanceren.
pi_41417801
Het is goed om te zien dat er nu eindelijk beweging in de zaak zit, goed werk!
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 17:02:48 #133
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41454662
Vandaag en gister heb ik de achterbrug bijna helemaal schoon gemaakt (ik kan nit overal goed bij) om deze te laten verzinken en een beginnetje gemaakt met het schoonmaken van de achteras. Ik ben al vele uurtjes bezig geweest met het schoonmaken van onderdelen (roest, verf en andere zooi er af zodat je blank staal over houdt) dat ik er nu strontgenoeg van heb. Ik ga kijken of ik m'n achteras kan laten stralen.

Ook heb ik gister de vooras vast gezet. Ik had maar 4 transversebouten en het bleek (na montage!!!) dat ik 2 voor de vooras en 2 voor de achteras heb. Oplossing: bouten mooi in de voras laten zitten (kan geen kwaad) en voor de achteras 4 echte orginele achterastransversebouten bestellen (reeds gedaan).

Hier de foto's:

http://lelijkeeend.multiply.com/photos/album/44

Ik heb even foto's gemaakt van hoe het geheel er nu bij staat (minder wankel dan op de andere foto's). Echter, inmiddels is de achteras echt definitief van het chassis af. De laatste 2 foto's zijn van slechte kwaliteit doordat de hele garage vol stof hangt door het schoonmaken van een klein stukje vna de achteras.
pi_41456155
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:02 schreef 2cv het volgende:
Ik ben al vele uurtjes bezig geweest met....
op de stoep staan en kletsen met mij en Roan.

Maareh, het ziet er goed uit tot nog toe! Succes verder!
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 17:59:18 #135
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41456233
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:56 schreef patje74 het volgende:

[..]

op de stoep staan en kletsen met mij en Roan.

Maareh, het ziet er goed uit tot nog toe! Succes verder!
Geloof me, vermenigvuldig dat aantal uur dat ik met jou en Roan heb staan kletsen met 10 en je komt in de buurt van de hoeveelheid tijd die ik in die kolere-velgen heb gestoken. Die zijn echt niet in 1 weekend kaal hoor !
pi_41456730
Dat schiet dan ook niet op met jou!
  † In Memoriam † zondag 3 september 2006 @ 19:00:55 #137
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41457741
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:02 schreef 2cv het volgende:
(...) dat ik er nu strontgenoeg van heb. Ik ga kijken of ik m'n achteras kan laten stralen. (...)
De animo om dat soort rommel schoon te krabben/schuren/whatever is niet (meer) zo hoog, dus de snelheid is daar ook uit.
  † In Memoriam † maandag 4 september 2006 @ 16:26:58 #138
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41484208
Achteras + achterbrug + eventueel wat velgen ga ik laten stralen (heb wat gratis velgen aangeboden gekregen)
  † In Memoriam † dinsdag 5 september 2006 @ 16:45:09 #139
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41519655
Weet iemand misschien met wat voor bouten de achtergrordels van een Eend vast zitten ?
  † In Memoriam † woensdag 6 september 2006 @ 20:35:02 #140
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41560967
Blijkt gewoon M11 fijn (standaard schroefdraad voor gordels) te zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 22:12:48 #141
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41657743
quote:
Op woensdag 6 september 2006 20:35 schreef 2cv het volgende:
Blijkt gewoon M11 fijn (standaard schroefdraad voor gordels) te zijn.
Vergeet dit bericht, het blijkt namelijk dat de schroefdraad een Engelse maat is (de bouten pasten er ook niet helemaal lekker in maar ik dacht dat dat door vuil in de schroefdraad kwam).

Vandaag heb ik de complete achteras uit elkaar getrokken. Alle lagers heb ik gelijk in de prullenbak geflikkerd. Geen gedonder en er mooi nieuwen op zetten. Echter bij het demonteren van de draagarmlagers zijn de pasvlakken waar de lagers tegen aan komen licht beschadigd. Dat vind ik niet grappig (understatement). Ook heb ik een leiding + wartel niet uit een remcylindertje gekregen. Waarschijnlijk zit dat zo vastgeroest dat die tot het eind der tijden met elkaar verenigd zullen zijn. Nieuwe remcylindertjes er op dus. Zal ook wel niet gratis en/of grappig zijn. Wegens het ontbreken van een dop 44 heb ik de moerten waarmee de remtrommels/wielnaven vast zitten losgeslagen met een hamer en een beitel. Die moeren zijn daardoor beschadigd en kan ik er (naar mijn mening) niet meer opnieuw opzetten. Ook niet grappig.

Wat wel grappig is, is dat je met een gewoon wiel met daarin een blokje om een wieldop vast te zetten en een bout M10x70 die achterremtrommels vrij gemakkelijk van de lagers krijgt. Die bout van 70mm is precies lang genoeg ! En het is ook grappig dat ik er achter kwam dat de rubbertjes uit de schroefdraadgaten van de remleidinge eenvoudig te verwijderen zijn met een schroevendraaier van 4,5mm breed (schacht+ platte gedelte). Schroevendraaier er in steken en je kan de rubbers er zo uit schroeven.

Gister kreeg ik per post o.a. 4 nieuwe transversebouten. Echter, in tegenstelling tot wat afgesproken was waren het niet 4 langen maar 2 korten en 2 langen. Reden: voor 2 langen moet ik 3 weken wachten. Dan dacht de man van Duckservice dat het handiger zou zijn om gewoon de lange bouten uit m'n vooras te plukken en daar korten in te zetten zodat ik netjes 4 lange bouten voor m'n achteras heb. Logische gedachte, maar m'n achteras is nog (lang) niet toe aan montage. Wanneer dat wel het geval is dan bel ik hem of de bouten er zijn, dan stuurt hij me ze op.
pi_41658569
Ik heb (helaas te laat) nog een alternatief voor je ontbrekende dop 44.
Neem een stuk metalen buis, stook die heet en huf die met bruut geweld om de moer heen. Een gaatje er in boren waar je een pen doorheen kan steken en klaar ben je!

Sorry dat ik er nu pas mee kom....
  † In Memoriam † zaterdag 9 september 2006 @ 23:09:16 #143
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41659687
Better let as net Maar volgens mij hadden wij ook geen geschikte buis.
  † In Memoriam † zondag 10 september 2006 @ 19:53:51 #144
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41684608
  † In Memoriam † zondag 10 september 2006 @ 23:03:38 #146
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41692129
Ja, klein, licht autootje he, niet een complete bus
pi_41716610
erg vet allemaal!
Citroën
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_41716723
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:02 schreef Acryl het volgende:
erg vet allemaal!
Citroën
Oohja?
pi_41717790
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:05 schreef Danaa het volgende:

[..]

Oohja?
Ja!
pi_41717994
quote:
Op maandag 11 september 2006 20:32 schreef patje74 het volgende:

[..]

Ja!
Leeuukk !!
  woensdag 13 september 2006 @ 13:08:52 #151
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41767669
Zo, van de week effe een poetsbeurtje gehouden en de 2cv in de was gezet
Nou glimt ie weer netjes

Ook effe de spiegels onder handen genomen want die waren ook compleet verroest :

Woensdag komt het nieuwe dak binnen, want deze is helemaal gaar...
Zitten allemaal gaten in.
Iemand heeft hier in het weekend een keer een gat gestoken met een mes in mijn dak, dus sindsdien staat ie lekker in de tuin
Signature.
pi_41771392
zo, die glimt inderdaad weer mooi!

en gister was mijn eerste werkdag bij de Citroën dealer!
pi_41783848
Ziet er mooi uit! Maareh, da's een imitatie spiegeltje trouwens.

@Acryl
Bij welke dealer werk je nu en wat doe je daar? Veel succes in ieder geval!
  woensdag 13 september 2006 @ 22:29:50 #154
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41785602
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:40 schreef patje74 het volgende:

@Acryl
imitatie spiegeltje?
hoe bedoel je...
deze zat erop toen ik 'm kocht...
Ga ik eens effe klagen bij die vent
Signature.
pi_41792451
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:22 schreef Acryl het volgende:
zo, die glimt inderdaad weer mooi!

en gister was mijn eerste werkdag bij de Citroën dealer!
Waar?
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2006 @ 14:35:01 #156
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41834619
Deze week doordeweeks ook maar wat geklust. Niet veel hoor. Afgelopen dinsdag heb ik ronde plaatjes uit hout gezaagd om de grote gaten in de achteras en draagarm af te dichten en draadeind (M6) gehaald. Woensdag heb ik die houten plaatjes d.m.v. dat draadeind gemonteerd en M9 boutjes besteld ! Eindelijk een bedrijf gevonden die dat levert en dat bedrijf zit nog in Joure ook ! Ideaal !

Weet iemand overigens de lengte van de schroefdraad van de bout waarmee de ventilator vast zit ? Het is M9, dat heb ik al wel begrepen.
  † In Memoriam † zaterdag 16 september 2006 @ 23:06:10 #157
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41873860
Vandaag geprobeerd de aanslagrubbers van de vooras (nog op het oude chassis) los te krijgen. 1 bout draaide door, andere zat gewoon compleet vast. Kruipolie op spuiten is zinloos want dat dondert gelijk weer naar beneden en warmstoken lijkt me niet handig i.v.m. het rubber. Wel heb ik de pennen aan het chassis waarmee de schokdempers vast ziten los gehaald. Eerst de schokdempers zelf er af, dan een bahco op de zeskant en dan een krik onder de bahco. Eend ging bijna met z'n wieltjes van de grond, maar uiteindelijk kwamen de pennen los. De bahco overleefde dit avontuur. Vervolgens de pennen + wat ringen mooi schoon gemaakt en in de owatrol gezet. Morgen weer verder. Planning is om dan de pennen en de ringen in de anti-steenslag te zetten + nog wat andere kleine klusjes te doen.
  † In Memoriam † zondag 17 september 2006 @ 20:49:17 #158
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41900390
Vandaag heb ik de pennen in de anti-steenslag gezet en de moeren van 1 veerpot heb ik d.m.v. een beitel naar een andere wereld geholpen (1 keer eerder een veerpot gedemonteerd en dat spul zit zo enorm vast geroest dat ik niet eens de moeite wil nemen om d.m.v. een bahco de moeren los te draaien) maar die veerpot zit nog steeds zo vast als een huis (help!). Verder heb ik nog even gekeken hoe krom m'n velgen zijn. Ze zijn niet recht, maar ik heb geen flauw idee wat nog wel acceptabel is en wat niet. Ook heb ik de koets van m'n Eend weer op het chassis gezet (staat er los op) en de achterkant op bakstenen gezet en de voorkant op assteunenen. De voorkant stond eerst op z'n wieltjes en en de achterkant op assteunen.

Ohja, de foto's.
  † In Memoriam † maandag 18 september 2006 @ 20:05:20 #159
25682 2cv
Niet subtiel
pi_41929171
Vandaag naar 'de man die alles krijgen kan als het maar bestaat' geweest voor wat M12 fijn moeren. 1 moer mee gekregen om te passen. Past niet. En de 7/16 UNC tap leek ook vrij grof (groffer dan de schroefdraad is denk ik). Morgen neem ik de hele rattaplan mee naar die man, kunnen we alles rustig uitzoeken.

Weet iemand trouwens met welk moment de pennen aangedraaid moeten worden die je schokdempers met je chassis verbinden? En moeten die dingen met hetzelfde moment vastgedraaid worden bij de achterste draagarmen? Zijn namelijk dezelfde pennen. Ik kom er met m'n Haynes niet uit. Ik weet niet hoe die dingen in het Engels heten en volgens mij wordt het aandraai moment ook niet genoemd ...
pi_41929340
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:40 schreef patje74 het volgende:

@Acryl
citroën wessel knap in zaandam
Doe ik een BBL opleiding (4 dagen werken, 1 dag school)
beetje aan citroentjes sleutelen
  woensdag 20 september 2006 @ 21:48:53 #161
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_41997125
zo, het eendje is weer terug van de APK.
Ze is weer gekeurd
Zit een nieuw dak op, een witte (morgen foto's), nieuwe uitlaat en verder algemene keuring.
Ze loopt weer als een trein
Signature.
  donderdag 21 september 2006 @ 11:26:31 #162
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42010174
hier de foto's:

Beetje flets, maar dat komt door mijn geweldige camera

[ Bericht 27% gewijzigd door eer-ik op 21-09-2006 17:43:18 ]
Signature.
pi_42010725
quote:
Op maandag 18 september 2006 20:10 schreef Acryl het volgende:

[..]

citroën wessel knap in zaandam
Doe ik een BBL opleiding (4 dagen werken, 1 dag school)
beetje aan citroentjes sleutelen
Kleine correctie.
De firma heet Willem Wessel B.V.
  donderdag 21 september 2006 @ 11:50:37 #164
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42010821
http://www.grmotorsports.com/board/viewtopic.php?p=103070

Wat sommige mensen doen met hun eend
Signature.
pi_42016779
Ziet er weer mooi uit je eendje eer-ik!

Mooi ook dat nieuwe witte dakkie, staat wel kek! ( )
Hoop dat er nu geen scheuren in het dak komen! Binnenkort gaan we ff een stukkie rijden in je wagen! Het blijft immers genieten.
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  donderdag 21 september 2006 @ 17:59:15 #166
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42021037
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:33 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ziet er weer mooi uit je eendje eer-ik!

Mooi ook dat nieuwe witte dakkie, staat wel kek! ( )
Hoop dat er nu geen scheuren in het dak komen! Binnenkort gaan we ff een stukkie rijden in je wagen! Het blijft immers genieten.
Laatst de kat een rotschop gegeven toen ie weer op het dak lag, dus die ligt er voorlopig niet meer op
We kunnen van de week wel effe een stukkie touren idd.
Het mooie weer blijft aanhouden, kunnen we meteen effe ergens nog wat leuke fototjes maken
Signature.
pi_42022240
quote:
Op donderdag 21 september 2006 17:59 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Laatst de kat een rotschop gegeven toen ie weer op het dak lag, dus die ligt er voorlopig niet meer op
We kunnen van de week wel effe een stukkie touren idd.
Het mooie weer blijft aanhouden, kunnen we meteen effe ergens nog wat leuke fototjes maken
Lijkt me een puik plan!

Leuk ook dat je je avatar hebt aangepast!
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_42022326
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:47 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Kleine correctie.
De firma heet Willem Wessel B.V.
  † In Memoriam † donderdag 21 september 2006 @ 22:29:05 #169
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42030994
Eer-ik: ziet er erg goed uit ! M'n complimenten !

En die omgebouwde Eend is -als ik het goed begrepen heb- uit oude restjes in elkaar gezet.
  donderdag 21 september 2006 @ 22:38:44 #170
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42031460
quote:
Op donderdag 21 september 2006 22:29 schreef 2cv het volgende:
Eer-ik: ziet er erg goed uit ! M'n complimenten !

En die omgebouwde Eend is -als ik het goed begrepen heb- uit oude restjes in elkaar gezet.
danku, danku
ben er ook blij mee.
Ik had nog wel m'n twijfels, aangezien het dak eigenlijk zwart was, maar ik ben er uiterst tevreden mee
Nou vroeg ik me alleen nog af, of het mogelijk was om ergens witte stoelen, en anders stoelhoezen op de kop te tikken. Dat lijkt me nog wel mooi erbij
Maar ik weet niet of ze dat maken voor eendjes.

Staat die van jou alweer in elkaar?

Ik mag idd hopen dat ze er restjes voor gebruikt hebben..
Het lijkt mij vrij zonde om zoiets te maken van een goede ecv...
Signature.
  maandag 25 september 2006 @ 10:12:15 #172
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42107416
puike shit alexxxxx!
www.touareg-trail.nl voor meer
Signature.
pi_42119699
Zo, dat ziet er goed uit Erik! Tof werk! (LE, nu jij nog pimpen met je car man!)

Gisteren heb ik de distributieriemen van mijn GS vervangen, omdat ik er vrijdag mee naar Parijs ga (Citroën Concervertoire!!!) moet de dame technisch even tip-top zijn. Maar oh mijn god, wat zitten die riemen een eind weg. Je moet minstends 2 uur sleutelen voor dat je de riemen echt kan zien zitten.
Maar ze zitten er om.
Vanavond even de laatste hand er aan leggen en dat is de dame gereed voor vertrek.
  maandag 25 september 2006 @ 23:24:37 #174
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42127849
quote:
Op maandag 25 september 2006 19:21 schreef patje74 het volgende:
Zo, dat ziet er goed uit Erik! Tof werk! (LE, nu jij nog pimpen met je car man!)

Gisteren heb ik de distributieriemen van mijn GS vervangen, omdat ik er vrijdag mee naar Parijs ga (Citroën Concervertoire!!!) moet de dame technisch even tip-top zijn. Maar oh mijn god, wat zitten die riemen een eind weg. Je moet minstends 2 uur sleutelen voor dat je de riemen echt kan zien zitten.
Maar ze zitten er om.
Vanavond even de laatste hand er aan leggen en dat is de dame gereed voor vertrek.
Ik dank u
kwam er gister achter toen ik effe een end open wilde gaan rijden, dat er op het nieuwe dak geen drukknoopjes zitten om het dak vast te maken als ie opgerold is
Lekker weer...

Gaaf dat je naar parijs gaat btw!
wel effe mooie fototjes knallen daar he
Signature.
pi_42128557
Die drukknoopjes kan je zo bij van die naaizaakjes kopen, eventueel bij kampeerwinkels. Door het "mannetje" van de drukknoopjes kan je een schroefje doen om op de C-stijl te schroeven.

Ik zal zeker een berg foto's daar maken, je ziet ze hier vanzelf langs komen. LE gaat ook mee in de GS. (als ik die tenminsten op tijd klaar heb....)
  maandag 25 september 2006 @ 23:54:48 #176
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42128998
dan ga ik dat maar eens even doen

btw: LE?
wat moet er allemaal nog aan de GS gebeuren dan voordat ie af is?
Signature.
pi_42139153
ik verheeg me op de foto's

LE = 2cv (de user)
pi_42161455
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:12 schreef Alexxxxx het volgende:
ik verheeg me op de foto's

LE = 2cv (de user)
Oeps, Lelijke Eend is zijn nick op het Citroën-forum, vandaar.

De GS is bijna klaar, de tijdsdruk is er af. Nadat ik de dame een beurt had gegeven (verse olie, filters, bougies, remblokken, LHM-lekkage dichten en distributieriemen) bleef er iets aanslepen bij de koeltunnels. Na de koeltunnel er 4 keer af te hebben gehad, wat een kolere klus is, bleef hij maar aanslepen.
Wat en waar het was, was mij een raadsel. Doordat het geluid door de tunnels gaat, is het moeilijk te localiseren. Uiteindelijk heb ik het gisteren gevonden, een millimetertje verbuigen en het was opgelost. Dat geintje heeft mij 6 uren sleutelen gekost, uren die momenteel al schaars zijn.

Maar goed, vandaag hang ik de koplampen nog even terug, hiervan had ik de glazen gisteren even opnieuw aan hun unit geplakt, en dan is ze klaar voor vertrek!
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2006 @ 20:08:02 #179
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42209609
Ik ben blij dat ik gister eindelijk m'n achteras, achterbrug + 5 velgen naar de stralerij heb kunnen brengen.

En ik heb naturlijk zin in het Conservatoirebezoek Patje74, de stroopwafels, kaneelstokken en tie-wraps liggen klaar hoor !
pi_42210525
ik wil ook een eend opknappen, maar heb er t geld en ruimte niet voor
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2006 @ 20:35:39 #181
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42210762
Je deed toch 4 dagen werken per week ? Ik werk(te) 5 dagen per week, maar ik denk dat ik het met 4 dagen per week ook had kunenn financieren. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog bij m'n ouders woon (goedkoop!).

En qua ruimte heb je ca. 1 garage + 1 oprit nodig. Dan kan het net.
pi_42213755
tja, maar ik heb geen garage + oprit en het gereedschap ook niet trouwens
pi_42216312
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:08 schreef 2cv het volgende:
En ik heb naturlijk zin in het Conservatoirebezoek Patje74, de stroopwafels, kaneelstokken en tie-wraps liggen klaar hoor !
Top! Ik heb er zin in! Volgende week zullen we dit topic eens even vol spammen met een zooitje foto's.
Ik ben vooral benieuwd naar de GS Birotor, tub, TPV, CX proto's, de 6 cilinder luchtgekoelde boxer die bedoeld was voor de DS, enzovoorts enzovoorts....

Tot straks! (04:00 pfff....)
  donderdag 28 september 2006 @ 22:59:23 #184
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42217755
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:28 schreef patje74 het volgende:

[..]

Top! Ik heb er zin in! Volgende week zullen we dit topic eens even vol spammen met een zooitje foto's.
Ik ben vooral benieuwd naar de GS Birotor, tub, TPV, CX proto's, de 6 cilinder luchtgekoelde boxer die bedoeld was voor de DS, enzovoorts enzovoorts....

Veel plaisir allebij
Gaat vast goedkomen
Ik kijk iig al uit naar de foto's
Signature.
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2006 @ 23:02:24 #185
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42217891
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:33 schreef Acryl het volgende:
tja, maar ik heb geen garage + oprit en het gereedschap ook niet trouwens
Sparen en dan kopen die zooi !
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:28 schreef patje74 het volgende:

[..]

Ik ook ! En naar het prototype van een bestelbus op het chassis van een A-type. Maar ik verheug me ook al op de rit + Parijs zelf.
pi_42234858
Ik hoop dat julie flink wat Dakar bolides voor em op de foto hebben gezet?
pi_42301209
Kijk Alexxxxx, dit ales heb jij dus gemist! (klik)

En zo nog veel meer....

Tot slot nog even mijn eigen GS die ons trouw heen en weer gebracht heeft.

pi_42306342
Oe, ik zou ook wel zo'n halve DS willen aan mijn kamermuur!

Mooie foto's!
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_42313718
Ik heb dit weekend 900 foto's gemaakt o de evenementen die al eerder geplanned waren, en ik ben een man van mijn woord, dus zeg geen afspraken af als het niet BESLIST hoeft.

Maar ik weet wel dat ik ooit nog naar dat gebeuren moet... Ik begin meer en meer citrofiel te worden Het is zelfs al zo ver dat ik de Lada Niva met een PSA motor wil
  † In Memoriam † maandag 2 oktober 2006 @ 17:04:28 #190
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42314070
Ik wil niet flauw doen, maar die kans is nihil ...

Het Conservatoire is eens per maand open en dan moet je je nog vantevoren aanmelden als Citroën-gerelateerde groep (bijvoorbeeld een groep mensen die lid zijn van een club). Ze hebben ook maar 1200 bezoekers per jaar. Anderzijds vragen ze geen entree.

Ze hebben wel plannen er een echt museum van te maken. Dan zal het vaker open zijn, zonder gedoe met aanmeldingen en met meer ruimte om te fotograferen. maar ik vrees dat als er dan mensen zijn die rondleidingen verzorgen (betaald wellicht), dat dan geen echte fans zijn zoals de man die ons rondleidde en hoogstwaarschijnlijk 100 keer meer wist dan hij vertelde (anders krijge je gewoon een verhaal van een uur of 2 bij elke auto). En de kans dat er dan een motor gestart wordt acht ik dan helemaal 0,0.
  † In Memoriam † maandag 2 oktober 2006 @ 17:07:44 #191
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42314149
Ohja, als jij een Lada Niva met PSA motor wilt, wil je dan ook dat je Niva hydropneumatisch geveerd zal zijn ?
pi_42314393
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:04 schreef 2cv het volgende:
Ik wil niet flauw doen, maar die kans is nihil ...

Het Conservatoire is eens per maand open en dan moet je je nog vantevoren aanmelden als Citroën-gerelateerde groep (bijvoorbeeld een groep mensen die lid zijn van een club). Ze hebben ook maar 1200 bezoekers per jaar. Anderzijds vragen ze geen entree.

Ze hebben wel plannen er een echt museum van te maken. Dan zal het vaker open zijn, zonder gedoe met aanmeldingen en met meer ruimte om te fotograferen. maar ik vrees dat als er dan mensen zijn die rondleidingen verzorgen (betaald wellicht), dat dan geen echte fans zijn zoals de man die ons rondleidde en hoogstwaarschijnlijk 100 keer meer wist dan hij vertelde (anders krijge je gewoon een verhaal van een uur of 2 bij elke auto). En de kans dat er dan een motor gestart wordt acht ik dan helemaal 0,0.
Was elke 'musuem' maar zo vaak open Het belangrijkset vrachtwagenmuseum van Frankrijk is maar 1 dag per jaar open.....
  † In Memoriam † maandag 2 oktober 2006 @ 17:56:21 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42315115
Das niet veel nee ... Hebben die Citroënfreaks nog geluk dus

Citroën produceerde vroeger ook vrachtwagens. Er stonden 1 of 2 in die hal, maar wel onder een kleed en ook nog eens achteraf. En ik weet dat Citroën meer soorten en types vrachtwagens geproduceerd heeft dan er in die hal staan.

[offtopic]
Kan je wat meer over dat vrachtwagenmuseum vertellen?
[/offtopic]
pi_42456993
Patje is niet de enige die foto's heeft gemaakt in het COnservatoire, er post hier in dit topic nog iemand, en die heeft meteen ook al citroëns die in Parijs rondreden op de foto gezet!

En ik was het niet!

De foto's van die 2cv heeft gemaakt in Parijs dus
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:05:04 #195
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42496770
toffe foto's jongens!
Effe met plezier naar gekeken.
Ik ga me denk ik ook maar eens opgeven voor zo'n bezoekdag

Een van deze bakken trouwens misschien van iemand op het forum hier?
Signature.
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 23:25:19 #196
25682 2cv
Niet subtiel
pi_42497691
Die blauw-met-blauwe lijkt een beetje op de mijne, maar is het niet. Mijn Eendje heeft even geen wielen
pi_42502350
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:25 schreef 2cv het volgende:
Die blauw-met-blauwe lijkt een beetje op de mijne, maar is het niet. Mijn Eendje heeft even geen wielen
Waarbij je "even" erg ruim moet zien....
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:02:02 #198
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42502981
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 07:34 schreef patje74 het volgende:

[..]

Waarbij je "even" erg ruim moet zien....

Komt wel weer een keer goed toch

Alexxxxx, die TT is sinds de update kapot denk ik?
Of is dat alleen bij mij, dat er [Autotopic] Citro n Deel 6 - C'est Superbe! staat?
Kan dat gefixed worden?
Signature.
pi_42510745
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 09:02 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Komt wel weer een keer goed toch

Alexxxxx, die TT is sinds de update kapot denk ik?
Of is dat alleen bij mij, dat er [Autotopic] Citro n Deel 6 - C'est Superbe! staat?
Kan dat gefixed worden?
Ik heb het al op 5 verschillende manieren geprobeerd, en achter de schermen nagevraagd, en nee, dat kan (nog) niet veranderd worden, helaas.

En ik weiger er Citroen van te maken
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:34:44 #200
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_42510832
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 14:31 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik heb het al op 5 verschillende manieren geprobeerd, en achter de schermen nagevraagd, en nee, dat kan (nog) niet veranderd worden, helaas.

En ik weiger er Citroen van te maken
Citroen is ook niet goed idd, beter dat je dat er niet van maakt
Wel raar btw dat het (nog) niet veranderd kan worden
Signature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')