Shopsquote:
Online shopsquote:RSI:The Attraction - Rotterdam
Backside540 - Dordrecht
Burnside - Deventer
De Skihut - Scheveningen
Duijvestein - Zoetermeer & Landgraaf
Euro funcenter - Zevenkamp, Alblasserdam & Oostvoorne
Forties - Bergen op Zoom & Roosendaal
Siem de Jong - Delft
The Boardshop - Maasbracht
Koelkastquote:
Handige linksquote:Nederland
Snowworld - Zoetermeer & Landgraaf
Skidome - Rucphen
Snowplanet - Spaarnwoude
Montana-snowcenter - Westerhoven
Snowdome - Den Haag
België
Skicasablanca - 's Gravenzeel
Snowvalley - Peer
Ice-mountain - Komen
Duitsland
Allrounder - Neuss
Alpincenter - Bottrop
Vorige delenquote:
De OP-picsquote:[Centraal] Snowboard topic deel 01
[Centraal] Snowboard topic deel 02
[Centraal] Snowboard topic deel 03
[Centraal] Snowboard topic deel 04
[Centraal] Snowboard topic deel 05
[Centraal] Snowboard topic deel 06
[Centraal] Snowboard topic deel 07
[Centraal] Snowboard topic deel 08
[Centraal] Snowboard topic deel 09
[Centraal] Snowboard topic deel 10
[Centraal] Snowboard topic deel 11
[Centraal] Snowboard topic deel 12
[Centraal] Snowboard topic deel 14
[Centraal] Snowboard topic deel 15
[Centraal] Snowboard topic deel 16
[Centraal] Snowboard topic deel 17
[Centraal] Snowboard topic deel 18
[Centraal] Snowboard topic deel 19
[Centraal] Snowboard topic deel 20
[Centraal] Snowboard topic deel 21
[Centraal] Snowboard topic deel 22
[Centraal] Snowboard topic deel 24
[Centraal] Snowboard topic deel 25
[Centraal] Snowboard topic deel 26
[Centraal] Snowboard topic deel 27
[Centraal] Snowboard topic deel 28
[Centraal] Snowboard topic deel 29
[Centraal] Snowboard topic deel 30
[Centraal] Snowboard topic deel 31
[Centraal] Snowboard topic deel 32
[Centraal] Snowboard topic deel 33
[Centraal] Snowboard topic deel 34
[Centraal] Snowboard topic deel 35
[Centraal] Snowboard topic deel 36
[Centraal] Snowboard topic deel 37
[Centraal] Snowboard topic deel 38
[Centraal] Snowboard topic deel 39
Begint met het passen van heel veel schoenen. Ga er in de winkels echt een tijdje op staan en lopen. Koop ze niet te groot, je loopt ze namelijk altijd nog wat uit. De perfecte maat is als je tenen net de binnenkant raken.quote:'T is gewoon omdat ik niet echt wat van schoenen ken, heb enkel voorlopig boards en bindingen uitgepluisd, je moet me daarom nog niet scheef bekijken, zal ook nog wel komen:)
Ga dinsdag naar coalition shop van Burton, ga daar dan beslissen wat ik ga kopen.
Voorlopig ga ik dan voor die Uninc 156, Cartel bindingen(die OLS lijken me het beste, anders die LTD of de gewone) en misschien die Driver X boots, leken me ook wel goed, na overleg ook met wat andere mensen.
iemand nog opmerkingen?:)
Nouja, Burton is natuurlijk goed vertegenwoordigd met alles en ze hebben ook een vrij overzichtelijke site, maar veel mensen vinden dat de producten wel erg duur zijn in vergelijking met de kwaliteit en andere merken.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:59 schreef ssstef het volgende:
Mja, kan je me dan andere merken aanraden?:)
Jij weegt dan ook 170quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:33 schreef Rnej het volgende:
[..]
royale...
anyhoo.. ik ben anti-slappe planken geworden...t kan mij niet stijf genoeg zijn
![]()
Beer! Ik ben bezopen jongen!quote:
114quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:59 schreef XL het volgende:
[..]
Jij weegt dan ook 170
een dominant is voor mij al stijf
nie zo lam als mij ik ga me bedje ff tailpressen met bijde bindingen in de kast wat vind je daar van !quote:Op zondag 7 mei 2006 04:12 schreef Rnej het volgende:
[..]
114
en idd.. ik kan een t6 1 binding op de sneeuw blijft.. schijnt voor iemand onder de 100 kilo vrij onmogelijk te zijn![]()
tering ik ben lam
![]()
Er staan nog meer lamme fouten in. Mijn kater heeft me inmiddels weer wakker gemaakt. Mein Got, wat een oorlog in mijn kop!quote:Op zondag 7 mei 2006 05:34 schreef mixed-up het volgende:
[..]
nie zo lam als mij ik ga me bedje ff tailpressen met bijde bindingen in de kast wat vind je daar van !
sjuu !
Geloof me, het is nog niet vergelijkbaar met een Malolo. Daar heb je echt meer voordeel van. Ik heb ook brede planken gehad, maar toch is de Malolo echt super veel beter in de poeder. Ik heb met een Nitro Magnum (slap) poeder gereden. Maar dit is 100x beterquote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:48 schreef Rnej het volgende:
[..]
te kinkeh
maar heb t nu al een beetje.. mijn canyon poedert ook heerlijk .. lekker slap en veel drijfvermogen, hoef bijna niet naar achteren te leunen![]()
en sowieso de keus tussen een T6 en een railplank is al best grappig
Zelfs dan vind ik hem nog best lang hoor. Zeker voor een freestyle plank. Mijn plank is 25cm korter dan ik en dan zou ik voor een freestyle board nog een iets kortere kiezen. Dus ik vind het nog steeds vrij lang. 154cm kan beter en kun je beter mee freestylen.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 20:18 schreef ssstef het volgende:
Dus moet wel lukken. @Komakie, echt die 156, zoals gecorrigeerd, ben 1M76 dus zal die 156 wel gaan zeker.
Die uitdaging wil ik wel aanquote:Op zondag 7 mei 2006 04:12 schreef Rnej het volgende:
[..]
114
en idd.. ik kan een t6 tailpressen terwijl 1 binding op de sneeuw blijft.. schijnt voor iemand onder de 100 kilo vrij onmogelijk te zijn![]()
Scherp hoor, quote uit een post van een week geledenquote:Op zondag 7 mei 2006 10:50 schreef Kentaro het volgende:
He, is dat niet mijn ouwe boardje
[afbeelding]
lees; terwijl 1 binding op de sneeuw blijft.. ik buig m dus tussen mijn bindingen...quote:Op maandag 8 mei 2006 11:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Geloof me, het is nog niet vergelijkbaar met een Malolo. Daar heb je echt meer voordeel van. Ik heb ook brede planken gehad, maar toch is de Malolo echt super veel beter in de poeder. Ik heb met een Nitro Magnum (slap) poeder gereden. Maar dit is 100x beter
[..]
Zelfs dan vind ik hem nog best lang hoor. Zeker voor een freestyle plank. Mijn plank is 25cm korter dan ik en dan zou ik voor een freestyle board nog een iets kortere kiezen. Dus ik vind het nog steeds vrij lang. 154cm kan beter en kun je beter mee freestylen.
[..]
Die uitdaging wil ik wel aan
Ik ben er 100% zeker van dat ik hem kan tailpressen en/of nosepressen terwijl ik maar 92kg weeg. Gewoon een kwestie van verder overhangen(werkt bij me Baron ES ook en je gaat me niet vertellen dat hij zoveel stijver is
)
Mja ok. Hoe doe je dat danquote:Op maandag 8 mei 2006 15:34 schreef Rnej het volgende:
[..]
lees; terwijl 1 binding op de sneeuw blijft.. ik buig m dus tussen mijn bindingen...
elk boardje is te tailpressen maar niet elk boardje buigt zo makkelijk dat je gewoon met 1 poot op de grond kan blijven staan :p
You better be jealous bitch!quote:en ik weet ook wel dat een malolo goed poedert....k ben nog steeds jaloers
![]()
Mja denk dat ik met die 156 beter afben omdat ik daar dan wat meer op de piste kan doenquote:Zelfs dan vind ik hem nog best lang hoor. Zeker voor een freestyle plank. Mijn plank is 25cm korter dan ik en dan zou ik voor een freestyle board nog een iets kortere kiezen. Dus ik vind het nog steeds vrij lang. 154cm kan beter en kun je beter mee freestylen.
hoe doe je dat? .. veel teveel wegen en sterke pootjes hebben.....quote:Op maandag 8 mei 2006 16:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Mja ok. Hoe doe je dat dan
Dat heb ik uberhaupt nog nooit iemand zien doen. Maar goed, anyway...
Dat maakt echt geen kont uit. Over een paar jaar ben je echt niet zo goed dat je die 2cm lengte ontstegen bent.quote:Op maandag 8 mei 2006 16:19 schreef ssstef het volgende:
[..]
Mja denk dat ik met die 156 beter afben omdat ik daar dan wat meer op de piste kan doen
Zoals gezegd, de gulden middenweg, en op dit eigenste moment is mss die 154 de beste, maar ik moet er nog een paar jaartjes op riden, en ben nog maar 15 jaar..
Sabbath de best verkopende boots van Burton en je krijgt topboots voor dat geld, ze zijn vegelijkbaar met 32 Lashed. Beide zijn kwalitatief topquote:Op maandag 8 mei 2006 19:09 schreef ssstef het volgende:
Komakie, had het wel over de groei die ik nog ga meemaken hé, en niet of ik beter ga worden, als je me misschien fout begrijpt.
Heb net naar de shop geweest, en heb de Burton Uninc 156 dus vastgelegd, samen met Cartel bindingen en Thirthytwo Lashed boots, verkoper zei me dat ze echt goed waren, en dat die Sabbath niet echt waar voor zijn geld was. Iemand ervaringen met Thirtytwo?
Nope begrijp je niet foutquote:Op maandag 8 mei 2006 19:09 schreef ssstef het volgende:
Komakie, had het wel over de groei die ik nog ga meemaken hé, en niet of ik beter ga worden, als je me misschien fout begrijpt.
indeed... alhoewel sommige mensen goed verschil merken tussen 2 cm ... (ik merk t niet , maargoed)quote:Op maandag 8 mei 2006 22:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nope begrijp je niet fout
Vraag is ff hoe groot je wordt want daarin gaan die 2cm niet zo heel veel uitmaken. Het is niet zo dat als je een bepaalde lengte hebt, de 156 wel goed zal zijn, maar de 154 niet. Zit te weinig verschil tussen. Of de 156 moet al helemaal het minimale zijn wat je zou kunnen rijden.
je vriendin zegt dat ze het wel merktquote:Op maandag 8 mei 2006 23:33 schreef Rnej het volgende:
[..]
indeed... alhoewel sommige mensen goed verschil merken tussen 2 cm ... (ik merk t niet , maargoed)
Whehehequote:
Ha Skimboarden! Das toevallig zegquote:Op maandag 8 mei 2006 18:19 schreef ForumGek het volgende:
Even een stiekeme TVP
Doen jullie in de zomer ook aan skimboarden? Ik heb vroeger (toen ik 15/16 was, ben morgen 19) geskateboard en met mijn matties (jeweettoch
) van toen doen we nu het mooi weer is Skimboarden. Met zo'n dunne plank over een dun plasje water heen glijden, echt super gaaf om te doen !
Hier wat filmpjes van mij tijdens het skimboarden![]()
deze komen er zo aan omdat ik de op video google aan het uploaden ben en ze moeten geverifieerd worden!
Einde stiekem TVP
Met elke centimeter dat ie groter is dan van haar ex is ze blij....quote:
Nooit met je schoenen de kroeg/apres-ski ingaan. Buiten dat ze dan niet gaan stinken naar rook enzo, is het ook nog eens beter voor de stijfheid van je schoenen. Al die huurschoenen zijn zo slap doordat mensen er de hele avond in de apres ski op staan te hossen...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:53 schreef Basje_B het volgende:
Forumgek van harte met je verjaardag.
![]()
32 Lashed zijn echt geweldige schoenen. Wegen bijna niks en zitten als gegoten. Je zou der eventueel mee naar de kroeg kunnen gaan.
Das helemaal waar. Nooit aan gedacht eigenlijk. Heb ze ook nooit aan in de kroeg.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:08 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nooit met je schoenen de kroeg/apres-ski ingaan. Buiten dat ze dan niet gaan stinken naar rook enzo, is het ook nog eens beter voor de stijfheid van je schoenen. Al die huurschoenen zijn zo slap doordat mensen er de hele avond in de apres ski op staan te hossen...
Dus als je klaar bent met snowboarden, bij voorkeur zo snel mogelijk je schoenen uittrekken. Hoewel dat bij mij er ook nog wel eens in schiet
Als je dat doet dan ben je best wel een bikkelquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:43 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Das helemaal waar. Nooit aan gedacht eigenlijk. Heb ze ook nooit aan in de kroeg.
Ik ben voorstander van met blote voeten in je bindingen. response is optimaal en die cap-strap kan je ook makkelijk stellen.![]()
Ik heb niet bepaald de keuze in schoenenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:07 schreef Rnej het volgende:
lesgeven doe ik ook nooit op mijn driver X's .. tenzij ik echt de hele tijd op mijn board sta... maar met beginnersgroepen de hele tijd op en neer lopen doe ik wel op huur-troep
4cm??? en daarvoor ga je een langer board nemen??? btje overdreven maar goed. Die lengte gaat voor jou lengte niet zo veel uitmaken, maar wel voor jou manier van snowboarden. Maar goed, laten we er maar over ophouden want je hebt je keuze al gemaakt en zult me toch geen gelijk gevenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef ssstef het volgende:
Mja Komakie, mss wel, maar volgende winter zal ik toch wel al minstens 4 cm groter zijn(ruwe schatting). Mja zoals je zegt
of het nu die 154 of 156 is, zoveel zal het niet uitmaken:)
En hoe ging je dat ook allemaal weer betalen? Je ouders schieten het voor en je betaalt ze na de zomer weer terug?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef ssstef het volgende:
Mja Komakie, mss wel, maar volgende winter zal ik toch wel al minstens 4 cm groter zijn(ruwe schatting). Mja zoals je zegt
of het nu die 154 of 156 is, zoveel zal het niet uitmaken:)
maar die 32 lashed zijn precies wel lekker,
en die cartels kan ook niks mis mee zijn:p heeelemaal verkocht me m'n setje
je moet zoveel factoren in beschouwing nemen uiteindelijkquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:34 schreef ssstef het volgende:
@Komakie, ok geloof je nu, en het is dan dat ik met die 154 beter kan jibben en met de 156 beter pistes af gaan draven? ga dan mss nog is teruggaan naar de shop en ze daarmee confronteren, toch bedankt.:)
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:41 schreef Rnej het volgende:
maargoed.. denk dat die 2 cm verschil weinig verschil gaat maken, ikzelf zou altijd net iets korters rijden dan nodig...
Whaaa, Skimboarden is echt waanzin !quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:38 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ha Skimboarden! Das toevallig zeg
Ik woon op texel dus in de zomer hangen wij hier de dikke beach boys uit en gaan we idd met de hele clan skimboarden.
Wat voor tricks doen jullie allemaal?
Wij hebben de shove it, headplant, een voet een arm, variaties daarop en natuurlijk enorm veel spinnen..
Shove it en de walk the nose kan ik ookquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:34 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Whaaa, Skimboarden is echt waanzin !![]()
Hier heb ik de filmpjes, het ziet er allemaal écht te easy uit maar valt dik tegen !
Shove it:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8322988270602500237&q=Skimboarden
Voor op me skimboard (niet té ver naar voren, doen je voetjes pijn van)
http://video.google.com/videoplay?docid=-8363305460847501906&q=Skimboarden
Als je toch tot oktober moet wachten, waarom koop je niet de nieuwste shit? Ik zou het wel wetenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:30 schreef ssstef het volgende:
jullie hebben me dan toch overtuigd, zal mss toch die 154 kopen:p
Ja dat hebben wij hier ook geprobeerd idd, werkt prima inderdaad, maar het probleem is alleen wel dat dat er vrij snel afgaat, na een week ofzo krijg je al kale plekken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:58 schreef ForumGek het volgende:
Euhm...veeeel rondjes draaien (mijn max 2,5) met 2 handen op je board 1 been en 1 de lucht in, erop zitten. En voor elkaar een golfje maken (vol de kant erin zetten, als je tegen elkaar in board) en dan proberen te olliën.
Maar afgelopen zondag weer voor het eerst gedaan dit jaar, vorig jaar 3 middagen enzo, maar het is echt geweldig. De spierpijn die je ervan krijgt is alleen minder !
Surf wax is hier in Drenthe een beetje lastig aan te komen. Maar we ( 2 vrienden) hebben hun boards zelf gemaakt en 1 iemand heeft heel fijn zand erop gelegd (nietzo veel), en dat met lak vastgeplakt, echt een super griptape heb je dan. Die overigens geen pijn doet aan je voeten, maar wanneer je erop springt je meteen volle controle over je plank hebt (net zoals met strap bindingen)
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:03 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Als je toch tot oktober moet wachten, waarom koop je niet de nieuwste shit? Ik zou het wel weten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Duct-tape noemden wij in mijn golfsurftijd pleistersquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:14 schreef -Mzraki- het volgende:
liep je daar met ducttape om je teen heen op het strand
Ze beginnen hier een nieuwe golfsurfschool, met op 5 juni gratis lessen, je moet je er wel voor opgeven.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:30 schreef XL het volgende:
[..]
Duct-tape noemden wij in mijn golfsurftijd pleisters
Misschien moest ik dat nog maar eens gaan doen, golfsurfen.
Ik weet dat ik ooit op Texel ben geweest, in '96 toen Nederland Olympisch Volleybalgoud wonquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:40 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ze beginnen hier een nieuwe golfsurfschool, met op 5 juni gratis lessen, je moet je er wel voor opgeven.
Maar dan ben ik er weer niet, balen.
Maat van me is fanatiek golfsurfer en hij ligt er maar 1 keer per twee weken in ofzo, dus echt vaak is de swell niet gunstig, maar het kan wel. Er is hier zelfs een hele local crew, North nogiets Surfing Crew geloof ik, ruigquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:46 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet dat ik ooit op Texel ben geweest, in '96 toen Nederland Olympisch Volleybalgoud won
Wat ik me er nu van herinner was het saaie brede strand met zonder golven.
Als een Zeeuws Vlaming, zoals ik, je golven kraakt, dan is er iets mis.
Maar misschien was gewoon die dag de swell kut
Haha meneer heeft 1 week ervaring, waarbij hij nauwelijks kon blijven staan (kwam je uberhaubt wel overeind in die ruige weersomstandighedenquote:
Er stond een knipoog achter n00bquote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:41 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Haha meneer heeft 1 week ervaring, waarbij hij nauwelijks kon blijven staan (kwam je uberhaubt wel overeind in die ruige weersomstandigheden)
Zijn inderdaad CO2's maar zijn niet echt afgeleid van de P1. Wat ze min of meer hebben gedaan is het beste van alle bindingen gecombineerd. Wat ze van de P1 heb genomen is alleen de manier hoe je de Forward Lean los van de heelcup kunt verstellen. De opbouw verder is vrijwel gelijk aan de Cartels. Niet die overgecompliceerde, te zware opbouw van de P1. waar het verwisselen van een anklestrap 1,5 uur duurde.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:14 schreef Komakie het volgende:
Dat zijn die Co2's of niet???
Ik vind toch dat model niet zo heel mooi. Tenminste, het is heel erg afgeleid (natuurlijk) van de P1 en ik vind de opbouw van die bindingen niet zo fijn als die van de Cartels.
Is puur iets gevoelsmatigs want ik heb een seizoen op p1 carbons gereden zonder veel problemen (alleen de kleine gebruikelijke dingetjes)
en toch wil ik c60s op mijn t6 .....quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:06 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Zijn inderdaad CO2's maar zijn niet echt afgeleid van de P1. Wat ze min of meer hebben gedaan is het beste van alle bindingen gecombineerd. Wat ze van de P1 heb genomen is alleen de manier hoe je de Forward Lean los van de heelcup kunt verstellen. De opbouw verder is vrijwel gelijk aan de Cartels. Niet die overgecompliceerde, te zware opbouw van de P1. waar het verwisselen van een anklestrap 1,5 uur duurde.
Ik heb ze gereden in Ischgl een paar weken terug en deze bindingen zijn echt het beste van alle (Burton) bindingen gecombineerd. De instelmogelijkheden en het comfortable van de P1's, het lichte van de C60, en het eenvoudige en de response van de Cartel.
It's all about the money. It's all about the dumdumdumdiadum...quote:
volgens mij is hij tzelfdequote:Op woensdag 10 mei 2006 17:15 schreef beerke het volgende:
[..]
It's all about the money. It's all about the dumdumdumdiadum...
Kentaro, hoe is de stijfheid en de respons van de CO2 t.o.v. de P1 Carbon?
Ziet er inderdaad wel gaaf uit, maar ook wel érg vermoeiend !quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:43 schreef -Mzraki- het volgende:
Dit golfskimboarden ziet er trouwens ook wel leuk uit:
http://video.google.com/videoplay?docid=978818997562969290&q=Skimboarding
Heb je volgens mij alleen wel van die lichte fiberglassboardjes van 100000 euro voor nodig lijkt me, onze houten planken duiken iig gewoon naar beneden, of ze vervormen helemaal en uiteindelijk breken, das ook niet mooi.
Ik heb alleen de 'gewone' P1 gehad, en de CO2's zijn uiteraard stijver dan deze, ze zijn ook iets stijver dan Cartels. Maar zowel bij de P1 carbon als bij de Cartels hebben ze eigenlijk kunstgrepen met de highback moeten uithalen om die stijfheid te creeren. Bij de P1, door het gebruik van een highback van carbon (een materiaal wat te kwetsbaar is voor snowboarden) en bij Cartels door de highback extra hoog te maken (wat minder comfortabel is)quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:15 schreef beerke het volgende:
[..]
It's all about the money. It's all about the dumdumdumdiadum...
Kentaro, hoe is de stijfheid en de respons van de CO2 t.o.v. de P1 Carbon?
Je hebt nog niet op CO2's gereden. Sowieso heb je op die molshoop in Zoetemeer niets meer nodig dan een Dominant met een paar Missionsquote:enne, die c60s ga k alleen kopen als ik een afgeprijsd setje van afgelopen jaar tegenkom
anders worden het ook cartels voor op mijn T6 .. geweldige bindingen... beste prijs/kwali verhouding die er te vinden is ....
Ik heb gewoon een simpele houte gekocht voor 18 euro, was wel in de uitverkoop in de shop hierzo maar verder gewoon prima voor normaal skimboarden. Nadat m'n vorige gejat was ging ik er niet meer heel veel geld instoppenquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:14 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad wel gaaf uit, maar ook wel érg vermoeiend !
De vorm van deze planken is ook anders dan die die wij hebben, deze zijn wat spitser, en idd zien ze er megalicht en duur uit !
Het probleem met wonen in Drenthe is het gebrek aan surf-shops. Maar misschien dat we een goede uit scheveningen ofzo bestellen (ik dan, want ik heb er geeneen). Heb je een idee van wat goede, duurzame, en niet ál te dure plankjes zijn (rond de ¤70) ?
Wat een heerlijk topic is dit trouwens geworden met de jaren (ookal kom ik er pas sinds dit seizoen), lekker over planken praten (diverse zelfs), en nauwelijks toezicht van de mods. er is dus redelijk wat goodwill opgebouwd door ons, nu nog dat zien te kweken op de pistes tegenover skiërs![]()
ten eerste hou ik van stijve shizzle onder mijn pootjes... en cartels .. nja, rijdt lekker, maar stijver kan geen kwaadquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:25 schreef Kentaro het volgende:
Je hebt nog niet op CO2's gereden. Sowieso heb je op die molshoop in Zoetemeer niets meer nodig dan een Dominant met een paar Missions![]()
Niet lullig bedoeld, maar ik dacht dat je pas 1 keer in de echte sneeuw was geweest?quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:16 schreef Rnej het volgende:
[..]
ten eerste hou ik van stijve shizzle onder mijn pootjes... en cartels .. nja, rijdt lekker, maar stijver kan geen kwaad
en ten tweede kom ik niet alleen op die molshoop.. waarom denk je dat ik die t6 heb?![]()
in oktober ga ik op voor mijn anwarter en dan hoop ik toch wel een tijdje in t buitenland te zitten daarna
Owned!quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:21 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar ik dacht dat je pas 1 keer in de echte sneeuw was geweest?
3x in 1 jaar dankuwel (niet veel dagen dan, maar ok)quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:21 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar ik dacht dat je pas 1 keer in de echte sneeuw was geweest?
Die winkel waar wij onze boards vandaan halen is eens soort van vliegerwinkel, met dus ook nog skimboards en allerlei andere strand shizzle, kitekarretjes enzo dat verhaal.quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:00 schreef ForumGek het volgende:
Ik ben ongeveer 1,70 en weeg 62 kg. Een board van ongeveer 90/100 cm zal wel voldoen voor mij denk ik ! Het is alleen erg lastig een (online) shop te vinden voor boards van een beetje kwaliteit. Want bij de Intertoys ofzo heb je echt bagger kleine planken waarbij je direct zinkt, en totaal geen controle hebt.
Dus wanneer je een shop weet (of misschien dat ze bij jou in de buurt bij de shop wat leuks hebben liggen wat evt. opgestuurd kan worden) dan hoor ik dat graag !
Skimmen rocks !![]()
Snowboarden ook hoor !![]()
http://www.windsurfingrenesse.nl, http://www.mavericks-tfc.nl of http://www.beachshop.be ?quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:26 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Die winkel waar wij onze boards vandaan halen is eens soort van vliegerwinkel, met dus ook nog skimboards en allerlei andere strand shizzle, kitekarretjes enzo dat verhaal.
Maar ik zal even aan die ene knakker vragen waar hij z'n skimboards vandaan had, ik kan me wel herinneren dat er een (nederlandse) site was waar je die shit kon bestellen, maar waar dat was weet ik ook niet meer.
Ik ga voor optie 2quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:08 schreef XL het volgende:
Skimmen is keimoeilijk
of ik had een baggerplank
Hmm, nee volgens mij zijn ze dat niet.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:03 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
http://www.windsurfingrenesse.nl, http://www.mavericks-tfc.nl of http://www.beachshop.be ?
Als je een beetje kunt skateboarden moet dit ook wel lukken lijkt me, het probleem dat de meeste mensen hebben is dat ze er gewoon niet goed op springen, met skateboarden heb je dat gevoel al heel snel te pakken.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:22 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Ik ga voor optie 2Leen een keer een dure plank en dan lukt het je in 30 min.
Hmmm... neem je planken mee als we gaan vliegeren met je skelter dan.quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:22 schreef GenesiZ het volgende:
[..]
Ik ga voor optie 2Leen een keer een dure plank en dan lukt het je in 30 min.
Ik heb het antwoord in het skimboardtopic gezetquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:43 schreef ForumGek het volgende:
Is dit wat ? (Middelste, is neem ik aan Medium)
Ik moet ff bellen voor de lengte, ik ben niet zo groot dus voor mij zal 90cm wel voldoen. Ik ga er trouwens mee skimmen op laag water, geen golfen dus !
[afbeelding]
Deze kost trouwens ¤69 bij Windsurfingrenesse
Of zou jij (GenesiZ) eentje voor mij willen maken als die van jou goed gelukt is? Mag je er best wat op verdienen aangezien er ook veel werk aan zit!
no way... zomerseizoen.. parkhangen in de snowworldquote:Op donderdag 11 mei 2006 09:33 schreef -Mzraki- het volgende:
Zo, dan kan het snowboardtopic nu met een gerust hart sterven tot er weer ergens sneeuw ligt op het noordelijk halfrond.
railen... das ghettoquote:Op donderdag 11 mei 2006 17:31 schreef Komakie het volgende:
Op die zeikkickers daaro? ik vind ze echt niet lekker. Ze lopen veel te stijl omhoog.
Ik heb liever een kicker die wat minder stijl afzet zodat je eerder je trick kan inzetten. In oostenrijk zie je dat overal. Nu ben je eerst bezig om je gewicht weer normaal te krijgen, daarna snel een shifty en dan gewicht naar voren om te landen.
Ik vind het helemaal niets
Je weet dat de T6 niet bepaald gemaakt is om te railen hequote:
keb ook een ragplankje he...quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:13 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je weet dat de T6 niet bepaald gemaakt is om te railen he
Daarnaast hou ik me kanten graag goed scherp en dat is niet bepaald bevordelijk op een rail. Lang niet onmogelijk, maar de kans dat ie hapt is wel redelijk aanwezig. Hoe vaak dat al niet gebeurd is
Anyway, laatste keer in snowworld heb ik een paar keer die kinkedbox genomen. Die hele brede. Gewoon omdat er toch niets anders was en ik de rest van die rails niets vindt.
* Komakie is niet zo van het railen
Btw ik weet nog wel dat het eerste jaar dat je de T6 had, ze er bij gezet hadden "But don't come back crying if you break it on a rail" of iets in die richting
Ach alles is op een hoger niveau wel leuker vind ik zelf.quote:Op donderdag 11 mei 2006 21:33 schreef Rnej het volgende:
[..]
keb ook een ragplankje he...dies ook een stuk slapper..railt lekkah
en railen was k ook niet van maar zodra je t niveau een beetje opschroeft is best kicke om te doen
begrijpelijk... ik heb t een hele tijd veel te eng gevonden (vooral vanwege de pijn die eraan vastzit als je op je flikker gaatquote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach alles is op een hoger niveau wel leuker vind ik zelf.
Tuurlijk is het vet als je een rail redelijk dik kunt sticken. Maar ik heb er de pijn niet meer voor over. Een paar jaar geleden heb ik er redelijk op willen oefenen, maar ik ben een paar keer zo hard gevallen dat ik daar vanaf ben gezien. Ik heb voor mezelf ff bekeken of ik dat het nou waard vond en kwam tot de conclusie dat als dat het enige is op snowboard gebied wat ik niet goed kan, dan neem ik dat maar voor lief
Dat is net zoiets als zeggen dat je al heel lang kan fietsen Met zijwieltjesquote:Op woensdag 10 mei 2006 20:26 schreef Rnej het volgende:
[..]
3x in 1 jaar dankuwel (niet veel dagen dan, maar ok)
enne, ik heb meer uren op die molshoop staan dan de gemiddelde leraar daarzo
hmmmmm ik heb daadwerkelijk les op de berg gehad.. daarna techniek getweaked op de molshoop.. toen ik na een jaar weer terug op de berg was scheurde ik de meeste mensen er wel uit hoor (op techniek dus.)quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:38 schreef Thermo het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als zeggen dat je al heel lang kan fietsen Met zijwieltjes
Rustig aan maar dan. ik kan er niet over oordelen, maar ik denk dat het beter is om alle tijd te nemen en je te richten op volgend seizoen dan (wel begrijpelijk) te vroeg te beginnen. Je zal toch wat gespannen zijn en een ongeluk zit, zeker dan, in een klein hoekje.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:46 schreef Thermo het volgende:
Ik ga over 2 weken waarschijnlijk mijn eerste bochtjes van het seizoen wagen
Lekker optijd maargoed... mijn fysio zegt dat ik het wel weer mag gaan proberen.
Mijn dokter zegt van niet... Maar ik ga met mijn Fysio boarde @ juli, niet met mijn dokter
* Thermo wel nog steeds fucking last van zijn rug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |