Shove it en de walk the nose kan ik ookquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:34 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Whaaa, Skimboarden is echt waanzin !![]()
Hier heb ik de filmpjes, het ziet er allemaal écht te easy uit maar valt dik tegen !
Shove it:
http://video.google.com/videoplay?docid=-8322988270602500237&q=Skimboarden
Voor op me skimboard (niet té ver naar voren, doen je voetjes pijn van)
http://video.google.com/videoplay?docid=-8363305460847501906&q=Skimboarden
Als je toch tot oktober moet wachten, waarom koop je niet de nieuwste shit? Ik zou het wel wetenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:30 schreef ssstef het volgende:
jullie hebben me dan toch overtuigd, zal mss toch die 154 kopen:p
Ja dat hebben wij hier ook geprobeerd idd, werkt prima inderdaad, maar het probleem is alleen wel dat dat er vrij snel afgaat, na een week ofzo krijg je al kale plekken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:58 schreef ForumGek het volgende:
Euhm...veeeel rondjes draaien (mijn max 2,5) met 2 handen op je board 1 been en 1 de lucht in, erop zitten. En voor elkaar een golfje maken (vol de kant erin zetten, als je tegen elkaar in board) en dan proberen te olliën.
Maar afgelopen zondag weer voor het eerst gedaan dit jaar, vorig jaar 3 middagen enzo, maar het is echt geweldig. De spierpijn die je ervan krijgt is alleen minder !
Surf wax is hier in Drenthe een beetje lastig aan te komen. Maar we ( 2 vrienden) hebben hun boards zelf gemaakt en 1 iemand heeft heel fijn zand erop gelegd (nietzo veel), en dat met lak vastgeplakt, echt een super griptape heb je dan. Die overigens geen pijn doet aan je voeten, maar wanneer je erop springt je meteen volle controle over je plank hebt (net zoals met strap bindingen)
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:03 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Als je toch tot oktober moet wachten, waarom koop je niet de nieuwste shit? Ik zou het wel weten![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Duct-tape noemden wij in mijn golfsurftijd pleistersquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:14 schreef -Mzraki- het volgende:
liep je daar met ducttape om je teen heen op het strand
Ze beginnen hier een nieuwe golfsurfschool, met op 5 juni gratis lessen, je moet je er wel voor opgeven.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:30 schreef XL het volgende:
[..]
Duct-tape noemden wij in mijn golfsurftijd pleisters
Misschien moest ik dat nog maar eens gaan doen, golfsurfen.
Ik weet dat ik ooit op Texel ben geweest, in '96 toen Nederland Olympisch Volleybalgoud wonquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:40 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ze beginnen hier een nieuwe golfsurfschool, met op 5 juni gratis lessen, je moet je er wel voor opgeven.
Maar dan ben ik er weer niet, balen.
Maat van me is fanatiek golfsurfer en hij ligt er maar 1 keer per twee weken in ofzo, dus echt vaak is de swell niet gunstig, maar het kan wel. Er is hier zelfs een hele local crew, North nogiets Surfing Crew geloof ik, ruigquote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:46 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet dat ik ooit op Texel ben geweest, in '96 toen Nederland Olympisch Volleybalgoud won
Wat ik me er nu van herinner was het saaie brede strand met zonder golven.
Als een Zeeuws Vlaming, zoals ik, je golven kraakt, dan is er iets mis.
Maar misschien was gewoon die dag de swell kut
Haha meneer heeft 1 week ervaring, waarbij hij nauwelijks kon blijven staan (kwam je uberhaubt wel overeind in die ruige weersomstandighedenquote:
Er stond een knipoog achter n00bquote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:41 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Haha meneer heeft 1 week ervaring, waarbij hij nauwelijks kon blijven staan (kwam je uberhaubt wel overeind in die ruige weersomstandigheden)
Zijn inderdaad CO2's maar zijn niet echt afgeleid van de P1. Wat ze min of meer hebben gedaan is het beste van alle bindingen gecombineerd. Wat ze van de P1 heb genomen is alleen de manier hoe je de Forward Lean los van de heelcup kunt verstellen. De opbouw verder is vrijwel gelijk aan de Cartels. Niet die overgecompliceerde, te zware opbouw van de P1. waar het verwisselen van een anklestrap 1,5 uur duurde.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:14 schreef Komakie het volgende:
Dat zijn die Co2's of niet???
Ik vind toch dat model niet zo heel mooi. Tenminste, het is heel erg afgeleid (natuurlijk) van de P1 en ik vind de opbouw van die bindingen niet zo fijn als die van de Cartels.
Is puur iets gevoelsmatigs want ik heb een seizoen op p1 carbons gereden zonder veel problemen (alleen de kleine gebruikelijke dingetjes)
en toch wil ik c60s op mijn t6 .....quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:06 schreef Kentaro het volgende:
[..]
Zijn inderdaad CO2's maar zijn niet echt afgeleid van de P1. Wat ze min of meer hebben gedaan is het beste van alle bindingen gecombineerd. Wat ze van de P1 heb genomen is alleen de manier hoe je de Forward Lean los van de heelcup kunt verstellen. De opbouw verder is vrijwel gelijk aan de Cartels. Niet die overgecompliceerde, te zware opbouw van de P1. waar het verwisselen van een anklestrap 1,5 uur duurde.
Ik heb ze gereden in Ischgl een paar weken terug en deze bindingen zijn echt het beste van alle (Burton) bindingen gecombineerd. De instelmogelijkheden en het comfortable van de P1's, het lichte van de C60, en het eenvoudige en de response van de Cartel.
It's all about the money. It's all about the dumdumdumdiadum...quote:
volgens mij is hij tzelfdequote:Op woensdag 10 mei 2006 17:15 schreef beerke het volgende:
[..]
It's all about the money. It's all about the dumdumdumdiadum...
Kentaro, hoe is de stijfheid en de respons van de CO2 t.o.v. de P1 Carbon?
Ziet er inderdaad wel gaaf uit, maar ook wel érg vermoeiend !quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:43 schreef -Mzraki- het volgende:
Dit golfskimboarden ziet er trouwens ook wel leuk uit:
http://video.google.com/videoplay?docid=978818997562969290&q=Skimboarding
Heb je volgens mij alleen wel van die lichte fiberglassboardjes van 100000 euro voor nodig lijkt me, onze houten planken duiken iig gewoon naar beneden, of ze vervormen helemaal en uiteindelijk breken, das ook niet mooi.
Ik heb alleen de 'gewone' P1 gehad, en de CO2's zijn uiteraard stijver dan deze, ze zijn ook iets stijver dan Cartels. Maar zowel bij de P1 carbon als bij de Cartels hebben ze eigenlijk kunstgrepen met de highback moeten uithalen om die stijfheid te creeren. Bij de P1, door het gebruik van een highback van carbon (een materiaal wat te kwetsbaar is voor snowboarden) en bij Cartels door de highback extra hoog te maken (wat minder comfortabel is)quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:15 schreef beerke het volgende:
[..]
It's all about the money. It's all about the dumdumdumdiadum...
Kentaro, hoe is de stijfheid en de respons van de CO2 t.o.v. de P1 Carbon?
Je hebt nog niet op CO2's gereden. Sowieso heb je op die molshoop in Zoetemeer niets meer nodig dan een Dominant met een paar Missionsquote:enne, die c60s ga k alleen kopen als ik een afgeprijsd setje van afgelopen jaar tegenkom
anders worden het ook cartels voor op mijn T6 .. geweldige bindingen... beste prijs/kwali verhouding die er te vinden is ....
Ik heb gewoon een simpele houte gekocht voor 18 euro, was wel in de uitverkoop in de shop hierzo maar verder gewoon prima voor normaal skimboarden. Nadat m'n vorige gejat was ging ik er niet meer heel veel geld instoppenquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:14 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad wel gaaf uit, maar ook wel érg vermoeiend !
De vorm van deze planken is ook anders dan die die wij hebben, deze zijn wat spitser, en idd zien ze er megalicht en duur uit !
Het probleem met wonen in Drenthe is het gebrek aan surf-shops. Maar misschien dat we een goede uit scheveningen ofzo bestellen (ik dan, want ik heb er geeneen). Heb je een idee van wat goede, duurzame, en niet ál te dure plankjes zijn (rond de ¤70) ?
Wat een heerlijk topic is dit trouwens geworden met de jaren (ookal kom ik er pas sinds dit seizoen), lekker over planken praten (diverse zelfs), en nauwelijks toezicht van de mods. er is dus redelijk wat goodwill opgebouwd door ons, nu nog dat zien te kweken op de pistes tegenover skiërs![]()
ten eerste hou ik van stijve shizzle onder mijn pootjes... en cartels .. nja, rijdt lekker, maar stijver kan geen kwaadquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:25 schreef Kentaro het volgende:
Je hebt nog niet op CO2's gereden. Sowieso heb je op die molshoop in Zoetemeer niets meer nodig dan een Dominant met een paar Missions![]()
Niet lullig bedoeld, maar ik dacht dat je pas 1 keer in de echte sneeuw was geweest?quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:16 schreef Rnej het volgende:
[..]
ten eerste hou ik van stijve shizzle onder mijn pootjes... en cartels .. nja, rijdt lekker, maar stijver kan geen kwaad
en ten tweede kom ik niet alleen op die molshoop.. waarom denk je dat ik die t6 heb?![]()
in oktober ga ik op voor mijn anwarter en dan hoop ik toch wel een tijdje in t buitenland te zitten daarna
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |