abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37694780
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:34 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Whaaa, Skimboarden is echt waanzin !

Hier heb ik de filmpjes, het ziet er allemaal écht te easy uit maar valt dik tegen !

Shove it:

http://video.google.com/videoplay?docid=-8322988270602500237&q=Skimboarden

Voor op me skimboard (niet té ver naar voren, doen je voetjes pijn van )

http://video.google.com/videoplay?docid=-8363305460847501906&q=Skimboarden
Shove it en de walk the nose kan ik ook .
Wat voor tricks doen jullie nog meer?
en, nog een tip: gebruik surf wax voor je board, goeie grip voor de ultra zieke shit .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_37695031
Euhm...veeeel rondjes draaien (mijn max 2,5) met 2 handen op je board 1 been en 1 de lucht in, erop zitten. En voor elkaar een golfje maken (vol de kant erin zetten, als je tegen elkaar in board) en dan proberen te olliën.

Maar afgelopen zondag weer voor het eerst gedaan dit jaar, vorig jaar 3 middagen enzo, maar het is echt geweldig. De spierpijn die je ervan krijgt is alleen minder !

Surf wax is hier in Drenthe een beetje lastig aan te komen. Maar we ( 2 vrienden) hebben hun boards zelf gemaakt en 1 iemand heeft heel fijn zand erop gelegd (nietzo veel), en dat met lak vastgeplakt, echt een super griptape heb je dan. Die overigens geen pijn doet aan je voeten, maar wanneer je erop springt je meteen volle controle over je plank hebt (net zoals met strap bindingen )
Fingerspitzgefühl
pi_37695198
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:30 schreef ssstef het volgende:
jullie hebben me dan toch overtuigd, zal mss toch die 154 kopen:p
Als je toch tot oktober moet wachten, waarom koop je niet de nieuwste shit? Ik zou het wel weten

dinsdag 9 mei 2006 @ 18:14:11 #54
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37695430
Dat zijn die Co2's of niet???

Ik vind toch dat model niet zo heel mooi. Tenminste, het is heel erg afgeleid (natuurlijk) van de P1 en ik vind de opbouw van die bindingen niet zo fijn als die van de Cartels.
Is puur iets gevoelsmatigs want ik heb een seizoen op p1 carbons gereden zonder veel problemen (alleen de kleine gebruikelijke dingetjes)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_37695450
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:58 schreef ForumGek het volgende:
Euhm...veeeel rondjes draaien (mijn max 2,5) met 2 handen op je board 1 been en 1 de lucht in, erop zitten. En voor elkaar een golfje maken (vol de kant erin zetten, als je tegen elkaar in board) en dan proberen te olliën.

Maar afgelopen zondag weer voor het eerst gedaan dit jaar, vorig jaar 3 middagen enzo, maar het is echt geweldig. De spierpijn die je ervan krijgt is alleen minder !

Surf wax is hier in Drenthe een beetje lastig aan te komen. Maar we ( 2 vrienden) hebben hun boards zelf gemaakt en 1 iemand heeft heel fijn zand erop gelegd (nietzo veel), en dat met lak vastgeplakt, echt een super griptape heb je dan. Die overigens geen pijn doet aan je voeten, maar wanneer je erop springt je meteen volle controle over je plank hebt (net zoals met strap bindingen )
Ja dat hebben wij hier ook geprobeerd idd, werkt prima inderdaad, maar het probleem is alleen wel dat dat er vrij snel afgaat, na een week ofzo krijg je al kale plekken.

Ze verkochten hier in de shop ook planken met griptape erop, daar heb ik er ook een van gehad, maar die waren wel erg zwaar en die griptape sleet ook enorm. Daarbij ging je grote teen er echt helemaal kapot van, liep je daar met ducttape om je teen heen op het strand .

Ik weet niet of ik nog filmpjes/foto's heb anders binnekort even maken, meeste van ons hebben hun planken gewoon gekocht, maar twee hebben er ook zelf een paar gemaakt.

In ieder geval zeker leuk om te doen, al is het maar om gewoon een run twee shove its te doen, je board weer weg schoppen en dan nog twee runs erachteraan te plakken.

Die plank met griptape is trouwens een keertje gejat door een stel duitsers op een strandfeest, dus daar heb ik ook geen last meer van.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_37695818
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:03 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Als je toch tot oktober moet wachten, waarom koop je niet de nieuwste shit? Ik zou het wel weten
[afbeelding]
[afbeelding]
die middelste geile tekening der op !
als ik zo'n bord had zou ik het gewoon zonde vinden om er op te boarden ging hem in me kamer ophangen ! kocht wel een brekboardje erbij ofzo :
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:30:47 #57
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37695946
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:14 schreef -Mzraki- het volgende:
liep je daar met ducttape om je teen heen op het strand
Duct-tape noemden wij in mijn golfsurftijd pleisters
Misschien moest ik dat nog maar eens gaan doen, golfsurfen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_37696158
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:30 schreef XL het volgende:

[..]

Duct-tape noemden wij in mijn golfsurftijd pleisters
Misschien moest ik dat nog maar eens gaan doen, golfsurfen.
Ze beginnen hier een nieuwe golfsurfschool, met op 5 juni gratis lessen, je moet je er wel voor opgeven.

Maar dan ben ik er weer niet, balen.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_37696219
Dit golfskimboarden ziet er trouwens ook wel leuk uit:
http://video.google.com/videoplay?docid=978818997562969290&q=Skimboarding

Heb je volgens mij alleen wel van die lichte fiberglassboardjes van 100000 euro voor nodig lijkt me, onze houten planken duiken iig gewoon naar beneden, of ze vervormen helemaal en uiteindelijk breken, das ook niet mooi.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:46:02 #60
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37696308
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:40 schreef -Mzraki- het volgende:

[..]

Ze beginnen hier een nieuwe golfsurfschool, met op 5 juni gratis lessen, je moet je er wel voor opgeven.

Maar dan ben ik er weer niet, balen.
Ik weet dat ik ooit op Texel ben geweest, in '96 toen Nederland Olympisch Volleybalgoud won

Wat ik me er nu van herinner was het saaie brede strand met zonder golven.
Als een Zeeuws Vlaming, zoals ik, je golven kraakt, dan is er iets mis.

Maar misschien was gewoon die dag de swell kut
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_37696674
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:46 schreef XL het volgende:

[..]

Ik weet dat ik ooit op Texel ben geweest, in '96 toen Nederland Olympisch Volleybalgoud won

Wat ik me er nu van herinner was het saaie brede strand met zonder golven.
Als een Zeeuws Vlaming, zoals ik, je golven kraakt, dan is er iets mis.

Maar misschien was gewoon die dag de swell kut
Maat van me is fanatiek golfsurfer en hij ligt er maar 1 keer per twee weken in ofzo, dus echt vaak is de swell niet gunstig, maar het kan wel. Er is hier zelfs een hele local crew, North nogiets Surfing Crew geloof ik, ruig .

Maar ze gaan van de zomer ook naar zuid frankrijk, om de ille shit daar maar te sticken.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_37697028
Veel duurder hé van 06/07:)
  dinsdag 9 mei 2006 @ 22:41:04 #63
72282 360sjors
King of the Hill
pi_37698732
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:30 schreef XL het volgende:

[..]

in mijn golfsurftijd
Haha meneer heeft 1 week ervaring, waarbij hij nauwelijks kon blijven staan (kwam je uberhaubt wel overeind in die ruige weersomstandigheden )
  woensdag 10 mei 2006 @ 09:51:54 #64
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_37705378
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 22:41 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Haha meneer heeft 1 week ervaring, waarbij hij nauwelijks kon blijven staan (kwam je uberhaubt wel overeind in die ruige weersomstandigheden )
Er stond een knipoog achter n00b

Ik kon overigens prima staan en had de mooiste beelden bij de video-analyse
pi_37705746
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:14 schreef Komakie het volgende:
Dat zijn die Co2's of niet???

Ik vind toch dat model niet zo heel mooi. Tenminste, het is heel erg afgeleid (natuurlijk) van de P1 en ik vind de opbouw van die bindingen niet zo fijn als die van de Cartels.
Is puur iets gevoelsmatigs want ik heb een seizoen op p1 carbons gereden zonder veel problemen (alleen de kleine gebruikelijke dingetjes)
Zijn inderdaad CO2's maar zijn niet echt afgeleid van de P1. Wat ze min of meer hebben gedaan is het beste van alle bindingen gecombineerd. Wat ze van de P1 heb genomen is alleen de manier hoe je de Forward Lean los van de heelcup kunt verstellen. De opbouw verder is vrijwel gelijk aan de Cartels. Niet die overgecompliceerde, te zware opbouw van de P1. waar het verwisselen van een anklestrap 1,5 uur duurde.

Ik heb ze gereden in Ischgl een paar weken terug en deze bindingen zijn echt het beste van alle (Burton) bindingen gecombineerd. De instelmogelijkheden en het comfortable van de P1's, het lichte van de C60, en het eenvoudige en de response van de Cartel.
  woensdag 10 mei 2006 @ 16:35:35 #66
71115 Rnej
I walk the line
pi_37711384
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 10:06 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Zijn inderdaad CO2's maar zijn niet echt afgeleid van de P1. Wat ze min of meer hebben gedaan is het beste van alle bindingen gecombineerd. Wat ze van de P1 heb genomen is alleen de manier hoe je de Forward Lean los van de heelcup kunt verstellen. De opbouw verder is vrijwel gelijk aan de Cartels. Niet die overgecompliceerde, te zware opbouw van de P1. waar het verwisselen van een anklestrap 1,5 uur duurde.

Ik heb ze gereden in Ischgl een paar weken terug en deze bindingen zijn echt het beste van alle (Burton) bindingen gecombineerd. De instelmogelijkheden en het comfortable van de P1's, het lichte van de C60, en het eenvoudige en de response van de Cartel.
en toch wil ik c60s op mijn t6 .....
pi_37712610
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:35 schreef Rnej het volgende:

[..]

en toch wil ik c60s op mijn t6 .....
It's all about the money. It's all about the dumdumdumdiadum...

Kentaro, hoe is de stijfheid en de respons van de CO2 t.o.v. de P1 Carbon?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:17:23 #68
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_37712656
Ach wat ik wil hebben bekijk ik volgend seizoen wel. Als ik de kleur van me board en de kleur van me bindingen moet bepalen. Want zo'n CO2 past natuurlijk helemaal niet bij me nieuwe Custom

Eerst maar eens zien hoe we wat geld gaan binnen krijgen, want ik heb nog steeds geen werk sinds ik terug ben in nederland. Ben wel druk op zoek trouwens. Heb in 4 dagen 3 gesprekken gevoerd. Bij detacherings en uitzendbureau's trouwens en ze denken allemaal wel wat voor me te hebben. Wie het eerst komt en het meest biedt...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 10 mei 2006 @ 17:37:19 #69
71115 Rnej
I walk the line
pi_37713137
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:15 schreef beerke het volgende:

[..]

volgens mij is hij tzelfde

enne, die c60s ga k alleen kopen als ik een afgeprijsd setje van afgelopen jaar tegenkom
anders worden het ook cartels voor op mijn T6 .. geweldige bindingen... beste prijs/kwali verhouding die er te vinden is .... (behalve als je voor flow gaat natuurlijk )
pi_37714066
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:43 schreef -Mzraki- het volgende:
Dit golfskimboarden ziet er trouwens ook wel leuk uit:
http://video.google.com/videoplay?docid=978818997562969290&q=Skimboarding

Heb je volgens mij alleen wel van die lichte fiberglassboardjes van 100000 euro voor nodig lijkt me, onze houten planken duiken iig gewoon naar beneden, of ze vervormen helemaal en uiteindelijk breken, das ook niet mooi.
Ziet er inderdaad wel gaaf uit, maar ook wel érg vermoeiend !

De vorm van deze planken is ook anders dan die die wij hebben, deze zijn wat spitser, en idd zien ze er megalicht en duur uit !

Het probleem met wonen in Drenthe is het gebrek aan surf-shops . Maar misschien dat we een goede uit scheveningen ofzo bestellen (ik dan, want ik heb er geeneen). Heb je een idee van wat goede, duurzame, en niet ál te dure plankjes zijn (rond de ¤70) ?

Wat een heerlijk topic is dit trouwens geworden met de jaren (ookal kom ik er pas sinds dit seizoen), lekker over planken praten (diverse zelfs), en nauwelijks toezicht van de mods. er is dus redelijk wat goodwill opgebouwd door ons, nu nog dat zien te kweken op de pistes tegenover skiërs
Fingerspitzgefühl
pi_37714358
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:15 schreef beerke het volgende:

[..]

Ik heb alleen de 'gewone' P1 gehad, en de CO2's zijn uiteraard stijver dan deze, ze zijn ook iets stijver dan Cartels. Maar zowel bij de P1 carbon als bij de Cartels hebben ze eigenlijk kunstgrepen met de highback moeten uithalen om die stijfheid te creeren. Bij de P1, door het gebruik van een highback van carbon (een materiaal wat te kwetsbaar is voor snowboarden) en bij Cartels door de highback extra hoog te maken (wat minder comfortabel is)

De CO2 is een hele lichte, super responsive binding geworden. Mijn mening is dat ze eindelijk de spijker echt op zijn kop hebben geslagen met deze binding.

En Komakie, hij komt ook in het zwart
quote:
enne, die c60s ga k alleen kopen als ik een afgeprijsd setje van afgelopen jaar tegenkom
anders worden het ook cartels voor op mijn T6 .. geweldige bindingen... beste prijs/kwali verhouding die er te vinden is ....
Je hebt nog niet op CO2's gereden. Sowieso heb je op die molshoop in Zoetemeer niets meer nodig dan een Dominant met een paar Missions

Hier zie je de Idiom-versie van de CO2. Even los van het (afschuwlijke) zilver, zie je ook heel goed in de bovenste rechter foto hoe ze de shape van de highback hebben gemaakt. Die geeft veel meer support waar je die nodig hebt. Burton gaat er wel vanuit dat we allemaal duck staan, maar dat klopt denk ik ook wel
http://www.forth.jp/idiombinding.html

[ Bericht 14% gewijzigd door Kentaro op 10-05-2006 18:35:03 ]
pi_37714581
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:14 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad wel gaaf uit, maar ook wel érg vermoeiend !

De vorm van deze planken is ook anders dan die die wij hebben, deze zijn wat spitser, en idd zien ze er megalicht en duur uit !

Het probleem met wonen in Drenthe is het gebrek aan surf-shops . Maar misschien dat we een goede uit scheveningen ofzo bestellen (ik dan, want ik heb er geeneen). Heb je een idee van wat goede, duurzame, en niet ál te dure plankjes zijn (rond de ¤70) ?

Wat een heerlijk topic is dit trouwens geworden met de jaren (ookal kom ik er pas sinds dit seizoen), lekker over planken praten (diverse zelfs), en nauwelijks toezicht van de mods. er is dus redelijk wat goodwill opgebouwd door ons, nu nog dat zien te kweken op de pistes tegenover skiërs
Ik heb gewoon een simpele houte gekocht voor 18 euro, was wel in de uitverkoop in de shop hierzo maar verder gewoon prima voor normaal skimboarden. Nadat m'n vorige gejat was ging ik er niet meer heel veel geld instoppen .

Ken wel iemand die ook wel zo'n duurder board van kunststof heeft, zal eens aan hem vragen hoeveel hij daarvoor heeft betaalt, dacht rond de 80 euro ofzo. Wel ziek, hij gaat daar gewoon op z'n hoofd op staan .

Koop ze trouwens niet te klein, board moet ongeveer tot je navel komen, als je wat zwaarder bent nog groter.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_37715147
Ik ben ongeveer 1,70 en weeg 62 kg. Een board van ongeveer 90/100 cm zal wel voldoen voor mij denk ik ! Het is alleen erg lastig een (online) shop te vinden voor boards van een beetje kwaliteit. Want bij de Intertoys ofzo heb je echt bagger kleine planken waarbij je direct zinkt, en totaal geen controle hebt.

Dus wanneer je een shop weet (of misschien dat ze bij jou in de buurt bij de shop wat leuks hebben liggen wat evt. opgestuurd kan worden) dan hoor ik dat graag !

Skimmen rocks !

Snowboarden ook hoor !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:16:30 #74
71115 Rnej
I walk the line
pi_37715543
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 18:25 schreef Kentaro het volgende:

Je hebt nog niet op CO2's gereden. Sowieso heb je op die molshoop in Zoetemeer niets meer nodig dan een Dominant met een paar Missions
ten eerste hou ik van stijve shizzle onder mijn pootjes... en cartels .. nja, rijdt lekker, maar stijver kan geen kwaad

en ten tweede kom ik niet alleen op die molshoop.. waarom denk je dat ik die t6 heb?

in oktober ga ik op voor mijn anwarter en dan hoop ik toch wel een tijdje in t buitenland te zitten daarna
pi_37715648
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:16 schreef Rnej het volgende:

[..]

ten eerste hou ik van stijve shizzle onder mijn pootjes... en cartels .. nja, rijdt lekker, maar stijver kan geen kwaad

en ten tweede kom ik niet alleen op die molshoop.. waarom denk je dat ik die t6 heb?

in oktober ga ik op voor mijn anwarter en dan hoop ik toch wel een tijdje in t buitenland te zitten daarna
Niet lullig bedoeld, maar ik dacht dat je pas 1 keer in de echte sneeuw was geweest?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')